OWS is prima. Het vastleggen op een percentage trekt me niet.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
is niets geks aan, het idee is dat de sterken de zwakken dragen
wat stel je voorquote:Op zondag 28 juni 2015 15:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
OWS is prima. Het vastleggen op een percentage trekt me niet.
Griekenland geeft inderdaad een hoop uit aan defensie. en 40% van die aankopen kwamen uit, jawel, Duitsland en Frankrijk.quote:Op zondag 28 juni 2015 13:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weer een knap staaltje van creatief boekhouden?
ach so, Duitse bedrijven die Griekse politici omkopen. maar er kwamen pas klachten over Griekse defensieuitgaven toen ze eerder dit jaar nieuwe raketten voor hun Russisch S-300 systeem wilden kopen.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:53 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Griekenland geeft inderdaad een hoop uit aan defensie. en 40% van die aankopen kwamen uit, jawel, Duitsland en Frankrijk.
http://www.theguardian.co(...)spending-debt-crisis
die hebben ze inmiddels aan China verkocht...quote:Op zondag 28 juni 2015 17:10 schreef sp3c het volgende:
Ze hebben al langer russisch materiaal
ook die epische gigantische hovercrafts
[ afbeelding ]
http://www.wantchinatimes(...)41204000162&cid=1101quote:Greece has recently agreed to sell four Zubr-class air-cushioned landing craft to China, reports the Islamabad-based Asia Defence News.
Kleftos Priapos, spokesperson for the Hellenic Navy, confirmed this decision in an interview with a reporter from the Philippines. "As the Zubrs were all constructed in either Russia or Ukraine, the sale of these hovercraft does not violate any current NATO rules against arms transfers to China," said Priapos. The Greek naval spokesperson said that the sale of the hovercraft to China is perfectly legal and that Greece needs the money.
Dat "Russische" materiaal hebben ze van Duitsland gekocht (vml Oost-Duits spul), dat was eoa package deal omdat Turkije ook interesse had in dat spul en gekocht heeft.quote:Op zondag 28 juni 2015 17:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
ach so, Duitse bedrijven die Griekse politici omkopen. maar er kwamen pas klachten over Griekse defensieuitgaven toen ze eerder dit jaar nieuwe raketten voor hun Russisch S-300 systeem wilden kopen.
Vet hoor maar als Nederlander ben ik toch blij dat wij dan maar iets minder aan defensie uitgeven en een iets minder niet-kloppende begroting hebben. Al denk ik wel dat er heel wat geld zou kunnen worden vrijgemaakt voor o.a. defensie als we eens een einde zouden maken aan alle vormen van verspilling. Die 900 miljoen Euro die ze aan dat mislukte ICT-systeem besteedden hadden ze ook wel beter kunnen inzetten.quote:Op zondag 28 juni 2015 17:10 schreef sp3c het volgende:
Ze hebben al langer russisch materiaal
ook die epische gigantische hovercrafts
[ afbeelding ]
Het vastleggen op een percentage is prima maar ze zouden wel beter voor een realistisch percentage kiezen, als slechts 3 leden het halen dan wordt het blijkbaar niet al te realistisch gevonden door veel leden. Je zou alternatief alle divisies en zo per land kunnen vastleggen: Nederland X fregatten, Y mariniers, ... maar dat lijkt me geen geweldig plan, het is wel erg veel micromanagement aan de politieke top.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
OWS is prima. Het vastleggen op een percentage trekt me niet.
één nuke is niet het einde van Nederland. Zie hier de grootste nucleaire bom in het huidige Russische arsenaal als die afgaat in Amsterdam. De gevolgen zijn natuurlijk groot maar zeker niet het einde voor nederland.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is waar, als iemand zo gestoord is om een nuke af te schieten met als doelwit Nederland dan is het gedaan met Nederland. Dat geldt voor elk land in de wereld en hoe groot het leger ook is, je kan niet voorkomen dat dit kan gebeuren. Tenzij je elke raket op tijd kan uitschakelen voordat die het doelwit bereikt maar het lijkt me een utopie dat dat ooit mogelijk gaat zijn. Het enige zinvolle beleid is om te voorkomen dat bepaalde regimes een nuke krijgen en een nuke willen gebruiken. Dat voorkomen dat ze een nuke krijgen lukt maar tijdelijk (zie Pakistan), we zullen er dus vooral voor moeten zorgen dat die regimes er nooit belang bij gaan hebben om die nuke te gebruiken. Gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Multiple Independently Targetable Reentry Vehiclequote:Op maandag 29 juni 2015 03:16 schreef bierdrinker93 het volgende:
[..]
één nuke is niet het einde van Nederland. Zie hier de grootste nucleaire bom in het huidige Russische arsenaal als die afgaat in Amsterdam. De gevolgen zijn natuurlijk groot maar zeker niet het einde voor nederland.[ afbeelding ]
http://nuclearsecrecy.com/nukemap/
Sommige landen hebben meer soldaten dan Nederland!!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 01:05 schreef riazop het volgende:
Dieper in de statistieken van ZO Azie:
[ afbeelding ]
Troost je met de gedachte dat Nederland 53 generaals heeft (Belgie 71). Daar maken we wel even indruk mee.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Sommige landen hebben meer soldaten dan Nederland!!![]()
Ik maak me geen zorgen om die blaststraal, een paar honderdduizend doden heeft flinke economische gevolgen maar dat komen we wel te boven. Het is de verspreiding van het radioactieve materiaal in het land wat erg dramatische gevolgen zou hebben.quote:Op maandag 29 juni 2015 03:16 schreef bierdrinker93 het volgende:
[..]
één nuke is niet het einde van Nederland. Zie hier de grootste nucleaire bom in het huidige Russische arsenaal als die afgaat in Amsterdam. De gevolgen zijn natuurlijk groot maar zeker niet het einde voor nederland.[ afbeelding ]
http://nuclearsecrecy.com/nukemap/
In de USA hebben ze ook nogal een overkill aan generaals: vanaf OF-6 start je met de generaalfuncties (1-ster).quote:Op maandag 29 juni 2015 11:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat Nederland 53 generaals heeft (Belgie 71). Daar maken we wel even indruk mee.
Ik heb het niet gezien en/of gelezen, maar als je niet afhankelijk wil zijn van anderen voor luchtsteun, dan moet je het zelf kunnen doen. Dus geld investeren.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:40 schreef MakkieR het volgende:
Ik zat net het nieuws te kijken, waarop verteld werd hoe onze bondgenoten de Dutchbat tijdens Srebrenica doodleuk in de steek zijn gelaten. Dan kun je toch alleen maar concluderen waarom je in vredesnaam geld moet investeren voor deze zogenaamde bondgenoten als ze zich niet eens thuis geven op het moment dat je ze nodig hebt. Eerlijk gezegd had ik dit echt niet verwacht.
Nu blijkt dus dat wij moeten bloeden, terwijl de bondgenoten zich laf hebben gedragen of zie ik dit verkeerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)en-dutchbat-de-steek
En hebben meer inwoners en dreiging dan Nederland. Je punt is?quote:Op maandag 29 juni 2015 09:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Sommige landen hebben meer soldaten dan Nederland!!![]()
De maandag avond was er een documentaire over geweest op NPO 2 ik raad je echt aan om het even te zien. Het betrof de Engelsen en de Fransen die met ons in een coalitie zaten. Waarbij voor zover ik begrijp er Franse en Engelse krijgsgevangen waren gemaakt door de Serviërs. De Engelsen en Fransen zijn gezwicht door de gijzeling waardoor Nederland alleen is komen te staan tegenover de Serviers waarbij de Dutchbat compleet kansloos was tegenover de overmacht. Alle officiële documenten en bewijsstukken waren allemaal weggedrukt, blanco gemaakt of als topgeheim beschouwd. Maar de waarheid is dat daarin beschreven staat hoe dubieus Frankrijk en Engeland hebben gehandeld tijdens die slag om Srebrenica. En Amerika was er echt niet over te spreken hoe zij zich als bondgenoten gedroegen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:41 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien en/of gelezen, maar als je niet afhankelijk wil zijn van anderen voor luchtsteun, dan moet je het zelf kunnen doen. Dus geld investeren.
Verder zou ik zeggen als je je mensen een conflictgebied in stuurt, doe het voor 100% of gewoon helemaal niet. Ik weet niet wat Dutchbat tot z'n beschikking had, maar ik denk dat ik er niet veel naast zit als ik denk aan machinegeweren, wat mortieren en licht pantservoertuigje her en der.
Ja, ze wilden niet provoceren ofzo was het? politici
Nederland heeft relatief gezien vrij weinig generaals iddquote:Op maandag 29 juni 2015 11:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat Nederland 53 generaals heeft (Belgie 71). Daar maken we wel even indruk mee.
duitsland op 18% tijden zijn veranderdquote:Op zondag 14 juni 2015 22:29 schreef AchJa het volgende:
Kijk eens aan, wat een pit zit er toch in ons volkje!!! Oh wacht...![]()
[ afbeelding ]
Link
Nederland moet beter zijn/haar best doen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En hebben meer inwoners en dreiging dan Nederland. Je punt is?
Kijk eens naar de geopolitieke situatie in Z-O Azië en naar het inwoneraantal van een Vietnam, Filipijnen en Indonesië.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 05:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nederland moet beter zijn/haar best doen.
jajaquote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kijk eens naar de geopolitieke situatie in Z-O Azië en naar het inwoneraantal van een Vietnam, Filipijnen en Indonesië.
Los daarvan moet Nederland beter haar best doen, maar dat staat compleet los van jouw "punt".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |