Die tuinen zijn al een tijdje gesloten, ik meen zelfs vanaf maart 2014, mevrouw was overleden en zoonlief wilde geen vreemd volk meer in de tuin.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:52 schreef doorgaan het volgende:
Villa Marita interesseert mij omdat het ook :
- als hostel door Hablaya wordt genoemd
Het ligt dichtbij een Park: in de video van de Nederlandse vrouw en haar Amerikaanse echtgenoot
werd gezegd dat K&L naar de tuinen wilden.
een Mogelijkheid:
- In Villa Marita verbleven cursisten van een van de taalschools (na te gaan).
Plan zou kunnen zijn om samen een tuin en Pianistapad te doen.
Ik zoek mijn links. Was nog niet klaar. Dus kom er op terug.
Klopt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Die tuinen zijn al een tijdje gesloten, ik meen zelfs vanaf maart 2014, mevrouw was overleden en zoonlief wilde geen vreemd volk meer in de tuin.
kijk als ze bij die villa gezien zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:52 schreef doorgaan het volgende:
Villa Marita interesseert mij omdat het ook :
- als hostel door Hablaya wordt genoemd
Het ligt dichtbij een Park: in de video van de Nederlandse vrouw en haar Amerikaanse echtgenoot
werd gezegd dat K&L naar de tuinen wilden.
een Mogelijkheid:
- In Villa Marita verbleven cursisten van een van de taalschools (na te gaan).
Plan zou kunnen zijn om samen een tuin en Pianistapad te doen.
Ik zoek mijn links. Was nog niet klaar. Dus kom er op terug.
Duidelijk omschreven.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:16 schreef RapaNui het volgende:
quote Mata: Ik vind het politie-onderzoek wel een hardere aanwijzing dan een op tv getoond lijstje.
[..]
De fout van 13.10 laat toch juist zien dat het politie-onderzoek tekort schoot?
En toen eenmaal de discrepantie tussen 13.10 en de fotodata aan het licht kwam is er niets mee gedaan?!
Mijn indruk is nog steeds dat iemand 1 april 13.10 heeft verzonnen. En andere iemanden hebben hun getuigenis daarop afgestemd.
Heb ik trouwens iets gemist ivm datum 10 mei? Bedoel je NLse vakantiegangers horen? Of bedoel je het NFI onderzoek in juni?
Hoe ver zit dat Park ervandaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:05 schreef StaceySinger het volgende:
kijk als ze bij die villa gezien zijn
hoe kwamen ze daar dan ?
is op zich geen logische route naar P pad _ want is een doodlopende weg
de kortste route (lopend) vanuit Boquete is rechts om via Jaramillo en Palo Alto
Om die WIFIconnectie?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:01 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Klopt.
Het gaat mij om: EL Parque José Domingo.
Nee mij gaat het meer om dat iemand zei dat ze een TUIN wilden bezoeken. Ik zit te kijken welkequote:
Ah, oke!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:21 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Nee mij gaat het meer om dat iemand zei dat ze een TUIN wilden bezoeken. Ik zit te kijken welke
er in aanmerking kunnen komen en welke bij de route van de getuigen passen.
Daar kan nog eens nagevraagd worden of ze de meiden gezien hebben. (antwoorden krijgen is een tweede als ze er al waren).
achter die villa liggen de Boquete flower gardens,quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:21 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Nee mij gaat het meer om dat iemand zei dat ze een TUIN wilden bezoeken. Ik zit te kijken welke
er in aanmerking kunnen komen en welke bij de route van de getuigen passen.
Daar kan nog eens nagevraagd worden of ze de meiden gezien hebben. (antwoorden krijgen is een tweede als ze er al waren).
ja, die tuinen zou ik willen rondvragen. Iemand heeft dat onderwerp met ze besproken, anders zou die Nederlandse vrouw op de video dit niet genoemd hebben. Is ook echt iets voor meisjes om te bezoeken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:25 schreef StaceySinger het volgende:
achter die villa liggen de Boquete flower gardens,
Juist, het waren "voorzichtige meiden".quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:17 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Hoe ver zit dat Park ervandaan.
Misschien gingen ze daar jongelui ophalen van de taalschool.
ALs het K&L niet waren, dan waren het degenen die op hen lijken.
(In elk geval is na te gaan of van de school daar in Villa Marita jongelui sliepen)
Mata: Ik houd alle scenario's open, ongeacht mijn droom van een val (dat was maar 1 persoon trouwens). Al de getuigenissen houd ik graag in mijn achterhoofd. Deze van Villa Marita was mij in elk geval ontglipt. Stel er komen er meer...dan is er misschien wel uiteindelijk een puzzel te leggen.
Via via...informatie ...adviezen van anderen...zijn K&L ergens beland. De foto's zeggen Pianista Pad..hoe ver ze gelopen hebben en voor hoeveel dagen en of ze alleen waren; we weten gewoon niets zeker.
Ik geef geen waardeoordeel aan welke getuigenis ook. Maar noteer hem wel.
Geen enkel scenario wil ik uitsluiten. Het is geen welles nietes spelletje of wat het meest logisch is.
Er is iets gebeurd. Het waren "voorzichtige meiden", zelfs Directie van de taalschool viel dat op. Dat zijn ook dingen die meewegen, in het scenario bepalen en wat het meest waarschijnlijk is.
Dan is een logische conclusie dat velen - en ik neig daar ook naar - zeggen ze waren onder begeleiding. Het kan...het kan ook tijdelijk zijn geweest...kortom: het kan alle kanten op.
Ze wilden naar de watervallen, ik weet niet of ze die boekt hadden. Ze hebben wel tot in den treuren hun reis voorbereid en uitgestippeld.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:26 schreef jackie12 het volgende:
De ouders zeiden overigens in eerste instantie (op 5 april) dat ze niet alleen op woensdag (aardbeien/koffie) en zaterdag (vulkaan Baru) zouden doen maar ook voor de donderdag een excursie hadden geboekt
En ook nog even een tuin bezoeken? Zo'n Amerikaans trutten tuintje? Een mooie siertuin, nou vooruit, ze waren niet met hun ouders op stap. Als ze zich verveelden hadden ze ook naar de markt kunnen gaan. Tenzij een van de twee lid was van de plaatselijke dahlia-vereniging, dan heb ik niets gezegd. Opvang voor de dieren is interessanter, luiaards aaien.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:44 schreef gynaika het volgende:
[..]
Juist, het waren "voorzichtige meiden".
We kunnen rustig aannemen dat de meiden niet moederziel alleen die Pianista Trail zijn gaan bewandelen/beklimmen. Zij vertoefden nog maar sinds heel kort in Boquete en alles is nieuw. Zij waren erop ingesteld om daar vrijwilligerswerk te gaan doen, dat gaat niet door en dan zomaar in het wilde weg samen de jungle ingaan? Maakt men mij niet wijs.
Met het politie-onderzoek dat ik aanhaalde bedoelde ik het Nederlandse politie-onderzoek.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:16 schreef RapaNui het volgende:
quote Mata: Ik vind het politie-onderzoek wel een hardere aanwijzing dan een op tv getoond lijstje.
[..]
De fout van 13.10 laat toch juist zien dat het politie-onderzoek tekort schoot?
Intern sowieso. Het is zo'n enorme misser in de hele chain of events geweest van 2-15 april (de zoektochten) dat het niet anders kan of dat is intern uitgebreid besproken, tegen het licht gehouden etc.quote:En toen eenmaal de discrepantie tussen 13.10 en de fotodata aan het licht kwam is er niets mee gedaan?!
Verzónnen? Echt zomaar uit de lucht geplukt en genoemd? Echt opzettelijk (verzinnen is een opzettelijke actie, vergissen is wat anders maar zo zwaar hoogst onwaarschijnlijk) bedenken van een tijd en die aan iedereen doorgeven?quote:Mijn indruk is nog steeds dat iemand 1 april 13.10 heeft verzonnen. En andere iemanden hebben hun getuigenis daarop afgestemd.
Het was 8 mei, zie deze link van zo'n 2 maanden terug:quote:Heb ik trouwens iets gemist ivm datum 10 mei? Bedoel je NLse vakantiegangers horen? Of bedoel je het NFI onderzoek in juni?
Misschien waren ze wel zo voorzichtig dat ze liever het aanbod van die enge, onbekende man om hun te weg te wijzen wel afsloegen. Lisanne wilde immers zelfs alleen een NLse masseuse.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:44 schreef gynaika het volgende:
[..]
Juist, het waren "voorzichtige meiden".
We kunnen rustig aannemen dat de meiden niet moederziel alleen die Pianista Trail zijn gaan bewandelen/beklimmen. Zij vertoefden nog maar sinds heel kort in Boquete en alles is nieuw. Zij waren erop ingesteld om daar vrijwilligerswerk te gaan doen, dat gaat niet door en dan zomaar in het wilde weg samen de jungle ingaan? Maakt men mij niet wijs.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 01:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met het politie-onderzoek dat ik aanhaalde bedoelde ik het Nederlandse politie-onderzoek.
Achteraf kun je stellen "dat het tekort schoot", maar na FvdG, het NFI, de Panamese politie, Peter R. de Vries en Sinaproc ook nog het Nederlandse politie-apparaat bij te schrijven op de lijst met "amateurtjes" (tegenover de zwaar ervaren en uiterst zorgvuldige FOK!kers) gaat wat ver...
Wat we wel kunnen concluderen is dat uit dat politie-onderzoek dat in Nederland gedaan is (zie onder) niet vast is komen te staan dat Kris en Lisanne al rond 10:30 op 1 april vertrokken waren:
- er is toen in mei niet over bericht - zegt op zich niks, maar is wel een punt
- de verbazing over de andere tijden was enorm - de nieuwsberichten en de reacties van de ouders op tv spraken boekdelen; "het bleek uit de analyse van de fototijden dat Kris en Lisanne al veel eerder op pad gingen"
- John van den H. heeft er na zijn bezoek aan Panama toen op tv (rond 28 mei) niets over gezegd
Dat betekent:
- dat er geen uitsluitsel was dat ze al zo vroeg vertrokken waren
- de opzoekacties op de computer op 31 maart al plaatsgevonden kunnen hebben
- als er naast op de kaart gekeken, in de map van de taalschool gekeken en in de hangmat gelegen op 1 april ook nog op de computer was gekeken, was dat tot maximaal ~10:30 geweest. Men heeft zich toen niet afgevraagd wat er tussen 10:30 en 13:10 (toen nog "het laatste moment van visuele getuigenis") met de meiden gebeurd is. Men wist het gewoon niet en kon dus niet stellen dat "uit onderzoek van de computergegevens zeer aannemelijk geworden is dat de dames al rond 10:30 vertrokken moeten zijn".
[..]
Intern sowieso. Het is zo'n enorme misser in de hele chain of events geweest van 2-15 april (de zoektochten) dat het niet anders kan of dat is intern uitgebreid besproken, tegen het licht gehouden etc.
De foto's werden ontdekt in een camera gevonden op 11 juni.
De foto's zijn bewezen gekopieerd op 17 juni.
Wanneer had het NFI die data in handen? Zeg begin juli.
Op 17 juli vond MH17 plaats en was alle NFI-aandacht begrijpelijkerwijs daarheen verschoven.
Dus minstens 2 weken lang wist men in Nederland en al 4 weken lang wist men in Panama voor MH17 dat die fototijden drastisch afweken van de gerapporteerde getuigenissen. Zoveel dat de lunch ertussen zat en er moeten analisten net als wij geweest zijn die de stand van de zon -nog beter, want lokale Panamezen- vergeleken met de gerapporteerde (als het onderzoek net als het onze álle NeX-tijden zou volgen, zou dat pas ~18:00 - met de zon recht achter Kris, waar ze nu juist inkeek en haar ogen moet fijnknijpen (waar hadden ze die zonnebrilletjes voor, vraag je je af?) om op de foto te komen) fototijden en dezelfde conclusie als wij getrokken moeten hebben: dit kán niet allebei waar zijn.
[..]
Verzónnen? Echt zomaar uit de lucht geplukt en genoemd? Echt opzettelijk (verzinnen is een opzettelijke actie, vergissen is wat anders maar zo zwaar hoogst onwaarschijnlijk) bedenken van een tijd en die aan iedereen doorgeven?
Zelfs op laten nemen in een politierapport van een land waar je niet lang woont, de taal slecht spreekt en al dan niet op slechte wijze door je werkgever gemanaged wordt? Een meisje van 19 dat een tijd van de belangrijkste cruciaalste getuigenis van deze hele zaak verzint?
Hoe kan je dat hardmaken? Of wie zit er dán achter?
Denk je dat Eileen, die op 2 april ~08:15 wist dat er iets niet goed zat en rond 19:30 aangifte ging doen met F. bij de Panamese politie die ze vermoedelijk pas voor de eerste keer in haar korte leven zag, tussendoor met haar baas, Ingrid L. gebeld heeft en zij liet haar volhouden; "zeg maar 13:10"? Laat ze maar puzzelen en totaal op de verkeerde plekken zoeken, in de veronderstelling dat ze niet een hele trail konden doen en dus in de buurt van Boquete geweest moeten zijn op dat late tijdstip?
Ik denk nu terug aan mijn laatste 2 hikes, professioneler opgesteld maar ook hoe mijn maat en ik het aanpakten en jij, die een veel pittiger hike en mooier verhaal hebt -wij hebben prachtig bijgepraat op een rustige afdaling van 6,5 uur over de weg en onze welbekende melige creatieve intelligente humor op de loop gelaten bij een pittige klim en verraderlijke afdaling op slecht schoeisel- denkt daar ook aan.
Stel je nu voor dat jij en je reisgenoten vermist waren geraakt, denk je dan in alle eerlijkheid dat iemand die jullie ervoor gezien hebben een tijd compleet gaat verzinnen??
[..]
Het was 8 mei, zie deze link van zo'n 2 maanden terug:
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #175 - taxichauffeur verdronken(?)
Misschien was het wel geen onbekende.quote:Op woensdag 13 mei 2015 04:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien waren ze wel zo voorzichtig dat ze liever het aanbod van die enge, onbekende man om hun te weg te wijzen wel afsloegen. Lisanne wilde immers zelfs alleen een NLse masseuse.
"Lopende discussies onderbreken"?? Wie denk je wel niet dat je bent?quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..], er is geen gedegen onderzoek gedaan naar een mogelijk misdrijf, dat zeggen de ouders van Kris en dat is voor mij voldoende. Iedereen die hier jij hierboven beschrijft, is hier op het topic door jouw zwart en belachelijk gemaakt en nu zijn ze de "experts"?
![]()
En dat geneuzel over je hikes... Who cares? Open een matatopic, of koop een dagboek.
En probeer niet steeds de lopende discussies te onderbreken,
Open ergens anders een topic over je wandel avonturen,maar val ons er niet mee lastig.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Lopende discussies onderbreken"?? Wie denk je wel niet dat je bent?
Ik ben met RapaNui in discussie, houd jij je maar lekker bij je gelaster naar alle "amateurtjes" in jouw oogje, katootje.
Ik schrijf over mijn hikes wat ik wil, jammer voor je.
Ik ben daar enige maanden terug eens ingedoken: zo een Canon camera komt "af fabriek" met als instelling de standaard UTC tijd. En daarbij wordt geen rekening gehouden met plus een uur zomertijd ingang, of min een uur wintertijd. De meeste consumenten veranderen zelf niets aan de standaard UTC camera tijden. Mijn inschatting is dat de meiden hier ook niet echt mee bezig zijn geweest (wie wel?).quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:13 schreef Physsic het volgende:
Is er eigenlijk een scenario denkbaar, zonder allerlei extreme aanpassingen, dat de tijd van 13:10 wel ongeveer klopt? Dat bijvoorbeeld de systemtijd van de camera er 2uur (en 1 jaar) naast zat.
Welke feiten of aannames wijzen nog meer op dat ze om 13:00 op de mirador stonden?
Dank voor je respons, ik weet nu op welk politie-onderzoek je doelde.quote:Op woensdag 13 mei 2015 01:14 schreef El_Matador het volgende:
Verzónnen? Echt zomaar uit de lucht geplukt en genoemd? Echt opzettelijk (verzinnen is een opzettelijke actie, vergissen is wat anders maar zo zwaar hoogst onwaarschijnlijk) bedenken van een tijd en die aan iedereen doorgeven?
Zelfs op laten nemen in een politierapport van een land waar je niet lang woont, de taal slecht spreekt en al dan niet op slechte wijze door je werkgever gemanaged wordt? Een meisje van 19 dat een tijd van de belangrijkste cruciaalste getuigenis van deze hele zaak verzint?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |