abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153313231
In welke gemeente woon je nu?
pi_153313269

[ Bericht 100% gewijzigd door Drieklank op 07-06-2015 07:34:14 (Lijkt me toch niet zo handig) ]
pi_153321414
Zoek eens uit wat het prijsverschil is tussen een verhuurd huis verkopen en een niet verhuurd huis, dan weet je wat ongeveer hun budget is om je uit huis te krijgen.
  zondag 7 juni 2015 @ 10:39:01 #54
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_153321546
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:10 schreef CruisinDen het volgende:
Waarom ga je zo in de slachtofferrol? Je bent net zo verschrikkelijk als je verhuurder, ondanks dat je juridisch wellicht gelijk hebt. Verhuurder kondigt aan het huis te willen verkopen, jij zegt niets, laat bezichtigingen toe, verhuurder neemt logisch aan dat er geen probleem is, bied je een lager contract aan tot augustus en dán ga je zitten kloten over dat je helemaal niet weg wilt. Je begrijpt toch wel dat, als je er niet makkelijk uitgaat (zoals de verhuurder heeft geprobeerd) het dan moeilijk gaat (zoals die nu dus doet met die verhoging, borg en even met een familielid langs je kamer gaan)?

Tuurlijk, dat je in je recht staat omdat je contract voor onbepaalde tijd is is prima, helemaal omdat je als huurder enorm beschermt word. Besef wel alleen dat de consequenties die de verhuurder nu doorvoert gewoon je eigen schuld is.

Wil je in ieder geval veel succes wensen, laat je niet belazeren maar maakt het jezelf ook niet te moeilijk. ;)
Als jij op je werk een vast contract krijgt en na een jaar maken ze er een jaarcontract van werk jij daar gewillig aan mee?

Hij heeft TS een contract gegeven, dat zorgt voor verbintenissen.
Dit, dus.
  zondag 7 juni 2015 @ 11:04:03 #55
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153321853
Maak even melding bij de politie van dit voorval, anders heb je straks geen poot om op te staan. Neem het de volgende keer desnoods op met je telefoon.

Maar goed blijft klote, je huurt nu niet meer echt lekker ondanks dat je in je recht staat. Zou wel vertrekken om die reden, maar niet zo makkelijk als dat de verhuurder wil.

Beetje jammer dat je van die ongelooflijke kampers als verhuurder hebt.

Sterkte & succes
pi_153326033
Wat een idioot die verhuurder.

Denkt hij nou werkelijk dat het contract voor onbepaalde tijd vervalt omdat je weigert om een vervangend contract te tekenen?

Jij mag hier blijven wonen tot je dood, tenzij de rechter anders bepaald heeft. Daar kan de verhuurder helemaal niets aan veranderen.

Het enige wat de verhuurder legaal kan doen om jou te laten verhuizen, is jou verleiden om te vertrekken door je iets te bieden waar jij vrolijk van wordt. Dat kan zijn een mooie vervangende woonruimte voor een goede prijs, of een flinke som geld als oprotpremie. Bijvoorbeeld 10.000-15.000 euro.

De weg die de verhuurder nu is ingeslagen is absoluut de verkeerde weg. Mijn advies is dan ook:
- Zorg dat je in contact staat met een advocaat, de wijkagent en de politie.
- Communiceer zoveel mogelijk schriftelijk met de verhuurder en probeer mondelinge gesprekken op te nemen
- Bewaar belangrijke en waardevolle spullen niet in je kamer. Denk hierbij vooral ook aan alle communicatie met de verhuurder. Maak een kopie van alle brieven en bewaar het origineel bij je ouders of een goede vriend(in).
- Zorg dat je voor nood een adres achter de rug hebt waar je een paar nachten kunt slapen, mocht de zaak escaleren.

En dan misschien wel het moeilijkste en belangrijkste:
Probeer om niet emotioneel te worden in je communicatie met de verhuurder. Hou het zakelijk en formeel. Ook daarom kun je het beste schriftelijk communiceren, want dan kun je beter nadenken over wat je wilt communiceren en het eerst nog even na laten lezen door iemand met verstand van zaken die er niet emotioneel bij betrokken is.
  zondag 7 juni 2015 @ 14:49:51 #57
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_153326409
Misschien een tip voor TS: ik ken iemand omg. Zuidplein, eigen tweekamerappartement en die betaalt minder dan jij. Die heeft wel bijkomende kosten natuurlijk (gas, water, licht, gemeentelijke heffingen enzo) maar je kunt in Rotterdam zeker wel wat beters krijgen. Zou zeker iets beters gaan zoeken :)
pi_153329552
Meteen naar huurcommissie, die zijn over het algemeen erg relaxt.
  maandag 8 juni 2015 @ 09:55:25 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_153346296
Weet je wat jij moet doen?
1. contact opnemen met de huurcommissie
2. de politie bellen zodra je in je eigen woonruimte bedreigd wordt of iemand probeert binnen te dringen.
censuur :O
pi_153347714
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:39 schreef Drieklank het volgende:
Ik ben naar de politie gegaan voor bedreiging en huisvredebreuk. De politie vindt het een civiele aangelegenheid en wil hooguit een mutatie opnemen. Pas als er daadwerkelijk huisvredebreuk wordt gepleegd, dan mag ik bellen. Zo'n agressieve man aan de deur is blijkbaar ook civiel.
Civiele zaak, standaard politiejargon voor zoek het zelf maar uit. "waakzaam en dienstbaar". Zij moeten natuurlijk bij hem langs zodat hij weet dat hij in de kijker loopt met zijn gedrag. Ik vind het een wonder dat ons land ondanks deze politie nog zo goed functioneert.

Sterkte met je probleem. Neem op tijd je verlies. Als je geen vrienden in de onderwereld hebt, dan is dit een verloren zaak.
  maandag 8 juni 2015 @ 18:22:07 #61
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_153358425
Ben je al aan het zoeken TS? Dat lijkt me nu prioriteit 1.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_153360184
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ben je al aan het zoeken TS? Dat lijkt me nu prioriteit 1.
Ja, ik ga maar op zoek, want ik kan alleen maar verliezen in deze situatie. Er is geen wet die kan voorkomen dat hij mijn kamer binnenkomt, mijn eigendommen vernield en mij lichamelijk mishandelt.

Het kost mij geld om een gerechtelijke procedure te starten en na het vonnis kan hij alsnog weigeren om mee te werken aan bijvoorbeeld het terugbetalen van de borg. Dan kost het mij geld om een incassobureau in te schakelen en kan hij alsnog weigeren te betalen.

Ik ben verslagen.
pi_153360215
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ja, ik ga maar op zoek, want ik kan alleen maar verliezen in deze situatie. Er is geen wet die kan voorkomen dat hij mijn kamer binnenkomt, mijn eigendommen vernield en mij lichamelijk mishandelt.

Het kost mij geld om een gerechtelijke procedure te starten en na het vonnis kan hij alsnog weigeren om mee te werken aan bijvoorbeeld het terugbetalen van de borg. Dan kost het mij geld om een incassobureau in te schakelen en kan hij alsnog weigeren te betalen.

Ik ben verslagen.
Jij geeft makkelijk op... Tering :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_153360368
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik ben verslagen.
Met zo'n houding zul je ook geen winnaar worden.
pi_153360456
Ga gewoon met hen in gesprek en onderhandel.
pi_153360545
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Met zo'n houding zul je ook geen winnaar worden.
Met die houding is ook het hele rechtsstelsel overbodig.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_153360691
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij geeft makkelijk op... Tering :')
Wat anders? Als ik nu vertrek, dan kan ik voorstellen dat hij mijn borg + administratiekosten + resterende maandhuur terugbetaalt. Dan kan ik weer rustig wonen voor een betere prijs.

Het alternatief is stug blijven zitten en afwachten of ik ooit nog wat van mijn geld terugzie, terwijl ik kosten moet maken voor het sturen van aangetekende brieven, terwijl hij gewoon lekker zijn gang kan gaan om mij het leven zuur te maken.

Ben je zoals Ellen Ripley uit de Alien film? Zo ja, dan nodig ik je graag uit om mijn kamer te verdedigen tegen deze monsters. Zo nee, wat stel je voor?
pi_153360764
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:41 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Wat anders? Als ik nu vertrek, dan kan ik voorstellen dat hij mijn borg + administratiekosten + resterende maandhuur terugbetaalt. Dan kan ik weer rustig wonen voor een betere prijs.

Het alternatief is stug blijven zitten en afwachten of ik ooit nog wat van mijn geld terugzie, terwijl ik kosten moet maken voor het sturen van aangetekende brieven, terwijl hij gewoon lekker zijn gang kan gaan om mij het leven zuur te maken.

Ben je zoals Ellen Ripley uit de Alien film? Zo ja, dan nodig ik je graag uit om mijn kamer te verdedigen tegen deze monsters. Zo nee, wat stel je voor?
Gast, hij krijgt je er alleen maar uit dmv een rechtzaak en jij wil die moeite niet eens nemen. Hoe je nu reageert is een teken van zwakte en zeer sneu.
pi_153360796
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:41 schreef Drieklank het volgende:

[..]

ik denk dat je zelfs nog een verhuisvergoeding van 5k kan krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_153361124
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Gast, hij krijgt je er alleen maar uit dmv een rechtzaak en jij wil die moeite niet eens nemen. Hoe je nu reageert is een teken van zwakte en zeer sneu.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:45 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ik denk dat je zelfs nog een verhuisvergoeding van 5k kan krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb van de advocaat van de rechtswinkel begrepen dat in het geval van een rechtszaak de rechter sowieso zal besluiten om mijn overeenkomst te ontbinden, omdat er sprake is van een geschil die de rechter opgelost wil hebben. Als ik daarbij mijn poot stijf houd, dan zal de rechter mij onredelijk vinden en eisen dat ik onder andere de griffierechten en eventuele andere kosten die de verhuurder maakt moet betalen. De rechter kan eventueel besluiten dat de verhuurder mij moet compenseren, maar dat zal zeker geen duizenden euro's zijn, aldus de advocaat en dan nog zal ik waarschijnlijk aanvullende kosten moeten maken voor aangetekende brieven en het incassobureau om die vergoeding te claimen. Bovendien kost het de verhuurder bijna niets om te procederen, omdat de verhuurder zich niet door een advocaat hoeft te laten vertegenwoordigen voor de kantonrechter.
pi_153361337
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:58 schreef Drieklank het volgende:

[..]

[..]

Ik heb van de advocaat van de rechtswinkel begrepen dat in het geval van een rechtszaak de rechter sowieso zal besluiten om mijn overeenkomst te ontbinden, omdat er sprake is van een geschil die de rechter opgelost wil hebben. Als ik daarbij mijn poot stijf houd, dan zal de rechter mij onredelijk vinden en eisen dat ik onder andere de griffierechten en eventuele andere kosten die de verhuurder maakt moet betalen. De rechter kan eventueel besluiten dat de verhuurder mij moet compenseren, maar dat zal zeker geen duizenden euro's zijn, aldus de advocaat en dan nog zal ik waarschijnlijk aanvullende kosten moeten maken voor aangetekende brieven en het incassobureau om die vergoeding te claimen. Bovendien kost het de verhuurder bijna niets om te procederen, omdat de verhuurder zich niet door een advocaat hoeft te laten vertegenwoordigen voor de kantonrechter.
wauw, geef dan maar meteen op :')
  maandag 8 juni 2015 @ 20:10:35 #72
442834 Uitgebloed
Geen rood kruis meer..
pi_153361467
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:58 schreef Drieklank het volgende:

[..]

[..]

Ik heb van de advocaat van de rechtswinkel begrepen dat in het geval van een rechtszaak de rechter sowieso zal besluiten om mijn overeenkomst te ontbinden, omdat er sprake is van een geschil die de rechter opgelost wil hebben. Als ik daarbij mijn poot stijf houd, dan zal de rechter mij onredelijk vinden en eisen dat ik onder andere de griffierechten en eventuele andere kosten die de verhuurder maakt moet betalen.

Ik weet niet wat voor een advocaat dat is, maar ik zou heel hard weglopen bij hem en een andere advocaat zoeken. Die advocaat kan niet weten hoe de rechter oordeelt. En die rechter.. die heeft het recht te handhaven. En het recht staat toch echt aan jouw kant in deze. Natuurlijk wil ie het geschil oplossen, dus hij zal ongetwijfeld wel de kans geven aan de verhuurder om eerst gezamelijk tot een overeenstemming te komen alvorens ie zn oordeel velt.

quote:
De rechter kan eventueel besluiten dat de verhuurder mij moet compenseren, maar dat zal zeker geen duizenden euro's zijn, aldus de advocaat en dan nog zal ik waarschijnlijk aanvullende kosten moeten maken voor aangetekende brieven en het incassobureau om die vergoeding te claimen.
Onder het vonnis kan ie niet uit. Laat de incasso aan de deurwaarder over. Wederom op zjjn kosten; het vonnis ligt er al.

quote:
Bovendien kost het de verhuurder bijna niets om te procederen, omdat de verhuurder zich niet door een advocaat hoeft te laten vertegenwoordigen voor de kantonrechter.
En jij denkt dat ie zonder advocaat daar verschijnt?
Je staat in je recht, dus procederen kost 'm 100% zekerheid euro's. Euro's die ie aan jou mag vergoeden dus..

Sorry, maar je klinkt echt als een enorm watje dat wel heel makkelijk met zich laat sollen.
Daarmee moet ik alleen een kanttekening maken dat ik geen idee heb hoe intimiderend de huisbaas is..
Ook hoi!
pi_153361619
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:10 schreef Uitgebloed het volgende:

[..]

Dan gooi je een beslag op die woning en laat je de deurwaarder dat oplossen. Op zijn kosten; het vonnis ligt er al.

[..]

En jij denkt dat ie zonder advocaat daar verschijnt?
Je staat in je recht, dus procederen kost 'm 100% zekerheid euro's. Euro's die ie aan jou mag vergoeden dus..

Sorry, maar je klinkt echt als een enorm watje dat wel heel makkelijk met zich laat sollen.
Daarmee moet ik alleen een kanttekening maken dat ik geen idee heb hoe intimiderend de huisbaas is..
Nee, dat is helemaal niet zeker. Dat heb ik nog specifiek nagevraagd. Het kan een besluit zijn van de rechter, maar het komt evengoed voor dat de kosten worden gedeeld of zelfs voor rekening van de huurder komen. Gezien mijn inkomsten krijg ik ook geen subsidie en het is onduidelijk waar de verhuurder toe in staat is. Daarom raadt de rechtswinkel mij aan om toch te vertrekken, omdat het de moeite gewoon niet waard is..
pi_153361721
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet zeker. Dat heb ik nog specifiek nagevraagd. Het kan een besluit zijn van de rechter, maar het komt evengoed voor dat de kosten worden gedeeld of zelfs voor rekening van de huurder komen. Gezien mijn inkomsten krijg ik ook geen subsidie en het is onduidelijk waar de verhuurder toe in staat is. Daarom raadt de rechtswinkel mij aan om toch te vertrekken, omdat het de moeite gewoon niet waard is..
Bijzonder slechte rechtswinkel zeg. Je staat gewoon in je recht... :N
  maandag 8 juni 2015 @ 20:42:07 #75
442834 Uitgebloed
Geen rood kruis meer..
pi_153362670
Topicstarter :N
Rechtswinkel :N
Verhuurder: *O*

Je mag best wat meer ruggengraat kweken en voor jezelf en je recht opkomen. Je staat in je recht, die verhuurder mag je er niet uitzetten. Doet ie dat toch, dan geeft geen rechter 'm gelijk. De kans dat je verliest is klein. De kans dat je veroordeelt wordt tot de kosten ook. De kans dat de verhuurder de hele rechtsgang mag betalen: levensgroot.

En natuurlijk is er een kans dat je een deel van de kosten zelf moet betalen. Maar dat zal een relatief klein bedrag zijn, ALS dat al het geval zal zijn.

Maar vertrekken is natuurlijk wel de weg van de minste weerstand.

Ik voorzie al problemen met de borg trouwens, als het zo'n kutverhuurder is!
Ook hoi!
pi_153367451
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:05 schreef dodoria het volgende:

Wat ik in jou situatie nu zou doen is op zoek gaan naar nieuwe woonruimte, en in de tussentijd proberen een werkbare relatie met de verhuurder te behouden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:10 schreef dodoria het volgende:
Ik zou je verhuurder benaderen (in een normaal gesprek, geen briefje op de deur) en vertellen dat je op zoek gaat naar iets anders.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:40 schreef Basp1 het volgende:

Verder zit er een groot gat tussen recht hebben en recht krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:40 schreef hottentot het volgende:

[..]

Stel hem voor dat als hij jouw borg pint en je contant in het handje geeft, en tekent dat jij het object goed oplevert en hij niets meer zal verhalen dat jij dan deze week nog weg bent.

Als je het gevecht niet aan wil gaan of het geestelijk gewoon niet trekt (wat trouwens geen enkele schande is, want de meesten zouden er slecht van slapen) dan zit je daar niet goed, kost je ook je gemoedsrust. Dan beter kiezen voor iets waar jij geen enkele gezeik meer aan over houd, en waarbij je gewoon verder kunt.

quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:44 schreef bijdehand het volgende:

Hoe je nu reageert is een teken van zwakte en zeer sneu.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:42 schreef Uitgebloed het volgende:

Je mag best wat meer ruggengraat kweken en voor jezelf en je recht opkomen.
Jullie brengen me in de war :P

Ik heb in ieder geval de mutatie laten maken.
  maandag 8 juni 2015 @ 22:40:34 #77
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153367958
Kies je eigen pad. Je hoeft je niet te verantwoorden tegenover fokkers hier.

Het is in R&P ook altijd; er komt iemand met een relatie probleem en de helft van de fokkers zegt dat hij/zij de relatie moet verbreken.

Jij zit hier middenin, kies wat voor jouzelf het beste is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_153367993
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:30 schreef Drieklank het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Sommigen vinden dat je zo snel mogelijk een ander huis moet zoeken, weer anderen vinden dat je de buurman op zijn muil moet slaan (of ze dat zelf zouden doen laten we even in het midden)
En de derde groep waar ik toe behoor stelt dat jij je eigen keuze moet maken, als jij nu al weet dat je hem fysiek niet aan kunt dan is het niet slim om een knal terug te geven (choose your battles wisely)
tevens kunnen wij jouw buurman niet inschatten en hoe hij zou reageren op een aangifte wegens mishandeling. Dat kun jij denk ik het beste want van ons ken alleen jij hem. Daarom een notitie laten maken voor als er wel meer gezeik zou komen. (en dat heb je gedaan)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_153369644
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:30 schreef Drieklank het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik denk dat de kritiek meer op je houding gericht was, niet zozeer op de keuzes die je nu maakt.
Je neemt een slachtoffer houding aan, in plaats van naar oplossingen te zoeken.
  maandag 8 juni 2015 @ 23:32:33 #80
409579 LuDann
All the way
pi_153370017
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:23 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik denk dat de kritiek meer op je houding gericht was, niet zozeer op de keuzes die je nu maakt.
Je neemt een slachtoffer houding aan, in plaats van naar oplossingen te zoeken.
Dit is toch ook een oplossing? In plaats van een lange strijd aan te gaan kiest TS ervoor gewoon een andere woning te zoeken en een hoop gezeik te ontwijken. Dat kan. Alleen maar omdat je de strijd aan zou kunnen gaan betekent nog niet dat je daar dan ook voor moet kiezen.
pi_153372294
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dit is toch ook een oplossing? In plaats van een lange strijd aan te gaan kiest TS ervoor gewoon een andere woning te zoeken en een hoop gezeik te ontwijken. Dat kan. Alleen maar omdat je de strijd aan zou kunnen gaan betekent nog niet dat je daar dan ook voor moet kiezen.
Ik denk dat je mn punt mist. Ik heb TS al van t begin af aan geadviseerd een andere woning te zoeken en de situatie te deescaleren. Maar TS maakt zijn keuze op basis van een hoop 'ach en wee wat is de wereld oneerlijk voor mij' in plaats van gewoon te bekijken hoe hij het best met deze situatie om kan gaan. Daar krijgt hij wat kritiek op.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:48:10 #82
409579 LuDann
All the way
pi_153372327
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:44 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik denk dat je mn punt mist. Ik heb TS al van t begin af aan geadviseerd een andere woning te zoeken en de situatie te deescaleren. Maar TS maakt zijn keuze op basis van een hoop 'ach en wee wat is de wereld oneerlijk voor mij' in plaats van gewoon te bekijken hoe hij het best met deze situatie om kan gaan. Daar krijgt hij wat kritiek op.
Nou ja prima hoor verder, maar het komt op mij over dat TS dit heeft besloten na weinig bemoedigend advies van de rechtswinkel. Ik denk dat ik dan misschien hetzelfde wel had gedaan.
pi_153372886
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:48 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nou ja prima hoor verder, maar het komt op mij over dat TS dit heeft besloten na weinig bemoedigend advies van de rechtswinkel. Ik denk dat ik dan misschien hetzelfde wel had gedaan.
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 04:54:49 #84
442834 Uitgebloed
Geen rood kruis meer..
pi_153372981
Och, als ik ts was had ik ook wat anders gezocht, maar dat is dan voornamelijk vanwege het bezemhok van 8m2 dat ie huurt voor 400 euro wat belachelijk veel is.
Ook hoi!
pi_153373211
Mensen die hier stoer zeggen dat hij de juridische strijd aan moet gaan, hebben jullie zelf al eens in een huis gewoond waar je door de verhuurder bedreigd wordt, en de politie dan zo op je melding reageert?

Ik heb de ellende met de huurcommissie omtrent verlaging van de huren met 8 huisgenoten samen meegemaakt. Bedreiging door de verhuurder, een met slot afgesloten gemeenschappelijke keuken, andere treiterijen door de verhuurder.

Wanneer ik dit als eenling had moeten doen was ik ook afgehaakt.
pi_153373354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 07:00 schreef Basp1 het volgende:
Mensen die hier stoer zeggen dat hij de juridische strijd aan moet gaan, hebben jullie zelf al eens in een huis gewoond waar je door de verhuurder bedreigd wordt, en de politie dan zo op je melding reageert?

Ik heb de ellende met de huurcommissie omtrent verlaging van de huren met 8 huisgenoten samen meegemaakt. Bedreiging door de verhuurder, een met slot afgesloten gemeenschappelijke keuken, andere treiterijen door de verhuurder.

Dat is typisch een eigenschap van mensen, zelf hadden ze het altijd beter gedaan.
Gelukkig hebben we tv-programma's zoals opgelicht, help mijn vakantie is naar de kloten enz dan ook niet nodig......
pi_153376947
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 07:00 schreef Basp1 het volgende:

QFT

Het is het niet waard om hiervoor in elkaar geslagen te worden. En ja, zoals het eruit ziet, is die dreiging er wel. Dan kan je het recht wel aan je zijde hebben, maar met bv. een gebroken oogkas heb je daar zo weinig aan.

Ik zou het eerst nog eens aankaarten bij het politiebureau. Als ze er dan nog steeds niets mee willen doen, dan zou ik een klacht indienen.
pi_153378861
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:25 schreef noutie het volgende:

[..]

QFT

Het is het niet waard om hiervoor in elkaar geslagen te worden. En ja, zoals het eruit ziet, is die dreiging er wel. Dan kan je het recht wel aan je zijde hebben, maar met bv. een gebroken oogkas heb je daar zo weinig aan.

Ik zou het eerst nog eens aankaarten bij het politiebureau. Als ze er dan nog steeds niets mee willen doen, dan zou ik een klacht indienen.
De politie noteert het alleen als er geen daadwerkelijk fysiek geweld gebruikt is doet men er niets mee. Tenminste dat was wat er ruim 20 jaar geleden ook gebeurde toen het mij(ons) overkwam.

Gelukkig waren wij met 8 mensen en kon de huisbaas moeilijk de bedreiging van fysiek geweld uitvoeren.

Even een mooie anekdote over die dichte keukendeur.

De eerst maal had de huisbaas deze gewoon met een slot afgesloten en aangezien de deur naar binnen toe open ging konden we de pennen uit de scharnieren tikken en zodoende de keuken weer gebruiken. Dat had de huisbaas op een gegeven moment door en toen heeft hij zelfs dievenklauwen in de keukendeur ingebouwd. Als student laat je je niet zo snel van slag brengen dus met wat zaagjes hebben we wederom die keuken toegankelijk gemaakt. :D

Daarna heeft hij nog eens de stoppen voor de keuken verwijdert zodat er daar geen stroom meer was, maar aangezien het een hobbybob was hadden daarna 2 huisgenoten ook geen stroom meer op hun kamer. Dus ook de pennen van de scharnieren van de meterkast moeten verwijderen om weer iedereen stroom te kunnen geven. Bedreigingen dat hij in de kamer die nog niet verhuurt was een junk zou zetten die ons leven zuur zou maken. enz..

Zomaar binnenkomen als hij daar zin in had en nog meer van zulke vreemde gedragingen als verhuurder.

Bij de huurcommissie had men voor de verantwoording van de zogenaamde stoffering die we zouden huren een doos met oude bonnetjes gekregen. Toen de huurcommissie bij ons langs kwam en de slijtage plekken in de stoffering zag moest men hartelijk lachen en heeft men meteen die post als ongeldig bij de huurprijs berekening geschrapt.
pi_153408199
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet er toch nog even over nadenken. Ondertussen kwam ik het onderstaande tegen en dat is ook niet bemoedigend:

Woonnet Rijnmond :')
pi_153409486
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:19 schreef Drieklank het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet er toch nog even over nadenken. Ondertussen kwam ik het onderstaande tegen en dat is ook niet bemoedigend:

[ afbeelding ]

Woonnet Rijnmond :')
Hoelang sta jij daar dan al ingeschreven?

2010 tm 2015 is maar 5 jaar wachttijd voor een sociaal verhuurde woning.

Je zou ook eens op de website van pararius kunnen kijken.

http://www.pararius.nl/hu(...)ssel/straal-20/0-400
pi_153410435
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoelang sta jij daar dan al ingeschreven?

2010 tm 2015 is maar 5 jaar wachttijd voor een sociaal verhuurde woning.

Je zou ook eens op de website van pararius kunnen kijken.

http://www.pararius.nl/hu(...)ssel/straal-20/0-400
Mijn inschrijftijd is vervallen, omdat ik in mijn studententijd een zogenaamde ''zelfstandige woonruimte'' heb gehuurd (een kamer van 16 vierkante meter met eigen voordeur). Daarom sta ik nu pas 2 jaar ingeschreven.

Met 125 reacties op een woonruimte van 23 vierkante meter zou ik wel minimaal 6 jaar ingeschreven moeten staan. :P
pi_153540685
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:42 schreef Drieklank het volgende:
knip
Is er al nieuws?
Als je rond kijkt voor woonruimte, alles aanpakken wat je kan. Zet wat op Facebook, vraag collega's, hang desnoods bij de AH/Jumbo een advertentie etc. Laat de hele wijk weten dat je iets zoekt. Zo vergroot je de kans natuurlijk.

Verder hoop ik dat je er uit komt met de verhuurder, maar wat een nare klotevent zeg, wat een etter. Intimidatie en zomaar je kamer binnen gaan, walgelijk.
pi_153541360
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 05:47 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Is er al nieuws?
Als je rond kijkt voor woonruimte, alles aanpakken wat je kan. Zet wat op Facebook, vraag collega's, hang desnoods bij de AH/Jumbo een advertentie etc. Laat de hele wijk weten dat je iets zoekt. Zo vergroot je de kans natuurlijk.

Verder hoop ik dat je er uit komt met de verhuurder, maar wat een nare klotevent zeg, wat een etter. Intimidatie en zomaar je kamer binnen gaan, walgelijk.
Nee, hij zal deze week of de volgende wel voor mijn deur staan. Dan heb ik de telefoon bij de hand om de politie te bellen.

Ondertussen ben ik op zoek naar beteren oorden, maar ik ga niet alles aanpakken wat ik kan. Ik wil niet meer tegen mijn zin wonen.
pi_153930689
Even een korte update:

Ik heb geen andere kamer gevonden.
Het huis is verkocht en moet binnen 2 maanden leeg zijn opgeleverd, anders gaat de koop niet door.

De verhuurder wil niet onderhandelen.
Hij verwacht nog steeds dat ik voor 1 juli vertrek.

De verhuurder komt morgen of overmorgen de kamer ontruimen en zegt mijn borg niet terug te betalen. Hij trekt zich niets aan van het feit dat ik door de politie een mutatie heb laten maken.

Hij blijft volhouden dat de overeenkomst beëindigd is en liegt tegen mijn huisgenoot dat ik mondeling akkoord ben gegaan.

Ik heb gewoon de huur voor juli betaald en bel de politie als het zover is

De ontruiming doet me weinig, maar op deze manier zie ik het ervan komen dat hij mij wat aandoet om dat huis te verkopen.

Kan ik mezelf nog op een legale, maar keiharde manier verweren? Hij schijnt bijvoorbeeld psycholoog te zijn. Mag ik zijn naam noemen en kapot maken, bijvoorbeeld met hulp van sociale media, posters op het winkelcentrum, misschien de buren inlichten o.i.d.? Ik ben het zat om me o te laten pesten.
  maandag 29 juni 2015 @ 17:31:25 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153930724
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:29 schreef Drieklank het volgende:
Mag ik zijn naam noemen en kapot maken, bijvoorbeeld met hulp van sociale media, posters op het winkelcentrum,
Dit lijkt jou legaal?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153930727
quote:
Even een korte update:

Ik heb geen andere kamer gevonden
Het huis is verkocht en moet binnen 2 maanden leeg zijn opgeleverd, anders gaat de koop niet door

De verhuurder wil niet onderhandelen
Hij verwacht nog steeds dat ik voor 1 juli vertrek

De verhuurder komt morgen of overmorgen de kamer ontruimen en zegt mijn borg niet terug te betalen. Hij trekt zich niets aan van het feit dat ik door de politie een mutatie heb laten maken

Hij blijft volhouden dat de overeenkomst beëindigd is en liegt tegen mijn huisgenoot dat ik mondeling akkoord ben gegaan

Ik heb gewoon de huur van juli betaald en bel de politie als het zover is

De ontruiming doet me weinig, maar op deze manier zie ik het ervan komen dat hij mij wat aandoet om dat huis te verkopen.

Kan ik mezelf nog op een legale, maar keiharde manier verweren? Hij schijnt bijvoorbeeld psycholoog te zijn. Mag ik zijn naam noemen en kapot maken, bijvoorbeeld met hulp van sociale media, posters op het winkelcentrum, misschien de buren inlichten o.i.d.? Ik ben het zat om me z te laten pesten.
Zoek eens op smaad.
pi_153930867
quote:
Even een korte update:

Het huis is verkocht en moet binnen 2 maanden leeg zijn opgeleverd, anders gaat de koop niet door.

De verhuurder komt morgen of overmorgen de kamer ontruimen en zegt mijn borg niet terug te betalen. Hij trekt zich niets aan van het feit dat ik door de politie een mutatie heb laten maken.

Hij blijft volhouden dat de overeenkomst beëindigd is en liegt tegen mijn huisgenoot dat ik mondeling akkoord ben gegaan.

Kan ik mezelf nog op een legale, maar keiharde manier verweren? Hij schijnt bijvoorbeeld psycholoog te zijn. Mag ik zijn naam noemen en kapot maken, bijvoorbeeld met hulp van sociale media, posters op het winkelcentrum, misschien de buren inlichten o.i.d.? Ik ben het zat om me o te laten pesten.
Dat verweren lijkt me niet gewenst, ook al klinkt het voor jou misschien nu als een goed idee.

Ik zou naar de politie gaan en bespreken of er een agent op standby kan zijn op het moment dat de huisbaas heeft gedreigd de kamer te ontruimen.

Dat mag namelijk echt niet, en hij zou daar een straf voor moeten krijgen als hij het wel probeert.

Geen idee of de politie iets doet helaas.

Ik zou zo veel mogelijk instanties om hulp vragen
pi_153930869
quote:
Even een korte update:

Jij mag hem niet onnodig zwart maken, daarmee zou jij aan het kortste eind trekken.

Als hij jou spullen er uit zou werken en je hebt al een aantekening wegens bedreiging, dan gewoon daarna toegang opeisen met hulp van de politie. En je mag braak toepassen om in je eigen woning te geraken. Als hij er andere sloten op zet dan gewoon de slotenmaker laten komen en het geld terugvorderen.

Staat jouw huurcontract toe dat er mondeling word opgezegd? En zo ja dan kan hij dat toch niet bewijzen.

Als je hem al zou willen naaien, dan doe je dat het beste door er te blijven zitten, want waarschijnlijk moet hij dan 10% van de koopsom als boete ophoesten. Weet je of en zo ja via welke makelaar het gegaan is? Dan zou je die na een week even in kunnen lichten :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_153931119
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:40 schreef hottentot het volgende:

Weet je of en zo ja via welke makelaar het gegaan is? Dan zou je die na een week even in kunnen lichten :)
Oh my...

...dat is zo evil, dat ik daar niet aan gedacht heb. Natuurlijk ken ik de makelaar. Waarom pas na een week? Waarom niet morgen!

*Ik zit hier te gniffelen*
pi_153931210
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:54 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Oh my...

...dat is zo evil, dat ik daar niet aan gedacht heb. Natuurlijk ken ik de makelaar. Waarom pas na een week? Waarom niet morgen!

*Ik zit hier te gniffelen*
Omdat er een bedenktijd is bij een pas getekend voorlopig koopcontract waarbij partijen er boetevrij onderuit kunnen. Je zou toch niet willen riskeren dat die periode nog niet verstreken is.

Een goede makelaar zal de zaak aanhouden als er geen duidelijkheid is omtrent de staat van levering.

[ Bericht 6% gewijzigd door hottentot op 29-06-2015 18:07:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')