Als jij op je werk een vast contract krijgt en na een jaar maken ze er een jaarcontract van werk jij daar gewillig aan mee?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:10 schreef CruisinDen het volgende:
Waarom ga je zo in de slachtofferrol? Je bent net zo verschrikkelijk als je verhuurder, ondanks dat je juridisch wellicht gelijk hebt. Verhuurder kondigt aan het huis te willen verkopen, jij zegt niets, laat bezichtigingen toe, verhuurder neemt logisch aan dat er geen probleem is, bied je een lager contract aan tot augustus en dán ga je zitten kloten over dat je helemaal niet weg wilt. Je begrijpt toch wel dat, als je er niet makkelijk uitgaat (zoals de verhuurder heeft geprobeerd) het dan moeilijk gaat (zoals die nu dus doet met die verhoging, borg en even met een familielid langs je kamer gaan)?
Tuurlijk, dat je in je recht staat omdat je contract voor onbepaalde tijd is is prima, helemaal omdat je als huurder enorm beschermt word. Besef wel alleen dat de consequenties die de verhuurder nu doorvoert gewoon je eigen schuld is.
Wil je in ieder geval veel succes wensen, laat je niet belazeren maar maakt het jezelf ook niet te moeilijk.
Civiele zaak, standaard politiejargon voor zoek het zelf maar uit. "waakzaam en dienstbaar". Zij moeten natuurlijk bij hem langs zodat hij weet dat hij in de kijker loopt met zijn gedrag. Ik vind het een wonder dat ons land ondanks deze politie nog zo goed functioneert.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:39 schreef Drieklank het volgende:
Ik ben naar de politie gegaan voor bedreiging en huisvredebreuk. De politie vindt het een civiele aangelegenheid en wil hooguit een mutatie opnemen. Pas als er daadwerkelijk huisvredebreuk wordt gepleegd, dan mag ik bellen. Zo'n agressieve man aan de deur is blijkbaar ook civiel.
Ja, ik ga maar op zoek, want ik kan alleen maar verliezen in deze situatie. Er is geen wet die kan voorkomen dat hij mijn kamer binnenkomt, mijn eigendommen vernield en mij lichamelijk mishandelt.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ben je al aan het zoeken TS? Dat lijkt me nu prioriteit 1.
Jij geeft makkelijk op... Teringquote:Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ja, ik ga maar op zoek, want ik kan alleen maar verliezen in deze situatie. Er is geen wet die kan voorkomen dat hij mijn kamer binnenkomt, mijn eigendommen vernield en mij lichamelijk mishandelt.
Het kost mij geld om een gerechtelijke procedure te starten en na het vonnis kan hij alsnog weigeren om mee te werken aan bijvoorbeeld het terugbetalen van de borg. Dan kost het mij geld om een incassobureau in te schakelen en kan hij alsnog weigeren te betalen.
Ik ben verslagen.
Met zo'n houding zul je ook geen winnaar worden.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ja, ik ga maar op zoek, want ik kan alleen maar verliezen in deze situatie. Er is geen wet die kan voorkomen dat hij mijn kamer binnenkomt, mijn eigendommen vernield en mij lichamelijk mishandelt.
Het kost mij geld om een gerechtelijke procedure te starten en na het vonnis kan hij alsnog weigeren om mee te werken aan bijvoorbeeld het terugbetalen van de borg. Dan kost het mij geld om een incassobureau in te schakelen en kan hij alsnog weigeren te betalen.
Ik ben verslagen.
Met die houding is ook het hele rechtsstelsel overbodig.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met zo'n houding zul je ook geen winnaar worden.
Wat anders? Als ik nu vertrek, dan kan ik voorstellen dat hij mijn borg + administratiekosten + resterende maandhuur terugbetaalt. Dan kan ik weer rustig wonen voor een betere prijs.quote:
Gast, hij krijgt je er alleen maar uit dmv een rechtzaak en jij wil die moeite niet eens nemen. Hoe je nu reageert is een teken van zwakte en zeer sneu.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:41 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Wat anders? Als ik nu vertrek, dan kan ik voorstellen dat hij mijn borg + administratiekosten + resterende maandhuur terugbetaalt. Dan kan ik weer rustig wonen voor een betere prijs.
Het alternatief is stug blijven zitten en afwachten of ik ooit nog wat van mijn geld terugzie, terwijl ik kosten moet maken voor het sturen van aangetekende brieven, terwijl hij gewoon lekker zijn gang kan gaan om mij het leven zuur te maken.
Ben je zoals Ellen Ripley uit de Alien film? Zo ja, dan nodig ik je graag uit om mijn kamer te verdedigen tegen deze monsters. Zo nee, wat stel je voor?
ik denk dat je zelfs nog een verhuisvergoeding van 5k kan krijgen.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:41 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Wat anders? Als ik nu vertrek, dan kan ik voorstellen dat hij mijn borg + administratiekosten + resterende maandhuur terugbetaalt. Dan kan ik weer rustig wonen voor een betere prijs.
Het alternatief is stug blijven zitten en afwachten of ik ooit nog wat van mijn geld terugzie, terwijl ik kosten moet maken voor het sturen van aangetekende brieven, terwijl hij gewoon lekker zijn gang kan gaan om mij het leven zuur te maken.
Ben je zoals Ellen Ripley uit de Alien film? Zo ja, dan nodig ik je graag uit om mijn kamer te verdedigen tegen deze monsters. Zo nee, wat stel je voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
quote:Op maandag 8 juni 2015 19:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gast, hij krijgt je er alleen maar uit dmv een rechtzaak en jij wil die moeite niet eens nemen. Hoe je nu reageert is een teken van zwakte en zeer sneu.
quote:Op maandag 8 juni 2015 19:45 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik denk dat je zelfs nog een verhuisvergoeding van 5k kan krijgen.Ik heb van de advocaat van de rechtswinkel begrepen dat in het geval van een rechtszaak de rechter sowieso zal besluiten om mijn overeenkomst te ontbinden, omdat er sprake is van een geschil die de rechter opgelost wil hebben. Als ik daarbij mijn poot stijf houd, dan zal de rechter mij onredelijk vinden en eisen dat ik onder andere de griffierechten en eventuele andere kosten die de verhuurder maakt moet betalen. De rechter kan eventueel besluiten dat de verhuurder mij moet compenseren, maar dat zal zeker geen duizenden euro's zijn, aldus de advocaat en dan nog zal ik waarschijnlijk aanvullende kosten moeten maken voor aangetekende brieven en het incassobureau om die vergoeding te claimen. Bovendien kost het de verhuurder bijna niets om te procederen, omdat de verhuurder zich niet door een advocaat hoeft te laten vertegenwoordigen voor de kantonrechter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wauw, geef dan maar meteen opquote:Op maandag 8 juni 2015 19:58 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Ik heb van de advocaat van de rechtswinkel begrepen dat in het geval van een rechtszaak de rechter sowieso zal besluiten om mijn overeenkomst te ontbinden, omdat er sprake is van een geschil die de rechter opgelost wil hebben. Als ik daarbij mijn poot stijf houd, dan zal de rechter mij onredelijk vinden en eisen dat ik onder andere de griffierechten en eventuele andere kosten die de verhuurder maakt moet betalen. De rechter kan eventueel besluiten dat de verhuurder mij moet compenseren, maar dat zal zeker geen duizenden euro's zijn, aldus de advocaat en dan nog zal ik waarschijnlijk aanvullende kosten moeten maken voor aangetekende brieven en het incassobureau om die vergoeding te claimen. Bovendien kost het de verhuurder bijna niets om te procederen, omdat de verhuurder zich niet door een advocaat hoeft te laten vertegenwoordigen voor de kantonrechter.
Ik weet niet wat voor een advocaat dat is, maar ik zou heel hard weglopen bij hem en een andere advocaat zoeken. Die advocaat kan niet weten hoe de rechter oordeelt. En die rechter.. die heeft het recht te handhaven. En het recht staat toch echt aan jouw kant in deze. Natuurlijk wil ie het geschil oplossen, dus hij zal ongetwijfeld wel de kans geven aan de verhuurder om eerst gezamelijk tot een overeenstemming te komen alvorens ie zn oordeel velt.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:58 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Ik heb van de advocaat van de rechtswinkel begrepen dat in het geval van een rechtszaak de rechter sowieso zal besluiten om mijn overeenkomst te ontbinden, omdat er sprake is van een geschil die de rechter opgelost wil hebben. Als ik daarbij mijn poot stijf houd, dan zal de rechter mij onredelijk vinden en eisen dat ik onder andere de griffierechten en eventuele andere kosten die de verhuurder maakt moet betalen.
Onder het vonnis kan ie niet uit. Laat de incasso aan de deurwaarder over. Wederom op zjjn kosten; het vonnis ligt er al.quote:De rechter kan eventueel besluiten dat de verhuurder mij moet compenseren, maar dat zal zeker geen duizenden euro's zijn, aldus de advocaat en dan nog zal ik waarschijnlijk aanvullende kosten moeten maken voor aangetekende brieven en het incassobureau om die vergoeding te claimen.
En jij denkt dat ie zonder advocaat daar verschijnt?quote:Bovendien kost het de verhuurder bijna niets om te procederen, omdat de verhuurder zich niet door een advocaat hoeft te laten vertegenwoordigen voor de kantonrechter.
Nee, dat is helemaal niet zeker. Dat heb ik nog specifiek nagevraagd. Het kan een besluit zijn van de rechter, maar het komt evengoed voor dat de kosten worden gedeeld of zelfs voor rekening van de huurder komen. Gezien mijn inkomsten krijg ik ook geen subsidie en het is onduidelijk waar de verhuurder toe in staat is. Daarom raadt de rechtswinkel mij aan om toch te vertrekken, omdat het de moeite gewoon niet waard is..quote:Op maandag 8 juni 2015 20:10 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]
Dan gooi je een beslag op die woning en laat je de deurwaarder dat oplossen. Op zijn kosten; het vonnis ligt er al.
[..]
En jij denkt dat ie zonder advocaat daar verschijnt?
Je staat in je recht, dus procederen kost 'm 100% zekerheid euro's. Euro's die ie aan jou mag vergoeden dus..
Sorry, maar je klinkt echt als een enorm watje dat wel heel makkelijk met zich laat sollen.
Daarmee moet ik alleen een kanttekening maken dat ik geen idee heb hoe intimiderend de huisbaas is..
Bijzonder slechte rechtswinkel zeg. Je staat gewoon in je recht...quote:Op maandag 8 juni 2015 20:14 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet zeker. Dat heb ik nog specifiek nagevraagd. Het kan een besluit zijn van de rechter, maar het komt evengoed voor dat de kosten worden gedeeld of zelfs voor rekening van de huurder komen. Gezien mijn inkomsten krijg ik ook geen subsidie en het is onduidelijk waar de verhuurder toe in staat is. Daarom raadt de rechtswinkel mij aan om toch te vertrekken, omdat het de moeite gewoon niet waard is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |