abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152455064
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)pakt-door-handhavers
quote:
AMSTERDAM Handhavers van het Veiligheidsteam Openbaar Vervoer hebben afgelopen woensdag op Amsterdam CS een man hardhandig aangepakt. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een zwartrijder.
Monique Miep zette er een video van op haar Facebookpagina. Te zien is hoe drie medewerkers van het Veiligheidsteam een man in bedwang proberen te houden. Als omstanders zich ermee bemoeien, begint één van de handhavers te meppen met een gummiknuppel.
De gemeente Amsterdam neemt het voorval serieus en laat in een reactie weten eens goed naar de beelden te kijken.
De laatste maanden/jaren zijn er ontzettend veel incidenten in het OV waar personeel maar ook reizigers worden aangevallen. Vaak door zwart rijders.
Protesten, vraag om hardere aanpak en politici die zeggen "handen af van onze conducteurs/chauffeurs".

Nu word er een zwart rijder aangepakt die zich verzet tegen zijn arrestatie. Zijn "vrienden" hinderen de arrestatie en volgen bevelen van de BOA's niet op en blijven "dreigend" naar de BOA's toelopen.

Na vele waarschuwingen krijgt de irritante etter en paar "zachte" tikjes met de knuppel.

En nu opeens komt er weer protest dat het gebruikte geweld niet behoorlijk is.

Mijn inziens word er nog te zacht geslagen, dat kon wel harder en het arresteren van de bemoeials was ook beter geweest.
  Trouwste user 2022 zondag 10 mei 2015 @ 12:14:43 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_152455114
Het is idd nooit goed. Waarom hebben ze anders die knuppel :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 10 mei 2015 @ 12:14:55 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152455119
Op zich wordt de geweldsspiraal juist toegepast. Eerst een waarschuwing, daar wordt geen gevolg aan gegeven, dan een tik. Die getintrijder had gewoon een stap terug moeten maken na de waarschuwing.
The End Times are wild
pi_152455128
Ja natuuurlijk, mensen hebben altijd wat te zeiken, het is nooit goed voor dat volk.
pi_152455135
Perfect gehandeld imo.
pi_152455203
Niks mis mee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:20:01 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152455252
Jij niet luisteren jij maar voelen. Precies de functie van die wapenstok. Agressieve elementen op afstand houden. En die omstanders werden duidelijk steeds agressiever.

Wanneer ze die BOA's ( :') ) nou een waakhond meegeven dan laat 90% van de herrieschoppers ze sowieso al met rust.
pi_152455319
Met die tikjes die die BOA uitdeelde heeft dat gastje nauwelijks iets gevoeld.
Gezeik altijd van kansloze typetjes die ACAB vinden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:23:50 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_152455345
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
idd
  zondag 10 mei 2015 @ 12:25:21 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_152455384
Waarom zijn er altijd "vrienden" in de buurt die kansloos moeten gaan etteren als iemand opgepakt word. Alles in het filmpje is volkomen terecht, ik zie er niets verkeerd in.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Trouwste user 2022 zondag 10 mei 2015 @ 12:27:21 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_152455437
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:25 schreef karr-1 het volgende:
Waarom zijn er altijd "vrienden" in de buurt die kansloos moeten gaan etteren als iemand opgepakt word. Alles in het filmpje is volkomen terecht, ik zie er niets verkeerd in.
In hun ééntje zijn ze te laf. Je leest dan ook altijd "Twee licht getinte types."

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152455440
Als een vriend van mij voor zoiets gearresteerd wordt, ga ik 'm hard staan uitlachen.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:30:04 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_152455495
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Als een vriend van mij voor zoiets gearresteerd wordt, ga ik 'm hard staan uitlachen.
Ja ik ook. En niet kansloos de politie gaan lastig vallen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_152455563
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een zwartrijder.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152455596
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Zelfs een zwartrijder wordt, als hij normaal reageert, niet door 3 BOA's op de nek gesprongen. Hij heeft dus wel meer tegenstand geboden dan normaal. En 'normaal' is in dezen: "Tja, ik probeerde zwart te rijden, is niet gelukt. Jammer. Wat is de boete?".
pi_152455633
Dit hadden ze dus jaren terug al moeten (blijven) doen , datgene wat vroeger "gewoon" was.

Ranzig gedrag niet accepteren , aanpakken en corrigerend optreden naar fijne helpende vriendjes.

Dan was het probleem van dit soort grensoverschrijdende en grenszoekende wezens nooit zo erg geworden.

En natuurlijk zijn er weer mensen die dit soort voorvallen "aan de kaak" willen stellen.

Mensen die gechoqueerd zijn als een probleem (eindelijk) wordt aangepakt.

Ik heb genoten.
pi_152455636
Typisch weer. Zwartrijder heeft wel geld voor mooie kleertjes, strak kapseltje, duur telefoontje. Maar een treinkaartje weigert meneer voor te betalen. Dat soort lui kots ik op. Leg ze maar voor de trein.

Die meneer die "achteruit" roept is lachwekkend, sla harder man.
pi_152455688
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:36 schreef DrMabuse het volgende:
Dit hadden ze dus jaren terug al moeten (blijven) doen , datgene wat vroeger "gewoon" was.

Ranzig gedrag niet accepteren , aanpakken en corrigerend optreden naar fijne helpende vriendjes.

Dan was het probleem van dit soort grensoverschrijdende en grenszoekende wezens nooit zo erg geworden.

En natuurlijk zijn er weer mensen die dit soort voorvallen "aan de kaak" willen stellen.

Mensen die gechoqueerd zijn als een probleem (eindelijk) wordt aangepakt.

Ik heb genoten.
Zijn van die zwakke vrouwtjes die stiekem wel genomen willen worden door zo'n hippe negro. Daarom nemen ze het voor hen op.
pi_152455693
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:37 schreef ccs het volgende:
Typisch weer. Zwartrijder heeft wel geld voor mooie kleertjes, strak kapseltje, duur telefoontje. Maar een treinkaartje weigert meneer voor te betalen. Dat soort lui kots ik op. Leg ze maar voor de trein.

Die meneer die "achteruit" roept is lachwekkend, sla harder man.
Hij wil vast wel harder slaan maar dan worden er vast Kamervragen gesteld.

Je weet , dit is Nederland.

En daarbij , er staat een bezorgd persoon te filmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 10-05-2015 12:46:00 ]
pi_152455758
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zelfs een zwartrijder wordt, als hij normaal reageert, niet door 3 BOA's op de nek gesprongen. Hij heeft dus wel meer tegenstand geboden dan normaal. En 'normaal' is in dezen: "Tja, ik probeerde zwart te rijden, is niet gelukt. Jammer. Wat is de boete?".
Ik zie geen tegenstand in de video. Agressie helemaal niet, behalve bij die ene BOA.
Afwachten hoe de gemeente gaat handelen, daar heb ik wel alle vertrouwen in, wat de uitkomst ook moge zijn.
Jij ook?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152455829
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik zie geen tegenstand in de video. Agressie helemaal niet,
Ik ook niet. Ik wel, bij nader inzien. Dat gastjee dat ze vasthouden, werkt niet mee.
Maar het filmpje begint ergens in het midden van de hele situatie. En wij weten niet wat daarvóór gebeurd is. En nogmaals: als je normaal reageert, heb je geen 3 BOA's aan je broek hangen.
quote:
behalve bij die ene BOA.
Hij herhaalt zijn eis ("achteruit!") en op het moment dat $josti dat niet doet, volgen er maatregelen. Niks mis mee. Had $josti maar achteruit moeten gaan.
quote:
Afwachten hoe de gemeente gaat handelen, daar heb ik wel alle vertrouwen in, wat de uitkomst ook moge zijn.
Jij ook?
Als die BOA's hiervoor straf krijgen, is het hek van de dam. Dat zou echt het meest belachelijke zijn dat ik dit jaar heb gehoord.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:47:33 #22
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152455846
Haha wat een grap _O-
Volgende keer ramt hij er maar harder op , correct opgetreden, niks mis mee.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:47:45 #23
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152455851
Het taalgevoel van Monique Miep geeft me braakneigingen. Ze is overigens wel mediageil aan het worden :') Dat filmpje staat 10 keer op haar wall.
quote:
Op velen verzoek plaats ik het verhaal nog eens vanaf het begin,
Op woensdag 6mei rond een of 18:00u in de avond stond ik op het Amsterdam centraal station ik wastafel in gesprek met een kennis toen een jongeman incheckte de poorten gingen open maar zijn over maakte een piep geluid hij werd aangesproken Door de controleurs en liep weer terug om interessant checken wederom piepte zijn kaart maar wederom ging het poortjes open wat ik weet als je geen geld hebt op je over gaat het poortjes niet open!!!!! Toen dat weer gebeurde rende de handhaving naar de jongen toe ze hadden een kort gesprek en de jongen probeerde weer in te checken en werd tegengehouden hij liep terug en de mevrouw v/de handhaving begon hem vast te pakken hij reageerde raak mij niet aan maar die vrouw provoceerde en bleef hem aanraken en liep intimideren samen met haar mannelijke collega op de jongen af toen bleef roepen raak mij niet aan en probeerde uit de benauwde situatie te komen en omdat moment hebben ze hem omsingeld met zijn tweetjes en hij probeerde uit die situatie te komen met zijn drieën zaten ze vast in het poortjes plotseling kwam die 'gek' aangerend en begon met zijn gummiknuppel en begon die jongen in zijn buik te slaan jammer genoegd heb ik dat niet meteen gefilmd toen het publiek schreeuwde waarom sla in zijn buikbegon stopte hij en sloeg op de benen van ddie jongen hij wastafel al vast gepakt en gewurgd en kon niet bewegen tocht werd erop los geslagen zijn collega's stonden erbij en keken ernaar een moedige burger heeft omdat moment gezegd dat het mens onterend was endat het machtsmisbruik was toen werd die 'gek ' met die gummiknuppel helemaal laaiend en gilde als een gek en begon erop los te slaan terwijl die jongen naar achter liep sorry deze gek van de handhaving kan zicht niet beheersen is totaal niet geschikt voor die functie en ik denkt dat hij weer gekeurd en geïnspecteerd moet worden betreft verklaring omtrent goed gedrag jammer genoegd werd ik ook ingesloten om niet langer te filmen en ik werd verboden te filmen waar heen met dit land toen werd ik ingesloten Door een groep handhavers waarheen met deze onprofessionele niet voldoende opgeleide padvinders
Die voor onveilige situaties zorgen en onrust veroorzaken
ik heb er geen vertrouwen in en deze ongeleide projectielen willen een wapen
sorry hoor een gummiknuppel stijgt ze al boven het hoofd
delen aub want die jongen werd aan zijn keel vast gepakt toen hij nummer voor me opnoemde
Delen
When all else fails, you always have delusion.
pi_152455866
quote:
toen werd die 'gek ' met die gummiknuppel helemaal laaiend en gilde als een gek en begon erop los te slaan
Dramaqueen, die Miep _O-
pi_152455870
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:47 schreef Mirel het volgende:
Het taalgevoel van Monique Miep geeft me braakneigingen.

[..]

is dat niet een van die vrienden?
wat bedoeld ze met wastafel?
  zondag 10 mei 2015 @ 12:49:09 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152455871
quote:
een moedige burger heeft omdat moment gezegd dat het mens onterend was endat het machtsmisbruik was toen werd die 'gek ' met die gummiknuppel helemaal laaiend en gilde als een gek en begon erop los te slaan
Seems legit.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:49:47 #27
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152455882
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik zie geen tegenstand in de video. Agressie helemaal niet, behalve bij die ene BOA.
Jij ook?
dat was ook mijn eerste reactie ... en ik vind de enige die hier gecorrigeerd moet worden is die BOA..
die gast die hij "slaat"staat gewoon met een sigaret in mijn handen en heeft helemaal geen dreiging maar die vraagt gewoon wat

en die man die roept achter uit doet dit de eerste 2 x binnen 2 sec en dan gaat hij al lopen dreigen , terwijl die gast op dat moment geen toenadering zoekt je ziet de BOA zelf naar voren moeten stappen om hem te kunnen slaan

maar alleen al dat er 5 man nodig zijn voor een man die zwart rijd (zelfs die man is niet eens wild of wat )
.... als de politie ook zo is dan snap ik wel waarom ze geen salaris verhoging krijgen man man dit is een afgang voor die BOA's daar zeg ej u tegen , als dit zo geleerd wordt op de cursus dan mogen ze dat wel eens anders aan pakken ...
4 a 5 man nodig zijn voor 1 man ,ze zijn bij die 5 lui al in 5 min al meer kwijt aan loon wat ze kosten dan misschien die 2,50 euro die de man niet heeft betaald
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 10 mei 2015 @ 12:51:55 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152455913
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:49 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat was ook mijn eerste reactie ... en ik vind de enige die hier gecorrigeerd moet worden is die BOA..
die gast die hij "slaat"staat gewoon met een sigaret in mijn handen en heeft helemaal geen dreiging maar die vraagt gewoon wat

maar alleen al dat er 5 man nodig zijn voor een man die zwart rijd (zelfs die man is niet eens wild of wat )
.... als de politie ook zo is dan snap ik wel waarom ze geen salaris verhoging krijgen man man dit is een afgang voor die BOA's daar zeg ej u tegen , als dit zo geleerd wordt op de cursus dan mogen ze dat wel eens anders aan pakken ...
4 a 5 man nodig zijn voor 1 man ,ze zijn bij die 5 lui al in 5 min al meer kwijt aan loon wat ze kosten dan misschien die 2,50 euro die de man niet heeft betaald
Miep, ben jij dat?
  zondag 10 mei 2015 @ 12:51:57 #29
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_152455914
Bij het woord licht-getint krijg ik tegenwoordig kotsneigingen. Hebben ze zelf nu niet in de gaten dat ze niet gewenst zijn en zich beter kunnen gaan gedragen voor het tegen hun gaat keren op een niet zo leuke manier? Dit kan nooit zo lang doorgaan. Heel Europa kamt met problemen met dat volk uit dat gebergte.
pi_152455927
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef DeLepelaar het volgende:
Bij het woord licht-getint krijg ik tegenwoordig kotsneigingen. Hebben ze zelf nu niet in de gaten dat ze niet gewenst zijn en zich beter kunnen gaan gedragen voor het tegen hun gaat keren op een niet zo leuke manier? Dit kan nooit zo lang doorgaan. Heel Europa kamt met problemen met dat volk uit dat gebergte.
:?
Verkeerde topic?
  zondag 10 mei 2015 @ 12:55:22 #31
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152455978
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Miep, ben jij dat?
nee , wie is miep ?
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_152455981
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef DeLepelaar het volgende:
Ik krijg kotsneigingen van die ene urinerende gast in de trein.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152456658
Die extra klappen met de gummiknuppel die werden gegeven toen de man ook daadwerkelijk achteruit ging, waren wel onnodig.
pi_152457233
Mag hopen dat die BOA een tijdje op non-actief wordt gezet en in therapie gaat ofzo. Idioot.
pi_152457266
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:49 schreef Xa1pt het volgende:
Mag hopen dat die Xa1pt een tijdje op non-actief wordt gezet en in therapie gaat ofzo. Idioot.
Fixed.
pi_152457323
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Fixed.
Want ik ga mensen in het openbaar te lijf en kan niet met m'n machtspositie omgaan?
pi_152457356
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:53 schreef Xa1pt het volgende:
Want ik ga mensen in het openbaar te lijf en kan niet met m'n machtspositie omgaan?
Daar kan ik niet over oordelen. Ik kan wel oordelen over wat je in dit topic post.
  zondag 10 mei 2015 @ 13:56:45 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_152457407
quote:
Het taalgevoel van Monique Miep geeft me braakneigingen. Ze is overigens wel mediageil aan het worden :') Dat filmpje staat 10 keer op haar wall.

[..]

Ik voel me dommer na het lezen van dat stukje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_152457420
als ik dictator was................. :P :+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152457422
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:25 schreef Dimens het volgende:
Die extra klappen met de gummiknuppel die werden gegeven toen de man ook daadwerkelijk achteruit ging, waren wel onnodig.
Hoe moet zo'n BOA nu weten wat hij moet doen als iemand wel luistert?
pi_152457432
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar kan ik niet over oordelen. Ik kan wel oordelen over wat je in dit topic post.
Je vindt dat gemep van die BOA wel gerechtvaardigd?
pi_152457446
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:57 schreef Xa1pt het volgende:
Jep.
  zondag 10 mei 2015 @ 13:58:36 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152457467
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zat er al op te wachten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152457667
Hij volgt een aanwijzing niet op dan kun je klappen verwachten
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:06:04 #45
148823 znarch
ondertitel
pi_152457700
quote:
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 10 mei 2015 @ 14:09:00 #46
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152457767
Ik heb geen idee wie hier wel/niet goed heeft gehandeld. Het filmpje laat namelijk helemaal niet zien wat er eerder heeft plaatsgevonden. Wel lijkt het hier om slecht getraind BOA personeel te gaan.

De manier waarop die ene BOA omgaat met de omstander die totaal NIET agressief reageert... heel onbeheerst: "ACHTERUIT ACHTERUIT!!!" :')

Het is juist de omstander die beheerst reageert. Of deze omstander zich er wel/niet mee had moeten bemoeien, dat is een tweede, maar waar mensen vandaan halen dat deze omstander agressief reageerde is mij een raadsel 8)7
Krekker is de bom!
pi_152457771
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:04 schreef Geerd het volgende:
Na de eerste klap gaat die BOA vier passen vooruit wat alleen kan als die man achteruit gaat, dat de afstand niet groter wordt komt door de BOA en niet doordat die man niet meer luistert.
pi_152457799
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:09 schreef Wespensteek het volgende:
Na de eerste klap gaat die BOA vier passen vooruit wat alleen kan als die man achteruit gaat, dat de afstand niet groter wordt komt door de BOA en niet doordat die man niet meer luistert.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat de BOA die omstander verder weg van de "actie" wilde hebben, en daarom een paar passen met hem meeliep.
pi_152457810
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:04 schreef Geerd het volgende:
En als je vervolgens de aanwijzing wel opvolgt en achteruit gaat, dien je dan nog steeds klappen te krijgen?
pi_152457836
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk best zo zijn dat de BOA die omstander verder weg van de "actie" wilde hebben, en daarom een paar passen met hem meeliep.
Maar daarbij bleef hij slaan en dat lijkt mij erg vreemd.
pi_152457838
quote:

[..]

Dan nog waren die tikken overbodig.
pi_152457867
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:11 schreef Wespensteek het volgende:
Maar daarbij bleef hij slaan en dat lijkt mij erg vreemd.
Die omstander deed niet veel om actief weg te lopen.
Ik vind het optreden van de BOA('s) niet overdreven.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:14:07 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152457900
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan nog waren die tikken overbodig.
Dat is jouw mening. Jij weet net zo goed als ik dat dit soort ventjes niet met een zachte hand aan te pakken zijn.
pi_152457902
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als de BOA vier stappen vooruit kan is die man ook zoveel achteruit gegaan, als je niet actief bent loop je niet achteruit.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:15:05 #55
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152457932
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Ik vind het een slecht en onbeheerst optreden. Die BOA lijkt alle controle over zichzelf te verliezen. Er is er maar 1 die in dit filmpje duidelijk agressief reageert en dat is die BOA.

En dat er nu door sommigen van gemaakt wordt dat die omstander (op het filmpje zichtbaar) agressief reageerde is simpelweg een leugen.
Krekker is de bom!
pi_152457947
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:14 schreef Wespensteek het volgende:
Als de BOA vier stappen vooruit kan is die man ook zoveel achteruit gegaan, als je niet actief bent loop je niet achteruit.
Hij bleef zich er maar mee bemoeien. Eigen schuld.
pi_152457957
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Jij weet net zo goed als ik dat dit soort ventjes niet met een zachte hand aan te pakken zijn.
Ah, opvoedkundige tikken, gewoon omdat het kan.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:16:15 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152457976
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, opvoedkundige tikken, gewoon omdat het kan.
Iemand moet het doen.
pi_152457982
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij luisterde precies, de BOA zegt achteruit, hij liep achteruit, als hij helemaal weg moest had de BOA andere opdrachten moeten geven.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:16:31 #60
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152457984
quote:

[..]

Jouw reactie versterkt mijn vermoeden dat velen hier zo reageren niet op basis van het feitelijk gedrag dat ze in het filmpje zien maar op basis van 'het type ventje'.
Krekker is de bom!
pi_152458000
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, hij kwam dichterbij. Dat je dat niet wilt hebben is logisch, maar als zo iemand dan achteruit loopt heb je je doel bereikt. Als je dan zelf als BOA zijnde een escalatie in de hand gaat werken ben je niet handig bezig.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:17:26 #62
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152458006
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jouw reactie versterkt mijn vermoeden dat velen hier zo reageren niet op basis van het feitelijk gedrag dat ze in het filmpje zien maar op basis van 'het type ventje'.
Ik ken dit soort "type ventjes"' maar al te goed, dus je hebt helemaal gelijk.
pi_152458018
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Iemand moet het doen.
:')
  zondag 10 mei 2015 @ 14:18:11 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152458027
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik ken dit soort "type ventjes"' maar al te goed
Dat zal best. Ik oordeel echter liever op basis van wat er heeft plaatsgevonden (voor zover dit natuurlijk uit een filmpje is af te leiden).
Krekker is de bom!
pi_152458030
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, hij kwam dichterbij.
En hij bleef zich met de situatie bemoeien.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:20:41 #66
117098 Hathor
Effe niet
pi_152458083
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als ie dat op gepaste afstand doet zie ik het probleem niet zo.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:21:08 #67
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152458093
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ook dat is totaal niet uit het filmpje af te leiden. Het enige dat je ziet is dat hij op dat moment er naartoe loopt en iets lijkt te zeggen/vragen en direct op dat moment raakt de onbeheerste BOA een soort van in paniek. 'Blijven bemoeien' houdt in dat hij zich er de hele tijd al mee zou moeten hebben bemoeid en dat is totaal niet zichtbaar in het filmpje.
Krekker is de bom!
pi_152458098
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:20 schreef Hathor het volgende:
Als ie dat op gepaste afstand doet zie ik het probleem niet zo.
De BOA vond het kennelijk geen gepaste afstand.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:22:30 #69
117098 Hathor
Effe niet
pi_152458125
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vond hem er dan ook een beetje gestressed uitzien, wellicht met het verkeerde been uit bed gestapt die ochtend.
pi_152458135
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:21 schreef KreKkeR het volgende:
Ook dat is totaal niet uit het filmpje af te leiden. Het enige dat je ziet is dat hij op dat moment er naartoe loopt en iets lijkt te zeggen/vragen en direct op dat moment raakt de onbeheerste BOA een soort van in paniek. 'Blijven bemoeien' houdt in dat hij zich er de hele tijd al mee zou moeten hebben bemoeid en dat is totaal niet zichtbaar in het filmpje.
In het hele filmpje, vanaf het moment dat hij in beeld komt, is hij zich ermee aan het bemoeien.

Anyway, mijn standpunt is duidelijk, jullie standpunt ook. Beter wordt het niet :)
Ik ga huidkanker halen. Adios.
pi_152458138
quote:

[..]

De BOA had ook kunnen stoppen met meppen toen de man achteruit liep. Het diende verder geen enkel doel, maar lijkt vooral voort te komen uit een zekere agressie.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:23:13 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152458144
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vond hem er dan ook een beetje gestressed uitzien, wellicht met het verkeerde been uit bed gestapt die ochtend.
Of misschien zaten die mannetjes al een half uur te klieren, wie zal het zeggen.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:24:20 #73
117098 Hathor
Effe niet
pi_152458164
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Of misschien zaten die mannetjes al een half uur te klieren, wie zal het zeggen.
Zou ook kunnen. Laten we in ieder geval maar hopen dat ze dat soort lui niet gaan uitrusten met tasers of vuurwapens wat sommigen graag zouden zien.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:24:47 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152458175
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In het hele filmpje, vanaf het moment dat hij in beeld komt, is hij zich ermee aan het bemoeien.

Anyway, mijn standpunt is duidelijk, jullie standpunt ook. Beter wordt het niet :)
Ik ga huidkanker halen. Adios.
Hij komt pas in beeld na 23 seconden (ongeveer op de helft) en dat is direct wanneer de BOA agressief op hem afstapt. Kijk het filmpje nog maar eens.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 14:25:59 #75
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152458205
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar wie weet ook niet. Wie zegt dat ze überhaupt bij elkaar horen.

Beetje raar om er maar van alles bij te bedenken en dat dan te gaan zien als waarheid, zoals velen hier lijken te doen.
Krekker is de bom!
pi_152458219
quote:

[..]

En dat moet die man ontdekken door hem te blijven slaan of door duidelijke instructies?
pi_152458264
quote:

[..]

vooroordelen zijn geen rechtvaardiging voor onnodig geweld. bij geen enkele training die boa's of politie krijgen wordt geleerd om vooroordelen of clichés te gebruiken als rechtvaardiging voor meer geweld dan nodig is. de nadruk wordt juist altijd gelegd op de-escalatie en instrumenteel/proportioneel geweld, dat meer is dan een emotionele ingeving.
..///
pi_152458402
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Is bijzaak. Toen met diegene die hardhandig werd aangepakt na te fietsen voor Amsterdam Centraal waar het niet mocht en vervolgens moeilijk te gaan doen t.o.v. de politie, toen was de discussie hetzelfde als in dit topic, en dat was helemaal niet "zo'n type ventje".

En toen vond ik trouwens ook dat de politie gelijk had. Het is toch van de gekke dat iedereen blijkbaar maar denkt dat je onder boetes uit zou kunnen komen door je maar heel hard tegen je staandehouding te verzetten. :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 14:33:04 ]
pi_152458481
quote:

[..]

quote:

[..]

Volgens mij ken jij dit "type ventjes" toch niet zo goed als je denkt. Na een klap luistert hij namelijk al naar de BOA.

Waarna zijn goede luistergedrag nog eens wordt bestraft met wat extra klappen ook. Ik snap wel dat hij na de derde of vierde klap stopt met achteruitlopen en boos wordt op de BOA.

Ik zou ook boos worden als ik na het krijgen van een boete voor te hard rijden, nog een paar extra boetes krijg voor te hard rijden terwijl ik allang de juiste snelheid aanhoud. Dan ga ik wel weer te hard rijden. Het maakt toch niets uit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 14:35:19 ]
pi_152458513
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Meerdere waarschuwingen en ventje blijft komen. Dus ja terecht.
In zulke situaties moet je laten zien wie de baas is.

En die tikjes zijn relatief zacht. Heb ooit meegedaan met oefening met de ME. Wij, studenten, hadden rol hooligans. Moesten linie ME doorbreken en ze aanvallen. De tikken die wij kregen waren vele malen harder en met langere wapenstok. Was blauw, geel en paars nadien.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:37:08 #81
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_152458529
Meeste agenten en BOA's gedragen zich als apen en denken heel wat voor te stellen met VMBO diploma, omdat ze een machoman-pakje aanhebben.

Mannen met spieren tot hun nek, maar daarboven heerst absolute leegte. :')

Ze denken de chickies te kunnen versieren met hun stoere machoman gedrag, door onschuldige burgers neer te knuppelen, maar chickies moeten niets weten van deze kansloze volwassen mannen die zich kenmerken door puberaal gedrag. Kijk mij eens spieren hebben. Nou, nou.

Hersens, zou het niet eens tijd worden agenten, BOA's en meer van dat spul aan te nemen, met enige hersens, enig fatsoen en een vleugje beschaving.

Sowieso dient OV gratis te worden, nu is het dermate duur dat het slechts voor de elite toegankelijk is. In Hasselt liep onlangs nog een experiment met gratis OV.
pi_152458592
quote:
13s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meeste agenten en BOA's gedragen zich als apen en denken heel wat voor te stellen met VMBO diploma, omdat ze een machoman-pakje aanhebben.

Ze denken de chickies te kunnen versieren met hun stoere machoman gedrag, door onschuldige burgers neer te knuppelen, maar chickies moeten niets weten van deze kansloze volwassen mannen die zich kenmerken door puberaal gedrag. Kijk mij eens spieren hebben. Nou, nou.

Hersens, zou het niet eens tijd worden agenten, BOA's en meer van dat spul aan te nemen, met enige hersens, enig fatsoen en een vleugje beschaving.

Sowieso dient OV gratis te worden, nu is het dermate duur dat het slechts voor de elite toegankelijk is. In Hasselt liep onlangs nog een experiment met gratis OV.
pi_152458621
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:12 schreef hans1985 het volgende:

[..]

De laatste maanden/jaren zijn er ontzettend veel incidenten in het OV waar personeel maar ook reizigers worden aangevallen. Vaak door zwart rijders.
Protesten, vraag om hardere aanpak en politici die zeggen "handen af van onze conducteurs/chauffeurs".

Nu word er een zwart rijder aangepakt die zich verzet tegen zijn arrestatie. Zijn "vrienden" hinderen de arrestatie en volgen bevelen van de BOA's niet op en blijven "dreigend" naar de BOA's toelopen.

Na vele waarschuwingen krijgt de irritante etter en paar "zachte" tikjes met de knuppel.

Mijn inziens word er nog te zacht geslagen, dat kon wel harder en het arresteren van de bemoeials was ook beter geweest.
Schijnt niet eens een zwartrijder geweest te zijn. Hij verzet zich amper, en iemand in zijn maag slaan is not done. Dat zal elke agent beamen.

Zijn vrienden hinderen helemaal niets, ze zeggen iets. Leer het verschil.

Vele waarschuwingen? Je bedoelt dat die debiel na 1x 'achteruit!' te schreeuwen meteen gaat meppen, en daar zelfs mee doorgaat wanneer die bijstander daadwerkelijk achteruit gaat?

Die dikkige man is simpelweg totaal ongeschikt. Dat ziet iedereen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 10 mei 2015 @ 14:40:20 #84
pi_152458624
quote:
13s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:39 schreef Dimens het volgende:

[..]

BOA gespot. :P
pi_152458627
quote:

Als je geen metrokaartje kan betalen dan ga je maar lekker met de fiets. Is nog veel milieuvriendelijker ook.
pi_152458635
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:14 schreef LXIV het volgende:
Op zich wordt de geweldsspiraal juist toegepast. Eerst een waarschuwing, daar wordt geen gevolg aan gegeven, dan een tik. Die getintrijder had gewoon een stap terug moeten maken na de waarschuwing.
Dat deed hij dan ook na de 1e mep. Toch slaat die nep-BOA een 2e, 3e en 4e keer.
pi_152458685
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:25 schreef Dimens het volgende:
Precies. Daarbij zie je al aan het gedrag van die man dat hij totaal ongeschikt is voor zijn functie. Nul overwicht, heeft de situatie totaal niet in de hand, grijpt meteen naar onnodig geweld.
pi_152458687
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat deed hij dan ook na de 1e mep. Toch slaat die nep-BOA een 2e, 3e en 4e keer.
Nouja slaan, het is een beetje aaien.
pi_152458704
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jep.
Serieus? Ook de 2e, 3e en 4e mep terwijl die jongen na de 1e tik al meteen achteruit loopt?
  zondag 10 mei 2015 @ 14:43:10 #90
pi_152458715
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je geen metrokaartje kan betalen dan ga je maar lekker met de fiets. Is nog veel milieuvriendelijker ook.
Ik fiets alles al, kameraad. Ik fiets zo'n 40 kilometer per dag. En metro's hebben we niet in us heitelan, alleen bussen en dieseltreinen.
Maar ik ben niet alleen in dit land en goed en betaalbaar OV is een noodzaak voor een goed bestuurd land.
Net als goed, gratis en toegankelijke ziekenzorg en universiteiten.
pi_152458728
quote:

[..]

En in de tussentijd gewoon door blijft slaan, zelfs wanneer die bijstander gehoor geeft aan zijn bevel?
pi_152458765
quote:

Nou had deze man meer een soort Burger King tot aan zijn nek.
pi_152458772
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

True, maar dan nog. Lijkt btw ook geen echte gummyknuppel. Wat maar goed is ook, gezien die dikke knuppel die hem hanteert.
pi_152458779
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Precies. Daarbij zie je al aan het gedrag van die man dat hij totaal ongeschikt is voor zijn functie. Nul overwicht, heeft de situatie totaal niet in de hand, grijpt meteen naar onnodig geweld.
Dit klopt wel ja. Het is geen professioneel gedrag.

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat het nogal frustrerend is dat al die zwartrijders elkaar via whatsapp ofzo doorsturen waar die controleurs in gele hesjes staan. Dan rijdt er ineens bij die halte bijna niemand zwart. Als ze er dan toch eentje te pakken krijgen...
  zondag 10 mei 2015 @ 14:48:00 #95
pi_152458876
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nou had deze man meer een soort Burger King tot aan zijn nek.
Dat bedoel ik dus.
Kansloze bontkraagjes die worden ingezet om kansloze bontkraagjes te bestrijden. Is dit een soort van homeopathie? De kwaal met de kwaal zelf bestrijden? :')

Agenten zijn het toonbeeld van de staat, althans dat zou zo moeten zijn in theorie. In de praktijk echter is het vuilnis dat wordt ingezet en is het vuilnis dat vuilnis bestrijdt. Dat schiet niet op dus.

Betaal de agenten een fatsoenlijk salaris, dan daalt de corruptie ook en zet hoger geschoold personeel in. De huidige lichting agenten is gewoon te sneu voor woorden. :'(
  zondag 10 mei 2015 @ 14:51:10 #96
93664 waht
Mushir
pi_152458941
quote:

Nee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:55:09 #97
pi_152459031
quote:
6s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:51 schreef waht het volgende:

[..]

Nee.
Jij bent volgens mij ook hoog opgeleid, vind jij niet dat een agent enige opleiding achter de rug moet hebben en een zekere mate van beschaving moet hebben? :{
Een fatsoenlijke samenleving kenmerk zich toch ook door agenten die niet omkoopbaar zijn en waarmee je een gesprek op niveau kunt hebben?

Je komt zelf erg fatsoenlijk op me over, erger jij je niet over compleet onfatsoen, niet alleen bij sommige burgers, maar ook bij agenten en nep-agenten (BOA's, stadswachten enzovoorts)?
  zondag 10 mei 2015 @ 15:06:56 #98
117098 Hathor
Effe niet
pi_152459391
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Jij bent volgens mij ook hoog opgeleid, vind jij niet dat een agent enige opleiding achter de rug moet hebben en een zekere mate van beschaving moet hebben? :{
Een fatsoenlijke samenleving kenmerk zich toch ook door agenten die niet omkoopbaar zijn en waarmee je een gesprek op niveau kunt hebben?

Je komt zelf erg fatsoenlijk op me over, erger jij je niet over compleet onfatsoen, niet alleen bij sommige burgers, maar ook bij agenten en nep-agenten (BOA's, stadswachten enzovoorts)?
Ik vrees dat een samenleving zonder omkoopbare agenten een utopie is, maar dat besef je zelf ook wel.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:10:37 #99
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_152459510
Tokkie tegen tokkie, ik zie het probleem niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 10 mei 2015 @ 15:12:08 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152459551
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Is bijzaak. Toen met diegene die hardhandig werd aangepakt na te fietsen voor Amsterdam Centraal waar het niet mocht en vervolgens moeilijk te gaan doen t.o.v. de politie, toen was de discussie hetzelfde als in dit topic, en dat was helemaal niet "zo'n type ventje".

En toen vond ik trouwens ook dat de politie gelijk had. Het is toch van de gekke dat iedereen blijkbaar maar denkt dat je onder boetes uit zou kunnen komen door je maar heel hard tegen je staandehouding te verzetten. :r
Er lopen in jouw post een paar zaken door elkaar:

1) de vraag of hardhandige aanpak van de vermeende overtreder in zo'n specifieke situatie gerechtvaardigd is
2) de vraag of hardhandige aanpak van een ogenschijnlijk niet agressieve maar wel bemoeizuchtige omstander gerechtvaardigd is
3) mijn vermoeden dat sommigen in deze situatie de bemoeizuchtige omstander bij voorbaat al als agressief beschouwen en hun oordeel over deze omstander al klaar hebben puur op basis van het type ventje (licht getint)

Met betrekking tot punt 1 hebben we geen idee wat er is gebeurd. We weten niet eens of de vermeende overtreder daadwerkelijk een zwartrijder was. We weten niet hoe hij zich heeft opgesteld anders dan dat wat we uit het waarschijnlijk ook niet helemaal objectieve verhaal van 1 v/d omstanders kunnen opmaken, zie:

quote:
toen een jongeman incheckte de poorten gingen open maar zijn over maakte een piep geluid hij werd aangesproken Door de controleurs en liep weer terug om interessant checken wederom piepte zijn kaart maar wederom ging het poortjes open wat ik weet als je geen geld hebt op je over gaat het poortjes niet open!!!!! Toen dat weer gebeurde rende de handhaving naar de jongen toe ze hadden een kort gesprek en de jongen probeerde weer in te checken en werd tegengehouden hij liep terug en de mevrouw v/de handhaving begon hem vast te pakken
Met betrekking tot punt 2 weten we ook niet precies wat de omstander nog meer heeft gedaan. We weten ook niet of hij bij de vermeende overtreder hoorde. Als hij niet bij de vermeende overtreder hoorde lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zijn acties iets te maken hadden met 'onder de boete uitkomen'. Je ziet wel vaker dat omstanders zich ermee gaan bemoeien wanneer ze denken dat iemand onterecht hard wordt behandeld door ordehandhavers. Misschien niet goed, maar dat is wel een heel andere discussie dan wat jij er van maakt (onder boete uit proberen te komen).

Ook zien we helemaal niet of deze omstander zich agressief heeft opgesteld. In het filmpje is hij juist degene die rustig blijft daar waar de BOA direct agressief reageert. Tuurlijk kan er buiten het filmpje om, ook m.b.t. deze omstander meer hebben plaatsgevonden. Maar een beetje raar om zoiets dan maar meteen als feit bij te bedenken. En DAT was dat vermoeden waar ik het over had... dat mensen dat soort zaken + agressieve houding omstander erbij bedenken vanwege het typetje. Iets wat Twitch voor zichzelf ook gewoon bevestigde.
Krekker is de bom!
pi_152459558
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Of de klappen pijn doen of niet, doet er eigenlijk niet toe. Het is denigrerend tegenover de persoon die overduidelijk na het verkrijgen van de eerste tik de BOA al gehoorzaamd en achteruit loopt. Persoon in kwestie lijkt in eerste instantie ook totaal geen agressie te tonen of een gevaar te zijn. Juist die extra klappen die de persoon krijgt, lijken hem (terecht) boos te maken (stoppen met gehoorzamen / achteruit lopen, wijzen met vinger naar BOA).

De BOA heeft de situatie daarmee dus absoluut niet onder controle. Het is goed dat zijn collega's de controle wel hebben en er al gauw tussen stappen voordat de situatie echt escaleert.

Ik vind dat deze BOA dus wel even bij de baas mag komen om zich te verantwoorden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 15:14:04 ]
pi_152459604
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Er lopen in jouw post een paar zaken door elkaar:

1) de vraag of hardhandige aanpak van de vermeende overtreder in zo'n specifieke situatie gerechtvaardigd is
2) de vraag of hardhandige aanpak van een ogenschijnlijk niet agressieve maar wel bemoeizuchtige omstander gerechtvaardigd is
3) mijn vermoeden dat sommigen in deze situatie de bemoeizuchtige omstander bij voorbaat al als agressief beschouwen en hun oordeel over deze omstander al klaar hebben puur op basis van het type ventje (licht getint)

Met betrekking tot punt 1 hebben we geen idee wat er is gebeurd. We weten niet eens of de vermeende overtreder daadwerkelijk een zwartrijder was. We weten niet hoe hij zich heeft opgesteld anders dan dat wat we uit het waarschijnlijk ook niet helemaal objectieve verhaal van 1 v/d omstanders kunnen opmaken, zie:

[..]

Met betrekking tot punt 2 weten we ook niet precies wat de omstander nog meer heeft gedaan. We weten ook niet of hij bij de vermeende overtreder hoorde. Als hij niet bij de vermeende overtreder hoorde lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zijn acties iets te maken hadden met 'onder de boete uitkomen'. Je ziet wel vaker dat omstanders zich ermee gaan bemoeien wanneer ze denken dat iemand onterecht hard wordt behandeld door ordehandhavers. Misschien niet goed, maar dat is wel een heel andere discussie dan wat jij er van maakt (onder boete uit proberen te komen).

Ook zien we helemaal niet of deze omstander zich agressief heeft opgesteld. In het filmpje is hij juist degene die rustig blijft daar waar de BOA direct agressief reageert. Tuurlijk kan er buiten het filmpje om, ook m.b.t. deze omstander meer hebben plaatsgevonden. Maar een beetje raar om zoiets dan maar meteen als feit bij te bedenken. En DAT was dat vermoeden waar ik het over had... dat mensen dat soort zaken + agressieve houding omstander erbij bedenken vanwege het typetje. Iets wat Twitch voor zichzelf ook gewoon bevestigde.
Ja, wat die omstander betreft heb je gelijk.
pi_152459651
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:12 schreef Dimens het volgende:

[..]

Of de klappen pijn doen of niet, doet er eigenlijk niet toe. Het is denigrerend tegenover de persoon die overduidelijk na het verkrijgen van de eerste tik de BOA al gehoorzaamd en achteruit loopt. Persoon in kwestie lijkt in eerste instantie ook totaal geen agressie te tonen of een gevaar te zijn. Juist die extra klappen die de persoon krijgt, lijken hem (terecht) boos te maken (stoppen met gehoorzamen / achteruit lopen, wijzen met vinger naar BOA).

De BOA heeft de situatie daarmee dus absoluut niet onder controle. Het is goed dat zijn collega's de controle wel hebben en er al gauw tussen stappen voordat de situatie echt escaleert.

Ik vind dat deze BOA dus wel even bij de baas mag komen om zich te verantwoorden.
Mee eens hoor, ook met deze post.
quote:

[..]

zondag 10 mei 2015 @ 15:18:56 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152459733
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit klopt wel ja. Het is geen professioneel gedrag.

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat het nogal frustrerend is dat al die zwartrijders elkaar via whatsapp ofzo doorsturen waar die controleurs in gele hesjes staan. Dan rijdt er ineens bij die halte bijna niemand zwart. Als ze er dan toch eentje te pakken krijgen...
In iedere baan waar jouw werkzaamheden (deels) bestaan uit het oplossen van problemen heb je tegenslagen die simpelweg onderdeel zijn van jouw werkzaamheden. Lijkt mij geen reden om dan maar agressief te reageren en mogelijk zelfs niet-instrumenteel en buiten proportioneel geweld toe te passen.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:24:02 #105
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152459891
Goed werk van deze BOA's. Zwartrijder werkt duidelijk niet mee, niet voor niks dat ze met 3 man om hem heen staan. Als hij gewoon zijn armen achter zijn rug had gedaan was er niks aan de hand geweest. Kerel met dat opscheertje heeft daar verder niks te zoeken en krijgt dus terecht klappen.

Nu moeten we oppassen dat we niet net als in Amerika achter dit tuig gaan gaan staan maar juist een duidelijk signaal afgeven dat wij achter onze handhavers staan. Doen we dit niet dan gaan we dit soort situaties vaker zien omdat dat tuig dan denkt dat ze aan de goede kant staan, wat natuurlijk totaal niet het geval is.
pi_152459898
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In iedere baan waar jouw werkzaamheden (deels) bestaan uit het oplossen van problemen heb je tegenslagen die simpelweg onderdeel zijn van jouw werkzaamheden. Lijkt mij geen reden om dan maar agressief te reageren en mogelijk zelfs niet-instrumenteel en buiten proportioneel geweld toe te passen.
Ja.

Echter, het is ook de taak van de werkgever om ervoor te zorgen voor goede werkomstandigheden en een goede moraal bij de werknemers ipv. hen het gevoel te geven dat ze als een soort clown hun werk moeten doen.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:27:21 #107
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152459982
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja.

Echter, het is ook de taak van de werkgever om ervoor te zorgen voor goede werkomstandigheden en een goede moraal bij de werknemers ipv. hen het gevoel te geven dat ze als een soort clown hun werk moeten doen.
Hoe zou de werkgever dat in dit geval kunnen doen volgens jou?
Krekker is de bom!
pi_152460096
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:24 schreef YazooW het volgende:

Nu moeten we oppassen dat we niet net als in Amerika achter dit tuig gaan gaan staan maar juist een duidelijk signaal afgeven dat wij achter onze handhavers staan. Doen we dit niet dan gaan we dit soort situaties vaker zien omdat dat tuig dan denkt dat ze aan de goede kant staan, wat natuurlijk totaal niet het geval is.
Per definitie achter de handhavers staan lijkt me ook weer geen wenselijke ontwikkeling.
Een beetje in dezelfde categorie als ACAB-roepers.

Deze kerel heeft de situatie gewoon niet goed opgelost.
pi_152460112
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoe zou de werkgever dat in dit geval kunnen doen volgens jou?
Ik ben geen expert op dit gebied. Heb het idee dat undercover-controles in de metro zelf wel effectief zijn, maar dan gaan sommige mensen die wél een kaartje hebben weer roepen dat het NSB-praktijken zijn enzo.

Maar die controles met mannetjes met gele hesjes die bij de poortjes staan, slaan echt helemaal nergens op, was mijn ervaring in de paar jaar dat ik dagelijks in Amsterdam met de metro ging. Normaal gesproken massa's zwartrijders, maar bij zo'n controle ineens niemand.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:34:33 #110
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152460200
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:31 schreef Specularium het volgende:

[..]

Per definitie achter de handhavers staan lijkt me ook weer geen wenselijke ontwikkeling.
Een beetje in dezelfde categorie als ACAB-roepers.

Deze kerel heeft de situatie gewoon niet goed opgelost.
Maar wat had hij dan moeten doen?
Persoon 1 werkt niet mee.
Persoon 2 probeert er tussen te komen.

Had hij heel lief moeten vragen of ze alsjeblieft mee wilden werken en in het geval ze nee hadden gezegd, had hij dan maar weg moeten lopen?
  zondag 10 mei 2015 @ 15:35:53 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152460241
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:24 schreef YazooW het volgende:
Goed werk van deze BOA's. Zwartrijder werkt duidelijk niet mee, niet voor niks dat ze met 3 man om hem heen staan. Als hij gewoon zijn armen achter zijn rug had gedaan was er niks aan de hand geweest. Kerel met dat opscheertje heeft daar verder niks te zoeken en krijgt dus terecht klappen.

Ik sta helemaal niet achter slecht getrainde agressieve handhavers die zaken juist laten escaleren ipv de-escaleren omdat ze niet geschikt zijn voor de baan.

Dat staat verder helemaal los van 'dit tuig'. Want wat betreft 'dit tuig' weet ik namelijk helemaal niet wat er heeft plaatsgevonden. De vermeende zwartrijder had volgens het verhaal v/d omstander gewoon een kaartje en het poortje ging open maar er was een of ander piepgeluid. Wellicht een technisch probleem, wellicht een OV-chipkaart waar mee gefraudeerd was, geen idee. We weten verder helemaal niks over een eventuele overtreding.

Dat de jongeman verder beter had kunnen meewerken ben ik met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat hierdoor ELKE actie van de handhavers automatisch oké is. ALS handhavers geweld gebruiken moet dit niet buiten proportioneel zijn. En of dat in dit geval zo was, kunnen we, zoals meestal, moeilijk opmaken uit het filmpje.

Zelfde verhaal voor de omstander. Dat deze zich er wellicht beter niet mee had kunnen bemoeien maakt hierdoor niet opeens ELKE actie v/d handhavers oké.

Ik vind dat altijd zo'n bizarre gedachtegang: iemand doet iets fout DUS nagenoeg ALLES wat de handhavers doen is hierdoor automatisch goed... Nogal een kinderlijke en gevaarlijke gedachtegang.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:36:54 #112
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152460282
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:34 schreef YazooW het volgende:

[..]

Had hij heel lief moeten vragen of ze alsjeblieft mee wilden werken en in het geval ze nee hadden gezegd, had hij dan maar weg moeten lopen?
Want het is, OF het ene uiterste OF het andere? :? (waarbij het andere uiterste ook nog eens betekent jezelf niet meer onder controle hebben)
Krekker is de bom!
  Moderator / Miss SHO zondag 10 mei 2015 @ 15:37:25 #113
22592 crew  Ole
pi_152460299
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:20 schreef Twiitch het volgende:
Jij niet luisteren jij maar voelen. Precies de functie van die wapenstok. Agressieve elementen op afstand houden. En die omstanders werden duidelijk steeds agressiever.

Wanneer ze die BOA's ( :') ) nou een waakhond meegeven dan laat 90% van de herrieschoppers ze sowieso al met rust.
bij onze oosterburen hebben ze een hele grote hont bij zich. Dan kijken deze gastjes wel uit.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 10 mei 2015 @ 15:38:56 #114
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152460344
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Want het is, OF het ene uiterste OF het andere? :? (waarbij het andere uiterste ook nog eens betekent jezelf niet meer onder controle hebben)
Maar wie heeft zichzelf dan niet onder controle? Ik blijf dat steeds terug lezen overal maar ik zie het niet terug in het filmpje.
pi_152460383
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:34 schreef YazooW het volgende:

[..]

Hij richt zich op persoon 2 en dat is verder prima als het bij die eerste klap was gebleven.
Je merkt dat hij zelf schrikt van die klap en dan door gaat rammen.

Daar zit de fout.

En als zo'n figuur door zijn eigen handelen klappen terug zou krijgen is het land weer te klein.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:46:34 #116
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152460658
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hij richt zich op persoon 2 en dat is verder prima als het bij die eerste klap was gebleven.

Daar zit de fout.

En als zo'n figuur door zijn eigen handelen klappen terug zou krijgen is het land weer te klein.
Ik zie hem niet schrikken hoor. Hij blijft gewoon netjes in houding staan en geeft nog een paar tikken als blijkt dat die meneer geen afstand neemt. Door zijn actie beschermt hij zijn collega's die bezig zijn met die andere meneer.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:47:00 #117
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152460674
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:38 schreef YazooW het volgende:

[..]

Maar wie heeft zichzelf dan niet onder controle? Ik blijf dat steeds terug lezen overal maar ik zie het niet terug in het filmpje.
Deze handhaver:

Lijkt me vrij duidelijk zichtbaar. "Achteruit!!! Achteruit!!! Achteruit zeg ik!!!!!!" Je ziet en hoort aan de manier waarop hij schreeuwt en reageert dat het meer emotie is dan het daadwerkelijk zichzelf onder controle hebben.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:49:21 #118
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152460781
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar zit de fout.

Wanneer een omstander niet agressief reageert vind ik het sowieso niet normaal om direct na 1 seconde nadat de omstander jouw kant op komt om wat te zeggen/vragen, een tik uit te delen.

En nogmaals, ik weet niet wat er buiten het oog v/d camera heeft plaatsgevonden, maar op de camerabeelden zelf is het de BOA die agressief reageert en niet de omstander.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:51:32 #119
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152460865
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wanneer een omstander niet agressief reageert vind ik het sowieso niet normaal om direct na 1 seconde nadat de omstander jouw kant op komt om wat te zeggen/vragen, een tik uit te delen.

En nogmaals, ik weet niet wat er buiten het oog v/d camera heeft plaatsgevonden, maar op de camerabeelden zelf is het de BOA die agressief reageert en niet de omstander.
Omstander is juist de gene die fout zit door het proberen te belemmeren van de arrestatie van die eerste persoon. Als hij vanaf een afstandje was blijven kijken was hij gewoon met rust gelaten.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:55:17 #120
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152461028
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:51 schreef YazooW het volgende:

[..]

Omstander is juist de gene die fout zit door het proberen te belemmeren van de arrestatie van die eerste persoon. Als hij vanaf een afstandje was blijven kijken was hij gewoon met rust gelaten.
Dat is precies wat ik in mijn vorige post al probeerde uit te leggen:
==> Het niet goed handelen van een omstander betekent niet per definitie dat de orde handhavers dan maar nagenoeg ALLES mogen doen zonder verantwoording te hoeven afleggen.

Los daarvan is het nog maar de vraag of de omstander daadwerkelijk de arrestatie probeerde te belemmeren. "Meneer u gebruikt wel erg veel geweld" is bijv. totaal wat anders dan de BOA's van de vermeende zwartrijder af proberen te trekken.

Wat er hier heeft plaatsgevonden en gezegd is, geen idee. Maar uit het filmpje is in ieder geval niet te op te maken dat sprake was van het laatste of van wat voor belemmering v/d arrestatie dan ook.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:56:43 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152461084
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo'n bizarre gedachtegang: iemand doet iets fout DUS nagenoeg ALLES wat de handhavers doen is hierdoor automatisch goed... Nogal een kinderlijke en gevaarlijke gedachtegang.
Je bent erg goed in het aanvallen van stromannen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152461130
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:46 schreef YazooW het volgende:

[..]

Hij blijft gewoon netjes in houding staan en geeft nog een paar tikken als blijkt dat die meneer geen afstand neemt.
Misschien heb je het filmpje niet goed bekeken, maar de getroffen man neemt toch zeker wel afstand en loopt weg na het verkrijgen van de eerste tik.

Die extra klappen achteraf waren volstrekt onnodig.
pi_152461305
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Die tik is gewoon terecht in de dreigende situatie. Dan ga je niet rustig het gesprek aan.
Het doorslaan was wel onnodig.
  zondag 10 mei 2015 @ 16:09:46 #124
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152461517
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die tik is gewoon terecht in de dreigende situatie. Dan ga je niet rustig het gesprek aan.
Het doorslaan was wel onnodig.
Zover ik het kon zien was er totaal geen dreigende situatie aangezien de omstander zich op de beelden totaal niet agressief opstelde. In zo'n geval is het juist belangrijk om als ordehandhaver rustig te blijven en vooral overwicht te tonen. Een streng "niet dichterbij komen!" of "achteruit" of wat voor instructie dan ook is vele malen beter dan een onbeheerst, emotioneel en bijna paniekerig: "ACHTERUIT ACHTERUIT ACHTERUIT"

Op de manier waarop deze BOA het zei zou het eerder een escalerend effect kunnen hebben. Iets wat achteraf alsnog meeviel aangezien de omstander nog steeds rustig bleef. En dan als BOA ook nog eens paar seconde daarna meteen gaan slaan... tsja...
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 16:10:14 #125
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152461532
Moet zo'n BOA eens bij mij proberen, spuit ik m'n busje pepperspray leeg in z'n smoel! :(
are we infinite or am I alone
  zondag 10 mei 2015 @ 16:20:51 #126
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152461894
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zover ik het kon zien was er totaal geen dreigende situatie aangezien de omstander zich op de beelden totaal niet agressief opstelde. In zo'n geval is het juist belangrijk om als ordehandhaver rustig te blijven en vooral overwicht te tonen. Een streng "niet dichterbij komen!" of "achteruit" of wat voor instructie dan ook is vele malen beter dan een onbeheerst, emotioneel en bijna paniekerig: "ACHTERUIT ACHTERUIT ACHTERUIT"

Op de manier waarop deze BOA het zei zou het eerder een escalerend effect kunnen hebben. Iets wat achteraf alsnog meeviel aangezien de omstander nog steeds rustig bleef. En dan als BOA ook nog eens paar seconde daarna meteen gaan slaan... tsja...
bij de andere is het al buitensporig geweld
want die man reed niet zwart zo als hier beweert wordt maar die had te weinig op zijn kaart staan ( dus niet de verplichte 20 euro ) dan gaan de poortjes niet open.

hij is dat gaan verhalen bij een van die BOAs die daarop gelijk hem tegen het hek gooit en waarop zijn collega's ook direct reageren
en die man die tegen het hek staat zie je op dat moment ook gewoon praten de andere BOa proberen een arm klem te leggen door zijn pols te pakken ( bijna breken) ...... waarom en dan komt daarbij nog eens die dikke met zijn over reactie

ik vind dit soort optredens door soort lui vaak al overdreven , veel wordt BOA gebruikt gemaakt van de mensen die zelf al een groot negatief verleden hebben of moeilijk plaatsbaar zijn.
  zondag 10 mei 2015 @ 17:36:08 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152464065
quote:
Gratis OV? Maar wie gaat de machinisten, de electriciteit en het onderhoud dan betalen?
The End Times are wild
  zondag 10 mei 2015 @ 17:39:28 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152464161
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gratis OV? Maar wie gaat de machinisten, de electriciteit en het onderhoud dan betalen?
Dat hoeft niet, het is immers gratis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 10 mei 2015 @ 17:40:04 #129
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152464179
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

vrijwilligers
  zondag 10 mei 2015 @ 17:41:54 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152464233
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, het is immers gratis.
Ok. Maar dan moeten die conducteurs hun huur ook gratis krijgen en gratis eten bij de supermarkt enzo. Dan kan het in principe. En Essent gratis kolen om te stoken.
The End Times are wild
  zondag 10 mei 2015 @ 17:42:33 #131
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_152464249
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Maar dan moeten die conducteurs hun huur ook gratis krijgen en gratis eten bij de supermarkt enzo. Dan kan het in principe. En Essent gratis kolen om te stoken.
Vrijwilligers als mijnwerkers _O-
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 10 mei 2015 @ 17:42:56 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152464261
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

vrijwilligers
Dat er gecollecteerd wordt voor het OV, bedoel je? Dus dat mensen langs de deur komen met een collectebus en vragen of ik wat wil bijdragen? Dat lijkt me een goed plan. Ik weet niet of ik genegen ben al te veel te geven, aangezien ik zelf meestal fiets of met de auto ga. En ik denk dat er per Nederlander toch een fors bedrag (honderden euro's) betaald zal moeten worden.
The End Times are wild
  zondag 10 mei 2015 @ 17:43:41 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152464277
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Vrijwilligers als mijnwerkers _O-
Die mijnwerkers willen best vrijwillig werken, als zij voortaan huisvesting, voeding et cetera voor niets krijgen. Denk ik. Bed Bad en Brood voor iedereen. Dan zijn de problemen in het OV snel verleden tijd.
The End Times are wild
  zondag 10 mei 2015 @ 17:43:48 #134
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152464285
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat er gecollecteerd wordt voor het OV, bedoel je? Dus dat mensen langs de deur komen met een collectebus en vragen of ik wat wil bijdragen? Dat lijkt me een goed plan. Ik weet niet of ik genegen ben al te veel te geven, aangezien ik zelf meestal fiets of met de auto ga. En ik denk dat er per Nederlander toch een fors bedrag (honderden euro's) betaald zal moeten worden.
Nee, vrijwilligers als machinisten. :P
  zondag 10 mei 2015 @ 17:44:34 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152464307
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, vrijwilligers als conducteurs. :P
Ok. En ook vrijwilligers om 's nachts langs het spoor te werken. Wie weet. Misschien kan LBK ons uitleggen hoe hij gratis OV precies ziet.
The End Times are wild
pi_152464697
Die stumpers moeten gewoon luisteren, die BOA had het misschien beter moeten aanpakken maar daarvoor moet je de hele situatie kennen. Dat stumpertje had gewoon niet bijdehand moeten doen met zijn 'Meneeerr'. Hij heeft mazzel gehad dat hij slechts aaitjes kreeg.

Ik snap echt niet dat mensen die BOA zo afbranden.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 10 mei 2015 @ 18:03:44 #137
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_152464766
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Miep, ben jij dat?
_O- _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_152464974
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:20 schreef RAVW het volgende:

want die man reed niet zwart zo als hier beweert wordt maar die had te weinig op zijn kaart staan ( dus niet de verplichte 20 euro ) dan gaan de poortjes niet open.
Slechts ¤4,00 he ;) Officieel dan. ¤ 0,01 werkt volgens mij ook. Het is geen trein.
pi_152465009
Ik vraag mij af of de BOA ook zo gereageerd zou hebben als hij i.p.v het miezerige tengere jongetje, Badr Hari voor zich zou hebben gehad.
Zo ja, dan had ik de BOA alle gelijk van de wereld gegeven.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152465183
Niets mis met klappen uitdelen.
Ура для россии
pi_152465253
Je moet het zo zien.
Donkere jongetje die vastgehouden wordt(wurggreep) is de vader van Saunders.
De andere lichtgetinte jongen die verhaal komt halen is zoon Saunders.
Die gast met de knuppel is verkeersregelaar.
Hahahaha
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152465265
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik vraag mij af of de BOA ook zo gereageerd zou hebben als hij i.p.v het miezerige tengere jongetje, Badr Hari voor zich zou hebben gehad.
Zo ja, dan had ik de BOA alle gelijk van de wereld gegeven.
Tsja, je raakt hier wel de kern van de zaak: moeten we iedereen daadwerkelijk gelijk behandelen ?

De wet zegt ja, de praktijk leert dat dat gewoon niet zo werkt - en wellicht ook niet iets is waar we naar zouden moeten streven. Moet je Jan-Willem uit Klazienaveen werkelijk op dezelfde manier toespreken als Mohammed uit Osdorp ? Of vereist ieder individu toch net een iets andere aanpak - en kan dat ook betekenen dat je bij sommigen sneller de gummiknuppel trekt ?
pi_152465319
Het ernstigste eraan is de incompetentie van de BOA's. Die verdachte verzet zich helemaal niet tegen de arrestatie, maar tegen de onhandigheid van de BOA's, als iedereen zo klungelig aan je loopt te trekken ga je natuurlijk niet je spieren ontspannen, al is het alleen maar om ongelukken te voorkomen. Die kerel met zijn knuppeltje hoeft niet altijd in een dwangbuis, maar dat soort types moet je niet met enig gezag bekleden, en al helemaal geen knuppel in handen geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_152465560
TT mag veranderd worden, aangezien het nog niet duidelijk is of het hier om een zwartrijder gaat.
Volgens de getuige die het gefilmd heeft gingen de poortjes gewoon open.Het probleem was dat de poortjes gingen piepen,waardoor de BOA het jongetje verzocht om nog een keer door het poortje te lopen. En weer ging het poortje open na ingecheckt te hebben , en weer met een piepgeluid.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152466090
quote:

[..]

Wellicht, maar het komt zeer regelmatig voor bij een arrestatie, dat een ander zich ermee gaat bemoeien. Dat is een bekend fenomeen, waar een agent of handhaver mee om moet kunnen gaan. En dus niet moet flippen, schreeuwen en rammen.

De bemoeial was irritant, maar niet dreigend.
.
pi_152466482
BOA's -.- Om gewoon ff van een situatie die je prima rustig kunt oplossing maar een enorme scene te maken. Gasten flikken het iedere keer weer, is de situatie nog niet geëscaleerd? Vreest niet, de BOA is onderweg om er voor te zorgen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 10 mei 2015 @ 19:24:13 #147
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_152466526
OV gewoon voor iedereen gratis flat fee en vervolgens landelijke jaarlijkse mobiliteitsbelasting invoeren waarbij de mrb ook is inbegrepen.

Probleem opgelost.
pi_152466595
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:22 schreef Harlon het volgende:
BOA's -.- Om gewoon ff van een situatie die je prima rustig kunt oplossing maar een enorme scene te maken. Gasten flikken het iedere keer weer, is de situatie nog niet geëscaleerd? Vreest niet, de BOA is onderweg om er voor te zorgen.
Vreest niet !! Onze zolderkamer unit is er !!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_152466625
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:24 schreef Revolution-NL het volgende:
OV gewoon voor iedereen gratis flat fee en vervolgens landelijke jaarlijkse mobiliteitsbelasting invoeren waarbij de mrb ook is inbegrepen.

Probleem opgelost.
Helaas, zo had eu het niet gewild
Ik zwaai naar dieren.
pi_152466724
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Wellicht, maar het komt zeer regelmatig voor bij een arrestatie, dat een ander zich ermee gaat bemoeien. Dat is een bekend fenomeen, waar een agent of handhaver mee om moet kunnen gaan. En dus niet moet flippen, schreeuwen en rammen.

De bemoeial was irritant, maar niet dreigend.
Maar dat is juist 't probleem, dit zijn geen agenten en hebben geen opleiding daarvoor gehad. Gewoon een lading MBO dropouts waar ze geen enkele andere vorm van bezigheidstherapie voor konden vinden. Vorig jaar op centraal ook, een toerist die niet wist dat 'ie daar niet mocht fietsen. Gaan ze in het Nederlands tegen hem lopen brullen, engels spreken ze uiteraard niet. Toerist heeft geen idee wat er aan de hand is en word uiteindelijk hardhandig tegen de grond gewerkt en begint zich dan te verzetten. 't zijn zulke ontiegelijke prutsers dat ze zelfs een klein kind nog tegen zich in het harnas zouden werken.
pi_152466814
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:31 schreef Harlon het volgende:

[..]

Maar dat is juist 't probleem, dit zijn geen agenten en hebben geen opleiding daarvoor gehad. Gewoon een lading MBO dropouts waar ze geen enkele andere vorm van bezigheidstherapie voor konden vinden. Vorig jaar op centraal ook, een toerist die niet wist dat 'ie daar niet mocht fietsen. Gaan ze in het Nederlands tegen hem lopen brullen, engels spreken ze uiteraard niet. Toerist heeft geen idee wat er aan de hand is en word uiteindelijk hardhandig tegen de grond gewerkt en begint zich dan te verzetten. 't zijn zulke ontiegelijke prutsers dat ze zelfs een klein kind nog tegen zich in het harnas zouden werken.
Flikker toch op man al die borden zijn overal het zelfde, gedrag verder van de boa weet ik niet was er niet bij kan ik niet over oordelen
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 10 mei 2015 @ 19:34:45 #152
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_152466822
A C H T E R U I T
graag op anoniem
pi_152467052
quote:

[..]

Dus iets zeggen is in jouw woordenboek al hetzelfde als belemmeren?
pi_152467218
quote:

[..]

Geen idee wat er aan de hand was? Er stond een hele menigte toeristen omheen te brullen "He was only going the wrong way, you should not be so hard" tegen die agenten. Kortom, gewoon een typisch gevalletje "Ga toch boeven vangen" van iemand die bekeurd wordt - terecht bekeurd wordt, want het is gevaarlijk als in Amsterdam overal toeristen op de fiets spookrijden.
pi_152467271
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Het ernstigste eraan is de incompetentie van de BOA's. Die verdachte verzet zich helemaal niet tegen de arrestatie, maar tegen de onhandigheid van de BOA's, als iedereen zo klungelig aan je loopt te trekken ga je natuurlijk niet je spieren ontspannen, al is het alleen maar om ongelukken te voorkomen. Die kerel met zijn knuppeltje hoeft niet altijd in een dwangbuis, maar dat soort types moet je niet met enig gezag bekleden, en al helemaal geen knuppel in handen geven.
Dit dus. Als er 3 man aan je beginnen te trekken zullen er weinig mensen zijn die hun lichaam als een lappenpop ontspannen. In de 1e paar seconden van het filmpje zie je die BOA ook al met zijn vuist in de buik van die jongen rammen. Daarbij kan die jongen zijn handen niet eens achterop zijn rug doen, want die andere BOA staat tegen hem aan gedrukt met een arm om zijn nek. En dat is ook wat die jongen in vrij rustige toon aan probeert te geven "Ik krijg mijn handen niet achter mijn rug", "kan niet want u houdt mij vast", terwijl die incompetente BOA aan zijn arm aan het trekken is.

Dan trekt die BOA daarna óók nog eens zijn wapenstok richting die omstander, begint te meppen en blijft dat doen, zelfs wanneer die jongen achteruit loopt. Je hoort de paniek ook gewoon in zijn overslaande stem.

Totaal en compleet ongeschikt. Ontslaan die man.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 10-05-2015 19:57:55 ]
pi_152467404
Ik ben wel benieuwd wat die bijstander op 0:14 in zijn vuist klemt. Dat zou wellicht het enige argument kunnen zijn waarom hij als een bedreiging overkwam.
pi_152467585
Die donkere mevrouw daarentegen, puik werk. Die weet binnen enkele seconden allebei die jongens rustig te krijgen, met woorden.

Dat mag ook gezegd worden.
pi_152467784
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:59 schreef probeer het volgende:
Die donkere mevrouw daarentegen, puik werk. Die weet binnen enkele seconden allebei die jongens rustig te krijgen, met woorden.

Ja, ik zat net nogmaals te kijken. Die loopt gewoon op die bemoeial af en stuurt hem weg. Terwijl donut-body-babyface nog met zijn knuppel staat te rammen. Beetje als zo;n eindbaas in een Nes 8-bit spelletje.
.
pi_152467811
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja, ik zat net nogmaals te kijken. Die loopt gewoon op die bemoeial af en stuurt hem weg. Terwijl donut-body-babyface nog met zijn knuppel staat te rammen. Beetje als zo;n eindbaas in een Nes 8-bit spelletje.
Jup, en ook bij die 1e .. Op het moment dat zij er bij komt staan zie je hem gewoon letterlijk ontspannen.
pi_152467896
Heb het filmpje nog een keer gekeken. Had de eerste keer niet door dat degene die de verdachte in de buik sloeg, bijna met de gummistok op de verdachte in sloeg, z'n arm vasthield zodat de verdachte die niet achter z'n rug kon doen zoals gevraagd, en achter die omstander aan ging, dat dat allemaal dezelfde kerel is. Die is dus duidelijk ongeschikt.
pi_152468055
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:07 schreef Igen het volgende:
Heb het filmpje nog een keer gekeken. Had de eerste keer niet door dat degene die de verdachte in de buik sloeg, bijna met de gummistok op de verdachte in sloeg, z'n arm vasthield zodat de verdachte die niet achter z'n rug kon doen zoals gevraagd, en achter die omstander aan ging, dat dat allemaal dezelfde kerel is. Die is dus duidelijk ongeschikt.
Precies. En die knul spreekt de mensen die hem arresteren zelfs nog eens heel netjes met 'u' aan. Geen idee wat er zich daarvoor afspeelde, maar op basis van die video vind ik hem echt helemaal niets te verwijten.
pi_152468690
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Geen idee wat er aan de hand was? Er stond een hele menigte toeristen omheen te brullen "He was only going the wrong way, you should not be so hard" tegen die agenten. Kortom, gewoon een typisch gevalletje "Ga toch boeven vangen" van iemand die bekeurd wordt - terecht bekeurd wordt, want het is gevaarlijk als in Amsterdam overal toeristen op de fiets spookrijden.
Tegen die agenten? Nee tegen die boa's. Als het agenten waren geweest was de hele situatie er niet geweest. Die hadden de man staande gehouden, in 't engels gezegd dat hij daar niet mocht fietsen en de andere kant op gestuurd. Nu had je een groepje boa's die een situatie uit de hand laten lopen gewoon omdat 't extreme faalhazen zijn. Toen de agenten het overnamen was het probleem zo opgelost. Aangezien agenten hiervoor zijn opgeleid en snappen dat je een situatie beter kan de-escaleren in plaats van er met de botte bijl erop inhakken. Wat die babyrage hier met z'n wapenstok ook maar weer laat zien, straalt totaal geen rust of gezag uit, geen controle over de situatie en laat het totaal uit de hand lopen.
  zondag 10 mei 2015 @ 20:37:54 #163
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_152469174
Hij had ook 1 station verder kunnen gaan. Geen controle meer.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_152470178
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:27 schreef Harlon het volgende:

[..]

Tegen die agenten? Nee tegen die boa's. Als het agenten waren geweest was de hele situatie er niet geweest. Die hadden de man staande gehouden, in 't engels gezegd dat hij daar niet mocht fietsen en de andere kant op gestuurd. Nu had je een groepje boa's die een situatie uit de hand laten lopen gewoon omdat 't extreme faalhazen zijn. Toen de agenten het overnamen was het probleem zo opgelost. Aangezien agenten hiervoor zijn opgeleid en snappen dat je een situatie beter kan de-escaleren in plaats van er met de botte bijl erop inhakken.
Zeg je hier nou dat agenten geen boetes maar alleen waarschuwingen uitdelen (en boa's ook niks anders zouden mogen doen) omdat de boel anders escaleert? Dat lijkt me toch echt niet de oplossing hoor. :D
pi_152470308
En natuurlijk hoeft niet alles per se gelijk beboet te worden, maar dat is nog altijd aan de agent. Als je de wet overtreedt en een boete krijgt dan heb je dat te accepteren en het slaat nergens op om dan agressief te worden en dan ook nog de agent/boa voor de escalatie verantwoordelijk te houden alleen maar omdat 'ie een terechte boete uitdeelde.
pi_152470360
quote:

[..]

Die gummimepper moeten ze aanpakken. Gewelddadige mannetje.

De man was geen zwartrijder, want hij zat niet in een trein.
Wat is het probleem dan ?
  zondag 10 mei 2015 @ 21:15:39 #167
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_152470590
Die handhavers hebben zich ook maar te gedragen. Als zij gewelddadig gaan worden, moeten ze de volgende keer ook niet miepen als ze zelf het slachtoffer worden.

Wie kaatst kan de bal terug verwachten.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_152471376
Is die gummimepper een voorbeeldje van blank politiegeweld. ?
Of zijn onze dienders veel braver dan die in Amerika
  zondag 10 mei 2015 @ 21:39:26 #169
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152471433
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
Is die gummimepper een voorbeeldje van blank politiegeweld. ?
Of zijn onze dienders veel braver dan die in Amerika
Ik vind huidskleur in dit voorval nauwelijks relevant. De man is gewoon super onprofessioneel, onbeheerst en kan de situatie duidelijk niet aan, dit terwijl er eigenlijk nauwelijks wat aan de hand lijkt te zijn (afgaande op de beelden... wat natuurlijk soms misleidend kan zijn).
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 21:40:01 #170
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_152471466
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dramaqueen, die Miep _O-
_O-
pi_152471508
Het is dat er een videofilmpje naar buiten is gebracht door een toevallige voorbijganger.
Eerlijk gezegd zou ik de BOA alle gelijk van de wereld hebben gegeven als ik de beelden niet gezien zou hebben.

Nu heb ik ook twijfels gekregen over de andere incidenten, waarbij NS personeel betrokken was de afgelopen maanden.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152471729
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik vind huidskleur in dit voorval nauwelijks relevant. De man is gewoon super onprofessioneel, onbeheerst en kan de situatie duidelijk niet aan, dit terwijl er eigenlijk nauwelijks wat aan de hand lijkt te zijn (afgaande op de beelden... wat natuurlijk soms misleidend kan zijn).
Vond die mepper ook dat de huidskleur van zijn slachtoffer niet relevant is ?
Of was dat een factor om zijn agressie op te wekken ?

Maar waarom is die eerste kerel zo met geweld afgevoerd?
Hij zat niet in een trein. Hij is niet verplicht in te checken bij die open poort . Wat is de drukte dan ?
  zondag 10 mei 2015 @ 23:24:20 #173
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152476402
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vond die mepper ook dat de huidskleur van zijn slachtoffer niet relevant is ?
Of was dat een factor om zijn agressie op te wekken ?
Onmogelijk te achterhalen en totaal geen aanwijzing dat huidskleur een rol speelde.

quote:
Maar waarom is die eerste kerel zo met geweld afgevoerd?
Hij zat niet in een trein. Hij is niet verplicht in te checken bij die open poort . Wat is de drukte dan ?
Geen idee.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 23:36:22 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_152476819
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
En hier gaat het dus mis en laat helemaal goed zien waarom frustie/ agressieve boa's geen wapen moeten hebben.

Iedereen in dit voorval is gewoon een lul met vingers en het niet waard mens te mogen heten. Die boa's die die gast vastpakken en slaan terwijl hij niets kan, die vermeende zwartrijder met zn gladde bek, die lamlul die er tussen komt en die kansloze schreeuwboa.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 mei 2015 @ 23:38:36 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_152476897
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het is dat er een videofilmpje naar buiten is gebracht door een toevallige voorbijganger.
Eerlijk gezegd zou ik de BOA alle gelijk van de wereld hebben gegeven als ik de beelden niet gezien zou hebben.

Nu heb ik ook twijfels gekregen over de andere incidenten, waarbij NS personeel betrokken was de afgelopen maanden.
En dit is het gevaar dus. Uit ervaring kan ik vertellen dat heel veel mensen in de beveiliging, agenten, boa's of conducteurs een hele verkeerde baan hebben gekregen en absoluut niet om kunnen gaan met hun autoriteit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_152477044
quote:
ik wastafel in gesprek met een kennis
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_152477347
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 23:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Onmogelijk te achterhalen en totaal geen aanwijzing dat huidskleur een rol speelde.
yippp en zo is het een taboe.
Die mepper was zo opgefokt bezig dat je zijn drijfveren moet overwegen.. en daar hoort ook bij
de aversie tegen buitenlandsuitziende mensen.
Iemand riep op straat "fuck de koning" , iemand ontvouwde een papoeavlag bij een veteranendefile, iemand droeg een t-shirt met 'zp =racisme' . Onmiddellijke arrestaties werden gedaan en ook hardhandig. Alle slachtoffers waren buitenlandsuitziend
pi_152477374
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Zeg je hier nou dat agenten geen boetes maar alleen waarschuwingen uitdelen (en boa's ook niks anders zouden mogen doen) omdat de boel anders escaleert? Dat lijkt me toch echt niet de oplossing hoor. :D
Agenten delen wel degelijk een bekeuring uit als dat nodig is of als de situatie erom vraagt. Maar ze gaan niet met z'n 5en een toerist naar de grond werken en een situatie die prima op te lossen is met iemand rustig aanspreken.
  maandag 11 mei 2015 @ 00:02:05 #179
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152477533
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 23:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

yippp en zo is het een taboe.
Die mepper was zo opgefokt bezig dat je zijn drijfveren moet overwegen.. en daar hoort ook bij
de aversie tegen buitenlandsuitziende mensen.
Iemand riep op straat "fuck de koning" , iemand ontvouwde een papoeavlag bij een veteranendefile, iemand droeg een t-shirt met 'zp =racisme' . Onmiddellijke arrestaties werden gedaan en ook hardhandig. Alle slachtoffers waren buitenlandsuitziend
Taboe? Ik heb geen idee waar je het over hebt. Maar wanneer je totaal geen aanwijzing ergens voor hebt heeft het weinig zin met ongefundeerde beschuldigingen te komen. Beetje vergelijkbaar niveau met aannemen dat iemand vanwege zijn donkerdere huidskleur zich dan wel misdragen zal hebben.
Krekker is de bom!
  maandag 11 mei 2015 @ 00:03:58 #180
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152477582
quote:

[..]

Dan zetten we toch HBOers in voor dit soort werk. Genoeg HBOers die staan te springen om werk. Die zouden dan toch op zijn minst capabel moeten zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 11 mei 2015 @ 00:06:41 #181
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152477653
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan zetten we toch HBOers in voor dit soort werk. Genoeg HBOers die staan te springen om werk. Die zouden dan toch op zijn minst capabel moeten zijn.
Het heeft natuurlijk niet alleen te maken met opleidingsniveau, maar ook met persoonlijkheid, mensenkennis, EQ, etc...
Krekker is de bom!
  maandag 11 mei 2015 @ 00:08:47 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152477720
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk niet alleen te maken met opleidingsniveau, maar ook met persoonlijkheid, mensenkennis, EQ, etc...
Oh, maar is het niet zo dat een HBOer die kwaliteiten wel bezit. Of zouden die daar geen zin in hebben. Wat me goed kan voorstellen.
pi_152477792
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zullen we gewoon mensen die er voor opgeleid zijn er voor inzetten? Iemand met een HBO economie is nog niet per se een goede agent.
  maandag 11 mei 2015 @ 00:29:04 #184
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152478175
Enkele interessante weetjes:

quote:
De eerste stadswachten werden aangesteld in de tweede helft van de jaren 1980. Dit gebeurde als werkgelegenheidsproject, dus om mensen werk te bieden, eerst met behoud van uitkering en later als zogenoemde melkertbanen (Nederland) of als PWA-er (Vlaanderen). Bezuinigingen bij de rijksoverheid hebben later geleid tot verwatering hiervan.
quote:
In Nederland heeft de stadswacht steeds meer een politietaak gekregen, vooral in de grote steden. Mede door centralisatie van de politie als gevolg van de komst van de nationale politie verandert in grotere gemeenten de toezichttaak steeds meer in een semipolitiedienst. De criteria waaraan stadswachten moeten voldoen worden daardoor zwaarder. In de toekomst zal een diploma "Handhaver toezicht & veiligheid" (HTV mbo 3) verplicht worden gesteld voor elke toezichthouder met een bevoegdheid als buitengewoon opsporingsambtenaar (boa).
quote:
Stadswachten kunnen (in Nederland) beschikken over middelen als handboeien, wapenstok of pepperspray of vuurwapen, als de noodzaak voor het dragen van deze middelen is aangetoond door de burgemeester. De verwachting is echter dat het dragen van geweldsmiddelen in de toekomst geregeld gaat worden vanuit het ministerie van Veiligheid en Justitie en dat elke boa binnen 'Domein 1' (de openbare ruimte) standaard wordt uitgerust met deze middelen (wanneer het om ambtenaren in gemeentelijke dienst gaat). Boa's kunnen ook werkzaam zijn bij de politie of douane of als boswachter deze ambtenaren zijn verschillend bewapend van , handboeien, wapenstok en pepperspray t/m het vuurwapen.
:'( :'( :'( :'(

Bron
Krekker is de bom!
pi_152479082
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Taboe? Ik heb geen idee waar je het over hebt. Maar wanneer je totaal geen aanwijzing ergens voor hebt heeft het weinig zin met ongefundeerde beschuldigingen te komen. Beetje vergelijkbaar niveau met aannemen dat iemand vanwege zijn donkerdere huidskleur zich dan wel misdragen zal hebben.
Jaja.... en zo wordt iets een taboe.. Er valt niet te bewijzen dat een diender reageert vanuit een negatief beeld over buitenlandsuitziende mensen en dus mag er niet over gepraat worden .
Let wel... ik stel een vraag ... en jij maakt er een beschuldiging van en verklaart het tot onfatsoenlijk dat te vragen.
Je ziet ook niet dat ik het niet had over dat die diender zich misdroeg door zijn blanke huidskleur, maar dat het mogelijk kon zijn dat hij doorsloeg vanuit een negatief stereotype beeld over de man die hij wilde wegjagen.
  maandag 11 mei 2015 @ 01:22:15 #186
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152479201
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jaja.... en zo wordt iets een taboe.. Er valt niet te bewijzen dat een diender reageert vanuit een negatief beeld over buitenlandsuitziende mensen en dus mag er niet over gepraat worden .
Let wel... ik stel een vraag ... en jij maakt er een beschuldiging van en verklaart het tot onfatsoenlijk dat te vragen.
Je ziet ook niet dat ik het niet had over dat die diender zich misdroeg door zijn blanke huidskleur, maar dat het mogelijk kon zijn dat hij doorsloeg vanuit een negatief stereotype beeld over de man die hij wilde wegjagen.

Er zijn genoeg keren dat er wel aanwijzingen zijn. In dit geval zijn die aanwijzingen er, in ieder geval op basis van de huidige beschikbare info, simpelweg niet. Dan kun je jezelf wel van alles gaan lopen afvragen, maar dat is totaal zinloos aangezien je het antwoord toch niet zal krijgen.
Krekker is de bom!
pi_152479251
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Er zijn genoeg keren dat er wel aanwijzingen zijn. In dit geval zijn die aanwijzingen er, in ieder geval op basis van de huidige info, simpelweg niet. Dan kun je jezelf wel van alles gaan lopen afvragen, maar dat is totaal zinloos aangezien je het antwoord toch niet zal krijgen.
Het zinloos vinden de vraag te stellen is andere kritiek dan het stellen van de vraag zelf als onfatsoenlijke beschuldiging opzij te schuiven.
Ja helaas... is in de meeste gevallen de vraag niet afdoende te beantwoorden.
O.a . omdat het een taboe is. Men wilt die vraag niet stellen.
  maandag 11 mei 2015 @ 01:48:24 #188
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152479485
Aangezien Hans geen link naar het filmpje in de OP heeft geplaatst bij deze: Het is wel zo handig als iedereen even het filmpje kan zien.
quote:

[..]

Waar slaat dat in godsnaam op?

Eerst en vooral: het gaat slechts om een overtreding (tenzij hij een vervoersbewijs heeft vervalst maar dat is weinig aannemelijk), niet om een misdrijf. Wel even alles in proportie zien!
Voor het gemak noem ik de agent die het geweld gebruikte maar even John.

Wat John deed was fout. De overtreder had nog geen geweld gebruikt, ze hadden met twee man waarvan een een nekklem toepaste de verdachte onder controle en een vrouwelijke collega van hen stond klaar om de zwartrijder te boeien. John gaf een stomp op de buik van de overtreder. Nergens voor nodig: er was geen acute dreiging.
Vervolgens was John aan het klungelen en kreeg hij daardoor niet de overtreder zijn arm achter zijn rug (volgens de overtreder omdat dat niet kon, wat ik geloof), hij probeerde een armklem toe te passen wat mislukte en vervolgens paste hij een polsklem toe. De overtreder leek zich niet te verzetten (anders had die politievrouw niet zijn andere hand kunnen boeien).
Vervolgens kwam een andere burger die op geen enkele manier een bedreiging vormde maar John raakte in paniek. Hij begon als een gek te schreeuwen en met zijn gumminknuppel te slaan. Zo leren ze dat in de opleiding maar het is niet de bedoeling dat je dat doet als iemand slechts een dialoog aangaat. Twee collega's van John sprongen er tussen, dat zegt genoeg over wat zij dachten over deze actie (niet verstandig/niet nodig).

tl;dr-versie: deze politie-agent functioneerde op dat moment uiterst slecht. Dát is de reden dat mensen negatief reageren, niet omdat een zwartrijder wordt gearresteerd.
Wat de reden van de arrestatie is weten we niet maar het valt te vermoeden dat hij niet geïdentificeerd kon worden en dat hij daarom mee moest naar het bureau.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-05-2015 02:04:09 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 01:51:33 #189
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_152479525
Hulde voor de BOA/agent, weet ik het, dat tuig moet je gewoon slaan, iets anders verstaan ze niet.

En al doe moraalridders hier. :')
  maandag 11 mei 2015 @ 01:52:09 #190
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152479537
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:14 schreef LXIV het volgende:
Jij gaat er alleen even aan voorbij dat de agent geen enkele reden had om te waarschuwen aangezien er geen dreiging was, de man niet een plaats van misdrijf vervuilde, niet mensen in gevaar bracht etc.
Dat was de zoveelste blunder van deze agent.
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 01:52:53 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152479550
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:51 schreef Klummie het volgende:
En al doe moraalridders hier. :')
Het concept wetgeving is voor jou blijkbaar te hoog gegrepen?
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 01:54:08 #192
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_152479565
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands? :')
Ach gut, een tiepafautje.... :')
  maandag 11 mei 2015 @ 01:55:13 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152479579
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:48 schreef Igen het volgende:

[..]

In heel Nederland wordt het verkeer onveilig gemaakt door tegen de richting in te gaan: niet door toeristen maar door het eigen volk, niet enkel door fietsers maar ook door Johnny's en Anita's op bromfietsjes en door automobilisten.
Maar inderdaad, de politie heeft betere dingen te doen dan dit.
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 01:55:13 #194
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_152479580
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, realiteitszin voor jou wel blijkbaar.
  maandag 11 mei 2015 @ 01:56:15 #195
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152479593
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:54 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ach gut, een tiepafautje.... :')
Jij kan dus niet blindtypen. :')
Probeer nu eerst maar eens het concept wetgeving te begrijpen alvorens je weer reageert. Wel zo handig.
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 01:57:59 #196
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152479612
quote:
Heb jij ooit een stomp in je buik gehad? Blijkbaar niet. Dat voel je wel hoor.

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik wel, bij nader inzien. Dat gastjee dat ze vasthouden, werkt niet mee.
Niet volledig in ieder geval maar dat hoeft ook niet. Dan moet je als BOA/agent wat meer moeite doen. Big deal, het hoort bij je werk! Zolang er geen dreiging is mag je geen geweld gebruiken, met 1 uitzondering (helaas) waar hier geen sprake van was. Wat meer moeite doen en je krijgt hem wel op de grond en je krijgt zijn armen op zijn rug, het duurt alleen wat langer.
Die overspannen reactie toen een tweede burger iets opmerkte sloeg ook nergens op. Op het moment dat de rechterarm niet op de rug ging had hij ook eventjes kunnen luisteren naar de overtreder die opmerkte dat het niet mogelijk was. De overtreder liet namelijk ondertussen wel rustig die vrouw zijn hand boeien, dat zou niet zijn gelukt als hij had tegengewerkt.
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 02:06:56 #197
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152479731
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zou ook kunnen. Laten we in ieder geval maar hopen dat ze dat soort lui niet gaan uitrusten met tasers of vuurwapens wat sommigen graag zouden zien.
Idem voor politieagenten. In tegenstelling tot wat veel simpele zieltjes denken is een taser wel degelijk een dodelijk wapen. Zat mensen die ofwel een hartritmestoornis krijgen ofwel ernstig hersenletsel oplopen door met hun hoofd zo hard op een hard voorwerp te knallen.
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 02:09:51 #198
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152479763
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

wilde net zeggen iemand die geleerd heeft , daar van wil nog niet zeggen dat die ook daadwerkelijk ervaring heeft.
  maandag 11 mei 2015 @ 02:59:18 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152480089

Zo doen ze dat in Rusland. De beuk erin. Het zal kameraad Linkse_Boomknuffelaar wel aanspreken je hoe tuig moet aanpakken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Cherna op 11-05-2015 03:13:47 ]
  maandag 11 mei 2015 @ 03:34:42 #200
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_152480138
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:59 schreef Cherna het volgende:

Zo doen ze dat in Rusland. De beuk erin. Het zal kameraad Linkse_Boomknuffelaar wel aanspreken je hoe tuig moet aanpakken.
Dat is wel een aardige knokpartij. _O_
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 11 mei 2015 @ 08:47:03 #201
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152481268
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:55 schreef Klummie het volgende:

[..]

Nee hoor, realiteitszin voor jou wel blijkbaar.
En vertel... wat is deze realiteit voor jou dan precies?
Krekker is de bom!
  maandag 11 mei 2015 @ 15:05:53 #202
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152490526
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:09 schreef RAVW het volgende:

[..]

wilde net zeggen iemand die geleerd heeft , daar van wil nog niet zeggen dat die ook daadwerkelijk ervaring heeft.
Nee, maar het niet dom zijn is wel een van de minimale voorwaardes voor zo'n baan. Laten we wel wezen, aangezien de mensen die gerecruteerd zijn uit het MBO komen zullen velen van hen achteraan hebben gestaan op het moment dat het verstand werd uitgedeeld. Dat is niet erg maar wil je hen bewapenen en het geweldsmonopolie geven etc. of doe je dat liever bij mensen die minimaal op HBO-niveau kunnen functioneren?
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 15:08:15 #203
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152490593
Even iets anders, mogen die BOA's wel een zwartrijder boeien op het moment dat hij niet probeert te vluchten?
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 16:09:36 #204
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_152492405
eerst staan die handhavers met z'n allen aan die jongen tussen de poortjes te trekken en te doen. Die jongen doet helemaal niks. Krijgt ie een paar klappen na ook nog.
Vervolgens begint die bolle handhaver de 2 de jongen te slaan. Waarop het hele groepje zich met de 2 de jongen begint te bemoeien.
Aan het eind staat er nog maar 1 handhaver de eerste jongen vast te houden, die nog steeds duidelijk niks doet. Hij blijft gewoon rustig staan.
Niet zo gek dat er geweldsproblemen zijn als er dit soort tokkie's werken. Ik zou ook lastig worden als ik zomaar zonder aanleiding met een gummi knuppel klappen krijg.
  maandag 11 mei 2015 @ 17:06:54 #205
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152494597
Het is ook bepaald niet snugger. Je hoeft niet op hulp van omstanders te rekenen als je het zelf op die manier uitlokt als 'handhaver' dat je klappen krijgt. Je kan beter de omstanders wel aan jouw kant krijgen door steeds rechtvaardig te handelen, dan helpen omstanders in geval van nood een handje of zijn ze in ieder geval niet lastig.
#NoDAPL
  maandag 11 mei 2015 @ 19:15:35 #206
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152498621
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is ook bepaald niet snugger. Je hoeft niet op hulp van omstanders te rekenen als je het zelf op die manier uitlokt als 'handhaver' dat je klappen krijgt. Je kan beter de omstanders wel aan jouw kant krijgen door steeds rechtvaardig te handelen, dan helpen omstanders in geval van nood een handje of zijn ze in ieder geval niet lastig.
zo was het in de jaren 70/80 nog wel :)
want toen had je nog respect voor ome agent
  dinsdag 12 mei 2015 @ 08:55:02 #207
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152514710
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 19:15 schreef RAVW het volgende:

[..]

zo was het in de jaren 70/80 nog wel :)
want toen had je nog respect voor ome agent
Het grappige is dat er, zoals ook blijkt uit dit topic, toch altijd mensen zijn die vinden dat alles wat een gezagsdrager doet bij voorbaat goed is, want hey, de vermeende dader had gewoon moeten meewerken!

Dat de vermeende dader wellicht niet eens KON meewerken door het geklungel, dat de persoon zich mogelijk van geen kwaad bewust was en wellicht zelfs niks had gedaan.... dat de persoon, zelfs wanneer hij wel een overtreding had begaan alsnog niet opeens rechteloos is, dat beseffen dit soort figuren niet.

Ik vind dat een erg naïeve maar vooral ook gevaarlijke instelling van dat soort mensen. Het valt me in ieder geval in dit topic ook op dat het gros van deze mensen ook nauwelijks inhoudelijk op de situatie ingaat. Het enige argument dat ik zie is: "dan had de persoon maar mee moeten werken c.q. uit de buurt moeten blijven" :{

Wanneer ik 10 km te hard rij en ik krijg terecht een boete, maar deze boete is 100.000 euro terwijl de boete volgens de wet 50 euro zou moeten zijn, dan is het toch ook niet normaal om te denken: "dan had ik maar niet te hard moeten zijn".

De denkwijze van sommigen blijft me verbazen...
Krekker is de bom!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:26:20 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_152515236
Zwartrijders, zijn dat de pedo's van 2015? Een type ondermens dat je mag doodknuppelen zonder gewetensbezwaren?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:58:38 #209
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152517259
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:26 schreef Ringo het volgende:
Zwartrijders, zijn dat de pedo's van 2015? Een type ondermens dat je mag doodknuppelen zonder gewetensbezwaren?
Precies, goede opmerking. Het verbaast me hoeveel mensen deze actie nog goed praten ook. Enge ontwikkeling.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:10:01 #210
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_152517537
quote:

[..]

Autocorrectie op tilt....
pi_152519124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 08:55 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het grappige is dat er, zoals ook blijkt uit dit topic, toch altijd mensen zijn die vinden dat alles wat een gezagsdrager doet bij voorbaat goed is, want hey, de vermeende dader had gewoon moeten meewerken!

Dat de vermeende dader wellicht niet eens KON meewerken door het geklungel, dat de persoon zich mogelijk van geen kwaad bewust was en wellicht zelfs niks had gedaan.... dat de persoon, zelfs wanneer hij wel een overtreding had begaan alsnog niet opeens rechteloos is, dat beseffen dit soort figuren niet.

Ik vind dat een erg naïeve maar vooral ook gevaarlijke instelling van dat soort mensen. Het valt me in ieder geval in dit topic ook op dat het gros van deze mensen ook nauwelijks inhoudelijk op de situatie ingaat. Het enige argument dat ik zie is: "dan had de persoon maar mee moeten werken c.q. uit de buurt moeten blijven" :{
Mensen die smachten naar gezag dat over hen uitgeoefend wordt heb je altijd. Een groter probleem lijkt me de trend binnen de overheid om daar aansluiting bij te zoeken. Er is verschuiving van het onderscheid tussen degenen die zich aan de wet houden en degenen die dat niet doen, naar het onderscheid tussen degenen in een machtspositie en degenen zonder. Overheidsdienaren hoeven zich niet meer aan de wet te houden, en als je je daar tegen verzet wordt je extra zwaar gestraft. Het is dus meer macht naar de overheid, al dan niet incompetent uitgeoefend, ten koste van de vrijheid van de burger.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:16:56 #212
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152519406
quote:

[..]

Wanneer ik 10 km te hard rij en ik krijg terecht een boete, maar deze boete is 100.000 euro terwijl de boete volgens de wet 50 euro zou moeten zijn, dan is het toch ook niet normaal om te denken: "dan had ik maar niet te hard moeten zijn".

Het grappige is ook dat alleen steeds die zaken de media halen waarbij het dan fout gaat. Ik wil geen oordeel geven over deze situatie omdat je niet weet wat er allemaal aan vooraf is gegaan.
Maar dat zegt niets over het functioneren van BOA's in het algemeen in Nederland. Je moet een een langere tijd met dit soort werknemers meelopen. Mogelijk krijg je dan wel een ander beeld.

En waar gewerkt word vallen er spaanders. Kan me niet voorstellen dat in het bedrijfsleven nooit fouten gemaakt worden en er geen rotte appels tussen zitten.
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 12:36:03 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152519965
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:09 schreef borbit het volgende:
eerst staan die handhavers met z'n allen aan die jongen tussen de poortjes te trekken en te doen. Die jongen doet helemaal niks. Krijgt ie een paar klappen na ook nog.
Vervolgens begint die bolle handhaver de 2 de jongen te slaan. Waarop het hele groepje zich met de 2 de jongen begint te bemoeien.
Aan het eind staat er nog maar 1 handhaver de eerste jongen vast te houden, die nog steeds duidelijk niks doet. Hij blijft gewoon rustig staan.
Niet zo gek dat er geweldsproblemen zijn als er dit soort tokkie's werken. Ik zou ook lastig worden als ik zomaar zonder aanleiding met een gummi knuppel klappen krijg.
de aanleiding voor de klappen was dat hij lastig liep te doen

ga dan ook gvd achteruit :')

en waarom je jezelf zou verzetten als ze je proberen te boeien snap ik ook niet hoor, mee moet je toch wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_152520035
Ik zie de donkere jongen echt niet lastig doen in de beelden.
Die BOA met de gummiknuppel hadden ze beter de functie van Karremans kunnen geven.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 12:40:35 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152520095
nou dan kijk je niet goed hoor

hij werkt iig niet mee ofzo
pi_152520442
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:40 schreef sp3c het volgende:
nou dan kijk je niet goed hoor

hij werkt iig niet mee ofzo
sarcasme level 465757578754875387
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152522843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja.... dat was het smoesje van die mepper om eens lekker fascistoide te kunnen zijn .
Zo kun je het ook zien
pi_152524474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik zie de donkere jongen echt niet lastig doen in de beelden.
Die BOA met de gummiknuppel hadden ze beter de functie van Karremans kunnen geven.
Karremans?
die zou hele steden laten uitroeien.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:48:16 #219
68091 borbit
pi_152524485
quote:

[..]

en waarom je jezelf zou verzetten als ze je proberen te boeien snap ik ook niet hoor, mee moet je toch wel
Goh waarom zou je je verzetten als een of andere beveiliger je in de boeien probeert te slaan? Dit is niet de politie hé. Ze mogen je staande houden en wachten tot de politie er is. Als we ons allemaal door particuliere bedrijven gaan laten boeien is het einde snel zoek hé.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:52:48 #220
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152524611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:48 schreef borbit het volgende:

[..]

Goh waarom zou je je verzetten als een of andere beveiliger je in de boeien probeert te slaan? Dit is niet de politie hé. Ze mogen je staande houden en wachten tot de politie er is. Als we ons allemaal door particuliere bedrijven gaan laten boeien is het einde snel zoek hé.
Hij is bevoegd deze te gebruiken.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:59:25 #221
68091 borbit
pi_152524832
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hij is bevoegd deze te gebruiken.
Tiepes als jij maken dit land kapot. Je mag best een beetje moeite doen voor je rechten. Op je knietjes vallen en pik zuigen als een handhaver dat zegt helpt niet!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:01:00 #222
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152524899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:59 schreef borbit het volgende:

[..]

Tiepes als jij maken dit land kapot. Je mag best een beetje moeite doen voor je rechten. Op je knietjes vallen en pik zuigen als een handhaver dat zegt helpt niet!
Word eens volwassen zou ik zeggen. En als je de confrontatie opzoekt dan moet je ook tegen je verlies kunnen. En daar ontbreekt het vaak aan.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:04:13 #223
68091 borbit
pi_152525018
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Word eens volwassen zou ik zeggen.
Volwassen worden betekend voor jou dat je gewoon moet doen wat iedere lulhannes in een uniform tegen je zegt?
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:05:58 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525086
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:48 schreef borbit het volgende:

[..]

boa mag dit gewoon en als je te moeilijk doet roepen ze de politie ... je moet sowieso mee, de vraag is alleen hoeveel blauwe plekken het je waard is

bij mij is dat nul maar ik ben daarbovenop ook normaal opgevoed

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja.... dat was het smoesje van die mepper om eens lekker fascistoide te kunnen zijn .
Zo kun je het ook zien
ja of je ziet het gewoon zoals het te zien is

1 dude doet moeilijk over zijn arrestatie waarna de heren hardhandig worden waarna een andere dude bijdehand komt lopen doen en wat klappies krijgt

ze hadden beiden tegen het hoofd moeten slaan, had je dat bij die eerste gelijk gedaan dan was de tweede waarschijnlijk niet eens nodig geweest

slappe hap
pi_152525166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:05 schreef sp3c het volgende:

ja of je ziet het gewoon zoals het te zien is

1 dude doet moeilijk over zijn arrestatie waarna de heren hardhandig worden waarna een andere dude bijdehand komt lopen doen en wat klappies krijgt

ze hadden beiden tegen het hoofd moeten slaan, had je dat bij die eerste gelijk gedaan dan was de tweede waarschijnlijk niet eens nodig geweest

slappe hap
En daarmee laat je zien dat je zelf niet vies ben van ff meppen met het smoesje " mag van de wet"
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:09:24 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En daarmee laat je zien dat je zelf niet vies ben van ff meppen met het smoesje " mag van de wet"
nee daarmee laat ik zien dat ik respect heb voor de sterke arm van de wet
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:09:26 #227
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152525197
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:14 schreef tong80 het volgende:
Het is idd nooit goed. Waarom hebben ze anders die knuppel :?

Om hen eraan te herinneren wat een BOA is. Een knuppel.

Nee, maar zonder dollen, gewoon met die knuppel vol op de slaap inrammen, dan leren ze 't wel af. Zijn ook nog eens teringlijers die wel kunnen betalen maar het gewoon leuk vinden om de "blanke" staat te naaien. Ze zouden met plezier kinderen verkrachten als dat toevallig zeer gevoelig lag.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:09:47 #228
68091 borbit
pi_152525209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

boa mag dit gewoon en als je te moeilijk doet roepen ze de politie ... je moet sowieso mee, de vraag is alleen hoeveel blauwe plekken het je waard is

bij mij is dat nul maar ik ben daarbovenop ook normaal opgevoed
Met normaal opgevoed bedoel je als een bang jongetje dat nog blauwe plek durft op te lopen voor zijn rechten?

slappe hap
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:10:29 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:09 schreef borbit het volgende:

[..]

Met normaal opgevoed bedoel je als een bang jongetje dat nog blauwe plek durft op te lopen voor zijn rechten?

slappe hap
je hebt niet het recht om je te verzetten tegen een arrestatie

voor zover ik weet iig
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:10:38 #230
68091 borbit
pi_152525251
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee daarmee laat je zien graag te bukken voor de bruine arm van de belastingdienst.
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:11:05 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525270
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:10 schreef borbit het volgende:

[..]

Nee daarmee laat je zien graag te bukken voor de bruine arm van de belastingdienst.
nee van mij worden ze niet rijk maar ik houd me dan ook netjes aan de wet
pi_152525277
quote:

[..]

voor die gewelddadige arm, bedoel je .
Ik vind die pseudodiender niks sterk ...Een zwak figuur met een knuppel
Voor zo'n jerk kun je geen respect hebben
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:11:58 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525298
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat moet je helemaal zelf weten maar ga dan niet zitten miepen dat je klappen krijgt zonder reden want dat is niet zonder reden
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:12:40 #234
93664 waht
Mushir
pi_152525314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Check jij wel in als je met de trein gaat?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:12:58 #235
68091 borbit
pi_152525325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

je hebt niet het recht om je te verzetten tegen een arrestatie

voor zover ik weet iig
Oké jij herkent je meerdere in een melkertbaan in een gele regenjas. Ik niet.
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:13:21 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525336
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:12 schreef borbit het volgende:

[..]

Oké jij herkent je meerdere in een melkertbaan in een gele regenjas. Ik niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat moet je helemaal zelf weten maar ga dan niet zitten miepen dat je klappen krijgt zonder reden want dat is niet zonder reden
pi_152525353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja... een pseudodiender die kon een conflictsituatie niet aan.... Dat is de reden dat hij ging meppen.
Flink aanpakken zulke ondermijners van de samenleving. Ontsla hem ofzo
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:14:12 #238
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152525362
quote:

[..]

slappe hap
Je recht om zonder te betalen met de trein te gaan? Hmm.
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:14:26 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... een pseudodiender die kon een conflictsituatie niet aan.... Dat is de reden dat hij ging meppen.
Flink aanpakken zulke ondermijners van de samenleving. Ontsla hem ofzo
de man doet het gewoon zoals het hoort
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:15:12 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525385
ik vind ze zelfs vrij slapjes, daardoor loopt het uit de hand
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:15:12 #241
68091 borbit
pi_152525386
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:14 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar ik hoef me ook niet te laten slaan als ik probeer in te checken.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:15:24 #242
93664 waht
Mushir
pi_152525392
quote:

[..]

Ja mooi is dat, crimineeltjes gaan wel vaker janken over "hun rechten" als ze zojuist andermans rechten hebben geschonden.
pi_152525393
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

de man doet het gewoon zoals het hoort
Nee... wat valt me dat tegen van je. Dat je niet herkent dat die man opgefokt reageert.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:15:34 #244
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152525399
quote:

[..]

slappe hap
Wees maar blij dat je dan niet in de jaren 80 leefde. Anarchisten zoals ik dat was hebben wel de nodige klappen opgevangen, Daar heb ik wel van geleerd. Maar ik zeurde nooit. Ik nam mijn verlies. Jammer dan. Daarbij zei je tuis ook maar niets. Je was zogenaamd gevallen of had ruzie tijdens stappen gehad.

Daar werd niet eens gevraagd of je bij de groep behoorde. Als punker gekleed tijdens demonstraties werd niets gevraagd maar gelijk ingegrepen. En dan werd je in een lift waar niemand toezicht had nog even geknuppeld.

Nu komt elk onnozel zaakje wel op sociale media. Wat een triestheid.
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:15:37 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525402
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:15 schreef borbit het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar ik hoef me ook niet te laten slaan als ik probeer in te checken.
niemand gaat je slaan als je probeert in te checken
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:16:40 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... wat valt me dat tegen van je. Dat je niet herkent dat die man opgefokt reageert.
valt reuze mee

beetje adrenaline in zijn stem maar verder gewoon drills & skills
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:17:36 #247
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152525458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:15 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik check ook altijd in door mezelf door die poortjes te rammen of eroverheen te klimmen. En check al die andere gekke mensen dan gewoon met hun chipkaart die poortjes openen. Sukkels. Wel gek dat die nooit worden geslagen.
pi_152525489
quote:

[..]

De sterke arm der wet mept alleen met noodzaak. De sterke arm van de overheid is tegenwoordige een andere dan die van de wet en mept ook om te laten zien hoe sterk die is.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:19:33 #249
68091 borbit
pi_152525502
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:15 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wees maar blij dat je dan niet in de jaren 80 leefde. Anarchisten zoals ik dat was hebben wel de nodige klappen opgevangen, Daar heb ik wel van geleerd. Maar ik zeurde nooit. Ik nam mijn verlies. Jammer dan. Daarbij zie je tuis ook maar niets. je was zogenaamd gevallen of had ruzie tijdens stappen gehad.

Daar werd niet eens gevraagd of je bij de groep behoorde. Als punker gekleed tijdens demonstraties werd niets gevraagd maar gelijk ingegrepen. En dan werd je in een lift waar niemand toezicht had nog even geknuppeld.

Nu komt elk onnozel zaakje wel op sociale media. Wat een triestheid.
Dus je was "anarchist" liet je lekker slaan door de popo. Slikte dat en zweeg maar over want eigenlijk had je het wel verdient. En daarom mogen boa's nu willekeurig op mensen inbeuken met een gummi knuppel?

Deed het pijn toen je voor het eerst pvv invulde op de stembiljet?
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:20:50 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525524
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De sterke arm der wet mept alleen met noodzaak. De sterke arm van de overheid is tegenwoordige een andere dan die van de wet en mept ook om te laten zien hoe sterk die is.
hier is het gewoon nodig
pi_152525547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

hier is het gewoon nodig
Nee.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:22:31 #252
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152525567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet sterk genoeg, of heeft de zwartrijder inmiddels saldo op z'n kaart gezet en een poortje rechtmatig geopend?
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:23:19 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525596
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee.
ja
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:24:39 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152525642
ze kunnen de man gewoon niet aan (om welke reden dan ook) en ze kunnen hem ook niet laten lopen

en die tweede kut moet zich er al helemaal niet mee bemoeien
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:26:37 #255
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152525707
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:19 schreef borbit het volgende:

[..]

Dus je was "anarchist" liet je lekker slaan door de popo. Slikte dat en zweeg maar over want eigenlijk had je het wel verdient. En daarom mogen boa's nu willekeurig op mensen inbeuken met een gummi knuppel?

Deed het pijn toen je voor het eerst pvv invulde op de stembiljet?
Leerzame en mooie tijd. Ik ben er niet slechter van geworden. Ik denk dat je de anarchisten(jeugdigen van 16-18 jaar)die wel hun opleidingen afronden etc. van die tijd verward met de klaplopers van nu die de gevolgen niet willen aanvaarden. Dat is een groot verschil.
En nee ik stem geen PVV. Je verwart een en ander.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:48:18 #256
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152532593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het grappige is ook dat alleen steeds die zaken de media halen waarbij het dan fout gaat. Ik wil geen oordeel geven over deze situatie omdat je niet weet wat er allemaal aan vooraf is gegaan.
Maar dat zegt niets over het functioneren van BOA's in het algemeen in Nederland. Je moet een een langere tijd met dit soort werknemers meelopen. Mogelijk krijg je dan wel een ander beeld.

En waar gewerkt word vallen er spaanders. Kan me niet voorstellen dat in het bedrijfsleven nooit fouten gemaakt worden en er geen rotte appels tussen zitten.
Ik had het in mijn post over de reacties van mensen die geweld bijna per definitie goedkeuren wanneer het slachtoffer IETS (maakt niet uit wat) fout gedaan LIJKT te hebben en niet over het functioneren van BOA's in het algemeen in NL.

En wanneer er in het bedrijfsleven fouten worden gemaakt waar anderen de dupe van zijn heeft dit ook consequenties i.p.v. dat men (mogelijke) fouten gaat lopen goedpraten.
Krekker is de bom!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:52:52 #257
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152532721
quote:

[..]

Zoals iemand anders al zegt, ze eisen dat hij zijn armen achter zijn rug doet, maar het lijkt er sterk op dat hij zijn armen niet eens achter zijn rug KAN doen door het geklungel van die lui.

Altijd moeilijk oordelen natuurlijk, maar er zijn wel degelijk situaties waar meewerken heel moeilijk is of zelfs onmogelijk.
Krekker is de bom!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:05:56 #258
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152533145
quote:

[..]

Je recht om niet in elkaar geslagen te worden na een MOGELIJKE overtreding, terwijl je zelf geen geweld gebruikt en terwijl je jezelf niet agressief opstelt?

Het staat namelijk totaal niet vast of de jongen zich agressief heeft opgesteld en het staat niet eens vast of hij überhaupt probeerde zwart te rijden.
Krekker is de bom!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:07:12 #259
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152533201
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik check ook altijd in door mezelf door die poortjes te rammen of eroverheen te klimmen. En check al die andere gekke mensen dan gewoon met hun chipkaart die poortjes openen. Sukkels. Wel gek dat die nooit worden geslagen.
Wat heeft jouw (ik hoop zelfbedacht) fout gedrag verder te maken met dit nieuwsbericht? :?
Krekker is de bom!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:08:32 #260
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152533247
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Leerzame en mooie tijd. Ik ben er niet slechter van geworden. Ik denk dat je de anarchisten(jeugdigen van 16-18 jaar)die wel hun opleidingen afronden etc. van die tijd verward met de klaplopers van nu die de gevolgen niet willen aanvaarden. Dat is een groot verschil.
En nee ik stem geen PVV. Je verwart een en ander.
Gelul. Dat jij wellicht bewust de confrontatie opzocht en bewust ging rellen en/of rellen opzicht betekent niet dat dit voor iedereen geldt die met geweld staande wordt gehouden.
Krekker is de bom!
pi_152533288
Je ziet dat die ietwat corpulente handhaver doodsangsten uitstaat als het kleine, tengere mannetje zich meldt. En vervolgens begint hij belachelijk te schreeuwen en wat tikken uit te delen.

Mooie beelden man.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:17:02 #262
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152546089
quote:

[..]

ja en dat wordt er nu door de overheid ook nog eens er in gestamp , want agressie tegen hulp verleners wordt zwaar gestraft ..... maar hoe zit het dan met hulpverleners die zelf agressief zijn tegen omstanders ...

als een agent bij mij een fout maak zal ik hem daar ook op aan spreken , dat ik daarna door vier man tegen de grond gewerkt word en in een busje gezet word en 4 uur vast gehouden word op het bureau zonder koffie , en dan nog mensen die zeggen ja je zal wel iets fout gedaan hebben :)

een agent heeft altijd de plicht om een burger te helpen en ook andersom een burger mag ook een burger arrestatie doen
ook als is dit tegen een wetsdienaar :)

voor mensen die het niet weten
https://www.politie.nl/themas/aanhouding.html

en als dat nou net een agent is die dan een overtreding maakt ...
pi_152547435
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:24 schreef sp3c het volgende:

en die tweede kut moet zich er al helemaal niet mee bemoeien
waarom niet ? je gelooft in iedereen koppen dicht ?
Hij merkte op dat het meppen van de arrestant verkeerd was .... Simpel vrije meningsuiting en heel democratisch om enge machthebbertjes aan te spreken.
En toen werd hij gemept.... Zou Mussolini trots zijn op dit soort volgelingen ?
  woensdag 13 mei 2015 @ 02:21:01 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152549527
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het essentiële verschil is dat je dat in het bedrijfsleven kan aanvaarden. Verpest iemand het te veel dan stap je naar de rechter voor een civiele rechtszaak.
Bij mensen die bewapend zijn, de toestemming hebben om die wapens te gebruiken tegen (andere) burgers en die juridisch een beschermende positie hebben (indien die (andere) burger zich verdedigt) mag je niet tlereren dat daar rotte appels tussen zitten. Het is onaanvaardbaar en het moet hard bestraft worden: zowel de rotte appel als de organisatie.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 02:24:16 #265
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152549542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:17 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja en dat wordt er nu door de overheid ook nog eens er in gestamp , want agressie tegen hulp verleners wordt zwaar gestraft ..... maar hoe zit het dan met hulpverleners die zelf agressief zijn tegen omstanders ...
In dit geval ging het sowieso niet om hulpverleners maar om BOA's: werknemers van arrogante private monopolisten die maar 1 doel hebben (de monopolist): de burger financieel uitkleden. Deze BOA's zijn het instrument waarmee ze dit doen.

Bij een politie-agent is er natuurlijk ook vaker niet dan wel sprake van hulpverlening. Ik denk niet dat een overtreder of misdadiger het gevoel heeft dat de politie-agent hulpverleent. :')

quote:
voor mensen die het niet weten
https://www.politie.nl/themas/aanhouding.html
"Vertel het de politie als u hem niet begrijpt. "
:|W

We zijn inmiddels een bananenmonarchie aan het worden. Niet alleen beheersen onze hogere politie-functionarissen blijkbaar niet meer hun moedertaal, ook hebben we geen recht meer op een pro deo advocaat bij een verhoor indien het gaat om een minder ernstig misdrijf. Geweldig.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-05-2015 02:34:33 ]
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:52:05 #266
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152556075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Gelul. Dat jij wellicht bewust de confrontatie opzocht en bewust ging rellen en/of rellen opzicht betekent niet dat dit voor iedereen geldt die met geweld staande wordt gehouden.
Ga er maar vanuit dat niet zomaar geweld tegen je gebruikt word door politie of een BOA. Vooral in deze tijd niet. Je doet nu voorkomen alsof we in een politiestaat leven. Het buitensporig geweld is juist afgenomen tov van pak hem beet de jaren 60-80
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 12:58:08 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152556256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

waarom niet ? je gelooft in iedereen koppen dicht ?
Hij merkte op dat het meppen van de arrestant verkeerd was .... Simpel vrije meningsuiting en heel democratisch om enge machthebbertjes aan te spreken.
En toen werd hij gemept.... Zou Mussolini trots zijn op dit soort volgelingen ?
veel vragen :D

- omdat hij er niets mee te maken heeft
- tot op zekere hoogte
- het Italiaanse front heeft me nooit kunnen boeien dus ik heb geen idee, ik denk ook niet dat deze mensen oud genoeg zijn om volgelingen van deze man te zijn maar dat weet ik niet helemaal zeker

en ja hij mag zijn mening hebben en uiten maar daar kreeg hij geen klapjes voor, hij kreeg klapjes omdat hij niet weg ging toen dat gevraagd werd

de beveiligers kunnen het zich simpelweg niet veroorloven dat er iemand in hun rug staat te klieren terwijl ze met hun verdachte staan te klungelen
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:16:11 #268
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152556780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:05 schreef KreKkeR het volgende:
Het staat namelijk totaal niet vast of de jongen zich agressief heeft opgesteld en het staat niet eens vast of hij überhaupt probeerde zwart te rijden.
Dan staat er dus ook niet vast wat er vooraf aan dit filmpje gebeurde. En als het fout loopt omdat je ervan overtuigd bent niet schuldig te zijn, of slecht behandeld te zijn, dan dien je een klacht in. Dan word een BOA of conducteur of wie dan ook direct op non actief gezet. En vind er een onderzoek plaats. Mocht blijken dat een wetshandhaver echt zwaar de fout is ingegaan verliest hij zijn BOA en daarmee zijn functie,. Zelfs als iemand met een BOA bevoegdheid in zijn vrije tijd de fout ingaat kan het slecht voor hem aflopen. Zeker al als hij zijn BOA bevoegdheid verliest.
pi_152557199
quote:

[..]

Hurrdurr, grappige troll.

Edit: ow, je meent het ook nog serieus :') ... Ehh, tsja .. met dat beoordelingsvermogen ben ik dan erg blij dat de fok-modjes geen geweldsmonopolie hebben. [x] ongeschikt.

[ Bericht 15% gewijzigd door probeer op 13-05-2015 13:39:12 ]
pi_152557266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zoals iemand anders al zegt, ze eisen dat hij zijn armen achter zijn rug doet, maar het lijkt er sterk op dat hij zijn armen niet eens achter zijn rug KAN doen door het geklungel van die lui.

Altijd moeilijk oordelen natuurlijk, maar er zijn wel degelijk situaties waar meewerken heel moeilijk is of zelfs onmogelijk.
Dat zegt hij zelfs, meerdere malen, terwijl hij ze met 'u' aanspreekt.

Moeilijk oordelen? Nee hoor .. Ik heb dan ook geen flauw idee welk filmpje sp3c gezien heeft, want het lijkt niet deze.
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:36:53 #271
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152557420
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat zegt hij zelfs, meerdere malen, terwijl hij ze met 'u' aanspreekt.

Moeilijk oordelen? Nee hoor .. Ik heb dan ook geen flauw idee welk filmpje sp3c gezien heeft, want het lijkt niet deze.
Op het filmpje. Je zegt het goed. Maar weet je ook wat er aan vooraf is gegaan? Ik niet.
pi_152557464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Op het filmpje. Je zegt het goed. Maar weet je ook wat er aan vooraf is gegaan? Ik niet.
Ik ook niet. Daarom zei ik eerder al: Op basis van het filmpje vind ik die jongen echt helemaal niets te verwijten. Die BOA des te meer.
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:47:22 #273
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152557737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ook niet. Daarom zei ik eerder al: Op basis van het filmpje vind ik die jongen echt helemaal niets te verwijten. Die BOA des te meer.
Maar als je daar op gaat oordelen of een BOA verkeerd gehandeld heeft, dan zijn we verkeerd bezig. Ik mag hopen dat er camera beelden zijn die meer laten zien.

Er is ooit een conducteur ontsnapt aan zijn ontslag door camera beelden op het station dit terwijl het tuig dat alles opnam maar 50% liet zien. Eerst spugen, schoppen en uitlokken en bedreigen. Dan haalt de beste man uit en behoorlijk ook en men begint met opnemen. Lekker is dat. Laf ook nog eens.
pi_152557756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:09 schreef Downwards het volgende:
Je ziet dat die ietwat corpulente handhaver doodsangsten uitstaat als het kleine, tengere mannetje zich meldt. En vervolgens begint hij belachelijk te schreeuwen en wat tikken uit te delen.

Mooie beelden man.
Die bolle moet heel snel iets anders gaan doen. Die heeft echt niets in de binnenstad te zoeken als handhaver. Zal ik 'm zeggen ook als ik 'm weer eens tegenkom. Je ziet inderdaad de pure onversneden angst in z'n ogen. Als 'ie een vuurwapen had gehad had 'ie het hele magazijn leeggeschoten. Ongetwijfeld met de ogen dicht, dus de kans dat 'ie wat zou raken is niet zo heel groot :-D

De dame met de dreads loopt al een tijdje door de Nieuwmarktbuurt en is wel een topper. Die heeft meer cojones dan haar mannelijke kleegaatje.
pi_152557845
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:48 schreef IntensiveGary het volgende:
De dame met de dreads loopt al een tijdje door de Nieuwmarktbuurt en is wel een topper. Die heeft meer cojones dan haar mannelijke kleegaatje.
Zij weet ook veel beter waar ze mee bezig is en straalt nog iets uit.

Bij die bolle kan het bijna alleen maar escaleren. Als je ziet hoe paniekerig hij al oogt en handelt in zo'n situatie waar er eigenlijk 0,0 gevaar dreigt.. Sad.
pi_152558020
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:51 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zij weet ook veel beter waar ze mee bezig is en straalt nog iets uit.

Bij die bolle kan het bijna alleen maar escaleren. Als je ziet hoe paniekerig hij al oogt en handelt in zo'n situatie waar er eigenlijk 0,0 gevaar dreigt.. Sad.
Die bolle hoort niet in dat uniform in de binnenstad. Hij is als de dood en dat straalt van 'm af. Hij heeft mazzel dat 'ie geen écht moeilijke jongens tegenover zich had, want die hadden z'n knuppeltje afgepakt. En terecht.

Voor zijn eigen veiligheid (en die van zijn collega's- je zal maar met zo'n dweil moeten werken) is het beter als hij lekker op kantoor gaat zitten. Er zijn tijgers en er zijn hertjes. En aan zijn grote ogen te zien is dit een hertje met een tijgerpak aan :P
pi_152558182
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:56 schreef IntensiveGary het volgende:
Voor zijn eigen veiligheid (en die van zijn collega's- je zal maar met zo'n dweil moeten werken) is het beter als hij lekker op kantoor gaat zitten. Er zijn tijgers en er zijn hertjes. En aan zijn grote ogen te zien is dit een hertje met een tijgerpak aan :P
Dat is natuurlijk ook nog een ding.. Het is ook voor collega's levensgevaarlijk om met zo'n angsthaas op pad te gaan. Voor je het weet escaleert de boel door zijn belachelijke gedrag en sta je daar met iemand die totaal niet weet hoe te handelen, maar wel een hoop agressie oproept.
pi_152558335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:02 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook nog een ding.. Het is ook voor collega's levensgevaarlijk om met zo'n angsthaas op pad te gaan. Voor je het weet escaleert de boel door zijn belachelijke gedrag en sta je daar met iemand die totaal niet weet hoe te handelen, maar wel een hoop agressie oproept.
In een noodsituatie ben je inderdaad je leven niet zeker met zo'n lafaard naast je. Als je in de stad goed handelt heb je geen last van het publiek en in sommige gevallen zul je zelfs hulp krijgen. In een geval als in dit topic mag men blij zijn dat het niet gierend uit de hand gelopen is. Als ik dit gedrag zie gaan m'n handen jeuken...

Deze man hoort niet gemachtigd te zijn geweld te gebruiken. Sterker nog, het feit dat er bij deze meneer is geoordeeld dat hij pepper/knuppel en misschien wel een taser mag dragen en gebruiken vind ik reden om de procedure eens goed tegen het licht te houden. Dit figuur is een gevaar voor zichzelf en anderen.
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 14:21:49 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152558844
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Hurrdurr, grappige troll.

Edit: ow, je meent het ook nog serieus :') ... Ehh, tsja .. met dat beoordelingsvermogen ben ik dan erg blij dat de fok-modjes geen geweldsmonopolie hebben. [x] ongeschikt.
ja guttegut je zou het een keer met argumenten doen zeker ... wat verwachten we nu eigenlijk :')

nou met het beoordelingsvermogen van jou ben ik ook erg blij dat je buiten je isoleercelletje nergens verantwoordelijk voor bent zeg [x] oninteressant

hahaha lachen he zo'n discussie?

_O-

woensdag 13 mei 2015 @ 15:34:13 #280
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152561170
Sp3c, ik denk dat jij je heel erg goed zou thuisvoelen in een of andere bananrepubliek afgaande op hoe jij de acties van deze BOA'er goedpraat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn optreden was vakonbekwaam en elke vorm van integriteit ontbrak. Als je niet inziet dat:
- er geen legitieme reden was om die man tegen zijn abdomen te slaan (ze hadden controle en de man werkte nauwelijks tegen, hij legde enkel niet direct zijn handen op zijn rug, big deal, doe maar wat moeite)
- de paniek doordat die bemoeial hem naderde (je geeft dit notabene zelf toe: "adrenaline in stem") zwaar overdreven was
- het slaan met de gummiknuppel niet gerechtvaardigd was (geen acuut gevaar)
- de collega's deze actie afkeurden aangezien ze tussen John en het slachtoffer (de bemoeial sprongen)

dan heb je het filmpje niet zorgvuldig bekeken. Ik raad je verder aan om eens op te zoeken wat het proportionaliteisbeginsel inhoudt in de rechtspraak, dit beginsel geldt ook voor politieagenten en BOA'ers. Alleen noemen ze het anders. Ze zijn wettelijk verplicht om altijd de kleinst mogelijke vorm van geweld te gebruiken waarmee het doel wordt bereikt. Nu ja, met uitzondering van aanhoudingsvuur helaas.

Sterker nog, ik ben er vrij zeker van dat als dit voor de rechter zou komen (strafrecht of civiel recht) dat deze BOA'er het dan zou verliezen. Helaas is er in Nederland een doofpotcultuur (de politie weigert aantoonbaar om aangiftes op te nemen tegen politie-agenten, ook als ze de wet hebben overtreden, ze zullen bij die BOA'ers wel hetzelfde handelen) en een civiele rechtszaak starten is voor veel mensen niet mogelijk wegens de financiële drempels (dankzij Rutte nog eens vergroot ook).

[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-05-2015 15:40:20 ]
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:34:23 #281
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152561173
Terzijde.
Die opmerking dat "je toch mee moet", daar kan je ook wat over discussiëren als twee van de vier een vrouw is een van de vier een dikzak is (volgens mij zelfs twee van de vier, die vrouw die vermoedelijk Surinaams is leek ook wat te veel vet mee te dragen). Hij zou maar een van hen er uit hoeven te lopen en je bent zo buiten het station in de menigte. Ik zou zeggen, waag je kans als je ietwat sportiever bent dan de gemiddelde mens indien ze je nog niet hebben kunnen identificeren en ze nog niets hebben (telefoon confisqueren doen ze graag, al dan niet wetmatig) kunnen pakken/stelen waarmee achteraf je identiteit vastgesteld kan worden. Politie-agenten hebben al geen bijster goede conditie, bij die BOA'ers is het waarschijnlijk nog slechter gesteld. :)
Helaas voor de bad boys maar ook voor de gewone burgers (bij een kwaadwillende overheid) is het technologisch mogelijk om mensen volautomatisch te identificeren via pasfoto's van identiteitsbewijzen. Iets waar de burger zich beter bewust van is. Zo ver is Nederland gelukkig nog niet. Zelfs ICT-projecten voor de overheid die in de kern relatief simpel zouden moeten zijn mislukken hier hopeloos. :')

Even iets anders, wanneer gaan we in Nederland eens stoppen met de leugen dat de politie het geweldsmonopolie heeft? Niet alleen wordt ook het leger op de eigen bevolking ingezet (de millitaire politie, in Nederland om historische redenen de marechaussee genoemd), ook worden BOA'ers door de staat bewapend (die handboeien etc. worden door de staat besteld en verkocht aan het bedrijf) en hebben ze toestemming om die tegen burgers te gebruiken. Misschien is de tijd aangebroken dat de burger zichzelf ook maar moet gaan bewapenen aangezien de politie niet meer het geweldsmonopolie heeft?

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-05-2015 15:43:01 ]
#NoDAPL
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 15:53:51 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152561784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Sp3c, ik denk dat jij je heel erg goed zou thuisvoelen in een of andere bananrepubliek afgaande op hoe jij de acties van deze BOA'er goedpraat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn optreden was vakonbekwaam en elke vorm van integriteit ontbrak. Als je niet inziet dat:
- er geen legitieme reden was om die man tegen zijn abdomen te slaan (ze hadden controle en de man werkte nauwelijks tegen, hij legde enkel niet direct zijn handen op zijn rug, big deal, doe maar wat moeite)
- de paniek doordat die bemoeial hem naderde (je geeft dit notabene zelf toe: "adrenaline in stem") zwaar overdreven was
- het slaan met de gummiknuppel niet gerechtvaardigd was (geen acuut gevaar)
- de collega's deze actie afkeurden aangezien ze tussen John en het slachtoffer (de bemoeial sprongen)

dan heb je het filmpje niet zorgvuldig bekeken. Ik raad je verder aan om eens op te zoeken wat het proportionaliteisbeginsel inhoudt in de rechtspraak, dit beginsel geldt ook voor politieagenten en BOA'ers. Alleen noemen ze het anders. Ze zijn wettelijk verplicht om altijd de kleinst mogelijke vorm van geweld te gebruiken waarmee het doel wordt bereikt. Nu ja, met uitzondering van aanhoudingsvuur helaas.

Sterker nog, ik ben er vrij zeker van dat als dit voor de rechter zou komen (strafrecht of civiel recht) dat deze BOA'er het dan zou verliezen. Helaas is er in Nederland een doofpotcultuur (de politie weigert aantoonbaar om aangiftes op te nemen tegen politie-agenten, ook als ze de wet hebben overtreden, ze zullen bij die BOA'ers wel hetzelfde handelen) en een civiele rechtszaak starten is voor veel mensen niet mogelijk wegens de financiële drempels (dankzij Rutte nog eens vergroot ook).
misschien moet je eens proberen een paar weken in een bananenrepubliek rond te hangen ... dat lijkt in geen enkele manier op hoe het er hier aan toe gaat, echt gewoon helemaal in niets en de kans dat het er hier in de nabije toekomst wel zo aan toegaat is nihil

Either way, wat ik zie in dit filmpje is een klungelige aanhouding van een man die overduidelijk niet mee wil werken, OVERduidelijk ja, let op zijn lichaamshouding en let daarbij vooral op de armen, die hangen bepaald niet slap ofzo

of dat een klap rechtvaardigd weet ik niet want ik ken de instructies niet maar ik kan me voorstellen dat het niet de bedoeling is dat je tien minuten met zon sukkel staat te worstelen, ik gok zomaar dat wat hier gebeurt binnen de perken is

dan de tweede man die er tussen probeert te springen, die krijgt eerst wat waarschuwingen, incl stemverheffen en vervolgens wat tikken tegen het lichaam tot hij voldoende achteruit is gedreven

niets aan de hand verder

daarnaast zie ik geen angstige man maar een robotje dat in zijn hoofd een checklist af staat te werken ... ben het ermee eens dat we dat niet op straat moeten willen hebben maar dit lijkt me gewoon proportioneel geweld
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 15:55:59 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152561857
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Terzijde.
Die opmerking dat "je toch mee moet", daar kan je ook wat over discussiëren als twee van de vier een vrouw is een van de vier een dikzak is (volgens mij zelfs twee van de vier, die vrouw die vermoedelijk Surinaams is leek ook wat te veel vet mee te dragen). Hij zou maar een van hen er uit hoeven te lopen en je bent zo buiten het station in de menigte. Ik zou zeggen, waag je kans als je ietwat sportiever bent dan de gemiddelde mens indien ze je nog niet hebben kunnen identificeren en ze nog niets hebben (telefoon confisqueren doen ze graag, al dan niet wetmatig) kunnen pakken/stelen waarmee achteraf je identiteit vastgesteld kan worden. Politie-agenten hebben al geen bijster goede conditie, bij die BOA'ers is het waarschijnlijk nog slechter gesteld. :)
Helaas voor de bad boys maar ook voor de gewone burgers (bij een kwaadwillende overheid) is het technologisch mogelijk om mensen volautomatisch te identificeren via pasfoto's van identiteitsbewijzen. Iets waar de burger zich beter bewust van is. Zo ver is Nederland gelukkig nog niet. Zelfs ICT-projecten voor de overheid die in de kern relatief simpel zouden moeten zijn mislukken hier hopeloos. :')

Even iets anders, wanneer gaan we in Nederland eens stoppen met de leugen dat de politie het geweldsmonopolie heeft? Niet alleen wordt ook het leger op de eigen bevolking ingezet (de millitaire politie, in Nederland om historische redenen de marechaussee genoemd), ook worden BOA'ers door de staat bewapend (die handboeien etc. worden door de staat besteld en verkocht aan het bedrijf) en hebben ze toestemming om die tegen burgers te gebruiken. Misschien is de tijd aangebroken dat de burger zichzelf ook maar moet gaan bewapenen aangezien de politie niet meer het geweldsmonopolie heeft?
hij zal het geprobeert hebben, dat verklaart die ene kerel in zijn nek

dat moet je ook gewoon niet doen
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:56:43 #284
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152561881
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

misschien moet je eens proberen een paar weken in een bananenrepubliek rond te hangen ... dat lijkt in geen enkele manier op hoe het er hier aan toe gaat, echt gewoon helemaal in niets en de kans dat het er hier in de nabije toekomst wel zo aan toegaat is nihil
http://www.taaltelefoon.be/hyperbool-stijlfiguur
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:58:24 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152561930
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij zal het geprobeert hebben, dat verklaart die ene kerel in zijn nek

dat moet je ook gewoon niet doen
Ik acht de kans groot dat iemand die ietwat sportiever is het zou zijn gelukt. Tip: wel direct starten, niet eerst een dialoog aangaan, tegen die tijd zijn er al weer een paar man/vrouw bij gekomen. Het was 1 jongeman tegen 2 man waarvan 1 dikzak. Dat moet te doen zijn. :)
SPOILER
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:02:16 #286
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152562034
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar als je daar op gaat oordelen of een BOA verkeerd gehandeld heeft, dan zijn we verkeerd bezig. Ik mag hopen dat er camera beelden zijn die meer laten zien.

Het is natuurlijk niet alleen op basis vh filmpje. We hebben ook het verhaal vd getuige, al zijn dat soort verhalen meestal niet objectief. Mij zal je dus ook niet horen zeggen dat partij 1 of 2 per definitie goed of fout zit. Maar er zijn genoeg aanwijzingen om in ieder geval te stellen dat het ook goed mogelijk zou kunnen zijn dat de jongen helemaal niet zo fout zit als velen zeggen.

Want dat is waar het mij om ging, al die reacties van mensen die nagenoeg zeker leken te weten dat de jongen(s) het wel zelf zou(den) hebben uitgelokt.
Krekker is de bom!
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:10:43 #287
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152562336
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:53 schreef sp3c het volgende:
Either way, wat ik zie in dit filmpje is een klungelige aanhouding van een man die overduidelijk niet mee wil werken, OVERduidelijk ja, let op zijn lichaamshouding en let daarbij vooral op de armen, die hangen bepaald niet slap ofzo
Het valt reuze mee. Je kon enkel tijdens een fractie van de eerste seconde wat zien van actieve tegenwerking: je ziet dat hij zijn armen stijf voor zijn lichaam hield. En? Er was geen acuut gevaar en hij kon nergens naar toe lopen dankzij die nekklem. Gewoon een beetje geduld hebben en er dan maar wat langer over doen en er wat meer moeite voor moeten doen. Big deal.
Niet alleen dat, iemand die goed getraind zou zijn zou hem waarschijnlijk niet eens hebben geboeid, zie gewoon dat hij nergens naar toe gaat en wacht totdat de politie komt.
Er staat nog steeds een vraag van mij van 2 of 3 pagina's terug (bij mijn instellingen van 2* het aantal berichten van standaard per pagina) open: mag zo'n BOA een overtreder wel boeien op het moment dat hij niet probeert te vluchten? Best een belangrijke vraag!

Nee, die klap was niet gerechtvaardigd. Proportioneel geweld. Er was geen acuut gevaar dus er was geen grof geweldsmiddel nodig. Bovendien ging het om een BOA'er, niet om een politie-agent. In hoeverre dat juridisch verschil maakt is volgens mij voor een groot deel nog in het ongewis (precendenten, dat heeft tijd nodig en die BOA'er is een relatief recent, en ongewenst, fenomeen) maar laten we dat maar even buiten beschouwing laten. Ze hadden controle en het was duidelijk dat hij zich niet meer verzette zo gauw het hem niet meer lukte om zijn armen voor zich te houden en die knul achter hem een nekklem toepassen. Je zag duidelijk dat hij gewillig zijn linkerpols liet boeien door dat meisje. Jij weet net zo goed als ik dat dat meisje niet de kracht heeft om dat te doen als die jongen zou tegenwerken (1 meisjeshand tegen 1 mannenhand).

Die 'bemoeial' was misschien vervelend maar op geen enkele manier bedreigend en het gaat hier niet om een politie-agent maar een BOA'er, dat laatste is in zoverre relevant dat je bij de politieagent misschien nog kan stellen dat er respect moet zijn voor de politie en meer van die onzin (hard optreden tegen het mishandelen van hulpverleners en politie-agenten) terwijl daar bij de BOA'er geen sprake van is. De "adrenaline" in zijn stem en John zijn lichaamshouding maakten overduidelijk dat hij wel degelijk angstig was en dat hij de controle was verloren, het er tussen springen van twee van de drie collega's gaf aan dat die collega's de actie negatief beoordeelden. Beste vermoeden: ze sprongen er tussen met de intentie om beide partijen te beschermen: de een tegen lichamelijke gebreken die hij onrechtmatig zou krijgen, de ander tegen een rechtszaak om u tegen te zeggen of op zijn minst een ontslag. John mag blij zijn met zijn collega's, die functioneren beter dan hem.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:23:03 #288
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_152562757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het valt reuze mee. Je kon enkel tijdens een fractie van de eerste seconde wat zien van actieve tegenwerking: je ziet dat hij zijn armen stijf voor zijn lichaam hield. En? Er was geen acuut gevaar en hij kon nergens naar toe lopen dankzij die nekklem. Gewoon een beetje geduld hebben en er dan maar wat langer over doen en er wat meer moeite voor moeten doen. Big deal.

Inderdaad tegenwerking omdat ze hem iets afpakten.
Het was zo te zien geen rambomes of iets scherps, anders zou die BOA het niet zo afpakken en in zn broekzak steken. Waarschijnlijk dan zijn OV waar Miep het over had.
Dan zou in dat geval de reactie van de BOA's erg overtrokken zijn.

Maar essentiele informatie ontbreekt omdat de film al bezig is, dus wat vantevoren gebeurd is kan rectificeren wat de BOA's doen.

Lastig
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:32:49 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152563101
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:23 schreef Takaiki het volgende:

[..]

Inderdaad tegenwerking omdat ze hem iets afpakten.
Het was zo te zien geen rambomes of iets scherps, anders zou die BOA het niet zo afpakken en in zn broekzak steken. Waarschijnlijk dan zijn OV waar Miep het over had.
Dan zou in dat geval de reactie van de BOA's erg overtrokken zijn.

Maar essentiele informatie ontbreekt omdat de film al bezig is, dus wat vantevoren gebeurd is kan rectificeren wat de BOA's doen.

Lastig
Bij Overtreders kon je zien dat de BOA's van RET altijd iets probeerden af te pakken waarmee de persoon mogelijk te identificeren is. Ik betwijfel dat dat legaal is, ik zou het mooi vinden als iemand eens een proefproces zou starten.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:48:23 #290
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152563531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij Overtreders kon je zien dat de BOA's van RET altijd iets probeerden af te pakken waarmee de persoon mogelijk te identificeren is. Ik betwijfel dat dat legaal is, ik zou het mooi vinden als iemand eens een proefproces zou starten.
Als je geen kaartje hebt dan kan een BOA(conducteur op de trein)een kaartje uitschrijven incluis boete en al zeker als je je niet gemeld hebt.. Daarna moet hij het verifiëren met een ID of je wel de juiste gegevens doorgespeeld hebt. Wil je dan je ID niet tonen dan ben je aangehouden en mag er zelfs geboeid worden. Zo werkt het ongeveer. Ik ben geen BOA maar iemand die dat wel is zou dit kunnen bevestigen. Aangezien een conducteur op een trein niet de bevoegdheid heeft om te iemand in de boeien te slaan maar wel staande houden schakelt een conducteur een BOA(service en veiligheid) in die wel bevoegd is om iemand in de boeien te slaan en over te dragen aan de politie. Dus als er bij NS service en veiligheid aan te pas moeten komen op het station is er er iets aan voorafgegaan. Tevens loop je dan wel weer een vertraging op.

Bij NS heeft service en veiligheid(BOA) geen wapens of knuppels etc. Alleen handboeien mogen gebruikt worden.

Dus ook tussen BOA's kunnen de bevoegdheden anders zijn.
  woensdag 13 mei 2015 @ 19:18:43 #291
307622 Perox
(niet de echte)
pi_152568299
Aan de stresslevels te zien moet er haast wel veel meer gebeurd zijn dan het filmpje laat zien. Volgens mij kan je dan ook niet oordelen over de proportionaliteit. Bovendien zijn agenten ook geen robots hè, die krijgen ook adrenaline, dat heeft zijn uitwerking.
Ik vind het al met al geen schoonheidsprijs, maar ook weer niet een heel erge big deal. Het gebruikte geweld is nou ook weer niet van die aard dat je hier nog dagen last van hebt o.i.d.
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 19:49:47 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152569525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het valt reuze mee.
klopt
pi_152570339
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja guttegut je zou het een keer met argumenten doen zeker ... wat verwachten we nu eigenlijk :')

nou met het beoordelingsvermogen van jou ben ik ook erg blij dat je buiten je isoleercelletje nergens verantwoordelijk voor bent zeg [x] oninteressant

hahaha lachen he zo'n discussie?

_O-

Ok, sure, argumenten / ontopic posts:

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit dus. Als er 3 man aan je beginnen te trekken zullen er weinig mensen zijn die hun lichaam als een lappenpop ontspannen. In de 1e paar seconden van het filmpje zie je die BOA ook al met zijn vuist in de buik van die jongen rammen. Daarbij kan die jongen zijn handen niet eens achterop zijn rug doen, want die andere BOA staat tegen hem aan gedrukt met een arm om zijn nek. En dat is ook wat die jongen in vrij rustige toon aan probeert te geven "Ik krijg mijn handen niet achter mijn rug", "kan niet want u houdt mij vast", terwijl die incompetente BOA aan zijn arm aan het trekken is.

Dan trekt die BOA daarna óók nog eens zijn wapenstok richting die omstander, begint te meppen en blijft dat doen, zelfs wanneer die jongen achteruit loopt. Je hoort de paniek ook gewoon in zijn overslaande stem.

Totaal en compleet ongeschikt. Ontslaan die man.
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:59 schreef probeer het volgende:

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Precies. En die knul spreekt de mensen die hem arresteren zelfs nog eens heel netjes met 'u' aan. Geen idee wat er zich daarvoor afspeelde, maar op basis van die video vind ik hem echt helemaal niets te verwijten.
quote:

[..]

Daarbij zie je al aan het gedrag van die man dat hij totaal ongeschikt is voor zijn functie. Nul overwicht, heeft de situatie totaal niet in de hand, grijpt meteen naar onnodig geweld.
Maar het is natuurlijk makkelijker om het topic amper te lezen, dat filmpje 1x een paar seconde te kijken en dan je conclusie te trekken, daarbij nog even terloops te vermelden dat jij wel "normaal bent opgevoed".
pi_152570413
:') Hoe die slaat
pi_152571515
sp3c, ik vermoed dat je degene die roept "niet in zijn buik slaan" verward met degene die uiteindelijk klappen krijgt. Deze laatste vraagt netjes: mevrouw mag ik u wat vragen. Niet handig tijdens een conflictsituatie, maar die gummiknuppel had daarbij prima kunnen zeggen: meneer, we zijn even bezig ik kom zo bij u. Dan heb je in eerste instantie netjes gereageerd en als die man dan nog niet weg gaat, dan kan je inderdaad zeggen: meneer ik vraag u achteruit te gaan, als u dat niet doet zal ik gepast geweld gebruiken. Pas daarna kan je inderdaad geweld gebruiken. Je ziet dat je dan al normaal bezig bent en de-escalerend. Zoals de donkere mevrouw die er als laatst bij komt doet.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:42:36 #296
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_152577686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:13 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Maar het is natuurlijk makkelijker om het topic amper te lezen, dat filmpje 1x een paar seconde te kijken en dan je conclusie te trekken, daarbij nog even terloops te vermelden dat jij wel "normaal bent opgevoed".
^O^
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:17:17 #297
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152579217
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:18 schreef Perox het volgende:
Aan de stresslevels te zien moet er haast wel veel meer gebeurd zijn dan het filmpje laat zien.
Dit soort aannames vind ik altijd een beetje eenzijdig van aard. Tenminste, zo komt het op mij over.

Je weet dat mensen in groepen elkaar ook onbewust kunnen opjutten he en in bepaalde omstandigheden zich ook anders kunnen gedragen dan dat mensen normaal doen? Ook gezagsdragers?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stanford-gevangenisexperiment

En deze is natuurlijk mooi met in gedachte de "eigen schuld dikke bult"-reacties: http://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram
Krekker is de bom!
  Moderator donderdag 14 mei 2015 @ 00:13:01 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152581221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:13 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

nu kan ik mezelf ook wel gaan quoten maar dat heb je al gelezen en je koos er zelf voor om te reageren met stromannen en zonder argumenten, dan moet je niet miepen dat mijn toon je niet aanstaat want die zet je gewoon zelf

ikzie hier weinig fout gaan, ik heb dat netjes beargumenteerd en daar hoef je het verder niet mee eens te zijn maar op deze manier ga ik niet met je in discussie
pi_152581657
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu kan ik mezelf ook wel gaan quoten maar dat heb je al gelezen en je koos er zelf voor om te reageren met stromannen en zonder argumenten, dan moet je niet miepen dat mijn toon je niet aanstaat want die zet je gewoon zelf

ikzie hier weinig fout gaan, ik heb dat netjes beargumenteerd en daar hoef je het verder niet mee eens te zijn maar op deze manier ga ik niet met je in discussie
Klopt, daar heb je gelijk in. Dat was flauw en totaal onnodig van me. Excuses.

Laten we het er dan inderdaad op houden dat we het hierover niet met elkaar eens zijn.
  donderdag 14 mei 2015 @ 01:21:03 #300
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152582794
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zijn manier van reageren was idd niet oke, maar onderstaand dik gedrukte vind ik nu niet bepaald een keihard argument:

quote:

[..]

Uit het filmpje viel namelijk helemaal niet op te maken dat hij lastig liep te doen. Misschien deed hij dit voor die tijd, geen idee, maar uit het filmpje valt vooral op te maken dat hij mee probeert te werken, maar dat dit hem moeilijker wordt gemaakt door de 'onhandigheid' van de BOA's...

Zag ik overigens ook niet de eerste keer dat ik het filmpje keek...
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')