quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:14 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
ten eerste ik ben niet rijk maar ik ben wel zeer rechts.
Ik vind dat als je werkloos bent dat erg jammer voor je is maar anderen mogen niet de dupe worden oplossingen zij je zelf particulier verzekeren rente vrije lening bij de staat of liefdadigheid.
Dat doe ik wel Keste.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:16 schreef keste010 het volgende:
[..]Jezelf particulier verzekeren. Straks ga je ook nog roepen dat deze groep geld bij elkaar had moeten sparen voor slechte tijden..
Ook dit heb je niet goed begrepen. Er mankeert m.i. echt iets aan je begrip in deze. Je hebt dit w.s. van horen zeggen zonder de echte betekenis hiervan te begrijpen. Misschien even pas op de plaats maken om je wat te verdiepen in deze. Je bent tevens een goed topic aan het vertrollen met je off-topic geleuter.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:59 schreef Bassie_B het volgende:
Toch worden inkomens van de hoge middenklasse en de lage hoge klassen lekker mee genivelleerd. boven de ¤50000 betaal je al gauw 52%.
Maar er is een moment dat ik slachtoffers ga veroorzaken? Ik verhuur binnenkort + 4 kamers aan studenten daarmee verleen in een dienst waar mensen op zitten te wachten en krijg ik geldquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het gaat meer om de scheve verdeling. Als iedereen dst kantelbedrag heeft zou dat heel mooi zijn.Dus het hangt puur af van de verdeling. Niet zo zeer van het absolute bedrag.
En de lettertjes had moeten lezen, en maar voor een goede advocaat moet zorgenquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:16 schreef keste010 het volgende:
[..]Jezelf particulier verzekeren. Straks ga je ook nog roepen dat deze groep geld bij elkaar had moeten sparen voor slechte tijden..
Uw heeft er anders geen problemen mee om telkens inhoudelijk te reageren op mijn offtopic geleuter.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ook dit heb je niet goed begrepen. Er mankeert m.i. echt iets aan je begrip in deze. Je hebt dit w.s. van horen zeggen zonder de echte betekenis hiervan te begrijpen. Misschien even pas op de plaats maken om je wat te verdiepen in deze. Je bent tevens een goed topic aan het vertrollen met je off-topic geleuter.
For Christ's sake. We waren het er toch over eens dat we je niets in de weg leggen met je 3 ton spaargeld en je kamerverhuur? Nou dan. Doe je ding. We bespreken hier de 1% en niet de verongelijkte middenstander. Open een topic over je particuliere problemen s.v.p.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:21 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Maar er is een moment dat ik slachtoffers ga veroorzaken? Ik verhuur binnenkort + 4 kamers aan studenten daarmee verleen in een dienst waar mensen op zitten te wachten en krijg ik geld.
Wanneer ga ik schade veroorzaken? Zodra ik er 40 verhuur? 400? 4000? Ergens tussen in? Of bestaat er niet een moment dat ik schade ga veroorzaken?
Dat is mijn punt niet, ik zie alleen niet in waarom het ineens op grotere schaal wel schadelijk zou zijn. Ik zie alleen luchtfietserij over macht en productiemiddelen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
For Christ's sake. We waren het er toch over eens dat we je niets in de weg leggen met je 3 ton spaargeld en je kamerverhuur? Nou dan. Doe je ding. We bespreken hier de 1% en niet de verongelijkte middenstander. Open een topic over je particuliere problemen s.v.p.
Het is je punt wel want je projecteert het steeds op micro-niveau op jezelf.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet, ik zie alleen niet in waarom het ineens op grotere schaal wel schadelijk zou zijn. Ik zie alleen luchtfietserij over macht en productiemiddelen.
En het punt is dat je jezelf er aan stoortquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is je punt wel want je projecteert het steeds op micro-niveau op jezelf.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
En het punt is dat je jezelf er aan stoort, ik wil weten waarom ik als mini-ondernemer niet schadelijk ben. Maar iemand die hetzelfde op 1000-voudige of miljoenen-schaal doet wel. Het blijven diensten die je vrijwillig afneemt.
Ah zo. Dat is wel een interessant punt. Mijn excuses dat ik het zo niet begrepen heb.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
En het punt is dat je jezelf er aan stoort, ik wil weten waarom ik als mini-ondernemer niet schadelijk ben. Maar iemand die hetzelfde op 1000-voudige of miljoenen-schaal doet wel. Het blijven diensten die je vrijwillig afneemt.
Maar wat geeft de 99% het recht omquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
For Christ's sake. We waren het er toch over eens dat we je niets in de weg leggen met je 3 ton spaargeld en je kamerverhuur? Nou dan. Doe je ding. We bespreken hier de 1% en niet de verongelijkte middenstander. Open een topic over je particuliere problemen s.v.p.
Ja, en vandaar ook mijn opmerking dat er mensen menen te moeten oordelen over het leven van iemand met een uitkering die daar helemaal geen kijk op hebben.quote:
Het is mijn belastinggeld Keste.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:43 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja, en vandaar ook mijn opmerking dat er mensen menen te moeten oordelen over het leven van iemand met een uitkering die daar helemaal geen kijk op hebben.
QFT. Wat mij betreft zou ie zijn terechte straf niet mogen ontlopen. Maar hij verstopt zich daar in dat ondoordringbare Sherwood forest, samen met zijn handlangers, dus hem te pakken krijgen is niet eenvoudig zoals we weten. Maar we blijven hopen. De sheriff schijnt daar goed werk te doen maar het is hem ook vooralsnog niet gelukt.quote:
Je bent tevens een goed topic aan het vertrollen met je off-topic geleuter.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
QFT. Wat mij betreft zou ie zijn terechte straf niet mogen ontlopen. Maar hij verstopt zich daar in dat ondoordringbare Sherwood forest, samen met zijn handlangers, dus hem te pakken krijgen is niet eenvoudig zoals we weten. Maar we blijven hopen. De sheriff schijnt daar goed werk te doen maar het is hem ook vooralsnog niet gelukt.
Ik ga gewoon serieus in op jouw particuliere punten van verontwaardiging.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:28 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Je bent tevens een goed topic aan het vertrollen met je off-topic geleuter.
Ik vat hem niet. Wat ik wel snap dat we hier over het Robin Hood principe praten oftewel je doet iets immoreel met goede bedoelingen maar toch je doet iets immoreel.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ga gewoon serieus in op jouw particuliere punten van verontwaardiging.
Waarbij ik de humor nooit uit het oog verlies. Maar daar verschillen de meningen over, of dat humor is. De meesten vinden inderdaad van niet.
Het geld gaat van zij die het niet gebruiken/nodig hebben naar zij die het wel gebruiken/nodig hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:41 schreef Bassie_B het volgende:
Je "steelt" geld van mensen die het niet gebruiken en je geeft het aan mensen die het nodig hebben
Wat? Geld is een ruilmiddel. Het is geld van de rijken en we moeten een vlaktes hebben anders is het diefstal.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het geld gaat van zij die het niet gebruiken/nodig hebben naar zij die het wel gebruiken/nodig hebben.
Dat is goed. En niet slecht. En ik snap niet hoe je dit anders kan zien.
In feite is dit puur de definitie van hoe geld bedoeld is.
Bottom line is dit principe goed voor iedereen. Je moet het even zien. Out of de gebruikelijke box.
Wat is deze?quote:
Gaande nu weer over die 500 miljard van Bill Gates praten of over die miljoen van familie de Bont?quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het geld gaat van zij die het niet gebruiken/nodig hebben naar zij die het wel gebruiken/nodig hebben.
Bottom line is dit principe goed voor iedereen. Je moet het even zien. Out of de gebruikelijke box.
Geld moet rollen. Zo luidt het spreekwoord. De economie koopt niets voor geld in de oude sok. We spreken dan over "dood" geld. En dood is niet goed. Dood is het einde van alles.
Het is overigens ook prima als zij dat zelf uitgeven, maar dat doen ze niet. Dus doneer dat dode geld aan mensen die het wel uitgeven. Het is een beetje gek, maar het is wel goed.
Bedoel je aan Bill G. of aan de familie De Bont?quote:
Allebei en de casus waarin ik ze omschrijf.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Bedoel je aan Bill G. of aan de familie De Bont?
Voor zover ik ze ken vind ik het stuk voor stuk goudeerlijke mensen waar werkelijk geen kwaad bij zit.
En dat doen ze dus niet. Het zou prachtig zijn, dit altruïsme, maar dit is een misverstand en een fabeltje. Als dit zo zou zijn dan zouden we een bloeiende economie hebben en niets te klagen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:11 schreef Bassie_B het volgende:
Rijke mensen hebben ontzettend veel invloed op de economie. Zei investeren en leveren start kapitaal voor jonge bedrijven.
Ze beginnen bedrijven met zuster bedrijven en zetten miljoenen mensen aan het werk.
Het is net zo goed mijn belastinggeld. Daarnaast is het een onzinargument, want dat mensen met een uitkering onder andere van jouw belastinggeld leven maakt nog steeds niet dat je enig idee hebt hoe het leven met een uitkering in elkaar steekt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:48 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Het is mijn belastinggeld Keste.
zullen we ophouden met deze offtopic discussie?
Dus als je rijk bent en je portemonnee wordt gerold moet je eigenlijk blij zijn. Want dat is goed en je wordt er zelf nog beter van ook!quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:47 schreef Bart2002 het volgende:
Nee lullo. Nee. Lezen zal je. Zodat je een vergelijking kan maken die wel ergens op slaat en niet zoals altijd de plank misslaan. Waarvoor dank.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:49 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Dus als je rijk bent en je portemonnee wordt gerold moet je eigenlijk blij zijn. Want dat is goed en je wordt er zelf nog beter van ook!
Een rijke heeft geld zat. Dat kan hij nooit allemaal uitgeven. Dood geld dus volgens jou. Mag je gewoon afpakken. Want geld moet rollen. Heb ik het zo goed begrepen?quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee lullo. Nee. Lezen zal je. Zodat je een vergelijking kan maken die wel ergens op slaat en niet zoals altijd de plank misslaan. Waarvoor dank.
Nee.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Een rijke heeft geld zat. Dat kan hij nooit allemaal uitgeven. Dood geld dus volgens jou. Mag je gewoon afpakken. Want geld moet rollen. Heb ik het zo goed begrepen?
Een rijke heeft geld zat. Dat kan hij nooit allemaal uitgeven. Dood geld dus volgens jou. Mag je gewoon afpakken Het is een goede zaak als de overheid hier belasting over heft. Want geld moet rollen. Heb ik het zo goed begrepen?quote:
Hoe het leven van dergelijke mensen in elkaar steekt is niet zo van belang. Ze brengen niets voort waar een geldelijke beloning tegenover hoort te staan. Waar jij aan elke discussie aan voorbijgaat is wat geld is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:21 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het is net zo goed mijn belastinggeld. Daarnaast is het een onzinargument, want dat mensen met een uitkering onder andere van jouw belastinggeld leven maakt nog steeds niet dat je enig idee hebt hoe het leven met een uitkering in elkaar steekt.
Prima dat mensen stellen dat ze niet mee willen werken aan een vangnet voor de zwakkeren/ ongelukkigen in de samenleving, maar pretendeer niet enig idee te hebben hoe dat geld daadwerkelijk besteed wordt of hoe het leven van dergelijke mensen in elkaar steekt. En dat menen 'hardwerkende' mensen wel te moeten doen..
Wat is jouw defintie van 'rijk'? >100 miljoen ofzo?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is nog nooit iemand rijk geworden met werken! Realiseer je vooral even dat die 0,1% rijken nooit rijk zou zijn zonder de rest... Een economie met alleen maar dat soort lui kan niet bestaan.
Nogmaals, met 170.000 mensen bij die 1% hebben we het daar wel over, spaarlampjequote:Op woensdag 13 mei 2015 22:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat rijken ook doen: Monsanto en HFCSquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:11 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Allebei en de casus waarin ik ze omschrijf.
Rijke mensen hebben ontzettend veel invloed op de economie. Zei investeren en leveren start kapitaal voor jonge bedrijven.
Ze beginnen bedrijven met zuster bedrijven en zetten miljoenen mensen aan het werk.
En u wilt ze daar voor straffen? Elke economie draait op bedrijven en banken en mensen met kapitaal.
Ik neem aan dat de 20 t/m de 99% nergens over zal klagen en dat van die overgebleven 20% de helft zijn leven ook wel prima vindt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, met 170.000 mensen bij die 1% hebben we het daar wel over, spaarlampje
Mij best. Het gaat toch alle kanten op.quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, met 170.000 mensen bij die 1% hebben we het daar wel over, spaarlampje
Dat je geen al te groot licht bent.quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mij best. Het gaat toch alle kanten op.
Maar spaarlampje??
Aha. Zeg dat dan. Zodat ik het met mijn beperkte geest ook begrijp.quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat je geen al te groot licht bent.
We kunnen het ook omdraaien: zij straffen de rest van de samenleving door verminderde economische groei, meer wantrouwen en een lager ontwikkelingsniveau van de bevolkingquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:11 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Allebei en de casus waarin ik ze omschrijf.
En u wilt ze daar voor straffen? Elke economie draait op bedrijven en banken en mensen met kapitaal.
Laat ik ook eens reageren met een link http://www.forbes.com/sit(...)erals-need-to-learn/quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We kunnen het ook omdraaien: zij straffen de rest van de samenleving door verminderde economische groei, meer wantrouwen en een lager ontwikkelingsniveau van de bevolking
quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel mensen moeten gewoon een andere groep mensen de schuld kunnen geven , de rijken, moslims, joden, negers, homos.
Dat is echt een eersteklas dorpsidioot. Die gast vindt het miljarden geven aan politieke kandidaten door bedrijven een heilzaam fenomeen, en geen corruptie.quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laat ik ook eens reageren met een link http://www.forbes.com/sit(...)erals-need-to-learn/
En niet te vergeten de belangrijkste categorie: de Linksmensch.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
En ik, de superarrogante, haal nog eens mijn eigen woorden aan
[..]
Jij vindt miljarden geven aan kiezers een heilzaam fenomeen, en geen corruptie.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is echt een eersteklas dorpsidioot. Die gast vindt het miljarden geven aan politieke kandidaten door bedrijven een heilzaam fenomeen, en geen corruptie.
De rijken zorgen juist voor economische groei van omdat zij hun kapitaal investeren om nog rijker te worden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We kunnen het ook omdraaien: zij straffen de rest van de samenleving door verminderde economische groei, meer wantrouwen en een lager ontwikkelingsniveau van de bevolking
Haha en daarom zijn alle rijken slecht?quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat rijken ook doen: Monsanto en HFCS
Waarom is het dan toch dat Nederland, Duitsland, UK, Ierland, Etc veel harder economisch groeiden toen ze hun economieen liberaler maakten, en landen die dat niet deden dit niet hadden?quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |