abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:46:44 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_153602944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:51 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Jou visie op geweld sluit niet aan bij de werkelijkheid. Dat is erg gevaarlijk als je politieke macht hebt, je zadelt als pacifist mij op met jou denkbeeld ....
Si vis pacem, para bellum.
Pacifist zijn is prima. Maar helaas is niet iedereen zo ingesteld. Geweld is vaak een snellere manier om een doelstelling te bereiken. Boven diplomatie. In de relatie tussen staten en machthebbers. Je zou eens kunnen beginnen met een klassieker lezen als Titus Livius. Of Thucydides. Of Sun Tzu als je ook bereid een uitstapje naar andere culturen te maken.

Wees altijd voorbereid op het ergste. En begin aan oorlog als je zeker bent op de overwinning.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 17-06-2015 09:58:32 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:48:24 #52
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_153602966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Soms vraag ik me af hoeveel mensen er zoals jij zijn.
Ongelooflijk stupide voor mijn gevoel.

Je bent op de hoogte van de recente ontwikkelingen aan de grenzen van Europa? Je beseft jezelf hopelijk dat we in een nieuwe Koude oorlog zitten?

Je begrijpt ook dat de wereld steeds kleiner wordt, grondstoffen moeilijker te winnen zijn, schaarser worden en de Chinezen zo ver zijn gekomen dat ze nu alle niet-Chinese boten uit open zee rammen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

simpelweg omdat ze hun grenzen kunstmatig elke dag wat verleggen door wat eilanden op te spuiten.

Of je bent enorm naef of gewoon niet goed genformeerd.

[ afbeelding ]

En aan je vraag ' wie gaat Nederland binnen vallen dan' maak ik op dat je niets van artikel 5 snapt. Je bent het product van een feministische samenleving, syndroom waar de hele Europese raad last van heeft. Denken allemaal dat de hele wereld hetzelfde beredeneerd zoals wij.
Dit dus. Wij zijn als Nederland hoe dan ook fucked.
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:55:12 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_153603054
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met die grondstoffen heb je een goed punt, dat lijkt mij het zorgpunt voor de komende 50-100 jaar.
_O_ Helemaal mee eens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_153613888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Europa is redelijk hopeloos verdeeld om echt een concurrent te zijn ten opzichte van supermachten als de VS en China of de voormalige USSR. En bestaat uit allemaal landen die alleen uit eigen belang handelen. En uren vergaderen met waarschijnlijk een flinke declaratie zonder een besluit te nemen. Als Europa net als de VS een soort van federatie zou worden zouden we sterker zijn. In dat op zicht is het wellicht zelfs jammer dat Napoleon de oorlog uiteindelijk verloren heeft. :') En dat de VS de NAVO maar blijft financieren is denk ik twijfelachtig.
Een federatie heeft ook nadelen, zo wordt het gemakkelijker voor bedrijven en individuen die veel geld kunnen besteden om de politiek te bewerken met lobby's (kleiner aantal doelwitten, veel meer invloed bij een bewerking van die doelwitten). Als we net zoveel functionarissen zouden kiezen zoals in de USA dan zou het helemaal een ramp zijn: zonder extreem veel donatie win je de campagne niet en wie betaalt bepaalt, dat gebeurt dan ook in de USA. Dat gaat verder dan enkel de politici die voor die donateurs werken, het zorgt er ook voor dat de bazen van controle-organen komen van bedrijven die gecontroleerd moeten worden, je ziet het o.a. bij de FDA en de EPA. Hoe groter een land/federatie hoe minder stabiel. Vraag maar eens aan de intellectuelen uit China, India en Rusland hoe stabiel dat grote land van hen in het verleden was en nu is. Anderzijds houdt de USA het vooralsnog vol, wat best een prestatie mag worden genoemd.

Hoewel Europa niet de meest imposante legers heeft heeft het wel bepaalde troeven, het hearts and minds verhaal. Europese soldaten zijn beter in het krijgen en bewaren van de vrede. Ook in diplomatie zijn Europeanen beter. Dat zou ik niet willen inruilen voor de millitaire macht van de USA. We moeten natuurlijk wel onszelf kunnen verdedigen. Wat de vereiste begroting daarvoor is moeten andere mensen maar bepalen maar als die 2% niet blijkt te kunnen worden gehaald dan is het wellicht verstandiger om het percentage te verlagen (bijv. 1,5%) maar dit lagere percentage wel te handhaven (haal het of je vliegt uit de NATO).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153614018
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:48 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dit dus. Wij zijn als Nederland hoe dan ook fucked.
Als er een hardnekkige trend is in de afgelopen 500+ jaar dan is het wel dat Europa altijd er bovenop komt. Nederland ligt bovendien net naast Duitsland, als er 1 volk is wat op twee oortjes kan slapen (naast de Noren en de Zwitsers) dan zijn het de Duitsers wel, daar profiteren wij van mee. :)
#NoDAPL
pi_153621645
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:29 schreef AchJa het volgende:
Kijk eens aan, wat een pit zit er toch in ons volkje!!! Oh wacht... :')

[ afbeelding ]

Link
Het verbaast mij dat er nog geen grap is gemaakt over Marokko. _O-
  donderdag 18 juni 2015 @ 16:41:17 #57
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_153642811
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als er een hardnekkige trend is in de afgelopen 500+ jaar dan is het wel dat Europa altijd er bovenop komt. Nederland ligt bovendien net naast Duitsland, als er 1 volk is wat op twee oortjes kan slapen (naast de Noren en de Zwitsers) dan zijn het de Duitsers wel, daar profiteren wij van mee. :)
Hmwoah, een ICBM verandert dat met gemak.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_153655338
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 16:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Hmwoah, een ICBM verandert dat met gemak.
Dat is waar, als iemand zo gestoord is om een nuke af te schieten met als doelwit Nederland dan is het gedaan met Nederland. Dat geldt voor elk land in de wereld en hoe groot het leger ook is, je kan niet voorkomen dat dit kan gebeuren. Tenzij je elke raket op tijd kan uitschakelen voordat die het doelwit bereikt maar het lijkt me een utopie dat dat ooit mogelijk gaat zijn. Het enige zinvolle beleid is om te voorkomen dat bepaalde regimes een nuke krijgen en een nuke willen gebruiken. Dat voorkomen dat ze een nuke krijgen lukt maar tijdelijk (zie Pakistan), we zullen er dus vooral voor moeten zorgen dat die regimes er nooit belang bij gaan hebben om die nuke te gebruiken. Gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
#NoDAPL
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:23:20 #59
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_153657342
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is waar, als iemand zo gestoord is om een nuke af te schieten met als doelwit Nederland dan is het gedaan met Nederland. Dat geldt voor elk land in de wereld en hoe groot het leger ook is, je kan niet voorkomen dat dit kan gebeuren. Tenzij je elke raket op tijd kan uitschakelen voordat die het doelwit bereikt maar het lijkt me een utopie dat dat ooit mogelijk gaat zijn. Het enige zinvolle beleid is om te voorkomen dat bepaalde regimes een nuke krijgen en een nuke willen gebruiken. Dat voorkomen dat ze een nuke krijgen lukt maar tijdelijk (zie Pakistan), we zullen er dus vooral voor moeten zorgen dat die regimes er nooit belang bij gaan hebben om die nuke te gebruiken. Gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Ik denk ook niet dat we moeten vrezen voor een natie die een kernwapen activeert maar voor een groepering die misbruik maakt van de druk, chaos, spanningen en in een regio een dergelijk wapen activeert waardoor een dergelijke aanslag genterpreteerd wordt als een aanval.

Er zijn nogal wat kernwapens zoek en tegenwoordig kunnen geleerden die te weinig worden betaald makkelijker over worden gehaald iets in elkaar te bouwen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_153900452
cijfers 2015

pi_153900964
Griekenland :D
pi_153901041
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Ja DIE houden zich aan de regels...
  zondag 28 juni 2015 @ 13:39:17 #63
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153901462
Luxemburg moet zich schamen: een van de rijkste 'landen' van de wereld dankzij al dat frauduleuze bankengedoe en dan zo gierig m.b.t. het leger. :N

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Weer een knap staaltje van creatief boekhouden?
#NoDAPL
  zondag 28 juni 2015 @ 13:44:21 #64
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153901565
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Luxemburg moet zich schamen: een van de rijkste 'landen' van de wereld dankzij al dat frauduleuze bankengedoe en dan zo gierig m.b.t. het leger. :N

[..]

Weer een knap staaltje van creatief boekhouden?
:{w
are we infinite or am I alone
pi_153901629
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:00 schreef riazop het volgende:
cijfers 2015

[ afbeelding ]
Mooi in de middenmoot dus, niets mis mee. En hoog tijd dat de Grieken in hun dure huishouding gaan snijden, dus zeker ook in hun leger.
  zondag 28 juni 2015 @ 13:57:30 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153901802
Laten we meteen de Egesche zee aan Turkije geven, als we toch bezig zijn...
are we infinite or am I alone
pi_153901850
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]
En hoog tijd dat de Grieken in hun dure huishouding gaan snijden, dus zeker ook in hun leger.
Waarom?

Ze voldoen toch aan de NAVO voorwaarden en Nederland dus niet.
pi_153901907
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Waarom?

Ze voldoen toch aan de NAVO voorwaarden en Nederland dus niet.
Ze zitten er ruim boven. In een tijd waarin ze er financieel bijzonder beroerd voor staan, lijkt bezuinigen me niet meer dan logisch...
En ach, die NAVO-norm, budgetten vast willen leggen op een percentage van het BBP, dat is sowieso een absurd idee. Logisch dat de meeste landen zich daar weinig van aantrekken.
  zondag 28 juni 2015 @ 14:06:50 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 28 juni 2015 @ 14:12:09 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153902054
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zitten er ruim boven. In een tijd waarin ze er financieel bijzonder beroerd voor staan, lijkt bezuinigen me niet meer dan logisch...
En ach, die NAVO-norm, budgetten vast willen leggen op een percentage van het BBP, dat is sowieso een absurd idee. Logisch dat de meeste landen zich daar weinig van aantrekken.
is dan ook geen sprake van

het is een richtlijn meer niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153902077
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

is dan ook geen sprake van

het is een richtlijn meer niet
Klopt, het is een richtlijn. Net als voor bv OWS. Net zo belachelijk eigenlijk.
pi_153902151
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:06 schreef AchJa het volgende:
Waarbij de cijfers van Nederland nog rooskleurig zijn ivm het meerekenen van pensioenen, wachtgelden en de kmar... Dat eraf en we zitten op 0.8%...

http://www.ftm.nl/exclusi(...)agt-zich-free-rider/
Tja, je weet niet hoe andere landen dat doen. Blijkt ook niet uit het artikel.
  zondag 28 juni 2015 @ 14:29:02 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153902921
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zitten er ruim boven. In een tijd waarin ze er financieel bijzonder beroerd voor staan, lijkt bezuinigen me niet meer dan logisch.....
Want je wil nog meer banenverlies?
  Moderator zondag 28 juni 2015 @ 15:04:28 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153903003
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, het is een richtlijn. Net als voor bv OWS. Net zo belachelijk eigenlijk.
is niets geks aan, het idee is dat de sterken de zwakken dragen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')