abonnement Unibet Coolblue
pi_152857533
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Algemeen

Overzicht camera-instellingen en details alle beschikbare foto's - Perico
Kaarten en kmls (Google Earth) van biodiversiteit en flora & fauna-zones in het Parque La Amistad
Kaartmateriaal Google Earth & BING
De Lijst Kloothommel - uitgebreide lijst met brandende vragen en mogelijke antwoorden - update 20 mei
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de" afgrond?

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 22-05-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne (+ onderzoeksresultaten huid) en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video & audio, nieuwslinks en extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijke gevaren...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de optie; een misdrijf?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fotocollages en schattingen grootte Mirador door FOK!kers - daadwerkelijke grootte onbekend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaart- en satellietbeelden van het gebied

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 22-05-2015 23:31:11 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152857672
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]

vergroting Mirador
Hee ootje, dank voor je harde werk alweer.
Ik denk -net als 11 en 30- dat deze plek niet dé mirador is. De mirador zou ongeveer aan een oostflank van de berg moeten liggen en nog onder de hoogste top, niet voorbij de hoogste top. Althans, dat is mijn interpretatie, op basis van de vele verschillende foto's die we voorbij hebben zien komen.

Ik kan zo'n plek via HERE niet zo 123 vinden, helaas. Ik mis een echte topografische kaart van dit gebied. De koffiekaart van Matteo en plattegrond op BoqueteGuide zijn goed en komen in de buurt, maar ze reiken niet ver genoeg en de mirador staat er niet op getekend. Grrrrrr.
pi_152857748
Update 20-05-2015:

Edits:
- telefoonbereikvraag en antwoord (kaartje+link agter)
- analyse Perico fotocamera Lisanne
- antwoord bug in camerasoftware zodat video's helaas niet mogelijk waren
- correctie positie Betsy P. die pas op 16 mei 2014 in dienst trad als woordvoerster en onderzoeksleidster
- mogelijke antwoorden lunches
- mogelijke antwoorden 13:10-getuigenis
- kleine spellingscorrecties

De Gerubriceerde Lijst Van Mysteries, Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
Laatste update: 20 mei 2015

Rubrieken A. t/m F. zijn zoveel mogelijk chronologisch.

Rubriek G. bevat vragen die ik nergens anders kwijt kan.

Kloothommel heeft antwoorden bedacht voor vragen in de rubriek "H. Onderzoek". Voor betere antwoorden / verklaringen / hypothesen houd ik me aanbevolen. De vragen in deze rubriek overlappen voor een groot deel met de eerdere vragen en zal ik daarmee t.z.t. samenvoegen.

Toegevoegd is Rubriek "I. Vragen over Scenario's met derden".

Als iemand betere verklaringen heeft, of het niet eens is met de huidige volgorde van verklaringen (aflopend van meest waarschijnlijk naar minst waarschijnlijk) - dan hoor ik dat graag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152857874
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:24 schreef El_Matador het volgende:
Update 20-05-2015:

Edits:
- telefoonbereikvraag en antwoord (kaartje+link agter)
- analyse Perico fotocamera Lisanne
- antwoord bug in camerasoftware zodat video's helaas niet mogelijk waren
- correctie positie Betsy P. die pas op 16 mei 2014 in dienst trad als woordvoerster en onderzoeksleidster
- mogelijke antwoorden lunches
- mogelijke antwoorden 13:10-getuigenis
- kleine spellingscorrecties

De Gerubriceerde Lijst Van Mysteries, Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
Laatste update: 20 mei 2015

Rubrieken A. t/m F. zijn zoveel mogelijk chronologisch.

Rubriek G. bevat vragen die ik nergens anders kwijt kan.

Kloothommel heeft antwoorden bedacht voor vragen in de rubriek "H. Onderzoek". Voor betere antwoorden / verklaringen / hypothesen houd ik me aanbevolen. De vragen in deze rubriek overlappen voor een groot deel met de eerdere vragen en zal ik daarmee t.z.t. samenvoegen.

Toegevoegd is Rubriek "I. Vragen over Scenario's met derden".

Als iemand betere verklaringen heeft, of het niet eens is met de huidige volgorde van verklaringen (aflopend van meest waarschijnlijk naar minst waarschijnlijk) - dan hoor ik dat graag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mijn betreft kan die in de OP, in het vorige topic ook geen op of aanmerking gezien.
pi_152858014
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:20 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hee ootje, dank voor je harde werk alweer.
Ik denk -net als 11 en 30- dat deze plek niet dé mirador is. De mirador zou ongeveer aan een oostflank van de berg moeten liggen en nog onder de hoogste top, niet voorbij de hoogste top. Althans, dat is mijn interpretatie, op basis van de vele verschillende foto's die we voorbij hebben zien komen.

Ik kan zo'n plek via HERE niet zo 123 vinden, helaas. Ik mis een echte topografische kaart van dit gebied. De koffiekaart van Matteo en plattegrond op BoqueteGuide zijn goed en komen in de buurt, maar ze reiken niet ver genoeg en de mirador staat er niet op getekend. Grrrrrr.
Gorraay kwam met externe GPS-data waar de Mirador precies vermeld stond
Baru had dezelfde Mirador aangewezen
En twee FOK!kers hier ook (11en30 en ik)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152858032
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gorraay kwam met externe GPS-data waar de Mirador precies vermeld stond
Baru had dezelfde Mirador aangewezen
En twee FOK!kers hier ook (11en30 en ik)
Weet jij nog waar Gorraay die GPS data vandaan heeft?
pi_152858056
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:37 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Weet jij nog waar Gorraay die GPS data vandaan heeft?
Oef, da's lang geleden, hij had een link gegeven volgens mij. Nee, moet je hem echt zelf vragen, lijkt me het handigste.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152858112
Bij de fotocollage van lisanne op de mirador staat een afstand van 12 meter tussen de 2 fotopunten.
Dat klopt niet, het is 6 of hooguit 7 meter. Zolang we het niet met elkaar eens zijn over die afstand hoort het niet zo in de OP te staan.

BNW / Kris & Lisanne #218 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten
BNW / Kris & Lisanne #218 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten
pi_152858212
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oef, da's lang geleden, hij had een link gegeven volgens mij. Nee, moet je hem echt zelf vragen, lijkt me het handigste.
Ja, ik weet dat merendeel hier een andere mirador heeft, noem het eigenwijs of stom of whatever.

Ik denk serieus dat het die andere is, en dat je erna richting no gaat en met een flinke bocht naar de q1. Dat Orakel hier had hem ooit uitgetekend, maakt verder ook niets uit.

OP de hoogtekaarten in daar ook een inham te zien, op 1700 m/1650 m.

Maakt verder ook niets uit.
pi_152858323
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat merendeel hier een andere mirador heeft, noem het eigenwijs of stom of whatever.

Ik denk serieus dat het die andere is, en dat je erna richting no gaat en met een flinke bocht naar de q1. Dat Orakel hier had hem ooit uitgetekend, maakt verder ook niets uit.

OP de hoogtekaarten in daar ook een inham te zien, op 1700 m/1650 m.

Maakt verder ook niets uit.
Plot jouw "Mirador" op Google Earth en kantel het beeld. Kan je over de CD in het zuiden heenkijken als je naar het SSW-S kijkt (_499 & _iPhone)? Ik vrees van niet. Daarbij is ook het zicht over de CD naar de Caribische kant de vraag.

1650-1700 meter is echt veel te laag, dat is 150-200 m lager dan wat we nu als de Mirador hebben. Dat zou ook betekenen dat het maar 50 meter dalen is tot Q1, wat we in NOS (eerste stukje), AFK en Edwins video niet zo zien; daar zie je duidelijk dat er delen flink omlaag lopen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152858419
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:40 schreef bladwijzer het volgende:
Bij de fotocollage van lisanne op de mirador staat een afstand van 12 meter tussen de 2 fotopunten.
Dat klopt niet, het is 6 of hooguit 7 meter. Zolang we het niet met elkaar eens zijn over die afstand hoort het niet zo in de OP te staan.

BNW / Kris & Lisanne #218 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten
BNW / Kris & Lisanne #218 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten
Ik heb het nu zo gezet; het zijn totdat iemand het daar daadwerkelijk opmeet, interpretaties van verschillende FOK!kers, geen feit ofzo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:54:09 #12
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152858439
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Plot jouw "Mirador" op Google Earth en kantel het beeld. Kan je over de CD in het zuiden heenkijken als je naar het SSW-S kijkt (_499 & _iPhone)? Ik vrees van niet. Daarbij is ook het zicht over de CD naar de Caribische kant de vraag.

1650-1700 meter is echt veel te laag, dat is 150-200 m lager dan wat we nu als de Mirador hebben. Dat zou ook betekenen dat het maar 50 meter dalen is tot Q1, wat we in NOS (eerste stukje), AFK en Edwins video niet zo zien; daar zie je duidelijk dat er delen flink omlaag lopen.
Op 1700 m/1650 m zit die mijn mirador naar een mogelijke kloof.
Het orakel had hem ook gezien
pi_152858464
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bij mooi weer
Vanaf een bepaald net hoger/noordelijker punt
Moet je net ff weten
Dus niet op de mirador zelf?

En kun je de Grote (Pacific) Oceaan zien vanaf de mirador?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:55:37 #14
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152858476
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb het nu zo gezet; het zijn totdat iemand het daar daadwerkelijk opmeet, interpretaties van verschillende FOK!kers, geen feit ofzo.
Tief je dan nu ook je video eruit?
pi_152858539
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:55 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dus niet op de mirador zelf?

En kun je de Grote (Pacific) Oceaan zien vanaf de mirador?
Het hangt ervanaf wat je als Mirador ziet. Dat kleine open plekje of inclusief een klein stukje ergens naar boven (ik ga met Ouder mee dat de steep area van F. de meest logische kandidaat is), vanwaar je over de bergkam in het NO moet kunnen kijken om de Caribische Zee te zien.

De Grote/Stille/Pacifische Oceaan is nu al prachtig te zien; links naast Kris (Lisanne is door Kris precies pal ervoor gekiekt).

Qua afstand in vogelvlucht is de Caribische Zee trouwens dichterbij dan de Grote Oceaan; het laagland van David tot de kust is een groter stuk dan tussen de CD en de baai van Almirante/Punta Robalo (die inham die de zee daar maakt).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152858562
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb het nu zo gezet; het zijn totdat iemand het daar daadwerkelijk opmeet, interpretaties van verschillende FOK!kers, geen feit ofzo.
Zet dan in dat geval ook de schattingen er bij van minstens de helft van de users die denken dat die afstand veel kleiner is dan 12 meter ajb?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:00:13 #17
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152858599
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:58 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Zet dan in dat geval ook de schattingen er bij van minstens de helft van de users die denken dat die afstand veel kleiner is dan 12 meter ajb?
:7 is dat wel de helft? Dat is ook weer een inschatting, klonen meer gerekend of hebben die geen stemrecht?
En wat doen we het stemrecht van de meelezers, trollen en hebben de oud gediende hier meer stemrecht dan een nieuwe poster? :7
pi_152858658
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:58 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Zet dan in dat geval ook de schattingen er bij van minstens de helft van de users die denken dat die afstand veel kleiner is dan 12 meter ajb?
Ja, het liefst in een kaartje. Ik denk zelf ook dat de Mirador (het open plekje) een meter of 3x8 is, maximaal.

Matteo gebruikt dat gare Photobucket, waardoor zijn kaartje als link verschijnt. Als jij een simpel kaartje/collagetje kan maken dat een kleinere afstand aangeeft, gaat ie er natuurlijk gelijk bij onder de spoiler.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152858687
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:24 schreef El_Matador het volgende:
Update 20-05-2015:

Edits:
- telefoonbereikvraag en antwoord (kaartje+link agter)
- analyse Perico fotocamera Lisanne
- antwoord bug in camerasoftware zodat video's helaas niet mogelijk waren
- correctie positie Betsy P. die pas op 16 mei 2014 in dienst trad als woordvoerster en onderzoeksleidster
- mogelijke antwoorden lunches
- mogelijke antwoorden 13:10-getuigenis
- kleine spellingscorrecties

De Gerubriceerde Lijst Van Mysteries, Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
Laatste update: 20 mei 2015

Rubrieken A. t/m F. zijn zoveel mogelijk chronologisch.

Rubriek G. bevat vragen die ik nergens anders kwijt kan.

Kloothommel heeft antwoorden bedacht voor vragen in de rubriek "H. Onderzoek". Voor betere antwoorden / verklaringen / hypothesen houd ik me aanbevolen. De vragen in deze rubriek overlappen voor een groot deel met de eerdere vragen en zal ik daarmee t.z.t. samenvoegen.

Toegevoegd is Rubriek "I. Vragen over Scenario's met derden".

Als iemand betere verklaringen heeft, of het niet eens is met de huidige volgorde van verklaringen (aflopend van meest waarschijnlijk naar minst waarschijnlijk) - dan hoor ik dat graag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Dat over die camera softwarebug, dat is een 'mogelijke verklaring', geen zekerheid. Sommigen kunnen nog wel gewoon korte video's opnemen.
Wat je wel kan toevoegen is dat de SD-kaart die ze met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebruikten niet geschikt was voor die camera, want te traag. Gewone foto's zou geen probleem moeten zijn, maar foto's burst of HD video's vereist een SD-kaart met een hogere Class. (Staat o.a. in de manual van de camera)
pi_152858722
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, het liefst in een kaartje. Ik denk zelf ook dat de Mirador (het open plekje) een meter of 3x8 is, maximaal.

Matteo gebruikt dat gare Photobucket, waardoor zijn kaartje als link verschijnt. Als jij een simpel kaartje/collagetje kan maken dat een kleinere afstand aangeeft, gaat ie er natuurlijk gelijk bij onder de spoiler.
Daar ga ik aan werken dan. Als iemand anders het sneller kan dan ik is dat ook welkom :P
pi_152858797
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:04 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Daar ga ik aan werken dan. Als iemand anders het sneller kan dan ik is dat ook welkom :P
Matteo heeft een veel kleinere Mirador (iig de afstanden tussen fotografe Kris en object Lisanne) in een simpel kaartje gezet. Alleen de posities van de beide foto's zijn wat snel ingetekend; Kris staat dichterbij Lisanne op _499 dan op _500.

Neem de tijd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152858819
Nergens in de brochures staat dat je op de mirador beide Oceanen kunt zien.
Toch wisten de ouders dit (zie AFK) en Kris en Lisanne ook

Lisanne staat geposeerd voor zowel de Caribische en Grote Oceaan.
Dit wist zij omdat ze niet alleen waren.
pi_152858871
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:07 schreef jackie12 het volgende:
Nergens in de brochures staat dat je op de mirador beide Oceanen kunt zien.
Dat weet je niet. Dat wij die brochure niet hebben, wil niet zeggen dat Kris en Lisanne dat niet gezien kunnen hebben.

quote:
Toch wisten de ouders dit (zie AFK) en Kris en Lisanne ook
We weten niet wat Kris en Lisanne wisten.

quote:
Lisanne staat geposeerd voor zowel de Caribische
NEE dus! :N

quote:
en Grote Oceaan.
Dit wist zij omdat ze niet alleen waren.
Welnee, dan had Lisanne wel voor de Caribische Mirador geposeerd. Of dat is foto _501/_502 of _503/_504 (dat laatste denk ik wel, maar dat kan een kwestie zijn van een hogere plek/steep area opzoeken), maar ook hier: we weten het niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:11:42 #24
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152858890
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Dat wij die brochure niet hebben, wil niet zeggen dat Kris en Lisanne dat niet gezien kunnen hebben.

[..]

We weten niet wat Kris en Lisanne wisten.

[..]

NEE dus! :N

[..]

Welnee, dan had Lisanne wel voor de Caribische Mirador geposeerd. Of dat is foto _501/_502 of _503/_504 (dat laatste denk ik wel, maar dat kan een kwestie zijn van een hogere plek/steep area opzoeken), maar ook hier: we weten het niet.
Wat is nu weer een caribische Mirador -O-
pi_152858913
Ondertussen heb ik aangetoond dat

A- Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april hun excursies boekten

B- Je beide oceanen kunt zien op de top maar dat dit nergens staat beschreven
(niet in de taalmap en ook niet op het internet)
pi_152858924
AFK:

Hans Kremers:

"Hier kun je niet fout lopen het is het enige pad verder.
Met goed weer, nou ja dat was het begin april natuurlijk kun je...(Feliciano haakt in)

Feliciano: "Caribieën"

Hans: You can look to the Caribieën, yeah
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:15:18 #27
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152858966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:13 schreef jackie12 het volgende:
AFK:

Hans Kremers:

"Hier kun je niet fout lopen het is het enige pad verder.
Met goed weer, nou ja dat was het begin april natuurlijk kun je...(Feliciano haakt in)

Feliciano: "Caribieën"

Hans: You can look to the Caribieën, yeah
Inderdaad
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:15:57 #28
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152858982
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, het liefst in een kaartje. Ik denk zelf ook dat de Mirador (het open plekje) een meter of 3x8 is, maximaal.

Matteo gebruikt dat gare Photobucket, waardoor zijn kaartje als link verschijnt. Als jij een simpel kaartje/collagetje kan maken dat een kleinere afstand aangeeft, gaat ie er natuurlijk gelijk bij onder de spoiler.
Je gebruikt de verkeerde link voor Matteo's photobucket-kaartje.
Zo dus:

Werkt prima.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_152859021
Op internet staan wel overal verwijzingen naar het zien van beide oceanen vanaf de top van de Barú:
http://es.wikipedia.org/wiki/Volc%C3%A1n_Bar%C3%BA
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html
https://viajeporlatinoame(...)te-y-el-volcan-baru/

Kris en Lisanne zouden getipt kunnen zijn door iemand (hostel/taalschool of Nelvis of waar dan ook) dat dat ook al bij de Pianista-Mirador kan.

Wij WETEN gewoon niet wat zij wel of niet gehoord hebben en van wie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152859071
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:15 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je gebruikt de verkeerde link voor Matteo's photobucket-kaartje.
Zo dus:
[ link | afbeelding ]
Werkt prima.
klopt helemaal niks van dat hele kaartje
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:20:04 #31
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152859078
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:15 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je gebruikt de verkeerde link voor Matteo's photobucket-kaartje.
Zo dus:
[ link | afbeelding ]
Werkt prima.
Even buiten beschouwing gelaten of IMO de afstanden kloppen:
PX1 rood (plateau) ligt 70 cm hoger dan PX 2 rood
pi_152859081
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:15 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je gebruikt de verkeerde link voor Matteo's photobucket-kaartje.
Zo dus:
[ link | afbeelding ]
Werkt prima.
Top, staat erbij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152859083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:12 schreef jackie12 het volgende:
Ondertussen heb ik aangetoond dat

A- Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april hun excursies boekten

B- Je beide oceanen kunt zien op de top maar dat dit nergens staat beschreven
(niet in de taalmap en ook niet op het internet)
Nergens beschreven?
Stacey heeft al een link neergezet waarin het beschreven is:
BNW / Kris & Lisanne #206 - Boquete, vroeger en nu.
Post 157.
"the trail obviously was infrequently used, maybe only by Antonio and his friends, it was very small, sometimes barely wide enough to walk through. One of the highlights was that when we reached the top we could see both the Pacific Ocean to one side and the Atlantic Ocean to the other."

Hoe de meiden aan hun info kwamen weten we niet. Mss hebben ze het gehoord van iemand, mss gelezen.
Je kunt er m.i. geen conclusies aan verbinden.
Make my day!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:20:56 #34
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152859098
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:17 schreef El_Matador het volgende:
Op internet staan wel overal verwijzingen naar het zien van beide oceanen vanaf de top van de Barú:
http://es.wikipedia.org/wiki/Volc%C3%A1n_Bar%C3%BA
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html
https://viajeporlatinoame(...)te-y-el-volcan-baru/

Kris en Lisanne zouden getipt kunnen zijn door iemand (hostel/taalschool of Nelvis of waar dan ook) dat dat ook al bij de Pianista-Mirador kan.

Wij WETEN gewoon niet wat zij wel of niet gehoord hebben en van wie.
Ben Benieuwd of Eileen elf de Mirador bewandeld heeft.
pi_152859121
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ben Benieuwd of Eileen elf de Mirador bewandeld heeft.
Ze zou meegaan op een van de tours zei jij toch? Hoe je dat weet, weet ik niet, maar goed.

Ze werkte er nog maar net? Kans is groot dat ze daar niet geweest is dan. Ingrid L. scheen het wel al vaker gelopen te hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:22:47 #36
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152859146
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

.
Dat over die camera softwarebug, dat is een 'mogelijke verklaring', geen zekerheid. Sommigen kunnen nog wel gewoon korte video's opnemen.
Wat je wel kan toevoegen is dat de SD-kaart die ze met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebruikten niet geschikt was voor die camera, want te traag. Gewone foto's zou geen probleem moeten zijn, maar foto's burst of HD video's vereist een SD-kaart met een hogere Class. (Staat o.a. in de manual van de camera)
Ik kan gewoon video's opnemen (met een class-10 kaart, class-4 heb ik nog niet geprobeerd).
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_152859163
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:22 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik kan gewoon video's opnemen (met een class-10 kaart, class-4 heb ik nog niet geprobeerd).
Top! Dat heb je geen mislukte camera gekocht. :D
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:24:05 #38
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152859176
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze zou meegaan op een van de tours zei jij toch? Hoe je dat weet, weet ik niet, maar goed.

Ze werkte er nog maar net? Kans is groot dat ze daar niet geweest is dan. Ingrid L. scheen het wel al vaker gelopen te hebben.
Ze ging mee aardbeien plukken/eten/bekijken op woensdag met K&L en FG

Bronnen staan in de OP
pi_152859201
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze ging mee aardbeien plukken/eten/bekijken op woensdag met K&L en FG
Heb je een bron?

Ik vermoed dat voor een dagtour dat alleen te weinig is, en dat ze de Quetzales/Cascadas Perdidas eraan vast zouden plakken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152859256
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:20 schreef agter het volgende:

[..]

Nergens beschreven?
Stacey heeft al een link neergezet waarin het beschreven is:
BNW / Kris & Lisanne #206 - Boquete, vroeger en nu.
Post 157.

Hoe de meiden aan hun info kwamen weten we niet. Mss hebben ze het gehoord van iemand, mss gelezen.
Je kunt er m.i. geen conclusies aan verbinden.
Als je gaat "waar ben jij nu" staan er ook verslagen over.
Het gaat er om wat het meest logisch is.

Maandag wisten ze niet wat ze gingen doen. Nog niks geboekt.
Dinsdag komt Feliciano om de excursies op te nemen.
In de taalmap staat het stukje van Lonely Planet. Staat niks over beide oceanen.

Tuurlijk kunnen ze dit gehoord hebben (van Feliciano) of uitvoerig uitgezocht hebben op de computer van de taalschool (ook onwaarschijnlijk want Eileen zei dat ze Los Quetzales hadden opgezocht)

De ouders wisten het (van Feliciano)
Van wie zullen K en L het dan gehoord hebben?

En (oa) dat ik denk dat ze niet alleen waren is omdat Lisanne precies goed gepositioneerd staat voor beide oceanen.
pi_152859310
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Top, staat erbij.
zou je dat niet even overleggen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152859333
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:26 schreef jackie12 het volgende:
En (oa) dat ik denk dat ze niet alleen waren is omdat Lisanne precies goed gepositioneerd staat voor beide oceanen.
Ja, dat is dus helemaal niet zo.

Kris heeft Lisanne precies pal voor de Pacifische Oceaan gekiekt en de duimpjesfoto is hooguit naar het ESE en dus niet naar NE waar de Caribische Zee ligt.

Het zijn gewone vakantiekiekjes van een matige fotografe (Kris).

Iedereen die wel es gehiked heeft, heeft zulke foto's in zijn/haar archief. Niks bijzonders aan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152859386
Ik heb wel gelijk

Mijn scenario wordt alleen maar sterker
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:31:52 #44
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152859391
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Top! Dat heb je geen mislukte camera gekocht. :D
Hij valt af en toe uit. De flitser is ook onhandig. Verder is het een prima camera ^O^
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_152859588
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Hij valt af en toe uit. De flitser is ook onhandig. Verder is het een prima camera ^O^
Mooimooi.
Als hij uit valt, krijg je dan vooraf een melding? Kan je de camera direct weer aanzetten?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:48:17 #46
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152859851
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb je een bron?

Ik vermoed dat voor een dagtour dat alleen te weinig is, en dat ze de Quetzales/Cascadas Perdidas eraan vast zouden plakken.
Waarom? Ik vroeg of E ook bekend was met de trail, niet of ze aardbeien ging plukken.

Moet ik nu serieus gaan zoeken om jouw vraag te beantwoorden? -O- Voor mij is het duidelijk.
Eileen ging woensdag mee, ze stond ook samen met F op 2 april, te wachten op K&L.
Mocht je andere info hebben dan hoor ik het graag

Tripadvisor staat vol leuke dagtrips met FG, die weet de leuke plekken wel te vinden, zelfs zijn eigen Finca wordt vol lof beschreven. Dat kwam dus wel goed op woensdag.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:48:39 #47
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152859859
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Mooimooi.
Als hij uit valt, krijg je dan vooraf een melding?
Nee. Hij valt wel eens uit als ik in het donker foto's maak. Dat ga ik dit weekend nog wat uitgebreider testen.
quote:
Kan je de camera direct weer aanzetten?
Ja, je kan meteen verder.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_152859897
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:26 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je gaat "waar ben jij nu" staan er ook verslagen over.
Het gaat er om wat het meest logisch is.

Maandag wisten ze niet wat ze gingen doen. Nog niks geboekt.
Dinsdag komt Feliciano om de excursies op te nemen.
In de taalmap staat het stukje van Lonely Planet. Staat niks over beide oceanen.

Tuurlijk kunnen ze dit gehoord hebben (van Feliciano) of uitvoerig uitgezocht hebben op de computer van de taalschool (ook onwaarschijnlijk want Eileen zei dat ze Los Quetzales hadden opgezocht)

De ouders wisten het (van Feliciano)
Van wie zullen K en L het dan gehoord hebben?

En (oa) dat ik denk dat ze niet alleen waren is omdat Lisanne precies goed gepositioneerd staat voor beide oceanen.
Jij schrijft dat het nergens beschreven staat. Ik geef je een bron waarin het wel staat. Daarmee is jouw ongelijk aangetoond op dit punt.
Dat je wellicht wat anders bedoelt dan wat je schrijft, dat kan, maar dat kunnen je lezers niet weten.

Daarnaast lijkt het me vrij logisch dat als je ergens loopt en je ziet twee oceanen, dat je door hebt dat er dus twee oceanen zijn. Waarom zouden ze daar een gids voor nodig hebben?
Make my day!
pi_152860085
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:50 schreef agter het volgende:

[..]

Jij schrijft dat het nergens beschreven staat. Ik geef je een bron waarin het wel staat. Daarmee is jouw ongelijk aangetoond op dit punt.
Dat je wellicht wat anders bedoelt dan wat je schrijft, dat kan, maar dat kunnen je lezers niet weten.

Daarnaast lijkt het me vrij logisch dat als je ergens loopt en je ziet twee oceanen, dat je door hebt dat er dus twee oceanen zijn. Waarom zouden ze daar een gids voor nodig hebben?
Als je Googled op El Pianista of Sendero El Pianista of Pianista Boquete dan staan de beschrijvingen van Lonely Planet, Habla Ya en Boquete hiking tours bovenaan.
Daar staat nergens beschreven dat je beide oceanen kunt zien.

Als jij denkt dat Kris en Lisanne jouw stukje hebben gevonden en gelezen dan mag dat.
Ik denk van niet.
pi_152860144
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je Googled op El Pianista of Sendero El Pianista of Pianista Boquete dan staan de beschrijvingen van Lonely Planet, Habla Ya en Boquete hiking tours bovenaan.
Daar staat nergens beschreven dat je beide oceanen kunt zien.

Als jij denkt dat Kris en Lisanne jouw stukje hebben gevonden en gelezen dan mag dat.
Ik denk van niet.
Dat was je stelling dan ook niet.
Make my day!
pi_152860155
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je Googled op El Pianista of Sendero El Pianista of Pianista Boquete dan staan de beschrijvingen van Lonely Planet, Habla Ya en Boquete hiking tours bovenaan.
Daar staat nergens beschreven dat je beide oceanen kunt zien.

Als jij denkt dat Kris en Lisanne jouw stukje hebben gevonden en gelezen dan mag dat.
Ik denk van niet.
Het spreken van lokale mensen (masseuses, Myriam, Feliciano, barman Nelvis, taalschoolstudenten, anderen) hebben Kris en Lisanne wel gedaan (we weten alleen niet wat ze besproken hebben) en wij hier vanaf onze zolderkamertjes niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152860365
Zoals ik al eerder zei sprak ik met een local.
Ik kreeg werkelijk waar een discussie met hem omdat hij beweerde dat je de beide oceanen ALLEEN kunt zien op de vulkaan.
Hij geloofde me niet.

Tuurlijk kan het dat ze het toch van iemand gehoord hebben. Maar van wie is dan het meest logisch?
En als je op de top staat moet je ook maar net weten waar te staan

Als straks blijkt dat Lisanne gepositioneerd stond voor zowel de Grote als de Caribische Oceaan dan is dat de zoveelste sterke aanwijzing dat ik op het goede spoor zit
pi_152860456
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:07 schreef jackie12 het volgende:
Als straks blijkt dat Lisanne gepositioneerd stond voor zowel de Grote als de Caribische Oceaan dan is dat de zoveelste sterke aanwijzing dat ik op het goede spoor zit
Om dat voor elkaar te krijgen, moet die Caribische Zee (niet oceaan) op de achtergrond te zien zijn; ten noordoosten vanaf de Mirador.

Zie jij haar?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:16:09 #54
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152860645
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:50 schreef agter het volgende:

[..]

Jij schrijft dat het nergens beschreven staat. Ik geef je een bron waarin het wel staat. Daarmee is jouw ongelijk aangetoond op dit punt.
Dat je wellicht wat anders bedoelt dan wat je schrijft, dat kan, maar dat kunnen je lezers niet weten.

Daarnaast lijkt het me vrij logisch dat als je ergens loopt en je ziet twee oceanen, dat je door hebt dat er dus twee oceanen zijn. Waarom zouden ze daar een gids voor nodig hebben?
http://www.travelpod.com/(...)1116774600/tpod.html

deze link dus?
pi_152860790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:07 schreef jackie12 het volgende:
Zoals ik al eerder zei sprak ik met een local.
Ik kreeg werkelijk waar een discussie met hem omdat hij beweerde dat je de beide oceanen ALLEEN kunt zien op de vulkaan.
Hij geloofde me niet.

Tuurlijk kan het dat ze het toch van iemand gehoord hebben. Maar van wie is dan het meest logisch?
En als je op de top staat moet je ook maar net weten waar te staan

Als straks blijkt dat Lisanne gepositioneerd stond voor zowel de Grote als de Caribische Oceaan dan is dat de zoveelste sterke aanwijzing dat ik op het goede spoor zit
Volgens mij kun je beide oceanen ook niet zien op de top van het Pianista pad. Die verwarring is onstaan omdat er over "mirador" geschreven werd, zoals ze in het Spaans een uitkijkpunt noemen.

Maar er zijn meerdere miradors, ik postte daar eerder uitgebreid over, waarvan op de mirador bij Baru idd wel beide oceanen te zien zijn bij helder weer. Ook is er nog een heel klein miradortje waar dat ook kan.

Maar heb jij een link dan dat of K en L of de vader van K zegt dat dat wel zo is?
Er wordt alleen de Caraïbische zee genoemd.
pi_152860794
quote:
On Monday morning Eva hooked us up with a local guy named Antonio who took us on a wonderful hike up into the hills. We weren't prepared for the fact that it would be two and a half hours straight up and two hours right back down, but the trail was fantastic made up of mud, rocks and water. It was so beautiful. And the trail obviously was infrequently used, maybe only by Antonio and his friends, it was very small, sometimes barely wide enough to walk through. [en dus het risico ervanaf te vallen, maar dat hebben Kris en Lisanne aan de Pacifische kant iig niet gedaan]

One of the highlights was that when we reached the top we could see both the Pacific Ocean to one side and the Atlantic Ocean [Caribbean Sea] to the other.

The birds were awesome too, they had beautiful songs that they would sing and at one point we all got in tune with one of the birds and developed a harmony. [daarom heet het ook El Pianista] It was pretty incredible.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152860822
quote:
Hier staat het ook:
http://jante.waarbenjij.n(...)vooral-ook-spierpijn
Uit 2008:
"Het pad is soms nog geen 50 cm breed. We lopen over riviertjes, door paden uitgehakt in de bergen, over rotsen, overal stenen, links en rechts een muur.. Het regent... vandaar de naam regenwoud.. we zijn nat tot in onze schoenen.. blubber tot aan mijn knieen... Uiteindelijk aangekomen op 2000 meter.. een uitzicht met links de caribische zee en rechts de Pacific ocean... "

Het is dus gewoon op internet te vinden, dat is alles wat ik aan wilde tonen.
Make my day!
pi_152860862
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

On Monday morning Eva hooked us up with a local guy named Antonio who took us on a wonderful hike up into the hills. We weren't prepared for the fact that it would be two and a half hours straight up and two hours right back down, but the trail was fantastic made up of mud, rocks and water. It was so beautiful. And the trail obviously was infrequently used, maybe only by Antonio and his friends, it was very small, sometimes barely wide enough to walk through. [en dus het risico ervanaf te vallen, maar dat hebben Kris en Lisanne aan de Pacifische kant iig niet gedaan]

One of the highlights was that when we reached the top we could see both the Pacific Ocean to one side and the Atlantic Ocean [Caribbean Sea] to the other.

The birds were awesome too, they had beautiful songs that they would sing and at one point we all got in tune with one of the birds and developed a harmony. [daarom heet het ook El Pianista] It was pretty incredible.

Nee dit is een ander pad. Heb ik eerder al een foto van die mirador geplaatst. Ik zoek het weer ff op.
Op de top van de Pianista kun je niet beide oceanen zien.
pi_152860881
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:12 schreef jackie12 het volgende:
Ondertussen heb ik aangetoond dat

A- Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april hun excursies boekten

B- Je beide oceanen kunt zien op de top maar dat dit nergens staat beschreven
(niet in de taalmap en ook niet op het internet)
Hee Jackie, hier en daar kun je die info wel vinden op internet. Althans, er wordt niet specifiek de Mirador van El Pianista genoemd, maar wel de Continental Divide. Zoals hier bv:

...you will hike through the spectacular Boquete cloud forest, shaded by the 11, 400 ft. Volcan Baru, culminating at the Continental Divide, where, depending on weather, you may be lucky enough to see both Pacific and Atlantic oceans.
http://www.toursbylocals.com/ContinentalDivideHike

Desalniettemin is het heeel goed mogelijk dat K&L door iemand zijn geinformeerd. Ingrid stelt dat "ze" advies hebben gegeven over dit pad, zij noemt geen namen, maar spreekt over "we". En volgens La Prensa, zou F degene zijn geweest die K&L wegwijs heeft gemaakt op de sendero El Pianista.
pi_152860928
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee dit is een ander pad. Heb ik eerder al een foto van die mirador geplaatst. Ik zoek het weer ff op.
Op de top van de Pianista kun je niet beide oceanen zien.
Hoe weet je dat dit een ander pad is? De beschrijving klopt exact met de Pianista (vogels, beide oceanen, smal op sommige plekken en tijdsspanne)?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152860967
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee dit is een ander pad. Heb ik eerder al een foto van die mirador geplaatst. Ik zoek het weer ff op.
Op de top van de Pianista kun je niet beide oceanen zien.
Hier wordt gesteld van wel:
http://jante.waarbenjij.n(...)vooral-ook-spierpijn
Make my day!
pi_152861013
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dit een ander pad is? De beschrijving klopt exact met de Pianista (vogels, beide oceanen, smal op sommige plekken en tijdsspanne)?
Ja dat is zo maar in een andere blog wordt het pad ook beschreven met een foto van die mirador.
Heb ik dus al eerder geplaatst maar ik zal het weer even opzoeken.
pi_152861052
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Op de top van de Pianista kun je niet beide oceanen zien.
Wel volgens de betere foto's van toeristen met gids.

En volgens de baas van de berg (2:03).



[ Bericht 17% gewijzigd door 11en30 op 22-05-2015 18:38:23 ]
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:34:32 #64
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152861197
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

On Monday morning Eva hooked us up with a local guy named Antonio who took us on a wonderful hike up into the hills. We weren't prepared for the fact that it would be two and a half hours straight up and two hours right back down, but the trail was fantastic made up of mud, rocks and water. It was so beautiful. And the trail obviously was infrequently used, maybe only by Antonio and his friends, it was very small, sometimes barely wide enough to walk through. [en dus het risico ervanaf te vallen, maar dat hebben Kris en Lisanne aan de Pacifische kant iig niet gedaan]

One of the highlights was that when we reached the top we could see both the Pacific Ocean to one side and the Atlantic Ocean [Caribbean Sea] to the other.

The birds were awesome too, they had beautiful songs that they would sing and at one point we all got in tune with one of the birds and developed a harmony. [daarom heet het ook El Pianista] It was pretty incredible.

Volgens Bladwijzer is het een andere, waar het mijn dus omging:
Deze mensen waren op pad met een local, en dus niet alleen.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:36:04 #65
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152861257
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:21 schreef agter het volgende:

[..]

Hier staat het ook:
http://jante.waarbenjij.n(...)vooral-ook-spierpijn
Uit 2008:
"Het pad is soms nog geen 50 cm breed. We lopen over riviertjes, door paden uitgehakt in de bergen, over rotsen, overal stenen, links en rechts een muur.. Het regent... vandaar de naam regenwoud.. we zijn nat tot in onze schoenen.. blubber tot aan mijn knieen... Uiteindelijk aangekomen op 2000 meter.. een uitzicht met links de caribische zee en rechts de Pacific ocean... "

Het is dus gewoon op internet te vinden, dat is alles wat ik aan wilde tonen.
En ook voor deze post: ze waren niet alleen op pad.
Wat ze waren zelfs met FG op pad.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:36:46 #66
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152861287
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dit een ander pad is? De beschrijving klopt exact met de Pianista (vogels, beide oceanen, smal op sommige plekken en tijdsspanne)?
Ach das toch over de gehele CD?
pi_152861355
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ach das toch over de gehele CD?
Nee, want die Pianista heet zo juist vanwege de veelheid aan vogelgeluiden.

Je kan de CD ook maar op een paar plekken over; rond Boquete alleen bij de Pata de Macho-trail (oost), de Pianista (centraal) en naar het westen daar bij de Cascadas Perdidas/Los Quetzales.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152861392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En ook voor deze post: ze waren niet alleen op pad.
Wat ze waren zelfs met FG op pad.
Ik toon enkel aan dat de info over beide oceanen op internet wel degelijk beschikbaar is. :)
Make my day!
pi_152861634
"Waar ben jij nu" haalde ik zelf al aan. Er is genoeg te vinden als je heeeel goed zoekt over beide oceanen.
Kris en Lisanne hadden de taalmap tot hun beschikking en het internet op de taalschool. Nogmaals als je gewoon Googled vind je er niks over.

Dat Kris en Lisanne dat wel wisten komt imo door Feliciano die zij spraken op 1 april toen zij hun excursies bij hem boekten.
Dat verklaard voor mij waarom Lisanne zo 2x poseeert.

En Bladwijzer, kijk AFK nog even een keertje. Het staat letterlijk in beeld beschreven dat je beide oceanen kunt zien
pi_152861865
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:48 schreef jackie12 het volgende:
Dat Kris en Lisanne dat wel wisten komt imo door Feliciano die zij spraken op 1 april toen zij hun excursies bij hem boekten.
Dat verklaard voor mij waarom Lisanne zo 2x poseeert.
Kris en Lisanne waren van zaterdagmiddag 29-03 tot dinsdagochtend 01-04 in Boquete en moeten daar meer mensen gesproken hebben dan Feliciano (barman Nelvis, Eileen, Sigrid, Myriam, andere studenten?). Zelfs in Bocas hadden ze mensen kunnen spreken met de vraag "we willen in de weekenden leuke hikes maken, heb je tips voor Boquete?".

Ook over de Pianista, die Lisanne vast thuis al had opgezocht ("tot vervelens toe" zei Martijn erover). Ook de Lonely Planet vermeldt de Pianista. Misschien niet de beide oceanen, maar dat kunnen ze makkelijk van wie dan ook gehoord hebben, hoeft niet van Feliciano geweest te zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152861936
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:48 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee. Hij valt wel eens uit als ik in het donker foto's maak. Dat ga ik dit weekend nog wat uitgebreider testen.

[..]

Ja, je kan meteen verder.
Dus waarschijnlijk door de flitser? Als hij direct uitvalt na het maken van de foto kan dat best slecht zijn voor de SD-kaart.. Let er op of hij al die foto's wel opslaat.
pi_152862016
De ouders wisten het van Feliciano (zie AFK)
Kris en Lisanne spreken Feliciano op 1 april toen ze hun tours boekten.

Wat is dan het meest logisch?

Dat jij de barman of Myriam of Eileen of weet ik veel wie denkt dat mag.
Ik denk Feliciano :)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:01:43 #73
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152862018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:23 schreef Physsic het volgende:

Top! Dat heb je geen mislukte camera gekocht. :D
Ik heb video's opgenomen met een Class 2 kaart. Geen probleem. Maar iedere camera individueel kan ook weer zijn eigenaardigheden hebben. Hoge luchtvochtigheid kan elektronica wat meer dwarszitten sowieso.

Maar ik zie geen problemen om met deze firmware video's op te nemen, op welke kaart dan ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:28 schreef 11en30 het volgende:
En op de andere foto's? Ook van K?
Op 491 is er geen gezicht van Kris herkend, Single Point Autofocus.

Op 505 en 507 is er ook geen gezicht van Kris herkend, 9 vlaks Multi Point AF.

Op 508 was er ook geen gezichtsherkenning van Kris, Single Point AF.

Dus dat is wel markant allemaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:32 schreef jackie12 het volgende:
Dit kan wel via een PC?
Wat je kunt doen met een PC is, met de software ExifTool het archiefnummer van de foto veranderen.

Als jij van foto 510 dan 500 wil maken, klik je op het tabblad "EXIFTOOL DIRECT".

En geef je het volgende commando in:
-MakerNotes: FileNumber=102-0500

Het programma geeft zelf voorbeelden van aanpassingen, dus je hoeft geen expert te zijn.

Als je de volgorde of nummering wil aanpassen, door metadata te importeren van een andere foto met nummer 102-500 op de pc, die je hebt voorbereid, dan kan dat ook binnen ExifTool.

Alleen krijg je dan wat waarden erbij in de XMP sectie, dat het programma dingen veranderd heeft. Dan zul je ook weer moeten uitzoeken hoe je die moet verwijderen.

Zaken als tijd, datum, camera type en cameratechnische zaken zoals lenstype zijn makkelijk te veranderen. Daar zal een fotograaf ook het meeste gebruik van maken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:05 schreef StaceySinger het volgende:
er heeft geen Face Detect Autofocus plaatsgevonden en er is één gezicht herkend ?
Stacey ik zal het wat scherper formuleren dan in mijn vorige post.

Bij 499 staat er WEL bij het veld

FacesDetected : 1

En toen stond de camera dus op SCN in de PORTRET modus. Maar volslagen raadselachtig heeft hij toen niet FaceDetect AutoFocus gedaan, waar de camera op stond ingesteld, maar verschenen er negen groene vierkanten in beeld waarbij de camera op zones 5 en 7 heeft scherpgesteld, met 5 als primaire zone.

Als je dus zoekt naar een foto waar de data en het beeld (een niet te missen gezicht van Lisanne om op scherp te stellen, wat prioriteit heeft) niet 1-2-3 stroken, is deze het wel.

Mede ook omdat als je SCN - PORTRET selecteert op de camera, je in de metadata in de sectie MAKERNOTES het veld People zult aantreffen.

En in de EXIF sectie, staat dan achter Scene Capture de waarde Portrait.

Maar zowel bij img_499 als img_500 staat achter Scene Capture de waarde Standard.
pi_152862023
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kris en Lisanne waren van zaterdagmiddag 29-03 tot dinsdagochtend 01-04 in Boquete en moeten daar meer mensen gesproken hebben dan Feliciano (barman Nelvis, Eileen, Sigrid, Myriam, andere studenten?). Zelfs in Bocas hadden ze mensen kunnen spreken met de vraag "we willen in de weekenden leuke hikes maken, heb je tips voor Boquete?".

Ook over de Pianista, die Lisanne vast thuis al had opgezocht ("tot vervelens toe" zei Martijn erover). Ook de Lonely Planet vermeldt de Pianista. Misschien niet de beide oceanen, maar dat kunnen ze makkelijk van wie dan ook gehoord hebben, hoeft niet van Feliciano geweest te zijn.
De kans is erg groot dat ze geinformeerd zijn door F. Het staat immers zo in La Prensa.
We weten dat F de meiden had ontmoet/gesproken en als Pianista specialist, slaat hij dit pad echte niet over als hem wat wordt gevraagd.
pi_152862042
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dus waarschijnlijk door de flitser? Als hij direct uitvalt na het maken van de foto kan dat best slecht zijn voor de SD-kaart.. Let er op of hij al die foto's wel opslaat.
Ik wil die punten van die kaart graag in de lijst zetten, maar kan jij dan eenzelfde format maken als de andere punten, met verschillende antwoorden, dan gaat ie erin.

Op basis van die fotozoom van het kaartje op de TVN-2-foto vaststellen welk (type) kaartje ze hadden, lijkt me trouwens net iets teveel aanname, imo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152862098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:01 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De kans is erg groot dat ze geinformeerd zijn door F. Het staat immers zo in La Prensa.
Weet je nog welk artikel? Zou zeg maar goed zijn dat zeg maar duidelijk in de Lijst Kloothommel zeg maar te hebben zeg maar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152862122
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:01 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De kans is erg groot dat ze geinformeerd zijn door F. Het staat immers zo in La Prensa.
We weten dat F de meiden had ontmoet/gesproken en als Pianista specialist, slaat hij dit pad echte niet over als hem wat wordt gevraagd.
Maar hij zegt zelf ze niet gesproken te hebben. :?
pi_152862155
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weet je nog welk artikel? Zou zeg maar goed zijn dat zeg maar duidelijk in de Lijst Kloothommel zeg maar te hebben zeg maar.
Halloooo, zeg het maar
pi_152862251
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Maar hij zegt zelf ze niet gesproken te hebben. :?
Durante la noche del pasado miércoles, este medio logró entrevistar a Feliciano González, el guía que había sido contactado por la escuela donde iban a estudiar español Kris y Lisanne para que las orientara en el sendero El Pianista
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html
pi_152862321
Plus de vondst van ootje:
http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment558650

waarin F zelf zegt dat hij ze had gezien en ze 2 excuries bij hem hadden geboekt. Je kunt niet boeken met ogen alleen, daar komt ook praten aan te pas.

Waar blijft de 3e excursie waar HK over sprak? Die noemt F niet.
pi_152862335
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Durante la noche del pasado miércoles, este medio logró entrevistar a Feliciano González, el guía que había sido contactado por la escuela donde iban a estudiar español Kris y Lisanne para que las orientara en el sendero El Pianista
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html
Gracias.

A continuación, junto con Eileen quien tenía solo tres días de vivir en Boquete y ya se fue de Panamá, fueron a Spanish By The River donde encontraron en la computadora de la empresa los datos completos.

Poco antes de las 9:30 p.m., ambos regresaron a la Policía y pusieron la denuncia.


Dus:

- Eileen woonde pas 3 dagen (!) in Boquete (dus kwam op dezelfde dag aan als Kris en Lisanne??)
- die uitspraak van die computer "los datos completos" lijkt me journalistieke vrijheid (de computer was op 22 mei -de datum van het artikel- nog bij de politie in Nederland)
- ze deden net voor 21:30 aangifte, dus niet om 19:30 zoals we in de tijdlijn hebben staan
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152862340
Jackie kijk en vooral luister jij de AFK nog eens goed.
Dan zul je horen dat F alleen beaamt dat je de Carabian kan zien.
Het is volgens mij een misverstand dat je beide oceanen kan zien daar. Dat kan alleen op Baru.
pi_152862372
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:14 schreef bladwijzer het volgende:

Jackie kijk en vooral luister jij de AFK nog eens goed.
Dan zul je horen dat F alleen beaamt dat je de Carabian kan zien.
Het is volgens mij een misverstand dat je beide oceanen kan zien daar. Dat kan alleen op Baru.
waarom haal je die foto weg ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152862381
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:29 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wel volgens de betere foto's van toeristen met gids.

En volgens de baas van de berg (2:03).

Wat ik er van maak is dat hij de Caribische richting en de richting van de Pacific aanwijst
pi_152862408
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:14 schreef bladwijzer het volgende:
Dan zul je horen dat F alleen beaamt dat je de Carabian kan zien.
Het is volgens mij een misverstand dat je beide oceanen kan zien daar.
:?

We zien sowieso de Pacific, die ligt achter/naast Kris (_iPhone).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152862429
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gracias.

A continuación, junto con Eileen quien tenía solo tres días de vivir en Boquete y ya se fue de Panamá, fueron a Spanish By The River donde encontraron en la computadora de la empresa los datos completos.

Poco antes de las 9:30 p.m., ambos regresaron a la Policía y pusieron la denuncia.


Dus:

- Eileen woonde pas 3 dagen (!) in Boquete (dus kwam op dezelfde dag aan als Kris en Lisanne??)
- die uitspraak van die computer "los datos completos" lijkt me journalistieke vrijheid (de computer was op 22 mei -de datum van het artikel- nog bij de politie in Nederland)
- ze deden net voor 21:30 aangifte, dus niet om 19:30 zoals we in de tijdlijn hebben staan
- Nee, er staat dat ze nog maar 3 dagen in Boquete zou blijven.
- En de datos in de PC, gaan over hun persoonsgegevens die nodig waren bij de politieaangifte.
- Ze zijn 2x naar de politie geaan, om 19.30, zonder gegevens en op dat moment konden ze niet worden geholpen en nog eens om 21.30 met persoonsgegeven.
pi_152862432
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waarom haal je die foto weg ?
Ik was bezig een bericht te maken toen ik tussendoor Jackie quote, toen kwam het bij elkaar in een bericht. Dat was niet de bedoeling, met dat andere ben ik nog bezig
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:18:26 #88
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152862435
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:14 schreef RapaNui het volgende:
Plus de vondst van ootje:
http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment558650

waarin F zelf zegt dat hij ze had gezien en ze 2 excuries bij hem hadden geboekt. Je kunt niet boeken met ogen alleen, daar komt ook praten aan te pas.

Waar blijft de 3e excursie waar HK over sprak? Die noemt F niet.
Misschien kon hij donderdag niet en hebben k&L een andere gids geregeld met E.
pi_152862470
dit moet er ook in de buurt zijn :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152862510
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:18 schreef RapaNui het volgende:

[..]

- Nee, er staat dat ze nog maar 3 dagen in Boquete zou blijven.
Ok, dat kan je er ook in lezen. "ze had 3 dagen in Boquete te wonen/leven" of "ze had 3 dagen dat ze in Boquete woonde/leefde".

quote:
- En de datos in de PC, gaan over hun persoonsgegevens die nodig waren bij de politieaangifte.
Nee hier gaat het specifiek om de gegevens op de computadora van de taalschool. Die lag op dat moment in Nederland.
quote:
- Ze zijn 2x naar de politie geaan, om 19.30, zonder gegevens en op dat moment konden ze niet worden geholpen en nog eens om 21.30 met persoonsgegeven.
Ah, dat verklaart het.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152862534
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:14 schreef bladwijzer het volgende:

Jackie kijk en vooral luister jij de AFK nog eens goed.
Dan zul je horen dat F alleen beaamt dat je de Carabian kan zien.
Het is volgens mij een misverstand dat je beide oceanen kan zien daar. Dat kan alleen op Baru.
Volgens verschillende bronnen kun je vanaf sommige punten op de CD beide oceanen zien. Of dat correct is, mag joost weten. Waar het om gaat, is dat het iig zo wordt verkocht door gidsen en hun reclame.

Vanaf Baru kun je niet alleen beide kusten zien, maar kun je ook de zon aan beide (west+oost) kusten tegelijk in de zee zien ondergaan. Dát is het unieke van Baru.
pi_152862564
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:21 schreef RapaNui het volgende:
kun je ook de zon aan beide (west+oost) kusten tegelijk in de zee zien ondergaan. Dát is het unieke van Baru.
Een unieke plek op Aarde dan. De zon tegelijk in het westen en het oosten zien?

Of bedoel je dat je vanaf de Barú de zon in het oosten boven de Caribische Zee kan zien opkomen, 's ochtends en 's avonds weer in de Pacifische Oceaan kan zien verdwijnen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152862620
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Of bedoel je dat je vanaf de Barú de zon in het oosten boven de Caribische Zee kan zien opkomen, 's ochtends en 's avonds weer in de Pacifische Oceaan kan zien verdwijnen?
Is dat waarom er veel op Baru wordt overnacht?
pi_152862646
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Is dat waarom er veel op Baru wordt overnacht?
Voor de zonsopgang wel, heb ik gelezen. Hoeveel mensen daar een hele dag blijven weet ik niet, maar het lijkt me een goede verklaring om daar te overnachten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152862671
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor de zonsopgang wel, heb ik gelezen. Hoeveel mensen daar een hele dag blijven weet ik niet, maar het lijkt me een goede verklaring om daar te overnachten.
Als je er toch al bent 's avonds voor de overnachting kun je de zonsondergang ook wel even meepikken toch? ;)
pi_152862678
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, dat kan je er ook in lezen. "ze had 3 dagen in Boquete te wonen/leven" of "ze had 3 dagen dat ze in Boquete woonde/leefde".

[..]

Nee hier gaat het specifiek om de gegevens op de computadora van de taalschool. Die lag op dat moment in Nederland.

[..]

Ah, dat verklaart het.
Op dat moment stond de PC nog op de school. Dat moment=2 april, de dag dat ze aangifte gingen doen.

Al no tener los datos exactos de las muchachas.... donde encontraron en la computadora de la empresa los datos completos. Het gaat om de persoonsgegevens die nodig waren voor de aangifte.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:27:23 #97
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152862680
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor de zonsopgang wel, heb ik gelezen. Hoeveel mensen daar een hele dag blijven weet ik niet, maar het lijkt me een goede verklaring om daar te overnachten.
Je kunt ook heenlopen, de zonsondergang zien, slapen zonsopgang zien en teruglopen. Dat scheelt wat tijd
pi_152862712
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een unieke plek op Aarde dan. De zon tegelijk in het westen en het oosten zien?

Of bedoel je dat je vanaf de Barú de zon in het oosten boven de Caribische Zee kan zien opkomen, 's ochtends en 's avonds weer in de Pacifische Oceaan kan zien verdwijnen?
O chips, ik bedoel noord en zuidkust!!!!! Als de zon in het westen ondergaat!!!!
pi_152862715
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:7 is dat wel de helft? Dat is ook weer een inschatting, klonen meer gerekend of hebben die geen stemrecht?
En wat doen we het stemrecht van de meelezers, trollen en hebben de oud gediende hier meer stemrecht dan een nieuwe poster? :7
Ik doe niet aan dat gezeur over trollen en clonen. En er is geen stemrecht, zolang iets niet bewezen is en de meningen verschillen moet dat ook op die manier in de OP staan.
pi_152862752
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:28 schreef bladwijzer het volgende:

[..]
, zolang iets niet bewezen is en de meningen verschillen moet dat ook op die manier in de OP staan.
pi_152862797
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik wil die punten van die kaart graag in de lijst zetten, maar kan jij dan eenzelfde format maken als de andere punten, met verschillende antwoorden, dan gaat ie erin.

Op basis van die fotozoom van het kaartje op de TVN-2-foto vaststellen welk (type) kaartje ze hadden, lijkt me trouwens net iets teveel aanname, imo.
Die kaartjes gaan niet hoger dan Class 4. Daarna worden ze zilvergrijs en heten ze ultra. Daadwerkelijk alles komt overeen met een SanDisk kaartje. Of het moet zo zijn dat iemand die kaartjes grotendeels heeft nagemaakt, maar lijkt me niet dat die dan hier verkocht mogen worden.
pi_152862900
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:28 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik doe niet aan dat gezeur over trollen en clonen. En er is geen stemrecht, zolang iets niet bewezen is en de meningen verschillen moet dat ook op die manier in de OP staan.
ik stel voor dat Matador helemaal niet meer aan de Op komt :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152862906
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:19 schreef StaceySinger het volgende:
dit moet er ook in de buurt zijn :)

[ afbeelding ]
ja :)
BNW / Kris & Lisanne #209 - De geplande expedities naar Boquete
pi_152862963
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik stel voor dat Matador helemaal niet meer aan de Op komt :7
Ik had het niet over mata met deze reactie maar over jouw onzinnige fotocollage
pi_152862985
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:37 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik had het niet over mata met deze reactie maar over jouw onzinnige fotocollage
wat is er onzinnig aan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:40:11 #106
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152863006
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:37 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik had het niet over mata met deze reactie maar over jouw onzinnige fotocollage
gelijke monniken, gelijke kappen.

wordt een beetje dezelfde discussie als over de video
pi_152863025
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die kaartjes gaan niet hoger dan Class 4. Daarna worden ze zilvergrijs en heten ze ultra. Daadwerkelijk alles komt overeen met een SanDisk kaartje. Of het moet zo zijn dat iemand die kaartjes grotendeels heeft nagemaakt, maar lijkt me niet dat die dan hier verkocht mogen worden.
:? Er zijn toch tientallen soorten SD-kaartjes van andere (Chinese) makelij?

De kleur kan kloppen, dat weet ik niet, maar Perico en Domnivoor geven aan dat ze het met verschillende kaartjes (Class) zonder problemen konden vastleggen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152863060
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:37 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik had het niet over mata met deze reactie maar over jouw onzinnige fotocollage
Het staat er nu duidelijk dat het het werk van FOK!kers is.

De tijdlijn is ook geupdate met de link van RapaNui en ik heb de oproeptijden toegevoegd eraan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152863114
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:14 schreef bladwijzer het volgende:

Jackie kijk en vooral luister jij de AFK nog eens goed.
Dan zul je horen dat F alleen beaamt dat je de Carabian kan zien.
Het is volgens mij een misverstand dat je beide oceanen kan zien daar. Dat kan alleen op Baru.
Zet AFK stil na 9.26 min en daar staat in beeld geschreven:

"Op de top kun je bij mooi weer zowel de Caribische Zee als de Stille Oceaan zien"
pi_152863190
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zet AFK stil na 9.26 min en daar staat in beeld geschreven:

"Op de top kun je bij mooi weer zowel de Caribische Zee als de Stille Oceaan zien"
Waarom is het voor jou zo zeker dat K&L dit wisten?
Wat is de relevantie precies?
Make my day!
pi_152863213
Ah, de firmware update werkte niet altijd, omdat de accuproblemen blijkbaar niet (alleen?) aan de firmware lag.




Bron: Canon

@Domni
Welk nummertje heb jij daar? :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Physsic op 22-05-2015 19:52:07 ]
pi_152863236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:45 schreef Physsic het volgende:
Ah, de firmware update werkte niet altijd, omdat de accuproblemen blijkbaar niet (alleen?) aan de firmware lag.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bron: Canon
Top weer. ^O^

Maar filmen kan dus gewoon en zou in het geval van Lisanne ook een mogelijkheid moeten zijn geweest?

Dat zou wel een doorbraak zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152863252
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:01 schreef Perico het volgende:

Wat je kunt doen met een PC is, met de software ExifTool het archiefnummer van de foto veranderen.

Als jij van foto 510 dan 500 wil maken, klik je op het tabblad "EXIFTOOL DIRECT".

En geef je het volgende commando in:
-MakerNotes: FileNumber=102-0500

Het programma geeft zelf voorbeelden van aanpassingen, dus je hoeft geen expert te zijn.

Als je de volgorde of nummering wil aanpassen, door metadata te importeren van een andere foto met nummer 102-500 op de pc, die je hebt voorbereid, dan kan dat ook binnen ExifTool.

Alleen krijg je dan wat waarden erbij in de XMP sectie, dat het programma dingen veranderd heeft. Dan zul je ook weer moeten uitzoeken hoe je die moet verwijderen.

Zaken als tijd, datum, camera type en cameratechnische zaken zoals lenstype zijn makkelijk te veranderen. Daar zal een fotograaf ook het meeste gebruik van maken.
En als dit gedaan zou zijn is dit dan te ontdekken of is dit compleet te maskeren?
quote:
Stacey ik zal het wat scherper formuleren dan in mijn vorige post.

Bij 499 staat er WEL bij het veld

FacesDetected : 1

En toen stond de camera dus op SCN in de PORTRET modus. Maar volslagen raadselachtig heeft hij toen niet FaceDetect AutoFocus gedaan, waar de camera op stond ingesteld, maar verschenen er negen groene vierkanten in beeld waarbij de camera op zones 5 en 7 heeft scherpgesteld, met 5 als primaire zone.

Als je dus zoekt naar een foto waar de data en het beeld (een niet te missen gezicht van Lisanne om op scherp te stellen, wat prioriteit heeft) niet 1-2-3 stroken, is deze het wel.

Mede ook omdat als je SCN - PORTRET selecteert op de camera, je in de metadata in de sectie MAKERNOTES het veld People zult aantreffen.

En in de EXIF sectie, staat dan achter Scene Capture de waarde Portrait.

Maar zowel bij img_499 als img_500 staat achter Scene Capture de waarde Standard.
^O^ ^O^
pi_152863278
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:? Er zijn toch tientallen soorten SD-kaartjes van andere (Chinese) makelij?

De kleur kan kloppen, dat weet ik niet, maar Perico en Domnivoor geven aan dat ze het met verschillende kaartjes (Class) zonder problemen konden vastleggen.
Domnivoor heeft alleen nog Class 10 gebruikt.

Verder zeg ik alleen wat Canon zelf over deze camera in de handleiding zet. Nee, het is niet zo dat je geen foto's kan maken met een Class 2 kaartje, maar je hebt wel kans op problemen met fotoburst/hdvideo.
pi_152863282
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zet AFK stil na 9.26 min en daar staat in beeld geschreven:

"Op de top kun je bij mooi weer zowel de Caribische Zee als de Stille Oceaan zien"
Ja die zie ik wel natuurlijk. Daarom zeg ik tegen jou, luister vooral even goed wat er gezegd wordt. Dat is wat anders nl., op het moment dat de vader van K bevestiging van F zoekt hebben ze het alleen over de Caraibian.
pi_152863385
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:? Er zijn toch tientallen soorten SD-kaartjes van andere (Chinese) makelij?

De kleur kan kloppen, dat weet ik niet, maar Perico en Domnivoor geven aan dat ze het met verschillende kaartjes (Class) zonder problemen konden vastleggen.
Look-a-likes heb ik nog niet gevonden.


pi_152863433
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Look-a-likes heb ik nog niet gevonden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kaartje op de TVN-2 foto lijkt me anders zwart (heb ook zwarte en blauwe SD-kaartjes) en niet blauw?

Werkt die camera met micro-SD en dan een adapter?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152863459
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?

We zien sowieso de Pacific, die ligt achter/naast Kris (_iPhone).
Ik weet niet zeker of ik daar een oceaan zie, jij wel?
pi_152863469
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

gelijke monniken, gelijke kappen.

wordt een beetje dezelfde discussie als over de video
die gaat er ook uit :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152863538
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:45 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom is het voor jou zo zeker dat K&L dit wisten?
Wat is de relevantie precies?
Ten eerste roep ik al bijna een jaar dat Feliciano Kris en Lisanne WEL heeft gesproken in de ochtend van 1 april.
Mede daar is mijn scenario op gebaseerd.

Hoe vaak heb ik hier moeten horen dat ze hem niet hadden gesproken?

Nu ik heb aangetoond dat dat niet klopt maakt dat mijn gedachtes alleen maar sterker.

Mocht blijken dat Lisanne inderdaad op de 2 foto's poseert voor de Caribische Zee en de Grote Oceaan dan zie ik daar een aanwijzing voor dat ze niet alleen waren.
Want niet alleen hoe wisten ze dat maar ook hoe wist ze waar ze moest staan?

Hoe wisten Kris en Lisanne uberhaupt dat ze op de top waren? Om dat 100% zeker te weten zullen ze ook een stukje hebben moeten doorlopen om zeker te weten dat het pad niet nog verder omhoog liep.

Ik klink vandaag misschien heel stellig maar door Perico's werk van 6 seconden, mijn eigen onderzoek naar het gelul van alleen "hola" maar gewoon de excursies hebben geboekt op 1 april (ook jij dank RapaNui) wordt het hele plaatje wat ik had steeds duidelijker
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:55:05 #121
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152863545
Even weer een berichtje voor algehele consumptie. De regel van het 'niet lapohunten' wordt door menigeen weer aan de laars gelapt. Dus bij deze weer even een herinnering om niet meer te lapohunten. Dank!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_152863549
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:52 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of ik daar een oceaan zie, jij wel?
Ik ook niet.
Ik begrijp daarom ook niet waarom het relevant is of K&L dit allemaal wisten.
Make my day!
pi_152863620
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:55 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Ik begrijp daarom ook niet waarom het relevant is of K&L dit allemaal wisten.
Jackie bedoelt volgens mij dat ze met iemand samen moeten zijn geweest om dat te weten.

Maar we weten helemaal niet of ze dat wisten en of het uberhaupt zo is.
pi_152863641
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kaartje op de TVN-2 foto lijkt me anders zwart (heb ook zwarte en blauwe SD-kaartjes) en niet blauw?

Werkt die camera met micro-SD en dan een adapter?
Mij leek het gewoon blauw. De linker- en bovenzijde inderdaad wat donkerder. Er zijn wel zwarte, adapter SanDisk kaartjes met een blauw sticker, maar wat op die sticker staat matched dan niet met de foto.
pi_152863656
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:52 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of ik daar een oceaan zie, jij wel?
Niet op de foto, door de compressie en afstand.

Maar in de verte achter de heuvels en het vlakke land van Chiriquí moet je daar in het echt zeker de oceaan kunnen zien (zwarte pijl naar het zuiden):

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152863708
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ten eerste roep ik al bijna een jaar dat Feliciano Kris en Lisanne WEL heeft gesproken in de ochtend van 1 april.
Mede daar is mijn scenario op gebaseerd.

Hoe vaak heb ik hier moeten horen dat ze hem niet hadden gesproken?

Nu ik heb aangetoond dat dat niet klopt maakt dat mijn gedachtes alleen maar sterker.

Mocht blijken dat Lisanne inderdaad op de 2 foto's poseert voor de Caribische Zee en de Grote Oceaan dan zie ik daar een aanwijzing voor dat ze niet alleen waren.
Want niet alleen hoe wisten ze dat maar ook hoe wist ze waar ze moest staan?

Hoe wisten Kris en Lisanne uberhaupt dat ze op de top waren? Om dat 100% zeker te weten zullen ze ook een stukje hebben moeten doorlopen om zeker te weten dat het pad niet nog verder omhoog liep.

Ik klink vandaag misschien heel stellig maar door Perico's werk van 6 seconden, mijn eigen onderzoek naar het gelul van alleen "hola" maar gewoon de excursies hebben geboekt op 1 april (ook jij dank RapaNui) wordt het hele plaatje wat ik had steeds duidelijker
Je hebt niets aangetoond maar aangenomen.

K en L kunnen de tours makkelijk net zoals gebruikelijk is, door de taalschool hebben laten boeken.
Die weten welke gids het beste voor welke tour is, welke beschikbaar is en redelijk in prijs.
Ook wisten ze dan zeker niet met een beunhaas op pad te gaan.
pi_152863819
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Jackie bedoelt volgens mij dat ze met iemand samen moeten zijn geweest om dat te weten.

Maar we weten helemaal niet of ze dat wisten en of het uberhaupt zo is.
Ja precies. De foto's tonen ook op geen enkele manier aan dat ze dat geweten hebben. Dat zijn allemaal aannames.
Make my day!
pi_152863879
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:03 schreef agter het volgende:

[..]

Ja precies. De foto's tonen ook op geen enkele manier aan dat ze dat geweten hebben.
Misschien dat die van 13:06 (weer 2 stuks, weer 4-13 sec na elkaar) wel van de Caribische kant van de Mirador waren, maar die _503 en _504 hebben we niet. -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152864163
Ik denk dat gids F (en andere gidsen ook) het deel van de administratie voor het boeken van studenten van de taalschool uit handen gegeven heeft aan de taalschool. Dat is veel handiger dan wanneer alle studenten zelf gaan bellen en dat is dan nog afgezien van de taalproblemen.
Niet alle studenten spreken vloeiend Spaans of Engels en ook het Engels van de gidsen is niet super.
Luister maar naar F in de video AFK, af en toe heel moeilijk te volgen. Stel je dat eens voor in talloze telefoongesprekken met studenten uit alle landen die een tour willen boeken.
Het lijkt mij dat het gangbaar is dat de taalschool de tours op verzoek van de studenten boekt en dat K en L dat ook zo hebben gedaan.
pi_152864187
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:54 schreef jackie12 het volgende:
Hoe wisten Kris en Lisanne uberhaupt dat ze op de top waren? Om dat 100% zeker te weten zullen ze ook een stukje hebben moeten doorlopen om zeker te weten dat het pad niet nog verder omhoog liep.
Dat hoeft ook helemaal niet:
- splitsing Pianista/Horquetrail -> start Klim (zet ik op 12:02 door _491)
- stuk door het bos, barranco tegenkomen (12:42, 2 foto's) en dan weer door het steile, dichte bos over het smalle pad (waar ze in AFK die koeien tegenkomen) en dan kom je eindelijk uit bij een open plekje die uitzichten biedt. Dan maak je foto's. Ze kwamen er daarna pas achter dat het de "top" was; vanaf de Mirador over "dat pad dat ze niet hadden moeten nemen" (dixit NOS-mevrouw) gaat het eerst weer flink steil naar beneden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152864201
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:15 schreef bladwijzer het volgende:
Ik denk dat gids F (en andere gidsen ook) het deel van de administratie voor het boeken van studenten van de taalschool uit handen gegeven heeft aan de taalschool. Dat is veel handiger dan wanneer alle studenten zelf gaan bellen en dat is dan nog afgezien van de taalproblemen.
Niet alle studenten spreken vloeiend Spaans of Engels en ook het Engels van de gidsen is niet super.
Luister maar naar F in de video AFK, af en toe heel moeilijk te volgen. Stel je dat eens voor in talloze telefoongesprekken met studenten uit alle landen die een tour willen boeken.
Het lijkt mij dat het gangbaar is dat de taalschool de tours op verzoek van de studenten boekt en dat K en L dat ook zo hebben gedaan.
Dat zal wel moeten, want als hij daar aan het wandelen is, heeft hij geen bereik..
Make my day!
pi_152864226
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:15 schreef bladwijzer het volgende:
Ik denk dat gids F (en andere gidsen ook) het deel van de administratie voor het boeken van studenten van de taalschool uit handen gegeven heeft aan de taalschool. Dat is veel handiger dan wanneer alle studenten zelf gaan bellen en dat is dan nog afgezien van de taalproblemen.
Niet alle studenten spreken vloeiend Spaans of Engels en ook het Engels van de gidsen is niet super.
Luister maar naar F in de video AFK, af en toe heel moeilijk te volgen. Stel je dat eens voor in talloze telefoongesprekken met studenten uit alle landen die een tour willen boeken.
Het lijkt mij dat het gangbaar is dat de taalschool de tours op verzoek van de studenten boekt en dat K en L dat ook zo hebben gedaan.
Ja, dat, of dat Feliciano maandag 31 maart al de excursies face-to-face met Kris en Lisanne geboekt heeft, dat denk ik eerder.

Op 1 april groette hij de meiden en in de NeX-video zegt hij dat hij ze alleen kort zag die ochtend. Hij kende ze dus al.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:17 schreef agter het volgende:

[..]

Dat zal wel moeten, want als hij daar aan het wandelen is, heeft hij geen bereik..
En een heeeel goed punt. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152864273
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:01 schreef Perico het volgende:
FaceDetect AutoFocus gedaan, waar de camera op stond ingesteld, maar verschenen er negen groene vierkanten in beeld
en waar verschenen die negen vakken ?
want FaceDetect AutoFocus = centrum midden
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:24:05 #134
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152864349
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:46 schreef jackie12 het volgende:
En als dit gedaan zou zijn is dit dan te ontdekken of is dit compleet te maskeren?
Als ik het fotonummer aanpas in de metadata, of de tijd en datum, is dat niet door het NFI te achterhalen.

Als zij die foto's binnenhalen, geeft hun PC het bestand een nieuwe creatiedatum en tijd voor (even voor het gemak) Windows verkenner, namelijk het tijdstip waarop zij die kaart uitlezen.

De tijd waarop de foto is gemaakt en weggeschreven origineel op de camera, blijft wel intact in de data.

Andersom blijft het moeilijk te bepalen, of de data overeenkomen met het beeld van de foto dat je ziet.

Je kunt moeilijk zeggen: ja, dit komt echt overeen met img_500:

AFAreaWidths : 188 0 -224 -200 -31364 0 -3380 -1 -18204
AFAreaHeights : 188 -224 -1 52 17521 -3380 0 53 11411
AFAreaXPositions : -374 8890 8909 8948 9224 9610 10088 -264 0
AFAreaYPositions : 388 8898 8927 9047 9400 9924 -260 1024 1


Of: die sluitertijd lijkt me verdacht, of die focusafstand deugt niet...

Alleen, wat ik in mijn vorige post aangaf, over categorieen die echt niet kloppen, dat "portret" plots "standaard" is, of dat er geen FaceDetect Autofocus op Lisanne is toegepast op 499... daar kun je wel wat mee, als non-TNO fotolab expert.
pi_152864427
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:03 schreef agter het volgende:

[..]

Ja precies. De foto's tonen ook op geen enkele manier aan dat ze dat geweten hebben. Dat zijn allemaal aannames.
De foto’s tonen wel aan dat ze begrepen op de “top” van de Pianista te zijn.

Hun houding laat zien daar enthousiast over te zijn. Zo, we zijn er!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:27:21 #136
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152864437
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:21 schreef StaceySinger het volgende:
en waar verschenen die negen vakken ?
want FaceDetect AutoFocus = centrum midden
Ik vermoed gecentreerd, maar dan wel over 70% van het beeld of zoiets.

Maar in die SCN modus, gaat dat gezichtsherkenningsvierkantje als een bezetene dat gezicht na. Dat heeft absolute voorrang, dat is het DNA van die camera. Dus je verwacht dan, dat scherpstellen op het gezicht een ABC-tje is.
pi_152864520
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:27 schreef gynaika het volgende:

[..]

De foto’s tonen wel aan dat ze begrepen op de “top” van de Pianista te zijn.

Hun houding laat zien daar enthousiast over te zijn. Zo, we zijn er!
In elk geval 'een top'. Geen idee of ze wisten dat het 'de top' was.
Make my day!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:31:33 #138
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152864560
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:15 schreef bladwijzer het volgende:
Ik denk dat gids F (en andere gidsen ook) het deel van de administratie voor het boeken van studenten van de taalschool uit handen gegeven heeft aan de taalschool. Dat is veel handiger dan wanneer alle studenten zelf gaan bellen en dat is dan nog afgezien van de taalproblemen.
Niet alle studenten spreken vloeiend Spaans of Engels en ook het Engels van de gidsen is niet super.
Luister maar naar F in de video AFK, af en toe heel moeilijk te volgen. Stel je dat eens voor in talloze telefoongesprekken met studenten uit alle landen die een tour willen boeken.
Het lijkt mij dat het gangbaar is dat de taalschool de tours op verzoek van de studenten boekt en dat K en L dat ook zo hebben gedaan.
Volgens mij heb ik hier nu al 3x een mailwisseling met FG gepost, waarin hijzelf schrijft samen met K&L de tours te hebben geboekt....
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:35:30 #139
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152864676
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:15 schreef bladwijzer het volgende:
Ik denk dat gids F (en andere gidsen ook) het deel van de administratie voor het boeken van studenten van de taalschool uit handen gegeven heeft aan de taalschool. Dat is veel handiger dan wanneer alle studenten zelf gaan bellen en dat is dan nog afgezien van de taalproblemen.
Niet alle studenten spreken vloeiend Spaans of Engels en ook het Engels van de gidsen is niet super.
Luister maar naar F in de video AFK, af en toe heel moeilijk te volgen. Stel je dat eens voor in talloze telefoongesprekken met studenten uit alle landen die een tour willen boeken.
Het lijkt mij dat het gangbaar is dat de taalschool de tours op verzoek van de studenten boekt en dat K en L dat ook zo hebben gedaan.
Administratie, door de taalschool laten doen? Door wie?
Handje contantje, denk ik.
pi_152864732

- hier wordt gezegd dat Sigrid "de masseuse" een Duitse was, maar haar tenenkrommende Spaans klinkt typisch Nederlands...
- 2:50-3:06 :

"ze begonnen plannen te maken om tours te doen en ze kwamen hier [bij mij] met de intentie om de Pianista op te gaan"

Dus Sigrid wist van de plannen om de Pianista te gaan doen [dus hebben ze het erover gehad met haar].

Die video zit wel vol fouten, maar goed. Meest grappige is die beelden van die matrassen met de tekst "ze hadden alles om te overnachten". _O- _O-


Op 1:37 zegt de politie al dat "een ongeluk ten gevolge van een val" de meest waarschijnlijke verklaring is.

Hier komt Feliciano aan het woord >2:20 :

- "Ze zouden gevonden moeten zijn, zeker binnen een week"
- "Door natuurlijke factoren als gieren, delen van hun bezittingen, wat dan ook, ze zouden gevonden moeten zijn"
- "Er zou iets moeten zijn, deelname van "la gente" [=derden!], iets"

Politie, 2e hypothese:
- "aangevallen door derden"

Commentaar:
- "dan zouden er meer derden moeten zijn; meiden waren lang"

Politie:
- "het is zoals bij elke verdwijning heel belangrijk te weten waar en door wie [en hoe laat!] ze voor het laatst zijn gezien"
- "we kunnen geen conclusies trekken, want we hebben geen sporen"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:37:37 #141
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152864738
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat, of dat Feliciano maandag 31 maart al de excursies face-to-face met Kris en Lisanne geboekt heeft, dat denk ik eerder.

Op 1 april groette hij de meiden en in de NeX-video zegt hij dat hij ze alleen kort zag die ochtend. Hij kende ze dus al.

[..]

En een heeeel goed punt. _O_
Als je brood verdient aan toeristen en je doet dat goed, dan begroet je elke mogelijke klant.
Dat is deel van reclame maken, met name op een locatie als een taalschool.

Buiten het feit dat hij zelf schrijft dat hij die tours met K&L geboekt heeft, is het toch een nette man en begroet je iemand. Die hoeft je toch niet te kennen?
pi_152864792
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:29 schreef agter het volgende:

[..]

In elk geval 'een top'. Geen idee of ze wisten dat het 'de top' was.
Zouden ze dan meerdere toppen verwacht hebben?

Ze wisten zo ongeveer hoelang de wandeling/klim moest gaan duren dus kon het niet missen dat dit de “top” was.
pi_152864803


  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:39:59 #144
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152864823
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:37 schreef El_Matador het volgende:

Die video zit wel vol fouten, maar goed. Meest grappige is die beelden van die matrassen met de tekst "ze hadden alles om te overnachten". _O- _O-

Jeetje, is dat Panamese humor?
pi_152865069
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:27 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik vermoed gecentreerd, maar dan wel over 70% van het beeld of zoiets.

Maar in die SCN modus, gaat dat gezichtsherkenningsvierkantje als een bezetene dat gezicht na. Dat heeft absolute voorrang, dat is het DNA van die camera. Dus je verwacht dan, dat scherpstellen op het gezicht een ABC-tje is.
Perico, kun je in alle 9 foto's die we direct van de pers hebben (dus niet de screencaps van _5xx, _543? en _iPhone) in de EXIF-data zien met welke camera-instelling de foto's zijn gemaakt? Misschien handig in een overzichtje in Excel of PowerPoint en anders gewoon in een post?

_491 - landscape - *instelling* - 12:03 - Kris met waterflesje [begin Klim?]
_493 - portrait - *instelling* - 12:42 - Barranco op de Klim
_499 - landscape - *instelling* - 13:00 - Lisanne S
_500 - landscape - *instelling* - 13:00 - Lisanne SE, duimpjes
_505 - portrait - *instelling* - 13:20 - Kris in de geul
_507 - portrait - *instelling* - 13:54 - Kris afdalend in Q1
_508 - landscape - *instelling* - 13:54 - Kris op steen in Q1
_542 - landscape - *instelling* - 08-04 - 01:38 - Gesteenteplatform met erosiegeul
_550 - portrait - *instelling* - 08-04 - 01:39 - Tak+zakjes op grote ronde steen
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152865122
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jeetje, is dat Panamese humor?
Nee, de video zit vol fouten. "Leonardo G., de gids die ze de volgende dag zou meenemen", die Sigrid die Duits zou zijn, hun leeftijd, etc.

Was al duidelijk toen we die video voor het eerst bespraken, maanden geleden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152865318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik hier nu al 3x een mailwisseling met FG gepost, waarin hijzelf schrijft samen met K&L de tours te hebben geboekt....
Een mailwisseling gepost? Die wil ik wel zien dan. Ik heb wel een post gezien van een mailwisseling met die man die F op zondag met 2 Hollandse meiden gezien had maar dat was niet de originele tekst er was een stukje bij gezet dat in het origineel niet zat. Of heb je een link?
pi_152865375
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:54 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Een mailwisseling gepost? Die wil ik wel zien dan. Ik heb wel een mailwisseing gezien van een mailwisseling met die man die F op zondag met d 2 Hollandse meiden gezien had maar dat was niet de originele tekst er was een stukje bij gezzet dat in het origineel niet zat. Of heb je een link?
ff wat topics terug lezen :Y
jij post pas een paar weekjes mee :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152865461
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ff wat topics terug lezen :Y
jij post pas een paar weekjes mee :)
Nee ik post al veel langer mee maar neem wel eens een pauze.
Ik weet welke post je bedoelt die bedoel ik ook met de toegevoegde tekst.
Ik vraag om een echte link naar de mailwissling zoals die naar mijn weten in Boquete.ning stond.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:05:01 #150
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152865679
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:58 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee ik post al veel langer mee maar neem wel eens een pauze.
Ik weet welke post je bedoelt die bedoel ik ook met de toegevoegde tekst.
Ik vraag om een echte link naar de mailwissling zoals die naar mijn weten in Boquete.ning stond.
nogmaals, geloof de vierde keer:
http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment558650

mailadres staat er nu bij, succes!
pi_152865810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nogmaals, geloof de vierde keer:
http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment558650

mailadres staat er nu bij, succes!
Vraag Walter:
Hello,
I am just curious: Are the two missing girls the same ones that went hiking with you on Saturday March 29? I remember them telling me that they were Dutch.
Let's hope they will be found alive and well!
Walter


Antwoord Feliciano:
Hi Walter, the two missing girls are others, we not did hiking, onsly I soo them in Spanish by Location, we have two reservation, one for the wednesday 2 and the volcano hiking April 5,

Wen I was for the firs adventure I discobert they are missing.

Greeetings


=====================================

Enige conclusies die we hieruit kunnen trekken zijn:
- Feliciano zag de meiden in Spanish by the River
- Feliciano had 2 reserveringen met hen; 1 voor de woensdag (2 april) en 1 voor de zaterdag (Barú, 5 april)

Maar dat wisten we allemaal al.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152865910
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nogmaals, geloof de vierde keer:
http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment558650

mailadres staat er nu bij, succes!
Leer een begrijpend lezen, er staat niet dat hij ze met hen persoonlijk geboekt had.
Alleen dat ze 2 reserveringen hadden bij F -O-
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:10:49 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152865912
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vraag Walter:
Hello,
I am just curious: Are the two missing girls the same ones that went hiking with you on Saturday March 29? I remember them telling me that they were Dutch.
Let's hope they will be found alive and well!
Walter

Antwoord Feliciano:
Hi Walter, the two missing girls are others, we not did hiking, onsly I soo them in Spanish by Location, we have two reservation, one for the wednesday 2 and the volcano hiking April 5,

Wen I was for the firs adventure I discobert they are missing.

Greeetings


=====================================

Enige conclusies die we hieruit kunnen trekken zijn:
- Feliciano zag de meiden in Spanish by the River
- Feliciano had 2 reserveringe met hen; 1 voor de woensdag (2 april) en 1 voor de zaterdag (Baru, 5 april)

Maar dat wisten we allemaal al.
Heb je hem even aangepast? :P
pi_152865957
Kris en Lisanne boekten hun tours in de ochtend van 1 april.
Miriam zegt dat Lisanne op maandagavond nog geen plannen had en Hans zijn letterlijke tekst heb ik gisteren gepost.

Als je de kaart wilt trekken dat Kris en Lisanne NB zelf aanwezig bij de taalschool de 19 jarige Eileen die ook geen Spaans spreekt hun excursies laat boeken zonder daar zelf zeggenschap over te hebben over wanneer voor hoeveel geld en wat, dan trek je wel een hele onlogische kaart.
pi_152865959
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heb je hem even aangepast? :P
Mata heeft niets aangepast maar jij kunt helaas niet erg goed lezen, of begrijpen wat er werkelijk staat.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:12:15 #156
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152865967
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:10 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Leer een begrijpend lezen, er staat niet dat hij ze met hen persoonlijk geboekt had.
Alleen dat ze 2 reserveringen hadden bij F -O-
En er staat al helemaal niet dat hij alleen Hallo zei. 8)7
pi_152865999
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En er staat al helemaal niet dat hij alleen Hallo zei. 8)7
Je zakt steeds verder af. Laat maar.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:13:06 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866003
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:12 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Mata heeft niets aangepast maar jij kunt helaas niet erg goed lezen, of begrijpen wat er werkelijk staat.
Lekker toontje weer. Je vroeg om die link, dan krijg je die link.
pi_152866037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En er staat al helemaal niet dat hij alleen Hallo zei. 8)7
"onsly I soo them in Spanish by Location" = I only saw them at Spanish by the River [where I greeted them with "Hola"]

Voor de goede verstaander.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152866056
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lekker toontje weer. Je vroeg om die link, dan krijg je die link.
Wat jij niet snapt is dat ik die mail al lang kende maar er staat niet wat jij beweert.
Ik dacht dat je iets serieus te melden had maar jammer
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:16:47 #161
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866135
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:14 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Wat jij niet snapt is dat ik die mail al lang kende maar er staat niet wat jij beweert.
Ik dacht dat je iets serieus te melden had maar jammer
Je moet je bij de feiten houden en ontopic, ik ben die grote bek van je goed zat.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:17:58 #162
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866178
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"onsly I soo them in Spanish by Location" = I only saw them at Spanish by the River [where I greeted them with "Hola"]

Voor de goede verstaander.
Kijk en dat staat er dus niet.
pi_152866205
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:
ik ben die grote bek van je goed zat.
Hoe komt het toch dat jij anderen hier steeds aanspreekt alsof het je kleine kinderen zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152866249
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kijk en dat staat er dus niet.

Hij zag ze bij SbtR


Als je contact maakt, is het logisch om "Hola" te zeggen. Dat haalde je zelfs hierboven aan "het is een vriendelijke man".

Er staat verder niets, maar jij haalt er van alles uit blijkbaar. Wat, dat blijft nog steeds onduidelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152866253
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:10 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Leer een begrijpend lezen, er staat niet dat hij ze met hen persoonlijk geboekt had.
Alleen dat ze 2 reserveringen hadden bij F -O-
denk je dat die F een boekings kantoor heeft ?
met een telefoniste in een mantelpakje en hoge hakken ?
dat is gewoon een (iets te) vriendelijk boertje met goeie berg benen
die bel je en hij krabbelt de afspraak ergens op een klein kladblokje
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:19:58 #166
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866262
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe komt het toch dat jij anderen hier steeds aanspreekt alsof het je kleine kinderen zijn?
persoonlijke posts zijn zeker niet gewenst, begin niet weer..
pi_152866264
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je moet je bij de feiten houden en ontopic, ik ben die grote bek van je goed zat.
Die krijg je als reactie op je eigen denigrerende toon
pi_152866288
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:14 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Wat jij niet snapt is dat ik die mail al lang kende maar er staat niet wat jij beweert.
Ik dacht dat je iets serieus te melden had maar jammer
persoonlijke vetes svp via dm
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152866316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:19 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

denk je dat die F een boekings kantoor heeft ?
met een telefoniste in een mantelpakje en hoge hakken ?
dat is gewoon een (iets te) vriendelijk boertje met goeie berg benen
die bel je en hij krabbelt de afspraak ergens op een klein kladblokje
ik weet wel zeker dat hij een soort van kantoor heeft in Boquete.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:21:33 #170
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

persoonlijke vetes svp via dm
Nou, ze kan van mij wat anders gaan doen, helemaal geen behoefte aan.
pi_152866345
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je moet je bij de feiten houden en ontopic, ik ben die grote bek van je goed zat.
voor een nieuwkomertje heeft ze grote :O ja
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152866347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

persoonlijke posts zijn zeker niet gewenst, begin niet weer..
Schei toch eens uit met je domme gecommandeer
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:22:28 #173
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866348
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:21 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

ik weet wel zeker dat hij een soort van kantoor heeft in Boquete.
Ja, net zo zeker als die dronken kofiieboeren. Je doet net alsof je zoveel van weet.
Laat maar zien dan met een bron.
pi_152866378
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:21 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

ik weet wel zeker dat hij een soort van kantoor heeft in Boquete.
waar zit dat dan heb je dat uitgezocht ??
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152866382
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

voor een nieuwkomertje heeft ze grote :O ja
Daar komt iig niet zo'n onzin uit als uit die van jullie
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:23:44 #176
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866391
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Schei toch eens uit met je domme gecommandeer
Zoals Jackie en anderen hier stel ik het niet op prijs als men hier privezaken post. Niet over kinderen, voornamen en andere zaken die niets met het topic K&L van doen hebben.
Ben je gek ofzo?
pi_152866406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar zit dat dan heb je dat uitgezocht ??
Ja dat heb ik vorige jaar al uitgezocht.
pi_152866407
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:23 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Daar komt iig niet zo'n onzin uit als uit die van jullie
weet je niet wat ontopic is ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152866425
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:24 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja dat heb ik vorige jaar al uitgezocht.
oh we zijn benieuwd = natuurlijk openbare info
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:24:58 #180
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866433
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:24 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja dat heb ik vorige jaar al uitgezocht.
top, goed onderbouwt.
Mata: in de OP graag! Ik ben voor!
pi_152866436
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zoals Jackie en anderen hier stel ik het niet op prijs als men hier privezaken post. Niet over kinderen, voornamen en andere zaken die niets met het topic K&L van doen hebben.
Ben je gek ofzo?
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Schei toch eens uit met je domme gecommandeer


Zoals Jackie en anderen hier stel ik het niet op prijs als men hier privezaken post. Niet over kinderen, voornamen en andere zaken die niets met het topic K&L van doen hebben.
Ben je gek ofzo?

Waar gaat dit over?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:26:54 #182
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866493
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:25 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Waar gaat dit over?
Mata en jou bijval in dit geval. Prive zaken zijn een no go.

Maar dat snapt zo'n slimmerik toch wel
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:28:00 #183
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866528
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh we zijn benieuwd = natuurlijk openbare info
Boekingskantoor van FG in Boquete.
Dat bananenhuisje/aardbeienkioskje op het plein
pi_152866566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mata en jou bijval in dit geval. Prive zaken zijn een no go.

Maar dat snapt zo'n slimmerik toch wel
Stel je niet zo dom aan je maakt je zelf belachelijk
pi_152866616
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:29 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Stel je niet zo dom aan je maakt je zelf belachelijk
nou waar zit het kantoortje ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:31:21 #186
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152866636
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:29 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Stel je niet zo dom aan je maakt je zelf belachelijk
Mijn naam werd hier ook door iemand gepost zonder toestemming, en na dat gezeik met de dochter van Jackie ben ik daar niet meer zo meegaand in, gewoon niet doen.

Ik bepaal dat zelf, en geef nu maar eens antwoord op de vraag:
Hoezo heeft FG een boekingskantoor?
pi_152866672
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Boekingskantoor van FG in Boquete.
Dat bananenhuisje/aardbeienkioskje op het plein
Het kan zijn dat "bladwijzer" zelf op vakantie in Boquete is geweest? Misschien wel meerdere keren.
pi_152866875
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:32 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het kan zijn dat "bladwijzer" zelf op vakantie in Boquete is geweest? Misschien wel meerdere keren.
Aanvulling: bladwijzer ben jij zelf in Boquete geweest?
pi_152866959
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:38 schreef gynaika het volgende:

[..]

Aanvulling: bladwijzer ben jij zelf in Boquete geweest?
Dat post ik liever niet want Ootje heeft een bloedhekel aan persoonlijke zaken in het topic _O-
pi_152867089
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:40 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat post ik liever niet want Ootje heeft een bloedhekel aan persoonlijke zaken in het topic _O-
Je mag en kunt toch in Boquete geweest zijn?

Is dat iets persoonlijks?
pi_152867113
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:40 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat post ik liever niet want Ootje heeft een bloedhekel aan persoonlijke zaken in het topic _O-
BAM! _O-
(stuur mij wel ff dm met het antwoord?)
pi_152867138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:43 schreef gynaika het volgende:

[..]

Je mag en kunt toch in Boquete geweest zijn?

Is dat iets persoonlijks?
Tuurlijk kan en mag het. Maar of je dat wil delen is wat anders.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:45:08 #194
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152867148
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:40 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat post ik liever niet want Ootje heeft een bloedhekel aan persoonlijke zaken in het topic _O-
Inderdaad, behalve als je het zelf doet.
pi_152867160
Ik heb wel es een boquete gehad. :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152867178
quote:
oh dat is naast de drogist :) O-) muggenolie
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152867219
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:45 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb wel es een boquete gehad. :9
wel es? niet meer? _O- _O-
pi_152867256
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:46 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

wel es? niet meer? _O- _O-
Je leest het, en anders zou ik teveel persoonlijke info vrijgeven en dat wordt ABSOLUUT niet gewaardeerd in het topic. Stalken mag echter gewoon per DM. :') :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:48:11 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152867274
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je leest het, en anders zou ik teveel persoonlijke info vrijgeven en dat wordt ABSOLUUT niet gewaardeerd in het topic. Stalken mag echter gewoon per DM. :') :r
Goeie, gaan we dat doen
pi_152867296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh dat is naast de drogist :) O-) muggenolie
Hoe lang zijn jullie hier al bezig en dan moet een nieuwkomer met een te grote muil dat komen melden?
Toch graag gedaan hoor ;)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:49:50 #201
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152867331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh dat is naast de drogist :) O-) muggenolie
Als die zijn eigen boekingskantoor zou hebben, dan hoeft de stagiaire bij de taalschool niet F zijn administratie te doen.
pi_152867461
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als die zijn eigen boekingskantoor zou hebben, dan hoeft de stagiaire bij de taalschool niet F zijn administratie te doen.
Hoeft niet maar zoals ik zei lijkt het me handiger voor wat boekingen van de taalschool betreft.
Er zijn natuurlijk ook andere toeristen die wel via zijn kantoortje boeken.
Overigens kan het ook om een internetcafe gaan waar hij zijn boekingen doet dat weet ik niet zeker.
pi_152867485
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:44 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Tuurlijk kan en mag het. Maar of je dat wil delen is wat anders.
Als je dat met anderen deelt, wordt het voor ons duidelijker dat je heel wat meer kunt weten dan wij.
pi_152867508
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:48 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Hoe lang zijn jullie hier al bezig en dan moet een nieuwkomer met een te grote muil dat komen melden?
Toch graag gedaan hoor ;)
eerlijk gezegd zie ik het nut ervan niet zo
en daar zit het toeristen bureautje
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152867543
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik hier nu al 3x een mailwisseling met FG gepost, waarin hijzelf schrijft samen met K&L de tours te hebben geboekt....
Ik lees daar niet dat hij schrijft 'samen met K&L de tours te hebben geboekt'.
Dat lijkt me meer een interpretatie.
Make my day!
pi_152867592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

eerlijk gezegd zie ik het nut ervan niet zo
en daar zit het toeristen bureautje
Die kaart geeft alleen de straat aan, niet de exacte locatie van Feliciano Tours
pi_152867654
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:56 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Die kaart geeft alleen de straat aan, niet de exacte locatie van Feliciano Tours
ik heb andere info
maar ik ga hier geen adressen etc posten ,jij doet dat wel
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:58:24 #208
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152867696
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:56 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Die kaart geeft alleen de straat aan, niet de exacte locatie van Feliciano Tours
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html

god wat een vondst _O- , telefoonnummer wat overal staat.

http://www.nexdu.com/pa/en/Feliciano-Tours-Boquete-Boquete
pi_152867856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html

god wat een vondst _O- , telefoonnummer wat overal staat.
tja en er dan ook nog super interessant over doen *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152868033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:39 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zouden ze dan meerdere toppen verwacht hebben?

Ze wisten zo ongeveer hoelang de wandeling/klim moest gaan duren dus kon het niet missen dat dit de “top” was.
Als ik de beschrijving van de Loneley Planet bij de taalschool lees (uit die map daar), staat er überhaupt niets over de top of toppen:


Hoe weet je waar de wandeling eindigt?
Make my day!
pi_152868076
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik heb andere info
maar ik ga hier geen adressen etc posten ,jij doet dat wel
Het is gewoon een link naar zijn bedrijf, dat heeft hij zelf op internet gezet om gevonden te worden.
pi_152868117
quote:
Jij wilde weten of F een kantoor in Boquete had toch?
Nou, ja dat heeft hij dus.
pi_152868178
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:08 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Jij wilde weten of F een kantoor in Boquete had toch?
Nou, ja dat heeft hij dus.
en wie zit daar dan de hele dag :?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152868209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

tja en er dan ook nog super interessant over doen *O*
Nee ik vond het helemaal niet interessant anders had ik het wel eerder gepost.
Maar jullie bleven maar zeuren en waren razend nieuwsgierig toch?
Volgens jou kon F geen kantoortje hebben, was maar een boertje met een mobiel volgens jou.
BNW / Kris & Lisanne #219 - Miradortje, leef je nog?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nou waar zit het kantoortje ?
pi_152868273
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:08 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Jij wilde weten of F een kantoor in Boquete had toch?
Nou, ja dat heeft hij dus.
Zou het nog actief zijn, als 'feliciano tours Boquete'?
Bedoel, de website is uit de lucht. En de bijbehorende FB-pagina is sinds 2012 niet meer bijgewerkt.
https://www.facebook.com/(...)uete/180403995421904
Make my day!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:16:02 #216
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152868374
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:08 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Jij wilde weten of F een kantoor in Boquete had toch?
Nou, ja dat heeft hij dus.
Is ws zijn huislijn en huisadres en als je belt, krijg je zijn vrouw. FG werkt buiten, lijkt me geen kantoortype. Ontvangt zelf klanten in zijn eigen tuin, waarom dan nog een kantoor huren/kopen en er personeel laten zitten?
pi_152868444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is ws zijn huislijn en huisadres en als je belt, krijg je zijn vrouw. FG werkt buiten, lijkt me geen kantoortype. Ontvangt zelf klanten in zijn eigen tuin, waarom dan nog een kantoor huren/kopen en er personeel laten zitten?
Even terug:
Waar lees je nu precies in die mailwisseling dat hij samen met K&L de tours geboekt heeft?
Want dat staat er toch helemaal niet.
Make my day!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:17:53 #218
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152868449
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:13 schreef agter het volgende:

[..]

Zou het nog actief zijn, als 'feliciano tours Boquete'?
Bedoel, de website is uit de lucht. En de bijbehorende FB-pagina is sinds 2012 niet meer bijgewerkt.
https://www.facebook.com/(...)uete/180403995421904
Volgens mij heeft FG het razend druk, alleen al door mond op mond reclame en de zeer goede reviews op tripadvisor.
pi_152868462
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is ws zijn huislijn en huisadres en als je belt, krijg je zijn vrouw. FG werkt buiten, lijkt me geen kantoortype. Ontvangt zelf klanten in zijn eigen tuin, waarom dan nog een kantoor huren/kopen en er personeel laten zitten?
Hoe het verder zit weet ik niet en interessert me ook niet.
Het adres van Feliciano Tours Boquete is in het centrum en daar woont hij niet, dus een zakelijk adres.
Hij woont op zijn finca in de bergen.
pi_152868479
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:18 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Hoe het verder zit weet ik niet en interessert me ook niet.
Het adres van Feliciano Tours Boquete is in het centrum en daar woont hij niet, dus een zakelijk adres.
Hij woont op zijn finca in de bergen.
Zal hij daar wel mobiel bereik hebben?
Make my day!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:19:17 #221
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152868490
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:18 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Hoe het verder zit weet ik niet en interessert me ook niet.
Het adres van Feliciano Tours Boquete is in het centrum en daar woont hij niet, dus een zakelijk adres.
Hij woont op zijn finca in de bergen.
grote familie daar, misschien zijn zus of broer of dochter?
pi_152868523
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:18 schreef agter het volgende:

[..]

Zal hij daar wel mobiel bereik hebben?
Kan zijn van niet, internet heeft hij ook nodig vandaar dacht ik ook aan misschien een internetcafe
pi_152868539
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]

OP de here kaart is goed te zien hoe de bergkam (cd loopt)
Ik heb gekozen voor 50 meter, de Mirador is hier van struik tot struik 12-14 meter.

zonder lijnen:
[ afbeelding ]
Ik heb ook al lang op dit soort plekjes zitten studeren. Er zijn er veel meer van in het gebied en op HERE kun je ze goed zien. In combinatie met het landschap ben ik tot de conclusie gekomen dat het hier om een soort bronplaatsen voor beekjes gaat. Er loopt altijd een stroompje uit, klen en niet steeds goed identificeerbaar, dat later vaak in een herkenbare beek uitkomt.

Daar komt bij dat deze plek precies tussen twee verticale schaduwlijnen ligt, die m.i. al wat grotere beken zijn. Daar is dan geen plaats voor de mirador, want bij de CD eindigen alle beken.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:20:41 #224
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152868545
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:18 schreef agter het volgende:

[..]

Zal hij daar wel mobiel bereik hebben?
Satelliet telefoon? Hoe deed hij dat met de gevonden resten?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:22:18 #225
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152868590
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:20 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik heb ook al lang op dit soort plekjes zitten studeren. Er zijn er veel meer van in het gebied en op HERE kun je ze goed zien. In combinatie met het landschap ben ik tot de conclusie gekomen dat het hier om een soort bronplaatsen voor beekjes gaat. Er loopt altijd een stroompje uit, klen en niet steeds goed identificeerbaar, dat later vaak in een herkenbare beek uitkomt.

Daar komt bij dat deze plek precies tussen twee verticale schaduwlijnen ligt, die m.i. al wat grotere beken zijn. Daar is dan geen plaats voor de mirador, want bij de CD eindigen alle beken.
De beken beginnen toch bij de CD? Op het hoogste punt van de berg?
pi_152868704
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De beken beginnen toch bij de CD? Op het hoogste punt van de berg?
Dat doen ze ook, maar niet precies daar, m.i. En de grijze lijn is een aanduiding van de bestuurlijke grens van de provincies en niet van het exacte verloop van de CD (hoewel ik denk dat ze eigenlijk bedoeld zijn om samen te vallen). Google maps en de andere digikaarten maken wel meer foutjes.
pi_152868707
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:06 schreef agter het volgende:

[..]

Als ik de beschrijving van de Loneley Planet bij de taalschool lees (uit die map daar), staat er überhaupt niets over de top of toppen:
[ afbeelding ]

Hoe weet je waar de wandeling eindigt?
Het kan zijn dat ze onder begeleiding waren. Zo niet dan kan het hun exact zijn verteld en dat getoetst aan de tijdsduur die zij nodig hadden om daar te komen, konden zij eenvoudig weten dat ze op de top waren. Gezien de foto’s hebben ze dat goed beoordeeld.
pi_152868984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:26 schreef doorgaan het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:14 schreef gynaika het volgende:
Het zou inderdaad de Griekse Π kunnen zijn.

En dan dus 54.

Kijken wat daar de betekenis van zou kunnen zijn.

Yep...ik denk dat er dubbele regel is ook.
Russen gebruiken die letter ook, en alle landen met een cyrillisch (afgeleid van Grieks) alfabet.
pi_152869077
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:32 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Russen gebruiken die letter ook, en alle landen met een cyrillisch (afgeleid van Grieks) alfabet.
Zitten die Bulgaren daar nou ook al massaal?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152869392
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:05 schreef El_Matador het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:19 schreef jackie12 het volgende:
Kun je nou wel of niet de Caribische zee zien vanaf de mirador?

Bij mooi weer
Vanaf een bepaald net hoger/noordelijker punt
Moet je net ff weten
Ootje heeft m.i. gelijk dat de locatie van de Mirador nog steeds problematisch is. De locatie zal moeten zijn: een fractie voor de CD vanuit het zuiden en een tamelijk vrij uitzicht op de oostelijke bergkam en de zuidelijke vlakte / pacific. Verder een doorsnede van ca 10 m lang en 4 meter breed, in de lengte globaal zuid - noord gelegen. Geen hoge bomen vlakbij aan de oostkant en waarschijnlijk aan de bovenrand van de kom of kloof waar de Rio Pianista ontstaat.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:43:16 #231
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152869395
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zitten die Bulgaren daar nou ook al massaal?
Nee, ze hebben daar Colombianen en in eigen land uitgekotste amerikanen.
pi_152869487
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:43 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ootje heeft m.i. gelijk dat de locatie van de Mirador nog steeds problematisch is.
Wat is er dan problematisch aan de lokatie van Baru?
pi_152869491
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:32 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Russen gebruiken die letter ook, en alle landen met een cyrillisch (afgeleid van Grieks) alfabet.
BNW / Kris & Lisanne #218 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:47:24 #234
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152869551
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:43 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ootje heeft m.i. gelijk dat de locatie van de Mirador nog steeds problematisch is. De locatie zal moeten zijn: een fractie voor de CD vanuit het zuiden en een tamelijk vrij uitzicht op de oostelijke bergkam en de zuidelijke vlakte / pacific. Verder een doorsnede van ca 10 m lang en 4 meter breed, in de lengte globaal zuid - noord gelegen. Geen hoge bomen vlakbij aan de oostkant en waarschijnlijk aan de bovenrand van de kom of kloof waar de Rio Pianista ontstaat.
Ja, met name aan de bovenrand van de kloof of kom, ten zuiden van de cd. Dat zie ik ook op de video's van het pad waar nog auto's kunnen rijden, aan weerszijden bossen. Soort van lange paddock.

Daarnaast verwacht ik ook geen logica in de loop van het pad. Het zal niet de kortste weg zijn over de cd, maar eerder de makkelijkste gezien de oude historie van het pad.
pi_152869629
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:40 schreef bladwijzer het volgende:
Bij de fotocollage van lisanne op de mirador staat een afstand van 12 meter tussen de 2 fotopunten.
Dat klopt niet, het is 6 of hooguit 7 meter. Zolang we het niet met elkaar eens zijn over die afstand hoort het niet zo in de OP te staan.

BNW / Kris & Lisanne #218 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten
BNW / Kris & Lisanne #218 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten
Nu Perico stelt dat de afstanden tussen Lisanne en toestel maar 78 cm en ca. 1.50 meter zijn moeten we het hele afstandenverhaal nog een keer doornemen. Mijn oriëntatie moet opnieuw en de afstanden worden dan veel korter.
pi_152869795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:32 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Russen gebruiken die letter ook, en alle landen met een cyrillisch (afgeleid van Grieks) alfabet.
Oké, in ieder geval dan de overeenkomstige letter Π
Grieks is mij bekend.
pi_152870015
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:43 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ootje heeft m.i. gelijk dat de locatie van de Mirador nog steeds problematisch is. De locatie zal moeten zijn: een fractie voor de CD vanuit het zuiden en een tamelijk vrij uitzicht op de oostelijke bergkam en de zuidelijke vlakte / pacific. Verder een doorsnede van ca 10 m lang en 4 meter breed, in de lengte globaal zuid - noord gelegen. Geen hoge bomen vlakbij aan de oostkant en waarschijnlijk aan de bovenrand van de kom of kloof waar de Rio Pianista ontstaat.
Dat is eerder toch al uitgebreid bestudeerd?

http://i.imgur.com/eJnWXpf.jpg

Dit zou een/de kandidaat zijn.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:02:48 #238
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152870073
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:49 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Nu Perico stelt dat de afstanden tussen Lisanne en toestel maar 78 cm en ca. 1.50 meter zijn moeten we het hele afstandenverhaal nog een keer doornemen. Mijn oriëntatie moet opnieuw en de afstanden worden dan veel korter.
Kijk dan ook even naar de plek waar die gids staat met het gele petje.

Ik zorgt de foto met de gids met het gele petje en toen kwam deze weer voorbij, is deze gemaakt op onze Mirador? Het gaat me even om de hoogte verschillen.



edit: zie je dat kleine paadje? Achterin het plateau waarop de ouders van kris poseerden met de gidsen?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:03:40 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152870100
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:01 schreef BeCeiks het volgende:

[..]

Dat is eerder toch al uitgebreid bestudeerd?

http://i.imgur.com/eJnWXpf.jpg

Dit zou een/de kandidaat zijn.
IMO kijk je daar verkeerd op de bergkam
pi_152870207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

IMO kijk je daar verkeerd op de bergkam
Nee, hoor. (Volgens mij niet) Op de zuidflank, iets onder de top.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:11:32 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152870337
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:07 schreef BeCeiks het volgende:

[..]

Nee, hoor. (Volgens mij niet) Op de zuidflank, iets onder de top.
Op de foto's kijk je imo net ten noorden van de bergkam, maar we mogen verschillen van mening, hij ligt wel in de goede lijn. Waar Matteo het ook over had.
pi_152870393
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:07 schreef BeCeiks het volgende:

[..]

Nee, hoor. (Volgens mij niet) Op de zuidflank, iets onder de top.
Je hebt de juiste Mirador te pakken.

Vreemd dat daar nu weer discussie over komt; het is door 2 onafhankelijke bronnen (externe GPS-data) en Baru bevestigd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:15:14 #243
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152870463
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt de juiste Mirador te pakken.

Vreemd dat daar nu weer discussie over komt; het is door 2 onafhankelijke bronnen (externe GPS-data) en Baru bevestigd.
Dat maakt het nog geen feit, Baru is ook niet bevestigd. Baru is een poster op WS, niet meer en niet minder. Die externe GPS data is van voor mijn tijd, toen nog alom werd aangenomen dat ze verdwaald moesten zijn, daar heb ik niets over in te brengen. Geen idee dus.
pi_152870540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen feit, Baru is ook niet bevestigd. Baru is een poster op WS, niet meer en niet minder. Die externe GPS data is van voor mijn tijd, toen nog alom werd aangenomen dat ze verdwaald moesten zijn, daar heb ik niets over in te brengen. Geen idee dus.
Nee, die GPS-data was je bij, ben je dat nu alweer vergeten?

Baru heeft heel veel informatie aan ons gegeven waar jij dankbaar gebruikt van maakt. Je hebt nota bene trots zijn kaart hier gepost (die toen al maaaanden in de OP stond). :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152870547
hier ligt ie :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:19:04 #246
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152870590
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:17 schreef El_Matador het volgende:


[..]

Nee, die GPS-data was je bij, ben je dat nu alweer vergeten?

Baru heeft heel veel informatie aan ons gegeven waar jij dankbaar gebruikt van maakt. Je hebt nota bene trots zijn kaart hier gepost (die toen al maaaanden in de OP stond). :')
JA en jij je allereerste post vergeten? Sta er trouwens van te kijken dan je nog weet hoe die meiden heten...
pi_152870605
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[..]

JA en jij je allereerste post vergeten? Sta er trouwens van te kijken dan je nog weet hoe die meiden heten...
Ben je nu alweer droinkne? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:20:30 #248
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152870621
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben je nu alweer droinkne? :')
Nee, jammer voor je. Blijf je ontopic, en neem je medicijnen op tijd in!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:22:42 #249
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152870681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:17 schreef StaceySinger het volgende:
hier ligt ie :)

[ afbeelding ]
Wat is dit nu?
pi_152870764
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:06 schreef agter het volgende:

[..]

Als ik de beschrijving van de Loneley Planet bij de taalschool lees (uit die map daar), staat er überhaupt niets over de top of toppen:
[ afbeelding ]

Hoe weet je waar de wandeling eindigt?
Goeie vraag Agter ^O^
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:25:42 #251
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152870768
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:47 schreef El_Matador het volgende:
Perico, kun je in alle 9 foto's die we direct van de pers hebben (dus niet de screencaps van _5xx, _543? en _iPhone) in de EXIF-data zien met welke camera-instelling de foto's zijn gemaakt? Misschien handig in een overzichtje in Excel of PowerPoint en anders gewoon in een post?
Ja hoor, dat is een goed idee!

Hier is een screenshot van het overzicht in Excel:


Kolom D is de modus waarop de camera stond. Alleen voor 499 en 500 werd het selectiewiel van AUTO naar SCN (Portrait -- People) gedraaid.

Kolom E vertelt dat er maar 1 keer Face Detect Auto Focus werd toegepast, terwijl dat de basisinstelling van de camera was.

Kolom F geeft het aantal valide scherpstelpunten weer. 1/9 betekent, dat ze meteen hebben doorgedrukt zonder scherp te stellen. Bij 493 werd maar liefst op 4 zones tegelijk scherpgesteld.

Kolom G indiceert, of de camera een gezicht heeft herkend.

Kolom H geeft de sluitertijd weer.

Kolom K geeft aan, of het beruchte veld van 17 juni is aangetroffen.

Windows Photo Viewer 6.1.7600.16385 is een metadataveld, dat betekent dat er een Photoshop achtige bewerking heeft plaatsgevonden. Dus ook als je nooit Photo Viewer hebt gebruikt, maar iets bewerkt in bijvoorbeeld Canon Photo Studio, geeft hij die waarde weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 22-05-2015 23:48:22 ]
pi_152870824
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:18 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Hoe het verder zit weet ik niet en interessert me ook niet.
Het adres van Feliciano Tours Boquete is in het centrum en daar woont hij niet, dus een zakelijk adres.
Hij woont op zijn finca in de bergen.
Za heeft mij ooit een link gegeven van het adres van Feliciano. Is niet in de bergen, daar ligt zijn finca.
De link kan ik niet meer terug vinden maar ligt in Bajo Boquete rechts van de hoofdweg
pi_152870923
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:26 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Za heeft mij ooit een link gegeven van het adres van Feliciano. Is niet in de bergen, daar ligt zijn finca.
De link kan ik niet meer terug vinden maar ligt in Bajo Boquete rechts van de hoofdweg
Ja die link plaatste ik toch ook? Dat is het adres waar hij zijn boekingen regelt niet waar hij woont.
Hij woont op zijn finca.
pi_152870955
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:30 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja die link plaatste ik toch ook? Dat is het adres waar hij zijn boekingen regelt niet waar hij woont.
Hij woont op zijn finca.
Kun je die link nog eens doen?
pi_152870964
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja hoor, dat is een goed idee!

Hier is een screenshot van het overzicht in Excel:

[ afbeelding ]

Kolom D is de modus waarop de camera stond. Alleen voor 499 en 500 werd het selectiewiel van AUTO naar SCN (Portrait -- People) gedraaid.

Kolom E vertelt dat er maar 1 keer Face Detect Auto Focus werd toegepast, terwijl dat de basisinstelling van de camera was.

Kolom F geeft het aantal valide scherpstelpunten weer. 1/9 betekent, dat ze meteen hebben doorgedrukt zonder scherp te stellen. Bij 493 werd maar liefst op 4 zones tegelijk scherpgesteld.

Kolom G indiceert, of de camera een gezicht heeft herkend.

Kolom H geeft de sluitertijd weer.

Kolom K geeft aan, of het beruchte veld van 17 juni is aangetroffen.

Windows Photo Viewer 6.1.7600.16385 is een metadataveld, dat betekent dat er een Photoshop achtige bewerking heeft plaatsgevonden. Dus ook als je nooit Photo Viewer hebt gebruikt, maar iets bewerkt in bijvoorbeeld Canon Photo Studio, geeft hij die waarde weer.
_O_ opgenomen in de OP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152870968
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:26 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Za heeft mij ooit een link gegeven van het adres van Feliciano. Is niet in de bergen, daar ligt zijn finca.
De link kan ik niet meer terug vinden maar ligt in Bajo Boquete rechts van de hoofdweg
klopt hij heeft 2 adressen :) en ook nog een boekings kantoor !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152871010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Kun je die link nog eens doen?
BNW / Kris & Lisanne #219 - Miradortje, leef je nog?

Alleen is die plaatsaanduiding op de kaart niet het adres maar wijst alleen de straat aan.
Waar het kantoor oid precies is weet ik niet
pi_152871083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Goeie vraag Agter ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:25 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ze onder begeleiding waren. Zo niet dan kan het hun exact zijn verteld en dat getoetst aan de tijdsduur die zij nodig hadden om daar te komen, konden zij eenvoudig weten dat ze op de top waren. Gezien de foto’s hebben ze dat goed beoordeeld.
Ik ga echter voor de eerste mogelijkheid: Het kan zijn dat ze onder begeleiding waren.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:49:57 #259
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152871526
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:
_O_ opgenomen in de OP.
Excuses ik heb geloof ik drie keer in mijn post een nieuwe versie geplaatst omdat er een foutje inzat.. op dit moment is wel alles okee, bij deze versie. :)
pi_152871809
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:33 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

BNW / Kris & Lisanne #219 - Miradortje, leef je nog?

Alleen is die plaatsaanduiding op de kaart niet het adres maar wijst alleen de straat aan.
Waar het kantoor oid precies is weet ik niet
Dat is niet wat ik bedoel.
Feliciano woont niet in het centrum aan de hoofdweg. Hij heeft een huis met grote tuin waar hij ook koffie verbouwd.
Wat ik me herinner tussen Bajo Boquete en de Pianista ergens in.
Verder heeft hij een finca met koeien in de bergen op een steenworp waar de resten zijn gevonden.
pi_152871961
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoel.
Feliciano woont niet in het centrum aan de hoofdweg. Hij heeft een huis met grote tuin waar hij ook koffie verbouwd.
Wat ik me herinner tussen Bajo Boquete en de Pianista ergens in.
Verder heeft hij een finca met koeien in de bergen op een steenworp waar de resten zijn gevonden.
Wat jij zijn huis met grote tuin noemt, noem ik zijn finca. Waar hij de koffietours ook doet.
Daar woont hij volgens mij. Ik zeg toch dat dat adres in het centrum zijn zakelijke adres is, voor de boekingen?
pi_152872003
dubbel
pi_152872016
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:01 schreef BeCeiks het volgende:

[..]

Dat is eerder toch al uitgebreid bestudeerd?

http://i.imgur.com/eJnWXpf.jpg

Dit zou een/de kandidaat zijn.
Klopt, was ook mijn favoriet.
pi_152872282
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:04 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Klopt, was ook mijn favoriet.
Dat is die van ootje.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 00:14:04 #265
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152872286
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:45 schreef Physsic het volgende:
Ah, de firmware update werkte niet altijd, omdat de accuproblemen blijkbaar niet (alleen?) aan de firmware lag.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bron: Canon

@Domni
Welk nummertje heb jij daar? :D
Het 6e cijfer is een 3 :{
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_152872694
Het zal geen exacte wetenschap zijn maar ik denk dat Feliciano zijn huis (met koffieplantage) hier ergens ligt.

https://www.google.nl/map(...)!2m2!1d-82.44!2d8.78

Ik denk niet dat Feliciano een eigen kantoor heeft in het centrum. Hij werkt alleen en krijgt zijn klanten veel via de taalschool.
Maar zeker weten doe ik dat niet
pi_152872751
De finca ligt in ieder geval op:

8°55'2.00"N
82°24'6.00"W
745 m
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152872777
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:32 schreef El_Matador het volgende:
De finca ligt in ieder geval op:

8°55'2.00"N
82°24'6.00"W
745 m
Kun je dat op een kaartje aangeven?
En wat is de bron daarvan?
pi_152872803
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Kun je dat op een kaartje aangeven?
En wat is de bron daarvan?
Kun je zo intypen en dan vind je hem.

Bron is Baru.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152872818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:04 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Klopt, was ook mijn favoriet.
Ootje ik vind m goed gevonden. Of het m is ,geen idee. Hij heeft wel de vorm.
Kan die ook op een grotere kaart zodat ik kan inschatten waar die dan ligt?
pi_152873052
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:29 schreef agter het volgende:

[..]

In elk geval 'een top'. Geen idee of ze wisten dat het 'de top' was.
Kan niet missen volgens de inmiddels van het net verwijderde beschrijving. Tot daar gaat het pad omhoog, erna loopt het pad naar beneden verder.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 00:48:47 #272
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152873154
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat is die van ootje.
Nee hoor, die van mij is die spermacel daar net boven

bovenaan in het kaartje, juist omdat die achter de cd ligt.
pi_152873220
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee hoor, die van mij is die spermacel daar net boven

bovenaan in het kaartje, juist omdat die achter de cd ligt.
Die spermacelvormige open plek links naast het witte gestippelde pad is jouw Mirador?

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152873236
Ik heb even wat materiaal naast elkaar gezet betreffende de mirador.
Linkerkaart: still uit een video van een kaartenmap van sinaproc. Deze kaart heb ik voldoende leesbaar kunnen krijgen om hem te kunnen natekenen op de GMaps ondergrond (middelste kaart). De rechter is een fragment uit de sinaproc zoekkaart, met de oude hoogtelijnen erop. De paarse vijfhoekjes zijn de plaats waar mogelijk de mirador echt ligt, op basis van deze gegevens en de eerder gegeven definitie ( die trouwens geheel overeenkomt met de beschrijving van RapaNui). op de middelste kaart is de locatie die ik van Baru heb gereconstrueerd opgenomen als blauw vijfhoekje. Op de middelste kaart staat ook exact de CD, over toppen en kammen van de waterscheiding tussen noord en zuid (rode stippellijn).

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Sinaproc is volgens hun kaart (de linker) via het pianistapad omhooggegaan. Over de CD op ca. 1800 meter en ze zijn daarna links achterom de punt gelopen en weer naar beneden gegaan via een onbekend pad door het dal van de Rio Paloma. De locaties van de mirador van Sinaproc zijn wat ruw getekend, maar komen wel heel goed overeen (linker en rechter kaart).
Op de zoekkaart rechts staat dat pad ook aangegeven maar loopt het door naar het westen, parallel aan de CD en is de aftakking terug naar beneden via de Rio Paloma niet aangegeven.
Ook het lange rode pad naar Bocas, richting noordoost sluit nu naadloos aan op het rondje mirador uit de linker en middelste tekening.
Vraag is nu:
- Is het oude' pad van Baru nog steeds HET pad via de 1e en tweede kabelbrug?
- Is het rode pad uit de Sinaproc zoekkaart rechts eigenlijk de route? Waar is dan de paddock?
- Hoe kan iemand ooit beweren dat er geen zijwegen zijn, terwijl er m.i. sprake moet zijn van een kruising net achter de mirador en een paar honderd meter verder weer een splitsing, waar het pad parallel aan de CD en het pad naar de 1e en tweede kabelbruggen naar het noorden afbuigt? Of waren al die alternatieven even dichtgegroeid? Of bestaan sommige paden toch niet (geloof ik niet op voorhand) en welke zijn dat dan?

Expeditie: dat mogen jullie fijn verkennen hoe dat zit! Van hieraf krijgen we dat niet meer voor elkaar.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 00:53:13 #275
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152873255
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die spermacelvormige open plek links naast het witte gestippelde pad is jouw Mirador?

[ afbeelding ]
nou sorry op jouw duidelijke kaartje zie ik het niet,
let op:
hier boven in het kaartje

pi_152873290
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou sorry op jouw duidelijke kaartje zie ik het niet,
let op:
hier boven in het kaartje

[ afbeelding ]
Ja, we bedoelen hetzelfde. Dat is net ietsje ten zuiden van waar de Barranco Franko zou moeten liggen.

Hoe kan je van die hoogte (~1650 meter) nou de Pacifische Oceaan zien? Je kijkt Zuid tegen een bergrug van 1850 (Mirador) - 2000 meter aan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 23 mei 2015 @ 00:56:01 #277
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152873310
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:51 schreef matteo_111 het volgende:
Ik heb even wat materiaal naast elkaar gezet betreffende de mirador.
Linkerkaart: still uit een video van een kaartenmap van sinaproc. Deze kaart heb ik voldoende leesbaar kunnen krijgen om hem te kunnen natekenen op de GMaps ondergrond (middelste kaart). De rechter is een fragment uit de sinaproc zoekkaart, met de oude hoogtelijnen erop. De paarse vijfhoekjes zijn de plaats waar mogelijk de mirador echt ligt, op basis van deze gegevens en de eerder gegeven definitie ( die trouwens geheel overeenkomt met de beschrijving van RapaNui). op de middelste kaart is de locatie die ik van Baru heb gereconstrueerd opgenomen als blauw vijfhoekje. Op de middelste kaart staat ook exact de CD, over toppen en kammen van de waterscheiding tussen noord en zuid (rode stippellijn).

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Sinaproc is volgens hun kaart (de linker) via het pianistapad omhooggegaan. Over de CD op ca. 1800 meter en ze zijn daarna links achterom de punt gelopen en weer naar beneden gegaan via een onbekend pad door het dal van de Rio Paloma. De locaties van de mirador van Sinaproc zijn wat ruw getekend, maar komen wel heel goed overeen (linker en rechter kaart).
Op de zoekkaart rechts staat dat pad ook aangegeven maar loopt het door naar het westen, parallel aan de CD en is de aftakking terug naar beneden via de Rio Paloma niet aangegeven.
Ook het lange rode pad naar Bocas, richting noordoost sluit nu naadloos aan op het rondje mirador uit de linker en middelste tekening.
Vraag is nu:
- Is het oude' pad van Baru nog steeds HET pad via de 1e en tweede kabelbrug?
- Is het rode pad uit de Sinaproc zoekkaart rechts eigenlijk de route? Waar is dan de paddock?
- Hoe kan iemand ooit beweren dat er geen zijwegen zijn, terwijl er m.i. sprake moet zijn van een kruising net achter de mirador en een paar honderd meter verder weer een splitsing, waar het pad parallel aan de CD en het pad naar de 1e en tweede kabelbruggen naar het noorden afbuigt? Of waren al die alternatieven even dichtgegroeid? Of bestaan sommige paden toch niet (geloof ik niet op voorhand) en welke zijn dat dan?

Expeditie: dat mogen jullie fijn verkennen hoe dat zit! Van hieraf krijgen we dat niet meer voor elkaar.
oef goede post!

Vragen vragen vragen, ik neig naar de kaarten van de Sin. boven die van Baru maar ds persoonlijk.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 00:59:46 #278
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152873370
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, we bedoelen hetzelfde. Dat is net ietsje ten zuiden van waar de Barranco Franko zou moeten liggen.

Hoe kan je van die hoogte (~1650 meter) nou de Pacifische Oceaan zien? Je kijkt Zuid tegen een bergrug van 1850 (Mirador) - 2000 meter aan.
Nope in die bergrug zit een gat/kloof/kom, het is niet the wall van GofT of het drie landen punt bij Vaals.
Zie die 3d animatie, daarom kun je juist de beide zeeën zien.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, ik denk dat het anders zit dan Baru, juist door de ligging en de satellietfoto, die klopt imo met de planten.
pi_152873371
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee hoor, die van mij is die spermacel daar net boven
Ik zag op mijn scherm dus alleen die bovenste spermacel van jou, niet de rest eronder.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 01:01:13 #280
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152873392
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:59 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik zag op mijn scherm dus alleen die bovenste spermacel van jou, niet de rest eronder.
Daaronder stond een blauwe cirkel, das de Mirador van Mata en van jou. Of niet, Mata?
pi_152873399
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daaronder stond een blauwe cirkel, das de Mirador van Mata en van jou. Of niet, Mata?
Yep.
pi_152873409
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nope in die bergrug zit een gat/kloof/kom, het is niet the wall van GofT of het drie landen punt bij Vaals.
Zie die 3d animatie, daarom kun je juist de beide zeeën zien.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, ik denk dat het anders zit dan Baru, juist door de ligging en de satellietfoto, die klopt imo met de planten.
Ah, dus het is helemaal geen CD? Je kan zonder problemen van 1650 meter hoogte het dal in het zuiden inkijken.

Prima dat je dwarsig blijft doen en veel plezier met je Mirador. "De satellietfoto klopt met de planten". _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 23 mei 2015 @ 01:07:29 #283
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152873501
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, dus het is helemaal geen CD? Je kan zonder problemen van 1650 meter hoogte het dal in het zuiden inkijken.

Prima dat je dwarsig blijft doen en veel plezier met je Mirador. "De satellietfoto klopt met de planten". _O-
:7 yep lach maar, heb je nog naar deze gekeken? Is op de "Mirador" toch?



edit: ff op en heen rennen, 6 meter of 12 meter, _O- _O- _O- _O- succes!
5 seconden, naast topsprintster ook hoogspringster :W
en on topic blijven he!
  zaterdag 23 mei 2015 @ 01:18:13 #284
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_152873663
Ik ben over een paar dagen in boquete, Ben benieuwd of en hoe deze zaak lokaal nog leeft
pi_152873822
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:32 schreef El_Matador het volgende:
De finca ligt in ieder geval op:

8°55'2.00"N
82°24'6.00"W
745 m
Volgens Baru.

Ik wist niet hoe ik de hoogte en breedtemeters moest invullen en heb een beetje over het gebied gevlogen met Bing en Earth.
Kun je aangeven op dit kaartje waar Feliciano zijn finca volgens Baru ligt?

pi_152873838
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:18 schreef pahlawan het volgende:
Ik ben over een paar dagen in boquete, Ben benieuwd of en hoe deze zaak lokaal nog leeft
Interessant! Ik schat alleen in dat niemand het er nog over wil hebben daar.
Maar wie weet...
pi_152873865
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:7 yep lach maar, heb je nog naar deze gekeken? Is op de "Mirador" toch?

[ afbeelding ]

edit: ff op en heen rennen, 6 meter of 12 meter, _O- _O- _O- _O- succes!
5 seconden, naast topsprintster ook hoogspringster :W
en on topic blijven he!
K en L poseren voor de foto's gewoon op de begane grond, waar P ook op staat.

7:53
pi_152873889
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:18 schreef pahlawan het volgende:
Ik ben over een paar dagen in boquete, Ben benieuwd of en hoe deze zaak lokaal nog leeft
Heb je het hier een beetje gevolgd?
pi_152873973
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:26 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Volgens Baru.

Ik wist niet hoe ik de hoogte en breedtemeters moest invullen en heb een beetje over het gebied gevlogen met Bing en Earth.
Kun je aangeven op dit kaartje waar Feliciano zijn finca volgens Baru ligt?

[ afbeelding ]
Gewoon die coordinaten kopiëren en in Google Maps of HERE plakken. Vliegt ie er vanzelf naartoe.

De finca ligt precies op de open plek ten noorden van "human remains girl 1", boven de letter "h".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152873986
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gewoon die coordinaten kopiëren en in Google Maps of HERE plakken. Vliegt ie er vanzelf naartoe.

De finca ligt precies op de open plek ten noorden van "human remains girl 1", boven de letter "h".
ongeveer 300 meter naar rechts waar de rugzak is gevonden?

En wat is de bron van de gevonden rugzak, resten ed?
pi_152874001
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

ongeveer 300 meter naar rechts waar de rugzak is gevonden?
Staat geen schaal bij, maar zoiets ja.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152874010
Dank je.

Wat is de bron van de plek van de gevonden resten?
pi_152874034
Verbouwd Feliciano ook rijst of heeft ie alleen koeien?
pi_152874041
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:41 schreef jackie12 het volgende:
Dank je.

Wat is de bron van de plek van de gevonden resten?
Die kaart die jij quote heeft miura/KingRoad direct met Feliciano geverifieerd.

In de stuk waar "human remains girl 2" staat, is waar die TVN-2-helikopterfoto gemaakt is, die 11en30 toen had opgesnord.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152874048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:18 schreef pahlawan het volgende:
Ik ben over een paar dagen in boquete, Ben benieuwd of en hoe deze zaak lokaal nog leeft
Ik vind het echt interessant hoor, ben je van plan je oor te luister te leggen daar?
pi_152874170
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die kaart die jij quote heeft miura/KingRoad direct met Feliciano geverifieerd.

In de stuk waar "human remains girl 2" staat, is waar die TVN-2-helikopterfoto gemaakt is, die 11en30 toen had opgesnord.
Miura was hier even en King Road ken ik niet.
De 1130 helikopter heb ik gemist. Was dat met die paar huisjes erachter?

Ik heb al tijden grote twijfels over Baru dus wat is het waard dat hij zegt dat daar Feliciano zijn finca ligt?
Als Baru bestond dan had hij zoals beloofd met GPS gelopen en had hij niet diverse keren verkeerd gezeten. Ook had ie dan de val-plek geweten.
Of is Baru Feliciano zelf?
De enige reden dat ik nog een slagje om de arm houd is omdat ik heb gehoord dat Domnivoor een aantal oprecht een aardige vent lijkt. Maar ja, misschien wordt ie zelf wel verneukt door diezelfde Baru

Mocht Baru bestaan en de finca van Feliciano is inderdaad 300 meter vanaf de gevonden rugzak dan vraag ik me af of Feliciano zelf niet het rijsteboertje was die de rugzak vond. ;)
  zaterdag 23 mei 2015 @ 01:57:22 #297
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_152874171
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:30 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Heb je het hier een beetje gevolgd?
Ik heb eea gelezen, maar echt gevolgd nee


quote:
6s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:45 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik vind het echt interessant hoor, ben je van plan je oor te luister te leggen daar?
Ik ben niet van plan er actief naar te informeren, maar ben benieuwd of het nog "zichtbaar" is. Ik kom gewoon de toerist uithangen en wil vulkaan baru gaan beklimmen
pi_152874193
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Miura was hier even en King Road ken ik niet.
Dat zijn dezelfde. Miura zat hier en KingRoad op WS.
quote:
De 1130 helikopter heb ik gemist. Was dat met die paar huisjes erachter?
Nee, die Twitterfoto van "de vindplaats", was jij ook bij.

quote:
Ik heb al tijden grote twijfels over Baru dus wat is het waard dat hij zegt dat daar Feliciano zijn finca ligt?
Als Baru bestond dan had hij zoals beloofd met GPS gelopen en had hij niet diverse keren verkeerd gezeten. Ook had ie dan de val-plek geweten.
Of is Baru Feliciano zelf?
De enige reden dat ik nog een slagje om de arm houd is omdat ik heb gehoord dat Domnivoor een aantal oprecht een aardige vent lijkt. Maar ja, misschien wordt ie zelf wel verneukt door diezelfde Baru

Mocht Baru bestaan en de finca van Feliciano is inderdaad 300 meter vanaf de rugzak dan vraag ik me af of Feliciano zelf niet het rijsteboertje was die de rugzak vond. ;)
Ik heb geen enkele reden te twijfelen aan Baru en hij is niemand iets verschuldigd geweest, ook niet met GPS. Hij heeft matteo en mij heel goed geholpen met allerlei punten en dingen vinden.

Zonder enige grond zo iemand beschuldigen van een nepprofiel vind ik echt nergens op slaan. Die man heeft net als Feliciano altijd bijgedragen, daar kun je ze alleen maar dankbaar voor zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152874300
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:57 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik heb eea gelezen, maar echt gevolgd nee

[..]

Ik ben niet van plan er actief naar te informeren, maar ben benieuwd of het nog "zichtbaar" is. Ik kom gewoon de toerist uithangen en wil vulkaan baru gaan beklimmen
Veel plezier in ieder geval, neem je wel een gids mee op pad want bij Baru verdwalen ze bij bosjes :D
pi_152874310
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 02:20 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Veel plezier in ieder geval, neem je wel een gids mee op pad want bij Baru verdwalen ze bij bosjes :D
Openen we gewoon weer een nieuw topic. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152874393
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:28 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik doe niet aan dat gezeur over trollen en clonen. En er is geen stemrecht, zolang iets niet bewezen is en de meningen verschillen moet dat ook op die manier in de OP staan.
Aan jou de nieuwe eer dan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')