Beschaving is iets wat je moet onderhouden, iets wat je moet verdedigen, omdat de welvaart en stabiliteit die er voor nodig zijn geen gegeven zijn en als ze een gegeven lijken anderen ze maar wat graag komen halen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laten we het als een teken van beschaving zien dat we in NE relatief 'weinig' geld besteden aan het leger.
Lekker beknibbelen op een brandblusser terwijl je schutting in de fik staat.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laten we het als een teken van beschaving zien dat we in NE relatief 'weinig' geld besteden aan het leger.
Een soort van de deur open doen voor een Tokkie die je huis komt leeghalen, want ja, het is niet zo beschaafd om hem met een schop onder zijn reet huiswaarts te sturen...quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
"Ik breek zelf nooit in, dus ik hoef ook mijn huis niet te beveiligen tegen inbraak."quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een soort van de deur open doen voor een Tokkie die je huis komt leeghalen, want ja, het is niet zo beschaafd om hem met een schop onder zijn reet huiswaarts te sturen...
De huidige tendens is ook echt het 'willen onderhouden' van 'onze beschaving'. Het gaat er thans vooral om dat de valide, hoogopgeleide, liefst alleenstaande en kapitaalkrachtige rendabele Nederlander niet te veel last heeft van het 'sociaal afval', vertegenwoordigd, kennelijk, door ouderen, zieken en werklozen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Beschaving is iets wat je moet onderhouden, iets wat je moet verdedigen, omdat de welvaart en stabiliteit die er voor nodig zijn geen gegeven zijn en als ze een gegeven lijken anderen ze maar wat graag komen halen.
Ligt er maar net aan... Als dat een 'taak' wordt waarbij Rusland tot vijand wordt gebombardeerd, vraag ik me dat ten zeerste af.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Etto, vind jij niet dat NL een VN taak heeft?
Nee, NAVO. Maar daar houdt bijna niemand zich nog aan.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:44 schreef Elan het volgende:
Zijn toch EU-normen voor, hoeveel % BNP een EU-land aan zijn strijdkrachten moet besteden?
Nogmaals, vind jij dat NL een VN taak heeft, zoals ik zei, in de derde wereld.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan... Als dat een 'taak' wordt waarbij Rusland tot vijand wordt gebombardeerd, vraag ik me dat ten zeerste af.
In de Derde Wereld lijkt mij de inzet op bepaalde momenten wel nuttig, ja. Of je daar het leger groots voor moet uitbreiden lijkt mij nog maar zeer de vraag. Het lijkt me ook niet de beweegreden voor de meeste voorstanders van een 'grote landmacht'.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, vind jij dat NL een VN taak heeft, zoals ik zei, in de derde wereld.
Ze moeten iig meer budget hebben dan ze het nu krijgen. En waar het leger wordt ingezet bepalen wij zelf in een democratie.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de Derde Wereld lijkt mij de inzet op bepaalde momenten wel nuttig, ja. Of je daar het leger groots voor moet uitbreiden lijkt mij nog maar zeer de vraag. Het lijkt me ook niet de beweegreden voor de meeste voorstanders van een 'grote landmacht'.
Dat geloof jij echt nog?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze moeten iig meer budget hebben dan ze het nu krijgen. En waar het leger wordt ingezet bepalen wij zelf in een democratie.
Jawel, als we een links kabinet hebben zal je zien dat het leger heel anders wordt ingezet dan met een CDA / VVD kabinet.quote:
Ken je dat EU referendum nog?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jawel, als we een links kabinet hebben zal je zien dat het leger heel anders wordt ingezet dan met een CDA / VVD kabinet.
Idealiter zou men bij elke inzet van het leger een referendum houden a la Zwitserland.
Ja, maar dat waren andere leugenaars aan de macht. Niet elke generatie leugenaars is hetzelfde.quote:
Nou. Dat scheelt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, maar dat waren andere leugenaars aan de macht. Niet elke generatie leugenaars is hetzelfde.
Je hebt geen idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij beseft toch dat het leeuwendeel van die pensioenfondsen van en voor een zeer kleine minderheid van het volk is? Net als bij het salaris. De 10% die 70% krijgt etc.
Ik vind van niet. Er is geen gebod dat voorschrijft: "Gij zult elk jaar een vast percentage van uw BBP lenen". Het is een rammelend huishoudboekje. Je zou toch zeggen dat als het BBP stijgt men juist minder zou moeten lenen. Dat kan in zo'n situatie, zonder een centje pijn, maar we doen het niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:33 schreef Dagonet het volgende:
Een staatsschuld druk je uit in percentage van het BBP, dat is het enige dat relevant is. Het aantal centjes is dat niet want dat zegt niets. Iemand die 1000 euro verdient en 500 euro schuld heeft heeft een probleem. Iemand die 500 euro schuld heeft en 100.000 euro verdient merkt het niet eens.
Daar hebben we het laatst uitgebreid over gehad in een ander topic. Het klopt wat hij beweert.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan... Als dat een 'taak' wordt waarbij Rusland tot vijand wordt gebombardeerd, vraag ik me dat ten zeerste af.
Dan raadplegen we eerst het volksreferendum, voordat we actie ondernemen..quote:
Doe eens een bron.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar hebben we het laatst uitgebreid over gehad in een ander topic. Het klopt wat hij beweert.
POL / Nederland: een van de landen met de meeste vermogensongelijkheid. #4quote:
De bron is een post op FOK?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
POL / Nederland: een van de landen met de meeste vermogensongelijkheid. #4
Interessante discussies daar. Met dank aan Klopkoek voor zijn altijd relevante grafiekjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |