Heb je geen antwoord op mijn vragen?quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:52 schreef Xylos het volgende:
[..]
Ja, één van de vele trieste voorbeelden uit dat wereldje.
[..]
Ben je wereldvreemd? Of begeef jij je ook alleen binnen dat bovengenoemde wereldje.

Gelukkig kan iedereen die geen wetenschapper is wel logisch nadenken en een eigen mening hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:10 schreef Xylos het volgende:
Omdat wetenschappers niet logisch kunnen denken en geen eigen mening hebben.

Inderdaad en de uitkomst wordt ook nooit verfijnd en bijgesteld en uitgebereid met nieuwe inzichten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:40 schreef Xylos het volgende:
[..]
Alleen de logica die leidt naar de gewenste uitkomst is heilig.

Mwah, het staat natuurlijk buiten kijf dat als je onderzoek in opdracht van/betaald door bepaalde partijen doet, de belangen van die partijen meewegen bij je onderzoeksresultaten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Het was inderdaad het eerste wat ons geleerd werd op school pas op he niet logisch nadenken, en vooral niet kritisch zijn en dit is de mening die je moet hebben

Daarom worden dat soort onderzoeken ook niet door dupont gefinancierd... En binnen dupont zullen ze best zitten te wachten op een afstudeer onderzoek waar risico's worden aangetoont, en die zullen ze proberen te verminderen, maar waarschijnlijk niet klip en klaar naar buiten brengen inderdaad.quote:Op donderdag 21 mei 2015 22:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, het staat natuurlijk buiten kijf dat als je onderzoek in opdracht van/betaald door bepaalde partijen doet, de belangen van die partijen meewegen bij je onderzoeksresultaten.
Een door DuPont betaald afstudeeronderzoek waarin je de dodelijkheid van hun belangrijkste agriculturele componenten aantoont, zullen ze niet echt op zitten te wachten, natuurlijk...

Binnen zo'n groot bedrijf zijn er ook verschillende groepen. Sommigen gaat het om de technologie, of om klanten te helpen, soms ook om de wereld beter te maken. Anderen gaat het puur om het geld. Je kan het talent uit die eerste groepen niet binnen houden als je totaal onethisch en alleen geld-bewust bezig bent. Maar hoe het precies zit, zal van bedrijf tot bedrijf verschillen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daarom worden dat soort onderzoeken ook niet door dupont gefinancierd... En binnen dupont zullen ze best zitten te wachten op een afstudeer onderzoek waar risico's worden aangetoont, en die zullen ze proberen te verminderen, maar waarschijnlijk niet klip en klaar naar buiten brengen inderdaad.
Aan de andere kant is bij vele bedrijven en misschien bij monsanto ook wel winstoogmerk het enige dat telt... Ik denk (met de nadruk op denk) dat ze geen hele verregaande moeilijke plannen heeft over resistenties en onvoorziene trends die later weer uitgebuit kunnen worden. Ik denk dat ze gewoon producten willen maken die doen wat ze voor ogen hebben.. dat wil zeggen resistent zijn tegen een herbicide of goed groeien of veel onkruid verdelgen... en ik denk ook dat daar regelmatig het grote plaatje wel eens uit het oog verloren wordt.
Aan de andere kant heeft niemand het grote plaatje voor ogen simpelweg omdat we niet alles weten. Ver voor christus waren er ook sprinkhaan plagen die alle oogst vernietigden en soms ging het belachelijk goed zonder verklaring en soms gingen hele dorpen eraan door schimmel in de haver...

Inderdaad maar vaak kan de technologische/wetenschappelijke groep prima van de commerciele groep afgesloten worden. Vaak zijn de R's van de R&D helemaal niet geïnteresseerd in geld als ze maar mogen doen wat ze willen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:49 schreef kets70 het volgende:
[..]
Binnen zo'n groot bedrijf zijn er ook verschillende groepen. Sommigen gaat het om de technologie, of om klanten te helpen, soms ook om de wereld beter te maken. Anderen gaat het puur om het geld. Je kan het talent uit die eerste groepen niet binnen houden als je totaal onethisch en alleen geld-bewust bezig bent. Maar hoe het precies zit, zal van bedrijf tot bedrijf verschillen.

Dat lijkt me toch juist primaquote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:53 schreef NightFlight het volgende:
en dat dit bedrijf ook niet terugdeinst voor het falsificeren van onderzoeken

Gemeen hoor, al die jaren hielpen ze mee hun leugens te verspreiden (over gmo en hongersnood b.v.)quote:Senator Richard Durbin, in a letter this month to Monsanto urging the company to stay in the U.S., pointed out that the company’s growth is “in large part due to U.S. taxpayer-funded programs and services.” He points out how the company has benefited from government research, the U.S. patent and regulatory system. In its peculiar way of saying thanks, Monsanto wants to take the money and run.
http://www.commondreams.o(...)bama-doing-it-favors

Hopelijk komt het niet bij hem terecht.quote:Major Lawsuit Targets Monsanto for Selling Cancer-Linked Herbicide
http://www.wakingtimes.co(...)er-linked-herbicide/

Goed initiatief.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 16:18 schreef Resonancer het volgende:
Zal het recht gaan zegevieren?
Gaat er nog iemand?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

lol...quote:

quote:Op vrijdag 22 mei 2015 16:18 schreef Resonancer het volgende:
Zal het recht gaan zegevieren?
[..]
Gaat er nog iemand?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vast nietquote:Op vrijdag 22 mei 2015 18:15 schreef kets70 het volgende:
[..]
Ja die was wel grappig. Ik weet alleen niet of ie begrijpt waarom.

Dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 18:14 schreef kets70 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt me wel grappig, voor als ik tijd heb. Helaas heb ik geen Monsanto petje, dat zou nog leuker zijn.
Alhoewel dit denk meer mijn groepje is:
http://www.geneticliterac(...)ch-against-monsanto/
Waar halen ze het vandaan he? Misdadig regime met zoveel op de kerfstok.quote:they also paint the government as conspiratorial cronies

Ze was / is? in Nederland. Gister op tv.quote:

Zijn we het eindelijk ergens over eens!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 20:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[me=kets70]Alhoewel dit denk meer mijn groepje is:
http://www.geneticliterac(...)ch-against-mo[/me]
Dat weet ik wel zeker.

Je werkt zelf indirect voor Monsanto, dus jouw moeten we zeker niet serieus nemen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:47 schreef kets70 het volgende:
En dit komt dan van iemand wiens onderzoek gefinancierd wordt door de organische industrie, en die een organische industrie consultant is. Misschien heeft ie er belang bij om GMOs zwart te maken?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |