abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153620815
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja dan gaat er in ieder geval dus geen akkoord meer komen. Niemand zou iets betalen aan een illegale schuldeiser toch.

Grexit onvermijdelijk.
Kan gewoon alle kanten nog uit gaan. VS mengt zich ook al.
I´m back.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:33:45 #127
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153620966
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan gewoon alle kanten nog uit gaan. VS mengt zich ook al.
Als Griekenland verklaart dat alle leningen van het IMF en de EU illegaal verstrekt zijn en dus niet terug betaald hoeven te worden. Dan gaan ze dat met een zak geld van de VS of Rusland ook niet doen.

Een politieke uitspraak over dat het illegaal is staat redelijk vast. Dan kun je niet alsnog terug betalen zonder dat je moet aftreden.

Waar demonstreren ze eigenlijk voor nu?

http://www.ustream.tv/channel/greecelive
pi_153621045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:33 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als Griekenland verklaart dat alle leningen van het IMF en de EU illegaal verstrekt zijn en dus niet terug betaalt hoeven te worden. Dan gaan ze dat met een zak geld van de VS of Rusland ook niet doen.

Een politieke uitspraak over dat het illegaal is staat redelijk vast. Dan kun je niet alsnog terug betalen zonder dat je moet aftreden.

http://www.ustream.tv/channel/greecelive
Het is ook 1 grote kut bende ook, ondertussen wel benieuwd waar het naar toe gaat en hoe evt. onze politici zich er weer proberen uit te lullen... :').
I´m back.
pi_153621067
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:33 schreef BarryOSeven het volgende:

Meer gratis geld _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_153621115
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grafiek loopt tot 2013, en dus beter dan in Dld in 2013.
Waar Dld na 2009 een dieptepuntje bereikte en sindsdien opkrabbelde tot een niveau al hoger dan in 2008. Vergelijk: NL zit nog onder niveau 2008 in 2013.
IJsland was er echter veel erger aan toe in 2008 en krabbelde op.
Punt is wel dat het nog geen een half miljoen inwoners heeft en dus niet echt te vergelijken valt met zelfs een Gr met ook maar 11 miljoen inwoners (vergelijk België).
En toch hè....
'beter dan in NL in 2013' denk ik?
Maar dat klopt, Nederland heeft het ook niet supergeweldig gedaan. Met de huizenmarktbubbel enzo.

Trouwens, ik heb voor de aardigheid ook nog even Griekenland en ter vergelijking Portugal toegevoegd:

Och och och wat zijn de Grieken toch zielig. 10 jaar lang op de pof geleefd als West-Europeanen en nou zakken ze weer terug naar Zuid-Europees niveau. Wat een "humanitaire ramp" zeg!
  Forum Admin woensdag 17 juni 2015 @ 20:38:28 #131
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153621119
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O- Wat een bazen serieus _O_ Dat ze dit flikken en dat niemand wat zegt _O_
Ik heb dit gevoel toch ook wel een beetje. Ik zei het al eerder. De Grieken hebben ons bij de ballen en niet andersom :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153621203
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:38 schreef Igen het volgende:

[..]

'beter dan in NL in 2013' denk ik?
Maar dat klopt, Nederland heeft het ook niet supergeweldig gedaan. Met de huizenmarktbubbel enzo.

Trouwens, ik heb voor de aardigheid ook nog even Griekenland en ter vergelijking Portugal toegevoegd:
[ afbeelding ]

Och och och wat zijn de Grieken toch zielig. 10 jaar lang op de pof geleefd als West-Europeanen en nou zakken ze weer terug naar Zuid-Europees niveau. Wat een "humanitaire ramp" zeg!
Het gaat er niet om dat de Grieken het zo slecht hebben, dat lijkt me evident.
Het gaat erom dat de IJslanders met een andere aanpak het redelijk voor mekaar hebben, beter dan NL.
I´m back.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:43:59 #133
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153621256
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja dan gaat er in ieder geval dus geen akkoord meer komen. Niemand zou iets betalen aan een illegale schuldeiser toch.

Grexit onvermijdelijk.
Nu nog internationale aanhoudingsbevelen uitvaardigen voor de verantwoordelijken van de Troika en het IMF...
are we infinite or am I alone
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:44:09 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153621261
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O- Wat een bazen serieus _O_ Dat ze dit flikken en dat niemand wat zegt _O_
Psychiaters reageren ook niet op iedere brainfart van hun patiënten. Of ouders op die van hun ADHD-kroost. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153621427
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Psychiaters reageren ook niet op iedere brainfart van hun patiënten. Of ouders op die van hun ADHD-kroost. :)
Ja, dat doen ze wel. :{.
Allemaal doekoes.
I´m back.
pi_153621467
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de IJslanders met een andere aanpak het redelijk voor mekaar hebben, beter dan NL.
Nederland heeft er dan ook een potje van gemaakt. Voor de crisis de kop in het zand gestoken voor de huizenmarktbubbel; daarna gedacht dat het wel over zou waaien, en toen de crisis toch toesloeg niet in één keer alsnog hervormen maar jarenlang zo weinig mogelijk hervormen uit angst voor uitschieters in de "koopkrachtplaatjes", zodat de mensen ook jarenlang in onzekerheid bleven en telkens de cijfers tegen bleven vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2015 20:51:43 ]
pi_153621617
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland heeft er dan ook een potje van gemaakt. Voor de crisis de kop in het zand gestoken voor de huizenmarktbubbel; daarna gedacht dat het wel over zou waaien, en toen de crisis toch toesloeg niet in één keer alsnog hervormen maar jarenlang zo weinig mogelijk hervormen uit angst voor uitschieters in de "koopkrachtplaatjes", zodat de mensen ook jarenlang in onzekerheid bleven en telkens de cijfers tegen bleven vallen.
En dan nu een belastingplan waar vooralsnog niet bekend van is wat het doel is, kop nog staart heeft dus...........
I´m back.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:58:52 #138
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153621744
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kan IJsland ook niet vergelijken met een land als Griekenland of Nederland. Die economie is vele malen kleiner en dus ook veel makkelijker te reguleren. Ook wonen er pakweg 300.000 mensen.
pi_153621788
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je kan IJsland ook niet vergelijken met een land als Griekenland of Nederland. Die economie is vele malen kleiner en dus ook veel makkelijker te reguleren. Ook wonen er pakweg 300.000 mensen.
Dat zei ik al, maar de banken waar echt onevenredig uit hun vestje gegroeid hoor dat wel.
I´m back.
pi_153621814
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Regulatie is zo'n beetje het tegenovergestelde van groei.
pi_153621986
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zie de bootjes vol Grieken al op Lampedusa aankomen.
Eerder Ancona.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153622053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Regulatie is zo'n beetje het tegenovergestelde van groei.
Nee. Met het klassieke riedeltje van liberalisering en aanleg van infrastructuur kun je hooguit optimaal de natuurlijke hulpbronnen benutten, maar daar zit een natuurlijk maximum aan - en bij landen met maar weinig natuurlijke hulpbronnen is dat maximum niet erg hoog. Voor een post-industriële samenleving die voorbij dat maximum wil groeien is ander beleid nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2015 21:06:55 ]
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:21:40 #143
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153622594
Over IJsland gesproken, het is vandaag Þjóðhátíðardagurinn! *O*

are we infinite or am I alone
pi_153622909
Dan kunnen ze ons betalen in Drachme's.
Ура для россии
pi_153623101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Met het klassieke riedeltje van liberalisering en aanleg van infrastructuur kun je hooguit optimaal de natuurlijke hulpbronnen benutten, maar daar zit een natuurlijk maximum aan - en bij landen met maar weinig natuurlijke hulpbronnen is dat maximum niet erg hoog. Voor een post-industriële samenleving die voorbij dat maximum wil groeien is ander beleid nodig.
Mooie buzwoorden, maar een grondig gebrek aan argumentatie waarom je enge controlefreak gedachtes deze keer geen economische en sociale ramp gaan veroorzaken.
pi_153624167
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is dat dit opgaat zowel als Griekenland in de eurozone blijft als dat het uittreedt. Bij uittreding kunnen andere landen ook gaan uittreden. Als Griekenland de transfer-unie kan handhaven gaan andere landen hier ook gebruik van maken.
Conclusie: monetaire unie heeft gefaald en het is een kwestie van tijd voordat het in rook opgaat. De enige hoop die je kan hebben is een Grexit die niet leidt tot het uittreden van met name Italie op langere termijn.
Je kan je niet voorstellen waar mijn hoop naar uitgaat lees ik?
pi_153624865
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je kan je niet voorstellen waar mijn hoop naar uitgaat lees ik?
Dan waarschijnlijk dat de monetaire unie in rook op gaat.
pi_153625600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mooie buzwoorden, maar een grondig gebrek aan argumentatie waarom je enge controlefreak gedachtes deze keer geen economische en sociale ramp gaan veroorzaken.
Omdat je regulering en regulering hebt.

Je hebt aan de ene kant regulering die kansloze werkgelegenheid tegen concurrentie probeert te beschermen. Zoals de beschermde status van taxichauffeurs of zoals de gedachte "grenzen dicht voor de Polen".

Maar aan de andere kant heb je de overheid die bijv. in onderwijs kan investeren (ook een vorm van regulering), of via regelgeving de eigen industrie kan dwingen om meer kwaliteit te leveren. De Europese regelzucht, met consumentenbescherming, etiketteringsvoorschriften, uitlaatgas- en botsnormen enz.enz. zorgt bijvoorbeeld ervoor dat onze producenten gedwongen worden om te investeren in het verbeteren van de kwaliteit - zodat wij uiteindelijk ook in het buitenland meer geld met onze producten kunnen verdienen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2015 22:41:40 ]
pi_153626350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dan waarschijnlijk dat de monetaire unie in rook op gaat.
Je kan het je nog steeds niet voorstellen lees ik.

Wat heeft die unie met een munt te doen?

Vertel het me want ik begrijp het niet?
Waarom geen unie en ieder land zijn eigen munt blijven houden, we behouden toch ook een eigen rechtsysteem of niet?
Maar ook dat verzekerd niets denk ik, Engeland heeft immers zijn pond nog steeds toch?
pi_153627171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je kan het je nog steeds niet voorstellen lees ik.

Wat heeft die unie met een munt te doen?

Vertel het me want ik begrijp het niet?
Waarom geen unie en ieder land zijn eigen munt blijven houden, we behouden toch ook een eigen rechtsysteem of niet?
Maar ook dat verzekerd niets denk ik, Engeland heeft immers zijn pond nog steeds toch?
De landen die de euro als betaalmiddel mogen invoeren zijn lid van de monetaire unie eurozone.
Dat is zo per definitie:
monetaire unie

De UK is geen lid van deze unie omdat ze een eigen munt voeren en een eigen centrale bank hebben. De gemeenschappelijke centrale bank (ECB) van de eurozone bevindt zich in Frankfurt.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_Central_Bank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')