abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152660958
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat laatste is niet wat bepleitte. Net als laatst in het topic over bootvluchtelingen op de Middellandse zee bepleit ik een eenduidig EU-beleid dat aan duidelijkheid niks te wensen overlaat: je komt de EU gewoon NIET in.

Nogmaals: hoe graag je het ook lijkt te willen, we kunnen niet de hele wereld hier opvangen. Niet in Nederland en ook niet in de EU.
Gooi er anders nog een paar hyperbolen in. Met je "hele wereld".
pi_152660963
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus we moeten maar genoegen gaan nemen met wat minder goede handelsrelaties en minder import en export, wat een behoorlijke impact op onze economie gaat hebben? Allemaal omwille van 20.000 vluchtelingen? Really? Dan is dat substantiële deel van de bevolking vrij idioot.
Je hebt gelijk, beter laten we ons chanteren door een of ander land omdat ze toevalligerwijs hun shit op onze schouders willen dumpen. Wijze woorden weer van je.
pi_152660972
Overigens ook opmerkelijk: Nederland vangt momenteel rond de 13.500 asielzoekers per jaar op (bron). Volgens de verdeling op basis van inwonertal zouden we op zo'n 7.000 vluchtelingen uitkomen (bron).

Nu snap ik dat niet alle van de huidige vluchtelingen uit Noord-Afrika en centraal Azië komen, maar toch bijzonder dat iedereen loopt te mekkeren over zo veel extra asielzoekers.
pi_152661001
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel met EU-landen, snuggere. En die vinden het niet zo tof als je zegt dat ze het lekker zelf uit mogen zoeken.
Inderdaad. Denemarken en co voelen nu al de keiharde consequenties van hun weigering. Oh nee, toch niet.
pi_152661012
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:13 schreef Tchock het volgende:
Heb je hier toevallig ook data bij? Ben wel benieuwd hoe groot het probleem nou daadwerkelijk is. Een "aanzienlijk deel" zegt mij helemaal niets.
Het probleem is dusdanig omvangrijk dat de vijf grootste steden van Nederland een speciaal opvangcentrum krijgen, naast Ter Apel. Ik heb geen idee wat de exacte aantallen zijn. Ik weet wél dat Nederland in elk opzicht allang aan z'n tax zit. De problemen die we nu al hebben rondom integratie spreken boekdelen. En berichten zoals dit topic, die nog eens onderstrepen dat we helemaal niet voldoende opvangcapaciteit hebben, terwijl autochtonen ook nog eens tig jaar op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoning, versterken dat beeld alleen maar. Nederland is vol, dichtbevolkt, kent woningnood én grote integratieproblemen met migranten.

quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:16 schreef Xa1pt het volgende:
Je gooit allerlei zaken op een hoop. Dus omdat de VVD en PvdA een crisisoverleg voerden faalt het uitzetbeleid en is er echt heel veel mis met de huidige opzet?
Er is dusdanig veel mis met de huidige opzet dat mensen die zijn uitgeprocedeerd en weg moeten, in de praktijk niet weggaan. Het uitzetbeleid is dus verre van effectief.
pi_152661016
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, beter laten we ons chanteren door een of ander land omdat ze toevalligerwijs hun shit op onze schouders willen dumpen. Wijze woorden weer van je.
Ah, Scorpie komt weer even met een onzinnige stroman het topic binnen vallen en heeft verder niets inhoudelijks te melden. Verrassend!
pi_152661026
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:20 schreef Tchock het volgende:
Overigens ook opmerkelijk: Nederland vangt momenteel rond de 13.500 asielzoekers per jaar op (bron). Volgens de verdeling op basis van inwonertal zouden we op zo'n 7.000 vluchtelingen uitkomen (bron).

Nu snap ik dat niet alle van de huidige vluchtelingen uit Noord-Afrika en centraal Azië komen, maar toch bijzonder dat iedereen loopt te mekkeren over zo veel extra asielzoekers.
Met die redenatie hoeft Zwarte Piet dus nooit afgeschaft te worden. Mooi.
pi_152661032
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:50 schreef Ludd het volgende:
Laat ze maar opnemen in Oost Europese lidstaten waar wel voldoende ruimte is, desnoods van Nederlands belastinggeld.
Wat denk je wat er gebeurt als je massaal zielige maar slecht opgeleide Afrikanen bij elkaar zet op een Oost-Europese plek waar iedereen tot nu toe wegtrekt omdat er geen werk is? ;)

Sowieso...

Amerika:

Azie:

Nederland:

"In Nederland is geen plek" :N :X

Er wordt in Nederland gewoon niet genoeg en niet met genoeg dichtheid gebouwd.
pi_152661041
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is een verschil in beweegreden, geen verschil in effect: buitenlanders die naar Nederland komen. Wat inburgering en integratie betreft, zou ik niet een al te rooskleurig beeld schetsen. Vaak spreken mensen slecht Nederlands en meestal staan ze ook mijlenver buiten de Nederlandse samenleving.
Dat zou je nog enorm verbazen...zeker omdat jij waarschijnlijk nog nooit een vluchteling hebt gezien of gesproken. De meeste willen heel graag leren en deel uit maken van de samenleving en de taal z.s.m. leren. Daarbij hebben ze echter wel hulp nodig. Wat werk betreft hebben ze het ook moeilijker dan de gemiddelde Nederlander, het is aan de maatschappij om ze een kans te bieden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En zoals ik al aangaf, zou ik Europees beleid willen. Die landen waar je het over hebt, hebben precies dezelfde problemen als wij. In sommige landen is het zelfs nog erger.
Asielbeleid is Europees beleid. We hebben een humanitaire plicht om vluchtelingen op te vangen. Ik ben het met je eens dat we niet iedereen kunnen opvangen. maar een deel moet zeker lukken. Simpelweg de grenzen (en onze ogen) sluiten en de mensen laten verrotten is geen optie. Waarom niet...nou (zie spoiler op eigen risico):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedenk je eens hoe wanhopig je moet zijn als je mee gaat op zo'n bootje...dat doe je niet voor je lol...

pi_152661043
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus we moeten maar genoegen gaan nemen met wat minder goede handelsrelaties en minder import en export, wat een behoorlijke impact op onze economie gaat hebben? Allemaal omwille van 20.000 vluchtelingen? Really? Dan is dat substantiële deel van de bevolking vrij idioot.
Heb jij ooit wel eens op serieus niveau onderhandeld? Tip: je krijgt meer gedaan als je niet over je heen laat lopen maar helder en met argumenten piketpaaltjes slaat.
pi_152661049
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, Scorpie komt weer even met een onzinnige stroman het topic binnen vallen en heeft verder niets inhoudelijks te melden. Verrassend!
Je hebt geen flauw benul wat een stroman is maar je roept het maar zodat je niet in hoeft te gaan op het feit dat jij chantage verkiest boven eigen beleid. Slim hoor.
pi_152661070
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Met die redenatie hoeft Zwarte Piet dus nooit afgeschaft te worden. Mooi.
Jij bent echt een enigma.
pi_152661095
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt geen flauw benul wat een stroman is maar je roept het maar zodat je niet in hoeft te gaan op het feit dat jij chantage verkiest boven eigen beleid. Slim hoor.
Ik weet niet of Xa1pt weet wat een stroman is maar ik weet het wel en jij gebruikt ze constant :)
pi_152661101
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:23 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat zou je nog enorm verbazen...zeker omdat jij waarschijnlijk nog nooit een vluchteling hebt gezien of gesproken. De meeste willen heel graag leren en deel uit maken van de samenleving en de taal z.s.m. leren. Daarbij hebben ze echter wel hulp nodig. Wat werk betreft hebben ze het ook moeilijker dan de gemiddelde Nederlander, het is aan de maatschappij om ze een kans te bieden.

[..]

Asielbeleid is Europees beleid. We hebben een humanitaire plicht om vluchtelingen op te vangen. Ik ben het met je eens dat we niet iedereen kunnen opvangen. maar een deel moet zeker lukken. Simpelweg de grenzen (en onze ogen) sluiten en de mensen laten verrotten is geen optie. Waarom niet...nou (zie spoiler op eigen risico):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedenk je eens hoe wanhopig je moet zijn als je mee gaat op zo'n bootje...dat doe je niet voor je lol...

[ afbeelding ]
en die plaatjes voegen wat toe omdat?
dat blijf je houden.
als je het wil stoppen ...boots on the ground
pi_152661105
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij bent echt een enigma.
Oh, dus in het geval van ZP maken aantallen opeens niet uit? En hier wel? Interessant, misschien kan je even toelichten waarom dat zo zou zijn.
pi_152661120
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh, dus in het geval van ZP maken aantallen opeens niet uit? En hier wel? Interessant, misschien kan je even toelichten waarom dat zo zou zijn.
Waar in godsnaam heb je het over? :') Ik zeg dat het aantal vluchtelingen niet of niet sterk toeneemt terwijl mensen dat wel roepen en jij begint over Zwarte Piet _O-
pi_152661125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet niet of Xa1pt weet wat een stroman is maar ik weet het wel en jij gebruikt ze constant :)
Oh, het is dus een stroman als je zegt dat Xa1pt chantage verkiest boven het voeren van eigen beleid. Nou, so be it dan maar.
pi_152661126
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Heb jij ooit wel eens op serieus niveau onderhandeld? Tip: je krijgt meer gedaan als je niet over je heen laat lopen maar helder en met argumenten piketpaaltjes slaat.
Goeie inhoudelijke reactie wel.
pi_152661127
quote:

Je komt met een cijfer uit 2011. De afgelopen jaren is het aantal weer flink opgelopen. In 2014 vroegen bijna 24.000 mensen asiel aan in Nederland: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)rs-toegenomenhtm.htm
En daar komen ook nog eens 4.000 nareizende gezinsleden bij.
pi_152661138
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je komt met een cijfer uit 2011. De afgelopen jaren is het aantal weer flink opgelopen. In 2014 vroegen bijna 24.000 mensen asiel aan in Nederland: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)rs-toegenomenhtm.htm
En daar komen ook nog eens 4.000 nareizende gezinsleden bij.
Ah, dat betekent dus dat het aantal vluchtelingen dat we nu opvangen nog veel hoger is dan waar we naartoe gaan dan ik eerst dacht. :P
pi_152661146
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waar in godsnaam heb je het over? :') Ik zeg dat het aantal vluchtelingen niet of niet sterk toeneemt terwijl mensen dat wel roepen en jij begint over Zwarte Piet _O-
Nee, dat zeg je niet. Niet liegen vriend:

quote:

Dit is wat je zei. Je klaagt indirect over iedereen die tegen de komst van extra asielzoekers.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2015 21:28:00 ]
pi_152661160
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:25 schreef hans1985 het volgende:

[..]

en die plaatjes voegen wat toe omdat?
dat blijf je houden.
als je het wil stoppen ...boots on the ground
Deze plaatsjes zeggen meer dan woorden. Ja, je blijft het houden, maar als je ook maar een deel van de levens kan redden dan is dat toch sowieso winst?
pi_152661170
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goeie inhoudelijke reactie wel.
Ik ben gewoon verbaasd dat je zo'n stellige mening hebt, terwijl je duidelijk niet weet waar je over praat.
pi_152661171
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:27 schreef DW457 het volgende:

[..]

Deze plaatsjes zeggen meer dan woorden. Ja, je blijft het houden, maar als je ook maar een deel van de levens kan redden dan is dat toch sowieso winst?
En degenen die je niet kan redden, daar haal je je schouders maar over op? Nogal vreemde opvatting.
pi_152661177
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Scorpie vat gewoon jouw opstelling samen. Want daar komt het natuurlijk op neer. Wij moeten hier de puinzooi opruimen van dubieuze regimes elders in de wereld. Ingrijpen mogen we niet (van jou), maar we moeten ons wel laten welgevallen dat hordes asielzoekers deze kant opkomen.

In het geval van de bootvluchtelingen vanuit Libië is het sturen van die vluchtelingen zelfs een onderdeel van de IS-tactiek, maar dat schijnt allemaal ook niet uit te maken. Zet de poorten maar open, vang ze maar op, in plaats van ze linea-recta terug te sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')