matig is misschien een groot woord, maar er zat naar mijn gevoel minder spanning in dan eerste twee.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat vond je er zo matig aan dan? Ik vond het wel tof dat ze een beetje karakterverdieping deden met die gekke zakenjongen die letterlijk tot het gaatje ging.
Lekker tochquote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:57 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Daar ziet ze eruit als typisch cheerleader hoertje.
Ja, het was wel een 'rustige' aflevering inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
matig is misschien een groot woord, maar er zat naar mijn gevoel minder spanning in dan eerste twee.
Tis wel jammer dat nu wel duidelijk is dat Mr. Robot inbeelding isquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, het was wel een 'rustige' aflevering inderdaad.
Ik ben wel benieuwd of de rest van die groep ook fantasy is of dat het echt een beetje een fight club constructie is.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:39 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Tis wel jammer dat nu wel duidelijk is dat Mr. Robot inbeelding is. Dan zijn die gesprekken ook ineens minder boeiend.
Ik vond er sowieso al veel overeenkomsten met Fight Club inzitten. Die hele antimaatschappijsfeer, maar dan in een nog moderner jasje. Tis wel duidelijk waar hij zijn inspiratie vandaan heeft gehaald. Die anderen zijn niet nep want die ene chick praatte nog met die vriendin van hem, en die deur was opgenbroken en dat zag zij ook. Hij is gewoon de leider van de click, waarschijnlijk heeft hij fsociety zelf opgericht. Net als Fight Club dus weerquote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of de rest van die groep ook fantasy is of dat het echt een beetje een fight club constructie is.
Wat er nep is of niet is natuurlijk erg lastig te zeggen aangezien je het perspectief van de hoofdpersoon ziet.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:47 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik vond er sowieso al veel overeenkomsten met Fight Club inzitten. Die hele antimaatschappijsfeer, maar dan in een nog moderner jasje. Tis wel duidelijk waar hij zijn inspiratie vandaan heeft gehaald. Die anderen zijn niet nep want die ene chick praatte nog met die vriendin van hem, en die deur was opgenbroken en dat zag zij ook. Hij is gewoon de leider van de click, waarschijnlijk heeft hij fsociety zelf opgericht. Net als Fight Club dus weer.
Maar vanuit het hoofd van de hoofdpersoon kan Mr. Robot schijnbaar niet tegen iemand praten. Bij dat drinken bestellen gunt die barman hem geen blik waardig. Dan schreeuwt hij iets, reageert de barman ook niet. Die anderen spreken nog met echte mensen. Of Mr. Robot is dubbelnep en de anderen 1x nep. Hoop niet dat ze ineens aan het eind van het seizoen een plottwist doen met: Mr. Robot was nep!!! En dan flashbacks waaruit dat blijkt, die iedereen dan allang kent. Dat zou een faalactie zijn godverdomme. Trouwens dat censureren van dat woord 'Fuck'quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat er nep is of niet is natuurlijk erg lastig te zeggen aangezien je het perspectief van de hoofdpersoon ziet.
Ja, dat Mr. Robot nep is lijkt er vrij dik bovenop te liggen. Met name het moment dat Elliot hem op zijn werk aanvliegt zonder dat er ook maar iemand opkijkt vond ik persoonlijk een redelijke hint. Ik zou het erg vreemd vinden als Mr. Robot wel zou bestaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:11 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Maar vanuit het hoofd van de hoofdpersoon kan Mr. Robot schijnbaar niet tegen iemand praten. Bij dat drinken bestellen gunt die barman hem geen blikwaardig. Dan schreeuwt hij iets, reageert de barman ook niet. Die anderen spreken nog met echte mensen. Of Mr. Robot is dubbelnep en de anderen 1x nep. Hoop niet dat ze ineens aan het eind van het seizoen een plottwist doen met: Mr. Robot was nep!!! En dan flashbacks waaruit dat blijft die iedereen dan allang kent. Dat zou een faalactie zijn godverdomme. Trouwens dat censureren van dat woord 'Fuck'. Amerika
.
Hij bestaat ook niet. Maar hoop wel dat de serie zelf ook wel doorheeft dat de kijker doorheeft dat hij niet bestaat. Dan kunnen ze er nog mee spelen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, dat Mr. Robot nep is lijkt er vrij dik bovenop te liggen. Met name het moment dat Elliot hem op zijn werk aanvliegt zonder dat er ook maar iemand opkijkt vond ik persoonlijk een redelijke hint. Ik zou het erg vreemd vinden als Mr. Robot wel zou bestaan.
Daarom, het zou jammer zijn als ze er een 'Fight Club onthulling' van maken. Ik hoop op een wat ingenieuzer plot.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:15 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Hij bestaat ook niet. Maar hoop wel dat de serie zelf ook wel doorheeft dat de kijker doorheeft dat hij niet bestaat. Dan kunnen ze er nog mee spelen.
Alle kenmerken van Fight Club zitten er wel inquote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarom, het zou jammer zijn als ze er een 'Fight Club onthulling' van maken. Ik hoop op een wat ingenieuzer plot.
Klopt, maar juist daarom zou het jammer zijn om dan ook het plot vrijwel één op één te kopiėren. Het zou afdoen aan een verder erg toffe serie.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:19 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Alle kenmerken van Fight Club zitten er wel in. Dit zou Fight Club in het verlengde zijn in onze hedendaagse technocratische maatschappij.
Klopt. Ik vond het begin zeer vet met die ene gast, zijn perspectief ineens erbij. Ik dacht er even aan dat hij ook een meesterhacker was en het verhaal nu vanuit zijn visie zou worden verteldquote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar juist daarom zou het jammer zijn om dan ook het plot vrijwel één op één te kopiėren. Het zou afdoen aan een verder erg toffe serie.
Tis vooral zo opzichtig omdat het al te vaak gedaan is in de serie-en filmgeschiedenis. Een beetje filmkijker merkt dergelijke taferelen gelijk op tegenwoordig.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:25 schreef FritzWepper het volgende:
Het is jammer dat het al zo snel duidelijk is dat mr. Robot in zijn hoofd zit. Misschien hadden ze ze meer op afgelegen plekken moeten laten ontmoeten zodat het gebrek aan interactie tussen mr. Robot en anderen niet zo op zou vallen.
Ik denk dat ze dat wel doorhebben. Ik meen het iig op te merken uit de cinematografische keuzes, waarbij de interactie met de barman zijn reactie geblokkeerd wordt door de kraan en hoe wij dus niet kunnen zien of er interactie is tussen Mr Robot en de barman (aangezien ze samen naar die bar zijn gegaan, en Mr Robot al zijn appletini had, etc. etc. is het eea natuurlijk al duidelijk). Het filmen met die beeldblokkade is gewoon spelen met het publiek aangezien in derest van de serie alle mensen duidelijk alleen met Elliot spreken en hem aankijken. Een enkele keer zou het kunnen dat ze tegen Mr Robot spreken, maar dan kan het net zo goed tegen Elliot gericht zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:15 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Hij bestaat ook niet. Maar hoop wel dat de serie zelf ook wel doorheeft dat de kijker doorheeft dat hij niet bestaat. Dan kunnen ze er nog mee spelen.
Shayla ziet Darlene wel degelijk staan in zijn kamer, want ze vroeg nog wat ze wou, en ze keek er naar toen ze deur uitgingquote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of de rest van die groep ook fantasy is of dat het echt een beetje een fight club constructie is.
Eens met dit hele stuk, hij lijkt er niet te zijn, maar zij is er wel, misschien is hij hun baas?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:03 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat wel doorhebben. Ik meen het iig op te merken uit de cinematografische keuzes, waarbij de interactie met de barman zijn reactie geblokkeerd wordt door de kraan en hoe wij dus niet kunnen zien of er interactie is tussen Mr Robot en de barman (aangezien ze samen naar die bar zijn gegaan, en Mr Robot al zijn appletini had, etc. etc. is het eea natuurlijk al duidelijk). Het filmen met die beeldblokkade is gewoon spelen met het publiek aangezien in derest van de serie alle mensen duidelijk alleen met Elliot spreken en hem aankijken. Een enkele keer zou het kunnen dat ze tegen Mr Robot spreken, maar dan kan het net zo goed tegen Elliot gericht zijn.
Verder weten we al dat hij sowieso een hoop dingen ziet die er niet zijn zoals die achtervolgers, waarvan het twijfelachtig is of die er wel of niet zijn, en 'Evil Corp'. En aangezien dat die Fsociety-chick wčl echt is, twijfelen we dus ook over Mr. Robot.
Het rare is echter wel dat dat vrouwtje van Fsociety dus wčl echt is.
De vraag is verder ook waarom Mr Robot er is. Wat is zijn rol in het denkbeeld van Elliot?
Lijkt me wel. Dat is het Fight Club-principe. Vandaar ook dat die chick steeds vraagt wat ze gaan doen etc. En dat ze allen zo keken van: hij gaat weer actie ondernemen aan het einde. Mja, hoop het niet. Zou wel opzichtig zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Eens met dit hele stuk, hij lijkt er niet te zijn, maar zij is er wel, misschien is hij hun baas?
Als je je daaraan gaat ergerenquote:Op woensdag 15 juli 2015 07:43 schreef hugecooll het volgende:
Beetje irritant dat die kerel praat als Walter Jr.
Ik vind het niet bepaald vergelijkbaar. Maar hij heeft zoals Divje al zegt natuurlijk wel sociale problemen. Ik moet zeggen dat ik vind dat hij het eigenlijk wel prima doet. Meer dan dat zelfs. Misschien dat zijn uiterlijk iets te convenient is. Maar dat is in principe eigen aan Hollywood.quote:Op woensdag 15 juli 2015 07:43 schreef hugecooll het volgende:
Beetje irritant dat die kerel praat als Walter Jr.
Ik ben programmeur, ook niet super sociaal (druk op werk, zit nu alleen in een hokje) en loop ook al jaren met een hoodie, lekker knus, alsof je altijd een halve sjaal om hebt in je nek en je je toch nog een beetje in je eigen coconnetje kan trekkenquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:58 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ik vind het niet bepaald vergelijkbaar. Maar hij heeft zoals Divje al zegt natuurlijk wel sociale problemen. Ik moet zeggen dat ik vind dat hij het eigenlijk wel prima doet. Meer dan dat zelfs. Misschien dat zijn uiterlijk iets te convenient is. Maar dat is in principe eigen aan Hollywood.
Haha, achja, toch komen de meeste best wel goed terechtquote:Op donderdag 16 juli 2015 10:15 schreef JayHovah het volgende:
Wil je zeggen dat de meeste die op dit forum actief zijn wel supersociaal zijn? (En daar reken ik mezelf ook toe hoor...)
Dit ja... wat een afleveringquote:Op donderdag 16 juli 2015 14:35 schreef Kriebelhoest het volgende:
Jesus, werd ff flink gemindfucked deze aflevering
quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:55 schreef JDx het volgende:
Nutteloze filler aflevering imo. Als je iemand drugs geeft of in coma brengt in een aflevering kan je doen wat je wil. Slechts een paar minuten brachten het gehele verhaal vooruit.
Ja ik was er ook bang voor, maar hoopte dat de schrijvers dat ook wistenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 01:27 schreef Djoetma het volgende:
Tsja, ik had al verwacht dat het wellicht meer deze kant op zou gaan dan daadwerkelijk de fsociety-missie om de reden dat met een verhaallijn als deze doorontwikkeling van het verhaal vrijwel onmogelijk is.
Dat wisten de schrijvers heus wel. Het is juist een zeer bekende truuk om mensen vast te zetten met een interessante premise en vervolgens de boel over een andere boeg te gooien. Mensen zijn dan al involved en blijven dan vaak kijken.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 01:30 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja ik was er ook bang voor, maar hoopte dat de schrijvers dat ook wisten
Maar White Collar en Burn Notice waren minder diep. Wel leuk!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:46 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Dat wisten de schrijvers heus wel. Het is juist een zeer bekende truuk om mensen vast te zetten met een interessante premise en vervolgens de boel over een andere boeg te gooien. Mensen zijn dan al involved en blijven dan vaak kijken.
Het is verder een USA Networks-serie, en die series draaien juist om het herhalen van truukjes die mensen leuk vinden. Ontwikkeling doen ze zo goed als niet aan, tenzij het echt nodig is om de serie wat fris te houden, waarbij ze alsnog met enige regelmaat teruggaan naar het oude truukje of het doel zelfs is om hetzelfde truukje op een andere manier te verkopen. White COllar, Burn Notice, Suits, ze doen het allemaal.
Mr Robot is sowieso de eerste serie die ik kijk van USA die niet begon als een case of the week-serie. Tenminste, zo lijkt het. Het kan natuurlijk zo zijn dat hij iedere keer weer een sociaal paradigma van een verslaafde laat zien.
Jep, ik denk ook wel dat er weer ruimte is voor wat meer lichter materiaal. Helaas is het lastig om die series mainstream geaccepteerd te maken, zodat verschillende partijen wereldwijd het kopen zodat er geld verdiend kan worden. Je ziet dit ook aan het matige aantal goede sitcoms. Zelfs verschillende (m.i.) leuke sitcoms worden niet opgepakt omdat het op TV niet echt meer een ding is, die half-uur programma's, behalve soaps. Je ziet op de Nederlandse tv ook dat ze het achter elkaar uitzenden. Laatst zag ik in de gids dat ze Hawaii Five-0 ook met iets van 5 afleveringen achter elkaar uitzonden, en dat is wel gewoon 45 minuten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Maar White Collar en Burn Notice waren minder diep. Wel leuk!
Moeten ze iets nieuws van maken, zoiets, of zoals Chuck.
Edit: en Leverage, man er waren best veel leuke simpele series de afgelopen 10 jaar.
Dat zou ik niet vergelijken. Under the Dome was gewoon een zeer goedkope Matrix-imitatie. Wat ze met deze aflevering van Mr Robot deden kun je persoonlijk misschien minder interessant of leuk vinden, maar voor wat het was, was het zeker niet slecht. Als het gaat om het weergeven van een combinatie tussen een paranoļde, sociaal beperkt persoon die door een ontwenningsproces heen moet, heb ik het idee dat ze de sweetspot aardig wisten te raken, zeg ik op basis van eigen ervaringen en met mensen die er niet zo best aan toe zijn geweest op momenten.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Zo he dat was even slecht deze aflevering... bijna de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Under the dome achterna
wut?quote:Op zondag 19 juli 2015 15:18 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Dat zou ik niet vergelijken. Under the Dome was gewoon een zeer goedkope Matrix-imitatie. Wat ze met deze aflevering van Mr Robot deden kun je persoonlijk misschien minder interessant of leuk vinden, maar voor wat het was, was het zeker niet slecht. Als het gaat om het weergeven van een combinatie tussen een paranoļde, sociaal beperkt persoon die door een ontwenningsproces heen moet, heb ik het idee dat ze de sweetspot aardig wisten te raken, zeg ik op basis van eigen ervaringen en met mensen die er niet zo best aan toe zijn geweest op momenten.
Kijk de eerste aflevering van het nieuwe seizoen.quote:
Ik vond eigenlijk voornamelijk de laatste wat minder. De tweede en derde waren prima.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:04 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is de pilot van deze serie ontzettend goed, maar daarna wordt alles een beetje wat minder.![]()
Blijf het toch wel volgens overigens.
Ik ga mezelf gewoon wel meteen waterboarden.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk de eerste aflevering van het nieuwe seizoen.
Ik had hetzelfde, hoop dat de volgende weer beter is...quote:Op maandag 20 juli 2015 21:18 schreef Ooku het volgende:
Rare aflevering numero 4. Kon moeilijk mijn aandacht erbij houden.
Oneens. Al zijn hersenspinsels worden weergegeven. E Corp heet daar nog steeds evil Corp. Ook als hij er niet bij is. Dus mr robot kan nog steeds een illusie zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:55 schreef kastanova het volgende:
Dit was alweer een stuk beter! En gezien alle conversaties met mr. Robot gaat de theorie dat hij slechts een hersenspinsel is ook niet op.
Alles kan natuurlijk nog een illusie zijn. Wat echter bij voorgaande afleveringen werd geroepen is dat mr. Robot geen enkele interactie had met andere personages, terwijl dat nu duidelijk wel het geval was.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Oneens. Al zijn hersenspinsels worden weergegeven. E Corp heet daar nog steeds evil Corp. Ook als hij er niet bij is. Dus mr robot kan nog steeds een illusie zijn.
Jup. Ik heb zelf nog geprobeerd te kijken hoe iets dan alsnog een illusie zou kunnen zijn, bijv. dat hij zgn. aan de zijkant denkt te staan en ondertussen in de vorm van Mr Robot alles doet. Maar dat kwam gewoon niet logisch over. Cinematografisch hebben ze er ook rekening mee gehouden door anderen duidelijk naar de kant van Mr Robot te laten kijken. En het vele aanraken was natuurlijk ook zeer opvallend en daarmee gewoon expres.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Alles kan natuurlijk nog een illusie zijn. Wat echter bij voorgaande afleveringen werd geroepen is dat mr. Robot geen enkele interactie had met andere personages, terwijl dat nu duidelijk wel het geval was.
Ik heb nog het idee dat het een veel bredere illusie is. Dat Elliott opeens ook zo hard is tegen een beveiliger, het feit dat Tyrell ook zo prominent aanwezig is en de manier waarop hij interacteert met Elliott doen me ook vermoeden dat hij en Elliott ook gewoon dezelfde persoon zouden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:26 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Jup. Ik heb zelf nog geprobeerd te kijken hoe iets dan alsnog een illusie zou kunnen zijn, bijv. dat hij zgn. aan de zijkant denkt te staan en ondertussen in de vorm van Mr Robot alles doet. Maar dat kwam gewoon niet logisch over. Cinematografisch hebben ze er ook rekening mee gehouden door anderen duidelijk naar de kant van Mr Robot te laten kijken. En het vele aanraken was natuurlijk ook zeer opvallend en daarmee gewoon expres.
Ik denk nog steeds dat het een verzinsel is, omdat het de afgelopen aflevering weer te gemaakt over kwam en een echte conversatie er niet is geweest, en wellicht, ondanks dat ik het dus niet logisch vond, het wel degelijk zo is dat het een soort van outer-body-ding was.
Dat is een interessante kijk dat, over Tyrell. Inderdaad komt Tyrell zeer vreemd over. Niet alleen de persoon, maar ook alles eromheen, qua hoe het er allemaal uitziet. Zal daar vanaf nu ook eens rekening mee houden. Als ik effe door de laatste aflevering heen skip is dat inderdaad een mogelijkheid. Mr Robot is ook de enige die Elliot instrueert over hoe hij met Tyrell om moet gaan. Die dikke met die baard laat vervolgens wel zien waar die executive lounge is, maar dat kan ook anders ingegeven zijn. Ze vragen bijv. 'are you trying to piss him off', waarbij de kijker moet denken dat dit over Tyrell gaat, maar het zou ook over Elliot kunnen gaan wanneer Tyrell gewoon een verzonnen personage van Elliots zieke geest is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb nog het idee dat het een veel bredere illusie is. Dat Elliott opeens ook zo hard is tegen een beveiliger, het feit dat Tyrell ook zo prominent aanwezig is en de manier waarop hij interacteert met Elliott doen me ook vermoeden dat hij en Elliott ook gewoon dezelfde persoon zouden kunnen zijn.
Vond ik ook wel een leuke verrassing trouwens. Misschien dachten ze halverwege dat mr robot geen waanbeeld wilde laten zijn of het was en geplande brainfuck. Ik denk het eerste en hoop het laatste.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Alles kan natuurlijk nog een illusie zijn. Wat echter bij voorgaande afleveringen werd geroepen is dat mr. Robot geen enkele interactie had met andere personages, terwijl dat nu duidelijk wel het geval was.
Vanaf het begin lijkt het me duidelijk dat Mr. Robot een illusie is (Fightclub rip off). ook in deze aflevering zie je bijv in de auto dat niemand direct op Mr. Robot reageert. Wat me wel opviel in het begin vd aflevering is dat er 4 bekertjes koffie op tafel stondenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je de scčne in die bar gemist? Mr robot botst zogenaamd tegen iemand op die ook reageert, terwijl Elliott aan een tafel zit.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:21 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Vanaf het begin lijkt het me duidelijk dat Mr. Robot een illusie is (Fightclub rip off). ook in deze aflevering zie je bijv in de auto dat niemand direct op Mr. Robot reageert. Wat me wel opviel in het begin vd aflevering is dat er 4 bekertjes koffie op tafel stondenOok een voor Mr. Robot.
Ook dat kan onderdeel van de illusie vanuit het oogpunt van Elliott, daarom haal ik ook de 4 koffiebekers aan.....quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je de scčne in die bar gemist? Mr robot botst zogenaamd tegen iemand op die ook reageert, terwijl Elliott aan een tafel zit.
Enkel het idee dat Mr robot een illusie is lijkt vooralsnog wat te voorbarig geweest. Ik vermoed een veel bredere illusie of wellicht nog een andere interessante optie.
Zoals ik in mijn eerste post al zei, alles kan een illusie van Elliott zijn. Elke persoon, elke interactie, elke gebeurtenis, enzovoort. De speculatie was echter dat enkel Elliott interacteerde met Mr. Robot. Dat lijkt niet echt het geval.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:27 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Ook dat kan onderdeel van de illusie vanuit het oogpunt van Elliott, daarom haal ik ook de 4 koffiebekers aan.....
Lijkt idd. De interactie waar jij het over hebt is alleen wanneer Elliott erbij is of eerst zelf interactie heeft met Mr. Robot, dus lijkt het mij dat je dit ziet vanuit het perspectief van Elliott. In de auto reageert niemand op Mr. Robot.... Maar goed ieder zijn interpretatiequote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik in mijn eerste post al zei, alles kan een illusie van Elliott zijn. Elke persoon, elke interactie, elke gebeurtenis, enzovoort. De speculatie was echter dat enkel Elliott interacteerde met Mr. Robot. Dat lijkt niet echt het geval.
Het kan nog steeds een illusie van Elliott zijn, maar nogmaals dat kan Tyrell ook zijn.
Het lijkt in ieder geval niet uit te draaien op een simpel Fight Club verhaaltje.
Hoe verklaar je dan de hele verhaallijn die Tyrell buiten Elliott om heeft?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb nog het idee dat het een veel bredere illusie is. Dat Elliott opeens ook zo hard is tegen een beveiliger, het feit dat Tyrell ook zo prominent aanwezig is en de manier waarop hij interacteert met Elliott doen me ook vermoeden dat hij en Elliott ook gewoon dezelfde persoon zouden kunnen zijn.
Tja, is dat buiten Elliott om of is dat gewoon een andere persoonlijkheid van Elliott? Bij mensen die echt dergelijke persoonlijkheidsstoornissen hebben zijn dat vaak volstrekt gescheiden entiteiten voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:45 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan de hele verhaallijn die Tyrell buiten Elliott om heeft?
Je zou het precies na kunnen kijken maar ik heb het idee dat Elliot en Tyrell op dezelfde momenten op verschillende plekken zijn geweest. Als Tyrell te horen krijgt dat hij zijn promotie niet krijgt en gaat hobo boksen ligt Elliot in het ziekenhuis na zijn val van de pier.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, is dat buiten Elliott om of is dat gewoon een andere persoonlijkheid van Elliott? Bij mensen die echt dergelijke persoonlijkheidsstoornissen hebben zijn dat vaak volstrekt gescheiden entiteiten voor zover ik weet.
Wat als hij tegen dat vrouwtje van Fsociety aanschreeuwt en haar echt bij de armen pakt?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:27 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Ook dat kan onderdeel van de illusie vanuit het oogpunt van Elliott, daarom haal ik ook de 4 koffiebekers aan.....
Inderdaad, lekker katje daar.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Frankie Shaw
Dan moet je BMS kijken
Blue Mountain State
Toen ze nog niet zo bekend was had ik een van de eerste afleveringen waarin ze speelde op m'n telefoon in de trein van Leiden naar Amsterdam en die keek ik met een biertje ernaast. Toen gepost op Facebook, BMS in the train to Amsterdam en haar getagd op het scherm en die had ze toen geaccepteerd en gebruikt als profielfoto
En dit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:39 schreef dumble het volgende:
Deze serie is goed op weg om mijn all time favorite te worden, damn wat een goede episode deze week! Die laatste scene was echt sick, fuckin trippy. Zorg dat je je volume voluit hebt staan!
Zweeds, die acteur is ook een Zweed. Zij is Deens.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:45 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik vind die Tyrell met zijn vrouw wel geweldige personages. Enig idee waarom ze Japans (?) tegen elkaar praten?
oh, LOL. Ik dacht Japans. Wat een fail.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:02 schreef Divje het volgende:
[..]
Zweeds, die acteur is ook een Zweed. Zij is Deens.
Maar waarom ze dat in de serie spreken.. Iets met character building ofzo?
Maar waarom ze het in de serie spreken, geen idee.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:22 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
oh, LOL. Ik dacht Japans. Wat een fail.Dat verklaart een hoop ja
.
Die vrouw is ook niet mis qua knapheid, hoe heet ze? (in het echt). Kan haar niet goed vinden op IMDBquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:26 schreef Divje het volgende:
[..]
Maar waarom ze het in de serie spreken, geen idee.
Ze doen me beide wel sterk denken aan zo'n Zweeds/Deense thriller-serie. Zat ook zo'n apart koppel in met een beetje rare trekjes
Tof duo wel ja
Het geeft evil corp een wat internationaler karakter dan het zoveelste amerikaanse bedrijf. En dat ze voor Scandinavische karakters gekozen hebben ligt denk ik inderdaad aan de populairitijd van dergelijke thrillers.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:26 schreef Divje het volgende:
[..]
Maar waarom ze het in de serie spreken, geen idee.
Ze doen me beide wel sterk denken aan zo'n Zweeds/Deense thriller-serie. Zat ook zo'n apart koppel in met een beetje rare trekjes
Tof duo wel ja
Vind ze ook uitzonderlijk goed acteren. Lijkt wel of het een hele andere acteertechniek is ofzo dan Amerikaanse acteurs. Of lul ik nu wartaal? Valt jullie dat op?quote:
Stephanie Corneliussen - IMDbquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:52 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Die vrouw is ook niet mis qua knapheid, hoe heet ze? (in het echt). Kan haar niet goed vinden op IMDB
Hello Ladiesquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:25 schreef Tim86 het volgende:
Oh had niet gezien dat ze dezelfde chick was als in de Hello ladies film
quote:Op maandag 8 juni 2015 16:29 schreef jogy het volgende:
Goede serie, komt realistisch over en de hoofdpersoon is een held.
Nouja, ik ben er ook nog niet helemaal over uit maar de meeste Scandinavische acteurs die ik heb gezien hebben een soort kalmte over hun heen. Nooit hysterisch gedoe als bij veel Amerikanenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:56 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Vind ze ook uitzonderlijk goed acteren. Lijkt wel of het een hele andere acteertechniek is ofzo dan Amerikaanse acteurs. Of lul ik nu wartaal? Valt jullie dat op?
Valt mee, want ze hebben geen financiėle producten of zo.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Droopie het volgende:
Ik ben fan, de link tussen E Corp en Apple lag er wel heel dik bovenop vond ik. Benieuwd of meer mensen dat vonden en de juristen van Apple dit ook zo ervaren
Dat vond ik ook tof inderdaad. En er werd niet echt poep gepraar. Er werd ook echt gesproken over Gnome en KDE.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:51 schreef Monolith het volgende:
Wel een interessante serie tot nu toe. Benieuwd welke kant het verhaal op gaat. Een Fight Club achtige ontknoping zou best kunnen. Natuurlijk is dat ietwat cliché, maar dat is bijna elke ontknoping in dit soort series.
Ik ben al lang blij dat ze een redelijk realistisch beeld van hacken middels linux terminals weten neer te zetten in plaats van al die onzinnige exotische visuals die ze er doorgaans tegenaan gooien.
Ik heb er geen verstand van, maar komt dit overeen met echte hackers? Kunnen die ook gevangenisdeuren openen etc? Heb daar nog nooit iets van gehoord.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat vond ik ook tof inderdaad. En er werd niet echt poep gepraar. Er werd ook echt gesproken over Gnome en KDE.
Ik heb pas de eerste episode gezien. Dus niet spoilen svp.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:52 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar komt dit overeen met echte hackers? Kunnen die ook gevangenisdeuren openen etc? Heb daar nog nooit iets van gehoord.
Oei, dan zou ik snel inhalen als ik jou wasquote:Op zondag 2 augustus 2015 20:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb pas de eerste episode gezien. Dus niet spoilen svp.
Tot nu toe is het wel enigszins realistisch. Vooral het gebruik van de terminals en dergelijke. Verder klopt de techpraat wel tot nu toe.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:55 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Oei, dan zou ik snel inhalen als ik jou was. Hier wordt wel vanuit gegaan dat men alles gezien heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |