Ik ga mezelf gewoon wel meteen waterboarden.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk de eerste aflevering van het nieuwe seizoen.
Ik had hetzelfde, hoop dat de volgende weer beter is...quote:Op maandag 20 juli 2015 21:18 schreef Ooku het volgende:
Rare aflevering numero 4. Kon moeilijk mijn aandacht erbij houden.
Oneens. Al zijn hersenspinsels worden weergegeven. E Corp heet daar nog steeds evil Corp. Ook als hij er niet bij is. Dus mr robot kan nog steeds een illusie zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:55 schreef kastanova het volgende:
Dit was alweer een stuk beter! En gezien alle conversaties met mr. Robot gaat de theorie dat hij slechts een hersenspinsel is ook niet op.
Alles kan natuurlijk nog een illusie zijn. Wat echter bij voorgaande afleveringen werd geroepen is dat mr. Robot geen enkele interactie had met andere personages, terwijl dat nu duidelijk wel het geval was.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Oneens. Al zijn hersenspinsels worden weergegeven. E Corp heet daar nog steeds evil Corp. Ook als hij er niet bij is. Dus mr robot kan nog steeds een illusie zijn.
Jup. Ik heb zelf nog geprobeerd te kijken hoe iets dan alsnog een illusie zou kunnen zijn, bijv. dat hij zgn. aan de zijkant denkt te staan en ondertussen in de vorm van Mr Robot alles doet. Maar dat kwam gewoon niet logisch over. Cinematografisch hebben ze er ook rekening mee gehouden door anderen duidelijk naar de kant van Mr Robot te laten kijken. En het vele aanraken was natuurlijk ook zeer opvallend en daarmee gewoon expres.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Alles kan natuurlijk nog een illusie zijn. Wat echter bij voorgaande afleveringen werd geroepen is dat mr. Robot geen enkele interactie had met andere personages, terwijl dat nu duidelijk wel het geval was.
Ik heb nog het idee dat het een veel bredere illusie is. Dat Elliott opeens ook zo hard is tegen een beveiliger, het feit dat Tyrell ook zo prominent aanwezig is en de manier waarop hij interacteert met Elliott doen me ook vermoeden dat hij en Elliott ook gewoon dezelfde persoon zouden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:26 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Jup. Ik heb zelf nog geprobeerd te kijken hoe iets dan alsnog een illusie zou kunnen zijn, bijv. dat hij zgn. aan de zijkant denkt te staan en ondertussen in de vorm van Mr Robot alles doet. Maar dat kwam gewoon niet logisch over. Cinematografisch hebben ze er ook rekening mee gehouden door anderen duidelijk naar de kant van Mr Robot te laten kijken. En het vele aanraken was natuurlijk ook zeer opvallend en daarmee gewoon expres.
Ik denk nog steeds dat het een verzinsel is, omdat het de afgelopen aflevering weer te gemaakt over kwam en een echte conversatie er niet is geweest, en wellicht, ondanks dat ik het dus niet logisch vond, het wel degelijk zo is dat het een soort van outer-body-ding was.
Dat is een interessante kijk dat, over Tyrell. Inderdaad komt Tyrell zeer vreemd over. Niet alleen de persoon, maar ook alles eromheen, qua hoe het er allemaal uitziet. Zal daar vanaf nu ook eens rekening mee houden. Als ik effe door de laatste aflevering heen skip is dat inderdaad een mogelijkheid. Mr Robot is ook de enige die Elliot instrueert over hoe hij met Tyrell om moet gaan. Die dikke met die baard laat vervolgens wel zien waar die executive lounge is, maar dat kan ook anders ingegeven zijn. Ze vragen bijv. 'are you trying to piss him off', waarbij de kijker moet denken dat dit over Tyrell gaat, maar het zou ook over Elliot kunnen gaan wanneer Tyrell gewoon een verzonnen personage van Elliots zieke geest is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb nog het idee dat het een veel bredere illusie is. Dat Elliott opeens ook zo hard is tegen een beveiliger, het feit dat Tyrell ook zo prominent aanwezig is en de manier waarop hij interacteert met Elliott doen me ook vermoeden dat hij en Elliott ook gewoon dezelfde persoon zouden kunnen zijn.
Vond ik ook wel een leuke verrassing trouwens. Misschien dachten ze halverwege dat mr robot geen waanbeeld wilde laten zijn of het was en geplande brainfuck. Ik denk het eerste en hoop het laatste.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Alles kan natuurlijk nog een illusie zijn. Wat echter bij voorgaande afleveringen werd geroepen is dat mr. Robot geen enkele interactie had met andere personages, terwijl dat nu duidelijk wel het geval was.
Vanaf het begin lijkt het me duidelijk dat Mr. Robot een illusie is (Fightclub rip off). ook in deze aflevering zie je bijv in de auto dat niemand direct op Mr. Robot reageert. Wat me wel opviel in het begin vd aflevering is dat er 4 bekertjes koffie op tafel stondenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je de scène in die bar gemist? Mr robot botst zogenaamd tegen iemand op die ook reageert, terwijl Elliott aan een tafel zit.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:21 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Vanaf het begin lijkt het me duidelijk dat Mr. Robot een illusie is (Fightclub rip off). ook in deze aflevering zie je bijv in de auto dat niemand direct op Mr. Robot reageert. Wat me wel opviel in het begin vd aflevering is dat er 4 bekertjes koffie op tafel stondenOok een voor Mr. Robot.
Ook dat kan onderdeel van de illusie vanuit het oogpunt van Elliott, daarom haal ik ook de 4 koffiebekers aan.....quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je de scène in die bar gemist? Mr robot botst zogenaamd tegen iemand op die ook reageert, terwijl Elliott aan een tafel zit.
Enkel het idee dat Mr robot een illusie is lijkt vooralsnog wat te voorbarig geweest. Ik vermoed een veel bredere illusie of wellicht nog een andere interessante optie.
Zoals ik in mijn eerste post al zei, alles kan een illusie van Elliott zijn. Elke persoon, elke interactie, elke gebeurtenis, enzovoort. De speculatie was echter dat enkel Elliott interacteerde met Mr. Robot. Dat lijkt niet echt het geval.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:27 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Ook dat kan onderdeel van de illusie vanuit het oogpunt van Elliott, daarom haal ik ook de 4 koffiebekers aan.....
Lijkt idd. De interactie waar jij het over hebt is alleen wanneer Elliott erbij is of eerst zelf interactie heeft met Mr. Robot, dus lijkt het mij dat je dit ziet vanuit het perspectief van Elliott. In de auto reageert niemand op Mr. Robot.... Maar goed ieder zijn interpretatiequote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik in mijn eerste post al zei, alles kan een illusie van Elliott zijn. Elke persoon, elke interactie, elke gebeurtenis, enzovoort. De speculatie was echter dat enkel Elliott interacteerde met Mr. Robot. Dat lijkt niet echt het geval.
Het kan nog steeds een illusie van Elliott zijn, maar nogmaals dat kan Tyrell ook zijn.
Het lijkt in ieder geval niet uit te draaien op een simpel Fight Club verhaaltje.
Hoe verklaar je dan de hele verhaallijn die Tyrell buiten Elliott om heeft?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb nog het idee dat het een veel bredere illusie is. Dat Elliott opeens ook zo hard is tegen een beveiliger, het feit dat Tyrell ook zo prominent aanwezig is en de manier waarop hij interacteert met Elliott doen me ook vermoeden dat hij en Elliott ook gewoon dezelfde persoon zouden kunnen zijn.
Tja, is dat buiten Elliott om of is dat gewoon een andere persoonlijkheid van Elliott? Bij mensen die echt dergelijke persoonlijkheidsstoornissen hebben zijn dat vaak volstrekt gescheiden entiteiten voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:45 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan de hele verhaallijn die Tyrell buiten Elliott om heeft?
Je zou het precies na kunnen kijken maar ik heb het idee dat Elliot en Tyrell op dezelfde momenten op verschillende plekken zijn geweest. Als Tyrell te horen krijgt dat hij zijn promotie niet krijgt en gaat hobo boksen ligt Elliot in het ziekenhuis na zijn val van de pier.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, is dat buiten Elliott om of is dat gewoon een andere persoonlijkheid van Elliott? Bij mensen die echt dergelijke persoonlijkheidsstoornissen hebben zijn dat vaak volstrekt gescheiden entiteiten voor zover ik weet.
Wat als hij tegen dat vrouwtje van Fsociety aanschreeuwt en haar echt bij de armen pakt?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:27 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Ook dat kan onderdeel van de illusie vanuit het oogpunt van Elliott, daarom haal ik ook de 4 koffiebekers aan.....
Inderdaad, lekker katje daar.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Frankie Shaw
Dan moet je BMS kijken
Blue Mountain State
Toen ze nog niet zo bekend was had ik een van de eerste afleveringen waarin ze speelde op m'n telefoon in de trein van Leiden naar Amsterdam en die keek ik met een biertje ernaast. Toen gepost op Facebook, BMS in the train to Amsterdam en haar getagd op het scherm en die had ze toen geaccepteerd en gebruikt als profielfoto
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |