abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152660100
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik schrijf dat een aanzienlijk deel mag blijven én dat het uitzetbeleid ernstig tekortschiet.
Waarbij je verwijst naar "het nieuws". Goed verhaal weer.
pi_152660160
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De EU-landen die al jarenlang veel te weinig hebben gedaan, bedoel je? Die landen?
Nee, als ik EU zeg bedoel ik India en Vietnam.
pi_152660235
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:52 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Oh god, "de samenwerking met andere landen binnen de EU" komt weer eens in het gedrang. Althans, volgens deze linkse probleemzoeker. :')

De volgende stap is dan natuurlijk dat we ons zogenaamd zouden moeten houden aan allerlei "internationale verdragen", want anders... nouja, dat wordt nooit duidelijk.
Anders heeft dat invloed op de handelsbetrekkingen. Of denk je dat je relaties het wel prima vinden als je ineens niet meer thuis geeft en zegt "joh, zoek het lekker uit, is niet mijn probleem"?
pi_152660286
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Anders heeft dat invloed op de handelsbetrekkingen. Of denk je dat je relaties het wel prima vinden als je ineens niet meer thuis geeft en zegt "joh, zoek het lekker uit, is niet mijn probleem"?
je bedoeld die andere eu landen die zelf al overhoop liggen met de eu?
pi_152660316
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:58 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel India en Vietnam.
pi_152660324
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:52 schreef DW457 het volgende:

[..]

Gastarbeiders...vluchtelingen...ja nee, echt exact hetzelfde!
Exact hetzelfde in de zin dat het gaat om binnenkomende migranten die niet ingeburgerd zijn in Nederland. Ik schreef alleen dat we ons meer problemen op de hals halen. De cijfers over Somaliërs zijn wat dat betreft veelzeggend.
pi_152660343
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:58 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Goed argument dit...sterk ook :') duidelijk niet begrepen dat de eu wel iets meer betekend dan wat er in een paar telegraafartikelen wordt benoemd.
pi_152660345
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarbij je verwijst naar "het nieuws". Goed verhaal weer.
Sorry dat ik in een NWS-forum naar het nieuws verwijs. Hoe durf ik. Ik zal het niet meer doen.
pi_152660385
quote:

[..]

Ik wist niet dat wij zulke omvangrijke handelsbetrekkingen hadden met Somalië, Syrië en andere landen in die omgeving. Ja, met Saoedi-Arabië inderdaad. Maar daar vandaan komen geen vluchtelingen deze kant op.
pi_152660411
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Exact hetzelfde in de zin dat het gaat om binnenkomende migranten die niet ingeburgerd zijn in Nederland. Ik schreef alleen dat we ons meer problemen op de hals halen. De cijfers over Somaliërs zijn wat dat betreft veelzeggend.
Nee, is compleet anders. Vluchtelingen zijn gedwongen om te vluchten, gastarbeiders niet. Daarbij slaagt het grootste deel van de vluchtelingen er wél in om in te burgeren en te intgreren, of is dat opeens niet meer relevant?
pi_152660423
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het kan niet zijn dat Nederlanders wat langer op een goedkope woning moeten wachten. Dan kunnen we beter die mensen terugsturen naar hun eigen land om kapotgeschoten te worden.
Uiteraard is dat niet de bedoeling, maar wel het uiteindelijke gevolg.

Zoals er voor de gemiddelde burger niet oneindig veel middelen beschikbaar zijn, is dat ook niet voor een vluchteling het geval. Er zijn grenzen aan wat we willen en überhaupt kunnen doen. Als die grens bereikt is zullen vluchtelingen inderdaad worden teruggestuurd waardoor ze inderdaad mogelijk sterven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152660431
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wist niet dat wij zulke omvangrijke handelsbetrekkingen hadden met Somalië, Syrië en andere landen in die omgeving. Ja, met Saoedi-Arabië inderdaad. Maar daar vandaan komen geen vluchtelingen deze kant op.
Hij heeft t over de handelsbetrekkingen met de EU-lidstaten, slimmerik.
pi_152660507
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry dat ik in een NWS-forum naar het nieuws verwijs. Hoe durf ik. Ik zal het niet meer doen.
Een algemene verwijzing naar een discussie of het nieuws is niet echt een goede bron voor je stelling dat men hier massaal mag aan blijven. Cijfers zouden wat concreter en geloofwaardiger zijn, maar die heb je niet. Dus is het ongefundeerd gezever.
pi_152660531
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nee, is compleet anders. Vluchtelingen zijn gedwongen om te vluchten, gastarbeiders niet. Daarbij slaagt het grootste deel van de vluchtelingen er wél in om in te burgeren en te intgreren, of is dat opeens niet meer relevant?
Er is een verschil in beweegreden, geen verschil in effect: buitenlanders die naar Nederland komen. Wat inburgering en integratie betreft, zou ik niet een al te rooskleurig beeld schetsen. Vaak spreken mensen slecht Nederlands en meestal staan ze ook mijlenver buiten de Nederlandse samenleving.
pi_152660550
quote:

[..]

Volgens mij hebben ze in die landen grotendeels dezelfde problemen als in Nederland. Ik denk dat een substantieel deel van de bevolking in die landen het zou toejuichen als een land als Nederland wat minder waarde aan de handelsbetrekkingen en de status quo zou hechten dan men tot nu toe doet. Het hechten aan eerder gemaakte afspraken is immers ook maar een politieke keuze, die naar gelang het draagvlak/de omstandigheden best herzien kan worden. Alleen mensen die zeer aan de status quo hechten hameren altijd op het handhaven van de status quo, en presenteren het als het een natuurwet. Dat is natuurlijk een ongelooflijk zwaktebod, en kan nauwelijks een argument genoemd worden.
pi_152660585
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wist niet dat wij zulke omvangrijke handelsbetrekkingen hadden met Somalië, Syrië en andere landen in die omgeving.
Wel met EU-landen, snuggere. En die vinden het niet zo tof als je zegt dat ze het lekker zelf uit mogen zoeken.
pi_152660600
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:03 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hij heeft t over de handelsbetrekkingen met de EU-lidstaten, slimmerik.
En zoals ik al aangaf, zou ik Europees beleid willen. Die landen waar je het over hebt, hebben precies dezelfde problemen als wij. In sommige landen is het zelfs nog erger.
pi_152660629
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een algemene verwijzing naar een discussie of het nieuws is niet echt een goede bron voor je stelling dat men hier massaal mag aan blijven. Cijfers zouden wat concreter en geloofwaardiger zijn, maar die heb je niet. Dus is het ongefundeerd gezever.
Je ziet het uitzetbeleid toch falen? Je ligt toch niet onder een steen of zo? Dacht je dat VVD en PvdA voor hun plezier crisisoverleg zaten te voeren?
pi_152660665
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze in die landen grotendeels dezelfde problemen als in Nederland. Ik denk dat een substantieel deel van de bevolking in die landen het zou toejuichen als een land als Nederland wat minder waarde aan de handelsbetrekkingen en de status quo zou hechten dan men tot nu toe doet.
Dus we moeten maar genoegen gaan nemen met wat minder goede handelsrelaties en minder import en export, wat een behoorlijke impact op onze economie gaat hebben? Allemaal omwille van 20.000 vluchtelingen? Really? Dan is dat substantiële deel van de bevolking vrij idioot.
pi_152660694
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel met EU-landen, snuggere. En die vinden het niet zo tof als je zegt dat ze het lekker zelf uit mogen zoeken.
Dat laatste is niet wat bepleitte. Net als laatst in het topic over bootvluchtelingen op de Middellandse zee bepleit ik een eenduidig EU-beleid dat aan duidelijkheid niks te wensen overlaat: je komt de EU gewoon NIET in.

Nogmaals: hoe graag je het ook lijkt te willen, we kunnen niet de hele wereld hier opvangen. Niet in Nederland en ook niet in de EU.
pi_152660743
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik schrijf dat een aanzienlijk deel mag blijven én dat het uitzetbeleid ernstig tekortschiet. Mensen die niet mogen blijven omdat ze uitgeprocedeerd zijn, blijven per saldo toch. De bewijzen daarvan zien we gewoon in het nieuws. Hopelijk zet de nieuwe aanpak zoden aan de dijk, maar ik betwijfel het.
Heb je hier toevallig ook data bij? Ben wel benieuwd hoe groot het probleem nou daadwerkelijk is. Een "aanzienlijk deel" zegt mij helemaal niets.
pi_152660850
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:12 schreef Elfletterig het volgende:
Nogmaals: hoe graag je het ook lijkt te willen, we kunnen niet de hele wereld hier opvangen. Niet in Nederland en ook niet in de EU.
Overdrijf niet zo, we vangen de hele wereld helemaal niet op. Verreweg de meeste vluchtelingen (en dan heb ik het over een verhouding van 9 tot 1) worden opgevangen in de regio waar ze vandaan komen. Waarbij het overigens maar sterk de vraag is of er daadwerkelijk goede opvang wordt verleend maar dat lijkt niemand te interesseren.
pi_152660867
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je ziet het uitzetbeleid toch falen? Je ligt toch niet onder een steen of zo? Dacht je dat VVD en PvdA voor hun plezier crisisoverleg zaten te voeren?
Je gooit allerlei zaken op een hoop. Dus omdat de VVD en PvdA een crisisoverleg voerden faalt het uitzetbeleid en is er echt heel veel mis met de huidige opzet?
pi_152660881
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb je hier toevallig ook data bij? Ben wel benieuwd hoe groot het probleem nou daadwerkelijk is. Een "aanzienlijk deel" zegt mij helemaal niets.
Kijk maar naar het nieuws.
pi_152660897
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kijk maar naar het nieuws.
Ik weet dat er een groep is (die groter is dan gewenst) die simpelweg niet terug kan naar hun thuisland door bureaucratie of bewuste verstoring van vluchteling of thuisland. Dat mag van mij aangepakt worden, maar ik lees eigenlijk nergens om hoe veel mensen het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')