Interessant item, ben benieuwd of we wat van ze gaan horen in Stockholm.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:59 schreef Elfletterig het volgende:
Aardig video-item bij het AD over top-songwriters die in Veenendaal bijeen zijn om liedjes voor het Songfestival te schrijven: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aan-topliedjes.dhtml
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:17 schreef rssaftw het volgende:
Laat Hans Teeuwen ons vertegenwoordigen. We winnen toch niet en dan hebben we nog iets te lachen, als hij heel goed is eindigt hij misschien nog wel goed ook![]()
Ik hoop een groots Nationaal Songfestival volgens Zweeds model, maar dat komt er toch niet. Daarom hoop ik op Waylon. Gewoon opnieuw sturen, die man.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:47 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Interessant item, ben benieuwd of we wat van ze gaan horen in Stockholm.
Verder zou het wel tijd worden voor wat geruchten over de NL inzendig... 't is al augustus immers.
*Hierbij aansluitquote:Op maandag 24 augustus 2015 08:46 schreef TheVulture het volgende:
Het zou wel een beetje mogen gaan borrelen ja... Ik zet mijn geld helaas nog steeds op O'g3ne
Ik heb het idee dat die zich aardig ingelikt hebben, ja.quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:46 schreef TheVulture het volgende:
Het zou wel een beetje mogen gaan borrelen ja... Ik zet mijn geld helaas nog steeds op O'g3ne
Vrees het ookquote:Op maandag 24 augustus 2015 08:46 schreef TheVulture het volgende:
Wij allemaal denk ik welquote:Op maandag 24 augustus 2015 19:14 schreef ato het volgende:
Maar ik hoop echt op een goede act en liedje
Opmerkelijk, de 3JS moesten naar Frankrijk voor inspiratie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:59 schreef Elfletterig het volgende:
Aardig video-item bij het AD over top-songwriters die in Veenendaal bijeen zijn om liedjes voor het Songfestival te schrijven: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aan-topliedjes.dhtml
Leuke coverzangeres..quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:34 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wij allemaal denk ik wel
O'g3ne hoop ik dus echt niet, hoe zeer ik het de dames ook gun, maar wat ze nu voor muziek maken is gewoon kwalitief niet goed vind ik.
Ik zou het wel tof vinden als Natalie La Rose hiervoor te strikken zou zijn... zij gaat wel goed op dit moment. En deze was natuurlijk ook veel te horen afgelopen jaar:
Het liedje zelf is natuurlijk oneindig veel belangrijker dan wie het uitvoert. Dat het dit jaar een zanger was die al grote successen had geboekt in eigen land is eerder een uitzondering dan de regel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:24 schreef Elfletterig het volgende:
In Nederland kiezen we de laatste jaren eerst een artiest en vervolgens is het te hopen dat er een fatsoenlijk liedje uit de koker rolt. In 2013 en 2014 zorgde dat voor goede resultaten, in 2015 was het een dikke flop.
En het is echt niet voor het eerst dat het op deze manier misgaat. In 2008 ging het ook zo.
Sowieso zou het eens tijd worden dat Nederland iets vernieuwends en gedurfds naar het Songfestival stuurt. Neem een voorbeeld aan België dit jaar.
Loic was toch niet zo bekend in België? Maar bekend van x factor?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het liedje zelf is natuurlijk oneindig veel belangrijker dan wie het uitvoert. Dat het dit jaar een zanger was die al grote successen had geboekt in eigen land is eerder een uitzondering dan de regel.
Alleen is de componist niet zo'n interessant discussie-onderwerp.
Terwijl alles begint met een sterk liedje én een doordacht visueel concept. Nederland prutst vaak maar wat aan. The Common Linnets waren een notoire uitzondering op die regel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het liedje zelf is natuurlijk oneindig veel belangrijker dan wie het uitvoert. Dat het dit jaar een zanger was die al grote successen had geboekt in eigen land is eerder een uitzondering dan de regel.
Alleen is de componist niet zo'n interessant discussie-onderwerp.
x2quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:49 schreef roos85 het volgende:
[..]
Vrees het ook![]()
Wellicht niet sportief, maar die tutjes mogen wmb op hun bek gaan.
In 2015 werd Trijntje gekozen omdat er al een lied was.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:24 schreef Elfletterig het volgende:
erst een artiest en vervolgens is het te hopen dat er een fatsoenlijk liedje uit de koker rolt. In 2013 en 2014 zorgde dat voor goede resultaten, in 2015 was het een dikke flop.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 02:26 schreef iPancakeMix het volgende:
Ik zou zeggen, zet Kensington daar weg met een grote hit, maar als je een beetje nadenkt zijn ze veel te goed voor een kutfestival als het ESF.
Nope, Trijntje was al gekozen en ging toen kijken of Anouk nog wat op haar laptop had staan.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:41 schreef KoningPils het volgende:
[..]
In 2015 werd Trijntje gekozen omdat er al een lied was.
Bedankt Daniel Dekkeren Cornald
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nope, Trijntje was al gekozen en ging toen kijken of Anouk nog wat op haar laptop had staan.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nooit-voor-mij.dhtmlquote:Trijntje Oosterhuis zette de strijd om de Nederlandse songfestivalplek al naar haar hand tijdens het eerste gesprek met het selectiecomité van omroep Avrotros. 'Ze overrompelde ons,' zegt commissielid en tv-commentator Cornald Maas. 'Ze vertelde: 'Het is nu of nooit voor mij. Ik ben er dit jaar klaar voor'. In hetzelfde gesprek presenteerde ze ook het lied, toen nog in een door Anouk gezongen demoversie. We waren meteen ontzettend enthousiast.'
Misschien moeten we in dit topic een stap teruggaan, en eerst bepalen wie er in de selectiecommissie moeten zitten (ipv Daniel Dekker, Cornald Maas en de directeur van de TROS).quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:01 schreef KoningPils het volgende:
[..]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nooit-voor-mij.dhtml
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |