abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153749564
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:28 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ongelofelijk, die fascinatie in jouw (schoon)familie voor gewicht en omvang. En het gebrek aan fatsoen om uitspraken erover voor zich te houden. Het lijkt bijna wel een verzinsel.....
Oh nee. haha. Bij mijn opa en oma is die "fascinatie" er wel minder dan in mijn schoonfamilie hoor; daar is iedereen geobsedeerd met slank zijn. Mijn oma heeft echter altijd overal commentaar op en om gehad (maar uitte dat dan achter je rug om) maar nu ze dement is heeft ze geen idee meer wat ze zegt. Ik laat 'r maar doen ;).Ze zitten nu in een verzorgingstehuis en als ik er kom (eigenlijk te weinig maar goed), neem ik altijd koffie met gebakjes mee. Ze denkt nu kennelijk dat ik die hele dagen eet ;). Mijn zusje daarentegen wordt door haar weer volgestopt met gebakjes/koekjes, want die "is zo graatmager, daar mag wel wat bij". Kortom: 't is bij mijn oma niet snel goed. Maar is oud, dan mag dat.
pi_153749601
Ja dat, of het vermogen van Sillie om elke opmerking in die trant hier te vermelden :o Ik heb het idee dat het voor jou zelf ook best een issue is eigenlijk.
pi_153749653
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:32 schreef Mineola het volgende:
Ja dat, of het vermogen van Sillie om elke opmerking in die trant hier te vermelden :o Ik heb het idee dat het voor jou zelf ook best een issue is eigenlijk.
Soms ;). Maar dat heeft meer met ervaringen uit het verleden te maken :p. De opmerking van mijn oma had ik niet in dat licht zo gezien, meer zo van "mijn overduidelijk babybuik zit volgens haar vol met gebakjes, ze vergeet steeds de hele baby" ;).
pi_153749689
Daar is ze dan ook dement voor. Die mensen vergeten wel eens wat. ;)
pi_153749779
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:35 schreef Skittles het volgende:
Daar is ze dan ook dement voor. Die mensen vergeten wel eens wat. ;)
Ach, 't mag inderdaad 9 van de 10 keer al een wonder zijn dat ze mij herkent. Dat is meestal ook al een drama.

Vorige keer was ze in de tuin van het tehuis druk aan het ijsberen. De verzorgster gaf al aan dat ze uit haar doen was, want ze was iemand kwijt, maar ze kwamen er maar niet achter wat er nu precies was. Bleek oma druk op zoek te zijn naar L., want die was niet thuisgekomen uit school en het was nu toch allang etenstijd!
L. is mijn vader :')
  maandag 22 juni 2015 @ 17:18:26 #281
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153750801
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:32 schreef Mineola het volgende:
Dat merk ik ook wel, ik zie elke week wel zoiets voorbij komen. Al vanaf het rammeltopic gaat het er over. Ik ben geen psycholoog, maar ik heb wel sterk het gevoel dat het idd voor jou een issue is en dat je hier ook bevestiging zoekt.
Niet om lullig over te komen en je het gevoel te geven dat je hier niet mag klagen, maar ik zou hier toch iets mee doen. Of (schoon)familie de mond snoeren (ok, het gaat nu om een demente oma, maar toch) of iets aan je zelfvertrouwen doen op het gebied van je lichaam.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153751298
Volgende week GUO 2 voor baby B. ;(
  maandag 22 juni 2015 @ 17:42:48 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153751343
Aw, Daui, waarom? Hebben ze iets niet goed kunnen zien, of is er iets niet in orde? Balen iig :(
pi_153751347
Ojee, wat is er aan de hand Daui?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 22 juni 2015 @ 17:49:28 #285
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153751473
Oh wat vervelend, Daui! Wat naar dat je een week moet wachten!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153751497
Beide babies waren heel groot en alles zag er goed uit. Hersenen, hart, vijf vingers, vijf tenen, nieren, enzovoort. Alleen baby B zijn maag was niet goed gevuld. Nu gaan ze daar volgende week opnieuw naar kijken.
Ik heb op een potje geplast voor mogelijke blaasontsteking en een afspraak om opnieuw te kijken naar mijn suiker.
pi_153751532
Ik merk toch dat je er heen gaat en dat alleen alles is perfect goed genoeg is
We hebben beloofd niet te gaan googlen.
pi_153751612
Moest zelf ook terugkomen voor een 2e SEO omdat Q's maagje niet gevuld was en ze dat dus niet goed konden bekijken. Bij de 2e had ie gelukkig wel net gedronken en was het meteen goed :). Uiteraard was bij 3D echo en groeiecho's erna steeds als eerst de maag goed te zien, alleen nét die ene keer niet :')
pi_153751755
Bij de 1e SEO zei ze ook dat hij wat cystes in z'n hersenen had maar "dat zie je wel vaker bij deze termijn". En dan thuis denk je er nog eens over na en slaat de stress toe! Bij 2e SEO was er een ander, toch nog maar naar die cystes gevraagd.. Ze legde uit waardoor dat kwam en dat het niks ergs was. Was wel gerustgesteld toen :) (maar het blijft dan toch wel in je achterhoofd zitten.. Ah well, zal wel goed zijn nu, merk er iig niks van)
pi_153751827
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:56 schreef Gevalletje het volgende:
Moest zelf ook terugkomen voor een 2e SEO omdat Q's maagje niet gevuld was en ze dat dus niet goed konden bekijken. Bij de 2e had ie gelukkig wel net gedronken en was het meteen goed :). Uiteraard was bij 3D echo en groeiecho's erna steeds als eerst de maag goed te zien, alleen nét die ene keer niet :')
Fijn om te horen dat het vaker voorkomt. Dankjewel.

Ergens weet je ook wel dat je je niet meteen heel veel zorgen moet maken. Dat er veel ergere dingen uit een GUO kunnen komen
pi_153751933
En wel schrikken van die cystes. Je gaat ook meteen van het ergste uit.
Gelukkig gaat het nu allemaal goed met hem
  maandag 22 juni 2015 @ 18:08:48 #292
105850 Fuente
mamamuts
pi_153751955
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ach, 't mag inderdaad 9 van de 10 keer al een wonder zijn dat ze mij herkent. Dat is meestal ook al een drama.

Vorige keer was ze in de tuin van het tehuis druk aan het ijsberen. De verzorgster gaf al aan dat ze uit haar doen was, want ze was iemand kwijt, maar ze kwamen er maar niet achter wat er nu precies was. Bleek oma druk op zoek te zijn naar L., want die was niet thuisgekomen uit school en het was nu toch allang etenstijd!
L. is mijn vader :')

Persoonlijk vind ik het jammer dat je zo weinig begrip hebt voor dementie. Jouw grootouders weten niet beter, ze kunnen niet meer anders. Hoe jij je daarover uit vind ik erg jammer. Sorry als ik lichtgeraakt reageer, ik werk zelf op een pg-afdeling en het is voor mensen met dementie zelf gewoon heel erg triest wanneer je niet meer weet hoe alles in elkaar zit.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 22 juni 2015 @ 18:09:31 #293
105850 Fuente
mamamuts
pi_153751966
Daui, hopelijk is het gewoon niets, kan me indenken dat het niet leuk is als je terug moet en je dus zorgen maakt :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153752042
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:08 schreef Fuente het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het jammer dat je zo weinig begrip hebt voor dementie. Jouw grootouders weten niet beter, ze kunnen niet meer anders. Hoe jij je daarover uit vind ik erg jammer. Sorry als ik lichtgeraakt reageer, ik werk zelf op een pg-afdeling en het is voor mensen met dementie zelf gewoon heel erg triest wanneer je niet meer weet hoe alles in elkaar zit.
Ben ik helemaal met je eens. Helemaal als psycholoog moet je toch begrip hebben voor een verandering van de psyche?
Ook werkzaam op een gesloten pg afdeling en zo sneu om die mensen dan te vertellen dat papa/mama niet thuiskomt of hun kind allang een gezin heeft.

Daui hopelijk krijg je de volgende keer goed nieuws en is alles perfect :*
pi_153752101
Daui hopelijk ziet het er volgende week allemaal goed uit :*

Net gestript voor de derde keer, het wordt elke keer comfortabeler, dat wel. En had maar liefst een halve centimeter meer ontsluiting dan zaterdag. Dus nu al anderhalve centimeter, zo ben ik in juli wel moeder! *O* /cynischemodus
pi_153752192
Goed dat je niet gaat googlen Daui. Ik duim dat alles goed is volgende week.

MiniMina, kom maar buiten spelen! Je het je ouders nu lang genoeg laten wachten!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 22 juni 2015 @ 18:21:36 #297
105850 Fuente
mamamuts
pi_153752272
Minarosa, hopelijk gaat het nu dan toch wat doen!
Sara
Merel
Ukje
pi_153752589
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:08 schreef Fuente het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik nergens dat ik er geen begrip voor heb? Lekker kort door de bocht om dat te opperen. Maar als je liever hoort dat ik toch, omdat ik het wel snap, braaf minimaal eens per maand langsga, met ze ga wandelen omdat ze anders niet buiten komen en 3 uur lang elke keer rustig herhaal wat ze willen weten, wil niet zeggen dat dat als familielid soms ook zwaar is. Maar dat zou ik jou dan weer niet hoeven vertellen.
pi_153752613
Daui: wat balen van de GUO! Zijn de mannen groot voor je termijn of meer in verhouding met het tweeling zijn, vroeg ik me af?
pi_153752757
Minarosa, 3x is scheepsrecht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')