Zonder je woonplaats en budget te weten maar gewoon wat roepen?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:32 schreef Dirkos1987 het volgende:
Vandaag mijn 1e pak kopen voor een bruiloft bij suitsuppy, iemand tips waar ik het beste schoenen kan halen?
Excuses, regio Eindhoven, budget rond de 150 euroquote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zonder je woonplaats en budget te weten maar gewoon wat roepen?
Voor 150 euro weet ik het niet. Dat haal je niet eens bij SuitSupply. van Bommel is duurder.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:36 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Excuses, regio Eindhoven, budget rond de 150 euro
Meermin?? veel over gelezen is dat iets??quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Voor 150 euro weet ik het niet. Dat haal je niet eens bij SuitSupply. van Bommel is duurder.
magnanni is duurder en van Lier is duurder.
Budget omhoog?
De meningen zijn verdeeld.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:40 schreef Dirkos1987 het volgende:
2
[..]
Meermin?? veel over gelezen is dat iets??
Ok ga dalijk kijken wat ze hebben. Had begrepen dat de kwaliteit van Suitsupply schoenen niet super is. Voor de prijs wat je er voor betaaldquote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld.
Die zitten ook op 180. Dan zou ik voor dat geld nog eerder voor SuitSup gaan.
Voor 150 euro koop je toch nog wel een paar schoenen bij Van Lier?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:38 schreef Godtje het volgende:
Voor 150 euro weet ik het niet. Dat haal je niet eens bij SuitSupply. van Bommel is duurder.
magnanni is duurder en van Lier is duurder.
Budget omhoog?
Zelfs twee paar in de outlet shopquote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor 150 euro koop je toch nog wel een paar schoenen bij Van Lier?
Ik zie nu dat zoals ik dacht de list prijs 170 is voor de 'standaard' schoenen. Net als van Bommel uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die Van Lier-winkel tegenover de V&D heeft voor 150 euro wel een paar denk ik en bij de Bijenkorf heb je ook wel kans.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:36 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Excuses, regio Eindhoven, budget rond de 150 euro
Een Mont Blanc voor 150 euro ben ik nog niet tegengekomen; die van mij is een veelvoud daarvan.quote:Op donderdag 11 juni 2015 19:35 schreef Accursius het volgende:
[..]
[..]
. Wil zelf ook nog een mooie vulpen. Jammer dat alle gave shit gewoon dik 150 euro kost ofzo. Beetje teveel van het goede..
Hehe, dat weet ik ook. Dat is ook het probleem. Als ik een "mindere" neem weet ik zeker dat ik spijt krijg omdat ik dan toch liever had doorgespaard. Hoeveel kost zo'n Meisterstuck tweedehands? 300 euro ongeveer?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:51 schreef static het volgende:
[..]
Een Mont Blanc voor 150 euro ben ik nog niet tegengekomen; die van mij is een veelvoud daarvan.
Geen idee, die van mij was $5200 (Hong Kong). Maar heb zelden zo'n lekker schrijvende pen in de handen gehad, lekker zwaar ook.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:53 schreef Accursius het volgende:
[..]
Hehe, dat weet ik ook. Dat is ook het probleem. Als ik een "mindere" neem weet ik zeker dat ik spijt krijg omdat ik dan toch liever had doorgespaard. Hoeveel kost zo'n Meisterstuck tweedehands? 300 euro ongeveer?
Gelukkig maar, want zo geweldig vind ik ze niet en dan wordt het wel heel duur betaald als je er echt veel meer dan 150 euro voor af moet tikken.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:49 schreef Godtje het volgende:
Ik zie nu dat zoals ik dacht de list prijs 170 is voor de 'standaard' schoenen. Net als van Bommel uit mijn hoofd.
Maar ik zie ook dat ze overal afgeprijsd zijn. Bijenkorf, Wehkamp, etc.
Dus dan haal je het wel.
Ik koop ze niet dus helemaal up to date ben ik niet
Mooi pak! Hadden ze trouwens een beetje grote voorraad (verschillende pakken in jouw maat). Want ben maar kort in Nederland en wil eigenlijk ook even langs. Laatst jammer genoeg niet geslaagd in een Cerruti outlet, was helaas niet wat ik wou.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:19 schreef Dirkos1987 het volgende:
http://eu.suitsupply.com/(...)refv1=Classic-Sienna
Voor mij is het deze geworden vanmorgen inc. deze schoenen:
http://eu.suitsupply.com/(...)l?start=3&cgid=Shoes
Mooi pak, niet letten op die persoon die erna reageert met een bijpassende riem. Is level-0. Gewoon riemlussen eraf halen bij de kleermaker. Veel fraaier.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:19 schreef Dirkos1987 het volgende:
http://eu.suitsupply.com/(...)refv1=Classic-Sienna
Voor mij is het deze geworden vanmorgen inc. deze schoenen:
http://eu.suitsupply.com/(...)l?start=3&cgid=Shoes
Dat de band uit twee stukken bestaat is niet heel gek. Vaak is dat een dinner-split.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:34 schreef Gripper het volgende:
Ff een vraag. Ik heb voor een bruiloft volgende week een nieuw pak gekocht, een lekker licht linnen kostuum van SuitSupply.
De pantalon paste meteen perfect, en hoefde dus niet eens op maat gemaakt te worden. Echter, de broek is daar wel op voorbereid: de bilnaad is met enkele steekjes tot bovenaan vastgezet, en de band is niet uit 1 stuk maar bestaat uit twee helften die niet met elkaar verbonden zijn.
Ga ik nu bij mn eerste dansmove 's avonds uit mn bilnaad scheuren?
Of moeten die twee helften band nog wel aan elkaar verbonden worden.
Helemaal vergeten naar te vragen in de winkel.
Ik heb maat 46, en ze hadden vrij ruime keuze, maar dit is mijn eerste pak, dus voor mij was er genoeg.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:56 schreef mytec het volgende:
[..]
Mooi pak! Hadden ze trouwens een beetje grote voorraad (verschillende pakken in jouw maat). Want ben maar kort in Nederland en wil eigenlijk ook even langs. Laatst jammer genoeg niet geslaagd in een Cerruti outlet, was helaas niet wat ik wou.
Tegen mij vertelde ze juist dat een riem juist mooier was en het afmaakte. Dus heb ik die erbij gekocht. Geen goede keuze?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:17 schreef Accursius het volgende:
[..]
Mooi pak, niet letten op die persoon die erna reageert met een bijpassende riem. Is level-0. Gewoon riemlussen eraf halen bij de kleermaker. Veel fraaier.
[..]
Dat de band uit twee stukken bestaat is niet heel gek. Vaak is dat een dinner-split.
[ afbeelding ]
Het lijkt mij alleen erg stug dat er een band / bassin zit die niet is afgewerkt zeg maar. Een onafgewerkte broekspijp komt wel regelmatig voor gezien deze toch bijna altijd op maat moet worden gemaakt. Heb je toevallig een foto van het bassin en de band? Ik denk dat he gewoon lijkt alsof het heel licht is dicht gestikt omdat het linnen is.
Thanks ga dan maar gewoon even langs, ik heb 48 dacht ik ( laat het maar wel even nameten) waarschijnlijk gewoon pech gehad. Zoek geen speciaal plak, donkerblauw (maar niet te donker), waarschijnlijk ongeveer zelfde kleur als die jij gekozen hebt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:04 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Ik heb maat 46, en ze hadden vrij ruime keuze, maar dit is mijn eerste pak, dus voor mij was er genoeg.
Misschien is het voor jou weinig, omdat je meer gewend bent
Ik heb alleen bij donkerblauw gekeken omdat ik al wist dat ik deze kleur wou. Ik gok in mijn maat een stuk of 15-20 verschillende in donkerblauw.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:06 schreef mytec het volgende:
[..]
Thanks ga dan maar gewoon even langs, ik heb 48 dacht ik ( laat het maar wel even nameten) waarschijnlijk gewoon pech gehad. Zoek geen speciaal plak, donkerblauw (maar niet te donker), waarschijnlijk ongeveer zelfde kleur als die jij gekozen hebt.
Honden hebben een riemquote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:32 schreef Stansfield het volgende:
Bijpassende riem erbij en dan heb je een mooie outfit!
http://eu.suitsupply.com/nl/belts/riem-bruin/A14117.html
Wat een beetje gekkie is. Het is in de meeste beroepsgroepen volkomen normaal of zelfs gewenst.quote:
Oo nee hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:05 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Tegen mij vertelde ze juist dat een riem juist mooier was en het afmaakte. Dus heb ik die erbij gekocht. Geen goede keuze?
Je beseft dat we het hier hebben over iemand die een RTW blauw pak met bruine schoenen koopt bij de SuitSupply?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat een beetje gekkie is. Het is in de meeste beroepsgroepen volkomen normaal of zelfs gewenst.
Er is een beperkte groep die bovenstaande als motto heeft. Alleen een hond heeft een riem.
Met de gedachte er achter dat je klasse en dus maatwerk hebt.
Maatwerk heeft geen riem nodig.
Het is bij mijn broek precies zoals jij beschrijft. Maar omdat zowel pijpen, mouwen als heupen meteen goed zaten kon ik het zo meenemen. Gebeurde max 1x per week zeiden zequote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:17 schreef Accursius het volgende:
[..]
Dat de band uit twee stukken bestaat is niet heel gek. Vaak is dat een dinner-split.
[ afbeelding ]
Het lijkt mij alleen erg stug dat er een band / bassin zit die niet is afgewerkt zeg maar. Een onafgewerkte broekspijp komt wel regelmatig voor gezien deze toch bijna altijd op maat moet worden gemaakt. Heb je toevallig een foto van het bassin en de band? Ik denk dat he gewoon lijkt alsof het heel licht is dicht gestikt omdat het linnen is.
Haha, maak je geen zorgen. Dat gaat helemaal goedkomen! Kun je prima in dansen. Die hele band zit namelijk wel gestikt aan het bassin over de breedte. Dat stukje alleen erboven is puur dat je wat extra ruimte krijgt na het eten. De band geeft dan een beetje mee met je buik.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het is bij mijn broek precies zoals jij beschrijft. Maar omdat zowel pijpen, mouwen als heupen meteen goed zaten kon ik het zo meenemen. Gebeurde max 1x per week zeiden ze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar als t een dinner split is, dan zit je nog stil. Later op de avond gaan we dansen, en is het wel een dancing-split? Ik maak me een beetje zorgen om dat ene stikseltje in de band.... Sta ik daar om half een 's nachts licht aangeschoten te hakken op dj Paul Elstak met een scheurende bilpartij.
JA, uiteraard wel een mooie smaakvolle onderbroek eronder voor het geval dat
quote:
Ondanks dat het een, enigszins, geestige uitdrukking is vind ik dit ook weer het andere uiterste. De riem komt uit de tijd van de industriële revolutie waarbij het bedoeld was om de spijkerbroek tijdens het zware werk op te houden. Het voordeel was ook, inderdaad, dat je dan een maat groter kon kopen / een niet perfect passende broek, omdat de riem dit wel zou compenseren. Echter, het is niet zo dat de mannen met maatwerk toentertijd nooit iets droegen om de broek op te houden. Juist wel, namelijk bretels. Deze zag men alleen niet omdat deze werden gedragen onder hun vestje. Het pak was toen namelijk bijna altijd driedelig.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat een beetje gekkie is. Het is in de meeste beroepsgroepen volkomen normaal of zelfs gewenst.
Er is een beperkte groep die bovenstaande als motto heeft. Alleen een hond heeft een riem.
Met de gedachte er achter dat je klasse en dus maatwerk hebt.
Maatwerk heeft geen riem nodig.
Thanks!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 08:27 schreef Accursius het volgende:
[..]
Haha, maak je geen zorgen. Dat gaat helemaal goedkomen! Kun je prima in dansen. Die hele band zit namelijk wel gestikt aan het bassin over de breedte. Dat stukje alleen erboven is puur dat je wat extra ruimte krijgt na het eten. De band geeft dan een beetje mee met je buik.
Oeps, water moet wit zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:00 schreef bezemsteeltaart het volgende:
water overhemd = lichtblauw overhemd neem ik aan?
Gewoon een prima das daarbij. Effen das bij een effen pak en een effen shirt wordt al snel saai vind ik.
Prima das.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:57 schreef Dirkos1987 het volgende:
Welke kleur stropdas zouden jullie bij dit pak kopen met wit overhemd?
http://eu.suitsupply.com/(...)-Sienna&prefv1=Blauw
Heb deze erbij gekocht, maar ik twijfel een beetje of ik een effen kleur niet mooier vind
http://eu.suitsupply.com/(...)gid=Ties&prefv1=Rood
Het is voor een bruiloft
Iedere kleur die je mooi vindt. Donkerblauw pak + wit shirt of lichtblauw shirt is wat een wit canvas is voor schilders. Alles kan daar in principe gewoon op.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:57 schreef Dirkos1987 het volgende:
Welke kleur stropdas zouden jullie bij dit pak kopen met wit overhemd?
http://eu.suitsupply.com/(...)-Sienna&prefv1=Blauw
Heb deze erbij gekocht, maar ik twijfel een beetje of ik een effen kleur niet mooier vind
http://eu.suitsupply.com/(...)gid=Ties&prefv1=Rood
Het is voor een bruiloft
Afhankelijk van de rest van je outfit, ja. Het is wel veel blauw, dat moet je kunnen hebben. En in je bovenkleding zou ik dan niet teveel blauw gebruiken of zelfs helemaal niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:12 schreef rgras het volgende:
Ik zit in dubio.. kan onderstaande gecombineerd worden?
https://goo.gl/photos/v1xfGid5hSrT9SED7
Met wit combineert het wel fraai hrquote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:53 schreef rgras het volgende:
Ton-sur-ton kan soms lastig zijn.. vandaar dat ik zat te twijfelen. Toevallig kwam ik net dezelfde riem tegen in een iets donkerdere kleur, dus volgende week maar eens retourneren. Overigens was het meer de bedoeling om het met een lichte kaki-kleur te combineren.
[ afbeelding ]
Kan iemand me uitleggen waarom dit topic Herenkleding voor ware fijnproevers heet maar het heel vaak gaat over Suit Supply en Van Bommelschoenen? Dat zijn toch gewoon prima kleren maar geen kleren voor ware fijnproevers?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat pas je niet eerst?quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:31 schreef corehype het volgende:
Hier een pak gehaald van suitsupply, maar nu zie ik dat het net te wijd is
Gebruiken jullie pinnen om alles te 'tailoren'?
Goed personeel daarquote:Op donderdag 25 juni 2015 13:31 schreef corehype het volgende:
Ik vond het prima in de winkel maar ik denk dat het nu iets strakker mag en ik wil weten of ik gewoon een paar pinnen kan gebruikenquote:
Waar loop jij in dan?quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen waarom dit topic Herenkleding voor ware fijnproevers heet maar het heel vaak gaat over Suit Supply en Van Bommelschoenen? Dat zijn toch gewoon prima kleren maar geen kleren voor ware fijnproevers?
Gewoon eventjes naar de plaatselijke turk. Is geen grote klus. Heb je eventueel een foto ervan?quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:31 schreef corehype het volgende:
Ehm nee. Bij Rotterdam moet je steeds paar dagen wachten, dus zal ergens anders ook zo zijnquote:Op donderdag 25 juni 2015 15:18 schreef spoeleh het volgende:
gewoon even terug gaan naar suitsupply, passen ze binnen een half uurtje voor je aan.
Welkom bij de kort-door-de-bocht-show!quote:Op donderdag 25 juni 2015 17:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ehm nee. Bij Rotterdam moet je steeds paar dagen wachten, dus zal ergens anders ook zo zijn
Het is natuurlijk ook nogal afhankelijk wat ze moeten doen he. Een broek inkorten, een coupenaad erin zetten is niet erg tijdrovend. Echter een jasje innemen kost gewoon meer tijd, dus logisch dat dat niet altijd direct kan worden gedaan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 17:20 schreef spoeleh het volgende:
[..]
Welkom bij de kort-door-de-bocht-show!
Heb zelf meerdere shirts en broeken laten verstellen bij aankoop, altijd de zelfde dag (vaak binnen het uur) mee kunnen nemen. Leiden, Zwolle en ook Rotterdam.
Geen idee hoe vaak je "steeds" is maar wellicht kom je op de drukste tijden?
Ohw God, krijgen we deze shit weer.quote:Op donderdag 25 juni 2015 17:45 schreef Accursius het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook nogal afhankelijk wat ze moeten doen he. Een broek inkorten, een coupenaad erin zetten is niet erg tijdrovend. Echter een jasje innemen kost gewoon meer tijd, dus logisch dat dat niet altijd direct kan worden gedaan.
Om de TT eer aan te doen, enkele foto's van de Pitti.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal het je sterker vertellen, in heel Milaan lopen ze zo rond. Gekleurde sneakers soms staat het ook nog wel. Paar week geleden nog gezien. Zie ik trouwens weinig in andere Italiaanse steden ( ook niet in Florence).quote:Op donderdag 25 juni 2015 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er lopen toch wel behoorlijk veel idioten bij Pitti Uomo rond, sneakers met een suit.
Ik draag meestal kleren van Armani, Pal Zileri en Jacob Cohën, maar ik zie mezelf bepaald niet als een (ware) fijnproever. Maar ik heb het gewoon over dit topic. Ik zou verwachten dat het veel gaat om handgemaakte kleding en de betere en meer bijzondere merken. Kan me toch niet voorstellen dat kleding van bijvoorbeeld H&M, Gant of Strelson wordt gezien als kleding voor ware fijnproevers. Nogmaals, ongetwijfeld allemaal prima kleren maar bij fijnproevers denk ik aan andere dingen. In een topic 'Whisky's voor ware fijnproevers' zou ik ook niet veel posts verwachten over Johnny Walker Red Label.quote:
Topic zou eigenlijk moeten worden gesplitst in verschillende segmenten. Met een duidelijke omschrijving wat waar hoort. Ben het met je eens dat handgemaakt niet in een topic thuis hoort met een standaard pak. Echter is het niet altijd zo makkelijk om te bepalen wat waar hoort.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik draag meestal kleren van Armani, Pal Zileri en Jacob Cohën, maar ik zie mezelf bepaald niet als een (ware) fijnproever, maar ik heb het gewoon over dit topic. Ik zou verwachten dat het veel gaat om handgemaakte kleding en de betere merken. Kan me toch niet voorstellen dat kleding van bijvoorbeeld H&M, Gant of Strelson wordt gezien als kleding voor ware fijnproevers. Nogmaals, ongetwijfeld allemaal prima kleren maar bij fijnproevers denk ik aan andere dingen. ij een topic 'Whisky's voor ware fijnproevers' zou ik ook niet veel posts verwachten over Johnny Walker Red Label.
Zit natuurlijk ook een pragmatische gedachte achter. Als jij door de stad moeten lopen van je werk naar de metro / fiets etc is het vrij kloterig om dat op je leren schoenen te doen. Daardoor slijten ze sneller en het loopt ook oncomfortabeler. In New York zie je dat bijvoorbeeld ook erg vaak. Het nette paar in de tas en de nikes onder het pak.quote:Op donderdag 25 juni 2015 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er lopen toch wel behoorlijk veel idioten bij Pitti Uomo rond, sneakers met een suit.
Ik snap wat je bedoelt, absoluut. Het probleem is alleen dat als je zoiets gaat doorvoeren het topic helemaal leegloopt. Het is hier al vrij rustig en als je ook nog eens de lat wilt verhogen dan komen er nog minder mensen op af.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik draag meestal kleren van Armani, Pal Zileri en Jacob Cohën, maar ik zie mezelf bepaald niet als een (ware) fijnproever. Maar ik heb het gewoon over dit topic. Ik zou verwachten dat het veel gaat om handgemaakte kleding en de betere en meer bijzondere merken. Kan me toch niet voorstellen dat kleding van bijvoorbeeld H&M, Gant of Strelson wordt gezien als kleding voor ware fijnproevers. Nogmaals, ongetwijfeld allemaal prima kleren maar bij fijnproevers denk ik aan andere dingen. In een topic 'Whisky's voor ware fijnproevers' zou ik ook niet veel posts verwachten over Johnny Walker Red Label.
Misschien moet de TT veranderen? 'Herenkleding voor de ware fijnproever' suggereert namelijk dat het hier over hele exclusieve kleding gaat. Misschien dekt iets als 'Nettere kleding voor de man met smaak' de lading beter.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 08:40 schreef Accursius het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, absoluut. Het probleem is alleen dat als je zoiets gaat doorvoeren het topic helemaal leegloopt. Het is hier al vrij rustig en als je ook nog eens de lat wilt verhogen dan komen er nog minder mensen op af.
Oké, dat begrijp ik wel.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 08:40 schreef Accursius het volgende:
[..]
[..]
Ik snap wat je bedoelt, absoluut. Het probleem is alleen dat als je zoiets gaat doorvoeren het topic helemaal leegloopt. Het is hier al vrij rustig en als je ook nog eens de lat wilt verhogen dan komen er nog minder mensen op af.
Nja, nettere kleding is het ook niet helemaal denk ik, want het kan ook sportief zijn. Misschien 'Herenkleding voor liefhebbers'?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:05 schreef NeuNeu het volgende:
[..]
Misschien moet de TT veranderen? 'Herenkleding voor de ware fijnproever' suggereert namelijk dat het hier over hele exclusieve kleding gaat. Misschien dekt iets als 'Nettere kleding voor de man met smaak' de lading beter.
In London lopen de dames met sneaker aan omdat dat comfortabeler is. Op het moment dat ze op kantoor of werk zijn gaan de pumps, hakken, etc. weer aan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:17 schreef mytec het volgende:
[..]
Zal het je sterker vertellen, in heel Milaan lopen ze zo rond. Gekleurde sneakers soms staat het ook nog wel. Paar week geleden nog gezien. Zie ik trouwens weinig in andere Italiaanse steden ( ook niet in Florence).
Hier in Manila in de regentijd gewoon op je flipflops van de auto naar het kantoor, en binnen sokken en schoenen aandoenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:24 schreef static het volgende:
[..]
In London lopen de dames met sneaker aan omdat dat comfortabeler is. Op het moment dat ze op kantoor of werk zijn gaan de pumps, hakken, etc. weer aan.
Overhemden weet ik niet, pakken zijn gewoon prima voor het geld.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:20 schreef Jiang153 het volgende:
Hoe zijn die Van Gils pakken en overhemden eigenlijk? Iemand idee?
Beter dan Suitsupply? Liggen rond de 450 als het goed is.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:26 schreef Accursius het volgende:
[..]
Overhemden weet ik niet, pakken zijn gewoon prima voor het geld.
Van Gils pakken betaal je te veel voor te weinig.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:20 schreef Jiang153 het volgende:
Ik vind er niet veel aan. Je betaalt aardig maar krijgt er niet bijzonder mooi spul voor.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:20 schreef Jiang153 het volgende:
Mmh sja sja, dat durf ik niet te zeggen. Zit op zelfde niveau denk ik. Op de Nederlandse markt zijn twee grote spelers die pakken maken. SuitSupply doet dat bij X en Van Gils bij Y.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Beter dan Suitsupply? Liggen rond de 450 als het goed is.
Met zo een antwoord is er dus geen dresscode anders had die op de uitnodiging gestaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:09 schreef Federer-fan het volgende:
Vraagje aan jullie. Ik ga morgen naar een verlovingsfeest. Ik vroeg de vriendin van me die gaat trouwen of er een dress code is. Ze zei dat ze het leuk zou vinden als ik een pak aandeed. Nu vraag ik me af of ik gewoon een pak zonder das kan doen of dat ik een das aan zou moeten doen. Weet niek of een pak zonder das ook bij dat soort gelegenheden gangbaar is. Ik vind het een beetje
'muggezifterig' om het haar te gaan vragen.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:35 schreef k_man het volgende:
Hangt natuurlijk totaal af van hunzelf. Net als bruiloften. De één trouwt in jacquet en houdt 's avonds een feest met black tie als dresscode, de ander trouwt in z'n T-shirt.
Het lijkt me ook niet echt een issue. Doe een das om, je kunt 'm altijd nog afdoen.
Bedankt, heren.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Met zo een antwoord is er dus geen dresscode anders had die op de uitnodiging gestaan.
Dat aangenomen zal een stropdas geen reet uitmaken.
Probeer eens wat uit zou ik zeggen. Je hebt een eigen smaak mag ik hopen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:52 schreef underground1009 het volgende:
En zo ja, wat voor hemd kan daar bij? Ik heb zowel effen als met patroon in verschillende kleuren en verschillende dassen, dus gewoon kleuren en/of dessins roepen is prima
Daarover lopen de meningen sterk uiteen. Ik vind bruine schoenen onder een blauw pak geen goed idee, maar dat is de ouderwetse / traditionele opvatting. Een Engelse gentleman zou het waarschijnlijk met me eens zijn, een flamboyante Italiaan waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:52 schreef underground1009 het volgende:
Deze schoenen gecombineerd met een dito riem op een navy pak, is dat wat?
Doe een das om en lijkt het op de trouwerij dat het overdressed is dan doe je hem af?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:09 schreef Federer-fan het volgende:
Vraagje aan jullie. Ik ga morgen naar een verlovingsfeest. Ik vroeg de vriendin van me die gaat trouwen of er een dress code is. Ze zei dat ze het leuk zou vinden als ik een pak aandeed. Nu vraag ik me af of ik gewoon een pak zonder das kan doen of dat ik een das aan zou moeten doen. Weet niek of een pak zonder das ook bij dat soort gelegenheden gangbaar is. Ik vind het een beetje
'muggezifterig' om het haar te gaan vragen.
Bruine schoenen onder een navy pak is echt een kwestie van smaak, ik vind persoonlijk zwarte schoenen fraaier. Maar ieder z'n ding!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:52 schreef underground1009 het volgende:
Gisteren een paar mooie cognac Oxfords gescoord in de uitverkoopMerk was Bugatti, ik ken het niet maar de pasvorm was prima en het was geen plastic schoen
![]()
Meteen een vraag ook voor de grotere fijnproevers hier: er zitten stoffen veters bij, zowel in donkerblauw als bruin. Deze schoenen gecombineerd met een dito riem op een navy pak, is dat wat? En met de bruine veters, of de donkerblauwe?![]()
En zo ja, wat voor hemd kan daar bij? Ik heb zowel effen als met patroon in verschillende kleuren en verschillende dassen, dus gewoon kleuren en/of dessins roepen is prima
Als je al een combi navy+bruin doet (wat ik al nooit zou doen) zou ik gewoon ren wit hemd dragen, anders word je wel echt een clownquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:52 schreef underground1009 het volgende:
Gisteren een paar mooie cognac Oxfords gescoord in de uitverkoopMerk was Bugatti, ik ken het niet maar de pasvorm was prima en het was geen plastic schoen
![]()
Meteen een vraag ook voor de grotere fijnproevers hier: er zitten stoffen veters bij, zowel in donkerblauw als bruin. Deze schoenen gecombineerd met een dito riem op een navy pak, is dat wat? En met de bruine veters, of de donkerblauwe?![]()
Als het half canvas is, dan zijn ze even duur als Oger, en is Suitsupply zelfs goedkoper.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:54 schreef Pinda555 het volgende:
Iemand bekend met Victor Giglio?
Verkopen maatpakken vanaf de ¤550,-.
Recensies en dergelijke zijn ook goed.
Zit er eigenlijk ook verschil tussen schoenlepels? Het enige wat ik namelijk zie is de lengte en het prijsverschil.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als het half canvas is, dan zijn ze even duur als Oger, en is Suitsupply zelfs goedkoper.
Geen idee, moet gewoon soepel over het leer en stof glijden. Wat bij betreft kan je beter investeren in goede schoenspanners.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:09 schreef Pinda555 het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk ook verschil tussen schoenlepels? Het enige wat ik namelijk zie is de lengte en het prijsverschil.
Of is een bepaalde type lepel weer beter voor je schoenen etc.?
Die van ShoeCare bijvoorbeeld is gemaakt van "abbeyhorn" terwijl die van de hema gewoon metaal is. .
Voor die prijs mag het ook wat zijn. Maar met 20 shirts in mijn kast betekend het dat ik voor 5k nieuwe shirts moet halen, beetje overdreven. Dan moet ik mijn MTM's ook wegdoen en vervangen met bespokes, lijkt me geen goed idee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:25 schreef static het volgende:
Nieuwe serie van Maffeis binnen bij Oger. Dat zijn échte aanraders. Sterker nog, ben een tijdje geleden begonnen met alles weg te mikken dat geen Maffeis is en ervoor te vervangen.
https://www.oger.nl/new?brand=emanuele-maffeis
Helaas pas in oktober weer in het land.
Of je doet het in stapjes...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Voor die prijs mag het ook wat zijn. Maar met 20 shirts in mijn kast betekend het dat ik voor 5k nieuwe shirts moet halen, beetje overdreven. Dan moet ik mijn MTM's ook wegdoen en vervangen met bespokes, lijkt me geen goed idee.
Je doet alsof het goedkoop is en bent dus de realiteit totaal kwijt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je doet het in stapjes...
Je doet overigens alsof het idiote prijzen zijn. Dat valt nou ook wel weer mee. Tuurlijk, het kan goedkoper, maar verder...
Iets is niet per se of zwart of wit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:49 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Je doet alsof het goedkoop is en bent dus de realiteit totaal kwijt.
Ik doe het meestal in batches van drie of vier per keer. Maar goed, ben dan ook maar een paar keer per jaar in Nederland. Heb iig een mooie collectie nu.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Voor die prijs mag het ook wat zijn. Maar met 20 shirts in mijn kast betekend het dat ik voor 5k nieuwe shirts moet halen, beetje overdreven. Dan moet ik mijn MTM's ook wegdoen en vervangen met bespokes, lijkt me geen goed idee.
Tsja, dat is relatief hè. Het zijn geen Dappermakt shirts natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:49 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je doet alsof het goedkoop is en bent dus de realiteit totaal kwijt.
Is niks relatiefs aan, 250e voor een shirts is behoorlijk veel geld. Maar goed dit topic gaat over fijn proevers, dan heb je automatisch ook wel wat meer te besteden. Dan is 250e wel normaal.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:03 schreef static het volgende:
[..]
Tsja, dat is relatief hè. Het zijn geen Dappermakt shirts natuurlijk.
Goeie vraag. Ik ken ze met name uit mijn jeugd en stond toen bekend als een degelijk en betrouwbaar 'Hollands'merk, Een segment duurder waren bijvoorbeeld de Frans Molenaar pantalons ( met dat gouden muntje? aan de zijkant herinner ik mij nog) die toen je-van-het waren.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:20 schreef Jiang153 het volgende:
Je hebt wel eens van Made to Measure gehoord? Moet ik ook altijd bij mijn Italiaanse pakken en shirts.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:21 schreef Iwanius het volgende:
omdat Italiaanse pakken mij meestal klein uitvallen
Lol, gezien zijn levensstijl is MtM een lachertje. Hij lijkt me meer van de bespoke.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:44 schreef static het volgende:
[..]
Je hebt wel eens van Made to Measure gehoord? Moet ik ook altijd bij mijn Italiaanse pakken en shirts.
Zit ook een stukje plastic aan beide kanten in, die je regelmatig kwijtraakt in de was. Geen idee hoe die dingen heten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:58 schreef Accursius het volgende:
Maffeis maakt mooi spul ja, vind het vooral gaaf dat de boord zo hard is doorgeput (?) van ze, met een wat dikkere stiknaad. Wel dure hobby om inderdaad alles daarvoor te vervangen
Baleinen zijn datquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:04 schreef static het volgende:
[..]
Zit ook een stukje plastic aan beide kanten in, die je regelmatig kwijtraakt in de was. Geen idee hoe die dingen heten.
De achterkant is ook langer zodat het niet uit je broek slobbert als je een pak aanhebt en veel loopt/staat/zit/autorijdt.
Wel een beetje zonde geld, omdat je ze niet ziet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:05 schreef Accursius het volgende:
[..]
Baleinen zijn datgewoon eruit halen en wegknikkeren. Kan alleen maar verkeerd gaan tijdens het strijken (dat het smelt). Deze vind ik echt prachtig
[...]
Dat is het ook zekerquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wel een beetje zonde geld, omdat je ze niet ziet.
Nou, nee hoor, eruit halen is geen optie, je ziet het meteen, helemaal als je een pak aanhebt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:05 schreef Accursius het volgende:
[..]
Baleinen zijn datgewoon eruit halen en wegknikkeren. Kan alleen maar verkeerd gaan tijdens het strijken (dat het smelt). Deze vind ik echt prachtig
![]()
Ik heb er geen studie van gemaakt als je het niet erg vindt.quote:Maffeis heeft gok ik ook een gesplit schouderblad en twee naden lopen in plaats van 1 van de onderkant naar het manchet?
Is ook niet alles kan ik je vertellen. Hoop geld,fittings en uiteindelijk valt het soms zelfs vies tegen voor wat je betaalt. ( de naam en de plek Savile Row )quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Lol, gezien zijn levensstijl is MtM een lachertje. Hij lijkt me meer van de bespoke.
Heb ik slechte ervaringen mee helaas. Ook in Bangkok overigens.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:05 schreef Iwanius het volgende:
Tja...in HK kunnen ze binnen no time een maatpak voor je maken
Hangt van vestiging en drukte af. Vorige maand nog een rtw bij Oger gehaald, moest twee weken wachten voor alleen de mouwen inkorten. Nog nooit zo lang moeten wachten voor een rtw.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:24 schreef static het volgende:
[..]
Heb ik slechte ervaringen mee helaas. Ook in Bangkok overigens.
Ik blijf voortaan bij Corneliani en Isaia. Wordt precies op maat gemaakt en meestal de volgende dag klaar als je bij Oger koopt.
Het is bij mij ook een uit de hand gelopen hobby aan het wordenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:38 schreef static het volgende:
[..]
Nou, nee hoor, eruit halen is geen optie, je ziet het meteen, helemaal als je een pak aanhebt.
[..]
Ik heb er geen studie van gemaakt als je het niet erg vindt.
Zal straks even kijken, heb er maar een paar bij me want ben op reis. Overmorgen weer in Hong Kong waar de rest hangt.
Punt is dat de maatpakken in HK etc 9/10x gewoon zooi zijn. Volledig geplakt, polyester stoffen etc etc.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:05 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Is ook niet alles kan ik je vertellen. Hoop geld,fittings en uiteindelijk valt het soms zelfs vies tegen voor wat je betaalt. ( de naam en de plek Savile Row )
Maar static heeft wel een punt want in de basis en met name naarmate je ouder wordt geef je er niet zo veel meer om dan toen je pak'm beet 30+ was. Maar dat geldt voor alles bijna. Tenminste zo ben ik. Ik vind tegewoordig een goed gesprek over het leven en zo interessanter dan "wat voor klokkie/huis/auto heb je nu weer gekocht? " al of niet i.c.m. lekker eten en drinken/paffen toch wel 1 van de weinige dingen die ik echt belangrijk vind naast dat het mijn naasten goed gaat. En de meesten als ze mij overdags zien denken dat ik een zwerver ben gewoon omdat ik die look wel lekker vind en onopvallend.
En kleding kopen in Azie: Tja...in HK kunnen ze binnen no time een maatpak voor je maken daar waar je in de West er wat weken op moet wachten tenzij het zo eentje is die de term maatpak krijgt maar gewoon van het rek komt en verstelt wordt.( ja..dat flikken ze ook in NL)
Ja, anderzijs is het ook wel handig om een paar goeie te hebben. Ik heb een halve la vol met van die plastic baleinen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:24 schreef Accursius het volgende:
[..]
Dat is het ook zekereigenlijk krankzinnig voor iets wat voor 10,- hetzelfde doet. Zijn ook meer hebbedingetjes.
Even een noobvraag hoor, maar merk jij verschil in draagcomfort tussen een Corneliani-pak of bijvoorbeeld een Oger Red Label-pak en, zo ja, waar zit dan in? Of zit het in de uitstraling?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:24 schreef static het volgende:
[..]
Ik blijf voortaan bij Corneliani en Isaia. Wordt precies op maat gemaakt en meestal de volgende dag klaar als je bij Oger koopt.
Daarom schreef ik ook 'bijvoorbeeld'. Ik bedoel het verschil in draagcomfort tussen Conrneliani en iets eenvoudig(er)s. Tenzij je niets eenvoudig(er)s hebt.quote:
Simplistisch gezegd.quote:Op zondag 9 augustus 2015 16:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook 'bijvoorbeeld'. Ik bedoel het verschil in draagcomfort tussen Conrneliani en iets eenvoudig(er)s. Tenzij je niets eenvoudig(er)s hebt.
Duidelijk verhaal, dank je wel. Maar bij de broek bijvoorbeeld merk je het niet?quote:Op zondag 9 augustus 2015 20:34 schreef Accursius het volgende:
[..]
Simplistisch gezegd.
Het verschil zit hem vooral in de manier waarop het binnenwerk is verwerkt. Bij Corneliani / Isaia / Brioni en alle duurdere merken is dit gemaakt van een volledige laag canvas die "zweeft" tussen de buitenkant van de stof en voering. Hierdoor ademt het veel beter en valt het ook soepeler. Een bijkomend voordeel is dat het veel minder opgesloten voelt omdat het lichter is in draagcomfort. De goedkopere pakken hebben of dit canvas voor de helft loshangen (alleen het borststuk) of volledig geplakt van boven naar beneden. Dit maakt het een stuk logger.
Naar mijn mening wel.quote:Op zondag 9 augustus 2015 19:06 schreef Fushia2 het volgende:
Even terzijde, kan een zwarte trenchcoat gecombineerd worden met een donkerblauw en navy visgraat pak?
Moeilijk, het punt is vaak dat de voering die wordt gebruikt net wat fijner is, van een hogere kwaliteit Viscose (Bemberg bijvoorbeeld). Dit blijft synthetisch zijde maar wel een stuk beter dan gemiddeld. Verder valt een mooiere stof ook mooier naar beneden mits die natuurlijk goed is opgemeten. Let op: een duurder pak gaat per definitie niet langer mee. Hoe fijner de stof hoe sneller die namelijk slijt in principe. Een pak met 50/50 wol/polyester gaat bijvoorbeeld amper kapot. Dat gaat gewoon nietquote:Op zondag 9 augustus 2015 20:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal, dank je wel. Maar bij de broek bijvoorbeeld merk je het niet?
Altijd zwart!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:45 schreef Dirkos1987 het volgende:
http://eu.suitsupply.com/(...)1=color&prefv1=Blauw
Pak
http://eu.suitsupply.com/(...)2121.html?cgid=Shoes
Schoenen
Wat rest zijn de sokken, welke kleur??
Ook bij een blauw pak met bruine schoenen, zoals in dit geval? Nog even los van de vraag of je überhaupt bruine schoenen bij een blauw pak moet willen dragen. Ik zou dan eerder kiezen voor donkerblauwe sokken, als veilige keuze .quote:
Zou voor donkerblauw gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:45 schreef Dirkos1987 het volgende:
Pak
Schoenen
Lekker belangrijk, draag gewoon wat je leuk vindt. Ik doe soms mijn happy socks aan of vergelijkbare sokken. Zo lang het maar geen geitenwollensokken of witte sokken zijn, kan je bijna alle gekleurde sokken dragen. Ook de combinatie blauwe pak en bruine schoenen moet je er helemaal niks van aantrekken. Is minder gebruikelijk in Nederland, maar zeer normaal en modern in Italie. Er zijn een paar regeltjes waar je absoluut aan moet houden, maar afgezien van dat vind ik juist dat je het anders of een beetje gewaagd moet gaan maken. Om maar een voorbeeld te noemen, de maximale mouwlengte, daar heeft iedereen dezelfde mening over, daar moet je dan ook gaan houden. Maar om een eigen twist te maken kan je er voor kiezen om een extra een a twee centimeters eraf te halen. Kleine details die het een stuk unieker maakt, sommigen zijn het er absoluut op tegen, maar daar heb ik zelf geen boodschap aan.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:45 schreef Dirkos1987 het volgende:
Pak
Schoenen
Ribsokken, kleur maakt niet uit. Zolang het maar tot de knie komt. Vind het donkerrood, paars en blauw altijd gaaf.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:45 schreef Dirkos1987 het volgende:
Pak
Schoenen
Paul Smith is geen goede graadmeter om de hedendaagse Engelse manier van kleden te bepalen. Engelsen houden van traditie, kleden zich conservatief en geen geleuter met kekke sokken a la Paul Smith.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 17:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Ook bij een blauw pak met bruine schoenen, zoals in dit geval? Nog even los van de vraag of je überhaupt bruine schoenen bij een blauw pak moet willen dragen. Ik zou dan eerder kiezen voor donkerblauwe sokken, als veilige keuze .
Ik ben echter wel een voorstander van wat vrolijkers. Zelfs in Engeland doen ze daar tegenwooridg niet moeilijk over. Kijk naar de sokken van Paul Smith, of de sokken die een bekend zakenman als Peter Jones draagt. Cor van Zadelhoff draagt altijd knalrode sokken, maar goed... dat is een makelaar.
Enige probleem is dat elke hemd een verschillende maat baleinen heeft. 100 usd lijkt mij wat veel voor een paar. Ik heb wel een paar ijzeren collar stays maar gebruik liever de originele baleinen van kunstof die je bij het hemd krijgt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:05 schreef Accursius het volgende:
[..]
Maffeis heeft gok ik ook een gesplit schouderblad en twee naden lopen in plaats van 1 van de onderkant naar het manchet?
Ik geloof dat ik ook nog wat anders noemde...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:03 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Paul Smith is geen goede graadmeter om de hedendaagse Engelse manier van kleden te bepalen. Engelsen houden van traditie, kleden zich conservatief en geen geleuter met kekke sokken a la Paul Smith.
Ik snap je post, maar waarom zou je je houden aan iets waarover iedereen het eens is?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 23:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, draag gewoon wat je leuk vindt. Ik doe soms mijn happy socks aan of vergelijkbare sokken. Zo lang het maar geen geitenwollensokken of witte sokken zijn, kan je bijna alle gekleurde sokken dragen. Ook de combinatie blauwe pak en bruine schoenen moet je er helemaal niks van aantrekken. Is minder gebruikelijk in Nederland, maar zeer normaal en modern in Italie. Er zijn een paar regeltjes waar je absoluut aan moet houden, maar afgezien van dat vind ik juist dat je het anders of een beetje gewaagd moet gaan maken. Om maar een voorbeeld te noemen, de maximale mouwlengte, daar heeft iedereen dezelfde mening over, daar moet je dan ook gaan houden. Maar om een eigen twist te maken kan je er voor kiezen om een extra een a twee centimeters eraf te halen. Kleine details die het een stuk unieker maakt, sommigen zijn het er absoluut op tegen, maar daar heb ik zelf geen boodschap aan.
Dat jij het weet betekent nog niet dat iedereen het weet. Er zijn nog genoeg mensen die rondlopen in combinaties en pakken die niet eens aan de basisstandaarden voldoen. Daar begin je eerst mee, de rest is om je eigen stijl te creeeren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik snap je post, maar waarom zou je je houden aan iets waarover iedereen het eens is?
Ik ben erg gecharmeerd van Boss Orange, al is het wel wat aan de casual kant: http://www.hugoboss.com/n(...)1=style&prefv1=Chino's&sz=96quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:22 schreef TASFOK het volgende:
Beetje bij beetje ben ik de garderobe aan het vervangen en daarom verneem ik graag alvast jullie favorieten wat betreft:
- chino's (te dragen in combinatie met overhemd/polo)
Scooterjas?quote:Op zondag 6 september 2015 10:07 schreef Skv het volgende:
Ik ben erg tevreden over de jasjes van Corneliani. Had al een wol/cashmere en een puur wol; gisteren ook nog een wol/zijde jasje gekocht. Zit erg prettig en mooi afgewerkt.
En voor buiten heb ik nog een 'scooterjas' of hoe je het mag noemen van de ID-lijn. Ook erg prima, voor mij een blijvertje dit merk.
Ik heb geen vespa joh.quote:Op zondag 6 september 2015 14:34 schreef wenfer2 het volgende:
Als de ID-lijn van Corneliani je bevalt zou je ook eens moeten kijken bij de jassen van Fay. Zeer degelijk en stijlfol op de vespa.
Nee johquote:
Ooh die! Ja die zijn fraai inderdaad.quote:Op zondag 6 september 2015 19:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee joh
Zoiets
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij Oger dus.quote:De maatwerkspecialisten van Emanuele Maffeis zullen a.s. zaterdag 12 september onze Amsterdamse store aandoen. Paolo Maffeis zelf zal tijdens dit maatwerkevent aanwezig zijn.
Ik heb een erg fijne leren tas van Castelijn en Beerens. Kost je wel even wat meer dan de 200 die je aangeeft. Ik geloof voor de mijne zo'n 350 te hebben betaald.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:35 schreef Skiet het volgende:
Ik ben op zoek naar een leren tas waar ik een laptop 15" en wat andere kleine spullen in kwijt kan. Het zou helemaal mooi zijn als er een half brood in past. Maar ik zoek niet een heel groot lomp ding.
Ik wil er zo een 200 euro aan uitgeven. Welke merken hebben jullie goede ervaringen mee?
En eigenlijk zoek ik ook een wat grotere leren tas als handbagage tas ook rond de 200 euro welke ook als weekendtas dienst kan doen als ik een weekendje weg ga.
Gaat niet lukken. Je moet hetzij je budget naar boven bijstellen, hetzij genoegen nemen met een tas van een ander materiaal.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:35 schreef Skiet het volgende:
Ik ben op zoek naar een leren tas waar ik een laptop 15" en wat andere kleine spullen in kwijt kan. Het zou helemaal mooi zijn als er een half brood in past. Maar ik zoek niet een heel groot lomp ding.
Ik wil er zo een 200 euro aan uitgeven. Welke merken hebben jullie goede ervaringen mee?
En eigenlijk zoek ik ook een wat grotere leren tas als handbagage tas ook rond de 200 euro welke ook als weekendtas dienst kan doen als ik een weekendje weg ga.
,quote:Op woensdag 9 september 2015 11:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb een erg fijne leren tas van Castelijn en Beerens. Kost je wel even wat meer dan de 200 die je aangeeft. Ik geloof voor de mijne zo'n 350 te hebben betaald.
http://www.customsuits.eu/easyholsterquote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:29 schreef SM- het volgende:
Beste fijnproevers, ik heb twee of drie jaar geleden in de webshop van de bijenkorf iets gezien en niet gekocht en dat product spookt nu al een tijd door mijn hoofd. Ik ga het proberen te omschrijven:
Voor diegenen die veel spionage films kijken lijkt het om het pistool holster voor onder een jasje van een pak. Het waren 2 banden die je om je schouders hangt met daaraan 2 kleine zakjes/vakjes waar je je portemonee, telefoon etc in kwijt kan zodat dit niet als een blok hout in je pantalon zit.
Heeft iemand enig idee hoe zo'n ding heet en waar ik het eventueel kan vinden?
Niet helemaal mijn soort merk. Het punt is, ik vind het niet erg om veel geld uit te geven aan een spijkerbroek of een overhemd, omdat dat in absolute zin niet zo veel is (bijvoorbeeld 350 euro voor een spijkerbroek of 180 euro voor een overhemd). Maar bijvoorbeeld 800 euro vind ik echt veel geld. Snap je wat ik bedoel?quote:
Het is bedoeld als winterjas voor elke dag, die ik ook over een pak kan dragen. En ik fiets veel, dus het is belangrijk dat hij waterdicht is.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:01 schreef Accursius het volgende:
Barbour met een voering inderdaad. Of een camplin peacoat. En eventueel SuSu? Het is lastig wat je precies zoekt. Waarvoor wil je het gebruiken?
Probleem is dat zo'n jas op de fiets al snel erg warm wordt door de donsvoering. Ik zou kijken voor een soort dikkere regenjas van Allegri oid. Maar dan zit ook al op 600 euro ongeveer. Of iets van de SuSuquote:Op woensdag 11 november 2015 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het is bedoeld als winterjas voor elke dag, die ik ook over een pak kan dragen. En ik fiets veel, dus het is belangrijk dat hij waterdicht is.
Zoiets lijkt me wel wat, maar ik vind het zo duur.
Wat heb je er op tegen dan? Niet mooi? Het zijn wel echt goede jassen, klassiekers.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Niet helemaal mijn soort merk.
Ik vind ze minder 'cool'/vlot dan merken als Woolrich en Parajumpers.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat heb je er op tegen dan? Niet mooi? Het zijn wel echt goede jassen, klassiekers.
Het is een beetje beperkt gedacht, maar het hangt er bij mij ook erg van af waar ze een merk verkopen. Oger vind ik wel cool, maar bijvoorbeeld de The Society Shop (de naam alleen al heeft me altijd tegengestaan) en het Jagershuis en Eduard Pelger (alle drie in Den Haag) niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:05 schreef k_man het volgende:
Ah, ok. Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Ik hou er wel van, maar ik hou van klassiek.
Van Bommel. Wel érg lelijk.quote:Op maandag 16 november 2015 20:55 schreef GuitarJJ het volgende:
Iemand bekend met een herenschoen in het wat duurdere segment, met onderstaande look (blauwe rand op het leer) maar dan tot enkelhoogte?
[ afbeelding ]
Heb er de laatste tijd meerdere mensen op zien lopen en vind ze er wel modern uitzien! Je zou dus verwachten dat ze van een gangbaar merk zijn, maar ik kan op het internet weinig vinden.
Dat zijn geen Van Bommels, maar éckte Emilio Luca lederlooks van 39,99 bij de Dolcis.quote:
Ja ja maar typische stilo di Van Bommel.quote:Op maandag 16 november 2015 23:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat zijn geen Van Bommels, maar éckte Emilio Luca lederlooks van 39,99 bij de Dolcis.
quote:Op maandag 16 november 2015 23:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat zijn geen Van Bommels, maar éckte Emilio Luca lederlooks van 39,99 bij de Dolcis.
Ik heb zelf ook een Woolrich maar hou er wel rekening mee dat die dingen ECHT heel warm zijn, als je er zo een over een pak aantrekt en dan nog gaat fietsen in het Hollandse weer (want hoe vaak is het hier nou echt koud....) dan zou ik zweten als een otter....quote:Op woensdag 11 november 2015 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het is bedoeld als winterjas voor elke dag, die ik ook over een pak kan dragen. En ik fiets veel, dus het is belangrijk dat hij waterdicht is.
Zoiets lijkt me wel wat, maar ik vind het zo duur.
Klopt, afbeelding was ook enkel ter referentie en is inderdaad van de website van Dolcis afgeplukt.quote:Op maandag 16 november 2015 23:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Gewoon wat donkerder bruin kopen en kijken bij Meermin, Carmina, Sanotni en Crocket and Jones(in volgorde oplopend van kwaliteit). Veel langer plezier van en die cognackleur met contrastzolen en gekleurde lijntjes moet echt verboden worden.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:35 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Klopt, afbeelding was ook enkel ter referentie en is inderdaad van de website van Dolcis afgeplukt.
Sorry dat ik hier als vrouw zo brutaal inbreek. Ik ga binnenkort met m'n vriend shoppen voor een net pak. Hij draagt normaal geen pakken maar we hebben een paar bijeenkomsten (bruiloften, kerstborrels) op de agenda staan waar een net pak wel gewenst is.quote:Op zondag 23 augustus 2015 08:43 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat jij het weet betekent nog niet dat iedereen het weet. Er zijn nog genoeg mensen die rondlopen in combinaties en pakken die niet eens aan de basisstandaarden voldoen. Daar begin je eerst mee, de rest is om je eigen stijl te creeeren.
Als je echt advies wilt en ook geen idee hebt welke pakken qua pasvorm goed zijn zou ik de outletstores mijden en gewoon in normale winkels gaan kijken, daar hebben de verkopers het vaak wat minder druk en dus meer tijd om advies te geven. Bovendien heeft Boss (tenminste in Nederland en Duitsland) ook uitverkoop waardoor je met 700 euro best redelijk uit zal komen. Zelf denk ik gezien zijn lengte/gewicht en dat opmerking over die smalle dassen dat jullie Hugo (de wat hippere/vlotte lijn van Boss) wel wat gaan vinden.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:16 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Sorry dat ik hier als vrouw zo brutaal inbreek. Ik ga binnenkort met m'n vriend shoppen voor een net pak. Hij draagt normaal geen pakken maar we hebben een paar bijeenkomsten (bruiloften, kerstborrels) op de agenda staan waar een net pak wel gewenst is.
Wij wonen in Wenen en hier is de modestandaard niet zo hoog.. Kunnen jullie mij dus in ieder geval wat basis tips geven? Ook qua kleuren etc? Mijn vriend is 1.85m, slank, zijn lichaam is goed in verhouding en weegt 75kg. Een super smaak qua kleding heeftie niet (ik helaas ook niet) maar ik hoop hem dus een beetje te kunnen adviseren.
Budget zal zo'n 700euro zijn. Suitsupply etc hebben we hier niet. Wel een groot outlet center in de buurt waar ze in ieder geval een BOSS en Corneliani store hebben. Hebben jullie voor de rest nog tips qua merken?
700 euro voor een pak of voor heel set, dus including shirt en schoenen? Wat zijn trouwens de prijzen in oostenrijk? Vergelijkbaar met Switzerland?quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:16 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Sorry dat ik hier als vrouw zo brutaal inbreek. Ik ga binnenkort met m'n vriend shoppen voor een net pak. Hij draagt normaal geen pakken maar we hebben een paar bijeenkomsten (bruiloften, kerstborrels) op de agenda staan waar een net pak wel gewenst is.
Wij wonen in Wenen en hier is de modestandaard niet zo hoog.. Kunnen jullie mij dus in ieder geval wat basis tips geven? Ook qua kleuren etc? Mijn vriend is 1.85m, slank, zijn lichaam is goed in verhouding en weegt 75kg. Een super smaak qua kleding heeftie niet (ik helaas ook niet) maar ik hoop hem dus een beetje te kunnen adviseren.
Budget zal zo'n 700euro zijn. Suitsupply etc hebben we hier niet. Wel een groot outlet center in de buurt waar ze in ieder geval een BOSS en Corneliani store hebben. Hebben jullie voor de rest nog tips qua merken?
Wat is je budget?quote:Op zaterdag 19 december 2015 15:37 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag je over een iets nettere kledingstijl voor naar kantoor.
Op dit moment draag ik gewoon een goede donkere selvedge spijkerbroek met daarop een casual shirt en red wings. Maar nu maak ik binnenkort een stap waardoor er van me wordt verwacht dat ik me iets minder casual kleed zonder dat ik gelijk in pak hoef te lopen.
Dus ik ben een beetje op zoek naar een stijltje wat toch wat netter is zonder heel formeel te zijn. Iemand tips voor merkjes/kledingstijlen?
Business casual bedoel je? Of is dat al te formeel? Zo ja drop de redwings..quote:Op zaterdag 19 december 2015 15:37 schreef Stansfield het volgende:
Dus ik ben een beetje op zoek naar een stijltje wat toch wat netter is zonder heel formeel te zijn. Iemand tips voor merkjes/kledingstijlen?
We zijn uiteindelijk goed geslaagd bij Hugo Boss. Een donkergrijs pak uit de Hugo lijn incl stropdas (pas-overhemd had dezelfde kleur als een overhemd dat hij al had) voor 348,-. Veel goedkoper dan ik gedacht had. We zijn uiteindelijk toch naar de outlet geweest en de verkoopster was zeer professioneel (het is ook niet zo'n outlet als dat we in Nederland gewend zijn). Ook nog bij Corneliani en Hackett (?) voorbij gelopen maar dat was idd boven budget 😉quote:Op donderdag 17 december 2015 00:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
700 euro voor een pak of voor heel set, dus including shirt en schoenen? Wat zijn trouwens de prijzen in oostenrijk? Vergelijkbaar met Switzerland?
Ik vind het zelf niet het soort jas dat je over een pak draagt..quote:Op zaterdag 19 december 2015 22:40 schreef Federer-fan het volgende:
Wat vinden jullie van jassen van Parajumpers? En kun je die redelijkerwijs over een pak dragen?
Lekker warm zijn ze wel, echter tenzij jij in je pak na Moskou gaat lijkt het me ook te veel over een pak. Kan me ook voorstellen dat het wat kreukels geeft.quote:Op zondag 20 december 2015 11:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind het zelf niet het soort jas dat je over een pak draagt..
Dat is al wel iets te formeel. Tenminste als ik daarop google krijg ik ook wel wat stropdassen te zien. Dat wordt het sowieso niet.quote:Op zaterdag 19 december 2015 21:36 schreef Deshain het volgende:
[..]
Business casual bedoel je? Of is dat al te formeel? Zo ja drop de redwings..
Nog onbeperkt. Wil toch langzaam aan wat aanvullingen in mijn kledingkast dus niet gelijk alles in 1x maar vind het niet erg om wat geld aan mooie kleding te besteden.quote:
Oké, ik eigenlijk ook niet, maar ik vraag het voor het geval dat de laatste tijd verandert. Vroeger zou je ook geen spijkerbroek bij een jasje dragen. Dat doe ik wel, maar ik draag geen das bij een jasje.quote:Op zondag 20 december 2015 11:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind het zelf niet het soort jas dat je over een pak draagt..
Ik heb zelf een Corneliani ID jasje voor over mijn pakjasjes. Is niet heel dik, maar ik ben er wel erg happy mee.quote:Op zaterdag 19 december 2015 22:40 schreef Federer-fan het volgende:
Wat vinden jullie van jassen van Parajumpers? En kun je die redelijkerwijs over een pak dragen?
Sorry man maar dat wel de standaard voor iedereen boven de 18.quote:Op zondag 20 december 2015 13:08 schreef Stansfield het volgende:
En ik ben ook niet zo van mijn shirt in mijn broek.
Dat was zo rond 1994 toch in de mode?quote:Op zondag 20 december 2015 17:29 schreef Deshain het volgende:
En wat vind je van een hemd met een mandarin collar?
Ja klopt, alleen een mandarin collar is echt zo'n dingetje waar je je eigen stijl van kan maken ook al is het niet 'in'. Mits je het goed doet uiteraard.quote:Op zondag 20 december 2015 18:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat was zo rond 1994 toch in de mode?
Dat is toch geen gezicht joh. Tenzij gecombineerd met een Lambo ofzo, maar ik denk niet dat veel Fokkers die combo kunnen maken.quote:Op zondag 20 december 2015 17:29 schreef Deshain het volgende:
[..]
Sorry man maar dat wel de standaard voor iedereen boven de 18.
En wat vind je van een hemd met een mandarin collar? Dan ben je van de stropdas èn de ober/barman-look af die je een beetje krijgt imo met een overhemd zonder stropdas.
[ afbeelding ]
Ik zou gaan voor een mooie jeans, suede schoenen zoals desert boots, alden chukka's, double monks etc in het donker bruin. Als top kun je denken aan een trui met een ronde hals en een shirt eronder. Een mooie kabeltrui kan ook, of een shawl collar trui zoals Steve McQueen:quote:Op zondag 20 december 2015 13:08 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat is al wel iets te formeel. Tenminste als ik daarop google krijg ik ook wel wat stropdassen te zien. Dat wordt het sowieso niet.
Dus goede donkere jeans is al een goed beginpunt. Maar wat voor soort shirts draag je daar bij dan? Draag nu vaak toch wat meer jeans gerelateerde shirts van Edwin of Lee bijvoorbeeld. Een drees shirt op een spijkerbroek vind ik ook helemaal niks.
En ik ben ook niet zo van mijn shirt in mijn broek. Dus daar zoek ik een goede middenweg in.
[..]
Nog onbeperkt. Wil toch langzaam aan wat aanvullingen in mijn kledingkast dus niet gelijk alles in 1x maar vind het niet erg om wat geld aan mooie kleding te besteden.
Dat is inderdaad wel een beetje wat ik zoek ja. Met af en toe een jasje ofzo.quote:Op zondag 20 december 2015 19:18 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor een mooie jeans, suede schoenen zoals desert boots, alden chukka's, double monks etc in het donker bruin. Als top kun je denken aan een trui met een ronde hals en een shirt eronder. Een mooie kabeltrui kan ook, of een shawl collar trui zoals Steve McQueen:
[ afbeelding ]
Jeans kun je eventueel afwisselen met een mooie chino van bijvoorbeeld Epaulet.
http://epauletnewyork.com/collections/bottoms/Rivet-Chinos
Dan heb je wel een groot risico op het hockeybal effect...quote:Op maandag 21 december 2015 14:25 schreef mrPanerai het volgende:
Als je een chino in een frisse kleur kiest en niet dat standaard bruin of blauw ben je al halfweg.
Precies dat is nou ook weer niet wat ik wil.quote:Op maandag 21 december 2015 14:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan heb je wel een groot risico op het hockeybal effect...
Gewoon zorgen dat de chino taps toe loopt naar je enkels toe. Denk aan voetwijdte 17 cm ofzoiets. Jasje zou ik dan gewoon investeren in een mooie blauwe met opgestikte zakken. Dat wordt dan gewoon je allrounder. Denk aan zoiets:quote:Op maandag 21 december 2015 09:43 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een beetje wat ik zoek ja. Met af en toe een jasje ofzo.
Chino's zijn inderdaad ook een goede. Maar dan krijg je vaan die dockers look wat ik niet echt iets vind...
Tja, maar wat wil je wel? Jij zegt van alles dat je het niet ziet zitten. Als je al gaat miemelen over je shirt in je broek wordt het wel heel lastig om er een beetje zakelijker uit te zien.quote:Op maandag 21 december 2015 15:00 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Precies dat is nou ook weer niet wat ik wil.
deze broek vind ik dan weer een centimeter of 2 te kort.quote:Op maandag 21 december 2015 14:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat is trouwens de naam van dat ding dat Lino altijd om zijn pantalon heeft hangen?
[ afbeelding ]
In die prijscategorie heb je ook Reinhard Frans, dat kun je wel gewoon zien en passen.quote:Op maandag 21 december 2015 16:51 schreef k_man het volgende:
En pleur eens op met die Meermin spam. Wie gaat er nou Spaanse schoenen bestellen die je hier nergens kunt zien passen of kopen?
Er zijn voldoende foto's en recensies te vinden op Styleforum en hun Nederlandse variant. Voor dat geld kun je nergens anders zulke schoenen kopen.quote:Op maandag 21 december 2015 16:51 schreef k_man het volgende:
En pleur eens op met die Meermin spam. Wie gaat er nou Spaanse schoenen bestellen die je hier nergens kunt zien passen of kopen?
Lol watquote:Op maandag 21 december 2015 17:03 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
deze broek vind ik dan weer een centimeter of 2 te kort.
Is dat een crowdfunding-site ofzo?quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:58 schreef Accursius het volgende:
[..]
Er zijn voldoende foto's en recensies te vinden op Styleforum en hun Nederlandse variant. Voor dat geld kun je nergens anders zulke schoenen kopen.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Lol wat. Past precies. Maar ieder zo zijn smaak. Niks mis met de afmeting van deze pantalon. Maar dat was overigens niet de reden waarom ik dit plaatje gepost had. Hoe heet die "hanger" die hij aan heeft.
Niemand?quote:Op maandag 21 december 2015 17:06 schreef static het volgende:
Weet iemand of dit patroon/design een naam heeft?
Link: http://www.hugoboss.com/u(...)_Open%20Grey#start=1
Plaatje:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 december 2015 14:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat is trouwens de naam van dat ding dat Lino altijd om zijn pantalon heeft hangen?
[ afbeelding ]
Das waar. Heb je misschien tips waar ik goeie kan kopen voor een redelijke prijs? Iets van 6 stuks voor ¤200 ofzo?quote:Op woensdag 20 januari 2016 05:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wit overhemd kan je mijns inziens alle kanten mee op....
Ik hoor hier van diverse collega's echt goede verhalen over: http://www.ctshirts.com/quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:05 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Das waar. Heb je misschien tips waar ik goeie kan kopen voor een redelijke prijs? Iets van 6 stuks voor ¤200 ofzo?
Thanks, mooie prijzen ook. Heb 4 Slim fit non-iron poplin white shirt, 1 Slim fit non-iron twill sky shirt, en twee pocket squares (white & sky cotton plain) besteldquote:Op woensdag 20 januari 2016 22:42 schreef CylonNL het volgende:
[..]
Ik hoor hier van diverse collega's echt goede verhalen over: http://www.ctshirts.com/
Laat even weten wat je ervan vindt als je ze hebt! Ben benieuwd! De extra slims besteld?quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:37 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Thanks, mooie prijzen ook. Heb 4 Slim fit non-iron poplin white shirt, 1 Slim fit non-iron twill sky shirt, en twee pocket squares (white & sky cotton plain) besteld
Niet dit exemplaar, maar hoe heet het overigens.quote:
Je hebt de titel gelezen van dit topic?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat ook een goede tip overigens kan zijn is je overhemden bij de H&M te kopen. Over het algemeen zit het wel lekker. Vaak slim fit en onder een jasje met een stropdas, zie je het kwaliteitsverschil amper.
Wijsneus, iemand met een klein budget moet gewoon slim inkopen. Hij hoeft niks met deze tip te doen, maar het niet voorstellen omdat het niet binnen de gedachtegang van dit topic past is vrij kansloos. Volgens mij kom je nog maar net kijken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:22 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je hebt de titel gelezen van dit topic?
Hoe kies je je sleeve length? Als ik de inches naar CM omreken dan kom ik op mega lange mouwen uit. Hoe meten ze de mouwen daar? In NL kom ik met de meeste mouwlengte 7 niet uit met de lengte. Zou de 38" voor mij genoeg zijn?quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:37 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Thanks, mooie prijzen ook. Heb 4 Slim fit non-iron poplin white shirt, 1 Slim fit non-iron twill sky shirt, en twee pocket squares (white & sky cotton plain) besteld
Zal ik doen, ze zijn onderweg! Heb de slim fit besteld. Ben van mezelf redelijk slank, maar extra slim wordt misschien weer een beetje krap. We gaan het zienquote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:31 schreef CylonNL het volgende:
[..]
Laat even weten wat je ervan vindt als je ze hebt! Ben benieuwd! De extra slims besteld?
Waar gekocht?quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:24 schreef Jiang153 het volgende:
Hey mensen:
telt dit als normale slijtage?
[ afbeelding ]
December 2014 gekocht voor mijn stage die pas begon in september 2015 tm januari 2016, dus 9 maanden na aanschaf pas gedragen.
4 dagen per week en om en om gedragen met een ander pak.
Suitsupplyquote:
Suitsupply heeft wel een goeden klantenservice. Dus ik zou er gewoon even langsgaan. Kijken wat er mogelijk is.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:22 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Suitsupply
De stof is daar dunner dan de rest van de broek. De rest is namelijk gewoon in topstaat.
En het jasje al helemaal aangezien dat zelden is aangedaan.
Zojuist gebeld en idd even langskomen, maar moest het hele pak meebrengen om te beoordelen of het pak evenredig is versleten oid, want dan is het natuurlijk slijtage.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:43 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Suitsupply heeft wel een goeden klantenservice. Dus ik zou er gewoon even langsgaan. Kijken wat er mogelijk is.
Shirts zijn binnen! Mooie kwaliteit, zit goed, slank gekleed. Extra slim fit zou te krap zijn. Mouwlengte perfect. Ik heb echter één pochet teruggestuurd. De kleur was niet zoals geadverteerd (de lichtblauwe). Nette customer service, ze hebben de terugverzendkosten à 8 euro vergoed, en ik wacht nog op de refund van het pochet.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:38 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Zal ik doen, ze zijn onderweg! Heb de slim fit besteld. Ben van mezelf redelijk slank, maar extra slim wordt misschien weer een beetje krap. We gaan het zien.
Dat kunnen ze ook niet ruiken. Niet zo gek dat je alles mee moet nemen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:41 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Zojuist gebeld en idd even langskomen, maar moest het hele pak meebrengen om te beoordelen of het pak evenredig is versleten oid, want dan is het natuurlijk slijtage.
Het jasje is in die 5 maanden tijd dat ik het pak gebruikte maar 2x aangedaan![]()
Zojuist gratis gerepareerd.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook niet ruiken. Niet zo gek dat je alles mee moet nemen.
Een briljante serie, zou je deze ook gedurende de lente en zomer nog in Nederland kunnen dragen?quote:Op zondag 20 december 2015 17:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Corneliani ID jasje voor over mijn pakjasjes. Is niet heel dik, maar ik ben er wel erg happy mee.
Zeg maar zoiets:
[ afbeelding ]
Ik heb hem gisteren gedragen met een overhemd er onder maar dat was te koud. Lente en herfst is prima. Zomer te warm.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:00 schreef rgras het volgende:
[..]
Een briljante serie, zou je deze ook gedurende de lente en zomer nog in Nederland kunnen dragen?
Nieuwe hakken kunnen er onder worden gezet voor ongeveer 20 euro. Wellicht dat je er dan ook metalen plaatjes onder kan laten zetten. Google maar op termen als: shoe metal heel protectors / plates.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik loop op de buitenkant van mijn voeten, m'n schoenen zien er na een jaar zo uit:
[ afbeelding ]
Goedkoop / duur, harde / zachte hak, ik krijg alles kapot. Als ik bijvoorbeeld van Lier schoenen koop, kan je daar dan ook voor een normale prijs na verloop van tijd een nieuwe hak laten zetten?
inb4 Wenferquote:Op zondag 7 februari 2016 17:43 schreef Wave103 het volgende:
Iemand ideeën voor nette bruine leren schoenen voor onder de 200 euro ongeveer? Ivm nog veel moeten lopen en fietsen naar bestemmingen vind ik het nog wat te vroeg om te investeren in écht goede schoenen..
Thanks, ze maken veel herrie en je vloer gaat eraanquote:
Maar je hakken blijven wel langer intact.quote:Op maandag 8 februari 2016 08:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Thanks, ze maken veel herrie en je vloer gaat eraan.
http://www.styleforum.net(...)done-metal-heel-taps
quote:Op zondag 7 februari 2016 17:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
inb4 Wenfer
https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4447
Thanks! Ga denk ik voor de antique oak calf:quote:Op zondag 7 februari 2016 17:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
inb4 Wenfer
https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4447
Ga gewoon naar een schoenwinkel. Welke gek bestelt er nou schoenen online uit Spanje?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:57 schreef Wave103 het volgende:
[..]
Thanks! Ga denk ik voor de antique oak calf:
https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4639
Heeft iemand hier ervaring met de maten van Meermin? Zie veel tegenstrijdige informatie qua omzetten van EUR- UK size. Normaal gesproken draag ik 44.
Redelijk true to size, bijv. Nike 43,5 hier en Meermin 8,5 uk. Andere nette schoenen ook 8,5 uk. Ze vallen dus gewoon normaal bij mij(aangezien Nike altijd wat kleiner valt).quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:57 schreef Wave103 het volgende:
[..]
Thanks! Ga denk ik voor de antique oak calf:
https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4639
Heeft iemand hier ervaring met de maten van Meermin? Zie veel tegenstrijdige informatie qua omzetten van EUR- UK size. Normaal gesproken draag ik 44.
Bedankt voor je reactie, dat wordt bij mij dus 9 UK!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:37 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Redelijk true to size, bijv. Nike 43,5 hier en Meermin 8,5 uk. Andere nette schoenen ook 8,5 uk. Ze vallen dus gewoon normaal bij mij(aangezien Nike altijd wat kleiner valt).
Wel goed inlopen, want leer kan wat stug zijn. Verder prima schoen voor het geld. Iets met zelfde P/K ga je niet vinden in Nederland. Verzenden mits op voorraad ongeveer 5 werkdagen
Lachen tochquote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Ga gewoon naar een schoenwinkel. Welke gek bestelt er nou schoenen online uit Spanje?
Albert Thurstonquote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:34 schreef resistance89 het volgende:
Iemand enig idee waar ik onderstaande bretels of vergelijkbare kan kopen?
[ afbeelding ]
Dank! Ga eens shirtbyhand proberen. Heb voor nu wat mooie dingen kunnen scoren. Heeft me allemaal iets meer gekost, maar soit.quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:38 schreef Daantke het volgende:
shirts: Shirtbyhand? Geen ervaring mee maar in die prijscategorie vind je denk ik niet veel beters... misschien Cavallaro?
schoenen: mijn eerste Santoni's waren 200 in de sale en m'n tweede paar was 100 tweedehands van iemand die ze te groot had gekocht... ik zou zelf nooit 150 euro uitgeven aan schoenen van een bedrijf waarvan schoenen maken niet de core business is (SS). Maar da's persoonlijke keuze natuurlijk
Mooie! Volgende keer maar even checken. Thanks!quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:49 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Als je student bent: Oger Red shirts bij de winkel halen. Krijg je 20% op!
Hier ook student en zowel wat duurdere spullen als goedkopere spullen liggen. Helaas voor de portemonnee meer fan van het duurdere spul, kwalitatief toch beter(logisch ook).
bronquote:Romeyn Tailors verdwijnt uit Amsterdam
Romeyn Tailors aan de Utrechtsestraat in Amsterdam sluit haar deuren. Na een opheffingsuitverkoop is het vanaf half juni einde oefening voor het filiaal in Amsterdam. Dat bevestigt het modemerk tegenover FashionUnited.
Naast een online shop heeft het bedrijf heeft ook een filiaal in Barneveld. Deze winkel blijft gewoon geopend. Romeyn Tailors is in 1898 opgericht en wordt momenteel geleid door de vierde generatie: de broers Marco en Henk Romeyn. Romeyn Tailors noemt zichzelf een ‘Gentleman’s Store’ waar Italiaanse en Britse mode worden gecombineerd en mannen terecht kunnen voor pakken, schoenen, tassen en geuren.
Ik ben prima tevreden met Suit Supply hemden, krijgen ook steeds leukere stoffen. Toevallig van de week een wit hemd gehaald gemaakt van cotton/linen denim. 2 coupenaden er in laten zetten en zit vrij goed.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:04 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er weleens mensen die een jaar hebben dat ze geen zin of geld hebben om dure kleren te kopen? Ik vroeg me af wat jullie dan voor kleding kopen, qua merken of winkels. Ik heb de laatste tijd niet meer zo'n zin om elke keer tweehonderd euro voor een overhemd uit te geven.
Gelet op je volgende alinea, zijn die SuitSupply-overhemden die je bedoelt dan maatwerk?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:25 schreef focal het volgende:
[..]
Ik ben prima tevreden met Suit Supply hemden, krijgen ook steeds leukere stoffen. Toevallig van de week een wit hemd gehaald gemaakt van cotton/linen denim. 2 coupenaden er in laten zetten en zit vrij goed.
Oké, bedankt. En mee eens.quote:Maar als je voor confectiehemden gaat zou ik gewoon wat winkels afgaan totdat je tegen een pasvorm aanloopt die goed bij jou aansluit. Pasvorm valt een stuk meer op dan de kwaliteit van de stiksels etc.
Jazeker wel. De pasvorm kan compleet anders zijn. Daarom blijf ik voor overhemden altijd bij Emanuele Maffei. Het kost wat maar dan heb je ook wat.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:20 schreef Federer-fan het volgende:
maar die witte overhemden verschillen toch niet zo heel veel van elkaar.
Hele domme vraag: is de pasvorm van die overhemden dan überhaupt beter of zitten die bij jou toevallig goed?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:16 schreef static het volgende:
[..]
Jazeker wel. De pasvorm kan compleet anders zijn. Daarom blijf ik voor overhemden altijd bij Emanuele Maffei. Het kost wat maar dan heb je ook wat.
Nee, geen maatwerk. Ik heb een vrij slanke taille dus vandaar coupenaadjes er in laten zetten voor wat meer slimfit.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Gelet op je volgende alinea, zijn die SuitSupply-overhemden die je bedoelt dan maatwerk?
[..]
Oké, bedankt. En mee eens.
Die zitten bij mij goed.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hele domme vraag: is de pasvorm van die overhemden dan überhaupt beter of zitten die bij jou toevallig goed?
Waarom zou je een zwart overhemd willen? Afschuwelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2016 14:59 schreef BredeBroeder het volgende:
Heeft iemand hier ervaring bij Tailor shop?
Via via een dikke korting kunnen regelen dus een mooi zwart overhemd op maat laten maken voor maar 35,-
Zwart overhemd is gewoon goed te matchen met een jeansquote:Op donderdag 9 juni 2016 00:26 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Waarom zou je een zwart overhemd willen? Afschuwelijk.
Prachtig iddquote:Op donderdag 9 juni 2016 00:29 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zwart overhemd is gewoon goed te matchen met een jeans
Het is een beetje een no go en doet ordinair aan. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het perse lelijk is maar mijn keuze zou het niet zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2016 00:29 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik vind er niks aan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 00:29 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jasmijn kledingreparatie in Amsterdamquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:41 schreef Blik het volgende:
Heb ook een vraag. Ben het afgelopen jaar flink afgevallen en daardoor zijn mijn pakken nu te groot/wijd geworden. Ik heb een paar (voor mijn doen) dure pakken a rond de 800 euro die ik graag zou willen laten vermaken zodat ze weer passen en wat moderner gemaakt worden. Iemand ervaring met kleermakers die dit goed kunnen doen in de omgeving Utrecht/Amsterdam?
Suitsupply. Doen de hele dag niks anders.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:41 schreef Blik het volgende:
Heb ook een vraag. Ben het afgelopen jaar flink afgevallen en daardoor zijn mijn pakken nu te groot/wijd geworden. Ik heb een paar (voor mijn doen) dure pakken a rond de 800 euro die ik graag zou willen laten vermaken zodat ze weer passen en wat moderner gemaakt worden. Iemand ervaring met kleermakers die dit goed kunnen doen in de omgeving Utrecht/Amsterdam?
Ik ga binnenkort met een niet al te kostbaar pak eens testen bij Urania aan de Oudegracht Blik.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:41 schreef Blik het volgende:
Carmina?quote:Op maandag 22 augustus 2016 15:25 schreef Guul het volgende:
Ik ga over twee weken naar Barcelona en ga daar maar eens op jacht naar een paar mooie schoenen.
Wat zijn de Spaanse merken om naar uit te kijken?
Magnanni, Meermin... welke nog meer?
Gewoon een winkel inlopen en passen. De maten die je noemt zijn sowieso taillematen, dat zegt nog niet of die broek jou goed zit qua lengte, model, etc.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:20 schreef Spinalcrack het volgende:
Hey, weet iemand hier misschien een reactie op ? GC / Wat voor maat pantalon moet ik nemen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |