En jij weet ook dat ik van mening ben dat niemand hoort te profiteren van de overheidquote:Op donderdag 14 mei 2015 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Klopt. De 'rijken' hebben meer profijt van de overheid dan de 'armen'. Dat is echter een uitkomst dat de onderbuikrechtsjes niet aan staat, en dus gaan ze maar met tientallen procenten korten op de informatievergaring.
Je denkt korte termijn, kijk eens wat er gebeurt is sinds de jaren 70quote:Ierland is niet direct een geweldig voorbeeld he? De overheidsuitgaven tov BNP verdubbelden in twee jaar nadat de crisis uit brak. Geen schokbestendig land.
De UK groeit doordat ze de geldpers hebben aangezet en alle kaarten op de City hebben gezet. Wat ook Rupert Murdoch heeft gezien.
Jij herkent een bron niet eens als die je in je neus bijt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Net zo goed als ik jouw claims pas serieus neem als je ze met bronnen weet te onderbouwen
Het is natuurlijk dan wel makkelijker iemand anders geld/vermogen/kostwinning/etc etc weg te geven, en te jeremieen dat het allemaal zo kut in Nederland is, en dat anderen hebben wat jij wil, en zij zijn groot en ik is klein, dan da's heul niet eerlijk!quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En daarom heeft Bram geen recht van spreken. Eerst maar eens aan het werk. Die mooie theorieën leert hij wel af als ie eerst eens zijn eigen brood moet verdienen.
Dat is toch wat je bedoelt Piet?
OK, de jungle als een metafoor.quote:
Je bent behoorlijk "in het vak vergrijsd" krijg ik zo de indruk.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het is natuurlijk dan wel makkelijker iemand anders geld/vermogen/kostwinning/etc etc weg te geven, en te jeremieen dat het allemaal zo kut in Nederland is, en dat anderen hebben wat jij wil, en zij zijn groot en ik is klein, dan da's heul niet eerlijk!
En dubbelmakkelijk als je jong bent. Het valt ook niet mee, nog geen miljonair op je 22ste, ik onderschat dat soort problemen niet, hoor. Life is tough in the jungle.
Is de volgende generatie politici dan zoveel linkser, minder neoliberaal en minder fan van het crony kapitalisme?quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het neoliberale spook en het crony-kapitalisme. We zullen er niet van verlost worden zolang we onszelf niet ontdoen van de huidige generatie politici die hiermee groot geworden zijn. Politiek is net als een religie, het gaat niet om argumenten, ratio en waarheid, het gaat om een geloof. Er is een klein wonder nodig om mensen te doen inzien dat hun geloof niet goed werkt. We hebben een nieuwe generatie politici nodig, hiermee doel ik niet op de leeftijd van de politici maar op de tijd waarin ze politiek actief zijn geworden en de politieke idealen waarmee ze zijn gevormd, dus het politieke geloof wat ze hebben omarmd.
Jij bent een verzuurde oude man die denkt dat iedereen vanzelf wel rechts wordt en zijn idealen laat vallen zo gauw hij een goed inkomen gaat krijgen. Hoe zielig is dat: van idealen veranderen omdat het goed uitkomt. Veel mensen houden kiezen wel om integere motieven voor bepaalde idealen en houden die vast.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bram heeft nog niet gewerkt, hij is student met idealen die ze vooral schiftelijk leeft ipv echt wat te doen.
Je staat op de lijn van "The Matrix", naar eigen zeggenquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is de volgende generatie politici dan zoveel linkser, minder neoliberaal en minder fan van het crony kapitalisme?
Ik ben van jouw generatie, ben in dezelfde tijd politiek actief geworden, heb tegelijkertijd een zeker politiek geloof gekregen als jij, maar sta op de lijn van Rutte.
Ik hoop dat de volgende generatie politici niet groot geworden is met de neoliberale religie. Dat alleen al zou veel schelen, slechter dan neoliberaal is moeilijk.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is de volgende generatie politici dan zoveel linkser, minder neoliberaal en minder fan van het crony kapitalisme?
Nogmaals, leeftijd heeft er geen zak mee te maken. Misschien werd jij op je 15de al lid van de jongerenafdeling van de VVD of volgde jij 1 op 1 een ouder iemand die met de neoliberale religie werd opgevoed of iets dergelijks. Het gaat er om met welke politieke religie je bent opgevoed. Het neoliberalisme beschouw ik als een achterhaalde religie, ook achterhaalde religies krijgen nog steeds nieuwe zieltjes maar de snelheid waarmee die komen daalt. Ik hoop dat van de mensen die wat later politiek actief zijn geworden (de laatste jaren) een groter deel inziet hoe destructief het neoliberalisme is voor de samenleving.quote:Ik ben van jouw generatie, ben in dezelfde tijd politiek actief geworden, heb tegelijkertijd een zeker politiek geloof gekregen als jij, maar sta op de lijn van Rutte.
Er wordt ook steeds gehamerd op de verantwoordelijkheid van ouders in dit topic, maar dat zogeheten 'oudereffect' wordt in Nederland niet zo heel groot geschat door o.a. de VN en OESO. Het schooleffect daarentegen...quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen verrassing. En wij trekken steeds meer richting het USA-model en drijven steeds verder af van het model wat wij hadden en wat veel meer vergeleken kan worden met hoe ze het in Scandinavië doen.
Bram, Kletskoek en Remco waarderen vast je medeleven, maar geloof me dat ik geprobeerd heb hun mondhoeken te laten krullen, zodat uit die impasse komen en zichzelf kunnen helpen (ik heb ook een praktijk), maar het lukt me niet. Wellicht dat jij een poging kan wagen, collega?quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je bent behoorlijk "in het vak vergrijsd" krijg ik zo de indruk.
Valt er, als het over deze zware onderwerpen gaat, ook nog wel eens iets te lachen?
Een beetje humor? Ik probeer mee te doen in deze en ik ben op zoek naar "licht en toch zwaar" of andersom. Of is het gewoon allemaal bloedserieus? Dat zou niet zo mooi zijn.
Ik kon er zo direct niet een uit zijn verband gerukte plaatje, of nietszeggende maar wel alles suggererende grafiek bij vinden. Sorry.quote:
Tja. Vanuit onze professie weten we dan beiden dat het eenvoudiger is om een ontevreden vrouw van 150 kilo op te tillen, dan om haar mondhoeken omhoog te brengen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:03 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Bram, Kletskoek en Remco waarderen vast je medeleven, maar geloof me dat ik geprobeerd heb hun mondhoeken te laten krullen, zodat uit die impasse komen en zichzelf kunnen helpen (ik heb ook een praktijk), maar het lukt me niet. Wellicht dat jij een poging kan wagen, collega?
Nope, ik heb de grootste bewondering voor mensen die echt wat doen voor hun idealen. Ik heb zelf scholen staan bouwen in midden amerika en afrika, ontwikkelingswerk gedaan en geef pro bono onderwijs.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent een verzuurde oude man die denkt dat iedereen vanzelf wel rechts wordt en zijn idealen laat vallen zo gauw hij een goed inkomen gaat krijgen. Hoe zielig is dat: van idealen veranderen omdat het goed uitkomt. Veel mensen houden kiezen wel om integere motieven voor bepaalde idealen en houden die vast.
Dat vind ik dan weer wel humor.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:04 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik kon er zo direct niet een uit zijn verband gerukte plaatje, of nietszeggende maar wel alles suggererende grafiek bij vinden. Sorry.
quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:04 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik kon er zo direct niet een uit zijn verband gerukte plaatje, of nietszeggende maar wel alles suggererende grafiek bij vinden. Sorry.
Dat wordt een korte discussie dan:quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze presteren niets wat iemand wil hebben en waarvoor ze de waarde van hun inspanningen of genomen risico's wil ruilen.
Wie verdient er teveel? De popster? De sportvedette? De CEO? Wat is teveel? Iemand die niets presteert heeft in ieder geval niet het recht een ander voor zich te laten werken. Ik durf de stelling wel aan dat iedereen verdient waar hij recht op heeft en wat hij waard is.
Helemaal losgeslagen, hoe je een imperium kan bouwen met (best goede) tieten en een kont (die er m.i. wezen mag). Het is niet de meest flatterende foto, deze. Lijkt wel zwakbegaafd.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat wordt een korte discussie dan:
[ afbeelding ]
Ik vind mijn plaatjes niet nietszeggend. Ik weet ook niet waar ik de verbastering van mijn naam aan te danken heb want ik ben niet tegen je uit gevallen oid.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:04 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Twee grote kwaliteitenquote:Op donderdag 14 mei 2015 17:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat wordt een korte discussie dan:
[ afbeelding ]
#1! Toppost. Het verbasteren en verkleinwoordjes voor de naam, om aan te geven dat zij je niet serieus nemen is opvallend. Brammetje en Bartje, lezen jullie ook even mee?quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind mijn plaatjes niet nietszeggend. Ik weet ook niet waar ik de verbastering van mijn naam aan te danken heb want ik ben niet tegen je uit gevallen oid.
Metaforen als 'het leven als een jungle', 'struggle for life', 'de apenrots', 'wilde westen' en 'het is eten of gegeten worden' zijn wel aardig maar ook een beetje in strijd met de ingenomen posities en stellingen gedurende deze topicreeks.
Onderbuikrechtsjesquote:Op donderdag 14 mei 2015 17:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
#1! Toppost. Het verbasteren en verkleinwoordjes voor de naam, om aan te geven dat zij je niet serieus nemen is opvallend. Brammetje en Bartje, lezen jullie ook even mee?
Dat zou niet moeten inderdaad en de MOD (die hier denk ik niet is, wegens te duur) zou hier moeten ingrijpen.
Het moet wel een "level playfield" blijven zonder goedkoper truukjes.
Dan zou het een leeg en eenzijdig topic zijn, heer psycholoog, gezien de truucendoos welke u bent begonnen op te trekken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
#1! Toppost. Het verbasteren en verkleinwoordjes voor de naam, om aan te geven dat zij je niet serieus nemen is opvallend. Brammetje en Bartje, lezen jullie ook even mee?
Dat zou niet moeten inderdaad en de MOD (die hier denk ik niet is, wegens te duur) zou hier moeten ingrijpen.
Het moet wel een "level playfield" blijven zonder goedkoper truukjes.
Niet 'iedereen' kan tot de 10% behoren. Per definitie kan maar 10% dat. Maar -bijna- iedereen individueel kan wel bij de 10% komen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je houdt continu vol dat het in (bijna) iedereen zijn capaciteiten ligt om tot de top 10% te behoren. Beter zelfs: een miljoen of half miljoen op te bouwen.
Tegelijkertijd zou dan wel de economie in elkaar storten als iedereen dat zou doen. Volgens jou.
Daar heb je je antwoord.
Deed mij ook denken aan de klacht die ik las op BNW, daar willen sommige mensen ook geen kritische opmerkingen over hun bijgeloofjesquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan zou het een leeg en eenzijdig topic zijn, heer psycholoog, gezien de truucendoos welke u bent begonnen op te trekken.
Oh, wacht, dat is ook de bedoeling. Wat immers op het internet wordt gepost en niet wordt weersproken, moet wel waar zijn. Ik had toch wel meer humor van u verwacht, maar kennelijk is tijdens het vorige consult iets verkeerd geschoten, en u wederom 180 graden doen draaien.
Zeg niet dat jullie jezelf wel serieus nemen, en jezelf niet in de spiegel aanspreken.
Dat doe ik IRL al teveelquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:06 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik denk dat je het ietsje lager moet zoeken.
Zelfs het 360 graden draaien doe ik. Ik vind het leuk om te strijden voor een mening die niet eens de mijne hoeft te zijn. Ik probeer zo vele ballen tegelijk in de lucht te houden. Het is een hobby.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan zou het een leeg en eenzijdig topic zijn, heer psycholoog, gezien de truucendoos welke u bent begonnen op te trekken.
Oh, wacht, dat is ook de bedoeling. Wat immers op het internet wordt gepost en niet wordt weersproken, moet wel waar zijn. Ik had toch wel meer humor van u verwacht, maar kennelijk is tijdens het vorige consult iets verkeerd geschoten, en u wederom 180 graden doen draaien.
Zeg niet dat jullie jezelf wel serieus nemen, en jezelf niet in de spiegel aanspreken.
Jammer dat je niet ziet dat de waanvoorstellingen van je gelegenheidscompadres echt zijn. En dat is eng. Vind ik dan he. Als je geen ballen meer zie, maar alleen nog blinde haat en oogkleppen. Brrr.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zelfs het 360 graden draaien doe ik. Ik vind het leuk om te strijden voor een mening die niet eens de mijne hoeft te zijn. Ik probeer zo vele ballen tegelijk in de lucht te houden. Het is een hobby.
Morgen wordt daar de vis weer in ingepakt. Ik neem het allemaal niet zo serieus.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Jammer dat je niet ziet dat de waanvoorstellingen van je gelegenheidscompadres echt zijn. En dat is eng.
Dat is waar, het zijn gewoon betaalde consults morgen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Morgen wordt daar de vis weer in ingepakt. Ik neem het allemaal niet zo serieus.
Jammer om te horen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben van jouw generatie, ben in dezelfde tijd politiek actief geworden, heb tegelijkertijd een zeker politiek geloof gekregen als jij, maar sta op de lijn van Rutte.
In BNW hangt lambiekje die theorie aanquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zelfs het 360 graden draaien doe ik. Ik vind het leuk om te strijden voor een mening die niet eens de mijne hoeft te zijn. Ik probeer zo vele ballen tegelijk in de lucht te houden. Het is een hobby.
Verder een aanhanger van de theorie: "iedereen is tegen me, dus het moet wel waar zijn wat ik zeg".
Je moet dat maar eens opzoeken. Grote namen gingen hem voor.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In BNW hangt lambiekje die theorie aan
Dat was ten aanzien van het 40-50% bezuinigen op informatievergaring en niet persoonlijk geadresseerd.quote:
Maar voor de rest is alle onzin prima om te postenquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat was ten aanzien van het 40-50% bezuinigen op informatievergaring en niet persoonlijk geadresseerd.
Ik verbaster hier geen namen van users.
Als we alles gaan verwijderen wat jij onzin vindt, dan is het topic de helft korterquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:30 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Maar voor de rest is alle onzin prima om te posten
Grappig zijn jullie/ ben je
En als we daarnaast iedereen gaan censureren waar jij het niet mee eens bent, houden we een leeg topic overquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als we alles gaan verwijderen wat jij onzin vindt, dan is het topic de helft korter
Zo zie ik dat gelukkig nog niet. Ik zou me kunnen voorstellen dat de andere partij dit precies ook zo ziet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:26 schreef crashbangboom het volgende:
maar alleen nog blinde haat en oogkleppen. Brrr.
Waar stel ik dat echter voor?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En als we daarnaast iedereen gaan censureren waar jij het niet mee eens bent, houden we een leeg topic over
We hebben het over nul gevallen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:37 schreef Bart2002 het volgende:
Ik heb ergens terug voorgesteld om vast te stellen of het om 17.000 of om 170.000 gevallen gaat, m.a.w. dat we definiëren waar we het over hebben.
Tja. Ja. Als dat waar is dan is er weer voor vele tonnen verpist vandaag, qua tijd en moeite wat in deze discussie is gestoken. En wat we allemaal voor nuttige, winstgevende zaken hadden kunnen doen.quote:
Ik denk dat je de uurtarieven wat hoog inschat, maar soi. Laten we eens gek doen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tja. Ja. Als dat waar is dan is er weer voor vele tonnen verpist vandaag, qua tijd en moeite wat in deze discussie is gestoken. En wat we allemaal voor nuttige, winstgevende zaken hadden kunnen doen.
Een voorbeeldfunctie voor lezers en deelnemers.
Dat is niet de bedoeling he, laten we wel de vermogens zo verdelen dat een select groepje users daar voordeel van trekken. Fuck de rest van de wereld. Fuck eigenlijk iedereen die niet in een niche klein prive tabelletje of prive grafiekje valtquote:Op donderdag 14 mei 2015 21:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
Herverdeel alle vermogen evenredig over alle mensen op aarde en over 20 jaar zijn dezelfde mensen rijk en dezelfde arm.
Jij neemt nu aan dat mensen uitsluitend rijk zijn vanwege hun eigen unieke kwaliteiten. Ik verwacht dat het overgrote deel te danken is aan geluk hebben: het juiste ding op het juiste moment doen. Of op de juiste plek geboren zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
Herverdeel alle vermogen evenredig over alle mensen op aarde en over 20 jaar zijn dezelfde mensen rijk en dezelfde arm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |