Tot nu toe zegt iedereen die ik ken dat ze hem makkelijk vonden...quote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Chaes het volgende:
[..]
Denk je? Vorige normeringen waren rond de 1,3 of 1.4. Daarvoor 1x 0,9..
Oh ach ja tenminste voldoende. Kan herkansen als je andere cijfers dat toelaten.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:34 schreef Chaes het volgende:
[..]
Niet als je weet dat ik naar een 7,5+ streefde. Dat zou goed te doen zijn geweest als het examen van hetzelfde niveau was als de eerdere examens.
Ja maar het examenprogramma was toen ook anders. Dit jaar is het nieuw dus beetje moeilijk om in te schatten. Ik hoop op 1 of hoger uiteraard, maar ze nakken vast welquote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Chaes het volgende:
[..]
Denk je? Vorige normeringen waren rond de 1,3 of 1.4. Daarvoor 1x 0,9..
Hier dus niet, op school wat rond gevraagd en vele vonden het pittig, ook op social media zie ik veel negatieve reacties.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Census het volgende:
[..]
Tot nu toe zegt iedereen die ik ken dat ze hem makkelijk vonden...
Ja maar ik haalde voor al die examens juist wel goedquote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ja maar het examenprogramma was toen ook anders. Dit jaar is het nieuw dus beetje moeilijk om in te schatten. Ik hoop op 1 of hoger uiteraard, maar ze nakken vast wel
Idd had ik ook + ik was er minder lang voor bezigquote:Op maandag 11 mei 2015 17:38 schreef Chaes het volgende:
[..]
Ja maar ik haalde voor al die examens juist wel goed
Ik heb precies hetzelfde! Volgens mijn nakijken 41 punten maar bij open vragen is dat natuurlijk nog redelijk subjectief (jij legt sneller de verbanden tussen jouw antwoord en het goede antwoord). Verder vond ik de koffie niet te zuipen, hij smaakte naar drop.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:39 schreef Gilan het volgende:
Denk zo'n 40 of 41 punten gehaald bij Nederlands, maar weet niet meer precies wat mijn antwoorden zijn dus kan een paar puntjes verschillen. Is dus wel een voldoende denk ik
Oh en op de vraag waarom ik een kwartiertje koffie heb zitten drinken. Ik was klaar met tekst 1 en de koffie was net langs gebracht dus heb die even rustig op zitten drinken terwijl ik keek naar druk werkende mensen
Dit jaar sws nietquote:Op maandag 11 mei 2015 17:39 schreef Wouterw17 het volgende:
Nederlands heeft altijd wel een N-term boven de 1 hoor dus maak je geen zorgen daarover.
Kan ookquote:Op maandag 11 mei 2015 17:45 schreef Gilan het volgende:
Of juist wel omdat het de eerste keer is dat ze dit examen doen en je dus geen referentiemateriaal had om mee te oefenen.
Daar zou ik niet vanuit gaan. Het landelijk gemiddelde moet gewoon hetzelfde zijn over alle jaren. Ongeacht of de opzet veranderd is.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:45 schreef Gilan het volgende:
Of juist wel omdat het de eerste keer is dat ze dit examen doen en je dus geen referentiemateriaal had om mee te oefenen.
Vwo Nederlands niet hoor.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:39 schreef Wouterw17 het volgende:
Nederlands heeft altijd wel een N-term boven de 1 hoor dus maak je geen zorgen daarover.
Ik ga er ook niet echt van uit, maar het zou logischer zijn dat er door het nieuwe programma een hogere N term is dan een lagere. En daarnaast vond iedereen in mijn omgeving hem moeilijk en hebben ze volgens mij allemaal zo rond de 34 punten oid dus zou de N term nog wel 1+ kunnen zijn lijkt me. Maarja, uiteindelijk is het gewoon afwachten.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:47 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Daar zou ik niet vanuit gaan. Het landelijk gemiddelde moet gewoon hetzelfde zijn over alle jaren. Ongeacht of de opzet veranderd is.
Bijna altijd wel dacht ik. Het zijn gewoon altijd lastige examens waar veel over geklaagd wordt.quote:
4,6 en dan rechten studerenquote:Op maandag 11 mei 2015 17:51 schreef Etsu het volgende:
Deze boy had een 4,6 op Nederlands (met een n-term van 0,9 (2012)) en is gewoon geslaagd, dus komt allemaal goed.
Dat vond ik ook, tot ik hem ging nakijken.. Na het correctiemodel vind ik hem ineens lastig.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:35 schreef Census het volgende:
[..]
Tot nu toe zegt iedereen die ik ken dat ze hem makkelijk vonden...
Wat bedoel je met 'dat er nog een paar vragen veranderen'?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef Spatieloos het volgende:
Net mijn Nederlands uit geheugen nagekeken (redelijke streng), ik kom uit op 36 punten. Met een N term van 1, is dat een 6.1 :/
Ik ben teleurgesteld, hopen dat er nog een paar vragen veranderen en mijn nakijkers minder streng nakijken dan ik.
Want rechten studeren en een keer een samenvatting maken in de gymzaal staan ook echt met elkaar in verbandquote:Op maandag 11 mei 2015 17:59 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
4,6 en dan rechten studeren
Hoe gaat je studie?
Vertel mij wat.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:05 schreef MyloXylo het volgende:
Wat een kutexamen was dat Nederlands zeg...
Het correctievoorschrift ervan dan. Soms zie je bij oudere examens dat er iets is aangepast. Misschien zijn A en B beide wel goed bij een bepaalde vraag (vraag 3). Maar waarschijnlijk heb ik gewoon pech.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:01 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'dat er nog een paar vragen veranderen'?
Als achteraf blijkt dat heel veel mensen een vraag bijvoorbeeld fout geïnterpreteerd hebben, dan kan worden besloten om een extra antwoord aan het antwoordmodel toe te voegen of een vraag volledig goed te rekenen.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:01 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'dat er nog een paar vragen veranderen'?
Is volgens mij altijd bij (vwo) Nederlands.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:03 schreef Rickertman96 het volgende:
http://www.examenklacht.nl/statistieken
2530 klachten inmiddels na 1,5 uur, meer dan economie bij havo vandaag bijv.
Nou ja, het wetboek moet je wel 'begrijpend lezen'... En ik haat gewoon graag op Etsu ja.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:04 schreef Gilan het volgende:
[..]
Want rechten studeren en een keer een samenvatting maken in de gymzaal staan ook echt met elkaar in verband
Ah oke, hopelijk komt dat nog binnenkort, gratis punten zijn altijd welkomquote:Op maandag 11 mei 2015 18:08 schreef Census het volgende:
[..]
Als achteraf blijkt dat heel veel mensen een vraag bijvoorbeeld fout geïnterpreteerd hebben, dan kan worden besloten om een extra antwoord aan het antwoordmodel toe te voegen of een vraag volledig goed te rekenen.
Ik begreep het wel, maar ja wel een beetje expres lastig verwoord, maar dat doen ze bijna bij elk vwo Nederlands examen.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:07 schreef Gilan het volgende:
Trouwens, meer mensen hier die vraag 22 echt een slecht gestelde vraag vonden? Ik wist echt niet goed wat ze nou in welk vakje wilden hebben.
Ja snap ik haha, maar je moet er van uit gaan dat het toen nog voor het grootste deel samenvatten was he :pquote:Op maandag 11 mei 2015 18:09 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nou ja, het wetboek moet je wel 'begrijpend lezen'... En ik haat gewoon graag op Etsu ja.
Ja dat gevoel had ik ookquote:Op maandag 11 mei 2015 18:13 schreef Poemgirl het volgende:
16,19 en 31 vond ik ook belachelijk gesteld. Overigens was dit examen naar mijn gevoel anders, langer en moeilijker dan de voorbeeldexamens uit de examenbundel. Erg raar.
Nee hoor, volgens mij precies de helft of iets minder.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:11 schreef Gilan het volgende:
[..]
Ja snap ik haha, maar je moet er van uit gaan dat het toen nog voor het grootste deel samenvatten was he :p
Ik. Ik had Industrieel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |