abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:14:10 #201
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153283464
quote:
Maar dat komt toch precies overeen met wat ik zeg: bedrijven kunnen kiezen welke vragen onderzocht worden maar niet de resultaten die er uit dat onderzoek komen? Zie trouwens niet in dat stuk staan dat Monsanto resultaten manipuleert, alleen dat ze er voor kiezen onderzoek te funden wat in de verwachting ligt dat het positief voor hen zou zijn. Het is slecht voor de wetenschap dat het zo werkt, maar niet vreemd dat een bedrijf alleen investeert in dingen die goed voor hen zijn toch?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_153284178
Niet alleen dat, Monsanto heeft in het verleden laten zien dat zij ook uitkomsten manipuleert en onderzoeksresultaten achterhoudt.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_153295435
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:14 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar dat komt toch precies overeen met wat ik zeg: bedrijven kunnen kiezen welke vragen onderzocht worden maar niet de resultaten die er uit dat onderzoek komen? Zie trouwens niet in dat stuk staan dat Monsanto resultaten manipuleert, alleen dat ze er voor kiezen onderzoek te funden wat in de verwachting ligt dat het positief voor hen zou zijn. Het is slecht voor de wetenschap dat het zo werkt, maar niet vreemd dat een bedrijf alleen investeert in dingen die goed voor hen zijn toch?
Ik weet niet hoe het allemaal zit in de rest van de wereld maar in Nederland is het zo dat gewasbeschermingsmiddelen door het Ctgb getest worden en indien ze voldoen aan de voorwaarden worden ze toegelaten. Hierin is geen ruimte voor fraude of creatief omgaan met onderzoeksresultaten omdat dit een autonome club is.

Het testen qua effectiviteit en in welke hoedanigheid het middel gespoten moet worden (frequentie, dosis) wordt daarna door het bedrijfsleven zelf getest (door de producenten maar ook door de grotere gewasbeschermingsmiddelen handelsbedrijven). Deze stap heeft niks meer met wetenschap te maken. In eventuele summiere rapportjes staat niet beschreven hoe er getest is e.d. In die stap is er dus veel ruimte voor creativiteit.

De grap is ook wel dat in België er wel nog een overheidsinstituut is die ook onderzoek doet in die laatste stap en geregeld komt daar naar boven dat spuitmiddelen ook nog met de halve dosering dan de voorgeschreven dosering even effectief is.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_153307835
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 09:33 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het allemaal zit in de rest van de wereld maar in Nederland is het zo dat gewasbeschermingsmiddelen door het Ctgb getest worden en indien ze voldoen aan de voorwaarden worden ze toegelaten. Hierin is geen ruimte voor fraude of creatief omgaan met onderzoeksresultaten omdat dit een autonome club is.

Enige ruimte is er natuurlijk wel, aanvragers dienen zelf ook toxicologische data aan te leveren. Als blijkt dat veel stoffen niet volgens de richtlijnen op de markt zijn gekomen. Tja, fraude of gemakzucht? Subjectief of fraude?

https://www.google.nl/url(...)JHNhtrf4ZX1wxQIysCQQ
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_153312733
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:26 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Enige ruimte is er natuurlijk wel, aanvragers dienen zelf ook toxicologische data aan te leveren. Als blijkt dat veel stoffen niet volgens de richtlijnen op de markt zijn gekomen. Tja, fraude of gemakzucht? Subjectief of fraude?

https://www.google.nl/url(...)JHNhtrf4ZX1wxQIysCQQ
Interessant stuk wel.

Ik wist wel dat het inderdaad mogelijk is om extern toxicologische data te laten winnen. Daarbij is het wel zo dat de procedures die daarbij gevolgd moeten worden door het Ctgb vastgesteld zijn én dat daar ook behoorlijk wat controle op is.
Hoe die procedures allemaal in elkaar zitten weet ik niet. Heb wel eens gehoord dat de manier van testen wat voor invloed een middel op het bodemleven zal hebben erg summier is.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  maandag 8 juni 2015 @ 08:59:31 #206
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153345480
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:01 schreef voederbietel het volgende:
Maar welk instituut kan zonder financiering onderzoeken na doen?
Waar zeg ik dat dit gratis gebeurd?
quote:
Ik vind dat je echt een enorm vertrouwen hebt in instellingen die veelal in het nieuws komen niet eerlijk te handelen.
Ik vind van niet :D bovendien doen die organisatie meer dan alleen maar slecht in het nieuws komen, maar dat is geen nieuws ;)

Ik vind dat je een grenzeloos wantrouwen hebt tegen instellingen die veelal hele goede dingen doen. :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 8 juni 2015 @ 10:36:51 #207
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153347114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:34 schreef NightFlight het volgende:
Niet alleen dat, Monsanto heeft in het verleden laten zien dat zij ook uitkomsten manipuleert en onderzoeksresultaten achterhoudt.
Doe eens een poging tot een rijtje feiten :) Welke onderzoeken hebben ze gefaked, gemanipuleerd en achtergehouden?

En zijn dat er meer dan het standaard gesjoemel?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 8 juni 2015 @ 10:50:02 #208
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153347393
Hier nog wel een aardig MSM artikel van niet zo lang geleden:

http://www.elsevier.nl/Ke(...)ter-wereld-1764992W/
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153351225
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Doe eens een poging tot een rijtje feiten :) Welke onderzoeken hebben ze gefaked, gemanipuleerd en achtergehouden?

En zijn dat er meer dan het standaard gesjoemel?
Heb ik al meerdere malen gedaan. Posilac, Richard Burroughs, Arpad Pusztai etc etc. lees maar terug in eerdere delen.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  maandag 8 juni 2015 @ 13:52:06 #210
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153352095
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:25 schreef NightFlight het volgende:
Heb ik al meerdere malen gedaan. Posilac, Richard Burroughs, Arpad Pusztai etc etc. lees maar terug in eerdere delen.
BNW / Monsanto reeks discussie topic.
BNW / Hoe evil is Monsanto eigenlijk? #4

Thanx :)

Dat is een kwart eeuw geleden :o Heb je recentere voorbeelden? Bovendien zijn dat geen gefakete, gemanipuleerde of achtergehouden resultaten. :N Ook geef je geen antwoord op mijn laatste vraag: Is dat meer dan het standaard gesjoemel?

Ook gaf je geen antwoord op de vraag van Bassie_B in het laatste topic; Waarom geloof je zo'n youtube filmpje wel? Waarom neem je dat wel aan als bewijs?

En Arpad Pusztai (als je het over de gelijknamige affaire hebt) testte helemaal geen producten van Monsanto...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153352779
Bij onderzoeken naar Posilac zijn er weldegelijk zieke koeien uit het onderzoek gehaald om het middel veilig te laten lijken. Hierdoor zijn resultaten gunstiger gemaakt.

Op de vraag van Bassie_B heb ik al antwoord gegeven.

Monsanto heeft Arpad Pusztai wel laten ontslaan vanwege zijn kritische onderzoek, net zoals Ignacio Chapela, waartegen Monsanto een hetze/ lastercampagne heeft gevoerd.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  maandag 8 juni 2015 @ 14:32:38 #212
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153353218
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:15 schreef NightFlight het volgende:
Bij onderzoeken naar Posilac zijn er weldegelijk zieke koeien uit het onderzoek gehaald om het middel veilig te laten lijken. Hierdoor zijn resultaten gunstiger gemaakt.
Staat niet in jouw verhaal. Staat ook niet in (andere) verhalen die ik gevonden heb. Daar staat alleen dat de heer Richard schrok van het minimale onderzoek wat überhaupt gedaan was. Dat is toch net even wat anders.

Maar dan nog; dit is een kwart eeuw geleden, heb je recentere voorbeelden. Bedrijf en cultuur zijn minimaal 3 x veranderd in zo'n tijdspanne. Ook heeft Monsanto de tak van Profilac allang verkocht, kortom, het is een heel ander bedrijf dan 30 jaar geleden.

quote:
Op de vraag van Bassie_B heb ik al antwoord gegeven.
Die kan ik ook niet terugvinden in het topic. Tenminste geen helder ja/ nee, omdat... antwoord. Je haalt alleen nog eens hetzelfde filmpje aan en zegt dat het allemaal heel erg is. Dat is geen antwoord op de vraag.
quote:
Monsanto heeft Arpad Pusztai wel laten ontslaan vanwege zijn kritische onderzoek, net zoals Ignacio Chapela, waartegen Monsanto een hetze/ lastercampagne heeft gevoerd.
Bij het Arpad Pusztai schandaal kan ik ook geen Monsanto link vinden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 8 juni 2015 @ 16:17:05 #213
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153355700
Ik zit nu op pagina 9 van google te zoeken met een zoekterm 'Monsanto evidence tampering' maar kan daar nergens iets van terugvinden, zelfs geen linkjes van naturalnews oid :P.

Misschien een andere zoekterm gebruiken of Monsanto is in dat aspect tegenwoordig wel netjes/slimmer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 8 juni 2015 @ 16:53:36 #214
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153356557
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:17 schreef jogy het volgende:
Ik zit nu op pagina 9 van google te zoeken met een zoekterm 'Monsanto evidence tampering' maar kan daar nergens iets van terugvinden, zelfs geen linkjes van naturalnews oid :P.

Misschien een andere zoekterm gebruiken of Monsanto is in dat aspect tegenwoordig wel netjes/slimmer.
Ze zullen Google wel opgekocht hebben [maar ook dat feit zal dan niet meer terug te vinden zijn].
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  maandag 8 juni 2015 @ 17:00:52 #215
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153356749
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:53 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ze zullen Google wel opgekocht hebben [maar ook dat feit zal dan niet meer terug te vinden zijn].
duckduckgo.com maar eens proberen dan :P.

(En het spookte stiekem wel heel even door mijn hoofd hoor :@ )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_153357104
Monsanto google opgekocht? Lijkt me sterk. Als er iets opgekocht is dan zal dat eerder google zijn die wat zakgeld heeft neergelegd voor monsanto :P
Conscience do cost.
  maandag 8 juni 2015 @ 17:23:56 #217
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153357257
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:17 schreef ems. het volgende:
Monsanto google opgekocht? Lijkt me sterk. Als er iets opgekocht is dan zal dat eerder google zijn die wat zakgeld heeft neergelegd voor monsanto :P
Niet opgekocht, afgekocht of een monsanto filter of zo. En het spookte maar even door mijn hoofd hoor, voor ik het erg onwaarschijnlijk begon te vinden. Zou wat zijn als men erachter komt dat Google resultaten achterhoudt op aanvraag van bedrijven en zoekmachines als duckduckgo het opeens allemaal wel kan vinden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_153358885
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2015 08:59 schreef SicSicSics het volgende:
Waar zeg ik dat dit gratis gebeurd?
Het valt mij op dat je wel vaker vervalt in het ingaan op totaal nutteloze details die je expres verkeert interpreteert. Waarom doe je dat in godsnaam? :') Of doe je dat steeds per ongeluk?

In dat geval: als instituut A concludeert dat product X echt fantastisch is betekent dat niet dat instituut B dus de financiering heeft om dat onderzoek na te kunnen doen en eventueel tot een andere conclusie te komen.
M.a.w. zodra een middel/ras toegang heeft gekregen tot de Europese/Nederlandse markt is het qua informatievoorziening naar de eindgebruiker geen onafhankelijke aangelegenheid meer maar een kwestie van klant is koning.
quote:
Ik vind van niet :D bovendien doen die organisatie meer dan alleen maar slecht in het nieuws komen, maar dat is geen nieuws ;)

Ik vind dat je een grenzeloos wantrouwen hebt tegen instellingen die veelal hele goede dingen doen. :7
Als er toch iets gebleken is door de loop der jaren is het toch wel dat grote, multinationale bedrijven hun belang hebben bij geld en daarbij weinig tot geen maatschappelijke belangen navolgen. Daarmee is niet gezegd dat 'goede dingen' daarmee geen bijproduct kunnen zijn van hun bedrijfsvoering trouwens.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_153367108
aanrader, hoop dat het in NL gekeken kan worden....

http://www.bbc.co.uk/ipla(...)ood-cultivating-fear
pi_153367893
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:23 schreef .SP. het volgende:
Aanrader, hoop dat het in NL gekeken kan worden....

http://www.bbc.co.uk/ipla(...)ood-cultivating-fear
Helaas; zonder VPN gaat dat niet lukken.
pi_153368038
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:39 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Helaas; zonder VPN gaat dat niet lukken.
Balen, het was een zeer heldere uitzending waar beide kanten van het spectrum aan bod kwamen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 08:22:31 #222
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153373621
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:42 schreef voederbietel het volgende:
Het valt mij op dat je wel vaker vervalt in het ingaan op totaal nutteloze details die je expres verkeert interpreteert. Waarom doe je dat in godsnaam? :') Of doe je dat steeds per ongeluk?
Waarom noem je die details dan als ze zo nutteloos zijn? :) Dat doe ik omdat ik dat leuk vind. It amuses me.
quote:
In dat geval: als instituut A concludeert dat product X echt fantastisch is betekent dat niet dat instituut B dus de financiering heeft om dat onderzoek na te kunnen doen en eventueel tot een andere conclusie te komen.
Dan heb je ook nog partijen als de nVWA die controleren of de studie die is uitgevoerd wel netjes is gegaan. Het is niet zo dat instituut A iets concludeert en dat het daarmee onherroepelijk zo is.
quote:
M.a.w. zodra een middel/ras toegang heeft gekregen tot de Europese/Nederlandse markt is het qua informatievoorziening naar de eindgebruiker geen onafhankelijke aangelegenheid meer maar een kwestie van klant is koning.
Hoe bedoel je?
quote:
Als er toch iets gebleken is door de loop der jaren is het toch wel dat grote, multinationale bedrijven hun belang hebben bij geld en daarbij weinig tot geen maatschappelijke belangen navolgen. Daarmee is niet gezegd dat 'goede dingen' daarmee geen bijproduct kunnen zijn van hun bedrijfsvoering trouwens.
Wat een onzin. :) Ja geld is belangrijk (een bedrijf is geen charitatieve instelling), maar zonder maatschappelijke verantwoording kun je dat geld ook wel op je buik schrijven. Tegenwoordig nog meer dan vroeger. Het heeft een 'nogal groot' afbreukrisico als blijkt dat je product niet alleen schadelijk is (laat staan dat het acute kanker veroorzaakt) en dat je onderzoek ernaar hebt gemanipuleerd of bij elkaar gelogen.

Ik zeg echt niet dat het allemaal lieverdjes zijn, ik zeg wel dat het gros van de anti-GMO en anti-Monsanto lobby zaken overdrijven en zelfs bij elkaar liegen om maar hun gelijk te kunnen halen. Terwijl de oorsprong van het commentaar vaak ligt in zeer valide zorgen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153373921
Monsanto subsidieert en manipuleert zelf onderzoek ten faveure GM:
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)+3+march+1996+p.+717

en de kritiek hierop door Deense en Noorse wetenschappers:
http://odenwaelder-intere(...)esundheit_030101.pdf

" From the (rather poor) bar diagrams in the paper there was a
significant difference in the growth rate of rats and catfish with the two
different GM lines, even at the dietary protein levels which were artificially too
high (close to 25%). This very high protein content of the diet would almost
certainly mask, or at least effectively reduce, any possible effect of the
transgene, particularly when the inclusion level of the GM soya in any case was
low. It is therefore highly likely that all GM effects would have been diluted
out. No data were given for most of the parameters but the authors give a bland
assurance that there were no differences. In the unprocessed soy study the
inclusion level of the GM soy was too low and would probably ensure that any
possible undesirable GM effects did not occur."

En zo is er echt nog veel en veel meer te vinden maar ik heb daar helaas geen tijd voor.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:17:56 #224
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153374281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:52 schreef NightFlight het volgende:
Monsanto subsidieert en manipuleert zelf onderzoek ten faveure GM:
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)+3+march+1996+p.+717

en de kritiek hierop door Deense en Noorse wetenschappers:
http://odenwaelder-intere(...)esundheit_030101.pdf

" From the (rather poor) bar diagrams in the paper there was a
significant difference in the growth rate of rats and catfish with the two
different GM lines, even at the dietary protein levels which were artificially too
high (close to 25%). This very high protein content of the diet would almost
certainly mask, or at least effectively reduce, any possible effect of the
transgene, particularly when the inclusion level of the GM soya in any case was
low. It is therefore highly likely that all GM effects would have been diluted
out. No data were given for most of the parameters but the authors give a bland
assurance that there were no differences. In the unprocessed soy study the
inclusion level of the GM soy was too low and would probably ensure that any
possible undesirable GM effects did not occur."

En zo is er echt nog veel en veel meer te vinden maar ik heb daar helaas geen tijd voor.
Een goede case om aan te tonen dat er kritische peer reviews uit worden gevoerd! Thanks!

Kijk voederbietel! 8-)

Ik zal het straks in mijn pauze eens doorlezen! Interessant :Y dank je wel. Wel weer mooi geen antwoord op mijn vragen gegeven though... :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:32:03 #225
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153380009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:52 schreef NightFlight het volgende:
Monsanto subsidieert en manipuleert zelf onderzoek ten faveure GM:
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)+3+march+1996+p.+717
De kritiek zal ongetwijfeld wel terecht zijn, maar waar heeft Monsanto hier gemanipuleerd?

Dat staat namelijk nergens. Ze vinden alleen het onderzoek niet zo best.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153380400
Te kleine sample-groepen nemen en te korte termijnen gebruiken valt onder manipuleren om zo het resultaat gunstiger te laten lijken omdat op die manier ongunstige resultaten minder voorkomen.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:45:00 #227
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153382088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:44 schreef NightFlight het volgende:
Te kleine sample-groepen nemen en te korte termijnen gebruiken valt onder manipuleren om zo het resultaat gunstiger te laten lijken omdat op die manier ongunstige resultaten minder voorkomen.
Dat was niet het commentaar van de Deense en Noorse onderzoekers?.. Of mis ik iets?

Tevens heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vragen :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153382362
"In the unprocessed soy study the inclusion level of the GM soy was too low and would probably ensure that any possible undesirable GM effects did not occur."
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:59:52 #229
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153382554
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:53 schreef NightFlight het volgende:
"In the unprocessed soy study the inclusion level of the GM soy was too low and would probably ensure that any possible undesirable GM effects did not occur."
Dat zegt niets over de te kleine sample groepen of de termijnen. Die opmerking gaat over de (waarschijnlijk te lage concentratie) 'werkzame stof' waar onderzoek naar is gedaan. :)

Tevens nog steeds geen antwoord op mijn eerdere vragen :)

You're grasping at straws hier. Waarom? Omdat er nooit is aangetoond dat Monsanto structureel resultaten zou faken, manipuleren of achterhouden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153382763
Onwaar. Goed lezen!
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:12:38 #231
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153382957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:44 schreef NightFlight het volgende:
Te kleine sample-groepen nemen en te korte termijnen gebruiken valt onder manipuleren om zo het resultaat gunstiger te laten lijken omdat op die manier ongunstige resultaten minder voorkomen.
Dat is niet helemaal correct statistiek wordt toegepast op basis van zowel de hoeveelheid datapunten en de sterkte van het effect. Een lagere sample-size zal nooit een stof minder gevaarlijk doen lijken, hoogstens inconclusive zijn.

Daarnaast kunnen die resultaten daarnee weer gecombineerd worden dmv meta-analyses dus is het ook geen goede strategie als iemand echt iets achter zou willen houden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:15:17 #232
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153383027
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:53 schreef NightFlight het volgende:
"In the unprocessed soy study the inclusion level of the GM soy was too low and would probably ensure that any possible undesirable GM effects did not occur."
De toevoeging van GM Soja was te laag en zou waarschijnlijk bewerkstelligen dat mogelijke onwenselijk effecten niet voorkwamen.

Niets over de kleine sample-groepen of te korte termijnen... Ik lees toch goed?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153384309
Inderdaad. Geen goede onderzoeksmethode om gunstige effekten te bereiken. Dat is expres gedaan om zo gunstige resultaten te behalen. Zeer bedenkelijk dus.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_153384485
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:03 schreef NightFlight het volgende:
Inderdaad. Geen goede onderzoeksmethode om gunstige effekten te bereiken. Dat is expres gedaan om zo gunstige resultaten te behalen. Zeer bedenkelijk dus.
Wel grappig hoe jij bronnen verdraait in je eigen verhaaltje :')
pi_153385528
Gelukkig heb ik dan Ian F. Pryme en Rolf Lembecke aan mijn zijde. ;)
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_153390705
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:23 schreef .SP. het volgende:
aanrader, hoop dat het in NL gekeken kan worden....

http://www.bbc.co.uk/ipla(...)ood-cultivating-fear
Ik heb 't gezien.
I thought it was interesting, but struck me as a bit:
We're not quite sure but Its better that we use this modern technology to save the starving people.

Misschien is 't ook 'n beetje 'global warming' bangmakerij stylee.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 10 juni 2015 @ 08:15:39 #237
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153402024
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:03 schreef NightFlight het volgende:
Inderdaad. Geen goede onderzoeksmethode om gunstige effekten te bereiken.
Let vooral op het woordje 'waarschijnlijk'. Nuanceren kun je leren ;)
quote:
Dat is expres gedaan om zo gunstige resultaten te behalen. Zeer bedenkelijk dus.
Nuanceren is niet voorbarig conclusies trekken zoals je hier doet.

Vind je het niet een klein beetje grappig? Dat je hier precies (of eigenlijk nog erger) zelf aan het doen ben waar je Monsanto van beschuldigd? :D Op basis van een kleine sample groep (1 onderzoek) over een korte termijn (ergens in 1996) concluderen dat Monsanto (structureel) onderzoek manipuleert, fraudeert en achterhoudt. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153475253
11 juni Zembla; http://www.npo.nl/zembla/10-06-2015/VARA_101374315

Exemplarisch voor de wijze van handelen op welke wijze de farmaceutische industrie (hier bijvoorbeeld Bayer Crop Sciences) invloed uitoefent op de politieke besluitvorming. Door ongefundeerde bangmakerij (banenverlies en verlies van economische voorspoed) en het uitbrengen van ingekleurde nep-onderzoeken bedoeld als lobby-materiaal.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2015 @ 17:52:38 #239
231686 budvar
budvar
pi_153616331
Monsanto was toch tegenwoordig een heel normaal bedrijf dat alleen zaadjes modificeert?

quote:
ST. LOUIS — Monsanto Corporation, the agribusiness giant best known for its pesticides and genetically-modified crops, also manufactured white phosphorous for the U.S. government over at least the past 20 years. Used in incendiary military weapons, the United States sold white phosphorous-based weapons to Israel, which used those weapons to commit brutal war crimes against Palestinians living in Gaza in 2009.

White phosphorous is created from phosphorous through industrial processes — it is not a naturally occurring substance. Exposure can cause severe and often fatal burns, or other complications such as organ failure, with even survivors suffering from long-term health effects.

In addition to its use in weapons, white phosphorous is also used to create phosphoric acid, a key ingredient in some fertilizers, which likely explains why Monsanto would manufacture the substance.

At one point, Monsanto was the only U.S.-based firm manufacturing the substance. This, of course, caught the military’s attention.

According to heavily redacted government documents revealed by the blog Current Events Inquiry, the U.S. government saw Monsanto as a key supplier, fearing that global politics might interfere with the ability to import the substance from China or India, where most white phosphorous is manufactured due to flimsy environmental protections and oversight. The documents, originally posted on the U.S. Federal Business Opportunities website, state that because of this key role, Monsanto could require special government protections “in the event of a national emergency.”

Further evidence of Monsanto’s role in manufacturing white phosphorous can be found in a U.S. Department of Health and Human Services report from 1997, “Toxicological Profile For White Phosphorous,” which lists Monsanto facilities that store hundreds of thousands of pounds of the toxic chemical. The document also outlines some of the dangerous effects of white phosphorous: in addition to fatal or serious burns, exposure can result in chronic health problems, damage to the immune system, birth defects, and neurological damage.

Monsanto sold white phosphorous to the U.S. military’s Pine Bluff Arsenal, where it is stored in underwater tanks and manufactured into munitions. Then, the U.S. military sold white phosphorous to Israel, where it was used in war crimes during Israel’s “Cast Lead” offensive, which killed thousands of civilians from Dec. 27, 2008 to Jan. 18, 2009.

Antiwar.com’s Jason Ditz explains:

“The use of white phosphorus is not in and of itself a war crime, and is generally considered acceptable as a means of obscuring troop movements or illuminating areas. Its use in civilian areas however, even if not directed at the civilian population, is banned under the Geneva Convention on Certain Conventional Weapons.”

Yet Israel had flaunted international law once again, using white phosphorous rounds over some of Gaza’s most “densely populated areas,” according to a March 2009 report from Human Rights Watch, despite acknowledging that white phosphorous can cause horrific burns and fatal health complications:

“A medical report prepared during the recent hostilities by the Israeli ministry of health said that white phosphorus ‘can cause serious injury and death when it comes into contact with the skin, is inhaled or is swallowed.’ Burns on less than 10 percent of the body can be fatal because of damage to the liver, kidneys, and heart, the ministry report says. Infection is common and the body’s absorption of the chemical can cause serious damage to internal organs, as well as death.

If the IDF intended to use white phosphorus as a smokescreen for its forces, it had a readily available non-lethal alternative to white phosphorus – smoke shells produced by an Israeli company, Human Rights Watch concluded.”

The same documents revealed by Current Events Inquiry show that Israel is taking a more direct role in the manufacture of white phosphorous today, now supplying it to the U.S. government via ICL Performance Products, a subsidiary of Israel Chemicals Ltd., which in turn can be traced back to the Ofer brothers, the country’s wealthiest family.

As for Monsanto, this is not the only time the corporation’s products have been linked to war crimes or cancer. The company was recently sued for manufacturing PCBs, a lingering environmental carcinogen, and glyphosate, a key ingredient in Monsanto’s Roundup pesticide, may contribute to cancer. And the U.S. government used 20 million gallons of Monsanto’s “Agent Orange” defoliant during the Vietnam War, the effects of which continue to linger even today.
http://www.mintpressnews.(...)-to-monsanto/206594/

Triest dat het niet verbazingwekkend is :{
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 19 juni 2015 @ 10:12:09 #240
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153661090
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:52 schreef budvar het volgende:
Monsanto was toch tegenwoordig een heel normaal bedrijf dat alleen zaadjes modificeert?
Monsanto was een heel divers bedrijf. Onder andere met een flinke chemische tak. Deze tak hebben ze (onlangs?) afgestoten om zich alleen maar op agro(chemie) te richten.

Ze produceren geen PCB's, witte fosfor e.d. meer.

Tevens is het maken van witte fosfor iets anders dan het uiteindelijk tegen burgerdoelen inzetten, niet?

Of zijn alle bedrijven die wapens, onderdelen voor wapens of überhaupt voor defensie produceren heel triest?
quote:
Triest dat het niet verbazingwekkend is :{
Triest dat men een naam ziet en gelijk conclusies trekt, de mening klaar heeft en weigert verder te kijken naar enige nuancering.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2015 @ 10:38:23 #241
231686 budvar
budvar
pi_153661652
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Monsanto was een heel divers bedrijf. Onder andere met een flinke chemische tak. Deze tak hebben ze (onlangs?) afgestoten om zich alleen maar op agro(chemie) te richten.

Ze produceren geen PCB's, witte fosfor e.d. meer.

Tevens is het maken van witte fosfor iets anders dan het uiteindelijk tegen burgerdoelen inzetten, niet?

Of zijn alle bedrijven die wapens, onderdelen voor wapens of überhaupt voor defensie produceren heel triest?

[..]

Triest dat men een naam ziet en gelijk conclusies trekt, de mening klaar heeft en weigert verder te kijken naar enige nuancering.
Misschien zijn het wettelijk gezien 2 verschillende bedrijven maar ze delen het zelfde hoofdkantoor, topmannen en werknemers dus ookal zijn het 2 verschillende bedrijven ze blijven met elkaar verbonden en ik ga en kan daar geen onderscheid in maken.

En ja de hele wapenindustrie is in-en-intriest, of ze nou simpele 5.56mm ammunitie maken of clusterbommen en tanks het blijft triest.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 19 juni 2015 @ 11:06:48 #242
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153662237
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:38 schreef budvar het volgende:
Misschien zijn het wettelijk gezien 2 verschillende bedrijven maar ze delen het zelfde hoofdkantoor, topmannen en werknemers dus ookal zijn het 2 verschillende bedrijven ze blijven met elkaar verbonden en ik ga en kan daar geen onderscheid in maken.
Niet Monsanto, maar ICL maakt en levert witte fosfor.
https://ceinquiry.wordpress.com/2013/02/07/white-phosphorus/
En nogmaals; men levert de witte fosfor men maakt niet de wapens.
quote:
En ja de hele wapenindustrie is in-en-intriest, of ze nou simpele 5.56mm ammunitie maken of clusterbommen en tanks het blijft triest.
Dat is in ieder geval consistent! ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 11:29:01 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153662659
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:52 schreef budvar het volgende:
Monsanto was toch tegenwoordig een heel normaal bedrijf dat alleen zaadjes modificeert?

[..]

http://www.mintpressnews.(...)-to-monsanto/206594/

Triest dat het niet verbazingwekkend is :{
Dit gaat volgens mij over de 'oude' Monsanto

Zie ook: http://www.icl-pp.com/en-us/Company/Pages/History.aspx

Dus de agro Monsanto maakt geen witte fosfor voor de overheid blijkbaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:12:26 #244
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153663530
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:29 schreef jogy het volgende:
Dit gaat volgens mij over de 'oude' Monsanto

Zie ook: http://www.icl-pp.com/en-us/Company/Pages/History.aspx

Dus de agro Monsanto maakt geen witte fosfor voor de overheid blijkbaar.
De overheid 'verplicht' ICL zelfs tot het blijven kunnen maken van het spul, omdat ze niet afhankelijk willen zijn van buitenlandse leveranciers. Tenminste als ik het NTIB document goed lees willen ze niet dat de productie capaciteit in Amerika ten onder gaat. :)

Volgens mij sta je je dan ook op de verkeerde af te reageren als je boos wordt op het bedrijf erachter.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:17:10 #245
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153663622
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De overheid 'verplicht' ICL zelfs tot het blijven kunnen maken van het spul, omdat ze niet afhankelijk willen zijn van buitenlandse leveranciers. Tenminste als ik het NTIB document goed lees willen ze niet dat de productie capaciteit in Amerika ten onder gaat. :)

Volgens mij sta je je dan ook op de verkeerde af te reageren als je boos wordt op het bedrijf erachter.
Mja wie weet. Het is in ieder geval maar goed dat verplicht tussen aanhalingstekens staat :P.

ICL: 'We zouden wel willen maar het geeft erg slechte PR'
Overheid: 'We zeggen wel dat je het moet doen en geen keuze hebt'
ICL: 'Cool, thanks!'

(Of niet natuurlijk :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:26:24 #246
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153663796
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:17 schreef jogy het volgende:
Mja wie weet. Het is in ieder geval maar goed dat verplicht tussen aanhalingstekens staat :P
Het is ook meer een risico, benoemd door NTIB. Zij vinden het onwenselijk als productie niet meer mogelijk is in Amerika. Waar best wat voor te zeggen is. Je klopt immers niet bij China aan om witte fosfor te kopen als je in oorlog bent met China! Tenzij je Spanje en in oorlog met Nederland bent, dan kan je best eens aankloppen voor de aankoop van wat oorlogstuig. :P

Welke beheersmaatregelen de overheid kan nemen als ICL zegt: Wij willen niet meer produceren. Dat weet ik niet. Waarschijnlijk hebben ze er wel een zak met geld voor over! :D Of is die gegarandeerde afname van 180.000 lbs (80 ton) de incentive opzich.

Ook geen idee wat er zou gebeuren als er zich een concurrent meldt :D

quote:
ICL: 'We zouden wel willen maar het geeft erg slechte PR'
Overheid: 'We zeggen wel dat je het moet doen en geen keuze hebt'
ICL: 'Cool, thanks!'

(Of niet natuurlijk :') )
Zo simpel zal het niet zijn. :D Waarschijnlijker:
ICL: We willen ophouden met produceren, het is niet meer rendabel.
Overheid: Wat heb je nodig om het rendabel te houden?
ICL: Eén miljoen miljard.
Overheid: Nou... laten we dat maar niet doen, dan doen we het zelf wel.
ICL: Doet realistisch aanbod, maar wel ver boven kostprijs dus met dikke vette winst.
Overheid: Schuift zak geld.

Iedereen blij :D

Behalve mensen die niet van witte fosfor houden natuurlijk _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153852257
Grappig idee, jammer dat het in het veld niet werkt:

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-33262885

En dat antwoord van de anti-GMO dame Liz, wat een domme doos.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 11:55:00 #248
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153852312
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 11:53 schreef .SP. het volgende:
Grappig idee, jammer dat het in het veld niet werkt:

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-33262885

En dat antwoord van de anti-GMO dame Liz, wat een domme doos.
whiffy wheat _O-.

Wel jammer trouwens, zou een zooi rotzooi schelen qua insecticiden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_153856883
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 11:53 schreef .SP. het volgende:
Grappig idee, jammer dat het in het veld niet werkt:


En dat antwoord van de anti-GMO dame Liz, wat een domme doos.
Welk antwoord?
Ik lees alleen maar zinnige opmerkingen.

quote:
A basic understanding of evolution tells us that GM offers, at best, a sticking-plaster approach to complex and evolving problems

Liz O'Neill, director of GM Freeze
http://www.express.co.uk/(...)l-beat-eco-saboteurs
Ik ga ff kijken.


[ Bericht 18% gewijzigd door Resonancer op 26-06-2015 14:33:31 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_153858282
Op reddit is nu een AMA (ask me anything) gaande van één van de monsanto-figuren. Een hoop mensen hebben uiteraard kritische vragen en staan dan ook netjes samengesteld in dat 'topic'.

Dus, voor geïnteresseerden:

https://www.reddit.com/r/(...)_perlak_a_long_time/

Wel pas een uurtje geleden van start gegaan dus het kan even duren voordat de antwoorden verschijnen.
Conscience do cost.
pi_153858333
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:27 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Welk antwoord?
Ik lees alleen maar zinnige opmerkingen.

Deze dogmatische bagger: "Liz O'Neill, director of GM Freeze, said: "The waste of over £1m of public funding on a trial confirms the simple fact that when GM tries to outwit nature, nature adapts in response."

Slaat werkelijk nergens op, maar ja, dat is schering en inslag bij de anti-GMO papegaaien.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:23:45 #252
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153858424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:18 schreef ems. het volgende:
Op reddit is nu een AMA (ask me anything) gaande van één van de monsanto-figuren. Een hoop mensen hebben uiteraard kritische vragen en staan dan ook netjes samengesteld in dat 'topic'.

Dus, voor geïnteresseerden:

https://www.reddit.com/r/(...)_perlak_a_long_time/

Wel pas een uurtje geleden van start gegaan dus het kan even duren voordat de antwoorden verschijnen.
Nice.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_153859541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:20 schreef .SP. het volgende:

[..]

Deze dogmatische bagger: "Liz O'Neill, director of GM Freeze, said: "The waste of over £1m of public funding on a trial confirms the simple fact that when GM tries to outwit nature, nature adapts in response."

Slaat werkelijk nergens op, maar ja, dat is schering en inslag bij de anti-GMO papegaaien.
Ivm superweeds is het volgens mij de spijker op z'n kop.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_153860134
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:09 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ivm superweeds is het volgens mij de spijker op z'n kop.
twijfelachtig, maar het stuk waar het over ging heeft niets met superweeds te maken, heb je het wel gelezen?
pi_153860232
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:35 schreef .SP. het volgende:

[..]

twijfelachtig, maar het stuk waar het over ging heeft niets met superweeds te maken, heb je het wel gelezen?
Ja, en jij video bekeken?
Liz was eerst pro gm.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_153860317
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:38 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ja, en jij video bekeken?
Liz was eerst pro gm.
Nee, daar gaat het even niet over, het gaat over whiffy wheat :)

En wat Liz is of was kan me gestolen worden, punt is dat ze over whiffy wheat een nietszeggende en nergens op slaande standaard anti-GMO riedeltje napapegaait.
pi_153862264
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:20 schreef .SP. het volgende:

[..]

Deze dogmatische bagger: "Liz O'Neill, director of GM Freeze, said: "The waste of over £1m of public funding on a trial confirms the simple fact that when GM tries to outwit nature, nature adapts in response."

Slaat werkelijk nergens op, maar ja, dat is schering en inslag bij de anti-GMO papegaaien.
De "wetenschap" zegt anders precies hetzelfde.
quote:
one hypothesis is that the aphids became used to the chemical deterrent, and so weren't put off by it.
Heb jij het stuk wel gelezen?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_154017225
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:09 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ivm superweeds is het volgens mij de spijker op z'n kop.
Onbetwist de waarheid, dit zie je overigens is alle chemische ingrepen in landbouw systemen, hoe langer het gebruikt wordt, hoe minder effectief het wordt.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154025193
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:15 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Onbetwist de waarheid, dit zie je overigens is alle chemische ingrepen in landbouw systemen, hoe langer het gebruikt wordt, hoe minder effectief het wordt.
oh, kunstmest lijkt me anders nog steeds een toppertje.
pi_154035707
Nog een voorbeeld hoe totaal verziekt/ corrupt de FDA functioneert. Red yeast rice bevat van nature lovastatine, een stof die cholesterol-verlagend werkt. Nu heeft oa Merck het patent op de chemische variant van deze stof vastgelegd, terwijl het dus vrij in de natuur voorkomt. Om nu de omzet van Merck veilig te stellen heeft de FDA de import van Red yeast rice in de VS in 1998 verboden.

"FDA bans red yeast rice product" by Michael McCarthy, The Lancet, Volume 351, Issue 9116, Page 1637, 30 May 1998

Dit soort 1-2-tjes heeft Monsanto ook voortdurend mede dankzij de eerder vastgestelde draaideur-relatie.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_154035739
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:20 schreef .SP. het volgende:

[..]

oh, kunstmest lijkt me anders nog steeds een toppertje.
Daarvan moet je ook telkens meer strooien voor hetzelfde resultaat.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154035754
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:27 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Daarvan moet je ook telkens meer strooien voor hetzelfde resultaat.
Oh, dat zou interessant zijn, is d'r een artikeltje ergens waar ik dat kan lezen?
pi_154035830
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:25 schreef NightFlight het volgende:
Nog een voorbeeld hoe totaal verziekt/ corrupt de FDA functioneert. Red yeast rice bevat van nature lovastatine, een stof die cholesterol-verlagend werkt. Nu heeft oa Merck het patent op de chemische variant van deze stof vastgelegd, terwijl het dus vrij in de natuur voorkomt. Om nu de omzet van Merck veilig te stellen heeft de FDA de import van Red yeast rice in de VS in 1998 verboden.

"FDA bans red yeast rice product" by Michael McCarthy, The Lancet, Volume 351, Issue 9116, Page 1637, 30 May 1998

Dit soort 1-2-tjes heeft Monsanto ook voortdurend mede dankzij de eerder vastgestelde draaideur-relatie.
Er staat niet dat red rice op zichzelf verboden is, maar een product dat er van gemaakt wordt, nogal een verschil.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:24:54 #264
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_154038249
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:25 schreef NightFlight het volgende:
Nog een voorbeeld hoe totaal verziekt/ corrupt de FDA functioneert. Red yeast rice bevat van nature lovastatine, een stof die cholesterol-verlagend werkt. Nu heeft oa Merck het patent op de chemische variant van deze stof vastgelegd, terwijl het dus vrij in de natuur voorkomt. Om nu de omzet van Merck veilig te stellen heeft de FDA de import van Red yeast rice in de VS in 1998 verboden.

"FDA bans red yeast rice product" by Michael McCarthy, The Lancet, Volume 351, Issue 9116, Page 1637, 30 May 1998

Dit soort 1-2-tjes heeft Monsanto ook voortdurend mede dankzij de eerder vastgestelde draaideur-relatie.
... En dan is laag cholesterol ook nog eens hart verketterend.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_154038919
Er is gewoon een importverbod ingesteld ten gunste van de winst van een onderneming, te weten Merck. 1 + 1 = 2 Hoe corrupt wil je het hebben?
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:58:30 #266
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_154038963
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:25 schreef NightFlight het volgende:
Nog een voorbeeld hoe totaal verziekt/ corrupt de FDA functioneert. Red yeast rice bevat van nature lovastatine, een stof die cholesterol-verlagend werkt. Nu heeft oa Merck het patent op de chemische variant van deze stof vastgelegd, terwijl het dus vrij in de natuur voorkomt. Om nu de omzet van Merck veilig te stellen heeft de FDA de import van Red yeast rice in de VS in 1998 verboden.

"FDA bans red yeast rice product" by Michael McCarthy, The Lancet, Volume 351, Issue 9116, Page 1637, 30 May 1998

Dit soort 1-2-tjes heeft Monsanto ook voortdurend mede dankzij de eerder vastgestelde draaideur-relatie.
Hte verbod is er gekomen omdat het een medicijn met bijwerkingen en slechte interacties met andere medicijnen heeft, en verkocht werd met gezondheidsclaims, en dus niet als normaal voedselwaar verkocht moet worden, lijkt me niet zo heel vreemd toch?

Van wikipedia:
The safety of red yeast rice products has not been established, and some commercial supplements have been found to contain high levels of the toxin citrinin.[21] As commercial products will have highly variable amounts of monacolins,[21] and rarely declare this content on the label, defining risk is difficult. Ingredient suppliers have also been suspected of "spiking" red yeast rice preparations with purified lovastatin. As evidence, one published analysis reported several commercial products as being almost entirely monacolin K - which would occur if the drug lovastatin was added - rather than the expected composition of many monacolin compounds.[10] Statin drugs are known to cause muscle and liver damage. Statin-associated rhabdomyolysis can lead to kidney damage and possibly kidney failure (renal failure). This is why they are prescription drugs rather than over-the-counter, and with recommendations that the patients' physicians schedule liver function tests on a regular basis. There are many case reports in the literature of muscle myopathy and liver damage resulting from red yeast rice usage.[22][23][24][25][26][27][28]

Niet zo heel vreemd dat dat niet gewoon in de supermarkt mag liggen als een onschuldig voedseltje maar dat het beter gecontroleert wordt toch?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_154039036
Dat was de zogenaamde (drog) 'reden'. Maar de ware reden was puur economisch. (Bovendien is een lager cholesterolgehalte niet schadelijk, en bijwerkingen of interacties met andere medicijnen zijn er niet bij lage concentraties zoals in red rice)
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:06:17 #268
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_154039104
Ik zie net dat het patent al in 2001 afgelopen is, dus het slaat echt helemaal nergens op.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_154039185
Het is een voorbeeld om aan te tonen dat de FDI tot op het bot corrupt is. Ook destijds al.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_154039254
Daarnaast verwijzen de door jou aangehaalde bronnen in wikipedia naar onderzoeken bij 1 nierpatient (N=1). Onbetrouwbaar omdat nierpatienten zowiezo al gecompromitteerd zijn, en onbetrouwbaar want niet statistisch significant. En een onderzoek bij 1 oudere man (wederom N=1 dus niet betrouwbaar.) waarbij aangetekend moet worden dat ouderen doorgaans niet de meest betrouwbare onderzoeksgroepen zijn.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:17:53 #271
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_154039397
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:09 schreef NightFlight het volgende:
Het is een voorbeeld om aan te tonen dat de FDI tot op het bot corrupt is. Ook destijds al.
Het is een slecht voorbeeld.

Voor 2 van de 20 jaar dat een patent geldig is, is 1 van de tientallen producten waar een stofje in zit verboden geweest in een deel van amerika vanwege gezondheidsclaims (die het een medicijn maken). Dat is dat echt de meest onsuccesvolle manier van corrupt zijn die ik ooit gezien heb :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:21:53 #272
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_154039506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:12 schreef NightFlight het volgende:
Daarnaast verwijzen de door jou aangehaalde bronnen in wikipedia naar onderzoeken bij 1 nierpatient (N=1). Onbetrouwbaar omdat nierpatienten zowiezo al gecompromitteerd zijn, en onbetrouwbaar want niet statistisch significant. En een onderzoek bij 1 oudere man (wederom N=1 dus niet betrouwbaar.) waarbij aangetekend moet worden dat ouderen doorgaans niet de meest betrouwbare onderzoeksgroepen zijn.
Dit zijn hele interessante woorden die niet echt coherente zinnen of argumenten vormen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_154042425
Dus omdat je het niet begrijpt denk je dat het niet waar is? :X
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 02:14:42 #274
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_154049966
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:01 schreef NightFlight het volgende:
Dus omdat je het niet begrijpt denk je dat het niet waar is? :X
Haha nee, eerder zeg je dingen die gewoon niet helemaal kloppen. N=1 is vaak oninzichtelijk maar niet per definitie een probleem.

Als je claimt dat alle zwanen wit zijn, hoef je er maar 1 zwarte te zien om te weten dat die uitspraak onjuist is.
Als je wilt weten of een schot door het hart iemand dood kan maken, hoef je maar 1 iemand door zijn hart te schieten om te weten dat die uitspraak waar is.

N=1 is in heel veel gevallen perfect valide.

Aangezien je geen argumenten vormt maar alleen losse termen roept (N=1!!!!!) valt er verder weinig op in te gaan of te begrijpen omdat je geen punt maakt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_154052153
Maar dan blijven nierpatienten en ouderen op zijn zachtst gezegd ongeschikt voor wetenschappelijk onderzoek naar de effekten van cholesterolverlagende middelen, en al helemaal niet in de concentraties waar het in dit geval om gaat.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_154052177
Identiek scenario: - Farmaceut krijgt patent vitamine C, ---> FDA stelt importverbod op groente en fruit.

Acceptabel? lijkt mij niet.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 08:12:24 #277
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_154052279
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 07:45 schreef NightFlight het volgende:
Maar dan blijven nierpatienten en ouderen op zijn zachtst gezegd ongeschikt voor wetenschappelijk onderzoek naar de effekten van cholesterolverlagende middelen, en al helemaal niet in de concentraties waar het in dit geval om gaat.
Ligt er aan, ik kan me voorstellen dat sommige mensen het vervelend vinden als er mensen aan deze middelen sterven, zelfs als dat alleen om ouderen en nierpatienten zou gaan...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_154052656
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ligt er aan, ik kan me voorstellen dat sommige mensen het vervelend vinden als er mensen aan deze middelen sterven, zelfs als dat alleen om ouderen en nierpatienten zou gaan...
En al helemaal niet als je gewoon de boel loopt te manipuleren:

http://medheadlines.com/2(...)ercks-vioxx-studies/
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_154052821
Dr. Richard Horton, huidige editor-in-chief van the Lancet: " a lot of published research is in fact unreliable at best, if not completely false. ‘The case against science is straightforward: much of the scientific literature, perhaps half, may simply be untrue. Afflicted by studies with small sample sizes, tiny effects, invalid exploratory analyses, and flagrant conflicts of interest, together with an obsession for pursuing fashionable trends of dubious importance, science has taken a turn towards darkness...’

http://prorevnews.blogspo(...)+%28UNDERNEWS%29&m=1

Dr. Marcia Angell...makes her view of the subject quite plain: ‘It is simply no longer possible to believe much of the clinical research that is published, or to rely on the judgment of trusted physicians or authoritative medical guidelines. I take no pleasure in this conclusion, which I reached slowly and reluctantly over my two decades as an editor of the New England Journal of Medicine’”

http://www.collective-evo(...)literature-is-false/

Dus daar ga je met je onderzoeksresultaten...
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_154052833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:28 schreef .SP. het volgende:

[..]

Oh, dat zou interessant zijn, is d'r een artikeltje ergens waar ik dat kan lezen?
Geen idee, merk alleen dat adviseurs van handelsbedrijven ieder jaar adviseren een beetje meer te strooien en een beetje meer GBM's te spuiten.
Ook is het w.m.b. wel logisch dat een grond waarop je geen sluitende mineralen kringloop hebt steeds om meer mineralen gaat vragen.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154052843
En nog een voorbeeld hoe over-gecorrumpeerd de FDA is: het traineert de publicatie van onderzoeksresultaten tgv gesponsorde onderzoeken:

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMsa1409364
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_154053281
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:37 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Geen idee, merk alleen dat adviseurs van handelsbedrijven ieder jaar adviseren een beetje meer te strooien en een beetje meer GBM's te spuiten.
Ook is het w.m.b. wel logisch dat een grond waarop je geen sluitende mineralen kringloop hebt steeds om meer mineralen gaat vragen.
Ja, meer opbrengst per ha, meer voeding nodig. Kijk maar een naar kunstmest/kg product, is dat verschoven?
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:19:49 #283
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_154063542
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:09 schreef NightFlight het volgende:

[..]

En al helemaal niet als je gewoon de boel loopt te manipuleren:

http://medheadlines.com/2(...)ercks-vioxx-studies/
Mercks heeft die studies niet uitgevoerd

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:34 schreef NightFlight het volgende:
Dr. Richard Horton, huidige editor-in-chief van the Lancet: " a lot of published research is in fact unreliable at best, if not completely false. ‘The case against science is straightforward: much of the scientific literature, perhaps half, may simply be untrue. Afflicted by studies with small sample sizes, tiny effects, invalid exploratory analyses, and flagrant conflicts of interest, together with an obsession for pursuing fashionable trends of dubious importance, science has taken a turn towards darkness...’

http://prorevnews.blogspo(...)+%28UNDERNEWS%29&m=1

Dr. Marcia Angell...makes her view of the subject quite plain: ‘It is simply no longer possible to believe much of the clinical research that is published, or to rely on the judgment of trusted physicians or authoritative medical guidelines. I take no pleasure in this conclusion, which I reached slowly and reluctantly over my two decades as an editor of the New England Journal of Medicine’”

http://www.collective-evo(...)literature-is-false/

Dus daar ga je met je onderzoeksresultaten...
Dit zijn reacties op Ionnidis 2005 die uitgaat van een filedrawer probleem (en redelijk ruime schatting gebruikt) en dat dus niet relevant is voor de studies die je er uit gepikt hebt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:38 schreef NightFlight het volgende:
En nog een voorbeeld hoe over-gecorrumpeerd de FDA is: het traineert de publicatie van onderzoeksresultaten tgv gesponsorde onderzoeken:

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMsa1409364
Dat staat er niet.

En nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee, de laatste 8 dingen of zo die je gepost hebt komen stuk voor stuk niet overeen met je claims, een beetje kritischer lezen zou geen kwaad kunnen...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_154064730
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 10:22 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ja, meer opbrengst per ha, meer voeding nodig. Kijk maar een naar kunstmest/kg product, is dat verschoven?
Ik vraag me af of er nog altijd wel een stijgende lijn zit in opbrengsten per ha. Op wereldwijd niveau is het zelfs zo dat de hoeveelheid akkerbouwland sterk afneemt.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154077890
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:04 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er nog altijd wel een stijgende lijn zit in opbrengsten per ha. Op wereldwijd niveau is het zelfs zo dat de hoeveelheid akkerbouwland sterk afneemt.
Je lijkt het gevoel te hebben dat kunstmest minder goed werkt, ik ben benieuwd naar de cijfers, heb je die ergens gezien?
pi_154078345
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 09:03 schreef .SP. het volgende:

[..]

Je lijkt het gevoel te hebben dat kunstmest minder goed werkt, ik ben benieuwd naar de cijfers, heb je die ergens gezien?
Dat is niet wat ik bedoelde te zeggen. Ik zei dat je steeds meer kunstmest moet gebruiken om hetzelfde resultaat te behalen. Dat ligt niet per definitie aan de kunstmest maar kan ook liggen aan verschraling van bodems, afnamen van organische stof, afnamen van bodemleven, vermindering biodiversiteit etc. etc.
Daar komt bij dat de bemestingsadviezen ook steeds stijgen. Dit komt ook deels doordat het aanvoeren van dierlijke mest door voornamelijk fosfaat- maar ook door stikstof- en dierlijke mest normen steeds lastiger wordt.

En wat ik zei, ik weet niet of er officiële cijfers zijn die specifiek onderbouwen dat kunstmest minder effectief begint te worden. Ik denk het eerlijk gezegd niet.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154078468
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:00 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde te zeggen. Ik zei dat je steeds meer kunstmest moet gebruiken om hetzelfde resultaat te behalen. Dat ligt niet per definitie aan de kunstmest maar kan ook liggen aan verschraling van bodems, afnamen van organische stof, afnamen van bodemleven, vermindering biodiversiteit etc. etc.
Daar komt bij dat de bemestingsadviezen ook steeds stijgen. Dit komt ook deels doordat het aanvoeren van dierlijke mest door voornamelijk fosfaat- maar ook door stikstof- en dierlijke mest normen steeds lastiger wordt.

En wat ik zei, ik weet niet of er officiële cijfers zijn die specifiek onderbouwen dat kunstmest minder effectief begint te worden. Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Ik ben het bijna helemaal met je eens, verschraling van bodem,afname organisch materiaal, allemaal slechte ontwikkelingen. Waar de discussie (niet met jou initieel dacht ik..) over ging was dat kunstmatige middelen als kunstmest slechter zouden werken, en dat lijkt me biologisch gezien flauwekul, wellicht dat het door externe factoren die je genoemd hebt minder goed opgenomen wordt, maar dat heeft niets met de kunstmest zelf te maken.
pi_154080518
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:11 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ik ben het bijna helemaal met je eens, verschraling van bodem,afname organisch materiaal, allemaal slechte ontwikkelingen. Waar de discussie (niet met jou initieel dacht ik..) over ging was dat kunstmatige middelen als kunstmest slechter zouden werken, en dat lijkt me biologisch gezien flauwekul, wellicht dat het door externe factoren die je genoemd hebt minder goed opgenomen wordt, maar dat heeft niets met de kunstmest zelf te maken.
Ik denk sowieso dat de discussie die hier gevoerd wordt vaak weinig te maken heeft met de producten waarover gediscussieerd wordt. Het gaat meer over een landbouwpraktijk waarin de producten gebracht worden en hoe deze landbouwpraktijk tot stand komt.

Het dwangmatige gebruikt van enorme hoeveelheden kunstmest die ook weer uit hetzelfde kringetje producenten op advies van wederom hetzelfde kringetje toeleveringsbedrijven de markt ingezet wordt, valt daar in mijn ogen ook prima onder.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154089233
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:03 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik denk sowieso dat de discussie die hier gevoerd wordt vaak weinig te maken heeft met de producten waarover gediscussieerd wordt. Het gaat meer over een landbouwpraktijk waarin de producten gebracht worden en hoe deze landbouwpraktijk tot stand komt.

Het dwangmatige gebruikt van enorme hoeveelheden kunstmest die ook weer uit hetzelfde kringetje producenten op advies van wederom hetzelfde kringetje toeleveringsbedrijven de markt ingezet wordt, valt daar in mijn ogen ook prima onder.
Tuurlijk gaat een kunstmest leverancier aanbevelen om kunstmest te gebruiken, dat doet elk commercieel bedrijf. Maar boeren kennende zullen ze echt geen geld uitgeven als ze niet ook de resultaten kunnen zien in hun eigen portemonnaie! :Y)
pi_154093267
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:42 schreef .SP. het volgende:
Maar boeren kennende zullen ze echt geen geld uitgeven als ze niet ook de resultaten kunnen zien in hun eigen portemonnaie!
Denk dat jij maar weinig boeren kent dan.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154094260
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 18:49 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Denk dat jij maar weinig boeren kent dan.
Zegt voederbietel tegen een lanbouwkundig ingenieur.....
pi_154094586
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:21 schreef .SP. het volgende:

[..]

Zegt voederbietel tegen een lanbouwkundig ingenieur.....
Oké man. Als je daadwerkelijk landbouwkundig ingenieur bent, sta je wel heel erg ver van akkerbouwers af als je niet kan inzien dat de beslissingen omtrent teeltmaatregelen 9 van de 10 keer vanuit angst, aangewakkerd door z.g.n. adviseurs, genomen wordt.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154095361
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:42 schreef .SP. het volgende:
Tuurlijk gaat een kunstmest leverancier aanbevelen om kunstmest te gebruiken, dat doet elk commercieel bedrijf
Sowieso vind ik dit eigenlijk een lulverhaal eerste klas. Je kan niet verwachten dat boeren die aan de achterkant met prijsvorming compleet uitgekleed worden aan de voorkant de kennis, kunde en mogelijkheid hebben om op een verantwoordelijke manier om te gaan met het land dat zij in dienst van de totale wereldbevolking beheren.
Dat er vervolgens een "adviseur" (lees: een commercieel opgeleide hbo'r) die wel even komt vertellen door het 'wanbeleid van de Nederlandse regering' de enige bemestingsoptie nog kunstmest is, wel met zwavel verrijkt want door die verduvelde milieu wetgeving voor de industrie hebben we daar ook z.g.n. een tekort aan en wees vooral niet te zuinig met de kali want die gehaltes nemen in de mest ook weer af langs kom is al helemaal een farce.

Maar je hebt gelijk ook, commercieel belang dit dat zus zo. Maar dat wij als samenleving commerciële bedrijven de ruimte geven om met eigen flut onderzoekjes hun reclame praatjes te mogen "onderbouwen" om hiermee angst aanwakkeren onder hun doelgroep, om zoveel mogelijk product af te zetten vind ik persoonlijk om te janken.

Maar goed, jij bent landbouwkundig ingenieur die in veel contact staat met akkerbouwers, dus jou vertel ik w.d.b. niks nieuws.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154096176
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:30 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Oké man. Als je daadwerkelijk landbouwkundig ingenieur bent, sta je wel heel erg ver van akkerbouwers af als je niet kan inzien dat de beslissingen omtrent teeltmaatregelen 9 van de 10 keer vanuit angst, aangewakkerd door z.g.n. adviseurs, genomen wordt.
Goed, ga maar lekker ongegronde (<-- woordspeling!) aannames over mijn ervaring doen.
pi_154101511
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 20:20 schreef .SP. het volgende:

[..]

Goed, ga maar lekker ongegronde (<-- woordspeling!) aannames over mijn ervaring doen.
We kunnen wel tegen elkaar opbieden met titels als je dat liever hebt.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_154108655
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Sowieso vind ik dit eigenlijk een lulverhaal eerste klas. Je kan niet verwachten dat boeren die aan de achterkant met prijsvorming compleet uitgekleed worden aan de voorkant de kennis, kunde en mogelijkheid hebben om op een verantwoordelijke manier om te gaan met het land dat zij in dienst van de totale wereldbevolking beheren.
Dat er vervolgens een "adviseur" (lees: een commercieel opgeleide hbo'r) die wel even komt vertellen door het 'wanbeleid van de Nederlandse regering' de enige bemestingsoptie nog kunstmest is, wel met zwavel verrijkt want door die verduvelde milieu wetgeving voor de industrie hebben we daar ook z.g.n. een tekort aan en wees vooral niet te zuinig met de kali want die gehaltes nemen in de mest ook weer af langs kom is al helemaal een farce.

Maar je hebt gelijk ook, commercieel belang dit dat zus zo. Maar dat wij als samenleving commerciële bedrijven de ruimte geven om met eigen flut onderzoekjes hun reclame praatjes te mogen "onderbouwen" om hiermee angst aanwakkeren onder hun doelgroep, om zoveel mogelijk product af te zetten vind ik persoonlijk om te janken.

Maar goed, jij bent landbouwkundig ingenieur die in veel contact staat met akkerbouwers, dus jou vertel ik w.d.b. niks nieuws.
Hoezo kun je dat niet verwachten van de boeren? Zorgen voor een goede bodem lijkt me cruciaal voor hun bedrijfvoering, en een beetje boer moet daar toch wel verstand van hebben. Het zijn echt niet meer de ongeschoolde keuterboertjes van vroeger.

Kan je bewijzen dat boeren niet weten wat ze moeten doen? (Geloofwaardige) link of zo?
pi_154109068
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:48 schreef voederbietel het volgende:

[..]

We kunnen wel tegen elkaar opbieden met titels als je dat liever hebt.
Zucht, jij twijfelde aan mijn ervaring, maar goed, een leuke discussie heb je vakkundig om zeep geholpen, chapeau!
pi_154112256
Het is zo helder als glas dat de FDA door en door corrupt is en er op dit moment in een groot aantal gevallen semi-wetenschappelijke artikelen door ghost-writers in elkaar worden geplakt met uitkomsten ten gunste van de industrie.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_154112360
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:31 schreef NightFlight het volgende:
Het is zo helder als glas dat de FDA door en door corrupt is en er op dit moment in een groot aantal gevallen semi-wetenschappelijke artikelen door ghost-writers in elkaar worden geplakt met uitkomsten ten gunste van de industrie.
Wow, wat een onderbouwing, ik ben overtuigd!

Welke artikelen zijn semi-wetenschappelijk en waarom? En wie zijn die ghost-writers, kan je wat namen noemen?
pi_154112656
Lees eerst eens de eerder geplaatste posts door voordat je lukraak opmerkingen plaatst.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')