Ja, mooi 3 uur over gedaan. Hopen op en 4,2quote:
Makkelijk manquote:Op maandag 11 mei 2015 17:08 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, mooi 3 uur over gedaan. Hopen op en 4,2
oh mij maakt het niet echt uit waar ik een examen hebquote:Op maandag 11 mei 2015 17:10 schreef Dagoduck het volgende:
De examenruimte voor mij is hetzelfde als waar ik het hele jaar al toetsen maak dus dat is wel chill.
Waarover zou je moeten klagen?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:09 schreef Rickertman96 het volgende:
http://www.examenklacht.nl/statistieken
VWO Nederlands staat op 202, ook ff klagen dan. Wat een slachting was het weer
Een puist in de nek van degene voor je.quote:
Waar kom je dan uit, tussen welk 2 cijfers?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:19 schreef Census het volgende:
Minimaal 35, Maximaal 40 punten hier.
Op reële wijze nagekeken - had alle antwoorden overgeschreven.
Ik hoop op 39ish punten als ik enigszins gematst wordt door de correctoren.
Aan het begin had ik echt zoiets van, WTF staat hier en wat moet ik doen help. Maar het ging steeds beter.quote:
5.2-7.2 bij 37pquote:Op maandag 11 mei 2015 17:20 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Waar kom je dan uit, tussen welk 2 cijfers?
Klinkt misschien kut nu maar altijd van het laagste uitgaan, kan het altijd mee vallen. Nooit zelf een norm gaan verzinnen.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:21 schreef Census het volgende:
[..]
5.2-7.2 bij 37p
Dus 6.2... zou ik best blij mee zijn
Dacht ik eerst ook, maar in de opdracht stond er niks over en in een latere opdracht wel.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:22 schreef Chaes het volgende:
Gvd, bij vraag 7 stond tegenwerping al ingevuld, Dacht dat je dat niet meer mocht gebruiken!!
Die norm zie ik voor Nl niet zo snel gebeuren. Zelfs het gemiddelde is al een norm die waarschijnlijk laag uitvalt, maar ik begrijp je puntquote:Op maandag 11 mei 2015 17:22 schreef daan1601 het volgende:
[..]
Klinkt misschien kut nu maar altijd van het laagste uitgaan, kan het altijd mee vallen. Nooit zelf een norm gaan verzinnen.
Ben vorig jaar best wel hard op mn bek gegaan met NL omdat ik van een norm van was uitgegaan, had mooi een 4,2quote:Op maandag 11 mei 2015 17:24 schreef Census het volgende:
[..]
Die norm zie ik voor Nl niet zo snel gebeuren. Zelfs het gemiddelde is al een norm die waarschijnlijk laag uitvalt, maar ik begrijp je punt.
De norm was vorig jaar 1,4?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:26 schreef daan1601 het volgende:
[..]
Ben vorig jaar best wel hard op mn bek gegaan met NL omdat ik van een norm van was uitgegaan, had mooi een 4,2
http://www.examenklacht.nl/quote:Op maandag 11 mei 2015 17:27 schreef RavioliPunch het volgende:
Waar kan je je 'cijfer' berekenen?
Ik had op scholieren gekeken maar voor eco bijvoorbeeld heb je bij 35 punten tussen de 5,4 en 7,4.. het een is een onvoldoende en het ander is best hoog.. hoe moet je daar naar kijken?
Examenklacht.nlquote:Op maandag 11 mei 2015 17:27 schreef RavioliPunch het volgende:
Waar kan je je 'cijfer' berekenen?
Ik had op scholieren gekeken maar voor eco bijvoorbeeld heb je bij 35 punten tussen de 5,4 en 7,4.. het een is een onvoldoende en het ander is best hoog.. hoe moet je daar naar kijken?
Ja oke, maar je verwachtte hoog te hebben.. zat je te denken aan een N-term van 2,0+ :'Dquote:Op maandag 11 mei 2015 17:28 schreef daan1601 het volgende:
[..]
Ja ik had mn dag niet en ik was gewoon slecht in die examens van NLBen gewoon geslaagd hoor
Oke en de norm ligt aan hoe de toets gemaakt is? want ging volgens de meesten bij mij op school niet zo goedquote:
Dat zeg ik toch niet?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:29 schreef Census het volgende:
[..]
Ja oke, maar je verwachtte hoog te hebben.. zat je te denken aan een N-term van 2,0+ :'D
Een school zegt niet zo heel veel, maar inderdaad t ligt eraan hoe goed ie wordt gemaakt.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:29 schreef RavioliPunch het volgende:
[..]
Oke en de norm ligt aan hoe de toets gemaakt is? want ging volgens de meesten bij mij op school niet zo goed
Die N term wordt gebaseerd op de moeilijkheid van de toetsquote:Op maandag 11 mei 2015 17:29 schreef RavioliPunch het volgende:
[..]
Oke en de norm ligt aan hoe de toets gemaakt is? want ging volgens de meesten bij mij op school niet zo goed
quote:
quote:Op maandag 11 mei 2015 17:26 schreef daan1601 het volgende:
[..]
Ben vorig jaar best wel hard op mn bek gegaan met NL omdat ik van een norm van was uitgegaan, had mooi een 4,2
baasquote:Op maandag 11 mei 2015 17:31 schreef Chaes het volgende:
Op basis van een N-term van 1,0 heb ik denk ik tussen de 6,0 en de 6,5..
zal toch niet zo heel veel verschil zitten tussen scholen, vooral in het algemeen?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:30 schreef Census het volgende:
[..]
Een school zegt niet zo heel veel, maar inderdaad t ligt eraan hoe goed ie wordt gemaakt.
reactie van scholieren moet daarop een klein antwoord kunnen gevenquote:Op maandag 11 mei 2015 17:30 schreef daan1601 het volgende:
[..]
Die N term wordt gebaseerd op de moeilijkheid van de toets
0,5 - Cito gaat naaienquote:Op maandag 11 mei 2015 17:33 schreef Chaes het volgende:
Wat gokken jullie, puur op jullie eigen ervaringen gebaseerd, dat de N-term zal zijn?
Niet als je weet dat ik naar een 7,5+ streefde. Dat zou goed te doen zijn geweest als het examen van hetzelfde niveau was als de eerdere examens.quote:
Heb tot nu toe nog geen mensen gehoord die 20 punten ofzo hadden, dus ik vrees laag.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:33 schreef Chaes het volgende:
Wat gokken jullie, puur op jullie eigen ervaringen gebaseerd, dat de N-term zal zijn?
Ik vond m juist chill.quote:
Tot nu toe zegt iedereen die ik ken dat ze hem makkelijk vonden...quote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Chaes het volgende:
[..]
Denk je? Vorige normeringen waren rond de 1,3 of 1.4. Daarvoor 1x 0,9..
Oh ach ja tenminste voldoende. Kan herkansen als je andere cijfers dat toelaten.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:34 schreef Chaes het volgende:
[..]
Niet als je weet dat ik naar een 7,5+ streefde. Dat zou goed te doen zijn geweest als het examen van hetzelfde niveau was als de eerdere examens.
Ja maar het examenprogramma was toen ook anders. Dit jaar is het nieuw dus beetje moeilijk om in te schatten. Ik hoop op 1 of hoger uiteraard, maar ze nakken vast welquote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Chaes het volgende:
[..]
Denk je? Vorige normeringen waren rond de 1,3 of 1.4. Daarvoor 1x 0,9..
Hier dus niet, op school wat rond gevraagd en vele vonden het pittig, ook op social media zie ik veel negatieve reacties.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Census het volgende:
[..]
Tot nu toe zegt iedereen die ik ken dat ze hem makkelijk vonden...
Ja maar ik haalde voor al die examens juist wel goedquote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ja maar het examenprogramma was toen ook anders. Dit jaar is het nieuw dus beetje moeilijk om in te schatten. Ik hoop op 1 of hoger uiteraard, maar ze nakken vast wel
Idd had ik ook + ik was er minder lang voor bezigquote:Op maandag 11 mei 2015 17:38 schreef Chaes het volgende:
[..]
Ja maar ik haalde voor al die examens juist wel goed
Ik heb precies hetzelfde! Volgens mijn nakijken 41 punten maar bij open vragen is dat natuurlijk nog redelijk subjectief (jij legt sneller de verbanden tussen jouw antwoord en het goede antwoord). Verder vond ik de koffie niet te zuipen, hij smaakte naar drop.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:39 schreef Gilan het volgende:
Denk zo'n 40 of 41 punten gehaald bij Nederlands, maar weet niet meer precies wat mijn antwoorden zijn dus kan een paar puntjes verschillen. Is dus wel een voldoende denk ik
Oh en op de vraag waarom ik een kwartiertje koffie heb zitten drinken. Ik was klaar met tekst 1 en de koffie was net langs gebracht dus heb die even rustig op zitten drinken terwijl ik keek naar druk werkende mensen
Dit jaar sws nietquote:Op maandag 11 mei 2015 17:39 schreef Wouterw17 het volgende:
Nederlands heeft altijd wel een N-term boven de 1 hoor dus maak je geen zorgen daarover.
Kan ookquote:Op maandag 11 mei 2015 17:45 schreef Gilan het volgende:
Of juist wel omdat het de eerste keer is dat ze dit examen doen en je dus geen referentiemateriaal had om mee te oefenen.
Daar zou ik niet vanuit gaan. Het landelijk gemiddelde moet gewoon hetzelfde zijn over alle jaren. Ongeacht of de opzet veranderd is.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:45 schreef Gilan het volgende:
Of juist wel omdat het de eerste keer is dat ze dit examen doen en je dus geen referentiemateriaal had om mee te oefenen.
Vwo Nederlands niet hoor.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:39 schreef Wouterw17 het volgende:
Nederlands heeft altijd wel een N-term boven de 1 hoor dus maak je geen zorgen daarover.
Ik ga er ook niet echt van uit, maar het zou logischer zijn dat er door het nieuwe programma een hogere N term is dan een lagere. En daarnaast vond iedereen in mijn omgeving hem moeilijk en hebben ze volgens mij allemaal zo rond de 34 punten oid dus zou de N term nog wel 1+ kunnen zijn lijkt me. Maarja, uiteindelijk is het gewoon afwachten.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:47 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Daar zou ik niet vanuit gaan. Het landelijk gemiddelde moet gewoon hetzelfde zijn over alle jaren. Ongeacht of de opzet veranderd is.
Bijna altijd wel dacht ik. Het zijn gewoon altijd lastige examens waar veel over geklaagd wordt.quote:
4,6 en dan rechten studerenquote:Op maandag 11 mei 2015 17:51 schreef Etsu het volgende:
Deze boy had een 4,6 op Nederlands (met een n-term van 0,9 (2012)) en is gewoon geslaagd, dus komt allemaal goed.
Dat vond ik ook, tot ik hem ging nakijken.. Na het correctiemodel vind ik hem ineens lastig.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Census het volgende:
[..]
Tot nu toe zegt iedereen die ik ken dat ze hem makkelijk vonden...
Wat bedoel je met 'dat er nog een paar vragen veranderen'?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef Spatieloos het volgende:
Net mijn Nederlands uit geheugen nagekeken (redelijke streng), ik kom uit op 36 punten. Met een N term van 1, is dat een 6.1 :/
Ik ben teleurgesteld, hopen dat er nog een paar vragen veranderen en mijn nakijkers minder streng nakijken dan ik.
Want rechten studeren en een keer een samenvatting maken in de gymzaal staan ook echt met elkaar in verbandquote:Op maandag 11 mei 2015 17:59 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
4,6 en dan rechten studeren
Hoe gaat je studie?
Vertel mij wat.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:05 schreef MyloXylo het volgende:
Wat een kutexamen was dat Nederlands zeg...
Het correctievoorschrift ervan dan. Soms zie je bij oudere examens dat er iets is aangepast. Misschien zijn A en B beide wel goed bij een bepaalde vraag (vraag 3). Maar waarschijnlijk heb ik gewoon pech.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:01 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'dat er nog een paar vragen veranderen'?
Als achteraf blijkt dat heel veel mensen een vraag bijvoorbeeld fout geïnterpreteerd hebben, dan kan worden besloten om een extra antwoord aan het antwoordmodel toe te voegen of een vraag volledig goed te rekenen.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:01 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'dat er nog een paar vragen veranderen'?
Is volgens mij altijd bij (vwo) Nederlands.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:03 schreef Rickertman96 het volgende:
2530 klachten inmiddels na 1,5 uur, meer dan economie bij havo vandaag bijv.
Nou ja, het wetboek moet je wel 'begrijpend lezen'... En ik haat gewoon graag op Etsu ja.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:04 schreef Gilan het volgende:
[..]
Want rechten studeren en een keer een samenvatting maken in de gymzaal staan ook echt met elkaar in verband
Ah oke, hopelijk komt dat nog binnenkort, gratis punten zijn altijd welkomquote:Op maandag 11 mei 2015 18:08 schreef Census het volgende:
[..]
Als achteraf blijkt dat heel veel mensen een vraag bijvoorbeeld fout geïnterpreteerd hebben, dan kan worden besloten om een extra antwoord aan het antwoordmodel toe te voegen of een vraag volledig goed te rekenen.
Ik begreep het wel, maar ja wel een beetje expres lastig verwoord, maar dat doen ze bijna bij elk vwo Nederlands examen.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:07 schreef Gilan het volgende:
Trouwens, meer mensen hier die vraag 22 echt een slecht gestelde vraag vonden? Ik wist echt niet goed wat ze nou in welk vakje wilden hebben.
Ja snap ik haha, maar je moet er van uit gaan dat het toen nog voor het grootste deel samenvatten was he :pquote:Op maandag 11 mei 2015 18:09 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nou ja, het wetboek moet je wel 'begrijpend lezen'... En ik haat gewoon graag op Etsu ja.
Ja dat gevoel had ik ookquote:Op maandag 11 mei 2015 18:13 schreef Poemgirl het volgende:
16,19 en 31 vond ik ook belachelijk gesteld. Overigens was dit examen naar mijn gevoel anders, langer en moeilijker dan de voorbeeldexamens uit de examenbundel. Erg raar.
Nee hoor, volgens mij precies de helft of iets minder.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:11 schreef Gilan het volgende:
[..]
Ja snap ik haha, maar je moet er van uit gaan dat het toen nog voor het grootste deel samenvatten was he :p
Ik. Ik had Industrieel.quote:
Inderdaad subjectief. Mijn kamer is rommelig, en in vergelijking met mijn kamer is bijna niks rommelig, behalve een vuilnisbelt of zo.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:17 schreef Rickertman96 het volgende:
Ik had ook industrieel ja.
Ik beeldde het me voro me als in de industriële revolutie (ja die was allang geweest, I know) met arbeiders en veel industrie erom. Blijkt het 'rommelig' te zijn, ja dafuq dat is toch vrij subjectief
Ik vond vraag 6 ook lastig, ik vind B C en D allemaal goed, maar gelukkig had ik uiteindelijk het goede antwoord gekozen.quote:
Had die vraag 5x gelezen en snapte nog niet wat ik precies moest doenquote:Op maandag 11 mei 2015 18:07 schreef Gilan het volgende:
Trouwens, meer mensen hier die vraag 22 echt een slecht gestelde vraag vonden? Ik wist echt niet goed wat ze nou in welk vakje wilden hebben.
Ik had ook industrieel. Daar werkt heel die opsomming naartoe.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik. Ik had Industrieel.
''samenraapsel van containerachtige
gebouwen, loodsen, brandstoftanks
en barakken – en een klein kerkje, de
25 ‘Chapel of the Snows’,''
Het enige wat niet industrieel is is dat kerkje.. Een samenraapsel hoeft toch niet rommelig te zijn..
Teksfragment 2 was idd zo bizar, zelfs als ik hem nu lees begrijp ik er geen kut vanquote:Op maandag 11 mei 2015 18:21 schreef PizzametKebab het volgende:
Containers...... Loodsen..... Tanks....... Dan denk je toch godverdomme aan een industrieterrein. Wat een tyfusvraag zeg -.-
Verder zo rond de de 30-32 punten, ik mag hopen op een 5,5. Vond het een behoorlijk kutexamen, kutvragen veel onduidelijke dingen en kutteksten. Vooral tekstfragment 2 mag de tyfus krijgen
Ik kreeg er ook spontane aids van.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:14 schreef Rickertman96 het volgende:
Ik vond tekstfragment 2 zo dodelijk dat ik het na 5x lezen nog steeds niet begreep
Ja dat deed ik ook. Heb echt 8 minuten over die vraag zitten nadenken en hartstikke fout..quote:Op maandag 11 mei 2015 18:22 schreef Shenti het volgende:
[..]
Ik had ook industrieel. Daar werkt heel die opsomming naartoe.
Verder vond ik de vraag over het verschil tussen de gelijkheid van de hoofdtekst en het juridische tekstfragment echt onzin.
Ik ging veel te moeilijk denken, terwijl het antwoord niets meer is dan verschil tussen juridisch en maatschappelijken daar krijg je dan 3 punten voor, mijn God zeg.
Had ik ook!quote:Op maandag 11 mei 2015 18:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik. Ik had Industrieel.
''samenraapsel van containerachtige
gebouwen, loodsen, brandstoftanks
en barakken – en een klein kerkje, de
25 ‘Chapel of the Snows’,''
Het enige wat niet industrieel is is dat kerkje.. Een samenraapsel hoeft toch niet rommelig te zijn..
Keur allebei dan goed, want die andere 2 sloegen nergens opquote:Op maandag 11 mei 2015 18:29 schreef Gilan het volgende:
Was ik nou echt de enige die door 'samenraapsel' aan rommelig dacht? :/ Ik had wel rommelig en industrieel allebei opgeschreven in eerste instantie dus zo raar vind ik industrieel niet hoor, maar had verwacht dat de meeste mensen wel rommelig zouden hebben.
13 was idd raar, hoe kan je nou voor het verklaren van de titel 3 punten krijgenquote:Op maandag 11 mei 2015 18:29 schreef Shenti het volgende:
Vraag 13 titelverklaring dacht ik ook aan de dwang. Juk = dwang en aan het einde van alinea 3 (uit mijn hoofd), die over de dwang en keuze gaat, staat er letterlijk: hiermee is het begrip vrijheid gedefinieerd.
quote:Volgens het correctievoorschrift is het juiste antwoord B, ik ben echter van mening dat antwoord A het juiste antwoord zou moeten zijn. Volgens mij heeft de auteur juist grote bedenkingen over de stellingen, en niet min of meer omdat het liggende streepje '-' er blijk van geeft dat het erop volgende deel juist grote aandacht verdient. Zou de auteur het er min of meer eens zijn geweest, dan was een komma ',' daar meer op zijn plaats geweest. Gelet op de eerste zin van alinea 2 'dat deze voorstelling van zaken TE SIMPEL is,' lijkt mij antwoord A nog aannemelijker gemaakt.
32 had ik goed, die vond ik wel duidelijk tbhquote:Op maandag 11 mei 2015 18:32 schreef darthsideaus1 het volgende:
Klacht ingediend over vraag 32, antwoord moet B zijn maar ik vind A beter:
[..]
Idd, nietszeggende tekst.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:34 schreef Shenti het volgende:
Eigenlijk vond ik de tekst uit de Volkskrant (over dat hele ijsgebeuren) sowieso van veel te laag niveau om relevante vragen over te stellen, maar goed.
Leek verdomme op niets meer dan een dagboek.
Je moet alleen naar alinea 1 kijken.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:32 schreef darthsideaus1 het volgende:
[..]
Vond hem daardoor wel enorm makkelijk tbh.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:34 schreef Shenti het volgende:
Eigenlijk vond ik de tekst uit de Volkskrant (over dat hele ijsgebeuren) sowieso van veel te laag niveau om relevante vragen over te stellen, maar goed.
Leek verdomme op niets meer dan een dagboek.
Er staat in de vraag nadrukkelijk dat je alleen op alinea 1 moet letten en dan kom je wel uit op B, want hij geeft (met tegenzin) toe.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:32 schreef darthsideaus1 het volgende:
[..]
Dat eerste klopt, maar juist dat liggende streepje maakte het in mijn ogen 'erger' dan 'min of meer', en in dat gedeelte van alinea 2 zag ik dan imo de bevestiging hiervoor.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:35 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Je moet alleen naar alinea 1 kijken.
Als je alleen de eerste 3 zinnen leest zou je toch wel B denken?
Ik ook, ik vind die beter omdat er niks over 'hoop' gezegd wordt. Ja tuurlijk, wie hoopt er niet op een betere wereld. Maar meneer de schrijver zegt dat het mogelijk is, niet dat hij het hoopt. Ook snapte ik het 'verdeelde' niet.quote:
Tekst 2 of tekstfragment 2?quote:Op maandag 11 mei 2015 18:38 schreef Nattekat het volgende:
Text 2 gaf me koppijn... Terechte klacht
Blij dat ik die bagger van vorig jaar had.
Aan het word 'leuze' kon je opmaken dat het hoop wasquote:Op maandag 11 mei 2015 18:38 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik ook, ik vind die beter omdat er niks over 'hoop' gezegd wordt. Ja tuurlijk, wie hoopt er niet op een betere wereld. Maar meneer de schrijver zegt dat het mogelijk is, niet dat hij het hoopt. Ook snapte ik het 'verdeelde' niet.
Ik had helaas mijn woordenboek in mijn tas laten liggen en kende dat woord niet :/quote:Op maandag 11 mei 2015 18:39 schreef Rmadrista het volgende:
[..]
Aan het word 'leuze' kon je opmaken dat het hoop was
Nicequote:Op maandag 11 mei 2015 18:40 schreef shaderon het volgende:
Ik heb vraag 3,4,5,6 fout, damn!
Dacht bij het nakijken echt dat dit goed fout zou gaan, uiteindelijk nog rond de 45 punten
Hoe krijg je dat voor elkaarquote:Op maandag 11 mei 2015 18:40 schreef shaderon het volgende:
Ik heb vraag 3,4,5,6 fout, damn!
Dacht bij het nakijken echt dat dit goed fout zou gaan, uiteindelijk nog rond de 45 punten
Voor Nederlands, Engels en Wiskunde is er nog een extra regel, dat je maar één 5 mag halen voor die vakken, ofzoiets.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:41 schreef Oplosthee het volgende:
Ik snap iets nog niet, mag je je CE cijfer nou elk cijfer halen, zo lang je eindcijfer maar een 5.5 is?
Ik heb Nederlands namelijke best slecht gemaakt, en ik stond er al niet te goed voor.
Ja, maar volgens het boekje dat ik gekregen heb geld dat voor je eindcijfers, maar ik dacht dat dat voor je CE cijfers ook geld.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:42 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Voor Nederlands, Engels en Wiskunde is er nog een extra regel, dat je maar één 5 mag halen voor die vakken, ofzoiets.
Punten scoren bij open vragenquote:
quote:Op maandag 11 mei 2015 18:32 schreef Shenti het volgende:
Oja en vraag 31 sloeg me ook als een klap in m'n gezicht. Even serieus hoor.
Ik had de tegenstelling tussen de pracht en het gevaar of zoiets.
Exact dit.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:29 schreef Shenti het volgende:
Vraag 13 titelverklaring dacht ik ook aan de dwang. Juk = dwang en aan het einde van alinea 3 (uit mijn hoofd), die over de dwang en keuze gaat, staat er letterlijk: hiermee is het begrip vrijheid gedefinieerd.
Staat ook in mijn boekje idd.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:42 schreef Oplosthee het volgende:
[..]
Ja, maar volgens het boekje dat ik gekregen heb geld dat voor je eindcijfers, maar ik dacht dat dat voor je CE cijfers ook geld.
Onder de 30 als ik de meerkeuzevragen niet mee tel. ~22 ptn als ik de open vragen redelijk streng nakijk :/quote:
Jep, ga je nog wat doen vandaag? Ik ben compleet destroyed sinds Nederlands dus ik moet het morgen maar doen (vrij)quote:
Ik heb zojuist een poging gewaagd, maar het wil niet. Ik ga gewoon Duits wat teksten doorlezen zonder de vragen te beantwoorden. Morgen ga ik wel nog een examen oefenen.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:09 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Jep, ga je nog wat doen vandaag? Ik ben compleet destroyed sinds Nederlands dus ik moet het morgen maar doen (vrij)
quote:Op maandag 11 mei 2015 17:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
ik heb morgen Nederlands. dat wordt gezellig.
Jaquote:Op maandag 11 mei 2015 19:11 schreef Rickertman96 het volgende:
Oja er stond ergens 'de idee' ofzo toch? Dat kan toch gwn
Ja daar verbaasde ik me ook al over haha, het zou 'het idee' moeten zijn lijkt me.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:11 schreef Rickertman96 het volgende:
Oja er stond ergens 'de idee' ofzo toch? Dat kan toch gwn
Jup ook m&o, heb het examen van vorig jaar gemaakt en 2013-2, voor 2014-1 een 7.2 en 2013-2 een 5.8 :/ denk dat ik 2013-1 nog maak en dan moet het maar goed komenquote:Op maandag 11 mei 2015 19:05 schreef wihehin het volgende:
Wie heeft er morgen nog meer m&o? Bij elk examen denk ik dat ik het slecht maak maar kom ik alsnog rond de 8 uit. Ben dan ook erg benieuwd naar morgen.
quote:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-het-ideequote:Op maandag 11 mei 2015 19:14 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het idee was...
Ja, normaal gesproken heb je het ook over 'het idee', maar als je het over filosofische shit (Plato) of over een 'denkbeeld' hebt, dan klopt 'de idee'.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:14 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het idee was...
Moccie heeft hoger dan ikquote:Op maandag 11 mei 2015 19:14 schreef Moccie het volgende:
Ongeveer een 7 gescoord, uitgaande van een N-term van 1.
Ik kon me het eerste uur niet goed concentreren, waardoor ik een hoop tijd ben verloren.
Dat is het stuk waar hij op die vulkaan staat en beschrijft wat hij zietquote:Op maandag 11 mei 2015 19:19 schreef Shenti het volgende:
Heb veel moeite met vraag 30. Waarom zou de onherbergzaamheid er per se voor zorgen dat hij extra onder de indruk is? Ik kan dat nergens terugvinden..
Ja, en dan nog? Haha.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:21 schreef Gilan het volgende:
[..]
Dat is het stuk waar hij op die vulkaan staat en beschrijft wat hij ziet
Ik had ook oorzaak gevolg, maar ik twijfelde ook tussen die andere. Telkens bij het twijfelen tussen 2 koos ik de verkeerde :/quote:Op maandag 11 mei 2015 19:22 schreef Shenti het volgende:
En als laatste had ik bij vraag 27 oorzaak en gevolg. Omdat er wordt gewaarschuwd voor her verliezen van klanten etc. ten gevolge van verkeerd gebruik van social media en internet.
Vond deze makkelijker dan vorig jaar.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:22 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Ik vond 'm trouwens niet moeilijker dan voorgaande jaren. Ik denk zelfs dat ik hoger heb gescoord dan ik op een examen met samenvatting zou hebben.
thxquote:Op maandag 11 mei 2015 19:21 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
https://www.examenblad.nl(...)VW-1001-a-15-1-o.pdf
Op examenblad.nl derest
Is dat veel of weinig vergeleken met vroeger?quote:Op maandag 11 mei 2015 19:26 schreef Rickertman96 het volgende:
Bijna 10k klachten
Weetje 10k klachten zegt geen ene flikker, waarschijnlijk zit er maar 1 terechte klacht tussen.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:26 schreef Rickertman96 het volgende:
Bijna 10k klachten
Volgens mij was het 2 jaar geleden iets van 20k voor Nederlands vwo.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:28 schreef Child het volgende:
[..]
Is dat veel of weinig vergeleken met vroeger?
Orly. Ik zeg het ook maar ff.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:28 schreef Moccie het volgende:
[..]
Weetje 10k klachten zegt geen ene flikker, waarschijnlijk zit er maar 1 terechte klacht tussen.
Ik denk dat je er te veel over hebt nagedacht. De laatste zin van de eerste alinea geeft het antwoord eigenlijk al:quote:Op maandag 11 mei 2015 19:22 schreef Shenti het volgende:
En als laatste had ik bij vraag 27 oorzaak en gevolg. Omdat er wordt gewaarschuwd voor her verliezen van klanten etc. ten gevolge van verkeerd gebruik van social media en internet.
Het antwoord was niet heel duidelijk, maar uit de beschrijving van zijn omgeving had moeten blijken dat het om de onherbergzaamheid ging denk ik.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:23 schreef Shenti het volgende:
[..]
Ja, en dan nog? Haha.
Of weet ik het juiste begrip van onherbergzaamheid gewoon niet?
Ha, ik heb hoger. Hoi, lang niet gezien hier.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:32 schreef zwerty het volgende:
Ik heb tussen de 4,2 en 6,2, baal er echt van
ojaaa jij hebt ook examen nu!quote:Op maandag 11 mei 2015 19:33 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ha, ik heb hoger. Hoi, lang niet gezien hier.
Ik heb tussen 5 en 7 muhaha
Okay, alvast gefeliciteerd met je geslaagding.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:34 schreef zwerty het volgende:
[..]
ojaaa jij hebt ook examen nu!
hoi, goed hoor
Eerst maar eens zien of m'n CE gemiddelde 5,5 isquote:Op maandag 11 mei 2015 19:34 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Okay, alvast gefeliciteerd met je geslaagding.
Wow, goed gevonden, speurneus.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:35 schreef Josvanb123 het volgende:
in het originele artikel van de 3e tekst staat er gewoon rommelig samenraapsel. Rommelig hebben ze er dus tussenuit gehaald en wij moesten maar is uitvogelen dat dat samenraapsel rommelig was ipv industrieel. slaat nergens op. http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a3360409/
Ja door het woord samenraapsel dacht ik eerst ook rommelig, maar door containers e.d. ben ik toch maar voor industrieel gegaanquote:Op maandag 11 mei 2015 19:35 schreef Josvanb123 het volgende:
in het originele artikel van de 3e tekst staat er gewoon rommelig samenraapsel. Rommelig hebben ze er dus tussenuit gehaald en wij moesten maar is uitvogelen dat dat samenraapsel rommelig was ipv industrieel. slaat nergens op. http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a3360409/
Dit zou dus een terechte klacht zijn! Nu weet ik waarover ik kan klagen!quote:Op maandag 11 mei 2015 19:35 schreef Josvanb123 het volgende:
Dat heeft zo'n beetje iedereen. iig in deze SC. Ik ookquote:Op maandag 11 mei 2015 19:36 schreef zwerty het volgende:
[..]
Ja door het woord samenraapsel dacht ik eerst ook rommelig, maar door containers e.d. ben ik toch maar voor industrieel gegaan
Rot examenquote:Op maandag 11 mei 2015 19:38 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Dat heeft zo'n beetje iedereen. iig in deze SC. Ik ook
Vorig jaar op de eerste dag zo'n 8000 klachten voor alle niveaus bij elkaar. Maar ik weet niet of er ook minder leerlingen waren vorig jaar.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:27 schreef Chaes het volgende:
Hoeveel klachten normaal? (voorgaaande jaren)
Lijkt me best reëel, zeker als ik de scores in mijn omgeving hoorquote:Op maandag 11 mei 2015 19:50 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Ik hoop gewoon op een 6,0. Een N-term van 1,0 is toch niet zo heel vergezocht?
Samequote:Op maandag 11 mei 2015 19:32 schreef zwerty het volgende:
Ik heb tussen de 4,2 en 6,2, baal er echt van
Deflatie niet snappen terwijl je het vak economie volgtquote:Op maandag 11 mei 2015 19:57 schreef hahadoei het volgende:
[..]
Ik snapte deflatie en de marktvorm volkomen concurrentie niet
Maar je moest uitleggen hoe deflatie kan leiden tot verdere deflatie en dat snapte ik niet.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:58 schreef Moccie het volgende:
[..]
Deflatie niet snappen terwijl je het vak economie volgt
Kan je wel uitleggen waarom een stijging van de geldhoeveelheid leidt tot (verdere) inflatie?quote:Op maandag 11 mei 2015 20:00 schreef hahadoei het volgende:
[..]
Maar je moest uitleggen hoe deflatie kan leiden tot verdere deflatie en dat snapte ik niet.
"Leg met behulp van de verkeersvergelijking van Fisher uit onder welke twee voorwaarden een daling van de geld hoeveelheid leidt tot deflatie" was ook een kut vraag
quote:Op maandag 11 mei 2015 20:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Kan je wel uitleggen waarom een stijging van de geldhoeveelheid leidt tot inflatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat er dan meer geld is wordt het minder waard toch?quote:Op maandag 11 mei 2015 20:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Kan je wel uitleggen waarom een stijging van de geldhoeveelheid leidt tot inflatie?
Meer geld --> mensen consumeren meer --> hogere vraag --> prijs stijgt --> inflatiequote:Op maandag 11 mei 2015 20:03 schreef hahadoei het volgende:
[..]
Omdat er dan meer geld is wordt het minder waard toch?
Voor het CE niet denk ikquote:Op maandag 11 mei 2015 19:56 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Is er wel eens een N-term van 2 geweest?
Ja, al is die meestal 1 (namelijk: gehaalde punten:totaal aantal puntenx9+1)quote:Op maandag 11 mei 2015 20:07 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Huh, waren er n-termen voor SE's?
Natuurkunde? Of is dit een trollquote:Op maandag 11 mei 2015 20:08 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
De middelpuntzoekende kracht is gelijk aan de massa vermenigvuldigd met de snelheid in het kwadraat gedeeld door de straal van de cirkel.
quote:Op maandag 11 mei 2015 20:03 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]Naja, je kan het wat breder trekken he. Als je aanbod (geldhoeveelheid) stijgt, dan daalt de waarde (inflatie). Als je aanbod (geldhoeveelheid) daalt, dan stijgt de waarde (deflatie).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja. En dus geef je je geld uit voor het nog minder waard wordt = meer vraag naar producten om je geld aan uit te geven = producten worden meer waard / je geld wordt minder waard = verdere inflatie.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:03 schreef hahadoei het volgende:
[..]
Omdat er dan meer geld is wordt het minder waard toch?
Bij deflatie doe je het omgekeerde. Jij geeft je geld niet uit omdat je verwacht dat het meer waard wordt, maar producenten willen nog steeds dat jij van hen koopt, dus verlagen ze de prijzen = je kan meer kopen voor je euro = meer waard. Dan ben je dus geneigd om zo lang mogelijk te wachten zodat je zo veel mogelijk kan kopen voor je euro.
Of iets anders gezegd:
Bij inflatie bieden veel mensen geld aan, dus vragen producenten meer geld voor hun product (geldwaarde daalt/productwaarde stijgt)
Bij deflatie bieden weinig mensen geld aan, dus vragen producenten minder geld voor hun product (geldwaarde stijgt/productwaarde daalt)
Echt hequote:Op maandag 11 mei 2015 20:10 schreef KLTZK het volgende:
Tekstfragment 2 over dat schenkingsrecht______!!!!!!
Tering man hoe kunnen ze zulk gezwets begrijpelijk Nederlands achten.
Nwah, want als het goed is zou zich weer een evenwicht instellen wanneer de prijs daalt (marktconform). Waarschijnlijk moet je denken in de richting van dat mensen aankopen uitstellen omdat het goedkoper wordt om de aankoop later te doen.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:11 schreef zemel het volgende:
Ik had bij hoe deflatie leidt tot meer deflatie:
Minder winst bedrijven door lage prijzen > Bedrijven produceren minder > werknemers ontslagen > werkloosheid > minder inkomen voor mensen, koopkracht daalt > prijs daalt nog meer.
Staat niet in het antwoordmodel, maar op het antwoordmodel staat een voorbeeld. Zou dit goed gerekend worden denken jullie?
Hmm, balen.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:21 schreef Census het volgende:
[..]
Nwah, want als het goed is zou zich weer een evenwicht instellen wanneer de prijs daalt (marktconform). Waarschijnlijk moet je denken in de richting van dat mensen aankopen uitstellen omdat het goedkoper wordt om de aankoop later te doen.
Maar misschien heb je toch nog iets goeds in je antwoord zitten, lig er niet wakker over & niet meer naar terugkijken.
Niet piepen en gewoon kijken. Dan weet je tenminste waar je aan toe bentquote:Op maandag 11 mei 2015 21:11 schreef RRuben het volgende:
Nederlands heb ik echt een twijfel gevoel over. Ik heb wel antwoorden mee naar huis dus ik kan het redelijk goed nakijken, maar als ik ziek laag heb, heb je direct zo'n kut gevoel. Dilemma!
ja ok, en volgende is wiskunde A wat ziek makkelijk (moet echt wel een 9 kunnen halen als ik geen domme fouten maak.) dus dan wordt m'n mentale toestand weer wat beterquote:Op maandag 11 mei 2015 21:13 schreef Census het volgende:
[..]
Niet piepen en gewoon kijken. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Laat weten wat je hebt, wanneer je hebt nagekeken!quote:Op maandag 11 mei 2015 21:15 schreef RRuben het volgende:
[..]
ja ok, en volgende is wiskunde A wat ziek makkelijk (moet echt wel een 9 kunnen halen als ik geen domme fouten maak.) dus dan wordt m'n mentale toestand weer wat beter
Gwn doen, al ben je niet de enige als ie shit gingquote:Op maandag 11 mei 2015 21:11 schreef RRuben het volgende:
Nederlands heb ik echt een twijfel gevoel over. Ik heb wel antwoorden mee naar huis dus ik kan het redelijk goed nakijken, maar als ik ziek laag heb, heb je direct zo'n kut gevoel. Dilemma!
Ik reken toch wel op een 8 woensdag.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:18 schreef Census het volgende:
[..]
Laat weten wat je hebt, wanneer je hebt nagekeken!
Doe het gewoon, dan weet je alvast of je een evt. herkansing hebt.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:11 schreef RRuben het volgende:
Ik hoop op een 6,0. Morgen nog ff hele dag leren :cquote:Op maandag 11 mei 2015 21:23 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Ik reken toch wel op een 8 woensdag.
WIskunde A? Makkelijker kan het niet.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:24 schreef Census het volgende:
[..]
Ik hoop op een 6,0. Morgen nog ff hele dag leren :c
Dit idd. Of ik lees gewoon verkeerd waardoor ik punten misloop. Ik kan echt een 7+ halen als het examen meewerkt.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:38 schreef RRuben het volgende:
Oke ik doe straks, eerst TV kijken
Wiskunde A is echt easy man, ik heb eigenlijk elke opdracht wel goed of ik snap hem wel. Ik heb alleen fouten bij de notitie. Ook domme dingen zoals 2 getallen omdraaien waardoor alles fout is
Haha, die kan ik zeker beamen. De nachtmerries zijn al begonnen!quote:Op maandag 11 mei 2015 21:47 schreef Child het volgende:
[..]
Oh natuurlijk. Ik hoor altijd gruwelverhalen erover! Succes!
Vwo WisB draait meer om situaties herkennen. Dan moet je ze vervolgens ook nog kunnen uitvoerenquote:Op maandag 11 mei 2015 21:48 schreef zemel het volgende:
Wis B moet goed komen, gewoon veel oefenen en formules onthouden.
ja precies! Op een oefenexamen had ik een 8,8 en dat examen had ik snel binnen 1 uur en 10min. gemaaktquote:Op maandag 11 mei 2015 21:48 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Dit idd. Of ik lees gewoon verkeerd waardoor ik punten misloop. Ik kan echt een 7+ halen als het examen meewerkt.
Inb4 examen wordt kut, zoals altijd
Wtf, dat is wel héééél snelquote:Op maandag 11 mei 2015 21:56 schreef RRuben het volgende:
[..]
ja precies! Op een oefenexamen had ik een 8,8 en dat examen had ik snel binnen 1 uur en 10min. gemaaktik maak me geen zorgen
ja ik had ook snel gemaakt, op het examen ben ik gewoon 2 uur bezig ofzo. En dan nog beetje controlerenquote:
Naja ik ga gewoon rustig al m'n tijd gebruiken. 21 vragen dus 7 per uur, rustig aanquote:Op maandag 11 mei 2015 21:59 schreef RRuben het volgende:
[..]
ja ik had ook snel gemaakt, op het examen ben ik gewoon 2 uur bezig ofzo. En dan nog beetje controleren
Wow 3 uur voor het examen? Ik heb net verlenging geregeld.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:00 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Naja ik ga gewoon rustig al m'n tijd gebruiken. 21 vragen dus 7 per uur, rustig aan
Hoezo 'wow'?quote:Op maandag 11 mei 2015 22:05 schreef Child het volgende:
[..]
Wow 3 uur voor het examen? Ik heb net verlenging geregeld.
ach iedereen zijn eigen tempoquote:Op maandag 11 mei 2015 22:00 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Naja ik ga gewoon rustig al m'n tijd gebruiken. 21 vragen dus 7 per uur, rustig aan
Dat zal vast onder 'doorberekening' vallen, en krijg je hoogstens -2 hoorquote:Op maandag 11 mei 2015 21:38 schreef RRuben het volgende:
Oke ik doe straks, eerst TV kijken
Wiskunde A is echt easy man, ik heb eigenlijk elke opdracht wel goed of ik snap hem wel. Ik heb alleen fouten bij de notitie. Ook domme dingen zoals 2 getallen omdraaien waardoor alles fout is
Prima. Loop nominaal. Volgend jaar 2 nieuwe studies erbij.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:59 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
4,6 en dan rechten studeren
Hoe gaat je studie?
je bedoelt 1,5 uur?quote:Op maandag 11 mei 2015 22:08 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
En je mag sws pas eerder weg na 2,5 uur
ja dat denk ik ook, maar als je dat bij een aantal opdrachten hebt gaat het hard met de puntenquote:Op maandag 11 mei 2015 22:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat zal vast onder 'doorberekening' vallen, en krijg je hoogstens -2 hoor
Wij mogen alleen éénmalig om 16:00 weg, en om 16:30, als het eindigt.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:21 schreef RRuben het volgende:
[..]
je bedoelt 1,5 uur?
[..]
ja dat denk ik ook, maar als je dat bij een aantal opdrachten hebt gaat het hard met de punten
wij mogen na 1,5 uur weg dacht ik en dan om het half uur.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:38 schreef Rickertman96 het volgende:
Oh flex, wij niet. Best raar eigenlijk maja, wie ben ik om dat te bepalen.
welk niveau? Want VMBO examens duren sowieso korterquote:Op maandag 11 mei 2015 22:49 schreef Fylax het volgende:
Wij mogen alleen het eerste en het laatste halfuur niet weg.
vmbo-t jaquote:Op maandag 11 mei 2015 22:51 schreef RRuben het volgende:
[..]
welk niveau? Want VMBO examens duren sowieso korter
Ik hoop dat er niks met NCW enzo komt, voor de rest komt het wel goed. Als je het antwoord echt niet weet schrijf dan een rekensom op van je schatting (499+1=500 bijvoorbeeld) zodat je een conclusie kan opschrijven. Deze zal dan als doorwerkfout worden goedgerekendquote:Op maandag 11 mei 2015 22:48 schreef ElProf het volgende:
Moet het nog maar zien morgen met M&O. Voor het ene examen haal ik hoog en dan weer net voldoende of heb ik het idee dat het slecht gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |