Facepalm....quote:Op maandag 15 juni 2015 09:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of we beseffen dat naar geweld grijpen over het algemeen ook geen oplossing biedt...
Merkwaardig dat de staat een geweldsmonopolie heeft dan, prima, als ze dat eenzijdig bij deze opheffen mag ik mij dus ook gewoon bewapenenquote:Op maandag 15 juni 2015 09:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Facepalm....
Gaan we weer. Prachtige instelling. Ik ben benieuwd hoe je de invaller gaat overtuigen af te zien van zijn opmars. Met een goed gesprek over de nutteloosheid van geweld?
Man man man.
Zo te zien zijn onze buren ook niet erg dol op geweld. Waarom zouden de Duitsers ons spontaan binnen gaan vallen?quote:Op maandag 15 juni 2015 09:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Facepalm....
Gaan we weer. Prachtige instelling. Ik ben benieuwd hoe je de invaller gaat overtuigen af te zien van zijn opmars. Met een goed gesprek over de nutteloosheid van geweld?
Man man man.
Zoals iemand in die link eronder al aangaf. Het ligt eraan wie de dreiging vormt.quote:Op zondag 14 juni 2015 22:29 schreef AchJa het volgende:
Kijk eens aan, wat een pit zit er toch in ons volkje!!! Oh wacht...![]()
[ afbeelding ]
Link
Ik zou daar vooral niet te naief over zijn.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo te zien zijn onze buren ook niet erg dol op geweld. Waarom zouden de Duitsers ons spontaan binnen gaan vallen?
Ik zeg ook niet dat we het leger op moeten heffen. Maar als we het eerder geplaatste grafiekje serieus moeten nemen hebben we niets om ons zorgen over te maken...quote:Op maandag 15 juni 2015 09:53 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik zou daar vooral niet te naief over zijn.
Bloemen en strand natuurlijk.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo te zien zijn onze buren ook niet erg dol op geweld. Waarom zouden de Duitsers ons spontaan binnen gaan vallen?
Duitsland en Frankrijk geven anders veel meer geld uit aan hun legers. en daarenboven hebben zij legers die onafhankelijk van andere krijgsmachten kunnen opereren.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat we het leger op moeten heffen. Maar als we het eerder geplaatste grafiekje serieus moeten nemen hebben we niets om ons zorgen over te maken...
Fiji.quote:Op zondag 14 juni 2015 22:29 schreef AchJa het volgende:
Kijk eens aan, wat een pit zit er toch in ons volkje!!! Oh wacht...![]()
[ afbeelding ]
Link
A. dat is geen antwoord, maar punten voor het proberen te ontwijken van de vraag.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
denk dat bij de Nederlanders eerder mei 1940 op het netvlies komt ... de rest weet niemand wat van en kan niemand wat schelenquote:Op maandag 15 juni 2015 09:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Zoals iemand in die link eronder al aangaf. Het ligt eraan wie de dreiging vormt.
Bij de gestelde vraag ( ik weet niet hoe het is onderzocht ) komt bij de gemiddelde Taiwanees een aanval van Chinezen van hun land op het netvlies en vam de gemiddelde Nederlanders kansloos ge sjoko poko in Afghanistan.
Voor ons ja, maar de nieuwe generatie die zich aan heeft gedaan heeft een ww2 kennis van een mentos en kent enkel beelden van de Metro, nu.nl of het journaal en dat is allemaal Afghanistan.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat bij de Nederlanders eerder mei 1940 op het netvlies komt ... de rest weet niemand wat van en kan niemand wat schelen
met het voordeel van hindsight heb ik ook niet zo heel veel behoefte om de ijssellinie te verdedigen
lijkt me sterk eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:52 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Voor ons ja, maar de nieuwe generatie die zich aan heeft gedaan heeft een ww2 kennis van een mentos en kent enkel beelden van de Metro, nu.nl of het journaal en dat is allemaal Afghanistan.
Ik weet ook niet of het wel een betrouwbaar onderzoek is.
Jammer alleen dat zo'n beetje heel het leger zich buiten de randstad (Brabant) begeeft.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bloemen en strand natuurlijk.
Gezien de huidige Duitse mentaliteit zou ik me als Groninger best willen aansluiten bij hun land, ze komen toch een stuk betrouwbaarder over dan de Hollander.
Waarom zou ik ook voor mijn land gaan vechten, zodra de poep de ventilator raakt steken de Hollandes de waterlinie door en laten de rest van het land aan hun lot over.
Met al die papen daar niet onverstandig.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jammer alleen dat zo'n beetje heel het leger zich buiten de randstad (Brabant) begeeft.
Hmm..quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me sterk eerlijk gezegd
ben ff vergeten hou oud je bent maar keek jij @ -18 naar het journaal?
ik niet, net als de meeste van mijn leeftijdsgenoten
Ken je die andere enquete? De Nederlandse mentaliteit is blijkbaar dat landen als Polen van ons mogen barsten en dat we verwachten dat de VS als dank daarvoor ons altijd zal komen redden.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
A. dat is geen antwoord, maar punten voor het proberen te ontwijken van de vraag.
B.Artikel 5? Ooit van gehoord of denk je dat dat voor iedereen zal gelden behalve Nederland?
Oh, die invaller waar je over sprak ging dus niet over Nederland?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
A. dat is geen antwoord, maar punten voor het proberen te ontwijken van de vraag.
B.Artikel 5? Ooit van gehoord of denk je dat dat voor iedereen zal gelden behalve Nederland?
Dat snappen we ook wel, het probleem is dat anderen geweld wel als eerste optie zien. Kunnen we alsjeblieft eens een keer leren van Chamberlains fouten .quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, die invaller waar je over sprak ging dus niet over Nederland?
En nogmaals, ik pleit nergens voor het afschaffen van het leger. Maar geweld moet een laatste redmiddel zijn, niet de eerste reflex om naar te grijpen.
Dan vraag ik me toch wel even af van wie je concreet een inval in Nederland verwacht?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat snappen we ook wel, het probleem is dat anderen geweld wel als eerste optie zien. Kunnen we alsjeblieft eens een keer leren van Chamberlains fouten .
Tja, ik heb dat hele agressieve niet zo in me. Recente ervaringen in de wereld hebben ons geleerd dat militaire escalatie vaker niet dan wel tot een verbetering van de situatie leidt.quote:En nee, sinds de Navo maakt het niet meer uit wie ingevallen wordt, we zijn er ook van als het bij een van deze leden gebeurt en in het huidige scenario is dat goed mogelijk.
Dan moeten we direct reageren en terugslaan met zwaar geweld, anders wordt het alleen maar erger.
Soms vraag ik me af hoeveel mensen er zoals jij zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch wel even af van wie je concreet een inval in Nederland verwacht?
Je lijkt helaas wel een beetje in koude oorlog retoriek te blijven hangen namelijk.
[..]
Tja, ik heb dat hele agressieve niet zo in me. Recente ervaringen in de wereld hebben ons geleerd dat militaire escalatie vaker niet dan wel tot een verbetering van de situatie leidt.
Op de juiste momenten moet er inderdaad worden doorgepakt maar dat moet dan heel bewust en goed overwogen worden gedaan. Schieten om het schieten maakt het alleen maar erger.
Tja, als je mijn Posts niet leest omdat je je, ongefundeerde, mening al klaar hebt, dan zijn we wel klaar...quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af hoeveel mensen er zoals jij zijn.
Ongelooflijk stupide voor mijn gevoel.
Je bent op de hoogte van de recente ontwikkelingen aan de grenzen van Europa? Je beseft jezelf hopelijk dat we in een nieuwe Koude oorlog zitten?
Je begrijpt ook dat de wereld steeds kleiner wordt, grondstoffen moeilijker te winnen zijn, schaarser worden en de Chinezen zo ver zijn gekomen dat ze nu alle niet-Chinese boten uit open zee rammen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
simpelweg omdat ze hun grenzen kunstmatig elke dag wat verleggen door wat eilanden op te spuiten.
Of je bent enorm naef of gewoon niet goed genformeerd.
[ afbeelding ]
En aan je vraag ' wie gaat Nederland binnen vallen dan' maak ik op dat je niets van artikel 5 snapt. Je bent het product van een feministische samenleving, syndroom waar de hele Europese raad last van heeft. Denken allemaal dat de hele wereld hetzelfde beredeneerd zoals wij.
oneens,quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als je mijn Posts niet leest omdat je je, ongefundeerde, mening al klaar hebt, dan zijn we wel klaar...
Met die grondstoffen heb je een goed punt, dat lijkt mij het zorgpunt voor de komende 50-100 jaar. Een verstandig beleid zou zich niet alleen richten op het veilig stellen van die grondstoffen maar ook op het minder afhankelijk worden van die grondstoffen, dit via diplomatieke relaties (bepaalde grondstoffen liggen relatief meer in 'beschaafdere' landen) en onderzoek (hoe hetzelfde effect krijgen met grondstoffen die wel voldoende voorradig zijn).quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af hoeveel mensen er zoals jij zijn.
Ongelooflijk stupide voor mijn gevoel.
Je bent op de hoogte van de recente ontwikkelingen aan de grenzen van Europa? Je beseft jezelf hopelijk dat we in een nieuwe Koude oorlog zitten?
Je begrijpt ook dat de wereld steeds kleiner wordt, grondstoffen moeilijker te winnen zijn, schaarser worden en de Chinezen zo ver zijn gekomen dat ze nu alle niet-Chinese boten uit open zee rammen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
simpelweg omdat ze hun grenzen kunstmatig elke dag wat verleggen door wat eilanden op te spuiten.
Of je bent enorm naef of gewoon niet goed genformeerd.
[ afbeelding ]
En aan je vraag ' wie gaat Nederland binnen vallen dan' maak ik op dat je niets van artikel 5 snapt. Je bent het product van een feministische samenleving, syndroom waar de hele Europese raad last van heeft. Denken allemaal dat de hele wereld hetzelfde beredeneerd zoals wij.
Europa is redelijk hopeloos verdeeld om echt een concurrent te zijn ten opzichte van supermachten als de VS en China of de voormalige USSR. En bestaat uit allemaal landen die alleen uit eigen belang handelen. En uren vergaderen met waarschijnlijk een flinke declaratie zonder een besluit te nemen. Als Europa net als de VS een soort van federatie zou worden zouden we sterker zijn. In dat op zicht is het wellicht zelfs jammer dat Napoleon de oorlog uiteindelijk verloren heeft.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat is dit toch een onzin, je spreekt jezelf tegen in je eigen post.
Geen enkel land in Europa kan iets verrichten tegen een 'groot' land. Daarom is die hele Navo opgericht en daarvan is het hele idee dat we samen groot zijn en dus van iedereen een bijdrage vereist is. En je idee over Nederland klopt gewoon niet, je hebt geen benul waar je het over hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |