Kan gewoon alle kanten nog uit gaan. VS mengt zich ook al.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja dan gaat er in ieder geval dus geen akkoord meer komen. Niemand zou iets betalen aan een illegale schuldeiser toch.
Grexit onvermijdelijk.
Als Griekenland verklaart dat alle leningen van het IMF en de EU illegaal verstrekt zijn en dus niet terug betaald hoeven te worden. Dan gaan ze dat met een zak geld van de VS of Rusland ook niet doen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan gewoon alle kanten nog uit gaan. VS mengt zich ook al.
Het is ook 1 grote kut bende ook, ondertussen wel benieuwd waar het naar toe gaat en hoe evt. onze politici zich er weer proberen uit te lullen...quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als Griekenland verklaart dat alle leningen van het IMF en de EU illegaal verstrekt zijn en dus niet terug betaalt hoeven te worden. Dan gaan ze dat met een zak geld van de VS of Rusland ook niet doen.
Een politieke uitspraak over dat het illegaal is staat redelijk vast. Dan kun je niet alsnog terug betalen zonder dat je moet aftreden.
Waar demonstreren ze eigenlijk voor nu?
http://www.ustream.tv/channel/greecelive
Meer gratis geldquote:Op woensdag 17 juni 2015 20:33 schreef BarryOSeven het volgende:
Waar demonstreren ze eigenlijk voor nu?
'beter dan in NL in 2013' denk ik?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Grafiek loopt tot 2013, en dus beter dan in Dld in 2013.
Waar Dld na 2009 een dieptepuntje bereikte en sindsdien opkrabbelde tot een niveau al hoger dan in 2008. Vergelijk: NL zit nog onder niveau 2008 in 2013.
IJsland was er echter veel erger aan toe in 2008 en krabbelde op.
Punt is wel dat het nog geen een half miljoen inwoners heeft en dus niet echt te vergelijken valt met zelfs een Gr met ook maar 11 miljoen inwoners (vergelijk België).
En toch hè....
Ik heb dit gevoel toch ook wel een beetje. Ik zei het al eerder. De Grieken hebben ons bij de ballen en niet andersomquote:Op woensdag 17 juni 2015 20:15 schreef vigen98 het volgende:
[..]Wat een bazen serieus
Dat ze dit flikken en dat niemand wat zegt
Het gaat er niet om dat de Grieken het zo slecht hebben, dat lijkt me evident.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:38 schreef Igen het volgende:
[..]
'beter dan in NL in 2013' denk ik?
Maar dat klopt, Nederland heeft het ook niet supergeweldig gedaan. Met de huizenmarktbubbel enzo.
Trouwens, ik heb voor de aardigheid ook nog even Griekenland en ter vergelijking Portugal toegevoegd:
[ afbeelding ]
Och och och wat zijn de Grieken toch zielig. 10 jaar lang op de pof geleefd als West-Europeanen en nou zakken ze weer terug naar Zuid-Europees niveau. Wat een "humanitaire ramp" zeg!
Nu nog internationale aanhoudingsbevelen uitvaardigen voor de verantwoordelijken van de Troika en het IMF...quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja dan gaat er in ieder geval dus geen akkoord meer komen. Niemand zou iets betalen aan een illegale schuldeiser toch.
Grexit onvermijdelijk.
Psychiaters reageren ook niet op iedere brainfart van hun patiënten. Of ouders op die van hun ADHD-kroost.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:15 schreef vigen98 het volgende:
[..]Wat een bazen serieus
Dat ze dit flikken en dat niemand wat zegt
Ja, dat doen ze wel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Psychiaters reageren ook niet op iedere brainfart van hun patiënten. Of ouders op die van hun ADHD-kroost.
Nederland heeft er dan ook een potje van gemaakt. Voor de crisis de kop in het zand gestoken voor de huizenmarktbubbel; daarna gedacht dat het wel over zou waaien, en toen de crisis toch toesloeg niet in één keer alsnog hervormen maar jarenlang zo weinig mogelijk hervormen uit angst voor uitschieters in de "koopkrachtplaatjes", zodat de mensen ook jarenlang in onzekerheid bleven en telkens de cijfers tegen bleven vallen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat de Grieken het zo slecht hebben, dat lijkt me evident.
Het gaat erom dat de IJslanders met een andere aanpak het redelijk voor mekaar hebben, beter dan NL.
En dan nu een belastingplan waar vooralsnog niet bekend van is wat het doel is, kop nog staart heeft dus...........quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland heeft er dan ook een potje van gemaakt. Voor de crisis de kop in het zand gestoken voor de huizenmarktbubbel; daarna gedacht dat het wel over zou waaien, en toen de crisis toch toesloeg niet in één keer alsnog hervormen maar jarenlang zo weinig mogelijk hervormen uit angst voor uitschieters in de "koopkrachtplaatjes", zodat de mensen ook jarenlang in onzekerheid bleven en telkens de cijfers tegen bleven vallen.
Je kan IJsland ook niet vergelijken met een land als Griekenland of Nederland. Die economie is vele malen kleiner en dus ook veel makkelijker te reguleren. Ook wonen er pakweg 300.000 mensen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat de Grieken het zo slecht hebben, dat lijkt me evident.
Het gaat erom dat de IJslanders met een andere aanpak het redelijk voor mekaar hebben, beter dan NL.
Dat zei ik al, maar de banken waar echt onevenredig uit hun vestje gegroeid hoor dat wel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je kan IJsland ook niet vergelijken met een land als Griekenland of Nederland. Die economie is vele malen kleiner en dus ook veel makkelijker te reguleren. Ook wonen er pakweg 300.000 mensen.
Regulatie is zo'n beetje het tegenovergestelde van groei.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je kan IJsland ook niet vergelijken met een land als Griekenland of Nederland. Die economie is vele malen kleiner en dus ook veel makkelijker te reguleren. Ook wonen er pakweg 300.000 mensen.
Eerder Ancona.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie de bootjes vol Grieken al op Lampedusa aankomen.
Nee. Met het klassieke riedeltje van liberalisering en aanleg van infrastructuur kun je hooguit optimaal de natuurlijke hulpbronnen benutten, maar daar zit een natuurlijk maximum aan - en bij landen met maar weinig natuurlijke hulpbronnen is dat maximum niet erg hoog. Voor een post-industriële samenleving die voorbij dat maximum wil groeien is ander beleid nodig.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Regulatie is zo'n beetje het tegenovergestelde van groei.
Mooie buzwoorden, maar een grondig gebrek aan argumentatie waarom je enge controlefreak gedachtes deze keer geen economische en sociale ramp gaan veroorzaken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Met het klassieke riedeltje van liberalisering en aanleg van infrastructuur kun je hooguit optimaal de natuurlijke hulpbronnen benutten, maar daar zit een natuurlijk maximum aan - en bij landen met maar weinig natuurlijke hulpbronnen is dat maximum niet erg hoog. Voor een post-industriële samenleving die voorbij dat maximum wil groeien is ander beleid nodig.
Je kan je niet voorstellen waar mijn hoop naar uitgaat lees ik?quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Probleem is dat dit opgaat zowel als Griekenland in de eurozone blijft als dat het uittreedt. Bij uittreding kunnen andere landen ook gaan uittreden. Als Griekenland de transfer-unie kan handhaven gaan andere landen hier ook gebruik van maken.
Conclusie: monetaire unie heeft gefaald en het is een kwestie van tijd voordat het in rook opgaat. De enige hoop die je kan hebben is een Grexit die niet leidt tot het uittreden van met name Italie op langere termijn.
Dan waarschijnlijk dat de monetaire unie in rook op gaat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je kan je niet voorstellen waar mijn hoop naar uitgaat lees ik?
Omdat je regulering en regulering hebt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mooie buzwoorden, maar een grondig gebrek aan argumentatie waarom je enge controlefreak gedachtes deze keer geen economische en sociale ramp gaan veroorzaken.
Je kan het je nog steeds niet voorstellen lees ik.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan waarschijnlijk dat de monetaire unie in rook op gaat.
De landen die de euro als betaalmiddel mogen invoeren zijn lid van de monetaire unie eurozone.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je kan het je nog steeds niet voorstellen lees ik.
Wat heeft die unie met een munt te doen?
Vertel het me want ik begrijp het niet?
Waarom geen unie en ieder land zijn eigen munt blijven houden, we behouden toch ook een eigen rechtsysteem of niet?
Maar ook dat verzekerd niets denk ik, Engeland heeft immers zijn pond nog steeds toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |