Ga kijken danquote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef FritzWepper het volgende:
Ik wil deze morgen kijken. Is de pilot echt zo goed? Dan wacht ik mss tot m'n vriendin mee kan kijken.
Hier wel mee eens. De rode draad is een stuk interessanter dan dat gestruin in het privé leven van de mensen om hem heen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:15 schreef Magic_Twisty het volgende:
Hele vette pilot. Hoop dat de rode draad de bovenhand blijft voeren en het geen case-of-the-week serie gaat worden.
Is al gebeurd zo te zienquote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:10 schreef JDx het volgende:
Goede pilot, zin in episode 2!
Misschien kan de titel gelijk getrokken worden met andere TV series op Fok? dus [USA] Mr. Robot
De pilot is door USA network al online gezet. Tv premiere en aanvullende afleveringen gaan inderdaad pas later van start.quote:Op donderdag 18 juni 2015 17:32 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Is de pilot al uit dan? 24/25 juni toch?
quote:'Mr. Robot' Renewed for Season 2 by USA Ahead of its Series Premiere
Vind het wel wat voorbarig, begon leuk, maar je moet erg sterk zijn om met hacken e.d. origineel te blijven, het is eigenlijk zaaddodend werk en totaal niet interessant om naar te kijken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:33 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Dat is mooi. De pilot was al veelbelovend.
Als het inkakt haak ik wel af, maar het is fijn om te weten dat er, mocht het me bevallen, sowieso twee seizoenen komenquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:37 schreef JDx het volgende:
[..]
Vind het wel wat voorbarig, begon leuk, maar je moet erg sterk zijn om met hacken e.d. origineel te blijven, het is eigenlijk zaaddodend werk en totaal niet interessant om naar te kijken.
Dit. Ik heb wel eens series gehad waar ik helemaal in zat (vaak maar 10 afleveringen) en dan komt er geen 2e seizoen...quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:55 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Als het inkakt haak ik wel af, maar het is fijn om te weten dat er, mocht het me bevallen, sowieso twee seizoenen komen
Deed mij ook wel denken aan het door corruptie schandalen omgevallen Enronquote:
Qua stijl wijkt de pilot nogal af van de standaard luchtige stijl zonder veel diepgang die USA Network vaak aanhangt. Dus als dat de stijl is die je niet aanspreekt zou je toch een poging kunnen wagen.quote:
Toch fijn dat je dat even komt melden. Jouw post voegt veel toe aan dit topic, dank daarvoorquote:
Hmmm, ik ben gek op USA series, maar dit is echt niet typisch USA. Tenminste dat netwerk bedoel je?quote:
Volgende week ligt hij in een ziekenhuis -of elders- enigszins gewond af te kicken en dan gaat hij er weer tegenaan?quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:16 schreef jogy het volgende:
Godver. Wat moet ik nou weer met zo'n einde van een aflevering?
Hij leeft wss nog wel ja. Zou geniaal zijn geweest om gewoon het hoofdpersonage na 2 ep's te vermoorden. Dan vond ik het nu al de beste serie ooit.quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:44 schreef APK het volgende:
[..]
Volgende week ligt hij in een ziekenhuis -of elders- enigszins gewond af te kicken en dan gaat hij er weer tegenaan?
Eens.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 04:16 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Hij leeft wss nog wel ja. Zou geniaal zijn geweest om gewoon het hoofdpersonage na 2 ep's te vermoorden. Dan vond ik het nu al de beste serie ooit.
Ergens heeft het wel een beetje een Sixth Sense iets. Mogelijk hackt hij alles gewoon zelf en verzint hij de andere leden van fsociety er bij.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:19 schreef poker4lifee het volgende:
of die mr robot bestaat gewoon niet echt..
Dat zou echt briljant zijn. Heck, dat de mogelijkheid er is is op zichzelf al briljant.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:45 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Ergens heeft het wel een beetje een Sixth Sense iets. Mogelijk hackt hij alles gewoon zelf en verzint hij de andere leden van fsociety er bij.
Paar punten die daar op zouden kunnen wijzen:
- Eliot is de enige die met Mr. Robot en de andere hackers praat.
- Shayla reageert ook helemaal niet op het feit dat Darlene daar staat als Eliot zijn hond komt brengen.
- Mr. Robot begint ineens over wat er gebeurt is met Eliot's vader nadat zijn therapeute over hem begonnen was en het dus in Eliots hoofd zit.
- Het gebeurt allemaal vooral als Eliot onder de drugs zit.
De vraag is hoe lang je dat vol zou kunnen houden, als het al zo is. Er vanuit gaande dat ze plannen de serie langer te laten lopen dan de twee seizoenen die het nu al krijgt. Wat waar ga je heen zodra Eliot door heeft dat hij het allemaal in zijn eentje doet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat zou echt briljant zijn. Heck, dat de mogelijkheid er is is op zichzelf al briljant.
Het maakt het lastig dat we alles zien vanuit het oogpunt van Eliot. Wij horen Evil Corp waar anderen E Corp zeggen e.d. Dus alles wat we zien kunnen we nooit als 100% waargebeurd achten.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:56 schreef jogy het volgende:
dan zou die fsociety anonymous gast op het dreigfilmpje dus Eliot moeten zijn.
Het zou wel kunnen. De serie heet immers Mr. Robot, misschien is hij wel de drijvende lijn. En krijgen we straks weer een nieuwe sociaal gestoord hoofdpersonage die hij na 2 ep's weer vermoord.quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:45 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Ergens heeft het wel een beetje een Sixth Sense iets. Mogelijk hackt hij alles gewoon zelf en verzint hij de andere leden van fsociety er bij.
Paar punten die daar op zouden kunnen wijzen:
- Eliot is de enige die met Mr. Robot en de andere hackers praat.
- Shayla reageert ook helemaal niet op het feit dat Darlene daar staat als Eliot zijn hond komt brengen.
- Mr. Robot begint ineens over wat er gebeurt is met Eliot's vader nadat zijn therapeute over hem begonnen was en het dus in Eliots hoofd zit.
- Het gebeurt allemaal vooral als Eliot onder de drugs zit.
Op meer fora zie je dit voorbij komen hoor dus zo'n super origineel inzicht is het ook weer niet. Maar als je het eenmaal uit dat oogpunt kijkt vallen veel dingen ineens snel op. De suggestie dat Eliot het allemaal verzint bedenkt hij zelf in de pilot overigens ook al een keer. Maar dat schuift hij toch weer opzij als die baas van Evil Corp opgepakt wordt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:07 schreef jogy het volgende:
Overflow heeft er in ieder geval goed over nagedacht en het zou me niets verbazen dat hij ons deductief gespoilered heeft.
Je theorieën zijn wel redelijk gegrond, toch hoop ik dat je ongelijk hebt. Ik zou het persoonlijk heel lame vinden om er een Sixth Sense element van te makenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:26 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Op meer fora zie je dit voorbij komen hoor dus zo'n super origineel inzicht is het ook weer niet. Maar als je het eenmaal uit dat oogpunt kijkt vallen veel dingen ineens snel op. De suggestie dat Eliot het allemaal verzint bedenkt hij zelf in de pilot overigens ook al een keer. Maar dat schuift hij toch weer opzij als die baas van Evil Corp opgepakt wordt.
Overigens kunnen ze net zo goed de suggestie wekken dat Mr. Robot niet echt is, om ons daar lekker over te laten speculeren, en uiteindelijk hem toch echt laten zijn. Wat voor genoeg kijkers daardoor juist ook als plot twist gezien zal worden.
Ik zie het ook zeker nog als maar één van de mogelijkheden hoor. Ik geef alleen maar aan dat de suggestie wel sterk gewekt wordt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:30 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Je theorieën zijn wel redelijk gegrond, toch hoop ik dat je ongelijk hebt. Ik zou het persoonlijk heel lame vinden om er een Sixth Sense element van te maken. Dat concept van niet-bestaande mensen is zo uitgekauwd, daar word je niet goed van. Laten we het niet hopen. Ik zou het juist briljanter en cynischer vinden dat hij gewoon echt dood is. Maar ik hoop denk ik te veel dat series echt totaal een andere richting opgaan en de conventies aan hun laars lappen.
Aantal andere storende elementen is die friendzonechick van hem en hoe hij ineens vertederend dat hondje meenam. Voor een maatschappijhater is hij nog veel te lief.
Gewoon een totaal ander personage. Dat lijkt me ineens wel een briljant idee. Dat ineens vanaf nu alles vanuit Mr. Robot zou worden verteld.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:12 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Ik zie het ook zeker nog als maar één van de mogelijkheden hoor. Ik geef alleen maar aan dat de suggestie wel sterk gewekt wordt.
Eliot zal vast niet echt dood zijn. Hij is de spil tussen de verhalen bij Evil Corp/Allsafe Security en fsociety. Vanuit welk ander karakter zouden ze dan het verhaal door moeten vertellen.
Ik ben het helemaal met je eens dat als ze zoiets zouden doen dat het totaal onverwacht en spannend zou zijn. Maar zonder Eliot is Mr. Robot zijn man binnen Allsecure kwijt, die als beveiliger van Evil Corp toch erg handig is en vallen de verhaallijnen rond Angela, Darlene, Giddeon en Tyrell ineens weg.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:48 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Gewoon een totaal ander personage. Dat lijkt me ineens wel een briljant idee. Dat ineens vanaf nu alles vanuit Mr. Robot zou worden verteld.
Nee het gaat ook niet gebeuren, maar het bracht me wel op ideeën. Maar waarschijnlijk haakt 90 procent van het publiek dan ook af die een band hebben opgebouwd met de hoofdpersoon. Als serie moet je heel vaak concessies doen tegenover het publiek, de productiemaatschappij en de televisiezender. Dat hondje en dat soort kleine details zijn daar een goed voorbeeld van, denk ik.Zulke elementen zie je ook altijd in de gemiddelde blockbuster. Maar zolang het niet de overhand gaat nemen, vind ik het alsnog een topserie.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:55 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat als ze zoiets zouden doen dat het totaal onverwacht en spannend zou zijn. Maar zonder Eliot is Mr. Robot zijn man binnen Allsecure kwijt, die als beveiliger van Evil Corp toch erg handig is en vallen de verhaallijnen rond Angela, Darlene, Giddeon en Tyrell ineens weg.
Dat zie ik ze toch niet doen, hoe vernieuwend het ook zou zijn.
Volgens mij heeft Hitchcock heeft het ooit in een film geflikt om halverwege de film het hoofdpersonage om te brengen en ineens een ander verhaal te vertellen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:57 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Nee het gaat ook niet gebeuren, maar het bracht me wel op ideeen. Maar waarschijnlijk haakt 90 procent van het publiek dan ook af die een band hebben opgebouwd met de hoofdpersoon. Als serie moet je heel vaak concessies doen aan het publiek.
Ja, maar dergelijke regisseurs zijn dan al vaak gesetteld, die kunnen meer flikken. Die Sam Esmail is nog een vrij onbekende naam.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:59 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Hitchcock heeft het ooit in een film geflikt om halverwege de film het hoofdpersonage om te brengen en ineens een ander verhaal te vertellen.
Er is toch ook zon film waar midden in de film andere acteurs de rol spelen van acteurs in het eerste deel?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:59 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Hitchcock heeft het ooit in een film geflikt om halverwege de film het hoofdpersonage om te brengen en ineens een ander verhaal te vertellen.
Zegt mij zo niks, maar ik ken ook niet alle films die er zijnquote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:27 schreef JDx het volgende:
[..]
Er is toch ook zon film waar midden in de film andere acteurs de rol spelen van acteurs in het eerste deel?
Alles is te kraken uiteindelijk, zeker in series. Verder hoef je alleen maar bij de provider te zijn en kun je middels triangulatie gewoon zien waar iemand is.quote:Op zondag 5 juli 2015 00:11 schreef Droopie het volgende:
Gone girl vond ik qua insteek ook briljant.
Maar hoe weet mr. robot waar hij iedere keer was in de eerste aflevering.
Zijn telefoon hacken? Als je zelf je computer in de magnetron kapot maakt en hacker ben, zou juist zijn telefoon niet te kraken moeten zijn.
Dacht ik ook al aan jaquote:Op zondag 5 juli 2015 12:56 schreef jogy het volgende:
Elliott zal het ook wel overleven hoor maar ik zou het ook hilarisch vinden als mr. Robot eigenlijk de spin in het web is en de serie elke keer het verhaal verteld van zijn volgende 'doelwit' ofzo.
maar de excuses waarom hij niet online aan morfine kan komen vond ik wel een beetje matig. als uberhacker moet dat toch niet zo moeilijk zijn lijkt mijquote:Op zondag 5 juli 2015 11:51 schreef Monolith het volgende:
Ik ben al lang blij dat ze een redelijk realistisch beeld van hacken middels linux terminals weten neer te zetten in plaats van al die onzinnige exotische visuals die ze er doorgaans tegenaan gooien.
Die redenen heb ik even gemist.quote:Op zondag 5 juli 2015 17:28 schreef wipes66 het volgende:
[..]
maar de excuses waarom hij niet online aan morfine kan komen vond ik wel een beetje matig. als uberhacker moet dat toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij
Eliot zei ergens in de 1ste ep toch dat hij na een intensieve herprogrammering van zichzelf alleen nog maar Evil Corp kon zien en horen? Of verzin ik dat nouquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:59 schreef jogy het volgende:
Oh fuck, zit dat zo. Ik vond het al zo vreemd dat iedereen evil corp zei. Dus dan kan je inderdaad helemaal niets met wat je ook ziet nee.
Zag je dat niet aankomen? Ik zat er op te wachten.quote:
Hij praatte iig als Christian Slaterquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:56 schreef jogy het volgende:
dan zou die fsociety anonymous gast op het dreigfilmpje dus Eliot moeten zijn.
Nou ja, ik zei tegen m'n vriendin: gevaarlijke plek om te gaan zitten. Maar had niet gedacht dat Mr. Robot 'm naar beneden zou mieteren nee, waarom zou hij? Tenzij die gast zelf sprong en Mr. Robot gewoon in zijn hoofd zit natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Zag je dat niet aankomen? Ik zat er op te wachten.
Shots van zitten, rotsen, zitten, rotsen...
[..]
Hij praatte iig als Christian Slater
Hij haat zichzelf wel iig.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:49 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Nou ja, ik zei tegen m'n vriendin: gevaarlijke plek om te gaan zitten. Maar had niet gedacht dat Mr. Robot 'm naar beneden zou mieteren nee, waarom zou hij? Tenzij die gast zelf sprong en Mr. Robot gewoon in zijn hoofd zit natuurlijk.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:34 schreef JDx het volgende:
zo achterlijk dat ze meteen dingen posten van de laatste episode. Laat dat lekker een paar dagen op zich wachten ofzo
Frankie Shawquote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:31 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik vind shayla echt lief. Ik ben verliefd op haar.
Nee ik ben niet op de actrice verliefd maar op de personagequote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Franie Shaw
Dan moet je BMS kijken
Blue Mountain State
Welke foto was het?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Toen ze nog niet zo bekend was had ik een van de eerste afleveringen waarin ze speelde op m'n telefoon in de trein van Leiden naar Amsterdam en die keek ik met een biertje ernaast. Toen gepost op Facebook, BMS in the train to Amsterdam en haar getagd op het scherm en die had ze toen geaccepteerd en gebruikt als profielfoto
Dat ze een sigaar rookt in de intro van BMS.quote:
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat ze een sigaar rookt in de intro van BMS.
Later is de prive FB omgezet naar een Like pagina.
Wat vond je er zo matig aan dan? Ik vond het wel tof dat ze een beetje karakterverdieping deden met die gekke zakenjongen die letterlijk tot het gaatje ging.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:36 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik vond de derde episode wel matig trouwens.
matig is misschien een groot woord, maar er zat naar mijn gevoel minder spanning in dan eerste twee.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat vond je er zo matig aan dan? Ik vond het wel tof dat ze een beetje karakterverdieping deden met die gekke zakenjongen die letterlijk tot het gaatje ging.
Lekker tochquote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:57 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Daar ziet ze eruit als typisch cheerleader hoertje.
Ja, het was wel een 'rustige' aflevering inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
matig is misschien een groot woord, maar er zat naar mijn gevoel minder spanning in dan eerste twee.
Tis wel jammer dat nu wel duidelijk is dat Mr. Robot inbeelding isquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, het was wel een 'rustige' aflevering inderdaad.
Ik ben wel benieuwd of de rest van die groep ook fantasy is of dat het echt een beetje een fight club constructie is.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:39 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Tis wel jammer dat nu wel duidelijk is dat Mr. Robot inbeelding is. Dan zijn die gesprekken ook ineens minder boeiend.
Ik vond er sowieso al veel overeenkomsten met Fight Club inzitten. Die hele antimaatschappijsfeer, maar dan in een nog moderner jasje. Tis wel duidelijk waar hij zijn inspiratie vandaan heeft gehaald. Die anderen zijn niet nep want die ene chick praatte nog met die vriendin van hem, en die deur was opgenbroken en dat zag zij ook. Hij is gewoon de leider van de click, waarschijnlijk heeft hij fsociety zelf opgericht. Net als Fight Club dus weerquote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of de rest van die groep ook fantasy is of dat het echt een beetje een fight club constructie is.
Wat er nep is of niet is natuurlijk erg lastig te zeggen aangezien je het perspectief van de hoofdpersoon ziet.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:47 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik vond er sowieso al veel overeenkomsten met Fight Club inzitten. Die hele antimaatschappijsfeer, maar dan in een nog moderner jasje. Tis wel duidelijk waar hij zijn inspiratie vandaan heeft gehaald. Die anderen zijn niet nep want die ene chick praatte nog met die vriendin van hem, en die deur was opgenbroken en dat zag zij ook. Hij is gewoon de leider van de click, waarschijnlijk heeft hij fsociety zelf opgericht. Net als Fight Club dus weer.
Maar vanuit het hoofd van de hoofdpersoon kan Mr. Robot schijnbaar niet tegen iemand praten. Bij dat drinken bestellen gunt die barman hem geen blik waardig. Dan schreeuwt hij iets, reageert de barman ook niet. Die anderen spreken nog met echte mensen. Of Mr. Robot is dubbelnep en de anderen 1x nep. Hoop niet dat ze ineens aan het eind van het seizoen een plottwist doen met: Mr. Robot was nep!!! En dan flashbacks waaruit dat blijkt, die iedereen dan allang kent. Dat zou een faalactie zijn godverdomme. Trouwens dat censureren van dat woord 'Fuck'quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat er nep is of niet is natuurlijk erg lastig te zeggen aangezien je het perspectief van de hoofdpersoon ziet.
Ja, dat Mr. Robot nep is lijkt er vrij dik bovenop te liggen. Met name het moment dat Elliot hem op zijn werk aanvliegt zonder dat er ook maar iemand opkijkt vond ik persoonlijk een redelijke hint. Ik zou het erg vreemd vinden als Mr. Robot wel zou bestaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:11 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Maar vanuit het hoofd van de hoofdpersoon kan Mr. Robot schijnbaar niet tegen iemand praten. Bij dat drinken bestellen gunt die barman hem geen blikwaardig. Dan schreeuwt hij iets, reageert de barman ook niet. Die anderen spreken nog met echte mensen. Of Mr. Robot is dubbelnep en de anderen 1x nep. Hoop niet dat ze ineens aan het eind van het seizoen een plottwist doen met: Mr. Robot was nep!!! En dan flashbacks waaruit dat blijft die iedereen dan allang kent. Dat zou een faalactie zijn godverdomme. Trouwens dat censureren van dat woord 'Fuck'. Amerika
.
Hij bestaat ook niet. Maar hoop wel dat de serie zelf ook wel doorheeft dat de kijker doorheeft dat hij niet bestaat. Dan kunnen ze er nog mee spelen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, dat Mr. Robot nep is lijkt er vrij dik bovenop te liggen. Met name het moment dat Elliot hem op zijn werk aanvliegt zonder dat er ook maar iemand opkijkt vond ik persoonlijk een redelijke hint. Ik zou het erg vreemd vinden als Mr. Robot wel zou bestaan.
Daarom, het zou jammer zijn als ze er een 'Fight Club onthulling' van maken. Ik hoop op een wat ingenieuzer plot.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:15 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Hij bestaat ook niet. Maar hoop wel dat de serie zelf ook wel doorheeft dat de kijker doorheeft dat hij niet bestaat. Dan kunnen ze er nog mee spelen.
Alle kenmerken van Fight Club zitten er wel inquote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarom, het zou jammer zijn als ze er een 'Fight Club onthulling' van maken. Ik hoop op een wat ingenieuzer plot.
Klopt, maar juist daarom zou het jammer zijn om dan ook het plot vrijwel één op één te kopiëren. Het zou afdoen aan een verder erg toffe serie.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:19 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Alle kenmerken van Fight Club zitten er wel in. Dit zou Fight Club in het verlengde zijn in onze hedendaagse technocratische maatschappij.
Klopt. Ik vond het begin zeer vet met die ene gast, zijn perspectief ineens erbij. Ik dacht er even aan dat hij ook een meesterhacker was en het verhaal nu vanuit zijn visie zou worden verteldquote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar juist daarom zou het jammer zijn om dan ook het plot vrijwel één op één te kopiëren. Het zou afdoen aan een verder erg toffe serie.
Tis vooral zo opzichtig omdat het al te vaak gedaan is in de serie-en filmgeschiedenis. Een beetje filmkijker merkt dergelijke taferelen gelijk op tegenwoordig.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:25 schreef FritzWepper het volgende:
Het is jammer dat het al zo snel duidelijk is dat mr. Robot in zijn hoofd zit. Misschien hadden ze ze meer op afgelegen plekken moeten laten ontmoeten zodat het gebrek aan interactie tussen mr. Robot en anderen niet zo op zou vallen.
Ik denk dat ze dat wel doorhebben. Ik meen het iig op te merken uit de cinematografische keuzes, waarbij de interactie met de barman zijn reactie geblokkeerd wordt door de kraan en hoe wij dus niet kunnen zien of er interactie is tussen Mr Robot en de barman (aangezien ze samen naar die bar zijn gegaan, en Mr Robot al zijn appletini had, etc. etc. is het eea natuurlijk al duidelijk). Het filmen met die beeldblokkade is gewoon spelen met het publiek aangezien in derest van de serie alle mensen duidelijk alleen met Elliot spreken en hem aankijken. Een enkele keer zou het kunnen dat ze tegen Mr Robot spreken, maar dan kan het net zo goed tegen Elliot gericht zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:15 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Hij bestaat ook niet. Maar hoop wel dat de serie zelf ook wel doorheeft dat de kijker doorheeft dat hij niet bestaat. Dan kunnen ze er nog mee spelen.
Shayla ziet Darlene wel degelijk staan in zijn kamer, want ze vroeg nog wat ze wou, en ze keek er naar toen ze deur uitgingquote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of de rest van die groep ook fantasy is of dat het echt een beetje een fight club constructie is.
Eens met dit hele stuk, hij lijkt er niet te zijn, maar zij is er wel, misschien is hij hun baas?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:03 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat wel doorhebben. Ik meen het iig op te merken uit de cinematografische keuzes, waarbij de interactie met de barman zijn reactie geblokkeerd wordt door de kraan en hoe wij dus niet kunnen zien of er interactie is tussen Mr Robot en de barman (aangezien ze samen naar die bar zijn gegaan, en Mr Robot al zijn appletini had, etc. etc. is het eea natuurlijk al duidelijk). Het filmen met die beeldblokkade is gewoon spelen met het publiek aangezien in derest van de serie alle mensen duidelijk alleen met Elliot spreken en hem aankijken. Een enkele keer zou het kunnen dat ze tegen Mr Robot spreken, maar dan kan het net zo goed tegen Elliot gericht zijn.
Verder weten we al dat hij sowieso een hoop dingen ziet die er niet zijn zoals die achtervolgers, waarvan het twijfelachtig is of die er wel of niet zijn, en 'Evil Corp'. En aangezien dat die Fsociety-chick wèl echt is, twijfelen we dus ook over Mr. Robot.
Het rare is echter wel dat dat vrouwtje van Fsociety dus wèl echt is.
De vraag is verder ook waarom Mr Robot er is. Wat is zijn rol in het denkbeeld van Elliot?
Lijkt me wel. Dat is het Fight Club-principe. Vandaar ook dat die chick steeds vraagt wat ze gaan doen etc. En dat ze allen zo keken van: hij gaat weer actie ondernemen aan het einde. Mja, hoop het niet. Zou wel opzichtig zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Eens met dit hele stuk, hij lijkt er niet te zijn, maar zij is er wel, misschien is hij hun baas?
Als je je daaraan gaat ergerenquote:Op woensdag 15 juli 2015 07:43 schreef hugecooll het volgende:
Beetje irritant dat die kerel praat als Walter Jr.
Ik vind het niet bepaald vergelijkbaar. Maar hij heeft zoals Divje al zegt natuurlijk wel sociale problemen. Ik moet zeggen dat ik vind dat hij het eigenlijk wel prima doet. Meer dan dat zelfs. Misschien dat zijn uiterlijk iets te convenient is. Maar dat is in principe eigen aan Hollywood.quote:Op woensdag 15 juli 2015 07:43 schreef hugecooll het volgende:
Beetje irritant dat die kerel praat als Walter Jr.
Ik ben programmeur, ook niet super sociaal (druk op werk, zit nu alleen in een hokje) en loop ook al jaren met een hoodie, lekker knus, alsof je altijd een halve sjaal om hebt in je nek en je je toch nog een beetje in je eigen coconnetje kan trekkenquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:58 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ik vind het niet bepaald vergelijkbaar. Maar hij heeft zoals Divje al zegt natuurlijk wel sociale problemen. Ik moet zeggen dat ik vind dat hij het eigenlijk wel prima doet. Meer dan dat zelfs. Misschien dat zijn uiterlijk iets te convenient is. Maar dat is in principe eigen aan Hollywood.
Haha, achja, toch komen de meeste best wel goed terechtquote:Op donderdag 16 juli 2015 10:15 schreef JayHovah het volgende:
Wil je zeggen dat de meeste die op dit forum actief zijn wel supersociaal zijn? (En daar reken ik mezelf ook toe hoor...)
Dit ja... wat een afleveringquote:Op donderdag 16 juli 2015 14:35 schreef Kriebelhoest het volgende:
Jesus, werd ff flink gemindfucked deze aflevering
quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:55 schreef JDx het volgende:
Nutteloze filler aflevering imo. Als je iemand drugs geeft of in coma brengt in een aflevering kan je doen wat je wil. Slechts een paar minuten brachten het gehele verhaal vooruit.
Ja ik was er ook bang voor, maar hoopte dat de schrijvers dat ook wistenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 01:27 schreef Djoetma het volgende:
Tsja, ik had al verwacht dat het wellicht meer deze kant op zou gaan dan daadwerkelijk de fsociety-missie om de reden dat met een verhaallijn als deze doorontwikkeling van het verhaal vrijwel onmogelijk is.
Dat wisten de schrijvers heus wel. Het is juist een zeer bekende truuk om mensen vast te zetten met een interessante premise en vervolgens de boel over een andere boeg te gooien. Mensen zijn dan al involved en blijven dan vaak kijken.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 01:30 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja ik was er ook bang voor, maar hoopte dat de schrijvers dat ook wisten
Maar White Collar en Burn Notice waren minder diep. Wel leuk!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:46 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Dat wisten de schrijvers heus wel. Het is juist een zeer bekende truuk om mensen vast te zetten met een interessante premise en vervolgens de boel over een andere boeg te gooien. Mensen zijn dan al involved en blijven dan vaak kijken.
Het is verder een USA Networks-serie, en die series draaien juist om het herhalen van truukjes die mensen leuk vinden. Ontwikkeling doen ze zo goed als niet aan, tenzij het echt nodig is om de serie wat fris te houden, waarbij ze alsnog met enige regelmaat teruggaan naar het oude truukje of het doel zelfs is om hetzelfde truukje op een andere manier te verkopen. White COllar, Burn Notice, Suits, ze doen het allemaal.
Mr Robot is sowieso de eerste serie die ik kijk van USA die niet begon als een case of the week-serie. Tenminste, zo lijkt het. Het kan natuurlijk zo zijn dat hij iedere keer weer een sociaal paradigma van een verslaafde laat zien.
Jep, ik denk ook wel dat er weer ruimte is voor wat meer lichter materiaal. Helaas is het lastig om die series mainstream geaccepteerd te maken, zodat verschillende partijen wereldwijd het kopen zodat er geld verdiend kan worden. Je ziet dit ook aan het matige aantal goede sitcoms. Zelfs verschillende (m.i.) leuke sitcoms worden niet opgepakt omdat het op TV niet echt meer een ding is, die half-uur programma's, behalve soaps. Je ziet op de Nederlandse tv ook dat ze het achter elkaar uitzenden. Laatst zag ik in de gids dat ze Hawaii Five-0 ook met iets van 5 afleveringen achter elkaar uitzonden, en dat is wel gewoon 45 minuten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Maar White Collar en Burn Notice waren minder diep. Wel leuk!
Moeten ze iets nieuws van maken, zoiets, of zoals Chuck.
Edit: en Leverage, man er waren best veel leuke simpele series de afgelopen 10 jaar.
Dat zou ik niet vergelijken. Under the Dome was gewoon een zeer goedkope Matrix-imitatie. Wat ze met deze aflevering van Mr Robot deden kun je persoonlijk misschien minder interessant of leuk vinden, maar voor wat het was, was het zeker niet slecht. Als het gaat om het weergeven van een combinatie tussen een paranoïde, sociaal beperkt persoon die door een ontwenningsproces heen moet, heb ik het idee dat ze de sweetspot aardig wisten te raken, zeg ik op basis van eigen ervaringen en met mensen die er niet zo best aan toe zijn geweest op momenten.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Zo he dat was even slecht deze aflevering... bijna de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Under the dome achterna
wut?quote:Op zondag 19 juli 2015 15:18 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Dat zou ik niet vergelijken. Under the Dome was gewoon een zeer goedkope Matrix-imitatie. Wat ze met deze aflevering van Mr Robot deden kun je persoonlijk misschien minder interessant of leuk vinden, maar voor wat het was, was het zeker niet slecht. Als het gaat om het weergeven van een combinatie tussen een paranoïde, sociaal beperkt persoon die door een ontwenningsproces heen moet, heb ik het idee dat ze de sweetspot aardig wisten te raken, zeg ik op basis van eigen ervaringen en met mensen die er niet zo best aan toe zijn geweest op momenten.
Kijk de eerste aflevering van het nieuwe seizoen.quote:
Ik vond eigenlijk voornamelijk de laatste wat minder. De tweede en derde waren prima.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:04 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is de pilot van deze serie ontzettend goed, maar daarna wordt alles een beetje wat minder.![]()
Blijf het toch wel volgens overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |