abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:23:45 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_153085914
Zo begon het:

Imker Jan Bos heeft al 35 jaar bijenvolken als hobby.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de imker, de bloempjes en de bijtjes: wie biedt?

BEHALVE GELD, OOK BELANGRIJKE DONATIES (Waarvoor eeuwig hulde en dank!):


Whiskers2009
- zet zich minstens evenveel als superworm voor de actie in en dient de zaak vanaf zondagavond letterlijk compléét: op slaap na, is ze altijd aanwezig voor vragen, antwoorden, donaties, suggesties en snelle en donateurvriendelijke reacties. Sfeer in het topic verhogend, superworm en anderen op de hoogte stellend, lijstjes bijhoudend - moest ze betaald worden, dan is dat vanaf zondag zeker voor 16 uur werk per dag!

hoink581 - cameraman, editor voor het aanbieden van camerasysteem, geld en dergelijke. Voorbeeld van zijn miraculeuze kunsten:


Goldfinger1963 - doneert helemaal uit zichzelf een compleet camerasysteem, met vier beveiligingscamera, kablage, monitor en andere benodigdheden. Ook heeft en doneert hij een (vooralsnog) defect systeem, dat indien het niet opgelapt kan worden bij Bos opgehangen kan worden als afschrikking. Deze in België wonende eindbaas zal zondag om 14:00 aan nog zo'n eindbaas, Tankiej, rond de Nederlandse grens, het systeem overhandigen. Tankiej, die in het dorp naast superworm woont, geeft het dan aan superworm.

Tankiej - Gaat zondag helemaal naar België om de camerasystemen van Goldfinger in ontvangst te nemen en naar de juiste provincie (Utrecht) te rijden!

Dr_Flash - niet alleen vier (!) keer gedoneerd maar daarnaast ook donderdag helemaal vanuit Deventer gekomen om de situatie bij Bos te inspecteren.

Harry64 - zelfde verhaal, hoewel vanuit Hilversum kwam hij mee om zijn vakkundige kennis op de camerasituatie los te laten!

Candaasje - helpt de actie aan een echte, heuse, zelf gedesignde poster! _O_

Gramps - reed superworm naar De Bilt (want student, geen rijbewijs), denkt actief mee en haalde ook Flash van het station op.

Donateurs van geld, goederen, input, ideeën en andere zaken, extreem bedankt!

---

UPDATE NA BIJENBEZOEK AAN IMKER BOS op do 23 januari 2014:


Foto's Dr_Flash:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
UPDATE zaterdag 25 januari 2014
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:19 schreef superworm het volgende:
Zo, toe maar! Was de reactie van Imkermevrouw, van de Frater én nu ook van Bos toen hij het bedrag hoorde. Gedurende het gesprek bleek echter één ding duidelijk. Wat eergisteren al werd vermoed, is ook zo: Bos is het type mens dat trots is op het zelf kunnen onderhouden van zijn hobby. Hij gaf daarom ook aan dat hij eigenlijk zélf het liefste dummy's koopt en hoewel hij de donaties en actie op prijs stelt, adviseert om er andere bijen(houders) mee blij te gaan maken.

Gelukkig voorzagen we al dat we Bos maar voor een heel klein, te verwaarlozen deel van het bedrag kunnen helpen. Daartoe werden al eerder posts gemaakt met actieplannen ná Bos. Vanzelfsprekend gaan we de bijtjes alsnog helpen.

Een voorbeeldje (het zoeken van een door vandalisme geteisterde imker voor het camerasysteem) werd al eerder geopperd. Hoe en wat er precies gaat gebeuren, gaat daarom de komende dagen blijken maar niet getreurd, want het plan blijft exact hetzelfde; elke cent voor de bijen inzetten.

Er zijn een aantal landelijke imkerorganisaties en een UU-expert op gebied van bijen(sterfte), die ongetwijfeld meer kunnen vertellen over wat er zoal nodig is. Die benaderen (i.s.m./met goedkeuring van FOK! PR indien nodig) is dus de prioriteit komende dagen.

UPDATE dinsdag 28 januari 2014
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
"Zó" was ook de reactie van Jeroen Vorstman van de NBV toen hij van onze actie en de opbrengst hoorde. Hij was dan ook zeer bereid heel hard met ons mee te denken, maar wil er wel even een nachtje over slapen. Dit zodat hij ons nog beter kan helpen en de aan ons gedoneerde gelden en goederen op de allerbeste plek terecht zullen komen.

Hij gaat morgen ook even overleggen met zijn collega Gerda Boogaards, die contact heeft met de leden. Zij weet wellicht welke gedupeerde hobbyimkers wel een camerasysteem kunnen gebruiken om hun bijtjes tegen diefstal en vandalisme te beschermen. "Diefstal??", hoor ik jullie al denken. Ja, diefstal! In tijden van bijenschaarste zijn er kennelijk ook bijendievende imkers actief, die hun eigen bijenvolken aanvullen door die maar van anderen te stelen. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat we een hobby-imker gaan vinden die de camerasystemen goed kan gebruiken!

Nog even afwachten aan wie en wat we uiteindelijk gaan doneren dus, maar zoals jullie zien zijn we achter de schermen druk bezig om dit in goede banen te leiden. Binnenkort meer!
Mededelingen (LEES EERST):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:23:56 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_153085921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:29 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Even lokken....

[..]

[..]

Ik ben in principe van Fok! af, maar logde een paar dagen geleden in om een PM aan superworm te sturen over dit:

quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:41 schreef Molurus het volgende:
Ik weet niet of er nog budget over is, maar dit klinkt als een imker die hulp kan gebruiken:

https://twitter.com/MMastenbroek/status/603192350752579585

"Diep, diep triest. Bijenkasten compleet gesloopt in Delfgauw. Imker is erg verdrietig en meer dan woedend!"

[ afbeelding ]

-O-

Volgens mij zou er namelijk inderdaad nog geld over moeten zijn (al is er wel degelijk eea uitgegeven én verantwoord aan bijenvolkeren vd imkervereniging van dhr Aarts + het werkende camerasysteem naar een imkervereniging in Reusel). Kwam nu even kijken of superworm gereageerd had op die PM. Dat heeft hij (nog) niet.

Superworm is ooit met de actie begonnen (en ik ben aangehaakt) en het geld is op een rekening van hem gestort. Ik kan er dus niet bij en ik kan ook niet zien wat er precies nog over is. Daarvoor moeten jullie echt bij hem zijn.

Maar mijn hart ligt zeker nog wel bij de bijtjes anders had ik niet ingelogd (terwijl ik van Fok! af ben) om een PM naar hem te sturen nadat ik betreffend nieuwsbericht las.

TLDR: heb het nieuwsbericht over de imker in Delfgauw ook gezien en er een PM over gestuurd aan superworm. Superworm is de actie gestart en het geld is op zijn rekening gestort. Ik heb daar geen zicht op en kan er ook niet bij. Jullie moeten echt bij superworm zijn daarvoor

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-05-2015 21:30:42 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:27:24 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_153086086
Allen: hierboven mijn antwoord

quote:
13s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 01:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat er vanuit fok zo'n welwillende actie opgezet is ook. Mensen zijn niet helemaal geschift jwz. Zwaar jammer dit, en zo nietnodig.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 10:20 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk vind ik het teleurstellend, dat het topic en het goede doel opgelost raken.

Jammer dat er geen verantwoording meer plaatsvindt van de besteding van het bedrag aan welk goed doel dan ook.

Er is zelfs een mod bij betrokken!
Laat de goede naam van fok en dergl. acties toch niet bezoedelen.

Straks is het topic dicht en het geld foetsie waarmee leuke dingen voor bijen en imkers gedaan hadden kunnen worden...

-O-
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En inmiddels weer bijna een maand later... :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:23 schreef Molurus het volgende:
Wat is hier gebeurd? -O-

Waar zijn Superworm en Whiskers2009?
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:52 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

[..]

:{
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_153086835
Goed van je Whiskers om een nieuw topic te openen.

Dan kunnen we eens op antwoord wachten van Superworm... (8>
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:07:40 #5
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153087993
Bedankt voor de update!

Nu maar hopen dat we iets horen van Superworm.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2015 @ 23:03:21 #6
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_153089947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Allen: hierboven mijn antwoord

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

_O_
dank voor de update whiskers :*
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:19:54 #7
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_153093013
Ik zie verdacht weinig bijen bij mij in de omgeving. Gisteren voor het eerst de 1e gezien. Toen las ik het bericht over de imker in Delfgauw... Dat is hier om de hoek.... -O-

Ik doe met mijn balkon mn best om veel bloeiers te kweken voor de bijen en dan gebeurt dit... :X }:| |:(

Ik heb vandaag mijn eerste betaalde werkdag gehad sinds........ maar als ik evt nog iets moet bijdragen dan ben ik daar aan het einde van deze maand zeer zeker toe bereid! Blijf met je klauwen af van onze bij!
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_153494001
bzzz bzzz bzzz

Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage zondag 21 juni 2015 @ 22:08:38 #9
145738 superworm
is erbij
pi_153730438
Hai iedereen! Even een gauwe update. Ben bizar druk de laatste maanden met mijn MA en MA-scriptie geweest -- de komende week zijn de laatste loodjes daar en hoop ik eindelijk klaar te zijn. Vanzelfsprekend zijn de bijtjes niet vergeten, slechts op een zijspoor terechtgekomen tijdelijk. De +- 1000 euro die nog moet worden uitgegeven wil ik daarom de komende maanden -eindelijk zomervakantie- vanzelfsprekend in goed overleg met jullie allemaal gaan besteden.

We kunnen bijvoorbeeld opnieuw proberen bijenvolken te kopen voor imkers met sterfte. Ik zou in dat geval persoonlijk het liefst focussen op imkers in midden-Nederland (zeg, prov. Utrecht, West-Gelderland) zodat ik zelf ook langs kan gaan om voor de donateurs wat foto's te maken en zo.

Daarnaast zijn er neem ik aan legio andere ideeen te verzinnen, waaronder een simpele donatie aan een van de grotere imkerverenigingen of -stichtingen. Persoonlijk zou het me ook leuk lijken om een deel van het geld te doneren aan bijv. de universiteit in Wageningen of een andere instelling die gericht onderzoek doet naar bijensterfte e.d.

Hoor het graag en excuses voor de langere afwezigheid!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 21 juni 2015 @ 22:20:35 #10
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153730890
Beter laat dan nooit. Goed om te horen dat je er nog bent!!!

Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 21 juni 2015 @ 22:22:12 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_153730940
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:08 schreef superworm het volgende:
Hai iedereen! Even een gauwe update. Ben bizar druk de laatste maanden met mijn MA en MA-scriptie geweest -- de komende week zijn de laatste loodjes daar en hoop ik eindelijk klaar te zijn. Vanzelfsprekend zijn de bijtjes niet vergeten, slechts op een zijspoor terechtgekomen tijdelijk. De +- 1000 euro die nog moet worden uitgegeven wil ik daarom de komende maanden -eindelijk zomervakantie- vanzelfsprekend in goed overleg met jullie allemaal gaan besteden.

We kunnen bijvoorbeeld opnieuw proberen bijenvolken te kopen voor imkers met sterfte. Ik zou in dat geval persoonlijk het liefst focussen op imkers in midden-Nederland (zeg, prov. Utrecht, West-Gelderland) zodat ik zelf ook langs kan gaan om voor de donateurs wat foto's te maken en zo.

Daarnaast zijn er neem ik aan legio andere ideeen te verzinnen, waaronder een simpele donatie aan een van de grotere imkerverenigingen of -stichtingen. Persoonlijk zou het me ook leuk lijken om een deel van het geld te doneren aan bijv. de universiteit in Wageningen of een andere instelling die gericht onderzoek doet naar bijensterfte e.d.

Hoor het graag en excuses voor de langere afwezigheid!
Worm, he, he, daar ben je dan!!!
Fijn dat je reageert en nog hart voor de actie hebt! En uiteraard ben ik nog steeds bereid je bij te staan. :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 21 juni 2015 @ 22:26:32 #12
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_153731086
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 21 juni 2015 @ 22:32:59 #13
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_153731318
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:26 schreef Cobra4 het volgende:
^O^
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2015 @ 22:52:48 #14
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_153731867
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:08 schreef superworm het volgende:
Hai iedereen! Even een gauwe update. Ben bizar druk de laatste maanden met mijn MA en MA-scriptie geweest -- de komende week zijn de laatste loodjes daar en hoop ik eindelijk klaar te zijn. Vanzelfsprekend zijn de bijtjes niet vergeten, slechts op een zijspoor terechtgekomen tijdelijk. De +- 1000 euro die nog moet worden uitgegeven wil ik daarom de komende maanden -eindelijk zomervakantie- vanzelfsprekend in goed overleg met jullie allemaal gaan besteden.

We kunnen bijvoorbeeld opnieuw proberen bijenvolken te kopen voor imkers met sterfte. Ik zou in dat geval persoonlijk het liefst focussen op imkers in midden-Nederland (zeg, prov. Utrecht, West-Gelderland) zodat ik zelf ook langs kan gaan om voor de donateurs wat foto's te maken en zo.

Daarnaast zijn er neem ik aan legio andere ideeen te verzinnen, waaronder een simpele donatie aan een van de grotere imkerverenigingen of -stichtingen. Persoonlijk zou het me ook leuk lijken om een deel van het geld te doneren aan bijv. de universiteit in Wageningen of een andere instelling die gericht onderzoek doet naar bijensterfte e.d.

Hoor het graag en excuses voor de langere afwezigheid!
^O^
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_153732071
Fijn eindelijk weer een update!
pi_155863048
Kick om het topic levend te houden.

Niet meer aanwezig in dit forum.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 14 september 2015 @ 23:55:59 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_156096052
en nu?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158704211
Schaamteloze bump, en de hoop dat de bijtjes goed de jaarwisseling door komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 20:59:23 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_158744741
Er was op NPO2 vandaag een bijzonder interessante en confronterende docu over bijen. Deze was het: More than honey

Bijen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_159365696


Best wel stil weer. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:32:16 #21
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163379864
Erg mooie bijenfoto's:

http://www.vox.com/2016/6(...)tor-week-bees-photos

Gebeurt hier nog wat trouwens? :{ Worm alweer 235 dagen offline zie ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:20:38 #22
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163433552
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:08 schreef superworm het volgende:

Vanzelfsprekend zijn de bijtjes niet vergeten, slechts op een zijspoor terechtgekomen tijdelijk. De +- 1000 euro die nog moet worden uitgegeven wil ik daarom de komende maanden -eindelijk zomervakantie- vanzelfsprekend in goed overleg met jullie allemaal gaan besteden.
Ik vind het ergens toch een beetje naar dat er 1000 Euro, een hoop geld, is ingezameld waar gewoon niets mee wordt gedaan.

Het lijkt er toch verdacht veel op dat de bijtjes zijn vergeten en het geld weg is. ;(

En het bijenleed gaat gewoon door:

quote:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160612_02335673

Imker verbijsterd: 500.000 bijen sterven na vergiftiging

MECHELEN - In het Kauwendaalbos in Mechelen zijn acht kasten met in totaal honderdduizenden bijen vergiftigd. De imker, een man uit Sint-Katelijne-Waver, overweegt om een klacht in te dienen bij de politie. Toen de man afgelopen donderdag naar de bijenkasten ging kijken, lagen alle diertjes plots dood op de grond.
"Ik zet mijn bijen al 35 jaar op dezelfde plek in het bos. Ze stonden er nu al een tweetal weken. Het was duidelijk dat ze vergiftigd waren, want de diertjes lagen voor een groot stuk voor de bijenkast. Wellicht heeft iemand met vergif gespoten aan de bijenkasten. Er zijn zo'n 500.000 bijen gedood. Ik kan het bijna niet geloven", vertelt de imker.

Regelmatige wandelaars in het bos hebben niets opgemerkt van de massale sterfte bij de bijen. De imker overweegt nu om klacht in te dienen. "Ik heb nog op andere plaatsen in de regio bijenkasten staan. Eén ding is zeker: in het Kauwendaalbos plaats ik nooit nog bijtjes", klinkt het beslist.


[ Bericht 22% gewijzigd door Molurus op 01-07-2016 13:31:31 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163439717
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:20 schreef Molurus het volgende:

Ik vind het ergens toch een beetje naar dat er 1000 Euro, een hoop geld, is ingezameld waar gewoon niets mee wordt gedaan.

Het lijkt er toch verdacht veel op dat de bijtjes zijn vergeten en het geld weg is. ;(

+1

Een minder geslaagde FOK! actie op deze manier..
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 19:02:59 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163441023
Zonde inderdaad, hadden we anders een ander doel mee kunnen steunen -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_163441231
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het ergens toch een beetje naar dat er 1000 Euro, een hoop geld, is ingezameld waar gewoon niets mee wordt gedaan.


Misschien heeft Superworm er wel hele leuke dingen mee gedaan :X
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 22:02:01 #26
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_163445945
quote:
8s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Misschien heeft Superworm er wel hele leuke dingen mee gedaan :X
Zullen we dat gewoon nog even niet doen. Nergens voor nodig nog. Wellicht is er een prima reden waarom hij al even niet online is geweest. We gaan proberen contact met hem op te nemen om hem te vragen om hier nog een update te geven :)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_163446031
Dat stel ik op prijs, dat jullie dat uitzoeken en om een update vragen.
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 22:19:33 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_163446518
Ik heb hem net gesproken en hij is inderdaad gewoon erg druk geweest. Hij wil het ook graag netjes afsluiten. En komt zeker zeer binnenkort online om even te overleggen hier. We vroegen ons af of mensen in dit topic wellicht nog suggesties hebben voor een mooi doel voor het resterende bedrag.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 22:20:40 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_163446556
Als iemand een bijen-gerelateerd doel weet, zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn :) in de geest van de oorspronkelijke actie en zo
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_163447077
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:02 schreef senesta het volgende:

[..]

Zullen we dat gewoon nog even niet doen. Nergens voor nodig nog. Wellicht is er een prima reden waarom hij al even niet online is geweest. We gaan proberen contact met hem op te nemen om hem te vragen om hier nog een update te geven :)
'Nog even niet' - Vanaf September 2014 is wel een dermate lange tijd dat twijfelen aan de intenties niet heel vreemd is. Maar mooi dat er een update komt.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 2 juli 2016 @ 10:20:08 #31
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_163453877
Oh, dit topic kan ik me nog herinneren, O+. Ben ook benieuwd naar de update!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:18:21 #32
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163454502
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:02 schreef senesta het volgende:

[..]

Zullen we dat gewoon nog even niet doen. Nergens voor nodig nog. Wellicht is er een prima reden waarom hij al even niet online is geweest. We gaan proberen contact met hem op te nemen om hem te vragen om hier nog een update te geven :)
^O^ Thanks!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:26:37 #33
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163454562
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:19 schreef senesta het volgende:
Ik heb hem net gesproken en hij is inderdaad gewoon erg druk geweest. Hij wil het ook graag netjes afsluiten. En komt zeker zeer binnenkort online om even te overleggen hier. We vroegen ons af of mensen in dit topic wellicht nog suggesties hebben voor een mooi doel voor het resterende bedrag.
Ik vind "het is erg druk geweest" toch een beetje raar klinken meer dan een jaar later. Niemand is zo lang te druk ergens mee.

Hoe dan ook goed om te horen dat er contact met hem is. Ik heb voor het moment geen directe ideeen, hoewel het wellicht aardig is om dit voor te leggen aan de NBV, wellicht dat zij iets weten.

En er is natuurlijk nog steeds het nodige nieuws over schade van imkers, zie voorgaand bericht over de imker in Mechelen. Ik zal de berichten in de gaten houden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163477231
Het zijn fokgelden...stort het geld dan in het fonds van Individual LIF / Individual's strijd tegen MS w/
pi_163478583
Hoeveel moeite is het om even een berichtje te typen tussendoor :')
:{w
  zondag 3 juli 2016 @ 10:45:17 #36
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_163479866
Kunnen we niet zelf ergens een FOK!-imker met FOK!-bijen bekostigen?

Als we het zelf niet kunnen plaatsen, misschien in een bijgerelateerd project? Ik kan er zo al een paar vinden:

http://www.bijenlint.nl/
http://www.ilovebeeing.nl/
http://www.bijenenzo.nl/

Persoonlijk zou ik het graag zo dicht bij de bij houden als mogelijk, en anders in elk geval iets met milieubehoud in Nederland.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_163854737
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 10:45 schreef Xaryna het volgende:
Kunnen we niet zelf ergens een FOK!-imker met FOK!-bijen bekostigen?

Als we het zelf niet kunnen plaatsen, misschien in een bijgerelateerd project? Ik kan er zo al een paar vinden:

http://www.bijenlint.nl/
http://www.ilovebeeing.nl/
http://www.bijenenzo.nl/

Persoonlijk zou ik het graag zo dicht bij de bij houden als mogelijk, en anders in elk geval iets met milieubehoud in Nederland.
Ik had het er laatst toevallig met mijn vriend over. Of het niet een idee was om ergens een Fok!bijenkast neer te zetten. En dan euh, af en toe wat potjes honing voor de donateurs ofzo? (Hoewel dat ook geen litersssss hoeft te zijn, de bijen moeten ook wat over houden natuurlijk. Zeker de eerste tijd met een nieuw volk is dat niet de hoogste prio) En natuurlijk updates over het wel en wee van de Fok!bijen. O+

Geen idee of er wat Fok!imkers bij elkaar in de buurt wonen?! maar dan kun je het samen doen (wel zo handig met vakanties e.d.). En anders is een imkercursus zo gevolgd ;)
(Ik ben geen imker, mijn vriend heeft wel afgelopen jaar de cursus gedaan. Dus zodoende kwamen we er een keer op. Wij hebben zelf namelijk geen plek aan huis voor een kast, dus waren aan het kijken of het anders met/bij iemand anders kon.)
  zaterdag 30 juli 2016 @ 21:41:05 #39
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_164118992
hulpvraag,heeft iemand verstand van slangen?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_164222643
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:19 schreef senesta het volgende:

Ik heb hem net gesproken en hij is inderdaad gewoon erg druk geweest. Hij wil het ook graag netjes afsluiten. En komt zeker zeer binnenkort online om even te overleggen hier.
Wat verstaan we nu eigenlijk precies onder 'binnenkort'?

We zijn toch gewoon weer een maand verder zonder teken van leven. (En we waren al ruim een jaar verder zonder enig bericht.)

Wellicht handig om daar nou eens concrete afspraken over te maken, want zo komt het er nooit van. Om heel eerlijk te zijn: ik geloof er inmiddels geen bal meer van dat hij het echt zo druk heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 augustus 2016 @ 14:59:41 #41
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_164223288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat verstaan we nu eigenlijk precies onder 'binnenkort'?

We zijn toch gewoon weer een maand verder zonder teken van leven. (En we waren al ruim een jaar verder zonder enig bericht.)

Wellicht handig om daar nou eens concrete afspraken over te maken, want zo komt het er nooit van. Om heel eerlijk te zijn: ik geloof er inmiddels geen bal meer van dat hij het echt zo druk heeft.
Wel erg jammer, inderdaad.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:00:08 #42
145738 superworm
is erbij
pi_164491728
Hoi! Laten we er inderdaad eens een eind aan gaan breien. Het is hier een combo van drukte en gewoon nooit meer op FOK! komen maar het geld is er nog altijd gewoon. In plaats van loze excuses lijkt actie me de beste oplossing. Als het aan mij ligt zou het gedoneerd worden aan een stichting t.b.v. bijensterfte of aan een onderzoeksintelling die daar onderzoek naar doet. Bijvoorbeeld een tak van de uni in Wageningen. Laten we het proberen binnen een maand goed terecht te laten komen. Dat verdienen de donateurs en de bijen. (Hou met suggesties rekening met het feit dat ik geen auto heb en in de omgeving van Amersfoort woon.) Ik zal dit topic elke week een paar keer checken tot we er klaar mee zijn.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_164491899
Bijenonderzoek klinkt goed ^O^ Red onze bij O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_164491992
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:00 schreef superworm het volgende:
Hoi! Laten we er inderdaad eens een eind aan gaan breien. Het is hier een combo van drukte en gewoon nooit meer op FOK! komen maar het geld is er nog altijd gewoon. In plaats van loze excuses lijkt actie me de beste oplossing. Als het aan mij ligt zou het gedoneerd worden aan een stichting t.b.v. bijensterfte of aan een onderzoeksintelling die daar onderzoek naar doet. Bijvoorbeeld een tak van de uni in Wageningen. Laten we het proberen binnen een maand goed terecht te laten komen. Dat verdienen de donateurs en de bijen. (Hou met suggesties rekening met het feit dat ik geen auto heb en in de omgeving van Amersfoort woon.) Ik zal dit topic elke week een paar keer checken tot we er klaar mee zijn.
Goed idee !
Ik zwaai naar dieren.
pi_164492236
Heb je niet een paar kratten bier gekocht van het geld dat over was?
Ik zwaai naar dieren.
pi_164492492
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:00 schreef superworm het volgende:
Hoi! Laten we er inderdaad eens een eind aan gaan breien. Het is hier een combo van drukte en gewoon nooit meer op FOK! komen maar het geld is er nog altijd gewoon. In plaats van loze excuses lijkt actie me de beste oplossing. Als het aan mij ligt zou het gedoneerd worden aan een stichting t.b.v. bijensterfte of aan een onderzoeksintelling die daar onderzoek naar doet. Bijvoorbeeld een tak van de uni in Wageningen. Laten we het proberen binnen een maand goed terecht te laten komen. Dat verdienen de donateurs en de bijen. (Hou met suggesties rekening met het feit dat ik geen auto heb en in de omgeving van Amersfoort woon.) Ik zal dit topic elke week een paar keer checken tot we er klaar mee zijn.
Mocht vervoer nodig zijn, geef maar een seintje. Ik woon ook in de omgeving van Amersfoort (heb toen dat camerasysteem bij jou gebracht) en heb een auto. Als ik kan en tijd heb ben ik altijd bereid te helpen :)
pi_164495486
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:00 schreef superworm het volgende:
Hoi! Laten we er inderdaad eens een eind aan gaan breien. Het is hier een combo van drukte en gewoon nooit meer op FOK! komen maar het geld is er nog altijd gewoon. In plaats van loze excuses lijkt actie me de beste oplossing. Als het aan mij ligt zou het gedoneerd worden aan een stichting t.b.v. bijensterfte of aan een onderzoeksintelling die daar onderzoek naar doet. Bijvoorbeeld een tak van de uni in Wageningen. Laten we het proberen binnen een maand goed terecht te laten komen. Dat verdienen de donateurs en de bijen. (Hou met suggesties rekening met het feit dat ik geen auto heb en in de omgeving van Amersfoort woon.) Ik zal dit topic elke week een paar keer checken tot we er klaar mee zijn.
dx
Akkoord.

En anders vind ik crowdfunding voor fokker Individual ook prima.
LIF / Individual's strijd tegen MS
  Redactie Frontpage woensdag 24 augustus 2016 @ 19:59:01 #48
145738 superworm
is erbij
pi_164821034
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 17:13 schreef AnneX het volgende:

[..]

dx
Akkoord.

En anders vind ik crowdfunding voor fokker Individual ook prima.
LIF / Individual's strijd tegen MS
Pfff... stamcelhulp voor iemand die lijdt aan MS vind ik zelf zulk een goed doel dat daar voor mijn part alles heen kan. Zeker omdat Individual soort van in het DNA van FOK! ingebakken zit. Maar dat zou niet zonder toestemming van de rest kunnen. Als hier vanuit bijendonateurs en admins (Yvonne bijv. was ook donateur) goedkeuring voor is doen we daar gewoon een deel heen! Ook: ik zie in het topic dat hij (godzijdank) inmiddels behandeld zal worden in Mexico. Is er nog behoefte aan geld? Ik heb geen idee wat het totaal nou is van alle verschillende inzamelacties daar.

Ik was zelf op zoek gegaan naar een 'recent' geval van bijensterfte/vandalisme en vond dit: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160508_02279490 & http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160508_02279009.

Dat is in België, maar ik heb de personen gevonden op FB. Benaderen om te vragen of ze geïnteresseerd zijn in (gedeeltelijke) schadeloosstelling/financiële hulp?

Natuurlijk kunnen we ook dieper de archieven in voor andere gevallen, of toch andere doelen opzoeken voor het geld. Dat is ook prima. Graag reacties! :)
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:16 schreef Geerd het volgende:
Heb je niet een paar kratten bier gekocht van het geld dat over was?
Hahaha, nee, maar hoeveel koop je er wel niet voor 1000 euro... :P

[ Bericht 3% gewijzigd door superworm op 24-08-2016 20:07:24 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 augustus 2016 @ 20:14:10 #49
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_164821373
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:59 schreef superworm het volgende:

[..]

Pfff... stamcelhulp voor iemand die lijdt aan MS vind ik zelf zulk een goed doel dat daar voor mijn part alles heen kan. Zeker omdat Individual soort van in het DNA van FOK! ingebakken zit. Maar dat zou niet zonder toestemming van de rest kunnen.
Ik zou dat niet doen. Tenslotte hebben mensen gedoneerd voor die bijen en er moet een doel te vinden zijn voor dat geld wat met bijen te maken heeft. Niets ten nadele van Individual, maar dat was nu eenmaal niet waar mensen aan gedoneerd hebben.
  Redactie Frontpage woensdag 24 augustus 2016 @ 20:16:19 #50
145738 superworm
is erbij
pi_164821441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:14 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik zou dat niet doen. Tenslotte hebben mensen gedoneerd voor die bijen en er moet een doel te vinden zijn voor dat geld wat met bijen te maken heeft. Niets ten nadele van Individual, maar dat was nu eenmaal niet waar mensen aan gedoneerd hebben.
Daar ben ik het wel mee eens, daarom de voorzichtige twijfel - gevoelsmatig mag-ie van mij alles hebben maar het geld is eenvoudigweg daar niet voor ingezameld. Zoals je zegt absoluut niks ten nadele van Individual. Ik lees dat de bijensterfte met 6,5 procent dit jaar enórm is meegevallen vergeleken met andere jaren waar het soms tegen de 20 procent landelijk was. Het lijkt me daarom een goed idee om te focussen op vandalisme - daar begon het met de bijenactie allemaal mee immers.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_164821577
Eens ja, het geld zou sowieso ten goede moeten komen van bijen en/of imkers lijkt me.

Welkom terug trouwens, superworm! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:00 schreef superworm het volgende:

Als het aan mij ligt zou het gedoneerd worden aan een stichting t.b.v. bijensterfte of aan een onderzoeksintelling die daar onderzoek naar doet. Bijvoorbeeld een tak van de uni in Wageningen.
Dit lijkt mij een uitstekend plan! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 augustus 2016 @ 20:22:59 #52
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_164821631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:16 schreef superworm het volgende:

[..]
Het lijkt me daarom een goed idee om te focussen op vandalisme - daar begon het met de bijenactie allemaal mee immers.
Mochten we echt niets vinden, dan kan het altijd nog naar een vereniging, stichting of iets dergelijks. Ik vind het idee om het te doneren aan een FOK!ker die imker wil worden trouwens ook wel goed! Maar het beste inderdaad naar een imker die in de problemen zit door vandalisme.
  Redactie Frontpage woensdag 24 augustus 2016 @ 20:28:00 #53
145738 superworm
is erbij
pi_164821771
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:20 schreef Molurus het volgende:
Eens ja, het geld zou sowieso ten goede moeten komen van bijen en/of imkers lijkt me.

Welkom terug trouwens, superworm! :)

[..]

Dit lijkt mij een uitstekend plan! ^O^
Dank, fijn om weer terug te zijn.

Heel vrijblijvend emailtje gestuurd naar bijen@wur.nl, het bijenonderzoeksgedeelte van de uni van Wageningen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon om te weten of die optie open staat.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:22 schreef qltel het volgende:

[..]

Mochten we echt niets vinden, dan kan het altijd nog naar een vereniging, stichting of iets dergelijks. Ik vind het idee om het te doneren aan een FOK!ker die imker wil worden trouwens ook wel goed! Maar het beste inderdaad naar een imker die in de problemen zit door vandalisme.
Bij mij is de prioriteit idd 1. vandalisme op bijenkasten/korven/volken, 2. imkers getroffen door bijensterfte, 3. onderzoek naar sterfte e.d., 4. stichtingen e.a. zaken.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_164821813
Dit is trouwens ook wel relevant:

quote:
Deltaplan tegen bijensterfte

De sterfte in bijenvolken openbaart zich al enige jaren in veel grotere omvang dan gebruikelijk. In januari 2009 trok de NBV stevig aan de bel bij het ministerie LNV en presenteerde het Deltaplan duurzame en vitale bijenhouderij in Nederland.
Wat speelt zich af en waar denkt men de oplossing te vinden? Lees de plannen en meningen in de navolgende berichten.
Er wordt dus al aardig geinvesteerd door de overheid in het behoud van bijen zo te zien. Dat is, als die plannen ook werkelijk in gang zijn gezet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_164821870
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:28 schreef superworm het volgende:

[..]

Dank, fijn om weer terug te zijn.

Heel vrijblijvend emailtje gestuurd naar bijen@wur.nl, het bijenonderzoeksgedeelte van de uni van Wageningen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon om te weten of die optie open staat.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage woensdag 24 augustus 2016 @ 20:31:02 #56
145738 superworm
is erbij
pi_164821877
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:29 schreef Molurus het volgende:
Dit is trouwens ook wel relevant:

[..]

Er wordt dus al aardig geinvesteerd door de overheid in het behoud van bijen zo te zien.
Goed gevonden. De WUR krijgt dus ook al ettelijke tonnen van overheid en EU hiervoor (goed om te horen vanzelfsprekend.) Dit onderschrijft mijns inziens weer dat we toch echt op het vandalisme moeten focussen. Of imkers die gestorven volken niet vergoed krijgen door anderen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_164821993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:31 schreef superworm het volgende:

[..]

Goed gevonden. De WUR krijgt dus ook al ettelijke tonnen van overheid en EU hiervoor. Dit onderschrijft mijns inziens weer dat we toch echt op het vandalisme moeten focussen. Of imkers die gestorven volken niet vergoed krijgen door anderen.
Yep, wat dat betreft meer focus op de eenlingen... de amateurimkers met weinig middelen die somehow schade hebben opgelopen. Of wellicht een fokker die wil beginnen als amateurimker, ook goed. :) Dat kan nog mooie verhalen opleveren ook.

Ik hou ieg mijn ogen open voor nieuwsberichten over getroffen amateurimkers.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage woensdag 24 augustus 2016 @ 20:35:58 #58
145738 superworm
is erbij
pi_164822051
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Yep, wat dat betreft meer focus op de eenlingen... de amateurimkers met weinig middelen die somehow schade hebben opgelopen. Of wellicht een fokker die wil beginnen als amateurimker, ook goed. :) Dat kan nog mooie verhalen opleveren ook.

Ik hou ieg mijn ogen open voor nieuwsberichten over getroffen amateurimkers.
Iemand steunen als begin-imker is een leuk idee! Probleem is wel een beetje dat dat heel erg begeleid moet worden. Volgens de imkers die we vorig jaar en daarvoor spraken, is amateur-imkerij een enorm gevaar wegens ziekten en amateurisme e.d. Dat moet extreem goed begeleid worden of het gaat al snel goed fout, soms zelfs met desastreuze gevolgen voor de bijen in de omgeving.

Hier nog een vandalisme-imker: http://www.tubantia.nl/re(...)vandalisme-1.5901435

Friend request sent.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 20:55:53 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_164822895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:59 schreef superworm het volgende:
Ik was zelf op zoek gegaan naar een 'recent' geval van bijensterfte/vandalisme en vond dit: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160508_02279490 & http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160508_02279009.

Dat is in België, maar ik heb de personen gevonden op FB. Benaderen om te vragen of ze geïnteresseerd zijn in (gedeeltelijke) schadeloosstelling/financiële hulp?
Ik ben voor deze!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage woensdag 24 augustus 2016 @ 21:03:51 #60
145738 superworm
is erbij
pi_164823211
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ben voor deze!
Combineert beginnende imkers met treurig nihilistisch geweld. I like it. Zal ik ze ff facebooken, 1 van hun 2?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_164834745
Ik vind ook dat het geld naar de bijen moet gaan, daar is het tenslotte voor ingezameld. Mijn idee: stel een deadline. Bijvoorbeeld al het geld moet nog dit jaar gedoneerd worden. Dan kun je nu kijken wat er nog aan vandalisme / ziektes ondersteunt kan worden en ondertussen al oriënteren waar het overgebleven geld naar overgemaakt kan worden.
pi_165003642
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 08:30 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Ik vind ook dat het geld naar de bijen moet gaan, daar is het tenslotte voor ingezameld. Mijn idee: stel een deadline. Bijvoorbeeld al het geld moet nog dit jaar gedoneerd worden. Dan kun je nu kijken wat er nog aan vandalisme / ziektes ondersteunt kan worden en ondertussen al oriënteren waar het overgebleven geld naar overgemaakt kan worden.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage donderdag 1 september 2016 @ 10:08:07 #63
145738 superworm
is erbij
pi_165004925
Heb wat mailcontact gehad met de uni van Wageningen. Daaruit blijkt dat ze via een bepaald fonds inderdaad donaties zouden kunnen accepteren, al gebeurt dat niet heel vaak merk ik aan hun reacties. Ze moesten echt even uitzoeken hoe het zou werken. Deze projecten hebben ze momenteel lopen:

quote:
Omdat u vraagt naar mogelijkheden voor donatie specifiek het deel gespitst op onderzoek naar bijensterfte, zal ik hieronder even uiteenzetten welke projecten we op dit moment hebben lopen en welke in aanmerking komen voor een donatie.

- Onderzoek naar de oorzaken van bijensterfte. In dit project kijken we naar effecten van multistressoren (varroa, nosema, imidacloprid) op bijensterfte in een grote veldproef. Dit onderzoek loopt tot en met 2017.

- Onderzoek naar natuurlijke resistentie tegen varroamijten in bijenvolken. Dit onderzoek richt zich meer op de oplossingen van bijensterfte dan op de oorzaken. De aanname is dat varroa een van de belangrijkste oorzaken is en dat we als we bijen weerbaarder kunnen maken tegen varroamijten, we een deel van het probleem kunnen oplossen. Dit project loopt tot augustus 2019 en mogelijk nog langer.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 22 september 2016 @ 10:52:06 #64
145738 superworm
is erbij
pi_165489976
Ik heb inmiddels maar een berichtje gestuurd naar mevrouw Ballegeer (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160508_02279009) om te vragen of ze reeds nieuwe kasten/volken hebben aangeschaft, en of ze daar door dezen of genen al schadeloos voor zijn gesteld. Zo niet, dan kunnen wij natuurlijk iets betekenen, zij het kosten voor kasten of voor nieuwe bijen zoals we al eerder telkenmale deden.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_165490382
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef superworm het volgende:
Ik heb inmiddels maar een berichtje gestuurd naar mevrouw Ballegeer (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160508_02279009) om te vragen of ze reeds nieuwe kasten/volken hebben aangeschaft, en of ze daar door dezen of genen al schadeloos voor zijn gesteld. Zo niet, dan kunnen wij natuurlijk iets betekenen, zij het kosten voor kasten of voor nieuwe bijen zoals we al eerder telkenmale deden.
^O^ *O*
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_165490656
Fijn!
pi_165491700
Er is momenteel een (heel groot) probleem onder imkers die gebruik maken van kunstraat. Er is namelijk vervuild kunstraat in omloop gekomen, velen hebben van die vervuilde kunstraat gebruik gemaakt. Er ontstaat hagelschot door dat vervuilde kunstraat, voor de uitleg hiervan verwijs ik maar even door naar het topic: Vervuild kunstraat
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage zondag 9 oktober 2016 @ 19:57:33 #68
145738 superworm
is erbij
pi_165857679
Ik heb eindelijk bericht teruggekregen van mevrouw Ballegeer (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160508_02279009) over het vandalisme. Het blijkt dat er twee kasten helemaal kapot zijn gemaakt incl. dode volken. Eentje daarvan is reeds vervangen incl. nieuw volk. Hiervoor zijn ze verder door niemand schadeloos gesteld. Ik heb vanzelfsprekend gevraagd hoeveel ze kwijt zijn geweest tot nu toe, en hoeveel ze kwijt zouden zijn aan het vervangen van de tweede kast. Ik laat wat horen zodra ik meer weet!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 oktober 2016 @ 20:05:30 #69
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_165857882
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 19:57 schreef superworm het volgende:
Ik heb eindelijk bericht teruggekregen van mevrouw Ballegeer (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160508_02279009) over het vandalisme. Het blijkt dat er twee kasten helemaal kapot zijn gemaakt incl. dode volken. Eentje daarvan is reeds vervangen incl. nieuw volk. Hiervoor zijn ze verder door niemand schadeloos gesteld. Ik heb vanzelfsprekend gevraagd hoeveel ze kwijt zijn geweest tot nu toe, en hoeveel ze kwijt zouden zijn aan het vervangen van de tweede kast. Ik laat wat horen zodra ik meer weet!
Goed bezig! Hopelijk krijg je nu snel antwoord.
  Redactie Frontpage zondag 9 oktober 2016 @ 20:13:02 #70
145738 superworm
is erbij
pi_165858114
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:05 schreef qltel het volgende:

[..]

Goed bezig! Hopelijk krijg je nu snel antwoord.
Yep: 300 euro all in voor volk+kast. Dat leek me niet een heel raar bedrag. In theorie zouden we 1 of 2 kasten+volken kunnen vergoeden, of, zeg, 500 in totaal doneren = helft van wat we nog hebben?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 oktober 2016 @ 20:15:00 #71
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_165858177
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Yep: 300 euro all in voor volk+kast. Dat leek me niet een heel raar bedrag. In theorie zouden we 1 of 2 kasten+volken kunnen vergoeden, of, zeg, 500 in totaal doneren = helft van wat we nog hebben?
Ik heb er geen verstand van, alhoewel ik het wel heel erg interessant vind. Maar lijkt me een prima idee!
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:16:02 #72
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_165858203
Top! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_165858204
500 euro lijkt mij prima, dit is precies waar het geld voor bedoelt is.

Superworm, er zat een wat lange pauze tussen maar fijn dat je het nu weer oppakt en dat de rest van het geld zo langzamerhand ook op de juiste plek terecht komt. Dank!
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:16:39 #74
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_165858220
^O^
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Redactie Frontpage zondag 9 oktober 2016 @ 20:51:19 #75
145738 superworm
is erbij
pi_165859470
Mooie reacties, tof. Dit gaat goed komen denk ik!

Paar dingetjes:

-We moeten iets van accountability hebben: hen eerst spullen aan laten schaffen, dan bonnetjes laten zien en dan overmaken? Of is bijv. een foto van de nieuwe kasten goed genoeg? Ze waren immers landelijk in het nieuws in België dus het is niet een zwart gat waar we het in storten o.i.d.
-Erheen met camera en/of cheque of zo zou voor mij erg onpraktisch zijn want ik heb geen rijbewijs. Zou het natuurlijk verder niet erg vinden om te doen; mocht er iemand vaak vanuit omgeving Amersfoort naar België op en neer reizen, dan is er wellicht wat mogelijk. Mogelijk hebben ze dit echter zelf liever niet, dat hebben we al vaker meegemaakt (bijv. bij meneer Bos zelf).
-Anders is wat we eerder deden, nl. overmaken + duidelijk de communicatie hier neerplempen + eventueel een klein interviewtje, mij ook goed hoor.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_165863718
Bonnetjes. B-)

En fijn dat je het project afmaakt.
pi_165866972
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:51 schreef superworm het volgende:
Mooie reacties, tof. Dit gaat goed komen denk ik!

Paar dingetjes:

-We moeten iets van accountability hebben: hen eerst spullen aan laten schaffen, dan bonnetjes laten zien en dan overmaken? Of is bijv. een foto van de nieuwe kasten goed genoeg? Ze waren immers landelijk in het nieuws in België dus het is niet een zwart gat waar we het in storten o.i.d.
-Erheen met camera en/of cheque of zo zou voor mij erg onpraktisch zijn want ik heb geen rijbewijs. Zou het natuurlijk verder niet erg vinden om te doen; mocht er iemand vaak vanuit omgeving Amersfoort naar België op en neer reizen, dan is er wellicht wat mogelijk. Mogelijk hebben ze dit echter zelf liever niet, dat hebben we al vaker meegemaakt (bijv. bij meneer Bos zelf).
-Anders is wat we eerder deden, nl. overmaken + duidelijk de communicatie hier neerplempen + eventueel een klein interviewtje, mij ook goed hoor.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:27 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Mocht vervoer nodig zijn, geef maar een seintje. Ik woon ook in de omgeving van Amersfoort (heb toen dat camerasysteem bij jou gebracht) en heb een auto. Als ik kan en tijd heb ben ik altijd bereid te helpen :)
Als ze zelf niet willen is het wat anders natuurlijk, maar als het puur vervoer is dat dit in de weg zit; laat het maar weten :)
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2016 @ 15:46:39 #78
145738 superworm
is erbij
pi_165874234
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 22:57 schreef AnneX het volgende:
Bonnetjes. B-)

En fijn dat je het project afmaakt.
Ja, heb ze zojuist gevraagd of ze wellicht betaalbewijzen van het al gekochte hebben, en anders nieuwe spullen met bewijzen/bonnetjes kunnen aanschaffen. Dat wij in totaal 500 kunnen vergoeden indien het op die manier op de 1 of andere wijze gestaafd kan worden. En of het mogelijk is i.i.g. foto's/een vraaggesprekje te verkrijgen naast de transactie zelf. Nou weten wij ook wel dat het goed zit vanwege het feit dat grote Vlaamse media er uitgebreid over hebben geschreven, maar het is richting de donateurs wel fijn lijkt me om wat meer info te hebben.
quote:
3s.gif Op maandag 10 oktober 2016 06:14 schreef Tankiej het volgende:

[..]

[..]

Als ze zelf niet willen is het wat anders natuurlijk, maar als het puur vervoer is dat dit in de weg zit; laat het maar weten :)
Top! Dank voor het aanbod. Ik ben in conclaaf hoe het verder gaat nu.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 5 november 2016 @ 22:37:20 #79
145738 superworm
is erbij
pi_166441288
Even een heads up: de communicatie verliep niet enorm snel, maar gaat gestaag en inmiddels heb ik van de getroffen Belgische imkers een heel aantal foto's en een aankoopbewijs voor de nieuwe kast en het nieuwe volk gekregen. De prijs voor die zaken was 171 euro. Vanzelfsprekend ga ik dat snel rondbreien en overmaken. Daarna post ik de foto's (als ze dat goed vinden) hier, en een geanonimiseerde versie van het betaalbewijs + een prinstscreen van de betaling zelf. Voor de tweede kast en volk geldt natuurlijk hetzelfde maar volgens mij zijn die nog niet aangeschaft.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_166451242
^O^
pi_166451498
^O^ 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2016 @ 22:25:28 #82
145738 superworm
is erbij
pi_166593625
Sta op het punt om het bedrag over te gaan maken, alles is nou geregeld. Nog 1 dingetje. Ze hebben ook een nieuw volk gekocht voor 150 euro, omdat de gevandaliseerde bijenkasten 2 volken bevatten die beide stierven. Daar hebben ze echter geen bonnetje voor gekregen dus dat kan niet bewezen worden. Voor de overige kosten (dus 170 euro voor nieuwe kast etc.) is alles gewoon netjes binnen.

Wat doen we - vergoeden we ook het volk? Meningen graag! We weten immers donders goed wat er is gebeurd met de bijen. Zo ja, dan tellen we een deel of het geheel van die aanschafkosten erbij op en maken we het hele bedrag over.

(PS, nog een dingetje voor de komende lente: ze hebben nu 1 (nieuw) sterk volk, en 2 zwakke volken omdat ze hun laatste sterke volkje in 2 hebben gesplitst na het vandalisme. Ze vermoeden dat er in de lente minstens 1 nieuw volk aangekocht zal moeten worden om het aantal van 3 volken aan te kunnen houden. Daar kunnen we in de lente dus ook heel concreet iets gaan betekenen als dat het geval is!)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 11 november 2016 @ 22:29:32 #83
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_166593750
Goed bezig!

Mijn mening: 150 euro voor een nieuw volk lijkt me helemaal niet zo'n ongeloofwaardig bedrag. Na vandalisme mogen ze best wel eens merken dat er ook mensen op de wereld zijn die hun steentje bij willen dragen aan een betere wereld. Ik zeg: overmaken. Die bijtjes kunnen het gebruiken.
pi_166594250
Wat qltel zegt! :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2016 @ 23:05:56 #85
145738 superworm
is erbij
pi_166594619
Eens natuurlijk. Ik laat het nog even een dagje open staan voor meer reacties maar hoop dan dit weekend nog screenshots te kunnen posten van opnieuw 320 overgemaakte euro's aan FOK!geld voor de bijtjes :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_166600308
Eens met qltel.
  Moderator zaterdag 12 november 2016 @ 10:18:28 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_166600632
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:52 schreef Gala6183 het volgende:
Eens met qltel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage zaterdag 12 november 2016 @ 12:09:41 #88
145738 superworm
is erbij
pi_166602533
Met 5 stemmen voor en 0 tegen: overgemaakt! We vergoedden ¤ 171,40 voor een nieuwe bijenkast en toebehoren, en ¤ 150 voor een nieuw volk. Hieronder een kort verslagje met wat foto's en printscreens!

Op 9 oktober kreeg ik een berichtje terug via Facebook. Mevrouw Ballegeer deed voor ons de feiten uit de doeken. "Twee van de drie volken en kasten zijn bij ons vernield met een hamer en round up. Eén kast was omgevallen maar niet open, die hebben we kunnen behouden."

Vanzelfsprekend is de aanschaf van nieuwe spullen een dure grap. Onze zuiderburen waren daarom "aangenaam verrast dat er een fonds bestaat voor schade door vandalisme aan bijen." Ze voegt daar aan toe dat ze het "een mooi initiatief [vindt] om imkers te helpen de natuur te ondersteunen in de strijd voor milieu en klimaat."

Bij het afhandelen van de betalingsdetails en dergelijke vertelde mevrouw hoe het er nu voor staat: "Momenteel hebben we een goed volk en twee zwakke volkjes. Hopelijk overwinteren ze goed, we hebben ze behandeld met thymovar. We hebben deze zomer toch nog 12 kilo honing geslingerd, wat gezien de omstandigheden nog oké is."

Tot slot gaf mevrouw nog aan dat het heel goed mogelijk is dat ze in de lente toch nog een nieuw volkje moeten kopen omdat de twee (zelf gekweekte, zwakkere en kleinere) volkjes mogelijk "niet sterk genoeg zijn om de winter te overbruggen." Vanzelfsprekend houden we contact om dit na de winter na te gaan.

Dan de bewijzen; printscreen van de betaling:

161112_145738_overgemaakt.png

Foto van de factuur:

161112_145738_factuur.jpg

Foto's van de bijenkasten:

161112_145738_14964187_345721762447279_903145351_o.jpg

161112_145738_14964265_345721529113969_407021518_o.jpg

En tot slot nog het oorspronkelijke artikel:

161112_145738_14971224_345721012447354_494857768_n.jpg
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_166602545
Mening gevraagd? Als betreffende mensen hobby imkers zijn en voor vandalisme een nieuwe kast vergoed krigen, dan kunnen zij zelf toch een nieuwe zwerm afvangen ...? als de tijd daar is.

Er is vast nog nóg een getroffen imker die financiele hulp kan gebruiken...

Edit: ha tegelijk gepost.
Het is goed zo.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 november 2016 @ 12:11:28 #90
145738 superworm
is erbij
pi_166602562
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:10 schreef AnneX het volgende:
Mening gevraagd? Als betreffende mensen hobby imkers zijn en voor vandalisme een nieuwe kast vergoed krigen, dan kunnen zij zelf toch een nieuwe zwerm afvangen ...? als de tijd daar is.

Er is vast nog nóg een getroffen imker die financiele hulp kan gebruiken...
Dat komt zeker goed. We hebben nog ruim 600 euro te besteden!

quote:
Edit: ha tegelijk gepost.
Het is goed zo.
Ah, gelukkig. Top!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_166605026
Mooi stukje op de Frontpage, leuk dat er zo nog navolging is! Ook voor de mensen die dit topic niet volgen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Redactie Frontpage zaterdag 12 november 2016 @ 14:38:49 #92
4530 crew  Crazy Harry
pi_166605398
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 14:15 schreef Xaryna het volgende:
Mooi stukje op de Frontpage, leuk dat er zo nog navolging is! Ook voor de mensen die dit topic niet volgen.
Helemaal mee eens. Ik volg dit topic niet maar had wel gedoneerd, fijn dat er nog steeds geholpen wordt.
En mocht het geld op zijn, dan ben ik ook helemaal voor een nieuwe donatieronde om door te kunnen gaan.

Ik vraag me wel af of daders nog gepakt worden, die hebben nog veel te leren over bijen...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 november 2016 @ 19:09:26 #93
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_166610343
Jeej, O+. Leuk stuk op de FP ook!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 november 2016 @ 00:49:48 #94
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_166616977
Goed om te lezen dat beetje bij beetje het geld op de goede plek terecht komt. ^O^

Is het de bedoeling om de kas leeg te maken of komt er tzt. een nieuwe inzamelronde om met het goede werk door te kunnen gaan?
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  Redactie Frontpage maandag 14 november 2016 @ 11:48:51 #95
145738 superworm
is erbij
pi_166646042
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 00:49 schreef Pagan het volgende:
Goed om te lezen dat beetje bij beetje het geld op de goede plek terecht komt. ^O^

Is het de bedoeling om de kas leeg te maken of komt er tzt. een nieuwe inzamelronde om met het goede werk door te kunnen gaan?
Eerst de kas maar eens leeg, dan zien we wel weer verder. Zelf houd ik even de boot af met nieuwe gevallen zoeken tot oud-en-nieuw. Het kan maar zo dat er opnieuw iets treurigs gebeurt (laten we het niet hopen) met vuurwerk, en dan kunnen wij daar meteen bij helpen met de +- 700 euro die er nog is!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_167238338
Hoe is het met de bijen trouwens ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_167238345
Ff terug lezen
Ik zwaai naar dieren.
pi_167238454
Goed om te zien dat dit nog steeds aandacht heeft. O+

Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 18:07:02 #99
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_168738148
https://m.facebook.com/Meldpunt144/posts/891336290970106


Ff snel kopieeren plakken want ik sta eten te koken :@

quote:
HILVERSUM Een nachtmerrie voor imker Ronald de Moor. Vandalen hebben zijn bijenkasten aan de Diependaalselaan in Hilversum volledig vernield en duizenden bijen hebben dat niet overleefd.


"Het is vreselijk. De bijen zijn gewoon uit de kast gerukt." Ronald pakt een handvol dode bijen van de grond. Rond de bijenkasten ligt het er vol mee. "Het zijn er honderden, duizenden. Als er dan twee volken dood op de grond liggen, dan sta je met tranen in je ogen."
Het is een klap in zijn gezicht. Ronald bedrijft zijn hobby met veel passie. "De bijen zijn geen huisdieren, maar je gaat wel op een bepaalde manier van ze houden." Donderdag was hij er nog om te genieten van de bijen die door het lenteweer zich weer voor het eerst buiten waagden.

Beestachtig

Een paar dagen later was alles kapot. Gisteren werd hij gealarmeerd door tuinierende Hilversummers die de ravage ontdekten. De kasten staan bij het tuinencomplex aan de Diependaalselaan. "Deksels stuk, stukken hout in tweeën gebroken en de kasten lagen uit elkaar. Er vloog geen bij meer. Raten die gewoon in het gras lagen. Écht beestachtig." Door het koude weer waren veel bijen kansloos.
De financiële schade bedraagt honderden euro's. Ronald heeft een deel van de bijenkasten weer in elkaar gezet. Wie de daders zijn weet hij niet. In de volkstuinen waar de bijenkasten staan, zijn al eerder vernielingen aangericht. Hij hoopt dat er getuigen zijn of dat de daders zich melden voor een gesprek. Nog een aanwijzing kan richting de daders leiden. "Als ouders ineens kinderen thuis krijgen met bijensteken, dan is dat wel vreemd."

Vernielzucht

Hij gaat aangifte bij de politie doen. De komende weken is het nog spannend of het volk dat wél heeft overleefd, het redt. De vraag is of de koningin het heeft overleefd, zo niet kan het zomaar zijn dat alle bijen over vier weken dood zijn. Een koningin van een de twee dode volken heeft hij al dood gevonden.

Sowieso gaat Ronald de kasten verhuizen, want de lol aan de Diependaalselaan is er volledig vanaf. Hij krijgt veel steunbetuigingen van andere imkers. "Ik heb al nieuwe volken aangeboden gekregen. Iedereen is verbijsterd dat dit zomaar kan. Het is zo zinloos en bewuste vernielzucht. Er is geen honing, er is niks te halen. Je doet alleen maar andere mensen verdriet."
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)duizenden-bijen-dood

[ Bericht 80% gewijzigd door Rabieluh op 07-02-2017 19:13:34 ]
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_168753364
quote:
:(

Echt.... wat bezielt zulke mensen. :N
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 april 2017 @ 21:13:07 #101
145738 superworm
is erbij
pi_170316713
quote:
O shit, ik zie dit nu pas. Hilversum is hier om de hoek. Ik ga hem even proberen op te speuren via FB of andere kanalen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_170317572
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:13 schreef superworm het volgende:

[..]

O shit, ik zie dit nu pas. Hilversum is hier om de hoek. Ik ga hem even proberen op te speuren via FB of andere kanalen.
👍

Wij hadden ooit twee kasten staan op een rustige plek om te overwinteren.
En wie heeft ooit de deksels eraf gestoten...getild? Onverlaten. :X
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:01:34 #103
92409 Twinky
Little star.
pi_170404099
https://www.facebook.com/(...)2410/?type=3&theater

quote:
OPROEP voor GESPREK
Vandalen hebben twee bijenkasten op de rotonde bij het ziekenhuis in Woerden omvergegooid.
Het heeft duizenden, ijverige en onschuldige bijen, het leven gekost.
Beide bijenvolken zijn helemaal overstuur, De eigenaar wil graag weten wie en waarom dat gedaan is en wil daar graag serieus met de persoon over praten.
Ben je echt stoer, bel dan voor een gesprek naar stadsimker Chris van Iersel, 0348-413091.
Hij verwacht een telefoontje van de dader.
  Redactie Frontpage dinsdag 25 april 2017 @ 20:48:24 #104
145738 superworm
is erbij
pi_170485151
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:39 schreef AnneX het volgende:

[..]

👍

Wij hadden ooit twee kasten staan op een rustige plek om te overwinteren.
En wie heeft ooit de deksels eraf gestoten...getild? Onverlaten. :X
quote:
Kan me hier flink pissig om maken - vandalisme heb ik sowieso nooit begrepen maar levende wezens vandaliseren is gewoon misdadig.

Meneer in Hilversum reageert vooralsnog niet op berichtje en vriendschapsverzoek, zal wellicht niet veel FB'en en berichten komen natuurlijk in de 'overig' box die niemand checkt. Eens checken of de imkervereniging ter plaatse iets weet.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:54:55 #105
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170485374
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:48 schreef superworm het volgende:

[..]

[..]

Kan me hier flink pissig om maken - vandalisme heb ik sowieso nooit begrepen maar levende wezens vandaliseren is gewoon misdadig.
Yep. :(

Bij zo iemand moeten toch een paar steekjes goed los zitten zou je zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:48 schreef superworm het volgende:

Meneer in Hilversum reageert vooralsnog niet op berichtje en vriendschapsverzoek, zal wellicht niet veel FB'en en berichten komen natuurlijk in de 'overig' box die niemand checkt. Eens checken of de imkervereniging ter plaatse iets weet.


* Molurus crosses fingers and wings
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 mei 2017 @ 21:26:39 #106
145738 superworm
is erbij
pi_170641658
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:54 schreef Molurus het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

* Molurus crosses fingers and wings
Contact gehad, hij sprak vandaag de voicemail in (was aan het rijlessen). Er is gelukkig voor hem al een inzameling geweest lokaal: https://www.geef.nl/actie/vandalen-slopen-bijenkasten en https://www.gooieneemland(...)t-bijenkasten-cadeau. Daarvoor kon hij nieuwe kasten kopen, en gelukkig maar, want dat geld hebben wij al niet meer en het is een fuckin' schande hoe de boel er bij lag daar in Hilversum.

Zo te horen zou hij heel blij zijn met een donatie van ¤ 100 van ons, om nieuwe kleine bijenvolkjes te kopen als ik het goed begrijp. Hij gebruikte wat vaktermen die me onbekend zijn maar ik kom er z.s.m. op terug. Hij kan dan met wat geluk die 'startvolkjes' kweken tot volwaardige nieuwe volken voor in de nieuwe gedoneerde kasten. Klinkt top, toch? Natuurlijk zal ik t.z.t. even vragen om aankoopbewijzen en zo, maar dat zit sowieso wel snor. Vriendelijke meneer.

Hou jullie op de hoogte en zal na afwikkeling dezes ook meteen contact gaan zoeken met de andere die recent werd gelinkt.

En natuurlijk geldt: meer voorvallen = hier posten graag! :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 3 mei 2017 @ 09:53:26 #107
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_170650054
Super! ^O^
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2017 @ 11:39:00 #108
145738 superworm
is erbij
pi_170900429
Even een opdatum: meer contact gehad, om wat uitleg gevraagd, en de zaak geregeld verder -- we doneren direct 100 euro.

Het zit als volgt: imker Ronald de Moor werkt met buckfastbijen. Dat is een 'hybride bij die je raszuiver kan laten aanparen in Nederland door kunstmatige insiminatie of op Marken of Ameland.' Een koningin wordt voor ze een volkje begint, door een handvol mannetjes bevrucht. Bij de bijen van De Moor gebeurt die bevruchting dus op Ameland, waar men bepaalde mannetjes van de juiste soort apart houdt. Zou hou je de bijen raszuiver en heb je hopelijk meer controle over de kwaliteit van je volkjes. Anders heb je geen idee wat er over 't vrouwke heen is gegaan.

Voor 100 euro kun je op Ameland 12 koninginnen die je zelf meeneemt, laten bevruchten. Je krijgt ze dan mee naar huis in een zogeheten 'kieler', een speciaal kastje. Maar: de ene koningin heeft geen goeie bevruchting, de wil ander weer geen volkje gaan maken, en een derde heeft weer last van andere kwalen (ziekten, agressief volk, van alles). Dus de kans dat het helemaal goed gaat en er een gezond zuiver volk kan worden gekweekt uit een topkoningin, is niet heel groot. Als je er 12 laat bevruchten is de kans heel groot dat je in elk geval twee goede volkjes overhoudt.

Ik heb daar zijn aanmelding/factuur voor zo'n bijengangbang nu binnen (er zijn wachtlijsten voor), en maak vandaag even 100 euro over. Ergens in juni gaat hij dan naar Ameland om het te regelen. Hij nodigde me al hartelijk uit om tegen die tijd naast het overmaken van het geld, ook langs te komen in Hilversum, om voor de donateurs ook wat foto's te maken van waar we nou precies mee helpen.

Zoals gezegd heeft hij al deels materiaalkosten voor nieuwe kasten e.d. gedoneerd gekregen. De FOK!actie helpt 'm nu dus ook aan nieuwe bijen. :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 13 mei 2017 @ 11:48:42 #109
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170900623
Wow, kunstmatige inseminatie bij bijen. :D Gaaf!

Had geen idee dat er zoiets bestond.

Hoe veel geld zit er momenteel nog in de FOK-bijenpot?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2017 @ 12:04:38 #110
145738 superworm
is erbij
pi_170900974
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:48 schreef Molurus het volgende:
Wow, kunstmatige inseminatie bij bijen. :D Gaaf!

Had geen idee dat er zoiets bestond.

Hoe veel geld zit er momenteel nog in de FOK-bijenpot?
Ja ik had ook geen idee! Wel leuk dat hij dus z'n eigen volkjes kweekt.

Uit mijn hoofd hadden we +- 600 over, ik zal dat tegen de tijd dat het echt bijna op is nog even uitrekenen en een overzichtje posten. Nu dus nog 500 :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2017 @ 12:29:17 #111
145738 superworm
is erbij
pi_170901557
Overzichtje:

Totaal aan donaties was ¤ 2129,37, + 3 jaar ~1,5% rente over restbedrag van ~¤ 1000 = totaalbedrag van ¤ 2170

¤ 600 - 8 bijenvolken wegens bijensterfte (via Peter Arts van Imkers Nederland) (4-4-'14)
¤ 560 - 8 bijenvolken wegens bijensterfte (vereniging Oost Gelre) (20-5-'14)
¤ 0 - Camerasysteem n.a.v. vandalisme (vereniging Sint Ambrosius Reusel) (2-6-'14)
¤ 321,40 - Bijenkast en volk n.a.v. vandalisme (imker Ballegeer, België) (12-11-'16)
¤ 100 - Inseminatie 12 koninginnen n.a.v. vandalisme (imker De Moor, Hilversum) (13-5-'17, foto's e.d. volgen in juni)

Totaal uitgegeven: ¤ 1581,40 (17 volken, 12 koninginnen, bijenkast en camerasysteem)
Totaal in kas: ¤ 588,60

[ Bericht 6% gewijzigd door superworm op 13-05-2017 13:35:44 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_170901607
Dank je superworm w/
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2017 @ 12:33:30 #113
145738 superworm
is erbij
pi_170901626
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:32 schreef AnneX het volgende:
Dank je superworm w/
Als die twee volken van De Moor goed lukken hebben we de facto 950.000 bijen gedoneerd. Op naar een miljoen!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 mei 2017 @ 12:43:58 #114
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170901820
Pffff, wat kun je een hoop doen met relatief weinig geld.. Mooi hoor, dat we al jaren imkers helpen.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2017 @ 13:50:53 #115
145738 superworm
is erbij
pi_170903218
170513_145738_bijon.png
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2017 @ 14:02:44 #116
145738 superworm
is erbij
pi_170903509
Tevens een verkennend mailtje gedaan naar http://www.omroepgelderla(...)n-slopen-bijenkasten, en contact gezocht via de mail (na paar keer bellen vergeefs) met de imker uit Woerden (zie hierboven ergens).

Edit: ook even een nieuwsberichtje op de FP gezet. FOK!bijenactie doneert weer ¤100

[ Bericht 24% gewijzigd door superworm op 14-05-2017 16:05:24 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 13 mei 2017 @ 16:14:41 #117
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170906238
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:29 schreef superworm het volgende:

17 volken, 12 koninginnen, bijenkast en camerasysteem

Echt supergaaf dit! _O_ _O_ _O_

Jammer dat het ook echt nodig is, dit soort acties. Maar we maken zo wel echt een verschil!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 14 mei 2017 @ 17:50:57 #118
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_170941636
Ah mooi! Heel goed bezig, gelukkig was er al een lokale actie voor die in Hilversum :)
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 14 mei 2017 @ 18:24:34 #119
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170942343
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage zondag 14 mei 2017 @ 18:33:25 #120
145738 superworm
is erbij
pi_170942553
Ik had voorzichtig een e-mailtje gestuurd dit weekend naar de mensen vlakbij het NEC-stadion, wiens kasten ook zijn gesloopt. Die hebben een loterij bedacht om deels de kosten terug te krijgen. Wellicht leuk om allemaal een paar lootjes te kopen - niet omdat je zo nodig een gesigneerde NEC-bal wil hebben, maar om ze te helpen :) Ik koop er nu ook even een handvol.

http://natuurtuingoffert.nl/?page_id=3808
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_170942635
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:33 schreef superworm het volgende:
Ik had voorzichtig een e-mailtje gestuurd dit weekend naar de mensen vlakbij het NEC-stadion, wiens kasten ook zijn gesloopt. Die hebben een loterij bedacht om deels de kosten terug te krijgen. Wellicht leuk om allemaal een paar lootjes te kopen - niet omdat je zo nodig een gesigneerde NEC-bal wil hebben, maar om ze te helpen :) Ik koop er nu ook even een handvol.

http://natuurtuingoffert.nl/?page_id=3808
Check. w/
  Redactie Frontpage maandag 15 mei 2017 @ 20:15:13 #122
145738 superworm
is erbij
pi_170967171
http://www.ad.nl/woerden/(...)in-woerden~aaf643dc/

Zojuist gebeld met imker Van Iersel uit Woerden. Hij zit daar al 25 jaar in de gemeenteraad en heeft 20 volken door de hele gemeente staan, waaronder 2 op de rotonde vlakbij het gemeentehuis. Long story short, vandalisme, omgetrapt, we kennen het verhaal helaas maar al te goed inmiddels.

Dit keer is het fijn om te kunnen melden dat we NIETS hoeven doneren! Beide kasten vielen gewoon te repareren, en de bijen overleefden het omdat het warm genoeg was. Wel zijn helaas van beide volken de larven doodgegaan, omdat die niet tegen de nog vrij lage buitentemperaturen konden. De imker doet nooit een kap op en wordt heel weinig gestoken, maar dit keer waren de bijen woedend en staken de angels met tientallen uit z'n lichaam. 'Wisten natuurlijk niet dat ik het niet had gedaan.'

De vandalen hebben zich nooit gemeld maar hij weet zeker dat door actief burgerschap en heel veel media-aandacht ze hebben kunnen lezen/horen wat ze hebben aangericht. Hij was blij met ons belletje en belooft oren open te houden in z'n omgeving. Als er weer iets gebeurt belt-ie even.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 15 mei 2017 @ 20:22:04 #123
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170967365
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:15 schreef superworm het volgende:
http://www.ad.nl/woerden/(...)in-woerden~aaf643dc/

Zojuist gebeld met imker Van Iersel uit Woerden. Hij zit daar al 25 jaar in de gemeenteraad en heeft 20 volken door de hele gemeente staan, waaronder 2 op de rotonde vlakbij het gemeentehuis. Long story short, vandalisme, omgetrapt, we kennen het verhaal helaas maar al te goed inmiddels.

Dit keer is het fijn om te kunnen melden dat we NIETS hoeven doneren! Beide kasten vielen gewoon te repareren, en de bijen overleefden het omdat het warm genoeg was. Wel zijn helaas van beide volken de larven doodgegaan, omdat die niet tegen de nog vrij lage buitentemperaturen konden. De imker doet nooit een kap op en wordt heel weinig gestoken, maar dit keer waren de bijen woedend en staken de angels met tientallen uit z'n lichaam. 'Wisten natuurlijk niet dat ik het niet had gedaan.'

De vandalen hebben zich nooit gemeld maar hij weet zeker dat door actief burgerschap en heel veel media-aandacht ze hebben kunnen lezen/horen wat ze hebben aangericht. Hij was blij met ons belletje en belooft oren open te houden in z'n omgeving. Als er weer iets gebeurt belt-ie even.
Goed bezig. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 15 mei 2017 @ 20:46:43 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170968319
Tof om te zien dat het nog/weer leeft en er nog steeds inkers geholpen worden O+ *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 15 mei 2017 @ 22:05:48 #125
145738 superworm
is erbij
pi_170970686
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tof om te zien dat het nog/weer leeft en er nog steeds inkers geholpen worden O+ *O*
Ja, ook leuk om eindelijk weer echt actief mee te zijn. Wat ik 't vetst vind is dat we nu al een paar imkers achter elkaar hebben gehad die ook lokaal al goed geholpen zijn. Gelukkig gaat dit soort onzin mensen dus in heel 't land aan het hart.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 16 mei 2017 @ 12:51:09 #126
145738 superworm
is erbij
pi_170979439
De mensen van de natuurtuin in Goffert mailden terug dat ze intern zullen navragen of er gerichte projecten/kostenposten zijn waarbij we kunnen helpen, maar dat ze de komende paar weken eerst hun benefiet-loterij e.d. afwachten qua of ze de kosten kunnen gaan dekken.

Nu een mailtje gedaan naar de imkers in Zeist (waar het ook begon met Jan Bos). Daar flikkerde een bijenstal volledig in elkaar in een februaristorm dit jaar: http://www.nieuwsbode-zei(...)elpt-getroffen-club-
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171016081
Superworm, fijn dat je dit weer zo actief opgepakt hebt! (helaas wel jammer dat het nog steeds nodig is.
  woensdag 17 mei 2017 @ 22:54:17 #128
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_171016632
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:51 schreef superworm het volgende:
De mensen van de natuurtuin in Goffert mailden terug dat ze intern zullen navragen of er gerichte projecten/kostenposten zijn waarbij we kunnen helpen, maar dat ze de komende paar weken eerst hun benefiet-loterij e.d. afwachten qua of ze de kosten kunnen gaan dekken.

Nu een mailtje gedaan naar de imkers in Zeist (waar het ook begon met Jan Bos). Daar flikkerde een bijenstal volledig in elkaar in een februaristorm dit jaar: http://www.nieuwsbode-zei(...)elpt-getroffen-club-
Super bezig, ga zo door _O_.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Redactie Frontpage woensdag 17 mei 2017 @ 23:08:12 #129
145738 superworm
is erbij
pi_171017125
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:54 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Super bezig, ga zo door _O_.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:35 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Superworm, fijn dat je dit weer zo actief opgepakt hebt! (helaas wel jammer dat het nog steeds nodig is.
Thanks!

De in elkaar gestorte bijenstal is gelukkig ook al goed gecoverd. Quote uit mailtje:
quote:
We hebben hulp aangeboden gekregen van [lokaal bedrijf] en een geldelijke toezegging van het Dierenrampenfonds.
Utrechts landschap heeft voor ons een nieuwe lokatie.
We denken dat we hier voldoende aan hebben om een nieuwe stal te kunnen realiseren met inventaris.
Mocht het toch niet voldoende zijn mogen we dan evt. een beroep op jullie doen?
Natuurlijk 'ja' geantwoord. En dat het tof is dat zoiets dus lokaal heel goed wordt opgepakt, en ook snel genoeg om voor het nieuwe jaar nieuwe bijen te hebben in nieuwe stal op nieuwe locatie.

Op zoek naar een nieuw slachtoffer dan maar! :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 18 mei 2017 @ 02:17:45 #130
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_171019805
Goed bezig superworm, mooi om te zien dat het geld in goede handen is en nog steeds nuttig besteed wordt :Y)
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 18 mei 2017 @ 10:51:52 #131
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_171023283
^^ Goed om te lezen er zo veel met het ingezamelde geld gedaan kan worden. _O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage vrijdag 19 mei 2017 @ 14:02:24 #132
145738 superworm
is erbij
pi_171052004
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 18:49:45 #133
145738 superworm
is erbij
pi_171226920
Nieuw interview gedaan. Alles hier te vinden:

Interview: radeloze bestolen imker

Mensen met geld, of kennis van GPS-trackers e.d. gezocht :)

[ Bericht 13% gewijzigd door superworm op 27-05-2017 13:58:45 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171227735
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:29 schreef superworm het volgende:
Overzichtje:

Totaal aan donaties ¤ 2170
Totaal in kas: ¤ 588,60
AHUM

Totaal aan donaties ¤ 2180
Totaal in kas: ¤ 598,60

Ook Rabo dus zou er op moeten staan. Succes met deze volgende imker :)
pi_171230088
Gps tracker is een mooi idee maar hebben de betaalbare gps trackers geen standbye tijd van enkele weken maar praat je eerder over dagen.
Dit is wel betaalbaar op te lossen met zonnecel telefoon laders maar hierdoor is de gps tracker wel makkelijker te vinden voor de dieven.
Zonnecel bovenop de kast, kabel dwars door de kast met een omweg naar de verborgen gps tracker.
De trackers werken als volgt: in de tracker zit een simkaart met bel tegoed (vodafoon heeft een gratis prepaid simkaart met gratis ¤5 tegoed) zodra je een sms naar de simkaart/tracker stuurt krijg je een google maps link terug gesmst.
Dus elke dag een sms sturen m te kijken of de kast nog op dezelfde plek staat.
Prijs van deze setup is rond de ¤50 dit is voor de tracker en zonnecel.

Gps trackers met bewegingsdetector/locatie verandering alarm zijn duurder en de betaalbare versies zijn nog steeds een zonnecel nodig.
Kosten van deze setup +/- ¤85.

Gps trackers met bewegingsdetector/locatie verandering alarm en ongeveer 400 dagen standbye time kosten na wat intensief gegoogle ¤199.
http://autoleaders.gr/pro(...)me-battery-autonomy/
Misschien iets minder als ik nog ff door google maar er wacht koud bier op mij.

Bedenk me net dat powerbanks ook kunnen ipv zonnecel..kan ingebouwd worden dus niet zchtbaar maar wel iets duurder.
pi_171230096
Een GPS tracker is te maken met een esp8266, GPS module, tilt sensor en paar 18650 batterijen. Denk dat je voor 20 tientjes max klaar ben. Alleen nog ff bedenken hoe je data gaat versturen...

Zoals boven staande als zegt moet je waarschijnlijk met een sim kaart module gaan werken.
pi_171230404
Ik had het al in PM naar superworm gestuurd maar hier ook nog even :

Kennis van me heeft dit ding in z'n bootje zitten. Gaat om en nabij 100 dagen mee als hij stationair blijft.

https://www.aliexpress.co(...)c4-b3a9-8175ab46a080

Moet wel een simkaartje in
pi_171231028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:08 schreef MAY-be het volgende:
Ik had het al in PM naar superworm gestuurd maar hier ook nog even :

Kennis van me heeft dit ding in z'n bootje zitten. Gaat om en nabij 100 dagen mee als hij stationair blijft.

https://www.aliexpress.co(...)c4-b3a9-8175ab46a080

Moet wel een simkaartje in
Mooie oplossing, 100 dagen is lang genoeg en wanneer de imker bij de kast is de tracker opladen via zijn auto accu bijvoorbeeld.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 21:58:17 #139
145738 superworm
is erbij
pi_171232097
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:28 schreef Benz0076 het volgende:

[..]

Mooie oplossing, 100 dagen is lang genoeg en wanneer de imker bij de kast is de tracker opladen via zijn auto accu bijvoorbeeld.
Idd op zich heel mooi, als dat beetje netjes nonchalant weggewerkt kan worden in nieuwe bijenkast zonder dat t collega imkers meteen opvalt en ze 'm eruit slopen... boom! Ander iemand kwam hiermee: https://www.aliexpress.co(...).12010612.0.0.b7kbyr Heel vergelijkbaar me dunkt.

Belangrijkste, zei May-be ook al in de pm, is nakijken of het past, en vooral, of bijen tegen een flinke hoeveelheid magnetisme kunnen. Maar je zou toch zeggen van wel, gezien deze imker deze GPS-tip ook kreeg van andere imkers.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:00 schreef Benz0076 het volgende:
Gps tracker is een mooi idee maar hebben de betaalbare gps trackers geen standbye tijd van enkele weken maar praat je eerder over dagen.
Dit is wel betaalbaar op te lossen met zonnecel telefoon laders maar hierdoor is de gps tracker wel makkelijker te vinden voor de dieven.
Zonnecel bovenop de kast, kabel dwars door de kast met een omweg naar de verborgen gps tracker.
De trackers werken als volgt: in de tracker zit een simkaart met bel tegoed (vodafoon heeft een gratis prepaid simkaart met gratis ¤5 tegoed) zodra je een sms naar de simkaart/tracker stuurt krijg je een google maps link terug gesmst.
Dus elke dag een sms sturen m te kijken of de kast nog op dezelfde plek staat.
Prijs van deze setup is rond de ¤50 dit is voor de tracker en zonnecel.

Gps trackers met bewegingsdetector/locatie verandering alarm zijn duurder en de betaalbare versies zijn nog steeds een zonnecel nodig.
Kosten van deze setup +/- ¤85.

Gps trackers met bewegingsdetector/locatie verandering alarm en ongeveer 400 dagen standbye time kosten na wat intensief gegoogle ¤199.
http://autoleaders.gr/pro(...)me-battery-autonomy/
Misschien iets minder als ik nog ff door google maar er wacht koud bier op mij.

Bedenk me net dat powerbanks ook kunnen ipv zonnecel..kan ingebouwd worden dus niet zchtbaar maar wel iets duurder.
Topinfo. Idd lijkt het erop dat de echt goeie trackers - klein, lange standbytijd, etc. - best duur zijn. Gezien een nieuwe kast incl. bijen rond de 300 piek is, moeten we in dat geval even voorleggen aan de imker wat hij zelf het liefst wil. Zegt hij, doe mij maar twee kasten, of twee volken, of whatever, dan doen we dat. Maar GPS was z'n eigen idee dus ik probeer een gedegen advies voor 'm samen te stellen. Dit soort posts helpen enorm. Want ik weet er geen reet van af.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:00 schreef Wisheh het volgende:
Een GPS tracker is te maken met een esp8266, GPS module, tilt sensor en paar 18650 batterijen. Denk dat je voor 20 tientjes max klaar ben. Alleen nog ff bedenken hoe je data gaat versturen...

Zoals boven staande als zegt moet je waarschijnlijk met een sim kaart module gaan werken.
Als we die route op gaan zouden we iemand in Groningen/Drenthe moeten hebben die dat goed kan fixen voor de man. Hij is immers 68 en heeft er de ballen verstand van. Hij wil alleen dat-ie rustig kan imkeren -O-

[ Bericht 30% gewijzigd door superworm op 26-05-2017 22:15:45 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:03:11 #140
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171232244
Wat een superinitiatieven hier _O_

superworm, je hebt een DM :Y
Ah, je had hem al gezien :Y

[ Bericht 22% gewijzigd door knokkels op 26-05-2017 22:09:09 ]
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:09:47 #141
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171232474
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Idd op zich heel mooi, als dat beetje netjes nonchalant weggewerkt kan worden in nieuwe bijenkast zonder dat t collega imkers meteen opvalt en ze 'm eruit slopen... boom! Ander iemand kwam hiermee: https://www.aliexpress.co(...).12010612.0.0.b7kbyr Heel vergelijkbaar me dunkt.

Belangrijkste, zei May-be ook al in de pm, is nakijken of het past, en vooral, of bijen tegen een flinke hoeveelheid magnetisme kunnen. Maar je zou toch zeggen van wel, gezien deze imker deze GPS-tip ook kreeg van andere imkers.

[..]

Topinfo. Idd lijkt het erop dat de echt goeie trackers - klein, lange standbytijd, etc. - best duur zijn. Gezien een nieuwe kast incl. bijen rond de 300 piek is, moeten we in dat geval even voorleggen aan de imker wat hij zelf het liefst wil. Zegt hij, doe mij maar twee kasten, of twee volken, of whatever, dan doen we dat. Maar GPS was z'n eigen idee dus ik probeer een gedegen advies voor 'm samen te stellen. Dit soort posts helpen enorm. Want ik weet er geen reet van af.
Mijn moeder is imker, ik vraag het even.
Kon haar niet bereiken, maar het valt alles mee volgens de mensen bij Wageningen University

[ Bericht 8% gewijzigd door knokkels op 26-05-2017 22:23:08 ]
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171232966
Ik ben woonachtig in drenthe.
Die gps tracker van aliexpress met 100 dagen standby is niet zo dik (2,4cm) dus die kan in het deksel worden weggewerkt...zeg maar dubbele bodem
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:26:52 #143
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171233056
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:23 schreef Benz0076 het volgende:
Ik ben woonachtig in drenthe.
Die gps tracker van aliexpress met 100 dagen standby is niet zo dik (2,4cm) dus die kan in het deksel worden weggewerkt...zeg maar dubbele bodem
Geen interference van het metaal op de deksel?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 22:27:07 #144
145738 superworm
is erbij
pi_171233063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:23 schreef Benz0076 het volgende:
Ik ben woonachtig in drenthe.
Die gps tracker van aliexpress met 100 dagen standby is niet zo dik (2,4cm) dus die kan in het deksel worden weggewerkt...zeg maar dubbele bodem
Dat klinkt goed, wegwerken lijkt me heel belangrijk. Omdat het gaat om stelende mede-imkers die ongetwijfeld zo'n kast ook even goed controleren en blind uit elkaar en in elkaar kunnen zetten.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:43:50 #145
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171233650
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:27 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, wegwerken lijkt me heel belangrijk. Omdat het gaat om stelende mede-imkers die ongetwijfeld zo'n kast ook even goed controleren en blind uit elkaar en in elkaar kunnen zetten.
Is het mogelijk om een fysiek slot op de kast te monteren?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 22:47:04 #146
145738 superworm
is erbij
pi_171233780
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:43 schreef knokkels het volgende:

[..]

Is het mogelijk om een fysiek slot op de kast te monteren?
Ik denk het wel, maar deze staan ergens waar nooit iemand komt diep in de rimboe van aardgasgroningen, dus als je echt kwaad wilt kan je zo'n slot kapotknippen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171234351
Ik ben klusser en technische man kwa beroep dus dat wegwerken gaat wel lukken.
Wel belangerijk is om te weten of er wel telefoon ontvangst daar is aangezien de tracker via gsm/sms posities doorgeeft.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:04:01 #148
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171234363
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:47 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar deze staan ergens waar nooit iemand komt diep in de rimboe van aardgasgroningen, dus als je echt kwaad wilt kan je zo'n slot kapotknippen.
Dan kun je in ieder geval met die optie van mij nog live tracken. Dat gaat zowel via sms als via een website. Ik weet niet of die imker een smartphone/computer heeft?


Volgens XE is de prijs exclusief shipping ¤58
AliExpress Standard Shipping:
Gratis. Levertijd 19-36 dagen
DHL
¤21,45 Shipping Levertijd 7-14 dagen
Maximaal ¤79,45 inclusief shipping.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 mei 2017 @ 23:12:04 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171234633
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:27 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, wegwerken lijkt me heel belangrijk. Omdat het gaat om stelende mede-imkers die ongetwijfeld zo'n kast ook even goed controleren en blind uit elkaar en in elkaar kunnen zetten.
wait whut?! Stelende mede-imkers?!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:15:04 #150
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171234737
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

wait whut?! Stelende mede-imkers?!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:27 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, wegwerken lijkt me heel belangrijk. Omdat het gaat om stelende mede-imkers die ongetwijfeld zo'n kast ook even goed controleren en blind uit elkaar en in elkaar kunnen zetten.
Wut? Dan ben je wel héél laag bezig :o!
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:18:47 #151
145738 superworm
is erbij
pi_171234843
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:03 schreef Benz0076 het volgende:
Ik ben klusser en technische man kwa beroep dus dat wegwerken gaat wel lukken.
Wel belangerijk is om te weten of er wel telefoon ontvangst daar is aangezien de tracker via gsm/sms posities doorgeeft.
Ik zet het op het lijstje van vragen die ik voor 'm heb. Heel tof dat je meedenkt en min of meer al aangeeft indien nodig te kunnen helpen als wij de kast + tracker regelen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:15 schreef knokkels het volgende:

[..]

[..]

Wut? Dan ben je wel héél laag bezig :o!
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

wait whut?! Stelende mede-imkers?!!
Ja :') Te triest voor woorden. Het schijnt vrij vaak te gebeuren, NRC-artikel over deze imker (van gister, zo kwam ik erop) gaat daar dieper op in. https://www.nrc.nl/nieuws(...)56794-a1560376#photo

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:04 schreef knokkels het volgende:

[..]

Dan kun je in ieder geval met die optie van mij nog live tracken. Dat gaat zowel via sms als via een website. Ik weet niet of die imker een smartphone/computer heeft?


Volgens XE is de prijs exclusief shipping ¤58
AliExpress Standard Shipping:
Gratis. Levertijd 19-36 dagen
DHL
¤21,45 Shipping Levertijd 7-14 dagen
Maximaal ¤79,45 inclusief shipping.
Ja smartphone is geen probleem. Hij zei dat dat zijn optimale oplossing zou zijn. Via mobiel in de gaten houden.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:21:30 #152
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171234933
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:18 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik zet het op het lijstje van vragen die ik voor 'm heb. Heel tof dat je meedenkt en min of meer al aangeeft indien nodig te kunnen helpen als wij de kast + tracker regelen :)

[..]

[..]

Ja :') Te triest voor woorden. Het schijnt vrij vaak te gebeuren, NRC-artikel over deze imker (van gister, zo kwam ik erop) gaat daar dieper op in. https://www.nrc.nl/nieuws(...)56794-a1560376#photo

[..]

Ja smartphone is geen probleem. Hij zei dat dat zijn optimale oplossing zou zijn. Via mobiel in de gaten houden.
Heeft ie hiermee dus wel een basis. Kan ie alsnog kiezen voor een zelfde soort, met extra capaciteit wanneer hij wil. Maar 1 maand batterij lijkt me wel genoeg,toch?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:23:31 #153
145738 superworm
is erbij
pi_171235012
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:21 schreef knokkels het volgende:

[..]

Heeft ie hiermee dus wel een basis. Kan ie alsnog kiezen voor een zelfde soort, met extra capaciteit wanneer hij wil. Maar 1 maand batterij lijkt me wel genoeg,toch?
Het is idd net als met powerbanks een keuze tussen grootte en levensduur. Hij zei dat hij soms maar eens in de 4 tot 6 weken komt en in de nazomer tot vroege lente nog veel minder vaak. Dus dan moeten we wel minstens aan de 3 maanden standby tijd en een makkelijk vervangbaar accuutje of trackertje denken.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:30:43 #154
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235298
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:23 schreef superworm het volgende:

[..]

Het is idd net als met powerbanks een keuze tussen grootte en levensduur. Hij zei dat hij soms maar eens in de 4 tot 6 weken komt en in de nazomer tot vroege lente nog veel minder vaak. Dus dan moeten we wel minstens aan de 3 maanden standby tijd en een makkelijk vervangbaar accuutje of trackertje denken.
Ik heb een foutje in de DM gemaakt volgens mij. Ik had het over 900 uur, maar het zijn 900 dagen :o
*klik*
quote:
Product High Lights
1.Big battery 4400mAh,can last for upto 900 days;
2.Magnet design,no need professional install,cost effective;
3.With a MIC,support remotely listen in (voice monitor remotely);
4.Anti theft: built in motion sensor,it will send sms or call alert once detect motion;built in geo fence,it will send alert also once move out the pre-setted fence;
5.Easy gsm sms tracking with street name in sms text;
6.Free web based tracking platform supporting
Geofencing, ideaal.
In de instellingen moet hij dan aangeven op basis van coördinaten waar hij staat, en waar hij niet buiten mag komen. Als iemand daarbuiten komt krijgt meneer vanzelf een alarm
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:32:54 #155
145738 superworm
is erbij
pi_171235366
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:30 schreef knokkels het volgende:

[..]

Ik heb een foutje in de DM gemaakt volgens mij. Ik had het over 900 uur, maar het zijn 900 dagen :o
*klik*

[..]

O wow dat is idd een enorm verschil! :D

Het aller aller ideaalst zou zijn als t ding ook een waarschuwing zou sms'en zodra ie leeg begint te raken. Dan weet imker Liefting dat-ie even met een vervang-accu naar de bijen moet.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:34:40 #156
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235413
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:32 schreef superworm het volgende:

[..]

O wow dat is idd een enorm verschil! :D

Het aller aller ideaalst zou zijn als t ding ook een waarschuwing zou sms'en zodra ie leeg begint te raken. Dan weet imker Liefting dat-ie even met een vervang-accu naar de bijen moet.
Mevrouw Suke Xu is nog niet wakker denk ik _O- :P Skype staat hier al aan.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171235440
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:08 schreef MAY-be het volgende:
Ik had het al in PM naar superworm gestuurd maar hier ook nog even :

Kennis van me heeft dit ding in z'n bootje zitten. Gaat om en nabij 100 dagen mee als hij stationair blijft.

https://www.aliexpress.co(...)c4-b3a9-8175ab46a080

Moet wel een simkaartje in
Met deze tracker is een extra accu niet eens nodig.
Standby van 100 dagen.
Stel dat je 1 keer per dag een locatie opvraagt per sms zal ie minstens 60 dagen meegaan.
Voor alle zekerheid een powerbank erbij doen en klaar.
Tracker kost 49 dollar, powerbank rond de ¤15, klein materiaal voor het wegwerken er nog bij.
Rond de ¤75 en je hebt 1 trackbare kast.
Neem aan dat als je 2 kasten plaatst op 1 locatie er maar 1 kast van tracking hoeft worden te voorzien.
Net als nu zal 1 dezelfde dief de beide kasten steelt.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:35:53 #158
145738 superworm
is erbij
pi_171235447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:34 schreef knokkels het volgende:

[..]

Mevrouw Suke Xu is nog niet wakker denk ik _O- :P Skype staat hier al aan.
bwhahaha ga je met de Chinezen skypen? Wist heel niet dat dat kon? Ik bestel heel veel op aliexpress maar da's een kwestie van 'zooo goedkoop zeg! klik!' en dan een maand later verrast zijn dat er iets geleverd wordt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171235480
De meenste van deze trackers
sturen ook een sms wanneer de accu bijna leeg is
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:37:23 #160
145738 superworm
is erbij
pi_171235485
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:35 schreef Benz0076 het volgende:

[..]

Met deze tracker is een extra accu niet eens nodig.
Standby van 100 dagen.
Stel dat je 1 keer per dag een locatie opvraagt per sms zal ie minstens 60 dagen meegaan.
Voor alle zekerheid een powerbank erbij doen en klaar.
Tracker kost 49 dollar, powerbank rond de ¤15, klein materiaal voor het wegwerken er nog bij.
Rond de ¤75 en je hebt 1 trackbare kast.
Neem aan dat als je 2 kasten plaatst op 1 locatie er maar 1 kast van tracking hoeft worden te voorzien.
Net als nu zal 1 dezelfde dief de beide kasten steelt.
Ja sowieso heeft hij geloof ik 1 of 2 belangrijke/dure volken waar ie mee teelt, de rest is opvulbijen zeg maar. Voor de honing en de bestuiving en zo. Het gaat hem om die dure volken die nu ook gejat zijn, imkers weten dat een mooi gefokt raszuiver koninginnetje honderden euro's oplevert.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:37:39 #161
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235494
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:35 schreef superworm het volgende:

[..]

bwhahaha ga je met de Chinezen skypen? Wist heel niet dat dat kon? Ik bestel heel veel op aliexpress maar da's een kwestie van 'zooo goedkoop zeg! klik!' en dan een maand later verrast zijn dat er iets geleverd wordt.
Ik zag dat ze op de site een Skype button hebben. Nou gaat mijn chinees niet verder dan wo ai ni, ni hao ma en xie xie, maar dat is een detail. Als ik een Beierse chinees kan verstaan, kan ik vast ook wel een chinese verstaan die engels spreekt :P
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:37:48 #162
145738 superworm
is erbij
pi_171235498
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:37 schreef Benz0076 het volgende:
De meenste van deze trackersbsturen ook een sms wanneer de accu bijna leeg is
Top. Dat moeten we hebben. Die man woont in omgeving Steenwijk dus kan niet elke dag naar de grens rijden.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:38:17 #163
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:37 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja sowieso heeft hij geloof ik 1 of 2 belangrijke/dure volken waar ie mee teelt, de rest is opvulbijen zeg maar. Voor de honing en de bestuiving en zo. Het gaat hem om die dure volken die nu ook gejat zijn, imkers weten dat een mooi gefokt raszuiver koninginnetje honderden euro's oplevert.
Jammer dat sommige van dat imkervolk dan over darrenlijken gaat }:|
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:38:30 #164
145738 superworm
is erbij
pi_171235519
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:37 schreef knokkels het volgende:

[..]

Ik zag dat ze op de site een Skype button hebben. Nou gaat mijn chinees niet verder dan wo ai ni, ni hao ma en xie xie, maar dat is een detail. Als ik een Beierse chinees kan verstaan, kan ik vast ook wel een chinese verstaan die engels spreekt :P
Die titels van de producten zijn ook altijd in amazing engels dus moet goed komen.

Free good product five meter accu 600 gigawatt nuclear power spinner
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:38:48 #165
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235525
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:37 schreef superworm het volgende:

[..]

Top. Dat moeten we hebben. Die man woont in omgeving Steenwijk dus kan niet elke dag naar de grens rijden.
Binnen 900 dagen is hij vast wel een keer of wat daar geweest :P
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:39:05 #166
145738 superworm
is erbij
pi_171235540
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:38 schreef knokkels het volgende:

[..]

Jammer dat sommige van dat imkervolk dan over darrenlijken gaat }:|
VInd het eerlijk gezegd echt verrassend. Maar 6000 imkers in heel het land. Iedereen kent elkaar. Allemaal goedbedoelende praatgrage mensen. En dan dit?!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:39:17 #167
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235543
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:38 schreef superworm het volgende:

[..]

Die titels van de producten zijn ook altijd in amazing engels dus moet goed komen.

Free good product five meter accu 600 gigawatt nuclear power spinner
_O-
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:39:33 #168
145738 superworm
is erbij
pi_171235552
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:38 schreef knokkels het volgende:

[..]

Binnen 900 dagen is hij vast wel een keer of wat daar geweest :P
Haha ja. In elk geval elke 300 dagen om te checken of de winter is overleefd.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:39:57 #169
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235566
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:39 schreef superworm het volgende:

[..]

VInd het eerlijk gezegd echt verrassend. Maar 6000 imkers in heel het land. Iedereen kent elkaar. Allemaal goedbedoelende praatgrage mensen. En dan dit?!
En jij, ben jij ook imker?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:41:35 #170
145738 superworm
is erbij
pi_171235613
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:39 schreef knokkels het volgende:

[..]

En jij, ben jij ook imker?
Nog niet! Wachtte op het hier melden op strategisch moment maar fuck it.

Heb me ingeschreven voor de basiscursus bijen houden bij imkervereniging Driebergen-Zeist. Is ong. 175 euro (incl volkje aan het eind! :) ) en is 20-25 lessen incl. praktijk en theorie. Ik begin als alles goed gaat in maart 2018, dit jaar zat al vol :) Ik ga dan met een beetje geluk vanaf september '18 m'n eigen volkje de winter door helpen hier op de lokale bijenstal. Enorm zin in.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:44:13 #171
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235694
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:41 schreef superworm het volgende:

[..]

Nog niet! Wachtte op het hier melden op strategisch moment maar fuck it. Heb me ingeschreven voor de basiscursus bijen houden bij imkervereniging Driebergen-Zeist. Is ong. 175 euro (incl volkje aan het eind! :) ) en is 20-25 lessen incl. praktijk en theorie. Ik begin als alles goed gaat in maart 2018, dit jaar zat al vol :)
Cool, mijn moeder mag sinds kort lesgeven (regio Noord Holland Noord). Dat was wel een zware cursus, extreem veel afvallers. _O-

Protip: Nooit voor de vliegingang gaan staan. Dan heb je grote kans dat je een zooi bijen om je heen krijgt die je zien als vijand. _O- Is een vriend van me eens gebeurd toen we de bijen moesten gaan voeren _O- En we hadden hem nog zo gewaarschuwd _O-

Mea culpa voor het stelen van het strategische moment :@
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171235717
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:18 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik zet het op het lijstje van vragen die ik voor 'm heb. Heel tof dat je meedenkt en min of meer al aangeeft indien nodig te kunnen helpen als wij de kast + tracker regelen :)

👍 Zeker
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:46:17 #173
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235755
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:45 schreef Benz0076 het volgende:

[..]

👍 Zeker
Ik wil wel een begrijpelijk handleiding maken mocht die man dat op prijs stellen. In PDF, want mijn inkt van de printer is op :')
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:46:30 #174
145738 superworm
is erbij
pi_171235763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:44 schreef knokkels het volgende:

[..]

Cool, mijn moeder mag sinds kort lesgeven (regio Noord Holland Noord). Dat was wel een zware cursus, extreem veel afvallers. _O-

Protip: Nooit voor de vliegingang gaan staan. Dan heb je grote kans dat je een zooi bijen om je heen krijgt die je zien als vijand. _O- Is een vriend van me eens gebeurd toen we de bijen moesten gaan voeren _O- En we hadden hem nog zo gewaarschuwd _O-
Ja ik ben natuurlijk wel bang voor de steken maar ik gok dat je je daar gewoon overheen moet zetten. De eerste paar keer schrik je en vloek je je te pletter maar daarna went het al snel, zoals muggen ook - hoop ik dan. Als je geen domme dingen doet en imkert zoals het is aangeleerd, zou het redelijk goed moeten gaan. En zou die steek af en toe wel moeten wennen. Naar het schijnt :X
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:45 schreef Benz0076 het volgende:

[..]

👍 Zeker
Hoera! :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:47:49 #175
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235797
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:46 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja ik ben natuurlijk wel bang voor de steken maar ik gok dat je je daar gewoon overheen moet zetten. Als je geen domme dingen doet en imkert zoals het is aangeleerd, zou het redelijk goed moeten gaan. En zou die steek af en toe wel moeten wennen. Naar het schijnt :X

[..]

Hoera! :)
Die steken wennen, na een tijdje heb je er geen last meer van.
Schijnbaar is het nog goed tegen een aantal kwalen ook. :P

En je kunt natuurlijk de angel ook uit je hand, hoofd whereever trekken wanneer je gestoken bent.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:48:02 #176
145738 superworm
is erbij
pi_171235805
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:46 schreef knokkels het volgende:

[..]

Ik wil wel een begrijpelijk handleiding maken mocht die man dat op prijs stellen. In PDF, want mijn inkt van de printer is op :')

:D Die van ons geeft al 3 jaar aan 'maximaal 50 pagina's inkt, vervang cardridge', maar hij doet het honderden pagina's later nog altijd :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:48:41 #177
145738 superworm
is erbij
pi_171235829
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:47 schreef knokkels het volgende:

[..]

Die steken wennen, na een tijdje heb je er geen last meer van.
Schijnbaar is het nog goed tegen een aantal kwalen ook. :P
Ja mijn ouders begonnen meteen antroposofische artikelen op te sommen over hoe het extreem goed helpt met MS. Goed, pa, als ik nog een keer MS krijg weet ik wat me te doen staat. :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:49:28 #178
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235850
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:48 schreef superworm het volgende:

[..]

:D Die van ons geeft al 3 jaar aan 'maximaal 50 pagina's inkt, vervang cardridge', maar hij doet het honderden pagina's later nog altijd :')
Ik was zo aardig om voor een vriend wat uit te printen. Kreeg ik er wat voor terug? Nope
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:50:04 #179
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235867
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:48 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja mijn ouders begonnen meteen antroposofische artikelen op te sommen over hoe het extreem goed helpt met MS. Goed, pa, als ik nog een keer MS krijg weet ik wat me te doen staat. :P
Jointje roken. Worden de bijen óók rustig van :P
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 mei 2017 @ 23:50:26 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171235880
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:41 schreef superworm het volgende:

[..]

Nog niet! Wachtte op het hier melden op strategisch moment maar fuck it.

Heb me ingeschreven voor de basiscursus bijen houden bij imkervereniging Driebergen-Zeist. Is ong. 175 euro (incl volkje aan het eind! :) ) en is 20-25 lessen incl. praktijk en theorie. Ik begin als alles goed gaat in maart 2018, dit jaar zat al vol :) Ik ga dan met een beetje geluk vanaf september '18 m'n eigen volkje de winter door helpen hier op de lokale bijenstal. Enorm zin in.
Stoer!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:50:37 #181
145738 superworm
is erbij
pi_171235887
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:50 schreef knokkels het volgende:

[..]

Jointje roken. Worden de bijen óók rustig van :P
Ik moet maar weer beginnen dan. Pas anderhalf jaar gestopt met roken en 10 jaar gepaft. Dus ik ben een pro.
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Stoer!
Hoe vaak ik dat interview van jaren terug nog ga vervloeken in de toekomst is ongewis :P Maar meer dan 0 keer gok ik :X
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:53:20 #182
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171235985
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:50 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik moet maar weer beginnen dan. Pas anderhalf jaar gestopt met roken en 10 jaar gepaft. Dus ik ben een pro.
En anders:
Dathé pijp

Beroker
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2017 @ 23:55:07 #183
145738 superworm
is erbij
pi_171236044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:53 schreef knokkels het volgende:

[..]

En anders:
Dathé pijp
[ afbeelding ]
Beroker
[ afbeelding ]
Worden ze niet ultra agressief van al die coke?!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:56:33 #184
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171236093
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:55 schreef superworm het volgende:

[..]

Worden ze niet ultra agressief van al die coke?!
Ze worden juist rustig van rook.
Of je coke moet gaan roken bij de bijen, ik weet niet hoor. Lijkt me een slecht plan _O-
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 00:00:42 #185
145738 superworm
is erbij
pi_171236229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:56 schreef knokkels het volgende:

[..]

Ze worden juist rustig van rook.
Of je coke moet gaan roken bij de bijen, ik weet niet hoor. Lijkt me een slecht plan _O-
Dus die witte meuk is geen coke... misschien het spul dat ze in het Vaticaan gebruiken dan?

En ja coke roken... altijd nog beter dan heroïne snuiven, schijnt. Getuige Pulp Fiction.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:01:53 #186
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171236259
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:00 schreef superworm het volgende:

[..]

Dus die witte meuk is geen coke... misschien het spul dat ze in het Vaticaan gebruiken dan?

En ja coke roken... altijd nog beter dan heroïne snuiven, schijnt. Getuige Pulp Fiction.
Oww wacht _O- Da's een blaasbalg. Betekent wel dat je dan maar 1 hand vrij hebt _O- :P
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 00:02:40 #187
145738 superworm
is erbij
pi_171236294
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:01 schreef knokkels het volgende:

[..]

Oww wacht _O- Da's een blaasbalg. Betekent wel dat je dan maar 1 hand vrij hebt _O- :P
hahaha ik dacht dus dat dat een of ander reservoir was voor een kilo wit poeder naar keuze :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:03:23 #188
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171236325
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:02 schreef superworm het volgende:

[..]

hahaha ik dacht dus dat dat een of ander reservoir was voor een kilo wit poeder naar keuze :')
_O- uhmm nee :D
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 00:04:29 #189
145738 superworm
is erbij
pi_171236365
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:03 schreef knokkels het volgende:

[..]

_O- uhmm nee :D
*trekt zich langzaam achteruit lopend uit het topic terug* :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:10:52 #190
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171236601
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:04 schreef superworm het volgende:

[..]

*trekt zich langzaam achteruit lopend uit het topic terug* :P
Pas je wel op voor de vliegingang van je kast :+

Wat ik op zich ook wel grappig vindt.. Bijen kunnen hun bijenkast feilloos binnen een straal van 3 km vinden, maar oh wee als de kast 5 centimeter wordt verschoven. Raken ze helemaal van in de war en gaan ze zwermend opzoek naar de koningin die 5 cm verderop zit _O-
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 00:13:03 #191
145738 superworm
is erbij
pi_171236665
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:10 schreef knokkels het volgende:

[..]

Pas je wel op voor de vliegingang van je kast :+

Wat ik op zich ook wel grappig vindt.. Bijen kunnen hun bijenkast feilloos binnen een straal van 3 km vinden, maar oh wee als de kast 5 centimeter wordt verschoven. Raken ze helemaal van in de war en gaan ze zwermend opzoek naar de koningin die 5 cm verderop zit _O-
Hahaha bizar. Ik las ook dat ze heftig in de war raken als alle kasten dezelfde kleur hebben. 4 km vliegen naar je kast prima. Dan de juiste uitzoeken, nee hoor, in plaats daarvan lekker fittie zoeken met de verkeerde bijen enzovoorts. Was al van plan mijn bijenkast in iets idioots qua kleuren of patroon te schilderen :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:19:54 #192
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171236883
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Hahaha bizar. Ik las ook dat ze heftig in de war raken als alle kasten dezelfde kleur hebben. 4 km vliegen naar je kast prima. Dan de juiste uitzoeken, nee hoor, in plaats daarvan lekker fittie zoeken met de verkeerde bijen enzovoorts. Was al van plan mijn bijenkast in iets idioots qua kleuren of patroon te schilderen :')


Beits gebruiken of lijnolie :Y
Het verven van bijenkasten
Best ironisch, zelf heb ik vrij weinig met bijen, en met wat gerichte termen leer ik ook nog wat bij :+

Die rauwe honing though :9~
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 00:22:33 #193
145738 superworm
is erbij
pi_171236960
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:19 schreef knokkels het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Beits gebruiken of lijnolie :Y
Het verven van bijenkasten
Best ironisch, zelf heb ik vrij weinig met bijen, en met wat gerichte termen leer ik ook nog wat bij :+

Die rauwe honing though :9~
Nou ik 't lees lijkt beitsen idd het best of wat je zegt lijnolie. En dan de vliegplank duidelijk onderscheidend qua kleur van andere kasten, anders schijnen ze in de war te raken. Misschien regenboogbijen van maken of zo. Lekker LGBT inclusief.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:26:50 #194
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171237065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:22 schreef superworm het volgende:

[..]

Nou ik 't lees lijkt beitsen idd het best of wat je zegt lijnolie. En dan de vliegplank duidelijk onderscheidend qua kleur van andere kasten, anders schijnen ze in de war te raken. Misschien regenboogbijen van maken of zo. Lekker LGBT inclusief.
Stuk minder werk... En als je gaat beitsen, lekker buiten doen, vooral NIET in de volle zon. Dat was zo ongelooflijk niet fijn. Ik was flink verbrand door die beits. #jeugdtrauma _O-

En hopen dat er geen mensen in de buurt zijn die allergisch zijn voor bijen. Onze buurvrouw was allergisch voor bijensteken, die zat ineens na een steek met een anafylactische shock :X Whoopsie. Wel goedgekomen :P
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 00:28:18 #195
145738 superworm
is erbij
pi_171237088
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:26 schreef knokkels het volgende:

[..]

Stuk minder werk... En als je gaat beitsen, lekker buiten doen, vooral NIET in de volle zon. Dat was zo ongelooflijk niet fijn. Ik was flink verbrand door die beits. #jeugdtrauma _O-
Was dus... verbeitsterend kut? ;(
quote:
En hopen dat er geen mensen in de buurt zijn die allergisch zijn voor bijen. Onze buurvrouw was allergisch voor bijensteken, die zat ineens na een steek met een anafylactische shock :X Whoopsie. Wel goedgekomen :P
Ik ben nog nooit gestoken door een bij/wesp/ander insect behalve mug, dus met een beetje geluk is die cursus na 3 keer weer klaar :'(
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:31:33 #196
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171237136
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:28 schreef superworm het volgende:

[..]

Was dus... verbeitsterend kut? ;(

[..]
_O-
Ik ben nog nooit gestoken door een bij/wesp/ander insect behalve mug, dus met een beetje geluk is die cursus na 3 keer weer klaar :'(

Ik 1x keer toen ik 3 was, miniknokkels op blote voeten door de tuin, lag er daar een bij die mijn voet als directe bedreiging zag. En later nog wel een paar keer. Yeah it stings _O- :P

Anyhow, tof initiatief! Ik ben benieuwd wanneer die man zijn complete setup (inclusief kasten, volken en beveiligingsmateriaal gaat krijgen).

* knokkels zet nog even een documentaire op :Y Fijne nacht allemaal :W
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 00:32:56 #197
145738 superworm
is erbij
pi_171237156
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:31 schreef knokkels het volgende:

[..]

_O-
Ik ben nog nooit gestoken door een bij/wesp/ander insect behalve mug, dus met een beetje geluk is die cursus na 3 keer weer klaar :'(

Ik 1x keer toen ik 3 was, miniknokkels op blote voeten door de tuin, lag er daar een bij die mijn voet als directe bedreiging zag. En later nog wel een paar keer. Yeah it stings _O- :P

Anyhow, tof initiatief! Ik ben benieuwd wanneer die man zijn complete setup (inclusief kasten, volken en beveiligingsmateriaal gaat krijgen).

* knokkels zet nog even een documentaire op :Y Fijne nacht allemaal :W
Of het compleet wordt ligt aan wat we kunnen ophoesten natuurlijk! Broertje is als kind een keer op een wespennest in een boom gaan zitten. Sindsdien haat hij deze hobby en alles wat vliegt. En jij ook fijne nacht!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:36:28 #198
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171237235
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:32 schreef superworm het volgende:

[..]

Of het compleet wordt ligt aan wat we kunnen ophoesten natuurlijk! Broertje is als kind een keer op een wespennest in een boom gaan zitten. Sindsdien haat hij deze hobby en alles wat vliegt. En jij ook fijne nacht!
Mocht je hem nog niet gezien hebben, und Deutsch reden können....


Gave documentaire.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171239029
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:41 schreef superworm het volgende:

[..]

Nog niet! Wachtte op het hier melden op strategisch moment maar fuck it.

Heb me ingeschreven voor de basiscursus bijen houden bij imkervereniging Driebergen-Zeist. Is ong. 175 euro (incl volkje aan het eind! :) ) en is 20-25 lessen incl. praktijk en theorie. Ik begin als alles goed gaat in maart 2018, dit jaar zat al vol :) Ik ga dan met een beetje geluk vanaf september '18 m'n eigen volkje de winter door helpen hier op de lokale bijenstal. Enorm zin in.
👍 💋
  zaterdag 27 mei 2017 @ 10:41:36 #200
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171240913
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:04 schreef knokkels het volgende:

[..]

Dan kun je in ieder geval met die optie van mij nog live tracken. Dat gaat zowel via sms als via een website. Ik weet niet of die imker een smartphone/computer heeft?


Volgens XE is de prijs exclusief shipping ¤58
AliExpress Standard Shipping:
Gratis. Levertijd 19-36 dagen
DHL
¤21,45 Shipping Levertijd 7-14 dagen
Maximaal ¤79,45 inclusief shipping.
Ik vond deze youtube clip net. Stel nou dat zijn kasten gestolen worden, kan je dit programma gebruiken om realtime te volgen.

How to connect to GpsGate.

En ik heb wat betreft het vraagstuk GPS/GSMstraling even contact opgenomen met Wageningen University. Op een zaterdag _O- Dus het antwoord komt nog *)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 27 mei 2017 @ 10:42:29 #201
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171240925
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:32 schreef superworm het volgende:

[..]

Of het compleet wordt ligt aan wat we kunnen ophoesten natuurlijk!
Dit vraagt om een tussenstand *O*
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 10:44:26 #202
145738 superworm
is erbij
pi_171240950
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:42 schreef knokkels het volgende:

[..]

Dit vraagt om een tussenstand *O*
De voorlopige tussenstand is 598,40, na donatie van Sergeant_Hartman.

Maar er hebben ook twee andere users naar verluidt inmiddels bedragen overgemaakt. Die zijn nog onderweg dus daar weet ik maandag van hoe veel het is :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 10:46:35 #203
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171240977
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:44 schreef superworm het volgende:
Maar er hebben ook twee andere users naar verluidt inmiddels bedragen overgemaakt. Die zijn nog onderweg dus daar weet ik maandag van hoe v
Toch alweer 2 bevolkte bijenkasten. Of 1 bijenkast met volk en GPS tracker :P
Misschien kan een imker hier een volk doneren die gevangen is?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 10:54:23 #204
145738 superworm
is erbij
pi_171241067
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:46 schreef knokkels het volgende:

[..]

Misschien kan een imker hier een volk doneren die gevangen is?
Da's een goeie voor de toekomst, maar in dit geval gaat het om teeltvolken die hij zelf zorgvuldig samenstelt / koopt bij een erkende teler. Dus dat gaat dit keer niet.

Afhankelijk van wat er binnenkomt is idd mijn idee óf 1 volledige kast + GPS + bijen, óf meer dan dat als dat zou lukken. Dan kan hij zijn beste volk in de beveiligde kast stoppen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 10:57:55 #205
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171241106
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:54 schreef superworm het volgende:
Afhankelijk van wat er binnenkomt is idd mijn idee óf 1 volledige kast + GPS + bijen, óf meer dan dat als dat zou lukken. Dan kan hij zijn beste volk in de beveiligde kast stoppen.
Wat zijn de kosten van zo'n setje? :?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 11:00:05 #206
145738 superworm
is erbij
pi_171241137
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:57 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wat zijn de kosten van zo'n setje? :?
Ik zat het al in m'n hoofd uit te rekenen net. Hij zei dat een p-moer (teeltkoningin) 75 tot 100 euro kost, maar soms nog duurder kan zijn. Een bijenkast ongeveer 150-200. En GPS... 50? 100? Zoiets?

Kom je in een bandbreedte van 275-425 euro per set. Maar dat is dus echt een hele grote 'ongeveer'. Kan duurder, kan goedkoper.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:12:16 #207
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171241299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:44 schreef superworm het volgende:

[..]

De voorlopige tussenstand is 598,40, na donatie van Sergeant_Hartman.

Maar er hebben ook twee andere users naar verluidt inmiddels bedragen overgemaakt. Die zijn nog onderweg dus daar weet ik maandag van hoe veel het is :)
_O_ Gaat lekker dus.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:00 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik zat het al in m'n hoofd uit te rekenen net. Hij zei dat een p-moer (teeltkoningin) 75 tot 100 euro kost, maar soms nog duurder kan zijn. Een bijenkast ongeveer 150-200. En GPS... 50? 100? Zoiets?

Kom je in een bandbreedte van 275-425 euro per set. Maar dat is dus echt een hele grote 'ongeveer'. Kan duurder, kan goedkoper.
598,40 - 425 euro voor een bijenkast met volk - 100,90 voor T4400S inclusief DHL shipping:

quote:
598,40
425,-
100,90 -
=======
73,40
Zit ik ineens te bedenken. Mijn moeder gaat voor haar bijenspullen altijd naar Bijenhuis Wageningen. Ik zou ze kunnen bellen, en ze kunnen attenderen op dit topic en vragen of ze iets kunnen betekenen?
Wat zou dat *iets* kunnen zijn? Ik wil op zich wel dat er iets uitkomt, maar ook weer niet té inhalig zijn zodat er niets uitkomt.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 11:16:15 #208
145738 superworm
is erbij
pi_171241345
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:12 schreef knokkels het volgende:

[..]

_O_ Gaat lekker dus.

[..]

598,40 - 425 euro voor een bijenkast met volk - 100,90 voor T4400S inclusief DHL shipping:

[..]

Zit ik ineens te bedenken. Mijn moeder gaat voor haar bijenspullen altijd naar Bijenhuis Wageningen. Ik zou ze kunnen bellen, en ze kunnen attenderen op dit topic en vragen of ze iets kunnen betekenen?
Wat zou dat *iets* kunnen zijn? Ik wil op zich wel dat er iets uitkomt, maar ook weer niet té inhalig zijn zodat er niets uitkomt.
Geen idee, maar wellicht? Je kunt ze dan ook op het NRC-artikel wijzen, die hebben belachelijk mooie foto's waar ik slechts een kwartiertje met hem heb gepraat.

En uhhhm... even kijken... zo'n kast bestaat uit diverse onderdelen. Soort doe het zelf pakket dat je samenstelt naar gelang je een groot of klein volk hebt. Misschien dat ze enkele onderdelen kunnen doneren, in ruil voor het noemen van de naam? Donateurs noemen en expliciet bedanken is geen probleem, maar meer dan dat (sponsoring/reclame etc.) kan niet vanuit deze actie. FOK! is immers een bedrijf met eigen PR en zo. Tis al een stukje liefde vanuit de admins dat we de actie expliciet de FOK! bijenactie kunnen blijven noemen :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:20:49 #209
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171241415
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:16 schreef superworm het volgende:

[..]

Geen idee, maar wellicht? Je kunt ze dan ook op het NRC-artikel wijzen, die hebben belachelijk mooie foto's waar ik slechts een kwartiertje met hem heb gepraat.

En uhhhm... even kijken... zo'n kast bestaat uit diverse onderdelen. Soort doe het zelf pakket dat je samenstelt naar gelang je een groot of klein volk hebt. Misschien dat ze enkele onderdelen kunnen doneren, in ruil voor het noemen van de naam? Donateurs noemen en expliciet bedanken is geen probleem, maar meer dan dat (sponsoring/reclame etc.) kan niet vanuit deze actie. FOK! is immers een bedrijf met eigen PR en zo. Tis al een stukje liefde vanuit de admins dat we de actie expliciet de FOK! bijenactie kunnen blijven noemen :)
Zoiets? Bouwpakket voor 300 euro. https://www.bijenhuis.nl/(...)kast-bouwpakket.html
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 11:21:56 #210
145738 superworm
is erbij
pi_171241435
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:20 schreef knokkels het volgende:

[..]

Zoiets? Bouwpakket voor 300 euro. https://www.bijenhuis.nl/(...)kast-bouwpakket.html
Mis ik iets?


To do lijstje:

-Update maken zodra we iets meer weten

-Imker vragen:
-Wat voor kasten hij zou willen hebben (prijs + precieze onderdelen + waar hij ze liefst aanschaft qua merk)
-Wat voor bijen hij er nou precies in wil (prijs)
-Of bijen tegen magneten kunnen staat uit bij Wageningen University
-Zo ja: of zo'n kastje goed weggewerkt kan worden in deksel o.i.d.
-Of hangsloten niet ook een goeie oplossing zouden zijn
-...?

-Totaal kostenplaatje samenstellen en evt. in update verwerken
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:24:18 #211
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171241478
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:21 schreef superworm het volgende:
To do lijstje:

Imker vragen:
-Wat voor kasten hij zou willen hebben (prijs + precieze onderdelen + waar hij ze liefst aanschaft qua merk)
-Wat voor bijen hij er nou precies in wil (prijs)
-Of bijen tegen magneten kunnen
-Zo ja: of zo'n kastje goed weggewerkt kan worden in deksel o.i.d.
-...?
Die vraag (valt onder GPS/GSM/GPRS) heb ik momenteel al uitstaan bij Wageningen University.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 11:24:53 #212
145738 superworm
is erbij
pi_171241488
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:24 schreef knokkels het volgende:

[..]

Die vraag (valt onder GPS/GSM/GPRS) heb ik momenteel al uitstaan bij Wageningen University.
Ah top, bedankt. Teamwork jeej! Die waren eerder ook heel vriendelijk in de beantwoording.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:29:21 #213
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171241564
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:24 schreef superworm het volgende:

[..]

Ah top, bedankt. Teamwork jeej! Die waren eerder ook heel vriendelijk in de beantwoording.
Komt door het geweldige groen daar. Ik hoop dat ik in Oktober daar weer een dag of 2 kan zijn *O*
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:30:38 #214
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171241592
Even snel wat in mekaar geflanst wat ik kan zeggen/aanbieden aan Bijenhuis Wageningen
quote:
N.a.v. artikel NRC over imker Liefting zou ik u wat willen vragen. Dit artikel is op FOK! Forum overgenomen en wij proberen deze imker met een actie te ondersteunen. Andere imkers zijn hem al voorgegaan.

Bent u misschien bereid om het een en ander aan materiaal te doneren, cq voor een gereduceerde prijs aan te bieden? Het Bijenhuis Wageningen wordt dan genoemd op het Forum als zijnde donateur, en u kunt er wel vanuit gaan dat dat op sociale media gedeeld zal worden zodat uw Bijenhuis meer exposure krijgt.
Zoiets?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 11:45:30 #215
145738 superworm
is erbij
pi_171241867
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:30 schreef knokkels het volgende:
Even snel wat in mekaar geflanst wat ik kan zeggen/aanbieden aan Bijenhuis Wageningen

[..]

Zoiets?
Ik zou het 'ervan uitgaan dat' bij sociale media weghalen omdat we niks kunnen beloven, maar de rest klinkt goed. Niet geschoten is altijd mis! Doe ook even een linkje naar het interview van NRC en van ons erbij.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 12:54:06 #216
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171243212
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:45 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik zou het 'ervan uitgaan dat' bij sociale media weghalen omdat we niks kunnen beloven, maar de rest klinkt goed. Niet geschoten is altijd mis! Doe ook even een linkje naar het interview van NRC en van ons erbij.
Ah cool, service van de zaak dan O-)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 27 mei 2017 @ 13:13:33 #217
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171243548
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:45 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik zou het 'ervan uitgaan dat' bij sociale media weghalen omdat we niks kunnen beloven, maar de rest klinkt goed. Niet geschoten is altijd mis! Doe ook even een linkje naar het interview van NRC en van ons erbij.
Verwijzing toegevoegd: NRC Artikel, Frontpageartikel en dit topic
quote:
Bijenhuis Wageningen:
Lieftink is al inderdaad bij ons bekend en komt hier ook regelmatig

maar we nemen het mee

dan hoort u van ons!

Bedankt voor de informatie!
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171243761
Linkje naar nrc artikel misschien ( nog eens) hiero?
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 13:38:56 #219
145738 superworm
is erbij
pi_171243965
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 13:27 schreef AnneX het volgende:
Linkje naar nrc artikel misschien ( nog eens) hiero?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)56794-a1560376#photo
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 13:39:23 #220
145738 superworm
is erbij
pi_171243975
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 13:13 schreef knokkels het volgende:

[..]

Verwijzing toegevoegd: NRC Artikel, Frontpageartikel en dit topic

[..]

Top, dus ze kennen hem en hij is klant. Dat moet alleen maar in ons voordeel werken.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 14:08:19 #221
145738 superworm
is erbij
pi_171244567
Weer nieuw artikeltje gemaakt over de bijensterfte in de VS dit keer.

Bijensterfte VS 1 op 3

1 op 3 :X Dan hebben de imkers het hier nog goed gehad met max 1 op 4, versus 1 op 2 in Amerika in dat jaar.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 27 mei 2017 @ 14:09:11 #222
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171244586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 13:39 schreef superworm het volgende:

[..]

Top, dus ze kennen hem en hij is klant. Dat moet alleen maar in ons voordeel werken.
imkerwereld is een kleine wereld, ons kent ons gevoel. Mijn moeder is daar ook bekend :P
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 14:36:53 #223
145738 superworm
is erbij
pi_171245285
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:09 schreef knokkels het volgende:

[..]

imkerwereld is een kleine wereld, ons kent ons gevoel. Mijn moeder is daar ook bekend :P
Ja 6000 man toch? Grootte van een gemiddeld dorpje waar iedereen elkaar groet.


We moeten dit topic een beetje vol slowchatten :P Ik ben aan een compleet opnieuw gemaakte OP bezig namelijk, met overzichten van acties, linkjes naar foto's en interviews en artikelen en rugnummers, enzovoorts :) Tot nu toe (even geteld) 116 donaties gedaan, en dan tel ik de nieuwste 2 die nog moeten worden gestort niet eens mee, hoe is dat! :D

[ Bericht 29% gewijzigd door superworm op 27-05-2017 14:43:50 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 18:05:55 #224
145738 superworm
is erbij
pi_171250879
Voorlopige nieuwe OP:
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 18:13:44 #225
145738 superworm
is erbij
pi_171251059
FOK!bijenactie: ¤2200 - bijenkasten, GPS & 1 miljoen blije bijen

Wie zijn we en wat doen we?
Té vaak worden bijenkasten van imkers in elkaar getrapt of gestolen.
Té veel imkers kappen ermee na de zoveelste winter vol dode bijen.
Who they gonna call? FOK!bijen!

De FOK!bijenactie houdt de media in de gaten en helpt imkers die door diefstal, vandalisme en bijensterfte zijn getroffen gericht en op individuele basis aan nieuwe bijen, nieuwe kasten, camerasystemen, GPS-trackers, of wat de imkers ook maar nodig hebben om te blijven imkeren.

Een volk kost al snel 100 piek, een kast 200 en ga zo maar door. De FOK!bijenactie zoekt de getroffenen op, interviewt ze, vergoedt de schade die ze hebben geleden, en vraagt natuurlijk om bonnetjes. Ruim 2200 euro is reeds gedoneerd en rond de 1600 daarvan is uitgegeven.

Er is daarbij geen cent uitgegeven aan overhead, benzine, of andere onkosten. Elke actie wordt transparant uitgelegd en toegelicht, en alle feiten liggen op tafel. Daarmee is de bijenactie dus een 'góéd' doel. Er blijft niks aan de strijkstok hangen, want er IS niet eens een strijkstok!

Hoe begon het?
Bij kloothommels die vuurpijlen in de bijenkasten van imker Jan Bos in Zeist staken bij de jaarwisseling 2013-2014. Na een FOK!nieuwsberichtje kwam er een interview. Spontaan boden FOK!'ers aan te willen doneren en stelde superworm z'n rekeningnummer beschikbaar. De actie (en deze topicreeks) was geboren en de rest is geschiedenis. Hieronder zie je wat we precies hebben opgehaald, wat we daarmee hebben gedaan, hoeveel er nog over is, en wie we mogen danken voor dit alles.

140404_145738_IMG-20140329-WA0001.jpg
Echte FOK!bijen: met jullie donaties geschonken

Wat kwam er binnen en wat kochten we tot nu toe?
Tot dusver is er ¤2180 gedoneerd in 116 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤598,60 over.

- ¤ 0 - niets gedoneerd, maar het begin van de actie (imker Bos, Zeist) (10-1-'14) AD-bericht / FOK!nieuws / Interview / Opvolginterview
- ¤ 600 - 8 bijenvolken wegens bijensterfte (via Peter Arts van Imkers Nederland) (4-4-'14)
- ¤ 560 - 8 bijenvolken wegens bijensterfte (vereniging Oost Gelre) (20-5-'14) Uitleg 1 / Toelichting 2
- ¤ 0 - Camerasysteem n.a.v. vandalisme (vereniging Sint Ambrosius Reusel) (2-6-'14) Reportage
- ¤ 321,40 - Bijenkast en volk n.a.v. vandalisme (imker Ballegeer, België) (12-11-'16) Standaard.be / Nieuwsblad.be / FOK!forum
- ¤ 100 - Inseminatie 12 koninginnen n.a.v. vandalisme (imker De Moor, Hilversum) (13-5-'17, foto's e.d. volgen in juni)
HilversumsNieuws.nl 1 / HilversumsNieuws.nl 2 / FOK!forum / FOK!nieuws
- ¤ ~400-800 - 2 bijenkasten, 2 p-moeren (teeltkoninginnen) en 2 GPS-trackers (imker Liefting, Oost-Groningen) (26-5-'17) NRC.nl / FOK!interview

De ruim 100 donateurs van geld, tijd en moeite
Elke FOK!'er die dat wil wordt van harte uitgenodigd mee te helpen met tijd, moeite en expertise. Dank gaat uit naar velen:

Whiskers2009, die veel acties kneiterhard bijstond;
Gramps, die FOK!'ers overal naartoe sjeest in de auto;
Goldfinger1963, die twee volledige camerasystemen doneerde;
Tankiej, die die systemen van België naar Nederland reed;
hoink581, die camerawerk deed;
Dr_Flash, die de situatie bij de allereerste imker in 2014 kwam inspecteren;
Harry64, die vakkundige technische kennis te berde bracht en ook hielp inspecteren;
Benz0076 en MAY-be, die hielpen met adviezen over GPS-systemen;
knokkels, die keihard aan de kar trekt om ook de nieuwste actie weer op poten te zetten;

En natuurlijk de lieverds die HONDERDZESTIEN individuele donaties deden, die samen een flink maandsalaris voor de bijen opzij zetten. Daar komen ze, allemaal helden. Bij-zonder bedankt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk: doneren is nog steeds van harte aanbevolen!
Doneren van je hulp, op welke manier ook, is zeer gewenst. Als er donaties blijven komen, kunnen we telkens weer nieuwe imkers blijven helpen. Je kunt je hier in het topic melden of een pm sturen naar superworm. Ook anoniem doneren is mogelijk.


Bijen van de heer Arts, een van de imkers die we hielpen
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171251791
Waar kan ik eigenlijk doneren? Dat wordt nergens echt duidelijk verteld of ik lees eroverheen.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 18:47:51 #227
145738 superworm
is erbij
pi_171251940
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:42 schreef TwenteFC het volgende:
Waar kan ik eigenlijk doneren? Dat wordt nergens echt duidelijk verteld of ik lees eroverheen.
Ik stuur je een PM :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  One tough cookie zaterdag 27 mei 2017 @ 22:02:19 #228
169210 liesje1979
pi_171257257
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:42 schreef TwenteFC het volgende:
Waar kan ik eigenlijk doneren? Dat wordt nergens echt duidelijk verteld of ik lees eroverheen.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 22:16:44 #229
145738 superworm
is erbij
pi_171257773
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:02 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

PM gestuurd :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  One tough cookie zaterdag 27 mei 2017 @ 23:21:02 #230
169210 liesje1979
pi_171259803
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:16 schreef superworm het volgende:

[..]

PM gestuurd :)
Bu-drage geleverd.
pi_171260810
Wat een superactie. _O_

Tof dat het al zolang loopt ook. Stukje FOK!cultuur

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2017 23:54:46 ]
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 23:59:13 #232
145738 superworm
is erbij
pi_171260973
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 23:54 schreef bamibij het volgende:
Wat een superactie. _O_

Tof dat het al zolang loopt ook. Stukje FOK!cultuur
:D Ik verbaas me er soms over, maar tegelijk FOK! ik al met dit account sinds 2006, dus... idd FOK!cultuur. Mocht je een paar joero kunnen missen, app ehh pm ik m'n bankrekeningnummer en zetten we het in het totaal neer ;) 75 euro is 50.000 bijen, dus elke gedoneerde euro is 750 nieuwe zoemende bijfuckers!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 28 mei 2017 @ 01:56:00 #233
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171263361
quote:
- ¤ ~400-800 - 2 bijenkasten, 2 p-moeren (teeltkoninginnen) en 2 GPS-trackers (imker Liefting, Oost-Groningen) (26-5-'17) NRC.nl / FOK!interview
Serieus :o Komt dat nog of is dat nu al besteld enzo :o
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zondag 28 mei 2017 @ 11:55:44 #234
145738 superworm
is erbij
pi_171268171
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:56 schreef knokkels het volgende:

[..]

Serieus :o Komt dat nog of is dat nu al besteld enzo :o
Dit zou de ideale situatie zijn ;) Is een voorlopige indicatie / streven.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 28 mei 2017 @ 12:04:15 #235
145738 superworm
is erbij
pi_171268325
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 23:21 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Bu-drage geleverd.
*O* Merci!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 28 mei 2017 @ 13:26:50 #236
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171270101
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 23:59 schreef superworm het volgende:

[..]

:D Ik verbaas me er soms over, maar tegelijk FOK! ik al met dit account sinds 2006, dus... idd FOK!cultuur.
Fok heeft idd zo haar momenten...kan me nog iets herinneren van een sokken-actie voor daklozen. Dat leverde ook een bizar goed resultaat op. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zondag 28 mei 2017 @ 13:35:41 #237
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171270261
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:55 schreef superworm het volgende:

[..]

Dit zou de ideale situatie zijn ;) Is een voorlopige indicatie / streven.
Ah check. Alsnog _O_ _O_ _O_ _O_ voor iedereen die hier aan meewerkt!
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage zondag 28 mei 2017 @ 14:48:49 #238
145738 superworm
is erbij
pi_171272422
FOK!bijenactie: ¤2200 - bijenkasten, GPS & 1 miljoen blije bijen

Wie zijn we en wat doen we?
Té vaak worden bijenkasten van imkers in elkaar getrapt of gestolen.
Té veel imkers kappen ermee na de zoveelste winter vol dode bijen.
Who they gonna call? FOK!bijen!

De FOK!bijenactie houdt de media in de gaten en helpt imkers die door diefstal, vandalisme en bijensterfte zijn getroffen gericht en op individuele basis aan nieuwe bijen, nieuwe kasten, camerasystemen, GPS-trackers, of wat de imkers ook maar nodig hebben om te blijven imkeren.

Een volk kost al snel 100 piek, een kast 200 en ga zo maar door. De FOK!bijenactie zoekt de getroffenen op, interviewt ze, vergoedt de schade die ze hebben geleden, en vraagt natuurlijk om bonnetjes. Ruim 2200 euro is reeds gedoneerd en rond de 1600 daarvan is uitgegeven.

Er is daarbij geen cent uitgegeven aan overhead, benzine, of andere onkosten. Elke actie wordt transparant uitgelegd en toegelicht, en alle feiten liggen op tafel. Daarmee is de bijenactie dus een 'góéd' doel. Er blijft niks aan de strijkstok hangen, want er IS niet eens een strijkstok!

Hoe begon het?
Bij kloothommels die vuurpijlen in de bijenkasten van imker Jan Bos in Zeist staken bij de jaarwisseling 2013-2014. Na een FOK!nieuwsberichtje kwam er een interview. Spontaan boden FOK!'ers aan te willen doneren en stelde superworm z'n rekeningnummer beschikbaar. De actie (en deze topicreeks) was geboren en de rest is geschiedenis. Hieronder zie je wat we precies hebben opgehaald, wat we daarmee hebben gedaan, hoeveel er nog over is, en wie we mogen danken voor dit alles.

140404_145738_IMG-20140329-WA0001.jpg
Echte FOK!bijen: met jullie donaties geschonken

Wat kwam er binnen en wat kochten we tot nu toe?
Tot dusver is er ¤2205 gedoneerd in 118 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤623,60 over.

- ¤ 0 - niets gedoneerd, maar het begin van de actie (imker Bos, Zeist) (10-1-'14) AD-bericht / FOK!nieuws / Interview / Opvolginterview
- ¤ 600 - 8 bijenvolken wegens bijensterfte (via Peter Arts van Imkers Nederland) (4-4-'14)
- ¤ 560 - 8 bijenvolken wegens bijensterfte (vereniging Oost Gelre) (20-5-'14) Uitleg 1 / Toelichting 2
- ¤ 0 - Camerasysteem n.a.v. vandalisme (vereniging Sint Ambrosius Reusel) (2-6-'14) Reportage
- ¤ 321,40 - Bijenkast en volk n.a.v. vandalisme (imker Ballegeer, België) (12-11-'16) Standaard.be / Nieuwsblad.be / FOK!forum
- ¤ 100 - Inseminatie 12 koninginnen n.a.v. vandalisme (imker De Moor, Hilversum) (13-5-'17, foto's e.d. volgen in juni)
HilversumsNieuws.nl 1 / HilversumsNieuws.nl 2 / FOK!forum / FOK!nieuws
- ¤ ~400-800 - 2 bijenkasten, 2 p-moeren (teeltkoninginnen) en 2 GPS-trackers (imker Liefting, Oost-Groningen) (26-5-'17) NRC.nl / FOK!interview

De ruim 100 donateurs van geld, tijd en moeite
Elke FOK!'er die dat wil wordt van harte uitgenodigd mee te helpen met tijd, moeite en expertise. Dank gaat uit naar velen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk de lieverds die HONDERDACHTTIEN individuele donaties deden, die samen een flink maandsalaris voor de bijen opzij zetten. Daar komen ze, allemaal helden. Bij-zonder bedankt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk: doneren is nog steeds van harte aanbevolen!
Doneren van je hulp, op welke manier ook, is zeer gewenst. Als er donaties blijven komen, kunnen we telkens weer nieuwe imkers blijven helpen. Je kunt je hier in het topic melden of een pm sturen naar superworm. Ook anoniem doneren is mogelijk.


Bijen van de heer Arts, een van de imkers die we hielpen

[ Bericht 1% gewijzigd door superworm op 28-05-2017 16:04:35 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 28 mei 2017 @ 14:49:31 #239
145738 superworm
is erbij
pi_171272444
Update gemaakt :) Donatie binnen van liesje1979 (bedankt! *O* ), waardoor onze nieuwe totalen als volgt zijn:

Tot dusver is er ¤2195 gedoneerd in 117 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤613,60 over.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 28 mei 2017 @ 16:03:21 #240
145738 superworm
is erbij
pi_171275117
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 14:49 schreef superworm het volgende:
Update gemaakt :) Donatie binnen van liesje1979 (bedankt! *O* ), waardoor onze nieuwe totalen als volgt zijn:

Tot dusver is er ¤2195 gedoneerd in 117 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤613,60 over.

Opnieuw een donatie binnen, dit keer van LauriLynne. Heel hartelijk dank! We zijn nu echt de 2200 over! :D

Tot dusver is er ¤2205 gedoneerd in 118 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤623,60 over.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 28 mei 2017 @ 18:11:26 #241
145738 superworm
is erbij
pi_171279902
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 13:35 schreef knokkels het volgende:

[..]

Ah check. Alsnog _O_ _O_ _O_ _O_ voor iedereen die hier aan meewerkt!
Idd, er komen als het goed is morgen ook weer twee of drie donaties binnen. Spannend :) :) Ook: morgen ben ik 2 dagen weg t/m woensdag, zuipen in Dublin. Dus dan gaan we donderdag weer vrolijk verder met plannen hoe we de wereld overnemen de bijen helpen.
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 13:26 schreef Semisane het volgende:

[..]

Fok heeft idd zo haar momenten...kan me nog iets herinneren van een sokken-actie voor daklozen. Dat leverde ook een bizar goed resultaat op. :D
Ik las jouw username al jaren en jaren als se-mi-sa-ne, denkende dat het Iraans of Fins was of zo. Nu plots dacht ik 'het zou ook Engels kunnen zijn' :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 28 mei 2017 @ 19:18:28 #242
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171281863
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:11 schreef superworm het volgende:
Ik las jouw username al jaren en jaren als se-mi-sa-ne, denkende dat het Iraans of Fins was of zo. Nu plots dacht ik 'het zou ook Engels kunnen zijn' :')
Dat is vrij goed mogelijk ja. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zondag 28 mei 2017 @ 19:45:13 #243
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_171282576
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:16 schreef superworm het volgende:

[..]

PM gestuurd :)
Doe mij ook een PMetje.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Redactie Frontpage zondag 28 mei 2017 @ 20:48:59 #244
145738 superworm
is erbij
pi_171284538
quote:
14s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:45 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Doe mij ook een PMetje.
Verstuurd! ^O^
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 28 mei 2017 @ 20:52:10 #245
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_171284655
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:48 schreef superworm het volgende:

[..]

Verstuurd! ^O^
Thanks!
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_171286844
Wat een klootzakkerij. Als mijn vakantiegeld binnen is komt er een donatie aan.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:16:46 #247
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_171290453
Stuur mij ook maar PM, ben een arme student maar misschien houd k iets over aan t einde van de maand :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Redactie Frontpage maandag 29 mei 2017 @ 05:19:38 #248
145738 superworm
is erbij
pi_171292960
quote:
14s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:43 schreef Monopoly het volgende:
Wat een klootzakkerij. Als mijn vakantiegeld binnen is komt er een donatie aan.
Inderdaad. Mensen zijn soms verrassend schofterig. En briljant! Ik stuur je een PM.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 29 mei 2017 @ 05:19:59 #249
145738 superworm
is erbij
pi_171292961
quote:
14s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:16 schreef Faux. het volgende:
Stuur mij ook maar PM, ben een arme student maar misschien houd k iets over aan t einde van de maand :P
Geweldig! Ook verstuurd :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171321570
Ook een PM, graag.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 10:59:37 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171321683
Mooi om te zien dat het fonds ook weer aangevuld wordt! 8-)

Namens de bijtjes super bedankt, alle donateurs!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 16:23:34 #252
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171328599
Ik heb nu 3 artikelen in mijn mailbox over bijen en straling van verschillende golflengtes.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 00:10:37 #253
145738 superworm
is erbij
pi_171364940
Wat een week :D

Maandag open ik op weg naar Schiphol de Rabo-app. Wat staat daar? Rabieluh's donatie is binnen. En wat voor een. We zijn in één klap 37 piek dichterbij ons doel! Fantastisch en enorm bedankt!

Ik scroll verder en zie nog een betaling - 'Bij', het valt meteen op tussen alle afschrijvingen. "Dit kan niet van de bijenactie zijn", denk ik, "want 100 euro doneren?! Dat doet toch niemand?" Jawel. TwenteFC is zo iemand. Wat een held zeg. Ongelooflijk! Heel heel hartelijk dank. Top.

Vervolgens staat er wéér een. En weer een joekel van een bedrag. Het lijkt verdorie wel Sinterklaas. Pundit_wannabe heeft een lieve 75 euro uitgetrokken voor de bijenstand van ons land, ofwel ongeveer een heel volk gedoneerd. 50.000 dames. Sjeetje. Ook hier niets dan lof, hulde, en dank.

Dagje later. Nog een bijschrijving. Is dat de belastingteruggaaf? Is er een fout gemaakt ergens?
Maar nee. De omschrijving zegt het toch echt: "Voor de bijenactie, want het potje moet weer vol. Een geweldig doel waar ik graag, op deze manier, aan help." 200 euro. TWEEHONDERD. Semisane dicht niet alleen ons gat, maar spekt de pot zodanig dat er minstens een of twee andere imkers opnieuw geholpen kunnen worden. Bizar. Briljant. Superlatieven. BEDANKT.

Maar is dat alles? Nee. Woensdag, nieuwe ronde, nieuwe kansen - zarGon. 52,50 maar liefst. Geen avond zuipen, geen nieuwe schoenen, nee, bijen! Meer! Bijen! Ik val in herhaling maar ook aan jou niets anders dan heel veel dank. Het is hartverwarmend hoe snel de actie weer begint te lopen als we een concreet doel voor ogen hebben.

Allemaal helden en allemaal heel veel dank dus. ¤464,50 in 5 donaties, echt bizar. Ik ga na drie dagen liedjes meebleren en Guinness drinken gauw slapen, maar moest deze post echt nog even maken. En het totaal updaten.

Tot dusver is er ¤2669,50 gedoneerd in 123 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤1088,10 over.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 00:11:38 #254
145738 superworm
is erbij
pi_171364959
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:23 schreef knokkels het volgende:
Ik heb nu 3 artikelen in mijn mailbox over bijen en straling van verschillende golflengtes.
Oeh! Ik dm m'n emailadres. Heel mooi. Ga ik na het doornemen daarvan onz' aller imker weer bellen.

quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:59 schreef Molurus het volgende:
Mooi om te zien dat het fonds ook weer aangevuld wordt! 8-)

Namens de bijtjes super bedankt, alle donateurs!
Dit dus :D
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 1 juni 2017 @ 00:30:45 #255
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_171365337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 00:10 schreef superworm het volgende:
Wat een week :D

Maandag open ik op weg naar Schiphol de Rabo-app. Wat staat daar? Rabieluh's donatie is binnen. En wat voor een. We zijn in één klap 37 piek dichterbij ons doel! Fantastisch en enorm bedankt!

Ik scroll verder en zie nog een betaling - 'Bij', het valt meteen op tussen alle afschrijvingen. "Dit kan niet van de bijenactie zijn", denk ik, "want 100 euro doneren?! Dat doet toch niemand?" Jawel. TwenteFC is zo iemand. Wat een held zeg. Ongelooflijk! Heel heel hartelijk dank. Top.

Vervolgens staat er wéér een. En weer een joekel van een bedrag. Het lijkt verdorie wel Sinterklaas. Pundit_wannabe heeft een lieve 75 euro uitgetrokken voor de bijenstand van ons land, ofwel ongeveer een heel volk gedoneerd. 50.000 dames. Sjeetje. Ook hier niets dan lof, hulde, en dank.

Dagje later. Nog een bijschrijving. Is dat de belastingteruggaaf? Is er een fout gemaakt ergens?
Maar nee. De omschrijving zegt het toch echt: "Voor de bijenactie, want het potje moet weer vol. Een geweldig doel waar ik graag, op deze manier, aan help." 200 euro. TWEEHONDERD. Semisane dicht niet alleen ons gat, maar spekt de pot zodanig dat er minstens een of twee andere imkers opnieuw geholpen kunnen worden. Bizar. Briljant. Superlatieven. BEDANKT.

Maar is dat alles? Nee. Woensdag, nieuwe ronde, nieuwe kansen - zarGon. 52,50 maar liefst. Geen avond zuipen, geen nieuwe schoenen, nee, bijen! Meer! Bijen! Ik val in herhaling maar ook aan jou niets anders dan heel veel dank. Het is hartverwarmend hoe snel de actie weer begint te lopen als we een concreet doel voor ogen hebben.

Allemaal helden en allemaal heel veel dank dus. ¤464,50 in 5 donaties, echt bizar. Ik ga na drie dagen liedjes meebleren en Guinness drinken gauw slapen, maar moest deze post echt nog even maken. En het totaal updaten.

Tot dusver is er ¤2669,50 gedoneerd in 123 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤1088,10 over.
Goeie genade wat een financiële stortvloed _O_.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_171367000
👍 en _O_ voor de fokkers , die om bijen ( houders) geven.

( en superworm die zo enthousiast zich (weer) inzet. ^O^
  donderdag 1 juni 2017 @ 09:36:43 #257
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171368922
Tof om te lezen dat dit doel even fijn weer wat financiele ruimte krijgt. Heel gaaf! ^O^
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 09:54:53 #258
145738 superworm
is erbij
pi_171369232
Nogmaals iedereen die hier ook weer actief post en doneert, ook hartelijk dank. FP berichtje: 8 FOK!'ers doneren ¤500 aan bijenactie

We hebben sinds de heropstart een week geleden zie ik precies 499,50 gedoneerd gekregen. Wie heeft er ergens nog 50 cent liggen? :') :D
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:13:30 #259
458285 Armedias
Helpende hand
pi_171369573
verstuur mij ook maar, als ik wat over houd gaat het die kant op.
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 10:39:59 #260
145738 superworm
is erbij
pi_171370048
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:13 schreef Armedias het volgende:
verstuur mij ook maar, als ik wat over houd gaat het die kant op.
Top! Verstuurd ^O^
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 juni 2017 @ 10:58:11 #261
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_171370429
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:54 schreef superworm het volgende:
Nogmaals iedereen die hier ook weer actief post en doneert, ook hartelijk dank. FP berichtje: 8 FOK!'ers doneren ¤500 aan bijenactie

We hebben sinds de heropstart een week geleden zie ik precies 499,50 gedoneerd gekregen. Wie heeft er ergens nog 50 cent liggen? :') :D
O+ ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 11:20:05 #262
145738 superworm
is erbij
pi_171370890
FOK!bijenactie: ¤2729 - bijenkasten, GPS & 1 miljoen blije bijen

Wie zijn we en wat doen we?
Té vaak worden bijenkasten van imkers in elkaar getrapt of gestolen.
Té veel imkers kappen ermee na de zoveelste winter vol dode bijen.
Who they gonna call? FOK!bijen!

De FOK!bijenactie houdt de media in de gaten en helpt imkers die door diefstal, vandalisme en bijensterfte zijn getroffen gericht en op individuele basis aan nieuwe bijen, nieuwe kasten, camerasystemen, GPS-trackers, of wat de imkers ook maar nodig hebben om te blijven imkeren.

Een volk kost al snel 100 piek, een kast 200 en ga zo maar door. De FOK!bijenactie zoekt de getroffenen op, interviewt ze, vergoedt de schade die ze hebben geleden, en vraagt natuurlijk om bonnetjes. Richting de 3000 euro is reeds gedoneerd en rond de 1600 daarvan is pas uitgegeven.

Er is daarbij geen cent uitgegeven aan overhead, benzine, of andere onkosten. Elke actie wordt transparant uitgelegd en toegelicht, en alle feiten liggen op tafel. Daarmee is de bijenactie dus een 'góéd' doel. Er blijft niks aan de strijkstok hangen, want er IS niet eens een strijkstok!

Hoe begon het?
Bij kloothommels die vuurpijlen in de bijenkasten van imker Jan Bos in Zeist staken bij de jaarwisseling 2013-2014. Na een FOK!nieuwsberichtje kwam er een interview. Spontaan boden FOK!'ers aan te willen doneren en stelde superworm z'n rekeningnummer beschikbaar. De actie (en deze topicreeks) was geboren en de rest is geschiedenis. Hieronder zie je wat we precies hebben opgehaald, wat we daarmee hebben gedaan, hoeveel er nog over is, en wie we mogen danken voor dit alles.

140404_145738_IMG-20140329-WA0001.jpg
Echte FOK!bijen: met jullie donaties geschonken

Wat kwam er binnen en wat kochten we tot nu toe?
Tot dusver is er ¤2829,50 gedoneerd in 128 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤1248,10 over.

- ¤ 0 - niets gedoneerd, maar het begin van de actie (imker Bos, Zeist) (10-1-'14) AD-bericht / FOK!nieuws / Interview / Opvolginterview
- ¤ 600 - 8 bijenvolken wegens bijensterfte (via Peter Arts van Imkers Nederland) (4-4-'14)
- ¤ 560 - 8 bijenvolken wegens bijensterfte (vereniging Oost Gelre) (20-5-'14) Uitleg 1 / Toelichting 2
- ¤ 0 - Camerasysteem n.a.v. vandalisme (vereniging Sint Ambrosius Reusel) (2-6-'14) Reportage
- ¤ 321,40 - Bijenkast en volk n.a.v. vandalisme (imker Ballegeer, België) (12-11-'16) Standaard.be / Nieuwsblad.be / FOK!forum
- ¤ 100 - Inseminatie 12 koninginnen n.a.v. vandalisme (imker De Moor, Hilversum) (13-5-'17, foto's e.d. volgen in juni)
HilversumsNieuws.nl 1 / HilversumsNieuws.nl 2 / FOK!forum / FOK!nieuws
- ¤ ~1000 - 2 bijenkasten, 2 p-moeren (teeltkoninginnen), 2 volwaardige Buckfastvolken en mogelijk verzekering of GPS-trackers (imker Liefting, Oost-Groningen) (26-5-'17) NRC.nl / FOK!interview / FOK!nieuwsbericht 2

De ruim 100 donateurs van geld, tijd en moeite
Elke FOK!'er die dat wil wordt van harte uitgenodigd mee te helpen met tijd, moeite en expertise. Dank gaat uit naar velen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk de lieverds die HONDERDACHTENTWINTIG individuele donaties deden, die samen een flink maandsalaris voor de bijen opzij zetten. Daar komen ze, allemaal helden. Bij-zonder bedankt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk: doneren is nog steeds van harte aanbevolen!
Doneren van je hulp, op welke manier ook, is zeer gewenst. Als er donaties blijven komen, kunnen we telkens weer nieuwe imkers blijven helpen.

Je kunt je hier in het topic melden of een dm/pm sturen naar superworm.

Anoniem doneren is ook mogelijk. We zetten je dan als 'anoniem' in de lijst.

Geen FOK!account of blijf je liever volledig anoniem? Dan kun je ook mailen naar bijenactie [at] gmail [punt] com.


Bijen van de heer Arts, een van de imkers die we hielpen

[ Bericht 0% gewijzigd door superworm op 02-06-2017 13:03:43 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:21:12 #263
177940 Tunafish
met staart
pi_171370925
Heldendoel _O_ PM me maar.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 11:22:29 #264
145738 superworm
is erbij
pi_171370957
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:21 schreef Tunafish het volgende:
Heldendoel _O_ PM me maar.
Gedaan! :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 11:55:56 #265
145738 superworm
is erbij
pi_171371583
Ook hier even crossposten:

quote:
Op donderdag 1 juni 2017 @ 10:01 schreef superworm het volgende:

[..]
Ik ben bezig met kijken naar dit soort dingen, bijvoorbeeld donateurs bijenbloemetjeszaad opsturen i.s.m. de lokale imkervereniging hier die dat toch al gratis uitdeelt of verkoopt tegen een paar euro per kilo. Daarover volgt meer :)
quote:
Op donderdag 1 juni 2017 @ 11:19 schreef Semisane het volgende:

[..]

Klinkt interesant :)
Bericht terug van lokale vereniging, die betalen 7,90 per kilo zaadjes. Dat is genoeg voor 1000 m2 tuin. Heb gevraagd of we wat kunnen opkopen, dat doe ik dan wel met m'n eigen geld, en dan kunnen we los - gratis versturen naar elke donateur, en/of wellicht de zaadjes los verkopen voor een symbolisch bedrag (zeg, ¤0,50 of ¤1 per gram) maar dan alle winst naar de bijenactie. Dan maak je 5,69 over en krijg je een envelop met 10 gram zaad voor een groenstrook in je tuin van 5 bij 2. Bijvoorbeeld. Dan ga ik hier wel als een soort cokedealer met de keukenweegschaal en boterhamzakjes in de weer.

[ Bericht 2% gewijzigd door superworm op 01-06-2017 12:03:32 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171371595
Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet precies hoe het werkt maar ik wil ook wel wat doneren.
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 11:58:22 #267
145738 superworm
is erbij
pi_171371633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:56 schreef Kroezel het volgende:
Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet precies hoe het werkt maar ik wil ook wel wat doneren.
PM verstuurd met betalingsdetails. Dank voor de interesse!

Als je nog vragen hebt en je kunt nog geen pm sturen vanwege nieuw account, mag dat hier ook in het topic natuurlijk :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:10:44 #268
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171371864
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:55 schreef superworm het volgende:
Ook hier even crossposten:

[..]


[..]

Bericht terug van lokale vereniging, die betalen 7,90 per kilo zaadjes. Dat is genoeg voor 1000 m2 tuin. Heb gevraagd of we wat kunnen opkopen, dat doe ik dan wel met m'n eigen geld, en dan kunnen we los - gratis versturen naar elke donateur, en/of wellicht de zaadjes los verkopen voor een symbolisch bedrag (zeg, ¤0,50 of ¤1 per gram) maar dan alle winst naar de bijenactie. Dan maak je 5,69 over en krijg je een envelop met 10 gram zaad voor een groenstrook in je tuin van 5 bij 2. Bijvoorbeeld. Dan ga ik hier wel als een soort cokedealer met de keukenweegschaal en boterhamzakjes in de weer.
Oh dat is best geinig plan ja...heb dan wel enkel balkon...maar daar kan makkelijk een bakkie aanhangen en gooi ik meteen een bijenhotel (voor solitaire bijen) aan de muur...heb ik een hotel met ontbijt. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 12:15:22 #269
145738 superworm
is erbij
pi_171371947
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:10 schreef Semisane het volgende:

[..]

Oh dat is best geinig plan ja...heb dan wel enkel balkon...maar daar kan makkelijk een bakkie aanhangen en gooi ik meteen een bijenhotel (voor solitaire bijen) aan de muur...heb ik een hotel met ontbijt. :D
Voor wat jij hebt bijgedragen kan je zo'n bak volledig vol douwen met 30 kilo bloemzaad :') Beetje water erop en wachten maar.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:19:41 #270
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171372059
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:15 schreef superworm het volgende:

[..]

Voor wat jij hebt bijgedragen kan je zo'n bak volledig vol douwen met 30 kilo bloemzaad :') Beetje water erop en wachten maar.
Kan ik de hele binnentuin van het complex mee volstouwen...maar laat ik beginnen met 1 bakje...ik heb al niet zulke groene vingers...dus het lot wil ik niet tarten. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 12:24:38 #271
145738 superworm
is erbij
pi_171372204
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef Semisane het volgende:

[..]

Kan ik de hele binnentuin van het complex mee volstouwen...maar laat ik beginnen met 1 bakje...ik heb al niet zulke groene vingers...dus het lot wil ik niet tarten. :')
:D Ik zal de bijenleute wel even vragen om een soort instructie van wanneer te zaaien en zo. Die print ik dan uit en stop ik erbij.

En:

quote:
Op donderdag 1 juni 2017 @ 12:14 schreef Kroezel het volgende:
Ik vind het een supergoeie actie. Zojuist ook een donatie gedaan.
Check deze baas dan! 1 dag oud account en nu al geschiedenis geschreven.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:35:09 #272
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_171372509
Heb eerder dit jaar tot 2 keer toe iets van 3 zakken bijen en vlinderbloemenmengsel gezaaid, ook in wat grote bloembakken, bijna alles opgevroten door slakken :')

Niet normaal de hoeveelheid slakken, erg frustrerend.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:37:08 #273
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_171372555
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:35 schreef Rabieluh het volgende:
Heb eerder dit jaar tot 2 keer toe iets van 3 zakken bijen en vlinderbloemenmengsel gezaaid, ook in wat grote bloembakken, bijna alles opgevroten door slakken :')

Niet normaal de hoeveelheid slakken, erg frustrerend.
Moet je maar slakkengif strooien, moet je eens kijken hoe het groeit en de bijtjes kunnen dartelen
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 12:57:02 #274
145738 superworm
is erbij
pi_171373046
Ook even een e-mailadres aangemaakt omdat sommige nieuwe users niet kunnen pm'en en wellicht anoniem willen blijven en ook voor lezers die geen FOK!account hebben.

Vragen, opmerkingen en andere dingen kunnen nu behalve via dm/pm ook naar bijenactie [at] gmail [punt] com.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 1 juni 2017 @ 15:40:36 #275
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171376394
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 00:10 schreef superworm het volgende:
Wat een week :D

Maandag open ik op weg naar Schiphol de Rabo-app. Wat staat daar? Rabieluh's donatie is binnen. En wat voor een. We zijn in één klap 37 piek dichterbij ons doel! Fantastisch en enorm bedankt!

Ik scroll verder en zie nog een betaling - 'Bij', het valt meteen op tussen alle afschrijvingen. "Dit kan niet van de bijenactie zijn", denk ik, "want 100 euro doneren?! Dat doet toch niemand?" Jawel. TwenteFC is zo iemand. Wat een held zeg. Ongelooflijk! Heel heel hartelijk dank. Top.

Vervolgens staat er wéér een. En weer een joekel van een bedrag. Het lijkt verdorie wel Sinterklaas. Pundit_wannabe heeft een lieve 75 euro uitgetrokken voor de bijenstand van ons land, ofwel ongeveer een heel volk gedoneerd. 50.000 dames. Sjeetje. Ook hier niets dan lof, hulde, en dank.

Dagje later. Nog een bijschrijving. Is dat de belastingteruggaaf? Is er een fout gemaakt ergens?
Maar nee. De omschrijving zegt het toch echt: "Voor de bijenactie, want het potje moet weer vol. Een geweldig doel waar ik graag, op deze manier, aan help." 200 euro. TWEEHONDERD. Semisane dicht niet alleen ons gat, maar spekt de pot zodanig dat er minstens een of twee andere imkers opnieuw geholpen kunnen worden. Bizar. Briljant. Superlatieven. BEDANKT.

Maar is dat alles? Nee. Woensdag, nieuwe ronde, nieuwe kansen - zarGon. 52,50 maar liefst. Geen avond zuipen, geen nieuwe schoenen, nee, bijen! Meer! Bijen! Ik val in herhaling maar ook aan jou niets anders dan heel veel dank. Het is hartverwarmend hoe snel de actie weer begint te lopen als we een concreet doel voor ogen hebben.

Allemaal helden en allemaal heel veel dank dus. ¤464,50 in 5 donaties, echt bizar. Ik ga na drie dagen liedjes meebleren en Guinness drinken gauw slapen, maar moest deze post echt nog even maken. En het totaal updaten.

Tot dusver is er ¤2669,50 gedoneerd in 123 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤1088,10 over.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171379140
Wij zijn in huize Einstein erg begaan met de bijtjes.
Hier een balkon vol met bloemen en een flink hotel.
In het hotel zie ik nog niets gebeuren, maar met de bloemen zijn ze erg b(l)ij.

Mag ik ook een PM?
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 18:18:53 #277
145738 superworm
is erbij
pi_171379385
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:05 schreef Albert_Einstein het volgende:
Wij zijn in huize Einstein erg begaan met de bijtjes.
Hier een balkon vol met bloemen en een flink hotel.
In het hotel zie ik nog niets gebeuren, maar met de bloemen zijn ze erg b(l)ij.

Mag ik ook een PM?
Woopwoop! Done! ^O^
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171379853
Gestort.

Mevrouw Einstein gaat dit topic onder de aandacht brengen bij haar dierenliefhebbende facebookvrienden.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 juni 2017 @ 18:45:54 #279
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_171379955
Goed om te zien dat dit weer zo (op)leeft. FOK! O+
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 19:15:48 #280
145738 superworm
is erbij
pi_171380533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:41 schreef Albert_Einstein het volgende:
Gestort.

Mevrouw Einstein gaat dit topic onder de aandacht brengen bij haar dierenliefhebbende facebookvrienden.
Geweldig! En dank voor het delen :) Ik kan nog niks beloven maar er zou binnenkort zo maar eens een heuse website kunnen zijn. Of in elk geval een FB-pagina, voor makkelijker delen buiten FOK! om. Je kunt het best linken naar de specifieke updateposts zoals hierboven for now. Eventuele donaties kunnen via een FOK!account of door een mailtje naar bijenactie apenstaart gmail punt com.

[ Bericht 0% gewijzigd door superworm op 01-06-2017 20:03:43 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 19:46:53 #281
145738 superworm
is erbij
pi_171381192
Update gemaakt: Bijenactie vervangt kasten, bijen én koninginnen

quote:
Update 19:45 uur
Na bovenstaand bericht werd de FOK!bijenactie opnieuw overspoeld door toezeggingen van donaties: twee users doneerden alweer ¤60 en een vijftal anderen maakte al geld over, maar heeft een andere bank dus staat hun donatie er morgen pas op. Verder werd er toegezegd dat een vrouw van één van de users het bijentopic onder haar dierenlievende Facebookvrienden gaat spammen. Hoera!

De FOK!actie stoomt hiermee sneller op de drie mille af dan de Titanic op die ene ijsberg. Van dat geld is er ongeveer ¤1200 nog niet is uitgegeven. Genoeg om niet alleen imker Liefting te helpen, maar ook om een nieuwe bodempje te leggen voor nieuwe acties.

Een update over Liefting en zijn bijtjes komt nog, maar door directe donaties van de FOK!'ers afgelopen week kunnen we van "misschien helpen we hier en daar" naar "we vergoeden alles: we doneren twee fonkelnieuwe bijenkasten, stoppen ze vol met pronkjuweelteeltkoninginnen én dure topklasse Buckfast-bijen, én we gaan zorgen voor verzekering en/of beveiliging van de dingen" - samen opgeteld een lieve som van iets minder dan duizend piek.
Heb vanmiddag met Liefting gebeld, die was buiten zinnen zo happy. Daar komt morgen of zaterdag een uitgebreid verslag over. Het komt erop neer dat we IIG z'n kasten en bijen gaan vergoeden, en we werken nog aan verdere invulling van beveiliging e.d., maar daar is dus druk overleg over.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 19:57:35 #282
145738 superworm
is erbij
pi_171381384
En: twee donaties van donateurs die dezelfde bank hebben binnengekregen. De rest zal morgen komen, gok ik. Als volgt:

Kroezel, ¤50 *O*
Tunafish, ¤10 *O*

Allebei meer dan hartelijk dank! ^O^ _O_

Totalen geupdate:

Tot dusver is er ¤2729,50 gedoneerd in 125 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤1148,10 over.

Ik heb ook een kek plaatje opgesnord met twee blije bijen die een bordje vasthouden. De tussenstand, kortom:


[ Bericht 20% gewijzigd door superworm op 01-06-2017 20:21:36 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 20:02:13 #283
145738 superworm
is erbij
pi_171381469
Verder alvast een update met concrete indicaties van wat het gaat kosten. Natuurlijk wordt er t.z.t. gewerkt met bonnetjes e.d., maar dit gaan we tot dusver in elk geval doen voor onze imker:

2 bijenkasten = ¤400
2 p-moeren (teeltkoninginnen = ¤140
2 hoogwaardige Buckfastvolken = ¤300
Mogelijke verzekering (details volgen) = ~¤100

Totaal: ¤940
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:12:13 #284
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171381641
Top tof geweldig geregeld weer Superworm, knokkel en ieder die heeft geholpen en gedoneerd. *O*
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:30:15 #285
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_171382016
Superwormpje , wil je me de gegevens sturen ? Deze leuke actie ( en vooral goed doel , bijen is het zeer goed doel) verdient ook mijn steun :P
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2017 @ 20:34:39 #286
145738 superworm
is erbij
pi_171382108
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:30 schreef Lord Dreamer het volgende:
Superwormpje , wil je me de gegevens sturen ? Deze leuke actie ( en vooral goed doel , bijen is het zeer goed doel) verdient ook mijn steun :P
Hoera! U vraagt wij draaien.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:49:20 #287
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_171382438
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:34 schreef superworm het volgende:

[..]

Hoera! U vraagt wij draaien.
^O^
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_171387582
topactie!
Ik doneer bij deze het eerstvolgende bedrag dat in mijn webshop wordt gespendeerd.

Als ik even een PM met gegevens kan krijgen?
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 07:27:46 #289
145738 superworm
is erbij
pi_171390231
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:41 schreef ROADRUNN3R het volgende:
topactie!
Ik doneer bij deze het eerstvolgende bedrag dat in mijn webshop wordt gespendeerd.

Als ik even een PM met gegevens kan krijgen?
Gedaan :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 07:30:13 #290
145738 superworm
is erbij
pi_171390240
Gezocht: bijenliefhebbende notaris!

Ik ben bezig met het opstellen van hele simpele statuten om wat we hier doen officieel een stichting te maken. Niks geks, gewoon zodat we een KvK-registratie en een apart, eigen, rekeningnummer kunnen krijgen. Officialiseren wat we nu toch al doen.

Vraagje: zouden jullie kunnen rondvragen in je omgeving of ken je iemand die notaris is, en die de statuten die ik opstel (a.d.h.v. voorbeelden op internet) zou kunnen doorlezen en officialiseren? Dat kost nu overal waar ik kijk een paarhonderd euro en dat vind ik nogal veel geld dat beter naar bijen zou kunnen.

De kvk-inschrijfkosten betalen we natuurlijk wel, voor niets komt de zon op, maar de verdere extra kosten... misschien kan iemand dat voor nop voor ons doen :X

[ Bericht 10% gewijzigd door superworm op 02-06-2017 12:26:09 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 12:30:30 #291
145738 superworm
is erbij
pi_171394792
We hebben weer drie nieuwe donaties, die ik later even in een nieuwe OP ga verwerken.

Lord Dreamer: ¤25,- *O* *O*
Albert_Einstein: ¤25,- *O* *O*
sasquatsch: ¤50,- *O* *O*

Drie hele mooie bedragen, en alle drie enorm dank. Het nieuwe totaal is daarmee:



Tot dusver is er ¤2829,50 gedoneerd in 128 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤1248,10 over.

[ Bericht 7% gewijzigd door superworm op 02-06-2017 13:05:39 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 2 juni 2017 @ 12:56:59 #292
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171395289
Bijna 3000 *O* Geen notaris die ik ken...helaas zoem ik niet in die kringen rond, maar wel goed idee. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:05:28 #293
145738 superworm
is erbij
pi_171395468
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 12:56 schreef Semisane het volgende:
Bijna 3000 *O* Geen notaris die ik ken...helaas zoem ik niet in die kringen rond, maar wel goed idee. :)
Ja, er is t.o.v. wat we hadden een week of anderhalf geleden, opnieuw 33% van dat bedrag gedoneerd. Heel mooi. Van effectief 2100 naar 2800. En het beschikbare bedrag van 600 naar 1300, ruim verdubbeld. *O*

Notaris betalen van dat nieuwe geld lijkt me een heel slecht idee dus gaan we niet doen. Daar zijn we als stichting/goed doel gewoon nog te klein voor, om zo even 400 euro uit te geven daar aan. Tot dit goedkoper geregeld kan worden houden we het lekker intern in dit topic :)

[ Bericht 3% gewijzigd door superworm op 02-06-2017 13:11:20 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:16:02 #294
145738 superworm
is erbij
pi_171395643
Even
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:16:12 #295
145738 superworm
is erbij
pi_171395647
Dit
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:16:24 #296
145738 superworm
is erbij
pi_171395653
Topic
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:16:34 #297
145738 superworm
is erbij
pi_171395656
Dicht
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:16:45 #298
145738 superworm
is erbij
pi_171395658
Maken...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:16:56 #299
145738 superworm
is erbij
pi_171395665
Nog 3 posts...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:17:07 #300
145738 superworm
is erbij
pi_171395670
Nog 2...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:17:18 #301
145738 superworm
is erbij
pi_171395676
Dicht.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')