Originele OP door NotYou, niet mijn woorden. Carry on.quote:Er zijn nu al niet genoeg huizen voor asielzoekers
Geplaatst op 15 mei 2015 - Laatste update 15 mei, 13:28
De nieuwe Europese plannen stellen voor dat Nederland meer vluchtelingen opneemt. Maar Nederlandse gemeenten hebben nu al moeite voldoende woonruimte te vinden voor asielzoekers die al in ons land zijn. Daardoor loopt ook de wachttijd voor reguliere huurders op. 'Dat kan tot maatschappelijke onrust leiden.'
Europa is druk bezig de stroom vluchtelingen die over de Middellandse zee komt eerlijk te verdelen. Maar ondertussen slagen 350 van de bijna 400 Nederlandse gemeenten er nog steeds niet in om voldoende goedkope huurhuizen te vinden voor de asielzoekers die hier al zijn en een verblijfstatus hebben.
Aedes, de koepelorganisatie van woningcorporaties, stelt dat door die hoge druk op de huurmarkt de wachttijd voor reguliere huurders in sommige regio's nog verder oploopt. En dat schuurt, beseft ook bestuurder Harrie Bosch. ,,Dat kan tot maatschappelijke onrust leiden,'' Die wachttijden verschillen sterk per regio en type woning, in de grote steden kunnen ze oplopen tot vele jaren. ,,We zijn hard bezig met alternatieve oplossingen. In Amsterdam wordt een groep vergunninghouders ondergebracht in containerwoningen.'' Hij denkt ook aan het verbouwen van lege verzorgingshuizen en kantoorpanden.
,,We snappen dat er onderdak moet worden gevonden voor vluchtelingen,'' zegt Marcel Trip van de Woonbond, die voor de Nederlandse huurder opkomt. ,,Dus moeten er nieuwe woningen worden gebouwd. Dat is voor ons nu het belangrijkste."
In Nederland staan 2,4 miljoen huurwoningen van corporaties en meer dan 600.000 huurhuizen in particulier eigendom. Het rijk wil dat er voor juli nog onderdak wordt gevonden voor 9400 vluchtelingen. Die worden verdeeld naar verhouding van het aantal inwoners van een plaats. Maar de gemeenten slagen er samen nauwelijks in huisvesting voor 2000 vergunninghouders per maand te vinden. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) deze week publiceerde.
Syriërs
Sinds april vorig jaar stijgt het aantal asielzoekers dat naar Europa en Nederland komt sterk. Het gaat daarbij vooral om Syriërs, die meestal een (tijdelijke) verblijfsvergunning krijgen. Ze hebben dan ook recht op woonruimte. Omdat gemeenten die woningen niet kunnen leveren, raken de asielcentra verstopt en moet het COA nieuwe opvangcentra openen. De nieuwe Europese plannen voor verdeling van vluchtelingen, lijken niet voor minder toestroom naar Nederland te leiden.
Eind 2014 werd een speciaal overheidsplatform - Opnieuw Thuis - in het leven geroepen waarin rijksoverheid, gemeenten en woningcorporaties samen werken om het probleem op te lossen. ,,De cijfers geven aan dat het een immense opgave blijft,'' zegt woordvoerder Fred Allers.
Opnieuw Thuis wil met commerciële verhuurders gaan praten. Die zijn niet happig omdat asielzoekers weinig uitzicht op een vaste baan hebben. Ze eisen garanties van de gemeenten dat de huur wordt betaald. Allers: ,,We doen een moreel appèl op hen om ook naar deze mensen om te kijken."
Ondertussen voelen particulieren die vluchtelingen onderdak willen bieden zich tegengewerkt. ,,Op het moment dat je iemand thuis op kamers neemt, verliest hij zijn aanspraak op een echte woning,'' weet Daisy Petrona van VluchtelingenWelkom. Zij heeft haar kamerproject daarom tijdelijk stopgezet. Het COA zegt geen voorstander te zijn van huisvesting bij particulieren, er zitten te veel haken en ogen aan.
(bron)
Je hebt gelijk. Het is natuurlijk veel beter wanneer Nederlanders geen werk kunnen vinden als gevolg van arbeidsmigratie en de komst van groepen nieuwkomers.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gebeurt als je massaal zielige maar slecht opgeleide Afrikanen bij elkaar zet op een Oost-Europese plek waar iedereen tot nu toe wegtrekt omdat er geen werk is?
Sowieso...
Amerika:
[ afbeelding ]
Azie:
[ afbeelding ]
Nederland:
[ afbeelding ]
"In Nederland is geen plek"![]()
Er wordt in Nederland gewoon niet genoeg en niet met genoeg dichtheid gebouwd.
De hoeveelheid werk is geen constante. Er wonen nu miljoenen Nederlanders meer in Nederland dan pakweg 70 jaar geleden, en toch zijn er geen miljoenen werklozen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is natuurlijk veel beter wanneer Nederlanders geen werk kunnen vinden als gevolg van arbeidsmigratie en de komst van groepen nieuwkomers.
Wat je over het hoofd ziet is dat Nederland een ideaal land is om in te wonen. Praktisch alle grond is geschikt voor agrarisch gebruik en voor bebouwing. Nederland is ondanks de "hoge" bevolkingsdichtheid zelfs ruimschoots in staat om zelfvoorzienend te zijn qua eten, ook als je alle diervoeding in eigen land zou moeten verbouwen. In België is dat anders, het halve land bestaat uit de Ardennen waar je niet zo veel mee kan.quote:Wat bevolkingsdichtheid betreft: Op Malta na, kent Nederland de hoogste bevolkingsdichtheid van de Europese Unie: bijna 397 mensen per vierkante kilometer. België (352), VK (251), Duitsland (251) en Italië (200) volgen op gepaste afstand. Het EU-gemiddelde is slechts 116; nog niet eens 30 procent van het Nederlandse cijfer.
En als je kijkt naar het landoppervlak van de EU-lidstaten, dan zijn alleen Malta, Luxemburg, Cyprus, Slovenië en België kleiner dan Nederland. Nederland staat 6e van de 28 als je de landen rangschikt van klein naar groot.
Je kunt dus prima met betrouwbare cijfers hard maken dat een ruimteprobleem wat de opvang van vluchtelingen betreft, op Malta na, nergens in de EU urgenter is dan in Nederland. En dan zullen we het nog niet hebben over de vluchtelingen die Nederland al opvangt uit andere regio's.
De bevolkingsdichtheid van de Verenigde Staten is 34,6 mensen per vierkante kilometer. In Nederland dus 396,9.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het sluiten van grenzen veel helpt. Sowieso zijn onze grenzen zo poreus als wat aangezien er vrijwel geen hekwerk meer staat.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:57 schreef Religieisfacisme het volgende:
De echte oplossing is natuurlijk om de grenzen te sluiten. Maar dat gebeurt waarschijnlijk pas als het te laat is. In de tussentijd lijkt het me verstandig dat diegene die ze binnen hallen ze ook gaan opvangen. Ik heb het over de politieke, economische en hoogopgeleide elite van dit land. U weet wel de mensen die ver van de door hun zo gepropageerde multicultuur wonen in de veilige, en overwegend blanke villawijken. Het is die bovenlaag die ze binnen haalt en er rijker van worden.
Dus heren en dames villabewoners het is tijd dat u de logeerkamer klaarmaakt voor de opvang en een plekje in u schitterende wijken zoekt voor de moskeeën en asielcentra.
Nu is het jullie beurt om de last te dragen.
Wat een selectieve plaatjes.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gebeurt als je massaal zielige maar slecht opgeleide Afrikanen bij elkaar zet op een Oost-Europese plek waar iedereen tot nu toe wegtrekt omdat er geen werk is?
Sowieso...
Amerika:
[ afbeelding ]
Azie:
[ afbeelding ]
Nederland:
[ afbeelding ]
"In Nederland is geen plek"![]()
Er wordt in Nederland gewoon niet genoeg en niet met genoeg dichtheid gebouwd.
ja duh, randstad... (alleen parijs en londen zijn bijvoorbeeld al groter en dichter bevolkt dan de randstad)quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is natuurlijk veel beter wanneer Nederlanders geen werk kunnen vinden als gevolg van arbeidsmigratie en de komst van groepen nieuwkomers.
Wat bevolkingsdichtheid betreft: Op Malta na, kent Nederland de hoogste bevolkingsdichtheid van de Europese Unie: bijna 397 mensen per vierkante kilometer. België (352), VK (251), Duitsland (251) en Italië (200) volgen op gepaste afstand. Het EU-gemiddelde is slechts 116; nog niet eens 30 procent van het Nederlandse cijfer.
En als je kijkt naar het landoppervlak van de EU-lidstaten, dan zijn alleen Malta, Luxemburg, Cyprus, Slovenië en België kleiner dan Nederland. Nederland staat 6e van de 28 als je de landen rangschikt van klein naar groot.
Je kunt dus prima met betrouwbare cijfers hard maken dat een ruimteprobleem wat de opvang van vluchtelingen betreft, op Malta na, nergens in de EU urgenter is dan in Nederland. En dan zullen we het nog niet hebben over de vluchtelingen die Nederland al opvangt uit andere regio's.
De bevolkingsdichtheid van de Verenigde Staten is 34,6 mensen per vierkante kilometer. In Nederland dus 396,9.
dat religie de rijken heeft gedwongen links te worden is wel een hele grote overwinning.... zit diep geloof ikquote:Op zondag 17 mei 2015 00:57 schreef Religieisfacisme het volgende:
De echte oplossing is natuurlijk om de grenzen te sluiten. Maar dat gebeurt waarschijnlijk pas als het te laat is. In de tussentijd lijkt het me verstandig dat diegene die ze binnen hallen ze ook gaan opvangen. Ik heb het over de politieke, economische en hoogopgeleide elite van dit land. U weet wel de mensen die ver van de door hun zo gepropageerde multicultuur wonen in de veilige, en overwegend blanke villawijken. Het is die bovenlaag die ze binnen haalt en er rijker van worden.
Dus heren en dames villabewoners het is tijd dat u de logeerkamer klaarmaakt voor de opvang en een plekje in u schitterende wijken zoekt voor de moskeeën en asielcentra.
Nu is het jullie beurt om de last te dragen.
terschelling of ameland ook een optie als je een camping in gedachten hebtquote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Genoeg ruimte in Groningen. Tenten storten ook niet zo snel in. Win win.
En dan zeker gaan klagen dat ze niet willen integreren?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Genoeg ruimte in Groningen. Tenten storten ook niet zo snel in. Win win.
Natuurlijk zijn het selectieve plaatjes. New York en Hong Kong kun je vol noemen, maar Montana niet. Het slaat nergens op om Nederland 'vol' te noemen omdat de bevolkingsdichtheid hoger is dan ergens in de middle of nowhere in Amerika.quote:Op zondag 17 mei 2015 08:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat een selectieve plaatjes.Trol? Alsof Amerika volledig volgebouwd is met wolkenkrabbers. Waarom post je geen plaatje van rural Montana?
Even de cijfers: Amerika zo'n 35 inwoners per km2 gemiddeld. Nederland meer dan 400 inwoners per km2. Dat is dus ruim 10 x zoveel.Dus zeg alsjeblieft niet dat Nederland niet volgebouwd is, want daarmee maak je zelf belachelijk.
Ik weet niet of je het nieuws de afgelopen paar dagen gevolgd hebt, maar de EU heeft op zich precies daarvoor een plan bedacht. Maar daar was heel "PVV en SP-stemmend Nederland" (zo noem ik het maar even) ook weer tegen omdat de EU zich van hun nergens mee mag bemoeien.quote:Daarbij weet ik niet waarom je er Amerika/Azië bijhaalt. Het gaat hier om een Europees probleem, althans, zo wordt het opgepakt.
En dan vind ik het belachelijk dat het toch al overbevolkte Nederland veel meer vluchtelingen moet opnemen dan landen waar veel meer ruimte is, en die daarbij de afgelopen decennia sowieso al veel minder vluchtelingen opgenomen hebben. De EU staat zogenaamd toch een eerlijke verdeling voor, waarom dan niet in dit geval?
Ongetwijfeld.quote:Op zondag 17 mei 2015 08:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En dan zeker gaan klagen dat ze niet willen integreren?
Lees nou eens gewoon wat er staat!quote:Op zondag 17 mei 2015 09:01 schreef Igen het volgende:
Het slaat nergens op om Nederland 'vol' te noemen omdat de bevolkingsdichtheid hoger is dan ergens in de middle of nowhere in Amerika.
Daar heb ik kennis van genomen ja, en daar refereerde ik dus ook juist naar. Ik vind die verdeelsleutel niet eerlijk. Ik vind het prima als Nederland als rijk lidstaat meer dan armere lidstaten bij moet dragen qua financiën. Sommige van die andere lidstaten kunnen echter veel meer bijdragen qua ruimte, maar dat hoeft dan weer niet.quote:Ik weet niet of je het nieuws de afgelopen paar dagen gevolgd hebt, maar de EU heeft op zich precies daarvoor een plan bedacht.
Het slaat nergens op.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Lees nou eens gewoon wat er staat!Ik geef niet aan dat Nederland vol is omdat de bevolkingsdichtheid groter is dan ergens in de middle of nowhere in Amerika.
Maar gemiddeld Amerika, tegen gemiddeld Nederland.
Wat begrijp je niet aan gemiddeld?
Ok, ja, je zou het als een van de factoren in de verdeelsleutel mee kunnen opnemen.quote:[..]
Daar heb ik kennis van genomen ja, en daar refereerde ik dus ook juist naar. Ik vind die verdeelsleutel niet eerlijk. Ik vind het prima als Nederland als rijk lidstaat meer dan armere lidstaten bij moet dragen qua financiën. Sommige van die andere lidstaten kunnen echter veel meer bijdragen qua ruimte, maar dat hoeft dan weer niet.
Nu ben ik sowieso fel tegenstander van de EU, maar ik kan dit best objectief bekijken. En die verdeelsleutel vind ik niet fair.
Ik twijfelde al of je serieus was, of dat je toch aan het trollen was. Het is me nu duidelijk. Jammer! Ik laat het hierbij. Fijne dag nog.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:44 schreef Igen het volgende:
de middle of nowhere die helemaal leeg zijn. Dat heeft Nederland niet, dat hoeft Nederland ook helemaal niet te hebben, en daarom is het ook volstrekt logisch en totaal geen probleem dat het gemiddelde in Nederland hoger ligt, en geen enkel bewijs ervoor dat er in Nederland niemand meer bij past.
Ja en de vraag is hoe lang die agrarische activiteiten nog vol zijn te houden. Het hele westen van het land heeft te maken met relatieve zeespiegelstijging (zeespiegelstijging + bodemdaling, waarbij de bodemdaling wordt versneld door de landbouw. Daarnaast verzilt de bodem in Zeeland en Noord-Holland.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:53 schreef Igen het volgende:
[..]
De hoeveelheid werk is geen constante. Er wonen nu miljoenen Nederlanders meer in Nederland dan pakweg 70 jaar geleden, en toch zijn er geen miljoenen werklozen.
De vraag is echter, of er ook nieuw werk wordt gecreëerd als je een grote berg slecht opgeleide asielzoekers neerzet in de leegstaande huizen van een vergrijsd dorp waar alleen opa's en oma's wonen.
[..]
Wat je over het hoofd ziet is dat Nederland een ideaal land is om in te wonen. Praktisch alle grond is geschikt voor agrarisch gebruik en voor bebouwing. Nederland is ondanks de "hoge" bevolkingsdichtheid zelfs ruimschoots in staat om zelfvoorzienend te zijn qua eten, ook als je alle diervoeding in eigen land zou moeten verbouwen. In België is dat anders, het halve land bestaat uit de Ardennen waar je niet zo veel mee kan.
Sorry hoor, maar als jij in een klein landje als Nederland per se een "midwest" wil hebben, wie is er dan nou niet serieus bezig?quote:Op zondag 17 mei 2015 09:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik twijfelde al of je serieus was, of dat je toch aan het trollen was. Het is me nu duidelijk. Jammer! Ik laat het hierbij. Fijne dag nog.
Eigenlijk zouden we aan opvang-outsourcing moeten kunnen doen; we bouwen opvang in Bulgarije/Polen/Roemenië en dragen de kosten daarvoorquote:Op zondag 17 mei 2015 09:34 schreef Ludd het volgende:
Daar heb ik kennis van genomen ja, en daar refereerde ik dus ook juist naar. Ik vind die verdeelsleutel niet eerlijk. Ik vind het prima als Nederland als rijk lidstaat meer dan armere lidstaten bij moet dragen qua financiën. Sommige van die andere lidstaten kunnen echter veel meer bijdragen qua ruimte, maar dat hoeft dan weer niet.
Hij wil in NL niet eens een gemiddeld VS hebben, met 35 inwoners per km², maar hij wil heel NL ook geen NY of Tokyo maken met een veelvoud aan inwoners per km²quote:Op zondag 17 mei 2015 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als jij in een klein landje als Nederland per se een "midwest" wil hebben, wie is er dan nou niet serieus bezig?
Zoiets ja.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we aan opvang-outsourcing moeten kunnen doen; we bouwen opvang in Bulgarije/Polen/Roemenië en dragen de kosten daarvoor
Dat denk ik ook, maar ik denk dat "wil" daarbij het sleutelwoord is.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij wil in NL niet eens een gemiddeld VS hebben, met 35 inwoners per km², maar hij wil heel NL ook geen NY of Tokyo maken met een veelvoud aan inwoners per km²
De grenzen kan je bijna niet hermetisch afsluiten alhoewel het een gigantisch land als Rusland het wel aardig lukt. Ik bedoel eigenlijk het aanpassen van de massa-immigratie voor niet westerse vreemdelingen wiens cultuur en mentaliteit haaks staan op de onze. En illegaliteit is heel simpel aan te pakken. De reden dat men scheepladingen tegelijk naar Europa komt is omdat het ook wel heel gemakkelijk gemaakt wordt. We zijn nu bezig ze zelfs voor de Libische kust op te pikken en naar Europa te brengen. Landen als Thailand, Maleisië en Indonesië kampen met dezelfde problemen maar die slepen de bootjes gewoon weer terug de zee op met de boodschap dat ze niet welkom zijn. En ook Australië lukt het om illegalen gewoon weer terug te sturen.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat zie je precies voor je bij 'het sluiten van de grenzen'?
Rusland is na de VS het land met de meeste immigranten...quote:Op zondag 17 mei 2015 13:39 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De grenzen kan je bijna niet hermetisch afsluiten alhoewel het een gigantisch land als Rusland het wel aardig lukt.
Dat bedoel ik niet ik had het over illegalen en heb zelf in Polen lang de grens met Rusland gereisd. Zelfs op de meest afgelegen locaties in the middle of nowhere zitten er camera's, detectoren en luidsprekers in bomen en struiken. We passeerden een slagboom op een paadje midden in het bos en onmiddellijk klonk er een luid alarm en pas toen vielen ons de camera's op die zich direct op ons richten en dus bemand zijn. Rusland kom je in ieder geval vanaf de Europese zijde niet makkelijk binnen.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Rusland is na de VS het land met de meeste immigranten...
Ah, nu komen we ergens. Wat laat dat laatste nou net niet zijn gebeurd. Er is alleen gekeken naar economie en bevolkingsomvang. Ook schijnt er nog rekening te zijn gehouden met de hoeveelheid vluchtelingen die een land al heeft opgenomen.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:44 schreef Igen het volgende:
Het slaat nergens op.
Dat gemiddelde van Amerika is inclusief die grote stukken in de middle of nowhere die helemaal leeg zijn. Dat heeft Nederland niet, dat hoeft Nederland ook helemaal niet te hebben, en daarom is het ook volstrekt logisch en totaal geen probleem dat het gemiddelde in Nederland hoger ligt, en geen enkel bewijs ervoor dat er in Nederland niemand meer bij past.
Ok, ja, je zou het als een van de factoren in de verdeelsleutel mee kunnen opnemen.
Ik moet zo lachen om dit soort postsquote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:43 schreef hpeopjes het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoeveel D66-villabewoners en islamofiele wocoflatpaupers zich al gemeld hebben om een paar van die Naffers met open armen in hun huisje te mogen ontvangen.
Waarom "lachen"? Het lijkt mij een terechte vraag.quote:
Uiteraard. Ik heb op het moment van spreken dertien naffers in mijn D66-villa.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Waarom "lachen"? Het lijkt mij een terechte vraag.
Heb jij je al gemeld? Die roze vlag al opgehangen?
Kijk, dat noem ik nog eens goed nieuws! Laten we hopen dat jouw goede voorbeeld goed doet volgen. Dan is het vluchtelingenprobleem in no time opgelost en kan dit topic ook weer op slot.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik heb op het moment van spreken dertien naffers in mijn D66-villa.
Als Gutmenschen geen argumenten meer hebben doen ze dat.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Waarom "lachen"? Het lijkt mij een terechte vraag.
Klinkt als Mark Rutte.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:57 schreef ccs het volgende:
[..]
Als Gutmenschen geen argumenten meer hebben doen ze dat.
Geen idee? Jij gebruikt dat woord. Ik bedoel meer dat Rutte altijd staat te lachen als hij geen argumenten meer heeft.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Want Mark Rutte kan geen Gutmensch zijn omdat hij van de VVD is?
Klopt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee? Jij gebruikt dat woord. Ik bedoel meer dat Rutte altijd staat te lachen als hij geen argumenten meer heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |