abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152455064
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)pakt-door-handhavers
quote:
AMSTERDAM Handhavers van het Veiligheidsteam Openbaar Vervoer hebben afgelopen woensdag op Amsterdam CS een man hardhandig aangepakt. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een zwartrijder.
Monique Miep zette er een video van op haar Facebookpagina. Te zien is hoe drie medewerkers van het Veiligheidsteam een man in bedwang proberen te houden. Als omstanders zich ermee bemoeien, begint één van de handhavers te meppen met een gummiknuppel.
De gemeente Amsterdam neemt het voorval serieus en laat in een reactie weten eens goed naar de beelden te kijken.
De laatste maanden/jaren zijn er ontzettend veel incidenten in het OV waar personeel maar ook reizigers worden aangevallen. Vaak door zwart rijders.
Protesten, vraag om hardere aanpak en politici die zeggen "handen af van onze conducteurs/chauffeurs".

Nu word er een zwart rijder aangepakt die zich verzet tegen zijn arrestatie. Zijn "vrienden" hinderen de arrestatie en volgen bevelen van de BOA's niet op en blijven "dreigend" naar de BOA's toelopen.

Na vele waarschuwingen krijgt de irritante etter en paar "zachte" tikjes met de knuppel.

En nu opeens komt er weer protest dat het gebruikte geweld niet behoorlijk is.

Mijn inziens word er nog te zacht geslagen, dat kon wel harder en het arresteren van de bemoeials was ook beter geweest.
  Trouwste user 2022 zondag 10 mei 2015 @ 12:14:43 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_152455114
Het is idd nooit goed. Waarom hebben ze anders die knuppel :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 10 mei 2015 @ 12:14:55 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152455119
Op zich wordt de geweldsspiraal juist toegepast. Eerst een waarschuwing, daar wordt geen gevolg aan gegeven, dan een tik. Die getintrijder had gewoon een stap terug moeten maken na de waarschuwing.
The End Times are wild
pi_152455128
Ja natuuurlijk, mensen hebben altijd wat te zeiken, het is nooit goed voor dat volk.
pi_152455135
Perfect gehandeld imo.
pi_152455203
Niks mis mee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:20:01 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152455252
Jij niet luisteren jij maar voelen. Precies de functie van die wapenstok. Agressieve elementen op afstand houden. En die omstanders werden duidelijk steeds agressiever.

Wanneer ze die BOA's ( :') ) nou een waakhond meegeven dan laat 90% van de herrieschoppers ze sowieso al met rust.
pi_152455319
Met die tikjes die die BOA uitdeelde heeft dat gastje nauwelijks iets gevoeld.
Gezeik altijd van kansloze typetjes die ACAB vinden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:23:50 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_152455345
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
idd
  zondag 10 mei 2015 @ 12:25:21 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_152455384
Waarom zijn er altijd "vrienden" in de buurt die kansloos moeten gaan etteren als iemand opgepakt word. Alles in het filmpje is volkomen terecht, ik zie er niets verkeerd in.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Trouwste user 2022 zondag 10 mei 2015 @ 12:27:21 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_152455437
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:25 schreef karr-1 het volgende:
Waarom zijn er altijd "vrienden" in de buurt die kansloos moeten gaan etteren als iemand opgepakt word. Alles in het filmpje is volkomen terecht, ik zie er niets verkeerd in.
In hun ééntje zijn ze te laf. Je leest dan ook altijd "Twee licht getinte types."

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152455440
Als een vriend van mij voor zoiets gearresteerd wordt, ga ik 'm hard staan uitlachen.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:30:04 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_152455495
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Als een vriend van mij voor zoiets gearresteerd wordt, ga ik 'm hard staan uitlachen.
Ja ik ook. En niet kansloos de politie gaan lastig vallen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_152455563
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een zwartrijder.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152455596
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een zwartrijder.
Zelfs een zwartrijder wordt, als hij normaal reageert, niet door 3 BOA's op de nek gesprongen. Hij heeft dus wel meer tegenstand geboden dan normaal. En 'normaal' is in dezen: "Tja, ik probeerde zwart te rijden, is niet gelukt. Jammer. Wat is de boete?".
pi_152455633
Dit hadden ze dus jaren terug al moeten (blijven) doen , datgene wat vroeger "gewoon" was.

Ranzig gedrag niet accepteren , aanpakken en corrigerend optreden naar fijne helpende vriendjes.

Dan was het probleem van dit soort grensoverschrijdende en grenszoekende wezens nooit zo erg geworden.

En natuurlijk zijn er weer mensen die dit soort voorvallen "aan de kaak" willen stellen.

Mensen die gechoqueerd zijn als een probleem (eindelijk) wordt aangepakt.

Ik heb genoten.
pi_152455636
Typisch weer. Zwartrijder heeft wel geld voor mooie kleertjes, strak kapseltje, duur telefoontje. Maar een treinkaartje weigert meneer voor te betalen. Dat soort lui kots ik op. Leg ze maar voor de trein.

Die meneer die "achteruit" roept is lachwekkend, sla harder man.
pi_152455688
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:36 schreef DrMabuse het volgende:
Dit hadden ze dus jaren terug al moeten (blijven) doen , datgene wat vroeger "gewoon" was.

Ranzig gedrag niet accepteren , aanpakken en corrigerend optreden naar fijne helpende vriendjes.

Dan was het probleem van dit soort grensoverschrijdende en grenszoekende wezens nooit zo erg geworden.

En natuurlijk zijn er weer mensen die dit soort voorvallen "aan de kaak" willen stellen.

Mensen die gechoqueerd zijn als een probleem (eindelijk) wordt aangepakt.

Ik heb genoten.
Zijn van die zwakke vrouwtjes die stiekem wel genomen willen worden door zo'n hippe negro. Daarom nemen ze het voor hen op.
pi_152455693
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:37 schreef ccs het volgende:
Typisch weer. Zwartrijder heeft wel geld voor mooie kleertjes, strak kapseltje, duur telefoontje. Maar een treinkaartje weigert meneer voor te betalen. Dat soort lui kots ik op. Leg ze maar voor de trein.

Die meneer die "achteruit" roept is lachwekkend, sla harder man.
Hij wil vast wel harder slaan maar dan worden er vast Kamervragen gesteld.

Je weet , dit is Nederland.

En daarbij , er staat een bezorgd persoon te filmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 10-05-2015 12:46:00 ]
pi_152455758
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zelfs een zwartrijder wordt, als hij normaal reageert, niet door 3 BOA's op de nek gesprongen. Hij heeft dus wel meer tegenstand geboden dan normaal. En 'normaal' is in dezen: "Tja, ik probeerde zwart te rijden, is niet gelukt. Jammer. Wat is de boete?".
Ik zie geen tegenstand in de video. Agressie helemaal niet, behalve bij die ene BOA.
Afwachten hoe de gemeente gaat handelen, daar heb ik wel alle vertrouwen in, wat de uitkomst ook moge zijn.
Jij ook?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152455829
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik zie geen tegenstand in de video. Agressie helemaal niet,
Ik ook niet. Ik wel, bij nader inzien. Dat gastjee dat ze vasthouden, werkt niet mee.
Maar het filmpje begint ergens in het midden van de hele situatie. En wij weten niet wat daarvóór gebeurd is. En nogmaals: als je normaal reageert, heb je geen 3 BOA's aan je broek hangen.
quote:
behalve bij die ene BOA.
Hij herhaalt zijn eis ("achteruit!") en op het moment dat $josti dat niet doet, volgen er maatregelen. Niks mis mee. Had $josti maar achteruit moeten gaan.
quote:
Afwachten hoe de gemeente gaat handelen, daar heb ik wel alle vertrouwen in, wat de uitkomst ook moge zijn.
Jij ook?
Als die BOA's hiervoor straf krijgen, is het hek van de dam. Dat zou echt het meest belachelijke zijn dat ik dit jaar heb gehoord.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:47:33 #22
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152455846
Haha wat een grap _O-
Volgende keer ramt hij er maar harder op , correct opgetreden, niks mis mee.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:47:45 #23
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152455851
Het taalgevoel van Monique Miep geeft me braakneigingen. Ze is overigens wel mediageil aan het worden :') Dat filmpje staat 10 keer op haar wall.
quote:
Op velen verzoek plaats ik het verhaal nog eens vanaf het begin,
Op woensdag 6mei rond een of 18:00u in de avond stond ik op het Amsterdam centraal station ik wastafel in gesprek met een kennis toen een jongeman incheckte de poorten gingen open maar zijn over maakte een piep geluid hij werd aangesproken Door de controleurs en liep weer terug om interessant checken wederom piepte zijn kaart maar wederom ging het poortjes open wat ik weet als je geen geld hebt op je over gaat het poortjes niet open!!!!! Toen dat weer gebeurde rende de handhaving naar de jongen toe ze hadden een kort gesprek en de jongen probeerde weer in te checken en werd tegengehouden hij liep terug en de mevrouw v/de handhaving begon hem vast te pakken hij reageerde raak mij niet aan maar die vrouw provoceerde en bleef hem aanraken en liep intimideren samen met haar mannelijke collega op de jongen af toen bleef roepen raak mij niet aan en probeerde uit de benauwde situatie te komen en omdat moment hebben ze hem omsingeld met zijn tweetjes en hij probeerde uit die situatie te komen met zijn drieën zaten ze vast in het poortjes plotseling kwam die 'gek' aangerend en begon met zijn gummiknuppel en begon die jongen in zijn buik te slaan jammer genoegd heb ik dat niet meteen gefilmd toen het publiek schreeuwde waarom sla in zijn buikbegon stopte hij en sloeg op de benen van ddie jongen hij wastafel al vast gepakt en gewurgd en kon niet bewegen tocht werd erop los geslagen zijn collega's stonden erbij en keken ernaar een moedige burger heeft omdat moment gezegd dat het mens onterend was endat het machtsmisbruik was toen werd die 'gek ' met die gummiknuppel helemaal laaiend en gilde als een gek en begon erop los te slaan terwijl die jongen naar achter liep sorry deze gek van de handhaving kan zicht niet beheersen is totaal niet geschikt voor die functie en ik denkt dat hij weer gekeurd en geïnspecteerd moet worden betreft verklaring omtrent goed gedrag jammer genoegd werd ik ook ingesloten om niet langer te filmen en ik werd verboden te filmen waar heen met dit land toen werd ik ingesloten Door een groep handhavers waarheen met deze onprofessionele niet voldoende opgeleide padvinders
Die voor onveilige situaties zorgen en onrust veroorzaken
ik heb er geen vertrouwen in en deze ongeleide projectielen willen een wapen
sorry hoor een gummiknuppel stijgt ze al boven het hoofd
delen aub want die jongen werd aan zijn keel vast gepakt toen hij nummer voor me opnoemde
Delen
When all else fails, you always have delusion.
pi_152455866
quote:
toen werd die 'gek ' met die gummiknuppel helemaal laaiend en gilde als een gek en begon erop los te slaan
Dramaqueen, die Miep _O-
pi_152455870
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:47 schreef Mirel het volgende:
Het taalgevoel van Monique Miep geeft me braakneigingen.

[..]

is dat niet een van die vrienden?
wat bedoeld ze met wastafel?
  zondag 10 mei 2015 @ 12:49:09 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152455871
quote:
een moedige burger heeft omdat moment gezegd dat het mens onterend was endat het machtsmisbruik was toen werd die 'gek ' met die gummiknuppel helemaal laaiend en gilde als een gek en begon erop los te slaan
Seems legit.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:49:47 #27
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152455882
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik zie geen tegenstand in de video. Agressie helemaal niet, behalve bij die ene BOA.
Jij ook?
dat was ook mijn eerste reactie ... en ik vind de enige die hier gecorrigeerd moet worden is die BOA..
die gast die hij "slaat"staat gewoon met een sigaret in mijn handen en heeft helemaal geen dreiging maar die vraagt gewoon wat

en die man die roept achter uit doet dit de eerste 2 x binnen 2 sec en dan gaat hij al lopen dreigen , terwijl die gast op dat moment geen toenadering zoekt je ziet de BOA zelf naar voren moeten stappen om hem te kunnen slaan

maar alleen al dat er 5 man nodig zijn voor een man die zwart rijd (zelfs die man is niet eens wild of wat )
.... als de politie ook zo is dan snap ik wel waarom ze geen salaris verhoging krijgen man man dit is een afgang voor die BOA's daar zeg ej u tegen , als dit zo geleerd wordt op de cursus dan mogen ze dat wel eens anders aan pakken ...
4 a 5 man nodig zijn voor 1 man ,ze zijn bij die 5 lui al in 5 min al meer kwijt aan loon wat ze kosten dan misschien die 2,50 euro die de man niet heeft betaald
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 10 mei 2015 @ 12:51:55 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152455913
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:49 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat was ook mijn eerste reactie ... en ik vind de enige die hier gecorrigeerd moet worden is die BOA..
die gast die hij "slaat"staat gewoon met een sigaret in mijn handen en heeft helemaal geen dreiging maar die vraagt gewoon wat

maar alleen al dat er 5 man nodig zijn voor een man die zwart rijd (zelfs die man is niet eens wild of wat )
.... als de politie ook zo is dan snap ik wel waarom ze geen salaris verhoging krijgen man man dit is een afgang voor die BOA's daar zeg ej u tegen , als dit zo geleerd wordt op de cursus dan mogen ze dat wel eens anders aan pakken ...
4 a 5 man nodig zijn voor 1 man ,ze zijn bij die 5 lui al in 5 min al meer kwijt aan loon wat ze kosten dan misschien die 2,50 euro die de man niet heeft betaald
Miep, ben jij dat?
  zondag 10 mei 2015 @ 12:51:57 #29
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_152455914
Bij het woord licht-getint krijg ik tegenwoordig kotsneigingen. Hebben ze zelf nu niet in de gaten dat ze niet gewenst zijn en zich beter kunnen gaan gedragen voor het tegen hun gaat keren op een niet zo leuke manier? Dit kan nooit zo lang doorgaan. Heel Europa kamt met problemen met dat volk uit dat gebergte.
pi_152455927
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef DeLepelaar het volgende:
Bij het woord licht-getint krijg ik tegenwoordig kotsneigingen. Hebben ze zelf nu niet in de gaten dat ze niet gewenst zijn en zich beter kunnen gaan gedragen voor het tegen hun gaat keren op een niet zo leuke manier? Dit kan nooit zo lang doorgaan. Heel Europa kamt met problemen met dat volk uit dat gebergte.
:?
Verkeerde topic?
  zondag 10 mei 2015 @ 12:55:22 #31
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152455978
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Miep, ben jij dat?
nee , wie is miep ?
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_152455981
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef DeLepelaar het volgende:
Ik krijg kotsneigingen van die ene urinerende gast in de trein.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152456658
Die extra klappen met de gummiknuppel die werden gegeven toen de man ook daadwerkelijk achteruit ging, waren wel onnodig.
pi_152457233
Mag hopen dat die BOA een tijdje op non-actief wordt gezet en in therapie gaat ofzo. Idioot.
pi_152457266
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:49 schreef Xa1pt het volgende:
Mag hopen dat die Xa1pt een tijdje op non-actief wordt gezet en in therapie gaat ofzo. Idioot.
Fixed.
pi_152457323
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Fixed.
Want ik ga mensen in het openbaar te lijf en kan niet met m'n machtspositie omgaan?
pi_152457356
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:53 schreef Xa1pt het volgende:
Want ik ga mensen in het openbaar te lijf en kan niet met m'n machtspositie omgaan?
Daar kan ik niet over oordelen. Ik kan wel oordelen over wat je in dit topic post.
  zondag 10 mei 2015 @ 13:56:45 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_152457407
quote:
Het taalgevoel van Monique Miep geeft me braakneigingen. Ze is overigens wel mediageil aan het worden :') Dat filmpje staat 10 keer op haar wall.

[..]

Ik voel me dommer na het lezen van dat stukje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_152457420
als ik dictator was................. :P :+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152457422
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:25 schreef Dimens het volgende:
Die extra klappen met de gummiknuppel die werden gegeven toen de man ook daadwerkelijk achteruit ging, waren wel onnodig.
Hoe moet zo'n BOA nu weten wat hij moet doen als iemand wel luistert?
pi_152457432
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar kan ik niet over oordelen. Ik kan wel oordelen over wat je in dit topic post.
Je vindt dat gemep van die BOA wel gerechtvaardigd?
pi_152457446
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:57 schreef Xa1pt het volgende:
Jep.
  zondag 10 mei 2015 @ 13:58:36 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152457467
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zat er al op te wachten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152457667
Hij volgt een aanwijzing niet op dan kun je klappen verwachten
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:06:04 #45
148823 znarch
ondertitel
pi_152457700
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 10 mei 2015 @ 14:09:00 #46
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152457767
Ik heb geen idee wie hier wel/niet goed heeft gehandeld. Het filmpje laat namelijk helemaal niet zien wat er eerder heeft plaatsgevonden. Wel lijkt het hier om slecht getraind BOA personeel te gaan.

De manier waarop die ene BOA omgaat met de omstander die totaal NIET agressief reageert... heel onbeheerst: "ACHTERUIT ACHTERUIT!!!" :')

Het is juist de omstander die beheerst reageert. Of deze omstander zich er wel/niet mee had moeten bemoeien, dat is een tweede, maar waar mensen vandaan halen dat deze omstander agressief reageerde is mij een raadsel 8)7
Krekker is de bom!
pi_152457771
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:04 schreef Geerd het volgende:
Na de eerste klap gaat die BOA vier passen vooruit wat alleen kan als die man achteruit gaat, dat de afstand niet groter wordt komt door de BOA en niet doordat die man niet meer luistert.
pi_152457799
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:09 schreef Wespensteek het volgende:
Na de eerste klap gaat die BOA vier passen vooruit wat alleen kan als die man achteruit gaat, dat de afstand niet groter wordt komt door de BOA en niet doordat die man niet meer luistert.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat de BOA die omstander verder weg van de "actie" wilde hebben, en daarom een paar passen met hem meeliep.
pi_152457810
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:04 schreef Geerd het volgende:
En als je vervolgens de aanwijzing wel opvolgt en achteruit gaat, dien je dan nog steeds klappen te krijgen?
pi_152457836
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk best zo zijn dat de BOA die omstander verder weg van de "actie" wilde hebben, en daarom een paar passen met hem meeliep.
Maar daarbij bleef hij slaan en dat lijkt mij erg vreemd.
pi_152457838
quote:

[..]

Dan nog waren die tikken overbodig.
pi_152457867
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:11 schreef Wespensteek het volgende:
Maar daarbij bleef hij slaan en dat lijkt mij erg vreemd.
Die omstander deed niet veel om actief weg te lopen.
Ik vind het optreden van de BOA('s) niet overdreven.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:14:07 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152457900
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan nog waren die tikken overbodig.
Dat is jouw mening. Jij weet net zo goed als ik dat dit soort ventjes niet met een zachte hand aan te pakken zijn.
pi_152457902
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als de BOA vier stappen vooruit kan is die man ook zoveel achteruit gegaan, als je niet actief bent loop je niet achteruit.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:15:05 #55
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152457932
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Ik vind het een slecht en onbeheerst optreden. Die BOA lijkt alle controle over zichzelf te verliezen. Er is er maar 1 die in dit filmpje duidelijk agressief reageert en dat is die BOA.

En dat er nu door sommigen van gemaakt wordt dat die omstander (op het filmpje zichtbaar) agressief reageerde is simpelweg een leugen.
Krekker is de bom!
pi_152457947
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:14 schreef Wespensteek het volgende:
Als de BOA vier stappen vooruit kan is die man ook zoveel achteruit gegaan, als je niet actief bent loop je niet achteruit.
Hij bleef zich er maar mee bemoeien. Eigen schuld.
pi_152457957
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Jij weet net zo goed als ik dat dit soort ventjes niet met een zachte hand aan te pakken zijn.
Ah, opvoedkundige tikken, gewoon omdat het kan.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:16:15 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152457976
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, opvoedkundige tikken, gewoon omdat het kan.
Iemand moet het doen.
pi_152457982
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij luisterde precies, de BOA zegt achteruit, hij liep achteruit, als hij helemaal weg moest had de BOA andere opdrachten moeten geven.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:16:31 #60
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152457984
quote:

[..]

Jouw reactie versterkt mijn vermoeden dat velen hier zo reageren niet op basis van het feitelijk gedrag dat ze in het filmpje zien maar op basis van 'het type ventje'.
Krekker is de bom!
pi_152458000
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, hij kwam dichterbij. Dat je dat niet wilt hebben is logisch, maar als zo iemand dan achteruit loopt heb je je doel bereikt. Als je dan zelf als BOA zijnde een escalatie in de hand gaat werken ben je niet handig bezig.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:17:26 #62
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152458006
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jouw reactie versterkt mijn vermoeden dat velen hier zo reageren niet op basis van het feitelijk gedrag dat ze in het filmpje zien maar op basis van 'het type ventje'.
Ik ken dit soort "type ventjes"' maar al te goed, dus je hebt helemaal gelijk.
pi_152458018
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Iemand moet het doen.
:')
  zondag 10 mei 2015 @ 14:18:11 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152458027
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik ken dit soort "type ventjes"' maar al te goed
Dat zal best. Ik oordeel echter liever op basis van wat er heeft plaatsgevonden (voor zover dit natuurlijk uit een filmpje is af te leiden).
Krekker is de bom!
pi_152458030
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, hij kwam dichterbij.
En hij bleef zich met de situatie bemoeien.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:20:41 #66
117098 Hathor
Effe niet
pi_152458083
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als ie dat op gepaste afstand doet zie ik het probleem niet zo.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:21:08 #67
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152458093
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ook dat is totaal niet uit het filmpje af te leiden. Het enige dat je ziet is dat hij op dat moment er naartoe loopt en iets lijkt te zeggen/vragen en direct op dat moment raakt de onbeheerste BOA een soort van in paniek. 'Blijven bemoeien' houdt in dat hij zich er de hele tijd al mee zou moeten hebben bemoeid en dat is totaal niet zichtbaar in het filmpje.
Krekker is de bom!
pi_152458098
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:20 schreef Hathor het volgende:
Als ie dat op gepaste afstand doet zie ik het probleem niet zo.
De BOA vond het kennelijk geen gepaste afstand.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:22:30 #69
117098 Hathor
Effe niet
pi_152458125
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vond hem er dan ook een beetje gestressed uitzien, wellicht met het verkeerde been uit bed gestapt die ochtend.
pi_152458135
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:21 schreef KreKkeR het volgende:
Ook dat is totaal niet uit het filmpje af te leiden. Het enige dat je ziet is dat hij op dat moment er naartoe loopt en iets lijkt te zeggen/vragen en direct op dat moment raakt de onbeheerste BOA een soort van in paniek. 'Blijven bemoeien' houdt in dat hij zich er de hele tijd al mee zou moeten hebben bemoeid en dat is totaal niet zichtbaar in het filmpje.
In het hele filmpje, vanaf het moment dat hij in beeld komt, is hij zich ermee aan het bemoeien.

Anyway, mijn standpunt is duidelijk, jullie standpunt ook. Beter wordt het niet :)
Ik ga huidkanker halen. Adios.
pi_152458138
quote:

[..]

De BOA had ook kunnen stoppen met meppen toen de man achteruit liep. Het diende verder geen enkel doel, maar lijkt vooral voort te komen uit een zekere agressie.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:23:13 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152458144
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vond hem er dan ook een beetje gestressed uitzien, wellicht met het verkeerde been uit bed gestapt die ochtend.
Of misschien zaten die mannetjes al een half uur te klieren, wie zal het zeggen.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:24:20 #73
117098 Hathor
Effe niet
pi_152458164
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Of misschien zaten die mannetjes al een half uur te klieren, wie zal het zeggen.
Zou ook kunnen. Laten we in ieder geval maar hopen dat ze dat soort lui niet gaan uitrusten met tasers of vuurwapens wat sommigen graag zouden zien.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:24:47 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152458175
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In het hele filmpje, vanaf het moment dat hij in beeld komt, is hij zich ermee aan het bemoeien.

Anyway, mijn standpunt is duidelijk, jullie standpunt ook. Beter wordt het niet :)
Ik ga huidkanker halen. Adios.
Hij komt pas in beeld na 23 seconden (ongeveer op de helft) en dat is direct wanneer de BOA agressief op hem afstapt. Kijk het filmpje nog maar eens.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 14:25:59 #75
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152458205
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar wie weet ook niet. Wie zegt dat ze überhaupt bij elkaar horen.

Beetje raar om er maar van alles bij te bedenken en dat dan te gaan zien als waarheid, zoals velen hier lijken te doen.
Krekker is de bom!
pi_152458219
quote:

[..]

En dat moet die man ontdekken door hem te blijven slaan of door duidelijke instructies?
pi_152458264
quote:

[..]

vooroordelen zijn geen rechtvaardiging voor onnodig geweld. bij geen enkele training die boa's of politie krijgen wordt geleerd om vooroordelen of clichés te gebruiken als rechtvaardiging voor meer geweld dan nodig is. de nadruk wordt juist altijd gelegd op de-escalatie en instrumenteel/proportioneel geweld, dat meer is dan een emotionele ingeving.
..///
pi_152458402
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Is bijzaak. Toen met diegene die hardhandig werd aangepakt na te fietsen voor Amsterdam Centraal waar het niet mocht en vervolgens moeilijk te gaan doen t.o.v. de politie, toen was de discussie hetzelfde als in dit topic, en dat was helemaal niet "zo'n type ventje".

En toen vond ik trouwens ook dat de politie gelijk had. Het is toch van de gekke dat iedereen blijkbaar maar denkt dat je onder boetes uit zou kunnen komen door je maar heel hard tegen je staandehouding te verzetten. :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 14:33:04 ]
pi_152458481
quote:

[..]

quote:

[..]

Volgens mij ken jij dit "type ventjes" toch niet zo goed als je denkt. Na een klap luistert hij namelijk al naar de BOA.

Waarna zijn goede luistergedrag nog eens wordt bestraft met wat extra klappen ook. Ik snap wel dat hij na de derde of vierde klap stopt met achteruitlopen en boos wordt op de BOA.

Ik zou ook boos worden als ik na het krijgen van een boete voor te hard rijden, nog een paar extra boetes krijg voor te hard rijden terwijl ik allang de juiste snelheid aanhoud. Dan ga ik wel weer te hard rijden. Het maakt toch niets uit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 14:35:19 ]
pi_152458513
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Meerdere waarschuwingen en ventje blijft komen. Dus ja terecht.
In zulke situaties moet je laten zien wie de baas is.

En die tikjes zijn relatief zacht. Heb ooit meegedaan met oefening met de ME. Wij, studenten, hadden rol hooligans. Moesten linie ME doorbreken en ze aanvallen. De tikken die wij kregen waren vele malen harder en met langere wapenstok. Was blauw, geel en paars nadien.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:37:08 #81
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_152458529
Meeste agenten en BOA's gedragen zich als apen en denken heel wat voor te stellen met VMBO diploma, omdat ze een machoman-pakje aanhebben.

Mannen met spieren tot hun nek, maar daarboven heerst absolute leegte. :')

Ze denken de chickies te kunnen versieren met hun stoere machoman gedrag, door onschuldige burgers neer te knuppelen, maar chickies moeten niets weten van deze kansloze volwassen mannen die zich kenmerken door puberaal gedrag. Kijk mij eens spieren hebben. Nou, nou.

Hersens, zou het niet eens tijd worden agenten, BOA's en meer van dat spul aan te nemen, met enige hersens, enig fatsoen en een vleugje beschaving.

Sowieso dient OV gratis te worden, nu is het dermate duur dat het slechts voor de elite toegankelijk is. In Hasselt liep onlangs nog een experiment met gratis OV.
pi_152458592
quote:
13s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meeste agenten en BOA's gedragen zich als apen en denken heel wat voor te stellen met VMBO diploma, omdat ze een machoman-pakje aanhebben.

Ze denken de chickies te kunnen versieren met hun stoere machoman gedrag, door onschuldige burgers neer te knuppelen, maar chickies moeten niets weten van deze kansloze volwassen mannen die zich kenmerken door puberaal gedrag. Kijk mij eens spieren hebben. Nou, nou.

Hersens, zou het niet eens tijd worden agenten, BOA's en meer van dat spul aan te nemen, met enige hersens, enig fatsoen en een vleugje beschaving.

Sowieso dient OV gratis te worden, nu is het dermate duur dat het slechts voor de elite toegankelijk is. In Hasselt liep onlangs nog een experiment met gratis OV.
pi_152458621
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:12 schreef hans1985 het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)pakt-door-handhavers

[..]

De laatste maanden/jaren zijn er ontzettend veel incidenten in het OV waar personeel maar ook reizigers worden aangevallen. Vaak door zwart rijders.
Protesten, vraag om hardere aanpak en politici die zeggen "handen af van onze conducteurs/chauffeurs".

Nu word er een zwart rijder aangepakt die zich verzet tegen zijn arrestatie. Zijn "vrienden" hinderen de arrestatie en volgen bevelen van de BOA's niet op en blijven "dreigend" naar de BOA's toelopen.

Na vele waarschuwingen krijgt de irritante etter en paar "zachte" tikjes met de knuppel.

En nu opeens komt er weer protest dat het gebruikte geweld niet behoorlijk is.

Mijn inziens word er nog te zacht geslagen, dat kon wel harder en het arresteren van de bemoeials was ook beter geweest.
Schijnt niet eens een zwartrijder geweest te zijn. Hij verzet zich amper, en iemand in zijn maag slaan is not done. Dat zal elke agent beamen.

Zijn vrienden hinderen helemaal niets, ze zeggen iets. Leer het verschil.

Vele waarschuwingen? Je bedoelt dat die debiel na 1x 'achteruit!' te schreeuwen meteen gaat meppen, en daar zelfs mee doorgaat wanneer die bijstander daadwerkelijk achteruit gaat?

Die dikkige man is simpelweg totaal ongeschikt. Dat ziet iedereen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 10 mei 2015 @ 14:40:20 #84
pi_152458624
quote:
13s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:39 schreef Dimens het volgende:

[..]

BOA gespot. :P
pi_152458627
quote:

Als je geen metrokaartje kan betalen dan ga je maar lekker met de fiets. Is nog veel milieuvriendelijker ook.
pi_152458635
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:14 schreef LXIV het volgende:
Op zich wordt de geweldsspiraal juist toegepast. Eerst een waarschuwing, daar wordt geen gevolg aan gegeven, dan een tik. Die getintrijder had gewoon een stap terug moeten maken na de waarschuwing.
Dat deed hij dan ook na de 1e mep. Toch slaat die nep-BOA een 2e, 3e en 4e keer.
pi_152458685
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:25 schreef Dimens het volgende:
Precies. Daarbij zie je al aan het gedrag van die man dat hij totaal ongeschikt is voor zijn functie. Nul overwicht, heeft de situatie totaal niet in de hand, grijpt meteen naar onnodig geweld.
pi_152458687
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat deed hij dan ook na de 1e mep. Toch slaat die nep-BOA een 2e, 3e en 4e keer.
Nouja slaan, het is een beetje aaien.
pi_152458704
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jep.
Serieus? Ook de 2e, 3e en 4e mep terwijl die jongen na de 1e tik al meteen achteruit loopt?
  zondag 10 mei 2015 @ 14:43:10 #90
pi_152458715
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je geen metrokaartje kan betalen dan ga je maar lekker met de fiets. Is nog veel milieuvriendelijker ook.
Ik fiets alles al, kameraad. Ik fiets zo'n 40 kilometer per dag. En metro's hebben we niet in us heitelan, alleen bussen en dieseltreinen.
Maar ik ben niet alleen in dit land en goed en betaalbaar OV is een noodzaak voor een goed bestuurd land.
Net als goed, gratis en toegankelijke ziekenzorg en universiteiten.
pi_152458728
quote:

[..]

En in de tussentijd gewoon door blijft slaan, zelfs wanneer die bijstander gehoor geeft aan zijn bevel?
pi_152458765
quote:

Nou had deze man meer een soort Burger King tot aan zijn nek.
pi_152458772
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

True, maar dan nog. Lijkt btw ook geen echte gummyknuppel. Wat maar goed is ook, gezien die dikke knuppel die hem hanteert.
pi_152458779
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Precies. Daarbij zie je al aan het gedrag van die man dat hij totaal ongeschikt is voor zijn functie. Nul overwicht, heeft de situatie totaal niet in de hand, grijpt meteen naar onnodig geweld.
Dit klopt wel ja. Het is geen professioneel gedrag.

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat het nogal frustrerend is dat al die zwartrijders elkaar via whatsapp ofzo doorsturen waar die controleurs in gele hesjes staan. Dan rijdt er ineens bij die halte bijna niemand zwart. Als ze er dan toch eentje te pakken krijgen...
  zondag 10 mei 2015 @ 14:48:00 #95
pi_152458876
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nou had deze man meer een soort Burger King tot aan zijn nek.
Dat bedoel ik dus.
Kansloze bontkraagjes die worden ingezet om kansloze bontkraagjes te bestrijden. Is dit een soort van homeopathie? De kwaal met de kwaal zelf bestrijden? :')

Agenten zijn het toonbeeld van de staat, althans dat zou zo moeten zijn in theorie. In de praktijk echter is het vuilnis dat wordt ingezet en is het vuilnis dat vuilnis bestrijdt. Dat schiet niet op dus.

Betaal de agenten een fatsoenlijk salaris, dan daalt de corruptie ook en zet hoger geschoold personeel in. De huidige lichting agenten is gewoon te sneu voor woorden. :'(
  zondag 10 mei 2015 @ 14:51:10 #96
93664 waht
Mushir
pi_152458941
quote:

Nee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:55:09 #97
pi_152459031
quote:
6s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:51 schreef waht het volgende:

[..]

Nee.
Jij bent volgens mij ook hoog opgeleid, vind jij niet dat een agent enige opleiding achter de rug moet hebben en een zekere mate van beschaving moet hebben? :{
Een fatsoenlijke samenleving kenmerk zich toch ook door agenten die niet omkoopbaar zijn en waarmee je een gesprek op niveau kunt hebben?

Je komt zelf erg fatsoenlijk op me over, erger jij je niet over compleet onfatsoen, niet alleen bij sommige burgers, maar ook bij agenten en nep-agenten (BOA's, stadswachten enzovoorts)?
  zondag 10 mei 2015 @ 15:06:56 #98
117098 Hathor
Effe niet
pi_152459391
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Jij bent volgens mij ook hoog opgeleid, vind jij niet dat een agent enige opleiding achter de rug moet hebben en een zekere mate van beschaving moet hebben? :{
Een fatsoenlijke samenleving kenmerk zich toch ook door agenten die niet omkoopbaar zijn en waarmee je een gesprek op niveau kunt hebben?

Je komt zelf erg fatsoenlijk op me over, erger jij je niet over compleet onfatsoen, niet alleen bij sommige burgers, maar ook bij agenten en nep-agenten (BOA's, stadswachten enzovoorts)?
Ik vrees dat een samenleving zonder omkoopbare agenten een utopie is, maar dat besef je zelf ook wel.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:10:37 #99
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_152459510
Tokkie tegen tokkie, ik zie het probleem niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 10 mei 2015 @ 15:12:08 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152459551
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Is bijzaak. Toen met diegene die hardhandig werd aangepakt na te fietsen voor Amsterdam Centraal waar het niet mocht en vervolgens moeilijk te gaan doen t.o.v. de politie, toen was de discussie hetzelfde als in dit topic, en dat was helemaal niet "zo'n type ventje".

En toen vond ik trouwens ook dat de politie gelijk had. Het is toch van de gekke dat iedereen blijkbaar maar denkt dat je onder boetes uit zou kunnen komen door je maar heel hard tegen je staandehouding te verzetten. :r
Er lopen in jouw post een paar zaken door elkaar:

1) de vraag of hardhandige aanpak van de vermeende overtreder in zo'n specifieke situatie gerechtvaardigd is
2) de vraag of hardhandige aanpak van een ogenschijnlijk niet agressieve maar wel bemoeizuchtige omstander gerechtvaardigd is
3) mijn vermoeden dat sommigen in deze situatie de bemoeizuchtige omstander bij voorbaat al als agressief beschouwen en hun oordeel over deze omstander al klaar hebben puur op basis van het type ventje (licht getint)

Met betrekking tot punt 1 hebben we geen idee wat er is gebeurd. We weten niet eens of de vermeende overtreder daadwerkelijk een zwartrijder was. We weten niet hoe hij zich heeft opgesteld anders dan dat wat we uit het waarschijnlijk ook niet helemaal objectieve verhaal van 1 v/d omstanders kunnen opmaken, zie:

quote:
toen een jongeman incheckte de poorten gingen open maar zijn over maakte een piep geluid hij werd aangesproken Door de controleurs en liep weer terug om interessant checken wederom piepte zijn kaart maar wederom ging het poortjes open wat ik weet als je geen geld hebt op je over gaat het poortjes niet open!!!!! Toen dat weer gebeurde rende de handhaving naar de jongen toe ze hadden een kort gesprek en de jongen probeerde weer in te checken en werd tegengehouden hij liep terug en de mevrouw v/de handhaving begon hem vast te pakken
Met betrekking tot punt 2 weten we ook niet precies wat de omstander nog meer heeft gedaan. We weten ook niet of hij bij de vermeende overtreder hoorde. Als hij niet bij de vermeende overtreder hoorde lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zijn acties iets te maken hadden met 'onder de boete uitkomen'. Je ziet wel vaker dat omstanders zich ermee gaan bemoeien wanneer ze denken dat iemand onterecht hard wordt behandeld door ordehandhavers. Misschien niet goed, maar dat is wel een heel andere discussie dan wat jij er van maakt (onder boete uit proberen te komen).

Ook zien we helemaal niet of deze omstander zich agressief heeft opgesteld. In het filmpje is hij juist degene die rustig blijft daar waar de BOA direct agressief reageert. Tuurlijk kan er buiten het filmpje om, ook m.b.t. deze omstander meer hebben plaatsgevonden. Maar een beetje raar om zoiets dan maar meteen als feit bij te bedenken. En DAT was dat vermoeden waar ik het over had... dat mensen dat soort zaken + agressieve houding omstander erbij bedenken vanwege het typetje. Iets wat Twitch voor zichzelf ook gewoon bevestigde.
Krekker is de bom!
pi_152459558
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Of de klappen pijn doen of niet, doet er eigenlijk niet toe. Het is denigrerend tegenover de persoon die overduidelijk na het verkrijgen van de eerste tik de BOA al gehoorzaamd en achteruit loopt. Persoon in kwestie lijkt in eerste instantie ook totaal geen agressie te tonen of een gevaar te zijn. Juist die extra klappen die de persoon krijgt, lijken hem (terecht) boos te maken (stoppen met gehoorzamen / achteruit lopen, wijzen met vinger naar BOA).

De BOA heeft de situatie daarmee dus absoluut niet onder controle. Het is goed dat zijn collega's de controle wel hebben en er al gauw tussen stappen voordat de situatie echt escaleert.

Ik vind dat deze BOA dus wel even bij de baas mag komen om zich te verantwoorden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 15:14:04 ]
pi_152459604
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Er lopen in jouw post een paar zaken door elkaar:

1) de vraag of hardhandige aanpak van de vermeende overtreder in zo'n specifieke situatie gerechtvaardigd is
2) de vraag of hardhandige aanpak van een ogenschijnlijk niet agressieve maar wel bemoeizuchtige omstander gerechtvaardigd is
3) mijn vermoeden dat sommigen in deze situatie de bemoeizuchtige omstander bij voorbaat al als agressief beschouwen en hun oordeel over deze omstander al klaar hebben puur op basis van het type ventje (licht getint)

Met betrekking tot punt 1 hebben we geen idee wat er is gebeurd. We weten niet eens of de vermeende overtreder daadwerkelijk een zwartrijder was. We weten niet hoe hij zich heeft opgesteld anders dan dat wat we uit het waarschijnlijk ook niet helemaal objectieve verhaal van 1 v/d omstanders kunnen opmaken, zie:

[..]

Met betrekking tot punt 2 weten we ook niet precies wat de omstander nog meer heeft gedaan. We weten ook niet of hij bij de vermeende overtreder hoorde. Als hij niet bij de vermeende overtreder hoorde lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zijn acties iets te maken hadden met 'onder de boete uitkomen'. Je ziet wel vaker dat omstanders zich ermee gaan bemoeien wanneer ze denken dat iemand onterecht hard wordt behandeld door ordehandhavers. Misschien niet goed, maar dat is wel een heel andere discussie dan wat jij er van maakt (onder boete uit proberen te komen).

Ook zien we helemaal niet of deze omstander zich agressief heeft opgesteld. In het filmpje is hij juist degene die rustig blijft daar waar de BOA direct agressief reageert. Tuurlijk kan er buiten het filmpje om, ook m.b.t. deze omstander meer hebben plaatsgevonden. Maar een beetje raar om zoiets dan maar meteen als feit bij te bedenken. En DAT was dat vermoeden waar ik het over had... dat mensen dat soort zaken + agressieve houding omstander erbij bedenken vanwege het typetje. Iets wat Twitch voor zichzelf ook gewoon bevestigde.
Ja, wat die omstander betreft heb je gelijk.
pi_152459651
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:12 schreef Dimens het volgende:

[..]

Of de klappen pijn doen of niet, doet er eigenlijk niet toe. Het is denigrerend tegenover de persoon die overduidelijk na het verkrijgen van de eerste tik de BOA al gehoorzaamd en achteruit loopt. Persoon in kwestie lijkt in eerste instantie ook totaal geen agressie te tonen of een gevaar te zijn. Juist die extra klappen die de persoon krijgt, lijken hem (terecht) boos te maken (stoppen met gehoorzamen / achteruit lopen, wijzen met vinger naar BOA).

De BOA heeft de situatie daarmee dus absoluut niet onder controle. Het is goed dat zijn collega's de controle wel hebben en er al gauw tussen stappen voordat de situatie echt escaleert.

Ik vind dat deze BOA dus wel even bij de baas mag komen om zich te verantwoorden.
Mee eens hoor, ook met deze post.
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:42 schreef probeer het volgende:

[..]

zondag 10 mei 2015 @ 15:18:56 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152459733
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit klopt wel ja. Het is geen professioneel gedrag.

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat het nogal frustrerend is dat al die zwartrijders elkaar via whatsapp ofzo doorsturen waar die controleurs in gele hesjes staan. Dan rijdt er ineens bij die halte bijna niemand zwart. Als ze er dan toch eentje te pakken krijgen...
In iedere baan waar jouw werkzaamheden (deels) bestaan uit het oplossen van problemen heb je tegenslagen die simpelweg onderdeel zijn van jouw werkzaamheden. Lijkt mij geen reden om dan maar agressief te reageren en mogelijk zelfs niet-instrumenteel en buiten proportioneel geweld toe te passen.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:24:02 #105
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152459891
Goed werk van deze BOA's. Zwartrijder werkt duidelijk niet mee, niet voor niks dat ze met 3 man om hem heen staan. Als hij gewoon zijn armen achter zijn rug had gedaan was er niks aan de hand geweest. Kerel met dat opscheertje heeft daar verder niks te zoeken en krijgt dus terecht klappen.

Nu moeten we oppassen dat we niet net als in Amerika achter dit tuig gaan gaan staan maar juist een duidelijk signaal afgeven dat wij achter onze handhavers staan. Doen we dit niet dan gaan we dit soort situaties vaker zien omdat dat tuig dan denkt dat ze aan de goede kant staan, wat natuurlijk totaal niet het geval is.
pi_152459898
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In iedere baan waar jouw werkzaamheden (deels) bestaan uit het oplossen van problemen heb je tegenslagen die simpelweg onderdeel zijn van jouw werkzaamheden. Lijkt mij geen reden om dan maar agressief te reageren en mogelijk zelfs niet-instrumenteel en buiten proportioneel geweld toe te passen.
Ja.

Echter, het is ook de taak van de werkgever om ervoor te zorgen voor goede werkomstandigheden en een goede moraal bij de werknemers ipv. hen het gevoel te geven dat ze als een soort clown hun werk moeten doen.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:27:21 #107
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152459982
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja.

Echter, het is ook de taak van de werkgever om ervoor te zorgen voor goede werkomstandigheden en een goede moraal bij de werknemers ipv. hen het gevoel te geven dat ze als een soort clown hun werk moeten doen.
Hoe zou de werkgever dat in dit geval kunnen doen volgens jou?
Krekker is de bom!
pi_152460096
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:24 schreef YazooW het volgende:

Nu moeten we oppassen dat we niet net als in Amerika achter dit tuig gaan gaan staan maar juist een duidelijk signaal afgeven dat wij achter onze handhavers staan. Doen we dit niet dan gaan we dit soort situaties vaker zien omdat dat tuig dan denkt dat ze aan de goede kant staan, wat natuurlijk totaal niet het geval is.
Per definitie achter de handhavers staan lijkt me ook weer geen wenselijke ontwikkeling.
Een beetje in dezelfde categorie als ACAB-roepers.

Deze kerel heeft de situatie gewoon niet goed opgelost.
pi_152460112
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoe zou de werkgever dat in dit geval kunnen doen volgens jou?
Ik ben geen expert op dit gebied. Heb het idee dat undercover-controles in de metro zelf wel effectief zijn, maar dan gaan sommige mensen die wél een kaartje hebben weer roepen dat het NSB-praktijken zijn enzo.

Maar die controles met mannetjes met gele hesjes die bij de poortjes staan, slaan echt helemaal nergens op, was mijn ervaring in de paar jaar dat ik dagelijks in Amsterdam met de metro ging. Normaal gesproken massa's zwartrijders, maar bij zo'n controle ineens niemand.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:34:33 #110
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152460200
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:31 schreef Specularium het volgende:

[..]

Per definitie achter de handhavers staan lijkt me ook weer geen wenselijke ontwikkeling.
Een beetje in dezelfde categorie als ACAB-roepers.

Deze kerel heeft de situatie gewoon niet goed opgelost.
Maar wat had hij dan moeten doen?
Persoon 1 werkt niet mee.
Persoon 2 probeert er tussen te komen.

Had hij heel lief moeten vragen of ze alsjeblieft mee wilden werken en in het geval ze nee hadden gezegd, had hij dan maar weg moeten lopen?
  zondag 10 mei 2015 @ 15:35:53 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152460241
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:24 schreef YazooW het volgende:
Goed werk van deze BOA's. Zwartrijder werkt duidelijk niet mee, niet voor niks dat ze met 3 man om hem heen staan. Als hij gewoon zijn armen achter zijn rug had gedaan was er niks aan de hand geweest. Kerel met dat opscheertje heeft daar verder niks te zoeken en krijgt dus terecht klappen.

Ik sta helemaal niet achter slecht getrainde agressieve handhavers die zaken juist laten escaleren ipv de-escaleren omdat ze niet geschikt zijn voor de baan.

Dat staat verder helemaal los van 'dit tuig'. Want wat betreft 'dit tuig' weet ik namelijk helemaal niet wat er heeft plaatsgevonden. De vermeende zwartrijder had volgens het verhaal v/d omstander gewoon een kaartje en het poortje ging open maar er was een of ander piepgeluid. Wellicht een technisch probleem, wellicht een OV-chipkaart waar mee gefraudeerd was, geen idee. We weten verder helemaal niks over een eventuele overtreding.

Dat de jongeman verder beter had kunnen meewerken ben ik met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat hierdoor ELKE actie van de handhavers automatisch oké is. ALS handhavers geweld gebruiken moet dit niet buiten proportioneel zijn. En of dat in dit geval zo was, kunnen we, zoals meestal, moeilijk opmaken uit het filmpje.

Zelfde verhaal voor de omstander. Dat deze zich er wellicht beter niet mee had kunnen bemoeien maakt hierdoor niet opeens ELKE actie v/d handhavers oké.

Ik vind dat altijd zo'n bizarre gedachtegang: iemand doet iets fout DUS nagenoeg ALLES wat de handhavers doen is hierdoor automatisch goed... Nogal een kinderlijke en gevaarlijke gedachtegang.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:36:54 #112
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152460282
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:34 schreef YazooW het volgende:

[..]

Had hij heel lief moeten vragen of ze alsjeblieft mee wilden werken en in het geval ze nee hadden gezegd, had hij dan maar weg moeten lopen?
Want het is, OF het ene uiterste OF het andere? :? (waarbij het andere uiterste ook nog eens betekent jezelf niet meer onder controle hebben)
Krekker is de bom!
  Moderator / Miss SHO zondag 10 mei 2015 @ 15:37:25 #113
22592 crew  Ole
pi_152460299
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:20 schreef Twiitch het volgende:
Jij niet luisteren jij maar voelen. Precies de functie van die wapenstok. Agressieve elementen op afstand houden. En die omstanders werden duidelijk steeds agressiever.

Wanneer ze die BOA's ( :') ) nou een waakhond meegeven dan laat 90% van de herrieschoppers ze sowieso al met rust.
bij onze oosterburen hebben ze een hele grote hont bij zich. Dan kijken deze gastjes wel uit.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 10 mei 2015 @ 15:38:56 #114
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152460344
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Want het is, OF het ene uiterste OF het andere? :? (waarbij het andere uiterste ook nog eens betekent jezelf niet meer onder controle hebben)
Maar wie heeft zichzelf dan niet onder controle? Ik blijf dat steeds terug lezen overal maar ik zie het niet terug in het filmpje.
pi_152460383
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:34 schreef YazooW het volgende:

[..]

Hij richt zich op persoon 2 en dat is verder prima als het bij die eerste klap was gebleven.
Je merkt dat hij zelf schrikt van die klap en dan door gaat rammen.

Daar zit de fout.

En als zo'n figuur door zijn eigen handelen klappen terug zou krijgen is het land weer te klein.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:46:34 #116
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152460658
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hij richt zich op persoon 2 en dat is verder prima als het bij die eerste klap was gebleven.

Daar zit de fout.

En als zo'n figuur door zijn eigen handelen klappen terug zou krijgen is het land weer te klein.
Ik zie hem niet schrikken hoor. Hij blijft gewoon netjes in houding staan en geeft nog een paar tikken als blijkt dat die meneer geen afstand neemt. Door zijn actie beschermt hij zijn collega's die bezig zijn met die andere meneer.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:47:00 #117
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152460674
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:38 schreef YazooW het volgende:

[..]

Maar wie heeft zichzelf dan niet onder controle? Ik blijf dat steeds terug lezen overal maar ik zie het niet terug in het filmpje.
Deze handhaver:

Lijkt me vrij duidelijk zichtbaar. "Achteruit!!! Achteruit!!! Achteruit zeg ik!!!!!!" Je ziet en hoort aan de manier waarop hij schreeuwt en reageert dat het meer emotie is dan het daadwerkelijk zichzelf onder controle hebben.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:49:21 #118
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152460781
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar zit de fout.

Wanneer een omstander niet agressief reageert vind ik het sowieso niet normaal om direct na 1 seconde nadat de omstander jouw kant op komt om wat te zeggen/vragen, een tik uit te delen.

En nogmaals, ik weet niet wat er buiten het oog v/d camera heeft plaatsgevonden, maar op de camerabeelden zelf is het de BOA die agressief reageert en niet de omstander.
Krekker is de bom!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:51:32 #119
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152460865
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wanneer een omstander niet agressief reageert vind ik het sowieso niet normaal om direct na 1 seconde nadat de omstander jouw kant op komt om wat te zeggen/vragen, een tik uit te delen.

En nogmaals, ik weet niet wat er buiten het oog v/d camera heeft plaatsgevonden, maar op de camerabeelden zelf is het de BOA die agressief reageert en niet de omstander.
Omstander is juist de gene die fout zit door het proberen te belemmeren van de arrestatie van die eerste persoon. Als hij vanaf een afstandje was blijven kijken was hij gewoon met rust gelaten.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:55:17 #120
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152461028
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:51 schreef YazooW het volgende:

[..]

Omstander is juist de gene die fout zit door het proberen te belemmeren van de arrestatie van die eerste persoon. Als hij vanaf een afstandje was blijven kijken was hij gewoon met rust gelaten.
Dat is precies wat ik in mijn vorige post al probeerde uit te leggen:
==> Het niet goed handelen van een omstander betekent niet per definitie dat de orde handhavers dan maar nagenoeg ALLES mogen doen zonder verantwoording te hoeven afleggen.

Los daarvan is het nog maar de vraag of de omstander daadwerkelijk de arrestatie probeerde te belemmeren. "Meneer u gebruikt wel erg veel geweld" is bijv. totaal wat anders dan de BOA's van de vermeende zwartrijder af proberen te trekken.

Wat er hier heeft plaatsgevonden en gezegd is, geen idee. Maar uit het filmpje is in ieder geval niet te op te maken dat sprake was van het laatste of van wat voor belemmering v/d arrestatie dan ook.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')