abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 mei 2015 @ 20:50:40 #151
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_152926803
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja. Dat eerste heb ik al op gereageerd maar lijk je te negeren en het tweede is onzin. Ideeën en geloven verdienen geen a priori begrip en of respect.
wel als je in gesprek bent met een mens. en dichter tot elkaar wil komen.
pi_152926814
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:57 schreef loni55 het volgende:

[..]

Mensen zijn zo. Hun ongelijk toegeven is haast onmogelijk laat staan een compromis vinden.
Voor gelovigen is ratio en logica mbt dit onderwerp geen optie. Dus valt er ook niet normaal te discussiëren.

Dat ligt met name aan dogma's. Maar vaak willen de atheïsten wel lekker prikken en stoken...
Whatever...
  zondag 24 mei 2015 @ 20:51:59 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152926869
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:46 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Nee, ik claim dat de nazi ideologie niet religieus van aard is, ofwel: er is geen noodzakelijk verband tussen Nazi zijn én religieus zijn.

Allebei de statements zijn onwaar. Dat heb ik net al twee keer aangetoond. Een ideologie gebaseerd op rechts extremistisch katholicisme en germaans paganisme. Jij komt dan terug met dat het niet uitmaakt waar ideeën vandaan komen maar dan negeer je de vraag die ik ook al twee keer stel. Als dat waar is, wat heeft religie dan in hemelsnaam voor nut behalve het onderdrukken van mensen? Als het niet uitmaakt waar ideeën vandaan komen kunnen we do god hypothese verwerpen en zijn religies onnodig.

quote:
Dat is een hele vrije interpretatie van wat een godsdienst is, daar ga ik niet met je in mee.

Ik zie geen goede reden om dat te denken, zeker niet sinds de 20e eeuw.

[..]

Niet bepaald. Ik ken in ieder geval niets in de christelijke theologie en boeddhistische leer dat ruimte geeft om mensen te onderdrukken.
Dit zijn allemaal zinloze statements zonder enige waarde of onderbouwing. "Nee dat zie ik niet zo" is totaal nietszeggend. Je moet uitleggen waarom.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 24 mei 2015 @ 20:53:04 #154
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_152926924
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja. Dat eerste heb ik al op gereageerd maar lijk je te negeren
refresh me
  zondag 24 mei 2015 @ 20:53:06 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152926928
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:50 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet dichter tot elkaar komen. Waar haal je dat vandaan? Ik wil discussiëren over ideeën.
pi_152926951
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:50 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

Respect lijkt me niet, dat moet je verdienen en is persoonlijk, maar begrip is wel erg handig om een discussie goed te kunnen voeren inderdaad.

Het probleem van antitheïsten:
- ze begrijpen godsgeloof niet
- ze hebben geen begrip voor gelovigen - gevolg van het eerste
- ze beschuldigen gelovigen van precies die zaken die ze zelf tentoonspreiden tegen diezelfde gelovigen - de pijnlijke paradox
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 24 mei 2015 @ 20:54:49 #157
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152926992
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:47 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

ja dat is natuurlijk ook persoonlijk, daar kwam ik achter in mn gesprek met SpecialK, dat is mn eigen onzekerheid, ik wil dat iedereen begrip heeft voor mekaar zodat ik ook begrip krijg, wat ik mis in mn leven.
het gevoel dat ik mag zijn wie ik ben.

ik vind sommige standpunten absoluut dom, zoals die van jou, maar als ik jou wil overtuigen van je ongelijk dan schiet ik er niks mee op om jou geen respect te tonen voor je overtuiging, omdat je daar ongetwijfeld een goeie reden voor hebt(onzekerheid/pijn zoals altijd).
Ik vind het behoorlijk respectloos om mij meteen te beschuldigen van pijn of onzekerheid. Waarom kun je niet aannemen dat ik oprecht ben zoals ik zeg? Toon eens wat begrip voor mij.

Overigens geef ik er geen hol om al noem je me steevast Ser_Reetkever en eindig je iedere post met een grove opmerking over mijn moeder. Als je mij wilt overtuigen van mijn ongelijk, hoef je daar alleen maar goede argumenten voor aan te brengen.
  zondag 24 mei 2015 @ 20:55:25 #158
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_152927023
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet dichter tot elkaar komen. Waar haal je dat vandaan? Ik wil discussiëren over ideeën.
ja maar je begrijpt dat discussieren als functie heeft verder te komen? tot een oplossing of meer wijsheid?
discussieren om te discussieren is schoppen om te schoppen. masturbatie.
  zondag 24 mei 2015 @ 20:57:13 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152927118
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, welke andere definitie van "dom" hanteer je?
Niet-nadenkend komt waarschijnlijk het beste in de buurt. Iemand kan wel de intelligentie hebben, maar 'm niet gebruiken.
quote:
[..]

I beg to differ. Vogelbekdieren kun je zien (desnoods in de dierentuin als een ticket naar Australië te prijzig is).

Jij vindt een controleerbaar natuurwetenschappelijk feit ontkennen minder idioot dan een ingebeeld idee hebben?

Mén.
Ik denk niet dat iemand er veel last van heeft om foutief aan te nemen dat vogelbekdieren niet bestaan. Foutief aannemen dat het christendom waar is, van de andere kant...
  zondag 24 mei 2015 @ 20:57:23 #160
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_152927128
quote:
12s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Respect lijkt me niet, dat moet je verdienen en is persoonlijk, maar begrip is wel erg handig om een discussie goed te kunnen voeren inderdaad.

Het probleem van antitheïsten:
- ze begrijpen godsgeloof niet
- ze hebben geen begrip voor gelovigen - gevolg van het eerste
- ze beschuldigen gelovigen van precies die zaken die ze zelf tentoonspreiden tegen diezelfde gelovigen - de pijnlijke paradox
respect verdient een ieder. zo niet dan zet je een ander direct onder je, wat leidt tot minderwaardigheid, afgunst, onzekerheid, en haat, in mijn mening.
  zondag 24 mei 2015 @ 20:57:43 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152927153
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:55 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

ja maar je begrijpt dat discussieren als functie heeft verder te komen?
Dat mag iedereen voor zichzelf weten.
  zondag 24 mei 2015 @ 20:57:54 #162
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152927165
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die paradox is er precies door je bevestiging. Dank u.
Weet jij wel wat een paradox is? Kun je eens uitleggen waar de paradox zit?
  zondag 24 mei 2015 @ 20:59:03 #163
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152927214
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:49 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

maar als je zo'n ruziezoeker bent, waarom gaat iemand dan nog met je in gesprek?
dat is net als toegeven dat je dronken bent, niemand neemt je meer serieus.
Dat kun jij me beter vertellen, want jij bent degene die met me in gesprek gaat.

Ik denk zelf dat het komt doordat figuren als jij geen haar beter zijn. Het grote verschil is dat ik het durf toe te geven. :D
pi_152927222
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:55 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

ja maar je begrijpt dat discussieren als functie heeft verder te komen? tot een oplossing of meer wijsheid?
Ik vind de in de rijke taal Nederland zo mooi geformuleerde uitdrukking "van gedachten wisselen" een prima uitgangspunt voor discussie.

Helaas zijn het de antitheïsten die met hun zevenmijlslaarzen een discussie binnenstappen waar gelovigen aan deelnemen met "Jij bent dom, irrationele flapdrol!11!1!1!", wat een zuivere gedachtenwisseling nogal bemoeilijkt. :')

Paradoxaal genoeg zijn het precies die beschuldigende woorden (totalitair, geen ruimte (voor twijfel) en opdringerig) die ze gelovigen aansmeren.

Ik ben nog nooit door een gelovige dom genoemd om mijn ongeloof. Maar dat schijnt niet uit te maken, buiten de zolderkamers van den antitheïst stikt het van de intolerante, scheldende, superieure gelovigen. :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 24 mei 2015 @ 20:59:43 #165
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_152927237
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat mag iedereen voor zichzelf weten.
je schaart jezelf in dezelfde hoek als Ser_Whatshisface?
ruziezoeken?
pi_152927284
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad veel beter een discussie ingaan met: "Er is een onzichtbare man die alles ziet en alles kan en die zijn enige zoon (die ook hijzelf is) naar aarde heeft gestuurd om doodgemarteld te worden om een zonde op te lossen die hijzelf op de mensheid heeft gelegd nadat twee mensen iets fout hebben gedaan terwijl ze niet eens wisten wat goed en kwaad is. Oh ja, en hij vindt het heel belangrijk dat je niet masturbeert!"

Dat is pas een gezonde insteek.
Je bent op de hoogte zie ik al weer.
pi_152927321
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:57 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

respect verdient een ieder. zo niet dan zet je een ander direct onder je, wat leidt tot minderwaardigheid, afgunst, onzekerheid, en haat, in mijn mening.
Ben ik fundamenteel met je oneens.

Ik benader mensen in principe neutraal. Disrespect en respect verdient iemand door (wan)gedrag en (gebrek aan) wijsheid, niet a priori. Dat zou respect ook waardeloos maken.

Je bent ook niet standaard verliefd op iedereen, om die metafoor weer es te gebruiken.

zondag 24 mei 2015 @ 21:01:30 #168
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_152927325
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat kun jij me beter vertellen, want jij bent degene die met me in gesprek gaat.

Ik denk zelf dat het komt doordat figuren als jij geen haar beter zijn. Het grote verschil is dat ik het durf toe te geven. :D
daar heb je een punt.
er is weinig verschil tussen ons op dit gebied.
hetzelfde riedeltje over en over.

ik weet nu wel dat ik dit gesprek niet door hoef te zetten omdat er geen redelijkheid is in je standpunt. daar was ik naar opzoek.
  zondag 24 mei 2015 @ 21:02:12 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152927359
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:59 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

je schaart jezelf in dezelfde hoek als Ser_Whatshisface?
ruziezoeken?
Neuh, hij kan niet discussiëren. Ik ben daar wat beter in, ik focus gewoon op de argumenten.

Mijn reden voor discussie is vrij simpel: ik vind het vermakelijk, je weet nooit zeker wat mensen gaan zeggen en je kunt er af en toe nog wat van leren.

Of mijn discussiepartner dichter bij mijn standpunt is gekomen is een leuke bijkomstigheid maar niet heel relevant.
pi_152927363
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Weet jij wel wat een paradox is? Kun je eens uitleggen waar de paradox zit?
Ja, een paradox is een schijnbare tegenstelling. De schijnbaarheid blijkt daaruit dat je gelovigen exact dat gedrag en die houding verwijt die jijzelf tegenover gelovigen tentoonspreidt.

zondag 24 mei 2015 @ 21:02:42 #171
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_152927382
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Allebei de statements zijn onwaar. Dat heb ik net al twee keer aangetoond. Een ideologie gebaseerd op rechts extremistisch katholicisme en germaans paganisme. Jij komt dan terug met dat het niet uitmaakt waar ideeën vandaan komen maar dan negeer je de vraag die ik ook al twee keer stel.
Dat heb je niet aangetoond wat mij betreft. Sommige ideeën die ik heb heb ik overgenomen van boedhistisch denken, anders van atheïstische denken. Dat maakt mij zowel geen boedhist als een atheïst.

quote:
Als dat waar is, wat heeft religie dan in hemelsnaam voor nut behalve het onderdrukken van mensen? Als het niet uitmaakt waar ideeën vandaan komen kunnen we do god hypothese verwerpen en zijn religies onnodig.
Zingeving. wat El_Matador in het begin van de discussie al aanhaalde gaan mensen niet persé geloven vanwege de oorsprong van een idee, maar omdat het hun handvatten geeft om het leven zin te geven.

En dat is dan nog een aparte discussie van of deze ideeën intellectueel en moreel verantwoord zijn.

quote:
Dit zijn allemaal zinloze statements zonder enige waarde of onderbouwing. "Nee dat zie ik niet zo" is totaal nietszeggend. Je moet uitleggen waarom.
Ik heb je al uitgelegd waarom:
- De inhoud van christelijke en boeddhistische leer gebieden niet om mensen te onderdrukken.
- De oorsprong van een idee staat los van de houder van het idee. Iemand kan christen zijn en boeddhistische ideeën hebben over de geest, of katholiek en er een nazistische gedachtegoed op nahouden.

Ik heb van jouw kant nog geen enkel sluitend argument gezien dat religie de oorsprong is van totalitairiteit.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  zondag 24 mei 2015 @ 21:03:14 #172
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_152927405
quote:
11s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben ik fundamenteel met je oneens.

Ik benader mensen in principe neutraal. Disrespect en respect verdient iemand door (wan)gedrag en (gebrek aan) wijsheid, niet a priori. Dat zou respect ook waardeloos maken.

Je bent ook niet standaard verliefd op iedereen, om die metafoor weer es te gebruiken.
ok je ziet respect als opkijken naar iemand dan?
behandel je een neutraal persoon anders dan een persoon die je respecteert?
pi_152927438
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:03 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

ok je ziet respect als opkijken naar iemand dan?
Dat is jouw vertaling, ik heb beschreven hoe ik het zie.

zondag 24 mei 2015 @ 21:04:36 #174
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152927463
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:00 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte zie ik al weer.
Jup. Goed gezien.
  zondag 24 mei 2015 @ 21:05:02 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152927493
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:01 schreef hel_en_omstreken het volgende:

[..]

daar heb je een punt.
er is weinig verschil tussen ons op dit gebied.
hetzelfde riedeltje over en over.

ik weet nu wel dat ik dit gesprek niet door hoef te zetten omdat er geen redelijkheid is in je standpunt. daar was ik naar opzoek.
Waarom vind je dat er geen redelijkheid is in mijn standpunt? Wat is er onredelijk aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')