abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153387470
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me onmogelijk vast te stellen wat iemand op 8000 km afstand "blijkbaar" wel/niet weet. F. heeft genoeg ervaring daar en moet ook op de mogelijkheid gewezen hebben van in Q1 donderen (Kris staat al wankel op die steen en ik meen het elders ook als mogelijkheid gelezen/gezien te hebben).

Hoeveel en (tot) waar andere afgronden zijn aan de Caribische kant van de waterscheiding, weten we niet precies door een flink compleet maar nog steeds niet volledig beeld van het Pad van Mirador naar Q1. Tot waar loopt die Geul en waar zitten er afgronden langs het pad. Die moeten er zijn, want hij is er zelf in afgedaald, en denken dat ie daar live op TV over gaat zitten liegen, verwijs ik naar het peuterschoolplein waar dat soort dingen thuishoren.
Ja die 'hij' is Frank vd G, die ander F. is Feliciano en die weet nu - nog- blijkbaar niet dat je daar levensgevaarlijk kunt vallen, ondanks dat hij dit wel weet: hij weet als geen ander waar je precies sporen hoort te maken als je het neemt
`
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153387655
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:11 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja die 'hij' is Frank vd G, die ander F. is Feliciano en die weet nu - nog- blijkbaar niet dat je daar levensgevaarlijk kunt vallen, ondanks dat hij dit wel weet: hij weet als geen ander waar je precies sporen hoort te maken als je het neemt
`
Hoe kom je bij die blijkbaar?

Volgens mij is het heel simpel:
- we weten niet wat Frank weet
- we weten niet wat Feliciano weet
- we weten niet wat Frank niet weet
- we weten niet wat Feliciano niet weet

We weten alleen wat we te weten gekomen zijn dat ze gezegd hebben. En we weten dat ze nog veel meer gezegd hebben waar wij weer geen weet van hebben. Daar kun je toch geen "blijkbaar"-conclusies uit trekken? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:25:58 #178
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153387862
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Tof om te horen, dank jullie, maar ik ben ook weer weg. Het is leuk geweest.
Kan deze opmerking in de OP, beste nieuws van 2015!
pi_153387953
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die blijkbaar?

Volgens mij is het heel simpel:

We weten alleen wat we te weten gekomen zijn dat ze gezegd hebben. En we weten dat ze nog veel meer gezegd hebben waar wij weer geen weet van hebben. Daar kun je toch geen "blijkbaar"-conclusies uit trekken? :?
Niet vóór en niet na de conclusie van Frank vd G, is er toch maar ergens in een Panamese krant of op het Boqueteforum iets te lezen geweest over een diepe kloof vlak langs het pad?
pi_153387980
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:30 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Niet vóór en niet na de conclusie van Frank vd G, is er toch maar ergens in een Panamese krant of op het Boqueteforum iets te lezen geweest over een diepe kloof vlak langs het pad?
Er is ook niets te lezen geweest over volle luiers, gidsen met een ochtendhumeur of de gebroken teennagel van een Chiriquese stratenmaker, betekent dat dat die dingen niet plaats konden vinden? :?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_153388286
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is ook niets te lezen geweest over volle luiers, gidsen met een ochtendhumeur of de gebroken teennagel van een Chiriquese stratenmaker, betekent dat dat die dingen niet plaats konden vinden? :?
Een diepe kloof vlak langs het Pianista pad, waar nogal eens locals, koeien, gidsen en toeristen lopen is niet interessant? Niet na alle berichtgeving over de verdwijning, zoektochten en vindplaatsen?

Als je van alles weet over sporen e.d. lijkt het me toch ( als gids en local) prettig ook te weten waar een levensgevaarlijke kloof is.
(Geldt uiteraard niet alleen voor Feliciano, maar ook voor alle anderen daar).
pi_153388494
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Een diepe kloof vlak langs het Pianista pad, waar nogal eens locals, koeien, gidsen en toeristen lopen is niet interessant? Niet na alle berichtgeving over de verdwijning, zoektochten en vindplaatsen?

Als je van alles weet over sporen e.d. lijkt het me toch ( als gids en local) prettig ook te weten waar een levensgevaarlijke kloof is.
(Geldt uiteraard niet alleen voor Feliciano, maar ook voor alle anderen daar).
- dat soort kloven/afgronden/steile hellingen zijn er langs het Pianistapad
- we zien ze in beeld bij HK die moet uitwijken voor de koeien (dit is aan de Pacifische kant)
- Sinaproc is op video afgedaald in dat soort kloven, ook mogelijk aan de Pacifische kant (bedenk dat tot 11 juni niemand wist dat ze daadwerkelijk waren doorgelopen bij de Mirador)
- Frank heeft in die uitzending een foto getoond, die agter gescreencapped heeft, dit is om Franks punt te illustreren, dus aan de Caribische kant "tussen de top en en de eerste beek" zoals hij zegt

Waar exact exact die mogelijke afgronden of kloven zijn, weten we zonder GPS-coördinaten niet, de terreinkaart van Google, de beelden van HERE en die van ArcGIS kunnen met behulp van het stroomgebied een aanwijzing vormen waar ongeveer.

Natuurlijk is er over alle mogelijkheden ruimschoots gepraat. Wat er in de media komt is maar een kleine fractie van alle informatie en op basis daarvan conclusies trekken wat iemand (niet) zou weten, is onmogelijk.

pi_153388597
Nou da's dan de expeditievraag 1 aan een willekeurige gids : waar is de kloof van Kris en Lisanne?
pi_153388753
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:

Het was een interessante zaak, heb er veel van geleerd en het scenario is voor mij wel zo 95% duidelijk.

De natuurlijke gevaren van (gewond) in dit tropische voor kenners vrij kleine, voor onbekenden grote gebied moeten bivakkeren hebben mogelijk gewonde en sowieso door alle ellende aangetaste Kris en Lisanne uiteindelijk de spreekwoordelijke das omgedaan.

Requiescat in pace.
Maar als je naar Boquete bent geweest, kun je toch eventueel met nieuwe informatie terugkomen?

Informatie die toch in een andere richting kunnen wijzen dan jij tot nu toe denkt?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:09:51 #185
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_153388856
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ambas cosas.
Heb je een opvolger? Zonder jou is er niets aan:)
pi_153388857
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:59 schreef Lutalo het volgende:
Nou da's dan de expeditievraag 1 aan een willekeurige gids : waar is de kloof van Kris en Lisanne?
Dat is een moeilijke vraag, want zelfs Frank heeft niet kunnen vaststellen in welke van die mogelijke kloven Kris en Lisanne gevallen zijn.

Op basis van het gesteente, de vegetatie en het gedrag van Kris en Lisanne in die 10+ dagen, denk ik dat ze van 1-7 april in het roze-gearceerde gebied (omsloten door de 2e quebrada in het noordwesten, de Rio Matteo in het oosten en de CD in het zuiden) zaten en op die nacht van 8 april, gelokt door de lichten van Sinaproc in het noorden geprobeerd te seinen en daarna de hachelijke tocht richting die lichten (naar het noorden dus, verder weg van Boquete en redding) gemaakt hebben maar daar aankwamen toen Sinaproc alweer weg was...

pi_153391100
Geen kwaad woord over Boquete....

Increíble
Llevo dos Días Recibiendo amenazas de muerte donde me piden que deje de tocar temas de Boquete y que me olvide del Municipio de Boquete
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf
pi_153391368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:25 schreef jackie12 het volgende:
El Matador dat FOK jou na je zoveelste ban hier nog laat terug komen is niet te bevatten.

Sudden, heb jij iemand van FOK vermoord dat jij een levenslange ban hebt?
pi_153393089
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 04:54 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf maar een simpele Class 2 SD kaart van 2 GB Sandisk in de camera. Ik heb zaterdag gedurende een paar uur zo'n 150 foto's genomen, met een steeds leger rakende accu.

Ik heb zeven keer een High Speed photo burst gedaan, van 7 foto's snel achter elkaar.. er mist geen nummer, totnutoe. In totaal heb ik een kleine 900 foto's gemaakt algeheel.

Dit is dus puur om mijn eigen ervaring weer te geven, niet dat dit veralgemeniseerd dient te worden.
Ja, maar je kan twee SD-kaarten niet zomaar met elkaar vergelijken.
Het zou ook bijzonder vreemd zijn als dit een veel voorkomend probleem is.
Op internet zijn genoeg artikelen te vinden die aangegeven dat een slechte/verkeerde SD-kaart kan leiden tot vermiste foto's of video's.

Voor mij is dat een logischer verhaal dan dat iemand de gehele geheugenkaart low-level geformatteerd heeft en alle foto's (behalve 509) heeft teruggezet en daarna ook alle metadata kloppend heeft gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 41% gewijzigd door Physsic op 09-06-2015 21:21:20 ]
pi_153393220
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 08:18 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van camera's en fotodata, maar dit lijkt mij onmogelijk. Als de camera een fractie zou hebben weggeschreven, dan:
- zou die fractie teruggevonden moeten zijn
- zou die fractie het volgnummer 509 moeten hebben verkregen zodat daarna vanaf 510 genummerd kon worden
Misschien is die fractie ook wel teruggevonden, maar kon die niet worden geplaatst. Je weet niet hoe de camerasoftware of flash werkt. Die fractie hoeft zelf niet letterlijk de nummers '509' te bevatten.
pi_153394191
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 00:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb de OP even doorgelezen en zag dat de vindplaats van de resten en spullen zijn gebaseerd op Kingroad van Websleuths (wie is dat??) , Baru de ex-gids (dit menen we toch niet?!) en jawel Feliciano himself.

[..]

Wat is de waarde van deze informatie?
In de herhaling.
pi_153394331
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]

Dat is een moeilijke vraag, want zelfs Frank heeft niet kunnen vaststellen in welke van die mogelijke kloven Kris en Lisanne gevallen zijn.

Zelfs de gidsen en locals hadden (hebben?) geen flauw idee.
pi_153394562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 21:34 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Zelfs de gidsen en locals hadden (hebben?) geen flauw idee.
Ze zouden natuurlijk wel een vermoeden kunnen hebben en nog plannen kunnen hebben om op een later tijdstip verder onderzoek te gaan doen maar de kans dat ze die informatie met ons gaan delen is nihiel. Al is het alleen al om ramptoerisme en daarbij het gevaar van (nog meer) ongelukken te voorkomen.
pi_153394583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:30 schreef schuschuho het volgende:

[..]

El Matador ik ben blij dat je terug bent!!! *O* En jackie je weet donders goed waar Sudden is... dus waarom die beschuldiging?
Beschuldiging? 8)7
Als iemand na zijn zoveelste ban na een paar dagen toch weer terug mag komen dan is mijn terechte vraag wat Suddenintuition wel niet voor vreselijks gedaan moet hebben dat zij een levenslange ban heeft.
Ronduit belachelijk.

Dat Matador weer terug is daar kan ik alleen maar van genieten.
Iemand die 8 maanden lang het topic beheerste en met hand en tand en met bedachte kaarten verdedigde dat Kris en Lisanne verdwaald waren maar nu na holy Frank zijn bevinding nu met hand en tand verdedigt dat ze een ongeluk moeten hebben gehad neem ik het als je het niet erg vindt niet heel erg serieus

Dat deed ik sowieso al maanden niet meer en al helemaal niet nadat ie met een hoop tamtam verkondigde dat ie wel even op de meeting langs zou komen wat ie toch niet durfde.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:47:05 #195
261630 marsan
"D'oh!"
pi_153394702
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:02:42 #196
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153395223
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Tof om te horen, dank jullie, maar ik ben ook weer weg. Het is leuk geweest.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 21:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Beschuldiging? 8)7
Als iemand na zijn zoveelste ban na een paar dagen toch weer terug mag komen dan is mijn terechte vraag wat Suddenintuition wel niet voor vreselijks gedaan moet hebben dat zij een levenslange ban heeft.
Ronduit belachelijk.

Dat Matador weer terug is daar kan ik alleen maar van genieten.
Iemand die 8 maanden lang het topic beheerste en met hand en tand en met bedachte kaarten verdedigde dat Kris en Lisanne verdwaald waren maar nu na holy Frank zijn bevinding nu met hand en tand verdedigt dat ze een ongeluk moeten hebben gehad neem ik het als je het niet erg vindt niet heel erg serieus

Dat deed ik sowieso al maanden niet meer en al helemaal niet nadat ie met een hoop tamtam verkondigde dat ie wel even op de meeting langs zou komen wat ie toch niet durfde.
Hij zou naar eigen zeggen hier toch weer weggaan vanmiddag?
pi_153395256
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:18 schreef El_Matador het volgende:
orakel?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:03:53 #198
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153395262
quote:
Ik denk dat Mata vast zijn koffer heeft ingepakt.
pi_153395478
En ik denk dat dit topic niet over Mata gaat.
pi_153395689
quote:
Het filmpje is een opeenstapeling van de mening van meneer. Prima dat die in de OP staat maar dan in een aparte spoiler onder het kopje "meningen"
Tegelijk mogen dan ook alle andere meningen van alle users erin.

Ben ook van mening dat ALLE kaarten die in de OP staan over het gebied achter de cd eruit moeten.
Ze zijn gebaseerd op Kingsroad van WS (? wie is dat?) Baru de ex-gids die wel meer onzin heeft verteld en gids Feliciano (wie heeft hem gesproken en dan weet hij de coordinaten wel maar de val-plek niet?)

Er zijn eenvoudigweg geen kaarten van achter de cd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')