abonnement Unibet Coolblue
pi_153297110
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Algemeen
* Nieuw !
Foto's van PW (Pianista Trail)
Kaart van perico

Overzicht camera-instellingen en details alle beschikbare foto's - Perico
Kaarten en kmls (Google Earth) van biodiversiteit en flora & fauna-zones in het Parque La Amistad
Kaartmateriaal Google Earth & BING
De Lijst Kloothommel - uitgebreide lijst met brandende vragen en mogelijke antwoorden - update 20 mei
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de" afgrond?

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 22-05-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne (+ onderzoeksresultaten huid) en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video & audio, nieuwslinks en extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijke gevaren...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de optie; een misdrijf?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fotocollages en schattingen grootte Mirador door FOK!kers - daadwerkelijke grootte onbekend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaart- en satellietbeelden van het gebied

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 06-06-2015 11:45:29 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153297154
Wie zijn er allemaal op de kamer geweest om daar foto's te maken en te filmen?
Heel duidelijk is te zien dat er allerlei zaken verplaatst en verdwenen zijn.
En waarom hebben ze dat gedaan ?
Wat deed F daar allemaal op die kamer ?
Heeft hij daar verklaringen over afgelegd is hij al vastgenomen & ondervraagd ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153297164
laatste post Perico :

De blocnote lag op de grond onder het tafeltje. Volgens mij heeft F. met zijn telefoon videobeelden geschoten.

Op 7 april is er een fotograaf op de kamer geweest die ondermeer zijn foto's aan het EPA heeft aangeboden en die veelgebruikt zijn in de media. Sinaproc is berispt omdat ze de kamer niet ordelijk op de juiste manier hebben geinspecteerd.

Als de hostelhoudster niet had gehecht aan de 'autoriteit' van een gids en had gezegd: ik ga kijken of ze er zijn, maar daarna donderen jullie maar op, was dat veel beter geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 06-06-2015 12:00:02 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153298146
Nu wat anders. Iets dat bij mijn weten, nog nooit is besproken hier op FOK.

Wie in Boquete, was de buurman van Kris en Lisanne? Was dat een buurman in hostel of in de wijk?
Waarom werd HIJ gebeld toen de rugzak werd gevonden? Hoe komt het dat de vinders, de indianen, zijn telefoonnummer hadden? Wat is de link?

Het echtpaar (indianen) was op de hoogte van de vermissing van Lisanne en Kris en gaf de vondst door aan de buurman van de vrouwen in Boquete. Die waarschuwde de autoriteiten
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)anama-gevonden.dhtml
en:
http://nieuws.nl/algemeen(...)en-lisanne-gevonden/

Hier staat een wat andere versie:
De rugzak is door een Indiaanse boerin gevonden in een rijstveld, tijdens haar werk. De vrouw is na de vondst zo snel mogelijk naar een kennis in Boquete gegaan, een voettocht van acht uur dwars door het regenwoud.

Ze vertelt de kennis wat ze heeft gevonden en dat de rugzak mogelijk met de vermiste Nederlandse vrouwen te maken heeft. Een buurman van de kennis alarmeert vervolgens de politie.
http://nos.nl/artikel/202(...)ht-van-een-jaar.html
Wie was die kennis? Wie was de buurman van die kennis? Er is iig een buurman in het spel.

:7
pi_153300576
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:28 schreef RapaNui het volgende:
Nu wat anders. Iets dat bij mijn weten, nog nooit is besproken hier op FOK.

Wie in Boquete, was de buurman van Kris en Lisanne? Was dat een buurman in hostel of in de wijk?
Waarom werd HIJ gebeld toen de rugzak werd gevonden? Hoe komt het dat de vinders, de indianen, zijn telefoonnummer hadden? Wat is de link?

Het echtpaar (indianen) was op de hoogte van de vermissing van Lisanne en Kris en gaf de vondst door aan de buurman van de vrouwen in Boquete. Die waarschuwde de autoriteiten
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)anama-gevonden.dhtml
en:
http://nieuws.nl/algemeen(...)en-lisanne-gevonden/

Hier staat een wat andere versie:
De rugzak is door een Indiaanse boerin gevonden in een rijstveld, tijdens haar werk. De vrouw is na de vondst zo snel mogelijk naar een kennis in Boquete gegaan, een voettocht van acht uur dwars door het regenwoud.

Ze vertelt de kennis wat ze heeft gevonden en dat de rugzak mogelijk met de vermiste Nederlandse vrouwen te maken heeft. Een buurman van de kennis alarmeert vervolgens de politie.
http://nos.nl/artikel/202(...)ht-van-een-jaar.html
Wie was die kennis? Wie was de buurman van die kennis? Er is iig een buurman in het spel.

:7
En heeft de buurman een rode truck? :p
pi_153301738
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

En heeft de buurman een rode truck? :p
Kijk en dan komen we weer helemaal daar waar we begonnen waren.
En ik denk dat we de antwoorden daar moeten zoeken want we dwalen heel ver af van wat er vorig jaar april hier besproken werd.
pi_153304290
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:35 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Kijk en dan komen we weer helemaal daar waar we begonnen waren.
En ik denk dat we de antwoorden daar moeten zoeken want we dwalen heel ver af van wat er vorig jaar april hier besproken werd.
Met het verschil dat ze toen verdwaald moesten zijn.
pi_153304762
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 17:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Met het verschil dat ze toen verdwaald moesten zijn.
Dus nu met een bredere visie op weg naar de ware toedracht.
  Moderator zaterdag 6 juni 2015 @ 18:45:58 #9
249559 crew  Lavenderr
pi_153305225
Algemene vraag: zijn jullie al tot een voorlopige conclusie gekomen?
pi_153307913
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 11:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je hebt het over "onder ede" verhoord.(hoe moet ik dat zien, met twee vingers in de lucht bij de rechtbank?) Punt is, en dat had je geweten als je hier langer zat, dat de getuigen"verhoren" amateuristisch zijn gedaan van heb ik jou daar.

Zo is het Feliciano die langs Martina en Oliva als eerste is gegaan en niet de politie.
En verder moesten getuigen zich zelf maar melden als ze iets wisten.

Nadat de rugzak was gevonden en uit de foto's bleek dat de meiden al om 13 uur op de top waren en alle getuigen dus verkeerd zaten heeft de Panamese politie 0 moeite gedaan om achteraf de getuigen nog eens langs te gaan waarom ze verkeerd zaten.
Sterker nog , ze zochten alleen als de ouders er waren.

Inderdaad, zoals mijn grote vriend zegt: Panamese prutsers.
Een mogelijke dader heeft 2 1/2 maand al lachend de tijd gehad om alles naar zijn hand te kunnen zetten.
Jackie dat weet ik allemaal wel. Waarom elke keer die sneer, als je hier langer zat...
Maar goed wat je hier zegt is geen nieuws voor me. Of ik hier nou lang of kort zit, is post hoe ik de dingen zie net als alle anderen hier.

Feit blijft dat je niet heel stellig kan beweren dat PM nooit gehoord is en dat dat een verdachte zaak is. We weten gewoon niet wie wel en niet gehoord zijn.

Onder ede verklaren is een verklaring afleggen waarbij je moet ondertekenen dat je naar waarheid gesproken hebt, of dat in het bijzijn van een rechtsbevoegd persoon mondeling doen.
pi_153308110
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:21 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dus nu met een bredere visie op weg naar de ware toedracht.
Nou nee een andere visie en dat is niet perse een bredere visie. In het verleden werd er hier ingehakt op users die een misdrijf vermoedden, nu wordt er ingehakt op users die een misdaad in twijfel trekken.
pi_153309179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:28 schreef RapaNui het volgende:
Nu wat anders. Iets dat bij mijn weten, nog nooit is besproken hier op FOK.

Wie in Boquete, was de buurman van Kris en Lisanne? Was dat een buurman in hostel of in de wijk?
Waarom werd HIJ gebeld toen de rugzak werd gevonden? Hoe komt het dat de vinders, de indianen, zijn telefoonnummer hadden? Wat is de link?

Het echtpaar (indianen) was op de hoogte van de vermissing van Lisanne en Kris en gaf de vondst door aan de buurman van de vrouwen in Boquete. Die waarschuwde de autoriteiten
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)anama-gevonden.dhtml
en:
http://nieuws.nl/algemeen(...)en-lisanne-gevonden/

Hier staat een wat andere versie:
De rugzak is door een Indiaanse boerin gevonden in een rijstveld, tijdens haar werk. De vrouw is na de vondst zo snel mogelijk naar een kennis in Boquete gegaan, een voettocht van acht uur dwars door het regenwoud.

Ze vertelt de kennis wat ze heeft gevonden en dat de rugzak mogelijk met de vermiste Nederlandse vrouwen te maken heeft. Een buurman van de kennis alarmeert vervolgens de politie.
http://nos.nl/artikel/202(...)ht-van-een-jaar.html
Wie was die kennis? Wie was de buurman van die kennis? Er is iig een buurman in het spel.

:7
An Indian who with his wife was planting rice near the river, have discovered the backpack close to the river to cool off. They, being knowledgeable about the disappearance of Kris and Lisanne reported discovering a neighbor who lives in Boquete, and this in turn alerted local authorities
http://www.findlisannekri(...)e-han-sido-hallados/

Ik heb ergens in de Panamese media gelezen dat de buurman F is, die een finca in BdT heeft en de buurman is van indianen. F woont in Boquete daar kan de verwarring met vertalen in de Nederlandse media onstaan zijn.
Dan zijn ze dus wel naar Boquete gelopen om het aan F te vertellen.
F zou vervolgens naar de politie gegaan zijn om de melding van de vondst te doen en Betzaïda P ging de volgende dag met een team per helicopter de tas ophalen.
pi_153309662
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:03 schreef bladwijzer het volgende:
Ik heb ergens in de Panamese media gelezen dat de buurman F is, die een finca in BdT heeft en de buurman is van indianen. F woont in Boquete daar kan de verwarring met vertalen in de Nederlandse media onstaan zijn.
Dan zijn ze dus wel naar Boquete gelopen om het aan F te vertellen.
F zou vervolgens naar de politie gegaan zijn om de melding van de vondst te doen en Betzaïda P ging de volgende dag met een team per helicopter de tas ophalen.
Ja, zo lees je het in findlisanneand Kris, ook in het Spaans: Ellos, siendo conocedores de la desaparición de Kris y Lisanne informaron del descubrimiento a un vecino que reside en Boquete,

Het is best opmerkelijk dat deze website deze versie duidelijk neerzet. Verschillende media spreken over de buurman vd meiden, terwijl findlisanneandkris in 3 talen stelt dat het om de buurman vd indianen gaat, die in Boquete woont. Wie moet dat zijn? Idd, F.
pi_153309804
Wat bedoelden ze met 2 lenzen, weet iemand dat nog? De camera wordt hier niet vermeld
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3958854076.html
pi_153309927
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:21 schreef bladwijzer het volgende:
Wat bedoelden ze met 2 lenzen, weet iemand dat nog? De camera wordt hier niet vermeld
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3958854076.html
Twee (zonne)brillen
pi_153309951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:17 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, zo lees je het in findlisanneand Kris, ook in het Spaans: Ellos, siendo conocedores de la desaparición de Kris y Lisanne informaron del descubrimiento a un vecino que reside en Boquete,

Het is best opmerkelijk dat deze website deze versie duidelijk neerzet. Verschillende media spreken over de buurman vd meiden, terwijl findlisanneandkris in 3 talen stelt dat het om de buurman vd indianen gaat, die in Boquete woont. Wie moet dat zijn? Idd, F.
Ik kan ook niet precies uit het artikel opmaken of P de tas ophaalde of dat ze naar de vindplaats ging, dus of de tas daar nog was bij het stamhoofd of dat de tas al in Boquete was.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:25 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Twee (zonne)brillen
Ah ja natuurlijk, bedankt
pi_153310368
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:25 schreef bladwijzer het volgende:
Ik kan ook niet precies uit het artikel opmaken of P de tas ophaalde of dat ze naar de vindplaats ging, dus of de tas daar nog was bij het stamhoofd of dat de tas al in Boquete was.
Nee, maar ook ik vind het verdacht dat uitgerekend F weer in beeld kwam.
- Niet Miriam, maar F ontdekt hun vermissing.
- Miriam, die waarschijnlijk de avond van 1 april voor niets het avondeten had gekookt en het heeft laten verpieteren.
- Nee, F ontdekt het en wel een dag later.
- F doet aangifte.
- F zoekt het pad af.
- En 2 maanden later komt de melding over de rugzak toevallig binnen bij F, die toevallig de buurman is van degenen die de rugzak hebben gevonden. (Ik lijk Jackie wel, met zijn toevallig.)
pi_153310463
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:38 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Nee, maar ook ik vind het verdacht dat uitgerekend F weer in beeld kwam.
- Niet Miriam, maar F ontdekt hun vermissing.
- Miriam, die waarschijnlijk de avond van 1 april voor niets het avondeten had gekookt en het heeft laten verpieteren.
- Nee, F ontdekt het en wel een dag later.
- F doet aangifte.
- F zoekt het pad af.
- En 2 maanden later komt de melding over de rugzak toevallig binnen bij F, die toevallig de buurman is van degenen die de rugzak hebben gevonden. (Ik lijk Jackie wel, met zijn toevallig.)
En toevallig wordt de rugzak gevonden langs de rivier met als dichtsbijzijnde finca, jawel die van Feiciano op slechts 300 meter.
pi_153310514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:41 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En toevallig wordt de rugzak gevonden langs de rivier met als dichtsbijzijnde finca, jawel die van Feiciano op slechts 300 meter.
Hee, ben jij er ook?
pi_153310928
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:42 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hee, ben jij er ook?
tussen de finale Cl kijken door :)
pi_153310975
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

tussen de finale Cl kijken door :)
O, zo. Nou ik ga nu naar Star Wars kijken. Nighty night. :z
pi_153311376
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:41 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En toevallig wordt de rugzak gevonden langs de rivier met als dichtsbijzijnde finca, jawel die van Feiciano op slechts 300 meter.
Wie is Feiciano? Je bedoeld F? Dus toch F die er meer van weet. Heb ik altijd al gezegd. Hij staat er altijd zo ongeïntereseerd bij. En ook zijn facebook is veranderd van natuur foto's naar alleen maar hartjes. Zou hij spijt hebben?
pi_153313609
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 22:05 schreef schuschuho het volgende:

[..]

En ook zijn facebook is veranderd van natuur foto's naar alleen maar hartjes. Zou hij spijt hebben?
Die facebook-metamorfose is wel heel drastisch. En raar. Zou het drama zo'n impact op hem gehad hebben dat hij ingestort is? Is hij gehackt door een hartjestrol? Leeft ie eigenlijk nog wel?
pi_153313802
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:41 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En toevallig wordt de rugzak gevonden langs de rivier met als dichtsbijzijnde finca, jawel die van Feiciano op slechts 300 meter.
en die toevallig ook de resten vind. Toevallig...
pi_153313878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:04 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die facebook-metamorfose is wel heel drastisch. En raar. Zou het drama zo'n impact op hem gehad hebben dat hij ingestort is? Is hij gehackt door een hartjestrol? Leeft ie eigenlijk nog wel?
Ik denk dat die een flinke bonus gehad heeft en niet meer werkt, of hij heeft momenteel veel last van zijn reuma.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:33:33 #26
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153314499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 11:39 schreef StaceySinger het volgende:
Wie zijn er allemaal op de kamer geweest om daar foto's te maken en te filmen?
Heel duidelijk is te zien dat er allerlei zaken verplaatst en verdwenen zijn.
En waarom hebben ze dat gedaan ?
Wat deed F daar allemaal op die kamer ?
Heeft hij daar verklaringen over afgelegd is hij al vastgenomen & ondervraagd ?
[ afbeelding ]
Er zijn bewegende beelden gemaakt van de kamer, met een mobiele telefoon. Het is mijn inschatting dat dat op 2 april is gebeurd.

Deze beelden zijn te zien in een TVN-2 reportage, Cinco meses de angustia.

Die reportage leunt sterk op de informatie van een bepaalde gids, die dan ook zijn foto's van de vondst van de schoenen ter beschikking stelde. Net zoals hij een eigen kaart toonde in een reportage met Britta Sanders en nog meer privé foto's van zoektochten.

Zo gaat dat. Ik denk wel dat je daar een paar honderd dollar voor krijgt.

Vervolgens weten we zeker dat fotograaf Marcelino Rosario op 7 april op de kamer allemaal foto's heeft genomen. Die zijn ondermeer verkocht aan de European Press Agency (EPA).

Er is dus best al wat verdiend, door privacy inbreuk op die kamer alleen, waar je niet zeker bent van ontvreemdingen van spullen of papieren op deze manier.
pi_153314552
BP over de vondst van de rugtas (audio): http://www.nexpanama.com/(...)ndesas-perdidas-4815
pi_153315833
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:33 schreef Perico het volgende:

[..]

Er zijn bewegende beelden gemaakt van de kamer, met een mobiele telefoon. Het is mijn inschatting dat dat op 2 april is gebeurd.

Deze beelden zijn te zien in een TVN-2 reportage, Cinco meses de angustia.

Die reportage leunt sterk op de informatie van een bepaalde gids, die dan ook zijn foto's van de vondst van de schoenen ter beschikking stelde. Net zoals hij een eigen kaart toonde in een reportage met Britta Sanders en nog meer privé foto's van zoektochten.

Zo gaat dat. Ik denk wel dat je daar een paar honderd dollar voor krijgt.

Vervolgens weten we zeker dat fotograaf Marcelino Rosario op 7 april op de kamer allemaal foto's heeft genomen. Die zijn ondermeer verkocht aan de European Press Agency (EPA).

Er is dus best al wat verdiend, door privacy inbreuk op die kamer alleen, waar je niet zeker bent van ontvreemdingen van spullen of papieren op deze manier.
klopt screenshot heb ik uit dat filmpje (stond eerst ergens anders en was langer )
daar zie je ook op de poster dat kris 1.58 m is
ook zie een schoen liggen met de modder nog in de profiel zolen,die heeft dus niet op een plek gelegen waar veel water stroomt .
Ik denk niet dat F die foto's /filmpjes meteen al gemaakt heeft.
Op 1 april waren die nog voor geen enkele media interessant
Bovendien konden de meiden gewoon een nachtje weg zijn geweest
S' avonds is de vermissing doorgegeven aan de politie
die hadden het hostel moeten verzegelen jmo
Blijkbaar is F of iemand anders enkele dagen later toch nog op de kamer geweest om die foto's te maken.
Als F ze op 1 april al heeft gemaakt ,dan wist hij dat de foto's later geld op konden brengen en dan wist hij op dat moment ook al meer ....
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153316489
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt screenshot heb ik uit dat filmpje (stond eerst ergens anders en was langer )
daar zie je ook op de poster dat kris 1.58 m is
ook zie een schoen liggen met de modder nog in de profiel zolen,die heeft dus niet op een plek gelegen waar veel water stroomt .
Ik denk niet dat F die foto's /filmpjes meteen al gemaakt heeft.
Op 1 april waren die nog voor geen enkele media interessant
Bovendien konden de meiden gewoon een nachtje weg zijn geweest
S' avonds is de vermissing doorgegeven aan de politie
die hadden het hostel moeten verzegelen jmo
Blijkbaar is F of iemand anders enkele dagen later toch nog op de kamer geweest om die foto's te maken.
Als F ze op 1 april al heeft gemaakt ,dan wist hij dat de foto's later geld op konden brengen en dan wist hij op dat moment ook al meer ....
precies.

Hij zegt verder ergens in een interview: "ik keek meteen in de kamer of de telefoonladers er lagen" (meervoud, red.) Vind het een beetje gekke opmerking. Hij kende ze toch niet? Hoe wist hij dan dat
ze beiden een mobiele hadden?

Als P.M. en/of F.G die mobiele telefoons had, kon hij mooi na 01/04 fake 112/911 oproepen plaatsen
achter de,mirador en CD, dat was de ideale gelegenheid daarvoor
pi_153316680
hier zie je een grotere foto
Kladblok is weg

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 7 juni 2015 @ 01:44:40 #31
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153318082
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:37 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

precies.

Hij zegt verder ergens in een interview: "ik keek meteen in de kamer of de telefoonladers er lagen" (meervoud, red.) Vind het een beetje gekke opmerking. Hij kende ze toch niet? Hoe wist hij dan dat
ze beiden een mobiele hadden?

Als P.M. en/of F.G die mobiele telefoons had, kon hij mooi na 01/04 fake 112/911 oproepen plaatsen
achter de,mirador en CD, dat was de ideale gelegenheid daarvoor
Is de oorsprong van die foto's niet te achterhalen? De aanmaak datum?
Wat is de eerste bekende mediabron geweest die de foto's/video liet zien?
pi_153318546
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:45 schreef Lavenderr het volgende:
Algemene vraag: zijn jullie al tot een voorlopige conclusie gekomen?
Veel mensen wel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. Er is geen algemeen geaccepteerde conclusie hier.
  zondag 7 juni 2015 @ 02:35:51 #33
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153318984
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:43 schreef StaceySinger het volgende:
hier zie je een grotere foto
Kladblok is weg

[ afbeelding ]
De kladblok is van de grond geplukt, vanonder het tafeltje waar het vest voorhangt. Ook is er een wit papier zichtbaar op 1 foto, maar is het elders weer verdwenen.

Ik heb een provisorische collage gemaakt. Het is echt onthutsend hoe er door iedereen is opgetreden, hostelhoudster incluis.

  zondag 7 juni 2015 @ 08:23:39 #34
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153320307
Top collage,kleding in de kast moest blijkbaar ook besnuffeld worden.

Ik vond deze kerel, die biedt trips aan van Boquete naar Bocas.
Met als optie een bezoek aan een geneeskrachtige tuin van een inheemse genezer. Wie zullen ze daarmee bedoelden, frank G?

http://www.thelostandfoundhostel.com/boquete-to-bocas/

Rare site...
pi_153320361
hier zie je een grotere foto
Kladblok is weg

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Top collage,kleding in de kast moest blijkbaar ook besnuffeld worden.

Ik vond deze kerel, die biedt trips aan van Boquete naar Bocas.
Met als optie een bezoek aan een geneeskrachtige tuin van een inheemse genezer. Wie zullen ze daarmee bedoelden, frank G?

http://www.thelostandfoundhostel.com/boquete-to-bocas/

Rare site...
hier staat ie ook > http://takeyourbackpackandgo.com/about-me
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153320508
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 02:35 schreef Perico het volgende:
Het is echt onthutsend hoe er door iedereen is opgetreden, hostelhoudster incluis.
De wereld is echt klein daar in Boquete, want Miriam werkt óók voor SbtR.
  zondag 7 juni 2015 @ 09:02:31 #37
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153320525
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:00 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De wereld is echt klein daar in Boquete, want Miriam werkt óók voor SbtR.
Wat deed ze daar?
Als ze daar werkte dan had ze toch zo even de deur kunnen openmaken?
Dat wist Eileen dan toch ook?
pi_153320563
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat deed ze daar?
Als ze daar werkte dan had ze toch zo even de deur kunnen openmaken?
Dat wist Eileen dan toch ook?
Ik heb gelezen op de site van SbtR (ik zal het proberen op te zoeken), dat Miriam assisteert bij de kookworkshops. Ingrid bedankt haar voor haar inzet etc.
pi_153320693
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:00 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De wereld is echt klein daar in Boquete, want Miriam werkt óók voor SbtR.
Over haar heb ik altijd mijn bedenkingen gehad. Ze kan zoveel zeggen...maar is het juist?
pi_153320746
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:37 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

precies.

Hij zegt verder ergens in een interview: "ik keek meteen in de kamer of de telefoonladers er lagen" (meervoud, red.) Vind het een beetje gekke opmerking. Hij kende ze toch niet? Hoe wist hij dan dat
ze beiden een mobiele hadden?

Als P.M. en/of F.G die mobiele telefoons had, kon hij mooi na 01/04 fake 112/911 oproepen plaatsen
achter de,mirador en CD, dat was de ideale gelegenheid daarvoor
Zou best een ervaring kunnen zijn met zijn eigen jong volwassen kinderen, als de telefoonoplader er niet is, hebben ze een gepland nachtje ergens anders doorgebracht.

Hoeveel jonge mensen ken jij zelf die geen mobiel hebben :?

[ Bericht 1% gewijzigd door bladwijzer op 07-06-2015 09:28:26 ]
pi_153320765
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat deed ze daar?
Als ze daar werkte dan had ze toch zo even de deur kunnen openmaken?
Dat wist Eileen dan toch ook?
Ik heb het gevonden, het staat op FB. Zelf heb ik geen FB, maar ik kan wel via google hier en daar komen.
De Canadese Bomberos hadden een kookworkshop en Miriam assisteerde daarbij:
https://www.facebook.com/(...)7186148459581&type=1
Kijk naar de foto's en klik op de laatste.

(En ergens anders op FB, had Ingrid iets van: "met dank aan Miriam" voor de kooklessen, etc.)
pi_153320776


[ Bericht 100% gewijzigd door bladwijzer op 07-06-2015 09:26:53 ]
  zondag 7 juni 2015 @ 09:33:40 #43
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153320852
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:06 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik heb gelezen op de site van SbtR (ik zal het proberen op te zoeken), dat Miriam assisteert bij de kookworkshops. Ingrid bedankt haar voor haar inzet etc.
Soort van keukenhulp?
Wie maakt daar die toko schoon?

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:24 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden, het staat op FB. Zelf heb ik geen FB, maar ik kan wel via google hier en daar komen.
De Canadese Bomberos hadden een kookworkshop en Miriam assisteerde daarbij:
https://www.facebook.com/(...)7186148459581&type=1
Kijk naar de foto's en klik op de laatste.

(En ergens anders op FB, had Ingrid iets van: "met dank aan Miriam" voor de kooklessen, etc.)
Die wordt niet gevraagd als ze niet lekker kan koken, reden te meer voor K&L om op tijd terug te gaan op 1 april :Y)
pi_153320953
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:24 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden, het staat op FB. Zelf heb ik geen FB, maar ik kan wel via google hier en daar komen.
De Canadese Bomberos hadden een kookworkshop en Miriam assisteerde daarbij:
https://www.facebook.com/(...)7186148459581&type=1
Kijk naar de foto's en klik op de laatste.

(En ergens anders op FB, had Ingrid iets van: "met dank aan Miriam" voor de kooklessen, etc.)
Mooi gevonden!
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 10:35:40 #45
249559 crew  Lavenderr
pi_153321501
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 02:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Veel mensen wel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. Er is geen algemeen geaccepteerde conclusie hier.
Dankje. De meningen zijn verdeeld dus.
pi_153323857
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Zou best een ervaring kunnen zijn met zijn eigen jong volwassen kinderen, als de telefoonoplader er niet is, hebben ze een gepland nachtje ergens anders doorgebracht.

Hoeveel jonge mensen ken jij zelf die geen mobiel hebben :?
Jonge mensen? Hoeveel mensen onder de 80 ken je die geen mobiel hebben?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_153324112
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:46 schreef gynaika het volgende:

[..]

Mooi gevonden!
Ook mis ik op haar facebook de periode tussen 24 maart en 14 april. Verwijderd om een slechte naam te voorkomen net als F?
pi_153324288


Leuke foto"s heeft ze trouwens op haar facebook.
pi_153324603
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 13:07 schreef schuschuho het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke foto"s heeft ze trouwens op haar facebook.
J***s mina!
Daar kun je zo de afgrond in glijden, met bikini en al.
Staat er ook bij waar dat is?

[ Bericht 0% gewijzigd door RapaNui op 07-06-2015 13:27:28 ]
pi_153324884
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 13:00 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ook mis ik op haar facebook de periode tussen 24 maart en 14 april. Verwijderd om een slechte naam te voorkomen net als F?
Komt allemaal vreemd over...
  zondag 7 juni 2015 @ 21:58:41 #51
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_153337743
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Top collage,kleding in de kast moest blijkbaar ook besnuffeld worden.

Ik vond deze kerel, die biedt trips aan van Boquete naar Bocas.
Met als optie een bezoek aan een geneeskrachtige tuin van een inheemse genezer. Wie zullen ze daarmee bedoelden, frank G?

http://www.thelostandfoundhostel.com/boquete-to-bocas/

Rare site...
Ik kan er niet zoveel raars of verdachts in ontdekken. Gewoon een ondernemende jongen die met een door hemzelf samengesteld programma wat geld wil verdienen aan westerse toeristen. De route is weliswaar van Boquete naar Bocas (Almirante om precies te zijn), maar valt nergens samen met de camino de Culebra. Hij ligt veel oostelijker. De toerist loopt niet, maar wordt overal naar toe gereden als ik het goed begrijp. Weg nr. 10/11 naar het noorden, met uitstapjes links en rechts.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_153342000
Ik heb de OP even doorgelezen en zag dat de vindplaats van de resten en spullen zijn gebaseerd op Kingroad van Websleuths (wie is dat??) , Baru de ex-gids (dit menen we toch niet?!) en jawel Feliciano himself.

quote:
De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER

• M - Mirador (laatste foto Lisanne) - 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W
• Q1 - Quebrada 1 (laatste foto Kris) - onbekend
• Q2 - Quebrada 2 (geen foto's) - 8°50'34.56"N , 82°25'27.68"W
• H12 - Huis 12 ("paddock") - 8°50'59.75"N , 82°25'18.23"W
• H13 - Huis 13 (Fam. Serracin) - 8°51'12.55"N , 82°24'24.01"W
• BrK - Spijkerbroekje Kris - 8°52'52.79"N , 82°24'27.26"W
• S1 - Blauwe schoen (onbekend of die van Kris is, niet op kaart) - 8°54'0.62"N , 82°24'22.08"W
• S2 - Bekkenbot Kris en Schoen met resten Lisanne - 8°54'36.55"N , 82°24'29.06"W
• R - Rugzak - 8°54'50.79"N , 82°24'40.18"W
• R-02/08 - Nieuwe resten (rib Kris naast andere ongerelateerde) 02/08 - 8°56'23.15"N , 82°24'59.81"W
• Start El Pianista - begin van de trail
• Habla Ya Spanish School - taalschool en campus Boquete
Wat is de waarde van deze informatie?
pi_153342277
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Zou best een ervaring kunnen zijn met zijn eigen jong volwassen kinderen, als de telefoonoplader er niet is, hebben ze een gepland nachtje ergens anders doorgebracht.

Hoeveel jonge mensen ken jij zelf die geen mobiel hebben :?
mm.. snap wat je bedoelt... maar toch is het voor mij vreemd. Het waren toch niet zijn dochters ofzo?
En lagen ze er dan inderdaad? Weten we dat? Ik zie ze niet op de foto's.

Wat had ie trouwens gedaan als de laders wel weg waren?

ik zag ze zitten en zei "hola",
"dat hij ze wel al eerder had gesproken"
"ik kende ze niet"

dik twee uur wachten voordat ie Meriam belde om in t hostel te kunnen gaan kijken.

Meriam mistte ze de avond daarvoor ook al bij het avondeten. Als ze een nachtje wegbleven, hadden ze haar toch wel even eerst gebeld, zo van, "met t eten zijn we er straks niet hoor".

en dan van die telefoon die na 10 dagen vermissing (zonder lader?) nog een uur aan kan staan? Volgens sommigen kan dat dan weer als ze een extra batterij of zonnecellader hadden. Maar die zat vglns. mij niet in de rugzak.

Het kan ook zijn dat hij er als oudere bezorgde man gewoon direct een slecht gevoel bij had, dat ze iets ergs overkomen was. Dat gevoel herken ik, en lezers hier met mij, want sommigen hadden dat ook direct na de publicaties. En als je dan zoals hij er direct bovenop zit.

Hij ging direct bij de Pianista kijken, omdat...?
Heeft hij zelf wel eens gezegd ergens waarom specifiek daar? Hoe kwam hij aan die info?

[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 08-06-2015 00:53:14 ]
pi_153342885
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt screenshot heb ik uit dat filmpje (stond eerst ergens anders en was langer )
daar zie je ook op de poster dat kris 1.58 m is
ook zie een schoen liggen met de modder nog in de profiel zolen,die heeft dus niet op een plek gelegen waar veel water stroomt .
Ik denk niet dat F die foto's /filmpjes meteen al gemaakt heeft.
Op 1 april waren die nog voor geen enkele media interessant
Bovendien konden de meiden gewoon een nachtje weg zijn geweest
S' avonds is de vermissing doorgegeven aan de politie
die hadden het hostel moeten verzegelen jmo
Blijkbaar is F of iemand anders enkele dagen later toch nog op de kamer geweest om die foto's te maken.
Als F ze op 1 april al heeft gemaakt ,dan wist hij dat de foto's later geld op konden brengen en dan wist hij op dat moment ook al meer ....
ik hou als lengte de paspoortnotering aan van K, 1.67mtr.
Dat is naast de lengte van Lisanne 1.85 mtr opvallend.

En daarom zeg ik, P.M kan wel zeggen, "voor mij zien alle Westerse vrouwen er hetzelfde uit",
maar het ging mij om de lichaamskenmerken en verschillen (niet de overeenkomsten).
Als in, "een hele dikke man en een dunne". Ik denk dat je dat opvalt. Het verschil. Lang en klein. Ook al lijken bv. de dikke en de dunne op elkaar qua huidskleur, of zelfs helemaal niet. Of waren het 2 Panamese chicks.
pi_153343643
http://www.megustachitre.(...)-extralimito-en.html

Artikel van 30 mei 2014. Hij is al vaker voorbij gekomen maar wat een amateurs.

[ Bericht 14% gewijzigd door jackie12 op 08-06-2015 02:22:32 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 03:10:32 #56
1593 Perico
Serpent Rouge
  maandag 8 juni 2015 @ 03:13:26 #57
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153344016
Verder heb ik nog eens nagedacht over het missende bestand 509 en kom tot de volgende aannames:


Met normale recovery software heb ik 100% scores gehaald. Het gaat simpelweg om één bestand, dat verwijderd is. De kans dat de camera gewoon een nummer heeft overgeslagen, is astronomisch miniscuul.

De kans is nog groter, dat er tenminste een percentage van die foto of video is teruggevonden. 30% ofzo. En dan is de kans nog weer veel groter, dat in ieder geval de naam minus de eerste letter, is teruggevonden.

Nogmaals, ik behaalde 100% scores met het volledige terughalen van bestanden. Dan vraag ik echt heel weinig.

Maar volgens de Nederlandse Officier van Justitie konden ze helemaal niets terugvinden.
pi_153344369
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 03:13 schreef Perico het volgende:
Verder heb ik nog eens nagedacht over het missende bestand 509 en kom tot de volgende aannames:

[ afbeelding ]

Met normale recovery software heb ik 100% scores gehaald. Het gaat simpelweg om één bestand, dat verwijderd is. De kans dat de camera gewoon een nummer heeft overgeslagen, is astronomisch miniscuul.

De kans is nog groter, dat er tenminste een percentage van die foto of video is teruggevonden. 30% ofzo. En dan is de kans nog weer veel groter, dat in ieder geval de naam minus de eerste letter, is teruggevonden.

Nogmaals, ik behaalde 100% scores met het volledige terughalen van bestanden. Dan vraag ik echt heel weinig.

Maar volgens de Nederlandse Officier van Justitie konden ze helemaal niets terugvinden.

Dat heb ik ook al meerdere keren gezegd. Daarom denk ik zelf dat de foto nooit op de SDkaart heeft gestaan. Bijvoorbeeld omdat de schrijfsnelheid van de SDkaart te laag was of er iets anders mis ging bij het wegschrijven van de foto, waardoor er maar een fractie van het wegschrijfproces is uitgevoerd. Maar wel net genoeg om de camera te laten denken dat er toch een IMG_509 bestaat.
  maandag 8 juni 2015 @ 04:54:32 #59
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153344509
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 04:08 schreef Physsic het volgende:
Dat heb ik ook al meerdere keren gezegd. Daarom denk ik zelf dat de foto nooit op de SDkaart heeft gestaan. Bijvoorbeeld omdat de schrijfsnelheid van de SDkaart te laag was of er iets anders mis ging bij het wegschrijven van de foto, waardoor er maar een fractie van het wegschrijfproces is uitgevoerd. Maar wel net genoeg om de camera te laten denken dat er toch een IMG_509 bestaat.
Ik gebruik zelf maar een simpele Class 2 SD kaart van 2 GB Sandisk in de camera. Ik heb zaterdag gedurende een paar uur zo'n 150 foto's genomen, met een steeds leger rakende accu.

Ik heb zeven keer een High Speed photo burst gedaan, van 7 foto's snel achter elkaar.. er mist geen nummer, totnutoe. In totaal heb ik een kleine 900 foto's gemaakt algeheel.

Dit is dus puur om mijn eigen ervaring weer te geven, niet dat dit veralgemeniseerd dient te worden.
pi_153345083
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 04:08 schreef Physsic het volgende:
Maar wel net genoeg om de camera te laten denken dat er toch een IMG_509 bestaat.
Ik heb geen verstand van camera's en fotodata, maar dit lijkt mij onmogelijk. Als de camera een fractie zou hebben weggeschreven, dan:
- zou die fractie teruggevonden moeten zijn
- zou die fractie het volgnummer 509 moeten hebben verkregen zodat daarna vanaf 510 genummerd kon worden
  maandag 8 juni 2015 @ 08:34:02 #61
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153345243
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 03:10 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]
scherp gezien! Perico

Blocnote lag onder het tafeltje, was ook gebruikt bij de spaanse les in Bocas.
Zou Lisanne het wel al gebruikt hebben in Boquete? Haar dagboekje ligt naast haar bed op die plek zou ik een aantekeningenboekje logischer vinden.
  maandag 8 juni 2015 @ 08:57:05 #62
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153345455
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 08:18 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van camera's en fotodata, maar dit lijkt mij onmogelijk. Als de camera een fractie zou hebben weggeschreven, dan:
- zou die fractie teruggevonden moeten zijn
- zou die fractie het volgnummer 509 moeten hebben verkregen zodat daarna vanaf 510 genummerd kon worden
Inderdaad dan moet je dus de aanname doen dat de camera "kapot" is.
Terwijl daar geen aanwijzingen of uitspraken over gedaan zijn.
pi_153345489
het object onder het tafeltje is vierkant (er) en lijkt me eerder een oude handdoek of een dweil
jmo



[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 08-06-2015 09:06:44 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 8 juni 2015 @ 10:38:57 #64
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153347169
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:00 schreef StaceySinger het volgende:
het object onder het tafeltje is vierkant (er) en lijkt me eerder een oude handdoek of een dweil
jmo

[ afbeelding ]
Waarom zouden ze daar een dweil neerleggen?

Ik zie daar toch echt dat blocnote in en daaronder het witte lesboek, maar ieder zijn mening natuurlijk.
pi_153347341
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom zouden ze daar een dweil neerleggen?

Ik zie daar toch echt dat blocnote in en daaronder het witte lesboek, maar ieder zijn mening natuurlijk.
waarom zou je een blocnote op zo'n onlogische plek neerleggen ? :)
op de grond onder een tafel ?
de vorm is totaal anders en de kleur klopt ook niet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 8 juni 2015 @ 10:57:24 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153347547
Legal pad. Ik heb precies dezelfde noteblok hier. Sowieso ontgaat me de relevantie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 8 juni 2015 @ 12:14:43 #67
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153349494
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:57 schreef Copycat het volgende:
Legal pad. Ik heb precies dezelfde noteblok hier. Sowieso ontgaat me de relevantie.
Hij werd verplaatst voor het maken van een video, op het bed gelegd. Er kunnen ook plannen in klad op gemaakt zijn, of een bericht voor achterblijvers, voor gemoedsrust. Dat kan ontvreemd zijn door het bataljon mensen dat op de kamer is geweest.

Een fotograaf heeft zelfs een boel foto's aan het EPA verkocht en Nederlandse sites hebben die massaal gedeeld, ik zie het in de data. Dus Marcelino heeft ook nog eens verdiend aan het betreden van de kamer. Ik zou hem met die legal pad om de oren slaan. ;)
  maandag 8 juni 2015 @ 12:19:31 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153349629
Ja. En misschien stond er wel een cryptisch bericht van de kille moordenaars in ...

Ik heb het idee dat de posters in dit topic elke minimale strohalm aangrijpen om toch vooral maar alles in een misdadig daglicht te stellen. Om zo hun zucht naar levend Cluedo blijvend te bevredigen.

En zo verhuist men van jungle, naar camera- en telefoontechniek, naar buurmannen, naar hostel. Alles keer op keer met what ifs en ik zou's invullend. Keer op keer in hetzelfde kringetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 08-06-2015 12:27:50 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153349924
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:14 schreef Perico het volgende:

[..]

Hij werd verplaatst voor het maken van een video, op het bed gelegd. Er kunnen ook plannen in klad op gemaakt zijn, of een bericht voor achterblijvers, voor gemoedsrust. Dat kan ontvreemd zijn door het bataljon mensen dat op de kamer is geweest.

Een fotograaf heeft zelfs een boel foto's aan het EPA verkocht en Nederlandse sites hebben die massaal gedeeld, ik zie het in de data. Dus Marcelino heeft ook nog eens verdiend aan het betreden van de kamer. Ik zou hem met die legal pad om de oren slaan. ;)
Het is zoals ik uit dit stuk opmaak Sinaproc die na de vermissing de touwtjes in handen nam en niet de politie.
Staat hier nou echt dat Sinaproc de kamer in ging , doorzocht en dingen filmden en fotografeerden en zelfs de politie verzocht om zich er nog niet mee te bemoeien?
En dat alles zonder forensische experts.

En wat is de verhouding tussen de gidsen en Sinaproc?
Van Plinio weten we dat ie ook mee zocht met Sinaproc en dat ie dat bord op de Pianista plaatste.
Wat is de rol van Feliciano? Heeft ie nou een politie embleem in zijn rechterbovenzakje zitten?

Van dit stuk gaan mn haren recht overeind staan

http://www.megustachitre.(...)-extralimito-en.html
  maandag 8 juni 2015 @ 12:42:16 #70
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153350141
quote:
12s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:19 schreef Copycat het volgende:
Ja. En misschien stond er wel een cryptisch bericht van de kille moordenaars in ...

Ik heb het idee dat de posters in dit topic elke minimale strohalm aangrijpen om toch vooral maar alles in een misdadig daglicht te stellen. Om zo hun zucht naar levend Cluedo blijvend te bevredigen.

En zo verhuist men van jungle, naar camera- en telefoontechniek, naar buurmannen, naar hostel. Alles keer op keer met what ifs en ik zou's invullend. Keer op keer in hetzelfde kringetje.
Ik was al maanden geleden wat anders gaan doen als bijvoorbeel die foto data niet zo onthutsend waren verminkt.

Maar ze lijken er mee weg te komen. Het is net alsof je naar een aflevering van Pawn Stars kijkt en dat je op een gitaar 4 Beatles handtekeningen zet, er 100.000 voor vraagt.. En dat die kale Rick meteen zegt: tuurlijk, hier is het geld, het lijkt mij wel in orde.

De trolls daar moeten wel een beetje teruggetrolld worden.
  maandag 8 juni 2015 @ 12:45:34 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153350207
Ze lijken er mee weg te komen ...

Wie zijn 'ze'? En waarmee komen ze weg? Met data die corrupted is (waarbij onhandigheid en ondeskundigheid me een meer voor de hand liggende reden lijkt dan kwade opzet) of met meer?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 8 juni 2015 @ 12:59:04 #72
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153350537
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:45 schreef Copycat het volgende:
Ze lijken er mee weg te komen ...

Wie zijn 'ze'? En waarmee komen ze weg? Met data die corrupted is (waarbij onhandigheid en ondeskundigheid me een meer voor de hand liggende reden lijkt dan kwade opzet) of met meer?
Als het nu alleen dat was:
19 getuigenverklaringen die niet blijken te kloppen met de telefoontijden,
1 gids die over al betrokken lijkt/ alle vondsten doet.
Serie nachtfoto's na een dikke week in een onmogelijke jungle.
Hondenteams die op de verkeerde berg moeten zoeken, terwijl de gids zelf direct bij de Pianista gaat zoeken.
Kloven waarvan niet eens zeker is dat ze bestaan
Bewoners die zonder toestemming van de overheid maar in kamers gaan snuffelen, daar zet ik inderdaad mijn vraagtekens bij.

En dan dat gel*l dat er nooit wat criminele activiteiten gebeuren daar, de grote reden dat Fvd G niet aan een misdrijf dacht. Is hier de laatste maanden ook wel duidelijk geworden, dat die gedachte niet klopt.

Denk je echt dat iedere betrokkene zichzelf gemeld heeft? Ook na de verzoeken van de politie bij Opsporing Verzocht?

Inderdaad worden hier constant dezelfde zaken besproken, eerst moesten ze verdwaald zijn. Na 4 maart moesten ze in een kloof gevallen zijn. En nu wordt inderdaad de optie misdrijf hier besproken.
Inderdaad een herhaling van stappen en volgens sommige hier de meest logische.

Tuurlijk mag je er anders overdenken. Ik denk er het mijne van.
pi_153350580
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het is zoals ik uit dit stuk opmaak Sinaproc die na de vermissing de touwtjes in handen nam en niet de politie.
Staat hier nou echt dat Sinaproc de kamer in ging , doorzocht en dingen filmden en fotografeerden en zelfs de politie verzocht om zich er nog niet mee te bemoeien?
En dat alles zonder forensische experts.

En wat is de verhouding tussen de gidsen en Sinaproc?
Van Plinio weten we dat ie ook mee zocht met Sinaproc en dat ie dat bord op de Pianista plaatste.
Wat is de rol van Feliciano? Heeft ie nou een politie embleem in zijn rechterbovenzakje zitten?

Van dit stuk gaan mn haren recht overeind staan

http://www.megustachitre.(...)-extralimito-en.html
Sinaproc legt uit dat ze de kamer hadden betreden om te verifiëren of de meiden werkelijk vermist waren, alvorens een zoektocht op te starten. De kamer was niet afgezet met gele (politie)lint, er werd geen recherche onderzoek verricht, dus was Sinaproc niet in overtreding. Bij aanvang van de zoekoperatie was politiemedewerking niet nodig, het was immers nog geen politiezaak. (Dat kwam later)
pi_153350897
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:00 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Sinaproc legt uit dat ze de kamer hadden betreden om te verifiëren of de meiden werkelijk vermist waren, alvorens een zoektocht op te starten. De kamer was niet afgezet met gele (politie)lint, er werd geen recherche onderzoek verricht, dus was Sinaproc niet in overtreding. Bij aanvang van de zoekoperatie was politiemedewerking niet nodig, het was immers nog geen politiezaak. (Dat kwam later)
Was het dan nog nodig om de kamer opnieuw te checken?
Feliciano had dat toch al gedaan.

Het verhaal is dat Feliciano op 2 april 's avonds de aangifte van vermissing deed.
Deed hij dit dan bij de politie of bij Sinaproc?
Als hij dit bij de politie deed belde de politie Sinaproc op om hen te vragen ga nog een keer die kamer checken???
pi_153351100
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als het nu alleen dat was:
19 getuigenverklaringen die niet blijken te kloppen met de telefoontijden,
1 gids die over al betrokken lijkt/ alle vondsten doet.
Serie nachtfoto's na een dikke week in een onmogelijke jungle.
Hondenteams die op de verkeerde berg moeten zoeken, terwijl de gids zelf direct bij de Pianista gaat zoeken.
Kloven waarvan niet eens zeker is dat ze bestaan
Bewoners die zonder toestemming van de overheid maar in kamers gaan snuffelen, daar zet ik inderdaad mijn vraagtekens bij.

En dan dat gel*l dat er nooit wat criminele activiteiten gebeuren daar, de grote reden dat Fvd G niet aan een misdrijf dacht. Is hier de laatste maanden ook wel duidelijk geworden, dat die gedachte niet klopt.

Denk je echt dat iedere betrokkene zichzelf gemeld heeft? Ook na de verzoeken van de politie bij Opsporing Verzocht?

Inderdaad worden hier constant dezelfde zaken besproken, eerst moesten ze verdwaald zijn. Na 4 maart moesten ze in een kloof gevallen zijn. En nu wordt inderdaad de optie misdrijf hier besproken.
Inderdaad een herhaling van stappen en volgens sommige hier de meest logische.

Tuurlijk mag je er anders overdenken. Ik denk er het mijne van.
Juist, er zijn dus TWEE jonge aantrekkelijke vrouwen in de buurt van Boquete verdwenen en wat is er teruggevonden van de lichamen, enkele botjes. Dit geeft toch te denken? En laten ze nu niet aankomen met die dooddoener van, je vergaat daar zo snel. Nee, er is meer aan de hand en men wil dit gewoon wegwuiven...

En buiten het vinden van maar enkele botjes, zijn er nog veel meer dingen die vragen opwerpen, b.v. het bel-schema. Zit dit logisch in elkaar? Nee, wel logisch als derden aan het werk zijn geweest.
pi_153351240
Wat ik me ook al een tijdje afvraag is wat de verhouding is tussen Halbla Ya en Spanish at the river.
Beiden hebben ze op verschillende locaties scholen.

In Bocas zitten beide scholen ook.

Het hostel van Habla Ya in Bocas heet Casa Verde en ligt aan het water.
De bar/restaurant van Casa Verde heet La Mama Loca Chill Bar and Grill.

Kris en Lisanne zaten te kaarten bij deze bar dus eigenlijk zaten ze in de bar van de concurrent.
Of zijn Habla Ya en Spanish at locations helemaal geen concurrenten en "delen"ze bepaalde dingen zoals bv de gidsen?

http://c406708.r8.cf1.rackcdn.com/casa-verde-restaurant.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/07/26/original/2apy8uqu.jpg

http://www.rtlnieuws.nl/s(...)anama_facebook_0.jpg

[ Bericht 11% gewijzigd door jackie12 op 08-06-2015 16:06:09 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 13:27:56 #77
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153351289
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:21 schreef gynaika het volgende:

[..]

Juist, er zijn dus TWEE jonge aantrekkelijke vrouwen in de buurt van Boquete verdwenen en wat is er teruggevonden van de lichamen, enkele botjes. Dit geeft toch te denken? En laten ze nu niet aankomen met die dooddoener van, je vergaat daar zo snel. Nee, er is meer aan de hand en men wil dit gewoon wegwuiven...

En buiten het vinden van maar enkele botjes, zijn er nog veel meer dingen die vragen opwerpen, b.v. het bel-schema. Zit dit logisch in elkaar? Nee, wel logisch als derden aan het werk zijn geweest.
En dat is dan weer de andere kant:
misschien hadden ze geen beltegoed, jawel dat hadden ze dus wel.
misschien had de fotocamera kuren, nee die had geen kuren.
misschien wilde ze niet naar huis bellen, tuurlijk wil je in je laatste uren je geliefde/familie horen.
misschien waren ze te druk met overleven, prio nummer 1 in nood is contact zoeken en blijven zoeken.

Maar het is maar net waaraan je denkt.

edit:
en dan deze nog:
Na maanden vinden ze een stuk huid, terwijl er maanden geroepen werd dat de natuur lichamen binnen een aantal dagen/weken oplost.....
Zo'n jungle en dan toch een stuk huid vinden, zonder lijkenhond... Knap hoor

o en dat stuk van van Lisanne,, o nee toch van een rund.. maar de for. onderzoeker geeft er wel een specifieke verklaring over af. Die niet strookt met het verhaal van P

[ Bericht 13% gewijzigd door ootjekatootje op 08-06-2015 13:35:25 ]
pi_153351485
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Was het dan nog nodig om de kamer opnieuw te checken?
Feliciano had dat toch al gedaan.

Het verhaal is dat Feliciano op 2 april 's avonds de aangifte van vermissing deed.
Deed hij dit dan bij de politie of bij Sinaproc?
Als hij dit bij de politie deed belde de politie Sinaproc op om hen te vragen ga nog een keer die kamer checken???
Dit is was er volgens de berichten in de media is gebeurd:
Naar eigen zeggen, heeft F 's avonds op 2 april aangifte van vermissing gedaan bij de politie. De volgende dag, 3 april, bij Sinaproc. Alvorens Sinaproc met toeters en bellen een zoektocht opstartte, wilden ze verifiëren of de meiden werkelijk vermist waren of misschien aan het stappen.

F had de kamer al betreden, maar hij deed dat niet uit naam van Sinaproc, ook niet uit naam vd politie.

Ik denk niet dat de politie Sinaproc gebeld had om de kamer te inspecteren. (mijn aanname) Ik denk dat Sinaproc eerste wilde checken alvorens een grote zoekactie op te zetten. En aangezien de boel niet was afgezet, konden ze de kamer gewoon betreden.
pi_153351632
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:34 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dit is was er volgens de berichten in de media is gebeurd:
Naar eigen zeggen, heeft F 's avonds op 2 april aangifte van vermissing gedaan bij de politie. De volgende dag, 3 april, bij Sinaproc. Alvorens Sinaproc met toeters en bellen een zoektocht opstartte, wilden ze verifiëren of de meiden werkelijk vermist waren of misschien aan het stappen.

F had de kamer al betreden, maar hij deed dat niet uit naam van Sinaproc, ook niet uit naam vd politie.

Ik denk niet dat de politie Sinaproc gebeld had om de kamer te inspecteren. (mijn aanname) Ik denk dat Sinaproc eerste wilde checken alvorens een grote zoekactie op te zetten. En aangezien de boel niet was afgezet, konden ze de kamer gewoon betreden.
Ik begreep dat Feliciano inderdaad 's avonds de aangifte van vermissing deed bij de politie.
De volgende ochtend is hij om 7.30 naar het kantoortje van Sinaproc gegaan en zei dat er 2 meiden vermist waren en er geen tijd te verliezen was.
Aangekomen bij het begin van de Pianista was hij de Sinaproccers in groepen aan het indelen toen 1 van de Sinaproccers gebeld werd dat ze van hogerhand niet mochten zoeken.

Tussendoor dus nog eens naar het hostel.
pi_153352489
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:38 schreef jackie12 het volgende:
Aangekomen bij het begin van de Pianista was hij de Sinaproccers in groepen aan het indelen toen 1 van de Sinaproccers gebeld werd dat ze van hogerhand niet mochten zoeken.
En als dit klopt wat er gezegd is, is het waarschijnlijk omdat men wilde verifiëren of ze daadwerkelijk vermist waren. Voor hetzelfde geld, waren K&L lekker aan het stappen of zo.
  maandag 8 juni 2015 @ 14:20:53 #81
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153352913
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:05 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En als dit klopt wat er gezegd is, is het waarschijnlijk omdat men wilde verifiëren of ze daadwerkelijk vermist waren. Voor hetzelfde geld, waren K&L lekker aan het stappen of zo.
of voor een meerdaagse hike onderweg waren met een andere gids. Ik geloof direct dat veel toeristen de schijt hebben aan afspraken. Met name als er contant betaald gaat worden en deze mensen maar kort in Boquete verblijven.
pi_153353418
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:05 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En als dit klopt wat er gezegd is, is het waarschijnlijk omdat men wilde verifiëren of ze daadwerkelijk vermist waren. Voor hetzelfde geld, waren K&L lekker aan het stappen of zo.
ik vind Ootjes vraag een goede: waarom ging F wel naar de Pianista, en de Panamese honden niet?
Welke info had F, die hem dat (juiste) deed besluiten, en luisterde er niemand anders? Omdat instanties langs elkaar heen werken? Ingrid L spreekt neem ik aan wel Spaans toch?
  maandag 8 juni 2015 @ 14:48:50 #83
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153353620
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:41 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik vind Ootjes vraag een goede: waarom ging F wel naar de Pianista, en de Panamese honden niet?
Welke info had F, die hem dat (juiste) deed besluiten, en luisterde er niemand anders? Omdat instanties langs elkaar heen werken? Ingrid L spreekt neem ik aan wel Spaans toch?
Ingrid heeft zelfs een master en 5 spaanse taalscholen, een partner uit CR dus ik ga er wel vanuit dat zij vloeiend Spaans, Nederlands en Engels spreekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 08-06-2015 15:00:32 ]
pi_153353689
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:41 schreef Poekje01 het volgende:
en de Panamese honden niet
euh....... volgens de welbekende kaart van Sinaproc, zijn de Panamese honden daar wel geweest?
  maandag 8 juni 2015 @ 14:58:35 #85
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153353872
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:51 schreef RapaNui het volgende:

[..]

euh....... volgens de welbekende kaart van Sinaproc, zijn de Panamese honden daar wel geweest?
Ook achter de cd?
En waarom sloegen ze dan niet aan?

2 meiden in een dichte kloof: zweet/urine en hun lichaamsgeur zal zeker na een aantal dagen op gevangen moeten zijn door die gespecialiseerde hondenneuzen. Mits die honden achter de cd zijn geweest, en mits die meiden van het pad af zijn gevallen.

Ik zie alleen maar honden voor de cd en niet achter de cd op de Sinaprockaart

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 08-06-2015 15:11:08 ]
pi_153355114
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ook achter de cd?
En waarom sloegen ze dan niet aan?

2 meiden in een dichte kloof: zweet/urine en hun lichaamsgeur zal zeker na een aantal dagen op gevangen moeten zijn door die gespecialiseerde hondenneuzen. Mits die honden achter de cd zijn geweest, en mits die meiden van het pad af zijn gevallen.

Ik zie alleen maar honden voor de cd en niet achter de cd op de Sinaprockaart
ja, dus dat snap ik niet. F. is zelf op t pad gaan kijken (ondanks verbod Sinaproc) maar vond niets, zei hij.
Wanneer was dat nou ook weer precies, ik dacht 3/4, want hij had ook gewoon zijn werk toch? En waar? Tot waar? Op 4/4 waren er stortbuien.

Hij zegt ergens in de MSM dat hij weet dat het kantelpunt (hier omdraaien en teruglopen op de mirador) in t verleden eerder toeristen op t verkeerde been zette, die toen doorliepen en verdwaalde (en teruggevonden werden).

Was hij zelf ook achter de CD gaan kijken?
pi_153355229
"De foto's werden onthuld door Pitti aanklager, tijdens zijn bezoek aan Nederland, zeiden ze. (de ouders)

Panama heeft dus als eerste alles onderzocht en misschien wel verprutst, al dan niet moedwillig.

"Zij wees erop dat alleen de Nederlanders hebben gekregen een verslag van de analyse van de cellulaire en camera's van een maand geleden, maar missen het verslag van een trui en broek gevonden op een punt Culubre de oevers van de rivier in Bocas del Toro."

Een trui? T-Shirt? Niet dat blauwe grote geval dat eerder gevonden was daar gaat dit niet over want de ouders hadden dit zelf al afgedaan als zijnde niet van hun dochters.
http://laestrella.com.pa/(...)es-revelado/23792807

In het RTL-programma vertelden de ouders van Kris dat het moment waarop ze de spullen in de kamer van de meisjes moesten inpakken erg heftig was. "Toen zaten we er flink doorheen", zei Hans Kremers.

Wie de spullen heeft verzameld?
"In het RTL-programma vertelden de ouders van Kris dat het moment waarop ze de spullen in de kamer van de meisjes moesten inpakken erg heftig was. "Toen zaten we er flink doorheen", zei Hans Kremers.

Voor de broer van Lisanne, die samen met de ouders van Kris naar Panama reisde, was het "een knakmoment", vertelde Diny Froon. Het onderzoek in de kamer van de twee was op dat moment afgerond.
http://nos.nl/artikel/642911-voel-niet-dat-meisjes-dood-zijn.html

hier nog wat over een taxichauffeur, iets over een andere baan en ingefluisterd statement?
kan de tekst niet kopiëren wel de link geven, laatste stukje. Cabe? zegt daar iets over. (slechte google vertaling).

http://www.tvn-2.com/naci(...)bo_0_3949105126.html
pi_153355247
gaat iets fout. opgelost
pi_153355285
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 15:49 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, dus dat snap ik niet. F. is zelf op t pad gaan kijken (ondanks verbod Sinaproc) maar vond niets, zei hij.
Wanneer was dat nou ook weer precies, ik dacht 3/4, want hij had ook gewoon zijn werk toch? En waar? Tot waar? Op 4/4 waren er stortbuien.

Hij zegt ergens in de MSM dat hij weet dat het kantelpunt (hier omdraaien en teruglopen op de mirador) in t verleden eerder toeristen op t verkeerde been zette, die toen doorliepen en verdwaalde (en teruggevonden werden).

Was hij zelf ook achter de CD gaan kijken?
In afk zegt hij op 3 april! tot aan de paddock te zijn geweest en geen voetsporen heeft kunnen ontdekken.
pi_153355868
Chiriqui, mensen die er genoeg van hebben:

http://elsiglo.com/cronic(...)-suicidarse/23871374
pi_153356404
Jackie12, bedankt voor dat Spaanse art., heb t nog eens goed gelezen. DIJ werd overruled door Sinaproc, en daar gingen nog eens kostbare zoekdagen (geen uren, 2 dagen helaas) aan verloren. Dus de eerste 24 uur waren alles bij elkaar een puinhoop. Botte pech. Sinaproc doet het vaak juist wel goed (Vulcan Baru 2 keer met toeristen, ergens in Chiriqui, en met dan die nonnen waren ze net op tijd enz.).

Het verloop blijft vreemd. De dichtst erbij betrokkenen vertellen waar gezocht moet worden, niemand luistert.
F krijgt het ook nog eens allemaal terug op zijn brood.

Bij wie hadden de meiden een gids geboekt, of zijn ze (zoals Pahwalan) aangesproken op straat? Door een gelegenheidsgids (niet geregistreerd/gediplomeerd).
pi_153356425
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 15:56 schreef ToniB het volgende:

[..]

In afk zegt hij op 3 april! tot aan de paddock te zijn geweest en geen voetsporen heeft kunnen ontdekken.
ja, maar t was al maanden kurkdroog.
  maandag 8 juni 2015 @ 17:10:42 #93
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153356946
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:47 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, maar t was al maanden kurkdroog.
Volgens sommige hier niet, daarom deed de telefoon het niet en was de camera kapot.
Regen kwam pas op 4 april, ze waren toen al zo'n 55 uur vermist.
pi_153357338
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:26 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik me ook al een tijdje afvraag is wat de verhouding is tussen Halbla Ya en Spanish at the river.
Beiden hebben ze op verschillende locaties scholen.

In Bocas zitten beide scholen ook.

Het hostel van Habla Ya in Bocas heet Casa Verde en ligt aan het water.
De bar/restaurant van Casa Verde heet La Mama Loca Chill Bar and Grill.

Kris en Lisanne zaten te kaarten bij deze bar dus eigenlijk zaten ze in de bar van de concurrent.
Of zijn Habla Ya en Spanish at locations helemaal geen concurrenten en "delen"ze bepaalde dingen zoals bv de gidsen?

http://c406708.r8.cf1.rackcdn.com/casa-verde-restaurant.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/07/26/original/2apy8uqu.jpg

http://www.rtlnieuws.nl/s(...)anama_facebook_0.jpg

goeie, lijkt het wel op. Hoe kom je er achter?
pi_153357434
Rescatan con vida a franceses en Bocas del Toro
fueron encontrados la mañana de hoy en las montañas de Bocas del Toro.

Los franceses fueron encontrados con vida y en buen estado, los mismos tenían menos de 24 horas desaparecidos y fueron localizados por señal satelital y coordinación internacional,

http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583
  maandag 8 juni 2015 @ 17:34:34 #96
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153357474
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:32 schreef bladwijzer het volgende:
Rescatan con vida a franceses en Bocas del Toro
fueron encontrados la mañana de hoy en las montañas de Bocas del Toro.

Los franceses fueron encontrados con vida y en buen estado, los mismos tenían menos de 24 horas desaparecidos y fueron localizados por señal satelital y coordinación internacional,

http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583
[ afbeelding ]
Altijd goed nieuws!
Ze zien er fris en gezond uit.
  maandag 8 juni 2015 @ 17:47:18 #97
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_153357720
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:32 schreef bladwijzer het volgende:
Rescatan con vida a franceses en Bocas del Toro
fueron encontrados la mañana de hoy en las montañas de Bocas del Toro.

Los franceses fueron encontrados con vida y en buen estado, los mismos tenían menos de 24 horas desaparecidos y fueron localizados por señal satelital y coordinación internacional,

http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583
[ afbeelding ]
Weer een gevalletje verdwaald dus. Het gebeurt en is niet met “logica” weg te redeneren.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  maandag 8 juni 2015 @ 17:51:46 #98
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_153357820
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:38 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik begreep dat Feliciano inderdaad 's avonds de aangifte van vermissing deed bij de politie.
De volgende ochtend is hij om 7.30 naar het kantoortje van Sinaproc gegaan en zei dat er 2 meiden vermist waren en er geen tijd te verliezen was.
Aangekomen bij het begin van de Pianista was hij de Sinaproccers in groepen aan het indelen toen 1 van de Sinaproccers gebeld werd dat ze van hogerhand niet mochten zoeken.

Tussendoor dus nog eens naar het hostel.
is dat trouwens een feit? Dat 1 vd sinaproccers werd gebeld door hogerhand?
Of belde het ene vriendje de andere met hou het nog ff tegen?
pi_153358216
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:47 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Weer een gevalletje verdwaald dus. Het gebeurt en is niet met “logica” weg te redeneren.
pi_153358477
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:14 schreef Perico het volgende:

[..]

Hij werd verplaatst voor het maken van een video, op het bed gelegd. Er kunnen ook plannen in klad op gemaakt zijn, of een bericht voor achterblijvers, voor gemoedsrust. Dat kan ontvreemd zijn door het bataljon mensen dat op de kamer is geweest.

Een fotograaf heeft zelfs een boel foto's aan het EPA verkocht en Nederlandse sites hebben die massaal gedeeld, ik zie het in de data. Dus Marcelino heeft ook nog eens verdiend aan het betreden van de kamer. Ik zou hem met die legal pad om de oren slaan. ;)
meet die doek onder de tafel maar op in PS dan zie je dat hij (bijna)vierkant is :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 8 juni 2015 @ 18:31:36 #101
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153358642
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:11 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja verdwalen gebeurt overal.

Verdwalen en na maanden in (als een paar stukjes) worden teruggevonden is wat zeldzamer.
pi_153358821
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

is dat trouwens een feit? Dat 1 vd sinaproccers werd gebeld door hogerhand?
Of belde het ene vriendje de andere met hou het nog ff tegen?
Dat is wat Feliciano heeft gezegd
pi_153358887
Arme F had het op geen enkele manier goed kunnen doen voor wie kwaad van hem wil denken.

Stel hij had gedacht, ze komen niet opdagen, jammer dan, geen inkomen vandaag maar laat maar verder....is niet mijn taak om me er mee te bemoeien

Dan had waarschijnlijk Miriam of de ouders 's avonds op 2 april alarm geslagen, of nog een dag later

In ieder geval zou de politie op een gegeven moment een melding krijgen en met wat navragen ontdekken dat ze de ochtend van 2 april een afspraak met F hadden voor een tour die dag

Niet wetende dat ze al vanaf 1 april vermist waren, zouden ze F opzoeken en vragen;
jij had vandaag een tour met 2 Hollandse vrouwen, waar heb je die turistas gelaten??

Bewijs dan maar eens dat ze niet op zijn komen dagen op 2 april

Als dat wel geloofd werd, dan zou hem verweten worden dat hij niemand ingelicht had en zodoende reddingskansen voor K en L in gevaar gebracht zou hebben

Dus licht hij de taalschool in en doet aangifte omdat dat in het Spaans moet gebeuren
En maakt foto's van hun kamer om aan te tonen dat ze al vanaf 1 april vermist waren

Omdat er de 1e keer geen ambtenaar aanwezig is om de aangifte op te nemen moet hij dat zelfs 2x doen. Vervolgens komt er nog geen actie van de plaatselijke politie, die waarschijnlijk druk is met jagen op de overvallers en op de moordenaars die 1 april huisgehouden hebben in Boquete en omgeving.

Dank zij F zijn volhoudendheid wordt de vermissing eindelijk serieus genomen door de plaatselijke autoriteiten.
Het had zo maar geweest kunnen zijn dat K en L door de acties van F gered zouden zijn, helaas is het anders gelopen.

Dat maakt hem dan weer verdacht voor sommige mensen aan de andere kant van de wereld, die geen flauw benul hebben van de cultuur en het (vaak niet) functioneren van plaatselijke autoriteiten in een bergdorp in Panama.

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 08-06-2015 18:48:20 ]
pi_153359233
quote:
8s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:42 schreef bladwijzer het volgende:
Arme F had het op geen enkele manier goed kunnen doen voor wie kwaad van hem wil denken.

Stel hij had gedacht, ze komen niet opdagen, jammer dan, geen inkomen vandaag maar laat maar verder....is niet mijn taak om me er mee te bemoeien

Dan had waarschijnlijk Miriam of de ouders 's avonds op 2 april alarm geslagen, of nog een dag later

In ieder geval zou de politie op een gegeven moment een melding krijgen en met wat navragen ontdekken dat ze de ochtend van 2 april een afspraak met F hadden voor een tour die dag

Niet wetende dat ze al vanaf 1 april vermist waren, zouden ze F opzoeken en vragen;
jij had vandaag een tour met 2 Hollandse vrouwen, waar heb je die turistas gelaten??

Bewijs dan maar eens dat ze niet op zijn komen dagen op 2 april

Als dat wel geloofd werd, dan zou hem verweten worden dat hij niemand ingelicht had en zodoende reddingskansen voor K en L in gevaar gebracht zou hebben

Dus licht hij de taalschool in en doet aangifte omdat dat in het Spaans moet gebeuren
En maakt foto's van hun kamer om aan te tonen dat ze al vanaf 1 april vermist waren

Omdat er de 1e keer geen ambtenaar aanwezig is om de aangifte op te nemen moet hij dat zelfs 2x doen. Vervolgens komt er nog geen actie van de plaatselijke politie, die waarschijnlijk druk is met jagen op de overvallers en op de moordenaars die 1 april huisgehouden hebben in Boquete en omgeving.

Dank zij F zijn volhoudendheid wordt de vermissing eindelijk serieus genomen door de plaatselijke autoriteiten.
Het had zo maar geweest kunnen zijn dat K en L door de acties van F gered zouden zijn, helaas is het anders gelopen.

Dat maakt hem dan weer verdacht voor sommige mensen aan de andere kant van de wereld, die geen flauw benul hebben van de cultuur en het (vaak niet) functioneren van plaatselijke autoriteiten in een bergdorp in Panama.
Misschien is Feliciano wel een hele lieve betrokken gids. Maar misschien ook niet.

1 van de vele dingen die niet strookt is dat Feliciano anderhalf a 2 uur gewacht heeft om het hostel naar binnen te kunnen.

"goed van hem want hij was zo bezorgd" hoor ik sommigen zeggen.
Ik zeg dan: Als hem het op zijn hart sloeg toen hij zag dat ze er echt niet waren, waarom dan niet direct Kris en Lisanne opbellen waar ze zijn?
Maar daar wordt nog even 8 uur mee gewacht. 8)7
  maandag 8 juni 2015 @ 18:59:22 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153359370
quote:
8s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:42 schreef bladwijzer het volgende:
Arme F had het op geen enkele manier goed kunnen doen voor wie kwaad van hem wil denken.

Stel hij had gedacht, ze komen niet opdagen, jammer dan, geen inkomen vandaag maar laat maar verder....is niet mijn taak om me er mee te bemoeien

Dan had waarschijnlijk Miriam of de ouders 's avonds op 2 april alarm geslagen, of nog een dag later

In ieder geval zou de politie op een gegeven moment een melding krijgen en met wat navragen ontdekken dat ze de ochtend van 2 april een afspraak met F hadden voor een tour die dag

Niet wetende dat ze al vanaf 1 april vermist waren, zouden ze F opzoeken en vragen;
jij had vandaag een tour met 2 Hollandse vrouwen, waar heb je die turistas gelaten??

Bewijs dan maar eens dat ze niet op zijn komen dagen op 2 april

Als dat wel geloofd werd, dan zou hem verweten worden dat hij niemand ingelicht had en zodoende reddingskansen voor K en L in gevaar gebracht zou hebben

Dus licht hij de taalschool in en doet aangifte omdat dat in het Spaans moet gebeuren
En maakt foto's van hun kamer om aan te tonen dat ze al vanaf 1 april vermist waren

Omdat er de 1e keer geen ambtenaar aanwezig is om de aangifte op te nemen moet hij dat zelfs 2x doen. Vervolgens komt er nog geen actie van de plaatselijke politie, die waarschijnlijk druk is met jagen op de overvallers en op de moordenaars die 1 april huisgehouden hebben in Boquete en omgeving.

Dank zij F zijn volhoudendheid wordt de vermissing eindelijk serieus genomen door de plaatselijke autoriteiten.
Het had zo maar geweest kunnen zijn dat K en L door de acties van F gered zouden zijn, helaas is het anders gelopen.

Dat maakt hem dan weer verdacht voor sommige mensen aan de andere kant van de wereld, die geen flauw benul hebben van de cultuur en het (vaak niet) functioneren van plaatselijke autoriteiten in een bergdorp in Panama.
Gezien het feit dat hij Miriam en Ingrid persoonlijk kende, al jaren, had hij op 2 april heel makkelijk deze dames kunnen bellen. Kunnen doorgeven dat die meiden niet kwamen opdragen en hij had heel netjes zijn taak vervuld. En klaar.

Maar meneer ging zelf de Wallander uithangen. Ingrid en Miriam waren verantwoordelijk en niet een toevallige gids. Hij heeft zichzelf hiermee in de kaart gespeeld.
Ik denk trouwens helemaal niet dat Feliciano er wat mee te maken heeft... Maar ook ik vind bepaalde actie's/handelen niet erg slim.
pi_153359403
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:55 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Misschien is Feliciano wel een hele lieve betrokken gids. Maar misschien ook niet.

1 van de vele dingen die niet strookt is dat Feliciano anderhalf a 2 uur gewacht heeft om het hostel naar binnen te kunnen.

"goed van hem want hij was zo bezorgd" hoor ik sommigen zeggen.
Ik zeg dan: Als hem het op zijn hart sloeg toen hij zag dat ze er echt niet waren, waarom dan niet direct Kris en Lisanne opbellen waar ze zijn?
Maar daar wordt nog even 8 uur mee gewacht. 8)7
Het is mij niet bekend dat F de mobiele nummers van K en L had, ik vraag me af of die bij de taalschool wel bekend waren. Lijkt me vreemd als dat niet zo was.

Maar of F beschikking over de nummers had zou ik niet weten, jij wel?
pi_153359505
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gezien het feit dat hij Miriam en Ingrid persoonlijk kende, al jaren, had hij op 2 april heel makkelijk deze dames kunnen bellen. Kunnen doorgeven dat die meiden niet kwamen opdragen en hij had heel netjes zijn taak vervuld. En klaar.

Maar meneer ging zelf de Wallander uithangen. Ingrid en Miriam waren verantwoordelijk en niet een toevallige gids. Hij heeft zichzelf hiermee in de kaart gespeeld.
Ik denk trouwens helemaal niet dat Feliciano er wat mee te maken heeft... Maar ook ik vind bepaalde actie's/handelen niet erg slim.
Dit is precies wat ik bedoel met het geen flauw benul hebben van het functioneren van plaatselijke autoriteiten in een bergdorp in Panama

En zoals ik als zei, als hij het anders gedaan had was het ook niet goed geweest in de ogen van sommigen, dus hij heeft besloten alles te doen wat hij kon doen. Maar das ook weer niet goed he :'(
  maandag 8 juni 2015 @ 19:03:03 #108
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153359511
quote:
8s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:42 schreef bladwijzer het volgende:

Dat maakt hem dan weer verdacht voor sommige mensen aan de andere kant van de wereld, die geen flauw benul hebben van de cultuur en het (vaak niet) functioneren van plaatselijke autoriteiten in een bergdorp in Panama.
jij wel dan? :7 of moeten we dit maar weer van je aannemen?
Ingrid had hier ook een handje van, zo'n veilig n lief dorpje... ja ammehoela
pi_153359551
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

jij wel dan? :7 of moeten we dit maar weer van je aannemen?
Ingrid had hier ook een handje van, zo'n veilig n lief dorpje... ja ammehoela
Hoe kom je er bij dat ik het ook een veilig dorpje noem?
Ik geef juist aan dat je niks hebt aan de plaatselijke politie

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 08-06-2015 19:11:15 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 19:04:31 #110
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153359562
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:02 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik bedoel met het geen flauw benul hebben van het functioneren van plaatselijke autoriteiten in een bergdorp in Panama

En zoals ik als zei, als hij het anders gedaan had was het ook niet goed geweest in de ogen van sommigen, dus hij heeft besloten alles te doen wat hij kon doen. Maar das ook weer niet goed he :'(
Je vind het zelf niet raar dat hij de ouders niet wees op de mogelijke valplekken?
pi_153359589
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:00 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Het is mij niet bekend dat F de mobiele nummers van K en L had, ik vraag me af of die bij de taalschool wel bekend waren. Lijkt me vreemd als dat niet zo was.

Maar of F beschikking over de nummers had zou ik niet weten, jij wel?
Ja, het nummer was bekend.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:06:54 #112
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153359652
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:04 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat ik het een veilig dorpje noem?
Ik geef juist aan dat je niks hebt aan de plaatselijke politie
:? Die ene auto en die pc uit 2001?
4 man personeel in een crimineel gehucht? Weet jij wel wat zij die week op hun bordje kregen?
K&L waren niet de enige vermisten, berovingen en ongelukken.

Juist met hun mag je medelijden hebben, en wat doet F? Juist de kamer betreden en ze voor de voeten lopen.
pi_153359653
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je vind het zelf niet raar dat hij de ouders niet wees op de mogelijke valplekken?
Geen idee of die er zijn. Maar waarom telkens argumenten weerleggen met steeds weer andere vragen? Ga eens inhoudelijk in op een post en pareer niet alles door andere vragen te stellen.
pi_153359691
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:05 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja, het nummer was bekend.
Ik weet alleen dat iemand van de taalschool het nummer gebeld heeft dat van L ouders bleek te zijn.
Had F dat nummer ter beschikking of is het later op de taalschool opgezocht?
  maandag 8 juni 2015 @ 19:09:31 #115
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153359718
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:06 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Geen idee of die er zijn. Maar waarom telkens argumenten weerleggen met steeds weer andere vragen? Ga eens inhoudelijk in op een post en pareer niet alles door andere vragen te stellen.
waarom niet? (grapje)

Ik ben het gewoon niet met je eens dat F zielig is. Hij heeft voor zijn beurt gehandeld, en dat was niet slim.
pi_153359734
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:? Die ene auto en die pc uit 2001?
4 man personeel in een crimineel gehucht? Weet jij wel wat zij die week op hun bordje kregen?
K&L waren niet de enige vermisten, berovingen en ongelukken.

Juist met hun mag je medelijden hebben, en wat doet F? Juist de kamer betreden en ze voor de voeten lopen.
Dat zeg ik toch juist in mijn post, dat de plaatselijke politie druk was met die andere zaken -O-
pi_153359804
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

waarom niet? (grapje)

Ik ben het gewoon niet met je eens dat F zielig is. Hij heeft voor zijn beurt gehandeld, en dat was niet slim.
En zoals ik als zei, als hij het anders gedaan had was het ook niet goed geweest in de ogen van sommigen, dus hij heeft besloten alles te doen wat hij kon doen. Maar das ook weer niet goed he :'(
  maandag 8 juni 2015 @ 19:12:03 #118
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153359815
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:10 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch juist in mijn post, dat de plaatselijke politie druk was met die andere zaken -O-
Maar dat geeft F dus toch geen recht om Wallander uit te hangen?

Ja leuk als hij ze gevonden had, maar dit is juist door handelen in de eerste dagen niet gebeurt. Waarom gingen ze bij de vulkaan zoeken?
pi_153359853
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar dat geeft F dus toch geen recht om Wallander uit te hangen?

Ja leuk als hij ze gevonden had, maar dit is juist door handelen in de eerste dagen niet gebeurt. Waarom gingen ze bij de vulkaan zoeken?
Omdat er niet naar L en F geluisterd werd
pi_153361951
De gps coördinaten van de plek van het noodsignaal van de Franse toeristen

https://www.google.fr/map(...)!3m1!1s0x0:0x0?hl=fr

My little brother is hiking in panama with a friend. Yesterday he launched his distressed beacon very close from your area.

We are currently in contact with the French embassy in Panama and they are currently sending helicopters to find them.
I would like to know if you know guides who will be able to go there trying to find them


Als F hier meeleest hoefden ze die niet meer te vragen denk ik...

http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment706563

http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583

Los franceses practicaban senderismo al momento de su desaparición.
Las autoridades informaron que los extranjeros Elliot N y Herve D fueron encontrados -en condición estable- en la comunidad de Guayacán, perteneciente al corregimiento de Valle Risco, distrito de Changuinola. - See more at: http://www.prensa.com/pro(...)sthash.00ReNvzc.dpuf


[ Bericht 16% gewijzigd door bladwijzer op 08-06-2015 21:41:56 ]
pi_153365599
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:32 schreef bladwijzer het volgende:
Rescatan con vida a franceses en Bocas del Toro
fueron encontrados la mañana de hoy en las montañas de Bocas del Toro.

Los franceses fueron encontrados con vida y en buen estado, los mismos tenían menos de 24 horas desaparecidos y fueron localizados por señal satelital y coordinación internacional,

http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583
[ afbeelding ]
Wat goed dat ze zijn gevonden. Kennelijk dankzij hun GPS signaal.

Ze zijn ongeveer vanuit Cerro Punta naar BdT gehiked. http://www.panamaamerica.(...)sanos-y-salvo-979026
Als hun coordinaten kloppen, vraag ik me af hoe ze de rio Playita zijn overgestoken?

kBen erg benieuwd naar hun verhaal!
pi_153366012
quote:
8s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:24 schreef bladwijzer het volgende:
De gps coördinaten van de plek van het noodsignaal van de Franse toeristen

https://www.google.fr/map(...)!3m1!1s0x0:0x0?hl=fr

My little brother is hiking in panama with a friend. Yesterday he launched his distressed beacon very close from your area.

We are currently in contact with the French embassy in Panama and they are currently sending helicopters to find them.
I would like to know if you know guides who will be able to go there trying to find them


Als F hier meeleest hoefden ze die niet meer te vragen denk ik...

http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment706563

http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583

Los franceses practicaban senderismo al momento de su desaparición.
Las autoridades informaron que los extranjeros Elliot N y Herve D fueron encontrados -en condición estable- en la comunidad de Guayacán, perteneciente al corregimiento de Valle Risco, distrito de Changuinola. - See more at: http://www.prensa.com/pro(...)sthash.00ReNvzc.dpuf

Laten we wel zijn: deze twee zijn kennelijk te ver doorgelopen, maar alvorens door Sinaproc te zijn opgehaald, werden ze opgevangen door locals van de comunidad de Guayacán.
pi_153367295
quote:
8s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:24 schreef bladwijzer het volgende:
De gps coördinaten van de plek van het noodsignaal van de Franse toeristen

https://www.google.fr/map(...)!3m1!1s0x0:0x0?hl=fr

My little brother is hiking in panama with a friend. Yesterday he launched his distressed beacon very close from your area.

We are currently in contact with the French embassy in Panama and they are currently sending helicopters to find them.
I would like to know if you know guides who will be able to go there trying to find them


Als F hier meeleest hoefden ze die niet meer te vragen denk ik...

http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment706563

http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583

Los franceses practicaban senderismo al momento de su desaparición.
Las autoridades informaron que los extranjeros Elliot N y Herve D fueron encontrados -en condición estable- en la comunidad de Guayacán, perteneciente al corregimiento de Valle Risco, distrito de Changuinola. - See more at: http://www.prensa.com/pro(...)sthash.00ReNvzc.dpuf

8°58'29.0"N 82°28'12.0"W

Is vlakbij de plek waar de rugzak van k&l gevonden werd
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153371056
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

8°58'29.0"N 82°28'12.0"W

Is vlakbij de plek waar de rugzak van k&l gevonden werd
Ik vroeg het gisteren al in het algemeen maar op welke feiten zijn de vindplekken gebaseerd?
pi_153371421
Even een vraagje
Wat zien jullie bij het hoofdkussen van Kris haar bed?
En deze link http://www.hablayapanama.com/nl/school/staff/ is dit de dochter van BP.
En was dit de gids van PW https://www.dropbox.com/s(...)dl=0&preview=302.jpg
Die niet in beeld wilden

[ Bericht 32% gewijzigd door vronie op 09-06-2015 00:30:55 ]
pi_153371523
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:27 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

goeie, lijkt het wel op. Hoe kom je er achter?
Ik kan de link van Tripadvisor niet kopieeren maar als je naar Tripadvisor gaat en je toetst in "casa verde Bocas guesthouse in dan kom je op die site.
Je ziet dan links "managementfoto's" en als je daar op klikt zie je gelijk de plek waar Kris en Lisanne zaten te kaarten.


http://www.tripadvisor.nl(...)l_Toro_Province.html

Komt bij mij de vraag omhoog: Zijn er ook studenten van Habla Ya die zij hebben leren kennen en ook van Bocas naar Boquete zijn gegaan?
pi_153371577
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:22 schreef vronie het volgende:
Even een vraagje
Wat zien jullie bij het hoofdkussen van Kris haar bed?
En deze link http://www.hablayapanama.com/nl/school/staff/ is dit de dochter van BP.
En was dit de gids van PW https://www.dropbox.com/s(...)dl=0&preview=302.jpg
Die niet in beeld wilden
Was dit de gids dan?
Of was de eigenlijke vraag: wil je ook vertellen wie de gids was?
pi_153371804
Misschien een rare gedachten gang maar ik denk dat deze jonge man HG is.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:31:28 #129
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153372212
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:22 schreef vronie het volgende:
Even een vraagje
Wat zien jullie bij het hoofdkussen van Kris haar bed?
En deze link http://www.hablayapanama.com/nl/school/staff/ is dit de dochter van BP.
En was dit de gids van PW https://www.dropbox.com/s(...)dl=0&preview=302.jpg
Die niet in beeld wilden
Wat zie jij daar? Er ligt wel wat, maar wat? Geen idee, haar t-shirt om in te slapen?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 07:39:20 #130
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153373364
Bloedvlekken, goed gezien Vronie!

Had Kris last van bloedneuzen?

[ Bericht 27% gewijzigd door ootjekatootje op 09-06-2015 07:44:52 ]
pi_153373567
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 07:39 schreef ootjekatootje het volgende:

Bloedvlekken, goed gezien Vronie!

Had Kris last van bloedneuzen?

zijn geen bloedvlekken hoor :N
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 9 juni 2015 @ 08:19:57 #132
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153373606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:14 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zijn geen bloedvlekken hoor :N
Wat zijn het dan? Chocolade vlekken?
pi_153373615
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat zijn het dan? Chocolade vlekken?
gewoon een stucstuurtje in het hoeslaken
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153374002
De Fransen (één vd 2) heeft zijn verhaal gedaan op video van El Siglo:
http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583

Ze waren niet verdwaald, ze waren niet te ver doorgelopen, ze hadden twee nachten doorgebracht bij een Ngobe nederzetting en ze besloten om toch via satelliet alarm te slaan, vanwege een blessure aan de arm van één vd twee (was gevallen).

Ik heb een mini-transcriptie gemaakt. Deze Fransman spreekt goed Spaans, maar is wat minder goed te verstaan:
Vanaf 00.49
- nunca nos perdímos = we zijn nooit verdwaald
- nunca nos extraviamos = we zijn nooit te ver doorlgelopen
- tomímos (moet tomamos zijn) las decisiones mas seguras = we namen de juiste/meest veilige beslissingen
- ...es una caminata de 3 días ... fuímos 2 días. = het is een hike van 3 dagen, maar wij deden het in 2
- ... fué un camino difícil, con mucha lluvia = het was een zware tocht met veel regen
- regresamos solamente porqué en el regreso callí y ... el brazo = we zijn alleen maar teruggekeerd omdat ik op de terugweg viel en ..... mijn arm (hij wijst naar zijn arm / arm geblesseerd)
- ...decidímos de quedar en la casa de una señora de la comunida Ngobe ... comimos... 2 noches en seguridad .... decidímos de llamar con satélite = we besloten om in het huis van een Ngobe vrouw te overnachten, we aten, 2 overnachtingen .. we besloten om via satelliet te bellen...
pi_153374506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:53 schreef vronie het volgende:
Misschien een rare gedachten gang maar ik denk dat deze jonge man HG is.
Waarom denk je dat?
pi_153374550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:22 schreef vronie het volgende:
En deze link http://www.hablayapanama.com/nl/school/staff/ is dit de dochter van BP.
Hoe weet je zeker dat dit haar dochter is? Waaruit blijkt dat?
Ze lijken wel op elkaar (dat doen ze daar allemaal :) )
pi_153375322
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:58 schreef RapaNui het volgende:
De Fransen (één vd 2) heeft zijn verhaal gedaan op video van El Siglo:
http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583

Ze waren niet verdwaald, ze waren niet te ver doorgelopen, ze hadden twee nachten doorgebracht bij een Ngobe nederzetting en ze besloten om toch via satelliet alarm te slaan, vanwege een blessure aan de arm van één vd twee (was gevallen).

Ik heb een mini-transcriptie gemaakt. Deze Fransman spreekt goed Spaans, maar is wat minder goed te verstaan:
Vanaf 00.49
- nunca nos perdímos = we zijn nooit verdwaald
- nunca nos extraviamos = we zijn nooit te ver doorlgelopen
- tomímos (moet tomamos zijn) las decisiones mas seguras = we namen de juiste/meest veilige beslissingen
- ...es una caminata de 3 días ... fuímos 2 días. = het is een hike van 3 dagen, maar wij deden het in 2
- ... fué un camino difícil, con mucha lluvia = het was een zware tocht met veel regen
- regresamos solamente porqué en el regreso callí y ... el brazo = we zijn alleen maar teruggekeerd omdat ik op de terugweg viel en ..... mijn arm (hij wijst naar zijn arm / arm geblesseerd)
- ...decidímos de quedar en la casa de una señora de la comunida Ngobe ... comimos... 2 noches en seguridad .... decidímos de llamar con satélite = we besloten om in het huis van een Ngobe vrouw te overnachten, we aten, 2 overnachtingen .. we besloten om via satelliet te bellen...
Bedenkt voor de vertaling. ^O^

Een aantal users waren blij met dit verhaal zo van "zie je wel, je kunt er wel verdwalen"
Nou ga ik niet roepen dat je dat daar niet kunt want zoals ik wel vaker heb gezegd kun je ook verdwalen in de V&D.
Feit is wel dat het gebied behoorlijk bewoond is en er ook geen verhalen zijn van mensen die daar fataal zijn verdwaald.

Het ging er bij mij dan ook nooit in dat Kris en Lisanne in minimaal 11 dagen de weg niet hebben weten terug te vinden of niet gevonden zijn door de vele zoekteams.

Ook deze jongens waren klaarblijkelijk niet verdwaald en hebben gelogeerd bij locals.
pi_153375570
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 07:39 schreef ootjekatootje het volgende:

Bloedvlekken, goed gezien Vronie!

Had Kris last van bloedneuzen?

Ik zie geen bloedvlekken, ik zie iets blauws met wit.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:27:39 #139
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153375740
To see blood or to see blue, that's the question.

Dit geeft wel mooi de grootste handicap van speurneuzen op afstand weer.

Maar! De twee gozers waren niet verdwaald, dus Kris en Lisanne ook niet!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153375789
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 07:39 schreef ootjekatootje het volgende:

Bloedvlekken, goed gezien Vronie!

Had Kris last van bloedneuzen?

Een laken met bloemetjes (rozen) aanzien voor bloed. :O
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:43:14 #141
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153376058
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:29 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Een laken met bloemetjes (rozen) aanzien voor bloed. :O
Een laken?
Kijk eens goed op dat hoofdkussen...Lezen... :Z
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:44:05 #142
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153376074
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:20 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik zie geen bloedvlekken, ik zie iets blauws met wit.
Das toch een t-shirt of een pyjama
pi_153376083
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:27 schreef Copycat het volgende:
To see blood or to see blue, that's the question.

Dit geeft wel mooi de grootste handicap van speurneuzen op afstand weer.

Maar! De twee gozers waren niet verdwaald, dus Kris en Lisanne ook niet!
tja er roept iemand wat en dan moeten anderen gaan bewijzen dat het niet zo is ? :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:44:38 #144
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153376089
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:27 schreef Copycat het volgende:
To see blood or to see blue, that's the question.

Dit geeft wel mooi de grootste handicap van speurneuzen op afstand weer.

Maar! De twee gozers waren niet verdwaald, dus Kris en Lisanne ook niet!
Zeker het zijn bloemetjes.... ^O^
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:45:26 #145
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153376106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:44 schreef StaceySinger het volgende:

tja er roept iemand wat en dan moeten anderen gaan bewijzen dat het niet zo is ? :)
Niemand moet iets. Maar men wil wel heel graag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:01:58 #146
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153376433
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niemand moet iets. Maar men wil wel heel graag.
bloemetjes |:(
pi_153376577
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

bloemetjes |:(
[ afbeelding ]

zit er bij het voeteneinde ook bloed dan ? ;)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:08:50 #148
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153376598
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:07 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zit er bij het voeteneinde ook bloed dan ? ;)
onder het sprei ligt toch een dekbedovertrek ook okerkleurig, zie onder het kussen. Ik heb het over het hoeslaken.
pi_153376646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

onder het sprei ligt toch een dekbedovertrek ook okerkleurig, zie onder het kussen. Ik heb het over het hoeslaken.
ik heb die foto in hoge resolutie
je ziet duidelijk dat het een motief in het hoeslaken is
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153376749
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
BUMP
[quote]0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:14 schreef Perico het volgende:

[..]

Hij werd verplaatst voor het maken van een video, op het bed gelegd. Er kunnen ook plannen in klad op gemaakt zijn, of een bericht voor achterblijvers, voor gemoedsrust. Dat kan ontvreemd zijn door het bataljon mensen dat op de kamer is geweest.

Een fotograaf heeft zelfs een boel foto's aan het EPA verkocht en Nederlandse sites hebben die massaal gedeeld, ik zie het in de data. Dus Marcelino heeft ook nog eens verdiend aan het betreden van de kamer. Ik zou hem met die legal pad om de oren slaan. ;)
BUMP
meet die doek onder de tafel maar op in PS dan zie je dat hij (bijna)vierkant is :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:22:08 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153376874
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

BUMP
meet die doek onder de tafel maar op in PS dan zie je dat hij (bijna)vierkant is :)
Ik ben wel heel benieuwd naar je hoge resolutie foto
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:35:31 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153377110
Instanties, ouders, speurneuzen. Iedereen ziet de liters bloed op de foto/in de kamer. Maar ze doen alsof hun neus bloedt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153377366
Deze foto is scherper. Hier zie je een (bloemetjes)motief in het laken en op de kussensloop:

http://i.imgur.com/4ZjBHXD.jpg?1
pi_153377764
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:32 schreef bladwijzer het volgende:
Rescatan con vida a franceses en Bocas del Toro
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:08 schreef jackie12 het volgende:
Een aantal users waren blij met dit verhaal zo van "zie je wel, je kunt er wel verdwalen"
Dit is nou precies wat ik eerder bedoelde over die reddingen bij vulkaan Baru. Want ook bij deze 2 Fransen werden gisteren termen gebruikt als rescate (redding) en extraviar (verdwalen / van de route afraken). Waar het grofweg bij deze 2 Fransen op neer komt: ze zijn opgehaald door Sinaproc. Ze waren verre van verdwaald en ze zijn verre van gered.

Ook bij Baru zijn er van dit soort gevallen. Natuurlijk zijn er toeristen bij die moeten overgeven en dat soort dingen, waarschijnlijk omdat ze niet tegen die hoogte kunnen of zo. Maar velen krijgen last van hun benen en knieën en kunnen de zware afdaling niet aan. En om te voorkomen om een lange, koude nacht in de openlucht door te brengen, worden ze opgehaald door Sinaproc.
pi_153378115
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een laken?
Kijk eens goed op dat hoofdkussen...Lezen... :Z
Een hoofdkussen?...Lezen... Het hoeslaken (ding over de matras) en het kussensloop (ding over het kussen) hebben een bloem/roos patroon. :O :O
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:30:06 #156
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153378319
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:49 schreef RapaNui het volgende:
Deze foto is scherper. Hier zie je een (bloemetjes)motief in het laken en op de kussensloop:

http://i.imgur.com/4ZjBHXD.jpg?1
top, het zijn dus bloemetjes!
pi_153380286
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

top, het zijn dus bloemetjes!
Ook weer opgelost.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:24:14 #158
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153383294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:16 schreef StaceySinger het volgende:
BUMP
meet die doek onder de tafel maar op in PS dan zie je dat hij (bijna)vierkant is :)
Doordat er een pen bovenop ligt en de witte ordner met cursusmateriaal eronder ligt en de gele kleur hetzelfde is als de notitieblok, nam ik aan dat het die blok is, die onder dat tafeltje ligt. Hij ligt daar in de lange weg.
pi_153385826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]


[..]

Dit is nou precies wat ik eerder bedoelde over die reddingen bij vulkaan Baru. Want ook bij deze 2 Fransen werden gisteren termen gebruikt als rescate (redding) en extraviar (verdwalen / van de route afraken). Waar het grofweg bij deze 2 Fransen op neer komt: ze zijn opgehaald door Sinaproc. Ze waren verre van verdwaald en ze zijn verre van gered.

Ook bij Baru zijn er van dit soort gevallen. Natuurlijk zijn er toeristen bij die moeten overgeven en dat soort dingen, waarschijnlijk omdat ze niet tegen die hoogte kunnen of zo. Maar velen krijgen last van hun benen en knieën en kunnen de zware afdaling niet aan. En om te voorkomen om een lange, koude nacht in de openlucht door te brengen, worden ze opgehaald door Sinaproc.
Hoe worden ze opgehaald dan? Altijd per helicopter?
Make my day!
pi_153385945
Eventjes weg en er wordt gelijk weer vanuit de diepste donkerste misdrijffantasieën iedereen van van alles beschuldigd. Natuurlijk met maar één mogelijkheid vasthoudend, want meerdere mogelijkheden (al dan niet met geschatte kansen) is niet CSI genoeg. :')

Bij de ontdekking van vermissing van 2 lange blonde buitenlandse vrouwen gaan in dat soort kleine gemeenschappen bij de lokalen de alarmbellen flink af. Zeker als ze daar drijven op toerisme en de inkomsten van expats. Die kunnen wegblijven als het een gevaarlijk gebied zou zijn. Dat is het niet; Boquete is superveilig.

Dat "Sinaproc" (Sinaproc is een organisatie, maar de mensen zijn lokalen, gidsen, vrijwilligers, PM enzo) die kamer inging is nieuwe info voor me, maar vind het ook niet gek. Zij moeten die meiden zoeken dus willen met eigen ogen aanwijzingen vinden voor hun barre tochten. Afgaan op het woord van Feliciano die al snel de kamer had doorzocht op zoek naar aanwijzingen wat er met de meiden gebeurd kon zijn, is niet nuttig als je zelf moet gaan zoeken en je moet voorstellen welke keuze(s) Kris en Lisanne gemaakt konden hebben.

Kijken of er iets (doorgedrukt?) op het notititieblok staat om zo aanwijzingen/telefoonnummers, etc. te achterhalen (en daar een fotootje van nemen) lijkt me dan ook de meest logische verklaring.

Of mensen hier komen hun zolderkamer niet af, of ze wonen allemaal in nóg anoniemere metropolen dan ik, maar dat een dorp in Panama een hoop ties heeft met "buurmannen", neefjes en nichtjes en "Myriam kookt wel es wat voor de taalschool" moet voor den Nederlander zelfs in een "stad" (Amsterdam is de enige) toch niet moeilijk voor te stellen zijn. Dat men elkaar wel (of juist niet) op Facebook heeft, ook niet.

Alleen kijkend naar de tijdstippen 14:00-16:39 is verdwalen vrijwel uitgesloten. Verdwalen wil zeggen dat ze doorgelopen zijn bij Q1, Q2 én bij Begin Paddocks (en die dus opgegaan; de enige weg zoals de ouders veelvuldig gesteld hebben). Op de paddocks kan je uitwaaieren maar hoe precies is onduidelijk omdat we de hekken niet op de satellietbeelden zien.

Dan blijven een ongeluk en een misdrijf over.

Los van de nogal wonderlijke verklaring van Dimmu Frank om te stellen dat "de Panamezen mij in mijn metalkleding de Pianista op zien gaan, dus sociale controle, dus derden vallen af", is het misdrijf heel moeilijk vol te houden zonder al die idiote fakery. Die een enorm technisch inzicht vereist waar verscheidene forummers al ruim een jaar aan werken om uit te vogelen maar de Panamese Psychopaat kon dat allemaal gewoon, omdat ie een niet in geld geïnteresseerde filmacteur is.

Overmorgen is het een jaar geleden dat hét spoor dat, de vissengraatmethode gebruikend, misdaad vrijwel uitsloot gevonden werd; de rugzak vol waardevolle persoonlijke bezittingen. Intact en wat sleepspoortjes, zand en blaadjes erin, maar ongeschonden.

Lisanne en Kris kwamen niet ongeschonden uit het natuurgeweld dat ze over zich heen kregen door hun ongelukkige val op een nog onbekend punt. De tijd die ze doorgebracht hebben in de hogere gedeeltes van de bergen en waar ze dus ook hun nachtfoto's genomen hebben, en de vele natuurlijke gevaren van dat gebied in combinatie met een enorme pech van prutsende organisatiestructuren, bureaucratie, vergunningen om Bocas del Toro (een provincie met door de inheemse bewoners aparte wetten) te betreden met speurhonden, etc.

Er is geprutst in Panama (en zo kan ook makkelijk een _509 niet teruggehaald kunnen zijn) en niet in de minste plaats door diegenen die "Kris en Lisanne voor het laatst en 'zeker, zeker weten' om 13:10 nog gezien hebben". Door die vaste overtuiging is letterlijk iedereen op het verkeerde spoor gezet wat de zoektochten (en helemaal met honden) hebben vertraagd wat er weer voor gezorgd heeft dat Kris en Lisanne niet op en ook niet meer in de buurt van het Pianistapad waren toen ze daar eindelijk aankwamen.

Die beste gids F. (petje af voor wat die man allemaal voor de families heeft gedaan en je ziet dat ze hem dankbaar zijn ondanks hun verdriet) heeft op 3 april Kris en Lisanne niet op het Pianistapad gezien en ook geen sporen bij Begin Paddocks (niet te missen erg rustig belopen pad en hij weet als geen ander waar je precies sporen hoort te maken als je het neemt) omdat ze zoals Frank cum suis zegt in een kloof/afgrond/roetsjbaan/helling/steep area/wat voor topografisch sterk gevarieerd punt dan ook, het kan zelfs Q1 zelf geweest zijn, gevallen/gegleden/geroetsjt/gedwongen zijn.

Men begrijpt hier ook al de Latijns-Amerikaanse cultuur niet, waar zorg en aandacht voor elkaar veel hoger staat aangeschreven dan in Nederland. De zorg, inzet en betrokkenheid van die beste ervaren gids met 35 jaar relevante ervaringen in een uitdagend gebied, hebben ons tenminste nog wat sporen opgeleverd en de onderzoekers gelukkig nog veel meer.

Veronderstellen dat al die onderzoekers en andere betrokkenen allemaal amateurtjes zijn, en de FOK!-brigade een stel speurhonden die een lijk na 17 jaar onder water kunnen ruiken, is toch echt wat te hoog gegrepen.

Het was een interessante zaak, heb er veel van geleerd en het scenario is voor mij wel zo 95% duidelijk.

De natuurlijke gevaren van (gewond) in dit tropische voor kenners vrij kleine, voor onbekenden grote gebied moeten bivakkeren hebben mogelijk gewonde en sowieso door alle ellende aangetaste Kris en Lisanne uiteindelijk de spreekwoordelijke das omgedaan.

Requiescat in pace.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153386191
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:
Eventjes weg en er wordt gelijk weer vanuit de diepste donkerste misdrijffantasieën iedereen van van alles beschuldigd. Natuurlijk met maar één mogelijkheid vasthoudend, want meerdere mogelijkheden (al dan niet met geschatte kansen) is niet CSI genoeg. :')

Requiescat in pace.
;) En ik was al bang dat je stiekem in Panama zat ^O^

't is hier inderdaad een criminele discussie.

Stacy denkt dat het kladblok niet vierkant kan lijken in perspectief onder een tafeltje.
pi_153386211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

top, het zijn dus bloemetjes!
Jammer he? -O-
pi_153386319
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:17 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

;) En ik was al bang dat je stiekem in Panama zat ^O^

't is hier inderdaad een criminele discussie.

Stacy denkt dat het kladblok niet vierkant kan lijken in perspectief onder een tafeltje.
De misdrijfscenario"bouwers" spelen Jenga op een boot met windkracht 10 tijdens een tsunami dichtbij de kust.

Hey, dit blokje ligt als ik het goed positioneer en me niet laat afleiden door andere mogelijkheden nét stabiel op het daaronder, net op deze ene manier en hop, daar komt de volgende golf der natuurwetenschappelijke feiten aan en het criminele kaartenhuisje dondert in elkaar.

Het was een tijdje vermakelijk, dat soort spelletjes, maar tijd voor andere dingen. Kris en Lisanne en Boquete hebben even genoeg aandacht gehad.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153386394
El Matador dat FOK jou na je zoveelste ban hier nog laat terug komen is niet te bevatten.

Sudden, heb jij iemand van FOK vermoord dat jij een levenslange ban hebt?
pi_153386450
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:02 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe worden ze opgehaald dan? Altijd per helicopter?
Dat kun je lezen, dat verschilt per geval. Bij vulkaan Barú worden ze over land vervoerd, niet per helikopter.
pi_153386522
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:25 schreef jackie12 het volgende:
El Matador dat FOK jou na je zoveelste ban hier nog laat terug komen is niet te bevatten.

Sudden, heb jij iemand van FOK vermoord dat jij een levenslange ban hebt?
El Matador ik ben blij dat je terug bent!!! *O* En jackie je weet donders goed waar Sudden is... dus waarom die beschuldiging?
pi_153386673
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De misdrijfscenario"bouwers" spelen Jenga op een boot met windkracht 10 tijdens een tsunami dichtbij de kust.

Hey, dit blokje ligt als ik het goed positioneer en me niet laat afleiden door andere mogelijkheden nét stabiel op het daaronder, net op deze ene manier en hop, daar komt de volgende golf der natuurwetenschappelijke feiten aan en het criminele kaartenhuisje dondert in elkaar.

Het was een tijdje vermakelijk, dat soort spelletjes, maar tijd voor andere dingen. Kris en Lisanne en Boquete hebben even genoeg aandacht gehad.
Gelukkig, daar ben je weer!
Het was hier zo eenzijdig en saai zonder je. Alleen maar kiftende wijven. :P
Make my day!
pi_153386682
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:36 schreef agter het volgende:

[..]

Gelukkig, daar ben je weer!
Het was hier zo eenzijdig en saai zonder je. Alleen maar kiftende wijven. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:30 schreef schuschuho het volgende:

[..]

El Matador ik ben blij dat je terug bent!!! *O*
Tof om te horen, dank jullie, maar ik ben ook weer weg. Het is leuk geweest.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153386702
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tof om te horen, dank je, maar ik ben ook weer weg. Het is leuk geweest.
Weg van het topic bedoel je, of weg van fok?
Make my day!
pi_153386712
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:37 schreef agter het volgende:

[..]

Weg van het topic bedoel je, of weg van fok?
Ambas cosas.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153386755
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ambas cosas.
Het ga je goed! En behouden vaart, dan maar. :)
Make my day!
pi_153386769
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:40 schreef agter het volgende:

[..]

Het ga je goed! En behouden vaart, dan maar. :)
Gracias, aan u ook!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153386921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:30 schreef schuschuho het volgende:

[..]

El Matador ik ben blij dat je terug bent!!! *O* En jackie je weet donders goed waar Sudden is... dus waarom die beschuldiging?
Beschuldiging? ?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153386975
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:

Die beste gids F. (petje af voor wat die man allemaal voor de families heeft gedaan en je ziet dat ze hem dankbaar zijn ondanks hun verdriet) heeft op 3 april Kris en Lisanne niet op het Pianistapad gezien en ook geen sporen bij Begin Paddocks (niet te missen erg rustig belopen pad en hij weet als geen ander waar je precies sporen hoort te maken als je het neemt) omdat ze zoals Frank cum suis zegt in een kloof/afgrond/roetsjbaan/helling/steep area/wat voor topografisch sterk gevarieerd punt dan ook, het kan zelfs Q1 zelf geweest zijn, gevallen/gegleden/geroetsjt/gedwongen zijn.

Jammer dat hij, maar ook de rest van de gidsen en locals, blijkbaar niet weet, waar je naar beneden kunt donderen, zonder daar ooit weer weg te komen.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153387056
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:50 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Jammer dat hij, maar ook de rest van de gidsen en locals, blijkbaar niet weet, waar je naar beneden kunt donderen, zonder daar ooit weer weg te komen.
Het lijkt me onmogelijk vast te stellen wat iemand op 8000 km afstand "blijkbaar" wel/niet weet. F. heeft genoeg ervaring daar en moet ook op de mogelijkheid gewezen hebben van in Q1 donderen (Kris staat al wankel op die steen en ik meen het elders ook als mogelijkheid gelezen/gezien te hebben).

Hoeveel en (tot) waar andere afgronden zijn aan de Caribische kant van de waterscheiding, weten we niet precies door een flink compleet maar nog steeds niet volledig beeld van het Pad van Mirador naar Q1. Tot waar loopt die Geul en waar zitten er afgronden langs het pad. Die moeten er zijn, want hij is er zelf in afgedaald, en denken dat ie daar live op TV over gaat zitten liegen, verwijs ik naar het peuterschoolplein waar dat soort dingen thuishoren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153387470
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me onmogelijk vast te stellen wat iemand op 8000 km afstand "blijkbaar" wel/niet weet. F. heeft genoeg ervaring daar en moet ook op de mogelijkheid gewezen hebben van in Q1 donderen (Kris staat al wankel op die steen en ik meen het elders ook als mogelijkheid gelezen/gezien te hebben).

Hoeveel en (tot) waar andere afgronden zijn aan de Caribische kant van de waterscheiding, weten we niet precies door een flink compleet maar nog steeds niet volledig beeld van het Pad van Mirador naar Q1. Tot waar loopt die Geul en waar zitten er afgronden langs het pad. Die moeten er zijn, want hij is er zelf in afgedaald, en denken dat ie daar live op TV over gaat zitten liegen, verwijs ik naar het peuterschoolplein waar dat soort dingen thuishoren.
Ja die 'hij' is Frank vd G, die ander F. is Feliciano en die weet nu - nog- blijkbaar niet dat je daar levensgevaarlijk kunt vallen, ondanks dat hij dit wel weet: hij weet als geen ander waar je precies sporen hoort te maken als je het neemt
`
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153387655
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:11 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja die 'hij' is Frank vd G, die ander F. is Feliciano en die weet nu - nog- blijkbaar niet dat je daar levensgevaarlijk kunt vallen, ondanks dat hij dit wel weet: hij weet als geen ander waar je precies sporen hoort te maken als je het neemt
`
Hoe kom je bij die blijkbaar?

Volgens mij is het heel simpel:
- we weten niet wat Frank weet
- we weten niet wat Feliciano weet
- we weten niet wat Frank niet weet
- we weten niet wat Feliciano niet weet

We weten alleen wat we te weten gekomen zijn dat ze gezegd hebben. En we weten dat ze nog veel meer gezegd hebben waar wij weer geen weet van hebben. Daar kun je toch geen "blijkbaar"-conclusies uit trekken? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:25:58 #178
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153387862
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Tof om te horen, dank jullie, maar ik ben ook weer weg. Het is leuk geweest.
Kan deze opmerking in de OP, beste nieuws van 2015!
pi_153387953
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die blijkbaar?

Volgens mij is het heel simpel:
- we weten niet wat Frank weet
- we weten niet wat Feliciano weet
- we weten niet wat Frank niet weet
- we weten niet wat Feliciano niet weet

We weten alleen wat we te weten gekomen zijn dat ze gezegd hebben. En we weten dat ze nog veel meer gezegd hebben waar wij weer geen weet van hebben. Daar kun je toch geen "blijkbaar"-conclusies uit trekken? :?
Niet vóór en niet na de conclusie van Frank vd G, is er toch maar ergens in een Panamese krant of op het Boqueteforum iets te lezen geweest over een diepe kloof vlak langs het pad?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153387980
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:30 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Niet vóór en niet na de conclusie van Frank vd G, is er toch maar ergens in een Panamese krant of op het Boqueteforum iets te lezen geweest over een diepe kloof vlak langs het pad?
Er is ook niets te lezen geweest over volle luiers, gidsen met een ochtendhumeur of de gebroken teennagel van een Chiriquese stratenmaker, betekent dat dat die dingen niet plaats konden vinden? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153388286
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is ook niets te lezen geweest over volle luiers, gidsen met een ochtendhumeur of de gebroken teennagel van een Chiriquese stratenmaker, betekent dat dat die dingen niet plaats konden vinden? :?
Een diepe kloof vlak langs het Pianista pad, waar nogal eens locals, koeien, gidsen en toeristen lopen is niet interessant? Niet na alle berichtgeving over de verdwijning, zoektochten en vindplaatsen?

Als je van alles weet over sporen e.d. lijkt het me toch ( als gids en local) prettig ook te weten waar een levensgevaarlijke kloof is.
(Geldt uiteraard niet alleen voor Feliciano, maar ook voor alle anderen daar).
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153388494
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Een diepe kloof vlak langs het Pianista pad, waar nogal eens locals, koeien, gidsen en toeristen lopen is niet interessant? Niet na alle berichtgeving over de verdwijning, zoektochten en vindplaatsen?

Als je van alles weet over sporen e.d. lijkt het me toch ( als gids en local) prettig ook te weten waar een levensgevaarlijke kloof is.
(Geldt uiteraard niet alleen voor Feliciano, maar ook voor alle anderen daar).
- dat soort kloven/afgronden/steile hellingen zijn er langs het Pianistapad
- we zien ze in beeld bij HK die moet uitwijken voor de koeien (dit is aan de Pacifische kant)
- Sinaproc is op video afgedaald in dat soort kloven, ook mogelijk aan de Pacifische kant (bedenk dat tot 11 juni niemand wist dat ze daadwerkelijk waren doorgelopen bij de Mirador)
- Frank heeft in die uitzending een foto getoond, die agter gescreencapped heeft, dit is om Franks punt te illustreren, dus aan de Caribische kant "tussen de top en en de eerste beek" zoals hij zegt

Waar exact exact die mogelijke afgronden of kloven zijn, weten we zonder GPS-coördinaten niet, de terreinkaart van Google, de beelden van HERE en die van ArcGIS kunnen met behulp van het stroomgebied een aanwijzing vormen waar ongeveer.

Natuurlijk is er over alle mogelijkheden ruimschoots gepraat. Wat er in de media komt is maar een kleine fractie van alle informatie en op basis daarvan conclusies trekken wat iemand (niet) zou weten, is onmogelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153388597
Nou da's dan de expeditievraag 1 aan een willekeurige gids : waar is de kloof van Kris en Lisanne?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153388753
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:

Het was een interessante zaak, heb er veel van geleerd en het scenario is voor mij wel zo 95% duidelijk.

De natuurlijke gevaren van (gewond) in dit tropische voor kenners vrij kleine, voor onbekenden grote gebied moeten bivakkeren hebben mogelijk gewonde en sowieso door alle ellende aangetaste Kris en Lisanne uiteindelijk de spreekwoordelijke das omgedaan.

Requiescat in pace.
Maar als je naar Boquete bent geweest, kun je toch eventueel met nieuwe informatie terugkomen?

Informatie die toch in een andere richting kunnen wijzen dan jij tot nu toe denkt?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:09:51 #185
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_153388856
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ambas cosas.
Heb je een opvolger? Zonder jou is er niets aan:)
pi_153388857
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:59 schreef Lutalo het volgende:
Nou da's dan de expeditievraag 1 aan een willekeurige gids : waar is de kloof van Kris en Lisanne?
Dat is een moeilijke vraag, want zelfs Frank heeft niet kunnen vaststellen in welke van die mogelijke kloven Kris en Lisanne gevallen zijn.

Op basis van het gesteente, de vegetatie en het gedrag van Kris en Lisanne in die 10+ dagen, denk ik dat ze van 1-7 april in het roze-gearceerde gebied (omsloten door de 2e quebrada in het noordwesten, de Rio Matteo in het oosten en de CD in het zuiden) zaten en op die nacht van 8 april, gelokt door de lichten van Sinaproc in het noorden geprobeerd te seinen en daarna de hachelijke tocht richting die lichten (naar het noorden dus, verder weg van Boquete en redding) gemaakt hebben maar daar aankwamen toen Sinaproc alweer weg was...

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153391100
Geen kwaad woord over Boquete....

Increíble
Llevo dos Días Recibiendo amenazas de muerte donde me piden que deje de tocar temas de Boquete y que me olvide del Municipio de Boquete
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf
pi_153391368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:25 schreef jackie12 het volgende:
El Matador dat FOK jou na je zoveelste ban hier nog laat terug komen is niet te bevatten.

Sudden, heb jij iemand van FOK vermoord dat jij een levenslange ban hebt?
pi_153393089
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 04:54 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf maar een simpele Class 2 SD kaart van 2 GB Sandisk in de camera. Ik heb zaterdag gedurende een paar uur zo'n 150 foto's genomen, met een steeds leger rakende accu.

Ik heb zeven keer een High Speed photo burst gedaan, van 7 foto's snel achter elkaar.. er mist geen nummer, totnutoe. In totaal heb ik een kleine 900 foto's gemaakt algeheel.

Dit is dus puur om mijn eigen ervaring weer te geven, niet dat dit veralgemeniseerd dient te worden.
Ja, maar je kan twee SD-kaarten niet zomaar met elkaar vergelijken.
Het zou ook bijzonder vreemd zijn als dit een veel voorkomend probleem is.
Op internet zijn genoeg artikelen te vinden die aangegeven dat een slechte/verkeerde SD-kaart kan leiden tot vermiste foto's of video's.

Voor mij is dat een logischer verhaal dan dat iemand de gehele geheugenkaart low-level geformatteerd heeft en alle foto's (behalve 509) heeft teruggezet en daarna ook alle metadata kloppend heeft gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 41% gewijzigd door Physsic op 09-06-2015 21:21:20 ]
pi_153393220
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 08:18 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van camera's en fotodata, maar dit lijkt mij onmogelijk. Als de camera een fractie zou hebben weggeschreven, dan:
- zou die fractie teruggevonden moeten zijn
- zou die fractie het volgnummer 509 moeten hebben verkregen zodat daarna vanaf 510 genummerd kon worden
Misschien is die fractie ook wel teruggevonden, maar kon die niet worden geplaatst. Je weet niet hoe de camerasoftware of flash werkt. Die fractie hoeft zelf niet letterlijk de nummers '509' te bevatten.
pi_153394191
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 00:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb de OP even doorgelezen en zag dat de vindplaats van de resten en spullen zijn gebaseerd op Kingroad van Websleuths (wie is dat??) , Baru de ex-gids (dit menen we toch niet?!) en jawel Feliciano himself.

[..]

Wat is de waarde van deze informatie?
In de herhaling.
pi_153394331
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]

Dat is een moeilijke vraag, want zelfs Frank heeft niet kunnen vaststellen in welke van die mogelijke kloven Kris en Lisanne gevallen zijn.

Zelfs de gidsen en locals hadden (hebben?) geen flauw idee.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153394562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 21:34 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Zelfs de gidsen en locals hadden (hebben?) geen flauw idee.
Ze zouden natuurlijk wel een vermoeden kunnen hebben en nog plannen kunnen hebben om op een later tijdstip verder onderzoek te gaan doen maar de kans dat ze die informatie met ons gaan delen is nihiel. Al is het alleen al om ramptoerisme en daarbij het gevaar van (nog meer) ongelukken te voorkomen.
pi_153394583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:30 schreef schuschuho het volgende:

[..]

El Matador ik ben blij dat je terug bent!!! *O* En jackie je weet donders goed waar Sudden is... dus waarom die beschuldiging?
Beschuldiging? 8)7
Als iemand na zijn zoveelste ban na een paar dagen toch weer terug mag komen dan is mijn terechte vraag wat Suddenintuition wel niet voor vreselijks gedaan moet hebben dat zij een levenslange ban heeft.
Ronduit belachelijk.

Dat Matador weer terug is daar kan ik alleen maar van genieten.
Iemand die 8 maanden lang het topic beheerste en met hand en tand en met bedachte kaarten verdedigde dat Kris en Lisanne verdwaald waren maar nu na holy Frank zijn bevinding nu met hand en tand verdedigt dat ze een ongeluk moeten hebben gehad neem ik het als je het niet erg vindt niet heel erg serieus

Dat deed ik sowieso al maanden niet meer en al helemaal niet nadat ie met een hoop tamtam verkondigde dat ie wel even op de meeting langs zou komen wat ie toch niet durfde.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:47:05 #195
261630 marsan
"D'oh!"
pi_153394702
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:02:42 #196
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153395223
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Tof om te horen, dank jullie, maar ik ben ook weer weg. Het is leuk geweest.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 21:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Beschuldiging? 8)7
Als iemand na zijn zoveelste ban na een paar dagen toch weer terug mag komen dan is mijn terechte vraag wat Suddenintuition wel niet voor vreselijks gedaan moet hebben dat zij een levenslange ban heeft.
Ronduit belachelijk.

Dat Matador weer terug is daar kan ik alleen maar van genieten.
Iemand die 8 maanden lang het topic beheerste en met hand en tand en met bedachte kaarten verdedigde dat Kris en Lisanne verdwaald waren maar nu na holy Frank zijn bevinding nu met hand en tand verdedigt dat ze een ongeluk moeten hebben gehad neem ik het als je het niet erg vindt niet heel erg serieus

Dat deed ik sowieso al maanden niet meer en al helemaal niet nadat ie met een hoop tamtam verkondigde dat ie wel even op de meeting langs zou komen wat ie toch niet durfde.
Hij zou naar eigen zeggen hier toch weer weggaan vanmiddag?
pi_153395256
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:18 schreef El_Matador het volgende:
- we weten niet wat Frank weet
- we weten niet wat Feliciano weet
- we weten niet wat Frank niet weet
- we weten niet wat Feliciano niet weet
orakel?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:03:53 #198
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153395262
quote:
Ik denk dat Mata vast zijn koffer heeft ingepakt.
pi_153395478
En ik denk dat dit topic niet over Mata gaat.
pi_153395689
quote:
Het filmpje is een opeenstapeling van de mening van meneer. Prima dat die in de OP staat maar dan in een aparte spoiler onder het kopje "meningen"
Tegelijk mogen dan ook alle andere meningen van alle users erin.

Ben ook van mening dat ALLE kaarten die in de OP staan over het gebied achter de cd eruit moeten.
Ze zijn gebaseerd op Kingsroad van WS (? wie is dat?) Baru de ex-gids die wel meer onzin heeft verteld en gids Feliciano (wie heeft hem gesproken en dan weet hij de coordinaten wel maar de val-plek niet?)

Er zijn eenvoudigweg geen kaarten van achter de cd
pi_153395761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:14 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het filmpje is een opeenstapeling van de mening van meneer. Prima dat die in de OP staat maar dan in een aparte spoiler onder het kopje "meningen"
Tegelijk mogen dan ook alle andere meningen van alle users erin.

Ben ook van mening dat ALLE kaarten die in de OP staan over het gebied achter de cd eruit moeten.
Ze zijn gebaseerd op Kingsroad van WS (? wie is dat?) Baru de ex-gids die wel meer onzin heeft verteld en gids Feliciano (wie heeft hem gesproken en dan weet hij de coordinaten wel maar de val-plek niet?)
Jackie ik denk dat je je er niet druk meer om hoeft te maken.
Voor enkele users is de oogst binnen en is het tijd om er mee naar de markt te gaan.
De schoorsteen moet roken toch.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:19:31 #202
261630 marsan
"D'oh!"
pi_153395875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:14 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het filmpje is een opeenstapeling van de mening van meneer. Prima dat die in de OP staat maar dan in een aparte spoiler onder het kopje "meningen"
Tegelijk mogen dan ook alle andere meningen van alle users erin.

Ben ook van mening dat ALLE kaarten die in de OP staan over het gebied achter de cd eruit moeten.
Ze zijn gebaseerd op Kingsroad van WS (? wie is dat?) Baru de ex-gids die wel meer onzin heeft verteld en gids Feliciano (wie heeft hem gesproken en dan weet hij de coordinaten wel maar de val-plek niet?)

Er zijn eenvoudigweg geen kaarten van achter de cd
Deze discussie is al gevoerd en jogy heeft al verteld dat er niets zomaar uit mocht. Hij heeft dat filmpje al eerder teruggeplaatst nadat iemand zelf besloot het eruit te halen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:22:56 #203
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153396017
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:16 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Jackie ik denk dat je je er niet druk meer om hoeft te maken.
Voor enkele users is de oogst binnen en is het tijd om er mee naar de markt te gaan.
De schoorsteen moet roken toch.
Ik denk dat je hierin gelijk hebt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:19 schreef marsan het volgende:

[..]

Deze discussie is al gevoerd en jogy heeft al verteld dat er niets zomaar uit mocht. Hij heeft dat filmpje al eerder teruggeplaatst nadat iemand zelf besloot het eruit te halen.
Joh, maak je niet zo druk.
pi_153396090
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:19 schreef marsan het volgende:

[..]

Deze discussie is al gevoerd en jogy heeft al verteld dat er niets zomaar uit mocht. Hij heeft dat filmpje al eerder teruggeplaatst nadat iemand zelf besloot het eruit te halen.
Zie je mij schrijven dat het filmpje eruit moet?
Wel dat de kaarten eruit moeten. Absurd dat ik (en iedereen hier dus jij ook) al een jaar naar fantasiekaarten kijken
pi_153396329
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:

Het was een interessante zaak, heb er veel van geleerd en het scenario is voor mij wel zo 95% duidelijk.

De natuurlijke gevaren van (gewond) in dit tropische voor kenners vrij kleine, voor onbekenden grote gebied moeten bivakkeren hebben mogelijk gewonde en sowieso door alle ellende aangetaste Kris en Lisanne uiteindelijk de spreekwoordelijke das omgedaan.

Requiescat in pace.
Als ik in Frank zijn val plek zou geloven en alle toevalligheden en onwaarschijnlijkheden aan de kant kon schuiven zou ik hier inderdaad ook geen minuut langer meer zitten.

Ciao
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:35:28 #206
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153396491
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 21:01 schreef Physsic het volgende:
Voor mij is dat een logischer verhaal dan dat iemand de gehele geheugenkaart low-level geformatteerd heeft en alle foto's (behalve 509) heeft teruggezet en daarna ook alle metadata kloppend heeft gemaakt.
Toch hebben we nu wel met de realiteit te maken, dat de metadata rammelen. Die zijn afkomstig van de originelen.

Ik denk niet dat de stelling langer houdbaar is -- die is ingegeven door gezond verstand, edoch zonder specialistische kennis -- dat de originelen prima in orde zijn en dat wat wij nu zien, allemaal het gevolg is van wat vuile handen in Panama die foto's online zetten.

Hierom zal het onderzoek echt wel heropend worden, is mijn opvatting.
pi_153396964
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:16 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Jackie ik denk dat je je er niet druk meer om hoeft te maken.
Voor enkele users is de oogst binnen en is het tijd om er mee naar de markt te gaan.
De schoorsteen moet roken toch.
????
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:46:44 #208
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153397026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:45 schreef schuschuho het volgende:

[..]

????
Heb je die lelijke sheets niet voorbij zien komen de afgelopen weken?
Ik hoop wel op een betere muziekkeuze
pi_153397192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zie je mij schrijven dat het filmpje eruit moet?
Wel dat de kaarten eruit moeten. Absurd dat ik (en iedereen hier dus jij ook) al een jaar naar fantasiekaarten kijken
Al die bagger inclusief video moet gewoon verhuisd worden naar een aparte spoiler: dromen, wicca en geknoei uit de dagopvang.
pi_153397308
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef Perico het volgende:

[..]

Toch hebben we nu wel met de realiteit te maken, dat de metadata rammelen. Die zijn afkomstig van de originelen.

Ik heb even gemist hoe je aan de originelen gekomen bent.
pi_153397451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef Perico het volgende:

[..]

Hierom zal het onderzoek echt wel heropend worden, is mijn opvatting.
Dat zou een groot succes zijn maar hebben de mensen die daarover gaan deze informatie ook? en delen ze jouw mening dat het te veel rammelt?
pi_153398703
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

top, het zijn dus bloemetjes!
eh... op het tafeltje twee telefoonladers...
pi_153398911
edit:Nee.

[ Bericht 34% gewijzigd door jogy op 10-06-2015 09:08:14 ]
  dinsdag 9 juni 2015 @ 23:59:22 #214
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153399264
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:35 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

eh... op het tafeltje twee telefoonladers...
hoho, F was oud en die heeft hij natuurlijk over het hoofd gezien.
Veel logischer om eerst tussen de kleding te snuffelen
pi_153399654
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

FB / Aan alles komt een eind - het is leuk geweest

Het vogeltje is gevlogen...

Heeft die naast die video ook de "kaarten" meegenomen?
Vind het wel jammer. Vond dat hij wel altijd goede uitgebreide op's maakte. En ookals je het niet met hem eens was, vaak wel leuk om te lezen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_153399771
Voor de derde keer en ik ben echt serieus: Waar zijn de coordinaten van de kabelbruggen, vindplaatsen van resten en spullen op gebaseerd?
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:26:51 #217
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153399831
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:23 schreef jackie12 het volgende:
Voor de derde keer en ik ben echt serieus: Waar zijn de coordinaten van de kabelbruggen, vindplaatsen van resten en spullen op gebaseerd?
misschien dat niemand het weet..
pi_153399860
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:23 schreef jackie12 het volgende:
Voor de derde keer en ik ben echt serieus: Waar zijn de coordinaten van de kabelbruggen, vindplaatsen van resten en spullen op gebaseerd?
Ik heb geen flauw idee.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:29:16 #219
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153399874
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:16 schreef marsan het volgende:

[..]

Vind het wel jammer. Vond dat hij wel altijd goede uitgebreide op's maakte. En ookals je het niet met hem eens was, vaak wel leuk om te lezen.
Nou, ik verwacht hem wel terug. Die handen gaan toch jeuken.

Persoonlijk vond ik de OP te gekleurd, eerst verdwalen en toen de kloof waar niemand hier voor 4 maart van had gehoord. (Ja, ik weet dat "Baru" er ooit wat over gezegd had op WS)
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:30:36 #220
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153399902
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:23 schreef jackie12 het volgende:
Voor de derde keer en ik ben echt serieus: Waar zijn de coordinaten van de kabelbruggen, vindplaatsen van resten en spullen op gebaseerd?
Hoe lang staan ze al in de OP? Begin augustus?
Ik denk dat ze van WS afkomen en dus als waar zijn aangenomen.
pi_153399919
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou, ik verwacht hem wel terug. Die handen gaan toch jeuken.

Persoonlijk vond ik de OP te gekleurd, eerst verdwalen en toen de kloof waar niemand hier voor 4 maart van had gehoord. (Ja, ik weet dat "Baru" er ooit wat over gezegd had op WS)
De op is ook veel te groot vind ik. Ben het wel met Jackie eens dat er een aantal kaarten uit kan.
Het moet overzichtelijk zijn. Nu is t teveel om overzichtelijk te zijn.

Maar had t niet alleen over deze op hoor. Mata maakte altijd hele uitgebreide op's. Andere topics van hem waren altijd uitgebreid.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:32:39 #222
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153399938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:31 schreef marsan het volgende:

[..]

De op is ook veel te groot vind ik. Ben het wel met Jackie eens dat er een aantal kaarten uit kan.
Het moet overzichtelijk zijn. Nu is t teveel om overzichtelijk te zijn.

Maar had t niet alleen over deze op hoor. Mata maakte altijd hele uitgebreide op's. Andere topics van hem waren altijd uitgebreid.
O ja ik ben het met je eens dat hij heel actief was, en hij had ook wel eens gelijk :X
Mirador bijvoorbeeld

edit: hij reageert toch niet...
pi_153400045
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
O ja ik ben het met je eens dat hij heel actief was, en hij had ook wel eens gelijk :X
Mirador bijvoorbeeld

edit: hij reageert toch niet...
Hij lurkt zich, daarentegen, wel de lul uit de broek. :D
quote:
El_Matador is online. (Laatste view: 10-06-2015 @ 00:39:25) - klik om opties bij deze user te bekijken
pi_153400091
Nou waar blijven de nieuwe kaarten dan, met alle coördinaten aan de Boquete kant van de CD natuurlijk want dat past beter in het misdaadscenario :7
pi_153400357
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:42 schreef bladwijzer het volgende:
Nou waar blijven de nieuwe kaarten dan, met alle coördinaten aan de Boquete kant van de CD natuurlijk want dat past beter in het misdaadscenario :7
Wat klets jij nou weer uit je nek?

Alle kaarten van achter de cd zijn gemaakt op basis van.....lucht.
Of je nou voor of tegen een ongeluk bent, iedereen zou moeten ageren tegen die kaarten.
Dat jij nu zuur gaat lopen doen maar maanden je mond houdt over de fantasiekaarten in de OP zegt mij alweer genoeg over jou.

PW heeft de coordinaten gegeven van de Boquetekant van de cd. Klopt als een bus.
Heb jij bronnen die zeggen dat de coordinaten van achter de cd van Kingsroad, Baru en Feliciano kloppen?

Like Stacey: tia!
pi_153400401
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat klets jij nou weer uit je nek?

Alle kaarten van achter de cd zijn gemaakt op basis van.....lucht.
Of je nou voor of tegen een ongeluk bent, iedereen zou moeten ageren tegen die kaarten.
Dat jij nu zuur gaat lopen doen maar maanden je mond houdt over de fantasiekaarten in de OP zegt mij alweer genoeg over jou.

PW heeft de coordinaten gegeven van de Boquetekant van de cd. Klopt als een bus.
Heb jij bronnen die zeggen dat de coordinaten van achter de cd van Kingsroad, Baru en Feliciano kloppen?

Like Stacey: tia!
Man don't get your panties in a twist, maak je toch nieuwe kaarten van achter de cd met goede onderbouwing.
Ik ben reuze benieuwd. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 10-06-2015 17:59:52 ]
pi_153400431
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:06 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Man don't get your pants in a twist, maak je toch nieuwe kaarten van achter de cd met goede onderbouwing.
Ik ben reuze benieuwd. :D
That's the point: Er zijn geen kaarten van het gebied achter de cd.
We zijn een jaar lang verneukt met die kaarten.
Het enige wat we hebben zijn Bing, Earth enz.
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:10:24 #228
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

That's the point: Er zijn geen kaarten van het gebied achter de cd.
We zijn een jaar lang verneukt met die kaarten.
Het enige wat we hebben zijn Bing, Earth enz.
inderdaad, ik denk dat het team in januari daar ook mee bezig was. Plinio met zijn gps-boekje.
De kaarten van CR zijn al klaar.
pi_153400471
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

That's the point: Er zijn geen kaarten van het gebied achter de cd.
We zijn een jaar lang verneukt met die kaarten.
Het enige wat we hebben zijn Bing, Earth enz.
En daarom stonden de kaarten in de OP die het meest aannemelijk waren. Iedere user stond het vrij om met goede onderbouwing betere kaarten te maken. Kan nu ook of wil je de locaties van de vondsten totaal gaan negeren omdat er geen officiële kaarten zijn? Dat kan ook natuurlijk.
pi_153400524
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:12 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

En daarom stonden de kaarten in de OP die het meest aannemelijk waren. Iedere user stond het vrij om met goede onderbouwing betere kaarten te maken. Kan nu ook of wil je de locaties van de vondsten totaal gaan negeren omdat er geen officiële kaarten zijn? Dat kan ook natuurlijk.
Je stipt nu precies het verschil aan tussen jou en mij.
Een anoniem iemand zegt : "daar is de rugzak gevonden" en jij slikt dat
Een anoniem iemand zegt: "daar is de rugzak gevonden" en ik zeg: o ja, waaruit blijkt dat?
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:18:30 #231
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400528
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:12 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

En daarom stonden de kaarten in de OP die het meest aannemelijk waren. Iedere user stond het vrij om met goede onderbouwing betere kaarten te maken. Kan nu ook of wil je de locaties van de vondsten totaal gaan negeren omdat er geen officiële kaarten zijn? Dat kan ook natuurlijk.
lol, het duurde flink wat pagina's voordat iemand zag dat het filmpje eruit was. Veel users hier kijken niet eens in de OP omdat deze door alle kaarten en aannames, zeer onoverzichtelijk is.
pi_153400544
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je stipt nu precies het verschil aan tussen jou en mij.
Een anoniem iemand zegt : "daar is de rugzak gevonden" en jij slikt dat
Een anoniem iemand zegt: "daar is de rugzak gevonden" en ik zeg: o ja, waaruit blijkt dat?
Lul niet je hebt geen idee wat ik denk. Ik heb niets voor waar aangenomen maar ben niet zoals jij dat ik alles ga lopen afzeiken zonder zelf een zinnige bijdrage te kunnen leveren.
pi_153400563
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:20 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Lul niet je hebt geen idee wat ik denk. Ik heb niets voor waar aangenomen maar ben niet zoals jij dat ik alles ga lopen afzeiken zonder zelf een zinnige bijdrage te kunnen leveren.
Is dat het beste wat je hebt?
quote:
zonder zelf een zinnige bijdrage te kunnen leveren.
meid je hebt helemaal gelijk ^O^
pi_153400594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:22 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Is dat het beste wat je hebt?

[..]

meid je hebt helemaal gelijk ^O^
Ja als je mijn posts een beetje begrepen had, dan zou je weten dat ik een heel eigen lijn volg met denken. Ik neem informatie die ik hier lees, van wie dan ook, nooit zomaar voor waar aan. Maar aangezien ik zelf geen betere kaarten kon maken, bekijk ik ze en heb er mijn eigen gedachten bij.
Ik probeer zoveel mogelijk alles tegen elkaar af te wegen.
Jij daarentegen neemt alleen op wat in je straatje past en vergeet de rest.
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:28:27 #235
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400607
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:39 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hij lurkt zich, daarentegen, wel de lul uit de broek. :D

[..]

[ afbeelding ]
en daarvoor 00:38, 00:37, 00:36 enz.
Die is binnen 2 dagen terug...
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:29:36 #236
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400617
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:20 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Lul niet je hebt geen idee wat ik denk. Ik heb niets voor waar aangenomen maar ben niet zoals jij dat ik alles ga lopen afzeiken zonder zelf een zinnige bijdrage te kunnen leveren.
_O- _O- je doet al maanden niets anders _O-
pi_153400619
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en daarvoor 00:38, 00:37, 00:36 enz.
Die is binnen 2 dagen terug...
Dit is zo kinderachtig, kunnen we weer eens on topic?
pi_153400623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

_O- _O- je doet al maanden niets anders _O-
Ja ik zei toch al dat je niet veel van mijn posts begrepen hebt -O-
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:31:18 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400627
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:29 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dit is zo kinderachtig, kunnen we weer eens on topic?
Je vervuilt al uren het topic met je gezwam.
Nou vertel, en graag ontopic. Nog wat zinnigs te melden?
pi_153400632
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:26 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja als je mijn posts een beetje begrepen had, dan zou je weten dat ik een heel eigen lijn volg met denken. Ik neem informatie die ik hier lees, van wie dan ook, nooit zomaar voor waar aan. Maar aangezien ik zelf geen betere kaarten kon maken, bekijk ik ze en heb er mijn eigen gedachten bij.
Ik probeer zoveel mogelijk alles tegen elkaar af te wegen.
Jij daarentegen neemt alleen op wat in je straatje past en vergeet de rest.
Je lijkt mn ex wel. Die wilde ook altijd voor mij denken en dacht te weten wat ik dacht.
:N
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:33:14 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400636
Nou ontopic:
expeditie is ook officieel van de baan?
pi_153400638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou ontopic:
expeditie is ook officieel van de baan?
Nee, ik wil nog steeds.
Wat de anderen doen?
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:34:34 #243
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400645
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee, ik wil nog steeds.
Wat de anderen doen?
D en M bedoel je?
pi_153400651
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

D en M bedoel je?
Ja.
pi_153400660
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je lijkt mn ex wel. Die wilde ook altijd voor mij denken en dacht te weten wat ik dacht.
:N
Nee dat was je net mij aan het vertellen, wat ik dacht en hoe ik was. Ik geef alleen antwoord daar op.

Maar even on topic, heb je nog iets begrepen van mijn eerdere post vanmiddag.
Over de doodsbedreigingen die Programa Radial kreeg omdat ze negatieve zaken over Boquete gepost hadden?
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:37:48 #246
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400671
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:36 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee dat was je net mij aan het vertellen, wat ik dacht en hoe ik was. Ik geef alleen antwoord daar op.

Maar even on topic, heb je nog iets begrepen van mijn eerdere post vanmiddag.
Over de doodsbedreigingen die Programa Radial kreeg omdat ze negatieve zaken over Boquete gepost hadden?
Ja dat is een goeie, waar ging dat in godsnaam over. Er stonden een hoop namen bij.
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:45:25 #247
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400737
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:09 schreef bladwijzer het volgende:
Geen kwaad woord over Boquete....

Increíble
Llevo dos Días Recibiendo amenazas de muerte donde me piden que deje de tocar temas de Boquete y que me olvide del Municipio de Boquete
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf
deze post dus
pi_153400762
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:36 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee dat was je net mij aan het vertellen, wat ik dacht en hoe ik was. Ik geef alleen antwoord daar op.

Maar even on topic, heb je nog iets begrepen van mijn eerdere post vanmiddag.
Over de doodsbedreigingen die Programa Radial kreeg omdat ze negatieve zaken over Boquete gepost hadden?
Ja dat heb ik gelezen. Niet vanmiddag maar nu net.
Verbaasd me niet. Jou wel?
pi_153400772
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

deze post dus
Het is voor mij iig een indicatie dat een cover-up actie van de plaatselijke autoriteiten igv een misdrijf niet heel ondenkbaar is. Bepaalde invloedrijke figuren hangen niet graag de vuile was buiten in Boquete.
pi_153400796
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:51 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik gelezen. Niet vanmiddag maar nu net.
Verbaasd me niet. Jou wel?
Ik ben nergens verbaasd over. Maar wat verbaasd jou niet?
  woensdag 10 juni 2015 @ 01:58:35 #251
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400802
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:53 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Het is voor mij iig een indicatie dat een cover-up actie van de plaatselijke autoriteiten igv een misdrijf niet heel ondenkbaar is. Bepaalde invloedrijke figuren hangen niet graag de vuile was buiten in Boquete.
Het is ook niet dat ze niet verdwaald/verongelukt kunnen zijn, met name de manier hoe het onderzoek en de zoektochten zijn verlopen. Hoe en wanneer de vondsten zijn gedaan.

Cover up in welke variant dan ook is iets van meerdere hier vermoeden
pi_153400824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is ook niet dat ze niet verdwaald/verongelukt kunnen zijn, met name de manier hoe het onderzoek en de zoektochten zijn verlopen. Hoe en wanneer de vondsten zijn gedaan.

Cover up in welke variant is iets van meerdere hier vermoeden
Ja en dat heb ik een poosje geleden ook al gepost, dat als er een misdrijf is geweest, ik denk dat de plaatselijke politie razendsnel de bewijzen heeft weggewerkt. Met behulp van invloedrijke inwoners van Boquete die veel belang hebben bij de goede naam.
  woensdag 10 juni 2015 @ 02:04:44 #253
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400853
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:01 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja en dat heb ik een poosje geleden ook al gepost, dat als er een misdrijf is geweest, ik denk dat de plaatselijke politie razendsnel de bewijzen heeft weggewerkt. Met behulp van invloedrijke inwoners van Boquete die veel belang hebben bij de goede naam.
Met name halverwege mei 2014, tussen 11 mei en 18 mei.
BP die toen op de zaak kwam.
Melding van die 2 lichamen.
En paar weken later dus alle vondsten, voldoende om ze dood te laten verklaren.
pi_153400854
Bladwijzer, toch nog even iets over de kaarten van achter de cd.

Als men had gezegd "luister we weten niet hoe het gebied achter de cd er uit ziet maar met Google-earth en de Bing kaarten denken we dat het er zo ongeveer zo moet uit zien, is het goed dat het in de OP komt?' dan hadden de meesten dat wel goed gevonden denk ik.
Wat je zelf zegt dan kun je zelf je eigen interpretatie aan geven.

Nu werden er anonieme posters van WS en sprekende vulkanen erbij gehaald om die paden en vindplekken te rechtvaardigen. Absurd!!!!!!!!!
Ik, sukkel dat ik was, heb het altijd voor waar aangenomen. Maar sjezus wat een kwalijke zaak was dat.
en wat me dan uitermate irriteert is dat de "vrienden" van de posters van die fantasiekaarten als makke schapen hun mond houden terwijl zij ook drommels goed weten dat die kaarten geen feiten zijn.
Ik zou dat andersom namelijk niet pikken ook al zou dat mijn scenario "sterker" maken.
pi_153400865
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:01 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja en dat heb ik een poosje geleden ook al gepost, dat als er een misdrijf is geweest, ik denk dat de plaatselijke politie razendsnel de bewijzen heeft weggewerkt. Met behulp van invloedrijke inwoners van Boquete die veel belang hebben bij de goede naam.
In oktober was mijn vraag: Wat als de meiden vermoord zouden zijn gevonden op bv 3 april, wat zou Panama dan doen?
Ik denk dan idd een cover-up.
  woensdag 10 juni 2015 @ 02:07:28 #256
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153400875
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:

[..]

In oktober was mijn vraag: Wat als de meiden vermoord zouden zijn gevonden op bv 3 april, wat zou Panama dan doen?
Ik denk dan idd een cover-up.
vermoord, verdwaald of verongelukt, ik denk dat ze in elk scenario hun best hebben gedaan het verhaal goed te sturen.
pi_153400888
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

vermoord, verdwaald of verongelukt, ik denk dat ze in elk scenario hun best hebben gedaan het verhaal goed te sturen.
Als je ook ziet hoe populair Boquete bij toeristen en expats is.
Ik duivel dat ik ben zou er ook toe in staat zijn als ik de burgemeester van Boquete zou zijn.

Vraagje: wie is de burgemeester van Boquete en is hij net als in Nederland ook de baas van de politie?
En wat was de burgemeester zijn rol tijdens het bewind van Noriega?
pi_153400889
Dan denk ik overigens niet aan de gidsen maar aan mensen die veel geld investeren in de promotie van Boquete als toeristen trekpleister, of mensen die in de onroerend goed handel zitten.
Er is de laatste tijd ook weer gediscusseerd over de mogelijkheid van het aanleggen van een kabelbaan van Boquete naar Volcan en een soort pretpark daarbij. Een aantal buitenlanders die in Boquete wonen zijn potentiële investeerder voor dat project maar het project stuit op veel weerstand bij de locals, met name de indianen.
pi_153400946
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:04 schreef jackie12 het volgende:
Bladwijzer, toch nog even iets over de kaarten van achter de cd.

Als men had gezegd "luister we weten niet hoe het gebied achter de cd er uit ziet maar met Google-earth en de Bing kaarten denken we dat het er zo ongeveer zo moet uit zien, is het goed dat het in de OP komt?' dan hadden de meesten dat wel goed gevonden denk ik.
Wat je zelf zegt dan kun je zelf je eigen interpretatie aan geven.

Nu werden er anonieme posters van WS en sprekende vulkanen erbij gehaald om die paden en vindplekken te rechtvaardigen. Absurd!!!!!!!!!
Ik, sukkel dat ik was, heb het altijd voor waar aangenomen. Maar sjezus wat een kwalijke zaak was dat.
en wat me dan uitermate irriteert is dat de "vrienden" van de posters van die fantasiekaarten als makke schapen hun mond houden terwijl zij ook drommels goed weten dat die kaarten geen feiten zijn.
Ik zou dat andersom namelijk niet pikken ook al zou dat mijn scenario "sterker" maken.
Het punt is dat er bar weinig informatie beschikbaar was. En als je wil discusseren over wat er gebeurd kan zijn moet je toch proberen een totaalbeeld te creëren. Maar in mijn geval wil dat niet zeggen dat ik zelf niet nadenk, alleen kon ik ook niet echt dingen ontdekken die aanleiding waren voor het niet kloppen van de kaarten. Wel heb ik altijd mijn twijffels gehad over de belangen die sommige users hadden om de discussie in een bepaalde richting te sturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 10-06-2015 02:24:37 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 02:16:48 #260
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153400947
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:53 schreef 11en30 het volgende:

Ik heb even gemist hoe je aan de originelen gekomen bent.
Die heb ik gekocht. Nee, da's flauw. Het is mijn gefundeerde aanname, dat die data die we kennen afkomstig is van de originelen. Omdat het de hele sloot data is met wat kanttekeningen en geen halfbakken aftreksel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:56 schreef 11en30 het volgende:
Dat zou een groot succes zijn maar hebben de mensen die daarover gaan deze informatie ook? en delen ze jouw mening dat het te veel rammelt?
Goed punt. Maar daar gaat hopelijk verandering in komen, in de wandelgangen. In deze zaak hebben alleen de mensen van het NFI de kennis in huis. De redacties en families die de dossiers in handen hadden of nog steeds hebben, weten van dit specifieke terrein veel te weinig. Die kunnen ook niet wikken en wegen.

En als je ergens geen affiniteit mee hebt, kan iemand wel vanalles tegen je zeggen, maar maakt het geen indruk. Tenzij een expert of autoriteit het opmerkt. Naja de tijd zal het uitwijzen of er nog schot in komt. Anders wordt het na de komende maanden definitief een cold case, totdat een of ander medium het verhaal oppikt, "Kris en Lisanne, vijf jaar later", ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 10-06-2015 12:40:43 ]
pi_153400975
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je ook ziet hoe populair Boquete bij toeristen en expats is.
Ik duivel dat ik ben zou er ook toe in staat zijn als ik de burgemeester van Boquete zou zijn.

Vraagje: wie is de burgemeester van Boquete en is hij net als in Nederland ook de baas van de politie?
En wat was de burgemeester zijn rol tijdens het bewind van Noriega?
Daar kun je simpel achterkomen. Hij is ter sprake gekomen op de site van Programa Radial met als gevolg dat de persoon achter die site en zijn familie nu met de dood bedreigd worden volgens zijn zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 10-06-2015 02:43:04 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 02:27:48 #262
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_153401022
Heeft die expeditie van fokkers ooit nog plaatsgevonden, eigenlijk? Ben hier al een tijd niet geweest.
pi_153401152
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Heeft die expeditie van fokkers ooit nog plaatsgevonden, eigenlijk? Ben hier al een tijd niet geweest.
Misschien wel of anders binnenkort. Maar de bevindingen worden niet hier gedeeld, zo hebben ze besloten.
  woensdag 10 juni 2015 @ 02:49:39 #264
430880 mig72
De Professional
pi_153401164
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:47 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Misschien wel of anders binnenkort. Maar de bevindingen worden niet hier gedeeld, zo hebben ze besloten.
Het moest begin april gebeuren? 1 apr om precies te zijn.
pi_153401428
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:47 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Misschien wel of anders binnenkort. Maar de bevindingen worden niet hier gedeeld, zo hebben ze besloten.
Topic kan wel op slot dan. :7
Make my day!
pi_153401858
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

lol, het duurde flink wat pagina's voordat iemand zag dat het filmpje eruit was. Veel users hier kijken niet eens in de OP omdat deze door alle kaarten en aannames, zeer onoverzichtelijk is.
Ik denk dat de meesten wel in de gaten hebben dat er een boel uit de op is gehaald. Ik zocht nl ook iets en kijk gewoon een aantal maanden terug. Zo vond ik ook de matrassen die daar ooit lagen. Zijn deze eigenlijk onderzocht op sporen? Die waren ineens verdwenen. Wat als de meiden daar in gerold en naar beneden gegooid zijn?
pi_153402029
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 04:29 schreef agter het volgende:

[..]

Topic kan wel op slot dan. :7
Waarom op slot? Er kan toch ook nog informatie komen vanuit een andere hoek?
pi_153402252
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:09 schreef bladwijzer het volgende:
Geen kwaad woord over Boquete....

Increíble
Llevo dos Días Recibiendo amenazas de muerte donde me piden que deje de tocar temas de Boquete y que me olvide del Municipio de Boquete
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

deze post dus
Ik kan die link niet openen, want ik heb geen FB. Kan iemand een printscreen maken (jpg) van die pagina oid en posten / link posten? Of, als dat op fok niet mag, via PM / DM naar me sturen?

Alvast bedankt
pi_153402542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:09 schreef jackie12 het volgende:
Vraagje: wie is de burgemeester van Boquete en is hij net als in Nederland ook de baas van de politie?
En wat was de burgemeester zijn rol tijdens het bewind van Noriega?
Manolo Ruiz is 10 jaar lang burgemeester van Boquete geweest. Hij zou corrupt zijn geweest (so what's new?):
http://www.prensa.com/jos(...)CD_0_4060843898.html

Burgemeester vanaf 1 juli 2014, Millo V.:
http://www.boqueteguide.com/?p=11122

Hier wordt Millo V. beschouwd:
http://www.boqueteguide.com/?p=11567
pi_153402596
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:47 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Misschien wel of anders binnenkort. Maar de bevindingen worden niet hier gedeeld, zo hebben ze besloten.
Het heeft niet plaatsgevonden.
pi_153402712
Bij een cover-up van hogerhand, heb je minstens twee partijen nodig:
1. de bedenkende partij
2. de uitvoerende partij

Als er een cover-up van hogerhand is bedacht, door iemand met aanzien, veel geld, etc, etc, etc, met een mooi wit overhemd aan, etc, etc, mooie glimmende schoenen aan, etc, dan hoef je niet te verwachten dat die persoonlijk door de rimboe gaat baggeren. Die partij laat anderen de zooi opruimen die kennis hebben van het gebied waarin ze opereren. De rol van een uitvoerende partij wordt door sommigen vaak vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door RapaNui op 10-06-2015 09:17:40 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:13:51 #272
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153402751
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:50 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten wel in de gaten hebben dat er een boel uit de op is gehaald. Ik zocht nl ook iets en kijk gewoon een aantal maanden terug. Zo vond ik ook de matrassen die daar ooit lagen. Zijn deze eigenlijk onderzocht op sporen? Die waren ineens verdwenen. Wat als de meiden daar in gerold en naar beneden gegooid zijn?
Er is een hele tijd geleden al een flinke bezem doorheen gegaan, door Lavenderr. Maar die wist precies wat relevant was en wat niet. Nu is de OP weer volgepropt met: HERE, google, en Bing kaarten.
pi_153402753
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:50 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten wel in de gaten hebben dat er een boel uit de op is gehaald. Ik zocht nl ook iets en kijk gewoon een aantal maanden terug. Zo vond ik ook de matrassen die daar ooit lagen. Zijn deze eigenlijk onderzocht op sporen? Die waren ineens verdwenen. Wat als de meiden daar in gerold en naar beneden gegooid zijn?
Oh, ik dacht dat die matrassen h e l e m a a l niets met de zaak hadden te maken...
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:16:27 #274
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153402783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat die matrassen h e l e m a a l niets met de zaak hadden te maken...
Wat ik van die dingen begreep, is dat de vinders er rekening mee hielden dat K&L daarin lagen.
Matrassen waren opgerold en met ijzerdraad vastgebonden.
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:28:25 #275
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153402932
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:09 schreef bladwijzer het volgende:
Dan denk ik overigens niet aan de gidsen maar aan mensen die veel geld investeren in de promotie van Boquete als toeristen trekpleister, of mensen die in de onroerend goed handel zitten.
Er is de laatste tijd ook weer gediscusseerd over de mogelijkheid van het aanleggen van een kabelbaan van Boquete naar Volcan en een soort pretpark daarbij. Een aantal buitenlanders die in Boquete wonen zijn potentiële investeerder voor dat project maar het project stuit op veel weerstand bij de locals, met name de indianen.
Afschuwelijk, het is daar zo mooi en dan komen "buitenlanders" daar de boel plastificeren...
Das is mijn gevoel, dat die expats daar de boel over nemen.
Wereldwijd bekend dat in zulke gevallen er weerstand "verzet" komt. Helaas wordt die weerstand goed de kop ingedrukt.

Een pretpark, :N
pi_153402965
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat ik van die dingen begreep, is dat de vinders er rekening mee hielden dat K&L daarin lagen.
Matrassen waren opgerold en met ijzerdraad vastgebonden.
Het is van mij ook ironisch bedoeld.

Ik bedoelde ook hetzelfde als jij maar velen wuifden het weg, ze waren immers verdwaald.
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:34:47 #277
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153403040
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:30 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het is van mij ook ironisch bedoeld.

Ik bedoelde ook hetzelfde als jij maar velen wuifden het weg, ze waren immers verdwaald.
Ikzelf denk dat er een indiaan erg blij mee was maar zijn handen vol had en deze de volgende ronde mee naar boven zou nemen.
pi_153403236
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ikzelf denk dat er een indiaan erg blij mee was maar zijn handen vol had en deze de volgende ronde mee naar boven zou nemen.
Dat kan ook nog.
pi_153403542
They were not lost, they had not gone too far, they spent two nights at a Ngobe house.
video
http://elsiglo.com/panama(...)-bocas-toro/23871583
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153405641
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 08:58 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Manolo Ruiz is 10 jaar lang burgemeester van Boquete geweest. Hij zou corrupt zijn geweest (so what's new?):
http://www.prensa.com/jos(...)CD_0_4060843898.html

Burgemeester vanaf 1 juli 2014, Millo V.:
http://www.boqueteguide.com/?p=11122

Hier wordt Millo V. beschouwd:
http://www.boqueteguide.com/?p=11567
Betzaida Pitty die half mei opeens de leidster van het onderzoekteam wordt en een andere burgemeester 3 weken na de vondst van de rugzak.
Toevallig?

Is het ook bekend waarom er een andere burgemeester kwam op 1 juli 2014 en is een burgemeester in Panama net als in Nederland ook het hoofd van de politie?
pi_153406105
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Betzaida Pitty die half mei opeens de leidster van het onderzoekteam wordt en een andere burgemeester 3 weken na de vondst van de rugzak.
Toevallig?

Is het ook bekend waarom er een andere burgemeester kwam op 1 juli 2014 en is een burgemeester in Panama net als in Nederland ook het hoofd van de politie?
Om de 5(?) jaar zijn er verkiezingen. En Millo's voorganger had al 10 jaar gediend.

Millo V. was al een publiek figuur. Kennelijk had hij 5 jaar eerder onvoldoende stemmen bij de verkiezingen: http://www.boqueteguide.com/?p=10891

Panama heeft een nationaal politiekorps:
http://www.panamatramita.(...)ional-de-panam%C3%A1

Hier organogram van lokale overheid van Boquete:
http://boquete.municipios.gob.pa/index.php/municipio/organigrama
Politie wordt niet genoemd.

Hier een organogram van Panamese overheid, waar de nationale politie ondrdeel van is:
http://www.monografias.co(...)erzas-defensa2.shtml
pi_153406493
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:51 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Om de 5(?) jaar zijn er verkiezingen. En Millo's voorganger had al 10 jaar gediend.

Millo V. was al een publiek figuur. Kennelijk had hij 5 jaar eerder onvoldoende stemmen bij de verkiezingen: http://www.boqueteguide.com/?p=10891

Panama heeft een nationaal politiekorps:
http://www.panamatramita.(...)ional-de-panam%C3%A1

Hier organogram van lokale overheid van Boquete:
http://boquete.municipios.gob.pa/index.php/municipio/organigrama
Politie wordt niet genoemd.

Hier een organogram van Panamese overheid, waar de nationale politie ondrdeel van is:
http://www.monografias.co(...)erzas-defensa2.shtml
Snel gevonden.
De reden is dus verkiezingen. Helemaal duidelijk dank je
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:38:31 #283
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153407227
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Betzaida Pitty die half mei opeens de leidster van het onderzoekteam wordt en een andere burgemeester 3 weken na de vondst van de rugzak.
Toevallig?

Is het ook bekend waarom er een andere burgemeester kwam op 1 juli 2014 en is een burgemeester in Panama net als in Nederland ook het hoofd van de politie?
Linksom of rechtsom hebben de wisselingen van de wacht op verschillende positie's het onderzoek geen goed gedaan. Alle info die BP kreeg, kwam uit een onderzoek dat zij zelf niet had aangestuurd.
Informatie achteraf en dat geldt ook voor de nieuwe burgemeester.
pi_153407348
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:50 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten wel in de gaten hebben dat er een boel uit de op is gehaald. Ik zocht nl ook iets en kijk gewoon een aantal maanden terug. Zo vond ik ook de matrassen die daar ooit lagen. Zijn deze eigenlijk onderzocht op sporen? Die waren ineens verdwenen. Wat als de meiden daar in gerold en naar beneden gegooid zijn?
Ik denk dat we bij het begin moeten beginnen. Waar zijn die matrassen gebleven en hebben we wat gehoord van het onderzoek hiernaar? De geluiden wat ze gehoord hebben (ijzelijk gillen) en sterke parfum lucht bijvoorbeeld.
  woensdag 10 juni 2015 @ 13:18:22 #285
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153408174
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:44 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik denk dat we bij het begin moeten beginnen. Waar zijn die matrassen gebleven en hebben we wat gehoord van het onderzoek hiernaar? De geluiden wat ze gehoord hebben (ijzelijk gillen) en sterke parfum lucht bijvoorbeeld.
Dat was toch allemaal bij op een andere trail, welke mogelijk met elkaar verbonden zijn?

Een van de vragen die hier de afgelopen weken voorbij zijn gekomen;
Kun je aan de Boquete-zijde van de cd op de andere trails komen/verkeerd lopen?
Weet iemand waar die gil precies gehoord is en is dit aan te geven op een kaart?
Waar lagen die matrassen en is dit ook aan te geven op dezelfde kaart?
pi_153408992
Heb een aflevering van Manhunt in Panama gezien op National Geografic. Daarin gaat Sinafront proberen het spoor te zoeken van een ex-commando die er alles aan doet om juist geen sporen te maken! Het zijn zeer gespecialiseerde teams van Sinafront en het duurt ook niet lang eer zij een spoor (hoe minuscuul dat ook was) hadden gevonden. Sinafront en Sinaproc waren beiden ingezet in de zoektochten naar K&L.
En er is uitgebreid gezocht voor, op en achter de berg. Zelfs vanuit Bocas.
Die roetsjbaan van FvdG zou zeker zijn opgevallen. Er zouden sporen moeten zijn van de valpartij. Onbegrijpelijk dat juist Sinafront geen enkel spoor heeft kunnen ontdekken.
De gevaarlijke afgronden bevinden zich vóór en óp de Mirador. Daar achter is het 1 pad met diepe geulen, waar je niet van af kunt donderen, je stuitert terug, zoals Hans het zegt.
Frank zegt, op de terugweg.....vanaf de top tot eerste beek....Hmm....Hij zegt niet, op de terugweg van de eerste beek naar de top! Nu lopen er voor de Mirador ook beekjes. Hoe goed was/is hij op de hoogte van de geografie, de loop van de rivieren? Vraag me af of hij niet aan de Boquete zijde in een kloof is afgedaald.
pi_153409115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat was toch allemaal bij op een andere trail, welke mogelijk met elkaar verbonden zijn?

Een van de vragen die hier de afgelopen weken voorbij zijn gekomen;
Kun je aan de Boquete-zijde van de cd op de andere trails komen/verkeerd lopen?
Weet iemand waar die gil precies gehoord is en is dit aan te geven op een kaart?
Waar lagen die matrassen en is dit ook aan te geven op dezelfde kaart?
Ja je kunt op die splitsing in het bos waar nu pijlen op staan links en rechts gaan. Rechts voor Pianista top en links Horquete. (Weet even niet hoe je het schrijft, sorry)
  woensdag 10 juni 2015 @ 14:21:14 #288
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153409819
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:48 schreef ToniB het volgende:
Heb een aflevering van Manhunt in Panama gezien op National Geografic. Daarin gaat Sinafront proberen het spoor te zoeken van een ex-commando die er alles aan doet om juist geen sporen te maken! Het zijn zeer gespecialiseerde teams van Sinafront en het duurt ook niet lang eer zij een spoor (hoe minuscuul dat ook was) hadden gevonden. Sinafront en Sinaproc waren beiden ingezet in de zoektochten naar K&L.
En er is uitgebreid gezocht voor, op en achter de berg. Zelfs vanuit Bocas.
Die roetsjbaan van FvdG zou zeker zijn opgevallen. Er zouden sporen moeten zijn van de valpartij. Onbegrijpelijk dat juist Sinafront geen enkel spoor heeft kunnen ontdekken.
De gevaarlijke afgronden bevinden zich vóór en óp de Mirador. Daar achter is het 1 pad met diepe geulen, waar je niet van af kunt donderen, je stuitert terug, zoals Hans het zegt.
Frank zegt, op de terugweg.....vanaf de top tot eerste beek....Hmm....Hij zegt niet, op de terugweg van de eerste beek naar de top! Nu lopen er voor de Mirador ook beekjes. Hoe goed was/is hij op de hoogte van de geografie, de loop van de rivieren? Vraag me af of hij niet aan de Boquete zijde in een kloof is afgedaald.
Ja, ik heb die aflevering ook gezien. Hij springt op het laatst in het water en toen had hij zijn zwemvliezen al aan...

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die speurders.

1 ze vielen tegelijk in die kloof
2 de een ging de ander achterna
3 ze zijn niet in een kloof gevallen.

Wanneer je de beslissing neemt om achter een reispartner aan een kloof in te dalen, maak je dan niet de afweging om een markering achter te laten?

1 reispartner valt van de berg, je roept hoort niets. Neem je dan echt de beslissing om je eigen leven in gevaar te brengen?
2 reispartner valt van de berg, je roept en zij roept terug. Kan er niet uitkomen, ga je dan erachteraan met het gevolg dat je er samen niet kan uitkomen?
3 reispartner valt van de berg, je roept en zij roept terug en je gaat hulp halen. Zodat juist niet beiden in een levensgevaarlijke situatie belanden. Is even balen maar zou een goede manier van handelen zijn.

Nu dus de andere kant, van degene die gevallen is:
je valt in een kloof, bent gewond. Verwacht je dan van de ander dat die ook in die kloof springt?
en dan, samen gaan zitten jammeren of hulp laten halen en een aantal uren alleen blijven?
Hoe merkwaardig zou het zijn om een ander in een gevaarlijke situatie te brengen? Een situatie die er voor beiden levensbedreigend is.
pi_153410367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, ik heb die aflevering ook gezien. Hij springt op het laatst in het water en toen had hij zijn zwemvliezen al aan...

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die speurders.

1 ze vielen tegelijk in die kloof
2 de een ging de ander achterna
3 ze zijn niet in een kloof gevallen.

Wanneer je de beslissing neemt om achter een reispartner aan een kloof in te dalen, maak je dan niet de afweging om een markering achter te laten?

1 reispartner valt van de berg, je roept hoort niets. Neem je dan echt de beslissing om je eigen leven in gevaar te brengen?
2 reispartner valt van de berg, je roept en zij roept terug. Kan er niet uitkomen, ga je dan erachteraan met het gevolg dat je er samen niet kan uitkomen?
3 reispartner valt van de berg, je roept en zij roept terug en je gaat hulp halen. Zodat juist niet beiden in een levensgevaarlijke situatie belanden. Is even balen maar zou een goede manier van handelen zijn.

Nu dus de andere kant, van degene die gevallen is:
je valt in een kloof, bent gewond. Verwacht je dan van de ander dat die ook in die kloof springt?
en dan, samen gaan zitten jammeren of hulp laten halen en een aantal uren alleen blijven?
Hoe merkwaardig zou het zijn om een ander in een gevaarlijke situatie te brengen? Een situatie die er voor beiden levensbedreigend is.
ik las dat sommige SAR teamleden (weet even niet Senafront of anders) op sommige plekken wel 500 meter ! aan lange lijnen zijn afgedaald in kloven om onderzoek te doen.
pi_153412426
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, ik heb die aflevering ook gezien. Hij springt op het laatst in het water en toen had hij zijn zwemvliezen al aan...

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die speurders.

1 ze vielen tegelijk in die kloof
2 de een ging de ander achterna
3 ze zijn niet in een kloof gevallen.

Wanneer je de beslissing neemt om achter een reispartner aan een kloof in te dalen, maak je dan niet de afweging om een markering achter te laten?

1 reispartner valt van de berg, je roept hoort niets. Neem je dan echt de beslissing om je eigen leven in gevaar te brengen?
2 reispartner valt van de berg, je roept en zij roept terug. Kan er niet uitkomen, ga je dan erachteraan met het gevolg dat je er samen niet kan uitkomen?
3 reispartner valt van de berg, je roept en zij roept terug en je gaat hulp halen. Zodat juist niet beiden in een levensgevaarlijke situatie belanden. Is even balen maar zou een goede manier van handelen zijn.

Nu dus de andere kant, van degene die gevallen is:
je valt in een kloof, bent gewond. Verwacht je dan van de ander dat die ook in die kloof springt?
en dan, samen gaan zitten jammeren of hulp laten halen en een aantal uren alleen blijven?
Hoe merkwaardig zou het zijn om een ander in een gevaarlijke situatie te brengen? Een situatie die er voor beiden levensbedreigend is.
Nummer 1 op de bucket-list is de val-plek zoeken van Frank tussen Q1 en de 1e beek.
Is die er niet dan is er iets anders aan de hand.
That simpel
pi_153416391
Drie minderjarigen in Boquete gearresteerd. Ze gedroegen zich verdacht en bleken een bivakmuts en vuurwapen in hun tas de dragen:
http://infochiriqui.com/n(...)menores-en-chiriqui/

(En ook in Bugaba zijn er twee mensen gearresteerd, van wie één, minderjarig.)
pi_153418720
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, ik heb die aflevering ook gezien. Hij springt op het laatst in het water en toen had hij zijn zwemvliezen al aan...

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die speurders.

1 ze vielen tegelijk in die kloof
2 de een ging de ander achterna
3 ze zijn niet in een kloof gevallen.

Wanneer je de beslissing neemt om achter een reispartner aan een kloof in te dalen, maak je dan niet de afweging om een markering achter te laten?

1 reispartner valt van de berg, je roept hoort niets. Neem je dan echt de beslissing om je eigen leven in gevaar te brengen?
2 reispartner valt van de berg, je roept en zij roept terug. Kan er niet uitkomen, ga je dan erachteraan met het gevolg dat je er samen niet kan uitkomen?
3 reispartner valt van de berg, je roept en zij roept terug en je gaat hulp halen. Zodat juist niet beiden in een levensgevaarlijke situatie belanden. Is even balen maar zou een goede manier van handelen zijn.

Nu dus de andere kant, van degene die gevallen is:
je valt in een kloof, bent gewond. Verwacht je dan van de ander dat die ook in die kloof springt?
en dan, samen gaan zitten jammeren of hulp laten halen en een aantal uren alleen blijven?
Hoe merkwaardig zou het zijn om een ander in een gevaarlijke situatie te brengen? Een situatie die er voor beiden levensbedreigend is.
Bij nummer 3 kan het ook zo zijn dat degene die hulp gaat halen zelf ook verdwaald en wat overkomt.
pi_153420322
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 08:58 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Manolo Ruiz is 10 jaar lang burgemeester van Boquete geweest. Hij zou corrupt zijn geweest (so what's new?):
http://www.prensa.com/jos(...)CD_0_4060843898.html

Burgemeester vanaf 1 juli 2014, Millo V.:
http://www.boqueteguide.com/?p=11122

Hier wordt Millo V. beschouwd:
http://www.boqueteguide.com/?p=11567
Is die Millo inmiddels weer vervangen? In dit artikel van 2 juni 2015 staat een andere naam.
burgemeester van Boquete, Walker Emigdio V.
http://infochiriqui.com/n(...)distrito-de-boquete/
Broer of Millo een koosnaam?
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:28:57 #294
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153420613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:27 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Bij nummer 3 kan het ook zo zijn dat degene die hulp gaat halen zelf ook verdwaald en wat overkomt.
Dat zou dan weer niet stroken met de vindplaatsen van de resten. Van beide dames zijn botten teruggevonden. Ook het niet meer inloggen na 5 april op de telefoon van Kris, zou dan vanaf op 1 april logischer zijn.
pi_153420990
hoe vaak is er eigenlijk met de juiste code ingelogd met de samsung? Volgens mij hebben we alleen de gegevens van de iphone daarover.
pi_153423315
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:39 schreef ToniB het volgende:
hoe vaak is er eigenlijk met de juiste code ingelogd met de samsung? Volgens mij hebben we alleen de gegevens van de iphone daarover.
Hier nog even het schema:

http://i1.minus.com/ibgctQGGYkMhOV.png%20TELEFOON
pi_153423764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:36 schreef gynaika het volgende:

[..]

Hier nog even het schema:

http://i1.minus.com/ibgctQGGYkMhOV.png%20TELEFOON
ja dat schema ken ik maar hieruit is niet duidelijk dat er ook maar 1x met de juiste code op de Samsung is ingelogd. Daarom mijn vraag, is er na 1 april toegang geweest tot de samsung door invoeren van een pincode? Of is er alleen 112/911 gebeld zonder invoeren van pin?
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:59:06 #298
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153424250
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:47 schreef ToniB het volgende:

[..]

ja dat schema ken ik maar hieruit is niet duidelijk dat er ook maar 1x met de juiste code op de Samsung is ingelogd. Daarom mijn vraag, is er na 1 april toegang geweest tot de samsung door invoeren van een pincode? Of is er alleen 112/911 gebeld zonder invoeren van pin?
http://simpar.info/phocad(...)20oktober%202014.pdf
pi_153424584
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153424589
oud artikel

(BBC) Alex Humphrey left all his belongings at a hostel. The mother of a backpacker missing in Panama fears her son will not be found after the authorities refused help from Greater Manchester Police (GMP). Gill Humphrey's 29-year-old son, Alex, disappeared as if in a "puff of smoke" while visiting a beauty spot in Chiriqui nine months ago. She said she had been given renewed hope when there was a possibility of the two forces working together. GMP said an offer was made but the "Panamanian police politely declined". Det Ch Insp Mark Roters added: "Greater Manchester Police offered to send officers to Panama to support the Panamanian police, but our offer was politely declined by them. "The investigation is still open in Panama and we will continue to monitor developments." Mr Humphrey went missing on 13 August. He was last seen by the owner of the hostel he was staying at in Boquete, Chiriqui, near the Costa Rican border. I will never give up hope, I can't, I'm his mother. He left all his belongings and only had with him his passport, credit card and a few dollars. "We know he left the hostel, we know he went to a local beauty spot and we think he left the local beauty spot. "Then he vanished like a puff of smoke."

She said GMP officers had even sorted out an itinerary, as well as having the necessary injections for entering the Central American country. "An invitation to come over to Panama and help the police has to come voluntarily and spontaneously from Panama," she said. "It has to be done through Interpol. Interpol in Panama has to tell its government to ask our government through Interpol London - it's a diplomatic parlour game." She added: "I will never give up hope, I can't, I'm his mother."

Editor's Comment: According to UK law the case is still defined as a missing person. He can not be declared presumed dead until there is an investigation by UK police. And, the UK police can not come and do their investigation without an invitation by the Panamanian authorities. It won't cost Panama a damn dime, all they have to do is issue the invitation. In my humble opinion it is simply inexcusable that the British Embassy in Panama could not find a way to coordinate with the Panamanian authorities in order to make this happen, and as a result A|ex's family members have been reduced to contacting the media in an effort to pressure the authorities to pull their collective heads out of their collective asses and to do the right thing. Hello? Anybody home? McFly?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153424596
vol
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')