abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152919666
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:47 schreef pokkerdepok het volgende:
omdat het grenzeloos dom is om in een christelijke god te geloven
Goed begin van een discussie man.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 24 mei 2015 @ 16:57:42 #52
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152919715
quote:
9s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

niet?
  zondag 24 mei 2015 @ 16:58:45 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152919751
quote:
9s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad veel beter een discussie ingaan met: "Er is een onzichtbare man die alles ziet en alles kan en die zijn enige zoon (die ook hijzelf is) naar aarde heeft gestuurd om doodgemarteld te worden om een zonde op te lossen die hijzelf op de mensheid heeft gelegd nadat twee mensen iets fout hebben gedaan terwijl ze niet eens wisten wat goed en kwaad is. Oh ja, en hij vindt het heel belangrijk dat je niet masturbeert!"

Dat is pas een gezonde insteek.
pi_152919762
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

niet?
Nee, natuurlijk niet.

Geloof is irrationeel. Dom heeft te maken met rationaliteit. Geloof dom noemen is net zoiets als saamhorigheid "blauw" noemen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 24 mei 2015 @ 17:02:18 #55
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152919864
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.

Geloof is irrationeel. Dom heeft te maken met rationaliteit. Geloof dom noemen is net zoiets als saamhorigheid "blauw" noemen.
dat heeft er weinig mee te maken. ik kan geloven in een god best dom vinden, lijkt me. en er is ook nog een vershil tussen dom zijn en dom doen.
pi_152919933
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat heeft er weinig mee te maken.
Je ontwijkt mijn argumentatie en denkt met deze claim in F&L (we zitten niet in ONZ) mijn punt weerlegd te hebben? :o

quote:
ik kan geloven in een god best dom vinden, lijkt me.
Precies hetzelfde als dat jij "verliefd worden op Lutz Jacobi dom kan vinden".

Het is een non-sequitur.

Geloof is:
A - persoonlijk
B - irrationeel

Het geloof van een ander "dom" noemen gaat mank op B door mijn vorige post en op A door mijn eerste; het is volledig irrelevant wat jij van andermans geloof vindt, want jij hoeft het niet te geloven (vergelijk; jij hoeft niet verliefd te worden op Lutz Jacobi).

quote:
en er is ook nog een vershil tussen dom zijn en dom doen.
Ja, ik denk niet dat je dom bent, maar vind je wel redelijk dom doen in deze discussie.

zondag 24 mei 2015 @ 17:05:39 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152919945
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad veel beter een discussie ingaan met: "Er is een onzichtbare man die alles ziet en alles kan en die zijn enige zoon (die ook hijzelf is) naar aarde heeft gestuurd om doodgemarteld te worden om een zonde op te lossen die hijzelf op de mensheid heeft gelegd nadat twee mensen iets fout hebben gedaan terwijl ze niet eens wisten wat goed en kwaad is. Oh ja, en hij vindt het heel belangrijk dat je niet masturbeert!"

Dat was toch diezelfde vent die aan die kerel vroeg zijn zoon te offeren als een lammetje?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 24 mei 2015 @ 17:07:41 #58
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152919991
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat was toch diezelfde vent die aan die kerel vroeg zijn zoon te offeren als een lammetje?
Ja. Die kerel die weet-ik-veel-hoeveel Egyptenaren vermoordde omdat de farao z'n slaven niet wilde gaan nadat hijzelf ervoor had gezorgd dat de farao z'n slaven niet wilde laten gaan.

En het zijn z'n fanboys die zo graag de discussie aanwillen (maar niet te fanatiek a.u.b., want dan ben je een militante atheïst).
pi_152920010
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus je denkt met een karikatuur en een creatieve interpretatie van de Bijbel die jouw standpunt ondersteunt een punt te maken?

Geloof in een god is veel basaler en fundamenteler en de Bijbel wordt door zo'n 1-2 miljard christenen op Aarde op verschillende manieren geïnterpreteerd. Die allemaal over één kam scheren is zo mogelijk nog dommer dan geloven dat de Aarde in 7 dagen geschapen is (wat de meeste christenen als overdrachtelijk en niet als letterlijk zien). Daarbij heb je enorm veel christenen die het Scheppingsverhaal helemaal afwijzen en de wetenschappelijke verklaringen logischer vinden.

zondag 24 mei 2015 @ 17:09:54 #60
45206 Pietverdriet
pi_152920036
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus je denkt met een karikatuur en een creatieve interpretatie van de Bijbel die jouw standpunt ondersteunt een punt te maken?

Geloof in een god is veel basaler en fundamenteler en de Bijbel wordt door zo'n 1-2 miljard christenen op Aarde op verschillende manieren geïnterpreteerd. Die allemaal over één kam scheren is zo mogelijk nog dommer dan geloven dat de Aarde in 7 dagen geschapen is (wat de meeste christenen als overdrachtelijk en niet als letterlijk zien). Daarbij heb je enorm veel christenen die het Scheppingsverhaal helemaal afwijzen en de wetenschappelijke verklaringen logischer vinden.
Creatief de bijbel intrepreteren mag alleen gedaan worden door gristenen waar jij het mee eens bent?
pi_152920061
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Creatief de bijbel intrepreteren mag alleen gedaan worden door gristenen waar jij het mee eens bent?
Nee, door iedereen. Maar dan wel voor jezelf, niet een karikatuur plakken op een ander en die stroman aanvallen, zoals Ser_Ciappelletto deed.

zondag 24 mei 2015 @ 17:14:08 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152920132
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

LOL, op het masturberen en het 'die ook hijzelf is' zijn het echt geen controversiële stellingen. Sterker nog, het zijn de fundamenten van vrijwel iedere christelijke stroming. En ik doe niets anders dan ze een beetje anders formuleren, zodat volledig duidelijk wordt dat ze belachelijk zijn.

Dat jij ze ziet als een karikatuur ziet, geeft aan dat mijn punt gemaakt is.
pi_152920207
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

LOL, op het masturberen en het 'die ook hijzelf is' zijn het echt geen controversiële stellingen. Sterker nog, het zijn de fundamenten van vrijwel iedere christelijke stroming. En ik doe niets anders dan ze een beetje anders formuleren, zodat volledig duidelijk wordt dat ze belachelijk zijn.

Dat jij ze ziet als een karikatuur ziet, geeft aan dat mijn punt gemaakt is.
Je punt is in zoverre gemaakt dat je jezelf volkomen belachelijk maakt. Wat veel atheïsten en vooral antitheïsten doen.

Luister gewoon naar individuele gelovigen, hoe ze hun geloof invullen en wat ze wel en niet van de Bijbel interpreteren als waarheid.

Je voldoet namelijk precies aan het punt dat TS in de OP maakt; het ridiculiseren zonder een gesprek aan te gaan. Al vanuit het standpunt dat geloof "dom" of "belachelijk" is.

Wat, zoals ik uitlegde, twee non-sequiturs is. Geloof is irrationeel en persoonlijk. Dus dom is niet van toepassing en belachelijk is zinloos, want het is een persoonlijk dingetje van een ander individu.

zondag 24 mei 2015 @ 17:18:50 #64
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152920244
quote:
12s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je ontwijkt mijn argumentatie en denkt met deze claim in F&L (we zitten niet in ONZ) mijn punt weerlegd te hebben? :o

[..]

Precies hetzelfde als dat jij "verliefd worden op Lutz Jacobi dom kan vinden".

Het is een non-sequitur.

Geloof is:
A - persoonlijk
B - irrationeel

Het geloof van een ander "dom" noemen gaat mank op B door mijn vorige post en op A door mijn eerste; het is volledig irrelevant wat jij van andermans geloof vindt, want jij hoeft het niet te geloven (vergelijk; jij hoeft niet verliefd te worden op Lutz Jacobi).

[..]

Ja, ik denk niet dat je dom bent, maar vind je wel redelijk dom doen in deze discussie.
dat verschil snap je in ieder geval...

jij besluit dat geloven iets is waar je niets aan kan doen? dat doet iemand gewoon , alsware het een verliefdheid is?
vind ik nogal vergezocht. volgens mij is het namelijk gebouwd op levenslange inprenting van een wereldbeeld, op verlangen naar een antwoord op levensvragen, en/of op een gebrekkige interpretatie van je eigen hersenactiviteit.

verre van irrationeel, dus.
  zondag 24 mei 2015 @ 17:19:15 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152920250
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je punt is in zoverre gemaakt dat je jezelf volkomen belachelijk maakt. Wat veel atheïsten en vooral antitheïsten doen.

Luister gewoon naar individuele gelovigen, hoe ze hun geloof invullen en wat ze wel en niet van de Bijbel interpreteren als waarheid.

Je voldoet namelijk precies aan het punt dat TS in de OP maakt; het ridiculiseren zonder een gesprek aan te gaan. Al vanuit het standpunt dat geloof "dom" of "belachelijk" is.

Wat, zoals ik uitlegde, twee non-sequiturs is. Geloof is irrationeel en persoonlijk. Dus dom is niet van toepassing en belachelijk is zinloos, want het is een persoonlijk dingetje van een ander individu.
Opnieuw: wat ik daar kort samenvat, zijn de fundamenten van vrijwel iedere christelijke stroming. Als christenen niet uitgelachen willen worden met hun domme opvattingen, moeten ze niet zulke domme opvattingen hebben.

Overigens is het dom om irrationele dingen te geloven.
pi_152920280
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Als christenen niet uitgelachen willen worden met hun domme opvattingen, moeten ze niet zulke domme opvattingen hebben.
De totaal verknipte cirkelredenering die je hier te berde brengt, is wel een toonbeeld van jouw domheid. Zeker in Filosofie & Levensbeschouwing. :')

zondag 24 mei 2015 @ 17:21:26 #67
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152920295
quote:
9s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De totaal verknipte cirkelredenering die je hier te berde brengt, is wel een toonbeeld van jouw domheid. Zeker in Filosofie & Levensbeschouwing. :')
Hoe is het een cirkelredenering?
pi_152920325
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe is het een cirkelredenering?
"Als christenen niet uitgelachen willen worden met hun domme opvattingen, moeten ze niet zulke domme opvattingen hebben."

Je noemt het eerst domme opvattingen (jouw mening) en praat daarmee jouw uitlachen goed.

Doet me denken aan een stukje van Theo Maassen, geparafraseerd, heb de letterlijke tekst niet in mijn hoofd:

"ik heb niks tegen andere mensen, maar dan moeten ze wel normaal doen"
"dan weet je dat die fontanelletjes goed dichtgegroeid zijn"

zondag 24 mei 2015 @ 17:23:40 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152920341
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Als christenen niet uitgelachen willen worden met hun domme opvattingen, moeten ze niet zulke domme opvattingen hebben."

Je noemt het eerst domme opvattingen (jouw mening) en praat daarmee jouw uitlachen goed.

Doet me denken aan een stukje van Theo Maassen, geparafraseerd, heb de letterlijke tekst niet in mijn hoofd:

"ik heb niks tegen andere mensen, maar dan moeten ze wel normaal doen"
"dan weet je dat die fontanelletjes goed dichtgegroeid zijn"
Dat is geen cirkelredenering.
  zondag 24 mei 2015 @ 17:28:35 #70
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_152920465
quote:
en op meer persoonlijke noot; omdat ik op deze 1ste pinkeldag niet een supermarkt in heel utrecht kan vinden die open is. achterlijk gedoe, het hele land even stil leggen omdat de gelovigen een feestje willen vieren. daar erger ik me kapot aan, persoonlijk.

dus ja, ik ben na eeuwen van onderdrukking, nog steeds een beetje boos op de christenen. en kan er niet goed tegen dat ze nou nog niet voor rede vatbaar zijn. ondanks dat iedereen tegenwoordig gewon kan leren dat de wereld helemaal niet in 7 dagen is geschapen.
Das niet de schuld van hedendaagse christenen, maar van bedrijven zelf die van zo'n dag gebruik maken om een lekker dagje vrij hebben.

quote:
omdat het grenzeloos dom is om in een christelijke god te geloven. en een echte discussie erover is vrijwel onmogelijk. dat frustreerd de atheist. en uiteraard ook de christen.
Ach, lang niet iedereen hecht belang aan dat intellectualistische, rationele gedoe waar jullie zo veel waarde aan hechten. Ik zal het niet in mijn hoofd halen met zulke dingen aan te komen bij mijn gelovige oma, jij wel? Die mensen geloven in hun hart, ze worden er een gewetensvoller mens van, en geloven dat ze ooit de mensen die ze hebben moeten missen in hun leven weer terug zullen zien. En ze Maria of Jezus zullen ontmoeten. Laat toch lekker... laat die Christenen toch lekker. Richt je liever tot gevaarlijke idioten die allahu akbar roepend mensen kapot neerschieten. Hebben we heel wat meer aan om dat aan te pakken en 'kapot te discussiëren' tot in het belachelijke dan die onschuldige christenen die het steeds maar moeten ontgelden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Villas__Rubin op 24-05-2015 17:34:32 ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 24 mei 2015 @ 17:31:45 #71
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152920543
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:28 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Das niet de schuld van hedendaagse christene

[..]

n, maar van bedrijven zelf die van zo'n dag gebruik maken om een lekker dagje vrij hebben.
een beetje christene staat toch achter zijn zondagsrust?
  zondag 24 mei 2015 @ 17:32:57 #72
45206 Pietverdriet
pi_152920571
quote:
12s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, door iedereen. Maar dan wel voor jezelf, niet een karikatuur plakken op een ander en die stroman aanvallen, zoals Ser_Ciappelletto deed.
Hij maakte een punt wat jij niet lijkt te snappen, maar dingen niet snappen is sowieso jouw grote probleem.
pi_152920652
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij maakte een punt wat jij niet lijkt te snappen, maar dingen niet snappen is sowieso jouw grote probleem.
En Pietverdriet denkt weer met een persoonlijk aanvalletje een punt te maken.

Uit onmacht, want ik snap het juist heel goed.

zondag 24 mei 2015 @ 17:39:51 #74
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_152920786
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:31 schreef pokkerdepok het volgende:
een beetje christene staat toch achter zijn zondagsrust?
Ja dat lijkt me wel. Maar ehm, ik sta zelf ook wel achter 'hun' zondagrust.
Zijn verder tegenwoordig zat winkels open op zondag. Sowieso de meeste supermarkten wel.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_152920952
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:39 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me wel. Maar ehm, ik sta zelf ook wel achter 'hun' zondagrust.
Zijn verder tegenwoordig zat winkels open op zondag. Sowieso de meeste supermarkten wel.
Zondagssluiting is vooral iets van Noordwest-Europa (Duitsland is nog erger dan Nederland, veel winkels gaan al om 14:00 op zaterdagmiddag dicht).

Hier is men 95% katholiek en zijn veel winkels en supermarkten gewoon open op zondag en ook op feestdagen. Pinksteren wordt hier niet eens gevierd; morgen moet men ook gewoon werken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')