abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152455064
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)pakt-door-handhavers
quote:
AMSTERDAM Handhavers van het Veiligheidsteam Openbaar Vervoer hebben afgelopen woensdag op Amsterdam CS een man hardhandig aangepakt. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een zwartrijder.
Monique Miep zette er een video van op haar Facebookpagina. Te zien is hoe drie medewerkers van het Veiligheidsteam een man in bedwang proberen te houden. Als omstanders zich ermee bemoeien, begint één van de handhavers te meppen met een gummiknuppel.
De gemeente Amsterdam neemt het voorval serieus en laat in een reactie weten eens goed naar de beelden te kijken.
De laatste maanden/jaren zijn er ontzettend veel incidenten in het OV waar personeel maar ook reizigers worden aangevallen. Vaak door zwart rijders.
Protesten, vraag om hardere aanpak en politici die zeggen "handen af van onze conducteurs/chauffeurs".

Nu word er een zwart rijder aangepakt die zich verzet tegen zijn arrestatie. Zijn "vrienden" hinderen de arrestatie en volgen bevelen van de BOA's niet op en blijven "dreigend" naar de BOA's toelopen.

Na vele waarschuwingen krijgt de irritante etter en paar "zachte" tikjes met de knuppel.

En nu opeens komt er weer protest dat het gebruikte geweld niet behoorlijk is.

Mijn inziens word er nog te zacht geslagen, dat kon wel harder en het arresteren van de bemoeials was ook beter geweest.
  Trouwste user 2022 zondag 10 mei 2015 @ 12:14:43 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_152455114
Het is idd nooit goed. Waarom hebben ze anders die knuppel :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 10 mei 2015 @ 12:14:55 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152455119
Op zich wordt de geweldsspiraal juist toegepast. Eerst een waarschuwing, daar wordt geen gevolg aan gegeven, dan een tik. Die getintrijder had gewoon een stap terug moeten maken na de waarschuwing.
The End Times are wild
pi_152455128
Ja natuuurlijk, mensen hebben altijd wat te zeiken, het is nooit goed voor dat volk.
pi_152455135
Perfect gehandeld imo.
pi_152455203
Niks mis mee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:20:01 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152455252
Jij niet luisteren jij maar voelen. Precies de functie van die wapenstok. Agressieve elementen op afstand houden. En die omstanders werden duidelijk steeds agressiever.

Wanneer ze die BOA's ( :') ) nou een waakhond meegeven dan laat 90% van de herrieschoppers ze sowieso al met rust.
pi_152455319
Met die tikjes die die BOA uitdeelde heeft dat gastje nauwelijks iets gevoeld.
Gezeik altijd van kansloze typetjes die ACAB vinden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:23:50 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_152455345
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
idd
  zondag 10 mei 2015 @ 12:25:21 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_152455384
Waarom zijn er altijd "vrienden" in de buurt die kansloos moeten gaan etteren als iemand opgepakt word. Alles in het filmpje is volkomen terecht, ik zie er niets verkeerd in.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Trouwste user 2022 zondag 10 mei 2015 @ 12:27:21 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_152455437
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:25 schreef karr-1 het volgende:
Waarom zijn er altijd "vrienden" in de buurt die kansloos moeten gaan etteren als iemand opgepakt word. Alles in het filmpje is volkomen terecht, ik zie er niets verkeerd in.
In hun ééntje zijn ze te laf. Je leest dan ook altijd "Twee licht getinte types."

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152455440
Als een vriend van mij voor zoiets gearresteerd wordt, ga ik 'm hard staan uitlachen.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:30:04 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_152455495
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Als een vriend van mij voor zoiets gearresteerd wordt, ga ik 'm hard staan uitlachen.
Ja ik ook. En niet kansloos de politie gaan lastig vallen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_152455563
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een zwartrijder.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152455596
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een zwartrijder.
Zelfs een zwartrijder wordt, als hij normaal reageert, niet door 3 BOA's op de nek gesprongen. Hij heeft dus wel meer tegenstand geboden dan normaal. En 'normaal' is in dezen: "Tja, ik probeerde zwart te rijden, is niet gelukt. Jammer. Wat is de boete?".
pi_152455633
Dit hadden ze dus jaren terug al moeten (blijven) doen , datgene wat vroeger "gewoon" was.

Ranzig gedrag niet accepteren , aanpakken en corrigerend optreden naar fijne helpende vriendjes.

Dan was het probleem van dit soort grensoverschrijdende en grenszoekende wezens nooit zo erg geworden.

En natuurlijk zijn er weer mensen die dit soort voorvallen "aan de kaak" willen stellen.

Mensen die gechoqueerd zijn als een probleem (eindelijk) wordt aangepakt.

Ik heb genoten.
pi_152455636
Typisch weer. Zwartrijder heeft wel geld voor mooie kleertjes, strak kapseltje, duur telefoontje. Maar een treinkaartje weigert meneer voor te betalen. Dat soort lui kots ik op. Leg ze maar voor de trein.

Die meneer die "achteruit" roept is lachwekkend, sla harder man.
pi_152455688
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:36 schreef DrMabuse het volgende:
Dit hadden ze dus jaren terug al moeten (blijven) doen , datgene wat vroeger "gewoon" was.

Ranzig gedrag niet accepteren , aanpakken en corrigerend optreden naar fijne helpende vriendjes.

Dan was het probleem van dit soort grensoverschrijdende en grenszoekende wezens nooit zo erg geworden.

En natuurlijk zijn er weer mensen die dit soort voorvallen "aan de kaak" willen stellen.

Mensen die gechoqueerd zijn als een probleem (eindelijk) wordt aangepakt.

Ik heb genoten.
Zijn van die zwakke vrouwtjes die stiekem wel genomen willen worden door zo'n hippe negro. Daarom nemen ze het voor hen op.
pi_152455693
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:37 schreef ccs het volgende:
Typisch weer. Zwartrijder heeft wel geld voor mooie kleertjes, strak kapseltje, duur telefoontje. Maar een treinkaartje weigert meneer voor te betalen. Dat soort lui kots ik op. Leg ze maar voor de trein.

Die meneer die "achteruit" roept is lachwekkend, sla harder man.
Hij wil vast wel harder slaan maar dan worden er vast Kamervragen gesteld.

Je weet , dit is Nederland.

En daarbij , er staat een bezorgd persoon te filmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 10-05-2015 12:46:00 ]
pi_152455758
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zelfs een zwartrijder wordt, als hij normaal reageert, niet door 3 BOA's op de nek gesprongen. Hij heeft dus wel meer tegenstand geboden dan normaal. En 'normaal' is in dezen: "Tja, ik probeerde zwart te rijden, is niet gelukt. Jammer. Wat is de boete?".
Ik zie geen tegenstand in de video. Agressie helemaal niet, behalve bij die ene BOA.
Afwachten hoe de gemeente gaat handelen, daar heb ik wel alle vertrouwen in, wat de uitkomst ook moge zijn.
Jij ook?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152455829
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik zie geen tegenstand in de video. Agressie helemaal niet,
Ik ook niet. Ik wel, bij nader inzien. Dat gastjee dat ze vasthouden, werkt niet mee.
Maar het filmpje begint ergens in het midden van de hele situatie. En wij weten niet wat daarvóór gebeurd is. En nogmaals: als je normaal reageert, heb je geen 3 BOA's aan je broek hangen.
quote:
behalve bij die ene BOA.
Hij herhaalt zijn eis ("achteruit!") en op het moment dat $josti dat niet doet, volgen er maatregelen. Niks mis mee. Had $josti maar achteruit moeten gaan.
quote:
Afwachten hoe de gemeente gaat handelen, daar heb ik wel alle vertrouwen in, wat de uitkomst ook moge zijn.
Jij ook?
Als die BOA's hiervoor straf krijgen, is het hek van de dam. Dat zou echt het meest belachelijke zijn dat ik dit jaar heb gehoord.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:47:33 #22
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152455846
Haha wat een grap _O-
Volgende keer ramt hij er maar harder op , correct opgetreden, niks mis mee.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:47:45 #23
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152455851
Het taalgevoel van Monique Miep geeft me braakneigingen. Ze is overigens wel mediageil aan het worden :') Dat filmpje staat 10 keer op haar wall.
quote:
Op velen verzoek plaats ik het verhaal nog eens vanaf het begin,
Op woensdag 6mei rond een of 18:00u in de avond stond ik op het Amsterdam centraal station ik wastafel in gesprek met een kennis toen een jongeman incheckte de poorten gingen open maar zijn over maakte een piep geluid hij werd aangesproken Door de controleurs en liep weer terug om interessant checken wederom piepte zijn kaart maar wederom ging het poortjes open wat ik weet als je geen geld hebt op je over gaat het poortjes niet open!!!!! Toen dat weer gebeurde rende de handhaving naar de jongen toe ze hadden een kort gesprek en de jongen probeerde weer in te checken en werd tegengehouden hij liep terug en de mevrouw v/de handhaving begon hem vast te pakken hij reageerde raak mij niet aan maar die vrouw provoceerde en bleef hem aanraken en liep intimideren samen met haar mannelijke collega op de jongen af toen bleef roepen raak mij niet aan en probeerde uit de benauwde situatie te komen en omdat moment hebben ze hem omsingeld met zijn tweetjes en hij probeerde uit die situatie te komen met zijn drieën zaten ze vast in het poortjes plotseling kwam die 'gek' aangerend en begon met zijn gummiknuppel en begon die jongen in zijn buik te slaan jammer genoegd heb ik dat niet meteen gefilmd toen het publiek schreeuwde waarom sla in zijn buikbegon stopte hij en sloeg op de benen van ddie jongen hij wastafel al vast gepakt en gewurgd en kon niet bewegen tocht werd erop los geslagen zijn collega's stonden erbij en keken ernaar een moedige burger heeft omdat moment gezegd dat het mens onterend was endat het machtsmisbruik was toen werd die 'gek ' met die gummiknuppel helemaal laaiend en gilde als een gek en begon erop los te slaan terwijl die jongen naar achter liep sorry deze gek van de handhaving kan zicht niet beheersen is totaal niet geschikt voor die functie en ik denkt dat hij weer gekeurd en geïnspecteerd moet worden betreft verklaring omtrent goed gedrag jammer genoegd werd ik ook ingesloten om niet langer te filmen en ik werd verboden te filmen waar heen met dit land toen werd ik ingesloten Door een groep handhavers waarheen met deze onprofessionele niet voldoende opgeleide padvinders
Die voor onveilige situaties zorgen en onrust veroorzaken
ik heb er geen vertrouwen in en deze ongeleide projectielen willen een wapen
sorry hoor een gummiknuppel stijgt ze al boven het hoofd
delen aub want die jongen werd aan zijn keel vast gepakt toen hij nummer voor me opnoemde
Delen
When all else fails, you always have delusion.
pi_152455866
quote:
toen werd die 'gek ' met die gummiknuppel helemaal laaiend en gilde als een gek en begon erop los te slaan
Dramaqueen, die Miep _O-
pi_152455870
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:47 schreef Mirel het volgende:
Het taalgevoel van Monique Miep geeft me braakneigingen.

[..]

is dat niet een van die vrienden?
wat bedoeld ze met wastafel?
  zondag 10 mei 2015 @ 12:49:09 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152455871
quote:
een moedige burger heeft omdat moment gezegd dat het mens onterend was endat het machtsmisbruik was toen werd die 'gek ' met die gummiknuppel helemaal laaiend en gilde als een gek en begon erop los te slaan
Seems legit.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:49:47 #27
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152455882
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik zie geen tegenstand in de video. Agressie helemaal niet, behalve bij die ene BOA.
Jij ook?
dat was ook mijn eerste reactie ... en ik vind de enige die hier gecorrigeerd moet worden is die BOA..
die gast die hij "slaat"staat gewoon met een sigaret in mijn handen en heeft helemaal geen dreiging maar die vraagt gewoon wat

en die man die roept achter uit doet dit de eerste 2 x binnen 2 sec en dan gaat hij al lopen dreigen , terwijl die gast op dat moment geen toenadering zoekt je ziet de BOA zelf naar voren moeten stappen om hem te kunnen slaan

maar alleen al dat er 5 man nodig zijn voor een man die zwart rijd (zelfs die man is niet eens wild of wat )
.... als de politie ook zo is dan snap ik wel waarom ze geen salaris verhoging krijgen man man dit is een afgang voor die BOA's daar zeg ej u tegen , als dit zo geleerd wordt op de cursus dan mogen ze dat wel eens anders aan pakken ...
4 a 5 man nodig zijn voor 1 man ,ze zijn bij die 5 lui al in 5 min al meer kwijt aan loon wat ze kosten dan misschien die 2,50 euro die de man niet heeft betaald
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 10 mei 2015 @ 12:51:55 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152455913
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:49 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat was ook mijn eerste reactie ... en ik vind de enige die hier gecorrigeerd moet worden is die BOA..
die gast die hij "slaat"staat gewoon met een sigaret in mijn handen en heeft helemaal geen dreiging maar die vraagt gewoon wat

maar alleen al dat er 5 man nodig zijn voor een man die zwart rijd (zelfs die man is niet eens wild of wat )
.... als de politie ook zo is dan snap ik wel waarom ze geen salaris verhoging krijgen man man dit is een afgang voor die BOA's daar zeg ej u tegen , als dit zo geleerd wordt op de cursus dan mogen ze dat wel eens anders aan pakken ...
4 a 5 man nodig zijn voor 1 man ,ze zijn bij die 5 lui al in 5 min al meer kwijt aan loon wat ze kosten dan misschien die 2,50 euro die de man niet heeft betaald
Miep, ben jij dat?
  zondag 10 mei 2015 @ 12:51:57 #29
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_152455914
Bij het woord licht-getint krijg ik tegenwoordig kotsneigingen. Hebben ze zelf nu niet in de gaten dat ze niet gewenst zijn en zich beter kunnen gaan gedragen voor het tegen hun gaat keren op een niet zo leuke manier? Dit kan nooit zo lang doorgaan. Heel Europa kamt met problemen met dat volk uit dat gebergte.
pi_152455927
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef DeLepelaar het volgende:
Bij het woord licht-getint krijg ik tegenwoordig kotsneigingen. Hebben ze zelf nu niet in de gaten dat ze niet gewenst zijn en zich beter kunnen gaan gedragen voor het tegen hun gaat keren op een niet zo leuke manier? Dit kan nooit zo lang doorgaan. Heel Europa kamt met problemen met dat volk uit dat gebergte.
:?
Verkeerde topic?
  zondag 10 mei 2015 @ 12:55:22 #31
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_152455978
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Miep, ben jij dat?
nee , wie is miep ?
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_152455981
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:51 schreef DeLepelaar het volgende:
Ik krijg kotsneigingen van die ene urinerende gast in de trein.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152456658
Die extra klappen met de gummiknuppel die werden gegeven toen de man ook daadwerkelijk achteruit ging, waren wel onnodig.
pi_152457233
Mag hopen dat die BOA een tijdje op non-actief wordt gezet en in therapie gaat ofzo. Idioot.
pi_152457266
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:49 schreef Xa1pt het volgende:
Mag hopen dat die Xa1pt een tijdje op non-actief wordt gezet en in therapie gaat ofzo. Idioot.
Fixed.
pi_152457323
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Fixed.
Want ik ga mensen in het openbaar te lijf en kan niet met m'n machtspositie omgaan?
pi_152457356
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:53 schreef Xa1pt het volgende:
Want ik ga mensen in het openbaar te lijf en kan niet met m'n machtspositie omgaan?
Daar kan ik niet over oordelen. Ik kan wel oordelen over wat je in dit topic post.
  zondag 10 mei 2015 @ 13:56:45 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_152457407
quote:
Het taalgevoel van Monique Miep geeft me braakneigingen. Ze is overigens wel mediageil aan het worden :') Dat filmpje staat 10 keer op haar wall.

[..]

Ik voel me dommer na het lezen van dat stukje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_152457420
als ik dictator was................. :P :+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152457422
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:25 schreef Dimens het volgende:
Die extra klappen met de gummiknuppel die werden gegeven toen de man ook daadwerkelijk achteruit ging, waren wel onnodig.
Hoe moet zo'n BOA nu weten wat hij moet doen als iemand wel luistert?
pi_152457432
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar kan ik niet over oordelen. Ik kan wel oordelen over wat je in dit topic post.
Je vindt dat gemep van die BOA wel gerechtvaardigd?
pi_152457446
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:57 schreef Xa1pt het volgende:
Je vindt dat gemep van die BOA wel gerechtvaardigd?
Jep.
  zondag 10 mei 2015 @ 13:58:36 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152457467
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zat er al op te wachten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152457667
Hij volgt een aanwijzing niet op dan kun je klappen verwachten
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:06:04 #45
148823 znarch
ondertitel
pi_152457700
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 10 mei 2015 @ 14:09:00 #46
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152457767
Ik heb geen idee wie hier wel/niet goed heeft gehandeld. Het filmpje laat namelijk helemaal niet zien wat er eerder heeft plaatsgevonden. Wel lijkt het hier om slecht getraind BOA personeel te gaan.

De manier waarop die ene BOA omgaat met de omstander die totaal NIET agressief reageert... heel onbeheerst: "ACHTERUIT ACHTERUIT!!!" :')

Het is juist de omstander die beheerst reageert. Of deze omstander zich er wel/niet mee had moeten bemoeien, dat is een tweede, maar waar mensen vandaan halen dat deze omstander agressief reageerde is mij een raadsel 8)7
Krekker is de bom!
pi_152457771
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:04 schreef Geerd het volgende:
Na de eerste klap gaat die BOA vier passen vooruit wat alleen kan als die man achteruit gaat, dat de afstand niet groter wordt komt door de BOA en niet doordat die man niet meer luistert.
pi_152457799
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:09 schreef Wespensteek het volgende:
Na de eerste klap gaat die BOA vier passen vooruit wat alleen kan als die man achteruit gaat, dat de afstand niet groter wordt komt door de BOA en niet doordat die man niet meer luistert.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat de BOA die omstander verder weg van de "actie" wilde hebben, en daarom een paar passen met hem meeliep.
pi_152457810
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:04 schreef Geerd het volgende:
En als je vervolgens de aanwijzing wel opvolgt en achteruit gaat, dien je dan nog steeds klappen te krijgen?
pi_152457836
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk best zo zijn dat de BOA die omstander verder weg van de "actie" wilde hebben, en daarom een paar passen met hem meeliep.
Maar daarbij bleef hij slaan en dat lijkt mij erg vreemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')