abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 17:24:25 #1
145738 superworm
is erbij
pi_135931241
Imker Jan Bos heeft al 35 jaar bijenvolken als hobby.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de imker, de bloempjes en de bijtjes: wie biedt?

BEHALVE GELD, OOK BELANGRIJKE DONATIES (Waarvoor eeuwig hulde en dank!):


Whiskers2009
- zet zich minstens evenveel als superworm voor de actie in en dient de zaak vanaf zondagavond letterlijk compléét: op slaap na, is ze altijd aanwezig voor vragen, antwoorden, donaties, suggesties en snelle en donateurvriendelijke reacties. Sfeer in het topic verhogend, superworm en anderen op de hoogte stellend, lijstjes bijhoudend - moest ze betaald worden, dan is dat vanaf zondag zeker voor 16 uur werk per dag!

hoink581 - cameraman, editor voor het aanbieden van camerasysteem, geld en dergelijke. Voorbeeld van zijn miraculeuze kunsten:


Goldfinger1963 - doneert helemaal uit zichzelf een compleet camerasysteem, met vier beveiligingscamera, kablage, monitor en andere benodigdheden. Ook heeft en doneert hij een (vooralsnog) defect systeem, dat indien het niet opgelapt kan worden bij Bos opgehangen kan worden als afschrikking. Deze in België wonende eindbaas zal zondag om 14:00 aan nog zo'n eindbaas, Tankiej, rond de Nederlandse grens, het systeem overhandigen. Tankiej, die in het dorp naast superworm woont, geeft het dan aan superworm.

Tankiej - Gaat zondag helemaal naar België om de camerasystemen van Goldfinger in ontvangst te nemen en naar de juiste provincie (Utrecht) te rijden!

Dr_Flash - niet alleen vier (!) keer gedoneerd maar daarnaast ook donderdag helemaal vanuit Deventer gekomen om de situatie bij Bos te inspecteren.

Harry64 - zelfde verhaal, hoewel vanuit Hilversum kwam hij mee om zijn vakkundige kennis op de camerasituatie los te laten!

Candaasje - helpt de actie aan een echte, heuse, zelf gedesignde poster! _O_

Gramps - reed superworm naar De Bilt (want student, geen rijbewijs), denkt actief mee en haalde ook Flash van het station op.

Donateurs van geld, goederen, input, ideeën en andere zaken, extreem bedankt!

---

UPDATE NA BIJENBEZOEK AAN IMKER BOS:


Foto's Dr_Flash:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------

Mededelingen (LEES EERST):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Gekeken en aan te raden) docu's over bijen en bijensterfte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door superworm op 27-01-2014 12:41:26 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:25:29 #2
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135931268
Ik durfde al niet meer te posten...was bang dat ik 'm dicht zou gooien :@
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 17:26:56 #3
145738 superworm
is erbij
pi_135931304
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:25 schreef Uccie het volgende:
Ik durfde al niet meer te posten...was bang dat ik 'm dicht zou gooien :@
Ben nog onderweg, update volgt binnen uur of anderhalf :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:28:16 #4
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135931340
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:26 schreef superworm het volgende:

[..]

Ben nog onderweg, update volgt binnen uur of anderhalf :)
Doe rustig aan, je moet veilig thuis komen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:54:45 #5
416508 Zokunen.
Nu met een punt.
pi_135932009
Spannend :P
Ben ik weer
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 18:06:30 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135932283
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:26 schreef superworm het volgende:

[..]

Ben nog onderweg, update volgt binnen uur of anderhalf :)
Wij wachten spanning af :)
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 18:19:50 #7
145738 superworm
is erbij
pi_135932597
“Zo, toe maar!” Was de reactie van Imkermevrouw, van de Frater én nu ook van Bos toen hij het bedrag hoorde. Gedurende het gesprek bleek echter één ding duidelijk. Wat (zie posts hieronder) eergisteren al werd vermoed, is ook zo: Bos is het type mens dat trots is op het zelf kunnen onderhouden van zijn hobby. Hij gaf daarom ook aan dat hij eigenlijk zélf het liefste dummy's koopt en hoewel hij de donaties en actie op prijs stelt, adviseert om er andere bijen(houders) mee blij te gaan maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:22 schreef superworm het volgende:

[..]

Dacht ik ook. Zegt hij ook na onthulling: vind het fantastisch jongens, maar nee, liever niet, of: ik heb niks nodig verder, dan niet.

Veel mensen die al jaaaaaren een hobby hebben, nemen er trots en eer in dat ze dat zélf onderhouden. Als Bos zo iemand is kan het ook onbedoeld als klap in het gezicht overkomen. (Bijvoorbeeld.)
quote:
11s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:23 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

dat kan idd ook nog :{
ik ben zelf zo'n persoon :@
Gelukkig voorzagen we al dat we Bos maar voor een heel klein, te verwaarlozen deel van het bedrag kunnen helpen. Daartoe werden al eerder posts gemaakt met actieplannen ná Bos. Vanzelfsprekend gaan we de bijtjes alsnog helpen.

Een voorbeeldje (het zoeken van een door vandalisme geteisterde imker voor het camerasysteem) werd al eerder geopperd. Hoe en wat er precies gaat gebeuren, gaat daarom de komende dagen blijken maar niet getreurd, want het plan blijft exact hetzelfde; elke cent voor de bijen inzetten.

Er zijn een aantal landelijke imkerorganisaties en een UU-expert op gebied van bijen(sterfte), die ongetwijfeld meer kunnen vertellen over wat er zoal nodig is. Die benaderen (i.s.m./met goedkeuring van FOK! PR indien nodig) is dus de prioriteit komende dagen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:24:38 #8
416508 Zokunen.
Nu met een punt.
pi_135932746
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:19 schreef superworm het volgende:
“Zo, toe maar!” Was de reactie van Imkermevrouw, van de Frater én nu ook van Bos toen hij het bedrag hoorde. Gedurende het gesprek bleek echter één ding duidelijk. Wat (zie posts hieronder) eergisteren al werd vermoed, is ook zo: Bos is het type mens dat trots is op het zelf kunnen onderhouden van zijn hobby. Hij gaf daarom ook aan dat hij eigenlijk zélf het liefste dummy's koopt en hoewel hij de donaties en actie op prijs stelt, adviseert om er andere bijen(houders) mee blij te gaan maken.

[..]

[..]

Gelukkig voorzagen we al dat we Bos maar voor een heel klein, te verwaarlozen deel van het bedrag kunnen helpen. Daartoe werden al eerder posts gemaakt met actieplannen ná Bos. Vanzelfsprekend gaan we de bijtjes alsnog helpen.

Een voorbeeldje (het zoeken van een door vandalisme geteisterde imker voor het camerasysteem) werd al eerder geopperd. Hoe en wat er precies gaat gebeuren, gaat daarom de komende dagen blijken maar niet getreurd, want het plan blijft exact hetzelfde; elke cent voor de bijen inzetten.

Er zijn een aantal landelijke imkerorganisaties en een UU-expert op gebied van bijen(sterfte), die ongetwijfeld meer kunnen vertellen over wat er zoal nodig is. Die benaderen (i.s.m./met goedkeuring van FOK! PR indien nodig) is dus de prioriteit komende dagen.

Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant ook wel nobel.
Als het maar aan de bijen tegoed komt vind ik het prima.
Ben ik weer
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:25:33 #9
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135932782
Alhoewel het enerzijds jammer is dat hij geen vol gebruik van de giften wil maken, siert het hem ook wel dat hij niet gezien wil worden als profiteur.
En we kunnen genoeg goede dingen doen denk ik. Al wordt het even zoeken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:26:00 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135932800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:24 schreef Zokunen. het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant ook wel nobel.
Als het maar aan de bijen tegoed komt vind ik het prima.
Dat vonden wij nou ook! ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:27:50 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135932862
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:25 schreef Uccie het volgende:
Alhoewel het enerzijds jammer is dat hij geen vol gebruik van de giften wil maken, siert het hem ook wel dat hij niet gezien wil worden als profiteur.
En we kunnen genoeg goede dingen doen denk ik. Al wordt het even zoeken.
Dat denken wij ook :Y ^O^
Als het maar aan de bijen ten goede komt ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 18:28:56 #12
145738 superworm
is erbij
pi_135932903
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat denken wij ook :Y ^O^
Als het maar aan de bijen ten goede komt ^O^
Inderdaad en we blijven niet stilzitten tot elke cent is uitgegeven ten behoeve van bijen :) En er natuurlijk een imker blij gemaakt is met een camerasysteem (of zelfs twee, als het repareren van de defecte lukt).
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:31:17 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135932974
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:28 schreef superworm het volgende:

[..]

Inderdaad en we blijven niet stilzitten tot elke cent is uitgegeven ten behoeve van bijen :) En er natuurlijk een imker blij gemaakt is met een camerasysteem (of zelfs twee, als het repareren van de defecte lukt).
Zeker :Y
Uiteraard zoeken we een bijendoel voor de fantastische donatie van Goldfinger1963 *O* *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:35:16 #14
416508 Zokunen.
Nu met een punt.
pi_135933062
Rare gedachtekronkel, misschien kan het camerasysteem hoewel bedoeld voor bewaking ook wel ingezet worden om de bijen te onderzoeken in plaats van beveiliging van een ruimte.
Ben ik weer
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 18:35:30 #15
145738 superworm
is erbij
pi_135933068
En dat Bos inderdaad een trotse man is, sja, valt hem dat te verwijten na 35 jaar zelfstandig bijen houden? Het verlegt de verhoudingen die we voor ogen hadden hooguit een beetje, namelijk álles naar andere doelen ipv een euro of 100 naar Bos (tuinlampen/dummy's) en de andere 2000 alsnog naar andere doelen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 18:36:28 #16
145738 superworm
is erbij
pi_135933097
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:35 schreef Zokunen. het volgende:
Rare gedachtekronkel, misschien kan het camerasysteem hoewel bedoeld voor bewaking ook wel ingezet worden om de bijen te onderzoeken in plaats van beveiliging van een ruimte.
Zou kunnen :D

Ga even navragen of de user die een ouwe kennis gemaild had, die nu bijenexpert bij de UU is, al bericht ontvangen heeft.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_135933182
Gezien het beeld dat ik van Jan Bos had uit de berichten hier op Fok verbaast het mij inderdaad helemaal niets. Zo zijn zulke mensen: trots op hun hobby, trots dat ze het zelf doen.

Maar inderdaad: dat kan ons er nooit van weerhouden om het ingezamelde geld in te zetten voor de belangen van bijen. :)

Wellicht moeten we even inventariseren op welke manieren dit geld kan worden besteed. Wellicht dat het het beste besteed kan worden in onderzoek. Of andere hobby imkers... die laatste categorie is nogal in aantal afgenomen begrijp ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 18:41:38 #18
145738 superworm
is erbij
pi_135933229
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:39 schreef Molurus het volgende:
Gezien het beeld dat ik van Jan Bos had uit de berichten hier op Fok verbaast het mij inderdaad helemaal niets. Zo zijn zulke mensen: trots op hun hobby, trots dat ze het zelf doen.

Maar inderdaad: dat kan ons er nooit van weerhouden om het ingezamelde geld in te zetten voor de belangen van bijen. :)

Wellicht moeten we even inventariseren op welke manieren dit geld kan worden besteed. Wellicht dat het het beste besteed kan worden in onderzoek. Of andere hobby imkers... die laatste categorie is nogal in aantal afgenomen begrijp ik.
Allemaal correct inderdaad: was te verwachten en inventarisatie volgt gezwind. Er zijn wat landelijke organisaties en de UU-expert bij wie we hopen eerst heel goeie adviezen in te kunnen winnen. Dan kan je daarna opnieuw concreet gaan plannen wat we gaan doen en in welke volgorde en bij wie en waarom.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_135933280
Blind! ;(

[ Bericht 93% gewijzigd door Greyson op 25-01-2014 18:44:48 (Al gevonden, niet goed gelezen) ]
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  † In Memoriam † zaterdag 25 januari 2014 @ 18:48:55 #20
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_135933473
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:35 schreef superworm het volgende:
En dat Bos inderdaad een trotse man is, sja, valt hem dat te verwijten na 35 jaar zelfstandig bijen houden? Het verlegt de verhoudingen die we voor ogen hadden hooguit een beetje, namelijk álles naar andere doelen ipv een euro of 100 naar Bos (tuinlampen/dummy's) en de andere 2000 alsnog naar andere doelen.
voor die tuin lampen heb ik wel een idee ik heb er hier zelf ook een paar hangen waar geen electra is.
daar heb ik nou ledverstralers met bewegingsmelder hangen waar een klein zonnepaneeltje bij zit.
die zijn niet duur en werken helemaal zelfstandig.
en qua dummy's heb ik je al een pm gestuurd ;)
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 18:55:37 #21
145738 superworm
is erbij
pi_135933713
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:48 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

voor die tuin lampen heb ik wel een idee ik heb er hier zelf ook een paar hangen waar geen electra is.
daar heb ik nou ledverstralers met bewegingsmelder hangen waar een klein zonnepaneeltje bij zit.
die zijn niet duur en werken helemaal zelfstandig.
en qua dummy's heb ik je al een pm gestuurd ;)
Ook dummy's wilde Bos liefst gewoon zelf aan gaan brengen - zelfstandig, niet hulpbehoevend, zoals eerder gezegd ;)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  † In Memoriam † zaterdag 25 januari 2014 @ 19:00:51 #22
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_135933922
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:55 schreef superworm het volgende:

[..]

Ook dummy's wilde Bos liefst gewoon zelf aan gaan brengen - zelfstandig, niet hulpbehoevend, zoals eerder gezegd ;)
begrijp ik :Y
maar we kunnen hem misschien wel helpen met wat tips te geven :)

en wat ik begreep is dat al gelukt en is iig al een gedeelte van de missie gelukt *O*
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 19:02:30 #23
145738 superworm
is erbij
pi_135933989
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:00 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

begrijp ik :Y
maar we kunnen hem misschien wel helpen met wat tips te geven ;)
Ons plan van dummy's aan de bomen hangen was inmiddels tot goed idee bevonden. Hij zei binnenkort eens een paar dummy's te kopen en die dan op te gaan hangen :) Dus ons bezoek is zeker niet voor niks geweest donderdag.

quote:
en wat ik begreep is dat al gelukt en is iig al een gedeelte van de missie gelukt *O*
Idd :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  † In Memoriam † zaterdag 25 januari 2014 @ 19:03:29 #24
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_135934021
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:02 schreef superworm het volgende:

[..]

Ons plan van dummy's aan de bomen hangen was inmiddels tot goed idee bevonden. Hij zei binnenkort eens een paar dummy's te kopen en die dan op te gaan hangen :) Dus ons bezoek is zeker niet voor niks geweest donderdag.
en nou op zoek naar een imker die wel elektra in de buurt heeft en die de camera's graag wil gaan gebruiken :D
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 19:05:56 #25
145738 superworm
is erbij
pi_135934119
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:03 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

en nou op zoek naar een imker die wel elektra in de buurt heeft en die de camera's graag wil gaan gebruiken :D
Die camera's komen vanzelf op de goeie plek terecht.

(Puur als treurig schandalig voorbeeldje:)
Deze imker was het al zat en rete-oud, maar goed voorbeeld dat er idd al jarenlang overal in het land schandalig treurig met bijen wordt omgegaan.

http://www.hartvannederla(...)-mikpunt-vandalisme/

Om te zien wie van al die tientallen/honderden op 't internet alleen al te vinden imkers geholpen kunnen worden, wordt het overleggen met landelijke bijtjesmensen :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 25 januari 2014 @ 19:06:10 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135934127
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:03 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

en nou op zoek naar een imker die wel elektra in de buurt heeft en die de camera's graag wil gaan gebruiken :D
Precies *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:03:21 #27
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135936430
Ik ben benieuwd wie we er straks blij mee gaan maken *O*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 21:01:07 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135939381
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:03 schreef Uccie het volgende:
Ik ben benieuwd wie we er straks blij mee gaan maken *O*
Ja, ik ook *O* *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135945659
Tsja, was te verwachten. Geeft niets, mijn geld mag je houden :)

Denk je dat Bos, of zijn imkervereniging, geld zou willen aannemen ter ondersteuning van imkercursussen? Hem zo'n beetje schattende denk ik dat hij daar waarschijnlijk eerder mee akkoord gaat.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 23:35:47 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135945870
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:29 schreef tupolev141 het volgende:
Tsja, was te verwachten. Geeft niets, mijn geld mag je houden :)

Denk je dat Bos, of zijn imkervereniging, geld zou willen aannemen ter ondersteuning van imkercursussen? Hem zo'n beetje schattende denk ik dat hij daar waarschijnlijk eerder mee akkoord gaat.
De mevrouw van de imkervereniging stelde dat al voor (ik weet niet of dat in het algemeen was of puur voor haar vereniging; moet je superworm vragen), en ze zou nadenken over eventuele andere opties en daar per email op terugkomen. Dus dat wachten we even af ;)

Bos heeft ons aanbod afgewezen en vond het prima als het geld op een andere manier/andere manieren voor de bijen werd ingezet :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-01-2014 23:43:26 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135947156
Verhaaltje op Belgische nieuwssite:

http://www.deredactie.be/(...)n_bouwen_grootste_bi

Past bij ons thema ;)
  zondag 26 januari 2014 @ 00:18:54 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135947364
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:13 schreef tupolev141 het volgende:
Verhaaltje op Belgische nieuwssite:

http://www.deredactie.be/(...)n_bouwen_grootste_bi

Past bij ons thema ;)
Leuk :D ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 januari 2014 @ 00:46:31 #33
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135948323
Zolang het maar allemaal ten goede komt van de bijtjes, dan zijn alle donateurs tevreden, lijktme. :Y Imkercursussen zijn lijkt me wel een efficiënte manier om nieuwe imkers erbij te krijgen. *O*
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 02:51:50 #34
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135950772
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:55 schreef superworm het volgende:

[..]

Ook dummy's wilde Bos liefst gewoon zelf aan gaan brengen - zelfstandig, niet hulpbehoevend, zoals eerder gezegd ;)
Had hij zelf wel ideeën over hoe het geld goed besteed zou kunnen worden?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_135950982
Er is een bijenstichting:

http://www.bijenlint.nl/

Just a thought. O-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † zondag 26 januari 2014 @ 03:58:15 #36
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_135951240
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:17 schreef Molurus het volgende:
Er is een bijenstichting:

http://www.bijenlint.nl/

Just a thought. O-)
^O^
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  † In Memoriam † zondag 26 januari 2014 @ 04:13:02 #37
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_135951307
:O
:Z
:W
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_135951331
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 04:13 schreef goldfinger1963 het volgende:
:O
:Z
:W
Truste!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 januari 2014 @ 11:04:07 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135953799
Was er al een toezegging van Fogel binnen? Die drukte me gisteravond in de kroeg ineens 15 euro in m'n hand voor de bijtjes :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 11:39:31 #40
45833 crew  Fogel
pi_135954816
Booze for bees :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_135955148
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:46 schreef zyx1981 het volgende:
Zolang het maar allemaal ten goede komt van de bijtjes, dan zijn alle donateurs tevreden, lijktme.
Deze donateur in elk geval wel!

Is er trouwens een mogelijkheid om een volk te 'adopteren', net zoals wel eens met schaapskudden gebeurt?
  zondag 26 januari 2014 @ 11:52:14 #42
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135955216
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:49 schreef Wild_Overstekend het volgende:

[..]

Deze donateur in elk geval wel!

Is er trouwens een mogelijkheid om een volk te 'adopteren', net zoals wel eens met schaapskudden gebeurt?
Ja, dat kan! :D

http://adopteereenbijenvolk.net/

We kunnen dus een Fok!-bijenvolk-adoptie doen. :Y

Edit: het is alleen wel anders dan bij een schaapskudde. Van hun site:

quote:
Waarom een bijenvolk adopteren?

Adopteer nu een Bijenvolk.
- U steunt een goed doel en levert een bijdrage aan de instandhouding van de bijenhouderij in Nederland;
- u houdt de voedselketen in stand en garandeert uzelf en anderen ervan gezond te kunnen blijven eten;
- het belangrijkste deel van de opbrengsten van de bijenvolk adopties gaat naar onderzoek naar de oorzaak van bijensterfte en belangrijker nog, een oplossing hiervoor;
- u ontvangt een certificaat en 4 keer per jaar onze nieuwsbrief.



[ Bericht 14% gewijzigd door zyx1981 op 26-01-2014 11:59:12 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 11:55:27 #43
416508 Zokunen.
Nu met een punt.
pi_135955308
quote:
Adopteer een 3 raams bijenvolk
Voor ¤ 10,00 adopteert u een 3 raams bijenvolk.

Adopteer een 7 raams bijenvolk
Voor ¤ 15,00 adopteert u een 7 raams bijenvolk.

Adopteer een 10 raams bijenvolk
Een 10 raams bijenvolk is een volwassen bijenvolk.
Voor ¤ 20,00 adopteert u een 10 raams bijenvolk.
Dat wordt een best volk dan :P
Ben ik weer
  zondag 26 januari 2014 @ 11:57:56 #44
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135955379
Hier een site waar je bijtjes kan adopteren, en waarvan je enkele potten honing krijgt. *O*
http://www.bee-me.eu/page2.php

Dit lijkt nog het meest op een Schaapskudde-adoptieconstructie:
http://www.bijenstal.nl/adopteer-een-bij/

Echter, lijkt dat een half pretpark... Maar er staat genoeg op google! *O*
  zondag 26 januari 2014 @ 12:00:19 #45
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135955463
quote:
17s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:52 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ja, dat kan! :D

http://adopteereenbijenvolk.net/

We kunnen dus een Fok!-bijenvolk-adoptie doen. :Y

Edit: het is alleen wel anders dan bij een schaapskudde. Van hun site:

[..]

We kunnen het geld spreiden over meerdere doelen. Maar een bijenvolk is in elk geval wel leuk en onderzoek is ook belangrijk.
Al zou ik het wel leuk vinden als we echt een of meer imkers kunnen helpen, maar ik sluit me aan bij wat er dan ook uiteindelijk beslist wordt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zondag 26 januari 2014 @ 12:07:20 #46
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135955723
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:00 schreef Uccie het volgende:

[..]

We kunnen het geld spreiden over meerdere doelen. Maar een bijenvolk is in elk geval wel leuk en onderzoek is ook belangrijk.
Al zou ik het wel leuk vinden als we echt een of meer imkers kunnen helpen, maar ik sluit me aan bij wat er dan ook uiteindelijk beslist wordt.
Als er een Fok!ker is die serieus een eigen bijenvolk als hobby wil, kunnen we die misschien ook op weg helpen. Dan zo`n cam er op en we hebben een eigen 24/7bijenvolk+livecam. :7
  zondag 26 januari 2014 @ 12:09:39 #47
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135955825
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:07 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Als er een Fok!ker is die serieus een eigen bijenvolk als hobby wil, kunnen we die misschien ook op weg helpen. Dan zo`n cam er op en we hebben een eigen 24/7bijenvolk+livecam. :7
Ja dat zou echt heel tof zijn :Y
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zondag 26 januari 2014 @ 12:11:30 #48
416508 Zokunen.
Nu met een punt.
pi_135955906
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:07 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Als er een Fok!ker is die serieus een eigen bijenvolk als hobby wil, kunnen we die misschien ook op weg helpen. Dan zo`n cam er op en we hebben een eigen 24/7bijenvolk+livecam. :7
IK NIET _O-
Ben een klein beetje panisch voor vliegende insecten :@
Maar wel een tof idee opzich.
Ben ik weer
  zondag 26 januari 2014 @ 12:12:07 #49
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135955931
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja dat zou echt heel tof zijn :Y
Met name het starten van een volk - vanuit niks - lijkt me duur voor een hobbyist. Cursus, bijenkast, bijenvolk, beschermende kleding, voer...

Maar het was sowieso het idee begreep ik, om de pot en materialen enigszins te verdelen (dus niet alles naar 1 stichting). Wellicht is het dus een idee voor de Fok!BijCrew. :7
  zondag 26 januari 2014 @ 12:13:16 #50
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135955977
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:11 schreef Zokunen. het volgende:

[..]

IK NIET _O-
Ben een klein beetje panisch voor vliegende insecten :@
Maar wel een tof idee opzich.
Zelf ben ik gruwelijk allergisch voor al die zoemers en brommers... vorig jaar nog in mijn rechter onderbeen gestoken, die was de volgende dag in zijn geheel 10-15% dikker. :o
  zondag 26 januari 2014 @ 12:14:08 #51
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135956015
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:12 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Met name het starten van een volk - vanuit niks - lijkt me duur voor een hobbyist. Cursus, bijenkast, bijenvolk, beschermende kleding, voer...

Maar het was sowieso het idee begreep ik, om de pot en materialen enigszins te verdelen (dus niet alles naar 1 stichting). Wellicht is het dus een idee voor de Fok!BijCrew. :7
Ja ik denk ook dat het goed is als de fok!bij!crew _O- het beslist, want zoveel mensen zoveel ideeen.
En het laatste dat we willen is ellende om een goedbedoelde actie.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zondag 26 januari 2014 @ 12:14:36 #52
416508 Zokunen.
Nu met een punt.
pi_135956033
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:13 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Zelf ben ik gruwelijk allergisch voor al die zoemers en brommers... vorig jaar nog in mijn rechter onderbeen gestoken, die was de volgende dag in zijn geheel 10-15% dikker. :o
Vorig jaar ook een allergische reactie gehad, geen idee waarvan maar dat was ook best heftig.
Ben ik weer
  Redactie Frontpage zondag 26 januari 2014 @ 12:16:04 #53
194791 crew  harry64
Ouwe Radiopiraat
pi_135956098
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:05 schreef superworm het volgende:

[..]

Die camera's komen vanzelf op de goeie plek terecht.

(Puur als treurig schandalig voorbeeldje:)
Deze imker was het al zat en rete-oud, maar goed voorbeeld dat er idd al jarenlang overal in het land schandalig treurig met bijen wordt omgegaan.

http://www.hartvannederla(...)-mikpunt-vandalisme/

Om te zien wie van al die tientallen/honderden op 't internet alleen al te vinden imkers geholpen kunnen worden, wordt het overleggen met landelijke bijtjesmensen :)
We moeten i.i.g. opzoek naar gprs-camera met zonnecelvoeding. Dit omdat bijenkasten vaak op locaties staan waar geen electra en internet in de buurt is. Desnoods kunnen die camera's 'uitgeleend' worden om de onopgevoede kutjeugd vandaaltjes in actie vast te leggen. Vaak betreft het een paar blagen die, eenmaal aangepakt, de schade tot soms wel 80% doet dalen.

Mocht de politie er niets mee willen/kunnen, kunnen we er altijd nog mee 'namen en shamen'. Ook dat is een (laatste) middel wat gebruikt kan worden.

Ik was al wel even wezen kijken naar de goedkoopste oplossingen voor gprs , maar kom dan toch weer op dure oplossingen uit.

Tips van lezers/users met ervaring in gprs-bewaking zijn dus welkom.
  zondag 26 januari 2014 @ 12:16:28 #54
416508 Zokunen.
Nu met een punt.
pi_135956109
En mijn telefoon kapot laten vallen door een wesp _O-
Nee laten we dat maar niet doen :P
Ben ik weer
pi_135956187
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:07 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Als er een Fok!ker is die serieus een eigen bijenvolk als hobby wil, kunnen we die misschien ook op weg helpen. Dan zo`n cam er op en we hebben een eigen 24/7bijenvolk+livecam. :7
Dat zou fantastisch zijn!

(ik wou dat ik er tijd voor had, want het lijkt me een fascinerende hobby. Maar helaas, ik zal mijn steentje moeten bijdragen met de bijvriendelijke beplanting in de woeste tuin).
  zondag 26 januari 2014 @ 12:18:32 #56
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135956196
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:16 schreef harry64 het volgende:

[..]

We moeten i.i.g. opzoek naar gprs-camera met zonnecelvoeding. Dit omdat bijenkasten vaak op locaties staan waar geen electra en internet in de buurt is. Desnoods kunnen die camera's 'uitgeleend' worden om de onopgevoede kutjeugd vandaaltjes in actie vast te leggen. Vaak betreft het een paar blagen die, eenmaal aangepakt, de schade tot soms wel 80% doet dalen.

Mocht de politie er niets mee willen/kunnen, kunnen we er altijd nog mee 'namen en shamen'. Ook dat is een (laatste) middel wat gebruikt kan worden.

Ik was al wel even wezen kijken naar de goedkoopste oplossingen voor gprs , maar kom dan toch weer op dure oplossingen uit.

Tips van lezers/users met ervaring in gprs-bewaking zijn dus welkom.
Ik weet er niets van, maar waarom is gprs nodig?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Redactie Frontpage zondag 26 januari 2014 @ 12:29:24 #57
194791 crew  harry64
Ouwe Radiopiraat
pi_135956586
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik weet er niets van, maar waarom is gprs nodig?
Voor de snelheid van het mobiele internet. G3 o.i.d. Ik heb wel ervaring met IP-cams over vast internet adsl en glasvezel maar niet met mobiel internet. Ik gebruik m'n mobiel alleen voor soms eens bellen of gebeld worden en een zeldzaam sms'je soms.

Tevens is bij een gprs-bewakings cam alles al geïntegreerd en geoptimaliseerd voor dat doel. Als zijnde weerbestendig, energieverbruik, accu, nachtzicht e.d.

Dat internet is nodig voor het verzamelen van beeld maar nog veel meer voor het op tijd signaleren van een incident.

Verder is 'live' beeld wel handig om te zien dat een alarmering een nieuwsgierige (verdwaalde) wandelaar betreft of een vandaal.
  zondag 26 januari 2014 @ 12:35:39 #58
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135956777
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:29 schreef harry64 het volgende:

[..]

Voor de snelheid van het mobiele internet. G3 o.i.d. Ik heb wel ervaring met IP-cams over vast internet adsl en glasvezel maar niet met mobiel internet. Ik gebruik m'n mobiel alleen voor soms eens bellen of gebeld worden en een zeldzaam sms'je soms.

Tevens is bij een gprs-bewakings cam alles al geïntegreerd en geoptimaliseerd voor dat doel. Als zijnde weerbestendig, energieverbruik, accu, nachtzicht e.d.

Dat internet is nodig voor het verzamelen van beeld maar nog veel meer voor het op tijd signaleren van een incident.

Verder is 'live' beeld wel handig om te zien dat een alarmering een nieuwsgierige (verdwaalde) wandelaar betreft of een vandaal.
Ah, bedankt voor je uitleg.
Ik kende wel die bewegingscams die zaken opnemen op sd card, maar realiseerde me niet dat je dan niet live mee kan kijken. Dat laatste lijkt me wel handig anders loop je altijd achter de feiten aan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 januari 2014 @ 13:02:05 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135957703
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:07 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Als er een Fok!ker is die serieus een eigen bijenvolk als hobby wil, kunnen we die misschien ook op weg helpen. Dan zo`n cam er op en we hebben een eigen 24/7bijenvolk+livecam. :7
Dit vind ik een uitermate prima idee :7

Fok! is toch ook ooit met Big Brother begonnen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 januari 2014 @ 13:08:27 #60
416508 Zokunen.
Nu met een punt.
pi_135957905
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit vind ik een uitermate prima idee :7

Fok! is toch ook ooit met Big Brother begonnen :D
Fles als imker? :P
Ben ik weer
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 januari 2014 @ 13:19:48 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135958298
Nee niet ik :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135958601
Ik bedenk het net.

Als de imker toch geen geld nodig heeft, kunnen ze gewoon een voorlichtingspakket voor scholen geven over bijen, milieu, voedsel en groen.
samen met een webcam van FOK! eigen bijen volkje in kast.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 26 januari 2014 @ 14:32:32 #63
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135961253
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik bedenk het net.

Als de imker toch geen geld nodig heeft, kunnen ze gewoon een voorlichtingspakket voor scholen geven over bijen, milieu, voedsel en groen.
samen met een webcam van FOK! eigen bijen volkje in kast.
dit wilde ik ook net opperen. Als je voorlichting geeft op scholen voorkom je misschien ook vandalisme?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 26 januari 2014 @ 14:45:53 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135961819
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 02:51 schreef senesta het volgende:

[..]

Had hij zelf wel ideeën over hoe het geld goed besteed zou kunnen worden?
Concrete suggesties bedoel je? Weet ik niet zeker.
Moeten we even aan superworm vragen, maar die werkt nu naar ik meen en is vanavond ook druk. Even op hem wachten dus. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:17 schreef Molurus het volgende:
Er is een bijenstichting:

http://www.bijenlint.nl/

Just a thought. O-)
TOP ^O^ Zetten we op de lijst met suggesties!! Morgen gaan we de landelijke bijenorganisatie(s) bellen en we zullen de suggesties dan ook met hen bespreken :)

EDIT: Bijenlint is onderdeel van de landelijke Bijenstichting overigens http://www.bijenlint.nl/partners/de-bijenstichting
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135961895
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:32 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dit wilde ik ook net opperen. Als je voorlichting geeft op scholen voorkom je misschien ook vandalisme?
Precies, en tegelijk worden ze bewustwording van nut Bijen voor onze voedsel keten en nog veel meer dingen.
Ook dat honing heilzame werking heeft.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 26 januari 2014 @ 14:51:17 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135962033
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Was er al een toezegging van Fogel binnen? Die drukte me gisteravond in de kroeg ineens 15 euro in m'n hand voor de bijtjes :)
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:39 schreef Fogel het volgende:
Booze for bees :P
Het initiatief was bekend :Y Maar de opbrengst nog niet natuurlijk!

Super Fogel *O* , heel erg bedankt :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135962208
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:16 schreef harry64 het volgende:

[..]

We moeten i.i.g. opzoek naar gprs-camera met zonnecelvoeding. Dit omdat bijenkasten vaak op locaties staan waar geen electra en internet in de buurt is. Desnoods kunnen die camera's 'uitgeleend' worden om de onopgevoede kutjeugd vandaaltjes in actie vast te leggen. Vaak betreft het een paar blagen die, eenmaal aangepakt, de schade tot soms wel 80% doet dalen.

Mocht de politie er niets mee willen/kunnen, kunnen we er altijd nog mee 'namen en shamen'. Ook dat is een (laatste) middel wat gebruikt kan worden.

Ik was al wel even wezen kijken naar de goedkoopste oplossingen voor gprs , maar kom dan toch weer op dure oplossingen uit.

Tips van lezers/users met ervaring in gprs-bewaking zijn dus welkom.
Hoeveel kost zo'n gemiddeld systeem? Puur uit nieuwsgierigheid.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  zondag 26 januari 2014 @ 14:54:59 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135962225
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:49 schreef Wild_Overstekend het volgende:

[..]

[b]Deze donateur in elk geval wel! [/b]

Is er trouwens een mogelijkheid om een volk te 'adopteren', net zoals wel eens met schaapskudden gebeurt?
Die mogelijkheden bestaan inderdaad, en het is ook zeker een erg leuk idee *O*

Nemen we mee, gaat op de lijst en wordt besproken met de landelijke organisatie(s) ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 januari 2014 @ 14:57:25 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135962359
quote:
17s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:52 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ja, dat kan! :D

http://adopteereenbijenvolk.net/

We kunnen dus een Fok!-bijenvolk-adoptie doen. :Y

Edit: het is alleen wel anders dan bij een schaapskudde. Van hun site:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:57 schreef zyx1981 het volgende:
Hier een site waar je bijtjes kan adopteren, en waarvan je enkele potten honing krijgt. *O*
http://www.bee-me.eu/page2.php

Dit lijkt nog het meest op een Schaapskudde-adoptieconstructie:
http://www.bijenstal.nl/adopteer-een-bij/

Echter, lijkt dat een half pretpark... Maar er staat genoeg op google! *O*
Wat lief dat je al dingen opgezocht hebt!! O+

Zoals gezegd: we nemen de suggestie mee ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 januari 2014 @ 15:00:09 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135962500
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:55 schreef Zokunen. het volgende:

[..]

Dat wordt een best volk dan :P
Nou inderdaad _O- _O- _O-

Maar we kinnen natuurlijk eventueel meerdere doelen bestrijken met het geld dat ons zo gul is geschonken door de donateur ;)

We zijn heel erg blij met suggesties, die zetten we op een "goede ideeën"-lijst.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 januari 2014 @ 15:01:14 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135962549
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:00 schreef Uccie het volgende:

[..]

We kunnen het geld spreiden over meerdere doelen. Maar een bijenvolk is in elk geval wel leuk en onderzoek is ook belangrijk.
Al zou ik het wel leuk vinden als we echt een of meer imkers kunnen helpen, maar ik sluit me aan bij wat er dan ook uiteindelijk beslist wordt.
Zo staan superworm en ik er ook in hoor (hobbyimkers) :Y En sowieso hopen we imkers te helpen met de camerasystemen ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 januari 2014 @ 15:02:16 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135962588
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:07 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Als er een Fok!ker is die serieus een eigen bijenvolk als hobby wil, kunnen we die misschien ook op weg helpen. Dan zo`n cam er op en we hebben een eigen 24/7bijenvolk+livecam. :7
Ook een heel erg leuk idee *O*
Op de lijst ermee ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 januari 2014 @ 15:02:55 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135962615
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:12 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Met name het starten van een volk - vanuit niks - lijkt me duur voor een hobbyist. Cursus, bijenkast, bijenvolk, beschermende kleding, voer...

Maar het was sowieso het idee begreep ik, om de pot en materialen enigszins te verdelen (dus niet alles naar 1 stichting). Wellicht is het dus een idee voor de Fok!BijCrew. :7
Is inderdaad zeker niet goedkoop :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage zondag 26 januari 2014 @ 15:04:03 #74
194791 crew  harry64
Ouwe Radiopiraat
pi_135962660
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:54 schreef Greyson het volgende:

[..]

Hoeveel kost zo'n gemiddeld systeem? Puur uit nieuwsgierigheid.
Wat ik tegenkwam tot nu toe is bedragen incl. zonnecelpower van ongeveer 1500.- euro. Dat is dan nog ex. abbo of prepay gprs abbo.
  zondag 26 januari 2014 @ 15:06:24 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135962755
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik bedenk het net.

Als de imker toch geen geld nodig heeft, kunnen ze gewoon een voorlichtingspakket voor scholen geven over bijen, milieu, voedsel en groen.
samen met een webcam van FOK! eigen bijen volkje in kast.
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:32 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dit wilde ik ook net opperen. Als je voorlichting geeft op scholen voorkom je misschien ook vandalisme?
Voorlichting lijkt me ook een prima doel :Y
Zetten we op de lijst ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † zondag 26 januari 2014 @ 15:10:10 #76
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_135962923
UPDATE :

systeems zijn afgeleverd en nou onderweg na SW *O*
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  zondag 26 januari 2014 @ 15:21:03 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135963404
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:10 schreef goldfinger1963 het volgende:
UPDATE :

systeems zijn afgeleverd en nou onderweg na SW *O*
*O* *O* *O*

Dank GF en Tankiej :* ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 januari 2014 @ 16:27:23 #78
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135966589
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:10 schreef goldfinger1963 het volgende:
UPDATE :

systeems zijn afgeleverd en nou onderweg na SW *O*
_O_ _O_ _O_
  zondag 26 januari 2014 @ 17:00:43 #79
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135967962
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:10 schreef goldfinger1963 het volgende:
UPDATE :

systeems zijn afgeleverd en nou onderweg na SW *O*
Jij held *O*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 januari 2014 @ 17:31:08 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135969122
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:10 schreef goldfinger1963 het volgende:
UPDATE :

systeems zijn afgeleverd en nou onderweg na SW *O*
Bazigheid *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135969224
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:10 schreef goldfinger1963 het volgende:
UPDATE :

systeems zijn afgeleverd en nou onderweg na SW *O*
En ze zijn afgeleverd bij superworm *O*
  zondag 26 januari 2014 @ 17:38:43 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135969377
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:34 schreef Tankiej het volgende:

[..]

En ze zijn afgeleverd bij superworm *O*
TOP ^O^ :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 26 januari 2014 @ 17:40:54 #83
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_135969443
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:34 schreef Tankiej het volgende:

[..]

En ze zijn afgeleverd bij superworm *O*
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 26 januari 2014 @ 17:41:56 #84
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135969467
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:34 schreef Tankiej het volgende:

[..]

En ze zijn afgeleverd bij superworm *O*
Jij ook held *G*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 januari 2014 @ 17:48:46 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135969688
Iedereen held *O*

Wir sind Helden *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 januari 2014 @ 17:56:46 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135969924
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen held *O*

Wir sind Helden *O*

[ afbeelding ]
Vind ik eigenlijk wel ja :Y :D

Iedereen die iets bijgedragen heeft aan deze actie is wat mij betreft een held ^O^ O+

*O* *O* *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-01-2014 18:20:08 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † zondag 26 januari 2014 @ 18:01:02 #87
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_135970067
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:34 schreef Tankiej het volgende:

[..]

En ze zijn afgeleverd bij superworm *O*
*O* *O* *O*
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_135972032
Ik heb ook al via Oxfam bijenvolkjes gesponsord in Ethiopië. Via de Duitse website Oxfam Unverpackt (vriendin is Duitse).
  zondag 26 januari 2014 @ 19:05:15 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135972190
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:00 schreef tupolev141 het volgende:
Ik heb ook al via Oxfam bijenvolkjes gesponsord in Ethiopië. Via de Duitse website Oxfam Unverpackt (vriendin is Duitse).
Wat tof! *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 januari 2014 @ 19:12:52 #90
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135972493
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:00 schreef tupolev141 het volgende:
Ik heb ook al via Oxfam bijenvolkjes gesponsord in Ethiopië. Via de Duitse website Oxfam Unverpackt (vriendin is Duitse).
Oh dat is ook tof, dat is twee uh bijen in 1 klap...en mensen helpen en bijen!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zondag 26 januari 2014 @ 19:27:54 #91
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135973032
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:34 schreef Tankiej het volgende:

[..]

En ze zijn afgeleverd bij superworm *O*
Goed bezig vandaag, mensen! :7
  zondag 26 januari 2014 @ 23:37:50 #92
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135990119
En als alles achter de rug is; bijtjes zijn blij en alle spullen en geld zijn verdeeld, dan ergens een Bijzonder gezellige borrel houden? :D :D :D
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 januari 2014 @ 23:45:50 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135990680
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:37 schreef zyx1981 het volgende:
En als alles achter de rug is; bijtjes zijn blij en alle spullen en geld zijn verdeeld, dan ergens een Bijzonder gezellige borrel houden? :D :D :D
ja met vuurwerk! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 januari 2014 @ 23:52:15 #94
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_135991036
Dit jaar een bijen-actie.. volgend jaar een ander (bedreigd/beschermde) diersoort?
Ik vind de samenhorigheid wel super tof!!
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zondag 26 januari 2014 @ 23:58:35 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135991384
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:37 schreef zyx1981 het volgende:
En als alles achter de rug is; bijtjes zijn blij en alle spullen en geld zijn verdeeld, dan ergens een Bijzonder gezellige borrel houden? :D :D :D
MEET *O* *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 26 januari 2014 @ 23:59:18 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135991419
quote:
17s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:52 schreef dolfina-chica het volgende:
Dit jaar een bijen-actie.. volgend jaar een ander (bedreigd/beschermde) diersoort?
Ik vind de samenhorigheid wel super tof!!
JA O+ O+ O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135992256
quote:
17s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:52 schreef dolfina-chica het volgende:
Dit jaar een bijen-actie.. volgend jaar een ander (bedreigd/beschermde) diersoort?
Ik vind de samenhorigheid wel super tof!!
*wijst naar avatar*. Die verdienen ook wel wat aandacht. :)

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

MEET *O* *O* *O*
Geen slecht plan!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 27 januari 2014 @ 00:17:26 #98
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135992331
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

*wijst naar avatar*. Die verdienen ook wel wat aandacht. :)

[..]

Geen slecht plan! [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Waar pluk je die bijtjes zo snel vandaan? :D!
pi_135992364
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:17 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Waar pluk je die --> http://svg.xs4all.nl/img/bee.gif <-- nu zo snel vandaan? :D!
Oh, die had ik dit weekend al ergens gevonden / gejat. :) Heb m al een keer eerder gepost in dit topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 27 januari 2014 @ 00:18:22 #100
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135992382
Maar een Meet is wel tof. :Y
  maandag 27 januari 2014 @ 00:18:25 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135992384
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

*wijst naar avatar*. Die verdienen ook wel wat aandacht. :)

[..]

Geen slecht plan! [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Hyenahonden/wilde honden?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135992398
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hyenahonden/wilde honden?
Wilde honden. :Y
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 27 januari 2014 @ 00:20:34 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135992477
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wilde honden. :Y
Ik hou van dieren O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135992545
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik hou van dieren O+
[opschepmodus]

de foto in mijn avatar heb ik zelf gemaakt, en in het wild 8-)

[/opschepmodus]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 27 januari 2014 @ 00:22:54 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135992571
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

[opschepmodus]de foto in mijn avatar heb ik zelf gemaakt, en in het wild 8-) [/opschepmodus]
WOW, AFRIKA
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 00:46:14 #106
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_135993169
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

[opschepmodus]

de foto in mijn avatar heb ik zelf gemaakt, en in het wild 8-)

[/opschepmodus]
ik stem voor!!! ;)
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 januari 2014 @ 10:43:25 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135998462
ik haat honden :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 januari 2014 @ 10:43:37 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135998467
en vooral hondenbezitters :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 januari 2014 @ 11:11:43 #109
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135999287
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:18 schreef zyx1981 het volgende:
Maar een Meet is wel tof. :Y
Eigenlijk hebben we ook wel een strijdlied nodig: Let it Bee _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_135999331
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:04 schreef harry64 het volgende:

[..]

Wat ik tegenkwam tot nu toe is bedragen incl. zonnecelpower van ongeveer 1500.- euro. Dat is dan nog ex. abbo of prepay gprs abbo.
Pittig.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  maandag 27 januari 2014 @ 11:34:59 #111
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135999988
Hmmm, misschien een gekke gedachte maar zijn er geen fokkers die graag een kast willen of willen neerzetten voor een imker bij hun in de buurt? Voor 2000 euro kun je best wat kasten kopen / maken. Dan blijft het "onder" de fokkers en gaat het niet naar stichtingen zoals "Red een bij" of "Adopteer een bij" ik heb altijd mijn vraagtekens bij dat soort stichtingen. Donateurs blij maken met de honing etc. etc. behoort natuurlijk tot de opties.
  maandag 27 januari 2014 @ 11:51:26 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136000547
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:34 schreef betyar het volgende:
Hmmm, misschien een gekke gedachte maar zijn er geen fokkers die graag een kast willen of willen neerzetten voor een imker bij hun in de buurt? Voor 2000 euro kun je best wat kasten kopen / maken. Dan blijft het "onder" de fokkers en gaat het niet naar stichtingen zoals "Red een bij" of "Adopteer een bij" ik heb altijd mijn vraagtekens bij dat soort stichtingen. Donateurs blij maken met de honing etc. etc. behoort natuurlijk tot de opties.
Het eerste staat op de lijst met suggesties ^O^ , en wat bedoel je precies met het tweede?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 11:52:33 #113
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136000584
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het eerste staat op de lijst met suggesties ^O^ , en wat bedoel je precies met het tweede?
Njah, het is een fors bedrag, om dat te doneren aan gekke stichtingen die alleen maar geld zitten te tellen..............
pi_136000601
Jongens, sorry van de poster, ik had hem helemaal af, maar toen klapte mijn pc er uit. En natuurlijk had ik nog niet gesaved (ik heb mezelf wel tig keer uitgemaakt voor domme koe.....) . Ik durfde het even niet te zeggen, zo stom vond ik het van mezelf... :@
Dus de laatste versie die ik hier had geplaatst, is degene die ik nu heb. Maar als je hem nog voor een artikeltje ofzo wil gebruiken moet je even gillen, dan maak ik hem zo weer af. Ik heb het al een keer gedaan dus deze keer moet het sneller gaan.

En euh, super actie nog steeds! *O*
Ik kan hier zelf geen bijenkast neerzetten (klein balkon..dan krijg ik mot met de buren. En amper bloemen hier...) maar er zitten hier wel een paar imkers in de buurt die misschien wel hulp kunnen gebruiken. Dunno, nooit gevraagd. :)
  maandag 27 januari 2014 @ 11:53:47 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136000637
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Njah, het is een fors bedrag, om dat te doneren aan gekke stichtingen die alleen maar geld zitten te tellen..............
Het is vooralsnog ook nadrukkelijk NIET onze bedoeling om geld aan landelijke bijenstichtingen te geven, maar om ze te consulteren. ;)

Maar ik bedoelde te vragen wat jij bedoelde met "een kast doneren aan een imker in de buurt". Bedoel je dan echt alleen een kast (al dan niet zelfgemaakt), of iets anders?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 11:58:33 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136000847
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:52 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, sorry van de poster, ik had hem helemaal af, maar toen klapte mijn pc er uit. En natuurlijk had ik nog niet gesaved (ik heb mezelf wel tig keer uitgemaakt voor domme koe.....) . Ik durfde het even niet te zeggen, zo stom vond ik het van mezelf... :@
Dus de laatste versie die ik hier had geplaatst, is degene die ik nu heb. Maar als je hem nog voor een artikeltje ofzo wil gebruiken moet je even gillen, dan maak ik hem zo weer af. Ik heb het al een keer gedaan dus deze keer moet het sneller gaan.

En euh, super actie nog steeds! *O*
Ik kan hier zelf geen bijenkast neerzetten (klein balkon..dan krijg ik mot met de buren. En amper bloemen hier...) maar er zitten hier wel een paar imkers in de buurt die misschien wel hulp kunnen gebruiken. Dunno, nooit gevraagd. :)
Wat zul jij gebaald hebben zeg, al je harde werk in 1x weg!! -O-

We houden het in ons achterhoofd en zetten het op de "fantastische aanbodenlijst" ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 11:59:43 #117
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136000896
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is vooralsnog ook nadrukkelijk NIET onze bedoeling om geld aan landelijke bijenstichtingen te geven, maar om ze te consulteren. ;)

Maar ik bedoelde te vragen wat jij bedoelde met "een kast doneren aan een imker in de buurt". Bedoel je dan echt alleen een kast (al dan niet zelfgemaakt), of iets anders?
Yep, echt een kast die een imker in de buurt van een fokker kan zetten. Straks komt er weer een nieuwe koningin die de oude verdrijft, de oude gaat met een hoop werkbijen op zoek naar een andere plaats een imker heeft in mijn ogen nooit genoeg kasten.
  maandag 27 januari 2014 @ 12:00:35 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136000945
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Yep, echt een kast die een imker in de buurt van een fokker kan zetten. Straks komt er weer een nieuwe koningin die de oude verdrijft, de oude gaat met een hoop werkbijen op zoek naar een andere plaats een imker heeft in mijn ogen nooit genoeg kasten.
Dank voor de verduidelijking; zetten we ook op de lijst ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_136000957
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat zul jij gebaald hebben zeg, al je harde werk in 1x weg!! -O-

We houden het in ons achterhoofd en zetten het op de "fantastische aanbodenlijst" ^O^
Nouja, deels, de laatste versie die ik hier plaatste is er nog. Dus nog niet alles is verloren gaan ;) . Maar ik vond het zo kut. Beloof je een poster te maken, is íe foetsie na een stomme fout. :{ .

Trouwens, ik heb niet alle topics nog teruggelezen, maar hier een mooi linkje met allerlei info over de bijenhouderij in NL:
http://www.bijenhouders.nl/
pi_136001016
En via dat linkje kwam ik dit nog tegen: http://www.reddebijsteundeimker.nl/

Gewoon een ideetje hoor, ik spui maar wat ik tegenkom :D
pi_136001068
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
ik haat honden :(
Als het helpt: ze zijn niet direct verwant aan honden en wolven. Honden en wolven vallen in de familie canidae, wilde honden zijn de enige overgebleven soort in de familie Lycaon.

Je zou het een voorbeeld van convergente evolutie kunnen noemen: verschillende takken die min of meer hetzelfde resultaat hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 27 januari 2014 @ 12:04:19 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136001088
@Candaasje

Die kennen we, is ook de bedoeling hen te consulteren ;)

Maar superlief dat je zo meedenkt ^O^ O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_136001146
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
@Candaasje

Die kennen we, is ook de bedoeling hen te consulteren ;)

Maar superlief dat je zo meedenkt ^O^ O+
GMTA toch? ;)
:*
  maandag 27 januari 2014 @ 12:07:43 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136001211
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

GMTA toch? ;)
:*
Precies ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 12:08:41 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136001237
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank voor de verduidelijking; zetten we ook op de lijst ^O^
Wat ik elk jaar doe is bijvoorbeeld mijn stukje grond vol met bloemen etc. etc. zetten:


Rood is een imker en zwart is mijn stukje grond.

Misschien dat meer fokkertjes het een leuk idee vinden (mits ze een grote tuin hebben) om zo de bijen wat meer ruimte te geven of er een kast op te laten zetten. Vraag het eens rond zou ik zeggen.
  maandag 27 januari 2014 @ 12:13:37 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136001404
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat ik elk jaar doe is bijvoorbeeld mijn stukje grond vol met bloemen etc. etc. zetten:
[ afbeelding ]

Rood is een imker en zwart is mijn stukje grond.

Misschien dat meer fokkertjes het een leuk idee vinden (mits ze een grote tuin hebben) om zo de bijen wat meer ruimte te geven of er een kast op te laten zetten. Vraag het eens rond zou ik zeggen.
Tof dat je dat doet *O*

Zou zo maar kunnen dat meer Fok!-ers dat een goed idee vinden :Y Zie sowieso meerdere mensen hier posten die zelfstandig al hebben bedacht iets te gaan doen (voor de wilde bij en andere nuttige insecten bijen/insectenhotels; voor de wilde bij én de honingbij: extra bloemen planten in de tuin/op balkon etc).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 12:15:40 #127
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136001476
Succes ermee!
  maandag 27 januari 2014 @ 12:16:38 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136001511
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:15 schreef betyar het volgende:
Succes ermee!
Dank je! :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 12:17:21 #129
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136001539
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank je! :)
You're welcome.
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 12:40:52 #130
145738 superworm
is erbij
pi_136002368
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:52 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, sorry van de poster, ik had hem helemaal af, maar toen klapte mijn pc er uit. En natuurlijk had ik nog niet gesaved (ik heb mezelf wel tig keer uitgemaakt voor domme koe.....) . Ik durfde het even niet te zeggen, zo stom vond ik het van mezelf... :@
Dus de laatste versie die ik hier had geplaatst, is degene die ik nu heb. Maar als je hem nog voor een artikeltje ofzo wil gebruiken moet je even gillen, dan maak ik hem zo weer af. Ik heb het al een keer gedaan dus deze keer moet het sneller gaan.

En euh, super actie nog steeds! *O*
Ik kan hier zelf geen bijenkast neerzetten (klein balkon..dan krijg ik mot met de buren. En amper bloemen hier...) maar er zitten hier wel een paar imkers in de buurt die misschien wel hulp kunnen gebruiken. Dunno, nooit gevraagd. :)
Shiiiit. Vooral voor jezelf omdat het heel naar is om zo hard aan iets te werken en het dan kwijt te zijn. Heel sneu dit, neem je op in de heldenlijst :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_136002540
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:40 schreef superworm het volgende:

[..]

Shiiiit. Vooral voor jezelf omdat het heel naar is om zo hard aan iets te werken en het dan kwijt te zijn. Heel sneu dit, neem je op in de heldenlijst :)
Het was gelukkig het laatste stukje. Ik post zo/straks weer de af-versie :)
:*
pi_136002565
Ik heb een ruime tuin (1800m2) en ik zou best een paar kasten in de tuin willen. (Heb ook genoeg fruit kruisbes, rode bes, cassisbes, perzik, peer, walnoot en een heleboel bloemen waar ik de naam niet van ken) naast mij is bos.
Ik woon in Belgie (beetje tussen maasmechelen, maaseik en genk in)
Dus als er een imker in de buurt is die een plekje voor een kast zoekt... Pm me maar!!!
:)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 27 januari 2014 @ 12:47:17 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136002610
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Het was gelukkig het laatste stukje. Ik post zo/straks weer de af-versie :)
:*
Wat lief dat je toch al weer verder gaat!! *O* O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 12:51:42 #134
145738 superworm
is erbij
pi_136002774
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:46 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een ruime tuin (1800m2) en ik zou best een paar kasten in de tuin willen. (Heb ook genoeg fruit kruisbes, rode bes, cassisbes, perzik, peer, walnoot en een heleboel bloemen waar ik de naam niet van ken) naast mij is bos.
Ik woon in Belgie (beetje tussen maasmechelen, maaseik en genk in)
Dus als er een imker in de buurt is die een plekje voor een kast zoekt... Pm me maar!!!
:)
_O_ Dit is een heel goed idee en hebben we ook in de voorstellenlijst opgenomen die we aan de landelijke bijenverenigingen gaan voorleggen. Probleem is helaas dat woord, landelijk - ik denk dat ze hier niet precies weten hoe het met imkers gaat in België. Is het een idee dat je zelf eens een mailtje stuurt naar je lokale imkervereniging? Dit omdat het dus echt per land apart wordt geregeld en de bijenluitjes in Wageningen weinig zullen weten over België :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 27 januari 2014 @ 12:58:26 #135
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136003048
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tof dat je dat doet *O*

Zou zo maar kunnen dat meer Fok!-ers dat een goed idee vinden :Y Zie sowieso meerdere mensen hier posten die zelfstandig al hebben bedacht iets te gaan doen (voor de wilde bij en andere nuttige insecten bijen/insectenhotels; voor de wilde bij én de honingbij: extra bloemen planten in de tuin/op balkon etc).
Hier heb je er al een:

quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:46 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een ruime tuin (1800m2) en ik zou best een paar kasten in de tuin willen. (Heb ook genoeg fruit kruisbes, rode bes, cassisbes, perzik, peer, walnoot en een heleboel bloemen waar ik de naam niet van ken) naast mij is bos.
Ik woon in Belgie (beetje tussen maasmechelen, maaseik en genk in)
Dus als er een imker in de buurt is die een plekje voor een kast zoekt... Pm me maar!!!
:)
:D :D :D
  maandag 27 januari 2014 @ 13:02:15 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136003214
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Hier heb je er al een:

[..]

:D :D :D
Zie, gaat helemaal vanzelf :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 13:06:31 #137
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136003371
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zie, gaat helemaal vanzelf :P
Lijkt me een mooie opzet, zal hier in de buurt eens vragen.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:07:32 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136003402
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Lijkt me een mooie opzet, zal hier in de buurt eens vragen.
Voor bijenkasten in jouw tuin bedoel je? Of?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 13:56:05 #139
145738 superworm
is erbij
pi_136005275
Update: verslag eerste contact met (door Bos én Imkermevrouw Bilthoven aangeraden) Nederlandse Bijenhouders Vereniging Wageningen

Lieve bijendonateurs!

Zojuist heb ik zoals beloofd, de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met het secretariaat van het Bijenhuis Wageningen, ofwel de Nederlandse Bijenhouders Vereniging. En guess what: Bos en Mevrouw Imkervereniging Bilthoven hadden helemaal gelijk toen ze zeiden dat de NBV Wageningen ons verder zou kunnen helpen.

Ze hebben daar een aantal experts op verschillende gebieden, die inderdaad ook bijhouden wat er met welke imkers waar precies gebeurt. De mevrouw die veel over vandalisme weet en daar vaak mee bezig is, is woensdag weer aanwezig. Heb haar naam gekregen en het advies haar dan even te bellen.

De meneer die verder heel erg veel weet over bijenhouden in het algemeen en de knelpunten bij imkers lokaal of qua landelijk beleid, is morgen er weer en mijn nummer is opgeschreven. De geënthousiasmeerde receptioniste laat hem morgen even bellen.

Zonder in details te kunnen treden zei de mevrouw van de receptie, die werkelijk extreem enthousiast was over onze actie en echt de liefste persoon is die ik tot op heden heb mogen bellen, enkele dingen:

-Vandalisme komt helaas, wegens afgelegen locaties van bijenstallen, enorm veel voor. Daar horen we woensdag dus meer over, als de expert die daarover gaat bij de NBV (en verantwoordelijk is voor afhandeling van verzekeringszaken rondom vandalisme) aanwezig is. Ze kon ons echter nu al verzékeren dat die camera's een goede plek gaan krijgen. Het is alleen nog even de vraag wáár precies.

-Wat ze zelf al direct aanraadde: bijplanten (in een straal van maximaal 3 km, liever 1-2 of minder van dichtstbijzijnde bijenstal) van zogeheten 'drachtplanten' met drachtbloemen. Heel simpelweg planten die bloemen hebben vol nectar en/of stuifmeel. Die zijn er nog steeds veel te weinig in Nederland en het lijkt een speld in een hooitberg, maar mevrouw zei al: als je ze goed uitzoekt staan ze er jaren of tientallen jaren en hebben de bijen er dus al die tijd profijt van.

-Voor meer concrete ideeën verwees ze naar de al genoemde twee experts, waarmee we dus morgen en overmorgen contact gaan hebben.

-Ze nuanceerde het WO2-bijenhouders-verhaal. Het was namelijk niet zo, zoals wij dachten, dat men massaal begon te imkeren omdat ze plots van bijen hielden of graag honing als suikervervanger gebruikten. Niets van dat al, helaas was er een veel typisch Nederlandsere grondslag: suiker en suikerbonnen waren op een gegeven moment niet of nauwelijks te krijgen. BEHALVE als je imker was, je moet ze immers tig kilo per jaar bijvoeren. Men claimde dus bij de Duitsers zus-en-zoveel suikerbonnen voor de bijen nodig te hebben, maar gaf dan die suikerbonnen niet uit aan de eigen bijen, maar verkocht ze onderhands aan de lokale bevolking. De bijen waren kortom het kind van de rekening van op suiker(bonnen) beluste Nederlanders.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 13:57:48 #140
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_136005356
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef superworm het volgende:
Wat ze zelf al direct aanraadde: bijplanten (in een straal van maximaal 3 km, liever 1-2 of minder van dichtstbijzijnde bijenstal) van zogeheten 'drachtplanten' met drachtbloemen.
Ik heb nog een complete voortuin in te richten, kom maar op met een lijst w/

En top dat ze zo enthousiast was natuurlijk :D
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 27 januari 2014 @ 13:58:24 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136005374
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef superworm het volgende:
Update: verslag eerste contact met (door Bos én Imkermevrouw Bilthoven aangeraden) Nederlandse Bijenhouders Vereniging Wageningen

Lieve bijendonateurs!

Zojuist heb ik zoals beloofd, de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met het secretariaat van het Bijenhuis Wageningen, ofwel de Nederlandse Bijenhouders Vereniging. En guess what: Bos en Mevrouw Imkervereniging Bilthoven hadden helemaal gelijk toen ze zeiden dat de NBV Wageningen ons verder zou kunnen helpen.

Ze hebben daar een aantal experts op verschillende gebieden, die inderdaad ook bijhouden wat er met welke imkers waar precies gebeurt. De mevrouw die veel over vandalisme weet en daar vaak mee bezig is, is woensdag weer aanwezig. Heb haar naam gekregen en het advies haar dan even te bellen.

De meneer die verder heel erg veel weet over bijenhouden in het algemeen en de knelpunten bij imkers lokaal of qua landelijk beleid, is morgen er weer en mijn nummer is opgeschreven. De geënthousiasmeerde receptioniste laat hem morgen even bellen.

Zonder in details te kunnen treden zei de mevrouw van de receptie, die werkelijk extreem enthousiast was over onze actie en echt de liefste persoon is die ik tot op heden heb mogen bellen, enkele dingen:

-Vandalisme komt helaas, wegens afgelegen locaties van bijenstallen, enorm veel voor. Daar horen we woensdag dus meer over, als de expert die daarover gaat bij de NBV (en verantwoordelijk is voor afhandeling van verzekeringszaken rondom vandalisme) aanwezig is. Ze kon ons echter nu al verzékeren dat die camera's een goede plek gaan krijgen. Het is alleen nog even de vraag wáár precies.

-Wat ze zelf al direct aanraadde: bijplanten (in een straal van maximaal 3 km, liever 1-2 of minder van dichtstbijzijnde bijenstal) van zogeheten 'drachtplanten' met drachtbloemen. Heel simpelweg planten die bloemen hebben vol nectar en/of stuifmeel. Die zijn er nog steeds veel te weinig in Nederland en het lijkt een speld in een hooitberg, maar mevrouw zei al: als je ze goed uitzoekt staan ze er jaren of tientallen jaren en hebben de bijen er dus al die tijd profijt van.

-Voor meer concrete ideeën verwees ze naar de al genoemde twee experts, waarmee we dus morgen en overmorgen contact gaan hebben.

-Ze nuanceerde het WO2-bijenhouders-verhaal. Het was namelijk niet zo, zoals wij dachten, dat men massaal begon te imkeren omdat ze plots van bijen hielden of graag honing als suikervervanger gebruikten. Niets van dat al, helaas was er een veel typisch Nederlandsere grondslag: suiker en suikerbonnen waren op een gegeven moment niet of nauwelijks te krijgen. BEHALVE als je imker was, je moet ze immers tig kilo per jaar bijvoeren. Men claimde dus bij de Duitsers zus-en-zoveel suikerbonnen voor de bijen nodig te hebben, maar gaf dan die suikerbonnen niet uit aan de eigen bijen, maar verkocht ze onderhands aan de lokale bevolking. De bijen waren kortom het kind van de rekening van op suiker(bonnen) beluste Nederlanders.
*O* *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Admin maandag 27 januari 2014 @ 13:59:29 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_136005435
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat ik elk jaar doe is bijvoorbeeld mijn stukje grond vol met bloemen etc. etc. zetten:
[ afbeelding ]

Rood is een imker en zwart is mijn stukje grond.

Misschien dat meer fokkertjes het een leuk idee vinden (mits ze een grote tuin hebben) om zo de bijen wat meer ruimte te geven of er een kast op te laten zetten. Vraag het eens rond zou ik zeggen.
^O^Ik heb jammer genoeg geen grote tuin, maar ik zorg wel voor bijen-bloemen *O*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:01:40 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136005518
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:57 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik heb nog een complete voortuin in te richten, kom maar op met een lijst w/

En top dat ze zo enthousiast was natuurlijk :D
Geweldig dat ze zo enthousiast was inderdaad *O*

Lijst van "bijenbloemen"? Zou ik even op moeten zoeken :@ Misschien dat superworm het zo weet?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 14:02:41 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136005563
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

^O^Ik heb jammer genoeg geen grote tuin, maar ik zorg wel voor bijen-bloemen *O*
Lief! O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 14:03:44 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136005598
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:57 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik heb nog een complete voortuin in te richten, kom maar op met een lijst w/

En top dat ze zo enthousiast was natuurlijk :D
http://www.drachtplanten.nl/ ^O^
http://www.bijenlint.nl/informatie/top-10-drachtplanten
http://www.bijenlint.nl/Table/Drachtplant-van-de-maand/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 14:04:48 #146
145738 superworm
is erbij
pi_136005635
quote:
Inderdaad hele goeie site, met alle benodigde info.
http://www.bijenlint.nl/informatie/top-10-drachtplanten
Bijenlint heeft hier twee top tiens (voor fleurige en natuurgetrouwe tuinen) met de beste planten:

Algemeen (voor honingbijen en wilde bijen) siergewassen/kruiden


Veronica longifolia, Lange Ereprijs komt ook inheems voor
Aruncus dioicus, Geitenbaard verwilderd
Hesperis matronalis, Damastbloem verwilderd
Thymus serpyllum, Wilde Tijm, keukenkruid
Salvia officinalis, Salie keukenkruid
Origanum vulgare: Wilde Majolein (Metsel-, zand-, kegel-, bloedbijen) inheems
Stachys byzantina: Ezelsoor (speciaal voor grote wolbij)ook haren voor nest! Tuinplant
Lathyrus latifolius: Brede lathyrus (Lathyrusbij;behangersbij) verwilderd
Coreopsis verticillata Meisjesogen (Tronkenbijen, Groefbijen) tuinplant
Aster ageratoides: Herfstaster (Groefbijen)

Top 10: wilde flora (natuurlijke tuin)


Reseda lutea/luteola: wilde Reseda/Wouw (Resedamaskerbij) inheems
Centaurea jacea: Knoopkruid: (Behangers-, zand- groefbijen) inheems
Leonurus cardiaca: Hartengespan (Wolbijen, Behangersbijen) inheems
Pulmonaria officinalis: Longkruid (Metselbijen, Zandbijen) "inheems" ook cultuursoorten
Campanula soorten. Klokjes soorten (voor klokjesbijen) inheems ook cultuursoorten
Malva moschata: Muskuskaaskruid (Zand-, grote klokjesbij, Groefbijen)
Brassica napus: Koolzaad (Zand-, masker-, metselbijen)
Achillea millifolium: Gewoon duizendblad (Zijde-, zand-, groefbijen)
Leucanthemum vulgare: Gewone Margriet (Groef-, zand-, tronkenbij)
Vicia cracca: Vogelwikke (Wikkebij, Langhoornbij, Metsel-, behangersbijen)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Admin maandag 27 januari 2014 @ 14:08:13 #147
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_136005763
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef superworm het volgende:
Update: verslag eerste contact met (door Bos én Imkermevrouw Bilthoven aangeraden) Nederlandse Bijenhouders Vereniging Wageningen

-Wat ze zelf al direct aanraadde: bijplanten (in een straal van maximaal 3 km, liever 1-2 of minder van dichtstbijzijnde bijenstal) van zogeheten 'drachtplanten' met drachtbloemen. Heel simpelweg planten die bloemen hebben vol nectar en/of stuifmeel. Die zijn er nog steeds veel te weinig in Nederland en het lijkt een speld in een hooitberg, maar mevrouw zei al: als je ze goed uitzoekt staan ze er jaren of tientallen jaren en hebben de bijen er dus al die tijd profijt van.

-
Ja poep, hoe kom ik er nou achter waar hier bijenhouders zitten. Ik woon tegen de Biesbosch aan, je zou toch zeggen...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 14:09:05 #148
145738 superworm
is erbij
pi_136005795
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja poep, hoe kom ik er nou achter waar hier bijenhouders zitten. Ik woon tegen de Biesbosch aan, je zou toch zeggen...
Weet idd waar je huis woont (dankzij eerdere rampen in die plaats met jou als lokale updatemevrouw in nieuwstopics). Je kunt even kijken naar welke imkervereniging daar de scepter zwaait. PM verstuurd.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 27 januari 2014 @ 14:09:07 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136005799
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja poep, hoe kom ik er nou achter waar hier bijenhouders zitten. Ik woon tegen de Biesbosch aan, je zou toch zeggen...
Lokale imkervereniging? Zal ik even zoeken voor je?

http://dordrecht.bijenhouders.nl/
http://www.imkerijdebiesbosch.nl/

Edit: laatste link is in Made (Noord-Brabant), da's wat verder weg dus :@

[ Bericht 13% gewijzigd door Whiskers2009 op 27-01-2014 14:15:38 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_136005804
Ik liep hier gistermiddag tijdens m'n hardlooprondje nog langs een gedumpte bijenkast -O-
Ja doei.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:09:40 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136005820
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ik liep hier gistermiddag tijdens m'n hardlooprondje nog langs een gedumpte bijenkast -O-
Nee.. -O-

Dus in GB is dezelfde ellende? -O- -O- -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 14:10:32 #152
145738 superworm
is erbij
pi_136005859
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ik liep hier gistermiddag tijdens m'n hardlooprondje nog langs een gedumpte bijenkast -O-
Je mag het niet zeggen en terugkeren naar 500 jaar gelee is absoluut onwenselijk natuurlijk, maar damn... vroeger verloor je een hand als je dit soort onzin flikte.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 14:11:43 #153
145738 superworm
is erbij
pi_136005907
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lokale imkervereniging? Zal ik even zoeken voor je?

http://dordrecht.bijenhouders.nl/
http://www.imkerijdebiesbosch.nl/

Had idd ook ge-dm'd. Ze hebben zelfs een bijenmarkt :D Tof.

Voor iedereen die wil weten of er iemand binnen 3 km van zijn/haar tuin bijen houdt: kijk hier en bel even met je lokale vereniging!

http://www.bijenhouders.nl/afdelingen/
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_136005912
Nou ja, het kan ook zijn dat de imker er zelf geen nut meer voor had/zag.. ze dumpen hier ALLES langs de kant van de weg. Je wilt niet weten wat we nog meer aan afval gezien hebben / zien tijdens een normaal rondje rennen :')
Ja doei.
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 14:13:10 #155
145738 superworm
is erbij
pi_136005966
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, het kan ook zijn dat de imker er zelf geen nut meer voor had/zag.. ze dumpen hier ALLES langs de kant van de weg. Je wilt niet weten wat we nog meer aan afval gezien hebben / zien tijdens een normaal rondje rennen :')
Kan ook hoor, zag bij Bos in het schuurtje ook tig ongebruikte/vervallen kasten staan.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 27 januari 2014 @ 14:13:41 #156
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136005983
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor bijenkasten in jouw tuin bedoel je? Of?
Neuh, hier hoeft dat niet.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:14:38 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136006014
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef betyar het volgende:

[..]

Neuh, hier hoeft dat niet.
Waarnaar ga je dan precies informeren?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Admin maandag 27 januari 2014 @ 14:16:16 #158
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_136006088
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lokale imkervereniging? Zal ik even zoeken voor je?

http://dordrecht.bijenhouders.nl/
http://www.imkerijdebiesbosch.nl/

Edit: laatste link is in Made (Noord-Brabant), da's wat verder weg dus :@
Lief van je.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:18:10 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136006152
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Lief van je.
Graag gedaan, kleine moeite ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 14:21:22 #160
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136006270
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarnaar ga je dan precies informeren?
In mijn tuin hoef ik geen kast, achter in de wei mogen ze van mij alles vol zetten.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:22:31 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136006315
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:21 schreef betyar het volgende:

[..]

In mijn tuin hoef ik geen kast, achter in de wei mogen ze van mij alles vol zetten.
Ah, ok, helder!

Super van je *O* *O* *O*

Dan nu dus al 2 Fok!-ers die hun tuin aanbieden aan lokale imkers O+ O+ O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 14:23:20 #162
145738 superworm
is erbij
pi_136006355
Met dank aan de café-ophaalactie van Fogel, via Flash gedoneerd, met dank aan semisane en met dank aan Yvonne, is er een noemenswaardige totaal-update te maken. Komt-ie-dan-hè:

Update totalen- en donateurslijst:

Inmiddels ontvangen:
Gramps: 20
Candaasje 20
DestroyerOfWorlds 20
Broer van superworm 15
TLuit 20
Geerd: 30
MWP 15
rammes 30
Waterweg 20
Crazy Harry 20
plamboom 20
Barbaaf 20
-anoniem1- 20
-anoniem4- 10
Kper-Norci 20
ioko 20
Xaryna 5
Queller 20
Keshet 5
Multani 25
patrick_1980 10
-anoniem3- 5,01
Scorpie 20
-anoniem2- 10
zyx1981 20
qltel + Rewimo 20
Captain_Ghost 25
Verbodsbord 10
Dr_Flash 20
Digi2 25
superworm 20
Brighteyes 10
motorbloempje 5
Pagan 10
Snakey 30
MissBliss 5
CrashO 13,37
Etsu 10
MaLo 5
DjinN 10
beerten 20
goh 5
Fopje 12,34
chroestsjov 5
swaffelsmurf 10
swollywood 20
Heremeteit 10,- 10
-anoniem7- 7,5
Pino112 21,1
Skankingrudi 10,- 10
indaha 20
KaBuf 15
MaJo 10
tupolev141 50
afivi 10
BasOne 25
sjeen 10
schepseltje 15
MichaelScott 4,5
TwinkleStar001 20
Lavenderr 20
Felixa 25
(Extra:) Dr_Flash 4,99
Gala6183 20
Pumatje 30
Uccie 25
Njosnavelin 5
MaartenHaarlem 20
BasEnAad 55
Cobra4 30
Oma van Cobra4 50
Fogel 20
Gravedigger 10,- 10
senesta 20,- /// 593.09 20
summer2bird 10,- 10
Greys 20
LovelyLady 10,- 10
kanovinnie 10
AnneX 20
Light 22,22
CrashO 1,49
SijtzeA 10
molurus 20
Dolfina-chica 2,02
kijkertje 50
Wild_Overstekend 20
Vervloektesloddervos 15
Dr_Flash 11,45
Zokunen. 41,62
Take_A_picture 10
nlboy 7,5
anoniem8 10
DarkSkywise 15
anoniem9 5
hottentot 20
kantjeklos 20
anoniem10 5
boik 24,2
taxman 10
DarkSkywise 7,22
dr_Flash 10,78
daanski82 15
altijdgriep 20
laforest 10
Jeroen_Blueman 3
Whiskers Secret Fanclub 18
scootmobiel 10
conz 75
ANONIEM 100 WIE O WIE is de fantastische persoon die 100 (!!!) euro anoniem overmaakte met als omschrijving 'FOK! Bijenaktie', en reknr eindigend op -74?
debuurvrouw 15
akakor 25
Fogel / flash 15
Carliano 20
yvonne 51,06
semisane 30

Onderweg/toegezegd:
Sitethief
Angry_Bird 10
-anoniem5-
Pa en ma van Queller 10
paarsbeestje
lady-wrb
Vader van Patrick_1980 10
El_Matador 19,63
AdmiraalAnaal
Sangha
anoniem12
Greyson

Totaal toegezegd: ¤49,63
Totaal ontvangen: ¤2109,37
Totaal-totaal: ¤2159,-* _O_ _O_

* De anonieme 100 euro was nergens toegezegd, dus heb ik opgeteld bij het totaal. Indien het 1 van de toezeggingen was van een donateur die gewoon besloot méér te storten dan toegezegd, zal dit bedrag nog naar beneden moeten worden bijgesteld.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 27 januari 2014 @ 14:23:53 #163
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136006383
quote:
Hmm, ik heb achter 2 pruim, 2 appel, 2 peer en 2 kers hoogstammen, esdoorn, en allerlei soorten hout staan. Is blijkbaar al goed :P :P

In mijn tuin staan 2 appel, 2 pruim en 2 kersen laagstam.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:25:38 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136006457
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:23 schreef superworm het volgende:
Met dank aan de café-ophaalactie van Fogel, via Flash gedoneerd, met dank aan semisane en met dank aan Yvonne, is er een noemenswaardige totaal-update te maken. Komt-ie-dan-hè:

Update totalen- en donateurslijst:

Totaal toegezegd: ¤49,63
Totaal ontvangen: ¤2109,37
Totaal-totaal: ¤2159,-* _O_ _O_

* De anonieme 100 euro was nergens toegezegd, dus heb ik opgeteld bij het totaal. Indien het 1 van de toezeggingen was van een donateur die gewoon besloot méér te storten dan toegezegd, zal dit bedrag nog naar beneden moeten worden bijgesteld.
_O_ *O* _O_ *O* _O_

ON-GE-LO-FE-LIJK, GE-WEL-DIG!!!

Alle donateurs (ook de niet "geldelijke"): :* O+ :* O+ :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 14:26:37 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136006505
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Hmm, ik heb achter 2 pruim, 2 appel, 2 peer en 2 kers hoogstammen, esdoorn, en allerlei soorten hout staan. Is blijkbaar al goed :P :P

In mijn tuin staan 2 appel, 2 pruim en 2 kersen laagstam.
Kijk, dat is helemaal mooi ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 14:29:57 #166
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136006628
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kijk, dat is helemaal mooi ^O^
Alleen die klote zaagwespen verneuken de pruimbomen. :( :( :(
  maandag 27 januari 2014 @ 14:32:52 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136006720
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 14:36:28 #168
145738 superworm
is erbij
pi_136006824
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

_O_ *O* _O_ *O* _O_

ON-GE-LO-FE-LIJK, GE-WEL-DIG!!!

Alle donateurs (ook de niet "geldelijke"): :* O+ :* O+ :*
Inderdaad íedereen dank, geld of anderzijds.

Als zelfs de mond van de telefoniste van de landelijke bijenhoudersvereniging ópenvalt van verbazing hoe snel en succesvol deze actie is verlopen tot nu toe, doen we met z'n allen kortom echt iets goeds hier. _O_ *O*


*Insert It's the bee's knees. Let it bee. En andere blije bijenslogans!

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 14:37:45 #169
145738 superworm
is erbij
pi_136006864
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 27 januari 2014 @ 16:51:36 #170
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136011925
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja poep, hoe kom ik er nou achter waar hier bijenhouders zitten. Ik woon tegen de Biesbosch aan, je zou toch zeggen...
dan nog heb je kans dat er wilde bijen op af komen!
een bijenhotel maken en klaar zegt yvonne!
Je hebt geen kip meer, die alle beestjes eet ;)
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  Admin maandag 27 januari 2014 @ 16:53:33 #171
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_136012001
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:51 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

dan nog heb je kans dat er wilde bijen op af komen!
een bijenhotel maken en klaar zegt yvonne!
Je hebt geen kip meer, die alle beestjes eet ;)
Ik wil een varkentje }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 27 januari 2014 @ 16:54:52 #172
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136012065
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:53 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik wil een varkentje }:|
Je weet tegen wie je het zegt!!!
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_136012069
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:36 schreef superworm het volgende:

Als zelfs de mond van de telefoniste van de landelijke bijenhoudersvereniging ópenvalt van verbazing hoe snel en succesvol deze actie is verlopen tot nu toe, doen we met z'n allen kortom echt iets goeds hier. _O_ *O*
*O* *O* *O*
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 januari 2014 @ 17:00:28 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136012297
quote:
16s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als het helpt: ze zijn niet direct verwant aan honden en wolven. Honden en wolven vallen in de familie canidae, wilde honden zijn de enige overgebleven soort in de familie Lycaon.

Je zou het een voorbeeld van convergente evolutie kunnen noemen: verschillende takken die min of meer hetzelfde resultaat hebben.
Ik haat gewoon dingen die op straat schijten waar ik dan over uitglijd in het donker, dat is alles :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 27 januari 2014 @ 17:01:08 #175
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_136012320
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:36 schreef superworm het volgende:

[..]

Inderdaad íedereen dank, geld of anderzijds.

Als zelfs de mond van de telefoniste van de landelijke bijenhoudersvereniging ópenvalt van verbazing hoe snel en succesvol deze actie is verlopen tot nu toe, doen we met z'n allen kortom echt iets goeds hier. _O_ *O*

^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  † In Memoriam † maandag 27 januari 2014 @ 17:06:49 #176
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136012512
:O
:W
c_/
:7
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  maandag 27 januari 2014 @ 17:13:03 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136012736
quote:
Goedemiddag :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † maandag 27 januari 2014 @ 17:20:03 #178
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136013018
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goedemiddag :W
whiskey :W :*
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  † In Memoriam † maandag 27 januari 2014 @ 17:21:34 #179
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136013081
quote:
zal eens kijken wat ik daarvan hier kan planten bij de moestuin O+
ik heb daar nog een heel stuk grond liggen waar ik verder niets mee doe :@
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  maandag 27 januari 2014 @ 17:22:11 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136013108
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:21 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

zal eens kijken wat ik daarvan hier kan planten bij de moestuin O+
ik heb daar nog een heel stuk grond liggen waar ik verder niets mee doe :@
Wat goed! *O* *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 17:22:26 #181
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_136013116
Is dit al op TV geweest?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 27 januari 2014 @ 17:22:39 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136013127
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:22 schreef Woods het volgende:
Is dit al op TV geweest?
:D :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 17:23:30 #183
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_136013160
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:D :N
Kan toch makkelijk als iemand er melding van maakt bij bijv. Hart van Nederland ofzo?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_136013181
Heb altijd graag bloemenweides gezien. Die groeien het best op vrij arme grond, we hebben het hier eens geprobeerd en het gras en ander groen onkruid dat er groeide groeide 2 maal zo snel als de bloemetjes. Dus dat werd niks. 't Is wel elk jaar feest op mijn rij Zonnebloemen :)
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 januari 2014 @ 17:24:31 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136013192
Nee niet Hart van Nederland plz ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 januari 2014 @ 17:26:04 #186
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_136013267
quote:
9s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet Hart van Nederland plz ;(
Beter iets dan niets? NOS nieuws gaat het niet halen neem ik aan.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 27 januari 2014 @ 17:26:26 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136013278
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:23 schreef Woods het volgende:

[..]

Kan toch makkelijk als iemand er melding van maakt bij bijv. Hart van Nederland ofzo?
Misschien gebeurt dat nog (in overleg met Fok! danwel Fok!PR) als we concrete doelen hebben bepaald, of wanneer we een imker hebben gevonden voor een camerasysteem en dat aan gaan bieden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 17:26:53 #188
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136013290
zie nou wat ik op facebook voorbij zie komen (geen fokker)







en nog veel meer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 januari 2014 @ 17:27:12 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136013306
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:26 schreef Woods het volgende:

[..]

Beter iets dan niets? NOS nieuws gaat het niet halen neem ik aan.
Beter iets zinnigs dan een verhaal als "een kneuterig clubje zolderkamerautisten heeft iets zogenaamd boeiends voor bijen gedaan. Of zo. Eentje ervan durfde na lang vragen bij daglicht zijn verhaal te doen. (etc) "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 januari 2014 @ 17:27:16 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136013310
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:26 schreef dolfina-chica het volgende:
zie nou wat ik op facebook voorbij zie komen (geen fokker)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en nog veel meer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijen/insectenhotels *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 17:28:53 #191
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_136013381
quote:
15s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beter iets zinnigs dan een verhaal als "een kneuterig clubje zolderkamerautisten heeft iets zogenaamd boeiends voor bijen gedaan. Of zo. Eentje ervan durfde na lang vragen bij daglicht zijn verhaal te doen. (etc) "
_O-
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 27 januari 2014 @ 17:28:56 #192
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136013385
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan het niet zien (en heb geen FB)
Dat is gek, want het zijn gewoon urls via een andere website

Zie je ook de spoiler niet met de website?
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 17:29:53 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136013422
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:28 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Dat is gek, want het zijn gewoon urls via een andere website

Zie je ook de spoiler niet met de website?
Heb de linkjes al gevolgd en de website bekeken ;) Post is ook aangepast
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 17:29:58 #194
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136013425
quote:
15s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beter iets zinnigs dan een verhaal als "een kneuterig clubje zolderkamerautisten heeft iets zogenaamd boeiends voor bijen gedaan. Of zo. Eentje ervan durfde na lang vragen bij daglicht zijn verhaal te doen. (etc) "
whahahahahahahahaha!!!
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 januari 2014 @ 17:39:55 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136013835
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:29 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

whahahahahahahahaha!!!
Serieus hoor, dan heb ik liever een uitgebreide reportage in een landelijk bijenvakblad dan zulke "publiciteit om de publiciteit".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 januari 2014 @ 17:42:51 #196
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136013970
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus hoor, dan heb ik liever een uitgebreide reportage in een landelijk bijenvakblad dan zulke "publiciteit om de publiciteit".
ik snap hem wel!
Andere kant je wilt niet weten hoeveel mensen er naar hart van nl kijken.. en daarbij als er dan "voorlichtingen" komen en tips voor planten enz enz. dan bereik je wel wat publiek :)
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 januari 2014 @ 17:45:22 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136014085
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:42 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

ik snap hem wel!
Andere kant je wilt niet weten hoeveel mensen er naar hart van nl kijken.. en daarbij als er dan "voorlichtingen" komen en tips voor planten enz enz. dan bereik je wel wat publiek :)
Ja, dat zal wel. Maar daar hebben we HvN niet bij nodig, dat kan wel op andere manieren. Om te beginnen Fok zelf natuurlijk, dik over de 400k users waarvan toch zeker een 50k actief, verspreid over het hele land, plus een PR-apparaat wat media gericht kan opzoeken wanneer nodig en gewenst. En er is echt wel wat meer onder de zon dan HvN hoor. Gelukkig :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 januari 2014 @ 20:40:51 #198
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136022795
Er zullen toch ook wel mensen hier zitten die werkzaam zijn in het onderwijs en dit onderwerp eens kunnen bespreken in de klas.
Je hoopt toch op zoiets.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 27 januari 2014 @ 21:09:09 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136024647
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:40 schreef Uccie het volgende:
Er zullen toch ook wel mensen hier zitten die werkzaam zijn in het onderwijs en dit onderwerp eens kunnen bespreken in de klas.
Je hoopt toch op zoiets.
Is heel goed mogelijk hoor :Y En zou ook erg leuk zijn inderdaad :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 27-01-2014 21:21:19 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 januari 2014 @ 22:40:09 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136030792
Nou, trek een S&S mod hierheen of zo *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 januari 2014 @ 22:47:10 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136031200
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, trek een S&S mod hierheen of zo *O*
Zitten daar docenten dan? Kom er nooit, dus zou het niet weten..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:05:52 #202
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136032263
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zal wel. Maar daar hebben we HvN niet bij nodig, dat kan wel op andere manieren. Om te beginnen Fok zelf natuurlijk, dik over de 400k users waarvan toch zeker een 50k actief, verspreid over het hele land, plus een PR-apparaat wat media gericht kan opzoeken wanneer nodig en gewenst. En er is echt wel wat meer onder de zon dan HvN hoor. Gelukkig :s)
daarvan ben ik me bewust dat er meer is dan HvN.
En is ook zo.. die 50k users, ik denk soms nog "te klein"..
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:07:18 #203
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136032350
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:40 schreef Uccie het volgende:
Er zullen toch ook wel mensen hier zitten die werkzaam zijn in het onderwijs en dit onderwerp eens kunnen bespreken in de klas.
Je hoopt toch op zoiets.
Het is dat ik niet meer in het onderwijs actief ben..
maar ik ga zeker met mijn cliënten bezig om een bug-hotel te maken, zodra het wat beter weer is.
Mooie motoriek oefening ;)
2 vliegende (beestjes) in 1 klap.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:09:05 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136032490
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:07 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Het is dat ik niet meer in het onderwijs actief ben..
maar ik ga zeker met mijn cliënten bezig om een bug-hotel te maken, zodra het wat beter weer is.
Mooie motoriek oefening ;)
2 vliegende (beestjes) in 1 klap.
Wat tof *O* :* *O*

Wat doe je nu dan? Iets met ouderen, gehandicapten of revaliderenden?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:11:40 #205
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136032625
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:07 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Het is dat ik niet meer in het onderwijs actief ben..
maar ik ga zeker met mijn cliënten bezig om een bug-hotel te maken, zodra het wat beter weer is.
Mooie motoriek oefening ;)
2 vliegende (beestjes) in 1 klap.
Oh supertof.
Ik ben een vriendin aan het opstoken dat ze met haar klas ook wat meer natuur in de praktijk gaat doen, ze heeft een groep 5 geloof ik.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 27 januari 2014 @ 23:12:31 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136032668
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:11 schreef Uccie het volgende:

[..]

Oh supertof.
Ik ben een vriendin aan het opstoken dat ze met haar klas ook wat meer natuur in de praktijk gaat doen, ze heeft een groep 5 geloof ik.
Zo leuk én zo lief, al die initiatieven *O* O+ *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:14:05 #207
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136032769
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zo leuk én zo lief, al die initiatieven *O* O+ *O*
Nou ja ze was voor de kerst ook al met "proef" lessen begonnen, er waren kinderen die echt geen komkommer herkende.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_136032821
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:14 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nou ja ze was voor de kerst ook al met "proef" lessen begonnen, er waren kinderen die echt geen komkommer herkende.
Melk komt toch ook gewoon uit de supermarkt?
  maandag 27 januari 2014 @ 23:15:40 #209
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136032861
quote:
12s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:15 schreef Light het volgende:

[..]

Melk komt toch ook gewoon uit de supermarkt?
Ja, en blikken groeien aan een Struijk.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 27 januari 2014 @ 23:16:35 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136032920
_O- _O- _O-

Ik wist dat vroeger wél. Is het onderwijs zo veranderd, of de ouders? Of?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_136033018
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
_O- _O- _O-

Ik wist dat vroeger wél. Is het onderwijs zo veranderd, of de ouders? Of?
Vroeger wel, als in je weet dat nu niet meer? :?
  maandag 27 januari 2014 @ 23:18:48 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136033051
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:18 schreef Light het volgende:

[..]

Vroeger wel, als in je weet dat nu niet meer? :?
Vroegah toen ik een kind was :6
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:19:10 #213
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136033083
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat tof *O* :* *O*

Wat doe je nu dan? Iets met ouderen, gehandicapten of revaliderenden?
Kinderen met stempels begeleid ik aan huis. ambulante begeleidster
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:20:01 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136033153
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:19 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Kinderen met stempels begeleid ik aan huis. ambulante begeleidster
Wist niet eens dat dat bestond :@

Maar klinkt tof en heel afwisselend ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:20:21 #215
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136033177
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
_O- _O- _O-

Ik wist dat vroeger wél. Is het onderwijs zo veranderd, of de ouders? Of?
beide.. dat merk ik ook.. zowel in mijn werk als in het onderwijs heb ik dat gemerkt
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:22:04 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136033268
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:20 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

beide.. dat merk ik ook.. zowel in mijn werk als in het onderwijs heb ik dat gemerkt
:o Bizar dat er volwassenen zijn die dat niet weten...
En jammer dat er op scholen geen tijd voor is of dat ze het niet belangrijk vinden. Is toch echt basiskennis wat mij betreft. -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:22:27 #217
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136033282
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wist niet eens dat dat bestond :@

Maar klinkt tof en heel afwisselend ^O^
zijn er meer hoor die het niet weten ;)

ik zit in de in het zelfde werk als bv. zorgboerderij/huiswerkbegeleiding/ouders-een-paar-uur-vrij-geven-van-zorg-voor-de-kinderen
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_136033349
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vroegah toen ik een kind was :6
Ja, toen ik een kind was, wist ik ook al dat melk uit de supermarkt komt en dat het eerst uit een koe moet komen voordat het in de supermarkt kan komen. Ik weet niet meer of ik wel eens melk bij de boer heb gedronken, nog voordat het werd opgehaald om naar de melkfabriek te gaan.
  maandag 27 januari 2014 @ 23:23:49 #219
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136033365
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:o Bizar dat er volwassenen zijn die dat niet weten...
En jammer dat er op scholen geen tijd voor is of dat ze het niet belangrijk vinden. Is toch echt basiskennis wat mij betreft. -O-
school gaat er vanuit dat je het thuis leert, maar dat gebeurd niet zo snel
en school vindt andere vakken belangrijker. als ik kijk naar de school waar ik werkte.. 1 uur biologie in de 2 weken..
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:24:36 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136033405
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:22 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

zijn er meer hoor die het niet weten ;)

ik zit in de in het zelfde werk als bv. zorgboerderij/huiswerkbegeleiding/ouders-een-paar-uur-vrij-geven-van-zorg-voor-de-kinderen
Nou ja, ieniemini excuus voor mezelf: ik heb geen kinderen, laat staan kinderen die er een beroep op zouden (willen) doen

Is wel overdag?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:26:45 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136033526
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:23 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, toen ik een kind was, wist ik ook al dat melk uit de supermarkt komt en dat het eerst uit een koe moet komen voordat het in de supermarkt kan komen. Ik weet niet meer of ik wel eens melk bij de boer heb gedronken, nog voordat het werd opgehaald om naar de melkfabriek te gaan.
Ik niet iig. Maar wist wel dat het van koeien kwam. En vlees in de supermarkt van dieren. En dat groentes van het land/uit de kas kwamen en niet uit de fabriek, etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:28:22 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136033622
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:23 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

school gaat er vanuit dat je het thuis leert, maar dat gebeurd niet zo snel
en school vindt andere vakken belangrijker. als ik kijk naar de school waar ik werkte.. 1 uur biologie in de 2 weken..
Vroeger was dat idd ook zo.. Kan me iig niet herinneren dat er kinderen in mijn klas(sen) zaten die dat niet wisten. Die waren dan ook echt keihard uitgelachen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:35:46 #223
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136034023
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou ja, ieniemini excuus voor mezelf: ik heb geen kinderen, laat staan kinderen die er een beroep op zouden (willen) doen

Is wel overdag?
* dolfina-chica heeft ook geen kinderen :D
Ben er via mijn opleiding gekomen..
Meestal wel overdag ja.. Soms moet ik bijspringen omdat er bijvoorbeeld een reguliere oppas niet mogelijk is, hangt van de gezinssituatie af.
Heb er 1 "gezin" bij waarbij ik soms hele weekenden zit.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_136034042
Kwam het net tegen, moest gelijk hier aan denken _O-




Succes nog met deze actie, leuk om te zien tot wat het is uitgegroeid!
  maandag 27 januari 2014 @ 23:36:39 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136034079
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:35 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

* dolfina-chica heeft ook geen kinderen :D
Ben er via mijn opleiding gekomen..
Meestal wel overdag ja.. Soms moet ik bijspringen omdat er bijvoorbeeld een reguliere oppas niet mogelijk is, hangt van de gezinssituatie af.
Heb er 1 "gezin" bij waarbij ik soms hele weekenden zit.
Wow, dan moet je het wel echt heel leuk werk vinden :D ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:37:45 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136034147
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

^O^Ik heb jammer genoeg geen grote tuin, maar ik zorg wel voor bijen-bloemen *O*
Alleen jammer dat het al enkele malen voor is gekomen dat er geen bloem te zien was, kutvogels.
  maandag 27 januari 2014 @ 23:38:12 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136034172
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:36 schreef Kper_Norci het volgende:
Kwam het net tegen, moest gelijk hier aan denken _O-

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Succes nog met deze actie, leuk om te zien tot wat het is uitgegroeid!
LOL :D en thanks ^O^

Zo las ik vandaag over een imker die 98 is en al 80 (!!!) jaar imker (of iig lid ve imkervereniging) :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:38:45 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136034202
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Alleen jammer dat het al enkele malen voor is gekomen dat er geen bloem te zien was, kutvogels.
:?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:39:00 #229
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136034220
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wow, dan moet je het wel echt heel leuk werk vinden :D ;)
dat moet je toch sowieso? anders ga je niet met plezier naar je werk :P

dat van mij is elke keer weer anders, precies zoals de reclame van "vroegah" zei over het onderwijs.
Ook daar ben ik een "verlenging" van.

Denk aan kinderen met gedragsstoornissen, leerstoornissen. En dan de bekende: Adhd, de as. zolderkamerautisten, die ik laat zien dat er meer is dan een zolderkamer ;)
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:39:49 #230
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136034276
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:?
vogels eten zaadjes.. :P
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:41:23 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136034364
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:39 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

dat moet je toch sowieso? anders ga je niet met plezier naar je werk :P

dat van mij is elke keer weer anders, precies zoals de reclame van "vroegah" zei over het onderwijs.
Ook daar ben ik een "verlenging" van.

Denk aan kinderen met gedragsstoornissen, leerstoornissen. En dan de bekende: Adhd, de as. zolderkamerautisten, die ik laat zien dat er meer is dan een zolderkamer ;)
Heel veel mensen gaan (helaas) niet met plezier naar hun werk.. Sterker nog: ik denk dat een minderheid zijn/haar werk echt zo tof vindt dat ze het bij (lol) wijze van spreken als hobby nóg zouden willen doen..

Dank voor je uitleg trouwens :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:42:32 #232
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136034422
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:?
Een paar keer last van gehad, sinds een paar jaar lopen er wilde katten dus meer bloem en minder vogels.
  maandag 27 januari 2014 @ 23:42:38 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136034429
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:39 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

vogels eten zaadjes.. :P
Ah, NU snap ik het! Hij doelt op dat stuk achter zijn tuin waar hij bloemen zaait voor de bijen van de achtergelegen imker :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:43:22 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136034474
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Een paar keer last van gehad, sinds een paar jaar lopen er wilde katten dus meer bloem en minder vogels.
Dank voor de uitleg! En verwilderde katten bedoel je denk ik.. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:43:46 #235
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136034501
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En verwilderde katten bedoel je denk ik.. ;)
Van dat wandelend onkruid.
  maandag 27 januari 2014 @ 23:44:44 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136034552
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Van dat wandelend onkruid.
:6

Wou je er ooit mee helpen maar dat wou jij zelf niet he? :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:45:09 #237
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136034575
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:6

Wou je er ooit mee helpen maar dat wou jij zelf niet he? :D
Dat ben ik alweer vergeten.
  maandag 27 januari 2014 @ 23:47:02 #238
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136034700
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heel veel mensen gaan (helaas) niet met plezier naar hun werk.. Sterker nog: ik denk dat een minderheid zijn/haar werk echt zo tof vindt dat ze het bij (lol) wijze van spreken als hobby nóg zouden willen doen..

Dank voor je uitleg trouwens :*
Dit werk moet je met je hart doen, anders is het heel zwaar.
Ik heb wel eens een cliënt laten gaan, omdat het niet klikte, ik ging met tegenzin heen. En dan moet je toch echt een keuze maken. Over het algemeen heb ik altijd zin om te werken!
Je weet maar nooit wat je te wachten staat...

genoeg over mijn werk.. ik kan uren doorlullen ;)

Ik ga iig een hotel maken. Misschien moet er 1 binnenkort nog 1 een spreekbeurt doen.. Eens even voorstellen.. bijen.. bijenhotel..
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:49:04 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136034836
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:47 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Dit werk moet je met je hart doen, anders is het heel zwaar.
Ik heb wel eens een cliënt laten gaan, omdat het niet klikte, ik ging met tegenzin heen. En dan moet je toch echt een keuze maken. Over het algemeen heb ik altijd zin om te werken!
Je weet maar nooit wat je te wachten staat...

genoeg over mijn werk.. ik kan uren doorlullen ;)

Ik ga iig een hotel maken. Misschien moet er 1 binnenkort nog 1 een spreekbeurt doen.. Eens even voorstellen.. bijen.. bijenhotel..
Echt supertof!! O+ En over beide (BIJde :P) is ook heel erg veel te vinden op internet :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:53:23 #240
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136035050
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Echt supertof!! O+ En over beide (BIJde :P) is ook heel erg veel te vinden op internet :Y
Als je het doet.. moet je het goed doen.. ;)
Dan gaan we naar een imker, gaan we niet opzoeken op internet.. dat komt lang zo goed niet over...
pot honing bij de imker vandaan... pot honing van 1eu bij supermarkt vandaan en de klas laten proeven..
Even zorgen dat die klas iig. bijen met rust gaan laten
Oww wat hou ik van mijn werk
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:54:04 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136035088
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:53 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Als je het doet.. moet je het goed doen.. ;)
Dan gaan we naar een imker, gaan we niet opzoeken op internet.. dat komt lang zo goed niet over...
pot honing bij de imker vandaan... pot honing van 1eu bij supermarkt vandaan en de klas laten proeven..
Even zorgen dat die klas iig. bijen met rust gaan laten
Oww wat hou ik van mijn werk
Nog veel beter *O* *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 januari 2014 @ 23:56:42 #242
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136035216
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nog veel beter *O* *O* *O*
tijdens spreekbeurt ook een imker laten komen...
na bezoek bij de imker de vereniging van bijtjes even mailen/bellen om te vragen of ze een "spreekbeurten"pakket hebben.
Zullen we de jeugd eens even wat wijsheid meegeven ;)

ik zal woensdag in overleg.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 27 januari 2014 @ 23:59:32 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136035356
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:56 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

tijdens spreekbeurt ook een imker laten komen...
na bezoek bij de imker de vereniging van bijtjes even mailen/bellen om te vragen of ze een "spreekbeurten"pakket hebben.
Zullen we de jeugd eens even wat wijsheid meegeven ;)

ik zal woensdag in overleg.
Telnr NBV: 0317-422422 Bereikbaar: van ma t/m vr 10.00 - 14.00 uur ^O^
Site http://www.bijenhouders.nl/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 januari 2014 @ 00:17:07 #244
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136036220
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Telnr NBV: 0317-422422 Bereikbaar: van ma t/m vr 10.00 - 14.00 uur ^O^
Site http://www.bijenhouders.nl/
opgeslagen!! Dank je wel!! :*
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_136050840
Ik heb niet alle topics gelezen, maar uit de OP haal ik dat er geen stroom is en de defecte camera's als dummy's geplaatst worden.

Is zoiets geen optie:

http://www.cameranu.nl/nl(...)9437/269354#tab-info

Bedoeld om wild op de foto te zetten, en heeft dus als voordelen dat het niet opvalt, een eeuwigheid op zn batterijen kan, alleen vastlegt als er beweging is, en waterbestendig.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:41:25 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136051248
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb niet alle topics gelezen, maar uit de OP haal ik dat er geen stroom is en de defecte camera's als dummy's geplaatst worden.

Is zoiets geen optie:

http://www.cameranu.nl/nl(...)9437/269354#tab-info

Bedoeld om wild op de foto te zetten, en heeft dus als voordelen dat het niet opvalt, een eeuwigheid op zn batterijen kan, alleen vastlegt als er beweging is, en waterbestendig.
De OP is een beetje achterhaald ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:19 schreef superworm het volgende:
“Zo, toe maar!” Was de reactie van Imkermevrouw, van de Frater én nu ook van Bos toen hij het bedrag hoorde. Gedurende het gesprek bleek echter één ding duidelijk. Wat (zie posts hieronder) eergisteren al werd vermoed, is ook zo: Bos is het type mens dat trots is op het zelf kunnen onderhouden van zijn hobby. Hij gaf daarom ook aan dat hij eigenlijk zélf het liefste dummy's koopt en hoewel hij de donaties en actie op prijs stelt, adviseert om er andere bijen(houders) mee blij te gaan maken.

Gelukkig voorzagen we al dat we Bos maar voor een heel klein, te verwaarlozen deel van het bedrag kunnen helpen. Daartoe werden al eerder posts gemaakt met actieplannen ná Bos. Vanzelfsprekend gaan we de bijtjes alsnog helpen.

Een voorbeeldje (het zoeken van een door vandalisme geteisterde imker voor het camerasysteem) werd al eerder geopperd. Hoe en wat er precies gaat gebeuren, gaat daarom de komende dagen blijken maar niet getreurd, want het plan blijft exact hetzelfde; elke cent voor de bijen inzetten.

Er zijn een aantal landelijke imkerorganisaties en een UU-expert op gebied van bijen(sterfte), die ongetwijfeld meer kunnen vertellen over wat er zoal nodig is. Die benaderen (i.s.m./met goedkeuring van FOK! PR indien nodig) is dus de prioriteit komende dagen.

Maar heel erg bedankt voor het meedenken ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:08:35 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136052634
"Zó" was ook de reactie van Jeroen Vorstman van de NBV toen hij van onze actie en de opbrengst hoorde. Hij was dan ook zeer bereid heel hard met ons mee te denken, maar wil er wel even een nachtje over slapen. Dit zodat hij ons nog beter kan helpen en de aan ons gedoneerde gelden en goederen op de allerbeste plek terecht zullen komen.

Hij gaat morgen ook even overleggen met zijn collega Gerda Boogaards, die contact heeft met de leden. Zij weet wellicht welke gedupeerde hobbyimkers wel een camerasysteem kunnen gebruiken om hun bijtjes tegen diefstal en vandalisme te beschermen. "Diefstal??", hoor ik jullie al denken. Ja, diefstal! In tijden van bijenschaarste zijn er kennelijk ook bijendievende imkers actief, die hun eigen bijenvolken aanvullen door die maar van anderen te stelen. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat we een hobby-imker gaan vinden die de camerasystemen goed kan gebruiken!

Nog even afwachten aan wie en wat we uiteindelijk gaan doneren dus, maar zoals jullie zien zijn we achter de schermen druk bezig om dit in goede banen te leiden. Binnenkort meer!

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 28-01-2014 18:42:06 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 18:39:03 #248
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136061282
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
"Zó" was ook de reactie van Jeroen Vorstman van de NBV toen hij van onze actie en de opbrengst hoorde. Hij was dan ook zeer bereid heel hard met ons mee te denken, maar wil er wel even een nachtje over slapen. Dit zodat hij ons nog beter kan helpen en de aan ons gedoneerde gelden en goederen op de allerbeste plek terecht zullen komen.

Hij gaat morgen ook even overleggen met zijn collega Gerda Boogaards, die contact heeft met de leden. Zij weet wellicht welke gedupeerde hobbyimkers wel een camerasysteem kunnen gebruiken om hun bijtjes tegen diefstal en vandalisme te beschermen. "Diefstal??", hoor ik jullie al denken. Ja, diefstal! In tijden van bijenschaarste zijn er kennelijk ook bijendievende imkers actief, die hun eigen bijenvolken aanvullen door die maar van anderen te stelen. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat we een hobby-imker gaan vinden die de camerasystemen goed kan gebruiken!

Nog even afwachten aan wie en wat we uiteindelijk gaan dus, maar zoals jullie zien zijn we achter de schermen druk bezig om dit in goede banen te leiden. Binnenkort meer!
^O^
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_136061327
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
"Zó" was ook de reactie van Jeroen Vorstman van de NBV toen hij van onze actie en de opbrengst hoorde. Hij was dan ook zeer bereid heel hard met ons mee te denken, maar wil er wel even een nachtje over slapen. Dit zodat hij ons nog beter kan helpen en de aan ons gedoneerde gelden en goederen op de allerbeste plek terecht zullen komen.

Hij gaat morgen ook even overleggen met zijn collega Gerda Boogaards, die contact heeft met de leden. Zij weet wellicht welke gedupeerde hobbyimkers wel een camerasysteem kunnen gebruiken om hun bijtjes tegen diefstal en vandalisme te beschermen. "Diefstal??", hoor ik jullie al denken. Ja, diefstal! In tijden van bijenschaarste zijn er kennelijk ook bijendievende imkers actief, die hun eigen bijenvolken aanvullen door die maar van anderen te stelen. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat we een hobby-imker gaan vinden die de camerasystemen goed kan gebruiken!

Nog even afwachten aan wie en wat we uiteindelijk gaan dus, maar zoals jullie zien zijn we achter de schermen druk bezig om dit in goede banen te leiden. Binnenkort meer!
*O*
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  Admin dinsdag 28 januari 2014 @ 18:41:03 #250
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_136061362
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
"Zó" was ook de reactie van Jeroen Vorstman van de NBV toen hij van onze actie en de opbrengst hoorde. Hij was dan ook zeer bereid heel hard met ons mee te denken, maar wil er wel even een nachtje over slapen. Dit zodat hij ons nog beter kan helpen en de aan ons gedoneerde gelden en goederen op de allerbeste plek terecht zullen komen.

Hij gaat morgen ook even overleggen met zijn collega Gerda Boogaards, die contact heeft met de leden. Zij weet wellicht welke gedupeerde hobbyimkers wel een camerasysteem kunnen gebruiken om hun bijtjes tegen diefstal en vandalisme te beschermen. "Diefstal??", hoor ik jullie al denken. Ja, diefstal! In tijden van bijenschaarste zijn er kennelijk ook bijendievende imkers actief, die hun eigen bijenvolken aanvullen door die maar van anderen te stelen. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat we een hobby-imker gaan vinden die de camerasystemen goed kan gebruiken!

Nog even afwachten aan wie en wat we uiteindelijk gaan dus, maar zoals jullie zien zijn we achter de schermen druk bezig om dit in goede banen te leiden. Binnenkort meer!
Mooi ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:45:58 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136061604
Ja, wij zijn ook heel blij met de hulp van de NBV *O* *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 28 januari 2014 @ 18:46:15 #252
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136061615
Ik ben vandaag maar eens creatief bezig geweest.

Als eerste heb ik een leeg blik op een plankje geschroefd:



En die volgepropt met stukjes bamboe van verschillende diktes:



Niet mooi, maar hopelijk wel functioneel. Naar mijn idee kan dit een prima insectenhotel zijn voor de kleiner behuisden en de investering is vrijwel niets.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:54:15 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136061960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:46 schreef qltel het volgende:
Ik ben vandaag maar eens creatief bezig geweest.

Als eerste heb ik een leeg blik op een plankje geschroefd:

[ afbeelding ]

En die volgepropt met stukjes bamboe van verschillende diktes:

[ afbeelding ]

Niet mooi, maar hopelijk wel functioneel. Naar mijn idee kan dit een prima insectenhotel zijn voor de kleiner behuisden en de investering is vrijwel niets.
Top ^O^

Heb je de bamboe uitgeboord, of gewoon zo er in gedaan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 28 januari 2014 @ 18:56:37 #254
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136062076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Top ^O^

Heb je de bamboe uitgeboord, of gewoon zo er in gedaan?
Inderdaad, zo erin gedaan. je hebt dan gelijk holletjes van verschillende diepten. Ik weet niet wat insecten het liefste hebben, misschien houd de een wel van een holletje van een centimeter lang en de andere van 5 centimeter. En er zitten ook bamboestokjes in die helemaal hol zijn..
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:04:54 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136062471
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Inderdaad, zo erin gedaan. je hebt dan gelijk holletjes van verschillende diepten. Ik weet niet wat insecten het liefste hebben, misschien houd de een wel van een holletje van een centimeter lang en de andere van 5 centimeter. En er zitten ook bamboestokjes in die helemaal hol zijn..
Overal aan gedacht ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07:57 #256
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136062594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Overal aan gedacht ^O^
Ach, het was zo ook het makkelijkst.. :)

Maar ik kan me inderdaad niet voorstellen dat insecten een buisje van+/- 10 centimeter lang nodig hebben.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:10:17 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136062719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:07 schreef qltel het volgende:

[..]

Ach, het was zo ook het makkelijkst.. :)

Maar ik kan me inderdaad niet voorstellen dat insecten een buisje van+/- 10 centimeter lang nodig hebben.
Zag (weet niet meer waar) eens een buisje waar een wilde bij allemaal eieren achter elkaar in had gelegd. Dus misschien daarvoor?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 28 januari 2014 @ 19:11:49 #258
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136062798
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zag (weet niet meer waar) eens een buisje waar een wilde bij allemaal eieren achter elkaar in had gelegd. Dus misschien daarvoor?
Oh, zou kunnen, hoor. Ik ben geen wilde bijen-deskundige.

ik ben zelfs helemaal niet wild en ook al geen bijen-deskundige :+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:16:51 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136063088
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:11 schreef qltel het volgende:

[..]

Oh, zou kunnen, hoor. Ik ben geen wilde bijen-deskundige.

ik ben zelfs helemaal niet wild en ook al geen bijen-deskundige :+
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage dinsdag 28 januari 2014 @ 22:58:37 #260
145738 superworm
is erbij
pi_136076539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, wij zijn ook heel blij met de hulp van de NBV *O* *O* *O*
Dit. Had nooit verwacht dat een landelijke organisatie zó enthousiast zou zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:46 schreef qltel het volgende:
Ik ben vandaag maar eens creatief bezig geweest.

Als eerste heb ik een leeg blik op een plankje geschroefd:

[ afbeelding ]

En die volgepropt met stukjes bamboe van verschillende diktes:

[ afbeelding ]

Niet mooi, maar hopelijk wel functioneel. Naar mijn idee kan dit een prima insectenhotel zijn voor de kleiner behuisden en de investering is vrijwel niets.
Fantastisch! :D Dit soort ideeën zou iedereen kunnen gebruiken :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 23:08:07 #261
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136076981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Dit. Had nooit verwacht dat een landelijke organisatie zó enthousiast zou zijn.

[..]

Fantastisch! :D Dit soort ideeën zou iedereen kunnen gebruiken :)
idd :Y

het is te hopen dat dit door blijft gaan ook als de donatie's zijn verwerkt :@
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:10:34 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136077095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:08 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

idd :Y

het is te hopen dat dit door blijft gaan ook als de donatie's zijn verwerkt :@
Wat bedoel je precies?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage dinsdag 28 januari 2014 @ 23:10:41 #263
145738 superworm
is erbij
pi_136077099
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:08 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

idd :Y

het is te hopen dat dit door blijft gaan ook als de donatie's zijn verwerkt :@
IOM de Bijenmensen in Wageningen gaan we het geld idd eerst heel gericht uitgeven en daar ook per project aandacht aan schenken op FP en hier, en daarna periodiek onze mensen weer eens langs: hoe staat het met de bijtjes in deze lente? Zie je de bijenhotels al vol raken? Enzovoorts. :)

En hoe lang en hoe veel onze actie door blijft gaan, dat ligt van de donateurs/lezers zelf af :D Voor mijn part zijn we vanaf heden allemaal bijenbewust!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 23:11:22 #264
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136077138
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
dat het niet maar eenmalige aandacht was.
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 23:11:52 #265
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136077167
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:10 schreef superworm het volgende:

[..]

IOM de Bijenmensen in Wageningen gaan we het geld idd eerst heel gericht uitgeven en daar ook per project aandacht aan schenken op FP en hier, en daarna periodiek onze mensen weer eens langs: hoe staat het met de bijtjes in deze lente? Zie je de bijenhotels al vol raken? Enzovoorts. :)

En hoe lang en hoe veel onze actie door blijft gaan, dat ligt van de donateurs/lezers zelf af :D Voor mijn part zijn we vanaf heden allemaal bijenbewust!
dat bedoel ik ^O^
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:12:58 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136077225
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:10 schreef superworm het volgende:

[..]

IOM de Bijenmensen in Wageningen gaan we het geld idd eerst heel gericht uitgeven en daar ook per project aandacht aan schenken op FP en hier, en daarna periodiek onze mensen weer eens langs: hoe staat het met de bijtjes in deze lente? Zie je de bijenhotels al vol raken? Enzovoorts. :)

En hoe lang en hoe veel onze actie door blijft gaan, dat ligt van de donateurs/lezers zelf af :D Voor mijn part zijn we vanaf heden allemaal bijenbewust!
Sluit ik me helemaal BIJ aan :Y :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage dinsdag 28 januari 2014 @ 23:16:41 #267
145738 superworm
is erbij
pi_136077397
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:11 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

dat bedoel ik ^O^
En dat gaan we zeker nog een aantal keer belichten, ook nádat de camerasystemen opgehangen en bijenkasten gedoneerd zijn (bij wijze van voorbeelden). Ben nog steeds met Hoink in gesprek om bij de eerste hulp die we concreet kunnenbieden, ook zijn cameraskills te kunnen inzetten :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_136077763
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
"Zó" was ook de reactie van Jeroen Vorstman van de NBV toen hij van onze actie en de opbrengst hoorde. Hij was dan ook zeer bereid heel hard met ons mee te denken, maar wil er wel even een nachtje over slapen. Dit zodat hij ons nog beter kan helpen en de aan ons gedoneerde gelden en goederen op de allerbeste plek terecht zullen komen.

Hij gaat morgen ook even overleggen met zijn collega Gerda Boogaards, die contact heeft met de leden. Zij weet wellicht welke gedupeerde hobbyimkers wel een camerasysteem kunnen gebruiken om hun bijtjes tegen diefstal en vandalisme te beschermen. "Diefstal??", hoor ik jullie al denken. Ja, diefstal! In tijden van bijenschaarste zijn er kennelijk ook bijendievende imkers actief, die hun eigen bijenvolken aanvullen door die maar van anderen te stelen. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat we een hobby-imker gaan vinden die de camerasystemen goed kan gebruiken!

Nog even afwachten aan wie en wat we uiteindelijk gaan doneren dus, maar zoals jullie zien zijn we achter de schermen druk bezig om dit in goede banen te leiden. Binnenkort meer!
*O* *O*
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 januari 2014 @ 23:30:46 #269
145738 superworm
is erbij
pi_136078042
En imkerdieven. Hoe gek wil je het krijgen :D

quote:
I imagine that right now, you're feeling a bit like Alice. Hmm? Tumbling down the rabbit hole?


quote:
After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the bee pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the beehive goes.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:31:40 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136078078
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:30 schreef superworm het volgende:
En imkerdieven. Hoe gek wil je het krijgen :D

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]
:{w Bijendievende imkers.. Niet imkerdieven :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 23:32:23 #271
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136078110
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:{w Bijendievende imkers.. Niet imkerdieven :D
GMTA :D
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 januari 2014 @ 23:32:32 #272
145738 superworm
is erbij
pi_136078114
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:{w Bijendievende imkers.. Niet imkerdieven :D
:D Ik vind het imkerdieven. Of dievenimkers. Mag ook :P Al zou dat wel raar zijn, een hele korf vol vliegende dieven :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:33:35 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136078155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:32 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

GMTA :D
O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:34:08 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136078175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:32 schreef superworm het volgende:

[..]

:D Ik vind het imkerdieven. Of dievenimkers. Mag ook :P Al zou dat wel raar zijn, een hele korf vol vliegende dieven :')
Ze stelen imkers ja? :P Pcies dat laatste :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage dinsdag 28 januari 2014 @ 23:34:48 #275
145738 superworm
is erbij
pi_136078200
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze stelen imkers ja? :P
Ja een verbindingsstreepje zou al helpen. Imker-dieven, dubbele baan/hobby :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 23:42:27 #276
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136078510
:O
:Z
:W
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:54:38 #277
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136078967
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zag (weet niet meer waar) eens een buisje waar een wilde bij allemaal eieren achter elkaar in had gelegd. Dus misschien daarvoor?
:Y klopt... De ene bij kiest voor de diepere als de andere bij :)
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:55:09 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136078992
quote:
Truste :W :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:57:37 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136079096
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:54 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

:Y klopt... De ene bij kiest voor de diepere als de andere bij :)
Dank voor de bevestiging :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 29 januari 2014 @ 01:01:30 #280
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136080698
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:10 schreef superworm het volgende:

[..]

IOM de Bijenmensen in Wageningen gaan we het geld idd eerst heel gericht uitgeven en daar ook per project aandacht aan schenken op FP en hier, en daarna periodiek onze mensen weer eens langs: hoe staat het met de bijtjes in deze lente? Zie je de bijenhotels al vol raken? Enzovoorts. :)

En hoe lang en hoe veel onze actie door blijft gaan, dat ligt van de donateurs/lezers zelf af :D Voor mijn part zijn we vanaf heden allemaal bijenbewust!
Top ^O^

Binnen NL zijn de bijtjes een van de meer kwetsbare beestjes. Op de huidige acties is vast op een manier volgend jaar op terug te komen. :Y
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:45:34 #281
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136085694
Ben ik een dag niet in het topic, ineens allemaal goede berichten.
Behalve dan de dievende bijenimkers....WTF bezielt je om bijen te gaan stelen vraag ik me dan.
Maar *O* *G*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_136086573
Is mijn donatie inmiddels aangekomen? :)
  Moderator woensdag 29 januari 2014 @ 11:21:37 #283
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_136086924
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

[ afbeelding ] *O* [ afbeelding ] *O* [ afbeelding ]
Oooh die bijsmiley's O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:12:43 #284
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136093296
Overleg gehad, hij gaat morgen kijken of hij dit schooljaar nog een spreekbeurt mag gaan houden.
En als dat zo is...

*tromroffel*

gaat het over...

*tromroffel*

Bijen!!!

wij hebben samen deze filmpjes nog gekeken:

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050224_bij01

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20070809_wildebijen01
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 januari 2014 @ 14:24:49 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136093815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

Top ^O^

Heb je de bamboe uitgeboord, of gewoon zo er in gedaan?
Dit kan trouwens ook gewoon met stokjes hè, niet iedereen heeft bamboe in de tuin (niet weg te krijgen gewoon, dus maar veel bijenhotelletjes maken :P ) maar een handvol stokjes om tussen te kruipen werkt ook.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:28:51 #286
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_136093945
Bamboe is hol.. en de knopen zijn de tussenschotjes :)

kijk anders het filmpje wat ik net geplaatst heb (2de linkje)

En dit is ook leuk!!!

http://www.aduis.nl/insectenhotel-art200616.aspx
de basis krijg je dan, zelf verder klaar maken, leuk om ook met kinderen te doen!
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:07:51 #287
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136095500
quote:
17s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:12 schreef dolfina-chica het volgende:
Overleg gehad, hij gaat morgen kijken of hij dit schooljaar nog een spreekbeurt mag gaan houden.
En als dat zo is...

*tromroffel*

gaat het over...

*tromroffel*

Bijen!!!

wij hebben samen deze filmpjes nog gekeken:

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050224_bij01

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20070809_wildebijen01
*O* *G*
Heb even gemist wie de hij is :@ zoontje?
Maar supertof!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:00:33 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136100184
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dit kan trouwens ook gewoon met stokjes hè, niet iedereen heeft bamboe in de tuin (niet weg te krijgen gewoon, dus maar veel bijenhotelletjes maken :P ) maar een handvol stokjes om tussen te kruipen werkt ook.
Voor zover ik het tot nu toe begrepen heb, hebben bijen wel holle stengels/holle buisjes nodig, niet slechts takjes. Maar een blik met takjes is misschien wél weer een goede plek voor andere nuttige insecten. ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 januari 2014 @ 17:02:35 #289
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136100263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

Voor zover ik het tot nu toe begrepen heb, hebben bijen wel holle stengels/holle buisjes nodig, niet slechts takjes. Maar een blik met takjes is misschien wél weer een goede plek voor andere nuttige insecten. ^O^
Dat denk ik ook :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:06:04 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136100396
quote:
17s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:12 schreef dolfina-chica het volgende:
Overleg gehad, hij gaat morgen kijken of hij dit schooljaar nog een spreekbeurt mag gaan houden.
En als dat zo is...

*tromroffel*

gaat het over...

*tromroffel*

Bijen!!!

wij hebben samen deze filmpjes nog gekeken:

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050224_bij01

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20070809_wildebijen01
*O* Leuk *O*

Heb de filmpjes ook gekeken: ook leuk en leerzaam!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:06:33 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136100418
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:12 schreef laforest het volgende:
Is mijn donatie inmiddels aangekomen? :)
Ik zal het aan superworm vragen ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_136101365
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:21 schreef senesta het volgende:

[..]

Oooh die bijsmiley's O+
Liev he :D

Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:36:10 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136101549
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Liev he :D

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ze zijn inderdaad O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 29 januari 2014 @ 17:36:14 #294
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136101553
Ik heb overigens bamboe genoeg, dus als iemand er echt niet aan kan komen, wil ik gerust eens kijken hoeveel ik in een envelop kan proppen.. :)
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:36:53 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136101589
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:36 schreef qltel het volgende:
Ik heb overigens bamboe genoeg, dus als iemand er echt niet aan kan komen, wil ik gerust eens kijken hoeveel ik in een envelop kan proppen.. :)
Lief aanbod! O+ *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 29 januari 2014 @ 17:38:01 #296
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136101640
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lief aanbod! O+ *O*
Danq..

Ik kan natuurlijk ook complete blik-hotels gaan maken, maar de porto voor een blik is wel erg hoog (en we eten eigenlijk nooit uit blik)..
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 17:39:24 #297
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136101699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:36 schreef qltel het volgende:
Ik heb overigens bamboe genoeg, dus als iemand er echt niet aan kan komen, wil ik gerust eens kijken hoeveel ik in een envelop kan proppen.. :)
ik denk dat ik dan heel snel politie hier heb staan, die denken dat ik wiet kweek _O- :')
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 29 januari 2014 @ 17:40:28 #298
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136101741
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:39 schreef goldfinger1963 het volgende:

ik denk dat ik dan heel snel politie hier heb staan, die denken dat ik wiet kweek _O- :')
Spannend toch..

Alhoewel bezoek voor een ware FOK!ker misschien iets te spannend is.. :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:43:48 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136101871
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:38 schreef qltel het volgende:

[..]

Danq..

Ik kan natuurlijk ook complete blik-hotels gaan maken, maar de porto voor een blik is wel erg hoog (en we eten eigenlijk nooit uit blik)..
Welja, nergens voor nodig ook :N Is juist leuk om ze zelf te maken lijkt me! :Y

Maar misschien kun je je "te veel" aan bamboe deels ook kwijt als je bij Christan (schrijf ik de naam goed?) op school voorstelt om bijenhotels te maken en jij aanbiedt de bamboe te leveren? Al is jullie zoon er misschien wat oud voor inmiddels. Misschien eens voorstellen op de plaatselijke basisschool (of hoe dat dan ook heet bij jullie)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 17:49:14 #300
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_136102055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:40 schreef qltel het volgende:

[..]

Spannend toch..

Alhoewel bezoek voor een ware FOK!ker misschien iets te spannend is.. :P
nou dan heb ik toch liever iets anders spannend :D

ik ben geen ware FOK!ker dan :o
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 29 januari 2014 @ 17:49:27 #301
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136102065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Welja, nergens voor nodig ook :N Is juist leuk om ze zelf te maken lijkt me! :Y
Klopt, da's waar! En met mijn methode ben je zo klaar.

quote:
Maar misschien kun je je "te veel" aan bamboe deels ook kwijt als je bij Christan (schrijf ik de naam goed?) op school voorstelt om bijenhotels te maken en jij aanbiedt de bamboe te leveren? Al is jullie zoon er misschien wat oud voor inmiddels. Misschien eens voorstellen op de plaatselijke basisschool (of hoe dat dan ook heet bij jullie)?
Ja, je schreef 'm goed! *O*

Maar nee, hij zit al op het gymnasium en daar gaan ze vast en zeker geen bijenhotels gaan maken.. En ik heb geen contacten op de Grundschule hier..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')