abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_152739977
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uiteindelijke doel is om zoals Blester (Dagobert Duck) in het geld te zwemmen ;)


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

DIG / Google AdSense & dergelijke #96 Money on my mind! <--- het vorige deel
pi_152739994
Ik kreeg een melding in mijn Adsense dashboard:

In de afgelopen zeven dagen is uw advertentiecode een aanzienlijk aantal keren weergegeven op websites die u niet heeft geautoriseerd. U kunt voorkomen dat u inkomsten misloopt door sites die van u zijn, te autoriseren voor de weergave van advertenties. Hiervoor gaat u naar uw accountinstellingen.

Alleen het vreemde is dat het gaat om www.nasdaq.com

Ik kan me niet voorstellen dat daar mijn advertenties worden vertoond, wat moet ik hiermee?
pi_152741846
Al jarenlang (!) ben ik van plan Adsense websites te gaan maken en in periodes heb ik dit topic dan ook actief gevolgd. Een aantal zakelijke relaties van mij hebben hele leuke verdiensten gehad via Adsense sites. Het is nu tijd om zelf eens aan de slag te gaan.

Ik heb de afgelopen week 7 (+ 2 al reeds in bezit) domeinen (NL) geregistreerd die naar mijn idee potentie hebben om succesvol te worden. Ik heb hierbij gekeken naar hoeveel zoekopdrachten er naar werden uitgevoerd per maand en hoe groot (of sterk) de concurrentie was en dat afgewogen tegen de gemiddelde cpc. Is dat ook hoe jullie dit doen, en wat zijn richtlijnen die jullie aanhouden?

Ik ben nog niet helemaal uit over het strijdplan dat ik moet voeren. Ik heb al een Wordpress theme ontwikkeld voor de sites, waar SEO van Yoast een uiterst geschikte plugin bij lijkt. Daarna minstens 2000/3000 woorden content schrijven, en dan? Hoe gaan jullie dan te werk om hoog te ranken? Wat een aantal jaar geleden nog zeer goed werkte (bijv. je site op zoveel mogelijk startpagina's / artikelpagina's zetten) lijkt nu niet meer te werken naar wat ik lees.

Naar mijn idee is een gebruiksvriendelijke site met hoogwaardige content tegenwoordig toch wel een van de belangrijkste factoren om te ranken. Maar dan onderschat ik het wellicht. Wat is jullie opvatting hierover?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:49:28 #4
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152749476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 08:53 schreef Blester het volgende:

[..]

Referral traffic noem ik geen Black Hat. Ik haal alles uit de SE. Ik zou beginnen met je in te lezen wat Tier 1 / Tier 2 precies is (zeker als je internationaal gaat). Vervolgens maak je een budget van een goede ¤1000 vrij en zet je alles op (content, backlinks --> hoe je dat moet doen volgt uit je eigen research).

Nogmaals, dit is wel echt voor churn & burn waar je weinig waarde aan hecht. Ondanks dat ik nog nooit een penalty heb gekregen met dit soort sites (hoe is het mogelijk Google? :')) kunnen posities wel enorm fluctueren als je niet de juiste technieken gebruikt.
Ik ben wel op de hoogte van Tier 1 / 2. Zet je dit dan helemaal zelf op, verschillende domeinen, hosting, whois protection, etc... Of heb je daar iemand voor? Lijkt me enorm veel (en saai) werk namelijk.
pi_152749733
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:56 schreef Blester het volgende:
Blijf me soms echt verbazen over Google. Waardeloze website die nog geen twee maanden online staat, gewoon redelijk flinke blackhat SEO erop + 30.000 woorden content en het resultaat (blauwe lijn Google SERPs):

[ afbeelding ]

Van 0 naar 10.000 bezoekers per dag in nog geen 60 dagen :') Overigens gewoon even een churn & burn websitetje om wat nieuwe technieken te testen.

@Yoshi, sinds een maand toch weer Serpbook met een honderdtal keywords maar ben er niet meer echt over te spreken, merk toch regelmatig een kleine tot grote afwijking.
Gebruik je voor je black-hat sites andere google-accounts?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:09:18 #7
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152749831
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:55 schreef JupilerXL het volgende:

[..]
Lijkt me enorm veel (en saai) werk namelijk.
Dat is nu precies de reden waarom heel veel mensen niet verder komen in dit wereldje :'). Het is niet alleen maar makkelijk werkt en cashen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:06:55 #8
340341 Blester
Membre très utile
pi_152755860
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:55 schreef JupilerXL het volgende:

[..]
Lijkt me enorm veel (en saai) werk namelijk.
Ja, want elke ochtend om 8:00 in de file staan om naar het kantoor van de baas te gaan en hier vervolgens 40 uur P/W te werken is zo enorm innoverend wil je zeggen?

Heb een eigen netwerk(je) maar die zet ik niet in voor dit soort projecten nee. Dit zijn gewoon puur experimenten, daar koop ik gewoon alles voor in. Overigens bij dit specifieke projectje alleen directe links gebruikt, dus geen tiers. Mijn eigen netwerkje van Tiers is relatief klein te noemen, aangezien Black Hat absoluut niet mijn core business is. Soms zijn snelle (kortdurende) successen gewoon leuk, maar het is niet het uitgangspunt van de business waar we in zitten lijkt mij. Met de zekerheid van dat soort sites kun je niet rustig een paar jaar met je ballen op het strand van Hawaii zitten
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:07:58 #9
340341 Blester
Membre très utile
pi_152755905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:05 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Gebruik je voor je black-hat sites andere google-accounts?
Ik mag toch hopen dat iedereen hier die een aanzienlijk bedrag binnenhaalt met zijn websites niet op 1 paard gaat gokken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152757352
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:07 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat iedereen hier die een aanzienlijk bedrag binnenhaalt met zijn websites niet op 1 paard gaat gokken.
Hoe regel je dat administratief voor je bedrijf die meerdere.

Privé persoon met bankrekening per account?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:12:42 #11
340341 Blester
Membre très utile
pi_152758481
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:47 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Hoe regel je dat administratief voor je bedrijf die meerdere.

Privé persoon met bankrekening per account?
Mwah, dat zijn dingen die ik niet allemaal in een topicje ga gooien hier. Kun je vast en zeker info over vinden op het internet.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:32:51 #12
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_152759396
Hmmzz... mijn concurrent is vandaag responsive gegaan en ik moet er bij mijn grootste site nog steeds aan beginnen. Snel doen dan maar. :+

Ben met andere sites bezig, wel responsive uiteraard. Oh well... komt allemaal goed. :)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:48:29 #13
340341 Blester
Membre très utile
pi_152762994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:32 schreef JK het volgende:
Hmmzz... mijn concurrent is vandaag responsive gegaan en ik moet er bij mijn grootste site nog steeds aan beginnen. Snel doen dan maar. :+

Ben met andere sites bezig, wel responsive uiteraard. Oh well... komt allemaal goed. :)
Die responsive boeit echt helemaal geen klote in de SERP's, zie echt nauwelijks veranderingen in het gehele netwerk. Bij een van mijn white hat websites zit bijvoorbeeld Black Hatter te kloten met een niet-responsive website en die rankt nog mooi bovenaan hoor :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:52:08 #14
340341 Blester
Membre très utile
pi_152763201
En ohja, de mooie quality update: http://searchengineland.c(...)ings-shake-up-221118

Ik heb een kennis uit Australië die al jaren dubbel modaal binnenharkt met Google Translate Nederlandse teksten, überhaupt niet te lezen voor een normale Nederlander. Fietst werkelijk waar door elke update heen. Dan falen dergelijke updates ook bijzonder hard.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152775596
Wist wel dat dat responsive shit echt niet zoveel ging schelen als mensen hadden verwacht. Misschien op de lange termijn... Maar heeft webdesigners ongetwijfeld weer wat centen opgeleverd.
Facts don't care about your feelings
pi_152777028
Eindelijk weer eens echt voor adsense en de websites gaan zitten vandaag, was hard nodig. Voor verschillende websites weer even iets bij geschreven. :)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:48:09 #17
340341 Blester
Membre très utile
pi_152777249
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Wist wel dat dat responsive shit echt niet zoveel ging schelen als mensen hadden verwacht. Misschien op de lange termijn... Maar heeft webdesigners ongetwijfeld weer wat centen opgeleverd.
Scripters en designers hebben zich sowieso gemakkelijk terugverdient met de hogere CTR en meer pageviews per visit op mobiel op vrijwel alle websites door responsive, voor mij iig.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 20 mei 2015 @ 06:45:44 #18
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_152780080
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:48 schreef Blester het volgende:

[..]

Die responsive boeit echt helemaal geen klote in de SERP's, zie echt nauwelijks veranderingen in het gehele netwerk. Bij een van mijn white hat websites zit bijvoorbeeld Black Hatter te kloten met een niet-responsive website en die rankt nog mooi bovenaan hoor :)
Ok, gelukkig. Ik sta nu bovenaan en wil dat zo houden. Maar een update kan geen kwaad in elk geval. Het moet er toch van komen, ik gebruik nog html code van voor de 2e Wereld Oorlog op die site. :)
pi_152781963
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:48 schreef Blester het volgende:

[..]

Scripters en designers hebben zich sowieso gemakkelijk terugverdient met de hogere CTR en meer pageviews per visit op mobiel op vrijwel alle websites door responsive, voor mij iig.
Meestal wel ja, maar heb ook sites waarover ik twijfel. Omdat deze zo vreemd getoond wordt op tablet/mobiel heb ik soms gruwelijk hoge CTR's. Ik heb het gevoel dat het dan komt doordat ze misklikken ofzo, terwijl bij responsive de banners gewoon verkleinen.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 20 mei 2015 @ 10:07:57 #20
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_152782451
Mijn meeste kliks komen ook van tablets, terwijl mobiel de minste heeft en desktop ertussen in
&lt;hr&gt;
pi_152783403
Van het weekend klaagde ik nog over de afnemende CPC/CPM bij Adsense en toen heb ik meer vertoningen ingesteld voor mijn alternatief. Sinds maandag klimt de CPC voor Adsense flink en ook inkomsten uit CPM met Adsense stijgen behoorlijk.

Enige wat ik kan bedenken is dat Adsense nu minder banners kan serveren dan voor het weekend en zo alleen maar de advertenties met betere CPC's verschijnen. Exacte details mogen eigenlijk niet gedeeld worden maar de laatste dagen is de CPM met Adsense ongeveer 60% gestegen.
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:41:31 #22
340341 Blester
Membre très utile
pi_152800833
http://searchengineland.c(...)shows-nothing-220983

Zegt precies hetzelfde, T-test ziet ook geen samenhang tussen update & SERP veranderingen. Leuk die bangmakerijen van Google altijd :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152802134
Sterker nog ik las op een Engelstalig forum dat sommige webmasters na omzetten naar responsive lagere inkomsten hebben. Ik merk eigenlijk niks maar de concurrentie (die is nogal flink) was net als mijn project ook al responsive.
pi_152806115
Hoe zit het met de CTR van jullie tekstbanners? Ik zie een CTR die vele malen hoger is dan de andere banners, Eigenlijk is het minimaal 7,5% en maximaal rond de 20%(!), dat slaat dus nergens op en er zijn clickbots actief op het world wide web en ik kan me niet indenken dat mijn tekstbanners natuurlijke klikjes krijgen.
pi_152816922
Ik heb het even uitgezocht. Mijn CRT voor tekstbanners is 2+ keer zo hoog als de afbeeldingen. CRT voor rich media en flash is wel vergelijkbaar met tekstbanners, maar geven wel weer een lagere RPM.

Oftewel, het wordt tijd om mijn banners aan te passen naar text-only. Dat had ik vroeger ook, maar na een AB-test had ik toch besloten de afbeeldingen ook toe te staan.

Nu even uitgerekend dat text-only me afgelopen maand + 25% aan inkomsten op had kunnen leveren (er vanuitgaande dat het af en toe vertonen van afbeelding-ads het klikgedrag op de text-ads niet beïnvloed).

Bedankt voor de tip :)

EDIT: Het verschilt wel per adblock trouwens, in de sidebar doen afbeeldingen het beter en onder de content doet tekst het beter.
pi_152817678
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:11 schreef WebBeestje het volgende:
Sterker nog ik las op een Engelstalig forum dat sommige webmasters na omzetten naar responsive lagere inkomsten hebben. Ik merk eigenlijk niks maar de concurrentie (die is nogal flink) was net als mijn project ook al responsive.
Dit kan kloppen, ik merk het ook wel, maar waarschijnlijk waren dat missclicks via mobiel op niet-responsive (full-screen) weergave. Door de mobiele geschiktheid zullen er minder missclicks zijn.
&lt;hr&gt;
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:12:36 #27
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152819243
Kent iemand een manier waarop je wallpapers kan gebruiken van bijv dames en daarvoor de rechten van commercieel kan bemachtigen? Ik wil het voortaan anders aanpakken, nu het kanaal groter en groter wordt.

Ik zat zelf te denken aan deviantart, om daar met mensen in contact te komen en kan vragen of het door hun gemaakte materiaal mag gebruiken met de credit in de beschrijving.

Maar er moeten vast plekken zijn waar je licenties kan kopen? Al zou ik graag zien dat deze licentie voor altijd is, niet voor een bepaalde periode. Iemand die hierin thuis is?
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:36:24 #28
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152825563
Downloading and use of Images

CC0 Via download provided Images on Pixabay are bound to Creative Commons Deed CC0. To the extent possible under law, uploaders of Pixabay have waived all copyright and related or neighboring rights to these Images. You are free to adapt and use the Images for commercial purposes without attributing the original author or source. Although absolutely not required, a link back to Pixabay would be nice.

Interessant.
pi_152825713
Je kan stockfoto's kopen, dan mag je ze ook commercieel gebruiken. Nadeel is wel dat andere mensen diezelfde stockfoto ook kunnen kopen en je dus niet uniek bent met die afbeelding.

Je bent toch niet van plan om een wallpaper site te maken hoop ik? In dat geval zeg ik alleen aan beginnen als je zelf fotografeert of een fotograaf in huurt.
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:45:30 #30
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152825826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:41 schreef Kemestry het volgende:
Je kan stockfoto's kopen, dan mag je ze ook commercieel gebruiken. Nadeel is wel dat andere mensen diezelfde stockfoto ook kunnen kopen en je dus niet uniek bent met die afbeelding.

Je bent toch niet van plan om een wallpaper site te maken hoop ik? In dat geval zeg ik alleen aan beginnen als je zelf fotografeert of een fotograaf in huurt.
Nee, heb afbeeldingen voor Youtube nodig. De kans dat je gezeik krijgt met random wallpapers is niet zo groot, maar ik wil het graag voorkomen. Het gaat om muziekpromotie.
pi_152832296
@Le_Professeur; Gelabeld voor hergebruik, inclusief aanpassing: google
pi_152833378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:57 schreef jeronald het volgende:
Ik heb het even uitgezocht. Mijn CRT voor tekstbanners is 2+ keer zo hoog als de afbeeldingen. CRT voor rich media en flash is wel vergelijkbaar met tekstbanners, maar geven wel weer een lagere RPM.

Oftewel, het wordt tijd om mijn banners aan te passen naar text-only. Dat had ik vroeger ook, maar na een AB-test had ik toch besloten de afbeeldingen ook toe te staan.

Nu even uitgerekend dat text-only me afgelopen maand + 25% aan inkomsten op had kunnen leveren (er vanuitgaande dat het af en toe vertonen van afbeelding-ads het klikgedrag op de text-ads niet beïnvloed).

Bedankt voor de tip :)

EDIT: Het verschilt wel per adblock trouwens, in de sidebar doen afbeeldingen het beter en onder de content doet tekst het beter.
Ik zou niet volledig op tekstbanners overgaan want dan daalt de concurrentie voor een advertentie en daalt de CPC ook. Ik heb een klein blokje vlakbij mijn navigatiebalk dat goed scoort, niet eens goed opgenomen in de layout maar blijkbaar wel op een goede plek (net links onder de navigatiebalk met rechts daarvan een 728x90 banner).

Sinds enkele maanden heb ik ook een 970x250 blok en dat scoort erg goed :)
pi_152837093
Bedankt voor het advies, ik heb er weer een AB-test op gezet. Ik denk inderdaad dat die concurrentie wel wat scheelt, maar ik verwacht niet dat het opweegt tegen het verschil in tekst en beeld-ads. Het huidige verschil in RPM is namelijk vrij groot, ik heb in de gemixte ads een RPM van zo'n ¤ 2,10 voor de tekst-ads en ¤ 1,10 voor de beeld-ads.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 15:31:22 #34
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152856244
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:13 schreef jeronald het volgende:
@Le_Professeur; Gelabeld voor hergebruik, inclusief aanpassing: google
Ja, daar had ik al een mooie festival wallpaper vandaan. Ga dat voortaan gebruiken.
pi_152856428
Verder haal ik ook veel afbeeldingen van Wikipedia/Wikimedia, een groot deel van hun afbeeldingen zijn ook rechtenvrij.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 15:42:33 #36
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152856634
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:37 schreef jeronald het volgende:
Verder haal ik ook veel afbeeldingen van Wikipedia/Wikimedia, een groot deel van hun afbeeldingen zijn ook rechtenvrij.
Is er een makkelijke manier om door die afbeeldingen heen te gaan?
pi_152857235
In m'n Analytics zie ik dat ik veel bezoekers vanuit Facebook krijg. Maar.. ik heb niks nieuws geplaatst op Facebook. Kan ik via een bepaalde manier er achter komen vanaf welke Facebook pagina de bezoekers komen?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:12:47 #38
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_152857463
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:42 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Is er een makkelijke manier om door die afbeeldingen heen te gaan?
- In google afbeeldingen zoeken
- Klikken op zoekhulpmiddelen
- Gebruiksrechten
- Gelabeld naar keuze uitzoeken (voor hergebruik bijv)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:16:34 #39
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152857587
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:12 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

- In google afbeeldingen zoeken
- Klikken op zoekhulpmiddelen
- Gebruiksrechten
- Gelabeld naar keuze uitzoeken (voor hergebruik bijv)
Ik doel op wikipedia verspreidde afbeeldingen. Of staan die doorgaans ook gewoon tussen de zoekresultaten van Google- afbeeldingen?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:17:43 #40
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_152857609
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:16 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ik doel op wikipedia verspreidde afbeeldingen. Of staan die doorgaans ook gewoon tussen de zoekresultaten van Google- afbeeldingen?
yes, die zie ik er tusssenstaan
pi_152858143
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:16 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ik doel op wikipedia verspreidde afbeeldingen. Of staan die doorgaans ook gewoon tussen de zoekresultaten van Google- afbeeldingen?
heel vaak zelfs :P
..///
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:10:15 #42
340341 Blester
Membre très utile
pi_152860474
Na net m'n vijfde DM te hebben beantwoord: ik deel verder geen info over Black Hat SEO (mede omdat ik het niet aanmoedig); Ik neem aan dat een ieder van ons weet hoe hij zelf Google kan gebruiken. Mocht je daar geen zin/tijd voor hebben, begin er dan gewoon niet aan en blijf bij je kantoorbaantje ;)

Met mijn posts over Black Hat SEO wil ik alleen laten zien dat er meerdere 'wegen naar Rome' leiden.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152866359
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:42 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Is er een makkelijke manier om door die afbeeldingen heen te gaan?
Niet echt helaas. Op deze pagina zoek ik gewoon op een zoekterm en alle afbeeldingen die ik interessant vind open ik in een nieuw tabblad om vervolgens de rechten te bekijken.
pi_152866926
Ik zoek altijd op afbeeldingen zoals hier al eerder werd aangehaald met Google afbeeldingen en afbeeldingen zonder copyright maar dan natuurlijk Engelse zoektermen omdat er dan meer resultaten zijn.

Een week geleden heb ik vlakbij mijn header een strookje wit verwijderd, op het scherm misschien 4/5mm hoog maar ik zie sindsdien dat de CTR voor de banners die dan nog beter in beeld komen al redelijk gestegen is (met ongeveer 20%). Misschien erg toevallig maar een banner die bijvoorbeeld op de fold werd vertoond schuift zo ook iets omhoog. Die kleine beetjes afstemmen en aanpassen maken het wel leuk en uitdagend.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:52:47 #45
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152878007


[ Bericht 29% gewijzigd door Le_Professeur op 23-05-2015 18:00:09 ]
pi_152883984
Ik heb een vraag over iets wat blijkbaar invloed heeft op SEO, ik mis volgens verschillende tools H1 en H2 headings. Hoe verwerken jullie die want bv. H3 heb ik wel.
pi_152885017
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:22 schreef WebBeestje het volgende:
Ik heb een vraag over iets wat blijkbaar invloed heeft op SEO, ik mis volgens verschillende tools H1 en H2 headings. Hoe verwerken jullie die want bv. H3 heb ik wel.
waarom heb je wel h3 dan? je begint toch meestal bij 1 met tellen (voor de titel van de pagina), h2 voor de kopjes in de tekst, h3 voor de subkopjes daarin
pi_152886365
Dat ligt aan mijn Wordpress thema maar ik ging er vanuit dat de paginanaam inderdaad H1 zou zijn, beschrijving van de pagina H2, etc. Dan moet ik denk ik een edit uitvoeren in de code.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 21:06:00 #49
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_152890801
Volgens mij maakt het weinig uit, zolang jr maar h tags gebruikt.

Gebruik je bv alleen h2 en h3 dan ziet Google h2 als h1
&lt;hr&gt;
  maandag 25 mei 2015 @ 09:52:21 #50
340341 Blester
Membre très utile
pi_152938860
Altijd leuk, nieuwe website online op nieuwe domein en er dan achterkomen dat het domein een Google ban heeft :')

Nja, kost maar een halfuurtje om het om te zetten maar toch weer balen....
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 25 mei 2015 @ 22:12:18 #51
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_152959468
hoe kom je daar achter zo snel dan?
&lt;hr&gt;
  dinsdag 26 mei 2015 @ 00:09:50 #52
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_152963329
Ik twijfel een beetje wat ik moet doen. Ik heb een app gemaakt met een website als verlengstuk. Ik verwacht dat in-app-aankopen de kosten dekt van de hosting en wilde verder het geld verdienen met reclame.

De site is nog het meest vergelijkbaar met een image host, dus voldoet het niet aan de richtlijnen van Google. Nou heb ik wel een goedgekeurd account van Google, dus ik zou in principe reclame kunnen tonen.

Nou zijn er genoeg nietszeggendefacebooktestjes die toch zeker niet voldoen, maar waar wel overal reclame zichtbaar is. Wat me een beetje beangstigt is dit: http://uk.businessinsider(...)ules-ban-2014-8?r=US
een jongen die al zijn verdiensten weer in kon leveren omdat hij niet voldeed.

What to do?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  dinsdag 26 mei 2015 @ 08:55:33 #53
340341 Blester
Membre très utile
pi_152966776
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
hoe kom je daar achter zo snel dan?
Toevoegen aan Webmasters tool -> een dag wachten -> zien dat er geen index heeft plaatsgevonden -> Handmatige acties bekijken
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152970566
Hoe tonen jullie de advertenties? Only text of text/images?
pi_152972545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:03 schreef saviola9 het volgende:
Hoe tonen jullie de advertenties? Only text of text/images?
Liefste gecombineerd voor meer concurrentie op die positie en dus een hogere CPC. Ik heb maar één tekstbanner en die loopt goed maar andere posities ga ik niet omzetten naar alleen tekst.
pi_152974355
Thanks voor je antwoord! :)
pi_152980452
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:16 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Liefste gecombineerd voor meer concurrentie op die positie en dus een hogere CPC. Ik heb maar één tekstbanner en die loopt goed maar andere posities ga ik niet omzetten naar alleen tekst.
Na 5 dagen testen lijkt het er op dat die concurrentie idd veel uitmaakt.

Ik heb een AB-testje met een text-only banner en een text/images banner. RPM text-only is bijna 2 keer zo laag als de text/images, terwijl die hoge RPM met name door de text-ads wordt bepaald ... :?
pi_152984876
Dat is ook wel logisch, de CPC komt tot stand door een automatische veiling. Volgens mij werkt het zo dat wanneer adverteerder A ¤0,20 over heeft voor een klikje en adverteerder B ¤0,30 dan zal adverteerder B ¤0,01 boven het bod van A zijn klikje kunnen krijgen. Meer adverteerders drijven de prijzen op.

Ik krijg voor het eerst deze onderstaande melding in mijn Adsense dashboard. Tja als Google nog niet eens 50% van de CPM haalt als mijn alternatief dan ga ik ze niet meer vertoningen geven 8)7

Make sure your ads are seen.

Ad unit "XXX" is only seen 24% of the time it is loaded. Making an ad unit more viewable can increase your revenue.


Ik ben ondertussen wel overtuigd dat Adsense leuk en makkelijk is voor de beginners maar er zijn betere alternatieven.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:28:24 #59
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_152986853
Kun je die alternatieven toelichten?
&lt;hr&gt;
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:44:46 #60
340341 Blester
Membre très utile
pi_152987513
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:30 schreef WebBeestje het volgende:
Ik ben ondertussen wel overtuigd dat Adsense leuk en makkelijk is voor de beginners maar er zijn betere alternatieven.
Betwijfel het. Haal met mijn top websites gemiddeld ¤16 tot ¤20 RPM, dat zie ik een ander CPC platform nog niet zo snel realiseren.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152990993
Het is misschien wat kort door de bocht maar met veel pageviews (minimaal een paar miljoen per maand) vind ik Adsense niet het beste middel om te verdienen met een website. Ik kan me ook niet indenken dat hier op Fok alleen Adsense of DFP staat of op websites zoals nu.nl etc. Die gebruiken natuurlijk nog hogere tarieven als CPM en CPC zal daar amper gebruikt worden. De verschillen bij mij zijn in ieder geval groot tussen Adsense en OpenX (op basis van CPM).
pi_152992532
Bij toeval zag ik dit topic. Heb al ruim twee jaar een eigen youtube kanaal en heb mij ook maar even aangemeld bij Adsense.
heb echter nog een idee wat ik eigenlijk wil uitvoeren op een apart YT kanaal met apart emailadres. Moet ik dan nog een Adsense account aanmaken of kan ik mij aanmelden bij het andere al bestaande account (en mag je überhaupt wel twee YT kanalen?)

Alvast bedankt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:29:01 #63
340341 Blester
Membre très utile
pi_152992650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:54 schreef WebBeestje het volgende:
Het is misschien wat kort door de bocht maar met veel pageviews (minimaal een paar miljoen per maand) vind ik Adsense niet het beste middel om te verdienen met een website. Ik kan me ook niet indenken dat hier op Fok alleen Adsense of DFP staat of op websites zoals nu.nl etc. Die gebruiken natuurlijk nog hogere tarieven als CPM en CPC zal daar amper gebruikt worden. De verschillen bij mij zijn in ieder geval groot tussen Adsense en OpenX (op basis van CPM).
Zoals je weet heb ik ook meerdere websites met meerdere miljoenen pageviews per maand. Een hogere CPM op basis van CPC exploitatie van gemiddeld ¤20 is niet echt haalbaar, ook voor websites als Nu.nl niet. Nu.nl werkt naast AdSense overigens ook met takeovers van bedrijven. Maarja, die kunnen wat meer eisen met hun 20 miljoen bezoekers P/M uiteraard.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152994867
Ik ken genoeg websites in de financiële sector die een CPM vragen vanaf ¤40/¤50 (tot zelfs ¤80 of meer) voor een banner (ik zou het er als adverteerder nooit voor over hebben) maar ik denk dat die websites en die van mij het vooral daar van moeten hebben omdat ze een trouw bezoekerspubliek hebben en die worden op den duur blind voor advertenties. Op basis van CPC een CPM van ¤20 halen is denk ik wel redelijk uniek dan doe je het erg goed of de website is Engelstalig?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:27:17 #65
340341 Blester
Membre très utile
pi_152995208
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:17 schreef WebBeestje het volgende:
Ik ken genoeg websites in de financiële sector die een CPM vragen vanaf ¤40/¤50 (tot zelfs ¤80 of meer) voor een banner (ik zou het er als adverteerder nooit voor over hebben) maar ik denk dat die websites en die van mij het vooral daar van moeten hebben omdat ze een trouw bezoekerspubliek hebben en die worden op den duur blind voor advertenties. Op basis van CPC een CPM van ¤20 halen is denk ik wel redelijk uniek dan doe je het erg goed of de website is Engelstalig?
Ja, maar die financiele websites trekken dan meestal weer niet zoveel bezoekers. Ben in ieder geval wel tevreden over de resultaten.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 28 mei 2015 @ 08:03:48 #66
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153030360
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:27 schreef Blester het volgende:

[..]

Ja, maar die financiele websites trekken dan meestal weer niet zoveel bezoekers. Ben in ieder geval wel tevreden over de resultaten.
Financiele websites trekken inderdaad niet zoveel bezoekers, maar de CPC is wel hoog.

Heb bijvoorbeeld ook een aantal websites die veel meer bezoekers hebben maar waarbij de CPC wel echt 90% tot 95% lager is dan op de financiele sites.
  donderdag 28 mei 2015 @ 08:13:04 #67
131603 Afwazig
Serious business
pi_153030432
Meer mensen last van refferal spam van 4webmasters.org? Het is wel heel extreem nu.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:24:47 #68
340341 Blester
Membre très utile
pi_153039797
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 08:03 schreef JortK het volgende:

[..]

Financiele websites trekken inderdaad niet zoveel bezoekers, maar de CPC is wel hoog.

Heb bijvoorbeeld ook een aantal websites die veel meer bezoekers hebben maar waarbij de CPC wel echt 90% tot 95% lager is dan op de financiele sites.
Als ik gewoon overall kijk zit ik tussen de ¤0,15 en ¤0,25 gemiddeld. In combinatie met een gemiddelde CTR van 7-8% ben ik dik tevreden over die resultaten.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153067391
Iemand hier enig of domeinnamen mbt. lybrido (Viagra voor vrouwen) enigszins interessant zijn om een adwords website omheen te bouwen (nu of in de toekomst)? Zoekvolume is nu namelijk redelijk laag, zeker icm. kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kreeg vandaag bericht van iemand die claimt, http://www.lybrido-kaufen**com te bezitten en hij heeft interesse in de domeinnaam. Aangezien het product nog in ontwikkeling is het een scammer :'), maar ik heb momenteel nog niet echt een idee wat ik verder met de domeinen kan doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door tofastTG op 29-05-2015 12:17:27 ]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:33:36 #70
340341 Blester
Membre très utile
pi_153073995
Leuk dat AdSense zo soms ook malware serveert, 2 websites opeens op allerlei blacklists hierdoor....
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153095713
Zit nu na die mobile/responsive update van google met 4 sites op 460% meer kliks/inkomsten :D (zeg ik dat goed)?
Voorheen moest ik het met de bestlopende site doen met 15 kliks, heb er nu uitschieters bij met 70 kliks per dag.

Concurrentie is er genoeg op hetgeen wat ik doe, en die zijn allemaal ook responsive en mobielvriendelijk. Dus waar het aan ligt, schiet mij maar lek maar ik weet het niet.

Altijd leuk, zonder inspanning of extra werk meer inkomsten :)
pi_153096921
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:26 schreef VDL018 het volgende:
Bij toeval zag ik dit topic. Heb al ruim twee jaar een eigen youtube kanaal en heb mij ook maar even aangemeld bij Adsense.
heb echter nog een idee wat ik eigenlijk wil uitvoeren op een apart YT kanaal met apart emailadres. Moet ik dan nog een Adsense account aanmaken of kan ik mij aanmelden bij het andere al bestaande account (en mag je überhaupt wel twee YT kanalen?)

Alvast bedankt.
heeft iemand enig idee?
pi_153097402
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:26 schreef fotostarter het volgende:
Zit nu na die mobile/responsive update van google met 4 sites op 460% meer kliks/inkomsten :D (zeg ik dat goed)?
Voorheen moest ik het met de bestlopende site doen met 15 kliks, heb er nu uitschieters bij met 70 kliks per dag.

Concurrentie is er genoeg op hetgeen wat ik doe, en die zijn allemaal ook responsive en mobielvriendelijk. Dus waar het aan ligt, schiet mij maar lek maar ik weet het niet.

Altijd leuk, zonder inspanning of extra werk meer inkomsten :)
Netjes! Dus je hebt ook veel meer bezoekers neem ik aan?
pi_153097923
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:45 schreef jeronald het volgende:

[..]

Netjes! Dus je hebt ook veel meer bezoekers neem ik aan?
Ja, gemiddeld een stijging van 65% als ik kijk na de laatste 28 dagen :)

Het enige wat ik heb veranderd, is dat ik naar een andere hoster ben verhuisd.
Ik denk dat het daar aan ligt.
pi_153102373
Lijkt me sterk... kijk dan waar de nieuwe bezoekers vandaan komen. Direct verkeerd / indirect verkeer? Komen ze via google? Via welke zoekresultaten? Misschien scoor je nu beter verschillende keywords.
Facts don't care about your feelings
pi_153122034
Kan ik me ook niet voorstellen.

Nu de mobiel-update van Google even geleden is heb ik even gekeken wat het me heeft opgeleverd. Bij mijn belangrijkste site heb ik een stijging van 4,2 procentpunt mobiele bezoekers. Het kan natuurlijk ook (deels) veroorzaakt zijn door het betere weer :p. Al is het aandeel tablet bezoekers hetzelfde gebleven.
pi_153122260
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Lijkt me sterk... kijk dan waar de nieuwe bezoekers vandaan komen. Direct verkeerd / indirect verkeer? Komen ze via google? Via welke zoekresultaten? Misschien scoor je nu beter verschillende keywords.
Bezoekers komen meer via Google. Vooral mobiele bezoeken zijn hard gestegen.
Zoekwoorden zijn gewoon hetzelfde, alleen meerdere hits/kliks.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:35:21 #78
340341 Blester
Membre très utile
pi_153138188
Zit er steeds vaker aan de denken om een zeer groot gedeelte (80%) van m'n portfolio met Nederlandse websites te verkopen. In verhouding levert het buitenland gewoon veel meer op. In Nederland is de markt erg klein en het begint hier met het jaar ook drukker te worden in de SERP's. Begin steeds meer te twijfelen of ik nog wel tijd wil steken in de Nederlandse markt.

Maargoed, alleen al om hiervoor een koper te zoeken gaat al zoveel tijd en energie kosten denk ik. In Nederland zijn er niet heel veel serieuze investeerders die een leuk bedrag beschikbaar hebben voor websites.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153140595
Is het ook geen optie om bijvoorbeeld werk uit te besteden, dus dat je mensen je sites laat updaten enzo. Als de inkomsten vrij stabiel zijn dan heb je in principe ook niet echt een reden om te verkopen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 31 mei 2015 @ 21:48:16 #80
340341 Blester
Membre très utile
pi_153141462
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Is het ook geen optie om bijvoorbeeld werk uit te besteden, dus dat je mensen je sites laat updaten enzo. Als de inkomsten vrij stabiel zijn dan heb je in principe ook niet echt een reden om te verkopen.
Ja, wat ik kan uitbesteden besteed ik ook uit. Maar ik laat bijvoorbeeld geen websites maken door externe partijen, aangezien ik mijn eigen methodes daarvoor heb. Groot deel is evergreen van de Nederlandse websites, maar heb ook een redelijk aantal websites met vaste bloggers inderdaad. Content besteed ik sowieso 100% uit.

Maar ik merk nu gewoon dat de Nederlandse tak, zeker in het afgelopen halfjaar, stilstaat. Slechts een paar nieuwe websites. Qua inkomsten e.d. wel redelijk stabiel, maar de vraag is uiteraard hoelang dit zo blijft met de huidige strategie. Aan de andere kant gaat het met de buitenlandse tak dusdanig goed, dat ik toch wel begin te twijfelen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 31 mei 2015 @ 21:51:34 #81
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_153141618
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:23 schreef VDL018 het volgende:

[..]

heeft iemand enig idee?
Kan onder zelfde adsense account. Heb ik ook.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:08:34 #82
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153181354
Vandaag voor het eerst wat onderzoek gedaan naar een buitenlands project. Zal eens een soort van blogje hier bijhouden hoe dat gaat :)
pi_153189944
Heeft iemand hier een Spaanstalige website? Ik zie dat inkomsten uit Spanje (CPC/CPM) ook wel behoorlijk zijn na VS, UK en Nederland. Natuurlijk een groot taalgebied maar ook veel Spaanstalige landen zijn nog volop in economische groei dus ook meer adverteerders, bezoekers, etc. Is maar een suggestie al ben ik bang dat er maar weinig de Spaanse taal goed beheersen.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 16:52:45 #84
340341 Blester
Membre très utile
pi_153190718
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 16:22 schreef WebBeestje het volgende:
Heeft iemand hier een Spaanstalige website? Ik zie dat inkomsten uit Spanje (CPC/CPM) ook wel behoorlijk zijn na VS, UK en Nederland. Natuurlijk een groot taalgebied maar ook veel Spaanstalige landen zijn nog volop in economische groei dus ook meer adverteerders, bezoekers, etc. Is maar een suggestie al ben ik bang dat er maar weinig de Spaanse taal goed beheersen.
Jup, heb er verschillende voor Mexico, Argentinie, Spanje, Chili, Colombia, Ecuador etc. Die spreken allemaal perfect Spaans hoor (al hebben ze wel hun eigen dialecten)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153190963
Foutje. ..

[ Bericht 93% gewijzigd door fotostarter op 02-06-2015 17:11:46 ]
pi_153202582
Gisteren mijn eerste adsense website online gezet. Denk dat de website goed in elkaar zit, exact match domein. Hij is geindexeerd in Google, dat zag ik vanmiddag toen ik site:[...] invoerde, maar tot pagina 25 kom ik hem niet tegen :').

Edit terwijl ik dit typ: nu is die opeens niet meer geindexeerd? Was ook raar dat het al zo snel was, enige wat heb ik heb gedaan is de Pagespeed controleren bij Google.

Anyway, behalve zo nu en dan content blijven toevoegen, wat doen jullie om te ranken? Volgens mij is het linkpartners zoeken zoals dat jaren geleden was niet echt meer aan de orde?
pi_153203055
Linkpartners zoeken.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:11:02 #88
340341 Blester
Membre très utile
pi_153221538
Het feest kan weer beginnen

quote:
At SMX Advanced tonight, Google’s Gary Illyes announced that the next Panda update will happen in the upcoming weeks. He said he expects it in the next two to four weeks.

Illyes referred to it multiple times as a data refresh, not an algorithmic change. So sites that have been suffering from this algorithm may see a recovery in the near future. However, not all sites will see a recovery: Some may not recover, and new sites may also be hit by this data refresh.

When the data refresh is updated, we will make sure to notify you right here.

Illyes also explained that it is in Google’s best interest to keep this data fresh, so the they want to keep it updated as frequently as possible. But they do require manual updates and will currently not run by itself like some of their other algorithms.
http://searchengineland.c(...)pcoming-weeks-222243
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:31:39 #89
340341 Blester
Membre très utile
pi_153223995
En dit erachteraan:

quote:
At SMX Advanced, Google’s Gary Illyes announced that Google is working toward a continuously running Penguin update. He admitted that Penguin currently runs slowly, but said Google is working to make it update in real time. If that happens, the algorithm will get data that is refreshed all the time. Currently, the data has to be manually refreshed to see any ranking changes for sites impacted by Penguin.

Illyes explained it is hard for Google to do this right now because it requires a lot of reworking of the algorithm. But that is their goal, to make the Penguin algorithm run by itself, without manually refreshing any data. Illyes said this kind of change is months away and didn’t estimate a date for when webmasters can expect this change.

He also said that Google doesn’t see the update Panda ever running continuously, but rather requiring a manual data refresh.
http://searchengineland.c(...)-continuously-222247

Zijn we mooi klaar mee, Penguin en Panda op je dak aankomende weken.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 3 juni 2015 @ 20:57:48 #90
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_153228972
Whehe, krijg ik een mailtje van een Chinees via YouTube, of ik mijn claim wil verwijderen. Hij had een video van mij opnieuw geupload en dat had ik natuurlijk weer succesvol aangevochten. Blijkbaar was ik niet de enige, want zijn kanaal is verwijderd. Gaat ie zielig bij mij lopen doen. Honderden filmpjes had ie geüpload. Doeiiiiii :W :)
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:02:25 #91
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_153254775
Hoe doen jullie het nu met Adsense en responsive reclames? Tuurlijk kan je een responsive blok erop zetten, maar hebben jullie de rest weggedaan zoals leaderboards etc.? Of is er ook een trucje om deze verkleind weer te geven op kleinere apparaten?
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:55:47 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_153256166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:02 schreef JK het volgende:
Hoe doen jullie het nu met Adsense en responsive reclames? Tuurlijk kan je een responsive blok erop zetten, maar hebben jullie de rest weggedaan zoals leaderboards etc.? Of is er ook een trucje om deze verkleind weer te geven op kleinere apparaten?
300x250's gebruik ik, rest laat ik op responsive weg.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153256416
Die 300x250 gebruik ik ook voor mijn responsive layout alleen zou een 336x280 opbrengen, past helaas niet in mijn thema. Hebben jullie voor de Nederlandse websites ook een wat mindere dag met Adsense? Het lekkere weer kan me gestolen worden als het om inkomsten gaat, van de andere kant is het in Nederland niet heel vaak en heel lang lekker weer :)
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:10:57 #94
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_153256591
Past hij niet qua formaat of qua opmaak?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_153262374
Een 336x280 past volgens mij vaak niet in een responsive thema, bij mij ook niet want dan valt een stukje weg.
pi_153266823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:02 schreef WebBeestje het volgende:
Een 336x280 past volgens mij vaak niet in een responsive thema, bij mij ook niet want dan valt een stukje weg.
bij mij ook. 300 is echt de max
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:42:28 #97
340341 Blester
Membre très utile
pi_153267605
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:02 schreef WebBeestje het volgende:
Een 336x280 past volgens mij vaak niet in een responsive thema, bij mij ook niet want dan valt een stukje weg.
300x250 heeft sowieso de hoogste CPC dus ik zou die gewoon aan blijven houden. Responsive banners werk ik niet mee, prut CPC.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153268620
Net weer 3 nieuwe sites op de 1e pagina laten ranken... Ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren }:|
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:36:46 #99
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153268699
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:42 schreef Blester het volgende:

[..]

300x250 heeft sowieso de hoogste CPC dus ik zou die gewoon aan blijven houden. Responsive banners werk ik niet mee, prut CPC.
Ik doe ook niet responsive. Dikke 300x250 bovenin doet het altijd goed :)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:00:32 #100
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_153269144
Bovenaan gebruik ik dan wel responsive, op een desktop is het dan een 970x90 of 728x90 en anders een 300x250. Ik weet bijna zeker dat een 336x280 meer opbrengt want daar kan ook een 300x250 worden vertoond dus meer concurrentie en hogere CPC alleen dan moet het wel passen. Kort onder de header durf ik niet altijd een 300x250 te plaatsen, zou dat bezoekers niet erg veel afschrikken?
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:11:14 #101
340341 Blester
Membre très utile
pi_153269353
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:00 schreef WebBeestje het volgende:
Bovenaan gebruik ik dan wel responsive, op een desktop is het dan een 970x90 of 728x90 en anders een 300x250. Ik weet bijna zeker dat een 336x280 meer opbrengt want daar kan ook een 300x250 worden vertoond dus meer concurrentie en hogere CPC alleen dan moet het wel passen. Kort onder de header durf ik niet altijd een 300x250 te plaatsen, zou dat bezoekers niet erg veel afschrikken?
Gezien de gemiddelde mobiele CTR van 8,4% tot 9% kan ik concluderen dat het bezoekers niet afschrikt. 336x280 ga ik niet plaatsen, lang niet iedereen even zulke grote smartphones.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:33:17 #102
340341 Blester
Membre très utile
pi_153269833
Het is voortaan ook wel echt erg met Google zeg. Queries als 'Alzheimer' in Google.com:





En dan positie #1 en #2 van de query (ja, het is even zoeken voordat je ze gevonden hebt!) is dezelfde website :')

Daarna weer een compleet blok van Google, daaronder 1 link naar de Wikipedia pagina en dan komt Google nieuws.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:42:38 #103
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153270047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:33 schreef Blester het volgende:
Het is voortaan ook wel echt erg met Google zeg. Queries als 'Alzheimer' in Google.com:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dan positie #1 en #2 van de query (ja, het is even zoeken voordat je ze gevonden hebt!) is dezelfde website :')

Daarna weer een compleet blok van Google, daaronder 1 link naar de Wikipedia pagina en dan komt Google nieuws.
Kwestie van tijd voordat ze op de vingers worden getikt hierover :)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:43:58 #104
340341 Blester
Membre très utile
pi_153270088
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:42 schreef JortK het volgende:

[..]

Kwestie van tijd voordat ze op de vingers worden getikt hierover :)
Ja, in Europa doen ze het nog niet omdat ze hierover een rechtszaak hebben lopen. In Amerika mag echter alles :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153298244
Ik zie ze nog niet zo snel op jouw printscreens maar dan komen er ook nog koopknoppen bij :'( Eerst maken ze een goede zoekmachine waar de hele wereld graag gebruik van maakt en dan slaan ze door met hun advertenties, etc. Als de CPC al kwartalen onder druk staat kunnen ze beter wat anders bedenken, laat publishers desnoods werken met een functie als een minimumprijs die ze accepteren voor klikjes of vertoningen. Adverteerders die minder bieden hebben dan pech. Bij OpenX (op basis van CPM) stel ik een bodemprijs in die ik voor de CPM wil, komt het eronder dan komt er een alternatieve advertentie (Adsense of affiliate).

Ik begreep al dat in de VS Yahoo met de zoekmachine weer een beetje marktaandeel wint t.o.v. Google doordat het standaard als zoekmachine is ingesteld bij Firefox.
pi_153303618
@webbeestje, vergeet ook niet dat de lage cpc ook een direct gevolg is van de bagger Publishers. Ik gebruik nog cps, maar t heeft een bouncerate van 90%, ik bied niet meer dan 8ct per klik en vaak kom ik lager uit gemiddeld. Er zijn zoveel adverteerders die afgeknapt zijn op het displaynetwerk vanwege de kwaliteit, met als gevolg minder concurrentie en dus een lagere cpc.. Er zijn te veel cowboys in de adsense wereld...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_153308098
Bagger van de publishers weet ik eigenlijk niet want eigenlijk bezoek ik altijd dezelfde websites dag in en dag uit. Wat betreft dat laatste van te veel cowboys in de Adsense wereld, dat klopt en zeker veel websites die uit de grond worden gestampt omdat het zo eenvoudig is geworden.

Weet iemand een mogelijkheid om te adverteren op basis van CPM?
pi_153327075
Maar misschien kan je campagne ook wel verbeterd worden ;-), misschien heb je juist wel een hoger rendement in de wat duurdere hoek ..
  zondag 7 juni 2015 @ 15:33:05 #109
340341 Blester
Membre très utile
pi_153327392
Ah, in een van m'n Whitehat branches zit weer eens een leuke Blackhatter. Allemaal links vanuit footer die onzichtbaar zijn gemaakt, allemaal vanaf expired domeinen met een gespamd backlinkprofiel. Ja, zo kan ik ook ranken :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 7 juni 2015 @ 18:43:31 #110
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_153331698
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 15:19 schreef jeronald het volgende:
Maar misschien kan je campagne ook wel verbeterd worden ;-), misschien heb je juist wel een hoger rendement in de wat duurdere hoek ..
Als ik zelf adverteer doe ik dat vaak niet voor mobiele apparaten vanwege het snel per ongeluk aanklikken en dan ben je wel kosten kwijt maar heb je niks aan de bezoeker.

Iets anders wat ik me afvraag, do follow links zijn goed voor je backlinkprofiel maar no follow linkjes dan? Ik zie bij veel SEO-tools ook no-follow linkjes verschijnen die ze blijkbaar meenemen in een pagerank, etc.
  maandag 8 juni 2015 @ 22:23:26 #111
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_153367086
Net een stukje gelezen over het enorm snel toenemend gebruik van Adblockers. Wie van jullie doet er wat tegen zoals bijvoorbeeld content verbergen voor zulke bezoekers of een pop-up met een melding geven?

Hier een linkje naar een stukje over het detecteren van zulke gebruikers: http://w3guy.com/detecting-adblock/

Iemand die dit wil testen om bezoekers met een Adblocker een pop-up te tonen?

http://broadstreetads.com/blog/detect-ad-blocker/

[ Bericht 22% gewijzigd door WebBeestje op 08-06-2015 22:43:21 ]
pi_153385721
Paar maanden verder.. Ondertussen behoorlijk wat bezoekers dagelijks. M'n CTR is echter maar 0,9%. Wilt iemand mij even helpen om dit te verhogen?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:55:35 #113
131603 Afwazig
Serious business
pi_153392793
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:23 schreef WebBeestje het volgende:
Net een stukje gelezen over het enorm snel toenemend gebruik van Adblockers. Wie van jullie doet er wat tegen zoals bijvoorbeeld content verbergen voor zulke bezoekers of een pop-up met een melding geven?

Hier een linkje naar een stukje over het detecteren van zulke gebruikers: http://w3guy.com/detecting-adblock/

Iemand die dit wil testen om bezoekers met een Adblocker een pop-up te tonen?

http://broadstreetads.com/blog/detect-ad-blocker/
Als je zo beredeneert dan ga je het niet redden. Adblockers zijn (en vaak met goede reden) er en die mensen afstoten door je website onwerkbaar te maken of content weg te halen voor die groep bereik je niks mee.

De enige manier is m.i. de manier zoals Tweakers het doet. Adblock mag wel, je krijgt alleen regelmatig een melding met de uitleg dat hun website bestaat bij de gratie van ads en met de vraag als je hun content tof vindt of je hun site dan als uitzondering aan adblock toe wilt voegen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:13:10 #114
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_153395618
De popup is denk ik wel een aardig idee maar gemiddeld bekijken mijn bezoekers 10 pagina's per bezoek en elke keer een popup is inderdaad teveel. Als ik een manier weet om ze eens per 5 pagina's te laten zien dan doe ik het.
pi_153410808
Op mijn desktop gebruik ik ook een adblocker, puur voor YouTube. Eigenlijk vind ik het irritant omdat ik soms wil weten waar andere sites hun ads plaatsen en hoe het er uit ziet. Kent iemand een adblocker die alleen voor YouTube werkt?

Overigens denk ik niet dat je aan adblocker-bezoekers toch niets zou verdienen omdat ze toch niet zouden klikken ofzo. Iedereens interesse wordt wel een keer gewekt.
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:53:21 #117
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153412482
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:56 schreef jeronald het volgende:
Op mijn desktop gebruik ik ook een adblocker, puur voor YouTube. Eigenlijk vind ik het irritant omdat ik soms wil weten waar andere sites hun ads plaatsen en hoe het er uit ziet. Kent iemand een adblocker die alleen voor YouTube werkt?

Overigens denk ik niet dat je aan adblocker-bezoekers toch niets zou verdienen omdat ze toch niet zouden klikken ofzo. Iedereens interesse wordt wel een keer gewekt.
Oprotten met ads voor Youtube, je verneukt mijn inkomsten. :P
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:54:45 #118
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153412510


Gisteren.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:19:52 #119
340341 Blester
Membre très utile
pi_153413186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:56 schreef jeronald het volgende:
Op mijn desktop gebruik ik ook een adblocker, puur voor YouTube. Eigenlijk vind ik het irritant omdat ik soms wil weten waar andere sites hun ads plaatsen en hoe het er uit ziet. Kent iemand een adblocker die alleen voor YouTube werkt?

Overigens denk ik niet dat je aan adblocker-bezoekers toch niets zou verdienen omdat ze toch niet zouden klikken ofzo. Iedereens interesse wordt wel een keer gewekt.
Ik ga mezelf na, ik heb werkelijk waar al jaren niet op een AdSense advertentie geklikt. Ik klik overigens sowieso nooit op advertenties en affiliatelinks spot ik ook direct.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153414899
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:56 schreef jeronald het volgende:
Op mijn desktop gebruik ik ook een adblocker, puur voor YouTube. Eigenlijk vind ik het irritant omdat ik soms wil weten waar andere sites hun ads plaatsen en hoe het er uit ziet. Kent iemand een adblocker die alleen voor YouTube werkt?

Overigens denk ik niet dat je aan adblocker-bezoekers toch niets zou verdienen omdat ze toch niet zouden klikken ofzo. Iedereens interesse wordt wel een keer gewekt.
Meeste inkomsten zijn voor mij uit vertoningen van advertenties :)
pi_153434175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:11 schreef Blester het volgende:

[..]

Gezien de gemiddelde mobiele CTR van 8,4% tot 9% kan ik concluderen dat het bezoekers niet afschrikt. 336x280 ga ik niet plaatsen, lang niet iedereen even zulke grote smartphones.
Welk theme gebruik je hier? Wil eens kijken of switchen van theme mijn CTR omhoog krijgt.
pi_153436962
Is er iemand hier die ervaring heeft met het niet updaten van de meta description van een wordpress pagina binnen google? in plaats van mijn meta description pakt google de eerste twee zinnen van mijn content, en heeft daardoor een hele lage ctr (0,2% t.o.v. 5 á 6 % bij andere pages).

De crawler is inmiddels al een paar keer weer langs geweest, maar heeft dit helaas niet bijgewerkt. :(
pi_153437607
Heb je de meta description handmatig ingevoerd of rolt het automatisch uit het gebruikte thema? Ik had het eerst ook totdat ik in het header bestandje zelf de description plaatste.
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:19:38 #124
340341 Blester
Membre très utile
pi_153439678
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:42 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Welk theme gebruik je hier? Wil eens kijken of switchen van theme mijn CTR omhoog krijgt.
Layouts die ik gebruik zijn meerendeel custom :-)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153461770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:02 schreef WebBeestje het volgende:
Heb je de meta description handmatig ingevoerd of rolt het automatisch uit het gebruikte thema? Ik had het eerst ook totdat ik in het header bestandje zelf de description plaatste.
Handmatig ingevoerd onder de post, met Wordpress SEO van Yoast.
pi_153464100
Als ik naar mijn site zoek in google (gewoon naam.tld) krijg ik dit te zien:

quote:
Er is geen beschrijving beschikbaar voor dit resultaat vanwege robots.txt – meer informatie.
Maar ik heb heul geen robot.txt op de server staan. De site is pas net in de lucht en daarvoor had ik wel in Yoast SEO aangevinkt dat ik niet gevonden wou worden. Dus nog even geduld hebben?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153487505
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:57 schreef dimmak het volgende:
Als ik naar mijn site zoek in google (gewoon naam.tld) krijg ik dit te zien:

[..]

Maar ik heb heul geen robot.txt op de server staan. De site is pas net in de lucht en daarvoor had ik wel in Yoast SEO aangevinkt dat ik niet gevonden wou worden. Dus nog even geduld hebben?
Zit je nou te trollen of wat? Lol je wilt niet gevonden worden en je wordt niet gevonden. Robot.txt zal er vast wel zijn en die zal zoekmachines dan geen toegang verlenen.
  zondag 14 juni 2015 @ 18:20:49 #128
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153525304
Recordje behaald. 100 nieuwe abonnees in één dag.
pi_153525321
Ik een dieptepunt ¤500 laatste 30 dagen ;(
Facts don't care about your feelings
  zondag 14 juni 2015 @ 18:22:03 #130
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153525341
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 18:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik een dieptepunt ¤500 laatste 30 dagen ;(
Moet ik mijn rekeningnummer doorgeven?
pi_153525370
Ik hoor jou iedere keer opscheppen over veel abonnees, levert dat niets op dan?
Facts don't care about your feelings
  zondag 14 juni 2015 @ 19:46:17 #132
340341 Blester
Membre très utile
pi_153527765
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 18:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik een dieptepunt ¤500 laatste 30 dagen ;(
Als je er geen werk & kosten aan hebt is het toch weer mooi ¤500 toch :) Vervelende is alleen dat er na 52% Belasting nog een stukje minder overblijft :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 14 juni 2015 @ 20:11:36 #133
340341 Blester
Membre très utile
pi_153528617
Heb overigens ook een persoonlijke recordje te pakken zie ik net, vorig maand hoogste inkomen ooit behaald met 1 website. Drinken we er vanavond nog maar een op dan ^O^ Had daarvoor weer een nieuwe complete SEO campagne gedaan, pakt toch heel leuk uit :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153532369
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Vervelende is alleen dat er na 52% Belasting nog een stukje minder overblijft :')
als je aan die grens zit heb je weinig te klagen toch
  zondag 14 juni 2015 @ 22:12:11 #135
340341 Blester
Membre très utile
pi_153533523
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

als je aan die grens zit heb je weinig te klagen toch
Als jij voor elke 100K die je verdient 52K belasting moet betalen praat je wel anders denk ik.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153533558
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:12 schreef Blester het volgende:

[..]

Als jij voor elke 100K die je verdient 52K belasting moet betalen praat je wel anders denk ik.
nee, ben blij met alles wat ik boven modaal verdien

52k belasting op 100k is zelfs nog een stap hoger, waarom zou je klagen als je zoveel geld binnenharkt?
  zondag 14 juni 2015 @ 22:17:17 #137
340341 Blester
Membre très utile
pi_153533767
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

nee, ben blij met alles wat ik boven modaal verdien

52k belasting op 100k is zelfs nog een stap hoger, waarom zou je klagen als je zoveel geld binnenharkt?
Het gaat mij puur om de verhouding. Meer belasting betalen dan je netto verdient gaat een beetje tegen mijn principes in. Daarnaast natuurlijk ook veel onkosten (niet allemaal aftrekbaar) en ondernemersrisico (je bent niet verzekerd van een stabiel inkomen). Dan vind ik 52% niet echt een stimulans voor ondernemend Nederland.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153534691
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:17 schreef Blester het volgende:
Meer belasting betalen dan je netto verdient gaat een beetje tegen mijn principes in.
dit is zelfs weer 10 stappen hoger

zelfs bij 2 miljoen inkomsten is je inkomstenbelasting nog onder de 52%: https://www.google.com/search?safe=off&client=safari&rls=en&q=%28%2819822*0.365%29%2B%28%2857585-19822%29*0.42%29%2B%28%282000000-57585%29*0.52%29%29%2F2000000

je maakt het erger dan het is
pi_153535930
Inderdaad, bijna niemand betaalt 52%. Via een BV > VPB > Dividend zit je effectief op 45%... met een eenmanszaak / vof heb je door div. aftrekposten dat ook wel. Maar toch iets minder dan de helft is nog steeds veel dat begrijp ik wel. Je hebt niets te klagen als je die bedragen verdient, maar je bent gek om hier te blijven wonen als dat niet nodig is.
Facts don't care about your feelings
  zondag 14 juni 2015 @ 23:32:11 #140
340341 Blester
Membre très utile
pi_153536751
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:37 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dit is zelfs weer 10 stappen hoger

zelfs bij 2 miljoen inkomsten is je inkomstenbelasting nog onder de 52%: https://www.google.com/search?safe=off&client=safari&rls=en&q=%28%2819822*0.365%29%2B%28%2857585-19822%29*0.42%29%2B%28%282000000-57585%29*0.52%29%29%2F2000000

je maakt het erger dan het is
Nja, naar mijn mening is het gewoon te hoog.

@Yoshi, je hebt helemaal gelijk. Als je in Nederland woont weet je gewoon dat je (te)veel belasting betaalt dus dat is je eigen keuze, neemt niet weg dat ik daar op een goede zondagavond nog wel eens over zeik :-D
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 15 juni 2015 @ 00:00:15 #141
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153537533
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 18:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik hoor jou iedere keer opscheppen over veel abonnees, levert dat niets op dan?
Ach, wat is veel. Het gaat langzaam omhoog, maar is wel vrij stabiel. 100 is wel veel op een dag, als dat je gemiddelde op den duur kan worden (nu 64) dan zit je op 3000 per maand vast kijkers erbij. Dat is nu na een jaar bezig met 17.000 subs toch wel een dikke stijging.

Het wordt pas echt leuk in de 50k sub range, dus we bouwen rustig door.
pi_153541229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:19 schreef Blester het volgende:

[..]

Layouts die ik gebruik zijn meerendeel custom :-)
Wordpress custom themes of compleet custom site? En heeft het een reden waarom je dat doet?
pi_153541807
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:47 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Zit je nou te trollen of wat? Lol je wilt niet gevonden worden en je wordt niet gevonden. Robot.txt zal er vast wel zijn en die zal zoekmachines dan geen toegang verlenen.
Eerst wilde ik niet gevonden worden en nu wel. En ik heb echt geen robot.txt.

Maar ik had even moeten wachten. :)

Welke adsense addon gebruiken jullie voor Worpress? Die van Google zelf plaatst de ads op verschillende plekken.

[ Bericht 8% gewijzigd door dimmak op 15-06-2015 09:39:01 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 15 juni 2015 @ 09:44:16 #144
340341 Blester
Membre très utile
pi_153542308
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:17 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Wordpress custom themes of compleet custom site? En heeft het een reden waarom je dat doet?
Allebei, draai niet alles op 1 layout en/of 1 systeem hè.

Waarom ik dat doe? Meerdere redenen:
- Zelf de indeling van de sites bepalen
- Zelf de functies binnen de layout bepalen
- CTR verhogen
- Zelf een ideale mobiele layout kunnen maken
- Zelf laadtijd kunnen beïnvloeden
etc.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 15 juni 2015 @ 09:55:01 #145
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153542465
Ik heb laatst Jekyll uitgetest en gebruikt. Ideaal voor kleinere sites :)

[ Bericht 5% gewijzigd door JortK op 15-06-2015 10:32:11 ]
pi_153556857
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:13 schreef dimmak het volgende:

[..]

Eerst wilde ik niet gevonden worden en nu wel. En ik heb echt geen robot.txt.

Maar ik had even moeten wachten. :)

Welke adsense addon gebruiken jullie voor Worpress? Die van Google zelf plaatst de ads op verschillende plekken.
Geen.
Die kun je makkelijk zelf in de template bakken, en heb je echt geen plugin voor nodig.
pi_153558804
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:27 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Geen.
Die kun je makkelijk zelf in de template bakken, en heb je echt geen plugin voor nodig.
Fair enough, maar dan mkan ik mijn template niet meer updaten. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153558964
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:12 schreef dimmak het volgende:

[..]

Fair enough, maar dan mkan ik mijn template niet meer updaten. :P
Child theme maken. ;)
pi_153576416
In Adwords zie ik net iets opmerkelijks, een CTR van 200% ;( toch knap van Google. Gelukkig zijn het maar 2 klikjes met weinig kosten maar bij 1 vertoning is dat toch wel erg knap.
pi_153591179
De uitleg van Google vind ik nogal triest en deze was als volgt:

Iemand ziet de advertentie bij Google zoeken en klikt deze aan, 1 vertoning en 1 klikje. Na het bezoeken van de website keert de bezoeker terug naar Google zoeken. Doet daar verder niks maar klikt weer de advertentie aan en dus 1 vertoning maar 2 klikjes (LOL!).
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:57:34 #151
340341 Blester
Membre très utile
pi_153593492
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:49 schreef WebBeestje het volgende:
De uitleg van Google vind ik nogal triest en deze was als volgt:

Iemand ziet de advertentie bij Google zoeken en klikt deze aan, 1 vertoning en 1 klikje. Na het bezoeken van de website keert de bezoeker terug naar Google zoeken. Doet daar verder niks maar klikt weer de advertentie aan en dus 1 vertoning maar 2 klikjes (LOL!).
Google weet altijd alles recht te lullen wat krom is, dat weet toch iedereen ondertussen ^O^

Moet je maar eens met die lui van AdSense bellen, je lacht je rot _O-
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153606778
Ik heb een mooi domeinnaam gespot. Zijn er ook one page advertentie aanbieders? Kent iemand een goede?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153614045
Voor degene die ook affiliate zijn met hun AdSense-website: Rocket Internet lanceert affiliatenetwerk
pi_153615495
Yoyoyo, nog mensen leuke nieuwe domeinen gekaapt?

Dus met rare .xxxxxxx op het einde?

PS. m'n AdSense loopt nog steeds _O-

Afgelopen 28 dagen
¤ 5,43
-¤ 1,91 (26,0%)
vs voorgaande 28 dagen
pi_153617285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:18 schreef JDx het volgende:
Yoyoyo, nog mensen leuke nieuwe domeinen gekaapt?

Dus met rare .xxxxxxx op het einde?

PS. m'n AdSense loopt nog steeds _O-

Afgelopen 28 dagen
¤ 5,43
-¤ 1,91 (26,0%)
vs voorgaande 28 dagen
dat is wel eens meer geweest :D
pi_153617895
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:27 schreef fotostarter het volgende:

[..]

dat is wel eens meer geweest :D
Haha inderdaad. Waarschijnlijk de grootste procentuele inzakking ooit zonder iets te veranderen ;)
pi_153623313
Analytics scriptje van je werkt opeens weer :P
Facts don't care about your feelings
pi_153624442
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Analytics scriptje van je werkt opeens weer :P
Magic ;)
pi_153631417
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:54 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha inderdaad. Waarschijnlijk de grootste procentuele inzakking ooit zonder iets te veranderen ;)
maar doe je helemaal niets meer met websites?
pi_153631597
Niet echt met mn eigen site, heb nog wel NVusDesigns.com maar tegenwoordig heeft iedereen een adblocker, volgens mij vooral dat soort mensen.

Als ik dan een uur besteed aan vijf zelfgemaakte posts en ik krijg uiteindelijk 5 cent aan inkomsten dan is de lol er wel van af.

Verder lopen welcomeathome.com en nvus.nl nog vanzelf op zoekwoorden, maar verdient ook niets.

Nja niets, iets van 40 euro per maand op de AdSense van m'n vriendin.

[ Bericht 9% gewijzigd door JDx op 18-06-2015 09:38:53 ]
pi_153632515
Leuk weer eens iets van je te lezen :) alleen jammer dat het niet meer met Adsense zoals vanouds is.

Ik kom er net achter dat mijn mobiele thema geen tracking code had van Google Analytics 8)7 op het moment dat ik deze erin zette en naar Analytics keek stegen de mobiele bezoekers met bijna 40%. Nouja in ieder geval beter laat dan nooit maar het scheelt denk ik een kleine duizend unieke bezoekers per maand die ik voorheen niet had gemeten.
pi_153632641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:18 schreef JDx het volgende:
Yoyoyo, nog mensen leuke nieuwe domeinen gekaapt?

Dus met rare .xxxxxxx op het einde?

PS. m'n AdSense loopt nog steeds _O-

Afgelopen 28 dagen
¤ 5,43
-¤ 1,91 (26,0%)
vs voorgaande 28 dagen
Grrr... had gister done.care geregistreerd, stond dat ie nog vrij was, krijg ik net een mailtje dat ie niet vrij is, ondanks dat de site vrij aangaf en de aanvraag is geannuleerd.

Dacht leuk subdomein i.dont.care
pi_153633522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 08:59 schreef JDx het volgende:
Niet echt met mn eigen site, heb nog wel NVusDesigns.com maar tegenwoordig heeft iedereen een adblocker, volgens mij vooral dat soort mensen.

Als ik dan een uur besteed aan vijf zelfgemaakte posts en ik krijg uiteindelijk 5 cent aan inkomsten dan is de lol er wel van af.

Verder lopen welcomeathome.com en nvus.nl nog vanzelf op zoekwoorden, maar verdient ook niets.

Nja niets, iets van 40 euro per maand op de AdSense van m'n vriendin.
adblockers heb ik niet veel last van. Aangezien mobiele bezoekers alleen maar toenemen. En voor zover ik weet zijn mobiele browsers lastig te voorzien van een goed werkende adblocker.
pi_153635276
Helaas zijn er ook al mobiele adblockers en het gebruik daarvan zal alleen maar verder toenemen. Ik las al dat sommige adblockers bepaalde ads wel doorlaten, of wanneer bv. bedrijven als Google ze betalen of wanneer het extreme ads zijn zoals take-overs, etc.
pi_153637470
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:47 schreef WebBeestje het volgende:
Helaas zijn er ook al mobiele adblockers en het gebruik daarvan zal alleen maar verder toenemen. Ik las al dat sommige adblockers bepaalde ads wel doorlaten, of wanneer bv. bedrijven als Google ze betalen of wanneer het extreme ads zijn zoals take-overs, etc.
ok maar er zijn javascriptjes om de ads toch te laten zien ondanks ze een adblocker gebruiken.
welke precies weet ik niet maar ben ze wel eens tegen gekomen.
pi_153637536
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:03 schreef fotostarter het volgende:

[..]

ok maar er zijn javascriptjes om de ads toch te laten zien ondanks ze een adblocker gebruiken.
welke precies weet ik niet maar ben ze wel eens tegen gekomen.
Zie ook steeds vaker sites die niet werken als de adblocker aan staat.
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:10:52 #168
340341 Blester
Membre très utile
pi_153648197
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:47 schreef WebBeestje het volgende:
Helaas zijn er ook al mobiele adblockers en het gebruik daarvan zal alleen maar verder toenemen. Ik las al dat sommige adblockers bepaalde ads wel doorlaten, of wanneer bv. bedrijven als Google ze betalen of wanneer het extreme ads zijn zoals take-overs, etc.
Heb er geen last van, aan mijn gemiddelde CTR te zien zullen daarvan wel niet veel mensen een Adblocker gebruiken :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153648703
Wist ik maar waar die scripts vandaan te halen zijn want deze ontwikkeling is natuurlijk voor niemand goed die inkomsten heeft uit advertenties:

https://twitter.com/EconBizFin/status/607918273938780161/photo/1
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:46:51 #170
340341 Blester
Membre très utile
pi_153649222
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:30 schreef WebBeestje het volgende:
Wist ik maar waar die scripts vandaan te halen zijn want deze ontwikkeling is natuurlijk voor niemand goed die inkomsten heeft uit advertenties:

https://twitter.com/EconBizFin/status/607918273938780161/photo/1
Ach, gewoon zorgen dat je over een paar jaar je websites kunt opdoeken omdat je binnen bent toch, heb je nergens last van ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153650175
Ja en de nakomeling er mee opzadelen ;) Vaak genoeg heb ik gedacht aan verkopen maar het is ook een leuke hobby met leuke opbrengsten en ik kan me niet indenken om zonder te moeten.
  donderdag 18 juni 2015 @ 21:57:25 #172
340341 Blester
Membre très utile
pi_153651564
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 21:17 schreef WebBeestje het volgende:
Ja en de nakomeling er mee opzadelen ;) Vaak genoeg heb ik gedacht aan verkopen maar het is ook een leuke hobby met leuke opbrengsten en ik kan me niet indenken om zonder te moeten.
Als Ik morgen een goede koper tref is is alles verkocht wat mij betreft.

Hobbymatig zal ik er waarschijnlijk wel nooit mee stoppen. Niets is zo mooi als geld krijgen voor iets waarvoor je eigenlijk geen klote hoeft te doen (als je het goed aanpakt).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153652385
Ik kan er de lol niet van inzien :') het is dat het geld verdient...
Facts don't care about your feelings
pi_153673814
dit zijn toch ook google ads?

http://imgur.com/gh4ViJI
Ik kan die optie niet vinden binnen adsense :(
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:17:43 #175
340341 Blester
Membre très utile
pi_153673948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 22:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan er de lol niet van inzien :') het is dat het geld verdient...
Ik ben nooit met websites begonnen om geld te verdienen iig, vond het gewoon leuk :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:18:12 #176
340341 Blester
Membre très utile
pi_153673966
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:13 schreef fotostarter het volgende:
dit zijn toch ook google ads?

http://imgur.com/gh4ViJI
Ik kan die optie niet vinden binnen adsense :(
Volgens mij is dat Ligatus
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153676018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:18 schreef Blester het volgende:

[..]

Volgens mij is dat Ligatus
ah ok thnx
pi_153682791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:17 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik ben nooit met websites begonnen om geld te verdienen iig, vond het gewoon leuk :)
Ik ook, maar goed ik vond het vroeger ook leuk om m'n moeder te helpen bij haar schoonmaakbaan.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 20 juni 2015 @ 09:08:09 #179
340341 Blester
Membre très utile
pi_153686977
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik ook, maar goed ik vond het vroeger ook leuk om m'n moeder te helpen bij haar schoonmaakbaan.
Ach, ik kan nauwelijks banen bedenken waar je meer verdient met dezelfde inspanning. Het feit dat ik dit dan wel met een hobby kan verdienen vind ik mooi :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 21 juni 2015 @ 12:32:28 #180
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153713943


[ Bericht 100% gewijzigd door Le_Professeur op 22-06-2015 11:55:19 ]
  zondag 21 juni 2015 @ 12:38:04 #181
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153714058
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 09:08 schreef Blester het volgende:

[..]

Ach, ik kan nauwelijks banen bedenken waar je meer verdient met dezelfde inspanning. Het feit dat ik dit dan wel met een hobby kan verdienen vind ik mooi :)
De meesten haken af, terwijl jij nu beloont wordt voor je doorzettingsvermogen. Respect.
  zondag 21 juni 2015 @ 20:55:36 #182
340341 Blester
Membre très utile
pi_153727724
Vandaag weer een taal toegevoegd aan m'n website portfolio met de start-up van een nieuwe website, nu websites in 8 verschillende talen *)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153727783
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:55 schreef Blester het volgende:
Vandaag weer een taal toegevoegd aan m'n website portfolio met de start-up van een nieuwe website, nu websites in 8 verschillende talen *)
Welke talen?
  zondag 21 juni 2015 @ 20:58:39 #184
340341 Blester
Membre très utile
pi_153727861
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:57 schreef klusmeister het volgende:

[..]

Welke talen?
Nederlands, Duits, Spaans, Portugees, Frans, Engels, Vlaams en Russisch
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153727918
Scoor 3 jaar op een algemene term, gemiddeld 1200 bezoekers per dag. Nu adverteert er een stichting op mn belangrijkste zoekterm. Kost mij dubbel geld: minder adsense inkomsten en belastinggeld.
pi_153730417
Dat laatste begrijp ik niet helemaal, belastinggeld?
Facts don't care about your feelings
pi_153730859
Gok dat hij bedoeld dat de stichting van belasting geld betaalt wordt
  zondag 21 juni 2015 @ 22:26:29 #188
340341 Blester
Membre très utile
pi_153731085
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:59 schreef klusmeister het volgende:
Scoor 3 jaar op een algemene term, gemiddeld 1200 bezoekers per dag. Nu adverteert er een stichting op mn belangrijkste zoekterm. Kost mij dubbel geld: minder adsense inkomsten en belastinggeld.
Och meid, dat meen je toch niet??!!
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153732949
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:26 schreef Blester het volgende:

[..]

Och meid, dat meen je toch niet??!!
Ach. Ik denk niet dat jij staat te juichen als je bijna de helft van die omzet verliest omdat een niet relevante stichting nog even wat marketingbudget inzet om voor t einde van het jaar nog wat duizenden bezoekers in te kopen. Zo kunnen ze in de volgende subsidieaanvraag aangeven dat er 'veel behoefte' naar ze is. Dat het hier dan om niet relevante bezoekers gaat en het mij geld kost vind ik stom. Daarnaast kan t belastinggeld wel beter gebruikt worden denk ik.
pi_153742665
Oh zo :') oke dat is wel heel ver gezocht. Tenzij je meteen de jaarcijfers van de stichting bekeken hebt, ja sommige ontvangen subsidies, maar anderen maken ook gewoon omzet. Dat belastinggeld beter besteed kan worden lijkt me hier totaal niet relevant maar oke, als het een goed doel is dan voortaan niet meer aan ze geven en misschien krimpt hun budget voor adverteren dan wel :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 22 juni 2015 @ 12:25:23 #191
340341 Blester
Membre très utile
pi_153742744
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:27 schreef klusmeister het volgende:

[..]

Ach. Ik denk niet dat jij staat te juichen als je bijna de helft van die omzet verliest omdat een niet relevante stichting nog even wat marketingbudget inzet om voor t einde van het jaar nog wat duizenden bezoekers in te kopen. Zo kunnen ze in de volgende subsidieaanvraag aangeven dat er 'veel behoefte' naar ze is. Dat het hier dan om niet relevante bezoekers gaat en het mij geld kost vind ik stom. Daarnaast kan t belastinggeld wel beter gebruikt worden denk ik.
Gewoon even een beleidspuntje zoeken waar ze niet aan voldoen en weg zijn ze bij AdWords.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153754178
Verschijnen ze op jou website niet ook in de adsense-blokken? Dan verdien je er ook nog wat aan :).
  maandag 22 juni 2015 @ 19:47:41 #193
340341 Blester
Membre très utile
pi_153754272
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153755108
Kleingeld ;(
Facts don't care about your feelings
pi_153755954
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:43 schreef jeronald het volgende:
Verschijnen ze op jou website niet ook in de adsense-blokken? Dan verdien je er ook nog wat aan :).
Alleen als er op geklikt wordt :)

Wie van jullie gebruikt er software voor het vinden van relevante en goede sites voor backlinks? Hoeveel kost het ongeveer en kunnen ook door follows worden gevonden?
  maandag 22 juni 2015 @ 20:41:39 #196
340341 Blester
Membre très utile
pi_153755983
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Kleingeld ;(
Moet je er meer tijd in investeren :D 1 goede website maken en je hebt dubbel modaal te pakken, zo makkelijk is het tegenwoordig met websites.

Praktijkvoorbeeld:
Tijd erin gestoken? 10 uurtjes, 3 uur ontwikkeling en de rest optimaliseren, analyseren etc
Geld erin gestoken? Een goede ¤300
Opbrengst? 2/3x modaal P/M met stats van afgelopen week



[ Bericht 1% gewijzigd door Blester op 22-06-2015 20:50:37 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:40:28 #197
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153769170
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Moet je er meer tijd in investeren :D 1 goede website maken en je hebt dubbel modaal te pakken, zo makkelijk is het tegenwoordig met websites.

Praktijkvoorbeeld:
Tijd erin gestoken? 10 uurtjes, 3 uur ontwikkeling en de rest optimaliseren, analyseren etc
Geld erin gestoken? Een goede ¤300
Opbrengst? 2/3x modaal P/M met stats van afgelopen week

[ afbeelding ]
Goede resultaten, alleen niet echt "zeker" met al die blackhat activiteiten :)
pi_153769330
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Kleingeld ;(
Loopt bij jou ook niet meer?

Dacht dat jouw site de komende jaren nog wel flink bezocht zou worden.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:15:11 #199
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153769953
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:15 schreef JortK het volgende:
Kriebelt het alweer om op te pakken JDx? :D
Niet als ik zie dat je tegenwoordig black hat nodig hebt om wat inkomen te genereren.

Maar natuurlijk kriebelt het altijd, alleen hebben we erg veel tijd geïnvesteerd in "echte" sites, met unieke content, alles zelf geschreven, lange stukken ook en komt er gewoon niets uit.

Meeste geld werd verdient met van die mini-sites. De twee echte sites leveren samen een euro per dag op.

Maar had destijds nooit al m'n sites en stats hier moeten plaatsen denk ik, binnen korte tijd waren opeens heel veel sites van me exact nagemaakt, of dan net iets beter. Wie weet kom ik nog weer eens met een leuk idee.
pi_153770370
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:17 schreef JDx het volgende:
Maar natuurlijk kriebelt het altijd, alleen hebben we erg veel tijd geïnvesteerd in "echte" sites, met unieke content, alles zelf geschreven, lange stukken ook en komt er gewoon niets uit.
tja, het kan wel uniek en kwalitatief zijn maar als niemand er interesse in heeft heb je er nog weinig aan

de meeste ideeën zijn toch slecht, maar je moet het proberen om te kijken wat werkt. je hebt echt geen black hat nodig om geld te verdienen.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:35:36 #202
340341 Blester
Membre très utile
pi_153770396
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:40 schreef JortK het volgende:

[..]

Goede resultaten, alleen niet echt "zeker" met al die blackhat activiteiten :)
Als je slimme Black Hat technieken gebruikt kun je zonder problemen jaren ranken. Op het moment dat jij een PBN inzet ben je al op Black Hat vlak ;)

Maargoed, mijn business draait absoluut niet op dit soort Black Hat troep hoor. Dit is gewoon voor erbij en omdat ik het wel grappig vind om me in alle technieken te verdiepen en te testen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:37:45 #203
340341 Blester
Membre très utile
pi_153770439
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Niet als ik zie dat je tegenwoordig black hat nodig hebt om wat inkomen te genereren.
Dat is bullshit. Al mijn websites die serieus geld opleveren zijn puur White Hat.

Wat betreft het delen van de URLs: dat is inderdaad niet slim hier. Er zijn hier genoeg gelukzoekers die voor ¤50 P/M opbrengst je complete website namaken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153770604
Plots een dag met redelijk wat bezoekers uit Nepal, Filipijnen, Colombia en Letland :{

Geen idee hoe het komt maar de pagina RPM voor Letten en Filipijnen is met ongeveer ¤50 niet slecht al weet ik niet wat ze bij mij moeten zoeken.
pi_153782073
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:47 schreef JDx het volgende:

[..]

Loopt bij jou ook niet meer?

Dacht dat jouw site de komende jaren nog wel flink bezocht zou worden.
Naja is altijd wel minder geweest in de zomermaanden hoor, maar bezoekers dalen, CTR is nog steeds poep en CPC werkt ook niet echt mee. ¤600 is nog steeds mooi meegenomen maar had liever een stijgende lijn gezien :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 23 juni 2015 @ 22:13:05 #206
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153789128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Naja is altijd wel minder geweest in de zomermaanden hoor, maar bezoekers dalen, CTR is nog steeds poep en CPC werkt ook niet echt mee. ¤600 is nog steeds mooi meegenomen maar had liever een stijgende lijn gezien :P
Hoe verklaar je die daling? 600 euro is toch nog een prachtig bedrag.
pi_153790311
Een optelsom van bovenstaand. Eigenlijk lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar als je bezoekers 15% dalen en je CPC ook en je CTR ook dan merk je dat toch wel in de verdiensten. Gelukkig zijn er zat andere manieren van inkomsten, maar toch is het jammer.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 23 juni 2015 @ 22:56:34 #208
340341 Blester
Membre très utile
pi_153790533
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 22:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Een optelsom van bovenstaand. Eigenlijk lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar als je bezoekers 15% dalen en je CPC ook en je CTR ook dan merk je dat toch wel in de verdiensten. Gelukkig zijn er zat andere manieren van inkomsten, maar toch is het jammer.
Waarom blijven dan maar op een beperkt aantal paarden gokken (om maar even in jouw vakgebied te blijven)? UITBREIDEN :-)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153797401
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Naja is altijd wel minder geweest in de zomermaanden hoor, maar bezoekers dalen, CTR is nog steeds poep en CPC werkt ook niet echt mee. ¤600 is nog steeds mooi meegenomen maar had liever een stijgende lijn gezien :P
Ja en dan moet er nog belasting af en hou je een keer 300 euro over.

Het is best lastig. Maar had ook al eerder aangegeven dat toen ik hier begon met werken (voor de baas) maandelijks niks overhield, maar door AdSense nog 800 euro bijverdiende, waar ik dan 400 van overhield.

Woon nu iets groter en mooier, maar houd nu toch maandelijks dik 600 euro over na alle vaste lasten, benzine en boodschappen, dus wat er nog bij komt moet ik ook weer delen door 2. Dan is het lastig om weer alles op alles te zetten om een site te bouwen die 200 euro per maand kan opleveren, waardoor je een keer 100 euro extra te besteden hebt.

Ook wilde ik doormiddel van AdSense een dag minder werken, iets wat nu al zou kunnen zonder Adsense, maar het geld went zo snel :P

Wil wel ooit zelfstandiger worden, dus wellicht als ZZP'er op afstand blijven werken voor dit bedrijf en dan deels zelf weer met sites bezig, heb er nu na 40uur werken per week geen zin in. Ben ook groot film/serie liefhebber.
pi_153799820
Ik kwam iets tegen om toch wat te kunnen verdienen aan bezoekers met een adblocker, ik ga het binnen enkele dagen eens testen :)

https://pagefair.com/
pi_153799953
Interessant, maar hoe kunnen adblockers dit dan niet detecteren?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:25:35 #212
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153801015
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:46 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja en dan moet er nog belasting af en hou je een keer 300 euro over.

Het is best lastig. Maar had ook al eerder aangegeven dat toen ik hier begon met werken (voor de baas) maandelijks niks overhield, maar door AdSense nog 800 euro bijverdiende, waar ik dan 400 van overhield.

Woon nu iets groter en mooier, maar houd nu toch maandelijks dik 600 euro over na alle vaste lasten, benzine en boodschappen, dus wat er nog bij komt moet ik ook weer delen door 2. Dan is het lastig om weer alles op alles te zetten om een site te bouwen die 200 euro per maand kan opleveren, waardoor je een keer 100 euro extra te besteden hebt.

Ook wilde ik doormiddel van AdSense een dag minder werken, iets wat nu al zou kunnen zonder Adsense, maar het geld went zo snel :P

Wil wel ooit zelfstandiger worden, dus wellicht als ZZP'er op afstand blijven werken voor dit bedrijf en dan deels zelf weer met sites bezig, heb er nu na 40uur werken per week geen zin in. Ben ook groot film/serie liefhebber.
40 uur is sowieso wat veel, dan houd je inderdaad niets over. Sowieso is via adsense je geld verdienen niet te vergelijken met voor een baas werken, de vrijheid is ongeëvenaard. Liever vrijheid en minder verdienen dan fulltime bij een baas en aan de ketting.
pi_153801172
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:25 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

40 uur is sowieso wat veel, dan houd je inderdaad niets over. Sowieso is via adsense je geld verdienen niet te vergelijken met voor een baas werken, de vrijheid is ongeëvenaard. Liever vrijheid en minder verdienen dan fulltime bij een baas en aan de ketting.
Ja wil eigenlijk een buffer opbouwen nu voor onverwachtse uitgaven, heb alles wat ik wil, mooie auto die hopelijk nog jaren vooruit kan, net heel veel dingen gekocht voor binnen, kastjes, tafels, tv's en een redelijk nieuwe PC, die bij aankoop het beste van het beste was, dus komen geen grote aankopen meer aan.

En dan een dag minder werken, 5 van de 7 dagen verplicht binnen zitten is echt killing voor mij. De vraag is alleen welke dag. Mooiste lijkt me woensdag, dan hou je wel het ritme, kan je lekker voor jezelf aan de slag. En je werkt nooit meer dan 2 dagen achter elkaar.

Heb dit alleen ooit eerder gedaan, kon makkelijk rondkomen, dag minder gaan werken en toen ging het bedrijf failliet, kreeg ik dus 70% van die 80% (4 van de 5 dagen werken) aan WW.
pi_153803180
Ik heb in het verleden er voor gekozen om de woensdagmiddag en de vrijdagmiddag vrij te houden. Later ook nog een periode de vrijdag vrij. Een lang weekend is wel fijn maar misschien is het effectiever voor een website om de woensdag vrij te nemen, op de vrijdag was al snel de weekendstemming erin.

@Yoshi, volgens mij omzeilen ze het door geen IAB afmetingen mee te geven aan de banners. Ik lees zo nu en dan cijfers van ongeveer 20% van de internetgebruikers die adblockers gebruiken dus de inkomsten zouden voor mij met ongeveer 15% tot 20% kunnen stijgen als ik er vanuit ga dat die bezoekers sowieso niet op advertenties klikken. De vertoningen brengen mij het meeste op dus ik ga er vanavond voor zitten om het te activeren.
pi_153803747
Laat maar weten of het werkt!
Facts don't care about your feelings
pi_153810171
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Laat maar weten of het werkt!
Inmiddels een uurtje actief om te meten: Today's adblockers 14.3%

Altijd een beetje achterdochtig want zij willen natuurlijk een product zien te verkopen. Ik zal morgen eens zien hoe banners geplaatst worden maar het lijkt erop dat deze op dezelfde plek komen als de normale banners maar bij een adblocker komen ze pas te voorschijn.

Edit: ik zie wel tal van mogelijkheden tot het verkopen van advertentieruimte tot een boodschap in beeld brengen of de website op een whitelist geplaatst kan worden zodat advertenties toch worden vertoond en ook advertenties uit een bepaalde sector te laten verschijnen (zoals: business, dating, family, etc.).

[ Bericht 17% gewijzigd door WebBeestje op 24-06-2015 18:57:51 ]
  donderdag 25 juni 2015 @ 17:26:15 #217
340341 Blester
Membre très utile
pi_153834488
Altijd leuk dat AdWords :')

Voorgesteld bod: ¤3,00

Er is werkelijk waar niet 1 adverteerder op het zoekwoord :') :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153838287
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:26 schreef Blester het volgende:
Altijd leuk dat AdWords :')

Voorgesteld bod: ¤3,00

Er is werkelijk waar niet 1 adverteerder op het zoekwoord :') :')
Ze zullen daar wel denken "niet geschoten is altijd mis" 8)7 Vandaag zag ik weer 2 vertoningen en 3 klikjes bij Adwords op een zoekwoord... oplichterij als je het mij vraagt.

Voor o.a. Yoshi, eerste test voor nu een dag ongeveer met de adblockers meten is dat ca. 12% van de bezoekers een adblocker gebruiken. Alleen jammer dat daarvan nog geen 10% de alternatieve advertenties te zien krijgen. Misschien nog wat uittesten maar voorlopig denk ik dat het voor een paar dubbeltjes per dag niet gaat lonen (ook omdat de betalingsdrempel op $200 ligt :O ).
pi_153841125
Ik vraag me toch iets af, en ja ik weet dat het totaal niet boeit, maar soms leuk naar te kijken, de alexa rating.. Ik kan de meest waardeloze sites vinden in alexa, maar geen enkel domein van mij komt voor in de ratings, ook niet die met veel verkeer en/of domeinen van 8jaar oud.. ik snap het niet.. enig idee of ik iets mis ofzo?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_153841241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:25 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

40 uur is sowieso wat veel, dan houd je inderdaad niets over. Sowieso is via adsense je geld verdienen niet te vergelijken met voor een baas werken, de vrijheid is ongeëvenaard. Liever vrijheid en minder verdienen dan fulltime bij een baas en aan de ketting.
ik verkies liever vrijheid en meer verdienen dan voor een baas....
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:39:57 #221
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153841260
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:39 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

ik verkies liever vrijheid en meer verdienen dan voor een baas....
Fulltime adsense dus?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 11:36:35 #222
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153851751
Mooi man, een concurrent in de inbox van me Facebook pagina:

quote:
In geval je de pagina niet wenst over te dragen, ben ik genoodzaakt een procedure via onze advocaat en facebook op te starten wegens onterecht gebruik van de naam '*******'. Bij voorkeur vermijd ik deze procedure, dus ik hoop dat we een onderlinge overeenstemming kunnen bereiken omtrent deze pagina.
Vriendelijke groeten,
M
Iemand 'best practises'? Heb nu gevraagd om een document waarin staat dat de naam is vastgelegd door deze partij :)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 11:57:04 #223
340341 Blester
Membre très utile
pi_153852363
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 11:36 schreef JortK het volgende:
Mooi man, een concurrent in de inbox van me Facebook pagina:

[..]

Iemand 'best practises'? Heb nu gevraagd om een document waarin staat dat de naam is vastgelegd door deze partij :)
Mooi negeren :) Zou hem een linkje sturen naar een boek voor een cursus (formeel) Nederlands.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:14:18 #224
340341 Blester
Membre très utile
pi_153854661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 19:56 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ze zullen daar wel denken "niet geschoten is altijd mis" 8)7 Vandaag zag ik weer 2 vertoningen en 3 klikjes bij Adwords op een zoekwoord... oplichterij als je het mij vraagt.

Voor o.a. Yoshi, eerste test voor nu een dag ongeveer met de adblockers meten is dat ca. 12% van de bezoekers een adblocker gebruiken. Alleen jammer dat daarvan nog geen 10% de alternatieve advertenties te zien krijgen. Misschien nog wat uittesten maar voorlopig denk ik dat het voor een paar dubbeltjes per dag niet gaat lonen (ook omdat de betalingsdrempel op $200 ligt :O ).
Hetzelfde zoekwoord nu opeens ¤0,35 _O- _O- _O-
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:31:43 #225
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153855247
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 11:36 schreef JortK het volgende:
Mooi man, een concurrent in de inbox van me Facebook pagina:

[..]

Iemand 'best practises'? Heb nu gevraagd om een document waarin staat dat de naam is vastgelegd door deze partij :)
Mooi man :D

Mijn reactie:

quote:
Hoi! Leuk die dreigementen, zullen de fans ook interessant vinden om te horen straks :)

Ik draag niets over, tenzij je me het document kan overhandigen waarin staat dat '*******' specifiek door jullie is vastgelegd als merknaam.
Waarop ik reactie terugkrijg:

quote:
Beste, zoals aangegeven wil ik heel graag samenwerken, en de advocaten vermijden. Geen van ons beide is gebaat bij het betrekken van advocaten. Ik dien echter wel het merk '******' te bewaken, en vermijden dat er frustraties bij de gebruikers en de partners ontstaat. Om een concreet voorbeeld te geven : ik zag vragen rond de app op jullie pagina verschijnen, maar zie er geen antwoorden op komen (logisch, gezien jullie niet weten wat te antwoorden), een ander voorbeeld: je promoot A in je laatste post, terwijl B partner is van de app. Voor de fan is het momenteel niet duidelijk dat dit geen officiële community pagina is, waardoor er misverstanden kunnen ontstaan. Ik sta open voor alle samenwerkingsvoorstellen, en hoop dat we dit kunnen uitklaren zonder er een advocaat bij te betrekken. Kan je me jouw naam en emailadres/postadres bezorgen zodat ik je de documenten kan doorgeven waarop duidelijk is dat **** gedeponeerd is door ****.

Alvast bedankt, M
pi_153855358
Als hij dat merk werkelijk heeft geregistreerd dan staat hij in zijn recht ja.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:35:45 #227
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153855395
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Als hij dat merk werkelijk heeft geregistreerd dan staat hij in zijn recht ja.
Ik zeg ook niet dat ik niet mee wil werken, maar blaten zonder officiele papieren te overhandigen is kansloos :)

Als blijkt dat ze echt de naam in handen hebben zal ik het ook echt aanpassen :)
pi_153855712
Voor mijn gevoel brengt hij het zo raar nog niet (maar mis het eerste stuk) en geeft duidelijk aan liever geen procedure te volgen maar gewoon samenwerken. Uiteraard moet hij bewijs laten zien dus dat hij gaat nu ook doen... jij schiet meteen in de verdediging en noemt het dreigementen.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:58:20 #229
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153856076
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor mijn gevoel brengt hij het zo raar nog niet (maar mis het eerste stuk) en geeft duidelijk aan liever geen procedure te volgen maar gewoon samenwerken. Uiteraard moet hij bewijs laten zien dus dat hij gaat nu ook doen... jij schiet meteen in de verdediging en noemt het dreigementen.
Dan mis je duidelijk het begin. Hij eist dat ik mijn pagina naar hem overdraag :)
pi_153856288
Oke dat is wel debiel idd :') dan zou ik het nog liever alles verwijderen.
Facts don't care about your feelings
pi_153865265
Ik zou in eerste instantie ook niet naw gegevens overdragen. Laat hem maar inscannen en mailen en bij twijfel van jouw kant misschien per post laten sturen.

Na enkele dagen testen met de banners voor gebruikers met Adblockers wordt ik sceptisch. Het totaal aantal paginavertoningen (met en zonder Adblockerd) zijn net geen 10% van wat Analytics aangeeft. Tja zo zal er ook niet fatsoenlijk aan verdiend kunnen worden als ze 90% niet meten.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:09:07 #232
340341 Blester
Membre très utile
pi_153865328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:31 schreef JortK het volgende:

[..]

Mooi man :D

Mijn reactie:

[..]

Waarop ik reactie terugkrijg:

[..]

Haha, de onderzekerheid (en het belachelijk slechte 'juridische' taalgebruik) spatten wel van zijn/haar reactie af. Iemand via een Facebook berichtje benaderen met de mededeling dat hij maar even de gehele pagina moet overdragen wegens inbreuk op het merk :D

Volgens mij is het überhaupt niet verboden om een fanpagina op Facebook danwel een ander social media platform te maken voor een product/dienst. Ik zou dit soort berichtjes sowieso negeren of eventueel zeggen dat ze de sommatie maar door moeten sturen naar adres X inclusief wetsartikelen en rechtsgeldige bewijsstukken. Aan het berichtje te zien is deze meneer/mevrouw bang om een euro te besteden aan juridisch advies (gezien meneer/mevrouw in 2 berichten bijna 5 keer aangeeft het niet juridisch uit te willen vechten), dus daar hoor je nooit meer wat van.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153868723
Weer eens een bijzondere dag met Adsense, plots vanuit het niets een CTR die ongeveer op 50% ligt van wat ik eigenlijk altijd heb. Bij een handje vol bezoekers en pageviews kan ik dat nog begrijpen maar een altijd stabiele CTR plots zien halveren doet mij eerder denken aan een bug aan de kant van Google :{
pi_153899244
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Moet je er meer tijd in investeren :D 1 goede website maken en je hebt dubbel modaal te pakken, zo makkelijk is het tegenwoordig met websites.

Praktijkvoorbeeld:
Tijd erin gestoken? 10 uurtjes, 3 uur ontwikkeling en de rest optimaliseren, analyseren etc
Geld erin gestoken? Een goede ¤300
Opbrengst? 2/3x modaal P/M met stats van afgelopen week

[ afbeelding ]
Wacht even, hoor. Jij harkt binnen een half jaar tijd 2 tot 3 keer modaal binnen met één website waar je 10 uurtjes in hebt gestoken?!? Ik doe iets heel erg fout. :{

Wat voor black hat technieken heb je gebruikt dan als ik vragen mag, heb je bezoekers of Facebook likes ingekocht of zo (en hoe kom je daar mee weg zonder je account en dus je inkomen op het spel te zetten)?
  zondag 28 juni 2015 @ 12:03:34 #235
340341 Blester
Membre très utile
pi_153899397
quote:
11s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:53 schreef Tom_Ace het volgende:

[..]

Wacht even, hoor. Jij harkt binnen een half jaar tijd 2 tot 3 keer modaal binnen met één website waar je 10 uurtjes in hebt gestoken?!? Ik doe iets heel erg fout. :{

Wat voor black hat technieken heb je gebruikt dan als ik vragen mag, heb je bezoekers of Facebook likes ingekocht of zo (en hoe kom je daar mee weg zonder je account en dus je inkomen op het spel te zetten)?
Dit voorbeeld is natuurlijk ook extreem en is uiteraard niet tekenend voor de hele website branche. Dit soort trucs kun je toe gaan passen op het moment dat je al flink wat jaren ervaring hebt op het gebied van Internet Marketing, anders moet je er niet eens aan beginnen.

Er zijn tal van manieren om zekerheid in te bouwen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153899589
quote:
11s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:53 schreef Tom_Ace het volgende:

[..]

Wacht even, hoor. Jij harkt binnen een half jaar tijd 2 tot 3 keer modaal binnen met één website waar je 10 uurtjes in hebt gestoken?!? Ik doe iets heel erg fout. :{

Wat voor black hat technieken heb je gebruikt dan als ik vragen mag, heb je bezoekers of Facebook likes ingekocht of zo (en hoe kom je daar mee weg zonder je account en dus je inkomen op het spel te zetten)?
Hij leeft in een droomwereld!!
Facts don't care about your feelings
pi_153899615
Maar even voor ons beeld, want dit is tenslotte een Adsense topic en we leren graag. ;)

Haal je de inkomsten in dit voorbeeld dan alleen uit Adsense? Gaat het dan om veel content (je hebt er maar 10 uur ingestoken schreef je dus het moet haast wel een relatief kleine website zijn met weinig of statische content) of is je content zó goed dat er als een gek op geklikt wordt?
  zondag 28 juni 2015 @ 15:34:40 #238
340341 Blester
Membre très utile
pi_153903582
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 12:17 schreef Tom_Ace het volgende:
Maar even voor ons beeld, want dit is tenslotte een Adsense topic en we leren graag. ;)

Haal je de inkomsten in dit voorbeeld dan alleen uit Adsense? Gaat het dan om veel content (je hebt er maar 10 uur ingestoken schreef je dus het moet haast wel een relatief kleine website zijn met weinig of statische content) of is je content zó goed dat er als een gek op geklikt wordt?
Content besteed ik uit. In 10 uur kun je een goede 200 artikelen toevoegen als je weet wat je doet :)

Offsite SEO ook uitbesteed voor deze website (oftewel: de zooi gewoon inkopen), heb zelf niets aan de SEO gedaan (wel gezorgd dat onsite 100% in orde is). Zou de rekeningen terug moeten kijken, maar denk niet dat de investering hoger was dan ¤500 voor deze website iig. Vanaf aankomende maand gaan bloggers de websites bijhouden in ieder geval, zo'n 60-70 blogs per maand.

Bij de 10 uur reken ik wel echt volledige werkuren aan de website. Concept uitdenken zit daar dus niet bij.

Ik haal zeker niet alleen inkomsten uit AdSense in ieder geval.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 12:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hij leeft in een droomwereld!!
Ik vind het prima als je dat denkt :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153904123
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:34 schreef Blester het volgende:

[..]

Content besteed ik uit. In 10 uur kun je een goede 200 artikelen toevoegen als je weet wat je doet :)

Offsite SEO ook uitbesteed voor deze website (oftewel: de zooi gewoon inkopen), heb zelf niets aan de SEO gedaan (wel gezorgd dat onsite 100% in orde is). Zou de rekeningen terug moeten kijken, maar denk niet dat de investering hoger was dan ¤500 voor deze website iig. Vanaf aankomende maand gaan bloggers de websites bijhouden in ieder geval, zo'n 60-70 blogs per maand.

Bij de 10 uur reken ik wel echt volledige werkuren aan de website. Concept uitdenken zit daar dus niet bij.

Ik haal zeker niet alleen inkomsten uit AdSense in ieder geval.
Oké, bedankt voor je reactie. ^O^

Het is wel degelijk een forse website dus, dat was niet helemaal duidelijk uit je eerste bericht. Internationaal ook, neem ik aan?

Het is wel duidelijk dat jij een heel bedrijfsmatige aanpak hebt (in tegenstelling tot hobbymatig), wat wel nodig is om hier goed mee te verdienen. Heb je ook nog wel eens affiniteit met de onderwerpen van je websites, of denk je tegenwoordig puur conversiegericht?
  zondag 28 juni 2015 @ 16:54:00 #240
340341 Blester
Membre très utile
pi_153905313
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:00 schreef Tom_Ace het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor je reactie. ^O^

Het is wel degelijk een forse website dus, dat was niet helemaal duidelijk uit je eerste bericht. Internationaal ook, neem ik aan?

Het is wel duidelijk dat jij een heel bedrijfsmatige aanpak hebt (in tegenstelling tot hobbymatig), wat wel nodig is om hier goed mee te verdienen. Heb je ook nog wel eens affiniteit met de onderwerpen van je websites, of denk je tegenwoordig puur conversiegericht?
Jup, internationaal. Staan zo'n 50.000 woorden op.

Als het hetgeen is waar je van leeft ga je al snel over op de bedrijfsmatige aanpak. Ik kijk overigens altijd conversiegericht, heb misschien met 2% van mijn websites affiniteit. Qua onderwerp boeit me werkelijk geen klote, als het maar geld oplevert. Wel hecht ik waarde aan ethiek, dus onethische troep zul je bij mij niet aantreffen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153914825
klote :P

Google wil er met verschillende maatregelen voor zorgen dat mobiele gebruikers niet langer per ongeluk op advertenties drukken. Dat moet ergernissen bij gebruikers voorkomen, en er tevens voor zorgen dat adverteerders hogere opbrengsten zien voor hun investeringen.

Op zijn blog zet Google uiteen welke maatregelen het in de afgelopen tijd heeft genomen tegen advertentiekliks die per ongeluk worden gedaan op smartphones. Het gaat om drie trucs die volgens Google ergens dit jaar zijn doorgevoerd. Zo worden aanraakregistraties aan de randen van advertenties niet langer omgezet naar een 'klik'. Tevens wordt een druk niet langer geregistreerd als deze dicht bij de knop ligt om de advertentie te sluiten. Gebruikers moeten dan elders klikken om de advertentie te activeren. En als laatste zijn ads pas klikbaar als deze al enige tijd op het scherm staan.

Met deze maatregelen denkt Google dat het aantal onopzettelijke aanrakingen bij advertenties op smartphones wordt teruggedrongen. Dat zou niet alleen beter zijn voor gebruikers, maar ook voor adverteerders, die niet hoeven te betalen voor kliks van gebruikers die niet geïnteresseerd zijn in de geadverteerde producten. Uit de cijfers blijkt dat Google sinds het invoeren van de maatregelen een verhoging in de conversie van 15 procent ziet.
Facts don't care about your feelings
  maandag 29 juni 2015 @ 10:24:14 #242
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_153921257
Afgelopen dagen bezig geweest met contact zoeken met nieuwe partijen die links/content aanbieden. Maar damn wat is het moeilijk om nog goede partijen te vinden ;(
pi_153922481
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:24 schreef JortK het volgende:
Afgelopen dagen bezig geweest met contact zoeken met nieuwe partijen die links/content aanbieden. Maar damn wat is het moeilijk om nog goede partijen te vinden ;(
Vorige week ook contact gehad met verschillende bedrijven/webmasters maar tot op heden 1 reactie terug.

@Yoshi, ik zag in mijn Adwords dat ik via rtlnieuws.nl veel klikjes kreeg. Ik bekeek de mobiele pagina en zag onderaan een irritante banner die makkelijk aangeklikt wordt als je een pagina wil bekijken. Ondertussen zo ingesteld dat ik er maar 3ct voor betaal en dan heb ik geen moeite met zulke klikjes.
  maandag 29 juni 2015 @ 11:59:04 #244
340341 Blester
Membre très utile
pi_153922731
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:45 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Vorige week ook contact gehad met verschillende bedrijven/webmasters maar tot op heden 1 reactie terug.

@Yoshi, ik zag in mijn Adwords dat ik via rtlnieuws.nl veel klikjes kreeg. Ik bekeek de mobiele pagina en zag onderaan een irritante banner die makkelijk aangeklikt wordt als je een pagina wil bekijken. Ondertussen zo ingesteld dat ik er maar 3ct voor betaal en dan heb ik geen moeite met zulke klikjes.
Dat AdWords slaat ook helemaal nergens meer op. Betaal nu gewoon ¤1 CPC voor een zoekwoord waar nauwelijks concurrentie op is...
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153924267
Soms moet je creatief zijn, bijvoorbeeld de url van een concurrent gebruiken als zoekterm want veel mensen gebruiken Google als url-adresbalk. Werkt vaak best goed, weinig kosten en hoge CTR.
pi_153928687
Vanmiddag het percentage vertoningen voor het Adsense alternatief flink verhoogd. Adsense is de laatste dagen kak en ergens in september zal het weer aantrekken. Tot die tijd nog meer inkomsten uit pageviews.
pi_153929260
Hoe is tegenwoordig jullie ervaring met het plaatsen van display ads via affiliatenetwerken zoals TradeTracker, Daisycon en Zanox? Valt daar eigenlijk wel wat mee te verdienen?

Ik heb nu een tijd dergelijke ads lopen, afwisselend met Adsense, maar het valt me op dat er maar bar weinig op geklikt wordt, laat staan dat het leads of sales oplevert waar je voor betaald wordt. Ik heb nu vooral het gevoel dat ik gratis reclame aan het maken ben voor diverse adverteerders. Ervaren jullie dat ook zo?
  maandag 29 juni 2015 @ 16:48:48 #248
214255 Convergence
Procrastinator
pi_153929681
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:54 schreef Blester het volgende:

Qua onderwerp boeit me werkelijk geen klote, als het maar geld oplevert.
Eerder zei je nog dat je het niet om het geld doet; wat is het nou? :P
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  maandag 29 juni 2015 @ 18:07:51 #249
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_153931341
Daisycon liep niet, tradetracker gaat best aardig met leads. Al is het de laatste week rustig. Adsense loopt beter.
  maandag 29 juni 2015 @ 18:16:04 #250
340341 Blester
Membre très utile
pi_153931530
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:48 schreef Convergence het volgende:

[..]

Eerder zei je nog dat je het niet om het geld doet; wat is het nou? :P
Ik zeg altijd: zolang je er plezier in hebt moet je het blijven doen. Gewoon het ontwikkelen van websites, onderhandelen hierover, SERPs verkrijgen, deals sluiten, onderzoek doen, optimaliseren etc. vind ik nog steeds hartstikke leuk. Wat dan het onderwerp van de website is boeit me geen klote, dat gaat puur om het geld. Dat is voor mij het verschil tussen hobbymatig en bedrijfsmatig werken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153954337
Ik wil een domein registreren en natuurlijk zijn de beste opties vergeven maar ik kan nog kiezen uit:

.org of .biz

of ik kan kiezen uit de domeinnaam gebruiken met een verbindingsstreepje zoals warm-weer.nl etc. maar dan met de volgende extensies:

.be .eu .net .org .biz. en .info

Wat zouden jullie kiezen? Ik neig een beetje naar .biz zonder verbindingsstreepje maar weinig mensen kennen .biz als extensie. Dan zou misschien met een verbindingsstreepje en .eu .net of .info een goed alternatief zijn.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 16:45:11 #252
340341 Blester
Membre très utile
pi_153955889
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:25 schreef WebBeestje het volgende:
Ik wil een domein registreren en natuurlijk zijn de beste opties vergeven maar ik kan nog kiezen uit:

.org of .biz

of ik kan kiezen uit de domeinnaam gebruiken met een verbindingsstreepje zoals warm-weer.nl etc. maar dan met de volgende extensies:

.be .eu .net .org .biz. en .info

Wat zouden jullie kiezen? Ik neig een beetje naar .biz zonder verbindingsstreepje maar weinig mensen kennen .biz als extensie. Dan zou misschien met een verbindingsstreepje en .eu .net of .info een goed alternatief zijn.
Streepje + .NET, de rest niet aan beginnen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153956214
.eu kan ook wel, toch?

Houd er rekening mee dat een streepje voor SEO-doeleinden prima geschikt is maar voor de menselijke factor iets minder. Mensen hebben de neiging je domeinnaam zonder streepje te onthouden en/of doorvertellen en dan komt men dus bij je concurrent uit.
pi_153957482
Alvast bedankt, ik schrap een aantal mogelijkheden van mijn lijstje en dan blijft met verbindingsstreepje over maar twijfel nog tussen .info of .net omdat .info misschien nog handig kan zijn voor zoekopdrachten of neemt een zoekmachine de extensie niet mee als waardering van een pagina?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:30:47 #255
340341 Blester
Membre très utile
pi_153960992
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:05 schreef WebBeestje het volgende:
Alvast bedankt, ik schrap een aantal mogelijkheden van mijn lijstje en dan blijft met verbindingsstreepje over maar twijfel nog tussen .info of .net omdat .info misschien nog handig kan zijn voor zoekopdrachten of neemt een zoekmachine de extensie niet mee als waardering van een pagina?
.info is gewoon een regelrecht drama :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_153962347
Vind ik wel meevallen met de .info domeinen die ik heb. Ranken gewoon goed en ik heb toch het gevoel dat het ook meehelpt als mensen zoeken met "info".
Facts don't care about your feelings
pi_153972612
Ik vind .com altijd het fijnste zelf voor internationale sites, en .nl voor nederlandse. Vind ik hier niets dan zou .net nog kunnen maar de rest laat ik links liggen.

Iedereen een mooie maand gehad?
pi_153975450
De maand juni was wel mooi ja alleen merkte ik de laatste dagen/weken dat adverteerders wat minder uitgeven aan advertenties. Ondanks dat wel 140% meer inkomsten in vergelijking met juni 2014 en toen was ik ook al tevreden maar uiteindelijk moet er groei in blijven zitten :)
pi_153987527
Weet iemand of de banner onder in beeld mogelijk is/mag met Adsense? Bij rtlnieuws.nl en hier zie ik het: https://omaweetraad.nl/vlekken/vloerbedekking

Alleen te zien met een mobiele browser.
pi_153999637
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:07 schreef WebBeestje het volgende:
Weet iemand of de banner onder in beeld mogelijk is/mag met Adsense? Bij rtlnieuws.nl en hier zie ik het: https://omaweetraad.nl/vlekken/vloerbedekking

Alleen te zien met een mobiele browser.
Ik zie geen banner in jouw voorbeeld dus daar kan ik weinig over zeggen (bedoel je soms een "floor ad", eentje die over de content heen staat en meescrollt, want dan mag het in ieder geval niet), maar er valt me iets anders op aan de site van rtlnieuws.nl; daar staan heel wat meer dan drie Adsense banners op de pagina. Hoe komen ze daar mee weg?
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:24:47 #261
340341 Blester
Membre très utile
pi_154001401
Niet helemaal toepasselijk, maar who cares? :)

~ Love comes unseen; we only see it go
pi_154002496
Het is wel duidelijk te merken in het aantal bezoekers... Gelukkig airco hier op kantoor, werken is dan geen straf :)
Facts don't care about your feelings
pi_154003370
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is wel duidelijk te merken in het aantal bezoekers... Gelukkig airco hier op kantoor, werken is dan geen straf :)
Tenzij je natuurlijk een website hebt over zwembaden :+. Zag op een andere website dat aanbieders van zwembaden nu volop tegen elkaar opbieden. Dan loop je komende dagen lekker binnen.
pi_154005509
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:24 schreef Blester het volgende:
Niet helemaal toepasselijk, maar who cares? :)

[ afbeelding ]
lol haha grappig plaatje xD ik ga hem op mijn tijdlijn delen
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:25:38 #265
340341 Blester
Membre très utile
pi_154005938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:09 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

lol haha grappig plaatje xD ik ga hem op mijn tijdlijn delen
Nou nou, een beetje vrolijkheid met deze 50 graden buiten! w/
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_154012273
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:05 schreef Tom_Ace het volgende:

[..]

Ik zie geen banner in jouw voorbeeld dus daar kan ik weinig over zeggen (bedoel je soms een "floor ad", eentje die over de content heen staat en meescrollt, want dan mag het in ieder geval niet), maar er valt me iets anders op aan de site van rtlnieuws.nl; daar staan heel wat meer dan drie Adsense banners op de pagina. Hoe komen ze daar mee weg?
Het is inderdaad een floor ad die in beeld blijft. Het is ook onderdeel van Google omdat mijn advertentie er ook soms komt. Verder zijn 3 beeldadvertenties en 3 tekstadvertenties mogelijk. Ik weet een manier om het te omzeilen :)
pi_154014208
echt klote dit weer, mijn affiliate inkomsten verdwijnen als sneeuw voor de zon :'(
..///
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:43:45 #268
340341 Blester
Membre très utile
pi_154014401
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:37 schreef wipes66 het volgende:
echt klote dit weer, mijn affiliate inkomsten verdwijnen als sneeuw voor de zon :'(
Zat even naar m'n Nederlandse tak te kijken, Adult in Nederland zakt ook in elkaar bij mij deze dagen. Heb er ook maar 3 websites voor :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_154014931
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Verder zijn 3 beeldadvertenties en 3 tekstadvertenties mogelijk. Ik weet een manier om het te omzeilen :)
Die pagina voegt content toe als je naar beneden scrollt dus op gegeven moment zijn het er veel meer dan drie. Passen ze wellicht een slim trucje toe waardoor het er nooit meer worden maar ze alleen ververst en opnieuw geplaatst worden? Ik dacht alleen dat dat ook niet was toegestaan...
pi_154017574
Maand geleden eerste Adsense site live gezet. Onderwerp is redelijk gebonden aan de zomer, realiseerde me dus dat ik snel moest ranken om dit jaar nog wat kliks mee te pikken. Zijn wel aardig wat blog artikelen over mijn onderwerp, maar zeker geen specifieke site. Stond een hele tijd op pagina 4.

Had nog geen Adsense geïmplementeerd omdat het toch niets zou opleveren. Begin van de avond dacht ik laat ik is kijken. Sta ik opeens bovenaan pagina 2 (moest lang zoeken want ik begon op pagina 3 met zoeken) en heb ik ook al meerdere reacties op mijn site _O-

Dat is al wel oke, maar blijkt dus dat ik gisteren 3000 bezoekers via Facebook heb gehad :') Iemand heeft dus blijkbaar mijn link gedeeld. Maar ik kan niet zien wie of wat. Bij 'social' staat Facebook, maar geen verdere link. Is dat te achterhalen?

Heb in ieder geval gelijk Adsense erop gezet, en de eerste paar kliks zijn binnen :P Vond het vroeger (jaren geleden) toen ik dat eens gedaan heb wel fijner werken qua styling bijvoorbeeld. En heb in alle haast, en onwetendheid, zomaar maar wat gedaan en geplaatst. Zeker niet optimaal dus..
  vrijdag 3 juli 2015 @ 00:34:23 #271
340341 Blester
Membre très utile
pi_154021160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:25 schreef LeNick het volgende:
Maand geleden eerste Adsense site live gezet. Onderwerp is redelijk gebonden aan de zomer, realiseerde me dus dat ik snel moest ranken om dit jaar nog wat kliks mee te pikken. Zijn wel aardig wat blog artikelen over mijn onderwerp, maar zeker geen specifieke site. Stond een hele tijd op pagina 4.

Had nog geen Adsense geïmplementeerd omdat het toch niets zou opleveren. Begin van de avond dacht ik laat ik is kijken. Sta ik opeens bovenaan pagina 2 (moest lang zoeken want ik begon op pagina 3 met zoeken) en heb ik ook al meerdere reacties op mijn site _O-

Dat is al wel oke, maar blijkt dus dat ik gisteren 3000 bezoekers via Facebook heb gehad :') Iemand heeft dus blijkbaar mijn link gedeeld. Maar ik kan niet zien wie of wat. Bij 'social' staat Facebook, maar geen verdere link. Is dat te achterhalen?

Heb in ieder geval gelijk Adsense erop gezet, en de eerste paar kliks zijn binnen :P Vond het vroeger (jaren geleden) toen ik dat eens gedaan heb wel fijner werken qua styling bijvoorbeeld. En heb in alle haast, en onwetendheid, zomaar maar wat gedaan en geplaatst. Zeker niet optimaal dus..
Zorg maar wel dat je aan het beleid voldoet, anders is het al snel afgelopen met de pret.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_154034019
Hier op Fok! Forum zie ik trouwens ook meer dan drie ad units op een pagina. Neem ik het dan te nauw met de Adsense policy?
pi_154034910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:24 schreef Tom_Ace het volgende:
Hier op Fok! Forum zie ik trouwens ook meer dan drie ad units op een pagina. Neem ik het dan te nauw met de Adsense policy?
Advertentielimiet per pagina

De maximale aantallen die AdSense-uitgevers op een pagina mogen plaatsen, zijn als volgt:

• Maximaal drie blokken met AdSense voor inhoud
• Maximaal drie blokken met links
• Maximaal twee zoekvakken
pi_154035472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:52 schreef Kemestry het volgende:

Maximaal drie blokken met AdSense voor inhoud
Ja precies. Ik tel er vier. En bij RTL Nieuws wel meer dan 10.
pi_154038778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:16 schreef Tom_Ace het volgende:

[..]

Ja precies. Ik tel er vier. En bij RTL Nieuws wel meer dan 10.
Heb je soms een browser die alle ads verdubbeld? Ik zie op beide sites maximaal drie AdSense blokken voor inhoud. Wel soms nog een blok met links naast die drie blokken met inhoud. En op Rtl Nieuws staan er soms nog ads bij die niet van AdSense zijn maar van Ligatus of rechtstreekse adverteerders.
pi_154039928
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:50 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Heb je soms een browser die alle ads verdubbeld? Ik zie op beide sites maximaal drie AdSense blokken voor inhoud. Wel soms nog een blok met links naast die drie blokken met inhoud. En op Rtl Nieuws staan er soms nog ads bij die niet van AdSense zijn maar van Ligatus of rechtstreekse adverteerders.
Banners met van die kleine blauwgrijze knopjes in de rechter bovenhoek zijn toch altijd Adsense? Als ik naar dit topic kijk met een desktopbrowser zie ik links een skyscraper, twee leaderboards tussen de berichten en 1 leaderboard onderaan de pagina.
Op rtlnieuws.nl zie ik een leaderboard bovenaan de pagina, een half page ad in de sidebar (die op gegeven moment sticky wordt wat volgens mij ook niet mag) en tussen de nieuwsberichten staan af en toe rectangles. Doordat er nieuwsberichten bijkomen als je naar beneden scrollt komen er ook steeds meer rectangles bij…

Het maakt mij niet uit hoor, ik vroeg me alleen af of ik de regels misschien verkeerd begrepen heb. Of worden dergelijke grote websites wellicht ontzien omdat ze veel geld opbrengen…?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:50:32 #277
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_154040306
Die blauw grijze knopjes zijn volgens mij niet altijd voor Adsense. Ik dacht dat het met bepaalde richtlijnen te maken heeft en dat je door er op te klikken informatie kunt krijgen en bv. de advertentie kunt melden of zorgen dat je die niet meer te zien krijgt.
pi_154040500
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:50 schreef WebBeestje het volgende:
Die blauw grijze knopjes zijn volgens mij niet altijd voor Adsense. Ik dacht dat het met bepaalde richtlijnen te maken heeft en dat je door er op te klikken informatie kunt krijgen en bv. de advertentie kunt melden of zorgen dat je die niet meer te zien krijgt.
Ik geloof dat je gelijk hebt. Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Maarrr…. ik kijk natuurlijk ook even naar de broncode en dan zie ik dat deze ads wel degelijk Adsense zijn. Dus dan zijn het er volgens mij nog steeds te veel. Nu ik er eens op let zie ik het eigenlijk bij heel veel sites. Dus dan vraag ik mij af, wordt daar eigenlijk wel op gecontroleerd?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:20:12 #279
340341 Blester
Membre très utile
pi_154041117


[ Bericht 100% gewijzigd door Blester op 03-07-2015 22:21:21 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_154041137
Als je over een advertentie hoovered krijg je het pad meestal te zien ergens onderaan in je browser.

Als je wel bijvoorbeeld 5 google advertenties plaatst van het zelfde type laat hij alleen de eerste drie zien.
pi_154041556
Ik heb het al gevonden; mijn vermoeden klopte:

quote:
You might have seen some websites show more than three AdSense display ads. Well, the reason behind this is that they are the Premium AdSense Publishers. Google gives this status to those websites which, over a period of years, have proved that they are serious about regularly producing good quality content. Premium Publishers get a number of privileges including ability to display more than three ads per page and perhaps altering ad appearance.
http://techwelkin.com/ads(...)r-page-not-permitted

Weer wat geleerd. :)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:37:15 #282
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_154041669
Nouja ik weet een methode om de beperking van 3 van hetzelfde type advertenties van Adsense te omzeilen. Gebruik een adverteernetwerk waarbij je als passback de Adsense code kunt invoeren. De passback is iets waar op terug gevallen kan worden wanneer er geen advertentie wordt weergegeven. Andere mogelijkheid Is dat www.google.com/dfp niet de beperking heeft van bv. 3 afbeelding advertenties.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:37:50 #283
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_154041740
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:33 schreef Tom_Ace het volgende:
Ik heb het al gevonden; mijn vermoeden klopte:

[..]

http://techwelkin.com/ads(...)r-page-not-permitted

Weer wat geleerd. :)
Aaaaaah natuurlijk! Ik was helemaal vergeten dat er premium users bestonden.
pi_154042404
Leuk, dus Danny is een Premium Publisher. :) Zijn er hier op het forum nog meer die dat gelukt is? Blester misschien?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:37 schreef WebBeestje het volgende:
Nouja ik weet een methode om de beperking van 3 van hetzelfde type advertenties van Adsense te omzeilen. Gebruik een adverteernetwerk waarbij je als passback de Adsense code kunt invoeren. De passback is iets waar op terug gevallen kan worden wanneer er geen advertentie wordt weergegeven.
Dat zou als het goed is niet moeten werken, om de reden die Kemestry aangeeft; Google ziet hoeveel ads je probeert te serveren en laat er vervolgens niet meer dan drie zien. Hoe je de Adsense code op je pagina invoegt maakt daarvoor niet uit.
  maandag 6 juli 2015 @ 09:18:56 #286
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_154108028
Hoi, allen. Ik was benieuwd naar jullie mening over het volgende. Ik zag net dit voorbij komen.
http://www.welovetravelguides.com/

Voor 1500 pond 'koop' je de rechten om een reiswebsite met een bepaalde naam te mogen hosten voor een zelfgekozen bestemming. Hoop geld. En dan nog 20 pond per maand.

Zou je dat ooit met affiliatie linking en ads terug kunnen verdienen? Of is het vooral de franchise zelf die hier wijzer van wordt (denk het laatste, eigenlijk, als ik het hier lees, lukt het maar een paar om zoveel te verdienen).
pi_154108843
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:18 schreef Noordsestern het volgende:
Hoi, allen. Ik was benieuwd naar jullie mening over het volgende. Ik zag net dit voorbij komen.
http://www.welovetravelguides.com/

Voor 1500 pond 'koop' je de rechten om een reiswebsite met een bepaalde naam te mogen hosten voor een zelfgekozen bestemming. Hoop geld. En dan nog 20 pond per maand.

Zou je dat ooit met affiliatie linking en ads terug kunnen verdienen? Of is het vooral de franchise zelf die hier wijzer van wordt (denk het laatste, eigenlijk, als ik het hier lees, lukt het maar een paar om zoveel te verdienen).
Hier word inderdaad alleen de franchise zelf wijzer van:)
  maandag 6 juli 2015 @ 11:40:41 #288
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_154110088
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:24 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Hier word inderdaad alleen de franchise zelf wijzer van:)
Dacht ik al.

Het kwam op de timeline van mijn facebook. Toen ik in een reactie doorvroeg naar waar de beloofde bergen geld dan te verdienen waren, werd niet echt inhoudelijk op gereageerd.

Wel werd er gezegd dat er sommige franchisenemers waren die heel veel verdienden met hum site (waarschijnlijk een paar geluksvogels die als eerste een gouden bestemming als Bali of Koh Samui geclaimd hebben).

Toen ik vervolgens opmerkte dat je met ads en affiliate wel heel veel moest verdienen om die 1500 pond eruit te halen, was de reactie dat men dit graag verder per e-mail wilde bespreken, en niet openbaar.

Dat was ook een teken dat het fishy was. Als er op een straightforward manier zoveel te verdienen valt zou ik natuurlijk aan zoveel mogelijk potentiele belangstellenden willen uitleggen hoe dit dan wel niet werkt... :P
pi_154117695
Bericht gewist
  maandag 6 juli 2015 @ 16:58:20 #290
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_154118065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:37 schreef JortK het volgende:
Ook mooi, het gaat ook vaak niet goed:How I spent 200$ building a niche affiliate website and earned 0.0$ after 3 months.

Deze feedback is dan trouwens wel weer nuttig
Weer eens wat anders dan al die succesverhalen die je overal leest. Wil zelf binnenkort mijn eerste site online gaan zetten. Probeer een beetje informatie te vergaren over het hele Adsense gebeuren maar het merendeel van wat ik vind via Google zijn van die fake succesverhalen.

Bedankt voor het delen!
  maandag 6 juli 2015 @ 17:01:13 #291
340341 Blester
Membre très utile
pi_154118154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:37 schreef JortK het volgende:
Ook mooi, het gaat ook vaak niet goed:How I spent 200$ building a niche affiliate website and earned 0.0$ after 3 months.

Deze feedback is dan trouwens wel weer nuttig :)
$200 :') Zegt genoeg lijkt me.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 6 juli 2015 @ 17:08:59 #292
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_154118332
Hoe reken je in de beginfase van een site (als je nog slechts een idee hebt, verder nog helemaal niks uitgewerkt) uit hoeveel geld je er in moet gaan stoppen om er wat van te maken?
pi_154118485
Schatten? :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 juli 2015 @ 17:19:36 #294
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_154118581
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Schatten? :')
Ja dat snap ik. Maar waar baseer je die schatting op?

Stel bijvoorbeeld dat je een site gaat bouwen over een onderwerp met een zeer lage concurrentie (volgens de keyword planner). Daarnaast maak je ook nog een site over een onderwerp met een hoge concurrentie. Weten jullie dan al uit ervaring wat je nodig gaat hebben voor beide sites?

Ik zou 1000 euro in een site kunnen investeren terwijl ik misschien met 500 euro er ook al kan komen.
pi_154118686
Tja hangt er vanaf waar je dat geld aan wilt besteden. Ik besteed vrijwel nooit geld, hoogstens een template, maar de rest maak/schrijf ik zelf. Voor de rest kun je toch wel grof inschatten wat het gaat kosten. Of heb je het nu over adwords?
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 juli 2015 @ 17:25:26 #296
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_154118760
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja hangt er vanaf waar je dat geld aan wilt besteden. Ik besteed vrijwel nooit geld, hoogstens een template, maar de rest maak/schrijf ik zelf. Voor de rest kun je toch wel grof inschatten wat het gaat kosten. Of heb je het nu over adwords?
Ik kijk een beetje naar concurrentie, hoe meer concurrentie hoe meer werk je zal moeten verrichten om bovenaan in Google te komen. Meer werk = meer geld, als je het dus uitbesteedt. Ik gebruikte de Keyword Planner even om die concurrentie aan te duiden. Naast de Keyword Planner zijn er natuurlijk ook andere manieren om er achter te komen hoeveel concurrentie er op je onderwerp zit.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:08:54 #297
340341 Blester
Membre très utile
pi_154121310
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:19 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar waar baseer je die schatting op?

Stel bijvoorbeeld dat je een site gaat bouwen over een onderwerp met een zeer lage concurrentie (volgens de keyword planner). Daarnaast maak je ook nog een site over een onderwerp met een hoge concurrentie. Weten jullie dan al uit ervaring wat je nodig gaat hebben voor beide sites?

Ik zou 1000 euro in een site kunnen investeren terwijl ik misschien met 500 euro er ook al kan komen.
Als je het een paar jaar doet weet je wel wat het allemaal ongeveer gaat kosten. Voor een simpele AdSense website heb je nodig:

- Teksten
- Eventueel (stock) foto's
- Een template
- SEO kennis (kopen of zelf leren)
- Backlinks (link building uitbesteden of zelf doen)
- Hosting
- Domeinnaam

Beetje fatsoenlijke linkbuilder kost je ¤500-¤1000 in de maand per website, afhankelijk van de hoeveelheid concurrentie. Teksten Nederlands kun je al voor ¤0,01 P/W vinden als je kwaliteit niet heel belangrijk vindt. Een template kun je op maat laten maken voor ¤200 in Nederland, ¤25-¤30 in het buitenland (voor Wordpress respectievelijk ¤300 en ¤100) of licenties kopen voor een paar tientjes (of uiteraard gewoon zelf maken).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_154138291
Cpc is ruk.
40 kliks en 2.63 euro :')
  dinsdag 7 juli 2015 @ 17:07:42 #299
340341 Blester
Membre très utile
pi_154146232
Felicitatie voor Google, ze hebben 2 van m'n grey hats / black hats te pakken. Heeft ze alleen wel 2 jaar gekost :')

Maargoed, wel balen. Ging om flink wat geld }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_154149284
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 17:07 schreef Blester het volgende:
Felicitatie voor Google, ze hebben 2 van m'n grey hats / black hats te pakken. Heeft ze alleen wel 2 jaar gekost :')

Maargoed, wel balen. Ging om flink wat geld }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balen zeg. Ik wilde nog vragen of je inmiddels weet wat er met je sites was gebeurd en of het soms met je black hat experimenten te maken had.

En nu? Hele account geblokkeerd of alleen de twee websites?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:10:14 #301
340341 Blester
Membre très utile
pi_154151128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:06 schreef Tom_Ace het volgende:

[..]

Balen zeg. Ik wilde nog vragen of je inmiddels weet wat er met je sites was gebeurd en of het soms met je black hat experimenten te maken had.

En nu? Hele account geblokkeerd of alleen de twee websites?
Haha, dit zijn twee compleet andere websites hoor. Wel pijnlijk geld als je weet om wat voor bedragen het ging, maar de websites hebben ongeveer 500 keer zoveel opgebracht in deze tijd dan ik had verwacht, maar hoor je niet klagen.

Overigens gaat het om slechts 1 Google webmaster accountje, alles verspreid ;) Waren toevallig websites met AdSense, maar ook dat is allemaal safe hoor. Ook dat is verspreid en AdSense had overigens niet eens een ban. Ze hebben de websites gewoon met een handmatige actie uit Google geflikkerd.

Ik denk dat een reguliere Google medewerker niet eens toegang heeft tot dat AdSense account, laat staan een ban kunnen uitvoeren. Denk dat alleen top-level managers om dergelijke bedragen mogen beslissen.
~ Love comes unseen; we only see it go
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')