Ik ben goedgekeurd. Wel een wat bijzondere controle.
Ik werd gewogen, dus ik al "oh, das wel meer dan de 2 kg die ik mocht aankomen geloof ik". Toen keek de bewuste VK (andere dan vorige keer) me nogal verward aan, ging in mijn dossier kijken en stak toen een preek af dat haar collega dat nooit had mogen zeggen. Ze vond dat ik een prima gewicht heb. Ik wil haar volgende keer weer voor de controle!

Bloeddruk bleek 115/75, dus ook prima. De stagair wilde toen even met de doptone luisteren (ga je gang) maar kon de hartslag niet vinden. Ik lag wel relaxed dus liet 'r maar proberen (zeker een minuut of 10) maar zij raakte in paniek "ik kan het echt niet vinden! Dat is wel gek"
Ik kon me er echter niet druk om maken, dus ik zei iets als "joh, tel even tot 10 en probeer het dan nog een keer, dan lukt het vast!" En dat was ook zo.
Kreeg later nog complimenten van de VK ervoor; ze zei dat 't meestal juist de moeders in wording zijn die in de stress schieten. Ik heb een goede dag denk ik!

En ouders: de mijne zijn dolenthousiast en stoppen me vooral rompertjes en kleertjes toe. Ze gaan straks ook een dag in de week oppassen, dat vind ik het mooiste cadeau dat ze kunnen geven.
Mijn schoonouders wilden dus de kinderwagen cadeau doen maar die hebben we al. Verder doet mijn schoonmoeder enorm haar best om op de hoogte te blijven en betrokken te zijn: ze schrijft al mijn controles in haar agenda en ik krijg elke keer berichtjes met "succes" en "is alles goed?" van haar. Ook dat waardeer ik meer dan matriele cadeaus. Pas was ze bijv. ook hier en was ik doodmoe, toen heeft zij thee gezet en mij in bed geparkeerd "doe nou eerst maar een dutje, dan doe ik de badkamer voor je". Superlief vind ik dat.
[ Bericht 13% gewijzigd door silliegirl op 19-06-2015 17:20:59 ]