abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:59:59 #176
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152622030
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Iets afnemen van de een en geven aan de ander kan per definitie niet rechtvaardig zijn. Er is altijd een benadeelde partij.
Wat is de definitie van rechtvaardigheid dan die jij hanteert?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:18:27 #177
400532 Forbry
Tja ...
pi_152622577
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:03 schreef Monolith het volgende:
De OP getuigt in ieder geval niet van al te veel intellect.
Dit + ik moest -net als sommige anderen zag ik- ook meteen denken aan het Dunning-Kruger-effect.

Heel strak plan, TS! Als je de maatschappij helemaal naar de verdoemenis wilt helpen :')
Tails tell tales
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:40:28 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_152623321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef hans1985 het volgende:

[..]

dat mensen die het meeste bijdragen en persoonlijk succesvol zijn ook meer invloed hebben op het land.
Die mensen hebben natuurlijk al meer invloed op het land.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 19:07:50 #179
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152629281
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat is de definitie van rechtvaardigheid dan die jij hanteert?
Dat iedereen recht heeft op de vruchten van zijn arbeid.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:04:08 #180
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152631005
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Marx zou het met je eens zijn geweest. ;) Vervelend alleen dat de kapitalisten zich het leeuwendeel van die vruchten toe eigenen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:14:58 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_152631351
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Alleen overschat je jezelf nogal schromelijk als je meent dat hetgeen jij allemaal bij elkaar werkt allemaal aan jouw hoogsteigen persoon te danken is.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:25:03 #182
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_152631635
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:52 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Steuntrekkers leveren helemaal niks op want hun belasting worst gekort op hun uitkering.

Ministers verrichten toch werk voor hun loon :?
En ze worden betaald met belastinggeld, wat is het verschil met een uitkeringstrekker die verplicht kleerhangers moet sorteren? Ze verrichten allebei werk, ze worden allebei met overheidsmiddelen betaald.

Receptioniste bij ministerie, receptioniste bij privaat bedrijf, de één wordt betaald uit publieke middelen, de ander uit de omzet van het bedrijf, waarom allebei evenveel stemrecht geven? Die op het ministerie kost alleen maar geld.

quote:
. Dit stemrecht afpak idee is een maatregel om de steuntrekkers in de arbeid te drijven.
Een paar procent werkloosheid is goed voor de economie, dus in jouw voorstel verdoem je sowieso al een paar procent van de beroepsbevolking tot stemloosheid. Helemaal in een tijd dat er niet genoeg banen zijn. Rechtvaardig in jouw optiek?

Hoe zit het trouwens, je werkt drie jaar en vlak voor de verkiezingen verlies je, buiten jouw schuld om, je baan. Wat voor arbeidsverleden moet je hebben om te mogen stemmen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_152632365
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als iemand zijn tijd verhuurt, risico neemt op de beurs of iets verkoopt met winst doet er niet toe. Dat zijn allemaal vrijwillige verbanden waarbij beide partijen het gevoel hadden er beter van te worden.
Doet iemand dat dan uit welstand of wil deze er beter van worden?
En na dat hij erachter komt dat hij dan als hij meer heeft gehad meer moet afgeven, wil deze dan het verdiende behouden?
Nou denk niet dat ik ertegen ben hoor!
Maar als ik met de grote wil spelen moet ik ook dan niet ook dezelfde middelen hebben als deze hebben?
pi_152632439
Wat betreft uitkeringen ben ik van mening als ze uit een verzekeringspot komen dan vindt ik wil iemand ze afschaffen dan schaf ook die pot af en geef het ingelegde geld terug aan die wat het toekomt.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:51:09 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152632530
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:48 schreef john2406 het volgende:
Wat betreft uitkeringen ben ik van mening als ze uit een verzekeringspot komen dan vindt ik wil iemand ze afschaffen dan schaf ook die pot af en geef het ingelegde geld terug aan die wat het toekomt.
Voor wat betreft de WW-pot zullen de werkgevers je dankbaar zijn voor dit voorstel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152632698
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor wat betreft de WW-pot zullen de werkgevers je dankbaar zijn voor dit voorstel.
Of dankbaar of niet, maar zo is het naar mijn mening toch wel AOW WAO WW wat geeft het zich allemaal waar ik aan betaal, en waarschijnlijk nooit wat van ga zien?
AWBZ twijfel ik ook al geruime tijd over of ik nog ooit zo verzorgt kan gaan worden als dat ik dacht, zou ik ooit oud worden.
Tegenwoordig neig ik toch naar een pijnloze d..d, liefst over nacht. LOL.
Maar dit gaat wel erg ver van het thema af, zouden we dan nou in jouiw woorden maar back ontopic gaan?

Ik heb toch ook voor vervroegt pensioen ooit betaald herinner ik me nou, dat is natuurlijk ook weg, wel raar dat andere landen het nog wel kennen teminste als ik goed geinformeerd ben he?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 21:24:57 ]
pi_152634494
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En ze worden betaald met belastinggeld, wat is het verschil met een uitkeringstrekker die verplicht kleerhangers moet sorteren? Ze verrichten allebei werk, ze worden allebei met overheidsmiddelen betaald.

Receptioniste bij ministerie, receptioniste bij privaat bedrijf, de één wordt betaald uit publieke middelen, de ander uit de omzet van het bedrijf, waarom allebei evenveel stemrecht geven? Die op het ministerie kost alleen maar geld.

[..]

Een paar procent werkloosheid is goed voor de economie, dus in jouw voorstel verdoem je sowieso al een paar procent van de beroepsbevolking tot stemloosheid. Helemaal in een tijd dat er niet genoeg banen zijn. Rechtvaardig in jouw optiek?

Hoe zit het trouwens, je werkt drie jaar en vlak voor de verkiezingen verlies je, buiten jouw schuld om, je baan. Wat voor arbeidsverleden moet je hebben om te mogen stemmen?
Heb je dit echt niet Door? Een steuntrekker 800 per maand betalen om kleerhangers te sorteren is totaal niet rendabel. Dat is werk dat een 12 jarige doet voor 2 euro per uur.

Een ambtenaar verricht nuttig werk dat rendabel is en waar de overheid niet failliet aangaat.

Soort hoor maar snap je echt niet het verschil tussen een een receptioniste in loondienst bij de overheid en een receptioniste die werkt voor haar uitkering? (er bestaan geen receptionistes werken voor een uitkering)

Je zegt dat een paar procent werkeloosheid goed is voor de economie maar dat is totale onzin.

Ja dat is lekker je eigen probleem hè. Er zijn genoeg banen niet genoeg om iedereen een baan te geven maar wel genoeg om het werkeloosheid cijfer vermaak te brengen.

Zoals ik al zei dikke pech. Soms heb je gewoon pech ik studeer nu dus ik zou ook niet mogen stemmen en dat betekent dikke pech voor mij.
pi_152638321
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:45 schreef Bassie_B het volgende:

[Zoals ik al zei dikke pech. Soms heb je gewoon pech ik studeer nu dus ik zou ook niet mogen stemmen en dat betekent dikke pech voor mij.
Nou dan zou ik als ik jouw was flink studeren blijven voorlopig, en leer iets wat ze overal vragen en waar veel mee te verdienen is of valt.
Belasting betalen kan je overal, en als hier toch naar mijn idee alles om zeep geholpen word kan je met je diploma ook vertrekken en elders waar je wel iets krijgt voor je belasting welke je betaald iets krijgt. Maar dat is mijn mening ik ben helaas te oud om zo een stappen nog te ondernemen al denk ik de laatste tijd veel erover naar.
Even wachten wat onze zoon wil gaan leren dan zie ik verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 23:24:29 ]
pi_152638373
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:45 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Je zegt dat een paar procent werkeloosheid goed is voor de economie maar dat is totale onzin.

Sorry, maar dit is toch redelijke basiskennis.

Een paar procent werkloosheid is goed omdat volledige werkgelegenheid ervoor zou zorgen dat de lonen (explosief) zouden stijgen omdat werknemers dan een sterkere machtspositie hebben. Sterk stijgende loonkosten zijn over het algemeen weer minder goed voor de economie.

Daarom is een beperkt niveau van werkloosheid goed voor de economie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_152638460
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een paar procent werkloosheid is goed omdat volledige werkgelegenheid ervoor zou zorgen dat de lonen (explosief) zouden stijgen omdat werknemers dan een sterkere machtspositie hebben. Sterk stijgende loonkosten zijn over het algemeen weer minder goed voor de economie.

Was of werd er niet ook vroeger gesproken dat een bepaald percentage zwartgeld gezond was voor de economie?
pi_152638500
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Was of werd er niet ook vroeger gesproken dat een bepaald percentage zwartgeld gezond was voor de economie?
Vast wel, en valt natuurlijk ook wel wat voor te zeggen. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 16 mei 2015 @ 01:27:50 #192
379943 Paper_Tiger
pi_152641749
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Doet iemand dat dan uit welstand of wil deze er beter van worden?
En na dat hij erachter komt dat hij dan als hij meer heeft gehad meer moet afgeven, wil deze dan het verdiende behouden?
Nou denk niet dat ik ertegen ben hoor!
Maar als ik met de grote wil spelen moet ik ook dan niet ook dezelfde middelen hebben als deze hebben?
In een vrijwillige transactie hebben beide partijen het gevoel er beter van te worden.
pi_152642009
Het feit dat mensen zulke ideeën überhaupt hebben, is toch wel een beetje om te janken hoor...
  zaterdag 16 mei 2015 @ 05:58:49 #194
379943 Paper_Tiger
pi_152643188
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:08 schreef john2406 het volgende:
Iedereen draagt bij vindt ik, zelfs iemand met een bijstandsuitkering, die betaald immers belasting over zijn inkomen.
Die pot is natuurlijk wel gevuld door een werkend persoon, die ook belasting erover betaald heeft.
De vraag is kan er nog gesnoept worden uit een pot die er niet voor bestemd is?
Dat inkomen zoals jij dat noemt is geld afgepakt van een ander. Dat is belastinggeld. Ze betalen dus belasting met belasting. Beetje zoals Griekenland zijn lening aan het IMF aflost met geld van het IMF.
pi_152643941
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Of je bedoeld het "voor jou tien andere dus je tyft maar op" principe.

2% van werkend Nederland is al gauw over de honderdduizend man.

Dat is veel te veel.

0,1 a 0,2 zou goed zijn.
pi_152643981
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou dan zou ik als ik jouw was flink studeren blijven voorlopig, en leer iets wat ze overal vragen en waar veel mee te verdienen is of valt.
Belasting betalen kan je overal, en als hier toch naar mijn idee alles om zeep geholpen word kan je met je diploma ook vertrekken en elders waar je wel iets krijgt voor je belasting welke je betaald iets krijgt. Maar dat is mijn mening ik ben helaas te oud om zo een stappen nog te ondernemen al denk ik de laatste tijd veel erover naar.
Even wachten wat onze zoon wil gaan leren dan zie ik verder.
Met mijn huidige opleiding en mijn vervolg opleiding zijn allebei geen werk te vinden in Nederland tenzij ik beroepssteuntrekker wil worden.

En welke idioot zou nog in dit land Willen leven? Je betaald hier de helft van je inkomen en je krijgt er niks voor terug hoor nee het gaat allemaal naar een of andere woestijn ver weg en de mensen maar betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bassie_B op 16-05-2015 09:34:42 ]
  zaterdag 16 mei 2015 @ 09:28:45 #197
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152643982
Gaat het hebben van kennis en intellect ook gekoppeld worden aan de politici? Dan kan zo een 90% van de tweede kamer en 80% eerste kamer wel naar huis denk ik. Met natuurlijk een riante wachtgeld regeling.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_152644032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:38 schreef hans1985 het volgende:

[..]

laatst wees onderzoek uit dat grote meerderheid bijstandtrekkers later ook in de bijstand komt.
biedt ze een leuke uitkering aan in de ruil voor sterilisatie.
Godverdomme ken je geschiedenis Hans :(
pi_152644365
Stemrecht geef je aan de wijze, de armlastige en de weldoeners. De rest mag thuisblijven.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_152644573
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 01:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In een vrijwillige transactie hebben beide partijen het gevoel er beter van te worden.
En vrijwillig wordt dan zeker weer gedefinieerd als alles wat niet onder dreiging van geweld gebeurt zeker?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')