Ja, is nu alleen zoeken naar onbehandeld citrusfruitquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:09 schreef richolio het volgende:
Mijn moeder maakt zelf ook aardbeienlikeur, maar ook Limoncello en Mandranello (met mandarijnen, weet niet of je het zo schrijft)
Alleen alcohol en aardbei is toch geen likeur, moet er niet een heleboel suikersiroop bij? Of moet dat later pas?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb twee liter pure alcohol gekregen (96%) en nu wil ik likeurtjes gaan maken.
Net al een pot gevuld met aardbeien en alcohol, limoncello staat ook op de lat. Meer mensen die hier mee bezig zijn? Binnenkort ook vanille bestellen en er op zetten
Zij deed het met alleen de schil. Gewoon normale citroenen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, is nu alleen zoeken naar onbehandeld citrusfruit
Suiker doe ik er later bijquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Alleen alcohol en aardbei is toch geen likeur, moet er niet een heleboel suikersiroop bij? Of moet dat later pas?
Ik vind 96% alcohol die ook geschikt is om te dranken te maken veel te duur, overigens. Kun je het beste kopen in een land met minder hoge accijns zoals polen. En van schoonmaakalcohol word je blind (methanol).
Hele zoete aromatische aardbeienquote:
En de schil is nou juist het probleem.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:29 schreef richolio het volgende:
[..]
Zij deed het met alleen de schil. Gewoon normale citroenen.
Ik zou dat niet doen, gezien de troep die er op gedaan wordt ze schimmelvrij te houdenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:29 schreef richolio het volgende:
[..]
Zij deed het met alleen de schil. Gewoon normale citroenen.
Ah, nooit van gehoord. Kon het ook niet zo snel vinden.quote:
in wat voor een soort winkels koop je alcohol 96 in Duitsland? Ik heb het in de supermarkt niet gezien.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suiker doe ik er later bij
Ik woon in Duitsland, liter is hier tussen de 20-25 euro geloof ik
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh dat valt mee, hoeveel likeur maak je daarvan? Best wel wat denkquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ga uit van drie liter uit een liter pure alcohol, kom je op een procent of 30quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Oh dat valt mee, hoeveel likeur maak je daarvan? Best wel wat denk
Slijterij, was bij Ad Fundum op de Markt in Eltenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:43 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
in wat voor een soort winkels koop je alcohol 96 in Duitsland? Ik heb het in de supermarkt niet gezien.
Denk het wel, dat gebruik ik in bakwaren trouwensquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:35 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Ah, nooit van gehoord. Kon het ook niet zo snel vinden.
Vanille op wodka heb je wel eens gedaan toch? Is daar geen likeur van te maken?
Vind je dat niet een beetje lang?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb 350 gram Lambada's met 300 gram pure alcohol opgezet, en in de kelder gezet, kan daar nu een jaartje staan trekken
Ik zie wel, een tante van mij zet mispels en wilde aardbeien ook zo lang (en nog langer) zo wegquote:
Als je bv aarbeien of kersen in een pot doet en er wodka bij, dan heb je maar 35-40% alcohol in de wodka. Gebruik je dan 350 gram kersen en gram wodka is na een tijd trekken je likeur beneden de 20% alcohol. In het middellandse zee gebied maken veel mensen zelf likeurtjes, daar liggen in de supermarkt likeuralcoholquote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:09 schreef Adames het volgende:
Is een eerder lang topic geweest op Fok hierover vol met recepten. Zat volgens mij ook de discussie in over pure alcohol, wat beter is:
Voor 40% alcohol gaan als wodka en hierin laten trekken, of voor pure alcohol om dan achteraf aan te lengen. Kwam er toen op neer dat pure alcohol geen meerwaarde heeft tov de goedkopere wodkaflessen.
Waar men altijd Strohrum in gebruiktequote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:11 schreef Adames het volgende:
En ik hoef je denk ik niet te vertellen dat er iets bestaat als een Rumtopf
Stroh? Ik dacht blanke Rum, dat van zichzelf nauwelijks al smaak heeft. Maar een hoop fruit met alcohol laten staan lijkt me in ieder geval altijd een succes.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar men altijd Strohrum in gebruikte
In het geval van vochthoudende ingrediënten heeft inderdaad wel zin ja, niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je bv aarbeien of kersen in een pot doet en er wodka bij, dan heb je maar 35-40% alcohol in de wodka. Gebruik je dan 350 gram kersen en gram wodka is na een tijd trekken je likeur beneden de 20% alcohol. In het middellandse zee gebied maken veel mensen zelf likeurtjes, daar liggen in de supermarkt likeuralcohol
Pas op met methanolquote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:14 schreef erikkll het volgende:
Ik verhuis binnenkort naar een grotere woning en dan begin ik er weer mee! Ik destilleer zelf mijn alcohol (uit vergiste suiker).
Bedankt voor je waarschuwing! Daar pas ik zeker opquote:
Ik koop al heel erg lang mijn sterke drank in Duitsland, loont niet zelf te gaan branden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
Bedankt voor je waarschuwing! Daar pas ik zeker op.Methanolvorming is overigens geen risico bij vergisting van suiker, alleen bij vergisting van fruit. Methanol ontstaat namelijk door pectine uit (voornamelijk) de houten bestandsdelen van fruit. Om methanolvorming tegen te gaan kun je pectinase (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pectinase) gebruiken.
Andere (afhankelijk van je apparatuur onbetrouwbare!!) methode is de voorloop van de destillatie weg te gooien. Methanol heeft een kookpunt van 64,7 graden, ethanol heeft een kookpunt van 78,37 graden. Als je een zeer nauwkeurige destilleerinstallatie hebt (heb ik niet) kun je dus door een voorloop te draaien van ongeveer 70 graden de methanol verdampen.
Je krijgt toch sowieso een lading aceton en andere ongewenste stoffen die je in je voorloop eruit wil halen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
Bedankt voor je waarschuwing! Daar pas ik zeker op.Methanolvorming is overigens geen risico bij vergisting van suiker, alleen bij vergisting van fruit. Methanol ontstaat namelijk door pectine uit (voornamelijk) de houten bestandsdelen van fruit. Om methanolvorming tegen te gaan kun je pectinase (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pectinase) gebruiken.
Andere (afhankelijk van je apparatuur onbetrouwbare!!) methode is de voorloop van de destillatie weg te gooien. Methanol heeft een kookpunt van 64,7 graden, ethanol heeft een kookpunt van 78,37 graden. Als je een zeer nauwkeurige destilleerinstallatie hebt (heb ik niet) kun je dus door een voorloop te draaien van ongeveer 70 graden de methanol verdampen.
is je bril nog gewond?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je krijgt toch sowieso een lading aceton en andere ongewenste stoffen die je in je voorloop eruit wil halen?
de voorloop bevat inderdaad andere stoffen die je er uit wil halen, omwille van de smaak. Wat ik ermee wilde aangeven is dat het meestal niet de beste methode is voor het voorkomen van methanol in je eindproduct.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je krijgt toch sowieso een lading aceton en andere ongewenste stoffen die je in je voorloop eruit wil halen?
Ik woon op minder dan 10 km van duitsland dus dat zou ik ook kunnen doen. Ik vind het gewoon leuk om zelf alcohol te stoken; ik doe het niet omdat het lonend is (sterker nog: ik ben duurder uit door het zelf te maken dan het gewoon te kopen).quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik koop al heel erg lang mijn sterke drank in Duitsland, loont niet zelf te gaan branden.
mooie kleur ook.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:36 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]Citroengras en Gember Likeur
De likeur die ik altijd maak.
Op dezelfde pagina steranijs met safraan. Heb ik ook gemaakt (zonder safraan). Lekker!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:36 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]Citroengras en Gember Likeur
De likeur die ik altijd maak.
Oef, die prijs van pure alcohol is bijna het dubbelequote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:45 schreef mytec het volgende:
Had het topic nog niet gezien, maar net als vorig jaar (ergens gepost op fok) weer limoncello gemaakt. Dit jaar 2 liter pure alcohol gaf ongeveer 6 liter limoncello. Had echter de grootste moeite om de citroenen uit Sorrento te krijgen. Maar een mix uit Italie en Spanje gebruikt, wel allemaal Bio. Dus een Wat ging er dit jaar mis? volgens alle recepten moet je de alcohol met citroen extract gewoon handmatig mengen met het suikerwater. Echter had ik nu 6 flessen waarbij 1 ongelofelijk sterk was (gok 60-70%). en 1 fles bevroor in de vriezer. De andere 4 flessen waren wel prima en voor de zekerheid nog maar even door elkaar gemengd.
Dit recept gebruikt :http://limoncello-maken.nl/recept/limoncello-recept/
2 jaar op rij is het een succes iedereen vind het erg lekker, en ja ook Italianen zeggen dat het prima Limoncello is.
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:32 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
En de schil is nou juist het probleem.
Mja, waarom is het een probleem? De limoncello was heerlijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen, gezien de troep die er op gedaan wordt ze schimmelvrij te houden
De bestrijdingsmiddelen die men op de schil aanbrengt zijn nogal ongezondquote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:53 schreef richolio het volgende:
Mja, waarom is het een probleem? De limoncello was heerlijk.
Ongezond in welke mate? Alcohol is nou ook niet bepaald gezond.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De bestrijdingsmiddelen die men op de schil aanbrengt zijn nogal ongezond
Sowieso moet je voor goede limoncello eigenlijk een specifieke Italiaanse soort citroenen gebruiken. Misschien ken je iemand die een keer een doosje mee kan nemen? Anders zou ik je aanraden om bij bijvoorbeeld een natuurwinkel biologische onbespoten citroenen te kopen. Want inderdaad, op die wij in de supermarkt hebben zitten allerlei stoffen (waarvan de onschuldigste nog gewoon was is) die je niet in je drank wil hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De bestrijdingsmiddelen die men op de schil aanbrengt zijn nogal ongezond
Welke citroenen zijn dat, dan bestel ik gewoon een kistjequote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sowieso moet je voor goede limoncello eigenlijk een specifieke Italiaanse soort citroenen gebruiken. Misschien ken je iemand die een keer een doosje mee kan nemen? Anders zou ik je aanraden om bij bijvoorbeeld een natuurwinkel biologische onbespoten citroenen te kopen. Want inderdaad, op die wij in de supermarkt hebben zitten allerlei stoffen (waarvan de onschuldigste nog gewoon was is) die je niet in je drank wil hebben.
Klopt de prijs in Nederland is schandalig, ik heb het dan ook in Italie gemaakt waar een flesje 1 liter puur 15 Euro kost.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oef, die prijs van pure alcohol is bijna het dubbele
Zie mytec's post, die heeft helemaal gelijk!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke citroenen zijn dat, dan bestel ik gewoon een kistje
zo ken ik het ook van mijn vakanties in Italie, hier in D is het tussen de 20 en 25 euro de literquote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:09 schreef mytec het volgende:
[..]
Klopt de prijs in Nederland is schandalig, ik heb het dan ook in Italie gemaakt waar een flesje 1 liter puur 15 Euro kost.
Dank jequote:Voor Citroenen gebruik altijd bio, omdat de bespoten/ was citroenen ook minder smaak afgeven, de alcohol lost de citroen olie minder goed op dacht ik. Je wil vooral citroenen met een dikke schil en lekker groot gebruiken, die kleintjes met dunne schil leveren niet genoeg op.
Citroenen die je wil hebben: Limone di Sorrento IGP http://www.agraria.org/prodottitipici/limonedisorrento.JPG
Met dit keurmerk, in de zomer dus nu moet de prijs goed te doen zijn.
Mocht er in het Italiaans wat op staan: zoek voor de "Non trattato" betekend onbewerkt/bespoten
Pure alcohol is beter omdat een hoger alcohol percentage de olie uit de schil beter opneemt. Dit recept gebruikt dus Vodka 40%, het kan zijn dat er dan veel minder olie en dus minder smaak uit de citroen wordt gehaald. Heb het zelf nooit geprobeerd om het verschil te proeven trouwens. Een lager percentage olie zal er ook voor zorgen dat er een minder oezo effect aanwezig is ( de mooie troebele kleur).quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kwam deze methode tegen toe ik net goegelde
http://gizmodo.com/how-to(...)-ever-had-1533528095
Je moet ook oppassen voor de nare smaak die vooral goedkope vodkas hebben. Ik denk niet dat dat goed is voor je limoncello. Hele goede vodkas zijn smaak- en geurloos, maar dan kun je net zo goed je geld uitgeven aan bijna pure alcohol.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:27 schreef mytec het volgende:
[..]
Pure alcohol is beter omdat een hoger alcohol percentage de olie uit de schil beter opneemt. Dit recept gebruikt dus Vodka 40%, het kan zijn dat er dan veel minder olie en dus minder smaak uit de citroen wordt gehaald. Heb het zelf nooit geprobeerd om het verschil te proeven trouwens. Een lager percentage olie zal er ook voor zorgen dat er een minder oezo effect aanwezig is ( de mooie troebele kleur).
Goed bezig ben benieuwd, goed gebruik van de citroenen zelf, heerlijk zelf gemaakte limonade.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb vanmiddag de schillen dan negen biologische citroenen citroenen opgezet met 700 cc pure alcohol.
De citroenen uitgeperst en samen met limoensap een liter siroop van gemaakt.
dit gaat denk ik 1,5 liter worden. Is een eerste experiment met limoncello hier, heb het nog nooit gedronkenquote:Op maandag 8 juni 2015 17:57 schreef mytec het volgende:
[..]
Goed bezig ben benieuwd, goed gebruik van de citroenen zelf, heerlijk zelf gemaakte limonade.
Ik ben trouwens bijna door de 6 liter limoncello heen, te veel mensen lusten het !
1,5 liter doe je lang genoeg mee voor een mooie zomer, glaasje na het eten. Altijd genieten na een flinke maaltijd een ijskoud glaasje limoncello erbij.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dit gaat denk ik 1,5 liter worden. Is een eerste experiment met limoncello hier, heb het nog nooit gedronken
Drink normaal dan altijd grappa of ouzo, of een andere trestequote:Op maandag 8 juni 2015 19:19 schreef mytec het volgende:
[..]
1,5 liter doe je lang genoeg mee voor een mooie zomer, glaasje na het eten. Altijd genieten na een flinke maaltijd een ijskoud glaasje limoncello erbij.
Is dit niet een beetje een urban myth of zijn bijvoorbeeld Żubrówka en Wyborowa maar matige wodka's?quote:
Ziet er goed uit ! maar wel een tikkeltje helder (kan ook de foto zijn). Was het met vodka? of met pure alcohol?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:16 schreef _Liek het volgende:
Mijn eerste limoncello!
[ afbeelding ]
Die sinaasappel koffiebonen staat nu in t kastje
Hij is inderdaad wat helder, maar smaakt gelukkig prima. Gemaakt met wodka jaquote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:30 schreef mytec het volgende:
[..]
Ziet er goed uit ! maar wel een tikkeltje helder (kan ook de foto zijn). Was het met vodka? of met pure alcohol?
Dan is het niet meer dan normaal zit wat minder citroen olie in de alcohol dan ;-) Als het maar goed smaaktquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef _Liek het volgende:
[..]
Hij is inderdaad wat helder, maar smaakt gelukkig prima. Gemaakt met wodka ja
Mooi!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:28 schreef Klaagbak het volgende:
Voor de liefhebbers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hadden het aan een hotelmedewerker gevraagd, waarop de hoteleigenaar ons met een vriend van hem in contact bracht. Lekker louche zoals je het in de streek onder Napels mag verwachten. Uiteindelijk om zondag 7 uur 's ochtends daarheen gebracht door de eigenaar. Ik zou niet weten wat het adres is, maar zou het in de stad zelf wel kunnen vinden haha.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 08:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooi!
Je hebt een "Adresje" ? Voor je citroenen bedoel ik
Erg leuk! mooie voorraadquote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:28 schreef Klaagbak het volgende:
Voor de liefhebbers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij werkt deze met soortelijk gewicht, hij drijft en daar waar hij het oppervlak raakt lees je het percentage. Alcohol is lichter dan water, dus in 100% alcohol ligt hij dieper dan in 100% water (eureka, eureka) maar als je suiker in je likeur hebt wordt dat natuurlijk verstoort omdat opgelost suiker het soortelijk gewicht verhoogd.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:36 schreef _Liek het volgende:
Hoe weten jullie hoeveel alcohol er in je likeur zit?? Ik zag op een webshop wel een alcoholmeter, werkt dat gewoon t zelfde als een thermometer, erin stoppen en hij geeft aan hoeveel het is?
Ik reken net als Piet uit met hoeveel suikersiroop ik het ongeveer verdun. Echter is dit geen garantie voor het percentage dat in de flessen zit. Zo had ik in mijn laatste productie van 2x 3 liter 2 foute flessen. 1 fles was duidelijk te sterk ( denk aan 70 %) en een andere fles was binnen 2 uur bevroren en smaakte naar limonade. Ik doe het op gevoel en meestal gaat dat goed als je het maar goed mixt voor dat je het in de flessen schenkt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:36 schreef _Liek het volgende:
Hoe weten jullie hoeveel alcohol er in je likeur zit?? Ik zag op een webshop wel een alcoholmeter, werkt dat gewoon t zelfde als een thermometer, erin stoppen en hij geeft aan hoeveel het is?
Hoelang was je bezig met schillen? Ik gebruik meestal iets van 30-40 (grote) citroenen van de meyer lemon in mijn tuin en dat vind al een rot klus.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 02:24 schreef Klaagbak het volgende:
hadden we 130 kilo citroenen in onze achterbak.
quote:Re: Paardenbloemen
Berichtdoor DIY » Zo Mei 05, 2013 14:27
Paardebloemenlikeur
Vul een weckpot voor 2/3 tot 3/4 losjes met het geel van de bloemen en vul het aan met 40% neutrale alcohol. Laat het zo een kleine maand staan. Tegen de tijd dat de alcohol midden- tot donkerbruin is voeg je er een citroen- en een sinaalappelgest aan toe. Laat het zo nog één of twee dagen staan, afhankelijk van je smaak. Filter het geheel door een theedoek, voeg een kopje suiker toe en laat het nog driekwart eeuw staan tot alle achtergebleven stuifmeel naar de bodem is gezakt - dubbele koffiefilters werken ook. Hevel het daarna over in een fles en je hebt een heerlijk bloemige, zomerse likeur.
Bij lage consumptie is het zowaar goed voor je lever! Bij hoge consumptie brengt de alcohol uiteraard meer schade toe dan de paardebloem goed kan maken.
Het is geen recept, het is een directie. Er is namelijk nog zoveel niet bij geprobeerd. Infuseren op hogere of net lagere alcohol sterkte, meer of minder bloemen, rietsuiker of honing, rijpen op hout, een deel van de bloemen vervangen door klaver, noem maar op. Pluk daarom meer, véél meer bloemen dan je nodig denkt te hebben, want je mag een jaar wachten tot de volgende oogst...
Ik vindt veel commerciële drank net diepvries pizza's, easy listening muziek of een hotelkamer... meh.
Drie middagen met twee man en een derde die ze even met koud water waste. Met meer mensen is het natuurlijk net even wat leuker, Italiaanse muziek op de achtergrond.. En heel goed voor je handen, al die etherische oliën!quote:Op maandag 6 juli 2015 19:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Hoelang was je bezig met schillen? Ik gebruik meestal iets van 30-40 (grote) citroenen van de meyer lemon in mijn tuin en dat vind al een rot klus.
driekwart eeuw?quote:Op zondag 12 juli 2015 20:05 schreef appelepent het volgende:
Helaas zie ik dit topic nu pas, maar heb nog een leuke. Jammer dat de grote bloei is afgelopen.
Komt van een ander forum waar ik kom, en heb dit recept daar vandaan en uitgevoerd, echt lekker fris en bloemig.
[..]
Geen recept wel een idee.quote:Op maandag 13 juli 2015 06:50 schreef Hooiopdevork het volgende:
Ik zou graag een Pistache likeur willen maken, iemand hier een recept of idee voor?
Tuurlijk, dat kan ook.quote:Op maandag 13 juli 2015 09:24 schreef Hooiopdevork het volgende:
Ja of misschien iets op basis van een siroop? zoals deze Monin
Met siroop hoef je het niet te laten trekken, je maakt gewoon aanmaak. Verhouding is een kwestie van proeven.quote:Op maandag 13 juli 2015 10:43 schreef Hooiopdevork het volgende:
Mooi, ik heb de siroop al besteld bij de plaatselijke slijter.
Enig idee voor een verhouding? Ik laat deze denk ik zo'n 3/4 weken trekken.
Je kan met siroop ook gewoon vodka gebruiken, pure alcohol gebruik je als je etherische olieen en aroma's wilt oplossen uit bv citroenschillen, noten, zaden, fruit.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:41 schreef Hooiopdevork het volgende:
Ok dan ga ik aan de slag met pure alcohol, suikerwater + siroop, ben benieuwd
Wat heb je erin gedaan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:26 schreef _Liek het volgende:Ook een chocolade-likeur aan t maken, maar die is zo dik, het is bijna een pasta..
Ik ga deze dit weekend maken, maar dan gewoon met wodka, eens kijken of dat het iets wordt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:26 schreef _Liek het volgende:
Pistache likeur nog wat geworden? Hier staat de sinaasappel-koffie-likeur inmiddels in flesjes.. Ook een chocolade-likeur aan t maken, maar die is zo dik, het is bijna een pasta..
200 g witte suikerquote:
Is wel heel veel cacaopoeder voor die hoeveelheid vloeistof, zeker met al die suiker er nog bijquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:37 schreef _Liek het volgende:
[..]
200 g witte suiker
50 g bruine suiker
1 dl water
1 theelepel citroensap
150 g cacaopoeder
4½ dl cognac
1 dl crème de menthe
Heb er nog wat meer creme de menthe bij gedaan, hielp wel iets maar t is nog niet echt vloeibaar, t staat nu 2,5 week
Gooi er wat meer cognac bij, en eventueel creme dement euh, de Menthe als je een after eight effect wil.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:05 schreef _Liek het volgende:
Had t ergens online zo gevonden, maar dan ga ik er nog maar wat meer drank bij gooien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |