abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152551116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:54 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dank voor je respons, ik weet nu op welk politie-onderzoek je doelde.

Ik begrijp je consternatie over het woord verzonnen. Toch blijf ik -voorlopig- bij die bewoording.
Wie degene is die 13.10 heeft verzonnen, weet ik niet. Ik noem geen namen, geen eileen, ingrid, wie dan ook. Het is uiteindelijk ingrid geweest die ermee naar buiten kwam, maar van wie zij het heeft vernomen, is onbekend.

Waarom verzonnen? Verzinnen kan bijvoorbeeld een culturele basis hebben. In sommige landen / culturen kun je niet "ik weet het niet" verkopen. Ik zeg nu niet dat het daarmee te maken heeft, maar het is een voorbeeld.

Een ander voorbeeld zou kunnen zijn: een later tijdstip noemen maakt K&L automatisch minder lang vermist. In La Prensa stond dat ze 44 uur vermist waren toen aangifte werd gedaan, misschien is dat gunstiger dan 48 uur of langer, ivm allerlei procedures?

En er is nog een voorbeeld: een alibi verschaffen. Je zult nu vast in je stoel zitten lachen, maakt niet uit, ik lach mee :)

Voorlopig houd ik het op verzinnen, iemand is initiator geweest en anderen hebben die 13.10 gevolgd, die hebben ook verzonnen. Ik heb bijvoorbeeld al eerder opgemerkt dat Oliva niet vertelt, maar "reciteert", ze heeft iets uit haar hoofd geleerd en zegt het hardop.
Dank je en ik begrijp nu beter waar je vandaan komt.

Het is sowieso waar we het denk ik over eens kunnen zijn de wortel van al het kwaad geworden én voor de ouders (postte ik in augustus op WS al over) een argument voor een strafrechtelijke zaak wegens schuld aan totale wanorde, achterbaksheid, mooipraterij en window dressing die geleid heeft tot de dood van hun dochters.

Het is of amateurisme of een bijzonder listig complot.

Als je het tweede kan hardmaken, ben ik natuurlijk reuze benieuwd. Ik houd het toch (voorlopig?) op het eerste...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152553785
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2015 01:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met het politie-onderzoek dat ik aanhaalde bedoelde ik het Nederlandse politie-onderzoek.

Achteraf kun je stellen "dat het tekort schoot", maar na FvdG, het NFI, de Panamese politie, Peter R. de Vries en Sinaproc ook nog het Nederlandse politie-apparaat bij te schrijven op de lijst met "amateurtjes" (tegenover de zwaar ervaren en uiterst zorgvuldige FOK!kers) gaat wat ver...
ALLE instanties wierpen bij voorbaat al een misdrijf uit omdat ALLE partijen ervan uit gingen dat de oproepen en foto's door de meiden zijn gemaakt.
Ze hebben dus ALLEMAAL niet verder gekeken dan hun neus lang is laat staan gedegen onderzoek.gedaan.

quote:
Dat betekent:
- dat er geen uitsluitsel was dat ze al zo vroeg vertrokken waren
- de opzoekacties op de computer op 31 maart al plaatsgevonden kunnen hebben
- als er naast op de kaart gekeken, in de map van de taalschool gekeken en in de hangmat gelegen op 1 april ook nog op de computer was gekeken, was dat tot maximaal ~10:30 geweest. Men heeft zich toen niet afgevraagd wat er tussen 10:30 en 13:10 (toen nog "het laatste moment van visuele getuigenis") met de meiden gebeurd is. Men wist het gewoon niet en kon dus niet stellen dat "uit onderzoek van de computergegevens zeer aannemelijk geworden is dat de dames al rond 10:30 vertrokken moeten zijn".
Eens

quote:
De foto's werden ontdekt in een camera gevonden op 11 juni.
De foto's zijn bewezen gekopieerd op 17 juni.
Wanneer had het NFI die data in handen? Zeg begin juli.
Op 17 juli vond MH17 plaats en was alle NFI-aandacht begrijpelijkerwijs daarheen verschoven.
Het moet niet gekker worden, nog een keer eens
quote:
Dus minstens 2 weken lang wist men in Nederland en al 4 weken lang wist men in Panama voor MH17 dat die fototijden drastisch afweken van de gerapporteerde getuigenissen. Zoveel dat de lunch ertussen zat en er moeten analisten net als wij geweest zijn die de stand van de zon -nog beter, want lokale Panamezen- vergeleken met de gerapporteerde (als het onderzoek net als het onze álle NeX-tijden zou volgen, zou dat pas ~18:00 - met de zon recht achter Kris, waar ze nu juist inkeek en haar ogen moet fijnknijpen (waar hadden ze die zonnebrilletjes voor, vraag je je af?) om op de foto te komen) fototijden en dezelfde conclusie als wij getrokken moeten hebben: dit kán niet allebei waar zijn.
Durf er 10 kratten bier om te verwedden dat er geen levende ziel bij het NFI of waar dan ook zich bezig heeft gehouden met de stand van de zon en de schaduwen.
Het was stekker in de telefoon en uitlezen maar

quote:
Denk je dat Eileen, die op 2 april ~08:15 wist dat er iets niet goed zat en rond 19:30 aangifte ging doen met F. bij de Panamese politie die ze vermoedelijk pas voor de eerste keer in haar korte leven zag, tussendoor met haar baas, Ingrid L. gebeld heeft en zij liet haar volhouden; "zeg maar 13:10"? Laat ze maar puzzelen en totaal op de verkeerde plekken zoeken, in de veronderstelling dat ze niet een hele trail konden doen en dus in de buurt van Boquete geweest moeten zijn op dat late tijdstip?
Nee het was niet de 19 jarige Duitse stagiaire Eileen die hen zag vertrekken maar de Nederlandse masseuse Sigrid.
Het is te gek voor woorden dat deze dames niet zijn gehoord
[/quote]
pi_152553848
[quote]1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:17 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ _O_

Het is een must dat er eens goed onderzoek wordt gedaan naar de tijden van de telefoons en de fotocamera.
Van de fotocamera weten we i.i.g al dat ie op 2013 stond i.p.v 2014
pi_152553866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

ALLE instanties wierpen bij voorbaat al een misdrijf uit omdat ALLE partijen ervan uit gingen dat de oproepen en foto's door de meiden zijn gemaakt.
Ze hebben dus ALLEMAAL niet verder gekeken dan hun neus lang is laat staan gedegen onderzoek.gedaan.

[..]

Eens

[..]

Het moet niet gekker worden, nog een keer eens

[..]

Durf er 10 kratten bier om te verwedden dat er geen levende ziel bij het NFI of waar dan ook zich bezig heeft gehouden met de stand van de zon en de schaduwen.
Het was stekker in de telefoon en uitlezen maar

[..]

Nee het was niet de 19 jarige Duitse stagiaire Eileen die hen zag vertrekken maar de Nederlandse masseuse Sigrid.
Het is te gek voor woorden dat deze dames niet zijn gehoord
[/quote]
Ik verdubbel hem naar 20 kratten!
pi_152553870
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Misschien was het wel geen onbekende.

Waar heeft Lisanne dat gezegd? Ik heb dat even gemist.

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80

Vanaf 10:08 hoor je de moeder van Lisanne daarover spreken.
pi_152553962
30 kratten bier op:

Dus minstens 2 weken lang wist men in Nederland en al 4 weken lang wist men in Panama voor MH17 dat die fototijden drastisch afweken van de gerapporteerde getuigenissen. [...] dezelfde conclusie als wij getrokken moeten hebben: dit kán niet allebei waar zijn.

Ik heb nergens gezegd "alleen het NFI"...

GEEN van de betrokken partijen kon het bevatten, toch? NFI prutst maar wat, maar Panamezen die weten hoe de stand van de zon is om ~15:10-18:00 die bestaan ineens niet.

Er keken heel veel ogen meer dan onze amateur-zolderkamer-ogen naar deze zaak.

Net doen alsof wij "baanbrekend onderzoek" met zonnestralen en schaduwen hebben verricht, waar geen Panamese of Nederlandse speurhont opgekomen was, lijkt me wat zelfoverschattend. Wederom... -O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152554283
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:14 schreef El_Matador het volgende:
30 kratten bier op:

Dus minstens 2 weken lang wist men in Nederland en al 4 weken lang wist men in Panama voor MH17 dat die fototijden drastisch afweken van de gerapporteerde getuigenissen. [...] dezelfde conclusie als wij getrokken moeten hebben: dit kán niet allebei waar zijn.

Ik heb nergens gezegd "alleen het NFI"...

GEEN van de betrokken partijen kon het bevatten, toch? NFI prutst maar wat, maar Panamezen die weten hoe de stand van de zon is om ~15:10-18:00 die bestaan ineens niet.

Er keken heel veel ogen meer dan onze amateur-zolderkamer-ogen naar deze zaak.

Net doen alsof wij "baanbrekend onderzoek" met zonnestralen en schaduwen hebben verricht, waar geen Panamese of Nederlandse speurhont opgekomen was, lijkt me wat zelfoverschattend. Wederom... -O-
Ik denk dat de dagelijkse posters hier inderdaad meer kijk op de zaak hebben dan onderzoekers die:
overuren moeten draaien
door bezuinigingen zaken moeten laten liggen
een element behandelen, en niet de gehele zaak
moeten samenwerken met een buitenlands onderzoeksteam
geen binding voelen
werken in opdracht, niets meer en minder, mogen en kunnen doen.

Henk Bril weet echt niet welke foto # 509 is...
Pitti wist niet eens wanneer ze van Bocas naar Boquete gingen
en zo kunnen we wel doorgaan.
pi_152554360
Matador je maakt een ongelooflijk (begrijpelijke) denkfout.

Als in Nederland iemand wordt vermist en later dood wordt teruggevonden dan wordt er bij de politie een team samengesteld van wel 20 a 30 man.
Zij gaan dan gedegen onderzoek doen en lopen met hun vakkennis alles af.

Bij Kris en Lisanne is er nooit een team samengesteld.

In Panama riepen ze na de vondst van de spullen en resten; Ongeluk en sluiten.
(ze gingen niet eens langs de getuigen die klaarblijkelijk allemaal verkeerd zaten)

In Nederland kregen ze na een paar weken de telefoons ed en nadat ze het stekkertje erin hadden gedaan kwam Nederland tot de zelfde conclusie:ongeluk, zuinig om gegaan met de telefoons en gestorven.
Geen enkele reden om te onderzoeken of er een misdrijf had plaats gevonden.

De enige die onderzoek hebben geprobeerd te doen zijn:
1 de ouders
2 de oud rechercheurs
3 Wij Fokkers

De ouders konden natuurlijk weinig omdat zij de expertise misten (en waren aan het rouwen)
De oud-rechercheurs deden ook weinig omdat zij ook tegelijkertijd met -tig andere zaken bezig waren.
(Noorse jongen, vermiste Nederlander in Zuid-Afrika enz enz)

Er heeft vanuit de Nederlandse overheid niemand onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
Ook het NFI niet.
pi_152554607
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk dat de dagelijkse posters hier inderdaad meer kijk op de zaak hebben dan onderzoekers die:
overuren moeten draaien
door bezuinigingen zaken moeten laten liggen
een element behandelen, en niet de gehele zaak
moeten samenwerken met een buitenlands onderzoeksteam
geen binding voelen
werken in opdracht, niets meer en minder, mogen en kunnen doen.

Henk Bril weet echt niet welke foto # 509 is...
Pitti wist niet eens wanneer ze van Bocas naar Boquete gingen
en zo kunnen we wel doorgaan.
Peter keek naar de telefoonoproepen en zei "geen misdrijf" (maar wel raar dat er geen bericht is gemaakt)
Henk B heeft er een uurtje naar gekeken (maar wel raar dat er geen bericht is gemaakt)
De oud-rechercheurs weten denk ik niet eens dat je met een auto een stuk de Pianista op kan en de ouders geloven Frank die de val-plek niet eens heeft gevonden maar wel vindt dat de stenen wel lijken op de stenen van de foto
pi_152554608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef jackie12 het volgende:

Als in Nederland iemand wordt vermist en later dood wordt teruggevonden dan wordt er bij de politie een team samengesteld van wel 20 a 30 man.

(ze gingen niet eens langs de getuigen die klaarblijkelijk allemaal verkeerd zaten)

In Nederland kregen ze na een paar weken de telefoons ed en nadat ze het stekkertje erin hadden gedaan kwam Nederland tot de zelfde conclusie:ongeluk, zuinig om gegaan met de telefoons en gestorven.

1 de ouders
2 de oud rechercheurs
3 Wij Fokkers

De ouders konden natuurlijk weinig omdat zij de expertise misten (en waren aan het rouwen)
De oud-rechercheurs deden ook weinig omdat zij ook tegelijkertijd met -tig andere zaken bezig waren.

Er heeft vanuit de Nederlandse overheid niemand onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
Ook het NFI niet.

Jackie, het spijt me, maar jij maakt precies de denkfout hier.

Ik heb je dat al tig keer proberen uit te leggen:

Afwezigheid van bewijs, is geen bewijs van afwezigheid

Om te stellen wat jij doet: "Er heeft vanuit de Nederlandse overheid niemand onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf" moet jij een bird-eye kennis van de COMPLETE NEDERLANDSE OVERHEID hebben.

Vind je het nu echt heel vreemd dat ik betwijfel of jij dat hebt? :D

En belangrijker:

Je realiseert je niet dat niet alleen jij en ootje "zo hun contactjes hebben", maar ook de families F. en K. De oom van Martijn en Lisanne zat bij Pauw aan tafel, Peter R. de Vries heeft een blik geworpen, vele vrienden zullen ook om hulp gevraagd zijn, contacten via hun kerkgemeente, NvP, Panamese experts, gidsen, lokalen, geinteresseerden daar die nieuws volgen, etc. etc. etc. worden ook door de "rouwende families" ingeschakeld.

Veronderstellen dat zij "een beetje huilend op de bank zouden zitten als ware het hun dochters in de Barranco Franko" en wij, "noeste zwaar gekwalificeerde FOK!-experts een beter, completer en hoger resoluut beeld van het drama van de dames zouden hebben" vind ik ietwat, een klein tikkeltje, lichtelijk en in een bol ijs geslagen over het paard getilde bullshit. Met alle respect, uiteraard.

woensdag 13 mei 2015 @ 11:43:16 #61
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152554622
MeloD schreef:
quote:
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..
(Ik kan niet quoten op de ipad)
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_152554634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef jackie12 het volgende:

1 de ouders
2 de oud rechercheurs
3 Wij Fokkers

Ook het NFI niet.

Inderdaad!

Dat wij hier nu weggezet worden als fantasten en idioten, prima mag. Maar wel na gedegen onderzoek.

Wat hebben ze wel onderzocht en onderbouwd?
Ook het scenario rondom een misdrijf werd grondig nagelopen. „De geografische condities, de sociaal maatschappelijke condities en de technische feiten zoals uit het forensisch onderzoek naar voren zijn gekomen, maken een misdrijf in de vorm van een overval, zedenmisdrijf, gewelddelict of ontvoering zeer onwaarschijnlijk.”

Durven zij die aanname ook te doen als ze weten dat er 2 gewelddadige berovingen op toeristen zijn geweest in de periode kerst 2012-2013 hoog op dat zelfde pad?
pi_152554641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:43 schreef Domnivoor het volgende:
MeloD schreef:

[..]

Ik heb het over NA de vondst van de spullen en resten.
pi_152554651
quote:
MeloD schreef:

[..]

Ze liegt! Die lijkenpikster zit in het complot!

De politie heeft NOOIT een misdrijf voor ogen gehad, zelfs niet als tweede optie *zet snel NeX TV af...*

pi_152554775
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze liegt! Die lijkenpikster zit in het complot!

De politie heeft NOOIT een misdrijf voor ogen gehad, zelfs niet als tweede optie *zet snel NeX TV af...*
Zucht...

Tot de vondst van de spullen en resten hielden ze in Panama er zelfs rekening mee dat de meiden : in afgesloten huizen" konden zitten.
Na de vondst was het zowel voor Panama als voor Nederland een fatale verdwaling/ongeluk met de dood als triest einde
pi_152554796
quote:
MeloD schreef:

[..]

En wat had ze toen gezegd? Mata zegt dat het niet kan dus dan is het niet zo?
pi_152554842
Naar mijn weten is MeloD gehoord voordat de spullen en resten waren gevonden.

Misschien dat MeloD daar zelf een antwoord op kan geven?
pi_152554856
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:48 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zucht...

Tot de vondst van de spullen en resten hielden ze in Panama er zelfs rekening mee dat de meiden : in afgesloten huizen" konden zitten.
Na de vondst was het zowel voor Panama als voor Nederland een fatale verdwaling/ongeluk met de dood als triest einde
Inderdaad, de woorden van de hooggeprezen gids die de vermissing constateerde, onderzocht, aanstuurde en regisseerde van begin tot het laatst gevonden botje.
Maar mata zegt dat dat normaal is dus dan is dat zo.
pi_152554878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:48 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zucht...

Die Nex-video (waar letterlijk de politie daarover aan het woord komt :') ) is van VOOR de vondst van de rugzak. Dus de oude tijdlijn die iedereen voor ogen had.

Levensgroot was dan ook de verbazing over de drastisch afwijkende échte tijd. Met heel duidelijk ander licht dat op de zaak geworpen werd (pun intended) en anders achter knijpende Kris had gestaan...

pi_152554924
quote:
18s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die Nex-video (waar letterlijk de politie daarover aan het woord komt :') ) is van VOOR de vondst van de rugzak. Dus de oude tijdlijn die iedereen voor ogen had.

Levensgroot was dan ook de verbazing over de drastisch afwijkende échte tijd. Met heel duidelijk ander licht dat op de zaak geworpen werd (pun intended) en anders achter knijpende Kris had gestaan...
En wat zegt de politie daar?
pi_152554965
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, de woorden van de hooggeprezen gids die de vermissing constateerde, onderzocht, aanstuurde en regisseerde van begin tot het laatst gevonden botje.
Maar mata zegt dat dat normaal is dus dan is dat zo.
Nee, dat is niet "normaal". Dat is zelfs statistisch afwijkend en redelijk verdacht. Maar kan het ook uitstekend zoekwerk zijn? Wil zo'n man alles op het spel zetten én heeft hij de macht om die structuren daar in zijn voordeel te laten werken? De families misleiden die met hem op pad gingen?

Bekijk die man nou es op video. Is dat een of andere leugenachtige psychopaat? Welnee. Richt je pijlen op wat nuttigers; de complotlijn Rapa Nui zeg maar.

Maar maak er dan iets over hard, zo hard als het graniet waar Kris en Lisanne in gevangen zaten...

pi_152555033
quote:
18s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat is niet "normaal". Dat is zelfs statistisch afwijkend en redelijk verdacht. Maar kan het ook uitstekend zoekwerk zijn? Wil zo'n man alles op het spel zetten én heeft hij de macht om die structuren daar in zijn voordeel te laten werken? De families misleiden die met hem op pad gingen?

Bekijk die man nou es op video. Is dat een of andere leugenachtige psychopaat? Welnee. Richt je pijlen op wat nuttigers; de complotlijn Rapa Nui zeg maar.

Maar maak er dan iets over hard, zo hard als het graniet waar Kris en Lisanne in gevangen zaten...
Er is nog steeds geen mens op de wereld die aan de buitenkant kan zien of iemand een psychopaat is, knap dat jij dat dan wel kan. Daarnaast is het woord psychopaat hier door jou in het leven geroepen en door niemand anders.
pi_152555097
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En wat zegt de politie daar?
Dat een misdrijf hun tweede optie is en ze daar onderzoek naar doen.

Nu, verwachten dat het in Panama allemaal net zo vlotjes loopt als in Nederland is waanzin voor een vergelijking 1e wereld-2e wereld.
Maar, en dat is een punt dat Miss Escobar, bekend met de Latijns-Amerikaanse cultuur me ook benadrukte; men loopt altijd 2 stappen harder voor buitenlanders. En met name kwetsbare en aantrekkelijke.

Dat dat niet gedaan is, is prutswerk, dat is waar. Maar niet ALLES. Het is niet zwart-wit.

Dat er geen DNA, vingerafdrukken (moet je hier zelfs als je geld wil wisselen!) en behoorlijke ondervragingen lijken te zijn afgenomen, kunnen wij ook niks meer aan doen.

Hardmaken dat iedereen om de tuin is geleid en men dichtbij het onderzoek de misdrijfolifant in de kamer niet heeft opgemerkt, is vrijwel onmogelijk.

De historie van feiten die naar buiten kwamen deed dat ook niet:

- de haarfoto van Kris op 8 april toont niet aan dat ze "op dag 1 vermoord/gedood/omgekomen waren"

Een bekentenis, minder dan dat kun je niet op hopen, denk ik. Je jaagt spoken na en mist de echte -natuurlijke- gevaren.

pi_152555121
quote:
18s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:55 schreef El_Matador het volgende:

Bekijk die man nou es op video. Is dat een of andere leugenachtige psychopaat? Welnee.
Door te denken dat je aan iemand zijn gezicht kunt zien of iemand wel of niet spoort moet je zelf wel erg wereldvreemd zijn.
Deze opmerking verklaard in ieder geval een hoop over je
pi_152555141
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er is nog steeds geen mens op de wereld die aan de buitenkant kan zien of iemand een psychopaat is, knap dat jij dat dan wel kan. Daarnaast is het woord psychopaat hier door jou in het leven geroepen en door niemand anders.
Jij vindt een potje staan liegen, mensen manipuleren en nepvondsten doen geen teken van psychopathie??

-O-

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')