Wat is de definitie van rechtvaardigheid dan die jij hanteert?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iets afnemen van de een en geven aan de ander kan per definitie niet rechtvaardig zijn. Er is altijd een benadeelde partij.
Dit + ik moest -net als sommige anderen zag ik- ook meteen denken aan het Dunning-Kruger-effect.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:03 schreef Monolith het volgende:
De OP getuigt in ieder geval niet van al te veel intellect.
Die mensen hebben natuurlijk al meer invloed op het land.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dat mensen die het meeste bijdragen en persoonlijk succesvol zijn ook meer invloed hebben op het land.
Dat iedereen recht heeft op de vruchten van zijn arbeid.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat is de definitie van rechtvaardigheid dan die jij hanteert?
Marx zou het met je eens zijn geweest.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat iedereen recht heeft op de vruchten van zijn arbeid.
Alleen overschat je jezelf nogal schromelijk als je meent dat hetgeen jij allemaal bij elkaar werkt allemaal aan jouw hoogsteigen persoon te danken is.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat iedereen recht heeft op de vruchten van zijn arbeid.
En ze worden betaald met belastinggeld, wat is het verschil met een uitkeringstrekker die verplicht kleerhangers moet sorteren? Ze verrichten allebei werk, ze worden allebei met overheidsmiddelen betaald.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:52 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Steuntrekkers leveren helemaal niks op want hun belasting worst gekort op hun uitkering.
Ministers verrichten toch werk voor hun loon
Een paar procent werkloosheid is goed voor de economie, dus in jouw voorstel verdoem je sowieso al een paar procent van de beroepsbevolking tot stemloosheid. Helemaal in een tijd dat er niet genoeg banen zijn. Rechtvaardig in jouw optiek?quote:. Dit stemrecht afpak idee is een maatregel om de steuntrekkers in de arbeid te drijven.
Doet iemand dat dan uit welstand of wil deze er beter van worden?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als iemand zijn tijd verhuurt, risico neemt op de beurs of iets verkoopt met winst doet er niet toe. Dat zijn allemaal vrijwillige verbanden waarbij beide partijen het gevoel hadden er beter van te worden.
Voor wat betreft de WW-pot zullen de werkgevers je dankbaar zijn voor dit voorstel.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:48 schreef john2406 het volgende:
Wat betreft uitkeringen ben ik van mening als ze uit een verzekeringspot komen dan vindt ik wil iemand ze afschaffen dan schaf ook die pot af en geef het ingelegde geld terug aan die wat het toekomt.
Of dankbaar of niet, maar zo is het naar mijn mening toch wel AOW WAO WW wat geeft het zich allemaal waar ik aan betaal, en waarschijnlijk nooit wat van ga zien?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor wat betreft de WW-pot zullen de werkgevers je dankbaar zijn voor dit voorstel.
Heb je dit echt niet Door? Een steuntrekker 800 per maand betalen om kleerhangers te sorteren is totaal niet rendabel. Dat is werk dat een 12 jarige doet voor 2 euro per uur.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En ze worden betaald met belastinggeld, wat is het verschil met een uitkeringstrekker die verplicht kleerhangers moet sorteren? Ze verrichten allebei werk, ze worden allebei met overheidsmiddelen betaald.
Receptioniste bij ministerie, receptioniste bij privaat bedrijf, de één wordt betaald uit publieke middelen, de ander uit de omzet van het bedrijf, waarom allebei evenveel stemrecht geven? Die op het ministerie kost alleen maar geld.
[..]
Een paar procent werkloosheid is goed voor de economie, dus in jouw voorstel verdoem je sowieso al een paar procent van de beroepsbevolking tot stemloosheid. Helemaal in een tijd dat er niet genoeg banen zijn. Rechtvaardig in jouw optiek?
Hoe zit het trouwens, je werkt drie jaar en vlak voor de verkiezingen verlies je, buiten jouw schuld om, je baan. Wat voor arbeidsverleden moet je hebben om te mogen stemmen?
Nou dan zou ik als ik jouw was flink studeren blijven voorlopig, en leer iets wat ze overal vragen en waar veel mee te verdienen is of valt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:45 schreef Bassie_B het volgende:
[Zoals ik al zei dikke pech. Soms heb je gewoon pech ik studeer nu dus ik zou ook niet mogen stemmen en dat betekent dikke pech voor mij.
Sorry, maar dit is toch redelijke basiskennis.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:45 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Je zegt dat een paar procent werkeloosheid goed is voor de economie maar dat is totale onzin.
Was of werd er niet ook vroeger gesproken dat een bepaald percentage zwartgeld gezond was voor de economie?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is toch redelijke basiskennis.
Een paar procent werkloosheid is goed omdat volledige werkgelegenheid ervoor zou zorgen dat de lonen (explosief) zouden stijgen omdat werknemers dan een sterkere machtspositie hebben. Sterk stijgende loonkosten zijn over het algemeen weer minder goed voor de economie.
Daarom is een beperkt niveau van werkloosheid goed voor de economie.
Vast wel, en valt natuurlijk ook wel wat voor te zeggen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Was of werd er niet ook vroeger gesproken dat een bepaald percentage zwartgeld gezond was voor de economie?
In een vrijwillige transactie hebben beide partijen het gevoel er beter van te worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doet iemand dat dan uit welstand of wil deze er beter van worden?
En na dat hij erachter komt dat hij dan als hij meer heeft gehad meer moet afgeven, wil deze dan het verdiende behouden?
Nou denk niet dat ik ertegen ben hoor!
Maar als ik met de grote wil spelen moet ik ook dan niet ook dezelfde middelen hebben als deze hebben?
Dat inkomen zoals jij dat noemt is geld afgepakt van een ander. Dat is belastinggeld. Ze betalen dus belasting met belasting. Beetje zoals Griekenland zijn lening aan het IMF aflost met geld van het IMF.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:08 schreef john2406 het volgende:
Iedereen draagt bij vindt ik, zelfs iemand met een bijstandsuitkering, die betaald immers belasting over zijn inkomen.
Die pot is natuurlijk wel gevuld door een werkend persoon, die ook belasting erover betaald heeft.
De vraag is kan er nog gesnoept worden uit een pot die er niet voor bestemd is?
Of je bedoeld het "voor jou tien andere dus je tyft maar op" principe.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is toch redelijke basiskennis.
Een paar procent werkloosheid is goed omdat volledige werkgelegenheid ervoor zou zorgen dat de lonen (explosief) zouden stijgen omdat werknemers dan een sterkere machtspositie hebben. Sterk stijgende loonkosten zijn over het algemeen weer minder goed voor de economie.
Daarom is een beperkt niveau van werkloosheid goed voor de economie.
Met mijn huidige opleiding en mijn vervolg opleiding zijn allebei geen werk te vinden in Nederland tenzij ik beroepssteuntrekker wil worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou dan zou ik als ik jouw was flink studeren blijven voorlopig, en leer iets wat ze overal vragen en waar veel mee te verdienen is of valt.
Belasting betalen kan je overal, en als hier toch naar mijn idee alles om zeep geholpen word kan je met je diploma ook vertrekken en elders waar je wel iets krijgt voor je belasting welke je betaald iets krijgt. Maar dat is mijn mening ik ben helaas te oud om zo een stappen nog te ondernemen al denk ik de laatste tijd veel erover naar.
Even wachten wat onze zoon wil gaan leren dan zie ik verder.
Godverdomme ken je geschiedenis Hansquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:38 schreef hans1985 het volgende:
[..]
laatst wees onderzoek uit dat grote meerderheid bijstandtrekkers later ook in de bijstand komt.
biedt ze een leuke uitkering aan in de ruil voor sterilisatie.
En vrijwillig wordt dan zeker weer gedefinieerd als alles wat niet onder dreiging van geweld gebeurt zeker?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 01:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In een vrijwillige transactie hebben beide partijen het gevoel er beter van te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |