SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Op m'n mobiel gedaanquote:
Hoe doe je datquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:42 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Op m'n mobiel gedaanmoest wel desktopversie opvragen anders pakt ie de OP niet mee idd
Met Chrome via de menu knop.quote:
Ik hoop dat het in je vakantie zeikt van de regen bij -10, hele jaar doorquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:20 schreef Djeez het volgende:
En morgen zet de tweedeling gewoon weer voort. Het noorden weer extreem zwaar bewolkt en 10 graden, het midden en zuiden weer volop zon en +20. Je zou er bijna om verhuizen. Enige voordeel is dat de asielzoekers bij het merken van het weer direct rechtsomkeert maken en naar het zuiden van het land verkassen
Jij gunt een ander nogal wat. En dat voor iemand die het barre klimaat van Drenthe heeft verruild voor het mediterrane klimaat van zuidelijk Limburgquote:Op donderdag 14 mei 2015 21:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik hoop dat het in je vakantie zeikt van de regen bij -10, hele jaar door
IJzelquote:Op donderdag 14 mei 2015 21:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik hoop dat het in je vakantie zeikt van de regen bij -10, hele jaar door
Haha overdrijven is ook een kunst hequote:Op donderdag 14 mei 2015 21:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
Jij gunt een ander nogal wat. En dat voor iemand die het barre klimaat van Drenthe heeft verruild voor het mediterrane klimaat van zuidelijk Limburg
quote:
Hier niet!quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:19 schreef Paul het volgende:
[..]in Utrecht was het afwisseling maar eind van de middag superzonnig
Maar bij Rheden kwam de zon weer door en heerlijk weer gehadquote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:27 schreef computergirl het volgende:
Ik had vanochtend heel optimistisch een tshirt aangetrokken, maar het is een stuk kouder en grauwer dan gisteren
Op zich wel waar ja.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:41 schreef Basekid_NZ het volgende:
Agreed, deze hele week is het eigenlijk erg top geweest. Veel zon en lekker briesje
Roisquote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:56 schreef roislecxe het volgende:
Aan de grond vriest het alweer het en der.
Tijd dat het 's avonds langer warm wordt zodat we weer eens een terrasje in de avond kunnen pakken
Niet alleen qua natuur!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 08:57 schreef Fred0w het volgende:
Qua natuur loopt het noorden 3 weken achter met het zuiden.
Geen problemen mee?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 09:46 schreef hangtime het volgende:
Buienradar is de afgelopen week ontzettend traag.. (vooral de windkaart, http://www.buienradar.nl/weerkaarten/wind )
Weet iemand een goed of beter alternatief?
Oh das apart, ja ik kijk er ook veel op.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De afgelopen dagen ook niet. Heb de windkaart regelmatig nodig.
ja dat kan hier ook al snel, uit de wind en vol in de zon.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:32 schreef Djeez het volgende:
Vandaag eens geen klachten over het weer. De voorspelling was kut, maar heb de hele middag in korte broek en ontbloot bovenlijf in de achtertuin gezeten. Het kan dus wel, lente in Siberisch Nederland
Het is idd vies koud regenachtig weer.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 09:20 schreef Ajaxfan het volgende:
Het Noorden is even aan het regentekort aan het werken.
Ik was in slaap gedonderdquote:Op zaterdag 16 mei 2015 00:35 schreef tralalala het volgende:
Waar woon je eigenlijk toot? Van heel TV SC weet ik het behalve van jou.
Dat is nog te ver. Kom over een week nog eens terugquote:Op zondag 17 mei 2015 02:11 schreef Consilium het volgende:
Ik kan het niet zo goed vinden en wellicht kan iemand mij in het topic vertellen waar ik het mogelijk kan vinden, namelijk wat de accurate verwachting wordt voor eind mei in Nederland. De laatste week van mei. Zal het net zo goed weer worden als vorig jaar?
Tis nou al bewolkt weerquote:Op zondag 17 mei 2015 10:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De zondag doet haar naam eer aan.
Sorry. Ik zal geen bruine bonen meer eten.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:50 schreef Nattekat het volgende:
Irritante !@#$/^& wind weer, kap er nou eens godverdomme mee
Ik wil juist supergraag wind! Hangtime ftw!quote:Op zondag 17 mei 2015 11:50 schreef Nattekat het volgende:
Windquote:Op zondag 17 mei 2015 11:50 schreef Nattekat het volgende:
Ligt eraan waar je woont, maar hier waait het helaas de afgelopen paar weken soms gewoon helemaal niet.quote:Op zondag 17 mei 2015 12:27 schreef xFriendx het volgende:
Die wind is inderdaad vervelend. Voor mijn gevoel waait het echt al weken redelijk hard.
West-Friesland hier, op het platteland. Woon redelijk vrij voor en achter dus dat scheelt ook natuurlijk. Maar in het open veld is het toch wel een stevige wind.quote:Op zondag 17 mei 2015 12:32 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont, maar hier waait het helaas de afgelopen paar weken soms gewoon helemaal niet.
Redelijk zeldzaam als m'n grootste kite de lucht niet in wil en ik dus de lucht niet in kan
Ik heb het ook opgegeven om buiten te zitten, de wind is veel te fris en de zon te weinig te zienquote:Op zondag 17 mei 2015 14:18 schreef Gwywen het volgende:
Hier is het maar kil en grotendeels grijs, wind staat vol in de tuin, enige plekje uit de wind is in de schaduw.
Ik zit dus binnen.
(Als ik de satellietbeelden bekijk zou 't beter moeten worden, maar het lijkt alleen maar grijzer te worden.)
Ondanks dat het idd fijn is om buiten te kunnen leven en altijd weinig kleren aan hoeft te doen vind ik het klimaat toch wel erg saai. Ook ga je echt wennen aan de temperatuur en had ik het op het einde van de vakantie gewoon fris 's avonds en kon ik wel een lange broek gebruiken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh jaloers! Dat klimaat daar, heerlijk. Je hoeft gewoon nooit een vestje aan of zo, ook 's nachts niet, het is altijd heerlijk zwoel.
Dat zijn wel echt heel matige temperaturen op veel plekkenquote:Op maandag 18 mei 2015 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
Zuid limburg is vandaag voor de verandering weer eens een dikke winnaar. Volop in de zon en bijna 20 graden terwijl de randstad in de herfst zit
[ afbeelding ]
Ik heb dit jaar al meer dagen kunnen kiteboarden dan vorig jaar, dus t.o.v. vorig jaar heb je gelijkquote:Op maandag 18 mei 2015 14:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ligt het nou aan mij of waait het de laatste tijd vaker hard dan normaal?
Het valt me gewoon op dat het heel het jaar al flink waait. Af en toe minder natuurlijk, maar goed...quote:Op maandag 18 mei 2015 14:55 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar al meer dagen kunnen kiteboarden dan vorig jaar, dus t.o.v. vorig jaar heb je gelijk
Het lijkt wel herfst buiten met die grauwe en natte bende.quote:Op maandag 18 mei 2015 14:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zijn wel echt heel matige temperaturen op veel plekken![]()
![]()
De controlequote:Op maandag 18 mei 2015 14:28 schreef Dven het volgende:
Redelijk stabiele pluim hier. Wel wat nattigheid op komst
[ afbeelding ]
Dat vroeg ik me vandaag ook af. En de verschillende weer types volgen elkaar sneller op lijkt het wel.quote:Op maandag 18 mei 2015 14:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ligt het nou aan mij of waait het de laatste tijd vaker hard dan normaal?
Eind mei / begin juni is 15 graden volgens mij onmogelijk hierquote:
De neerslag is nog ergerquote:Op maandag 18 mei 2015 17:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Eind mei / begin juni is 15 graden volgens mij onmogelijk hierMaar we gaan het zien
Hier begint die straalstroomband eindelijk een beetje te verdwijnen, eerste zonnestralen van de dag. Hopelijk morgen wel mooi, en minder wind.quote:
Ik raak de draad af en toe kwijt Dven, waar de pluim vandaan is.. is het erg veel moeite in de post ff bij te zetten of het NL of Hongarije betreft ?quote:Op maandag 18 mei 2015 14:28 schreef Dven het volgende:
Redelijk stabiele pluim hier. Wel wat nattigheid op komst
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |