Het had meerdere redenen, motor niet te veel willen pijnigen voor de volgende races, niet alles willen riskeren voor een 14de plek in de laatste rondjes. gewoon bij neergelegd dat het niet echt veel zin meer had/risico niet waard was die laatste rondjesquote:Op maandag 8 juni 2015 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had stiekem ook wel verwacht dat er zoiets zou gebeuren, maar helaas kon hij niet aanvallen. Op het eind waren zijn banden volgens mij ook aan het einde van hun leven.
Olav geeft geweldig commentaar, juist door zijn enthousiasme. Als je om dit soort kleine dingetjes gaat miepenquote:Op maandag 8 juni 2015 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
sowieso dat ie niet doorhad dat Max maar 1 stop zou doen zodra de eersten op SuperSofts er 30 rondjes op konden rijden.
En maar volhouden dat ie een 2-stopper zou doen....
We weten het wel dat je fan bent van Molquote:Op maandag 8 juni 2015 11:41 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Olav geeft geweldig commentaar, juist door zijn enthousiasme. Als je om dit soort kleine dingetjes gaat miepen
Ja dat ben ik zekerquote:Op maandag 8 juni 2015 11:45 schreef opreis het volgende:
[..]
We weten het wel dat je fan bent van Mol
Mijn punt is dat het zinloos is om iemand 5 seconden tijdstraf te geven nadat hij is uitgevallen.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:42 schreef DrMarten het volgende:
Het eindigde bij hem iets heftiger, maar principe blijft hetzelfde, het veroorzaken van een ongeluk. Miliseconde te laat remmen of miliseconde te vroeg insturen en de voorvleugel van een ander aan barrels rijden. Ik zie weinig verschil.
2 van die plaatsen zijn uitvallers. 1 is een Manor (die missen echt een partij snelheid!). En dan heb je nog een Sauber.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:43 schreef Donderkonijn het volgende:
Omdat het knap is. Hij pakt 4 plaatsen ondanks zware straffen. Zowel hij als Sainz halen het maximale wat er te halen valt.
Ik met je heldquote:Op maandag 8 juni 2015 11:48 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja dat ben ik zekerNet zoals hier ook mensen zijn die fan zijn van Max en het daar de hele tijd over hebben.
quote:Op maandag 8 juni 2015 12:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik met je held
[ afbeelding ]
De linker is Olav he
Een 2014 B-spec ('15 crashtest vereisten) en een '14 motor. Wat verwacht je dan?quote:Op maandag 8 juni 2015 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
1 is een Manor (die missen echt een partij snelheid!).
Het gaat er niet om dat ik verbaasd ben, maar dat je met iedere andere auto werkelijk rondjes om een Manor rijdt en derhalve het voor een Manor eindigen bepaald niet ingewikkeld is...quote:Op maandag 8 juni 2015 15:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Een 2014 B-spec ('15 crashtest vereisten) en een '14 motor. Wat verwacht je dan?
Er zijn 3 scenario's voor zover ik weet.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:37 schreef twiFight het volgende:
Voor Manor zou de klantenauto wel goed zijn, denk ik.
Dan hebben ze een chassis en powertrain die ze inkopen (i.t.t. alleen een powertrain nu). Aero moet het team wel zelf ontwerpen. Zeg ik dat zo goed?
eigenlijk is het nog een tiener,hequote:Op maandag 8 juni 2015 16:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)aad-naar-huis-lopen/
pff wat een drama queen die Hamilton. Hij probeert in alles Senna te imiteren. Alsof de schaamteloze kopie van zijn helm niet genoeg is. En dat achterlijke gedoe met zonnebrilletjes op het podium en opzichtige sieraden en kettingen. Hij lijkt gebukt te gaan onder een minderwaardigheidscomplex en probeert dat doormiddel van stoer gedrag te compenseren. Zie ook zijn lachwekkende instagram account. Ik snap niet dat Lewis fans heeft.
Hij is een redelijk klein, kalend mannetje, die willen nog wel eens overcompenseren.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)aad-naar-huis-lopen/
pff wat een drama queen die Hamilton. Hij probeert in alles Senna te imiteren. Alsof de schaamteloze kopie van zijn helm niet genoeg is. En dat achterlijke gedoe met zonnebrilletjes op het podium en opzichtige sieraden en kettingen. Hij lijkt gebukt te gaan onder een minderwaardigheidscomplex en probeert dat doormiddel van stoer gedrag te compenseren. Zie ook zijn lachwekkende instagram account. Ik snap niet dat Lewis fans heeft.
Ja. Maar dat was denk ik niet op tv te zien als ik de reacties zo lees. Hij was op de harde banden sneller dan Sainz, haalde toen het nog wat koeler was heel slim (zeker het inhalen van Nasr was mooi gepland) in en kon nog een tijd bij Bottas aanhaken.quote:
Zelfde gereden als Lewis eigenlijk. Of eigenlijk het hele veld, niemand echt uit zien blinken.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verstappen heeft niets bijzonders gedaan. Niets extra's uit de auto gehaald, maar het is ook niet dramatisch slecht of dom hoe hij gereden heeft.
Ik had hem niet op andere gedachten gebracht. Laat maar gaan en deel dan een boete uit.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)aad-naar-huis-lopen/
Hij zit nou voor het tweede jaar achter elkaar in dezelfde auto als een topcoureur, en dan blijkt de mythe van de hard stampende Fin niet houdbaar.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:38 schreef DutchTrain het volgende:
En opvallend dat Kimi ieder jaar weer minder fans heeft en na zijn spin iedereen wel vond dat er iemand anders in die Ferrari mag gaan tijden
Voorop rijden en geen fouten maken is eenvoudiger dan achteraan meehobbelen en geen fouten maken.quote:
Vettel die achteraan start en nipt achter zijn teamgenoot eindigt heeft gewoon zijn rondjes gedraaid?quote:Of eigenlijk het hele veld, niemand echt uit zien blinken.
Kimi gelooft het ook gewoon wel na zijn kampioenschap, sinds 2008 kan hij er niets meer van.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij zit nou voor het tweede jaar achter elkaar in dezelfde auto als een topcoureur, en dan blijkt de mythe van de hard stampende Fin niet houdbaar.
Dat mag dan wel zijn, maar hij hoeft zich ook niet te misdragen. En flauwekul als "ik zet de auto aan de kant en ga lopend naar huis vind ik kinderachtig en een prima reden voor een fikse draai om de oren.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:31 schreef twiFight het volgende:
marketingtechnisch kun je het niet beter treffen dan Lewis.
Ik vond dat vroeger wel een leuke gozer maar dat wordt steeds meer een grijze muis.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:41 schreef DeeBee het volgende:
Alonso staat ook een seconde nadat hij uit de auto is met een Oakley op z'n harses hoor. Nagenoeg bij al z'n interviews ook, vrij asociaal eigenlijk, maar natuurlijk puur vanwege sponsordeals. Net als horloges etc.
En liever Hamilton dan zo'n nobuddie als Rosberg, die ook gisteren gewoon weer pijnlijk eenvoudig geklopt wordt. Gaat echt niks uit van die vent...
Zo onderhand is Seb de meest symphatieke en mediagenieke van het stel, samen met Button.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond dat vroeger wel een leuke gozer maar dat wordt steeds meer een grijze muis.
Hamilton vind ik echter een vrij vervelende jongen.
Tsja, Rosbergquote:Op maandag 8 juni 2015 17:41 schreef DeeBee het volgende:
Alonso staat ook een seconde nadat hij uit de auto is met een Oakley op z'n harses hoor. Nagenoeg bij al z'n interviews ook, vrij asociaal eigenlijk, maar natuurlijk puur vanwege sponsordeals. Net als horloges etc.
En liever Hamilton dan zo'n nobuddie als Rosberg, die ook gisteren gewoon weer pijnlijk eenvoudig geklopt wordt. Gaat echt niks uit van die vent...
Rosberg klom gisteren een uur na de race nog op de pitmuur om handtekeningen uit te delen en te praten met fans. Hamilton liet het hele team op hem wachten voor de foto en champagne en verdween daarna snel na een interviewtje voor een tv-camera. Het is maar hoe je over wil komen...quote:Op maandag 8 juni 2015 17:41 schreef DeeBee het volgende:
En liever Hamilton dan zo'n nobuddie als Rosberg, die ook gisteren gewoon weer pijnlijk eenvoudig geklopt wordt. Gaat echt niks uit van die vent...
Merhi die eindelijk Stevens aankon was wel leuk om te zien. Hülkenberg die verrassend veel sterker reed dan Perez op dit circuit. En Kvyat, die ondanks gebrek aan vermogen heel netjes en geconcentreerd bleef rijden en Ricciardo daarmee versloeg.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:17 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Zelfde gereden als Lewis eigenlijk. Of eigenlijk het hele veld, niemand echt uit zien blinken.
Aha, dat had ik niet meegekregen. Ik had eigenlijk verwacht dat de banden van Lewis eraan zouden gaan vanwege de manier waarop hij door bocht 6 kwam in vergelijking met Rosberg.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het is de vraag hoeveel Rosberg nog over had, want Mercedes zal aan het eind van de race op een brandstofverbruik van ruim 99 kg. De Williamsen en ook Vettel waren gisteren zuiniger
Britten zijn wat dat betreft net Brazilianen, ze zeuren en drammen zo hard en hysterisch dat hun sportheld de beste is dat het grootste deel van de wereld dat nog gaat geloven ook. Nou behoort hij tot de snelsten, het idee dat het een echte racer is, goed zou kunnen inhalen en hij volwassen maximaliseert is natuurlijk pertinente nonsens.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:31 schreef twiFight het volgende:
Mercedes is juist superblij met zo'n uithangbord. Lewis is wereldwijd (ja ja fokkertjes, er bestaan meer mensen dan wat zure forummers die hun mislukte carriere afreageren op de best verdienende Britse sporter die ook nog eens regelmatig in de recordboeken terug te zien is) ongekend populair en zorgt voor flinke sponsors. Al die exposure is precies wat sponsoren willen; marketingtechnisch kun je het niet beter treffen dan Lewis.
Niks meer of minder dan daarvoor. Er was al reden voor twijfel aan zijn snelheid, Massa liet zien dat het wat dat betreft geen echte topper was, maar hij werd wel WK. Dat gaf zijn fanclub dan weer aanleiding om de feiten te negeren en stug vol te houden dat hij zo hard kon stampen, en nu worden er weer allerlei ontwikkelingen verondersteld om te verklaren waarom hij Vettel en Alonso niet bij kon houden.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kimi gelooft het ook gewoon wel na zijn kampioenschap, sinds 2008 kan hij er niets meer van.
Mehri is dan ook een stuk zwaarder dan Stevens. Blijkbaar heeft de Manor wat gewicht verloren, zodat het verschil met Stevens kleiner is geworden en hij nu ervoor blijft, net zoals in de FR 3.5.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Merhi die eindelijk Stevens aankon was wel leuk om te zien. Hülkenberg die verrassend veel sterker reed dan Perez op dit circuit. En Kvyat, die ondanks gebrek aan vermogen heel netjes en geconcentreerd bleef rijden en Ricciardo daarmee versloeg.
219 race starts en 42 keer de snelste ronde gereden. Denk niet dat er veel mis is met de snelheid van Raikkonen. En het is zeker geen subtopper, zet hem in een Mercedes en hij wint ook races.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niks meer of minder dan daarvoor. Er was al reden voor twijfel aan zijn snelheid, Massa liet zien dat het wat dat betreft geen echte topper was, maar hij werd wel WK. Dat gaf zijn fanclub dan weer aanleiding om de feiten te negeren en stug vol te houden dat hij zo hard kon stampen, en nu worden er weer allerlei ontwikkelingen verondersteld om te verklaren waarom hij Vettel en Alonso niet bij kon houden.
De eenvoudigste verklaring die geen ingewikkelde theorien nodig is de enige juiste: Het was qua snelheid nooit meer dan een subtopper en dat is hij altijd gebleven, dat is volledig consistent met alle feiten.
Laat lekker gaan joh, iets anders dan dat gebaggerquote:Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef twiFight het volgende:
Haha, de 'discussie' aangaan met weltschmertz. Jij bent of nieuw hier, of je hebt veel te veel tijd over
Ik denk echt dat er heel, heel weinig verschil zit tussen de meeste coureurs. Het ligt er vooral aan voor welk team en in welke auto je rijdt. En zelfs dan zit er verschil tussen de wagens. Bochten aansnijden, laat remmen en vroeg op het gas kan iedere coureur. Natuurlijk kan een coureur een verschil maken door geen fouten te maken, banden sparen en een gave hebben om in te halen maar 97% ligt aan de wagen waarin je rijdt.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:17 schreef twiFight het volgende:
Raikkonen behoort tot de groten. Hij is overduidelijk een betere coureur dan Vettel. Vettel staat nog niet eens in de schaduw van Raikkonen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3% verschil is extreem veel. Op een circuit van 1.40 per ronde scheelt dat 3 seconden per ronde...quote:Op maandag 8 juni 2015 20:31 schreef Izzy73 het volgende:
Ik denk echt dat er heel, heel weinig verschil zit tussen de meeste coureurs. Het ligt er vooral aan voor welk team en in welke auto je rijdt. En zelfs dan zit er verschil tussen de wagens. Bochten aansnijden, laat remmen en vroeg op het gas kan iedere coureur. Natuurlijk kan een coureur een verschil maken door geen fouten te maken, banden sparen en een gave hebben om in te halen maar 97% ligt aan de wagen waarin je rijdt.
En terecht. Rosberg en Vettel zijn 'grijze' muizen vergeleken bij Hamilton. Die trekt dus veel meer publiek voor de F1 door zijn gedrag.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De dag dat ik Bernie E. definitief heb afgeschreven was toen hij verkondigde Hamilton een betere ambassadeur voor de sport te vinden dan Vettel en Rosberg. #lachwekkend
[ afbeelding ]
Vreemde logica, en ik heb het niet over tijden maar over de prestatie van de wagen.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
3% verschil is extreem veel. Op een circuit van 1.40 per ronde scheelt dat 3 seconden per ronde...
Ja maar kom op hey, die Hamilton gedraagt zich toch als een volslagen idioot? Ik weet niet wat voor mensen hij aantrekt met dat gedrag? Het enige wat eraan ontbreekt is een gouden tand in zijn bek, de rest van het plaatje is al compleet met z'n tattoos, gouden kettingen, opzichtige sieraden en eeuwige designer zonnebrilletjes. Die jongen straalt zoveel onzekerheid uit met zijn overdreven geldingsdrang. Ik lach me echt dood als ik foto's van hem voorbij zie komen. Ik heb serieus weleens het idee dat hij niet helemaal lekker is in zijn hoofd net als z'n broer. Kun je het je voorstellen dat Rosberg, Vettel of Alonso zo op de foto gaan?quote:Op maandag 8 juni 2015 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En terecht. Rosberg en Vettel zijn 'grijze' muizen vergeleken bij Hamilton. Die trekt dus veel meer publiek voor de F1 door zijn gedrag.
Vond je Montoya, Coulthard ook allemaal niks? Kimi was wel beter dan Coulthard al in 2003, iemand die toch aardig met Hakkinen kon meerijden in de McLaren.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niks meer of minder dan daarvoor. Er was al reden voor twijfel aan zijn snelheid, Massa liet zien dat het wat dat betreft geen echte topper was, maar hij werd wel WK. Dat gaf zijn fanclub dan weer aanleiding om de feiten te negeren en stug vol te houden dat hij zo hard kon stampen, en nu worden er weer allerlei ontwikkelingen verondersteld om te verklaren waarom hij Vettel en Alonso niet bij kon houden.
De eenvoudigste verklaring die geen ingewikkelde theorien nodig is de enige juiste: Het was qua snelheid nooit meer dan een subtopper en dat is hij altijd gebleven, dat is volledig consistent met alle feiten.
Wat er mis mee is met zijn snelheid is dat die minder is dan die van Alonso en dan die van Vettel. Zet hem in een Mercedes en hij wordt om zijn oren gereden door Hamilton, of Rosberg. Verder een prima coureur zoals Button en Massa dat ook zijn, maar niet snel genoeg om met de grote jongens om titels te strijden of om met een iets mindere auto toch mee te doen voor de prijzen, of om het in dezelfde auto te doen tegen een topper.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:20 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
219 race starts en 42 keer de snelste ronde gereden. Denk niet dat er veel mis is met de snelheid van Raikkonen. En het is zeker geen subtopper, zet hem in een Mercedes en hij wint ook races.
Waarom kom je dan met snelste ronden aankakken als bewijs dat Raikkonen zo snel zou zijn? Dat ligt nou juist aan de auto. Raikkonen hoefde alleen maar Coulthard en die Colombiaanse prutser voor te blijven daarvoor, en af en toe Massa, ook geen wereldschokkend talent.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:52 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Vreemde logica, en ik heb het niet over tijden maar over de prestatie van de wagen.
97% is de prestatie van de wagen en dan 3% wordt bepaald door de coureur.
Ja, maar dat is dus meer dan 30 seconden aan de finish. 1 tiende is het verschil tussen winnen en verliezen, tussen eerste startrij of tweede rij, tussen wereldkampioen en enkele overwinningen.quote:Dus als een coureur iets beter is dan een ander. Dan is het verschil in totaal misschien 0,05% of nog minder. Als je alle rijders in een Mercedes laat rijden zitten er 20 rijders binnen een halve seconde.
Het zijn ook altijd dezelfde he. Komt er een keer domme praat uit dan blijft er maar de standaard domme praat uitkomen.quote:Vettel bv had het geluk dat hij jarenlang de beste auto onder zijn reet had net zoals Schumacher.
Veel tijd heb ik niet nodigquote:Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef twiFight het volgende:
Haha, de 'discussie' aangaan met weltschmertz. Jij bent of nieuw hier, of je hebt veel te veel tijd over
Deze jongen diskwalificeert zich meteen, met users die dat soort opmerkingen maken ga ik niet in discussiequote:Op maandag 8 juni 2015 21:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zijn ook altijd dezelfde he. Komt er een keer domme praat uit dan blijft er maar de standaard domme praat uitkomen.
Je haalt een aantal zaken door elkaar en strooit met cijfertjes die je ter plekke uit je duim zuigt.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:52 schreef Izzy73 het volgende:
Vreemde logica, en ik heb het niet over tijden maar over de prestatie van de wagen.
97% is de prestatie van de wagen en dan 3% wordt bepaald door de coureur. Dus als een coureur iets beter is dan een ander. Dan is het verschil in totaal misschien 0,05% of nog minder. Als je alle rijders in een Mercedes laat rijden zitten er 20 rijders binnen een halve seconde.
Vettel bv had het geluk dat hij jarenlang de beste auto onder zijn reet had net zoals Schumacher.
Kijk naar Alonso en Button, beide ex wereldkampioen en nu rijden bijna ze achterin het veld.
met een gouden tand zou het net een pimp lijken, dus heeft hij een "stable" nodig.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja maar kom op hey, die Hamilton gedraagt zich toch als een volslagen idioot? Ik weet niet wat voor mensen hij aantrekt met dat gedrag? Het enige wat eraan ontbreekt is een gouden tand in zijn bek, de rest van het plaatje is al compleet met z'n tattoos, gouden kettingen, opzichtige sieraden en eeuwige designer zonnebrilletjes. Die jongen straalt zoveel onzekerheid uit met zijn overdreven geldingsdrang. Ik lach me echt dood als ik foto's van hem voorbij zie komen. Ik heb serieus weleens het idee dat hij niet helemaal lekker is in zijn hoofd net als z'n broer. Kun je het je voorstellen dat Rosberg, Vettel of Alonso zo op de foto gaan?
[ afbeelding ]
Het is een snelle coureur dat valt niet te ontkennen, maar dit is toch geen ambassadeur voor Mercedes of de Formule 1 schei alsjeblieft uit man.
Klopt die cijfertjes zijn fictief, en alleen maar om aan te geven hoe het mijns inziens ongeveer in elkaar zit.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:49 schreef DS4 het volgende:
Je haalt een aantal zaken door elkaar en strooit met cijfertjes die je ter plekke uit je duim zuigt.
Moeilijk te bewijzen, maar het zal niet veel meer zijn.quote:Dat de auto een grote rol speelt klopt, maar dat alle rijders binnen een halve seconde zitten met dezelfde auto is onzin.
Max natuurlijk, duh!quote:Op maandag 8 juni 2015 21:54 schreef opreis het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar wie men hier van de huidige coureurs inschat als toekomstige wereldkampioenen.
Hamilton zal deze wel winnen, en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 titels daarna, Vettel wordt vast ook nog wel 1 of meer keer kampioen maar verder? Massa, Raikonen, Button en Alonso gaan het niet meer worden, daar zijn ze te oud voor om nog in een winnend team terecht te komen.
Ik zie van de 'nieuwe generatie' alleen Bottas en Ricciardo als echte kanshebbers. Voor Kvyat, Verstappen en Sainz vind ik het nog te vroeg om zn voorspelling te doen en de rest lijkt met zeer onwaarschijnlijk.
Over Verstappen ga ik geen uitspraken doen, omdat ik door een gekleurde bril kijk.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:54 schreef opreis het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar wie men hier van de huidige coureurs inschat als toekomstige wereldkampioenen.
Hamilton zal deze wel winnen, en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 titels daarna, Vettel wordt vast ook nog wel 1 of meer keer kampioen maar verder? Massa, Raikonen, Button en Alonso gaan het niet meer worden, daar zijn ze te oud voor om nog in een winnend team terecht te komen.
Ik zie van de 'nieuwe generatie' alleen Bottas en Ricciardo als echte kanshebbers. Voor Kvyat, Verstappen en Sainz vind ik het nog te vroeg om zn voorspelling te doen en de rest lijkt met zeer onwaarschijnlijk.
Tijden veranderen.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is een snelle coureur dat valt niet te ontkennen, maar dit is toch geen ambassadeur voor Mercedes of de Formule 1 schei alsjeblieft uit man.
Alonso ligt aan hoe goed de McLaren en Honda motor wordt de komende jaren. Zelfde geldt voor Vettel. Als Ferrari een winnende auto bouwt, ja, anders nee. En dat geldt dus ook voor coureurs als Bottas en Ricciardo, etc. Ligt aan het team waar ze terecht komen.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:54 schreef opreis het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar wie men hier van de huidige coureurs inschat als toekomstige wereldkampioenen.
Hamilton zal deze wel winnen, en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 titels daarna, Vettel wordt vast ook nog wel 1 of meer keer kampioen maar verder? Massa, Raikonen, Button en Alonso gaan het niet meer worden, daar zijn ze te oud voor om nog in een winnend team terecht te komen.
Ik zie van de 'nieuwe generatie' alleen Bottas en Ricciardo als echte kanshebbers. Voor Kvyat, Verstappen en Sainz vind ik het nog te vroeg om zn voorspelling te doen en de rest lijkt met zeer onwaarschijnlijk.
De coureur die het geluk heeft in de snelste wagen te zitten, dat kan dus alle kanten op.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:54 schreef opreis het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar wie men hier van de huidige coureurs inschat als toekomstige wereldkampioenen.
Hamilton zal deze wel winnen, en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 titels daarna, Vettel wordt vast ook nog wel 1 of meer keer kampioen maar verder? Massa, Raikonen, Button en Alonso gaan het niet meer worden, daar zijn ze te oud voor om nog in een winnend team terecht te komen.
Ik zie van de 'nieuwe generatie' alleen Bottas en Ricciardo als echte kanshebbers. Voor Kvyat, Verstappen en Sainz vind ik het nog te vroeg om zn voorspelling te doen en de rest lijkt met zeer onwaarschijnlijk.
Magnussen moet oppassen niet door Vandoorne voorbijgestreefd te worden. Die lijkt me meer potentie te hebben.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ligt eraan in welke auto je komt, maar Vettel gaat nog wel wat kampioenschappen pakken denk ik en Ricciardo, Sainz en Magnussen zijn wel kanshebbers.
Magnussen moet echt proberen een ander zitje te krijgen, al wordt dat wellicht lastig.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Magnussen moet oppassen niet door Vandoorne voorbijgestreefd te worden. Die lijkt me meer potentie te hebben.
Je roept gewoon maar wat.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:55 schreef Izzy73 het volgende:
Klopt die cijfertjes zijn fictief, en alleen maar om aan te geven hoe het mijns inziens ongeveer in elkaar zit.
Afgelopen kwalificaties zat er tussen hamilton en rosberg iets van 3 tot 4 tienden. Rosberg is niet de beste rijder van het veld, maar wel bovengemiddeld capabel.quote:Moeilijk te bewijzen, maar het zal niet veel meer zijn.
De echte toppers komen over het algemeen wel in een positie terecht om kampioen te worden. Ik noem dan een categorie waartoe je in mijn ogen Hamilton, Alonso en Vettel tot kan rekenen.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ligt eraan in welke auto je komt, maar Vettel gaat nog wel wat kampioenschappen pakken denk ik en Ricciardo, Sainz en Magnussen zijn wel kanshebbers.
Heeft ook niet zoveel zin denk ik. Het valt mij ook wat moeilijk om beleefd te blijven bij de zoveelste dolende F1 fan op zoek naar houvast voor zijn persoonlijke voorkeuren. Je begint op een gegeven moment patronen te herkennen: Als een bakvis bij een boyband zoeken ze hun favorietje uit, en die is dan in alles de beste en ook de snelste. En dan wordt ie een keer op snelheid geklopt in dezelfde auto, en dan zijn ze allemaal extreem snel, anders waren ze niet in de F1 beland natuurlijk. De snelste die niet in de persoonlijk smaak valt heeft natuurlijk altijd de snelste auto en wint uitsluitend daardoor, bovendien is het geen echte racer. Het is zo doorzichtig.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:40 schreef Izzy73 het volgende:
Deze jongen diskwalificeert zich meteen, met users die dat soort opmerkingen maken ga ik niet in discussie
Maar zelfs als ze in een top team terecht komen moeten ze nog altijd hun teamgenoot verslaan on merit. Bijvoorbeeld een Ricciardo heeft al laten zien wel degelijk zijn teamgenoot te kunnen verslaan. Bottas ook, zij het op een andere manier. Bv. een Raikkonen of Rosberg vallen daar een beetje in af. Betekent niet dat ze het niet kunnen worden met de 'juiste' teamgenoot, maar echt veel kans geef ik ze ook niet. Een Ricciardo en Bottas zouden denk ik heel gewaagd zijn aan elkaar, net zoals Sainz en Verstappen nu.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alonso ligt aan hoe goed de McLaren en Honda motor wordt de komende jaren. Zelfde geldt voor Vettel. Als Ferrari een winnende auto bouwt, ja, anders nee. En dat geldt dus ook voor coureurs als Bottas en Ricciardo, etc. Ligt aan het team waar ze terecht komen.
Nouja van Prost was het ook niet meteen duidelijk dat hij topmateriaal was.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:03 schreef opreis het volgende:
[..]
De echte toppers komen over het algemeen wel in een positie terecht om kampioen te worden. Ik noem dan een categorie waartoe je in mijn ogen Hamilton, Alonso en Vettel tot kan rekenen.
Dan heb je nog een groepje met rijders die als het mee zit ze mee kunnen strijden om de titel en in sommige gevallen ook winnen. Bijvoorbeeld, Rosberg, Webber, Button, Raikonen, Massa
Ach ja, dat is jouw mening. Een kwalificatierondje is 1 rondje en dan kan er de ene keer 3 tiende tussen zitten en de volgende keer 1 tiende. Over een hele race is dat een heel ander verhaal. Foutjes, versleten banden, verkeer etc. Een halve minuut verschil na een race tussen P1 en P20 vindt je veel? Ik niet. Volgens mij heeft ieder zo zijn persoonlijke voorkeur voor een coureur en dan ben je sowieso meer geneigd te denken dat hij beter is dan een ander.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je roept gewoon maar wat.
Om te beginnen veralgemeniseer je iets, wat je niet moet veralgemeniseren. Bij de ene auto zal men bv dichter bij elkaar liggen dan bij de andere auto.
Jouw cijfers zijn daarom al zinloos.
[..]
Afgelopen kwalificaties zat er tussen hamilton en rosberg iets van 3 tot 4 tienden. Rosberg is niet de beste rijder van het veld, maar wel bovengemiddeld capabel.
Wat daar ook van moge zijn: een halve seconde per ronde is gemiddeld gezien een halve minuut achterstsnd op het eind. Dat is best veel hoor...
Wie ben jij wel niet... ik denk dat Bernie met zn miljarden bepaalde dingen toch beter ziet. Just sayin´...quote:Op maandag 8 juni 2015 20:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De dag dat ik Bernie E. definitief heb afgeschreven was toen hij verkondigde Hamilton een betere ambassadeur voor de sport te vinden dan Vettel en Rosberg. #lachwekkend
[ afbeelding ]
Eerste race 6e, gelijk een punt... Verder, behalve eerste seizoen, zijn teamgenoten allemaal totaal vernederd.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja van Prost was het ook niet meteen duidelijk dat hij topmateriaal was.
Haha, ja die ziet dat Hamilton commercieel goed is voor F1, dat is goed voor het behoud van zijn miljarden. Dat is het enige wat hij ziet.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:14 schreef Marks het volgende:
[..]
Wie ben jij wel niet... ik denk dat Bernie met zn miljarden bepaalde dingen toch beter ziet. Just sayin´...
In 81 had Arnoux heel veel pech.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Eerste race 6e, gelijk een punt... Verder, behalve eerste seizoen, zijn teamgenoten allemaal totaal vernederd.
Zn 2e jaar, 43 ptn tegen 11 van Arnoux.
Zn 3e jaar, 34 ptn tegen 28 van Arnoux
Zn 4e jaar, 57 ptn tegne 22 van Cheever
Blijft in mijn ogen de beste, al is dat iets wat natuurlijk nooit echt gesteld kan worden. Maar mocht ik er 1 moeten uitkiezen, is het Prost.
Bottas ook... nog steeds..... dacht dat wel duidelijk was, zeker na Monaco, dat hij het ook niet is? Hij heeft echt niet de overhand over Massa, die zelfs voor staat in het kwalificatieduel....quote:Op maandag 8 juni 2015 22:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar zelfs als ze in een top team terecht komen moeten ze nog altijd hun teamgenoot verslaan on merit. Bijvoorbeeld een Ricciardo heeft al laten zien wel degelijk zijn teamgenoot te kunnen verslaan. Bottas ook, zij het op een andere manier. Bv. een Raikkonen of Rosberg vallen daar een beetje in af. Betekent niet dat ze het niet kunnen worden met de 'juiste' teamgenoot, maar echt veel kans geef ik ze ook niet. Een Ricciardo en Bottas zouden denk ik heel gewaagd zijn aan elkaar, net zoals Sainz en Verstappen nu.
Tja... dat dwong je, vooral toen, veel af door te hard of onstuimig met de auto's om te gaan. Prost was niet voor niets de professor;)quote:Op maandag 8 juni 2015 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In 81 had Arnoux heel veel pech.
Het hele systeem werkt toch niet, ze hebben iedere 1 a 2 jaren een F1 waardig talent. Maar de doorstroming in de F1 is (gelukkig) niet zo snel. Niet over nagedacht, of luxeprobleem, geen idee, maar ideaal is het niet.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Magnussen moet oppassen niet door Vandoorne voorbijgestreefd te worden. Die lijkt me meer potentie te hebben.
Hij kon wel 'aardig' met die brakke Renault overweg ja. Dat was echt een bak die van ellende uit elkaar viel als je er een snel rondje mee poogde te doen.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja... dat dwong je, vooral toen, veel af door te hard of onstuimig met de auto's om te gaan. Prost was niet voor niets de professor;)
Voor mij is het Senna. Die was in de basis sneller, maar minder consistent. Vooral ook omdat hij altijd wilde winnen, terwijl Prost wat vaker genoegen nam met een tweede plaats.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Eerste race 6e, gelijk een punt... Verder, behalve eerste seizoen, zijn teamgenoten allemaal totaal vernederd.
Zn 2e jaar, 43 ptn tegen 11 van Arnoux.
Zn 3e jaar, 34 ptn tegen 28 van Arnoux
Zn 4e jaar, 57 ptn tegne 22 van Cheever
Blijft in mijn ogen de beste, al is dat iets wat natuurlijk nooit echt gesteld kan worden. Maar mocht ik er 1 moeten uitkiezen, is het Prost.
Doet Fangio het beter. Relatief gezien de meeste poles (55%), overwinningen (46%) en snelste rondes (Indy only coureurs uitgezonderd, 45%). Clark volgt op niet te grote afstand (45%, 34% en 39% respectievelijk).quote:Op maandag 8 juni 2015 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Clark eigenlijk de meest fantastische ratio hebben, zeker als je de resultaten van zijn teamgenoten bekijkt. Maar ook die heb ik niet actief meegemaakt en hij is echt te jong gestorven.
In de tijd van Fangio was de concurrentie wel wat minder groot, maar dat zijn wel puike resultaten inderdaad.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Doet Fangio het beter. Relatief gezien de meeste poles (55%), overwinningen (46%) en snelste rondes (Indy only coureurs uitgezonderd, 45%). Clark volgt op niet te grote afstand (45%, 34% en 39% respectievelijk).
Het is meer dan slechts een mening...quote:
De F1 kent geen kwalificatie op basis van een enkel rondje. Er zijn klasses waarbij het zo gedaan wordt, maar het vebaast mij een beetje dat het jou niet opvalt dat het gaat om de snelst gereden ronde in q3.quote:Een kwalificatierondje is 1 rondje en dan kan er de ene keer 3 tiende tussen zitten en de volgende keer 1 tiende.
Waardoor de verschillen nog groter kunnen worden, of kleiner als je andere zaken beter beheerst of andere omstandigheden waardoor het verschil uiteindelijk toch niet zo groot is, maar een halve seconde verschil op een ronde is veel in de F1. Je wil niet weten wat het Ferrari kost om hun auto een halve seconde sneller te maken. En het zou ze meteen in de race brengen met Mercedes om de wereldtitel.quote:Over een hele race is dat een heel ander verhaal. Foutjes, versleten banden, verkeer etc.
Ik wel als de F1 een klasse is waarbij alle auto's identiek zijn.quote:Een halve minuut verschil na een race tussen P1 en P20 vindt je veel? Ik niet.
Ik vind Hamilton als persoon een beetje een malloot en Rosberg een hele aardige gozer, maar ik zie echt wel dat Hamilton gewoon de betere van de twee is.quote:Volgens mij heeft ieder zo zijn persoonlijke voorkeur voor een coureur en dan ben je sowieso meer geneigd te denken dat hij beter is dan een ander.
Nee, dat is mij niet duidelijk. Sterker nog, ik ben van mening dat hij nog niet zo veel heeft kunnen laten zien. Wat dat betreft is de achteruitgang van Williams dit jaar wat zuur. Maar goed, ik ben dan ook iemand die niet over een nacht ijs gaat en volg liever de prestaties over meerdere jaren.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:20 schreef Marks het volgende:
[..]
Bottas ook... nog steeds..... dacht dat wel duidelijk was, zeker na Monaco, dat hij het ook niet is? Hij heeft echt niet de overhand over Massa, die zelfs voor staat in het kwalificatieduel....
Schumacher heeft het beste gepresteerd.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:26 schreef sasquatsch het volgende:
Voor mij is het Senna. Die was in de basis sneller, maar minder consistent. Vooral ook omdat hij altijd wilde winnen, terwijl Prost wat vaker genoegen nam met een tweede plaats.
Of Fangio, maar die heb ik niet meegemaakt, dus dat is wat lastiger beoordelen. Prost en Senna wel hun hele carričre.
Absoluut wel, relatief gezien niet.quote:
En je hebt gelijk; toen en nu is niet te vergelijken (al probeer ik het welquote:Toch blijft mijn favoriet Lauda. Misschien niet de beste ooit, maar wel een van de beste en gewoon een held die magere hein een schop onder zijn reet gaf en daarna terug kwam en kampioen werd.
Zoveel ronden als ik al gereden heb op de Nordschleife, ik kan niet door Bergwerk rijden zonder te realiseren waarom het daar ook bbq corner genoemd wordt.
(De beste ooit kun je ook niet uitkomen: de sport heeft veel te veel veranderingen doorgemaakt)
Wat een onzin, ik vergelijk niemand. Ik heb het over de magie en het gevoel wat een rijder mij geeft. Dat jij een ander gevoel bij Max hebt, dat kan.quote:Op maandag 8 juni 2015 23:10 schreef DS4 het volgende:
Max vergelijken met Senna is echt onzinnig. Too soon. Way too soon.
Gevalletje adoratie.
Jij hebt het over 'zo'n magie' (als bij Senna).quote:Op maandag 8 juni 2015 23:15 schreef Benoves het volgende:
Wat een onzin, ik vergelijk niemand. Ik heb het over de magie en het gevoel wat een rijder mij geeft. Dat jij een ander gevoel bij Max hebt, dat kan.
Dat laatste is sowieso niet waar (al had hij er dan wel meer last van gehad dan nu).quote:Op maandag 8 juni 2015 23:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik weet nog steeds niet zeker of de inhaalacties die hem nu onderscheiden van de rest voort komen uit een bijzonder talent of gewoon uit jeugdige roekeloosheid.
Want laten we wel wezen, als het Monaco-ongeluk in pakweg 1975 gebeurd was, dan was de carriere van Max in een vrolijke vlammenzee aldaar alweer beeindigd.
quote:Op maandag 8 juni 2015 23:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik weet nog steeds niet zeker of de inhaalacties die hem nu onderscheiden van de rest voort komen uit een bijzonder talent of gewoon uit jeugdige roekeloosheid.
Want laten we wel wezen, als het Monaco-ongeluk in pakweg 1975 gebeurd was, dan was de carriere van Max in een vrolijke vlammenzee aldaar alweer beeindigd.
Wel snel uit de auto trouwensquote:
Niet te vergelijken. Die van Max was frontaal en deze niet.quote:
Wat een vreselijke flauwekul zeg, dat het van zijn afkomst komt. Of adoreert toevallig de hele wereld Nederlanders? Er zijn namelijk velen met mij (buitenlanders waaronder grote namen) die er net zo over denken. Maargoed, laat ik het hier maar bij laten. Je hebt namelijk altijd de schijn tegen als een landgenoot wat presteert, waardoor bewijzen dat het niks met afkomst te maken heeft, aan iemand die je niet persoonlijk kent, grenst aan het onmogelijke.quote:Op maandag 8 juni 2015 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij hebt het over 'zo'n magie' (als bij Senna).
Je zal best een speciaal gevoel voor hem hebben, maar dat heeft echt met zijn afkomst te maken.
Dat mag van mij, maar verder kan ik het ook niet echt serieus nemen.
Het is in ieder geval goed dat je inziet dat er sprake is van adoratie.quote:Op maandag 8 juni 2015 23:41 schreef Benoves het volgende:
Wat een vreselijke flauwekul zeg, dat het van zijn afkomst komt. Of adoreert toevallig de hele wereld Nederlanders? Er zijn namelijk velen met mij (buitenlanders waaronder grote namen) die er net zo over denken. Maargoed, laat ik het hier maar bij laten. Je hebt namelijk altijd de schijn tegen als een landgenoot wat presteert, waardoor bewijzen dat het niks met afkomst te maken heeft, aan iemand die je niet persoonlijk kent, grenst aan het onmogelijke.
naar mijn idee talent. Elke uitrem actie ging heel gedecideerd en zonder blokkerende wielen. Het ziet gewoon erg netjes en natuurlijk uit, alsof hij altijd net iets later kan remmen dan zijn tegenstander. Getuigt van goede controle en inzicht ( Monaco niet meetellendquote:Op maandag 8 juni 2015 23:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik weet nog steeds niet zeker of de inhaalacties die hem nu onderscheiden van de rest voort komen uit een bijzonder talent of gewoon uit jeugdige roekeloosheid.
Want laten we wel wezen, als het Monaco-ongeluk in pakweg 1975 gebeurd was, dan was de carriere van Max in een vrolijke vlammenzee aldaar alweer beeindigd.
Magiequote:Op maandag 8 juni 2015 23:08 schreef Benoves het volgende:
Misschien is Schumacher een van de beste, of een Hamilton. Alleen bij rijders als Senna voelde ik altijd een soort magie. Als de regie Senna in beeld had ging mijn hart sneller kloppen en ging ik op het puntje van mijn stoel zitten. Dan wist je dat er elk moment iets kon gebeuren. En dat tijden veranderen en je de discussie beste ooit nooit goed genoeg kunt afbakenen lijkt me duidelijk. Alleen de rijders die zo'n magie met zich meedroegen blijven altijd in mijn gedachten. Datzelfde zie je ook bij Sainz en Max. Misschien is Sainz de betere rijder, alleen Max heeft ook zo'n magie over zich. Die als ze nou allebei aan het eind van het jaar uit de f1 stappen blijft men zich Max herinneren en wordt Sainz vergeten. Niet omdat ik door een roze bril kijk, als Max een Amerikaan was dacht ik er net zo over. De Magie van de rijder blijft mij bij, de duels en de inhaalacties, en niet de punten of poles.
Frontaal de stoeprand opquote:Op maandag 8 juni 2015 23:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Die van Max was frontaal en deze niet.
Als iemand mijn hart sneller doet kloppen, kan deze rekenen op mijn adoratie. Is dat niet iets menselijks? Dat het met afkomst te maken heeft is in mijn geval onzin. Om alvast op je volgende argument vooruit te lopen dat je ten tijde van adoratie geen objectieve blik hebt, zal in veel gevallen waar zijn. Na een paar decennia autosport zal ik echter niet snel door een roze bril gaan kijken. Als jij daar een andere mening over hebt, vind ik dat prima. Ik vind het echter niet netjes om mij te betichten van een voorkeur voor een rijder wegens zijn afkomst, dat kwetst mij omdat dat het laatste is op basis waarvan ik mijn voorkeur basseer.quote:Op maandag 8 juni 2015 23:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval goed dat je inziet dat er sprake is van adoratie.
Het alternatief is dat je je mee laat slepen in de hype.quote:Op maandag 8 juni 2015 23:59 schreef Benoves het volgende:
Als iemand mijn hart sneller doet kloppen, kan deze rekenen op mijn adoratie. Is dat niet iets menselijks? Dat het met afkomst te maken heeft is in mijn geval onzin. Om alvast op je volgende argument vooruit te lopen dat je ten tijde van adoratie geen objectieve blik hebt, zal in veel gevallen waar zijn. Na een paar decennia autosport zal ik echter niet snel door een roze bril gaan kijken. Als jij daar een andere mening over hebt, vind ik dat prima. Ik vind het echter niet netjes om mij te betichten van een voorkeur voor een rijder wegens zijn afkomst, dat kwetst mij omdat dat het laatste is op basis waarvan ik mijn voorkeur basseer.
Prima kerel, als jij je daar goed bij voeltquote:Op dinsdag 9 juni 2015 00:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het alternatief is dat je je mee laat slepen in de hype.
Beter?
Dat hij jouw voorkeur heeft is weer iets anders.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 00:08 schreef Benoves het volgende:
Prima kerel, als jij je daar goed bij voeltDeze hele discussie heeft trouwens niks te maken met het voorbeeld wat ik gaf om aan te tonen welke rijders mijn voorkeur hebben.
Deze vind ik dan wel weer leukquote:Op dinsdag 9 juni 2015 00:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hij jouw voorkeur heeft is weer iets anders.
kap eens met die censuur en het weghalen van tientallen postings!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 00:18 schreef Nattekat het volgende:
Ja, godverdomme kappen nu
En dat geldt niet voor één persoon
quote:Op dinsdag 9 juni 2015 00:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kap eens met die censuur en het weghalen van tientallen postings!
Ook die onstuimigheid was er altijd wel, alleen veel minder omdat het toen een stuk gevaarlijker was. Maar toen had je ook een Farina (WK 1950) die bekend stond om z'n roekeloze gedrag en betrokken was bij twee dodelijke ongevallen. Of een Andrea de Cesaris:quote:Op dinsdag 9 juni 2015 00:19 schreef twiFight het volgende:
Favorieten, incl. die met of zonder magie, hebben met wel veel meer dingen te maken. Bv. je eigen leeftijd en het moment waarop j een sport gaat kijken. Iets vergelijkbaars zie je bij muziek. Muziek uit je 'eigen' periode blijft toch altijd bijzonder, terwijl iemand van 16 er niks van snapt. Ja, ik weet dat er uitzonderingen zijn, bespaar jezelf de reactie.
Het lijkt inderdaad wel te zijn dat sommige coureurs, vooral in hun rookie jaren, nogal onstuimig en risicovol racen. Het wordt nogal eens aan de computerspelletjesgeneratie verweten. Ik ben er niet altijd blij mee, omdat ik vind dat (te) veel ballen hebben niet gelijk staat aan skill, maar ik denk dat het wel in de tijdsgeest van nu past.
En zo zijn er nog wel meer te vindenquote:In 1981 de Cesaris landed a seat at McLaren. The season was not a success, with de Cesaris crashing nineteen times either in practice or the race and sometimes in both; often due to driver error.[4] The team was so worried that he would crash the car that they withdrew his car from the Dutch Grand Prix in Zandvoort after he qualified 13th
Hier ben ik het mee eens, al denk ik dat veel ballen hebben wel een vereiste is in de F1. Al moet je geen onbezonnen acties uithalen, zoals Senna die zijn auto in de muur parkeert terwijl hij 50 seconden voor lagquote:Op dinsdag 9 juni 2015 00:19 schreef twiFight het volgende:
Favorieten, incl. die met of zonder magie, hebben met wel veel meer dingen te maken. Bv. je eigen leeftijd en het moment waarop j een sport gaat kijken. Iets vergelijkbaars zie je bij muziek. Muziek uit je 'eigen' periode blijft toch altijd bijzonder, terwijl iemand van 16 er niks van snapt. Ja, ik weet dat er uitzonderingen zijn, bespaar jezelf de reactie.
Het lijkt inderdaad wel te zijn dat sommige coureurs, vooral in hun rookie jaren, nogal onstuimig en risicovol racen. Het wordt nogal eens aan de computerspelletjesgeneratie verweten. Ik ben er niet altijd blij mee, omdat ik vind dat (te) veel ballen hebben niet gelijk staat aan skill, maar ik denk dat het wel in de tijdsgeest van nu past.
Lotus, die lijkt het goed te doen op low downforce banen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:37 schreef Boarderzip het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen op deze baan? Vooral een baan waar de Mercedes power weer het verschil gaat maken of zouden de de TR's en RB's hier wat meer kunnen doen? Misschien Ferrari een kans? Kijkend naar de startopstelling van vorig jaar moet er wel wat mogelijk zijn voor andere teams toch, layout ziet er in ieder geval cool uit vind ik zelf!
veel lange stukken en weinig bochten, ideaal voor Mercedes motoren.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:37 schreef Boarderzip het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen op deze baan? Vooral een baan waar de Mercedes power weer het verschil gaat maken of zouden de de TR's en RB's hier wat meer kunnen doen? Misschien Ferrari een kans? Kijkend naar de startopstelling van vorig jaar moet er wel wat mogelijk zijn voor andere teams toch, layout ziet er in ieder geval cool uit vind ik zelf!
McLaren en Manor niet die kwamen in Canada ook snelheid tekort en ingeval McLaren ook betrouwbaarheid.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spielberg is ook ongeschikt voor de RB's en TR's.
Wordt Merc-Ferrari-Williams-Lotus-FI/RB-Sauber-STR-McLaren-Manor
Nu maar hopen op regenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spielberg is ook ongeschikt voor de RB's en TR's.
Wordt Merc-Ferrari-Williams-Lotus-FI/RB-Sauber-STR-McLaren-Manor
Je leest het verkeerd denk ik.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:48 schreef WEST het volgende:
[..]
McLaren en Manor niet die kwamen in Canada ook snelheid tekort en ingeval McLaren ook betrouwbaarheid.
De rechte stukken zijn minder lang als die in Canada, maar het zal een lastige race worden.
ik zie het ja.quote:
En de bochten combi van pak m beet bocht 3 t/m 6?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
veel lange stukken en weinig bochten, ideaal voor Mercedes motoren.
Mooi circuit ook, hebben we rond 2000 wel een paar aardige races gehad. Zelfs 2002 was wel aardig ondanks de rotzooi op t end.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:49 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
En de bochten combi van pak m beet bocht 3 t/m 6?
[ afbeelding ]
Lijkt me wel een aardige swing in te zitten, ook als ik de onboard beelden van massa bekijk.
Ik geef Vettel ook een goeie kans. Prachtige omgeving ook btw.
Eigk motte ze gewoon mais verbouwen ofzo, daar op t veldquote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:49 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
En de bochten combi van pak m beet bocht 3 t/m 6?
[ afbeelding ]
Lijkt me wel een aardige swing in te zitten, ook als ik de onboard beelden van massa bekijk.
Ik geef Vettel ook een goeie kans. Prachtige omgeving ook btw.
Zie je opeens Malledonna in het mais verdwijnenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:05 schreef MrStock het volgende:
[..]
Eigk motte ze gewoon mais verbouwen ofzo, daar op t veld
quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:21 schreef Benoves het volgende:
[..]
Zie je opeens Malledonna in het mais verdwijnen
Top 3 ben ik het wel mee eens maar of Alonso daar echt veel boven uitsteekt weet ik niet, daar is hij meestal op zaterdag niet goed genoeg voor.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Om de tijd te doden tot de volgende GP is het misschien wel machtig interessant als iedereen uit de doeken zou doen hoe ze de coureurs inschalen qua talent. Als bedenker van dit lumineuze idee zal ik als eerste aftrappen met mijn lijstje:
- Alonso
- Vettel/Hamilton
- Rosberg/Bottas/Ricciardo/Verstappen
- Button/Hulkenberg/Raikkonen/Sainz/Grosjean/
- Perez/Massa/Nasr/Maldonado/Kvyat
- Stevens/Ericsson/Mehri
De tijd zal natuurlijk moeten leren of Verstappen van de buitencategorie is zoals Alonso/Vettel/Hamilton.
Ik dacht eerst dat Sainz er niet bij stond, vond het al vreemd, maar hij staat wat hoogquote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
- Hamilton
- Alonso, Vettel, Ricciardo
- Rosberg, Sainz, Raikkonen, Grosjean
- Perez, Bottas, Maldonado, Verstappen, Hulkenberg, Button
- Mehri, Massa, Nasr
- Stevens, Ericsson, Kvyat
mja is moeilijk te zeggen maar op basis van de feeder series denk ik dat hij heel snel isquote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat Sainz er niet bij stond, vond het al vreemd, maar hij staat wat hoog
Dit. Gewoon lastig te zeggen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De kwaliteiten van de Manor piloten zijn inderdaad moeilijk in te schatten omdat ze zo'n langzame auto hebben dat ze haast in een andere klasse lijken te rijden.
En dit ook, maar ik denk dat je wel naar acties en constanten kunt kijken wellicht. Wat ik van SAI en VES gezien heb vind ik in een veld met aardig wat gevestigde namen niet onderdoen, maar het blijft afwachten wat er verbeterd wordt, wat men leert en wat een eventuele snellere machine doet.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is idd lastig om de kwaliteiten van de piloten en auto in te schatten als er twee debutanten in een team rijden. Als Max Button als teamgenoot had gehad ofzo dan konden we zijn prestaties beter wegen.
Op de BBC toch niet, die hangen aan zijn lippenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:38 schreef Kreator het volgende:
Max werd in buitenlandse media/fora helemaal afgefikt voor zijn opmerkingen tegen Massa en het feit dat hij zijn verontschuldigingen niet aanbood. Wat een onzin.
Kom nou, zo slecht is Kvyat toch ook weer niet?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
- Hamilton
- Alonso, Vettel, Ricciardo
- Rosberg, Sainz, Raikkonen, Grosjean
- Perez, Bottas, Maldonado, Verstappen, Hulkenberg, Button
- Mehri, Massa, Nasr
- Stevens, Ericsson, Kvyat
Slaat echt nergens op idd, was vorig jaar eigenlijk als rookie direct al sneller dan Vergne en liet min of meer hetzelfde zien qua snelheid als wat Ricciardo tegen Vergne deed. Nu laat hij ook weer zien erg snel te zijn tov Ricciardo en diezelfde Ricciardo heeft vorig jaar al laten zien niet onder te doen voor Vettel.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Kom nou, zo slecht is Kvyat toch ook weer niet?
Misschien 1 trapje hoger (zo bijzonder vond ik hem vorig jaar niet en pas nu in Canada heeft ie een keertje echt sneller gereden dan Ricciardo, vorige race wat mazzel gehad met start/strategie maar inderdaad ook wel redelijk gelijkwaardig), maar Maldonado onderaan zetten op pure snelheid vind ik ook niet heel logisch.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Slaat echt nergens op idd, was vorig jaar eigenlijk als rookie direct al sneller dan Vergne en liet min of meer hetzelfde zien qua snelheid als wat Ricciardo tegen Vergne deed. Nu laat hij ook weer zien erg snel te zijn tov Ricciardo en diezelfde Ricciardo heeft vorig jaar al laten zien niet onder te doen voor Vettel.
Ik vond het af en toe wel vrij indrukwekkend wat hij liet zien qua snelheid, kon dit alleen niet altijd omzetten in punten. Dat ze hem na 1 jaar al doorgeschoven hebben naar RBR geeft ook wel aan dat ze behoorlijk onder de indruk waren. Maldonado als prutser neerzetten is gewoon kuddegedrag. Dat hij gewoon een goede subtopper is liet hij wel zien met zijn overwinning. Dit jaar heeft hij gewoon veel pech.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien 1 trapje hoger (zo bijzonder vond ik hem vorig jaar niet en pas nu in Canada heeft ie een keertje echt sneller gereden dan Ricciardo, vorige race wat mazzel gehad met start/strategie maar inderdaad ook wel redelijk gelijkwaardig), maar Maldonado onderaan zetten op pure snelheid vind ik ook niet heel logisch.
Stevens boven Mehri snap ik ook niet zo goed gezien de feeder series, Stevens en Ericsson horen ook onderaan.
Ik vertrouw RBR van vorig jaar niet... ze wisten dat Vettel weg zou gaan en in ieder geval dan Daniel zou blijven. Vorig jaar dacht ik dat dit teveel complot was, maar dit jaar laat Vettel zien top te zijn. Vorig jaar was dus zeer vreemd, maar onderschat ook gewoon de karakteristieken van de autos niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Slaat echt nergens op idd, was vorig jaar eigenlijk als rookie direct al sneller dan Vergne en liet min of meer hetzelfde zien qua snelheid als wat Ricciardo tegen Vergne deed. Nu laat hij ook weer zien erg snel te zijn tov Ricciardo en diezelfde Ricciardo heeft vorig jaar al laten zien niet onder te doen voor Vettel.
Ik signaleer een opvallend lage positie voor piloot Ricciardo. Zou u dit toe kunnen/willen lichten?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:39 schreef Fiorano het volgende:
Puur op gevoel en totaal niet onderbouwd kom ik op het volgende rijtje:
Alonso, Hamilton, Vettel
Button,Rosberg, Bottas, Raikönnen,
Hülkenberg,Grosjean, Verstappen, Massa, Sainz, Kvyat
Maldonado, Nasr, Ricciardo, Perez.
Stevens, Ericsson
Mehri
Ook in de neergezette volgorde trouwens.
Dit jaar zit hij in een betere auto en Raikkonen werd door Alonso nog veel zwaarder overklast dus zo bijzonder is het niet. En regels spelen idd ook een rol, Vettel heeft meer moeite als de achterkant niet zo stabiel is. Verschil tussen de coureurs is natuurlijk ook minimaal aangezien ze alles met elkaar kunnen vergelijken. Kijk maar naar de WK stand, top 8 staan exact op teamvolgorde.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:23 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik vertrouw RBR van vorig jaar niet... ze wisten dat Vettel weg zou gaan en in ieder geval dan Daniel zou blijven. Vorig jaar dacht ik dat dit teveel complot was, maar dit jaar laat Vettel zien top te zijn. Vorig jaar was dus zeer vreemd, maar onderschat ook gewoon de karakteristieken van de autos niet.
Sinds 1995 zijn de slechte paydrivers wel ongeveer weg uit de sport.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:36 schreef Beach het volgende:
Ik ben allang blij dat de slechte rijders nu niet meer het niveau hebben van een paydriver uit de jaren 90.
Ericsson en co. zijn gewoon degelijk maar verder niets bijzonders.
Karthikeyan was ook niet echt een hoogvliegerquote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sinds 1995 zijn de slechte paydrivers wel ongeveer weg uit de sport.
Lavaggi, Yoong en Mazzacane zijn de enige noemenswaardige uitzonderingen. (En bij Mazzacane twijfel ik al) Ide was niet echt een paydriver volgens mij en Rosset zeker niet. Verder vind ik niemand te noemen die echt slechter was dan Ericsson, zo'n Burti ofzo was echt niet slechter.
qua snelheid is Maldonado wel een subtopper maar er komt wat meer bij kijken, bij hem en ook Perez heb ik vaak het idee dat ze het niet altijd onder controle hebbenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:10 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik vond het af en toe wel vrij indrukwekkend wat hij liet zien qua snelheid, kon dit alleen niet altijd omzetten in punten. Dat ze hem na 1 jaar al doorgeschoven hebben naar RBR geeft ook wel aan dat ze behoorlijk onder de indruk waren. Maldonado als prutser neerzetten is gewoon kuddegedrag. Dat hij gewoon een goede subtopper is liet hij wel zien met zijn overwinning. Dit jaar heeft hij gewoon veel pech.
Ben ik wel met je eens, al kan je met die auto ook weinigquote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind trouwens wel dat Bottas wat overgewaardeerd wordt. Prima coureur maar heb hem weinig echt bijzonders zien doen.
Scherp, Ik weet het niet. Ik zie het gewoon niet echt in die kerel. Mijnsinziens is hij te lief om een echte topper te worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik signaleer een opvallend lage positie voor piloot Ricciardo. Zou u dit toe kunnen/willen lichten?
Er zit wel een kern van waarheid in de kritiek. Even sorry zeggen zou niet meer dan normaal moeten zijn, of je het nu meent of niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:38 schreef Kreator het volgende:
Max werd in buitenlandse media/fora helemaal afgefikt voor zijn opmerkingen tegen Massa en het feit dat hij zijn verontschuldigingen niet aanbood. Wat een onzin.
In 2013 was het een hok en in 2014 gewoon een goede auto, maar de Mercedes was zoveel beter op de snelle circuits dat je onmogelijk kon excelleren inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, al kan je met die auto ook weinig
Wat Massa zei was natuurlijk bullshit en dat mocht hij van mij best afserveren. Dat hij zn excuses niet aanbood is wel.. onhandig.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zit wel een kern van waarheid in de kritiek. Even sorry zeggen zou niet meer dan normaal moeten zijn, of je het nu meent of niet.
als je ziet waar Mercedes staat dan is Williams eigenlijk alleen maar achteruit gegaan, gewoon goed zijn ze sinds Villeneuve? niet meer geweest, dat ding kan alleen maar rechtuit.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In 2013 was het een hok en in 2014 gewoon een goede auto, maar de Mercedes was zoveel beter op de snelle circuits dat je onmogelijk kon excelleren inderdaad.
Nu heeft ie dit jaar tegen Kimi wel wat aardige dingen laten zien maar hij is ook weer niet zoveel sneller dan Massa dat ik denk 'wauw'
Die van 2003 (misschien 2002 maar die vrat banden) was nog wel aardig maar sinds Renault er de stekker uit heeft getrokken is het nooit meer de snelste auto van het veld geweest, die van 97 was wel enigszins onbetrouwbaar maar zeker de snelste en dan nog kon Frentzen er met moeite 3e (2e) in het kampioenschap mee wordenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je ziet waar Mercedes staat dan is Williams eigenlijk alleen maar achteruit gegaan, gewoon goed zijn ze sinds Villeneuve? niet meer geweest, dat ding kan alleen maar rechtuit.
Even nog een paar paydrivers in de afgelopen jaren (mijnsinziens):quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sinds 1995 zijn de slechte paydrivers wel ongeveer weg uit de sport.
Lavaggi, Yoong en Mazzacane zijn de enige noemenswaardige uitzonderingen. (En bij Mazzacane twijfel ik al) Ide was niet echt een paydriver volgens mij en Rosset zeker niet. Verder vind ik niemand te noemen die echt slechter was dan Ericsson, zo'n Burti ofzo was echt niet slechter.
Vergeet Albers niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:53 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Even nog een paar paydrivers in de afgelopen jaren (mijnsinziens):
Sakon Yamamoto
Yuji Ide
Marcus Winkelhock
Kazuki Nakajima
Fairuz Fauzy
Karun Chandhok
Robert Wickens
Ma Qinghua
Rodolfo González[
Adderly Fong
Patrick Friesacher
Björn Wirdheim
Groot deel heeft natuurlijk geen F1 gereden buiten de practices. Ik vind overigens wel een verschil tussen een paydriver en een exposuredriver zitten (Carmen Jorda is eerder een exposuredriver dan een paydriver) maar die mogen toch nauwelijks actief rijden. Van alle rijders die nooit een GP hebben gereden vind ik alleen Wirdheim twijfelachtig, die heeft immers gewoon F3000 gereden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:53 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Even nog een paar paydrivers in de afgelopen jaren (mijnsinziens):
Sakon Yamamoto
Yuji Ide
Marcus Winkelhock
Kazuki Nakajima
Fairuz Fauzy
Karun Chandhok
Robert Wickens
Ma Qinghua
Rodolfo González[
Adderly Fong
Patrick Friesacher
Björn Wirdheim
Ook die vind ik niet slechter dan Ericsson/Stevens.Heeft ook gewoon respectabele resultaten in DTM gehaald. Anders kan ik nog 10/15 rijders opnoemen die nauwelijks punten hebben gehaald (Baumgartner vind ik veel zwakker dan hier wel genoemde namen namelijk, dat was naast Ide de persoon waar ik het meest over twijfelde samen met 'noodoplossing' Montagny).quote:
In de DTM had Albers z'n goede momenten; van in de F1 kan ik me eigenlijk alleen z'n kwalificatie in Canada herinneren als positieve uitschieter.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook die vind ik niet slechter dan Ericsson/Stevens.Heeft ook gewoon respectabele resultaten in DTM gehaald. Anders kan ik nog 10/15 rijders opnoemen die nauwelijks punten hebben gehaald (Baumgartner vind ik veel zwakker dan hier wel genoemde namen namelijk, dat was naast Ide de persoon waar ik het meest over twijfelde samen met 'noodoplossing' Montagny).
Het grote verschil is dat het veld gewoon nog kleiner is, er nauwelijks meer kleine teams zijn en de helft van de rijders punten krijgt. Zelfs paydrivers komen gewoon weg met punten in sommige races.
In 1994 had je nog namen als Adams, Belmondo, Gounon, Deletraz, Noda, Beretta en Inoue. In 1 seizoen. En dan heb ik de andere zeer middelmatige rijders nog niet genoemd. Maar dat was het jaar dat de sport van een gevaarlijke 'goedkope' onderneming naar een bepaalde professionalisatie ging. 2.5 jaar later was de enige kleine privateer op de grid Minardi.
Goeie, net zoals Doornebos eigenlijkquote:
Het was dan ook mijnsinziens, en wederom nergens op gebasseerd. Exposure drivers of FP drivers zijn volgens mij ook gewoon Paydrivers. Je betaald om tijdens een officieel F1 weekend te rijden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Groot deel heeft natuurlijk geen F1 gereden buiten de practices. Ik vind overigens wel een verschil tussen een paydriver en een exposuredriver zitten (Carmen Jorda is eerder een exposuredriver dan een paydriver) maar die mogen toch nauwelijks actief rijden. Van alle rijders die nooit een GP hebben gereden vind ik alleen Wirdheim twijfelachtig, die heeft immers gewoon F3000 gereden.
Ide was volgens mij ook geen paydriver maar meer een exposuredriver als in dat het team "All-Japanese" wilde zijn. Hij was ook vrij traag en veroorzaakte een debiel ongeluk, maar de anti-Ide hetze is een beetje groot heb ik altijd het gevoel. Friesacher past wel goed, net als Chandhok (maar die vind ik wel uit de recente periode). Yamamoto durf ik even niet zo goed te zeggen.
Nakajima vind ik ook niks maar die is echt niet slechter dan Ericsson of Stevens. En dat vind ik van Chandhok en Yamamoto ook wel een beetje. Over Winkelhock kun je helemaal niks zeggen, die heeft in zijn eerste raceweekend de boel gemaximaliseerd om daarna nooit meer te mogen rijden, die is dus echt niet in te schalen.
Doornbos heeft nog goede resultaten behaald in de F3000. Dat kan Albers niet zeggen. Albers is binnengehaald bij Minardi vanwege zijn geld. Doornbos reed toen af en toe voor Red Bull zonder geld mee te hoeven brengen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:07 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Goeie, net zoals Doornebos eigenlijk
[..]
Het was dan ook mijnsinziens, en wederom nergens op gebasseerd. Exposure drivers of FP drivers zijn volgens mij ook gewoon Paydrivers. Je betaald om tijdens een officieel F1 weekend te rijden.
heb hem een keer zien winnen in zandvoort. Was een mooie race.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In de DTM had Albers z'n goede momenten; van in de F1 kan ik me eigenlijk alleen z'n kwalificatie in Canada herinneren als positieve uitschieter.
Ik vind Jean-Denis "What is he doing?" Deletraz toch slechter hoor. Maar dit is een goede tweede.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:09 schreef Bluurgh het volgende:
Einde verhaal, dit is de slechtste coureur ooit in de F1:
Bleef in de auto zitten omdat hij niet wist hoe het stuurtje verwijderd moest worden en sprak de legendarische woorden "Guys, I'm coming in, I'm having too much grip!".
Rosset was wel een echte paydriver, hoor. In 1996 werd hij door Verstappen om de oren gereden bij Arrows, maar in '98 koos Tyrrell (Craig Pollock) voor hem ipv Verstappen. Puur op basis van het sponsorgeld wat Rosset meebracht. Dat was aanleiding voor Ken Tyrrell om de handdoek in de ring te werpen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sinds 1995 zijn de slechte paydrivers wel ongeveer weg uit de sport.
Lavaggi, Yoong en Mazzacane zijn de enige noemenswaardige uitzonderingen. (En bij Mazzacane twijfel ik al) Ide was niet echt een paydriver volgens mij en Rosset zeker niet. Verder vind ik niemand te noemen die echt slechter was dan Ericsson, zo'n Burti ofzo was echt niet slechter.
in 1998 reed hij nog zo debiel in die startcrash van spa.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Rosset was wel een echte paydriver, hoor. In 1996 werd hij door Verstappen om de oren gereden bij Arrows, maar in '98 koos Tyrrell (Craig Pollock) voor hem ipv Verstappen. Puur op basis van het sponsorgeld wat Rosset meebracht. Dat was aanleiding voor Ken Tyrrell om de handdoek in de ring te werpen.
Deze klassiekers mogen natuurlijk ook niet ontbreken als het over Ricardo Rosset gaat:quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:52 schreef WEST het volgende:
[..]
in 1998 reed hij nog zo debiel in die startcrash van spa.![]()
vanaf 50 seconden. Iedereen tolde in het rond en rosset ging met een flinke snelheid op in.
Wel 2e in de F3000 geworden, dat neem ik altijd wel mee. Als je niets in de f3000 gepresteerd hebt is dat wel een goede graadmeter.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Rosset was wel een echte paydriver, hoor. In 1996 werd hij door Verstappen om de oren gereden bij Arrows, maar in '98 koos Tyrrell (Craig Pollock) voor hem ipv Verstappen. Puur op basis van het sponsorgeld wat Rosset meebracht. Dat was aanleiding voor Ken Tyrrell om de handdoek in de ring te werpen.
Inderdaad ook een dramatische coureur in de F1, maar heeft Deletraz niet nog eens tweemaal Le Mans gewonnen in z'n klasse? Dat kan Nissany niet zeggen, dus laat het een zege zijn dat hij geen geld genoeg had om zich een heel weekend in te kopenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Jean-Denis "What is he doing?" Deletraz toch slechter hoor. Maar dit is een goede tweede.
Dat geld had hij wel, maar wist ook wel dat hij zich niet kon kwalificeren. Leuk was het wel om hem te zien prutsen in die auto.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:07 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Inderdaad ook een dramatische coureur in de F1, maar heeft Deletraz niet nog eens tweemaal Le Mans gewonnen in z'n klasse? Dat kan Nissany niet zeggen, dus laat het een zege zijn dat hij geen geld genoeg had om zich een heel weekend in te kopen
Ik vind het er niks aan.... op 2 bochten na ga je enkel naar rechts.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mooi circuit ook, hebben we rond 2000 wel een paar aardige races gehad. Zelfs 2002 was wel aardig ondanks de rotzooi op t end.
Nopequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiesaquote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:59 schreef nils7 het volgende:
- Alonso, Vettel, Hamilton, Verstappen
- Ricciardo, Rosberg, Button, Raikkonen, Sainz, Hulkenberg
- Kvyat, Bottas, Perez, Nasr, Grojean, Massa
- Stevens, Maldonado, Mehri, Ericsson
Heb me erg vergist in Vettel.
Vergeten jullie trouwens deze held niet (wie kent 'm nog)?
[ afbeelding ]
Maar wel smalle rechte stukken, verdedigbaar maar ook mooi om aan te vallen. De GP van 1997 was een van de mooiste van dat jaar, wat mij betreft het beste F1 jaar waar echt fatsoenlijke coverage van was.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vind het er niks aan.... op 2 bochten na ga je enkel naar rechts.
1997, m'n eerste (volledige) seizoen wat ik keek maar nog steeds vond ik dat het mooiste seizoen tot nu toe.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
KiesaNouja, die heeft ook niet echt een eerlijke kans gehad maar had inderdaad niet veel te zoeken in F1. Maar je moet wat halverwege als een coureur wordt weggeplukt..
[..]
Maar wel smalle rechte stukken, verdedigbaar maar ook mooi om aan te vallen. De GP van 1997 was een van de mooiste van dat jaar, wat mij betreft het beste F1 jaar waar echt fatsoenlijke coverage van was.
Redenen:quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
1997, m'n eerste (volledige) seizoen wat ik keek maar nog steeds vond ik dat het mooiste seizoen tot nu toe.
Ze moeten gewoon terug naar die tijd, dat was veilig en ze gingen best hard.
Mag best met de hybrides die ze nu hebben.
Plus het uiterlijkquote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Redenen:
- Bandenoorlog
- Niet van die banden die er meteen af gingen als je even ging pushen achter je voorganger dus close racing
- Regels waren vrij geoptimaliseerd en bekend voor veel teams waardoor elk team ergens anders zijn kracht in kon vinden (meer verschillende motorleveranciers helpt enorm!)
EINDELIJK iemand die het ook zietquote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind trouwens wel dat Bottas wat overgewaardeerd wordt. Prima coureur maar heb hem weinig echt bijzonders zien doen.
Ik vind de auto´s van nu, sommigen althans, ook echt prachtig.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Plus het uiterlijk
![]()
[ afbeelding ]
Zelfs qua downforce prima te doen.
Je kreeg kippenvel als je zo'n beest langs hoorde rijden.quote:
Wauw die is echt prachtig!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Plus het uiterlijk
![]()
[ afbeelding ]
Zelfs qua downforce prima te doen.
Zo werkt het helaas niet. Je hebt in de F1 allerlei kleine en eens in de zoveel tijd grote regelwijzigingen, en daar proberen teams dan mee te werken en voordeel uit te halen. Die dynamiek en interactie zorgt ervoor dat in een bepaalde fase de mix goed is en prachtige races en seizoenen oplevert. Maar de ontwikkelingen houden niet op als de regels hetzelfde blijven, en kunnen diezelfde regels weer zomaar leiden tot saaie seizoenen. Als de FIA dan de kaarten opnieuw schudt wordt het vaak weer leuker, maar soms ook niet, dat is maar heel beperkt stuurbaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
1997, m'n eerste (volledige) seizoen wat ik keek maar nog steeds vond ik dat het mooiste seizoen tot nu toe.
Ze moeten gewoon terug naar die tijd, dat was veilig en ze gingen best hard.
Mag best met de hybrides die ze nu hebben.
Het probleem is eigenlijk altijd dat de FIA denkt dat het wel stuurbaar is.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet. Je hebt in de F1 allerlei kleine en eens in de zoveel tijd grote regelwijzigingen, en daar proberen teams dan mee te werken en voordeel uit te halen. Die dynamiek en interactie zorgt ervoor dat in een bepaalde fase de mix goed is en prachtige races en seizoenen oplevert. Maar de ontwikkelingen houden niet op als de regels hetzelfde blijven, en kunnen diezelfde regels weer zomaar leiden tot saaie seizoenen. Als de FIA dan de kaarten opnieuw schudt wordt het vaak weer leuker, maar soms ook niet, dat is maar heel beperkt stuurbaar.
De B201 heb ik hier nog als model in de kast staan, en die vind ik nog wat mooier. Het ding werkte voor geen meter, maar zag er wel goed uit.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De periode 1996 t/m 2000 heeft idd de mooiste auto's voortgebracht. Mooie liveries en niet te veel lelijke aerodynamische fratsen. Mijn persoonlijke favoriet is de Benetton B200.
[ afbeelding ]
Dat is een non-sequitur. Beter is om te kijken wat er nou precies niet stuurbaar is en dat gewoon los te laten.quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:25 schreef twiFight het volgende:
Ze zullen wel moeten, dat is hun werk. De ene keer pakt dat goed uit, de andere keer niet. Maar ze kunnen niet zeggen "we veranderen maar niets want we kunnen het toch niet sturen".
Het voornaamste probleem is dat ze regels verzinnen die het vorige seizoen leuker maken, ze onderkennen de dynamiek van teams die met de regels aan de slag gaan niet.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het probleem is eigenlijk altijd dat de FIA denkt dat het wel stuurbaar is.
Dit. Laat de regels gewoon een aantal jaar hetzelfde en de teams zullen naar elkaar toe kruipen qua performance en het racen zal beter worden.quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het voornaamste probleem is dat ze regels verzinnen die het vorige seizoen leuker maken, ze onderkennen de dynamiek van teams die met de regels aan de slag gaan niet.
In principe wel, maar na een tijdje stabiliseert het zich dan ook weer vaak in een bepaalde krachtsverhouding, en wordt het inlopen van een achterstand steeds moeilijker omdat de wagens al behoorlijk uitontwikkeld zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Laat de regels gewoon een aantal jaar hetzelfde en de teams zullen naar elkaar toe kruipen qua performance en het racen zal beter worden.
Ja de B201 was ook een mooie wagen. Helemaal met de geupdate neus/voorvleugel die ze vanaf Hongarije gebruikten.quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:42 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De B201 heb ik hier nog als model in de kast staan, en die vind ik nog wat mooier. Het ding werkte voor geen meter, maar zag er wel goed uit.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:25 schreef MrStock het volgende:
Allemaal over mooie modellen praten en dan niet de Arrows erbij pakken
Kvond alleen die van Jos mooiquote:
Merhi is beter dan Stevens, zoals hij vorig jaar al in de Formule Renault 3.5 heeft laten zien. Hij heeft last van het feit dat hij een stuk zwaarder is dan Stevens,waardoor hij (door de zware Manor) een achterstand heeft. De laatste twee races was hij de snellere van de twee.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:40 schreef Fer het volgende:
Toch maar een lijstje gemaakt:
Hamilton, Vettel
Alonso, Button*
Rosberg, Raikkonen, Massa, Bottas, Grosjean, Ricciardo, Hulkenberg, Perez,
Nasr, Verstappen, Sainz, Maldonado, Stevens, Kvyat
Ericsson, Merhi,
* Button zou ook hieronder kunnen vallen, maar heeft toch de afgelopen jaren een paar keer bijzondere prestaties laten zien en evensnel als Hamilton bij McLaren.
Het rijtje Nasr zou nog kunnen groeien naar een volwaardige coureur.
Ericsson en Merhi schat ik ongeschikt.
Ik denk ook dat je daarvoor terug moet gaan naar 1991 met Hakkinen en Herbert in de Lotus of Heidfeld en Raikonen in de Sauber in 2001.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:47 schreef Jigzoz het volgende:
Ik kan me geen debutantenstel herinneren dat zo sterk was en zo aan elkaar gewaagd was.
Maar dat waren allebei geen debutantenstellen want Herbert had in 1989 al wat races voor Benetton gedaan en Heidfeld in 2000 voor Prost.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je daarvoor terug moet gaan naar 1991 met Hakkinen en Herbert in de Lotus of Heidfeld en Raikonen in de Sauber in 2001.
Zoiets ja.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je daarvoor terug moet gaan naar 1991 met Hakkinen en Herbert in de Lotus of Heidfeld en Raikonen in de Sauber in 2001.
Maar zowel Herbert als Heidfeld waren geen debutanten in die jaren.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je daarvoor terug moet gaan naar 1991 met Hakkinen en Herbert in de Lotus of Heidfeld en Raikonen in de Sauber in 2001.
Inderdaad. Ik heb blijkbaar een wat selectief geheugen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar dat waren allebei geen debutantenstellen want Herbert had in 1989 al wat races voor Benetton gedaan en Heidfeld in 2000 voor Prost.
Vooral Bellof was een talent. Sneller dan Senna op Monaco en liet ook al andere mooie dingen zien (in een illegale Tyrrell).quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga zelf terug naar 1984: Brundle/Bellof.
Zeker weten, zo jammer dat hij zo vroeg heen ging. Had nog een hoop mooie dingen kunnen laten zien, wat dat betreft is de formule 1 wel een stuk beter geworden. Ik had altijd een schurfthekel aan dodelijke ongelukken, en was er dan ook altijd bang voor.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vooral Bellof was een talent. Sneller dan Senna op Monaco en liet ook al andere mooie dingen zien (in een illegale Tyrrell).
Kimi direct in de puntenquote:Op woensdag 10 juni 2015 21:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je daarvoor terug moet gaan naar 1991 met Hakkinen en Herbert in de Lotus of Heidfeld en Raikonen in de Sauber in 2001.
Tja altijd zonde dat Bellof zo'n stomme beslissing maakte om 'm bij Eau Rouge naast de auto van Ickx te zetten.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:07 schreef Benoves het volgende:
[..]
Zeker weten, zo jammer dat hij zo vroeg heen ging. Had nog een hoop mooie dingen kunnen laten zien, wat dat betreft is de formule 1 wel een stuk beter geworden. Ik had altijd een schurfthekel aan dodelijke ongelukken, en was er dan ook altijd bang voor.
Volgens de toen geldende puntentelling. Volgens de huidige puntentelling is het de GP van de VS in 2003 (waar hij 10de werd).quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:55 schreef Beach het volgende:
Oostenrijk 2001 toch het laatste wk puntje dat Jos behaalde
Ja en volgens de nu geldende puntentelling zouden we ook andere wereldkampioenen hebben.quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens de toen geldende puntentelling. Volgens de huidige puntentelling is het de GP van de VS in 2003 (waar hij 10de werd).
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja en volgens de nu geldende puntentelling zouden we ook andere wereldkampioenen hebben.
Reutemann dacht ik ipv Piquet.quote:
Nee. http://f1-facts.com/stats/regulations-comparison/1981quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Reutemann dacht ik ipv Piquet.
Oke. Nouja, in 1964 is het blijkbaar wel anders als ik de statistiekjes op die site zie. En zo zullen er nog wel een paar zijn wellicht.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. http://f1-facts.com/stats/regulations-comparison/1981
Dat was dan ook een gedrocht van een regel zeg, wat een grap. Gelukkig direct weer geschrapt.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:08 schreef Spooky4u het volgende:
Met de dubbele puntentelling waren er iig 6 andere kampioenen geweest.
Ja prima, maar boeiend. Punt = punt Boeiend welke regel er nu geldt.quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens de toen geldende puntentelling. Volgens de huidige puntentelling is het de GP van de VS in 2003 (waar hij 10de werd).
Geen punt is geen punt is het in dit geval eerder. Jammer, maar boeiend. In een Minardi punten scoren was ook gewoon lastig na 1994. Alleen Lamy, Gene en Baumgartner scoorden er eentje (buiten de USGP 2005) en Webber 2. Al had Webber gewoon mazzel dat werkelijk niemand die eerste ronde door kwam toen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:46 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ja prima, maar boeiend. Punt = punt Boeiend welke regel er nu geldt.
Helemaal niets.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oke. Nouja, in 1964 is het blijkbaar wel anders als ik de statistiekjes op die site zie. En zo zullen er nog wel een paar zijn wellicht.
Wat is het verschil tussen 2003 en 2006 eigenlijk?
De regel zelf was redelijk belachelijk ja. Maar de gedachte achter de regel was toch wel zeker goed.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:17 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
Dat was dan ook een gedrocht van een regel zeg, wat een grap. Gelukkig direct weer geschrapt.
Als in? Dat de spanning op het eind van het seizoen wat hoger blijft? Ik vind dat dat niet hoort, het is een kampioenschap wat over een heel jaar uitgespreid wordt. Dan kun je niet ineens bij een bepaalde race meer punten toe gaan kennen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:41 schreef twiFight het volgende:
[..]
De regel zelf was redelijk belachelijk ja. Maar de gedachte achter de regel was toch wel zeker goed.
Het probleem was dat teams die of geen kans meer maakten op een stijging in het kampioenschap, of die niet genoeg budget hadden om te blijven ontwikkelen gedurende het jaar er gewoon mee 'stopten' dat seizoen en alleen nog voor spek en bonen meededen. Daar worden races gewoon saai van en het einde van het seizoen ook. Alles blijft immers min of meer status quo, omdat er geen ontwikkeling meer is. Dat is gewoon erg jammer voor de fans die een race aan het einde van het seizoen willen zien. Dubbele punten motiveerden teams om te blijven ontwikkelen en om ook de laatste races te blijven strijden voor die puntjes.quote:Op donderdag 18 juni 2015 15:13 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
Als in? Dat de spanning op het eind van het seizoen wat hoger blijft? Ik vind dat dat niet hoort, het is een kampioenschap wat over een heel jaar uitgespreid wordt. Dan kun je niet ineens bij een bepaalde race meer punten toe gaan kennen.
twitter:adamcooperF1 twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 07:23:43Engine grid penalties for ALO, RIC and KVY this weekend, and BUT says he might get one too. That won't go down well with fans reageer retweet
Voor vandaag vanaf 9 uur langdurige regen. En voor Zaterdag iddquote:Op donderdag 18 juni 2015 13:38 schreef Fiorano het volgende:
En dus mogelijk regen op komst![]()
#MAXREGENGOD
Dus regentraining zometeen? Mooi!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:00 schreef WEST het volgende:
[..]
Voor vandaag vanaf 9 uur langdurige regen. En voor Zaterdag idd
10uquote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:10 schreef motorbloempje het volgende:
begon de training nou al om 9 uur NL tijd?
niet in de OP gekeken?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, mooi. Postte mobiel, dus was teveel werk om op te zoeken
quote:
Heeft hier al eens gereden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:22 schreef Ferry_76 het volgende:
Verstappen went weer lekker snel aan het baantje zo te zien!
Weet ik, maar het was wel mooi om te zien hoe hij elke ronde ongeveer een seconde harder ging.quote:
Alonso zou zelfs 20 plekken straf krijgen. Ricciardo en Kvyat 10.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:04 schreef Tarado het volgende:
twitter:adamcooperF1 twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 07:23:43Engine grid penalties for ALO, RIC and KVY this weekend, and BUT says he might get one too. That won't go down well with fans reageer retweet
Als motor vijf nu ook al kapot is wel ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alonso zou zelfs 20 plekken straf krijgen. Ricciardo en Kvyat 10.
Ze hadden het net als Max moeten doen in Canada.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lullig hoor voor RIC en KVY, op je thuisbaan hoop plekken teruggezet worden
Neem aan dat ze bij RBR daar wel over hebben nagedachtquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:46 schreef WEST het volgende:
[..]
Ze hadden het net als Max moeten doen in Canada.
Daar ga ik wel vanuit. Alleen dan hadden ze nu gewoon hun thuisrace zonder straf kunnen doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neem aan dat ze bij RBR daar wel over hebben nagedacht
statement makenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neem aan dat ze bij RBR daar wel over hebben nagedacht
twitter:VerstappenNL twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 10:58:14Verstappen slides over the track, reporting: "I don’t know what’s happening but the car is unbelievable hard to drive." #FP1 #AustrianGP #FB reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |