Dit vraagt om een tussenstandquote:Op zaterdag 27 mei 2017 00:32 schreef superworm het volgende:
[..]
Of het compleet wordt ligt aan wat we kunnen ophoesten natuurlijk!
De voorlopige tussenstand is 598,40, na donatie van Sergeant_Hartman.quote:
Toch alweer 2 bevolkte bijenkasten. Of 1 bijenkast met volk en GPS trackerquote:Op zaterdag 27 mei 2017 10:44 schreef superworm het volgende:
Maar er hebben ook twee andere users naar verluidt inmiddels bedragen overgemaakt. Die zijn nog onderweg dus daar weet ik maandag van hoe v
Da's een goeie voor de toekomst, maar in dit geval gaat het om teeltvolken die hij zelf zorgvuldig samenstelt / koopt bij een erkende teler. Dus dat gaat dit keer niet.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 10:46 schreef knokkels het volgende:
[..]
Misschien kan een imker hier een volk doneren die gevangen is?
Wat zijn de kosten van zo'n setje?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 10:54 schreef superworm het volgende:
Afhankelijk van wat er binnenkomt is idd mijn idee óf 1 volledige kast + GPS + bijen, óf meer dan dat als dat zou lukken. Dan kan hij zijn beste volk in de beveiligde kast stoppen.
Ik zat het al in m'n hoofd uit te rekenen net. Hij zei dat een p-moer (teeltkoningin) 75 tot 100 euro kost, maar soms nog duurder kan zijn. Een bijenkast ongeveer 150-200. En GPS... 50? 100? Zoiets?quote:
quote:Op zaterdag 27 mei 2017 10:44 schreef superworm het volgende:
[..]
De voorlopige tussenstand is 598,40, na donatie van Sergeant_Hartman.
Maar er hebben ook twee andere users naar verluidt inmiddels bedragen overgemaakt. Die zijn nog onderweg dus daar weet ik maandag van hoe veel het is
598,40 - 425 euro voor een bijenkast met volk - 100,90 voor T4400S inclusief DHL shipping:quote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zat het al in m'n hoofd uit te rekenen net. Hij zei dat een p-moer (teeltkoningin) 75 tot 100 euro kost, maar soms nog duurder kan zijn. Een bijenkast ongeveer 150-200. En GPS... 50? 100? Zoiets?
Kom je in een bandbreedte van 275-425 euro per set. Maar dat is dus echt een hele grote 'ongeveer'. Kan duurder, kan goedkoper.
Zit ik ineens te bedenken. Mijn moeder gaat voor haar bijenspullen altijd naar Bijenhuis Wageningen. Ik zou ze kunnen bellen, en ze kunnen attenderen op dit topic en vragen of ze iets kunnen betekenen?quote:598,40
425,-
100,90 -
=======
73,40
Geen idee, maar wellicht? Je kunt ze dan ook op het NRC-artikel wijzen, die hebben belachelijk mooie foto's waar ik slechts een kwartiertje met hem heb gepraat.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:12 schreef knokkels het volgende:
[..]Gaat lekker dus.
[..]
598,40 - 425 euro voor een bijenkast met volk - 100,90 voor T4400S inclusief DHL shipping:
[..]
Zit ik ineens te bedenken. Mijn moeder gaat voor haar bijenspullen altijd naar Bijenhuis Wageningen. Ik zou ze kunnen bellen, en ze kunnen attenderen op dit topic en vragen of ze iets kunnen betekenen?
Wat zou dat *iets* kunnen zijn? Ik wil op zich wel dat er iets uitkomt, maar ook weer niet té inhalig zijn zodat er niets uitkomt.
Zoiets? Bouwpakket voor 300 euro. https://www.bijenhuis.nl/(...)kast-bouwpakket.htmlquote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Geen idee, maar wellicht? Je kunt ze dan ook op het NRC-artikel wijzen, die hebben belachelijk mooie foto's waar ik slechts een kwartiertje met hem heb gepraat.
En uhhhm... even kijken... zo'n kast bestaat uit diverse onderdelen. Soort doe het zelf pakket dat je samenstelt naar gelang je een groot of klein volk hebt. Misschien dat ze enkele onderdelen kunnen doneren, in ruil voor het noemen van de naam? Donateurs noemen en expliciet bedanken is geen probleem, maar meer dan dat (sponsoring/reclame etc.) kan niet vanuit deze actie. FOK! is immers een bedrijf met eigen PR en zo. Tis al een stukje liefde vanuit de admins dat we de actie expliciet de FOK! bijenactie kunnen blijven noemen
Mis ik iets?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:20 schreef knokkels het volgende:
[..]
Zoiets? Bouwpakket voor 300 euro. https://www.bijenhuis.nl/(...)kast-bouwpakket.html
Die vraag (valt onder GPS/GSM/GPRS) heb ik momenteel al uitstaan bij Wageningen University.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:21 schreef superworm het volgende:
To do lijstje:
Imker vragen:
-Wat voor kasten hij zou willen hebben (prijs + precieze onderdelen + waar hij ze liefst aanschaft qua merk)
-Wat voor bijen hij er nou precies in wil (prijs)
-Of bijen tegen magneten kunnen
-Zo ja: of zo'n kastje goed weggewerkt kan worden in deksel o.i.d.
-...?
Ah top, bedankt. Teamwork jeej! Die waren eerder ook heel vriendelijk in de beantwoording.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:24 schreef knokkels het volgende:
[..]
Die vraag (valt onder GPS/GSM/GPRS) heb ik momenteel al uitstaan bij Wageningen University.
Komt door het geweldige groen daar. Ik hoop dat ik in Oktober daar weer een dag of 2 kan zijnquote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Ah top, bedankt. Teamwork jeej! Die waren eerder ook heel vriendelijk in de beantwoording.
Zoiets?quote:N.a.v. artikel NRC over imker Liefting zou ik u wat willen vragen. Dit artikel is op FOK! Forum overgenomen en wij proberen deze imker met een actie te ondersteunen. Andere imkers zijn hem al voorgegaan.
Bent u misschien bereid om het een en ander aan materiaal te doneren, cq voor een gereduceerde prijs aan te bieden? Het Bijenhuis Wageningen wordt dan genoemd op het Forum als zijnde donateur, en u kunt er wel vanuit gaan dat dat op sociale media gedeeld zal worden zodat uw Bijenhuis meer exposure krijgt.
Ik zou het 'ervan uitgaan dat' bij sociale media weghalen omdat we niks kunnen beloven, maar de rest klinkt goed. Niet geschoten is altijd mis! Doe ook even een linkje naar het interview van NRC en van ons erbij.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:30 schreef knokkels het volgende:
Even snel wat in mekaar geflanst wat ik kan zeggen/aanbieden aan Bijenhuis Wageningen
[..]
Zoiets?
Ah cool, service van de zaak danquote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:45 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zou het 'ervan uitgaan dat' bij sociale media weghalen omdat we niks kunnen beloven, maar de rest klinkt goed. Niet geschoten is altijd mis! Doe ook even een linkje naar het interview van NRC en van ons erbij.
Verwijzing toegevoegd: NRC Artikel, Frontpageartikel en dit topicquote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:45 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zou het 'ervan uitgaan dat' bij sociale media weghalen omdat we niks kunnen beloven, maar de rest klinkt goed. Niet geschoten is altijd mis! Doe ook even een linkje naar het interview van NRC en van ons erbij.
quote:Bijenhuis Wageningen:
Lieftink is al inderdaad bij ons bekend en komt hier ook regelmatig
maar we nemen het mee
dan hoort u van ons!
Bedankt voor de informatie!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)56794-a1560376#photoquote:Op zaterdag 27 mei 2017 13:27 schreef AnneX het volgende:
Linkje naar nrc artikel misschien ( nog eens) hiero?
Top, dus ze kennen hem en hij is klant. Dat moet alleen maar in ons voordeel werken.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 13:13 schreef knokkels het volgende:
[..]
Verwijzing toegevoegd: NRC Artikel, Frontpageartikel en dit topic
[..]
imkerwereld is een kleine wereld, ons kent ons gevoel. Mijn moeder is daar ook bekendquote:Op zaterdag 27 mei 2017 13:39 schreef superworm het volgende:
[..]
Top, dus ze kennen hem en hij is klant. Dat moet alleen maar in ons voordeel werken.
Ja 6000 man toch? Grootte van een gemiddeld dorpje waar iedereen elkaar groet.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 14:09 schreef knokkels het volgende:
[..]
imkerwereld is een kleine wereld, ons kent ons gevoel. Mijn moeder is daar ook bekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk: doneren is nog steeds van harte aanbevolen!
Doneren van je hulp, op welke manier ook, is zeer gewenst. Als er donaties blijven komen, kunnen we telkens weer nieuwe imkers blijven helpen. Je kunt je hier in het topic melden of een pm sturen naar superworm. Ook anoniem doneren is mogelijk.
Bijen van de heer Arts, een van de imkers die we hielpen
Ik stuur je een PMquote:Op zaterdag 27 mei 2017 18:42 schreef TwenteFC het volgende:
Waar kan ik eigenlijk doneren? Dat wordt nergens echt duidelijk verteld of ik lees eroverheen.
quote:Op zaterdag 27 mei 2017 18:42 schreef TwenteFC het volgende:
Waar kan ik eigenlijk doneren? Dat wordt nergens echt duidelijk verteld of ik lees eroverheen.
quote:Op zaterdag 27 mei 2017 23:54 schreef bamibij het volgende:
Wat een superactie.
Tof dat het al zolang loopt ook. Stukje FOK!cultuur
Serieusquote:- ¤ ~400-800 - 2 bijenkasten, 2 p-moeren (teeltkoninginnen) en 2 GPS-trackers (imker Liefting, Oost-Groningen) (26-5-'17) NRC.nl / FOK!interview
Dit zou de ideale situatie zijnquote:Op zondag 28 mei 2017 01:56 schreef knokkels het volgende:
[..]
SerieusKomt dat nog of is dat nu al besteld enzo
Fok heeft idd zo haar momenten...kan me nog iets herinneren van een sokken-actie voor daklozen. Dat leverde ook een bizar goed resultaat op.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 23:59 schreef superworm het volgende:
[..]Ik verbaas me er soms over, maar tegelijk FOK! ik al met dit account sinds 2006, dus... idd FOK!cultuur.
Ah check. Alsnogquote:Op zondag 28 mei 2017 11:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Dit zou de ideale situatie zijnIs een voorlopige indicatie / streven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk de lieverds die HONDERDACHTTIEN individuele donaties deden, die samen een flink maandsalaris voor de bijen opzij zetten. Daar komen ze, allemaal helden. Bij-zonder bedankt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk: doneren is nog steeds van harte aanbevolen!
Doneren van je hulp, op welke manier ook, is zeer gewenst. Als er donaties blijven komen, kunnen we telkens weer nieuwe imkers blijven helpen. Je kunt je hier in het topic melden of een pm sturen naar superworm. Ook anoniem doneren is mogelijk.
Bijen van de heer Arts, een van de imkers die we hielpen
[ Bericht 1% gewijzigd door superworm op 28-05-2017 16:04:35 ]
Opnieuw een donatie binnen, dit keer van LauriLynne. Heel hartelijk dank! We zijn nu echt de 2200 over!quote:Op zondag 28 mei 2017 14:49 schreef superworm het volgende:
Update gemaaktDonatie binnen van liesje1979 (bedankt!
), waardoor onze nieuwe totalen als volgt zijn:
Tot dusver is er ¤2195 gedoneerd in 117 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤613,60 over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |