Heeft met die zorgdrang te maken. Da's instinct.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Weinig ervaring mee meer. Ik begreep wel altijd dat al die bakvisjes flieft werden op de buschauffeur. Maar om nu flieft te worden op een persoon die pleuritis heeft, ik weet niet....
Ik heb er geen kijk op helaas. Maar goed blijft onverlet, om maar weer terug te keren naar het hoofdonderwerp van dit topic dat de tijden zijn veranderd, en ik denk dat sp3c er wrs niet ver vanaf zit. Buschauffeurs worden wrs tot op de seconde nauwkeurig in de gaten gehouden of ze zich kunnen houden aan de tijdschema's en wijken ze bij wijze van spreke 3 keer af daarvan dan kunnen ze hun tasje inleveren en zich vervoegen tot het U Wordt Verwacht-bureau, onder het stieten van de leuze voor jou 10 anderen, kankerlijer. Of is dat laatse weer Haags?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heeft met die zorgdrang te maken. Da's instinct.
Op negers die vroeger niet in de bus mochten in Zuid Afrika.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Waar slaat het laatste deel van de zin op, schat je in?
Angst? Neequote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:04 schreef YebCar het volgende:
dat komt omdat andere allochtonen als :
[ afbeelding ]
zomaar oma's neersteken op straat.
en niet 1x , maar al 20 jaar lang komen zulke dingen in het nieuws...
dan creeer je inderdaad een angst voor zulke mensjes
dat lijkt me ook wel jaquote:
waarschijnlijk gewoon angstquote:
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:04 schreef YebCar het volgende:
dat komt omdat andere allochtonen als :
[ afbeelding ]
zomaar oma's neersteken op straat.
en niet 1x , maar al 20 jaar lang komen zulke dingen in het nieuws...
dan creeer je inderdaad een angst voor zulke mensjes
Ah ja, dus wanneer YebCar zomaar een omaatje zou neersteken op straat dan ben ik bang voor en/of haat Hoas.... Dat slaat lekker ergens opquote:
Ook voor jou geldt dat de kans zeer groot is dat wanneer je zichtbaar deel had uitgemaakt van een groep die overduidelijk redelijk gehaat is, waarbij jij ook continu met deze haat/afkeer geconfronteerd wordt (als het niet op straat is, dan wel in de media of politiek), jij vanzelf veel eerder een bepaalde negatieve ervaring / afwijzing zou toeschrijven aan het feit dat je tot die gehate groep behoort. Zelfs wanneer dit helemaal niet zo is. Dat is namelijk vrij menselijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:11 schreef leolinedance het volgende:
Ach, ik heb exact hetzelfde meegemaakt een paar jaar geleden in Wageningen. En ik ben een 100% blanke Nederlander.
Altijd weer die slachtofferrol
omdat je altijd te laat bent spuitelfquote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:37 schreef Mortaxx het volgende:
Hoi bussen rijden mij ook wel eens voorbij of weg terwijl het overduidelijk is dat ik mee wil en ik heb geen hoofddoek. Hoe komt dit
das nog vervelender manquote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Oh anders klaag jij altijd dat ik te vroeg kom
Natuurlijk is dat zo. Dat weten we allemaal, maar lekker makkelijk slachtoffertje spelen. Net als met die sollicitatieprocedures wat laatst in het nieuws wasquote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:32 schreef sp3c het volgende:
ja maar je kunt ook overdrijven
als je vaak met de bus gaat dan gebeurt dan overkomt dit hele verhaal je gegarandeerd bekend voor en ik geloof echt niet dat dat allemaal met de afkomst van de gedupeerde te maken
Waarom zou deze persoon in kwestie per se slachtoffertje willen spelen volgens jou? Wat wint ze er mee? Waarom zou deze persoon niet echt kunnen geloven dat het door de afkomst komt?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Dat weten we allemaal, maar lekker makkelijk slachtoffertje spelen. Net als met die sollicitatieprocedures wat laatst in het nieuws was
Misschien gaat de vrouw niet vaak met de bus en/of misschien heeft ze het nog nooit eerder meegemaakt. Eens moet de eerste keer zijn he.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:32 schreef sp3c het volgende:
ja maar je kunt ook overdrijven
als je vaak met de bus gaat dan gebeurt dan overkomt dit hele verhaal je gegarandeerd bekend voor en ik geloof echt niet dat dat allemaal met de afkomst van de gedupeerde te maken
dan moet ze niet gelijk conclusies trekkenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Misschien gaat de vrouw niet vaak met de bus en/of misschien heeft ze het nog nooit eerder meegemaakt. Eens moet de eerste keer zijn he.
Dat moet ze ook niet. Ik legde alleen uit waar het gevoel / de gedachte vandaan kan komen. Mensen trekken wel eens foute conclusies. Maar volgens mensen zoals Leolinedance doen de mensen het puur omdat ze slachtoffertje willen spelen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan moet ze niet gelijk conclusies trekken
ja maar daar reageer ik niet opquote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat moet ze ook niet. Ik legde alleen uit waar het gevoel / de gedachte vandaan kan komen. Mensen trekken wel eens foute conclusies. Maar volgens mensen zoals Leolinedance doen de mensen het puur omdat ze slachtoffertje willen spelen.
Leolinedance doet overigens ongeveer hetzelfde als de mevrouw in kwestie: voorbarige conclusies trekken.
Op welke geschiedenis zal ze anders doelen?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar lees jij de holocaust dan?
Jij maakt ervan dat ze een slachtofferrol in wilt, ik lees dat er niet in.
Niet anders dan alle jankverhalen van TS over zijn moslimcollega's eigenlijk. Alleen deze mevrouw gebruikt Facebook en TS gebruikt FOK!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag het toen hoe een oudere vrouw rende naar de bus en toen ze net aankwam bij de deur, gingen de deuren dicht (chauffeur moet haar wel gezien hebben). Het was kutweer en zondagsdienst dus niet de ideale situatie voor die mevrouw. Dat vind ik erg.
Dit verhaal is een jankverhaal eerste klas.
Uit het verhaal uit de OP kun je totaal niet opmaken dat het hier om discriminatie gaat. Zeker omdat hetzelfde ook regelmatig niet-moslims overkomt. Logisch dus dat men als eerste denkt aan de 'slachtofferrol'.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
Het is wel opvallend dat wanneer het om moslims gaat, er op FOK! altijd direct consensus bestaat over de vermeende slachtofferrol.
Zelfs als cijfers laten zien dat mensen minder tof doen tegen moslims, dan is er alsnog sprake van een slachtofferrol.
Geen idee. Was er niet bij.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:20 schreef sp3c het volgende:
slachtofferrol is een beetje een rare term hier want ze is daadwerkelijk slachtoffer van een horkige/haastige busdriver
ik zie alleen geen reden om het op het hoofddoekje te gooien, lijkt mij meer een gevalletje van aanstelleritis dan een slachtofferrolletje tbh
Zo zakte ik voor m'n eerste rijexamenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad, je hebt soms gewoon de pech om een eikel van een chauffeur tegen het lijf te lopen. Ik vind trouwens dat er sowieso veel arrogante lui onder die chauffeurs zitten, gezien hoe velen van hen zich door het verkeer manoeuvreren. Soms maak je het mee dat je een bus bij een halte passeert, die als je er naast rijdt ineens in beweging komt waardoor je vol in je rem kunt, en dan zo'n debiele grijns in die buitenspiegel zien. King of the road mentaliteit.
Nee hoor, heb het zelf ter plekke op straat gezien. En het betrof een oudere vrouw van een jaar of 70. Dan vind ik dat wel een tikkie erger als dit verhaal.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet anders dan alle jankverhalen van TS over zijn moslimcollega's eigenlijk. Alleen deze mevrouw gebruikt Facebook en TS gebruikt FOK!
Misschien komt dat omdat de mevrouw in kwestie allerlei irrelevante, niet bewijsbare zaken erbij haalt?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
Het is wel opvallend dat wanneer het om moslims gaat, er op FOK! altijd direct consensus bestaat over de vermeende slachtofferrol.
Zelfs als cijfers laten zien dat mensen minder tof doen tegen moslims, dan is er alsnog sprake van een slachtofferrol.
En er zitten er heel wat in dit topic.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent vooral een simpele inteeltmongool als je een hoofddoekje weigert omdat je bang bent voor stekende kut-Marokkaantjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |