En bedankt voor je antwoord hequote:Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef Drieklank het volgende:
[..]![]()
Saillant detail: hij heeft wel de sleutel van mijn kamer.
Dan heeft 'op slot draaien' ook weinig zin. Beter zet je zo'n ding op de deur en ga je binnen zitten:quote:
Leuk idee, als het niet te ver weg is, lijkt me dat wel wat.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef Hallmark het volgende:
In welke plaats woon je? Misschien zijn er Fokkers die trek hebben in een biertje
Ik gebruik deze app, werkt perfect.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:58 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
Dit, en ook telefoongesprekken kun je opnemen met een app.
Politie kan wel een soort van bemiddelende positie innemene en uitleggen wat de juiste manier is -via de rechter- om ts eruit te krijgen. Plus dat ie eweet dat de politie op de hoogte is kan m ook een helder moment geven.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat doet de politie niet, zijn ze niet toe bevoegd. De politie kan momenteel niks doen, het is tot nu toe idd slechts een civiele kwestie.
Heb je nu wel een advocaat al achter de hand die direct kan ingrijpen, mocht er toch wat gebeuren of je thuiskomt met vervangenvoordeursloten/lege kamer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:49 schreef Drieklank het volgende:
Ik ben gewoon aan het werk en wacht in spanning af wat er gebeurt. Ik heb van mijn huisgenoot begrepen dat hij net is langs geweest, maar mijn spullen nog heeft laten staan. Hij heeft tegen mijn huisgenoot gezegd dat hij vanavond zijn (zeer agressieve en intimiderende) zoon langs gaat sturen.
Mijn huisgenoten zijn de komende maand weg. Ik ben helemaal alleen in dat huis en dat is wel een zeer intimiderend vooruitzicht. Ik heb namelijk geen ouders, vrienden of wie dan ook om mij bij te staan. Ik heb gisteren de politie nog een reminder gestuurd dat de situatie vandaag ernstig uit de hand kan lopen en ik ga bellen voor huisvredebreuk, maar daar heb ik geen reactie op gehad.
Overigens kun je je inderdaad afvragen of het huis wel verkocht, want er staat niet eens 'onder optie' op Funda. Ondertussen heeft hij me wel sociaal geïsoleerd door het contract van mijn huisgenoten te beëindigen.
Dat ik niet de juridische strijd aan wil gaan, is niet helemaal waar. Ik had gedacht nog iets anders te vinden, mijn borg terug te vragen en het daarbij te laten zitten. Het alternatief zou een maandenlange, zo niet jarenlange uitputtingsslag zijn. Nu de situatie zo ernstig uit de hand gaat lopen, hoop ik met hulp van de politie snel een einde te kunnen maken aan de situatie. Als hij dan eindelijk gepakt wordt, ziet hij misschien eindelijk in dat hij mij er niet uit gaat krijgen op onwettelijke wijze. De politie ziet misschien dan eindelijk de dreiging in en zal misschien eindelijk passende maatregelen nemen om de situatie veilig te stellen (straatverbod o.i.d.?) Bovendien zal een jurist mij dan misschien sneller en beter willen helpen gezien de ernst van de situatie, zodat ik over een maand met een leuke som geld en een gerust hart vakantie kan vieren in een nieuw onderkomen. Tenminste, zo stel ik mij de ideale gang van zaken voor.
Denk ut nie:quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:44 schreef Inbox het volgende:
[..]
Politie kan wel een soort van bemiddelende positie innemene en uitleggen wat de juiste manier is -via de rechter- om ts eruit te krijgen. Plus dat ie eweet dat de politie op de hoogte is kan m ook een helder moment geven.
quote:Op maandag 29 juni 2015 17:29 schreef Drieklank het volgende:
Hij trekt zich niets aan van het feit dat ik door de politie een mutatie heb laten maken.
En een livestream voor ons Fokkers.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou dan toch eerder opteren voor een vaste verborgen camera erbij.
Van een telefoon in zijn gezicht geduwd te krijgen wordt die zoon volgens mij alleen maar agressiever.
Ook gewoon de deur van je kamer op slot draaien en eens kijken of ze die gaan intrappen. Terwijl ze aan het intrappen zijn meteen de politie bellen en het geluid van de pogingen laten horen.
Dat bedoel ik. Wat ik van de politie wil is dat ze gewoon met hem praten, meer niet. Ik snap niet waarom ze dat niet doen. Als er wat jongeren rondhangen lopen ze toch ook even langs om te praten en te laten weten dat ze in de gaten worden gehouden? Als er een luidruchtig verjaardagsfeest is, parkeren ze toch ook even hun auto op het plein? Als er geschreeuw uit een woning komt bellen ze toch ook even aan om te kijken wat er aan de hand is? In al die gevallen is er niet per se een strafbaar feit gepleegd, maar houden ze wel even een oogje in het zeil. Waarom dan niet even praten met huurder en verhuurder om te zeggen van joh, denken jullie erom dat jullie het netjes houden en naar de rechter gaan, want anders komen wij in beeld? Nee en we gaan niet in discussie, zegt de politie in mijn situatie.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:44 schreef Inbox het volgende:
[..]
Politie kan wel een soort van bemiddelende positie innemene en uitleggen wat de juiste manier is -via de rechter- om ts eruit te krijgen. Plus dat ie eweet dat de politie op de hoogte is kan m ook een helder moment geven.
Je zou eens kunnen vragen naar de wijkagent in jouw buurt. DIe heeft volgens mij net even wat meer tijd voor dit soort zaken dan de 'gewone' agent.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:55 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wat ik van de politie wil is dat ze gewoon met hem praten, meer niet. Ik snap niet waarom ze dat niet doen. Als er wat jongeren rondhangen lopen ze toch ook even langs om te praten en te laten weten dat ze in de gaten worden gehouden? Als er een luidruchtig verjaardagsfeest is, parkeren ze toch ook even hun auto op het plein? Als er geschreeuw uit een woning komt bellen ze toch ook even aan om te kijken wat er aan de hand is? In al die gevallen is er niet per se een strafbaar feit gepleegd, maar houden ze wel even een oogje in het zeil. Waarom dan niet even praten met huurder en verhuurder en om te zeggen van joh, denken jullie erom dat jullie het netjes houden en naar de rechter gaan, want anders komen wij in beeld? Nee en we gaan niet in discussie, zegt de politie in mijn situatie.
Ik woon in de omgeving van Rotterdam. Je mag best eens langs komen als je daar zin in hebt en dan krijg je van mij wel wat te drinken inderdaad.
Van een mutatie zou ik ook niet onder de indruk zijn. Maar als ze opeens voor de voordeur staan voor een gesprek, zou ik wat dimmen als verhuurder denk ik.quote:
Nee, de politie heeft mijn huurcontract gezien. Ik ga ervan uit dat ze me helpen de woning in te komen, als ik word buitengesloten, want zoiets moet sowieso door een onafhankelijke partij worden vastgesteld, als ik de kosten op de verhuurder wil verhalen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:45 schreef Inbox het volgende:
[..]
Heb je nu wel een advocaat al achter de hand die direct kan ingrijpen, mocht er toch wat gebeuren of je thuiskomt met vervangenvoordeursloten/lege kamer.
Je opperde dat-ie misschien onder de indruk zou zijn als-ie wist dat de politie op de hoogte is, niet dat-ie misschien onder de indruk zou zijn als de politie opeens voor de deur staat.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:02 schreef Inbox het volgende:
[..]
Van een mutatie zou ik ook niet onder de indruk zijn. Maar als ze opeens voor de voordeur staan voor een gesprek, zou ik wat dimmen als verhuurder denk ik.
Rare vogels heb je in allerlei soorten en maten, ik ken genoeg hoger opgeleiden die denken dat ze god zelf zijn.quote:Raar dat zo'n persoon een psycholoog zou zijn. Je zou zeggen dat ie dan wel wat netter zou zijn van gedrag.
Ik hoorde dit van mijn huisgenoot. Ik keek net zelf op LinkedIn. Hij blijkt maar een verpleegkundige te zijn in een psychiatrisch ziekenhuis van de GGZ. Hij is opgeleid in Electro Convulsie Therapie.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Je opperde dat-ie misschien onder de indruk zou zijn als-ie wist dat de politie op de hoogte is, niet dat-ie misschien onder de indruk zou zijn als de politie opeens voor de deur staat.
[..]
Rare vogels heb je in allerlei soorten en maten, ik ken genoeg hoger opgeleiden die denken dat ze god zelf zijn.
Of IRL:quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:58 schreef Drieklank het volgende:
Dat is best eng eigenlijk...Doet me denken aan films waarin de psychiater zelf zwaar gestoord is.
Deur op slot draaien en sleutel in het slot laten? (Als je thuis bent dan tenminste)quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef Drieklank het volgende:
[..]![]()
Saillant detail: hij heeft wel de sleutel van mijn kamer.
Dit vind ik ook geen slecht idee. Succes in ieder geval vanavond.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:45 schreef Andromache het volgende:
geen behoefte aan een Fokker die een oogje in het zeil houdt als de zoon langs komt?
Als het doel (of resultaat) is 'huisuitzetting' te voorkomen, stapt geen enkele advocaat daarin. Of het wordt alsnog een zeer duur geintje voor TS.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Weet niet of het zou helpen maar kun je geen pro forma advocaat inschakelen, en dat je vanaf nu alle correspondentie via die advocaat laat verlopen.
Lijkt me ook, maar is er geen andere manier om correspondentie via via te laten verlopen. Dit is mega intimiderend tov TS.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Als het doel (of resultaat) is 'huisuitzetting' te voorkomen, stapt geen enkele advocaat daarin. Of het wordt alsnog een zeer duur geintje voor TS.
Natuurlijk wel, maar durf jij langs te komen?*quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:45 schreef Andromache het volgende:
geen behoefte aan een Fokker die een oogje in het zeil houdt als de zoon langs komt?
TS heeft helemaal geen gezeik met de verhuurder maar wil gewoon een meisje zijn kamer in lokkenquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:53 schreef Drieklank het volgende:
Goed, ik ben in huis; we gaan het meemaken.
[..]
Natuurlijk wel, maar durf jij langs te komen?*
*Een meisje zijn is geen excuus, want emancipatie en ontwapenend voor de vijand
Sssstquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
TS heeft helemaal geen gezeik met de verhuurder maar wil gewoon een meisje zijn kamer in lokken
Maar sowieso iemand erbij hebben lijkt me goed hoor in dit geval. Ook als getuige namelijk straks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |