Erg leuk om te doen, en kost nog geen tientjequote:Op zondag 23 mei 2010 13:25 schreef Bluezz het volgende:
Leuk leuk, ik ga dit volgenEn mss een keer zelf maken
Het is toch KruideNbitter
Citroenschilrasp van 3 onbespoten citroenen, 500 cc neutrale alcohol (goedkope vodka bv), 200 gram suikerquote:Op zondag 23 mei 2010 17:25 schreef Oceanonix het volgende:
@LeeHarveyOswald
Zijn dat ook de hoeveelheden (de kruiden) zoals je ze toegevoegd hebt?![]()
@Piet
Ik ben benieuwd naar jouw recept van limoncello. Kan je die ergens neerzetten?
Dat was de volgende die ik wilde gaan maken. Was net klaar met de rabarberwodka. Een nieuw mengsel mag nu weer gemaakt worden.
Jup. Later (over 2/3 weken) zal ik even proeven, en dan gaat er waarschijnlijk nog wat steranijs, zoethout en misschien nog wat 'zoetere' kruiden zoals rozenblad, lavendel of citroenmelisse bijquote:Op zondag 23 mei 2010 17:25 schreef Oceanonix het volgende:
@LeeHarveyOswald
Zijn dat ook de hoeveelheden (de kruiden) zoals je ze toegevoegd hebt?![]()
@Piet
Ik ben benieuwd naar jouw recept van limoncello. Kan je die ergens neerzetten?
Dat was de volgende die ik wilde gaan maken. Was net klaar met de rabarberwodka. Een nieuw mengsel mag nu weer gemaakt worden.
Het zoethout is in stukjes gehakt, gedaan door de chinees op de marktquote:Op maandag 24 mei 2010 22:41 schreef bloatedface het volgende:
Geweldig!!![]()
Maar wat ziet je zoethout er vreemd uit... meer als houtmot. Of heb je het zelf in stukjes gehakt? Hoe lang laat je dit trekken ongeveer? En als het op smaak is, giet je over in een andere fles neem ik aan?
Edit: ohw, ik ben zo enthousiast dat ik niet goed lees, na 2 a 3 weken proeven dusch...![]()
quote:Op maandag 24 mei 2010 00:08 schreef Grooviee17 het volgende:Daarnaast heb ik net citroengras-gember likeur gemaakt(500ml vodka, 250 lichte kandijsuiker,2xcitroengras, 75gr gember) in de maak.
Heb je uberhaupt de OP gelezen of mag ik je digitaal een gigantische schop onder je reet verkopen?quote:Op maandag 24 mei 2010 23:37 schreef Lespaulspelert het volgende:
Komt hier alcoholvorming of moet je dat er zelf bijdoen?
Sleedoorn zoeken in de natuur en de bessen plukken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:05 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb ook verschillende brouwsels staan. De koffielikeur is lekker, de sinaasappel-koffielikeur ook.
De walnotenlikeur is gewoon zoet en proeft niet naar walnoten. Die maak ik dus nooit meer.
De rabarberwodka is ook lekker, al is die niet bedoeld om te drinken maar om toetjes mee te maken.
De volgende wordt limoncello en dan misschien wel de kruidenbitter. Al is het niet uitgesloten dat ik ze beide in een keer maak.![]()
Ook Sloe GIn staat trouwens nog op het lijstje. Maar hoe kom je aan sleepruimen?
Kijk nou nog eens goed naar de foto's in de eerste post.........quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:01 schreef Lespaulspelert het volgende:
Jawel, maar tussendoor heb ik neutrale alcohol gelezen, dus ik neem aan dat je er gewoon wodka bijdoet en dit puur voor de smaak is? Anders kom maar opmet die schop.
Je gaat me toch niet zeggen dat je hieruit jenever en bittter (wat dat ook mag zijn) krijgt?quote:Wat we nu hebben: Een fles jenever en een fles bitter, het geplande eindresultaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |