abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154498434
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kijk de eerste aflevering van het nieuwe seizoen. :P
Ik ga mezelf gewoon wel meteen waterboarden. ^O^
pi_154498740
Rare aflevering numero 4. Kon moeilijk mijn aandacht erbij houden.
pi_154499493
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:18 schreef Ooku het volgende:
Rare aflevering numero 4. Kon moeilijk mijn aandacht erbij houden.
Ik had hetzelfde, hoop dat de volgende weer beter is...
pi_154604701
Dit was alweer een stuk beter! En gezien alle conversaties met mr. Robot gaat de theorie dat hij slechts een hersenspinsel is ook niet op.
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 24 juli 2015 @ 19:16:39 #155
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154605278
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:55 schreef kastanova het volgende:
Dit was alweer een stuk beter! En gezien alle conversaties met mr. Robot gaat de theorie dat hij slechts een hersenspinsel is ook niet op.
Oneens. Al zijn hersenspinsels worden weergegeven. E Corp heet daar nog steeds evil Corp. Ook als hij er niet bij is. Dus mr robot kan nog steeds een illusie zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 24 juli 2015 @ 19:31:39 #156
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_154605639
Ik vond het allemaal maar een beetje rommelig en makkelijk gaan in dat gebouw. Had er wel iets meer van verwacht.
pi_154605712
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Oneens. Al zijn hersenspinsels worden weergegeven. E Corp heet daar nog steeds evil Corp. Ook als hij er niet bij is. Dus mr robot kan nog steeds een illusie zijn.
Alles kan natuurlijk nog een illusie zijn. Wat echter bij voorgaande afleveringen werd geroepen is dat mr. Robot geen enkele interactie had met andere personages, terwijl dat nu duidelijk wel het geval was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_154606026
Ik vond 5 een vette aflevering hoor.
pi_154607067
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Alles kan natuurlijk nog een illusie zijn. Wat echter bij voorgaande afleveringen werd geroepen is dat mr. Robot geen enkele interactie had met andere personages, terwijl dat nu duidelijk wel het geval was.
Jup. Ik heb zelf nog geprobeerd te kijken hoe iets dan alsnog een illusie zou kunnen zijn, bijv. dat hij zgn. aan de zijkant denkt te staan en ondertussen in de vorm van Mr Robot alles doet. Maar dat kwam gewoon niet logisch over. Cinematografisch hebben ze er ook rekening mee gehouden door anderen duidelijk naar de kant van Mr Robot te laten kijken. En het vele aanraken was natuurlijk ook zeer opvallend en daarmee gewoon expres.

Ik denk nog steeds dat het een verzinsel is, omdat het de afgelopen aflevering weer te gemaakt over kwam en een echte conversatie er niet is geweest, en wellicht, ondanks dat ik het dus niet logisch vond, het wel degelijk zo is dat het een soort van outer-body-ding was.
pi_154607299
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:26 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Jup. Ik heb zelf nog geprobeerd te kijken hoe iets dan alsnog een illusie zou kunnen zijn, bijv. dat hij zgn. aan de zijkant denkt te staan en ondertussen in de vorm van Mr Robot alles doet. Maar dat kwam gewoon niet logisch over. Cinematografisch hebben ze er ook rekening mee gehouden door anderen duidelijk naar de kant van Mr Robot te laten kijken. En het vele aanraken was natuurlijk ook zeer opvallend en daarmee gewoon expres.

Ik denk nog steeds dat het een verzinsel is, omdat het de afgelopen aflevering weer te gemaakt over kwam en een echte conversatie er niet is geweest, en wellicht, ondanks dat ik het dus niet logisch vond, het wel degelijk zo is dat het een soort van outer-body-ding was.
Ik heb nog het idee dat het een veel bredere illusie is. Dat Elliott opeens ook zo hard is tegen een beveiliger, het feit dat Tyrell ook zo prominent aanwezig is en de manier waarop hij interacteert met Elliott doen me ook vermoeden dat hij en Elliott ook gewoon dezelfde persoon zouden kunnen zijn.
pi_154607712
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb nog het idee dat het een veel bredere illusie is. Dat Elliott opeens ook zo hard is tegen een beveiliger, het feit dat Tyrell ook zo prominent aanwezig is en de manier waarop hij interacteert met Elliott doen me ook vermoeden dat hij en Elliott ook gewoon dezelfde persoon zouden kunnen zijn.
Dat is een interessante kijk dat, over Tyrell. Inderdaad komt Tyrell zeer vreemd over. Niet alleen de persoon, maar ook alles eromheen, qua hoe het er allemaal uitziet. Zal daar vanaf nu ook eens rekening mee houden. Als ik effe door de laatste aflevering heen skip is dat inderdaad een mogelijkheid. Mr Robot is ook de enige die Elliot instrueert over hoe hij met Tyrell om moet gaan. Die dikke met die baard laat vervolgens wel zien waar die executive lounge is, maar dat kan ook anders ingegeven zijn. Ze vragen bijv. 'are you trying to piss him off', waarbij de kijker moet denken dat dit over Tyrell gaat, maar het zou ook over Elliot kunnen gaan wanneer Tyrell gewoon een verzonnen personage van Elliots zieke geest is.

Dit verklaart ook hoe hij in staat kan zijn om zo tegen die rondleider te doen, en daarop tegen Tyrell op loopt; in zijn sociale bewustzijn is Tyrell met het maken van dat soort opmerkingen naar voren gekomen. dat hij Tyrell daarvoor even zag, heeft het soort van kunnen opstarten oid.
pi_154607957
Precies, genoeg voer voor speculatie. ;)
Ik ben in ieder geval blij dat het niet een standaard Mr Robot = Tyler Durden verhaaltje lijkt te worden.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:01:58 #163
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154607972
quote:

[..]

Vond ik ook wel een leuke verrassing trouwens. Misschien dachten ze halverwege dat mr robot geen waanbeeld wilde laten zijn of het was en geplande brainfuck. Ik denk het eerste en hoop het laatste.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:21:39 #164
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_154608532
quote:

[..]

Vanaf het begin lijkt het me duidelijk dat Mr. Robot een illusie is (Fightclub rip off). ook in deze aflevering zie je bijv in de auto dat niemand direct op Mr. Robot reageert. Wat me wel opviel in het begin vd aflevering is dat er 4 bekertjes koffie op tafel stonden :? Ook een voor Mr. Robot.
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_154608634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 21:21 schreef Preston_Marlowe het volgende:

[..]

Vanaf het begin lijkt het me duidelijk dat Mr. Robot een illusie is (Fightclub rip off). ook in deze aflevering zie je bijv in de auto dat niemand direct op Mr. Robot reageert. Wat me wel opviel in het begin vd aflevering is dat er 4 bekertjes koffie op tafel stonden :? Ook een voor Mr. Robot.
Heb je de scène in die bar gemist? Mr robot botst zogenaamd tegen iemand op die ook reageert, terwijl Elliott aan een tafel zit.
Enkel het idee dat Mr robot een illusie is lijkt vooralsnog wat te voorbarig geweest. Ik vermoed een veel bredere illusie of wellicht nog een andere interessante optie.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:27:33 #166
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_154608674
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 21:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heb je de scène in die bar gemist? Mr robot botst zogenaamd tegen iemand op die ook reageert, terwijl Elliott aan een tafel zit.
Enkel het idee dat Mr robot een illusie is lijkt vooralsnog wat te voorbarig geweest. Ik vermoed een veel bredere illusie of wellicht nog een andere interessante optie.
Ook dat kan onderdeel van de illusie vanuit het oogpunt van Elliott, daarom haal ik ook de 4 koffiebekers aan.....
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_154608793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 21:27 schreef Preston_Marlowe het volgende:

[..]

Ook dat kan onderdeel van de illusie vanuit het oogpunt van Elliott, daarom haal ik ook de 4 koffiebekers aan.....
Zoals ik in mijn eerste post al zei, alles kan een illusie van Elliott zijn. Elke persoon, elke interactie, elke gebeurtenis, enzovoort. De speculatie was echter dat enkel Elliott interacteerde met Mr. Robot. Dat lijkt niet echt het geval.

Het kan nog steeds een illusie van Elliott zijn, maar nogmaals dat kan Tyrell ook zijn.

Het lijkt in ieder geval niet uit te draaien op een simpel Fight Club verhaaltje.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:39:19 #168
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_154609012
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 21:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik in mijn eerste post al zei, alles kan een illusie van Elliott zijn. Elke persoon, elke interactie, elke gebeurtenis, enzovoort. De speculatie was echter dat enkel Elliott interacteerde met Mr. Robot. Dat lijkt niet echt het geval.

Het kan nog steeds een illusie van Elliott zijn, maar nogmaals dat kan Tyrell ook zijn.

Het lijkt in ieder geval niet uit te draaien op een simpel Fight Club verhaaltje.
Lijkt idd. De interactie waar jij het over hebt is alleen wanneer Elliott erbij is of eerst zelf interactie heeft met Mr. Robot, dus lijkt het mij dat je dit ziet vanuit het perspectief van Elliott. In de auto reageert niemand op Mr. Robot.... Maar goed ieder zijn interpretatie ^O^ Ik ben toch bang voor een deceptie....Het mysterieuze houd het boeiend, maar dat kan je niet te lang blijven melken. Ik wil eigenlijk ook geen antwoorden of verklaring, dat zou alleen maar afdoen aan de serie imo
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:45:34 #169
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_154613149
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan de hele verhaallijn die Tyrell buiten Elliott om heeft?
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_154613403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:45 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan de hele verhaallijn die Tyrell buiten Elliott om heeft?
Tja, is dat buiten Elliott om of is dat gewoon een andere persoonlijkheid van Elliott? Bij mensen die echt dergelijke persoonlijkheidsstoornissen hebben zijn dat vaak volstrekt gescheiden entiteiten voor zover ik weet.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:53:49 #171
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_154615066
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, is dat buiten Elliott om of is dat gewoon een andere persoonlijkheid van Elliott? Bij mensen die echt dergelijke persoonlijkheidsstoornissen hebben zijn dat vaak volstrekt gescheiden entiteiten voor zover ik weet.
Je zou het precies na kunnen kijken maar ik heb het idee dat Elliot en Tyrell op dezelfde momenten op verschillende plekken zijn geweest. Als Tyrell te horen krijgt dat hij zijn promotie niet krijgt en gaat hobo boksen ligt Elliot in het ziekenhuis na zijn val van de pier.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_154617789
Ik ga eens kijken of er in ep1 al hints zitten naar niet bestaande mensen.
pi_154631559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 21:27 schreef Preston_Marlowe het volgende:

[..]

Wat als hij tegen dat vrouwtje van Fsociety aanschreeuwt en haar echt bij de armen pakt?

Verder is het met Tyrell natuurlijk wel zo dat hij met die promotie zit en daarover met die anderen spreekt plus zijn vrouw en dan ook nog eens in het Zweeds. Dan zou Elliot dus nòg een vriendin moeten hebben plus met die mensen in contact staan en dat huis hebben plus een auto met chauffeur, etc.etc.
pi_154656803
Als je zo gaat denken kan je de 'twist' gewoon komen in de vorm dat wij heel veel van Elliot zelf zien, maar hij eigenlijk normaal Tyrell is.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 27 juli 2015 @ 17:16:15 #175
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154678541
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:36 schreef JDx het volgende:

[..]

Frankie Shaw :D

Dan moet je BMS kijken :P

Blue Mountain State

Toen ze nog niet zo bekend was had ik een van de eerste afleveringen waarin ze speelde op m'n telefoon in de trein van Leiden naar Amsterdam en die keek ik met een biertje ernaast. Toen gepost op Facebook, BMS in the train to Amsterdam en haar getagd op het scherm en die had ze toen geaccepteerd en gebruikt als profielfoto :P
Inderdaad, lekker katje daar.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')