De laatste link lukte bij mij wel:quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Blijft bijzonder hoe dingen zomaar kunnen verdwijnen:
http://elsiglo.com/cronica-roja/chirica, hop weg..
Henry was vriend van Osman Valenzuela: http://elsiglo.com/cronica-roja/chirica
ik vond een helderziendenforum over deze zaak:
http://www.psychicsunitef(...)an-case-t744-10.html
hop, ook leeg
Het blijft puzzelen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:17 schreef RapaNui het volgende:
[..]
In zekere zin heeft er een ijking plaatsgevonden van de fototijden, gebaseerd op het GSM bereik en geregistreerde data op de mobieltjes.
De foto's en tijden zouden in overeensremming zijn met de tijd waarop geen GSM bereik meer was. HK heeft dit geverifieerd en vastgelegd in AFK.
Maw: rond 1 uur 's middags op de mirador kan aardig kloppen. (Los van het 6 seconden verhaal, 2013 verhaal, 17 juni verhaal etc.) Want zo'n 40 minuten later hadden ze geen bereik meer.
(Mede hierdoor is UTC ook niet zo relevant.) (Denk ik.)
Ik vind het raar dat je veronderstelt dat je misschien daar nergens in een diepte kunt vallen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, deze is bekend.
Maar op het pad, bij de "valplek" die niemand kent, staat daar nu een hekje?
Maar die is ook leeggetrokkenquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:43 schreef gynaika het volgende:
[..]
De laatste link lukte bij mij wel:
http://www.psychicsunitef(...)an-case-t744-10.html
Dus het is een grote kloof, das ook dom van ons allemaal zeg...quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je veronderstelt dat je misschien daar nergens in een diepte kunt vallen.
Op zo'n berg loop je per definitie altijd langs een sleile kant en of je dan weer omhoog kunt komen ligt dan aan de steilheid, de begroeing en de opgelopen verwondingen maar 'niet kúnnen vallen' lijkt me uitgesloten in dit gebied.
Vrijwilligerwerk is heden ten dagen veelal slechts een middel om het CV te pimpen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:23 schreef jackie12 het volgende:
B het verzorgen van vrijwilligerswerk (eigenlijk idioot dat je zelf moet betalen voor vrijwilligerswerk maar afijn)
er lopen daar ook dagelijks koeienquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je veronderstelt dat je misschien daar nergens in een diepte kunt vallen.
Op zo'n berg loop je per definitie altijd langs een sleile kant en of je dan weer omhoog kunt komen ligt dan aan de steilheid, de begroeing en de opgelopen verwondingen maar 'niet kúnnen vallen' lijkt me uitgesloten in dit gebied.
Een kloof is wat anders dan een helling. Met een kloof wordt meestal iets tegen de 90 graden bedoeld. Maar tegen 60 graden kom je ook al heel moeilijk op en zulke hellingen zullen er plenty zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus het is een grote kloof, das ook dom van ons allemaal zeg...
En niemand kan hem vinden of erin komen...
Prima post!quote:Op woensdag 13 mei 2015 01:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met het politie-onderzoek dat ik aanhaalde bedoelde ik het Nederlandse politie-onderzoek.
Achteraf kun je stellen "dat het tekort schoot", maar na FvdG, het NFI, de Panamese politie, Peter R. de Vries en Sinaproc ook nog het Nederlandse politie-apparaat bij te schrijven op de lijst met "amateurtjes" (tegenover de zwaar ervaren en uiterst zorgvuldige FOK!kers) gaat wat ver...
Wat we wel kunnen concluderen is dat uit dat politie-onderzoek dat in Nederland gedaan is (zie onder) niet vast is komen te staan dat Kris en Lisanne al rond 10:30 op 1 april vertrokken waren:
- er is toen in mei niet over bericht - zegt op zich niks, maar is wel een punt
- de verbazing over de andere tijden was enorm - de nieuwsberichten en de reacties van de ouders op tv spraken boekdelen; "het bleek uit de analyse van de fototijden dat Kris en Lisanne al veel eerder op pad gingen"
- John van den H. heeft er na zijn bezoek aan Panama toen op tv (rond 28 mei) niets over gezegd
Dat betekent:
- dat er geen uitsluitsel was dat ze al zo vroeg vertrokken waren
- de opzoekacties op de computer op 31 maart al plaatsgevonden kunnen hebben
- als er naast op de kaart gekeken, in de map van de taalschool gekeken en in de hangmat gelegen op 1 april ook nog op de computer was gekeken, was dat tot maximaal ~10:30 geweest. Men heeft zich toen niet afgevraagd wat er tussen 10:30 en 13:10 (toen nog "het laatste moment van visuele getuigenis") met de meiden gebeurd is. Men wist het gewoon niet en kon dus niet stellen dat "uit onderzoek van de computergegevens zeer aannemelijk geworden is dat de dames al rond 10:30 vertrokken moeten zijn".
[..]
Intern sowieso. Het is zo'n enorme misser in de hele chain of events geweest van 2-15 april (de zoektochten) dat het niet anders kan of dat is intern uitgebreid besproken, tegen het licht gehouden etc.
De foto's werden ontdekt in een camera gevonden op 11 juni.
De foto's zijn bewezen gekopieerd op 17 juni.
Wanneer had het NFI die data in handen? Zeg begin juli.
Op 17 juli vond MH17 plaats en was alle NFI-aandacht begrijpelijkerwijs daarheen verschoven.
Dus minstens 2 weken lang wist men in Nederland en al 4 weken lang wist men in Panama voor MH17 dat die fototijden drastisch afweken van de gerapporteerde getuigenissen. Zoveel dat de lunch ertussen zat en er moeten analisten net als wij geweest zijn die de stand van de zon -nog beter, want lokale Panamezen- vergeleken met de gerapporteerde (als het onderzoek net als het onze álle NeX-tijden zou volgen, zou dat pas ~18:00 - met de zon recht achter Kris, waar ze nu juist inkeek en haar ogen moet fijnknijpen (waar hadden ze die zonnebrilletjes voor, vraag je je af?) om op de foto te komen) fototijden en dezelfde conclusie als wij getrokken moeten hebben: dit kán niet allebei waar zijn.
[..]
Verzónnen? Echt zomaar uit de lucht geplukt en genoemd? Echt opzettelijk (verzinnen is een opzettelijke actie, vergissen is wat anders maar zo zwaar hoogst onwaarschijnlijk) bedenken van een tijd en die aan iedereen doorgeven?
Zelfs op laten nemen in een politierapport van een land waar je niet lang woont, de taal slecht spreekt en al dan niet op slechte wijze door je werkgever gemanaged wordt? Een meisje van 19 dat een tijd van de belangrijkste cruciaalste getuigenis van deze hele zaak verzint?
Hoe kan je dat hardmaken? Of wie zit er dán achter?
Denk je dat Eileen, die op 2 april ~08:15 wist dat er iets niet goed zat en rond 19:30 aangifte ging doen met F. bij de Panamese politie die ze vermoedelijk pas voor de eerste keer in haar korte leven zag, tussendoor met haar baas, Ingrid L. gebeld heeft en zij liet haar volhouden; "zeg maar 13:10"? Laat ze maar puzzelen en totaal op de verkeerde plekken zoeken, in de veronderstelling dat ze niet een hele trail konden doen en dus in de buurt van Boquete geweest moeten zijn op dat late tijdstip?
Ik denk nu terug aan mijn laatste 2 hikes, professioneler opgesteld maar ook hoe mijn maat en ik het aanpakten en jij, die een veel pittiger hike en mooier verhaal hebt -wij hebben prachtig bijgepraat op een rustige afdaling van 6,5 uur over de weg en onze welbekende melige creatieve intelligente humor op de loop gelaten bij een pittige klim en verraderlijke afdaling op slecht schoeisel- denkt daar ook aan.
Stel je nu voor dat jij en je reisgenoten vermist waren geraakt, denk je dan in alle eerlijkheid dat iemand die jullie ervoor gezien hebben een tijd compleet gaat verzinnen??
[..]
Het was 8 mei, zie deze link van zo'n 2 maanden terug:
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #175 - taxichauffeur verdronken(?)
Die zijn ook niet levensmoe. In de Alpen lopen ook koeien boven op de alm en die komen echt niet beneden zonder lang sleile stukken te lopen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er lopen daar ook dagelijks koeien
Dit effect treedt ook op als je voor de 6e keer het verhaal van je vakantie vertelt. Hoeveel journalisten had Olivia al te woord gestaan?quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:54 schreef RapaNui het volgende:
Voorlopig houd ik het op verzinnen, iemand is initiator geweest en anderen hebben die 13.10 gevolgd, die hebben ook verzonnen. Ik heb bijvoorbeeld al eerder opgemerkt dat Oliva niet vertelt, maar "reciteert", ze heeft iets uit haar hoofd geleerd en zegt het hardop.
Delen van het pad zijn ingesleten door gebruik en erosie. We kunnen die sensationele holle wegen of zelfs geulen zien op de diverse video's en foto's. Zo'n ingesleten pad, als is het maar 10 cm, geeft veiligheid m.b.t. vallen (niet bij koeien of gangsters) en geeft ook een duidelijke looprichting aan zodat je niet verdwaalt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Staat ook geen bordje dat je niet met vreemde mannen mee moet gaan..quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Staat niks op over geheime vangkooien waar je wel in maar niet meer uit kan.
Uiteraard, dat is op AFK en allerlei foto's ook goed te zien.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:41 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Delen van het pad zijn ingesleten door gebruik en erosie. We kunnen die sensationele holle wegen of zelfs geulen zien op de diverse video's en foto's. Zo'n ingesleten pad, als is het maar 10 cm, geeft veiligheid m.b.t. vallen (niet bij koeien of gangsters) en geeft ook een duidelijke looprichting aan zodat je niet verdwaalt.
Zouden ze dan zoveel moeite doen om 30000 euro bij elkaar te harken?quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:44 schreef A_S_R het volgende:
jongens , weet iemand of kan iemand achterkomen of ouders/familie van een van de meiden ook daadwerkelijk rijk is?(miljonair)
In de ogen van de gemiddelde Panamees is iedere Europeaan rijk.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:44 schreef A_S_R het volgende:
jongens , weet iemand of kan iemand achterkomen of ouders/familie van een van de meiden ook daadwerkelijk rijk is?(miljonair)
Ik snap wat je bedoeld en ga er even achteraan.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:44 schreef A_S_R het volgende:
Naar de tijden kijken is niet zo moeilijk. Voordat je kunt zeggen: die foto is zo laat gemaakt, moet je daar al aan rekenen. Ze hadden alle toestellen! Dat is een koud kunstje als er nog batterijen in zitten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
[/spoiler]
![]()
![]()
Het is een must dat er eens goed onderzoek wordt gedaan naar de tijden van de telefoons en de fotocamera.
Van de fotocamera weten we i.i.g al dat ie op 2013 stond i.p.v 2014
Vast niet, maar een regelmatig door koeien belopen pad is safer dan gewoon een mensenpaadje. Je stuurt je koeien ook niet wekelijks langs een afgrond. Ik ben benieuwd waar de expeditie mee thuiskomt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is op AFK en allerlei foto's ook goed te zien.
Maar is de hele weg tussen de Mirador en Q2 een ingesleten pad?
Of vrouwen . . ..quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:42 schreef agter het volgende:
[..]
Staat ook geen bordje dat je niet met vreemde mannen mee moet gaan..
Is gewoon slim brugklasrekenwerk. Gradenboogje, driehoeksmeting enzo. Voordat het naar buiten kwam dat de tijden van de getuigen niet klopten hadden wij dit op WS al geconstateerd.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:14 schreef El_Matador het volgende:
30 kratten bier op:
Dus minstens 2 weken lang wist men in Nederland en al 4 weken lang wist men in Panama voor MH17 dat die fototijden drastisch afweken van de gerapporteerde getuigenissen. [...] dezelfde conclusie als wij getrokken moeten hebben: dit kán niet allebei waar zijn.
Ik heb nergens gezegd "alleen het NFI"...
GEEN van de betrokken partijen kon het bevatten, toch? NFI prutst maar wat, maar Panamezen die weten hoe de stand van de zon is om ~15:10-18:00 die bestaan ineens niet.
Er keken heel veel ogen meer dan onze amateur-zolderkamer-ogen naar deze zaak.
Net doen alsof wij "baanbrekend onderzoek" met zonnestralen en schaduwen hebben verricht, waar geen Panamese of Nederlandse speurhont opgekomen was, lijkt me wat zelfoverschattend. Wederom...
Ja.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad!
Dat wij hier nu weggezet worden als fantasten en idioten, prima mag. Maar wel na gedegen onderzoek.
Wat hebben ze wel onderzocht en onderbouwd?
Ook het scenario rondom een misdrijf werd grondig nagelopen. „De geografische condities, de sociaal maatschappelijke condities en de technische feiten zoals uit het forensisch onderzoek naar voren zijn gekomen, maken een misdrijf in de vorm van een overval, zedenmisdrijf, gewelddelict of ontvoering zeer onwaarschijnlijk.”
Durven zij die aanname ook te doen als ze weten dat er 2 gewelddadige berovingen op toeristen zijn geweest in de periode kerst 2012-2013 hoog op dat zelfde pad?
oke graciasquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld en ga er even achteraan.
Sorry, maar voor deze logica had WS een grote bos met ballonnen tussen de smileys staan.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:53 schreef gynaika het volgende:
[..]
Stel dus:
15:00 uur Mirador
16:00 uur Q1
Na 39 min. de eerste noodoproep.
Dan zou er zeer kort na Q1 iets hebben plaatsgevonden, wat wel aannemelijk is omdat er GELIJK al na Q1 geen normale foto’s meer zijn genomen.
En snel daarop de twee noodoproepen 16:39 en 16:51.
Dan wordt in ieder geval voor mij het verhaal logischer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |