Als de nieuwe eigenaren het pand trouwens zelf willen gaan bewonen, dan is het voor hen trouwens weinig moeite om op te zeggen, maar dat kan pas als ze het pand met jou erin hebben gekocht.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:10 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Dit is geniaal. Evil genius award goes to you.
Ik wacht met spanning af en houd jullie op de hoogte.
Ja, as if...:Dquote:Op maandag 29 juni 2015 18:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als de nieuwe eigenaren het pand trouwens zelf willen gaan bewonen, dan is het voor hen trouwens weinig moeite om op te zeggen, maar dat kan pas als ze het pand met jou erin hebben gekocht.
Neem nogmaals contact op met de politie, vraag of ze direct kunnen komen voor tussenkomst als ie idd tot ontruimen over dreigt te gaan. Zorg dat je dan ook een kopie van je huurcontract op zak hebt, die je direct kan laten zien ook, zodat mocht er wat gebeuren, dat de politie direct kan zien dat jij idd een huurcontract hebt en daar woont.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:06 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Misschien toch niet zo'n goed idee nee. Sorry ,ik ben mijn rationele denkvermogen aan het verliezen en reageer wat impulsief.
Daar zal wel een rechtszaak voor gevoerd moeten worden volgens mij. Anders is het wel heel makkelijk om huurders eruit te zetten. Rechtszaak of uitkopen. Of misschien als ze vervangende woonruimte voor je kunnen vinden..quote:Op maandag 29 juni 2015 18:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als de nieuwe eigenaren het pand trouwens zelf willen gaan bewonen, dan is het voor hen trouwens weinig moeite om op te zeggen, maar dat kan pas als ze het pand met jou erin hebben gekocht.
Alleen als de verhuurder niet akkoord gaat met de opzegging, maar als de nieuwe eigenaar het zelf wil bewonen en de opzegtermijnen keurig in acht neemt en zijn papieren goed op orde heeft dan is een eventuele rechtsgang bijna een overbodige formaliteit.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:21 schreef Inbox het volgende:
[..]
Daar zal wel een rechtszaak voor gevoerd moeten worden volgens mij. Anders is het wel heel makkelijk om huurders eruit te zetten. Rechtszaak of uitkopen. Of misschien als ze vervangende woonruimte voor je kunnen vinden..
Volgens mij is dit onzin. Dat het gebouw waar hij in woont wordt verkocht maakt voor het huurcontract weinig uit. Alleen als de eigenaren kunnen aantonen dat ze de ruimte waar TS in woont dringend nodig hebben kan het via de rechter worden geregeld dat hij eruit moet. Maar dan moet het wel erg dringend zijn, en dat is het niet als de eigenaren nog genoeg ruimtes hebben om in te wonen.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen als de verhuurder niet akkoord gaat met de opzegging, maar als de nieuwe eigenaar het zelf wil bewonen en de opzegtermijnen keurig in acht neemt en zijn papieren goed op orde heeft dan is een eventuele rechtsgang bijna een overbodige formaliteit.
Dan kan het volgens mij nooit dringend zijn, want er staat minimaal 3 en maximaal 6 maanden opzegtermijn voor.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit onzin. Dat het gebouw waar hij in woont wordt verkocht maakt voor het huurcontract weinig uit. Alleen als de eigenaren kunnen aantonen dat ze de ruimte waar TS in woont dringend nodig hebben kan het via de rechter worden geregeld dat hij eruit moet. Maar dan moet het wel erg dringend zijn, en dat is het niet als de eigenaren nog genoeg ruimtes hebben om in te wonen.
Ik zou er niet te veel van verwachten. Het is zijn verkoopmakelaar toch? Die gaat gerust zitten bitchen tegen jou, want die wil gewoon de tent verkopen en commissie opstrijken.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:54 schreef Drieklank het volgende:
...dat is zo evil, dat ik daar niet aan gedacht heb. Natuurlijk ken ik de makelaar. Waarom pas na een week? Waarom niet morgen!
Dan bel je toch de tegenpartij op met een smoes om achter hun makelaar te komen. Zo moeilijk lijkt mij dat nou ook weer niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:26 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik zou er niet te veel van verwachten. Het is zijn verkoopmakelaar toch? Die gaat gerust zitten bitchen tegen jou, want die wil gewoon de tent verkopen en commissie opstrijken.
Als je nou de tegenpartij hun aankoopmakelaar belde, ja dat is beter. Maar die ken je niet.
De tegenpartij zelf is nog beter.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:27 schreef BarryOSeven het volgende:
Dan bel je toch de tegenpartij op met een smoes om achter hun makelaar te komen. Zo moeilijk lijkt mij dat nou ook weer niet.
Zo makkelijk gaat dat gelukkig niet! Koop breekt geen huur. En zelfs als de rechter voor uitzetting kiest, moet daar een flinke verhuisvergoeding tegenover staan.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:47 schreef hottentot het volgende:
Alleen als de verhuurder niet akkoord gaat met de opzegging, maar als de nieuwe eigenaar het zelf wil bewonen en de opzegtermijnen keurig in acht neemt en zijn papieren goed op orde heeft dan is een eventuele rechtsgang bijna een overbodige formaliteit.
Er is een reden dat een woning in verhuurde staat grofweg 30% minder waard is! Die 30% zit er in de moeite die het kost om de huurder kwijt te raken als die niet wil. Uitkopen is veel goedkoper.quote:Wil de nieuwe eigenaar de woning zelf gebruiken (dringend eigen gebruik), dan kan hij de huur ook niet opzeggen. Dit kan pas 3 jaar nadat hij de huurder schriftelijk gemeld heeft dat hij de nieuwe eigenaar is.
Hoe wil hij binnenkomen dan?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:29 schreef Drieklank het volgende:
De verhuurder komt morgen of overmorgen de kamer ontruimen
Tenminste 2 jaar de huurprijs. ( Art. 7:281 )quote:Op maandag 29 juni 2015 21:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Zo makkelijk gaat dat gelukkig niet! Koop breekt geen huur. En zelfs als de rechter voor uitzetting kiest, moet daar een flinke verhuisvergoeding tegenover staan.
Ik neem dit terug en wens jou heel veel succes, TS!!quote:
Koop op zichzelf breekt geen huur, maar zoals ik al eerder zei, als de nieuwe bewoner het pand zelf wil bewonen en de papieren (lees vergoedingen, argumentatie e.d.) op orde heeft, dan zal het contract ontbonden worden met in achtneming van alle termijnen. En ja dat zou voor TS waarschijnlijk een geweldige optie zijn, want gaat vaak om grote bedragen.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat gelukkig niet! Koop breekt geen huur. En zelfs als de rechter voor uitzetting kiest, moet daar een flinke verhuisvergoeding tegenover staan.
rijksoverheid:
[..]
Er is een reden dat een woning in verhuurde staat grofweg 30% minder waard is! Die 30% zit er in de moeite die het kost om de huurder kwijt te raken als die niet wil. Uitkopen is veel goedkoper.
Als hij daar niet opstaat is dat nog geen garantie natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:30 schreef Inbox het volgende:
Ik gok erop dat het pand helemaal niet verkocht is en de verhuurder hoopt dat topicstarter zn kamer verlaat zonder oprotpremie.
Google eens op je huisadres: staat de woning als verkocht op Funda?
Maar als hij er wel opstaat als nog te koop is dat wel een indicatie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als hij daar niet opstaat is dat nog geen garantie natuurlijk.
Maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar als hij er wel opstaat als nog te koop is dat wel een indicatie.
Die zit hopelijk enigszins ontspannen met een biertje te genieten van de luwte voor het huis.quote:
... met Fok! op de laptop ...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die zit hopelijk enigszins ontspannen met een biertje te genieten van de luwte voor het huis.
quote:laatste bezoek: 2 uur, 53 minuten geleden
Hoe ontspannend kan het zijnquote:
Als die termijn van drie jaar niet zou gelden, zou het wel erg makkelijk verdienen zijn: koop een verhuurde woning aan, trap de huurders eruit, verkoop de woning. Een woning in verhuurde staat is immers veel minder waard dan een lege woning.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:20 schreef hottentot het volgende:
Dat dit pas na 3 jaar kon was voor mij wel nieuw trouwens, mijn ouders hadden destijds een pand gekocht inclusief huurster, maar voorwaarde was dat er niet ontbonden zou worden (mensje was op leeftijd), heeft nog jaren geduurd voordat de showroom ook naar de achterkant van het gebouw kon worden uitgebreid.
Misschien is het de huisbaas wel geweest die de laptop voor het gemak maar meteen mee naar huis heeft genomen tijdens de ontruiming.quote:
Zoiets doms heb ik nog nooit gelezen.quote:Ik heb gewoon de huur voor juli betaald
En hoe zou jij dan willen aantonen aan de politie dat je er mag wonen in juli als je de huur niet betaald?quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zoiets doms heb ik nog nooit gelezen.![]()
Je hebt hier zelf (terecht) al 10x gepost dat je bang bent dat je je borg niet terugkrijgt, en dan ga je nog even vrjiwillig meer geld overmaken?
Als jij de huur van juli op 1 juli niet betaald hebt, kun je dezelfde dag nog je huis uit gezet worden? Als je er vanuit gaat dat je binnen een maand sowieso weg bent, en je hebt een maand borg betaald aan zo'n koekwaus van een huisbaas... Mocht er in de loop van juli onverwachts alsnog iets anders mogelijk blijken, dan kun je de huur alsnog overmaken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:38 schreef ioko het volgende:
[..]
En hoe zou jij dan willen aantonen aan de politie dat je er mag wonen in juli als je de huur niet betaald?
Ik ben met je eens dat het een risico is. Maar je verhaal wordt wel erg zwak als je ook nog ophoudt met huur betalen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als jij de huur van juli op 1 juli niet betaald hebt, kun je dezelfde dag nog je huis uit gezet worden? Als je er vanuit gaat dat je binnen een maand sowieso weg bent, en je hebt een maand borg betaald aan zo'n koekwaus van een huisbaas... Mocht er in de loop van juli onverwachts alsnog iets anders mogelijk blijken, dan kun je de huur alsnog overmaken.
Het verhaal is helemaal niet zwak. Bovendien is TS helemaal niet van plan om een juridische strjid aan te gaan, dus doet dat er al niet meer toe. Het lijkt mij zaak om dan vooral de schade te beperken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:46 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat het een risico is. Maar je verhaal wordt wel erg zwak als je ook nog ophoudt met huur betalen.
Want daar schiet je veel mee op. Ook lekker constructief voor de relatie.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:43 schreef 10minuteman het volgende:
Je hebt geen vrienden die in de buurt wonen?
Ik had dan gewoon een truck gehuurd en zijn tuin bijvoorbeeld 's nachts leegehaald bij zijn huisadres.
Misschien is de verhuurder wel van plan om een juridische strijd aan te gaan. En dan tellen deze zaken wel mee.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het verhaal is helemaal niet zwak. Bovendien is TS helemaal niet van plan om een juridische strjid aan te gaan, dus doet dat er al niet meer toe. Het lijkt mij zaak om dan vooral de schade te beperken.
Alles opnemen op je telefoonquote:Op woensdag 1 juli 2015 12:49 schreef Drieklank het volgende:
Ik ben gewoon aan het werk en wacht in spanning af wat er gebeurt. Ik heb van mijn huisgenoot begrepen dat hij net is langs geweest, maar mijn spullen nog heeft laten staan. Hij heeft tegen mijn huisgenoot gezegd dat hij vanavond zijn (zeer agressieve en intimiderende) zoon langs gaat sturen.
Ik zou dan toch eerder opteren voor een vaste verborgen camera erbij.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:52 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Alles opnemen op je telefoon![]()
Laat hem maar langs komen, beter bewijs kan je niet krijgen.....
Dit, en ook telefoongesprekken kun je opnemen met een app. Je kunt ook ergens een cameratje ophangen verdekt, kun je ook een telefoon voor gebruiken zijn ook wel apps voor. Succes topicstarter, stay strong!quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:52 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Alles opnemen op je telefoon![]()
Laat hem maar langs komen, beter bewijs kan je niet krijgen.....
Dat doet de politie niet, zijn ze niet toe bevoegd. De politie kan momenteel niks doen, het is tot nu toe idd slechts een civiele kwestie.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:49 schreef Drieklank het volgende:
en zal misschien eindelijk passende maatregelen nemen om de situatie veilig te stellen (straatverbod o.i.d.?)
Whehequote:Op woensdag 1 juli 2015 13:07 schreef Drieklank het volgende:
Ik denk dat ik de kamerdeur gewoon op slot draai, alle ramen open doe en lekker buiten in de tuin ga zitten. Dan kunnen de buren meegenieten.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die zit hopelijk enigszins ontspannen met een biertje te genieten van de luwte voor het huis.
En bedankt voor je antwoord hequote:Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef Drieklank het volgende:
[..]![]()
Saillant detail: hij heeft wel de sleutel van mijn kamer.
Dan heeft 'op slot draaien' ook weinig zin. Beter zet je zo'n ding op de deur en ga je binnen zitten:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |