Dank je en ik begrijp nu beter waar je vandaan komt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:54 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dank voor je respons, ik weet nu op welk politie-onderzoek je doelde.
Ik begrijp je consternatie over het woord verzonnen. Toch blijf ik -voorlopig- bij die bewoording.
Wie degene is die 13.10 heeft verzonnen, weet ik niet. Ik noem geen namen, geen eileen, ingrid, wie dan ook. Het is uiteindelijk ingrid geweest die ermee naar buiten kwam, maar van wie zij het heeft vernomen, is onbekend.
Waarom verzonnen? Verzinnen kan bijvoorbeeld een culturele basis hebben. In sommige landen / culturen kun je niet "ik weet het niet" verkopen. Ik zeg nu niet dat het daarmee te maken heeft, maar het is een voorbeeld.
Een ander voorbeeld zou kunnen zijn: een later tijdstip noemen maakt K&L automatisch minder lang vermist. In La Prensa stond dat ze 44 uur vermist waren toen aangifte werd gedaan, misschien is dat gunstiger dan 48 uur of langer, ivm allerlei procedures?
En er is nog een voorbeeld: een alibi verschaffen. Je zult nu vast in je stoel zitten lachen, maakt niet uit, ik lach mee![]()
Voorlopig houd ik het op verzinnen, iemand is initiator geweest en anderen hebben die 13.10 gevolgd, die hebben ook verzonnen. Ik heb bijvoorbeeld al eerder opgemerkt dat Oliva niet vertelt, maar "reciteert", ze heeft iets uit haar hoofd geleerd en zegt het hardop.
ALLE instanties wierpen bij voorbaat al een misdrijf uit omdat ALLE partijen ervan uit gingen dat de oproepen en foto's door de meiden zijn gemaakt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 01:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met het politie-onderzoek dat ik aanhaalde bedoelde ik het Nederlandse politie-onderzoek.
Achteraf kun je stellen "dat het tekort schoot", maar na FvdG, het NFI, de Panamese politie, Peter R. de Vries en Sinaproc ook nog het Nederlandse politie-apparaat bij te schrijven op de lijst met "amateurtjes" (tegenover de zwaar ervaren en uiterst zorgvuldige FOK!kers) gaat wat ver...
Eensquote:Dat betekent:
- dat er geen uitsluitsel was dat ze al zo vroeg vertrokken waren
- de opzoekacties op de computer op 31 maart al plaatsgevonden kunnen hebben
- als er naast op de kaart gekeken, in de map van de taalschool gekeken en in de hangmat gelegen op 1 april ook nog op de computer was gekeken, was dat tot maximaal ~10:30 geweest. Men heeft zich toen niet afgevraagd wat er tussen 10:30 en 13:10 (toen nog "het laatste moment van visuele getuigenis") met de meiden gebeurd is. Men wist het gewoon niet en kon dus niet stellen dat "uit onderzoek van de computergegevens zeer aannemelijk geworden is dat de dames al rond 10:30 vertrokken moeten zijn".
Het moet niet gekker worden, nog een keer eensquote:De foto's werden ontdekt in een camera gevonden op 11 juni.
De foto's zijn bewezen gekopieerd op 17 juni.
Wanneer had het NFI die data in handen? Zeg begin juli.
Op 17 juli vond MH17 plaats en was alle NFI-aandacht begrijpelijkerwijs daarheen verschoven.
Durf er 10 kratten bier om te verwedden dat er geen levende ziel bij het NFI of waar dan ook zich bezig heeft gehouden met de stand van de zon en de schaduwen.quote:Dus minstens 2 weken lang wist men in Nederland en al 4 weken lang wist men in Panama voor MH17 dat die fototijden drastisch afweken van de gerapporteerde getuigenissen. Zoveel dat de lunch ertussen zat en er moeten analisten net als wij geweest zijn die de stand van de zon -nog beter, want lokale Panamezen- vergeleken met de gerapporteerde (als het onderzoek net als het onze álle NeX-tijden zou volgen, zou dat pas ~18:00 - met de zon recht achter Kris, waar ze nu juist inkeek en haar ogen moet fijnknijpen (waar hadden ze die zonnebrilletjes voor, vraag je je af?) om op de foto te komen) fototijden en dezelfde conclusie als wij getrokken moeten hebben: dit kán niet allebei waar zijn.
Nee het was niet de 19 jarige Duitse stagiaire Eileen die hen zag vertrekken maar de Nederlandse masseuse Sigrid.quote:Denk je dat Eileen, die op 2 april ~08:15 wist dat er iets niet goed zat en rond 19:30 aangifte ging doen met F. bij de Panamese politie die ze vermoedelijk pas voor de eerste keer in haar korte leven zag, tussendoor met haar baas, Ingrid L. gebeld heeft en zij liet haar volhouden; "zeg maar 13:10"? Laat ze maar puzzelen en totaal op de verkeerde plekken zoeken, in de veronderstelling dat ze niet een hele trail konden doen en dus in de buurt van Boquete geweest moeten zijn op dat late tijdstip?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het is een must dat er eens goed onderzoek wordt gedaan naar de tijden van de telefoons en de fotocamera.
Van de fotocamera weten we i.i.g al dat ie op 2013 stond i.p.v 2014
[/quote]quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
ALLE instanties wierpen bij voorbaat al een misdrijf uit omdat ALLE partijen ervan uit gingen dat de oproepen en foto's door de meiden zijn gemaakt.
Ze hebben dus ALLEMAAL niet verder gekeken dan hun neus lang is laat staan gedegen onderzoek.gedaan.
[..]
Eens
[..]
Het moet niet gekker worden, nog een keer eens
[..]
Durf er 10 kratten bier om te verwedden dat er geen levende ziel bij het NFI of waar dan ook zich bezig heeft gehouden met de stand van de zon en de schaduwen.
Het was stekker in de telefoon en uitlezen maar
[..]
Nee het was niet de 19 jarige Duitse stagiaire Eileen die hen zag vertrekken maar de Nederlandse masseuse Sigrid.
Het is te gek voor woorden dat deze dames niet zijn gehoord
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien was het wel geen onbekende.
Waar heeft Lisanne dat gezegd? Ik heb dat even gemist.
Ik denk dat de dagelijkse posters hier inderdaad meer kijk op de zaak hebben dan onderzoekers die:quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:14 schreef El_Matador het volgende:
30 kratten bier op:
Dus minstens 2 weken lang wist men in Nederland en al 4 weken lang wist men in Panama voor MH17 dat die fototijden drastisch afweken van de gerapporteerde getuigenissen. [...] dezelfde conclusie als wij getrokken moeten hebben: dit kán niet allebei waar zijn.
Ik heb nergens gezegd "alleen het NFI"...
GEEN van de betrokken partijen kon het bevatten, toch? NFI prutst maar wat, maar Panamezen die weten hoe de stand van de zon is om ~15:10-18:00 die bestaan ineens niet.
Er keken heel veel ogen meer dan onze amateur-zolderkamer-ogen naar deze zaak.
Net doen alsof wij "baanbrekend onderzoek" met zonnestralen en schaduwen hebben verricht, waar geen Panamese of Nederlandse speurhont opgekomen was, lijkt me wat zelfoverschattend. Wederom...
Peter keek naar de telefoonoproepen en zei "geen misdrijf" (maar wel raar dat er geen bericht is gemaakt)quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat de dagelijkse posters hier inderdaad meer kijk op de zaak hebben dan onderzoekers die:
overuren moeten draaien
door bezuinigingen zaken moeten laten liggen
een element behandelen, en niet de gehele zaak
moeten samenwerken met een buitenlands onderzoeksteam
geen binding voelen
werken in opdracht, niets meer en minder, mogen en kunnen doen.
Henk Bril weet echt niet welke foto # 509 is...
Pitti wist niet eens wanneer ze van Bocas naar Boquete gingen
en zo kunnen we wel doorgaan.
Jackie, het spijt me, maar jij maakt precies de denkfout hier.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef jackie12 het volgende:
Matador je maakt een ongelooflijk (begrijpelijke) denkfout.
Als in Nederland iemand wordt vermist en later dood wordt teruggevonden dan wordt er bij de politie een team samengesteld van wel 20 a 30 man.
Zij gaan dan gedegen onderzoek doen en lopen met hun vakkennis alles af.
Bij Kris en Lisanne is er nooit een team samengesteld.
In Panama riepen ze na de vondst van de spullen en resten; Ongeluk en sluiten.
(ze gingen niet eens langs de getuigen die klaarblijkelijk allemaal verkeerd zaten)
In Nederland kregen ze na een paar weken de telefoons ed en nadat ze het stekkertje erin hadden gedaan kwam Nederland tot de zelfde conclusie:ongeluk, zuinig om gegaan met de telefoons en gestorven.
Geen enkele reden om te onderzoeken of er een misdrijf had plaats gevonden.
De enige die onderzoek hebben geprobeerd te doen zijn:
1 de ouders
2 de oud rechercheurs
3 Wij Fokkers
De ouders konden natuurlijk weinig omdat zij de expertise misten (en waren aan het rouwen)
De oud-rechercheurs deden ook weinig omdat zij ook tegelijkertijd met -tig andere zaken bezig waren.
(Noorse jongen, vermiste Nederlander in Zuid-Afrika enz enz)
Er heeft vanuit de Nederlandse overheid niemand onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
Ook het NFI niet.
(Ik kan niet quoten op de ipad)quote:Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..
Inderdaad!quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef jackie12 het volgende:
Matador je maakt een ongelooflijk (begrijpelijke) denkfout.
Als in Nederland iemand wordt vermist en later dood wordt teruggevonden dan wordt er bij de politie een team samengesteld van wel 20 a 30 man.
Zij gaan dan gedegen onderzoek doen en lopen met hun vakkennis alles af.
Bij Kris en Lisanne is er nooit een team samengesteld.
In Panama riepen ze na de vondst van de spullen en resten; Ongeluk en sluiten.
(ze gingen niet eens langs de getuigen die klaarblijkelijk allemaal verkeerd zaten)
In Nederland kregen ze na een paar weken de telefoons ed en nadat ze het stekkertje erin hadden gedaan kwam Nederland tot de zelfde conclusie:ongeluk, zuinig om gegaan met de telefoons en gestorven.
Geen enkele reden om te onderzoeken of er een misdrijf had plaats gevonden.
De enige die onderzoek hebben geprobeerd te doen zijn:
1 de ouders
2 de oud rechercheurs
3 Wij Fokkers
De ouders konden natuurlijk weinig omdat zij de expertise misten (en waren aan het rouwen)
De oud-rechercheurs deden ook weinig omdat zij ook tegelijkertijd met -tig andere zaken bezig waren.
(Noorse jongen, vermiste Nederlander in Zuid-Afrika enz enz)
Er heeft vanuit de Nederlandse overheid niemand onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
Ook het NFI niet.
Ik heb het over NA de vondst van de spullen en resten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:43 schreef Domnivoor het volgende:
MeloD schreef:
[..]
(Ik kan niet quoten op de ipad)
Ze liegt! Die lijkenpikster zit in het complot!quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:43 schreef Domnivoor het volgende:
MeloD schreef:
[..]
Zucht...quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze liegt! Die lijkenpikster zit in het complot!
De politie heeft NOOIT een misdrijf voor ogen gehad, zelfs niet als tweede optie *zet snel NeX TV af...*
En wat had ze toen gezegd? Mata zegt dat het niet kan dus dan is het niet zo?quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:43 schreef Domnivoor het volgende:
MeloD schreef:
[..]
Inderdaad, de woorden van de hooggeprezen gids die de vermissing constateerde, onderzocht, aanstuurde en regisseerde van begin tot het laatst gevonden botje.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zucht...
Tot de vondst van de spullen en resten hielden ze in Panama er zelfs rekening mee dat de meiden : in afgesloten huizen" konden zitten.
Na de vondst was het zowel voor Panama als voor Nederland een fatale verdwaling/ongeluk met de dood als triest einde
Die Nex-video (waar letterlijk de politie daarover aan het woord komtquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zucht...
Tot de vondst van de spullen en resten hielden ze in Panama er zelfs rekening mee dat de meiden : in afgesloten huizen" konden zitten.
Na de vondst was het zowel voor Panama als voor Nederland een fatale verdwaling/ongeluk met de dood als triest einde
En wat zegt de politie daar?quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Nex-video (waar letterlijk de politie daarover aan het woord komt) is van VOOR de vondst van de rugzak. Dus de oude tijdlijn die iedereen voor ogen had.
Levensgroot was dan ook de verbazing over de drastisch afwijkende échte tijd. Met heel duidelijk ander licht dat op de zaak geworpen werd (pun intended) en anders achter knijpende Kris had gestaan...
Nee, dat is niet "normaal". Dat is zelfs statistisch afwijkend en redelijk verdacht. Maar kan het ook uitstekend zoekwerk zijn? Wil zo'n man alles op het spel zetten én heeft hij de macht om die structuren daar in zijn voordeel te laten werken? De families misleiden die met hem op pad gingen?quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, de woorden van de hooggeprezen gids die de vermissing constateerde, onderzocht, aanstuurde en regisseerde van begin tot het laatst gevonden botje.
Maar mata zegt dat dat normaal is dus dan is dat zo.
Er is nog steeds geen mens op de wereld die aan de buitenkant kan zien of iemand een psychopaat is, knap dat jij dat dan wel kan. Daarnaast is het woord psychopaat hier door jou in het leven geroepen en door niemand anders.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat is niet "normaal". Dat is zelfs statistisch afwijkend en redelijk verdacht. Maar kan het ook uitstekend zoekwerk zijn? Wil zo'n man alles op het spel zetten én heeft hij de macht om die structuren daar in zijn voordeel te laten werken? De families misleiden die met hem op pad gingen?
Bekijk die man nou es op video. Is dat een of andere leugenachtige psychopaat? Welnee. Richt je pijlen op wat nuttigers; de complotlijn Rapa Nui zeg maar.
Maar maak er dan iets over hard, zo hard als het graniet waar Kris en Lisanne in gevangen zaten...
Dat een misdrijf hun tweede optie is en ze daar onderzoek naar doen.quote:
Door te denken dat je aan iemand zijn gezicht kunt zien of iemand wel of niet spoort moet je zelf wel erg wereldvreemd zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:55 schreef El_Matador het volgende:
Bekijk die man nou es op video. Is dat een of andere leugenachtige psychopaat? Welnee.
Jij vindt een potje staan liegen, mensen manipuleren en nepvondsten doen geen teken van psychopathie??quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is nog steeds geen mens op de wereld die aan de buitenkant kan zien of iemand een psychopaat is, knap dat jij dat dan wel kan. Daarnaast is het woord psychopaat hier door jou in het leven geroepen en door niemand anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |