abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152558630
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:17 schreef Poekje01 het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:47 schreef Perico het volgende:

Dank Poekje en Perico voor jullie posts over UTC.

Als ik het UTC-systeem goed heb begrepen, dan is het een methode om de astronomische tijd te meten.

Het astronomische tijdsverschil tussen Japan en Panama zou zijn:
- in de NLse winter 9+6=15
- in de NLse zomer 8+7=15 (blijft dus gelijk)
's Zomers komt er een uur bij tov Panama, maar gaat er een uur af tov van Japan, omdat Japan niet aan zomertijd doet.

De tijden volgens GMT/CET en de zomer -en wintertijden in NL beschrijf ik gemakshalve als afgesproken tijden en kunnen afwijken (wijken af) van UTC.

Als ik het goed heb, had de Canon van de meiden als tijdsinstelling, de NLse (zomer of winter?) tijd. Op basis hiervan hoef je geen rekening te houden met UTC tijd bij het berekenen van tijdstip vd foto's. De UTC doet er eigenlijk helemaal niet toe. (Toch?)

Het is interessant om te weten hoe het komt dat het UTC programma van adobe, toch een tijdsverschil toont van 5 uur. Zoals Perico stelt, is misschien ergens een geografische indicatie opgepikt.
Interessant, omdat deze Canon niet over GPS functie beschikt.
pi_152558704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben blijkbaar wat anders in denken dan anderen, ik had mijn mond wel opengetrokken als mijn verklaring waar ik 100% zeker van ben, in twijfel wordt getrokken.
Hier zeg je wat!!!!!
Geen enkel protest?!? Dit is wmb ook een aanwijzing voor een verzonnen tijd.
pi_152558817
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef jackie12 het volgende:
Matador je maakt een ongelooflijk (begrijpelijke) denkfout.

Als in Nederland iemand wordt vermist en later dood wordt teruggevonden dan wordt er bij de politie een team samengesteld van wel 20 a 30 man.
Zij gaan dan gedegen onderzoek doen en lopen met hun vakkennis alles af.

Bij Kris en Lisanne is er nooit een team samengesteld.

In Panama riepen ze na de vondst van de spullen en resten; Ongeluk en sluiten.
(ze gingen niet eens langs de getuigen die klaarblijkelijk allemaal verkeerd zaten)

In Nederland kregen ze na een paar weken de telefoons ed en nadat ze het stekkertje erin hadden gedaan kwam Nederland tot de zelfde conclusie:ongeluk, zuinig om gegaan met de telefoons en gestorven.
Geen enkele reden om te onderzoeken of er een misdrijf had plaats gevonden.

De enige die onderzoek hebben geprobeerd te doen zijn:
1 de ouders
2 de oud rechercheurs
3 Wij Fokkers

De ouders konden natuurlijk weinig omdat zij de expertise misten (en waren aan het rouwen)
De oud-rechercheurs deden ook weinig omdat zij ook tegelijkertijd met -tig andere zaken bezig waren.
(Noorse jongen, vermiste Nederlander in Zuid-Afrika enz enz)

Er heeft vanuit de Nederlandse overheid niemand onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
Ook het NFI niet.

Panama had een team van 15 (?) man.
Dat Nederland niet meteen alles kan doen lijkt me niet zo vreemd. Panama heeft hun eerste aangeboden hulp afgewezen en verder kan de politie weinig op andere bodem, zonder iets van overleg.
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:30:25 #104
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152559173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:17 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hier zeg je wat!!!!!
Geen enkel protest?!? Dit is wmb ook een aanwijzing voor een verzonnen tijd.
Ik ben aardig serieus, de naam van IL is in alle kranten gezet met de tijd 13:00, toen vertrokken ze van de taalschool.
En we hebben het niet over 2 getuigen, nee veel meer. Klopt toch niet?

De misdaadverslaggevers hadden hem toen ook goed laten liggen, hoe kan dit onopgemerkt zijn gebleven? Bij het NFI, daar hebben straks een stevig gesprek met Mata over gehad, maar ook de media? Die leven hier toch van? Niet een elke journalist een microfoon onder de neus van Henk Bril Pitti of Ingrid L van hoe zit dat?

Hoe frustrerend moet dit zijn voor nabestaanden.

Dat hele onderzoek is een triest circus en 2 grote verliezers: de familie Froon en de familie Kremers.
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:32:19 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152559230
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat Nederland niet meteen alles kan doen lijkt me niet zo vreemd. Panama heeft hun eerste aangeboden hulp afgewezen en verder kan de politie weinig op andere bodem, zonder iets van overleg.
Nederland had veel meer vragen kunnen stellen:
is het niet voor Kris en Lisanne dan wel voor alle toekomstige meiden die daar een fijne vakantie willen hebben,

Maar dat kunnen ze nog steeds, vragen stellen en antwoorden krijgen.
pi_152559532
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar dat kunnen ze nog steeds, vragen stellen en antwoorden krijgen.
Het enige dat nog moet gebeuren is een hek plaatsen voor de gevaarlijke verborgen afgrond en een bord Cuidado! Caution! Achtung!
pi_152559545
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Tijdens de verdwijning wisten ze in Panama al dat de kans erg klein was dat de meiden verdwaald waren.
Hier op FOK wisten ze het echter beter en is hier 8 maanden met grote stelligheid geroepen dat ze dat wel waren.

Tijdens de verdwijning hield men er in Panama en de autoriteiten in NL al rekening mee dat de meiden door een misdrijf waren verdwenen.

Echter, na de vondst is men in beide landen snel tot de conclusie gekomen dat ze door een ongeluk om het leven waren gekomen omdat men er vanuit ging dat zowel de foto's als de oproepen waren gedaan door de meiden zelf.
En als je dat als feit neemt en ook als feit neemt dat de cameratijden kloppen en de verkeerde getuigen niet naloopt waarom ze verkeerd zaten en een geloofwaardige tijdlijn achterwege laat dan is dat idd een makkelijk gemaakte conclusie.
Tel daarboven op de valplek van Frank die nooit aangewezen is en je begrijpt dat velen hier grote bedenkingen hebben bij de gemaakte conclusies.

Er heeft na de vondst NIEMAND onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
(behalve wij hier)
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:46:53 #108
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152559675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Tijdens de verdwijning wisten ze in Panama al dat de kans erg klein was dat de meiden verdwaald waren.
Hier op FOK wisten ze het echter beter en is hier 8 maanden met grote stelligheid geroepen dat ze dat wel waren.

Tijdens de verdwijning hield men er in Panama en de autoriteiten in NL al rekening mee dat de meiden door een misdrijf waren verdwenen.

Echter, na de vondst is men in beide landen snel tot de conclusie gekomen dat ze door een ongeluk om het leven waren gekomen omdat men er vanuit ging dat zowel de foto's als de oproepen waren gedaan door de meiden zelf.
En als je dat als feit neemt en ook als feit neemt dat de cameratijden kloppen en de verkeerde getuigen niet naloopt waarom ze verkeerd zaten en een geloofwaardige tijdlijn achterwege laat dan is dat idd een makkelijk gemaakte conclusie.
Tel daarboven op de valplek van Frank die nooit aangewezen is en je begrijpt dat velen hier grote bedenkingen hebben bij de gemaakte conclusies.

Er heeft na de vondst NIEMAND onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van een misdrijf.
(behalve wij hier)
Ja en tot voor de laatste zoektocht HK

Want het is er zo veilig...
pi_152559770
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben aardig serieus
Ik ook. Je slaat de spijker op zn kop met deze opmerking.

Als ik de bron van 13.10 zou zijn geweest, dit vast had laten leggen op video, verklaringen had afgelegd, posters had laten drukken met die specifieke tijd erop, dan zou ik moord en brand roepen als de foto's een significant andere tijd zouden laten zien!
pi_152559880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:49 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik ben Perico niet maar volgens mij afgezien van de fotocamera geen bewijs dat ze daar om 13 uur (al) stonden.
Er zijn iig geen getuigen die hen op dat tijdstip naar boven hebben zien lopen.
Juist het tegenovergestelde. Iedereen zag ze veel later

Als je dit nog verder doortrekt en de camera zou bv 2 uur verkeerd staan (16 uur laatste foto ipv 14 uur) dan is de noodoproep ook sneller na de laatste foto en niet pas 2.45 uur later
Stel dus:

15:00 uur Mirador

16:00 uur Q1

Na 39 min. de eerste noodoproep.

Dan zou er zeer kort na Q1 iets hebben plaatsgevonden, wat wel aannemelijk is omdat er GELIJK al na Q1 geen normale foto’s meer zijn genomen.

En snel daarop de twee noodoproepen 16:39 en 16:51.

Dan wordt in ieder geval voor mij het verhaal logischer.
pi_152559960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:21 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Nee mij gaat het meer om dat iemand zei dat ze een TUIN wilden bezoeken. Ik zit te kijken welke
er in aanmerking kunnen komen en welke bij de route van de getuigen passen.
Daar kan nog eens nagevraagd worden of ze de meiden gezien hebben. (antwoorden krijgen is een tweede als ze er al waren).
Ja, vlgs mij 1 vd ouders.
Het werd niet als een vaststaand feit genoemd, maar meer als een evt. mogelijkheid ( zo heb ik het in mijn geheugen).
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:56:49 #112
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152559971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:53 schreef gynaika het volgende:

[..]

Stel dus:

Dan zou er zeer kort na Q1 iets hebben plaatsgevonden, wat wel aannemelijk is omdat er GELIJK al na Q1 geen normale foto’s meer zijn genomen.

Blijft raar, dat ze nog zo laat bij de q1 waren, dan waren ze toch niet voor 18:00 bij het restaurant? Ze hoeven wat mij betreft niet helemaal terug te zijn in het centrum van Boquete, maar zeker voor het donker in het restaurant Il Pianista.
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:59:35 #113
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152560047
Waar woont de familie van Osman? Iemand enig idee?
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:05:14 #114
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152560238
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het enige dat nog moet gebeuren is een hek plaatsen voor de gevaarlijke verborgen afgrond en een bord Cuidado! Caution! Achtung!
Staat die er nog steeds niet? Levensgevaarlijk,... trage jongens of geloven ze het zelf niet?
Misschien kunnen ze de kloof niet vinden.
pi_152560327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Blijft raar, dat ze nog zo laat bij de q1 waren, dan waren ze toch niet voor 18:00 bij het restaurant? Ze hoeven wat mij betreft niet helemaal terug te zijn in het centrum van Boquete, maar zeker voor het donker in het restaurant Il Pianista.
Ben het met je eens dat het dan over een vrij late hike gaat.

18:00 uur weer beneden bij het begin is natuurlijk vrij laat maar niet echt absurd. Het is dan nog niet donker.
pi_152560435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Misschien juist daarom de eerste oproep.
"Laten we terug gaan, anders zijn we niet terug voordat het donker wordt." ...
"Kwamen we nou daar vandaan, of daar vandaan?"
Drama, paniek, ellende, etc.
pi_152560781
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:17 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Ik ben daar enige maanden terug eens ingedoken: zo een Canon camera komt "af fabriek" met als instelling de standaard UTC tijd. En daarbij wordt geen rekening gehouden met plus een uur zomertijd ingang, of min een uur wintertijd. De meeste consumenten veranderen zelf niets aan de standaard UTC camera tijden. Mijn inschatting is dat de meiden hier ook niet echt mee bezig zijn geweest (wie wel?).

Toch speelt dat UTC tijdsinstellingsverschil imo. een wellicht verborgen rol.

Qua, ik noem het maar even onze alledaagse "huis-tuin-keukentijd":

citaat:

Tijdsverschil
In Panama is het zes uur vroeger, in de zomertijd zeven uur.

eind citaat.

bron: http://www.natgeotraveler.nl/artikel/reiswijzer-panama

Qua UTC tijd (camera dus) geldt formeel wat anders (net nog weer gekeken op die website:)
al zou je denken van niet. Kijk maar:

Huidige tijd in Panama

De huidige tijd in Panama is:

01:24:20 ....... (dus "gewoon" 7 uur verschil als je zo leest, red.)
Woensdag 13 Mei 2015
Het tijdsverschil van Panama met UTC
Het tijdsverschil met UTC en Panama is -0500. Op dit moment is er geen zomertijd van toepassing.

Tijdsinformatie voor Panama is
Huidig tijdsverschil: UTC -0500 uur
Zomertijd: 0 uur
Tijdzone afkorting: EST
Belangrijke plaatsen in Panama
Hieronder zie je de huidige tijd in belangrijke plaatsen in Panama.

- Panama 01:24
- San Miguelito 01:24
- Tocumen 01:24

bron: http://www.dewereldklok.nl/tijd/panama/

- 0500 dus (UTC wereldtijdverschil)

Ondanks een opgave van UTC -0500 is het tijdsverschil met onze "huis- tuin-en keukentijd" kloktijd gewoon 7 uur. Maar TOCH geeft die laatste website aan: UTC -0500 uur.

Mijn punt is dan: kan het zijn dat de Canon camera tijd (wellicht nog standaard ingesteld op UTC tijd)
door ons allen verkeerd wordt geinterpreteerd, en het in werkelijkheid 2 uur later (Panamese huis-tuin-en keukentijd) was? 13:10u UTC camera tijd op de mirador wordt dan huis-tuin-keuken tijd....15:10u!

Perico en wij allemaal kijken immers toch in de metadata van de ons bekende foto's naar de standaard (af fabriek) UTC tijd?

nog verwarrender:

De UTC tijd in Japan (waar de Canon fabriek staat) is hier te zien: http://www.dewereldklok.nl/tijd/japan/
9 uur verschil met Nederland. Tel daar het verschil met Panama bij op van 7 uur, en je gaat 16 uur terug in de huis-tuin-en keukentijd, in verhouding tot de UTC instelling van de camera.

Wellicht kan Perico hierin meer duidelijkheid verschaffen?

Dank je Poekje.

De aardbeving tijd is hier toen ook op aangepast.
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:42:49 #118
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152561428
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien juist daarom de eerste oproep.
"Laten we terug gaan, anders zijn we niet terug voordat het donker wordt." ...
"Kwamen we nou daar vandaan, of daar vandaan?"
Drama, paniek, ellende, etc.
Waar men het dan wel unaniem over eens is, is dat ze daar niet konden verdwalen om dat het een pad was. Na de Mirador hadden ze weer bereik gehad, dan stonden ze recht tegenover de vulkaan Baru vol zendmasten en hadden IMO contact kunnen maken met de taalschool, 911 of met Miriam.

edit: het eerste stuk terug was door de geul, daarna verder omhoog de CD op. Op de top zijn de telefoons niet meer aangeweest, ik durf niet te zeggen of de meiden daar wel zijn geweest.
pi_152561941
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Staat die er nog steeds niet? Levensgevaarlijk,... trage jongens of geloven ze het zelf niet?
Misschien kunnen ze de kloof niet vinden.
Dat je er af kunt donderen staat nu vrij duidelijk aangegeven bij het begin van het pad.
Zal wel niet voor niets zijn.
Make my day!
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:03:37 #120
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152562092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:58 schreef agter het volgende:

[..]

Dat je er af kunt donderen staat nu vrij duidelijk aangegeven bij het begin van het pad.
[ afbeelding ]
Ja, deze is bekend.
Maar op het pad, bij de "valplek" die niemand kent, staat daar nu een hekje?
pi_152562242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waar men het dan wel unaniem over eens is, is dat ze daar niet konden verdwalen om dat het een pad was. Na de Mirador hadden ze weer bereik gehad, dan stonden ze recht tegenover de vulkaan Baru vol zendmasten en hadden IMO contact kunnen maken met de taalschool, 911 of met Miriam.

edit: het eerste stuk terug was door de geul, daarna verder omhoog de CD op. Op de top zijn de telefoons niet meer aangeweest, ik durf niet te zeggen of de meiden daar wel zijn geweest.
Ik denk ook niet in eerste instantie dat zij weer op de Mirador zijn teruggekomen. Er is iets gebeurd, kort na het nemen van de foto’s bij Q1. De vraag blijft uiteraard, WAT is er dan gebeurd?

Omdat mijn gedachten steeds uitgaan naar derden door wie ze begeleid werden en verkeerde bedoelingen hadden, zou voor het maken van deze Pianista hike, de late tijd, zeg maar, goed gekozen zijn.
pi_152562289
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:58 schreef agter het volgende:

[..]

Staat niks op over geheime vangkooien waar je wel in maar niet meer uit kan. :N
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:15:38 #123
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152562499
Blijft bijzonder hoe dingen zomaar kunnen verdwijnen:

http://elsiglo.com/cronica-roja/chirica, hop weg..

Henry was vriend van Osman Valenzuela: http://elsiglo.com/cronica-roja/chirica
ik vond een helderziendenforum over deze zaak:

http://www.psychicsunitef(...)an-case-t744-10.html

hop, ook leeg
pi_152562547
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:53 schreef gynaika het volgende:

[..]

Stel dus:

In zekere zin heeft er een ijking plaatsgevonden van de fototijden, gebaseerd op het GSM bereik en geregistreerde data op de mobieltjes.

De foto's en tijden zouden in overeensremming zijn met de tijd waarop geen GSM bereik meer was. HK heeft dit geverifieerd en vastgelegd in AFK.

Maw: rond 1 uur 's middags op de mirador kan aardig kloppen. (Los van het 6 seconden verhaal, 2013 verhaal, 17 juni verhaal etc.) Want zo'n 40 minuten later hadden ze geen bereik meer.

(Mede hierdoor is UTC ook niet zo relevant.) (Denk ik.)
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:29:41 #125
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152562991
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Blijft bijzonder hoe dingen zomaar kunnen verdwijnen:

http://elsiglo.com/cronica-roja/chirica, hop weg..

Henry was vriend van Osman Valenzuela: http://elsiglo.com/cronica-roja/chirica
ik vond een helderziendenforum over deze zaak:

http://www.psychicsunitef(...)an-case-t744-10.html

hop, ook leeg

mmaar we hebben altijd fok nog:
[quote]0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:14 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof. Daarom is er af en toe aandacht gevraagd in deze forums voor die verdrinking en de dood van de jongen. Sommigen hier doen daar lacherig over, ik zou willen zeggen, lees even verder:

Mijn contact in Panama vond het zelf verdacht dat de meiden verdwenen op 1 april, en dat Osman (Piki) verdween op 4 april, en op 5 april dood werd aangetroffen in die rivier. Mijn contact zei verder dat Osman deel uitmaakte van een jeugdbende van 6 jongens. De rest is aangehouden geweest voor verhoor. 2 zaten langer vast, de een beschuldigde de ander: " hij heeft het gedaan" onduidelijk is daarbij of het om het doden van Osman ging, of de dood / verdwijning van de meisjes. De 2 konden zelf als persoon zo niet met technisch forensisch bewijs aan de verdwijning van K en L gelinked worden. De leider van het stel, volgens mijn contact, ja... nou komt het, was/is Henry, de zoon van de gids F.

Sja. Ik weet hier inmiddels een paar weken van, de persvoorlichter NvP en politie MN is op verzoek/met toestemming ook gelijk shiervan op de hoogte gebracht. De moeder van Osman wil blijkbaar niet met Enrique Arrocha praten.

Misschien snappen jullie nu mijn frustratie met het 'opgedrongen' verdwijningsscenario, waarin een aantal hier ook zo eenzijdig mee bezig zijn. De een volgens mij. omdat die eigenlijk I.L de eigenaresse van de taalschool is, de ander omdat dat de vriend daarvan is, die in C. woont, wat naast Panama ligt. Zij hebben zakelijke belangen in Panama, en een slecht lopend toerisme in "Murderville" zit niemand op te wachten.

Ook het feit dat er een insulinemeter op de trail is gevonden, en dat ik een link heb gepost waarin naar voren komt hoe je met de auto en daarna lopend bij de samenvloeing van de Changuinola en Culebra kan komen, wat Panamezen in dat filmpje doen, en je je dus kan voorstellen dat je dat ook kan doen om lichaamsdelen te dumpen wordt weggelachen.

Want een verdwijningsscenario "verdwijnt" 'makkelijker' uit eenieder zijn geheugen.
Kijk maar naar een vermissing als die van Alex Humphrey (Boquete, 2009):
wordt dat allemaal dan zo direct net hetzelfde met deze zaak van Kris en Lisanne?

Als Kris en Lisanne een ongeluk hebben gehad op de trail, of de verkeerde personen tegenkwamen (bv. drugsrunners, of de gang van Henry..) dan kunnen jullie zelf denk ik ook wel bedenken wat er met lastige getuigen moet gebeuren. Misschien was Osman het daar niet zo mee eens.

Ja, bewijs het allemaal maar eens. maar weet wel, ik ben benaderd met die gegevens over die Osman jongen, ik verzin dat niet zelf.
en het vervolg:
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:29 schreef Poekje01 het volgende:
Dan is er nog een ander scenario wat je kan bedenken. En dat komt omdat mijn contact met nog meer info kwam. Als de meiden op de CD waren met de jongens uit de gang, wist H. natuurlijk overal de weg. En zo kwamen ze waarschijnlijk zo snel boven op de CD, en terug van de tweede Quelebra terug naar boven op de CD, en terug naar het stadje op 1 april eind van de dag.

H. heeft volgens mijn zelfde contact in Panama een auto ongeluk gehad met de auto van gids F. Daarbij kwam een Indiaanse vrouw om. Ook daarvan is onduidelijk of Kris misschien in die auto zat, en zo daarbij haar pelvisbekken brak. Ook hiervan ga je je dan weer afvragen of de meiden als getuigen van de joyriding wellicht in die auto zaten, en dat ze daarom moesten verdwijnen.

De latino gemeenschap, waaruit mijn contact komt, zit zichzelf dit nu ook allemaal al weken af te vragen thuis.
en vervolgens:

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:23 schreef Poekje01 het volgende:
OK, ik heb (opnieuw) gebeld met Politie Midden Nederland, en bovenstaande zaken doorgegeven.
Ze gaan het intern bespreken, kijken of ze er wat mee kunnen.

Punt is namelijk dat als het Nederlands OM nog (langer) wacht met het doorsturen van de NFI bevindingen naar het Panamese OM, het Panamese OM daar op een gegeven moment gerechtigd is niets meer mee te doen. Want als het gaat om een 'normale' vermissingszaak, staat er daar een officiële onderzoekstermijn voor van 3 maanden. Dan is het budget voor de case op. Dus de kans, om nu nog aandacht te vragen voor (gezamenlijk onderzoek OM-OM naar) mogelijke criminele activiteiten, is nu. En dan heb ik het bv over de telefoon (bel-) gegevens van Osman. Er is gemeld dat die belgegevens In Panama inmiddels zijn vrijgegeven. Wat je je wellicht dan kan voorstellen zijn de volgende vragen:

- heeft Osman Valenzuela wel / niet telefonisch contact gehad met K&L?
- zijn zijn dood en die jeugdbende nu wel of niet te koppelen aan de verdwijning?
- is het OM in Panama in staat om Osman's telefoongegevens te laten 'verdwijnen' tbv het behoud
van toerisme?
- zouden ze dat doen?
- komen hier dan (eindelijk) echte feiten uit naar voren?
- of hebben we niets aan wat degene uit Panama mij hierover bericht heeft, en nog steeds over
bericht via de email

[ Bericht 13% gewijzigd door ootjekatootje op 13-05-2015 16:35:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')