abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152655258
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vergeleken met "de hele wereld" is 20.000 een mager getal, ja.
Meer dan genoeg. Als je meer wilt opnemen dan neem je er zelf maar een paar mee uit zo'n land.
pi_152655272
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Of kut voor die vluchtelingen.

Zij komen hier naartoe, ze kunnen ook naar een ander land gaan waar men ze wel met open armen onthaalt en de woningen al ingericht klaar staan.
Niemand zit er om te springen. Alleen hebben we afgesproken om mensen die in een teringbende leven en hun leven niet zeker zijn asiel te verlenen. Lijkt me een vrij redelijke afspraak.
pi_152655276
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Meer dan genoeg. Als je meer wilt opnemen dan neem je er zelf maar een paar mee uit zo'n land.
als ze ze zelf in huis hebben of moeten betalen dan zijn ze vaak niet meer zo sociaal.
pi_152655292
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is een oneigenlijk argument natuurlijk.
pi_152655316
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima, houden zo. Liefst nog wat magerder. Begin maar met een volledige immigratiestop voor alle moslimlanden. Die mensen zoeken hun heil maar in de regio.
Gelukkig denken de mensen die verantwoordelijk zijn voor het asielbeleid er niet zo bekrompen over.
pi_152655356
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gelukkig denken de mensen die verantwoordelijk zijn voor het asielbeleid er niet zo bekrompen over.
de verrechtingsing in europa is je niet opgevallen?
pi_152655401
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:11 schreef DW457 het volgende:
Hoeveel van jullie internethelden hebben daadwerkelijk wel eens echt contact gehad met een vluchteling en kent de verhalen die ze met zich meedragen? Denk niet dat er ook maar iemand is hier voor wie dat geldt anders zou je niet zo dom en kortzichtig reageren.
Mijn vriendin is een vluchteling uit Irak.

Het verschil is alleen dat zij is gevlucht vanwege gevaar voor eigen leven niet voor eigen financieel gewin. Ze is van een christelijke minderheid en die worden in Irak gewoon vermoord. Juist, door de moslims. Voor dat soort mensen is het dan ook bedoeld. Niet voor een stel Somalische of Nigeriaanse gelukszoekers.
pi_152655403
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik an sich ook een goede reden idd.
Nou woon ik toevallig in een dorp, met min of meer nauwelijks problemen, maar zou er ook niet op zitten te wachten nee. Eén van de redenen dat je op een dorp woont is juist dat je niet zit te wachten op grootsteedse problematiek.
Dat is dus precies wat ik zeg: eigenlijk zit vrijwel niemand op die lui te wachten. Maar als we er dan toch een aantal moeten huisvesten, doe dat dan tenminste zo veel mogelijk in de wijken waar het draagvlak daarvoor onder de bewoners het grootst is. Dan krijgt iedereen precies wat hij/zij graag wil.
pi_152655420
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:00 schreef hans1985 het volgende:

[..]

als drugshandel en vrouwenhandel legaal werk is wel.
Je vergist je. De drugshandel en vrouwenhandel is voor het grootste deel in handen van Nederlandse georganiseerde misdaad. Niet de moslims. Ken je feiten.
pi_152655425
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:01 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je vergist je. De drugshandel en vrouwenhandel is voor het grootste deel in handen van Nederlandse georganiseerde misdaad. Niet de moslims. Ken je feiten.
:')
pi_152655435
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze zijn wel zo netjes om in het Nederlands 'teringhoer' te zeggen voordat je een baksteen in je gezicht krijgt. Toppunt van integratie _O_
Het lijkt me iets zinniger om naar een gehele groep en de verhoudingen te kijken dan op basis van een recent nieuwsitem uitspraken te extrapoleren naar alle moslims.
pi_152655436
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:00 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Het verschil is alleen dat zij is gevlucht vanwege gevaar voor eigen leven niet voor eigen financieel gewin. Ze is van een christelijke minderheid en die worden in Irak gewoon vermoord. Juist, door de moslims. Voor dat soort mensen is het dan ook bedoeld. Niet voor een stel Somalische of Nigeriaanse gelukszoekers.
Wacht even, dus alle moslims zijn slecht en alle christenen zijn lieverdjes? Hmm...dat wist ik niet...bedankt voor de tip :')
pi_152655457
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:01 schreef hans1985 het volgende:

[..]

:')
Wacht...geen scherp antwoord meer, Hans? Jammer, ik zat me er net zo op de verheugen...
  zaterdag 16 mei 2015 @ 18:03:06 #164
236046 NotYou
tigerblood
pi_152655471
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wacht even, dus alle moslims zijn slecht en alle christenen zijn lieverdjes? Hmm...dat wist ik niet...bedankt voor de tip :')
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:58 schreef DW457 het volgende:

[..]

Moslims integreren bijzonder goed zelfs over het algemeen. Ze willen graag een eigen onderneming starten of op een andere manier aan het werk. Handel drijven en werken zit echt in hun bloed en hier zijn ze dan ook creatief in. Dat zou je verbazen.
Je doet zelf gelijksoortige uitlatingen zij het in een andere richting.
Je suis Charlie Sheen
pi_152655482
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:00 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik zeg: eigenlijk zit vrijwel niemand op die lui te wachten. Maar als we er dan toch een aantal moeten huisvesten, doe dat dan tenminste zo veel mogelijk in de wijken waar het draagvlak daarvoor onder de bewoners het grootst is. Dan krijgt iedereen precies wat hij/zij graag wil.
Nou, ik denk dat Xa1pt anders graag wat Somaliërs/Bulgaren/Syriërs/enz in zijn sociale huurflat ziet verschijnen. Lekker gezellig, veel sociale controle, niet meer die spruitjeslucht enzo.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 18:03:46 #166
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152655483
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze komt weliswaar uit een moslimland, maar ze is christelijk zegt-ie. Dus dat bedoelt ome 11 niet, denk ik.
Dan moet ie dat zeggen. Ik baseer me slechts op wat hier letterlijk staat:
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima, houden zo. Liefst nog wat magerder. Begin maar met een volledige immigratiestop voor alle moslimlanden. Die mensen zoeken hun heil maar in de regio.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152655489
quote:

[..]

Het verschil is alleen dat zij is gevlucht vanwege gevaar voor eigen leven niet voor eigen financieel gewin.
Wat voor veruit de meerderheid van de vluchtelingen geldt die asiel krijgen verleend.
pi_152655496
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:57 schreef hans1985 het volgende:

[..]

de verrechtingsing in europa is je niet opgevallen?
Je wordt vanzelf rechtser, omdat rechts de enige is die dit soort problemen serieus neemt. Ik heb persoonlijk nog nooit rechtser dan D66 gestemd, maar ik ben die laffe houding van partijen als PvdA en D66 op dit punt inmiddels spuugzat.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 18:04:13 #169
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152655497
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:00 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dit lijkt mij nou een uitstekend plan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_152655506
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik bedoel als mensen gevaar lopen in hun eigen land, laat ze maar komen. Of ze nou moslim of christen zijn. Gelukszoekers die moeten maar zien dat ze zichzelf in levensonderhoud kunnen voorzien, anders gaan ze terug en is de poging tot vinden van geluk mislukt.

Maar inderdaad, in haar geval waren de moslims slecht en de christenen lieverdjes. Ik heb namelijk nooit verhalen gehoord van christenen uit die regio die halve families uitroeien puur omdat ze van een ander geloof zijn.
  Moderator zaterdag 16 mei 2015 @ 18:05:21 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152655531
open

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 16-05-2015 19:10:46 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:19:59 #172
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152657159
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:04 schreef Sapstengel het volgende:
Ik bedoel als mensen gevaar lopen in hun eigen land, laat ze maar komen. Of ze nou moslim of christen zijn. Gelukszoekers die moeten maar zien dat ze zichzelf in levensonderhoud kunnen voorzien, anders gaan ze terug en is de poging tot vinden van geluk mislukt.
Je zult maar weinig mensen tegen gaan komen die het hiermee oneens zijn. De vraag blijft natuurlijk hoe je de gelukszoeker uit het oorlogsgebied Syrië gaat scheiden van de oorlogsvluchteling uit het derde wereldland Somalië.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152657170
quote:

[..]

Excuses, ik had me iets zorgvuldiger moeten uitdrukken. Mensen die hun leven niet zeker zijn door toedoen van moslims omdat ze lid zijn van een religieuze minderheid, moeten dit land in kunnen.
pi_152657187
Zitten jullie af te tellen totdat-ie weer opengaat, of wat?
I´m back.
pi_152657239
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:04 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dit lijkt mij nou een uitstekend plan.
In pvda-postcodegebieden droppen, hek hermetisch sluiten.
Moet een paradijs zijn voor psychisch labielen met het redder-syndroom.
pi_152657286
Van mijn leven nooit niet dat ik een vluchteling in huis ga nemen :).
Zonder wrijving geen glans
pi_152657318
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:03 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat Xa1pt anders graag wat Somaliërs/Bulgaren/Syriërs/enz in zijn sociale huurflat ziet verschijnen. Lekker gezellig, veel sociale controle, niet meer die spruitjeslucht enzo.
Ook prima.

Laten we dit gewoon direct even doortrekken: iedereen die het er mee eens is dat er weer hordes vluchtelingen in Nederland worden opgevangen, die moet dat maar kenbaar maken door een roze vlag voor z'n raam te hangen. Dan kan hij/zij er wat mij betreft direct een paar toegestuurd krijgen om eigenhandig te kunnen vertroetelen.

Gezellig toch?
pi_152657413
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niemand zit er om te springen. Alleen hebben we afgesproken om mensen die in een teringbende leven en hun leven niet zeker zijn asiel te verlenen. Lijkt me een vrij redelijke afspraak.
Voor hoeveel vluchtelingen kan ik jou noteren? 3? 4? Je zegt het maar.
pi_152657445
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je wordt vanzelf rechtser, omdat rechts de enige is die dit soort problemen serieus neemt. Ik heb persoonlijk nog nooit rechtser dan D66 gestemd, maar ik ben die laffe houding van partijen als PvdA en D66 op dit punt inmiddels spuugzat.
Alleen lullig dat rechtse partijen er ab-so-luut nul komma nax problemen mee hebben dat allerlei mensen naar NL komen zo lang ze als werknemer goedkoper zijn als NL'ers hè. En die mensen komen vervolgens te wonen in de achterstandswijken die sws al problemen hebben met eerdere golven goedkope arbeiders, omdat ze nu eenmaal weinig verdienen, en het balletje rolt zo lekker door en jij komt vervolgens even vertellen dat je rechts bent, want dat lost de problemen wel even op. :').
I´m back.
pi_152657531
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:30 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Voor hoeveel vluchtelingen kan ik jou noteren? 3? 4? Je zegt het maar.
Drogreden natuurlijk. Of mogen mensen ook alleen vinden dat iedere ingezetene recht heeft op zorg als je verpleegkundige of arts bent?
pi_152657560
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Excuses, ik had me iets zorgvuldiger moeten uitdrukken. Mensen die hun leven niet zeker zijn door toedoen van moslims omdat ze lid zijn van een religieuze minderheid, moeten dit land in kunnen.
Moslims ook dus.
pi_152657575
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen lullig dat rechtse partijen er ab-so-luut nul komma nax problemen mee heeft dat allerlei mensen naar NL komen zo lang ze als werknemer goedkoper zijn als NL'ers hè. En die mensen komen vervolgens te wonen in de achterstandswijken die sws al problemen hebben met eerdere golven goedkope arbeiders, omdat ze nu eenmaal weinig verdienen, en het balletje rolt zo lekker door en jij komt vervolgens even vertellen dat je rechts bent, want dat lost de problemen wel even op. :').
Klopt. Ik wees daar in een andere post al op. De toestroom van Marokkanen en Turken hebben we aan rechtse partijen te danken.

Ik ben trouwens niet per definitie tegen het opnemen van asielzoekers. Ik ben wél tegen nieuwe problemen op de hals halen terwijl de oude nog niet zijn opgelost.
pi_152657592
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moslims ook dus.
Sji vluchtelingen? Zou leuk worden, kunnen soenni en sji hier de strijd voortzetten.
I´m back.
pi_152657600
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moslims ook dus.
Nee. We hebben hier veel te veel problemen met de integratie van moslims. Zie post hierboven.
pi_152657666
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. We hebben hier veel te veel problemen met de integratie van moslims. Zie post hierboven.
Iranese vluchtelingen bijvoorbeeld zijn gemiddeld hoger opgeleid dan de gemiddelde Nederlander. Het ligt er maar net aan naar welke groep je kijkt.
pi_152657688
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:26 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ook prima.

Laten we dit gewoon direct even doortrekken: iedereen die het er mee eens is dat er weer hordes vluchtelingen in Nederland worden opgevangen, die moet dat maar kenbaar maken door een roze vlag voor z'n raam te hangen. Dan kan hij/zij er wat mij betreft direct een paar toegestuurd krijgen om eigenhandig te kunnen vertroetelen.

Gezellig toch?
Lijkt me een prima plan. Kunnen mensen zich profileren als mensen met het hart op de juiste plaats, en kunnen ze meteen de daad bij het woord voegen. Wat kan daar nu tegen zijn?
pi_152657709
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Ik wees daar in een andere post al op. De toestroom van Marokkanen en Turken hebben we aan rechtse partijen te danken.

Ik ben trouwens niet per definitie tegen het opnemen van asielzoekers. Ik ben wél tegen nieuwe problemen op de hals halen terwijl de oude nog niet zijn opgelost.
Neem de Polen in dat andere topic bijv.
Asscher zweert dat ze geen oneerlijke concurrentie vormen, nou ja, iedereen weet dat dat niet zo is.
Maar wij zitten wel effectief met meer dan 1 miljoen werklozen, maar er moeten zoveel Poolse en andere arbeiders in en dat zorgt vervolgens voor bepaalde problemen. Problemen die eerdere golven goedkope arbeiders ook al gaven en nog steeds geven.
Hou op over rechts dus aub.
I´m back.
pi_152657734
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:40 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Lijkt me een prima plan. Kunnen mensen zich profileren als mensen met het hart op de juiste plaats, en kunnen ze meteen de daad bij het woord voegen. Wat kan daar nu tegen zijn?
Prima, gaan we dat ook doen voor mensen die vinden dat ingezetenen recht hebben op onderwijs, zorg, cultuur, infrastructuur, et cetera.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:44:01 #189
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152657784
Alle asielzoekers in Nederland zijn gelukszoekers. Nederland ligt immers ver weg van de usual brandhaarden. Ze komen dus omdat het hier welvarender is dan in Noord-Afrika e.d.
pi_152657785
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Prima, gaan we dat ook doen voor mensen die vinden dat ingezetenen recht hebben op onderwijs, zorg, cultuur, infrastructuur, et cetera.
wat heeft dat ermee te maken?
pi_152657815
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:44 schreef hans1985 het volgende:

[..]

wat heeft dat ermee te maken?
Het is hetzelfde principe. Heb je niet meegebouwd aan het wegennet dan houd je er ook maar je bek over.
pi_152657828
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Prima hoor, ik heb geen problemen met het terugdringen van staatsdwang: ik weet zelf het beste waar ik mijn geld aan uit wil geven, of wie ik in mijn huis uitnodig. Dan mag jij je geld aan vluchtelingen uitgeven, prachtig toch.
pi_152657871
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neem de Polen in dat andere topic bijv.
Asscher zweert dat ze geen oneerlijke concurrentie vormen, nou ja, iedereen weet dat dat niet zo is.
Maar wij zitten wel effectief met meer dan 1 miljoen werklozen, maar er moeten zoveel Poolse en andere arbeiders in en dat zorgt vervolgens voor bepaalde problemen. Problemen die eerdere golven goedkope arbeiders ook al gaven en nog steeds geven.
Hou op over rechts dus aub.
Ik beweer ook niet dat ik rechts stem en ik raad het mensen ook niet aan. Ik stem noodgedwongen PvdA, bij gebrek aan beter. Het liefst zou ik in Nederland een partij als de Vlaamse N-VA willen.
pi_152657882
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Drogreden natuurlijk. Of mogen mensen ook alleen vinden dat iedere ingezetene recht heeft op zorg als je verpleegkundige of arts bent?
Over drogredenen gesproken: wat een bizarre, totaal niet kloppende "vergelijking".
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:47:32 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152657892
Dat krijg je ervan als je je soevereiniteit opgeeft. Het argument "maar we kunnen de Nederlanders zelf al niet huisvesten" zal weinig indruk maken op de Brusselse burelen.
The End Times are wild
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:48:47 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152657937
En waarom moet Nederland, relatief ten opzichte van zijn grondgebied en het aantal beschikbare woningen, zo enorm veel asielzoekers opnemen, terwijl enorme landen als Finland en Polen slechts een fractie daarvan hoeven op te nemen? Nog maar te zwijgen over Denemarken of de UK, met hun 'speciale' regelingen. Of Hongarije, dat ze gewoon niet accepteert. Dat komt er bij Nederland allemaal bij op die manier.
The End Times are wild
pi_152657953
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:26 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ook prima.

Gezellig toch?
Wanneer ga jij eigenhandig mensen het land uittrappen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_152658015
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wanneer ga jij eigenhandig mensen het land uittrappen?
Zodra dat een legale tijdsbesteding wordt, zal ik m'n steentje op dat vlak zeker bijdragen.
pi_152658045
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
Zitten jullie af te tellen totdat-ie weer opengaat, of wat?
Nee. Ik had nog een post van een uur eerder klaarstaan, die ik anders voor niks had getypt.
pi_152658051
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat ik rechts stem en ik raad het mensen ook niet aan. Ik stem noodgedwongen PvdA, bij gebrek aan beter. Het liefst zou ik in Nederland een partij als de Vlaamse N-VA willen.
Rechts is gewoon ondanks dat ze van die arme drommels profiteren tegen buitenlanders, omdat ze xenofobisch zijn. Als ze hen als vampieren hebben uitgezogen gaan ze blèren over allerlei culturele verschillen, dat de westerse samenleving superieur is en dat we dankzij de (s)linksen maar 1 stapje verwijderd zijn van een samenleving gedomineerd door kannibalen.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')