Het had meerdere redenen, motor niet te veel willen pijnigen voor de volgende races, niet alles willen riskeren voor een 14de plek in de laatste rondjes. gewoon bij neergelegd dat het niet echt veel zin meer had/risico niet waard was die laatste rondjesquote:Op maandag 8 juni 2015 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had stiekem ook wel verwacht dat er zoiets zou gebeuren, maar helaas kon hij niet aanvallen. Op het eind waren zijn banden volgens mij ook aan het einde van hun leven.
Olav geeft geweldig commentaar, juist door zijn enthousiasme. Als je om dit soort kleine dingetjes gaat miepenquote:Op maandag 8 juni 2015 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
sowieso dat ie niet doorhad dat Max maar 1 stop zou doen zodra de eersten op SuperSofts er 30 rondjes op konden rijden.
En maar volhouden dat ie een 2-stopper zou doen....
We weten het wel dat je fan bent van Molquote:Op maandag 8 juni 2015 11:41 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Olav geeft geweldig commentaar, juist door zijn enthousiasme. Als je om dit soort kleine dingetjes gaat miepen
Ja dat ben ik zekerquote:Op maandag 8 juni 2015 11:45 schreef opreis het volgende:
[..]
We weten het wel dat je fan bent van Mol
Mijn punt is dat het zinloos is om iemand 5 seconden tijdstraf te geven nadat hij is uitgevallen.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:42 schreef DrMarten het volgende:
Het eindigde bij hem iets heftiger, maar principe blijft hetzelfde, het veroorzaken van een ongeluk. Miliseconde te laat remmen of miliseconde te vroeg insturen en de voorvleugel van een ander aan barrels rijden. Ik zie weinig verschil.
2 van die plaatsen zijn uitvallers. 1 is een Manor (die missen echt een partij snelheid!). En dan heb je nog een Sauber.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:43 schreef Donderkonijn het volgende:
Omdat het knap is. Hij pakt 4 plaatsen ondanks zware straffen. Zowel hij als Sainz halen het maximale wat er te halen valt.
Ik met je heldquote:Op maandag 8 juni 2015 11:48 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja dat ben ik zekerNet zoals hier ook mensen zijn die fan zijn van Max en het daar de hele tijd over hebben.
quote:Op maandag 8 juni 2015 12:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik met je held
[ afbeelding ]
De linker is Olav he
Een 2014 B-spec ('15 crashtest vereisten) en een '14 motor. Wat verwacht je dan?quote:Op maandag 8 juni 2015 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
1 is een Manor (die missen echt een partij snelheid!).
Het gaat er niet om dat ik verbaasd ben, maar dat je met iedere andere auto werkelijk rondjes om een Manor rijdt en derhalve het voor een Manor eindigen bepaald niet ingewikkeld is...quote:Op maandag 8 juni 2015 15:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Een 2014 B-spec ('15 crashtest vereisten) en een '14 motor. Wat verwacht je dan?
Er zijn 3 scenario's voor zover ik weet.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:37 schreef twiFight het volgende:
Voor Manor zou de klantenauto wel goed zijn, denk ik.
Dan hebben ze een chassis en powertrain die ze inkopen (i.t.t. alleen een powertrain nu). Aero moet het team wel zelf ontwerpen. Zeg ik dat zo goed?
eigenlijk is het nog een tiener,hequote:Op maandag 8 juni 2015 16:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)aad-naar-huis-lopen/
pff wat een drama queen die Hamilton. Hij probeert in alles Senna te imiteren. Alsof de schaamteloze kopie van zijn helm niet genoeg is. En dat achterlijke gedoe met zonnebrilletjes op het podium en opzichtige sieraden en kettingen. Hij lijkt gebukt te gaan onder een minderwaardigheidscomplex en probeert dat doormiddel van stoer gedrag te compenseren. Zie ook zijn lachwekkende instagram account. Ik snap niet dat Lewis fans heeft.
Hij is een redelijk klein, kalend mannetje, die willen nog wel eens overcompenseren.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)aad-naar-huis-lopen/
pff wat een drama queen die Hamilton. Hij probeert in alles Senna te imiteren. Alsof de schaamteloze kopie van zijn helm niet genoeg is. En dat achterlijke gedoe met zonnebrilletjes op het podium en opzichtige sieraden en kettingen. Hij lijkt gebukt te gaan onder een minderwaardigheidscomplex en probeert dat doormiddel van stoer gedrag te compenseren. Zie ook zijn lachwekkende instagram account. Ik snap niet dat Lewis fans heeft.
Ja. Maar dat was denk ik niet op tv te zien als ik de reacties zo lees. Hij was op de harde banden sneller dan Sainz, haalde toen het nog wat koeler was heel slim (zeker het inhalen van Nasr was mooi gepland) in en kon nog een tijd bij Bottas aanhaken.quote:
Zelfde gereden als Lewis eigenlijk. Of eigenlijk het hele veld, niemand echt uit zien blinken.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verstappen heeft niets bijzonders gedaan. Niets extra's uit de auto gehaald, maar het is ook niet dramatisch slecht of dom hoe hij gereden heeft.
Ik had hem niet op andere gedachten gebracht. Laat maar gaan en deel dan een boete uit.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)aad-naar-huis-lopen/
Hij zit nou voor het tweede jaar achter elkaar in dezelfde auto als een topcoureur, en dan blijkt de mythe van de hard stampende Fin niet houdbaar.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:38 schreef DutchTrain het volgende:
En opvallend dat Kimi ieder jaar weer minder fans heeft en na zijn spin iedereen wel vond dat er iemand anders in die Ferrari mag gaan tijden
Voorop rijden en geen fouten maken is eenvoudiger dan achteraan meehobbelen en geen fouten maken.quote:
Vettel die achteraan start en nipt achter zijn teamgenoot eindigt heeft gewoon zijn rondjes gedraaid?quote:Of eigenlijk het hele veld, niemand echt uit zien blinken.
Kimi gelooft het ook gewoon wel na zijn kampioenschap, sinds 2008 kan hij er niets meer van.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij zit nou voor het tweede jaar achter elkaar in dezelfde auto als een topcoureur, en dan blijkt de mythe van de hard stampende Fin niet houdbaar.
Dat mag dan wel zijn, maar hij hoeft zich ook niet te misdragen. En flauwekul als "ik zet de auto aan de kant en ga lopend naar huis vind ik kinderachtig en een prima reden voor een fikse draai om de oren.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:31 schreef twiFight het volgende:
marketingtechnisch kun je het niet beter treffen dan Lewis.
Ik vond dat vroeger wel een leuke gozer maar dat wordt steeds meer een grijze muis.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:41 schreef DeeBee het volgende:
Alonso staat ook een seconde nadat hij uit de auto is met een Oakley op z'n harses hoor. Nagenoeg bij al z'n interviews ook, vrij asociaal eigenlijk, maar natuurlijk puur vanwege sponsordeals. Net als horloges etc.
En liever Hamilton dan zo'n nobuddie als Rosberg, die ook gisteren gewoon weer pijnlijk eenvoudig geklopt wordt. Gaat echt niks uit van die vent...
Zo onderhand is Seb de meest symphatieke en mediagenieke van het stel, samen met Button.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond dat vroeger wel een leuke gozer maar dat wordt steeds meer een grijze muis.
Hamilton vind ik echter een vrij vervelende jongen.
Tsja, Rosbergquote:Op maandag 8 juni 2015 17:41 schreef DeeBee het volgende:
Alonso staat ook een seconde nadat hij uit de auto is met een Oakley op z'n harses hoor. Nagenoeg bij al z'n interviews ook, vrij asociaal eigenlijk, maar natuurlijk puur vanwege sponsordeals. Net als horloges etc.
En liever Hamilton dan zo'n nobuddie als Rosberg, die ook gisteren gewoon weer pijnlijk eenvoudig geklopt wordt. Gaat echt niks uit van die vent...
Rosberg klom gisteren een uur na de race nog op de pitmuur om handtekeningen uit te delen en te praten met fans. Hamilton liet het hele team op hem wachten voor de foto en champagne en verdween daarna snel na een interviewtje voor een tv-camera. Het is maar hoe je over wil komen...quote:Op maandag 8 juni 2015 17:41 schreef DeeBee het volgende:
En liever Hamilton dan zo'n nobuddie als Rosberg, die ook gisteren gewoon weer pijnlijk eenvoudig geklopt wordt. Gaat echt niks uit van die vent...
Merhi die eindelijk Stevens aankon was wel leuk om te zien. Hülkenberg die verrassend veel sterker reed dan Perez op dit circuit. En Kvyat, die ondanks gebrek aan vermogen heel netjes en geconcentreerd bleef rijden en Ricciardo daarmee versloeg.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:17 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Zelfde gereden als Lewis eigenlijk. Of eigenlijk het hele veld, niemand echt uit zien blinken.
Aha, dat had ik niet meegekregen. Ik had eigenlijk verwacht dat de banden van Lewis eraan zouden gaan vanwege de manier waarop hij door bocht 6 kwam in vergelijking met Rosberg.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het is de vraag hoeveel Rosberg nog over had, want Mercedes zal aan het eind van de race op een brandstofverbruik van ruim 99 kg. De Williamsen en ook Vettel waren gisteren zuiniger
Britten zijn wat dat betreft net Brazilianen, ze zeuren en drammen zo hard en hysterisch dat hun sportheld de beste is dat het grootste deel van de wereld dat nog gaat geloven ook. Nou behoort hij tot de snelsten, het idee dat het een echte racer is, goed zou kunnen inhalen en hij volwassen maximaliseert is natuurlijk pertinente nonsens.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:31 schreef twiFight het volgende:
Mercedes is juist superblij met zo'n uithangbord. Lewis is wereldwijd (ja ja fokkertjes, er bestaan meer mensen dan wat zure forummers die hun mislukte carriere afreageren op de best verdienende Britse sporter die ook nog eens regelmatig in de recordboeken terug te zien is) ongekend populair en zorgt voor flinke sponsors. Al die exposure is precies wat sponsoren willen; marketingtechnisch kun je het niet beter treffen dan Lewis.
Niks meer of minder dan daarvoor. Er was al reden voor twijfel aan zijn snelheid, Massa liet zien dat het wat dat betreft geen echte topper was, maar hij werd wel WK. Dat gaf zijn fanclub dan weer aanleiding om de feiten te negeren en stug vol te houden dat hij zo hard kon stampen, en nu worden er weer allerlei ontwikkelingen verondersteld om te verklaren waarom hij Vettel en Alonso niet bij kon houden.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kimi gelooft het ook gewoon wel na zijn kampioenschap, sinds 2008 kan hij er niets meer van.
Mehri is dan ook een stuk zwaarder dan Stevens. Blijkbaar heeft de Manor wat gewicht verloren, zodat het verschil met Stevens kleiner is geworden en hij nu ervoor blijft, net zoals in de FR 3.5.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Merhi die eindelijk Stevens aankon was wel leuk om te zien. Hülkenberg die verrassend veel sterker reed dan Perez op dit circuit. En Kvyat, die ondanks gebrek aan vermogen heel netjes en geconcentreerd bleef rijden en Ricciardo daarmee versloeg.
219 race starts en 42 keer de snelste ronde gereden. Denk niet dat er veel mis is met de snelheid van Raikkonen. En het is zeker geen subtopper, zet hem in een Mercedes en hij wint ook races.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niks meer of minder dan daarvoor. Er was al reden voor twijfel aan zijn snelheid, Massa liet zien dat het wat dat betreft geen echte topper was, maar hij werd wel WK. Dat gaf zijn fanclub dan weer aanleiding om de feiten te negeren en stug vol te houden dat hij zo hard kon stampen, en nu worden er weer allerlei ontwikkelingen verondersteld om te verklaren waarom hij Vettel en Alonso niet bij kon houden.
De eenvoudigste verklaring die geen ingewikkelde theorien nodig is de enige juiste: Het was qua snelheid nooit meer dan een subtopper en dat is hij altijd gebleven, dat is volledig consistent met alle feiten.
Laat lekker gaan joh, iets anders dan dat gebaggerquote:Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef twiFight het volgende:
Haha, de 'discussie' aangaan met weltschmertz. Jij bent of nieuw hier, of je hebt veel te veel tijd over
Ik denk echt dat er heel, heel weinig verschil zit tussen de meeste coureurs. Het ligt er vooral aan voor welk team en in welke auto je rijdt. En zelfs dan zit er verschil tussen de wagens. Bochten aansnijden, laat remmen en vroeg op het gas kan iedere coureur. Natuurlijk kan een coureur een verschil maken door geen fouten te maken, banden sparen en een gave hebben om in te halen maar 97% ligt aan de wagen waarin je rijdt.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:17 schreef twiFight het volgende:
Raikkonen behoort tot de groten. Hij is overduidelijk een betere coureur dan Vettel. Vettel staat nog niet eens in de schaduw van Raikkonen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3% verschil is extreem veel. Op een circuit van 1.40 per ronde scheelt dat 3 seconden per ronde...quote:Op maandag 8 juni 2015 20:31 schreef Izzy73 het volgende:
Ik denk echt dat er heel, heel weinig verschil zit tussen de meeste coureurs. Het ligt er vooral aan voor welk team en in welke auto je rijdt. En zelfs dan zit er verschil tussen de wagens. Bochten aansnijden, laat remmen en vroeg op het gas kan iedere coureur. Natuurlijk kan een coureur een verschil maken door geen fouten te maken, banden sparen en een gave hebben om in te halen maar 97% ligt aan de wagen waarin je rijdt.
En terecht. Rosberg en Vettel zijn 'grijze' muizen vergeleken bij Hamilton. Die trekt dus veel meer publiek voor de F1 door zijn gedrag.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De dag dat ik Bernie E. definitief heb afgeschreven was toen hij verkondigde Hamilton een betere ambassadeur voor de sport te vinden dan Vettel en Rosberg. #lachwekkend
[ afbeelding ]
Vreemde logica, en ik heb het niet over tijden maar over de prestatie van de wagen.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
3% verschil is extreem veel. Op een circuit van 1.40 per ronde scheelt dat 3 seconden per ronde...
Ja maar kom op hey, die Hamilton gedraagt zich toch als een volslagen idioot? Ik weet niet wat voor mensen hij aantrekt met dat gedrag? Het enige wat eraan ontbreekt is een gouden tand in zijn bek, de rest van het plaatje is al compleet met z'n tattoos, gouden kettingen, opzichtige sieraden en eeuwige designer zonnebrilletjes. Die jongen straalt zoveel onzekerheid uit met zijn overdreven geldingsdrang. Ik lach me echt dood als ik foto's van hem voorbij zie komen. Ik heb serieus weleens het idee dat hij niet helemaal lekker is in zijn hoofd net als z'n broer. Kun je het je voorstellen dat Rosberg, Vettel of Alonso zo op de foto gaan?quote:Op maandag 8 juni 2015 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En terecht. Rosberg en Vettel zijn 'grijze' muizen vergeleken bij Hamilton. Die trekt dus veel meer publiek voor de F1 door zijn gedrag.
Vond je Montoya, Coulthard ook allemaal niks? Kimi was wel beter dan Coulthard al in 2003, iemand die toch aardig met Hakkinen kon meerijden in de McLaren.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niks meer of minder dan daarvoor. Er was al reden voor twijfel aan zijn snelheid, Massa liet zien dat het wat dat betreft geen echte topper was, maar hij werd wel WK. Dat gaf zijn fanclub dan weer aanleiding om de feiten te negeren en stug vol te houden dat hij zo hard kon stampen, en nu worden er weer allerlei ontwikkelingen verondersteld om te verklaren waarom hij Vettel en Alonso niet bij kon houden.
De eenvoudigste verklaring die geen ingewikkelde theorien nodig is de enige juiste: Het was qua snelheid nooit meer dan een subtopper en dat is hij altijd gebleven, dat is volledig consistent met alle feiten.
Wat er mis mee is met zijn snelheid is dat die minder is dan die van Alonso en dan die van Vettel. Zet hem in een Mercedes en hij wordt om zijn oren gereden door Hamilton, of Rosberg. Verder een prima coureur zoals Button en Massa dat ook zijn, maar niet snel genoeg om met de grote jongens om titels te strijden of om met een iets mindere auto toch mee te doen voor de prijzen, of om het in dezelfde auto te doen tegen een topper.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:20 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
219 race starts en 42 keer de snelste ronde gereden. Denk niet dat er veel mis is met de snelheid van Raikkonen. En het is zeker geen subtopper, zet hem in een Mercedes en hij wint ook races.
Waarom kom je dan met snelste ronden aankakken als bewijs dat Raikkonen zo snel zou zijn? Dat ligt nou juist aan de auto. Raikkonen hoefde alleen maar Coulthard en die Colombiaanse prutser voor te blijven daarvoor, en af en toe Massa, ook geen wereldschokkend talent.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:52 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Vreemde logica, en ik heb het niet over tijden maar over de prestatie van de wagen.
97% is de prestatie van de wagen en dan 3% wordt bepaald door de coureur.
Ja, maar dat is dus meer dan 30 seconden aan de finish. 1 tiende is het verschil tussen winnen en verliezen, tussen eerste startrij of tweede rij, tussen wereldkampioen en enkele overwinningen.quote:Dus als een coureur iets beter is dan een ander. Dan is het verschil in totaal misschien 0,05% of nog minder. Als je alle rijders in een Mercedes laat rijden zitten er 20 rijders binnen een halve seconde.
Het zijn ook altijd dezelfde he. Komt er een keer domme praat uit dan blijft er maar de standaard domme praat uitkomen.quote:Vettel bv had het geluk dat hij jarenlang de beste auto onder zijn reet had net zoals Schumacher.
Veel tijd heb ik niet nodigquote:Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef twiFight het volgende:
Haha, de 'discussie' aangaan met weltschmertz. Jij bent of nieuw hier, of je hebt veel te veel tijd over
Deze jongen diskwalificeert zich meteen, met users die dat soort opmerkingen maken ga ik niet in discussiequote:Op maandag 8 juni 2015 21:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zijn ook altijd dezelfde he. Komt er een keer domme praat uit dan blijft er maar de standaard domme praat uitkomen.
Je haalt een aantal zaken door elkaar en strooit met cijfertjes die je ter plekke uit je duim zuigt.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:52 schreef Izzy73 het volgende:
Vreemde logica, en ik heb het niet over tijden maar over de prestatie van de wagen.
97% is de prestatie van de wagen en dan 3% wordt bepaald door de coureur. Dus als een coureur iets beter is dan een ander. Dan is het verschil in totaal misschien 0,05% of nog minder. Als je alle rijders in een Mercedes laat rijden zitten er 20 rijders binnen een halve seconde.
Vettel bv had het geluk dat hij jarenlang de beste auto onder zijn reet had net zoals Schumacher.
Kijk naar Alonso en Button, beide ex wereldkampioen en nu rijden bijna ze achterin het veld.
met een gouden tand zou het net een pimp lijken, dus heeft hij een "stable" nodig.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja maar kom op hey, die Hamilton gedraagt zich toch als een volslagen idioot? Ik weet niet wat voor mensen hij aantrekt met dat gedrag? Het enige wat eraan ontbreekt is een gouden tand in zijn bek, de rest van het plaatje is al compleet met z'n tattoos, gouden kettingen, opzichtige sieraden en eeuwige designer zonnebrilletjes. Die jongen straalt zoveel onzekerheid uit met zijn overdreven geldingsdrang. Ik lach me echt dood als ik foto's van hem voorbij zie komen. Ik heb serieus weleens het idee dat hij niet helemaal lekker is in zijn hoofd net als z'n broer. Kun je het je voorstellen dat Rosberg, Vettel of Alonso zo op de foto gaan?
[ afbeelding ]
Het is een snelle coureur dat valt niet te ontkennen, maar dit is toch geen ambassadeur voor Mercedes of de Formule 1 schei alsjeblieft uit man.
Klopt die cijfertjes zijn fictief, en alleen maar om aan te geven hoe het mijns inziens ongeveer in elkaar zit.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:49 schreef DS4 het volgende:
Je haalt een aantal zaken door elkaar en strooit met cijfertjes die je ter plekke uit je duim zuigt.
Moeilijk te bewijzen, maar het zal niet veel meer zijn.quote:Dat de auto een grote rol speelt klopt, maar dat alle rijders binnen een halve seconde zitten met dezelfde auto is onzin.
Max natuurlijk, duh!quote:Op maandag 8 juni 2015 21:54 schreef opreis het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar wie men hier van de huidige coureurs inschat als toekomstige wereldkampioenen.
Hamilton zal deze wel winnen, en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 titels daarna, Vettel wordt vast ook nog wel 1 of meer keer kampioen maar verder? Massa, Raikonen, Button en Alonso gaan het niet meer worden, daar zijn ze te oud voor om nog in een winnend team terecht te komen.
Ik zie van de 'nieuwe generatie' alleen Bottas en Ricciardo als echte kanshebbers. Voor Kvyat, Verstappen en Sainz vind ik het nog te vroeg om zn voorspelling te doen en de rest lijkt met zeer onwaarschijnlijk.
Over Verstappen ga ik geen uitspraken doen, omdat ik door een gekleurde bril kijk.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:54 schreef opreis het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar wie men hier van de huidige coureurs inschat als toekomstige wereldkampioenen.
Hamilton zal deze wel winnen, en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 titels daarna, Vettel wordt vast ook nog wel 1 of meer keer kampioen maar verder? Massa, Raikonen, Button en Alonso gaan het niet meer worden, daar zijn ze te oud voor om nog in een winnend team terecht te komen.
Ik zie van de 'nieuwe generatie' alleen Bottas en Ricciardo als echte kanshebbers. Voor Kvyat, Verstappen en Sainz vind ik het nog te vroeg om zn voorspelling te doen en de rest lijkt met zeer onwaarschijnlijk.
Tijden veranderen.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is een snelle coureur dat valt niet te ontkennen, maar dit is toch geen ambassadeur voor Mercedes of de Formule 1 schei alsjeblieft uit man.
Alonso ligt aan hoe goed de McLaren en Honda motor wordt de komende jaren. Zelfde geldt voor Vettel. Als Ferrari een winnende auto bouwt, ja, anders nee. En dat geldt dus ook voor coureurs als Bottas en Ricciardo, etc. Ligt aan het team waar ze terecht komen.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:54 schreef opreis het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar wie men hier van de huidige coureurs inschat als toekomstige wereldkampioenen.
Hamilton zal deze wel winnen, en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 titels daarna, Vettel wordt vast ook nog wel 1 of meer keer kampioen maar verder? Massa, Raikonen, Button en Alonso gaan het niet meer worden, daar zijn ze te oud voor om nog in een winnend team terecht te komen.
Ik zie van de 'nieuwe generatie' alleen Bottas en Ricciardo als echte kanshebbers. Voor Kvyat, Verstappen en Sainz vind ik het nog te vroeg om zn voorspelling te doen en de rest lijkt met zeer onwaarschijnlijk.
De coureur die het geluk heeft in de snelste wagen te zitten, dat kan dus alle kanten op.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:54 schreef opreis het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar wie men hier van de huidige coureurs inschat als toekomstige wereldkampioenen.
Hamilton zal deze wel winnen, en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 titels daarna, Vettel wordt vast ook nog wel 1 of meer keer kampioen maar verder? Massa, Raikonen, Button en Alonso gaan het niet meer worden, daar zijn ze te oud voor om nog in een winnend team terecht te komen.
Ik zie van de 'nieuwe generatie' alleen Bottas en Ricciardo als echte kanshebbers. Voor Kvyat, Verstappen en Sainz vind ik het nog te vroeg om zn voorspelling te doen en de rest lijkt met zeer onwaarschijnlijk.
Magnussen moet oppassen niet door Vandoorne voorbijgestreefd te worden. Die lijkt me meer potentie te hebben.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ligt eraan in welke auto je komt, maar Vettel gaat nog wel wat kampioenschappen pakken denk ik en Ricciardo, Sainz en Magnussen zijn wel kanshebbers.
Magnussen moet echt proberen een ander zitje te krijgen, al wordt dat wellicht lastig.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Magnussen moet oppassen niet door Vandoorne voorbijgestreefd te worden. Die lijkt me meer potentie te hebben.
Je roept gewoon maar wat.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:55 schreef Izzy73 het volgende:
Klopt die cijfertjes zijn fictief, en alleen maar om aan te geven hoe het mijns inziens ongeveer in elkaar zit.
Afgelopen kwalificaties zat er tussen hamilton en rosberg iets van 3 tot 4 tienden. Rosberg is niet de beste rijder van het veld, maar wel bovengemiddeld capabel.quote:Moeilijk te bewijzen, maar het zal niet veel meer zijn.
De echte toppers komen over het algemeen wel in een positie terecht om kampioen te worden. Ik noem dan een categorie waartoe je in mijn ogen Hamilton, Alonso en Vettel tot kan rekenen.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ligt eraan in welke auto je komt, maar Vettel gaat nog wel wat kampioenschappen pakken denk ik en Ricciardo, Sainz en Magnussen zijn wel kanshebbers.
Heeft ook niet zoveel zin denk ik. Het valt mij ook wat moeilijk om beleefd te blijven bij de zoveelste dolende F1 fan op zoek naar houvast voor zijn persoonlijke voorkeuren. Je begint op een gegeven moment patronen te herkennen: Als een bakvis bij een boyband zoeken ze hun favorietje uit, en die is dan in alles de beste en ook de snelste. En dan wordt ie een keer op snelheid geklopt in dezelfde auto, en dan zijn ze allemaal extreem snel, anders waren ze niet in de F1 beland natuurlijk. De snelste die niet in de persoonlijk smaak valt heeft natuurlijk altijd de snelste auto en wint uitsluitend daardoor, bovendien is het geen echte racer. Het is zo doorzichtig.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:40 schreef Izzy73 het volgende:
Deze jongen diskwalificeert zich meteen, met users die dat soort opmerkingen maken ga ik niet in discussie
Maar zelfs als ze in een top team terecht komen moeten ze nog altijd hun teamgenoot verslaan on merit. Bijvoorbeeld een Ricciardo heeft al laten zien wel degelijk zijn teamgenoot te kunnen verslaan. Bottas ook, zij het op een andere manier. Bv. een Raikkonen of Rosberg vallen daar een beetje in af. Betekent niet dat ze het niet kunnen worden met de 'juiste' teamgenoot, maar echt veel kans geef ik ze ook niet. Een Ricciardo en Bottas zouden denk ik heel gewaagd zijn aan elkaar, net zoals Sainz en Verstappen nu.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alonso ligt aan hoe goed de McLaren en Honda motor wordt de komende jaren. Zelfde geldt voor Vettel. Als Ferrari een winnende auto bouwt, ja, anders nee. En dat geldt dus ook voor coureurs als Bottas en Ricciardo, etc. Ligt aan het team waar ze terecht komen.
Nouja van Prost was het ook niet meteen duidelijk dat hij topmateriaal was.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:03 schreef opreis het volgende:
[..]
De echte toppers komen over het algemeen wel in een positie terecht om kampioen te worden. Ik noem dan een categorie waartoe je in mijn ogen Hamilton, Alonso en Vettel tot kan rekenen.
Dan heb je nog een groepje met rijders die als het mee zit ze mee kunnen strijden om de titel en in sommige gevallen ook winnen. Bijvoorbeeld, Rosberg, Webber, Button, Raikonen, Massa
Ach ja, dat is jouw mening. Een kwalificatierondje is 1 rondje en dan kan er de ene keer 3 tiende tussen zitten en de volgende keer 1 tiende. Over een hele race is dat een heel ander verhaal. Foutjes, versleten banden, verkeer etc. Een halve minuut verschil na een race tussen P1 en P20 vindt je veel? Ik niet. Volgens mij heeft ieder zo zijn persoonlijke voorkeur voor een coureur en dan ben je sowieso meer geneigd te denken dat hij beter is dan een ander.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je roept gewoon maar wat.
Om te beginnen veralgemeniseer je iets, wat je niet moet veralgemeniseren. Bij de ene auto zal men bv dichter bij elkaar liggen dan bij de andere auto.
Jouw cijfers zijn daarom al zinloos.
[..]
Afgelopen kwalificaties zat er tussen hamilton en rosberg iets van 3 tot 4 tienden. Rosberg is niet de beste rijder van het veld, maar wel bovengemiddeld capabel.
Wat daar ook van moge zijn: een halve seconde per ronde is gemiddeld gezien een halve minuut achterstsnd op het eind. Dat is best veel hoor...
Wie ben jij wel niet... ik denk dat Bernie met zn miljarden bepaalde dingen toch beter ziet. Just sayin´...quote:Op maandag 8 juni 2015 20:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De dag dat ik Bernie E. definitief heb afgeschreven was toen hij verkondigde Hamilton een betere ambassadeur voor de sport te vinden dan Vettel en Rosberg. #lachwekkend
[ afbeelding ]
Eerste race 6e, gelijk een punt... Verder, behalve eerste seizoen, zijn teamgenoten allemaal totaal vernederd.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja van Prost was het ook niet meteen duidelijk dat hij topmateriaal was.
Haha, ja die ziet dat Hamilton commercieel goed is voor F1, dat is goed voor het behoud van zijn miljarden. Dat is het enige wat hij ziet.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:14 schreef Marks het volgende:
[..]
Wie ben jij wel niet... ik denk dat Bernie met zn miljarden bepaalde dingen toch beter ziet. Just sayin´...
In 81 had Arnoux heel veel pech.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Eerste race 6e, gelijk een punt... Verder, behalve eerste seizoen, zijn teamgenoten allemaal totaal vernederd.
Zn 2e jaar, 43 ptn tegen 11 van Arnoux.
Zn 3e jaar, 34 ptn tegen 28 van Arnoux
Zn 4e jaar, 57 ptn tegne 22 van Cheever
Blijft in mijn ogen de beste, al is dat iets wat natuurlijk nooit echt gesteld kan worden. Maar mocht ik er 1 moeten uitkiezen, is het Prost.
Bottas ook... nog steeds..... dacht dat wel duidelijk was, zeker na Monaco, dat hij het ook niet is? Hij heeft echt niet de overhand over Massa, die zelfs voor staat in het kwalificatieduel....quote:Op maandag 8 juni 2015 22:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar zelfs als ze in een top team terecht komen moeten ze nog altijd hun teamgenoot verslaan on merit. Bijvoorbeeld een Ricciardo heeft al laten zien wel degelijk zijn teamgenoot te kunnen verslaan. Bottas ook, zij het op een andere manier. Bv. een Raikkonen of Rosberg vallen daar een beetje in af. Betekent niet dat ze het niet kunnen worden met de 'juiste' teamgenoot, maar echt veel kans geef ik ze ook niet. Een Ricciardo en Bottas zouden denk ik heel gewaagd zijn aan elkaar, net zoals Sainz en Verstappen nu.
Tja... dat dwong je, vooral toen, veel af door te hard of onstuimig met de auto's om te gaan. Prost was niet voor niets de professor;)quote:Op maandag 8 juni 2015 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In 81 had Arnoux heel veel pech.
Het hele systeem werkt toch niet, ze hebben iedere 1 a 2 jaren een F1 waardig talent. Maar de doorstroming in de F1 is (gelukkig) niet zo snel. Niet over nagedacht, of luxeprobleem, geen idee, maar ideaal is het niet.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Magnussen moet oppassen niet door Vandoorne voorbijgestreefd te worden. Die lijkt me meer potentie te hebben.
Hij kon wel 'aardig' met die brakke Renault overweg ja. Dat was echt een bak die van ellende uit elkaar viel als je er een snel rondje mee poogde te doen.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja... dat dwong je, vooral toen, veel af door te hard of onstuimig met de auto's om te gaan. Prost was niet voor niets de professor;)
Voor mij is het Senna. Die was in de basis sneller, maar minder consistent. Vooral ook omdat hij altijd wilde winnen, terwijl Prost wat vaker genoegen nam met een tweede plaats.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Eerste race 6e, gelijk een punt... Verder, behalve eerste seizoen, zijn teamgenoten allemaal totaal vernederd.
Zn 2e jaar, 43 ptn tegen 11 van Arnoux.
Zn 3e jaar, 34 ptn tegen 28 van Arnoux
Zn 4e jaar, 57 ptn tegne 22 van Cheever
Blijft in mijn ogen de beste, al is dat iets wat natuurlijk nooit echt gesteld kan worden. Maar mocht ik er 1 moeten uitkiezen, is het Prost.
Doet Fangio het beter. Relatief gezien de meeste poles (55%), overwinningen (46%) en snelste rondes (Indy only coureurs uitgezonderd, 45%). Clark volgt op niet te grote afstand (45%, 34% en 39% respectievelijk).quote:Op maandag 8 juni 2015 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Clark eigenlijk de meest fantastische ratio hebben, zeker als je de resultaten van zijn teamgenoten bekijkt. Maar ook die heb ik niet actief meegemaakt en hij is echt te jong gestorven.
In de tijd van Fangio was de concurrentie wel wat minder groot, maar dat zijn wel puike resultaten inderdaad.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Doet Fangio het beter. Relatief gezien de meeste poles (55%), overwinningen (46%) en snelste rondes (Indy only coureurs uitgezonderd, 45%). Clark volgt op niet te grote afstand (45%, 34% en 39% respectievelijk).
Het is meer dan slechts een mening...quote:
De F1 kent geen kwalificatie op basis van een enkel rondje. Er zijn klasses waarbij het zo gedaan wordt, maar het vebaast mij een beetje dat het jou niet opvalt dat het gaat om de snelst gereden ronde in q3.quote:Een kwalificatierondje is 1 rondje en dan kan er de ene keer 3 tiende tussen zitten en de volgende keer 1 tiende.
Waardoor de verschillen nog groter kunnen worden, of kleiner als je andere zaken beter beheerst of andere omstandigheden waardoor het verschil uiteindelijk toch niet zo groot is, maar een halve seconde verschil op een ronde is veel in de F1. Je wil niet weten wat het Ferrari kost om hun auto een halve seconde sneller te maken. En het zou ze meteen in de race brengen met Mercedes om de wereldtitel.quote:Over een hele race is dat een heel ander verhaal. Foutjes, versleten banden, verkeer etc.
Ik wel als de F1 een klasse is waarbij alle auto's identiek zijn.quote:Een halve minuut verschil na een race tussen P1 en P20 vindt je veel? Ik niet.
Ik vind Hamilton als persoon een beetje een malloot en Rosberg een hele aardige gozer, maar ik zie echt wel dat Hamilton gewoon de betere van de twee is.quote:Volgens mij heeft ieder zo zijn persoonlijke voorkeur voor een coureur en dan ben je sowieso meer geneigd te denken dat hij beter is dan een ander.
Nee, dat is mij niet duidelijk. Sterker nog, ik ben van mening dat hij nog niet zo veel heeft kunnen laten zien. Wat dat betreft is de achteruitgang van Williams dit jaar wat zuur. Maar goed, ik ben dan ook iemand die niet over een nacht ijs gaat en volg liever de prestaties over meerdere jaren.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:20 schreef Marks het volgende:
[..]
Bottas ook... nog steeds..... dacht dat wel duidelijk was, zeker na Monaco, dat hij het ook niet is? Hij heeft echt niet de overhand over Massa, die zelfs voor staat in het kwalificatieduel....
Schumacher heeft het beste gepresteerd.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:26 schreef sasquatsch het volgende:
Voor mij is het Senna. Die was in de basis sneller, maar minder consistent. Vooral ook omdat hij altijd wilde winnen, terwijl Prost wat vaker genoegen nam met een tweede plaats.
Of Fangio, maar die heb ik niet meegemaakt, dus dat is wat lastiger beoordelen. Prost en Senna wel hun hele carričre.
Absoluut wel, relatief gezien niet.quote:
En je hebt gelijk; toen en nu is niet te vergelijken (al probeer ik het welquote:Toch blijft mijn favoriet Lauda. Misschien niet de beste ooit, maar wel een van de beste en gewoon een held die magere hein een schop onder zijn reet gaf en daarna terug kwam en kampioen werd.
Zoveel ronden als ik al gereden heb op de Nordschleife, ik kan niet door Bergwerk rijden zonder te realiseren waarom het daar ook bbq corner genoemd wordt.
(De beste ooit kun je ook niet uitkomen: de sport heeft veel te veel veranderingen doorgemaakt)
Wat een onzin, ik vergelijk niemand. Ik heb het over de magie en het gevoel wat een rijder mij geeft. Dat jij een ander gevoel bij Max hebt, dat kan.quote:Op maandag 8 juni 2015 23:10 schreef DS4 het volgende:
Max vergelijken met Senna is echt onzinnig. Too soon. Way too soon.
Gevalletje adoratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |