abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152675116
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 05:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat zie je precies voor je bij 'het sluiten van de grenzen'?
De grenzen kan je bijna niet hermetisch afsluiten alhoewel het een gigantisch land als Rusland het wel aardig lukt. Ik bedoel eigenlijk het aanpassen van de massa-immigratie voor niet westerse vreemdelingen wiens cultuur en mentaliteit haaks staan op de onze. En illegaliteit is heel simpel aan te pakken. De reden dat men scheepladingen tegelijk naar Europa komt is omdat het ook wel heel gemakkelijk gemaakt wordt. We zijn nu bezig ze zelfs voor de Libische kust op te pikken en naar Europa te brengen. Landen als Thailand, Maleisië en Indonesië kampen met dezelfde problemen maar die slepen de bootjes gewoon weer terug de zee op met de boodschap dat ze niet welkom zijn. En ook Australië lukt het om illegalen gewoon weer terug te sturen.
God bestaat niet, dus leef en geniet
  zondag 17 mei 2015 @ 13:40:36 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152675163
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:39 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De grenzen kan je bijna niet hermetisch afsluiten alhoewel het een gigantisch land als Rusland het wel aardig lukt.
Rusland is na de VS het land met de meeste immigranten...
are we infinite or am I alone
pi_152675587
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Rusland is na de VS het land met de meeste immigranten...
Dat bedoel ik niet ik had het over illegalen en heb zelf in Polen lang de grens met Rusland gereisd. Zelfs op de meest afgelegen locaties in the middle of nowhere zitten er camera's, detectoren en luidsprekers in bomen en struiken. We passeerden een slagboom op een paadje midden in het bos en onmiddellijk klonk er een luid alarm en pas toen vielen ons de camera's op die zich direct op ons richten en dus bemand zijn. Rusland kom je in ieder geval vanaf de Europese zijde niet makkelijk binnen.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_152675752
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 09:44 schreef Igen het volgende:
Het slaat nergens op.

Dat gemiddelde van Amerika is inclusief die grote stukken in de middle of nowhere die helemaal leeg zijn. Dat heeft Nederland niet, dat hoeft Nederland ook helemaal niet te hebben, en daarom is het ook volstrekt logisch en totaal geen probleem dat het gemiddelde in Nederland hoger ligt, en geen enkel bewijs ervoor dat er in Nederland niemand meer bij past.

Ok, ja, je zou het als een van de factoren in de verdeelsleutel mee kunnen opnemen.
Ah, nu komen we ergens. Wat laat dat laatste nou net niet zijn gebeurd. Er is alleen gekeken naar economie en bevolkingsomvang. Ook schijnt er nog rekening te zijn gehouden met de hoeveelheid vluchtelingen die een land al heeft opgenomen.

Zelfs als je bevolkingsomvang als criterium neemt (3,3 procent van de EU-populatie woont in Nederland), moet Nederland te veel vluchtelingen opnemen. Maar zoals je al meldde: naar oppervlak, cq. bevolkingsdichtheid is niet gekeken. Nederland bestrijkt slechts 0,9 procent van de EU-oppervlakte.

En aangezien je doordramt over de VS en over "middle of nowhere", het volgende: we praten over gemiddeldes per land. In Nederland zijn er ook gebieden met een lagere dichtheid en ook met een veel hogere dichtheid.

Voor je beeldvorming: alleen Washington DC, de staat New Jersey en het eiland Puerto Rico hebben een hogere bevolkingsdichtheid dan Nederland. Waarbij ik dan nog even opmerk dat de bevolkingsdichtheid van de provincie Zuid-Holland bijna 3 keer zo hoog is als die van de staat New Jersey.

Deel je de VS op in gebieden, zoals de Mid West, waar jij steeds op hamert, dan zijn dit de cijfers:
Noordoost: 133,4
Zuid: 52,6
Midwest: 34,7
West: 16,4

Zoals je al ziet: de meest dichtbevolkte regio van de VS is drie keer zo dun bevolkt als Nederland. Zelfs de dunst bevolkte provincie van Nederland, Drenthe, wint het met gemak van Noordoost-Amerika met het cijfer 183.
Bron: http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density
  zondag 17 mei 2015 @ 14:00:39 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_152675795
Wereldbevolking groeit nog dit jaar naar 7,5 miljard mensen... gaat nog wat worden :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_152759877
Ik ben erg benieuwd hoeveel D66-villabewoners en islamofiele wocoflatpaupers zich al gemeld hebben om een paar van die Naffers met open armen in hun huisje te mogen ontvangen.
pi_152759895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:43 schreef hpeopjes het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoeveel D66-villabewoners en islamofiele wocoflatpaupers zich al gemeld hebben om een paar van die Naffers met open armen in hun huisje te mogen ontvangen.
Ik moet zo lachen om dit soort posts _O-
pi_152760228
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik moet zo lachen om dit soort posts _O-
Waarom "lachen"? Het lijkt mij een terechte vraag.

Heb jij je al gemeld? Die roze vlag al opgehangen?
pi_152760282
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Heb jij je al gemeld? Die roze vlag al opgehangen?
Uiteraard. Ik heb op het moment van spreken dertien naffers in mijn D66-villa.
pi_152760539
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik heb op het moment van spreken dertien naffers in mijn D66-villa.
Kijk, dat noem ik nog eens goed nieuws! Laten we hopen dat jouw goede voorbeeld goed doet volgen. Dan is het vluchtelingenprobleem in no time opgelost en kan dit topic ook weer op slot.
pi_152760542
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als Gutmenschen geen argumenten meer hebben doen ze dat.
pi_152760567
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:57 schreef ccs het volgende:

[..]

Als Gutmenschen geen argumenten meer hebben doen ze dat.
Klinkt als Mark Rutte.
pi_152760655
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klinkt als Mark Rutte.
Want Mark Rutte kan geen Gutmensch zijn omdat hij van de VVD is?
pi_152760675
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:00 schreef ccs het volgende:

[..]

Want Mark Rutte kan geen Gutmensch zijn omdat hij van de VVD is?
Geen idee? Jij gebruikt dat woord. Ik bedoel meer dat Rutte altijd staat te lachen als hij geen argumenten meer heeft.
pi_152760708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geen idee? Jij gebruikt dat woord. Ik bedoel meer dat Rutte altijd staat te lachen als hij geen argumenten meer heeft.
Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')